abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153451882
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_153451942
Mijn dreumes wil niet naar bed :') en eigenlijk uberhaupt niet naar binnen :') Ik voorzie een drukke zomer w/
pi_153451972
Hij slaapt eindelijk (denk ik). Het is ook lekker (?) warm in z'n kamertje...
pi_153452001
S ligt er ook pas net in
Ze slaapt wel geloof ik.
Ik ben het badje aan het klaarmaken voor morgen!
pi_153452057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:51 schreef Butterflower het volgende:
S ligt er ook pas net in
Ze slaapt wel geloof ik.
Ik ben het badje aan het klaarmaken voor morgen!
Uh, dat water is morgen wel koud denk ik :P
pi_153452119
Nee dat gaat morgenochtend een beetje opwarmen zodat we er morgenmiddag lekker in kunnen!
pi_153452146
I rook toen ik haar ophaalde uit het kdv helemaal naar zomer: naar de zonnebrandcreme vettig op haar huidje en zand uit de zandbak daaraan vastgekleefd. O+ . Begin van de avond stuiterde ze van de energie maar toen ik haar naar bed bracht, was ze binnen een seconde weg. Moe en voldaan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153456261
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:56 schreef Franny_G het volgende:
I rook toen ik haar ophaalde uit het kdv helemaal naar zomer: naar de zonnebrandcreme vettig op haar huidje en zand uit de zandbak daaraan vastgekleefd. O+ . Begin van de avond stuiterde ze van de energie maar toen ik haar naar bed bracht, was ze binnen een seconde weg. Moe en voldaan. O+ .
Noh lekker is dat he! Ik had J ook vanmiddag vast na het buitenspelen bij mijn ouders in de tuin. Ik rook in zijn nekje en zei "je ruikt nu zó lekker naar buitenspeeljibbe O+", mn moeder gniffelde :+.
En dan dat vieze smoezelige snoetje O+ *zucht*..
♥ J & S
pi_153461018
Ik stond net voor een dichte deur bij het kdv :( lekker dan.. nu waren wel al later dan normaal omdat im voor de 100ste keer keelontsteking heb sinds april dit jaar. Dus ik ga zo maar eens bellen of er inmiddels iemand is..
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:23:31 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153461160
Wat irritant aapie! :{

Zucht. We gaan dit weekend op vakantie..maar we gaan richting de regen zo te zien. -O-

Oh en wb scholen, we werden netjes rondgeleid in de scholen ;) Voor het geval dat iemand iets anders dacht :P
pi_153461203
Dat is vervelend Aap!
Gelukkig maar GotC :P
Wij vinden Teva's juist cool.....maar wie zijn wij :D Ga vanmiddag even snel kijken of ze Teva's in zijn maat verkopen in ons winkelcentrum.

Gisteren een fijne dag gehad, mijn moeder kwam langs. Hele dag buiten gespeeld met water, zand, ballen, oma, water, zand, ballen, oma etc. Een bad daarna was geen overbodige luxe.

De eczeem op zijn been is zo goed als weg nu begint het op zijn arm.

Eten jullie dreumessen nu ook veel minder? Ik snap het wel met het weer en hij heeft een aardige speklaag, maar misschien ligt het aan mijn kookkunsten. :P
pi_153461462
Buitenspeelkindjeszonnebrandgeurtjes O+

Hier een dreumes die de ene week super eet en de andere week weinig (avondeten)
Hij drinkt vooral weinig. Lastig vind ik dat. Zondag heb ik 'm continu drinken aangeboden maar hij wilde steeds niet. Heeft in 6 uur tijd maar 200 cc gedronken en wilde zelfs geen borst! Te druk met dansen, rondrennen en vreemde mensen knuffelen en highfiven. :')

Balen Aapie! :*

Ik vind Teva's ook echt verschrikkelijk. Moet nog steeds sandalen aanschaffen voor M. Hij heeft vandaag stomme 'gekregen' sandaaltjes aan :')
Wil een paar leren en een paar 'sportieve'. Van die eerste zou ik zo 5 paar kunnen kopen maar die laatste vind ik meestal allemaal lelijk en stom. Dat wordt nog wat.
pi_153461473
Vanaf hoe laat zijn ze open Aapie? en beterschap.

Sac lag er om 18:45 in en heb ik niet meer gehoord de oudste ging wat later slapen maar om 20:00 was er rust bij mij.
pi_153461648
Ik heb pas een nieuwe beker gekocht en omdat nieuw helemaal tof is, drinkt dreumes weer superveel.
pi_153461705
Ik had vanaf half 8 besproken vandaag dus dan hoort er om wel iemand te zijn ( dure opvang 24/7 opvangmogenlijkheden) dus ik baalde wel. Het is vandaag haar laatste dag daar en ik stond dus met kind en traktatie voor een dichte deur. Inmiddels is ze er lekker aan het spelen en hang ik wat op de bank met overbelaste stembanden haha.

Eten verschilt hier heel erg. Ze laat duidelijk merken wat ze wel en niet lekker vind. Drinken gaat wel goed. We hebben een rietjesbeker van de hema. En die word regelmatig met water gevuld!

GotC fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?

Sandalen: kaylee heeft een paar kipling sandalen. Leren bruine. Ze heeft er wel echt aan moeten wennen. Na de eerste dag had ze zelfs een blaar... maar dat heb ik ook elk jaar weer met mn birckenstock slippers
pi_153461937
Drinken gaat hier wel heel goed, eigenlijk altijd al. Uit rietjesbeker en met lunch uit zijn oefenbeker van Difrax. Hij is gek op water O+

Ik heb zelf ook Teva's, die draag ik amper maar toch. En mijn vrouw ook…. :@ *) Ooit gekocht voor 1 van onze reizen. Maar ze zitten zo lekker! (en ik vind ze lekker wel tof >:) )
Ik ben gek op slippers, daar loop ik het liefst 24/7 op. Maar dat is voor een dreumes niet echt een optie. Ik ga B denk ik ook sokken aangeven in zijn Teva's :D ;)

B at zich gisteren wel vol met komkommer en zalm gisteren overigens. Maar de rijst en overige groente wilde hij echt niet. Ook brood is van 2 naar 1 gegaan en 's ochtends gaat zijn melkfles ook niet meer op.
pi_153464297
Ik vraag het t even hier maar is er iemand die een tip heeft tegen t bijten? Saar is net een piranha en vind het echt niet grappig meer ( zij zelf des te meer :') ) ik zeg al "auw" en dat het zeer doet en dat ze niet mag bijten mja kind is 10 mnd. Snapt dr geen bal van natuurlijk..
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:16:27 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153464547
Eten gaat hier meestal wel redelijk, al laat hij soms wel eten uit z'n mond vallen. Zal wel interessant voelen ofzo :+

Teva's ben ik wel tevreden over, maar ik ben makkelijk wb schoenen :P Het moest tegen water kunnen en hij moet er goed op lopen. Check!
Ik kreeg de tip om hem eerst met sokken erin een paar uur te laten lopen om de voeten eraan te laten wennen btw :)

Wup, welke beker hebben jullie nu? T. drinkt belachelijk veel maar ik word knetter van die 'antilek' bekers }:| Worden die dingen wel getest door kinderen? Volgens mij niet.

M'n mini wordt groot! (Met Teva's :P)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153464915
GotC :D

De antilek rietjesbeker van Nuby is hier het meest antilek met die van Difrax als goede tweede. Die van de Hema is het tegenovergesteld van anti lek. Die neemt ie mee naar het KDV en naar buiten. :P

B eet normaal als een dolle, vandaar de spekjes en de bolle wangen. Nu dus echt stukken minder. Ik maak me geen zorgen, ik ga er sowieso vanuit dat het een fase is en extra met het warme weer nu. Maar daar hebben de andere dreumessen geen last van zo te lezen.

Zo ik heb vanaf vanochtend vroeg gemasseerd, ik ga Teva's kopen. Doeeeeiiii :D :)
pi_153468124
Ik ben gestopt met antilek. Ze krijgt nu water uit een open beker en het gaat bijna niet meer mis. En als het wel misgaat: jammer dan, zeker met water. :P
pi_153468148
Wat een binkie, GotC! O+
pi_153469083
Wij gebruiken de antilekrietjesbeker van Avent.
Dat gaat hier prima.

Hoe doet jullie kind als hij/zij een nachtmerrie heeft?
Vannacht en gisternacht had S er volgens mijn 1.
Ze huilt dan heel hard met haar ogen dicht en wil wel opgepakt worden maar probeert zich daarna wel los te wurmen. Als ze dan weer neergelegd of gezet wordt wil ze weer opgepakt worden.
Krijg ook geen contact met haar en wakker maken lukt moeilijk (is het uberhaupt verstandig om haar wakker te maken dan?)
Ze heeft het nooit eerder gehad en nu 2 avonden achter elkaar.
Herkent iemand dit? Is het een nachtmerrie of wat anders?
pi_153469319
Butter, B heeft soms nachtmerries. Dan huilt hij in zijn slaap en woelt.
Ik ga dan naar hem toe, kroel door zijn haren en streel over zijn rug terwijl hij in bed ligt en praat zachtjes tegen hem. Totnogtoe gaat dat goed. Hij wordt dan langzaam rustig en slaapt verder.
pi_153474474
Gotc, wat ziet ie er leuk uit en wat wordt hij groot zeg! O+ .

Ik vind teva's leuk staan bij die kleintjes. Ik doe het zelf nu nog niet bij I. Vind dat in het kleine maatje dat ze nu heeft andere sandaaltjes/schoentjes beter zitten. Ook heb ik een beetje het idee dat voor I, die dus nog niet veel loopt maar wel steeds meer, die zooltjes behoorlijk dik zijn. Ik heb begrepen dat je, zeker als ze net beginnen te lopen, beter kunt kiezen voor schoentjes/sandaaltjes met een dunne flexibele onderkant.

Bf, zielig voor haar! Heb er hier wel eens vaker over gelezen, maar weet niet meer van wie. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

GM, lastig met dat bijten. Gewoon maar steeds herhalen dat het niet mag, uitleggen waarom en haar iets geven waar ze wel in mag bijten. Veel meer kun je niet doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:22:47 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153479543
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:40 schreef Butterflower het volgende:
Wij gebruiken de antilekrietjesbeker van Avent.
Dat gaat hier prima.

Hoe doet jullie kind als hij/zij een nachtmerrie heeft?
Vannacht en gisternacht had S er volgens mijn 1.
Ze huilt dan heel hard met haar ogen dicht en wil wel opgepakt worden maar probeert zich daarna wel los te wurmen. Als ze dan weer neergelegd of gezet wordt wil ze weer opgepakt worden.
Krijg ook geen contact met haar en wakker maken lukt moeilijk (is het uberhaupt verstandig om haar wakker te maken dan?)
Ze heeft het nooit eerder gehad en nu 2 avonden achter elkaar.
Herkent iemand dit? Is het een nachtmerrie of wat anders?
Herkenbaar! :Y Nora had het een paar maanden geleden, precies zoals jij beschrijft. Heel hard met oogjes dicht aan het huilen, bij het oppakken kon ik haar bijna niet meer in mijn armen houden zo hard was ze aan spartelen en van me af aan het duwen. Als ik haar dan weer teruglegde in haar bedje wilde ze direct weer opgepakt worden en dan liet ze zich wel troosten.
Ik dacht ook aan een nachtmerrie. Ging ook zo ineens weer over.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:26:14 #26
73386 Fazz
onderweg
pi_153479660
Wat is ie al groot GotC! O+

En idd, die geur van buitenspeelkindjes *;

Wat klinkt dat sneu BF :{

Wij zijn net terug van een paar dagen weg. Ik was met 2 vriendinnen en hun kinderen... vond het best confronterend om te zien hoeveel we verschillen in opvoeding. Normaal als we elkaar zien valt dat toch een stuk minder op dan dat je 24/7 op elkaars lip zit ;) Desondanks hebben we het wel leuk gehad hoor :+ Spelen bij een meertje, naar de dierentuin. F vond het prachtig O+
pi_153480124
Wat vond je confronterend om te zien wat betreft de opvoeding, Fazz? Is het dat je dan gaat twijfelen aan je eigen aanpak, of dat je merkt dat je het echt niet eens bent met hoe je vriendinnen het doen?
Kan het me trouwens wel voorstellen hoor, ben gewoon nieuwsgierig. ;) .
pi_153480435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:16 schreef GotC het volgende:
Eten gaat hier meestal wel redelijk, al laat hij soms wel eten uit z'n mond vallen. Zal wel interessant voelen ofzo :+

Teva's ben ik wel tevreden over, maar ik ben makkelijk wb schoenen :P Het moest tegen water kunnen en hij moet er goed op lopen. Check!
Ik kreeg de tip om hem eerst met sokken erin een paar uur te laten lopen om de voeten eraan te laten wennen btw :)

Wup, welke beker hebben jullie nu? T. drinkt belachelijk veel maar ik word knetter van die 'antilek' bekers }:| Worden die dingen wel getest door kinderen? Volgens mij niet.

M'n mini wordt groot! (Met Teva's :P)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze

wat een leuke grote mini heb je O+
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:50:28 #29
73386 Fazz
onderweg
pi_153480551
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:39 schreef Franny_G het volgende:
Wat vond je confronterend om te zien wat betreft de opvoeding, Fazz? Is het dat je dan gaat twijfelen aan je eigen aanpak, of dat je merkt dat je het echt niet eens bent met hoe je vriendinnen het doen?
Kan het me trouwens wel voorstellen hoor, ben gewoon nieuwsgierig. ;) .
Niets mis met nieuwsgierigheid ;)

We waren met 2 peuters (3 & 4) en 2 dreumesen (allebei net 1). Van peuters heb ik natuurlijk nog weinig kaas gegeten maar ik vond het opvallend hoe ze omgingen met hun gedrag. Veel 'gedreig' om bepaald gedrag voor elkaar te krijgen. Ze vroegen veel op een negatieve manier aandacht waar vervolgens ook alleen maar negatief op gereageerd werd. Ik hoop dat ik dat anders ga doen want ik vond het niet fijn om te zien.

Verder blijken onze opvattingen over voeding zijn heel anders, mijn insteek om (onnodige) suikers te vermijden vinden zij nogal overdreven. Er stonden vooral dingen op tafel die wij thuis echt nooit eten :P
(wit brood, vanille yoghurt met chocola, cracottes voor ontbijt e.d.) Een potje meenemen naar terras vinden ze geen probleem maar dat ik even wat doperwten kook en meeneem werd met opgetrokken wenkbrauw bekeken.

Ach, ieder zo z'n eigen keuze's natuurlijk. Ik bedacht ook wel dat ik me niet aangevallen moet voelen als zij commentaar hebben op mijn keuze's, ik/wij maken die keuze's weloverwogen en staan daar gewoon achter :)
pi_153481217
Ah, ja ik zou denk ik dezelfde verschillen wel opmerken dan. Dreigen heb ik ook moeite mee, vooral omdat ik weet dat het niet werkt. Als docent heb ik me ook wel laten verleiden, vooral in mijn begintijd voor de klas, om zinnen te beginnen met 'als jullie nu niet dit of dat doen dan....' en op het moment dat ik mezelf zoiets hoor zeggen, dan vind ik het verschrikkelijk. Dan klink ik echt als die juf die ik juist niet wil zijn. En kinderen kijken of denken op dat soort momenten ook dit }:| of :O of :') . Kortom, het is voor alle partijen niet erg prettig.

Ik heb een vriendin die net als ik heel conservatief/gereformeerd is opgevoed. We gaan daar allebei verschillend mee om, ik heb me er eigenlijk voor 100% van losgemaakt, zij deels. Nu respecteren we elkaar daar helemaal in, maar laatst was ik daar en viel me op dat haar kinderen, van 4 en 7, haar met u aanspreken. Dat bleek dus een bewuste opvoedkundige keuze te zijn. Dat vond ik ook wel even heftig, ik kan me niet voorstellen dat ik door I met u aangesproken zal worden ooit en ik heb het zelf als kind als een nare afstandelijkheid ervaren dat ik u tegen mijn ouders moest zeggen.
pi_153482994
Faz, dat zou ik ook lastig vinden. Mijn opvattingen over dragen, borstvoeding en eten/drinken gaan ook verder dan die van mijn vriendinnen en dat vind ik ook soms lastig. En dat vinden zij soms vast ook van mij :).

BF, hier is dat ook een tijdje geweest. Ik geloof dat ze dat 'night terrors' noemen. Ging hier ook weer over.

We hebben net 45 minuten gewandeld, Ellie lekker meehollend :o O+.
Home is where the O+ is...
pi_153486603
Gotc wat is hij groot geworden! :o En wat is hij leuk! O+
Fijne vakantie!

Exode het klinkt alsof jullie heerlijk genoten hebben met oma in de tuin. O+

Fazz, soms is het echt bizar om te zien hoe andere mensen de opvoeding aanpakken hè. Ik zeg er eigenlijk nooit iets van, maar af en toe kan ik maar met moeite om mijn mond dichthouden. :X

Franny, het aanspreken met u creëert zoals je zegt een soort van afstandelijkheid die je niet wilt in een ouder/kind relatie, althans, ik niet. Ik heb ook vriendinnen die u tegen hun ouders moeten zeggen en uit respect doe ik dat dan ook, maar ik blijf het op een of andere manier ongemakkelijk vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk hun opvoedstijl, dus dat respecteer ik, maar zelf zou ik het nooit zo doen.

Ik kreeg vandaag een foto van mijn man doorgestuurd met daarop T die een kaasstengel aan het verorberen was. Die had hij gepakt uit de tas boodschappen die mijn man nog op moest ruimen. Mijn man was ondertussen even in de keuken bezig en toen hij weer ging kijken zat T dus de kaasstengel lekker op te peuzelen. Mijn man vond al dat hij zo stil aan het spelen was. :D

Wij zijn sinds twee weken definitief over op één slaapje. Het is af en toe even lastig omdat rond 12 uur de vermoeidheid wel begint toe te slaan, maar over het algemeen gaat het prima. T en S slapen nu van ongeveer 12:30 uur tot 14:30/15:00 uur. Ik ben wel blij met die tijd, want als L dan uit school komt eten we nog even gezamenlijk en dan gaan de dreumesjes naar bed waardoor ik even gezellig met L kan kletsen en spelen. :)
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:53:08 #33
73386 Fazz
onderweg
pi_153492641
Wat een boefje Nikki! Gewoon de boodschappen tas plunderen _O-
Klinkt als een fijn ritme zo met 1 slaapje :)

Franny, ik zei vroeger ook U tegen mijn ouders maar het dat eigenlijk nooit gezien als iets afstandigs. Qua beleefdheid naar anderen toe vind ik 'u' niet eens zo gek, maar ik denk niet dat we F dat tegen ons gaan laten zeggen :)

Ik heb ook nog wat leuke plaatjes van afgelopen dagen O+
SPOILER
  zaterdag 13 juni 2015 @ 12:57:40 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153495232
Leuke Foto's fazz!
Ik vind u ook echt te afstandelijk, ik vind jij en mama veel meer passen bij de band die we hebben..

De mini in de safaririt :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153501185
Nonchalant met 1 hand! :D . Leuk pakje heeft hij aan ook.

Nikki, hij gaat ook lekker door met eten terwijl de foto gemaakt wordt. Leuk, die ondeugende streken!

Fazz, wat een leuke foto's!

Wij waren in de bieb. Waarom los lopen als je een krukje kunt pakken? :D .

SPOILER
pi_153519618
Die mini van Moppert! Serieus hoofd :)
Ik snap het wel Franny, zo'n kruk staat er niet voor niets :p
Wat een heerlijke boef Nikki!

Ons mannetje is door al het geloop en geren van hem wel weer terug op zijn 2 dagslaapjes. Hij is gewoon doodmoe om 10 uur....
Oh en de Teva's (maat 20) zitten perfect en staan nog stoer ook! :)

Morgen extra dag naar het KDV, andere groep, andere leidster....ik vind het wel een beetje spannend. Maar vanaf september verandert het sowieso. Hij gaat nu alleen op vrijdag (maar 1 groep op KDV). Vanaf nieuwe schooljaar gaat hij op dinsdag ipv vrijdag. 4 groepen ipv 1, wel zelfde leidster gelukkig. Totnogtoe is hij niet snel van slag of onder de indruk, maar ja....het blijft ff spannend. (Vind ik tenminste)
pi_153528597
Fazz het ziet eruit alsof jullie een fijne tijd hebben gehad. Wat heeft hij een toffe pet!

Moppert wat wordt hij groot! Hij vond het autorijden wel een serieuze zaak zo te zien. :D

I O+, zelfs van de achterkant is ze leuk! Loopt ze los, ja?

Exode, het komt morgen vast goed hoor! Waarschijnlijk heeft hij het niet eens door, omdat zijn eigen leidster er ook is. Lastig hè dat je je daar als ouder toch elke keer weer zorgen om maakt. Succes morgen! ^O^

Wij hebben vanmorgen op strand gespeeld en geoefend met lopen. S vind/vond lopen eng, terwijl hij het eigenlijk best kan. Om hem een beetje meer zelfvertrouwen te geven hebben we geoefend op strand, zodat hij als hij zou vallen een zachte landing had. Hij vond het al snel leuk en heeft uiteindelijk hele stukken gelopen over strand. Thuis was hij ook gelijk een stuk minder bang en hij liep ineens regelmatig een stukje los. Het lijkt erop dat hij over zijn angst heen is. Gelukkig maar, want dan kan hij in de vakantie lekker rondstappen. O+

We zaten op strand op een plek waar ook honden het strand op komen. Dat was achteraf niet zo'n heel slimme keuze, want T is bang van alles wat 4 poten heeft. :') T was not amused dat er zoveel honden in zijn buurt rondliepen. Hij wees er continue naar en riep dan "wafwaf" terwijl hij heel boos keek. :')
  zondag 14 juni 2015 @ 20:19:54 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153528877
Nikki wat loopt S al goed joh! :o ^O^

Franny ze ziet er altijd zo lang uit :D

En R. en F. O+ die hebben zich prima vermaakt zo te zien
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153529318
Wat goed, Nikki, dat jullie hem op die manier zelfvertrouwen geven! Slim, oefenen op het strand.

I loopt sinds gisteren los!
En wat hier helpt is om haar de video te laten zien van haar loopkunsten, want dat inspireert direct om het weer te proberen.

Ik ben vanochtend naar een grote zandspeeltuin gegaan aan de Scheveningseweg. Echt een aanrader voor iedereen met kindjes in Den Haag. Er werd daar een klein verjaarspartijtje gevierd van een kindje van een jaar of 3, kan ook prima daar.

(even een foto van de speeltuin van internet geplukt)

Toen we daar op de fiets aankwamen en I de speeltuin en alle kindjes zag, zat ze helemaal te schreeuwen van enthousiasme in haar stoeltje. Die expressiviteit van haar is zo tof.
pi_153529427
Ik ga niet meer graag naar speeltuinen met veel zand. Ik zag laatst op het schoolplein een kat in de zandbak zitten en hier in een speeltuintje met zand zat ook een kat. En nee die zaten er niet gewoon.

Wat knap dat hij nu durft te lopen Nikki. Hier wordt Sac juist heel enthousiast als ze een hond ziet. Wafwafwaf en dan springt ze bijna uit de buggy.
pi_153530124
Wat tof dat I altijd zo enthousiast reageert. En wat knap dat ze lis loopt! Ik vind het zo schattig om te zien, die eerste stapjes los, met handjes in de lucht om in balans te blijven. O+

De speeltuin ziet er leuk uit. Aleen net iets te ver voor ons. ;)

FR ik denk maar niet teveel na over wat er allemaal in het zand en op de toestellen in speeltuintjes gebeurt. Laten we het erop houden dat het goed is voor de weerstand. ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 20:58:54 #42
73386 Fazz
onderweg
pi_153530546
Haha Moppert, wat zit R er lekker bij O+ dat nonchalante armpje! :D

Nikki, wat een goed idee om het lopen op strand te oefenen (noteert :7 ) S gaat als een malle! O+ En T met z'n waf :D

Succes morgen Exode!

Franny, I ook al losse stapjes *O* Die speeltuin ziet er leuk uit! Fijn is dat als je zoiets in de buurt hebt :) Hier zit op 5 min fietsen ook een leuke, we zijn er vanmiddag nog even geweest :)

FR, daar denk ik ook maar niet over na ;) In de tuin heeft de zandbak om die reden wel een deksel :)

Ik ga zo naar bed. Vriend is weer thuis sinds vrijdag en ik merk echt dat nu al m'n vermoeidheid eruit komt. De nachten met F gaat af en aan, ook al zijn we dan maar even wakker 's nachts, het maakt me toch echt vermoeider de volgende dag. Nu dus weer kans om bij te slapen *O*
pi_153549136
Slapen. O+ .

I slaapt de laatste maanden 's middags echt lang. Meestal twee uur, maar regelmatig ook wel drie uur. En dan gaat ze 's avonds om 20.00 ook gewoon weer lekker slapen. Omdat ze dus elke keer zo lang slaapt, ga ik de laatste tijd wel eens als ze net slaapt even snel eruit om een boodschapje om de hoek te doen. Ik voel me echt een enorme waaghals als ik dat doe. :o .

Vanochtend was ze weer lekker aan het lopen. Rondjes lopen in de speeltuin aan het hekje bij het rozenplantsoen. Het werd nog file vorming omdat meer ouders met een dreumes hadden ontdekt hoe leuk het was om rondjes rond het plantsoen te lopen. :D . Dat zijn ook wel van die momentjes dat je een blik wisselt met zo'n ouder van 'zie ons hier nu staan: helemaal enthousiast met ons kind rondjes lopen'. Toen ik zelf nog geen kind had, had ik echt totaal geen benul van die wereld waarin je als jonge ouder zit. :D .

Lopen en ondertussen aaaaahaaaah en lalalala zingen. O+ .

SPOILER
en even iets minder idyllisch: ze heeft al een aantal dagen veel dunne poepluiers. Ze is verder niet ziek en heeft er, op de soms wat geïrriteerde billetjes na, geen last van. Zou dit met doorkomende tandjes/kiezen te maken kunnen hebben? Tot dusver heb ik bij een doorkomend tandje niet echt veel gemerkt van dit soort bijverschijnselen.
pi_153556135
Ah Franny, rondjes lopen O+ Geweldig. Leuke foto!
Hier zijn dunne, stinkende luiers met rode billen steeds een voorteken van een tand of kies.
Speeltuin ziet er erg leuk uit!
Fijn dat je vriend weer thuis is Fazz, ook weer van elkaar genieten he!
Wat een leuke filmpjes weer Nikki, ik wil ook strand dichtbij. 8-)

Ik maak me persoonlijk niet zo druk om katten, die doen het overal kan ik je uit ervaring (wij hebben 2 katten) vertellen. En toen ik hoorde dat op veel winkelwagentjes poepresten worden gevonden (je weet wel mensen die hun handen niet wassen….), pakte ik ook weer vrolijk een winkelwagen. Als ik het zie gebeuren, loop ik om dat stukje zand heen uiteraard, verder ben ik struisvogel. Niet teveel over nadenken en na het buitenspelen handjes goed schoonmaken.

Extra dag vandaag op KDV prima gegaan! 2 leidsters die hij nog nooit had gezien, allemaal nieuwe kindjes. Maar alles ging prima. Goed gegeten, gedronken en hartstikke vrolijk de hele dag. Opluchting! Wel wat minder geslapen vanmiddag, maar het is nogal wat. Thuis slapen, 1x per week op KDV met een stuk of 10 andere kindjes en ineens 4 groepen van 18 kindjes. Dat maakt een hoop meer herrie!
pi_153563466
Fazz ben je weer een beetje bijgeslapen?

Franny wat heerlijk dat I het lopen zo leuk vindt. O+
De poepluiers herken ik in tweevoud. Het heeft in mijn geval denk ik echt met tandjes krijgen te maken. Zure luiers, onrustige avonden waarbij ik telkens een jongetje hoor "klagen". Niet zo zeer echt huilen, maar meer een beetje jammeren tijdens het slapen.

Exode wat fijn dat het goed ging vandaag! ^O^

Ik kwam vandaag T en S ophalen bij het kdv en S had alweer het leeuwenpak aan, dit keer met Pluto muts op als bonus. Het is jammer dat ik er geen foto van heb. S blijkt een soort van furry fetish te hebben en wil het liefst elke kdv-dag de hele dag het leeuwenpak aan. Telkens weer vind hij het pak en komt hem dan met grote glimlach op zijn gezicht bij de juf brengen om te "vragen" of hij hem aan mag. :+

Ter illustratie, hij loopt dan dus in zoiets. :')
pi_153571068
Hooooooi!
Ik kom me hier eindelijk melden met m''n meisje die 29 mei 1 jaar is geworden! *O*
SPOILER
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 05:17:16 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153573606
JJ, wat een haar O+. En die oogjes O+.
KuikenGuppy
pi_153573792
JJ wat een leukerd! En wauw wat veel haar! :o
pi_153574367
Mooi kind O+
pi_153574384
Ik heb gister toch maar een verwijzing naar de kno gekregen voor S van de huisarts.
10 juli een afspraak.
Ben benieuwd.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:24:14 #51
73386 Fazz
onderweg
pi_153575028
Ik heb weer heerlijk geslapen :+

Haha Nikki, wat grappig dat hij zelf steeds aangeeft dat pak te willen dragen :D

Een nieuwe wereld; zo is het inderdaad Franny, heel herkenbaar :+ Leuk zo stappend langs het plantsoen.

JJ wat een schatje O+

BF, waar heef S last van dat je een verwijzing hebt gekregen?

Het stappen van de mini's hier is blijkbaar besmettelijk want F heeft gisteren 3 (!!) stappen los gezet :o :D *O* 3 stappen om zich daarna in mijn armen te storten O+ Toen hij z'n kunstje had laten zien vond hij het wel weer genoeg geweest en wilde alleen nog maar kruipen en klauteren :+
pi_153576094
Nikki, haha! Doet hij er ook een 'Graaaauw' geluid bij? Dan kan je mij opvegen hoor. Heerlijk!
Welkom met je mooie meisje JJ!
^O^ *O* Fazz! Hoppa 3 stapjes los, topper.
pi_153576497
JJ wat een prachtig meisje heb je!! O+

Hihih Nikki het is gewoon de S van Simba :D

Goed zo Fje! Lekker stappen, net als I O+
pi_153576807
Thnx y'all :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_153577930
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:24 schreef Fazzoletti het volgende:

BF, waar heef S last van dat je een verwijzing hebt gekregen?

Een oneindige stroom van snot al bijna een jaar. Ze ademt sinds 2 weken ongeveer soms met haar mond open, ook als er even geen snot in de neus lijkt te zitten. En ze snurkt heel erg.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:19:31 #56
52229 Chanty
pi_153578904
Nikki wat schattig dat hij zich zo graag verkleedt O+ O+

Franny damn wat ziet ze er groot uit zo :o

JJ wat een mooi meisje heb je toch O+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:23:30 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153579034
Chanty O+ Ben je al bijna klaar voor Lucas z'n eerste verjaardag? :D O+
KuikenGuppy
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:26:46 #58
52229 Chanty
pi_153579143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:23 schreef Burdie het volgende:
Chanty O+ Ben je al bijna klaar voor Lucas z'n eerste verjaardag? :D O+
Nee dat duurt nog heeeeeel lang joh :{w Hij is net uit zijn ei!

Ik kan het echt niet geloven dat hij over vijf dagen gewoon jarig is! Waar is dat jaar gebleven? En dan was ik nog wel elke dag thuis en dan nog heb ik het gevoel dat de tijd voorbij gevlogen is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:15:27 #59
73386 Fazz
onderweg
pi_153582376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:44 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Een oneindige stroom van snot al bijna een jaar. Ze ademt sinds 2 weken ongeveer soms met haar mond open, ook als er even geen snot in de neus lijkt te zitten. En ze snurkt heel erg.
Dat klinkt niet goed nee, en ademen met mond open en snurken duidt toch wel op dat er iets dicht zit lijkt me zo. :{ Hopelijk kan de KNO arts er wat mee.

Chanty, nog maar 5 dagen? :o *O* Heb je alles al voorbereid?
pi_153584504
Ik vind het wel weer eens tijd voor foto's van B. :)
Vorige week gemaakt, snoepend van een paprika, spelend met DE water/zandtafel.

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:49:38 #61
52229 Chanty
pi_153586301
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:15 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dat klinkt niet goed nee, en ademen met mond open en snurken duidt toch wel op dat er iets dicht zit lijkt me zo. :{ Hopelijk kan de KNO arts er wat mee.

Chanty, nog maar 5 dagen? :o *O* Heb je alles al voorbereid?
Ik heb cadeautjes (die ik nog moet inpakken dat wel) en ik heb de taart geoefend en gekeurd. Ik heb versiering. De visite is uitgenodigd… Dus ik geloof dat ik alles wel op orde heb of vergeet ik iets fundamenteels voor een eerste verjaardag?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:50:39 #62
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586329
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb cadeautjes (die ik nog moet inpakken dat wel) en ik heb de taart geoefend en gekeurd. Ik heb versiering. De visite is uitgenodigd… Dus ik geloof dat ik alles wel op orde heb of vergeet ik iets fundamenteels voor een eerste verjaardag?
:Y

Niet stiekem over te lopen :( . Je hoort nog 5 dagen bij ons ja ;( :'( ..

:+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153588986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:38 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel weer eens tijd voor foto's van B. :)
Vorige week gemaakt, snoepend van een paprika, spelend met DE water/zandtafel.

Lief die piekhaartjes O+

DE water/zandtafel is hier ook een groot succes!

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Butterflower op 16-06-2015 21:50:07 ]
pi_153589007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij heb je alles ^O^
5 dagen nog maar :o
pi_153589345
Bij jou staat alles op zijn plek Butter…..hier gaan de losse onderdelen door de tuin heen. :D
pi_153592463
JJ, wat een geweldig koppie, en dat haar _O_ .

Fazz, ook de eerste stapjes, wat leuk! O+ .

Exode, wat tof om jullie jochie eens goed te kunnen bewonderen. Wat een stoere!

Chanty, ja ze lijkt lang zo, maar ze is niet zo heel spekkig dus dan oogt het meer lang en smal denk ik. Ze zit nu in maat 80. Ze groeit wel lekker, de laatste tijd, en eet echt superveel.

Wow, bijna een jarige!! Leuk hoor, en dan mag je hier voor het echie posten. *O* .

Er is dus een kies doorgekomen! Aan de andere kant zie ik er ook eentje aankomen. Verklaart ook waarom ze, net wat Nikki schreef, soms wat jammert in haar slaap. En de luiers natuurlijk. Echt luiers from hell. }:| .
pi_153592713
Vandaag op het kdv waren de leidsters zo enthousiast over het lopen van I. Dat is tof om te merken, dat ze zo meeleven en net zo blij zijn als ik zo ongeveer. Onderweg naar buiten kwamen we een leidster van de baby groep tegen en I moest echt even met haar knuffelen. Zo leuk om te zien, die band die ze hebben opgebouwd. *; .
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:49:55 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153593227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:54 schreef exode het volgende:
Bij jou staat alles op zijn plek Butter…..hier gaan de losse onderdelen door de tuin heen. :D
Haha, hier ook! Zou het een mannending zijn om er een zooi van te maken? ;).

Afgelopen weekend waren we in de Efteling, wat was dát leuk met kuiken O+! Hij genoot zichtbaar van alles, maar vond het wel heel vermoeiend ;). Droomvlucht vond hij super (behalve de stukjes in het donker) en het carnaval festival was ook feest O+. Die nacht sliep hij heel lang :')

En dan waren we vanmiddag nog bij het CB, waar we met vlag en wimpel zijn geslaagd op alle punten :7.
Nu weer rust tot zijn 2e verjaardag :+.

Stats: 12180gr / 82,5cm.

Dat ziet er dan zo uit:

KuikenGuppy
pi_153593504
Een flinke Kuiken! En tof te lezen van de Efteling. Wij gaan over twee maanden een weekend.

En meepraten met jullie over rondlopende dreumessen lukt echt nog niet. Op je knietjes zitten of billen schuiven is het nog helemaal. Eerst dat gebit compleet :+
pi_153594597
Exode wat is B een leukerd! O+

Chanty nog een paar daagjes en dan heb je gewoon een dreumes! :o

Franny dat verklaart het jammeren en de luiers.
Wat leuk dat de leidsters zo meeleven hè. Soms zijn ze nog enthousiaster dan ikzelf. :@

Burd, fijn dat Kuiken goedgekeurd is door het cb! *O* Wat is hij groot!

Kursor J wil er gewoon graag goed uitzien op de filmpjes van haar eerste stapjes, daarom wacht ze nog even tot haar gebit compleet is. Geen compleet gebit hebben is natuurlijk ook heel 2014. :+
pi_153595225
Het stond allemaal net. 5 minuten later lag bijna alles in het zwembad :')
pi_153595325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Het stond allemaal net. 5 minuten later lag bijna alles in het zwembad :')
_O-
pi_153602768
Hihi Butter!
pi_153602851
Haha, ja grappig is dat. Op foto's ziet het er allemaal fantastisch uit, maar wat je dan niet ziet is dat een halve minuut later het mooie plaatje weer voorbij is en er bijvoorbeeld (zoals hier wel het geval is) een kind op de grond met haar benen ligt de trappelen omdat iets niet lukt wat ze in haar hoofdje heeft.

Wat een prachtige groeicurve van kuiken, Burdie! Lengte en gewicht ook zo mooi gelijk op!

Wat ik me afvraag: in het draagtopic is zo'n lieve foto van E van LB als draagmoedertje. I heeft eigenlijk nog niet veel met poppen en knuffels. Ze speelt er soms wel mee, heeft wel haar momenten dat ze een zachte knuffel even tegen zich aanhoudt en het is vooral leuk nu om neuzen, monden en ogen aan te wijzen, maar ik zie haar niet bepaald als een poppenmoedertje bezig. Integendeel, ik heb ook een beetje een gooi-en smijt kindje, dus als ze een pop of knuffel zat is, vliegt ie door de kamer. :D . Maar ik vroeg me dus af: kan zoiets nog komen (poppenliefde), ontwikkelt zich dat later pas, of kan ik nu al concluderen dat ik niet echt een 'meisjemeisje' heb wat dat betreft? :P .
pi_153602930
Wat is het weer heerlijk weer vandaag! Mijn tweetal zit al in de tuin. 8-)

Franny, ik denk dat dat later pas komt (of niet natuurlijk, dat kan ook). Sowieso gaan ze over het algemeen rollenspellen pas wat meer begrijpen en waarderen als ze peuter zijn.
pi_153602935
Ik heb net Mensenkinderen uit en daar stond in dat ze pas later leren dat een object iets voor kan stellen om mee te spelen. Dus dat een pop een baby kan zijn weet ze nu nog niet. Ik heb hem nu niet bij me, maar volgens mij komt dat wel voor de 2e verjaardag.

Bf, ik ben benieuwd hoe het gaat bij de KNO! Wij kregen ook de 'tip' op het cb om een doorverwijzing te vragen, want we hebben ook al sinds december een snottekindje. Z'n keelamandelen waren ok, maar z'n neusamandelen kon ze niet zien.

Goed gegroeide kuiken!
pi_153603628
M. 'speelt' wel met haar pop en knuffels. Maar het zijn niet haar baby's, meer een soort kopie/verlengde van zichzelf waar ze alles mee doet wat wij ook met haar doen: de pop moet (heel vaak) een luier om en daarna heeft -ie poep en moet er meteen een nieuwe om. Of de knuffel moet in bed met een doek over zich heen. Ze gebruikt ze nu nog echt om de wereld te begrijpen, dan om mee te spelen. Ik zal Mensenkinderen ook maar weer eens afstoffen. :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:18:53 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153604367
Extreem hangerig/knuffelig/eenkennig/mamaverlaatmijniet, hoort dat bij deze leeftijd? (15 mnd)
Kuiken wilde vannacht na wakker geschrokken te zijn ook alleen nog maar bovenop mij slapen. Niet op papa, niet in bed, alleen op mama. Ik kon hem pas na een half uur rustig in bed terugleggen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Burdie op 17-06-2015 10:51:29 ]
KuikenGuppy
pi_153604593
Wij zitten momenteel in dezelfde fase Burdie (16 maanden). Daarnaast kweekt ze ook even vier hoektanden, zal wel niet meehelpen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:58 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153605003
Oja, tanden... er zat hier vanmorgen (vannacht al maar toen kon ik het niet goed zien) wat speeksel vermengd met bloed op kuikens bedje. Ik mocht Ab.So.Luut. niet in zijn mond voelen, en zie ook niks nieuws zitten, maar er zal ongetwijfeld iets pijn doen. Arme dreumesjes met pijn ;(.
KuikenGuppy
pi_153609467
Burd, goeie stats! En die fase is idd herkenbaar rond die leeftijd.

Franny, hier totaal géén poppenmoeder en rollenspellen vindt ze ook niet interessant. Ellie legt puzzels, leest en leert, maar moederen doet ze niet. Sommige knuffels gaan wel even mee ergens heen, maar worden dan net zo goed vergeten. Principes als spiegelen oid doet ze ook niet daarmee. Het interesseert haar duidelijk (nog) niet.

JJ, welkom! Wat een lief koppie!

Chanty, nog 4 dagen ;)

Exode, wat een leuke foto's

Butter, ik hoop dat de kno iets kan betekenen voor jullie.

Tanden -O-. We moeten er nog 8. Echt, ze is straks op de psz de enige zonder hoektanden :D.
pi_153611033
Haha mee hoektanden heeft Riley ook nog niet. Dus er zijn er meer. :D
pi_153613649
Ai, doorkomende tandjes.. Altijd fijn :N hier komen er ook ineens 4 tegelijk (ze heeft sinds 5 maanden oud twee tandjes, daarna helemaal niks meer gekomen, nu ineens alles achter elkaar :') )

Ik ben wel blij dat het hier niet in hetzelfde raaaaazende tempo gaat als het babytopic. Ik had daar zo'n moeite om het bij te houden :@ vind het toch wel echt fijn om mee te kunnen posten
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:27:39 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153614100
S. moet ook nog de hoektanden en 2 voortanden van onderen en de laatste kiezen natuurlijk. Pas bij 11 maanden het eerste tandje ;) ze neemt er de tijd voor :+

Ze speelt sinds kort wel met haar beren. Geeft ze knuffels en soms haar rietjesbeker.
pi_153616948
Ik heb één jongetje met 12 tanden/kiezen en eentje met 10 tanden/kiezen. Ze hebben wel beiden exact dezelfde tanden en kiezen al. Alleen heeft T er dus 2 meer dan S.
pi_153618070
Hier 8 tanden en 2 kiezen. Ook geen hoektanden oO<
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:18:12 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153618576
Hier de rits van 4 boven en 4 onder .. :)
Dat is al sinds 11.5 maand zo..

Verder genoeg bobbels te zien op de plekken waar kiezen moeten komen, maar niets wat nog doorzet ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153621066
Hier 4 kiezen en 8 tanden, netjes verdeeld. Hij had met 4 maanden al 2 tanden....Alles komt steeds per 2 trouwens.

Hij was vanmiddag bij een vriendin van mijn vrouw, haar dochter is op een paar dagen na 1 jaar ouder. Ze hadden het erg fijn, kregen foto's van spelende dreumes en peuter :) Geweldig! Allebei een feestmuts op die ze ergens vonden in de woonkamer. Daar ook prima geslapen, hopelijk blijft hij zo makkelijk met oppas etc.
pi_153621107
Hier nu 12 tanden/kiezen.

En dan nu toch maar eens 'dreumes in dromenland' aan het lezen. Ik ben echt hopeloos :@ (kan niet echt de juiste emoticon vinden; :'( gaat me net te ver, maar komt wel in de buurt)
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:42:06 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153621214
:* kursor.
KuikenGuppy
pi_153621415
Ik mag op zich blij zijn met hoe ze vaak overdag slaapt, maar dat resulteert dus in de late avonden die ik niet trek (in combi met nachten, kleuter en werk). En dan nog dat ze eigenlijk altijd aan de borst in slaap valt. Dat zit in het ritueel, eigenlijk bij ieder slaapje (als ik er ben natuurlijk). 's Avonds starten we te vroeg... Ben nog niet klaar met lezen, maar het zal dus heel anders 'moeten' (en dat is voor mij een heel naar/gevaarlijk woord). En J doet het volgens mij juist heel goed op haar routine, maar ik ben moe van daar meer dan een jaar in meedraaien (had ik maar geen moeder moeten worden, hoort erbij, I know). /rant
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:01:06 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153621842
Maar het 'moet' toch niet? Zo'n boek is een leidraad waar je uit haalt wat voor jou/jullie werkt, en wat niet, dat laat je links liggen. Wij doen het vast ook 'verkeerd' volgens zo'n boek, maar onze manier werkt voor ons.
Valt ze trouwens helemaal nooit uit zichzelf/zonder borst in slaap? Ook in de middag niet? Ik denk dat als je iets aan je routine wilt veranderen, je het beste kunt beginnen met het middagslaapje (of misschien slaapt ze vaker overdag?). Misschien kan je eens uitproberen wat er gebeurt als je haar moe maar wakker in bed legt/zet, met eventueel een lading speelgoed (knuffels, boekjes, of iets anders wat ze leuk vindt) erbij. Kuiken gaat dan 1 minuut gillen (want bed, dus stom), een half uur gezellig spelen en daarna ongeveer twee uur slapen. En zo leert hij (denk ik) om zelf in slaap te vallen, zonder dat hij daar per sé iemand bij nodig heeft.
Hier gaat het ook niet perfect verder hoor, maar kuiken heeft nu een ritme dat voor ons goed te doen is. Hoop voor je dat jullie ook zoiets vinden! Slaap is zo essentieel!
KuikenGuppy
pi_153621949
Kursor wat lastig. Hopelijk vinden jullie snel een schema wat voor jullie beiden werkt. :*

Ik heb vandaag echt een dag gehad die ik snel wil vergeten. De hele dag, maar dan ook echt de hele dag gehuil gehoord. Was het niet de een, dan was het de ander. Was het geen dreumes, dan was het de kleuter. Ik zit er niet snel doorheen, maar vandaag dus even wel. -O- Ik was blij toen mijn man thuis kwam vanmiddag, kon ik even een paar minuutjes weg uit de herrie. :@
pi_153633296
Ah meh Nikki, ik trek dat ook altijd slecht dat gehuil. Bij jou gaat het dan ook nog in stereo :X
Wel een goede nacht gehad?

Goede stats Burd! Flink kuikentje is het ;)

Kursor, lastig, als er nu een ritme is dat voor jou niet meer vol te houden is dan zou ik zeker op zoek gaan om dit te veranderen! Uiteindelijk is jouw welzijn ook essentieel toch :*

Wat een hoop tanden & kiezen al hier! Hier (pas) 8 tanden oO<

Gisteren de eerste echte schoenen voor F gekocht! Het zijn deze geworden; ik vind ze zo schattig O+
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:42:27 #95
52229 Chanty
pi_153633519
Poeh heftig dagje nikki. Ik vind 1 huilend kind al erg, laat staan 3 die elkaar afwisselen ;(

Kursor :*

Burdie mooie stats *O*

Wat een hoop tanden hier :P Lucas ging eerst zo hard maar zit nu nog steeds op 6.

Nog 3 dagen :X
pi_153633865
3?? :o
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:02:34 #97
52229 Chanty
pi_153634043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:56 schreef BlueEyes het volgende:
3?? :o
Ja :X :X

Hoe is het met jouw mannetje?
pi_153634293
Het SneuNeusje bereidt zich as we speak voor op het al stappend hier het dreumestopic binnen te denderen :D
Dat dat nog niet zo flitsend gaat en veel frustratie oplevert laten we maar buiten beschouwing :')
pi_153634718
Hoe lang moet jij nog wachten tot je hier legaal mag posten Blue? :)

En hoe was/waren je eerste werkdagen bij je nieuwe baan?!
pi_153635030
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoe lang moet jij nog wachten tot je hier legaal mag posten Blue? :)

En hoe was/waren je eerste werkdagen bij je nieuwe baan?!
Nog 2,5 weken en dan is het legaal!
Mijn nieuwe oude baan was terugkomen als in een warm bad.
Na 5,5 jaar voelde het vertrouwd voor mezelf maar ook voor oudcollega's en artsen (die laatsten zijn ook erg blij dat ik terug ben)
Was blij dat het vertrouwd was vanwege de slaapgebrek. Bij een compleet nieuwe baan is het nogal overweldigend met nieuwe info. En dat was nu minder het geval.
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:43:17 #101
52229 Chanty
pi_153635137
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Na 5,5 jaar voelde het vertrouwd voor mezelf maar ook voor oudcollega's en artsen (die laatsten zijn ook erg blij dat ik terug ben)
Was blij dat het vertrouwd was vanwege de slaapgebrek. Bij een compleet nieuwe baan is het nogal overweldigend met nieuwe info. En dat was nu minder het geval.
Ssssst }:|
pi_153635341
Ontkenning :D

Ga gewoon door met illegaal zijn: hoelang mag Lucas vandaag naar het KDV?
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:53:34 #103
52229 Chanty
pi_153635457
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ontkenning :D

Ga gewoon door met illegaal zijn: hoelang mag Lucas vandaag naar het KDV?
Mja ik vind het echt heel leuk om weer aan de slag te gaan maar ik heb zo'n hekel aan weer ergens helemaal moeten settelen :r

Van 9.30 - 15.30 uur. Maar ik heb een sollicitatiegesprek zometeen, ben waarschijnlijk net een kwartiertje later. Eens kijken hoe snel ik straks naar huis race :P
pi_153635568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja ik vind het echt heel leuk om weer aan de slag te gaan maar ik heb zo'n hekel aan weer ergens helemaal moeten settelen :r

Van 9.30 - 15.30 uur. Maar ik heb een sollicitatiegesprek zometeen, ben waarschijnlijk net een kwartiertje later. Eens kijken hoe snel ik straks naar huis race :P
Dat herken ik hoor, ik had normaal buikpijn bij een baanwissel, zelfs afdelingswissel binnen het ziekenhuis. Maar dat had ik dit keer niet.
Of het komt omdat ik volwassen word :+
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:04:22 #105
52229 Chanty
pi_153635779
Nu al? :P
pi_153635819
Niet alleen mijn kind wordt ouder :+
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:23:52 #107
73386 Fazz
onderweg
pi_153638097
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Oeh dat is ook al bijna :s)
Kan me voorstellen dat het wel scheelt dat niet alles nieuw is :)

Chanty, wanneer is jouw eerste dag? Hoe vind L het op het kdv?
pi_153641579
Jeetje Nikki wat vervelend! Steken ze elkaar ook aan of staat al het gehuil los van elkaar?
Nog 2,5 week Blue....pfoeh dat gaat snel!
En nog 3 voor Chanty..... :)
Kursor, lastig zeg! Kan me voorstellen dat je erg moe wordt!

Hier een vrolijk mannetje die overdag ineens 3 uur slaapt ipv 2 uur, dat vele lopen hakt er echt in...We gaan zo naar een nieuwe speeltuin hier om de hoek. Stond al een speeltuin die echt vreselijk oud, vies en gevaarlijk was (dingen lieten los etc). Is platgegooid en nu staat er echt een grote, leuke speeltuin. Mag B heen lopen, dat alleen is al een feestje voor hem.
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:54:31 #109
52229 Chanty
pi_153643123
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:23 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Oeh dat is ook al bijna :s)
Kan me voorstellen dat het wel scheelt dat niet alles nieuw is :)

Chanty, wanneer is jouw eerste dag? Hoe vind L het op het kdv?
Nu maandag!!

Lucas had zijn vijfde en laatste wendag vandaag. En het ging zooooo goed O+ Ik ben helemaal trots en gelukkig. Hij heeft goed gegeten en gewoon ruim 2 uur geslapen in bed. Gisteren wierp hij zich nog huilende op de grond toen ik hem weer kwam ophalen. Nu ging hij niet huilen maar at rustig eerst zijn cracker op :o En kreeg een foto van een heel vrolijke Lucas doorgeappt dus het gaat helemaal goed komen. Ik vind (en dat vinden de leidsters ook) dat hij het boven verwachting goed doet aangezien hij toch een heel jaar alleen bij mij of mijn man is geweest.

pi_153643512
Wat een rust zal dat geven Chanty!
pi_153643528
Geweldig om zo'n foto te krijgen. Hij zit daar echt te stralen. Tof hoor. En wat las ik: een hele boterham? _O_ .
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:19:41 #112
52229 Chanty
pi_153643644
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:14 schreef Franny_G het volgende:
Geweldig om zo'n foto te krijgen. Hij zit daar echt te stralen. Tof hoor. En wat las ik: een hele boterham? _O_ .
Ja een HELE gewoon. Gisteren ook al. Ik dacht dat ik het niet goed hoorde. Heb toch het idee dat hij dingen afkijkt. Hij kruipt namelijk ook ineens sinds maandag :+

Maar ik ben echt zo blij en opgelucht. Ook omdat hij het daar dus de hele dag zonder mijn borst moet doen en tot voor kort zat ik natuurlijk nog op elke 2 uur een voeding. Geeft idd heel veel rust dat hij zich toch zo snel aanpast :)
pi_153643754
Kindjes kijken inderdaad heel veel van elkaar af, en ze volgen daar gewoon de gang van zaken en gaan dan makkelijk mee. Ik merk het ook aan I. Als ik haar voorheen wilde insmeren met zonnebrand was ze altijd aan het protesteren. Maar de afgelopen tijd heeft ze vaak op het kdv meegemaakt dat iedereen wordt ingesmeerd voor ze naar buiten gaan en nu vindt ze het ineens prima. :D .

Het zijn toch echt kuddedieren al. :o .

Maar nu staan alle lichten op groen voor een mooie combi werk en moederschap. ;) .
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:33:13 #114
52229 Chanty
pi_153643945
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:24 schreef Franny_G het volgende:
Kindjes kijken inderdaad heel veel van elkaar af, en ze volgen daar gewoon de gang van zaken en gaan dan makkelijk mee. Ik merk het ook aan I. Als ik haar voorheen wilde insmeren met zonnebrand was ze altijd aan het protesteren. Maar de afgelopen tijd heeft ze vaak op het kdv meegemaakt dat iedereen wordt ingesmeerd voor ze naar buiten gaan en nu vindt ze het ineens prima. :D .

Het zijn toch echt kuddedieren al. :o .

Maar nu staan alle lichten op groen voor een mooie combi werk en moederschap. ;) .
Kijk nog meer goed nieuws. Insmeren is idd drama :') Mooi hoe zo'n kdv alle problemen oplost voor je _O-
pi_153646320
Wat ontzettend fijn Chanty! Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is en wat een leuke foto :)

Ik heb gewoon een enorm leuke, gezellige dag met B gehad. Hij zit in een 'ik ben zo vrolijk, ik zing, klets, loop, speel en knuffel' fase. Kan dat eeuwig duren? O+

Morgen is zijn andere mama jarig dus we hebben vandaag geoefend met 'lang zal ze leven' *O*
pi_153646573
exode alvast gefeliciteerd

Dat is goed van hem Chanty en wat zul je gerustgesteld zijn.

Hier hebben we er een dagje efteling opzitten. Waar Sac de vorige keer rond 12:30 echt begon te krijsen van vermoeidheid hield ze het nu wel vol. om 15:00 vielen d'r oogjes toch dicht en was Ean ook op.
pi_153649280
Blue wat fijn dat je nieuwe-oude baan zo goed bevalt!

Chanty wat enorm fijn dat het zo goed gaat met L op het kdv. Kun jij volgende week met een gerust hart aan het werk. Hoeveel dagen per week gaat hij naar het kdv

FR dat klinkt als een heel geslaagde Efteling dag! O+

Toen ik S vandaag ophaalde bij het kdv zag ik dat hij een vreemd rood en dik plekje op zijn armpje had. De juf vertelde me nog voor ik ernaar kon vragen dat hij is gebeten door een ander kindje. De juf begon zich helemaal te verontschuldigen, maar ik gaf aan dat zulke dingen nu eenmaal kunnen gebeuren. Volgens mij krijgen ze meestal andere reacties van ouders, want ze keek me heel verbaasd aan toen ik zei dat dit gedrag nu eenmaal bij de leeftijd hoort. Ik keur het niet goed natuurlijk, maar over het algemeen doet zo'n kindje dit echt in een opwelling of omdat uiten op een andere manier nu eenmaal lastig is voor zulke mini's. Het kon S allemaal niet zo veel schelen, maar L is de rest van de avond beduusd geweest. Het gaat er bij haar niet in dat iemand haar broertje pijn heeft gedaan. L bleef S maar aaien en vragen of het pijn deed. En als hij even moest huilen zei L: "Ja dat komt omdat hij zo'n pijn aan zijn armpje heeft." O+
pi_153650358
Lieve L. Fijn om te zien dat ze zich zo om haar broertje bekommert, lijkt me. O+ . Ik maak me ook niet druk om dat soort dingen, want het hoort er inderdaad bij toch? De ene keer zullen de leidsters het wel zien en ingrijpen, maar dat zal nu eenmaal niet altijd het geval zijn.

Bij de dreumesgroep waar I nu zit, gaat het er ook duidelijk 'harder' aan toe. Maar volgens de leidster duwt I als het moet zo een ander kindje opzij als ze ergens bij wil, ook als die veel groter is dan zij. :Y) .

Hier is het naar bed gaan ineens weer lastiger 's avonds. Huilen en heel graag aan de borst willen. Maar ik begrijp het geloof ik wel. Toen ze tijdens het huilen vanavond haar mond wagenwijd open had staan, zag ik dat er niet alleen onder een kies aan het doorkomen is, bovenin zie ik aan weerskanten ook witte puntjes.

Ze wil momenteel ook echt niet tandenpoetsen. Dus ik heb het vanavond maar even overgeslagen. Hoe doen jullie dat? Ik vind het nu echt te sneu voor haar, als ze al pijn in haar mondje heeft om haar dan hierin te dwingen.
pi_153651007
1x overslaan kan heus wel.
Als we soms ergens zijn geweest en S is in slaap gevallen. Dan leggen we haar zo in bed, ga haar niet wakker maken om tanden te poetsen. Meestal doe ik het dan de ochtend er na wel
Maar als I echt pijn heeft zou ik het even laten en morgen weer proberen.
Misschien eerst zonder tandpasta en de tandenborstel met extra koud water spoelen en dan de plekjes masseren?
pi_153651136
Franny is elektrisch poetsen misschien een optie? T en S hebben een hekel aan tandenpoetsen, maar als ik de elektrische tandenborstel pak maken ze ruzie over wie eerst aan de beurt is.
pi_153651663
Elektrisch heb ik nog nooit geprobeerd, maar inderdaad wel een idee!
pi_153652431
Oh ja, elektrisch is hier ook het verschil tussen huilen en lachen tijdens tandenpoetsen!
  donderdag 18 juni 2015 @ 22:59:06 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153653768
Dwingen doen wij nooit, zeker niet bij pijn. We hebben een tandenpoetsliedje, bij het eerste couplet poetst een van ons en bij het tweede couplet mag hij zelf nog even. Dat vindt hij zo leuk dat hij de eerste 'ronde' meestal gewoon maar ondergaat. Bovendien vindt kuiken de tandpasta lekker smaken :P.
KuikenGuppy
pi_153655512
Ik sla wel eens over ja. De afgelopen week al een paar keer. Ze heeft een onwijs zere mond, zit ook steeds met een handje in haar mond en kwijlt enorm. Dan maar extra proberen in de ochtend, of een keertje helemaal niet. Komp goei, ik heb er al eentje groot met mooie witte tanden ;)
pi_153660182
Wat een schatje is L, Nikki! Wel fijn dat S er geen last van heeft.
Zijn er echt ouders die er een hele heisa van maken? Je weet toch dat het kan gebeuren? Fijn dat je zo relaxt reageerde Nikki, ook voor S lijkt mij.
Aah tandjes! B vindt tanden poetsen totnogtoe leuk, al wil hij ook altijd onze electrische als hij die ziet.
Stoere I Franny!
Efteling is leuk Ferrari!

Aangezien dit forum ook wel eens door mijn vrouw wordt gelezen:
SPOILER
Morgenochtend brengen we B naar mijn moeder, we hebben vanaf 16:00 een feestje bij mijn zus die om de hoek van mijn moeder woont. Gaan wij lekker shoppen en lunchen in Breda. Past mijn moeder op en gaan we daarna met zijn allen naar het feestje toe. Zin in! heb afgelopen zaterdag de hele dag gemasseerd in de Amsterdam Arena en daar nogal veel VVV bonnen voor gehad, dus even spenden (jaja vooral aan B natuurlijk...zo werkt dat toch?)

En nog even klagen: kregen een briefje in de bus dat onze achterburen een feestje geven volgende week zaterdag. Vanaf 00:00 gaat de muziek zachter :? Zachter? Wat dacht je van uit? Pfff wij en B slapen aan de achterkant en die mensen kennende wordt het een hoop lawaai. Normaal zouden we B dan aan de voorkant van het huis in de logeerkamer leggen en zelf oordopjes indoen maar ons nichtje komt logeren. (15 maanden jong) Die slaapt in de logeerkamer en slaapt vaak niet door. Daarnaast heeft ze nog nooit gelogeerd en hebben wij uberhaupt nog nooit op haar gepast....dus oordopjes lijkt me niet zo goed plan.

Ik baal hier echt van, netjes van het briefje maar ligt het aan mij of is het niet normaal dat je na 00:00 nog muziek gaat draaien buiten inclusief de stemmen die daar bovenuit willen komen?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:27:01 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153660280
Briefje of geen briefje, ze mogen zonder ontheffing niet na 22 uur herrie maken. Als je er na die tijd last van hebt, kan je de politie bellen. Hoewel dat misschien niet bevorderlijk is voor de relatie met betreffende buren ;).
KuikenGuppy
pi_153660542
Leuk vooruitzicht Exode! Niet dat feestje van de buren, maar dat andere. ;) Ik vind het netjes van de buren dat ze een briefje in de bus doen. Ik maak er zelf nooit een probleem van, maar dat komt voornamelijk omdat er naast mij een bom kan ontploffen en dan slaap ik er nog doorheen. :@

Over het bijten, ja het gebeurt regelmatig dat ouders willen weten wie het gedaan heeft, soms zelfs om 'verhaal' te kunnen halen bij de ouders van het kind. Het wordt overigens niet verteld, vooral ter bescherming van het bijtende kindje. Ik zit in de oudercommissie en daar hoor je nog weleens wat. ;) Ik vind het echt bizar dat ouders er zo'n hele heisa van maken. :?

Ik ben vandaag 5 jaar getrouwd en alweer 15 jaar samen met mijn (8>. De kinderen gaan vanavond bij mijn zusje logeren en man en ik gaan uit eten en misschien zelfs naar de bioscoop. :o Dit is echt voor het eerst in meer dan een jaar dat we echt iets samen gaan doen. Ik heb er nu al zin in. O+
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:58:12 #128
73386 Fazz
onderweg
pi_153660825
Gefeliciteerd met je vrouw Exode!

Nikki, gefeliciteerd met je jubileum! ^) Gezellig samen er op uit :)

F is ook wel eens met een bijtafdruk thuis gekomen, ik kon de tanden gewoon tellen :X Hier waren de leidsters ook heel verontschuldigend maar ik sta er hetzelfde in als jij; het kan gewoon gebeuren.

Oeh, lastig Exode, dat feestje. Kun je de buren niet aanspreken hierover? Beter vooraf bespreken dan achteraf klagen toch ;)

Maandag al Chanty :o echt super dat L het zo goed doet, dan kun je hem met een gerust hart daar achterlaten :)

Fje kwam gister zo moe van het kdv dat hij voor het eten eerst nog een uur heeft geslapen. Bedtijd 's avonds schoof zo ook een uurtje op maar de nacht ging verder gelukkig prima :)
Klimmen is het weer helemaal, hij gebruikt nu zelfs hulpmiddelen om op de tafel te klimmen :X
SPOILER
pi_153660894
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik ben vandaag 5 jaar getrouwd en alweer 15 jaar samen met mijn (8>. De kinderen gaan vanavond bij mijn zusje logeren en man en ik gaan uit eten en misschien zelfs naar de bioscoop. :o Dit is echt voor het eerst in meer dan een jaar dat we echt iets samen gaan doen. Ik heb er nu al zin in. O+
Whoep whooo gefeliciteerd!!! En wat een veranderingen ook die afgelopen 5 jaar O+
Date night he. Skip de film joh, anders kun je niet lekker uit eten. Met de tijden van de bios komt dat meestal niet lekker uit. Lekker borrelen en een fijn restaurant op fietsafstand.

(Vind film altijd fijne ontspanning maar je komt nog niet tot een fijn gesprek he, daar heb ik zelf altijd het meest behoefte aan als we samen weg gaan)

Veel plezier in ieder geval!
Met een meidenkwartet
pi_153661101
De buren maken vaker lawaai, types muziek draaien in de tuin als het 30 graden is en iedereen buiten zit.

Ik denk ook niet dat ze een boodschap hebben aan ons dilemma. Als ons nichtje niet kwam logeren zou ik het ook echt amper een issue vinden. B zoals gezegd aan de voorkant van het huis en wij oordoppen in.

Ik kijk het gewoon aan en bel 0800 wel als het erg is }:|
pi_153664345
Oh fazz, z'n mooie retro garage! :o . ;) . Lekker bezig. Volgens mij heeft I dezelfde romper aan vandaag. De schoentjes die je voor hem hebt gekocht vind ik trouwens super leuk!

Nikki, van harte, geniet ervan met je (8> .
pi_153665610
Mijn kind is kapot.
Ligt al 3 uur te slapen in de MC.
Ben bij de Intratuin geweest en daar heeft ze niks van gemerkt :')
Nu al 2½ uur thuis en ze slaapt dus nog.
Ik had vanalles kunnen doen maar zit op de bank te niksen oO<
pi_153666241
Yeaaaah gefeliciteerd Nikki! Geniet van jullie avond!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:50:44 #134
52229 Chanty
pi_153680771
Klaar voor het feestje morgen. Het gaat gewoon echt gebeuren :o
pi_153681400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:50 schreef Chanty het volgende:
Klaar voor het feestje morgen. Het gaat gewoon echt gebeuren :o
Voor mijn gevoel zit er niet zoveel tijd tussen L en saar maar mijn kind wordt nog laaaaaaang geen 1 dus dat kan niet :+
S. 2014
J. 2016
pi_153681481
Veel plezier morgen chanty!
Vergeet niet te genieten
pi_153685382
Thanks voor de felicitaties dames. O+ Ik heb een geweldige avond gehad samen met (8> . Eerst heerlijk gegeten en daarna naar de bioscoop geweest voor een verstand op 0 en gewoon kijken film, Jurrassic World dus. :+

Vanmiddag hebben we ook een klein feestje met de kinderen gevierd in Linneaushof. T en S hebben zich prima vermaakt in de dreumessenspeeltuin. Als ik ze dan zo bezig zie dan realiseer ik me hoe hard het gaat en hoe groot ze al zijn. O+ Al met al had ik me echt geen betere dag kunnen wensen. O+

En nu is het best wel bedtijd. :z
pi_153686802
Klinkt heel fijn Nikki!!
Chanty veel plezier vandaag!

Wij zijn gisteren naar Pitch Perfect 2 geweest, erg hard gelachen. Wat was dat lang geleden met zijn 2tjes naar de bios. B sliep uiteraard al die tijd als een roos dus de oppas wil wel vaker komen, hihi. (Vriendin)
pi_153686857
Veel plezier vandaag Chanty!! Dat het maar een prachtig feestje voor L mag worden :*

Leuk Nikki! Hier vanavond datenight, M gaat bij mijn moeder slapen en wij bios en hapje eten. En slapen, slapen en slapen... :')

Mijn dreumes springt! :o Echt met 2 voetjes van de vloer! Hij vindt het een nieuwe dansje, dus als dan eindelijk 'Tieta' = Dans met tante Rita :') opstaat dan wordt er gesprongen en rondjes gedraaid :D
pi_153687251
Chanty heel veel plezier vandaag!

Exode ook al een fijne avond gehad met je vrouw. O+

Mabawa veel plezier vanavond. En slaapze! :z
Wat knap dat M springt!

Ik ben pas net wakker. :o Ik heb nog niets gehoord van mijn zusje, dus het zal allemaal wel op rolletjes lopen. :) Mijn zusje ziet de kinderen (bijna) dagelijks, zij is eigenlijk gewoon een soort verlengde van mij, daarom maak ik me geen moment zorgen en dat is echt fijn.

Ik had toch gezegd dat S gebeten was op het kdv en dat ik me er niet druk om maakte. Guess what, toen mijn man en ik net 5 minuten weg waren bij mijn zusje gisteren besloot T een hapje van L te willen nemen. L zat gewoon te spelen en T viel zo vanuit het niets aan. Hij heeft vast het goede voorbeeld op het kdv gezien. :X
pi_153688332
Chanty, gefeliciteerd en een fijne dag voor jullie!!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 13:39:44 #142
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153691109
Sterker nog het bijten is waarschijnlijk instinct gedrag. Hebben veel ouders ook. Dat je zoveel liefde voelt dat je wel een hap uit iemand kan nemen. Even googlen geeft je mooie informatie erover.

Maar ook bij woede en frustratie is het heel normaal dat ze dat zo doen :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153693179
Van harte Chanty met je jarige Lucas *O*
pi_153697988
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:39 schreef Moppert het volgende:
Sterker nog het bijten is waarschijnlijk instinct gedrag. Hebben veel ouders ook. Dat je zoveel liefde voelt dat je wel een hap uit iemand kan nemen. Even googlen geeft je mooie informatie erover.

Maar ook bij woede en frustratie is het heel normaal dat ze dat zo doen :)
Ja klopt, ik had er al vaker artikelen over gekezen. Ik denk dat het in dit geval ook gewoon een liefdesbeet was.

Ik ben niet meer gewend aan veel slaap. Ik heb het lange uitslapen gelijk moeten bekopen met een hele dag hoofdpijn. Precies de hoofdpijn die ik pre kinderen ook altijd had als ik te lang in bed gebleven was. Kortom, ik moet maar blij zijn dat de kinderen me zo vroeg wekken, scheelt me een hoop hoofdpijn. ;)

Chanty hebben jullie een leuke dag gehad?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:55:00 #145
52229 Chanty
pi_153700948
Morgen post ik hier legaal :X

We hebben een leuke maar heeel vermoeiende dag gehad. Voor Lucas was het allemaal wel heel erg druk dus morgen rustig met zijn drietjes genieten O+. Mijn baby slaapt nu een morgen haal ik een dreumes uit bed. Ik ben er toch emo van.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:53:26 #146
73386 Fazz
onderweg
pi_153702444
Gefeliciteerd Chanty! *O* Fijn dat het zo leuk is geweest vandaag :)

Klinkt als een leuke dag Nikki! Wist niet dat de Lineaushof ook voor dreumesen leuk is, ben er denk al 20 jaar niet geweest :+

Springende M :D Wat leuk dat hij springt en danst O+

Exode, succes met de feestende buren vanavond, hopelijk valt het mee ;)

Hier ook een leuke dag gehad. Met mini-round-robin meet. Was heel gezellig! F deed het ook goed, zelf de glijbaan opklimmen en achteruit naar beneden :D En tussendoor even een kus geven aan S van Butter O+
pi_153704187
Chanty wat is dat jaar hard gegaan. Ik leefde vorig jaar zo mee met je. Ik vond en vind het zo knap hoe jij helemaal voor een natuurlijke bevalling probeerde te gaan.

Fazz, Linneaushof is helemaal niet zo leuk voor dreumessen hoor. Ik denk dat het pas leuk is vanaf een jaar of 3-4. We gingen ook eigenlijk meer voor L. De dreumessen hebben wel rondgewandeld in de peuterspeeltuin, maar daar staan maar 5 speeltoestellen. Het stelt dus echt niet veel voor. Het zegt ook wel wat dat kinderen tot 2 jaar gratis zijn, ze hebben er simpelweg niet zo heel veel aan.

Ik heb vanavond een abonnement op de indoor speeltuin in het dorp naast ons dorp gekocht. Na een hele week twijfelen toch de knoop maar doorgehakt. L springt vast een gat in de lucht als ze het hoort. Voor de dreumessen is er ook voldoende speelgelegenheid dus we zijn komende winter vast vaak te vinden in de 'kinderhel'. :D
pi_153710071
Gefeliciteerd met je dreumes Chanty!! *G*

Liefdebeetjes O+
Ik heb een filmpje van mijn vader die met M. aan het dansen is, nadat M. even heel verdrietig was. Heel lang zijn ze op redelijk rustige muziek aan het dansen, m. ontspant helamaal en valt bijna in slaap. En ineens bijt hij mn vader in zn schouder. Het moment was hilarisch maar ik vond het vooral heel vertederend O+
pi_153710289
Mabawa dat is inderdaad ook gewoon een liefdesbeetje. O+ :D T heeft vanmorgen ook weer gebeten. Hij zat gewoon te spelen in bad en beet toen zijn papa in zijn grote teen. We moeten het geloof ik toch maar even in de gaten gaan houden, want ondanks dat het uit liefde/frustratie is, is het natuurlijk niet echt gewenst gedrag. :X

Chanty gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Fijne Vaderdag iedereen! *O*
pi_153711318
Fijne vaderdag!
Wij hebben gisteren lekker samen geluncht en geshopt in Breda terwijl B bij mijn moeder was.
Daarna feestje bij mijn zus, erg leuk! B had de tijd van zijn leven, rondrennen, ballen gooien etc. Zijn neefjes (allebei 11) en nichtje (13) hebben hem goed bezig gehouden. Sliep wel wat onrustig van alle prikkels vannacht.

We hebben volgende week opgelost, mijn nichtje komt niet bij ons logeren wij gaan daar slapen. Slaapt zij in haar eigen bed en dreunen wij en B ons bed niet uit.

Chanty, klinkt als een fijne dag, nu echt gefeliciteerd met je dreumes!
Fijn zeg Mabawa! Date night :)
pi_153727602
Gelukkig nooit bijtincidenten gehad tot nu toe. Maar verhaal halen lijkt me inderdaad raar.

Goed geregeld Exode!

Vanmorgen zouden we met z'n viertjes uit gaan ontbijten. Helaas had ik 's morgens een kacheltje aan de borst. Gelukkig konden opa en oma even oppassen en zijn we alleen met kleuter geweest. Toch gek om te doen. Maar wel even gevierd dat we alweer acht jaar getrouwd zijn. O+ kleuter vond het maar stil zonder d'r zusje, maar ook wel even leuk. J is vandaag drie uur wakker geweest en drinkt nu. Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan. Hoop dat de koorts minder wordt.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:09:15 #152
52229 Chanty
pi_153728334
Dreumes Lucas in tha house 8-)

pi_153728407
Kursor wat sneu dat je een zieke mini hebt. -O- Hopelijk knapt ze snel weer op. :*

Chanty wat is L toch leuk! O+
pi_153728588
*O* , Chanty! En succes morgen!

Hoop voor je mee, Kursor!

Wij hadden een fijne vaderdag, met klassiek ontbijtje op bed en knutselding van het KDV met op het cadeaupapier geschreven: Voor mijn liefste papa, van Isolode :D
Achja, als je tien van die cadeautjes van een tekstje moet voorzien met krijsende dreumesjes om je heen dan gebeurt dat natuurlijk zomaar. :P .

Vanmiddag hadden we fotoshoot met de schoonfamilie als cadeautje voor schoonouders die 50 jaar getrouwd zijn. Nou, er is in ieder geval eentje van ons die overal stralend opstaat. Zij vindt alle sociale happenings fantastisch. _O_ .
pi_153728922
Wat naar Kursor. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Slim opgelost Exode!

Mabawa en Nikki op datenight (niet samen natuurlijk oO< )

En jarige Lucas *O* O+

Hier een rustige vaderdag gehad. Ik moet steeds zo lachen om het cadeautje van het kdv. Ik vind snorren echt stom, maar dit vind ik dan weer grappig :')

SPOILER
Ik ga morgen eens vragen of het fotoshop is of dat de snor echt is. En als ie echt is hoe lang ze er dan over gedaan hebben om al die kinderen zo op de foto te krijgen _O-
Maar ik denk toch dat het fotoshop is oO<
  zondag 21 juni 2015 @ 21:36:50 #156
73386 Fazz
onderweg
pi_153729223
Ah volgende week dus Exode, ik dacht dat het dit weekend al bal was ;) Goed opgelost toch zo.

Nikki, lineaushof ga ik dus schrappen van m'n potentiële uitjes voor nu :P

Leuk om te lezen over de vaderdag O+ Wij gaan hopelijk ergens deze week in de herkansing, vriend moest vrijdag weer urgent weg voor werk -O- Hopelijk is hij er eind deze week weer, met als heerlijk vooruitzicht dat hij de hele maand juli vrij is *O* ik alleen niet :+

Hoe gaat het nu met J Kursor, nog steeds koorts? Beterschap iig :*

Chanty, een officieel welkom! *O*
pi_153741370
Ah wat naar Kursor! gaat het weer wat beter?
Joepie voor dreumes Lucas!
Ah wat vervelend Fazz, gelukkig is hij in juli lekker vrij.

Ik zit ondertussen op zolder te wachten tot de vloer beneden droog is (huisvrouwenpraat alert). Even wat filmpjes op de iPad zetten voor de vakantie. Vandaag is B weer extra bij het KDV, ik masseer de hele dag en in de pauzes ertussen ben ik dus een huisvrouw. :9

Nog 3 weekjes en dan vakantieeeeee, zo aan toe en zo veel zin in.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:31:49 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741441
Fazz het is al bijna juli *O* mijn man is ook een maand vrij O+!

Kuiken heeft zijn eerste kies, zijn we daar ook weer vanaf! *O*.

Huisvrouwenboks, exode! ;). Ik ben vandaag ook druk aan de schoonmaak. En afgelopen week ook al. Fijn voordeel: ik kwam nog wat spulletjes tegen om te verkopen, dat vindt kuikens spaarpot niet erg ;).
KuikenGuppy
pi_153741616
Yeah Burdie! Ik vertoon nu schoonmaak ontwijkend gedrag….de badkamer schreeuwt om een sopje, maar ik ben in plaats van aan het poetsen nu de iPhone met nieuwe muziek aan het volgooien. iPad is vakantie klaar (lees vol Teletubbies, brandweer Sam, Bert en Ernie en Koekeloere) c_/ SSSTTTTT

Oh en ik vergeet helemaal: B doet de Teletubbies nu echt na. :D Zegt hij eerst 'ssssst' met zijn vinger voor zijn mond en dan met grote glinsterogen 'Boe!'. Echt veeg me op…en zo trots als hij is als je 'schrikt'.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:41:02 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741651
Teletubbies ;(.

Kuiken heeft ze eens per ongeluk gezien en vond ze toen best leuk, maar ik probeer ze te mijden.

Wel leuk die reactie van B O+.
KuikenGuppy
pi_153741735
Ik dacht ze ook te kunnen ontwijken, maar Teletubbies is het enige wat hij echt leuk vindt. Sesamstraat vindt hij 1 minuut leuk bijvoorbeeld. Hij kijkt niet zo vaak tv, maar soms is het wel even makelijk.
Wat kijkt Kuiken graag?

Hij roept nu ook de hele tijd 'iajeha' van het liedje 'papagaaitje leef je nog…', muziek staat wel vaak op namelijk. _O- En B stond gisteren in de auto op repeat met 'opa opa opa opa opa opa'.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:47:54 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741827
Kuiken kijkt graag naar Nijntje, Mickey Mouse clubhuis (alleen het intro), Tik Tak of Lotte & Max. Iets anders zetten we eigenlijk nooit op voor hem. Vind het wel prima zo ;).

Hier wordt heel haar NIIIIIIIIIIIJN geroepen als hij Nijntje wil zien (of zingen) en dan heel zachtjes 'ie' er achteraan, gevolgd door: "ta-taa" :')
KuikenGuppy
pi_153741892
HIHI Burdie!
TikTak gaan we ook maar eens proberen :)
Voetbal vindt hij ook wel leuk overigens, vooral om voor mama's neus te gaan staan.

iPhone nu ook vol, ik heb geen smoesjes meer. Schoonmaakse nog Burdie!
pi_153745053
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:31 schreef Burdie het volgende:
Fazz het is al bijna juli *O* mijn man is ook een maand vrij O+!

Kuiken heeft zijn eerste kies, zijn we daar ook weer vanaf! *O*.

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
  maandag 22 juni 2015 @ 14:02:23 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153745305
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
:o :o :o
Ik voel wel allemaal bonken zitten, dus wie weet.
Tanden kreeg 'ie ook steeds in setjes van twee/drie :P.
KuikenGuppy
pi_153746576
Ik had het ook niet meteen door, totdat I heel hard huilde, haar mond wagenwijd open zette en ik bovenin ineens witte puntjes zag. ;( .

We waren gisteren op een boerderij en I heeft wat in het hooi gezeten. Vanochtend had ze duidelijk een allergische reactie: rode oogjes, en haar huid ook helemaal rood en geirriteerd. Vrees dat ze dat van mij heeft...
  maandag 22 juni 2015 @ 18:24:11 #167
52229 Chanty
pi_153752335
Werkende moeder groet u :W Wat is het fijn om weer bezig te zijn zeg O+ Ik heb Lucas niet eens gemist. Hoewel toen ik bijna thuis was, het ook niet snel genoeg kon gaan. Dat gezichtje lichtte helemaal op O+
pi_153753418
Klinkt fijn Chanty! En herkenbaar, tijdens het werken mis ik M ook nauwelijks. Maar als ik dan bijna thuis ben kan ik echt niet wachten om hem te knuffelen. O+
pi_153754635
Chanty wat fijn dat het zo goed ging. ^O^
pi_153755622
Fijn Chanty!

Hier net de oorzaak ontdekt van het wat mindere eten en slapen hopelijk oO< , kies nummer 3 is door!
En....................... ze loopt! 8 hele stappen werden er net zomaar gezet. En daarna deed ze het nog een keer.
Mijn kleine baby O+
  maandag 22 juni 2015 @ 20:38:13 #171
52229 Chanty
pi_153755853
Wow wat goed bf *O*
pi_153755968
Butter wat knap van haar! *O*
pi_153756179
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
  maandag 22 juni 2015 @ 21:17:21 #174
52229 Chanty
pi_153757242
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef BlueEyes het volgende:
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
Ik heb om half zeven de laatste voeding gegeven en om kwart over drie even gekolfd omdat het anders toch pijnlijk zou worden. Had in een paar minuten 150 ml :o ben toen maar gestopt want de bedoeling is dat ik straks de hele dag zonder kolven kan. En vandaag was manlief voor het eerst de hele dag thuis met Lucas. Heeft voor zijn doen goed gegeten :) morgen gaat hij naar het kdv.
pi_153757361
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Klinkt allemaal heel goed, Chanty!
  maandag 22 juni 2015 @ 21:35:06 #176
73386 Fazz
onderweg
pi_153757800
Chanty, wat fijn dat het zo goed ging vandaag! Goed begin dus ^O^

BF, 10 stapjes al *O*

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?

Ik wilde ook snel naar huis vandaag; snel F opgehaald en pannenkoeken gebakken! Na zo'n lange dag op het kdv is hij zo moe dat ik echt zo snel mogelijk iets te eten moet maken...
Hier nog geen kies te bekennen, klinkt wel pijnlijk :{
pi_153766825
T is tegenwoordig bijna elke dag nog voor 6 uur wakker. Hij heeft erg veel last van doorkomende kiezen/tanden. Vandaag was hij zelfs al om 4:30 uur wakker. :O Eigenlijk mag ik niet klagen, want het kan veel slechter met een tweeling, maar toch zou ik liever een uurtje langer slapen. :@

T is laatste tijd ook erg humeurig en gefrustreerd. Hij ziet S lopen en wil dat ook, maar hij kan het niet. Dat is voor T echt reden voor groot verdriet en veel boosheid. :X De doorkomende tanden en kiezen helpen ook niet echt mee, hij zit dus echt even niet lekker in zijn vel. S daarentegen is de vrolijkheid zelve sinds hij kan lopen. Hij kan zichzelf weer prima vermaken, houdt van boekjes lezen en houten legpuzzels maken samen met zijn zus en is over het algemeen gewoon heel gezellig. O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:35 #178
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153768383
Ook voor mij tijd om me hier aan te sluiten met dreumesje. Al twee weken...

Zag veel tandenleed. Hier al niet beter helaas. Na drie weken geleden een hoektandje nu 4 kiezen op komst. Ze vertikt het om uit de fles of tuitbeker of rietje te drinken zo pijnlijk. Maar zo ben je ineens van de fles af en over op gewone bekers.
pi_153768675
Welkom Hobbesje! Naar die tanden en kiezen.
Ik snap T ook wel Nikki. Zie je je broer en zus lekker rondwandelen en jij bekijkt de wereld nog steeds voornamelijk horizontaal. Maar fijn is anders (ook voor jou!)
Hier is eten ook altijd een uitdaging naar het KDV Fazz, ik maak meestal iets wat hij echt heel lekker vindt zodat ie nog wat eet. Gisteren zoete aardappel/spinazie/geroosterde tomaten/geitenkaas stamp. 5 hapjes...toen was het al klaar, te moe.

Gisterenavond nog wel gevoetbald met mijn mannetje O+ Gillend van plezier door de woonkamer heen met een bal. Bij elkaar 'afpakken' al maakte hij wel erg vaak hands. Heerlijk!
pi_153770057
Dat klinkt gezellig exode, lekker voetballen O+

Welkom hobbesje! Nu al een hoektand joh? Ik dacht dat er een vaste volgorde in zat :)
pi_153777170
Ochjee, Hobbesje, dat is ook veel tegelijk zeg!
pi_153778435
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Ubercute O+ O+
pi_153778458
Welkom hobbesje en Chanty! *O* :* voor alle tandjes!

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
pi_153778645
Klinkt fijn Dot!
Hadden ze meteen plek?
pi_153778924
Tot halverwege september iig wel op de donderdag en daarna moeten we even kijken. Kindjes schuiven namelijk door afhankelijk van hun ontwikkeling ipv leeftijd, dus ze kon niet met zekerheid zeggen of er een kindje door zou schuiven. Ze had hem op basis van zijn geboortedatum in de babygroep gepland, maar ze zag al snel dat hij daar echt niet meer past, dus nu is er deze oplossing.
pi_153778954
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?
Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
pi_153778991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:36 schreef Dot. het volgende:

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
Gelukkig! *O* .
pi_153783437
Alleen toen ze net in de dreumesgroep was ze gesloopt na een dag kdv. Nu is ze daar van 7.45 tot 17.00 geweest, tussendoor anderhalf uur geslapen en is nu nog vrolijk aan het spelen (na het eten en na in bad te zijn geweest). Echt, die energie, ongelooflijk. Maar ook een tikkeltje vermoeiend want ik ben kapot. :D .
pi_153783785
quote:

Wat ontzettend fijn!! Dat klinkt echt ideaal!
pi_153784221
quote:

Wat goed! Warm eten doen ze bij ons kdv ook tussen de middag en dat is echt een uitkomst. Ze eten dan rond half 5 nog brood en de kindjes zijn dan eigenlijk klaar om naar bed te gaan als je ze ophaalt. Wij laten ze vaak nog wel iets met ons mee eten omdat we dat gezellig vinden, maar stel dat wij later zouden willen eten dan zou dat geen probleem zijn. Voor ons werkt dit erg goed.
pi_153785343
Oh dat klinkt ook ideaal Nikki.
Dat doen ze bij ons helaas niet
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:33:46 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_153791615
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
Oh -O- balen dat dat zo in de familie zit. Het is inderdaad te hopen dat I een milde versie ervan heeft.

Dot, dat klinkt fijn zeg!

Hier ook geen warm eten op de opvang. Er is laatst wel een vraag over gesteld om te kijken of er interesse was. Ik vond het vooral erg prijzig, dan zou ik nog liever zelf warm eten mee geven zeg maar. Dat kan volgens mij wel maar heb ik eigenlijk nog nooit gevraagd :+
pi_153796464
Hier eten ze alleen op dinsdag tussen de middag soep op het kdv. Met brood. Laatst hadden we thuis soep en toen ging I meteen brood in de soep dopen om er van te smikkelen. Dat heeft ze dus ook al goed geleerd. *O* . Ik vind het zelf juist zo gezellig dat we na een dag werken en kdv die warme maaltijd met elkaar hebben. Maar het scheelt hier dus wel dat I daar vaak nog wel energie voor heeft (vooral als ze daarvoor even een half uur bij mij aan de borst heeft kunnen liggen). Hier was ze uiteindelijk gisteravond toch wel heel moe, en ze sliep nog toen ik net van huis ging. Ze vindt het gewoon allemaal zo leuk en gezellig dat ze helemaal hyper is en dan gewoon de moeheid niet toelaat, volgens mij. Wel herkenbaar!

Ik ben ondertussen even heel erg blij en opgelucht. Voor komend schooljaar heb ik de zaken goed kunnen regelen. Allereerst krijg ik een heel erg leuke nieuwe collega, en dat was wel nodig na jarenlang te moeten samenwerken met twee chagrijnige mannen ( :X ) binnen de geschiedenis afdeling op mijn school die ook nooit iets van mij wilden aannemen.. Het is een vrouw van 47 met een kind van 10, dus daar is al een overeenkomst, en het is van oorsprong een francaise die met een charmant accent toch heel prachtig Nederlands spreekt en dan af en toe 'bon' erdoor heen roept. O+ . Daarnaast is ze ook heel goed in haar vak.
Verder heb ik de enorme hoeveelheid taken die ik verder op school had, teruggebracht tot een meer te overziene hoeveelheid, en ik ben dus heel goed in staat geweest om 'nee' te zeggen, ook toen ze echt aan me gingen trekken om me over te halen. Moederschap heeft me wat dat betreft goed gedaan. Prioriteiten stellen. :) . En toen kreeg ik gisteren ook nog een mooie compliment van de rector. 8-) .

Dat moest ik allemaal even kwijt. :D .
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:29:29 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153798129
Klinkt goed Franny! Fijn he, als alles lekker loopt O+.
KuikenGuppy
pi_153798717
Wat fijn Franny!

Warm eten kan bij ons KDV ook niet. Er zijn wel KDV's die het aanbieden in de buurt maar die hebben weer geen 40 weken opvang.

Vanaf september wordt het voor ons juist minder relaxt. B gaat nu alleen op vrijdag naar het KDV. Ik haal hem dan uit bed, kleed hem aan, geef hem ontbijt etc. Mijnheer staat dan om 07:45 klaar om weg te gaan. Mijn vrouw brengt hem dan naar het KDV en stapt 1 deur verder haar school in. Ik ga daarna hardlopen, douchen en start om 09:30 met masseren. Heerlijk! Maar vanaf september dus niet meer. Dan gaat hij op dinsdag naar het KDV en op dinsdag moet ik naar kantoor. Dat wordt dus vroeger opstaan voor mij zodat ik gedoucht ben voor B wakker wordt.
Ook 's avonds, mijn vrouw komt tegen 17:30 thuis met B en ik zorg dat het eten dan klaar staat. Ik kook tussen het masseren door. Maar dat kan dan dus niet meer.
Dat wordt echt wennen!

We kijken het een paar maanden aan. Op maandag gaat hij namelijk naar mijn schoonouders en dat is ook altijd een vermoeiende dag voor hem. Op dinsdag slaapt hij altjd meer etc. Dus ben benieuwd hoe 2 vermoeiende dagen achter elkaar gaan bevallen.
pi_153803667
Warm eten meegeven naar de opvang kan. Dan eten ze om half vijf warm. Heb ik bij oudste nooit gedaan en tot nu toe bij J ook niet (ze slaapt om die tijd altijd daar). We willen ook heel graag met z'n viertjes eten 's avonds. Daar is de rest van de dagindeling op gebaseerd.

Fijn Franny dat je een goed gevoel hebt bij komend schooljaar. Exode, ik hoop dat jullie ook je draai kunnen vinden met de veranderingen. Bij ons komt dat hopelijk ook op niet al te lange termijn.

J was maandag alweer koortsvrij gelukkig, maar is nog steeds aan het bijkomen. 40,5 koorts had ze uiteindelijk. Overdag heel lang slapen en 's avonds niet. We geven haar nog even hersteltijd en dan kijken hoe we haar ritme meer kunnen maken zoals ik het fijn vind :@. Hoe staan jullie tegenover wakker maken? 'S morgens kan het doordeweeks niet anders en als de oudste van school gehaald moet worden, dan moet ze mee. Er wordt dus al veel gerommeld vind ik. Maar als het kan, dan laat ik haar op haar momenten slapen en zolang als zij wil (en dus blijkbaar nodig heeft). Of maak ik daar een denkfout?

Op een gemiddelde opvangdag maak ik haar om 06.45 wakker, dan slaapt ze van 09.30 tot 11.30 en 's middags weer van 15.00 tot 17.00. 's Avonds thuis is het veelal 21.30/22.00 slapen. En thuis in bed is altijd brullen, ook overdag, op de opvang nooit :X Ze volgt deels het 2-3-4-ritme uit 'dreumes in dromenland, maar de tijdsduur is steeds net wat langer en in vergelijking net de voorbeelden uit het boek slaapt ze overdag ook 'te lang'. Advies?
pi_153804829
Kursor ik kan alleen vertellen hoe wij het deden en het voor ons goed ging en voelde:
Ochtend werd hij zelf tussen 06:30 en 07:30 wakker. Op maandag en vrijdag moet hij er om 07:00 uit maar zodra hij rond die tijd geluid van ons hoort, wordt hij vanzelf wakker.

Ochtend na 45 minuten slapen wakker maken (nu niet meer want hij slaapt 's ochtends niet meer)
Middag uiterlijk 16:00 wakker maken anders was de avond drama
tussen 18:30 en 19:00 naar boven voor avondritueel. Uiterlijk 19:15 sliep hij dan.

Nu is het ritme:
Wakker tussen 06:45 en 07:15
tussen 12:30 en 13:00 naar bed. Hij slaapt dan tussen de 2 en 3 uur.
Om 18:30 naar boven, avondritueel en dan naar bed. Slaapt meestal rond 19:00 maar nooit na 19:15.

Wij hebben alles behalve klagen, gaat altijd vrolijk slapen en valt vrij snel na wat geklets in slaap. Niet uit een boek ofzo, zelf gekeken en geprobeerd wat er wel en niet werkte.

Met name het avondritueel geeft echt rust.
1 van ons gaat met hem naar boven, hij mag zelf de trap op, gaat helemaal naar zolder en zwaait daar naar de katjes, dan tillen we hem naar de 1e verdieping. Even mond en handen wassen in de badkamer, pyama aan en insmeren, gordijnen samen dicht doen, in stoel flesje geven, dan mag hij uit 2 boeken kiezen, voorlezen, vervolgens muziekje aan en tot het muziekje af is gelopen lekker dansen en knuffelen. Op bed leggen, muziek aan, dikke kus, licht uit, doeiiiii.
Heel verhaal maar onze wildebras wordt daar heel rustig van en wij vinden het ook gewoon leuk. :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:27:02 #198
52229 Chanty
pi_153808679
Wat een verademing dat jullie niet zo hard gaan, kan ik tenminste goed bijlezen :P

Dot klinkt als een prettige opvang die je gevonden hebt :) Het is gewoon belangrijk dat de opvang aansluit bij hoe jij als ouder dingen ziet en doet. Hier voelde de ene opvang ook totaal niet goed, terwijl het vast geen slechte opvang is, maar als je teveel verschilt qua aanpak…

Franny fijn dat je een nieuwe leuke collega krijgt en minder taken hebt *O*

BF ik wilde nog even zeggen dat het een enorm grappig vaderdagscadeau is _O-

En ik las een hele hoop tandjesleed ;( Hier is tand nr 7 door linksonder en rechtsonder is ook bijna door. Ik kijk niet uit naar die kiezen -O-
pi_153823665
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 08:20 schreef Franny_G het volgende:
twee chagrijnige mannen

Oh ja echt, zitten die er nog steeds?? :D Kan me je opluchting over een leuke nieuwe collega zó voorstellen!

Ik lees hier illegaal mee, nog anderhalve maand te gaan!
pi_153823860
Die ene gaat nu eindelijk met pensioen (gedwongen :X ) en die ander werkt voor een heel groot deel al ergens anders. *O* . Ik heb gisteren ook nog toestemming gekregen van de directie om aan de universiteit mee te doen aan een leer- en onderzoeksproject waarbij je werkt aan een eigen didactisch onderzoek onder leiding van docenten van de lerarenopleiding. *O* . Het zit gewoon allemaal even lekker mee.

En over anderhalve maand alweer! Gaat snel! O+ .

[ Bericht 7% gewijzigd door Franny_G op 25-06-2015 09:03:13 ]
pi_153834181
Lekker hè, als alles meezit. Ik zit nu ook in zo'n heerlijke flow. Baby is het meest vrolijke kind ook, relatie loopt super, werk gaat goed, bijna verhuizen, het weer wordt weer beter... Loop steeds met een glimlach op m'n gezicht :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 17:13:51 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153834238
Leuk Amsel! Waar ga je naartoe verhuizen?
Het mooie weer speelt denk ik ook mee bij het je goed voelen, hier loopt alles ook al zo lekker O+.
KuikenGuppy
pi_153834297
Even een vraagje aan jullie,
Is het herkenbaar dat mini rond 11 maanden ineens slecht gaat slapen? Ze is ineens een paar x wakker s'nachts en overdag redden we met moeite 1 uurtje... is dit de 11 maanden sprong of een faaaaaase of is ze toch stuk ;)
S. 2014
J. 2016
pi_153835122
Klinkt goed, Amsel. Ben ook wel benieuwd waar de verhuizing naar toe gaat!

Burdie, de zomertijd en het weer doen inderdaad goed!!

GM, ik weet het eigenlijk niet meer precies! Maar ik weet wel dat er inderdaad af en toe ineens zo'n fase is dat slapen wat moeilijk gaat. Soms het naar bed gaan en in slaap komen, soms het 's nachts (vaker) wakker worden. Ik vraag me maar nooit teveel het waarom en hoezo af. :P .
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:10:11 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153835283
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Even een vraagje aan jullie,
Is het herkenbaar dat mini rond 11 maanden ineens slecht gaat slapen? Ze is ineens een paar x wakker s'nachts en overdag redden we met moeite 1 uurtje... is dit de 11 maanden sprong of een faaaaaase of is ze toch stuk ;)
Oh, dat is idd stuk. Gaat nooit meer over!
:P.

Ik herken het zelf niet, maar weet nog van meiden van babyzwemmen die rond die tijd klaagden over slechte nachten.
KuikenGuppy
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:16:25 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153835421
Tipje voor wie niet bang is om vies te worden: de komende dagen worden in het kader van modderdag door het hele land activiteiten georganiseerd met modder en buiten spelen en vies worden enzo :9.
Een volledig overzicht kan je vinden op: http://www.modderdag.nl
Bij ons is het morgenochtend, ik heb er zoveel zin in :D *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:23:32 #207
52229 Chanty
pi_153835583
Hier slaapt hij vanaf acht maanden al slecht dus geen idee. Ben idd ook maar gestopt met het zoeken naar een oorzaak :')

Ik heb weekend *O* nu echt want ik werk dus heb ik ook weekend :D
pi_153835913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dat is idd stuk. Gaat nooit meer over!
:P.

Ik herken het zelf niet, maar weet nog van meiden van babyzwemmen die rond die tijd klaagden over slechte nachten.
:D

Voor ze 18 is zal ze best goed slapen, maar vroeg t mij gewoon ff af, zeker omdat ze voorheen klokje rond sliep... kleine druif!
S. 2014
J. 2016
pi_153840611
Hier ook alweer een tijdje niet zo goed slapen.
Maar net kies nummer 4 ontdekt, dus hopelijk dat het nu weer beter gaat.
Ze ging net iig zonder morren slapen *O*

Fijn weekend Chanty! Lekker is dat he. Ik geniet altijd van de jaloerse en bijna dodelijke blikken als ik mijn collega's een prettig weekend wens. Op woensdag :s)
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:45:58 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153843204
Hier gaat het idd gelukkig wat minder snel Chanty.
Kan ik het mss ook weer bijhouden. Moet er nog wel even inkomen.

Vandaag mijn schoonzusje op visite gehad met ons verse neefje.
Op een paar dagen na 1 jaar verschil met mijn dreumesje - wat een verschil! En ze vond hem erg leuk!
Aaien, proberen kusjes te geven en uiteraard even met het vingertje aan de mond, neus en oogjes proberen te zitten (leuk zo'n levende pop :) )
SPOILER
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:47:04 #211
52229 Chanty
pi_153848573
Wat ziet jouw dreumes er al groot uit :o zal idd Door de baby komen :D
pi_153848889
Aaaah Hobbestje wat een lieve foto! Dan zie je ineens weer hoe lang een jaar eigenlijk is.
Yeah weekend voor Chanty!
Goed om te lezen Amsel, fijn dat het allemaal zo lekker gaat!
Hiephier hoera voor Franny, wat leuk voor komend schooljaar! Dat lijkt mij een hele opluchting.

Volgende week gewoon de hele week zomers weer 8-) En ik heb een hartstikke leuke week:

Maandag, donderdag en vrijdag vrij. Maandag komt mijn zus langs met mijn neefje van 11 jaar. Ik denk dat we naar een strand hier in de buurt gaan of gewoon een stuk wandelen (hond komt ook mee). Donderdag komt een vriendin met dreumes van 14 maanden langs, dat wordt spetteren in de tuin. En vrijdag? Vrijdag ga ik uhm naar de sauna denk ik, B gaat gewoon naar KDV en ik moet hem om 17:00 ophalen. De rest van de dag is ter vrije besteding :D

Duimen jullie wel dat het zondag droog blijft? Wij gaan dan naar het Griftpark voor Parkdag inclusief meeting met een Stichting die opkomt voor de belangen van 'roze' ouders. Leuk om andere mama-mama en papa-papa gezinnen te ontmoeten.
pi_153853814
Klinkt inderdaad als een heerlijke weekje, exode.

I is zo bezig met traplopen de laatste tijd. En ze wil het ook perse helemaal zelf, en zich dan vasthouden aan een leuning. Zo was mijn vriend in de speeltuin met haar en toen is ze wel zo'n 20 keer op en af dit trapje gegaan. En blij met zichzelf toen het goed ging. :D . O+ .

SPOILER
pi_153853840
Hobbesje, wat lief zo bij de baby. O+ .
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:11:40 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153854587
Wat kijkt ze trots, Franny!

Hier is vanmorgen druk met modder gespeeld. Eerst wat terughoudend, want vieze vingers :') later iets vrijer, want leuke andere kindjes :+.
Was heel leuk om hem zo bezig te zien.
Op een gegeven moment struikelde hij, waarbij hij viel en toen keek hij heel hoopvol omhoog naar de mensen (ouders) die er bij stonden, omdat hij graag een handje wilde om omhoog te komen. Maar die kreeg hij van niemand, iedereen was vooral met zichzelf bezig. Toen keek hij zo sneu en teleurgesteld... daar werd ik wel even verdrietig van ;(.
Hij was het snel weer vergeten hoor, maar bij mij blijft zoiets nog wel even hangen.

Exode, dat klinkt als een leuke week en gezellig weekend! (Is die meet overmorgen of een week later?) Wij hebben ook een heerlijke week voor de boeg, en bijna vakantie *O*. We gaan van 't weekend op kraamvisite en komende week naar het Dick Bruna huis nu het nog kan (ze gaan verbouwen en daarvoor sluiten ze een half jaar).
KuikenGuppy
pi_153854928
Lijkt me ook leuk, het Dick Bruna huis ja!

Snap je gevoel, van dat handje Burdie. Ze zijn zo lief en onschuldig en zo verwachtingsvol naar de wereld, en als je ze dan zo ziet, dan besef je dat niet iedereen oog heeft voor jouw kleintje zoals jij dat hebt en hoe kwetsbaar ze zijn ook. :'( .

Bij het kdv van I is een groot plein met zandbakken, een glijbaantje en ander speelgoed. Toen ik I een keer kwam ophalen, zat ze alleen, terwijl de andere dreumesen aan het spelen waren. Ze zat heel stilletjes en verloren alles van een afstandje te bekijken, de leidsters hadden het niet in de gaten, maar ik zag gewoon aan haar dat ze zich niet fijn voelde, geïntimideerd door de omgeving en de andere drukke kindjes. Toen voelde ik ook echt mijn hart een beetje ineen krimpen. Toen ze me zag, begon ze meteen te huilen en kroop snel in mijn armen. Het is alweer een tijd geleden maar ik weet het nog precies.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:25:50 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153855055
Aww Franny, fijn dat ze jou dan zag, en lekker bij haar lieve mama kon wegkruipen O+. Kuiken heeft daar ook vaak behoefte aan, als hij niet snapt wat er gebeurt, of als hij zich een beetje verloren voelt.
Op zulke momenten zou je ze wel terug in je buik willen stoppen he, zo dicht mogelijk bij je houden...
KuikenGuppy
pi_153857070
Herkenbare verhalen....Zelf zijn ze het zo weer vergeten, maar als mama :'(
Ik had iets anders, kindjes onder elkaar, in zo'n binnenspeeltuin, er was een kindje met van die enorme blokken aan het bouwen. B erheen met een blok in zijn handen. Hij wilde die aan het kindje geven maar die had totaal geen oog voor hem. Dat koppie, die teleurstelling, ik had buikpijn. Het lot van een mama? Want ik zou daar als buitenstaander echt van denken 'stel je niet aan joh!'

Voordat B er was kon ik me het gewoon niet voorstellen, die liefde voor je kind. Die is zo allesomvattend, zo bijzonder, ik snap daar nog steeds niet alles van zeg maar. Maar goed dat is vast herkenbaar.

De meet is komende zondag Burdie. Heel veel zin in. Vorig jaar konden we niet, dit jaar hebben we dus het logeerweekend van mijn nichtje. Ik gaf meteen aan 'Prima maar zondag tot uiterlijk 11 uur. Kan B thuis rustig zijn middagslaapje doen en dan gaan wij naar het Griftpark :) ' Er komen ook heel veel vrienden want het is een hele dag met van alles en nog wat (muziek, barretjes etc). Het hele park is 1 groot evenement. Voor de kindjes hebben ze dus ook leuke dingen geregeld. Is onderdeel van MidZomerGracht in Utrecht.

Franny wat een geweldige foto! Trots hoofd B-)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:37:49 #219
73386 Fazz
onderweg
pi_153857205
Franny, wat een leuke dingen zo op werk! Leuk is dat als het opeens allemaal zo op z'n plek lijkt te vallen :)

Modderdag! Leuk Burd! Wist niet dat het iets 'algemeens' was :) op het kdv doen ze er maandag iets mee. F moet oude kleren aan die vies mogen worden en dan gaan ze moddertaarten bakken, door een blote voeten modderpad :D ik ben nu al benieuwd naar de foto's O+

We zijn onderweg naar Texel! F gaat voor het eerst een weekend uit logeren, en wij voor het eerst sinds zijn geboorte samen een weekend weg 8-) Ik heb er veel zin in, maar ben ook benieuwd of ik het een beetje trek zo zonder hem :)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:56:07 #220
52229 Chanty
pi_153859229
Franny wat is zo grooooot geworden O+ En apetrots zo te zien!

Fazz veel plezier *O*
pi_153865900
Aahw burdie zo sneu ik zie het helemaal voor me!

Hier een pechvogel vandaag. Op het kdv is ze uit het speelhuisje gevallen, heel haar bovenlip dik en kapot. De juf vertelde me dat ze heel hard om mama aan het schreeuwen was :'(
pi_153871034
Ah, Hobbes wat een leuke foto! Toen het neefje van S was geboren was S ook een reus. Neefje is inmiddels 8 maanden oud, even groot en 1 kilo zwaarder :')

Klinkt als een goede week Exode!

Lieve I, wat een trots hoofd O+

Ik denk dat S modder smerig vindt :')

Veel plezier Fazz, F vermaakt zich vast wel dus dat moeten jullie dan ook maar doen

:* voor de pechvogel van aapieannie

Mijn prinses heeft zich vandaag in een badje vermaakt.
Ze ging zelfs met haar gezicht onder water :o Onder de douche vindt ze dat dramatisch oO<

SPOILER
  zaterdag 27 juni 2015 @ 07:54:27 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153875870
Water happen O+.

Kuiken stond van de week zo uit de watertafel te drinken, hij had dorst en kon zijn beker zo snel niet vinden :').
KuikenGuppy
pi_153881625
_O-
Waterkindjes O+
pi_153884426
Zijn er meer dreumesjes bekend met een noten allergie? Kaylee at net een stukje walnoot van papa en nu is haar gezicht knal rood met witte blaasjes erin?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:01:28 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153885188
Aah wat sneu... doet het haar ook pijn?
KuikenGuppy
pi_153886697
Ah wat naar Aapie! Het vallen en de blaasjes. Bij mij niet bekend overigens.

Leuke foto's van een waterfestijn bij Butter. Ziet er gezellig uit!

Geef je kind eens te drinken Burdie 😜

Wij sinds 11:30 met 2 dreumessen. Gaat hartstikke goed. En wat een verschil, B een echte wilde jongen en ons nichtje M een timide meisje. Ze hebben niet heel veel oog voor elkaar overigens. Ja om dingen af te pakken. Nu slapen ze en gaan wij pizza eten, duimen dat de nacht goed gaat.
pi_153887151
Klinkt gezellig exode!

Hier toch maar even langs de hap geweest. Ze zwol helemaal op. Nu een drankje gehad en ze lijkt weer een beetje op haarzelf. Maandag naar de eigen huisarts
pi_153891244
AA, klinkt als notenallergie ja, en een flinke ook! Uitkijken hoor, kan heel lastig zijn. Beterschap!
pi_153892441
Ja sneutje was het! Ook zo ineens he. Ze eet al zo lang ook gewoon pindakaas. Wij dachten zelf dat ze huisstofmijt allergie had en daarom altijd wel ergens uitslag heeft maar als het echt noten allergie is dan mogen we wel beter uitkijken met wat ze eet inderdaad...
  zondag 28 juni 2015 @ 14:15:47 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153902123
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
KuikenGuppy
pi_153902588
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
Ga ik ook heen als ze wat ouder is. Tof dat kuiken het zo leuk vond.
S. 2014
J. 2016
pi_153902615
Gaan we onthouden Burdie! Voor ons is het dichtbij, 15 minuten bus of auto.

Wij hebben hier ook een vermoeid jochie. Hij en zijn nichtje sliepen uit tot 07:30 maar alle indrukken hebben hem wel uitgeput, ligt al sinds 12:15 knockie. Zodra hij wakker is, gaan we de auto in naar het Griftpark. Morgen zal wel een dag vol slaap zijn, vermoed ik….

Was leuk 2 dreumessen bij elkaar. Wat een verschil, jongen - meisje maar ook het feit dat B (goed) loopt en zijn wereld dus vele malen groter is dan die van zijn nichtje. Zij kruipt maar zit voornamelijk stil (te spelen hoor). B is echt een handenbindertje terwijl ons nichtje zich nauwelijks laat horen maar dus ook niet zo heel veel beweegt. De interactie was wel echt superlief, B ging haar steeds boekjes brengen en dan weer een bal en dan weer een tuitfles. Wel iets te wild af en toe maar ach…it's a boy ;)
pi_153906646
Aapie, wat rot van die allergie! Zou het iets zijn waar je overheen kunt groeien? Lijkt me echt lastig.

Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.

Grappig, exode, dat je dan ineens zo duidelijk ziet hoe ieder kind anders is. Op deze leeftijd zie je echt al de verschillende karaktertjes en verschillen in ontwikkeling.

Hier zit I weer in de ongeduldig-fase. Als iets niet meteen gaat zoals ze wil, is het meteen piepen/schreeuwen. Ik merk aan mezelf dat ik dan de neiging heb om haar meteen haar zin te geven, om van het gepiep/geschreeuw af te zijn, maar de opvoeding is begonnen dus dat doe ik toch maar niet elke keer. :+ . Soms kan het ook gewoon echt niet, wat ze wil. Nu met het dragen in de Tula op de rug gaat ze ook krijsen als ze erin gaat, maar als ze eenmaal zit, vindt ze het heerlijk. Nouja, ze heeft natuurlijk ook recht op haar mening zo af en toe. :P .

Vanochtend waren we met z'n tweetjes naar het strand en lunchen in een strandtentje. Dan is het zo gezellig. *; .

SPOILER
Hier laat ze even zien hoe het moet met de thee. :D .
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:41 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153906995
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:54 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.
In het Centraal Museum (tegenover het Dick Brunahuis) is nu een grote Nijntje-expositie, die blijft open tijdens de verbouwing van het Dick Brunahuis :). We zijn niet eens in het Dick Brunahuis zelf geweest, want kuiken was gesloopt na die eerste expositie... ;).
KuikenGuppy
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:57 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907000
Guitig theebekkie van I O+.
KuikenGuppy
pi_153907088
Franny wat is I toch een leukerd.
S. 2014
J. 2016
pi_153907186
Met haar mond vol croissant. :Y) .

Jullie hebben het Dick Bruna huis dus niet eens gehaald, Burdie? :D . Maar dat klinkt wel super, kan ik van de zomer ook nog met I gaan.

Dankje, GM. Jij neemt ook een leukerd mee naar dit topic. O+ .
  zondag 28 juni 2015 @ 18:36:30 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907339
Nee joh, dit was echt veel te leuk! Het feest van Nijntje, speciaal voor haar verjaardag! Eerst was er een Grote Stapel cadeau's, waar je overal je hand in kon steken om te voelen... daarna kon je een kaart tekenen/kleuren en posten, daarna mocht je met de auto óf de bus (of gewoon met beiden) naar het feest, kon je zelf muziek maken en meespelen op Nijn d'r verjaardagsliedje, kon je een houten taart in elkaar knutselen of door de levensgrote doolhoftaart heen rennen/klimmen, kon je Nijntje-oren knutselen en tekeningen maken, daarna was er een stuk met allemaal bomen en elke boom had iets geks (een aap, of een uil of... ;) ) en tot slot was er nog een hoek waar je Nijntje-verhalen kon horen door een telefoon, of gewoon van je papa of mama, want er stonden wel 100 boekjes om voor te lezen, en heel veel knuffels en zachte kussens ;). En dan was er nog een restaurant met Nijntje-broodjes en sap.
En dan ben je één jaar oud, ongeveer een uur verder, dolgelukkig en doodop O+.
KuikenGuppy
pi_153907360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 'm net gepland voor dinsdag :D
pi_153907379
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
  zondag 28 juni 2015 @ 20:11:21 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153909396
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:39 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
Het sluit ook precies aan op de belevingswereld van kuiken.
Veel plezier alvast dinsdag, Cwen!
KuikenGuppy
pi_153910528
Ik noteer m voor de vakantie, klinkt leuk!
pi_153919422
Oh, dat klinkt leuk! Dat ga ik ook doen in m'n vakantie.

Ik ben nu een week van huis. Niet zo heel leuk :{ De eerste nacht was ook niet zo goed gegaan, want ik ben toch wel de fijnste knuffel :P Denk dat m'n mannen afgedraaid zijn als ik thuis kom :D
pi_153921382
Hier een erg leuke zondagmiddag in het Griftpark gehad :) B had meteen een ballon te pakken dus de rest van de middag ballonvoetbal gedaan. Op zijn blote voeten, wat was hij viesssss! :)

Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
pi_153921751
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
pi_153922896
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
Eigenlijk niet zo veel, behalve douchen met eucalyptus-douchegel en insmeren met (een klein beetje) eucalyptus-bodylotion. Sterkte, nare hoest is het. Ik heb hem zelf ook gehad. :{
pi_153923588
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
pi_153924076
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:33 schreef exode het volgende:
Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Maar ik spreek met mijn kinderloze vriendinnen ook vooral af zonder kind. Dus een avond in een cafeetje bijkletsen bijvoorbeeld. Dan vertel ik wel over I, maar ik vind het dan juist ook prettig om het gewoon over mezelf te hebben, hoe het met mij is, gewoon zoals 'vroeger', even lekker egocentrisch zijn, samen met mijn vriendinnen. :P . :D . Zoals ik het ook wel een verademing vind om met collega's een avond lang alleen over werk te ouwehoeren. Dat geeft me het idee dat ik naast het moederschap ook nog een echt individu ben.

Een keer, tijdje terug, toen ik even iets zei over borstvoeding, reageerde een vriendin daar nogal tactloos op/ongevoelig, toen heb ik haar later nog even gebeld om te vertellen hoe dat op mij overkwam. Daar hadden we een fijn gesprek over, waarbij ze zei dat ze het als ik het vanuit mijn beleving uitleg beter snapt, maar dat ze er nu eenmaal geen ervaring mee heeft en het emotionele gedeelte ervan niet begrijpt. Ik vond het heel prettig dat we eea konden uitspreken. Het kost van beide kanten denk ik wat extra energie om elkaar te blijven begrijpen, maar bij goede vriendschappen waar ik veel waarde aan hecht, is die investering het echt waard!

En hier deel ik soms van die wetenswaardigheden over I omdat ik weet dat er hier moeders zijn die precies ook in die fase zitten met hun kind en dan is het toch beter in te voelen allemaal.

Dot, heb je het wel naar je zin verder? Die mannen van je hebben vast ook veel lol samen. *; .
pi_153924209
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
Ja! Goed! Hoewel het nu wel een kleine frusti is. :') Maar ook dat hoort bij een goede ontwikkeling, he? ;) Ze praat echt continu, onbegrijpelijk voor ons nog, maar zij vindt het duidelijk en logisch. Ze zei gister haar eerste zinnetje (Isse mama?) en ze maakt grapjes waar ze zelf heel erg om moet lachen (laatst zaten we op de bank en boog ik naar voren. Zij dook ín mijn bouwvakkersdeco en vroeg: 'Poep?' en zei toen heel snel 'Nee!' erachteraan. Hilarisch natuurlijk. O+

Hoe is het met jouw dreumes peutertje? En met jouw bedrijf?
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:01 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153924991
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:28 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153925000
Gelukkig hoef je op fok niet per smilie te betalen :P.
KuikenGuppy
pi_153927661
WupWup, koop echte etherische olie eucalyptus. Niet degene die je bij het Kruidvat enzo koopt. En doe die op een geursteen in de kamer. Wij doen op die geursteen nu bijvoorbeeld lavendel om muggen uit de kamer van B te houden. Verder kan je niet zoveel doen :( Wij kregen wel de tip om echt vaak tijmsiroop te geven op een dag, zoveel als mag zeg maar en ook neusspray om de holtes vrij te houden.

Hier al de hele dag buiten aan het modderen, letterkijk. Heerlijk. Mijn zus en neefje zijn net weg. Wat een plezier was het, schaterlachen. O+

Ik merk ten aanzien van mijn kinderloze vrienden dat ze soms gewoon niet door hebben dat wij minder flexibel zijn. Er wordt al snel geroepen 'dan regel je toch oppas'. Zijn ook de vrienden die totaal niet bezig zijn met kinderen. Wij hebben best wel wat gezamelijke vrienden en ik ga gewoon niet voor alles oppas regelen.

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven afspreken, maar ik werk ook 2 avonden dus ben wat beperkter. Het ligt dus ook aan mij. :@ Maar ik merk nu dat ik het best jammer vind, vooral dat we voor dingen ook gewoon niet meer gevraagd worden. Zo van 'ze kunnen toch niet'. Gisteren in het park ook, heel verbaasd dat wij er waren en dan in het deel van het park gaan zitten waar de muziek keihard staat en niets voor kinderen was. Wij bleven in de kinderhoek en dat vinden ze dan 'raar'. Daar baal ik dan echt van....

Maar het is lang niet bij al onze vrienden hoor (sorry voor de klaagmodus).
pi_153932709
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:00 schreef Burdie het volgende:
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
Australië ;) Heb nu even last van jetlag, want het is hier 3 uur s nachts :O En idd voor werk, maar er zijn wel erg gezellige mensen gelukkig! Morgen eerste conferentiedag en dan zaterdag weer naar huis. Vandaag lekker geshopt. Zulk leuk spul hier O+ Google maar eens op Sprout. Of niet :P

En mijn beste vriendinnen zijn inmiddels zelf ook zwanger, dus dat maakt het wel wat makkelijker :+ Maar ik doe meestal 1 Stip verhaal, omdat ze ernaar vragen, en verder kletsen we gewoon over vanalles.
pi_153933159
Oeh Australie, das een eind weg voor je werk. Ik ga niet Googlen op Sprout, ik behoed mezelf ervoor :P

Het stomme is dat wij met betreffende vrienden juist amper over B kletsen. 'Gaat het goed met B?' Dan antwoorden wij altijd met 'ja' en hop volgende onderwerp. Meer dan prima hoor, maar dat lijkt het issue dus niet te zijn. Voor de volledigheid: dit zijn vrienden die nog steeds 3 keer per week flink gaan stappen etc etc. Je komt gewoon in een andere belevenis wereld terecht. Wij zijn saaier geworden ;) Als we afspreken is het wel altijd erg gezellig en ze passen ook nog eens graag op. Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.

Ik moet wat dat betreft nog steeds wennen denk ik....wij waren amper thuis voor B. Het valt ons nu ook op dat we eigenlijk best wel veel buren hebben die tot laat buiten zitten. We wonen hier al ruim 6 jaar maar ja...we waren nooit thuis om dat soort dingen op te merken.

Het leven van een moeder :D :P Fijn dat ik hier zo mijn gal kan spuwen. Gelukkig blijven er genoeg fijne vriendschappen over. Die koester ik nu gewoon extra!
pi_153933844
Geen problemen met veranderende/aflopende vriendschappen na de komst van de kinderen. Ik had ze al niet :X :'( :@
Vervelend Exode dat je je er niet fijn bij voelt hoe het nu gaat :*

Goede verhalen over Nijntje! Voor als de verbouwing klaar is dan maar...

Sterkte Dot zonder je mannen, maar ook wel een geweldige trip (kan toch best ook al is het werk).

Omkeren van het naar-bed-ritueel lijkt te werken. Ze ligt nu rustig wakker in bed en ze heeft de hele avond lekker gespeeld en ik heb haar vrij kort gevoed en toen boekje lezen, omkleden, etcetera. Heel wat anders dan een uur in slaap voeden, steeds weer wakker, huilen en dan om 22uur pas in bed. Ook de nachten gaan ineens net wat beter. Durf het gewoon bijna niet op te schrijven ;), Fokwet enzo.

[ Bericht 51% gewijzigd door Kursor op 29-06-2015 20:48:08 ]
pi_153945594
:o ze slaapt nu nog!
pi_153946124
Fijn, Kursor! *O*
pi_153946129
Wow, Kursor, wat fijn. Hopelijk zet dit zo door!

Normaalgesproken gaat I om 20.00 naar bed. Maar gisteren was ze zo moe: we waren naar het strand geweest 's ochtends en 's middags heeft ze alleen in de Tula een uurtje geslapen en verder was het thuis ook nog spelen met water en zand. Dus die lag om 19.00 helemaal afgedraaid op haar bedje en ze werd vanochtend om 7.45 weer wakker. En nu helemaal vrolijk en uitgerust naar het kdv. :) .

Gelukkig valt het hier in huis wel mee met de warmte, ook in I's kamertje is het nog prima. Maar dat gaat in de loop van de week vast nog veranderen als de warmte helemaal in huis trekt. Nemen jullie extra maatregelen met dit weer? Ik merkte gisteren wel dat I veel dronk en vanochtend had ze een hele volle plasluier, dus dat zit wel goed.
pi_153946238
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:22 schreef exode het volgende:
Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.
Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
pi_153947087
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:41 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
Ik merk wel dat ik het fijn vind om vaker thuis te zijn. Gewoon lekker met zijn 3en. En we werken allebei veel dus dan koester je de momenten als gezin. Maar ja ik zou wel wat vaker 'leuke' dingen willen doen. Ik moet dat ook gewoon wat laten merken, het gaat ook om mij....moet ook wat veranderen. Lastig hoor dat combineren van werken, mama zijn en sociaal leven.
pi_153947124
Franny: wat B lekker vindt als het warm is, is op een washandje met water zuigen. Die laten we in de tuin slingeren zeg maar net zoals zijn rietjesbeker. Dan pakt ie hem zelf steeds als hij dorst heeft. Verder vaker douchen en eten passen we ook wat aan. Hij is gek op komkommer dat is ook extra vocht dus die eet hij nu veel. En in zijn kamer houden we nu alles dicht om de warmte buiten te houden.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03:46 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:25 schreef Kursor het volgende:
:o ze slaapt nu nog!
Yay! Hoe laat werd ze wakker?

@Franny, het O+ strand O+!!! Dat mis ik zo sinds ik uit DH weg ben... We wonen nu ook vlakbij strand hoor, maar daar moet je dan weer met de auto naartoe en druk en gedoe (ok, misschien gaan we toch even binnenkort).

Hier in huis is het lekker koel nog, op de slaapkamers hebben we airco en de woonkamer heeft witte rolgordijnen en zonneschermen die de warmte buiten houden. Alleen kantoor is altijd een sauna, en raad eens waar ik vandaag de hele dag mag zitten... :') (misschien dat ik wel een groot deel van de dag ga 'spijbelen' van m'n werk O-) ).

@Exode, wij doen eigenlijk maar weinig dingen anders dan toen we nog geen kind hadden. Ja, we gaan iets minder vaak uit eten, maar een groot gemis vind ik dat ook weer niet ;) We nemen kuiken best vaak mee naar dingen, of regelen een oppas. In dat voorbeeld van jou van het Griftpark zondag, waarbij jullie vrienden tussen 'de herrie' bleven zitten en niet naar de kinderhoek wilden komen, hadden jullie ook naar hun kunnen gaan, met bijv. oordoppen voor B. En hebben jullie ze gevraagd bij jullie te komen zitten? En uitgelegd waarom het met die herrie niet ging om naar hun te gaan? Toen ik nog geen kinderen had, had ik overigens ook geen behoefte om tussen de gillende, rennende kinderen te zitten :P.
KuikenGuppy
pi_153947693
exode, ik voel wel herkenning: de combinatie is best heftig, maar het is vooral zoeken naar nieuwe manieren om een en ander in te vullen op een manier waar je je goed bij voelt. En inderdaad, veel meer dan voorheen is het belangrijk uit te spreken waar je behoefte aan hebt, en dan kun je dat vervolgens met elkaar wat beter regelen en organiseren.

Over zo'n uitje in het park: ik spreek bijvoorbeeld op zo'n moment met mijn vriend af wie van ons (of afwisselend) zich vooral met I bezig houdt en bijvoorbeeld dan met haar bij dat kindergedeelte gaat zitten, zodat de ander ongestoord even kan kletsen. Dat vind ik wel prettig.
pi_153947731
Burdie, bij ons is er wel veel veranderd. Wij waren amper thuis, elke avond uit eten, borrel, feestje etc. Vooral de weekenden waren we eigenlijk altijd op pad. Dat mis ik allemaal niet heel erg hoor, ik vind mijn leven nu echt heel fijn. De dynamiek is gewoon veranderd met bepaalde vrienden.

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.

Ik merk wel aan mezelf dat ik nu weer vaker met vrienden afspeek dan maanden geleden, dat ik ze mis. Ik vertel ze dat ook, dat ik ze mis en graag vaker afspreek. Daar wordt heel fijn op gereageerd. :) Vrijdag komen er vrienden sushi eten bijvoorbeeld en mijn vrouw gaat met collega's uit eten.

Wel fijn dat jullie zo meedenken, dat zorgt er ook voor dat ik wat meer in de spiegel kijk :@
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:28 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef exode het volgende:

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.
Heb je vervolgens hún ook gevraagd om bij jullie te komen zitten? ;)
Volgens mij was ik eerder net zo, dat ik dan dacht... 'gaan jullie maar lekker in de kinderhoek zitten, wij blijven hier'... 't kwam niet in me op om dan mee te gaan, tenzij het me gevraagd werd.
KuikenGuppy
pi_153947848
Burdie, ze gingen bewust weg :@ Zou ik dus ook gedaan hebben als ik hun was. Tussen die kinderen..... ;)

Ik neem ze ook niets kwalijk, het maakt me gewoon erg bewust dat ons leven echt anders is geworden. 99% van de tijd vind ik dat fijn, maar die ene % is dan even niet zo leuk. Ik vraag me dan ook af hoe lang dat soort vriendschappen blijven bestaan....
pi_153947874
Burdie, ik ben ook zo gek op het strand. Heb er veel goede jeugdherinneringen. Gisteren heb ik ook een tijdje met I op mijn rug in de Tula naar de zee staan kijken, met mijn voeten in het water, en ik heb haar proberen uit te leggen waarom ik het er zo fijn vind. Ze zat heel lief te luisteren en vervolgens ging ze in haar brabbeltaaltje ook iets vertellen. O+ . En later vond ik haar zo stoer, ze ging in haar eentje naar de zee wandelen en ondertussen van pret en spanning heel hard schreeuwen. Vlak voor ze bij het water kwam, stopte ze en keek ze om met zo'n blik van: help mama, ik vind het eigenlijk toch best eng!

exode, ik merk ook dat een avondje met vrienden me echt goed doet. O+ . Ik kan bijvoorbeeld best erg in werk opgaan en me ook best druk maken over werkzaken, geldt ook voor het moederschap. Maar een avondje 'slap ouwehoeren' en gewoon een beetje grappen maken met elkaar maakt dan dat ik dat veel beter kan relativeren allemaal.

En gewoon omdat het zo leuk is nog maar eens een fotootje. :P .

SPOILER
Er is hier trouwens wel een probleempje met zonnehoedjes. Die wil I absoluut niet op. Maar dan ook echt absoluut niet. Ze rukt het meteen af. En ook als ik er een knoop in leg, blijft ze net zo lang rukken en trekken, en ondertussen schreeuwen, tot het eraf is. Aangezien ze nog geen grote bos met haar heeft als bescherming tegen de zon, vind ik dat niet zo handig allemaal.
pi_153947939
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:47:43 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947980
Het strand is ook zo mooi, rustgevend... ik verhuisde naar Scheveningen toen ik 18 was, en voelde me daar heel erg verloren en eenzaam. Bovendien kende ik er niemand en was mijn studiejaar nog niet begonnen, avond aan avond heb ik tussen de pier en de vuurtoren door de branding gelopen. Soms zachtjes huilend, soms genietend, soms met m'n moeder aan de telefoon, ik kwam er altijd tot rust. Dat stukje strand zal ik altijd extra koesteren O+.
Heb er ook nog menig date mee naartoe genomen, trouwens :P. Toen ik nog een actief date-leven had... 't was altijd óf het strand, óf de Haagse Lounge. Waar ik overigens na een aantal dates niet meer durfde te komen, bang dat het personeel mij raar zou vinden dat ik daar steeds met een andere man zat :').
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:50:04 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef exode het volgende:
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
In Utrecht zit een mooi stadstrand, maar daar zal half Utrecht wel te vinden zijn ;).
Bij jullie kan je ook een bootje huren en over de Vecht varen O+.

(Pling! Ik noteer dat idee even voor de vakantie!)

Gefeliciteerd met je baanbehoud *O*.
KuikenGuppy
pi_153948060
Dank je wel Burdie!

We gaan naar Maarssenveen denk ik, dat is 5 minuten met de auto (of 20 met de fiets). We kunnen ook naar de Haarrijnse Plas maar daar zitten ook alle schoolkinderen van mijn vrouw. Die heeft daar uiteraard geen zin in.

Utrecht zelf is geen doen vanaf vandaag, de stad is een onneembare vesting nu....
pi_153948087
Dank jullie voor de adviezen. We hebben bij de apotheek net idd thijmsiroop gekregen. En tot nu toe ligt ze al een half uur te slapen zonder hoesten of jammeren :o *O*

Limone, wat een heerlijke grappenmaker heb je :D

exode, ik kreeg vooral minder tijd om vriendschappen te onderhouden na de komst van nummer 1 en ja, sommige vriendschappen zijn daardoor verwaterd. Maar dat geeft niet, zo gaat dat toch je hele leven. Elke levensfase brengt zijn eigen vrienden- en kennissenkring. Basisschool, middelbare school, studententijd, kinderloze tijd en ook weer de kindertijd. Een enkele vriend hou je gedurende meerdere fases, maar velen zullen komen en gaan. En wellicht krijgen sommige van je vrienden binnenkort ook kinderen en dan vind je elkaar misschien weer terug. Of niet ;)

Franny, ik heb dreumes vanmorgen een zonnehoedje opgezet en ze vond het mega interessant. We hebben samen in de spiegel gekeken. Ze heeft hem opgehouden tot ze net naar bed ging. Maar het is ook wel een meisje wat van tierelantijntjes houdt. Kettingen, armbanden, haarspeldjes, het moet allemaal op en om.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:29 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948132
Oja? Is er iets te beleven in Utrecht dan? O-)

't Was er al zo mooi versierd toen wij er waren, zondag! Ik heb helemaal niks met de tour, maar ga denk ik wel even naar m'n stadsjie kijken op tv :)
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:57:46 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948160
Oja, hoedje, kuiken wil die echt alleen maar op in de zon. Ik heb hem een tijdje terug heel erg duidelijk uitgelegd en voorgedaan dat het hoedje helpt tegen de zon in zijn oogjes en sindsdien vindt hij het prima om 'm op te hebben. Zonnebrillen overigens niet, die zijn duivels en moeten zo snel mogelijk af.
KuikenGuppy
pi_153948245
Wijze woorden WupWup, dank je wel!

Ik heb echt niets met de Tour Burdie en ik ben import 030 he... :@ Ik zal er dus niet veel van meekrijgen. Komend weekend voor het eerst in weken ook geen plannen, geen afspraken, even gewoon zien waar we zin in hebben.
pi_153966065
Een hoedje wil Stip ook echt niet op, maar een petje vindt hij geen probleem.
pi_153972442
S vindt van alles goed op haar hoofd. Mustjes/petjes/helm/ en andere dingen zie spoiler :')

SPOILER
pi_153972462
PFFFFF!

Nu heeft mijn vrouw gedoe op haar werk. Is het mij voorbij begint het bij haar. Ze had voor komend schooljaar groep 6 gekregen met een werkweek van maandag t/m woensdag. B op dinsdag naar KDV (ipv vrijdag wat nu nog zo is) en op maandag naar haar ouders. Op woensdag zou mijn mamadag worden (ipv donderdag nu). Alles geregeld, wordt ze gisteren gebeld dat ze het gaan wijzigen. Ze moet op dinsdag t/m donderdag werken. Haar enige harde eis was/is: op maandag werken. Haar ouders willen alleen op maandag oppassen namelijk. Heeft de school geen boodschap aan....toen ze vroeg waarom degene die op maandag en vrijdag haar klas gaat doen, niet 1 dag kan wisselen. 'schoolbelang gaat voor persoonlijk belang'. HE?? Dat was de vraag toch niet....Wil die ander op maandag werken of MOET die ander op maandag werken.

Natuurlijk moet je je aanpassen en kan je niet altijd krijgen wat je graag wilt....maar de manier waarop. Geen overleg, geen begrip.

Nu moeten we gaan kijken of het KDV plek heeft op donderdag (ik vrees het niet) en wij willen helemaal niet dat B 2 dagen naar het KDV gaat. Maar ja...

Mijn vrouw is vooral verdrietig dat B zijn opa en oma dan niet meer elke maandag ziet want die hebben een geweldige band. Nu gaat ze B waarschijnlijk om de maandag toch naar haar ouders brengen. Heeft zij tijd voor nakijken en andere taken die ze anders vaak 's avonds doet.

Dat we meer geld kwijt zijn aan opvang, so be it, maar zo 7 weken vooraf het opgelegd krijgen als voldongen feit. Zo ga je toch niet met medewerkers om? Ze heeft 16 collega's, er is toch wel 1 iemand die op maandag vrij wil zijn zodat een combi mogelijk is?
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:37:04 #280
52229 Chanty
pi_153973111
Vervelende situatie idd Exode. Heeft je vrouw al met de betreffende collega gesproken waarom dit zo is? Of anders even zelf bij andere peilen of een wisseling mogelijk is? Niet echt netjes aangepakt inderdaad.

Franny hier ook een hoedjeshater. Hoewel hij hem gisteren bij het kdv wel op had :o Geen idee hoe ze dat gedaan hebben. Een hoofddoekje anders misschien eens proberen?

Kursor fijn dat er wat lijkt te veranderen qua slapen *O*
pi_153973308
Nee, nog niet Chanty, ze is op dinsdag en woensdag vrij. Morgen is haar collega weer vrij, dus hopelijk vrijdag. Het is een collega met wie ze heel goed op kan schieten....dus wie weet. Maar ik heb het idee dat de school het zo wil....en niets eens echt haar collega.

Gaan jullie zwembad/strand/andere water activiteiten ondernemen vandaag? Ik zit in de airco vandaag.... :P
Ik zag dat het vanaf volgende week dinsdag weer een stuk koeler wordt (graad of 22). Wat een overgang weer.
pi_153973339
Exode herkenbaar het onderwijs wordt steeds harder voor werknemers. En je durft niks want zo dahag baan.

Ik zit op school in de hitte heb nu al hoofdpijn en moet nog heel lang. Sac zit denk ik in het zwembadje met haar vader, ze vindt dat in ieder geval erg leuk.

Kursos fijn dat het slapen beter gaat.
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:12:21 #283
73386 Fazz
onderweg
pi_153991107
:W Ik kom even gedag zeggen! Morgenvroeg rijden we richting Frankrijk voor 10 dagen kamperen :s) De auto is gepakt, het paste net best een uitdaging met kampeerspullen en kind in een Peug 205 :+ Afgelopen weekend toen we met z'n 2 weg waren was ook super! En F had zich prima vermaakt bij opa & oma O+

Wat een hitte zeg! F is niet naar bed te krijgen, net als gisteren was het half 10 :X

Wat een gedoe Exode :{ Heb je alles rond qua opvang en dan dit... raar dat er niet eens overleg mogelijk is!

Dot, Australië O+ Heb je nog tijd voor wat sightseeing of is het alleen maar werk? :)

Kursor, wat fijn zo'n goede nacht! Hopelijk het begin van veel meer goede nachten :*

:O Ik ga maar liggen, de wekker gaat vroeg!
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:18:32 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153991298
Goede reis fazz :*.
KuikenGuppy
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:19:16 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153991321
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:38 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb 'm net gepland voor dinsdag :D
En, hoe was het? :D
KuikenGuppy
pi_153996466
Goede reis fazz
pi_153998519
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

En, hoe was het? :D
Het wordt volgende week... Kreeg onverwacht visite :D.

Wel zijn we gisteren gaan kennismaken op de psz, ging best goed! Het is een hele nieuwe groep, 8 kindjes, en Ellie vond het spannend. Maar ze heeft gekleurd en gepuzzeld en weer opgeruimd ;). De juf is erg aardig, en heel goed in observeren. Was nog geen minuut binnen of ze vroeg al hoe Ellie aan die plek op 't oor kwam. Aangezien we dat zelf pas de avond ervoor zagen en het toch echt een nare blauwe plek is (op de rand van de tafel gevallen denk ik :X) vond ik dat wel opmerkzaam. Ook kwam ze me nog even vertellen dat Ellie weliswaar de jongste is, maar zo pienter dat ze niet voor haar oudere klasgenootjes zal onderdoen. Altijd leuk om te horen :).
pi_153999025
Wat fijn dat het goed is gegaan cwen! Kan mij voorstellen dat het voor jullie beide spannend was :)

Kaylee is nu de tweede week op het nieuwe kdv en ze gaat er met veel plezier heen. Waar ze op het oude aan mn been huilde dat ik niet weg mocht duwd ze nu de deur voor mn neus dichf daaaag mama roepend haha!

Morgen bloed prikken met haar om allergie te checken. Zie er nu al tegen op...
pi_154000253
Fijn dat het goed gegaan is Cwen.

Sac liep niet zo met d'r hoofd tegen de zijkant van de deur ik verwacht ook een blauwe plek daar. Ze huilde ook echt heel hard en ik zag het gebeuren :'(

Een andere vraag voor de moeders waarvan de kinderen naar het kdv gaan. Als je kind waterpokken heeft mag hij/zij dan komen geen koorts ed.? En vooral als het na een week nog maar 2 hele kleintjes op een arm zijn.
pi_154002756
Wat fijn dat het goed ging Cwen!
Heel veel plezier Fazz, geniet ervan met zijn 3tjes!

KDV is drama nu, ze hebben geen plek op donderdag.....nu is de directie van de school ermee bezig. (in overleg met directie KDV) Wij hebben gezegd dat ik net mijn dag heb omgezet en ik niet zomaar weer kan wisselen. (is ook deels waar, mijn manager ziet me aankomen) Mijn vrouw houdt haar poot nu stijf en dat vind ik heel knap van haar.

Net de hele ochtend met B, schoonzus, zwager en hun 2 kindjes (14 maanden en bijna 4 jaar) bij de Maarsseveense Plassen gehangen. Heeeerlijk! B nu thuis op bed....kletsend, hopelijk valt ie nog in slaap.

Zaterdag gaan we weer, dan gaat mijn vrouw ook mee en zetten we de vouwwagen op de dagcamping. Kunnen de kindjes 's middags in de vouwwagen slapen en wij bbqen. :) 8-)
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:07:40 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154003888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Cwen.

Sac liep niet zo met d'r hoofd tegen de zijkant van de deur ik verwacht ook een blauwe plek daar. Ze huilde ook echt heel hard en ik zag het gebeuren :'(

Een andere vraag voor de moeders waarvan de kinderen naar het kdv gaan. Als je kind waterpokken heeft mag hij/zij dan komen geen koorts ed.? En vooral als het na een week nog maar 2 hele kleintjes op een arm zijn.
Meestal wel ja, maar overleg het anders even.
KuikenGuppy
pi_154003967
De mijne hebben geen waterpokken maar mijn nichtje had ze en mocht niet komen. Week thuis geweest en nu bleek ze naar grondige inspectie van de leidsters nog 2 mini pokjes te hebben en mocht weer opgehaald worden.

Exode sterkte met alle werkperikelen
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:42:20 #293
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154004725
Dag dames :W Ik gluur hier weer eens even mee aangezien ik nog wat namen herken van zo'n 2 jaar terug toen jullie nog in verwachting waren en ik als toen nog toekomstige papa wel wat tips heb meegekregen :D

Mijn kleine man gaat ook al weer richting de 2 jaar oud en tot nu toe wordt het nog steeds leuker voor mij als man. Komt waarschijnlijk ook wel omdat mijn zoontje een echt papa's-kindje is en alles wat ik doe geweldig vind :D

Hoe doen jullie kleintjes in deze flinke hitte? Ik merk dat eten echt steeds moeilijker gaat, maar gelukkig drinkt hij wel veel en slaapt hij prima :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_154007099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Wat fijn dat het goed ging Cwen!
Heel veel plezier Fazz, geniet ervan met zijn 3tjes!

KDV is drama nu, ze hebben geen plek op donderdag.....nu is de directie van de school ermee bezig. (in overleg met directie KDV) Wij hebben gezegd dat ik net mijn dag heb omgezet en ik niet zomaar weer kan wisselen. (is ook deels waar, mijn manager ziet me aankomen) Mijn vrouw houdt haar poot nu stijf en dat vind ik heel knap van haar.
Goed van je vrouw!

Fazz, veel plezier!!
pi_154012371
Ross welkom back. Ik kan je usernaam niet los zien van onze kat en moet er altijd om glimlachen

Waar mijn meiden normaal heel lief gaan slapen als hun vader er niet is, is het nu prut logisch met dit weer. Ik wil alleen de tuin voor nog sproeien maar dat laat ik nog maar even.

Vanmorgen voor Ean aan Sac weet jij waar schaapje is? Sac zegt ja en rent naar haar kamer pakt het schaapje en komt hem brengen naar Ean. Ze praat nog heel slecht maar begrijpt alles dus wel.
pi_154014048
Op zich drinkt I wel goed, maar voor de zekerheid heb ik haar nog verleid met wat leuke rietjes en dat werkte als een tierelier. Daarnaast verorbert ze grote hoeveelheden fruit. En ze eet ineens zo goed met een lepel! En kan weer nieuwe klanken/woorden maken. Ze zit echt weer in een soort sprongetje (die houd ik niet bij verder dus eigenlijk geen idee, maar het valt gewoon op dat ze ineens weer nieuwe dingen kan). Ze wilde vandaag ook ineens wel een zonnehoedje op, en ze is supertrots op haar nieuwe schoenen, terwijl ze zich daar eerst helemaal niet voor interesseerde en ze altijd uittrok. *O* .

SPOILER
Dat was weer even een I update. *) . :+ .
Waar is Nikki eigenlijk? Lang niet hier gezien?
pi_154023854
Rossdale, hai! Fijn dat 't goed gaat en herkenbaar, mijn man vindt dit ook een toffe fase.

Franny, wat lief! O+

Hier komen er ook weer elke dag nieuwe woordjes bij. Gisteren waren dat 'dierentuin', 'Intratuin' en 'Snuffie'. Nog wat verhaspeld, maar wel duidelijk :D.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:59:27 #298
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154024026
Dank dames :) En uhmmm kat? :o

Onze kleine kan ook al behoorlijk veel woordjes en maakt ook al combinaties. Al is dat meestal wanneer hij iets niet wil. Gisteren nog mijn vriendin: "Zal mama jou even bij oma op schoot zetten?"

Kleine: "Mama oma nee, mama oma neeeeeeeeeeeeeeej" inclusief traan :P Kleine aansteller :D

Verder maakt hij van de woorden iets wat eindigt op ie, dus bank is bankie, flesje melk is melkie etc. Vind het wel erg grappig
pi_154024225
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

Onze kleine kan ook al behoorlijk veel woordjes en maakt ook al combinaties. Al is dat meestal wanneer hij iets niet wil. Gisteren nog mijn vriendin: "Zal mama jou even bij oma op schoot zetten?"

Kleine: "Mama oma nee, mama oma neeeeeeeeeeeeeeej" inclusief traan :P Kleine aansteller :D

Verder maakt hij van de woorden iets wat eindigt op ie, dus bank is bankie, flesje melk is melkie etc. Vind het wel erg grappig
Heel bekend! Hier is het ook 'Ellie beker jaaaaa' en 'sappie' en 'kaassie'. Maar ook 'Papaaa? Buiten?' incl klemtoon en ik moet daat steeds zo om lachen :D
pi_154025605
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

Die heet Rossi
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:37:44 #301
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154026884
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die heet Rossi
Hahaha, mooie naam :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo