abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:01 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153924991
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:28 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153925000
Gelukkig hoef je op fok niet per smilie te betalen :P.
KuikenGuppy
pi_153927661
WupWup, koop echte etherische olie eucalyptus. Niet degene die je bij het Kruidvat enzo koopt. En doe die op een geursteen in de kamer. Wij doen op die geursteen nu bijvoorbeeld lavendel om muggen uit de kamer van B te houden. Verder kan je niet zoveel doen :( Wij kregen wel de tip om echt vaak tijmsiroop te geven op een dag, zoveel als mag zeg maar en ook neusspray om de holtes vrij te houden.

Hier al de hele dag buiten aan het modderen, letterkijk. Heerlijk. Mijn zus en neefje zijn net weg. Wat een plezier was het, schaterlachen. O+

Ik merk ten aanzien van mijn kinderloze vrienden dat ze soms gewoon niet door hebben dat wij minder flexibel zijn. Er wordt al snel geroepen 'dan regel je toch oppas'. Zijn ook de vrienden die totaal niet bezig zijn met kinderen. Wij hebben best wel wat gezamelijke vrienden en ik ga gewoon niet voor alles oppas regelen.

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven afspreken, maar ik werk ook 2 avonden dus ben wat beperkter. Het ligt dus ook aan mij. :@ Maar ik merk nu dat ik het best jammer vind, vooral dat we voor dingen ook gewoon niet meer gevraagd worden. Zo van 'ze kunnen toch niet'. Gisteren in het park ook, heel verbaasd dat wij er waren en dan in het deel van het park gaan zitten waar de muziek keihard staat en niets voor kinderen was. Wij bleven in de kinderhoek en dat vinden ze dan 'raar'. Daar baal ik dan echt van....

Maar het is lang niet bij al onze vrienden hoor (sorry voor de klaagmodus).
pi_153932709
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:00 schreef Burdie het volgende:
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
Australië ;) Heb nu even last van jetlag, want het is hier 3 uur s nachts :O En idd voor werk, maar er zijn wel erg gezellige mensen gelukkig! Morgen eerste conferentiedag en dan zaterdag weer naar huis. Vandaag lekker geshopt. Zulk leuk spul hier O+ Google maar eens op Sprout. Of niet :P

En mijn beste vriendinnen zijn inmiddels zelf ook zwanger, dus dat maakt het wel wat makkelijker :+ Maar ik doe meestal 1 Stip verhaal, omdat ze ernaar vragen, en verder kletsen we gewoon over vanalles.
pi_153933159
Oeh Australie, das een eind weg voor je werk. Ik ga niet Googlen op Sprout, ik behoed mezelf ervoor :P

Het stomme is dat wij met betreffende vrienden juist amper over B kletsen. 'Gaat het goed met B?' Dan antwoorden wij altijd met 'ja' en hop volgende onderwerp. Meer dan prima hoor, maar dat lijkt het issue dus niet te zijn. Voor de volledigheid: dit zijn vrienden die nog steeds 3 keer per week flink gaan stappen etc etc. Je komt gewoon in een andere belevenis wereld terecht. Wij zijn saaier geworden ;) Als we afspreken is het wel altijd erg gezellig en ze passen ook nog eens graag op. Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.

Ik moet wat dat betreft nog steeds wennen denk ik....wij waren amper thuis voor B. Het valt ons nu ook op dat we eigenlijk best wel veel buren hebben die tot laat buiten zitten. We wonen hier al ruim 6 jaar maar ja...we waren nooit thuis om dat soort dingen op te merken.

Het leven van een moeder :D :P Fijn dat ik hier zo mijn gal kan spuwen. Gelukkig blijven er genoeg fijne vriendschappen over. Die koester ik nu gewoon extra!
pi_153933844
Geen problemen met veranderende/aflopende vriendschappen na de komst van de kinderen. Ik had ze al niet :X :'( :@
Vervelend Exode dat je je er niet fijn bij voelt hoe het nu gaat :*

Goede verhalen over Nijntje! Voor als de verbouwing klaar is dan maar...

Sterkte Dot zonder je mannen, maar ook wel een geweldige trip (kan toch best ook al is het werk).

Omkeren van het naar-bed-ritueel lijkt te werken. Ze ligt nu rustig wakker in bed en ze heeft de hele avond lekker gespeeld en ik heb haar vrij kort gevoed en toen boekje lezen, omkleden, etcetera. Heel wat anders dan een uur in slaap voeden, steeds weer wakker, huilen en dan om 22uur pas in bed. Ook de nachten gaan ineens net wat beter. Durf het gewoon bijna niet op te schrijven ;), Fokwet enzo.

[ Bericht 51% gewijzigd door Kursor op 29-06-2015 20:48:08 ]
pi_153945594
:o ze slaapt nu nog!
pi_153946124
Fijn, Kursor! *O*
Home is where the O+ is...
pi_153946129
Wow, Kursor, wat fijn. Hopelijk zet dit zo door!

Normaalgesproken gaat I om 20.00 naar bed. Maar gisteren was ze zo moe: we waren naar het strand geweest 's ochtends en 's middags heeft ze alleen in de Tula een uurtje geslapen en verder was het thuis ook nog spelen met water en zand. Dus die lag om 19.00 helemaal afgedraaid op haar bedje en ze werd vanochtend om 7.45 weer wakker. En nu helemaal vrolijk en uitgerust naar het kdv. :) .

Gelukkig valt het hier in huis wel mee met de warmte, ook in I's kamertje is het nog prima. Maar dat gaat in de loop van de week vast nog veranderen als de warmte helemaal in huis trekt. Nemen jullie extra maatregelen met dit weer? Ik merkte gisteren wel dat I veel dronk en vanochtend had ze een hele volle plasluier, dus dat zit wel goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153946238
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:22 schreef exode het volgende:
Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.
Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153947087
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:41 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
Ik merk wel dat ik het fijn vind om vaker thuis te zijn. Gewoon lekker met zijn 3en. En we werken allebei veel dus dan koester je de momenten als gezin. Maar ja ik zou wel wat vaker 'leuke' dingen willen doen. Ik moet dat ook gewoon wat laten merken, het gaat ook om mij....moet ook wat veranderen. Lastig hoor dat combineren van werken, mama zijn en sociaal leven.
pi_153947124
Franny: wat B lekker vindt als het warm is, is op een washandje met water zuigen. Die laten we in de tuin slingeren zeg maar net zoals zijn rietjesbeker. Dan pakt ie hem zelf steeds als hij dorst heeft. Verder vaker douchen en eten passen we ook wat aan. Hij is gek op komkommer dat is ook extra vocht dus die eet hij nu veel. En in zijn kamer houden we nu alles dicht om de warmte buiten te houden.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03:46 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:25 schreef Kursor het volgende:
:o ze slaapt nu nog!
Yay! Hoe laat werd ze wakker?

@Franny, het O+ strand O+!!! Dat mis ik zo sinds ik uit DH weg ben... We wonen nu ook vlakbij strand hoor, maar daar moet je dan weer met de auto naartoe en druk en gedoe (ok, misschien gaan we toch even binnenkort).

Hier in huis is het lekker koel nog, op de slaapkamers hebben we airco en de woonkamer heeft witte rolgordijnen en zonneschermen die de warmte buiten houden. Alleen kantoor is altijd een sauna, en raad eens waar ik vandaag de hele dag mag zitten... :') (misschien dat ik wel een groot deel van de dag ga 'spijbelen' van m'n werk O-) ).

@Exode, wij doen eigenlijk maar weinig dingen anders dan toen we nog geen kind hadden. Ja, we gaan iets minder vaak uit eten, maar een groot gemis vind ik dat ook weer niet ;) We nemen kuiken best vaak mee naar dingen, of regelen een oppas. In dat voorbeeld van jou van het Griftpark zondag, waarbij jullie vrienden tussen 'de herrie' bleven zitten en niet naar de kinderhoek wilden komen, hadden jullie ook naar hun kunnen gaan, met bijv. oordoppen voor B. En hebben jullie ze gevraagd bij jullie te komen zitten? En uitgelegd waarom het met die herrie niet ging om naar hun te gaan? Toen ik nog geen kinderen had, had ik overigens ook geen behoefte om tussen de gillende, rennende kinderen te zitten :P.
KuikenGuppy
pi_153947693
exode, ik voel wel herkenning: de combinatie is best heftig, maar het is vooral zoeken naar nieuwe manieren om een en ander in te vullen op een manier waar je je goed bij voelt. En inderdaad, veel meer dan voorheen is het belangrijk uit te spreken waar je behoefte aan hebt, en dan kun je dat vervolgens met elkaar wat beter regelen en organiseren.

Over zo'n uitje in het park: ik spreek bijvoorbeeld op zo'n moment met mijn vriend af wie van ons (of afwisselend) zich vooral met I bezig houdt en bijvoorbeeld dan met haar bij dat kindergedeelte gaat zitten, zodat de ander ongestoord even kan kletsen. Dat vind ik wel prettig.
pi_153947731
Burdie, bij ons is er wel veel veranderd. Wij waren amper thuis, elke avond uit eten, borrel, feestje etc. Vooral de weekenden waren we eigenlijk altijd op pad. Dat mis ik allemaal niet heel erg hoor, ik vind mijn leven nu echt heel fijn. De dynamiek is gewoon veranderd met bepaalde vrienden.

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.

Ik merk wel aan mezelf dat ik nu weer vaker met vrienden afspeek dan maanden geleden, dat ik ze mis. Ik vertel ze dat ook, dat ik ze mis en graag vaker afspreek. Daar wordt heel fijn op gereageerd. :) Vrijdag komen er vrienden sushi eten bijvoorbeeld en mijn vrouw gaat met collega's uit eten.

Wel fijn dat jullie zo meedenken, dat zorgt er ook voor dat ik wat meer in de spiegel kijk :@
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:28 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef exode het volgende:

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.
Heb je vervolgens hún ook gevraagd om bij jullie te komen zitten? ;)
Volgens mij was ik eerder net zo, dat ik dan dacht... 'gaan jullie maar lekker in de kinderhoek zitten, wij blijven hier'... 't kwam niet in me op om dan mee te gaan, tenzij het me gevraagd werd.
KuikenGuppy
pi_153947848
Burdie, ze gingen bewust weg :@ Zou ik dus ook gedaan hebben als ik hun was. Tussen die kinderen..... ;)

Ik neem ze ook niets kwalijk, het maakt me gewoon erg bewust dat ons leven echt anders is geworden. 99% van de tijd vind ik dat fijn, maar die ene % is dan even niet zo leuk. Ik vraag me dan ook af hoe lang dat soort vriendschappen blijven bestaan....
pi_153947874
Burdie, ik ben ook zo gek op het strand. Heb er veel goede jeugdherinneringen. Gisteren heb ik ook een tijdje met I op mijn rug in de Tula naar de zee staan kijken, met mijn voeten in het water, en ik heb haar proberen uit te leggen waarom ik het er zo fijn vind. Ze zat heel lief te luisteren en vervolgens ging ze in haar brabbeltaaltje ook iets vertellen. O+ . En later vond ik haar zo stoer, ze ging in haar eentje naar de zee wandelen en ondertussen van pret en spanning heel hard schreeuwen. Vlak voor ze bij het water kwam, stopte ze en keek ze om met zo'n blik van: help mama, ik vind het eigenlijk toch best eng!

exode, ik merk ook dat een avondje met vrienden me echt goed doet. O+ . Ik kan bijvoorbeeld best erg in werk opgaan en me ook best druk maken over werkzaken, geldt ook voor het moederschap. Maar een avondje 'slap ouwehoeren' en gewoon een beetje grappen maken met elkaar maakt dan dat ik dat veel beter kan relativeren allemaal.

En gewoon omdat het zo leuk is nog maar eens een fotootje. :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hier trouwens wel een probleempje met zonnehoedjes. Die wil I absoluut niet op. Maar dan ook echt absoluut niet. Ze rukt het meteen af. En ook als ik er een knoop in leg, blijft ze net zo lang rukken en trekken, en ondertussen schreeuwen, tot het eraf is. Aangezien ze nog geen grote bos met haar heeft als bescherming tegen de zon, vind ik dat niet zo handig allemaal.
pi_153947939
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:47:43 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947980
Het strand is ook zo mooi, rustgevend... ik verhuisde naar Scheveningen toen ik 18 was, en voelde me daar heel erg verloren en eenzaam. Bovendien kende ik er niemand en was mijn studiejaar nog niet begonnen, avond aan avond heb ik tussen de pier en de vuurtoren door de branding gelopen. Soms zachtjes huilend, soms genietend, soms met m'n moeder aan de telefoon, ik kwam er altijd tot rust. Dat stukje strand zal ik altijd extra koesteren O+.
Heb er ook nog menig date mee naartoe genomen, trouwens :P. Toen ik nog een actief date-leven had... 't was altijd óf het strand, óf de Haagse Lounge. Waar ik overigens na een aantal dates niet meer durfde te komen, bang dat het personeel mij raar zou vinden dat ik daar steeds met een andere man zat :').
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:50:04 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef exode het volgende:
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
In Utrecht zit een mooi stadstrand, maar daar zal half Utrecht wel te vinden zijn ;).
Bij jullie kan je ook een bootje huren en over de Vecht varen O+.

(Pling! Ik noteer dat idee even voor de vakantie!)

Gefeliciteerd met je baanbehoud *O*.
KuikenGuppy
pi_153948060
Dank je wel Burdie!

We gaan naar Maarssenveen denk ik, dat is 5 minuten met de auto (of 20 met de fiets). We kunnen ook naar de Haarrijnse Plas maar daar zitten ook alle schoolkinderen van mijn vrouw. Die heeft daar uiteraard geen zin in.

Utrecht zelf is geen doen vanaf vandaag, de stad is een onneembare vesting nu....
pi_153948087
Dank jullie voor de adviezen. We hebben bij de apotheek net idd thijmsiroop gekregen. En tot nu toe ligt ze al een half uur te slapen zonder hoesten of jammeren :o *O*

Limone, wat een heerlijke grappenmaker heb je :D

exode, ik kreeg vooral minder tijd om vriendschappen te onderhouden na de komst van nummer 1 en ja, sommige vriendschappen zijn daardoor verwaterd. Maar dat geeft niet, zo gaat dat toch je hele leven. Elke levensfase brengt zijn eigen vrienden- en kennissenkring. Basisschool, middelbare school, studententijd, kinderloze tijd en ook weer de kindertijd. Een enkele vriend hou je gedurende meerdere fases, maar velen zullen komen en gaan. En wellicht krijgen sommige van je vrienden binnenkort ook kinderen en dan vind je elkaar misschien weer terug. Of niet ;)

Franny, ik heb dreumes vanmorgen een zonnehoedje opgezet en ze vond het mega interessant. We hebben samen in de spiegel gekeken. Ze heeft hem opgehouden tot ze net naar bed ging. Maar het is ook wel een meisje wat van tierelantijntjes houdt. Kettingen, armbanden, haarspeldjes, het moet allemaal op en om.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:29 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948132
Oja? Is er iets te beleven in Utrecht dan? O-)

't Was er al zo mooi versierd toen wij er waren, zondag! Ik heb helemaal niks met de tour, maar ga denk ik wel even naar m'n stadsjie kijken op tv :)
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:57:46 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948160
Oja, hoedje, kuiken wil die echt alleen maar op in de zon. Ik heb hem een tijdje terug heel erg duidelijk uitgelegd en voorgedaan dat het hoedje helpt tegen de zon in zijn oogjes en sindsdien vindt hij het prima om 'm op te hebben. Zonnebrillen overigens niet, die zijn duivels en moeten zo snel mogelijk af.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')