abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:01:28 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153885188
Aah wat sneu... doet het haar ook pijn?
KuikenGuppy
pi_153886697
Ah wat naar Aapie! Het vallen en de blaasjes. Bij mij niet bekend overigens.

Leuke foto's van een waterfestijn bij Butter. Ziet er gezellig uit!

Geef je kind eens te drinken Burdie 😜

Wij sinds 11:30 met 2 dreumessen. Gaat hartstikke goed. En wat een verschil, B een echte wilde jongen en ons nichtje M een timide meisje. Ze hebben niet heel veel oog voor elkaar overigens. Ja om dingen af te pakken. Nu slapen ze en gaan wij pizza eten, duimen dat de nacht goed gaat.
pi_153887151
Klinkt gezellig exode!

Hier toch maar even langs de hap geweest. Ze zwol helemaal op. Nu een drankje gehad en ze lijkt weer een beetje op haarzelf. Maandag naar de eigen huisarts
pi_153891244
AA, klinkt als notenallergie ja, en een flinke ook! Uitkijken hoor, kan heel lastig zijn. Beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_153892441
Ja sneutje was het! Ook zo ineens he. Ze eet al zo lang ook gewoon pindakaas. Wij dachten zelf dat ze huisstofmijt allergie had en daarom altijd wel ergens uitslag heeft maar als het echt noten allergie is dan mogen we wel beter uitkijken met wat ze eet inderdaad...
  zondag 28 juni 2015 @ 14:15:47 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153902123
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
KuikenGuppy
pi_153902588
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
Ga ik ook heen als ze wat ouder is. Tof dat kuiken het zo leuk vond.
S. 2014
J. 2016
pi_153902615
Gaan we onthouden Burdie! Voor ons is het dichtbij, 15 minuten bus of auto.

Wij hebben hier ook een vermoeid jochie. Hij en zijn nichtje sliepen uit tot 07:30 maar alle indrukken hebben hem wel uitgeput, ligt al sinds 12:15 knockie. Zodra hij wakker is, gaan we de auto in naar het Griftpark. Morgen zal wel een dag vol slaap zijn, vermoed ik….

Was leuk 2 dreumessen bij elkaar. Wat een verschil, jongen - meisje maar ook het feit dat B (goed) loopt en zijn wereld dus vele malen groter is dan die van zijn nichtje. Zij kruipt maar zit voornamelijk stil (te spelen hoor). B is echt een handenbindertje terwijl ons nichtje zich nauwelijks laat horen maar dus ook niet zo heel veel beweegt. De interactie was wel echt superlief, B ging haar steeds boekjes brengen en dan weer een bal en dan weer een tuitfles. Wel iets te wild af en toe maar ach…it's a boy ;)
pi_153906646
Aapie, wat rot van die allergie! Zou het iets zijn waar je overheen kunt groeien? Lijkt me echt lastig.

Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.

Grappig, exode, dat je dan ineens zo duidelijk ziet hoe ieder kind anders is. Op deze leeftijd zie je echt al de verschillende karaktertjes en verschillen in ontwikkeling.

Hier zit I weer in de ongeduldig-fase. Als iets niet meteen gaat zoals ze wil, is het meteen piepen/schreeuwen. Ik merk aan mezelf dat ik dan de neiging heb om haar meteen haar zin te geven, om van het gepiep/geschreeuw af te zijn, maar de opvoeding is begonnen dus dat doe ik toch maar niet elke keer. :+ . Soms kan het ook gewoon echt niet, wat ze wil. Nu met het dragen in de Tula op de rug gaat ze ook krijsen als ze erin gaat, maar als ze eenmaal zit, vindt ze het heerlijk. Nouja, ze heeft natuurlijk ook recht op haar mening zo af en toe. :P .

Vanochtend waren we met z'n tweetjes naar het strand en lunchen in een strandtentje. Dan is het zo gezellig. *; .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier laat ze even zien hoe het moet met de thee. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:41 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153906995
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:54 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.
In het Centraal Museum (tegenover het Dick Brunahuis) is nu een grote Nijntje-expositie, die blijft open tijdens de verbouwing van het Dick Brunahuis :). We zijn niet eens in het Dick Brunahuis zelf geweest, want kuiken was gesloopt na die eerste expositie... ;).
KuikenGuppy
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:57 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907000
Guitig theebekkie van I O+.
KuikenGuppy
pi_153907088
Franny wat is I toch een leukerd.
S. 2014
J. 2016
pi_153907186
Met haar mond vol croissant. :Y) .

Jullie hebben het Dick Bruna huis dus niet eens gehaald, Burdie? :D . Maar dat klinkt wel super, kan ik van de zomer ook nog met I gaan.

Dankje, GM. Jij neemt ook een leukerd mee naar dit topic. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 28 juni 2015 @ 18:36:30 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907339
Nee joh, dit was echt veel te leuk! Het feest van Nijntje, speciaal voor haar verjaardag! Eerst was er een Grote Stapel cadeau's, waar je overal je hand in kon steken om te voelen... daarna kon je een kaart tekenen/kleuren en posten, daarna mocht je met de auto óf de bus (of gewoon met beiden) naar het feest, kon je zelf muziek maken en meespelen op Nijn d'r verjaardagsliedje, kon je een houten taart in elkaar knutselen of door de levensgrote doolhoftaart heen rennen/klimmen, kon je Nijntje-oren knutselen en tekeningen maken, daarna was er een stuk met allemaal bomen en elke boom had iets geks (een aap, of een uil of... ;) ) en tot slot was er nog een hoek waar je Nijntje-verhalen kon horen door een telefoon, of gewoon van je papa of mama, want er stonden wel 100 boekjes om voor te lezen, en heel veel knuffels en zachte kussens ;). En dan was er nog een restaurant met Nijntje-broodjes en sap.
En dan ben je één jaar oud, ongeveer een uur verder, dolgelukkig en doodop O+.
KuikenGuppy
pi_153907360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 'm net gepland voor dinsdag :D
pi_153907379
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
  zondag 28 juni 2015 @ 20:11:21 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153909396
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:39 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
Het sluit ook precies aan op de belevingswereld van kuiken.
Veel plezier alvast dinsdag, Cwen!
KuikenGuppy
pi_153910528
Ik noteer m voor de vakantie, klinkt leuk!
pi_153919422
Oh, dat klinkt leuk! Dat ga ik ook doen in m'n vakantie.

Ik ben nu een week van huis. Niet zo heel leuk :{ De eerste nacht was ook niet zo goed gegaan, want ik ben toch wel de fijnste knuffel :P Denk dat m'n mannen afgedraaid zijn als ik thuis kom :D
pi_153921382
Hier een erg leuke zondagmiddag in het Griftpark gehad :) B had meteen een ballon te pakken dus de rest van de middag ballonvoetbal gedaan. Op zijn blote voeten, wat was hij viesssss! :)

Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
pi_153921751
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
pi_153922896
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
Eigenlijk niet zo veel, behalve douchen met eucalyptus-douchegel en insmeren met (een klein beetje) eucalyptus-bodylotion. Sterkte, nare hoest is het. Ik heb hem zelf ook gehad. :{
pi_153923588
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
pi_153924076
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:33 schreef exode het volgende:
Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Maar ik spreek met mijn kinderloze vriendinnen ook vooral af zonder kind. Dus een avond in een cafeetje bijkletsen bijvoorbeeld. Dan vertel ik wel over I, maar ik vind het dan juist ook prettig om het gewoon over mezelf te hebben, hoe het met mij is, gewoon zoals 'vroeger', even lekker egocentrisch zijn, samen met mijn vriendinnen. :P . :D . Zoals ik het ook wel een verademing vind om met collega's een avond lang alleen over werk te ouwehoeren. Dat geeft me het idee dat ik naast het moederschap ook nog een echt individu ben.

Een keer, tijdje terug, toen ik even iets zei over borstvoeding, reageerde een vriendin daar nogal tactloos op/ongevoelig, toen heb ik haar later nog even gebeld om te vertellen hoe dat op mij overkwam. Daar hadden we een fijn gesprek over, waarbij ze zei dat ze het als ik het vanuit mijn beleving uitleg beter snapt, maar dat ze er nu eenmaal geen ervaring mee heeft en het emotionele gedeelte ervan niet begrijpt. Ik vond het heel prettig dat we eea konden uitspreken. Het kost van beide kanten denk ik wat extra energie om elkaar te blijven begrijpen, maar bij goede vriendschappen waar ik veel waarde aan hecht, is die investering het echt waard!

En hier deel ik soms van die wetenswaardigheden over I omdat ik weet dat er hier moeders zijn die precies ook in die fase zitten met hun kind en dan is het toch beter in te voelen allemaal.

Dot, heb je het wel naar je zin verder? Die mannen van je hebben vast ook veel lol samen. *; .
pi_153924209
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
Ja! Goed! Hoewel het nu wel een kleine frusti is. :') Maar ook dat hoort bij een goede ontwikkeling, he? ;) Ze praat echt continu, onbegrijpelijk voor ons nog, maar zij vindt het duidelijk en logisch. Ze zei gister haar eerste zinnetje (Isse mama?) en ze maakt grapjes waar ze zelf heel erg om moet lachen (laatst zaten we op de bank en boog ik naar voren. Zij dook ín mijn bouwvakkersdeco en vroeg: 'Poep?' en zei toen heel snel 'Nee!' erachteraan. Hilarisch natuurlijk. O+

Hoe is het met jouw dreumes peutertje? En met jouw bedrijf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')