abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153741735
Ik dacht ze ook te kunnen ontwijken, maar Teletubbies is het enige wat hij echt leuk vindt. Sesamstraat vindt hij 1 minuut leuk bijvoorbeeld. Hij kijkt niet zo vaak tv, maar soms is het wel even makelijk.
Wat kijkt Kuiken graag?

Hij roept nu ook de hele tijd 'iajeha' van het liedje 'papagaaitje leef je nog…', muziek staat wel vaak op namelijk. _O- En B stond gisteren in de auto op repeat met 'opa opa opa opa opa opa'.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:47:54 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741827
Kuiken kijkt graag naar Nijntje, Mickey Mouse clubhuis (alleen het intro), Tik Tak of Lotte & Max. Iets anders zetten we eigenlijk nooit op voor hem. Vind het wel prima zo ;).

Hier wordt heel haar NIIIIIIIIIIIJN geroepen als hij Nijntje wil zien (of zingen) en dan heel zachtjes 'ie' er achteraan, gevolgd door: "ta-taa" :')
KuikenGuppy
pi_153741892
HIHI Burdie!
TikTak gaan we ook maar eens proberen :)
Voetbal vindt hij ook wel leuk overigens, vooral om voor mama's neus te gaan staan.

iPhone nu ook vol, ik heb geen smoesjes meer. Schoonmaakse nog Burdie!
pi_153745053
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:31 schreef Burdie het volgende:
Fazz het is al bijna juli *O* mijn man is ook een maand vrij O+!

Kuiken heeft zijn eerste kies, zijn we daar ook weer vanaf! *O*.

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 juni 2015 @ 14:02:23 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153745305
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
:o :o :o
Ik voel wel allemaal bonken zitten, dus wie weet.
Tanden kreeg 'ie ook steeds in setjes van twee/drie :P.
KuikenGuppy
pi_153746576
Ik had het ook niet meteen door, totdat I heel hard huilde, haar mond wagenwijd open zette en ik bovenin ineens witte puntjes zag. ;( .

We waren gisteren op een boerderij en I heeft wat in het hooi gezeten. Vanochtend had ze duidelijk een allergische reactie: rode oogjes, en haar huid ook helemaal rood en geirriteerd. Vrees dat ze dat van mij heeft...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 juni 2015 @ 18:24:11 #167
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153752335
Werkende moeder groet u :W Wat is het fijn om weer bezig te zijn zeg O+ Ik heb Lucas niet eens gemist. Hoewel toen ik bijna thuis was, het ook niet snel genoeg kon gaan. Dat gezichtje lichtte helemaal op O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153753418
Klinkt fijn Chanty! En herkenbaar, tijdens het werken mis ik M ook nauwelijks. Maar als ik dan bijna thuis ben kan ik echt niet wachten om hem te knuffelen. O+
pi_153754635
Chanty wat fijn dat het zo goed ging. ^O^
pi_153755622
Fijn Chanty!

Hier net de oorzaak ontdekt van het wat mindere eten en slapen hopelijk oO< , kies nummer 3 is door!
En....................... ze loopt! 8 hele stappen werden er net zomaar gezet. En daarna deed ze het nog een keer.
Mijn kleine baby O+
  maandag 22 juni 2015 @ 20:38:13 #171
52229 Chanty
pi_153755853
Wow wat goed bf *O*
pi_153755968
Butter wat knap van haar! *O*
pi_153756179
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
  maandag 22 juni 2015 @ 21:17:21 #174
52229 Chanty
pi_153757242
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef BlueEyes het volgende:
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
Ik heb om half zeven de laatste voeding gegeven en om kwart over drie even gekolfd omdat het anders toch pijnlijk zou worden. Had in een paar minuten 150 ml :o ben toen maar gestopt want de bedoeling is dat ik straks de hele dag zonder kolven kan. En vandaag was manlief voor het eerst de hele dag thuis met Lucas. Heeft voor zijn doen goed gegeten :) morgen gaat hij naar het kdv.
pi_153757361
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Klinkt allemaal heel goed, Chanty!
  maandag 22 juni 2015 @ 21:35:06 #176
73386 Fazz
onderweg
pi_153757800
Chanty, wat fijn dat het zo goed ging vandaag! Goed begin dus ^O^

BF, 10 stapjes al *O*

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?

Ik wilde ook snel naar huis vandaag; snel F opgehaald en pannenkoeken gebakken! Na zo'n lange dag op het kdv is hij zo moe dat ik echt zo snel mogelijk iets te eten moet maken...
Hier nog geen kies te bekennen, klinkt wel pijnlijk :{
pi_153766825
T is tegenwoordig bijna elke dag nog voor 6 uur wakker. Hij heeft erg veel last van doorkomende kiezen/tanden. Vandaag was hij zelfs al om 4:30 uur wakker. :O Eigenlijk mag ik niet klagen, want het kan veel slechter met een tweeling, maar toch zou ik liever een uurtje langer slapen. :@

T is laatste tijd ook erg humeurig en gefrustreerd. Hij ziet S lopen en wil dat ook, maar hij kan het niet. Dat is voor T echt reden voor groot verdriet en veel boosheid. :X De doorkomende tanden en kiezen helpen ook niet echt mee, hij zit dus echt even niet lekker in zijn vel. S daarentegen is de vrolijkheid zelve sinds hij kan lopen. Hij kan zichzelf weer prima vermaken, houdt van boekjes lezen en houten legpuzzels maken samen met zijn zus en is over het algemeen gewoon heel gezellig. O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:35 #178
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153768383
Ook voor mij tijd om me hier aan te sluiten met dreumesje. Al twee weken...

Zag veel tandenleed. Hier al niet beter helaas. Na drie weken geleden een hoektandje nu 4 kiezen op komst. Ze vertikt het om uit de fles of tuitbeker of rietje te drinken zo pijnlijk. Maar zo ben je ineens van de fles af en over op gewone bekers.
pi_153768675
Welkom Hobbesje! Naar die tanden en kiezen.
Ik snap T ook wel Nikki. Zie je je broer en zus lekker rondwandelen en jij bekijkt de wereld nog steeds voornamelijk horizontaal. Maar fijn is anders (ook voor jou!)
Hier is eten ook altijd een uitdaging naar het KDV Fazz, ik maak meestal iets wat hij echt heel lekker vindt zodat ie nog wat eet. Gisteren zoete aardappel/spinazie/geroosterde tomaten/geitenkaas stamp. 5 hapjes...toen was het al klaar, te moe.

Gisterenavond nog wel gevoetbald met mijn mannetje O+ Gillend van plezier door de woonkamer heen met een bal. Bij elkaar 'afpakken' al maakte hij wel erg vaak hands. Heerlijk!
pi_153770057
Dat klinkt gezellig exode, lekker voetballen O+

Welkom hobbesje! Nu al een hoektand joh? Ik dacht dat er een vaste volgorde in zat :)
pi_153777170
Ochjee, Hobbesje, dat is ook veel tegelijk zeg!
pi_153778435
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Ubercute O+ O+
pi_153778458
Welkom hobbesje en Chanty! *O* :* voor alle tandjes!

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
pi_153778645
Klinkt fijn Dot!
Hadden ze meteen plek?
pi_153778924
Tot halverwege september iig wel op de donderdag en daarna moeten we even kijken. Kindjes schuiven namelijk door afhankelijk van hun ontwikkeling ipv leeftijd, dus ze kon niet met zekerheid zeggen of er een kindje door zou schuiven. Ze had hem op basis van zijn geboortedatum in de babygroep gepland, maar ze zag al snel dat hij daar echt niet meer past, dus nu is er deze oplossing.
pi_153778954
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?
Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
pi_153778991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:36 schreef Dot. het volgende:

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
Gelukkig! *O* .
pi_153783437
Alleen toen ze net in de dreumesgroep was ze gesloopt na een dag kdv. Nu is ze daar van 7.45 tot 17.00 geweest, tussendoor anderhalf uur geslapen en is nu nog vrolijk aan het spelen (na het eten en na in bad te zijn geweest). Echt, die energie, ongelooflijk. Maar ook een tikkeltje vermoeiend want ik ben kapot. :D .
pi_153783785
quote:

Wat ontzettend fijn!! Dat klinkt echt ideaal!
pi_153784221
quote:

Wat goed! Warm eten doen ze bij ons kdv ook tussen de middag en dat is echt een uitkomst. Ze eten dan rond half 5 nog brood en de kindjes zijn dan eigenlijk klaar om naar bed te gaan als je ze ophaalt. Wij laten ze vaak nog wel iets met ons mee eten omdat we dat gezellig vinden, maar stel dat wij later zouden willen eten dan zou dat geen probleem zijn. Voor ons werkt dit erg goed.
pi_153785343
Oh dat klinkt ook ideaal Nikki.
Dat doen ze bij ons helaas niet
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:33:46 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_153791615
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
Oh -O- balen dat dat zo in de familie zit. Het is inderdaad te hopen dat I een milde versie ervan heeft.

Dot, dat klinkt fijn zeg!

Hier ook geen warm eten op de opvang. Er is laatst wel een vraag over gesteld om te kijken of er interesse was. Ik vond het vooral erg prijzig, dan zou ik nog liever zelf warm eten mee geven zeg maar. Dat kan volgens mij wel maar heb ik eigenlijk nog nooit gevraagd :+
pi_153796464
Hier eten ze alleen op dinsdag tussen de middag soep op het kdv. Met brood. Laatst hadden we thuis soep en toen ging I meteen brood in de soep dopen om er van te smikkelen. Dat heeft ze dus ook al goed geleerd. *O* . Ik vind het zelf juist zo gezellig dat we na een dag werken en kdv die warme maaltijd met elkaar hebben. Maar het scheelt hier dus wel dat I daar vaak nog wel energie voor heeft (vooral als ze daarvoor even een half uur bij mij aan de borst heeft kunnen liggen). Hier was ze uiteindelijk gisteravond toch wel heel moe, en ze sliep nog toen ik net van huis ging. Ze vindt het gewoon allemaal zo leuk en gezellig dat ze helemaal hyper is en dan gewoon de moeheid niet toelaat, volgens mij. Wel herkenbaar!

Ik ben ondertussen even heel erg blij en opgelucht. Voor komend schooljaar heb ik de zaken goed kunnen regelen. Allereerst krijg ik een heel erg leuke nieuwe collega, en dat was wel nodig na jarenlang te moeten samenwerken met twee chagrijnige mannen ( :X ) binnen de geschiedenis afdeling op mijn school die ook nooit iets van mij wilden aannemen.. Het is een vrouw van 47 met een kind van 10, dus daar is al een overeenkomst, en het is van oorsprong een francaise die met een charmant accent toch heel prachtig Nederlands spreekt en dan af en toe 'bon' erdoor heen roept. O+ . Daarnaast is ze ook heel goed in haar vak.
Verder heb ik de enorme hoeveelheid taken die ik verder op school had, teruggebracht tot een meer te overziene hoeveelheid, en ik ben dus heel goed in staat geweest om 'nee' te zeggen, ook toen ze echt aan me gingen trekken om me over te halen. Moederschap heeft me wat dat betreft goed gedaan. Prioriteiten stellen. :) . En toen kreeg ik gisteren ook nog een mooie compliment van de rector. 8-) .

Dat moest ik allemaal even kwijt. :D .
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:29:29 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153798129
Klinkt goed Franny! Fijn he, als alles lekker loopt O+.
KuikenGuppy
pi_153798717
Wat fijn Franny!

Warm eten kan bij ons KDV ook niet. Er zijn wel KDV's die het aanbieden in de buurt maar die hebben weer geen 40 weken opvang.

Vanaf september wordt het voor ons juist minder relaxt. B gaat nu alleen op vrijdag naar het KDV. Ik haal hem dan uit bed, kleed hem aan, geef hem ontbijt etc. Mijnheer staat dan om 07:45 klaar om weg te gaan. Mijn vrouw brengt hem dan naar het KDV en stapt 1 deur verder haar school in. Ik ga daarna hardlopen, douchen en start om 09:30 met masseren. Heerlijk! Maar vanaf september dus niet meer. Dan gaat hij op dinsdag naar het KDV en op dinsdag moet ik naar kantoor. Dat wordt dus vroeger opstaan voor mij zodat ik gedoucht ben voor B wakker wordt.
Ook 's avonds, mijn vrouw komt tegen 17:30 thuis met B en ik zorg dat het eten dan klaar staat. Ik kook tussen het masseren door. Maar dat kan dan dus niet meer.
Dat wordt echt wennen!

We kijken het een paar maanden aan. Op maandag gaat hij namelijk naar mijn schoonouders en dat is ook altijd een vermoeiende dag voor hem. Op dinsdag slaapt hij altjd meer etc. Dus ben benieuwd hoe 2 vermoeiende dagen achter elkaar gaan bevallen.
pi_153803667
Warm eten meegeven naar de opvang kan. Dan eten ze om half vijf warm. Heb ik bij oudste nooit gedaan en tot nu toe bij J ook niet (ze slaapt om die tijd altijd daar). We willen ook heel graag met z'n viertjes eten 's avonds. Daar is de rest van de dagindeling op gebaseerd.

Fijn Franny dat je een goed gevoel hebt bij komend schooljaar. Exode, ik hoop dat jullie ook je draai kunnen vinden met de veranderingen. Bij ons komt dat hopelijk ook op niet al te lange termijn.

J was maandag alweer koortsvrij gelukkig, maar is nog steeds aan het bijkomen. 40,5 koorts had ze uiteindelijk. Overdag heel lang slapen en 's avonds niet. We geven haar nog even hersteltijd en dan kijken hoe we haar ritme meer kunnen maken zoals ik het fijn vind :@. Hoe staan jullie tegenover wakker maken? 'S morgens kan het doordeweeks niet anders en als de oudste van school gehaald moet worden, dan moet ze mee. Er wordt dus al veel gerommeld vind ik. Maar als het kan, dan laat ik haar op haar momenten slapen en zolang als zij wil (en dus blijkbaar nodig heeft). Of maak ik daar een denkfout?

Op een gemiddelde opvangdag maak ik haar om 06.45 wakker, dan slaapt ze van 09.30 tot 11.30 en 's middags weer van 15.00 tot 17.00. 's Avonds thuis is het veelal 21.30/22.00 slapen. En thuis in bed is altijd brullen, ook overdag, op de opvang nooit :X Ze volgt deels het 2-3-4-ritme uit 'dreumes in dromenland, maar de tijdsduur is steeds net wat langer en in vergelijking net de voorbeelden uit het boek slaapt ze overdag ook 'te lang'. Advies?
pi_153804829
Kursor ik kan alleen vertellen hoe wij het deden en het voor ons goed ging en voelde:
Ochtend werd hij zelf tussen 06:30 en 07:30 wakker. Op maandag en vrijdag moet hij er om 07:00 uit maar zodra hij rond die tijd geluid van ons hoort, wordt hij vanzelf wakker.

Ochtend na 45 minuten slapen wakker maken (nu niet meer want hij slaapt 's ochtends niet meer)
Middag uiterlijk 16:00 wakker maken anders was de avond drama
tussen 18:30 en 19:00 naar boven voor avondritueel. Uiterlijk 19:15 sliep hij dan.

Nu is het ritme:
Wakker tussen 06:45 en 07:15
tussen 12:30 en 13:00 naar bed. Hij slaapt dan tussen de 2 en 3 uur.
Om 18:30 naar boven, avondritueel en dan naar bed. Slaapt meestal rond 19:00 maar nooit na 19:15.

Wij hebben alles behalve klagen, gaat altijd vrolijk slapen en valt vrij snel na wat geklets in slaap. Niet uit een boek ofzo, zelf gekeken en geprobeerd wat er wel en niet werkte.

Met name het avondritueel geeft echt rust.
1 van ons gaat met hem naar boven, hij mag zelf de trap op, gaat helemaal naar zolder en zwaait daar naar de katjes, dan tillen we hem naar de 1e verdieping. Even mond en handen wassen in de badkamer, pyama aan en insmeren, gordijnen samen dicht doen, in stoel flesje geven, dan mag hij uit 2 boeken kiezen, voorlezen, vervolgens muziekje aan en tot het muziekje af is gelopen lekker dansen en knuffelen. Op bed leggen, muziek aan, dikke kus, licht uit, doeiiiii.
Heel verhaal maar onze wildebras wordt daar heel rustig van en wij vinden het ook gewoon leuk. :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:27:02 #198
52229 Chanty
pi_153808679
Wat een verademing dat jullie niet zo hard gaan, kan ik tenminste goed bijlezen :P

Dot klinkt als een prettige opvang die je gevonden hebt :) Het is gewoon belangrijk dat de opvang aansluit bij hoe jij als ouder dingen ziet en doet. Hier voelde de ene opvang ook totaal niet goed, terwijl het vast geen slechte opvang is, maar als je teveel verschilt qua aanpak…

Franny fijn dat je een nieuwe leuke collega krijgt en minder taken hebt *O*

BF ik wilde nog even zeggen dat het een enorm grappig vaderdagscadeau is _O-

En ik las een hele hoop tandjesleed ;( Hier is tand nr 7 door linksonder en rechtsonder is ook bijna door. Ik kijk niet uit naar die kiezen -O-
pi_153823665
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 08:20 schreef Franny_G het volgende:
twee chagrijnige mannen

Oh ja echt, zitten die er nog steeds?? :D Kan me je opluchting over een leuke nieuwe collega zó voorstellen!

Ik lees hier illegaal mee, nog anderhalve maand te gaan!
pi_153823860
Die ene gaat nu eindelijk met pensioen (gedwongen :X ) en die ander werkt voor een heel groot deel al ergens anders. *O* . Ik heb gisteren ook nog toestemming gekregen van de directie om aan de universiteit mee te doen aan een leer- en onderzoeksproject waarbij je werkt aan een eigen didactisch onderzoek onder leiding van docenten van de lerarenopleiding. *O* . Het zit gewoon allemaal even lekker mee.

En over anderhalve maand alweer! Gaat snel! O+ .

[ Bericht 7% gewijzigd door Franny_G op 25-06-2015 09:03:13 ]
pi_153834181
Lekker hè, als alles meezit. Ik zit nu ook in zo'n heerlijke flow. Baby is het meest vrolijke kind ook, relatie loopt super, werk gaat goed, bijna verhuizen, het weer wordt weer beter... Loop steeds met een glimlach op m'n gezicht :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 17:13:51 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153834238
Leuk Amsel! Waar ga je naartoe verhuizen?
Het mooie weer speelt denk ik ook mee bij het je goed voelen, hier loopt alles ook al zo lekker O+.
KuikenGuppy
pi_153834297
Even een vraagje aan jullie,
Is het herkenbaar dat mini rond 11 maanden ineens slecht gaat slapen? Ze is ineens een paar x wakker s'nachts en overdag redden we met moeite 1 uurtje... is dit de 11 maanden sprong of een faaaaaase of is ze toch stuk ;)
S. 2014
J. 2016
pi_153835122
Klinkt goed, Amsel. Ben ook wel benieuwd waar de verhuizing naar toe gaat!

Burdie, de zomertijd en het weer doen inderdaad goed!!

GM, ik weet het eigenlijk niet meer precies! Maar ik weet wel dat er inderdaad af en toe ineens zo'n fase is dat slapen wat moeilijk gaat. Soms het naar bed gaan en in slaap komen, soms het 's nachts (vaker) wakker worden. Ik vraag me maar nooit teveel het waarom en hoezo af. :P .
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:10:11 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153835283
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 17:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Even een vraagje aan jullie,
Is het herkenbaar dat mini rond 11 maanden ineens slecht gaat slapen? Ze is ineens een paar x wakker s'nachts en overdag redden we met moeite 1 uurtje... is dit de 11 maanden sprong of een faaaaaase of is ze toch stuk ;)
Oh, dat is idd stuk. Gaat nooit meer over!
:P.

Ik herken het zelf niet, maar weet nog van meiden van babyzwemmen die rond die tijd klaagden over slechte nachten.
KuikenGuppy
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:16:25 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153835421
Tipje voor wie niet bang is om vies te worden: de komende dagen worden in het kader van modderdag door het hele land activiteiten georganiseerd met modder en buiten spelen en vies worden enzo :9.
Een volledig overzicht kan je vinden op: http://www.modderdag.nl
Bij ons is het morgenochtend, ik heb er zoveel zin in :D *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 25 juni 2015 @ 18:23:32 #207
52229 Chanty
pi_153835583
Hier slaapt hij vanaf acht maanden al slecht dus geen idee. Ben idd ook maar gestopt met het zoeken naar een oorzaak :')

Ik heb weekend *O* nu echt want ik werk dus heb ik ook weekend :D
pi_153835913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dat is idd stuk. Gaat nooit meer over!
:P.

Ik herken het zelf niet, maar weet nog van meiden van babyzwemmen die rond die tijd klaagden over slechte nachten.
:D

Voor ze 18 is zal ze best goed slapen, maar vroeg t mij gewoon ff af, zeker omdat ze voorheen klokje rond sliep... kleine druif!
S. 2014
J. 2016
pi_153840611
Hier ook alweer een tijdje niet zo goed slapen.
Maar net kies nummer 4 ontdekt, dus hopelijk dat het nu weer beter gaat.
Ze ging net iig zonder morren slapen *O*

Fijn weekend Chanty! Lekker is dat he. Ik geniet altijd van de jaloerse en bijna dodelijke blikken als ik mijn collega's een prettig weekend wens. Op woensdag :s)
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:45:58 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153843204
Hier gaat het idd gelukkig wat minder snel Chanty.
Kan ik het mss ook weer bijhouden. Moet er nog wel even inkomen.

Vandaag mijn schoonzusje op visite gehad met ons verse neefje.
Op een paar dagen na 1 jaar verschil met mijn dreumesje - wat een verschil! En ze vond hem erg leuk!
Aaien, proberen kusjes te geven en uiteraard even met het vingertje aan de mond, neus en oogjes proberen te zitten (leuk zo'n levende pop :) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 07:47:04 #211
52229 Chanty
pi_153848573
Wat ziet jouw dreumes er al groot uit :o zal idd Door de baby komen :D
pi_153848889
Aaaah Hobbestje wat een lieve foto! Dan zie je ineens weer hoe lang een jaar eigenlijk is.
Yeah weekend voor Chanty!
Goed om te lezen Amsel, fijn dat het allemaal zo lekker gaat!
Hiephier hoera voor Franny, wat leuk voor komend schooljaar! Dat lijkt mij een hele opluchting.

Volgende week gewoon de hele week zomers weer 8-) En ik heb een hartstikke leuke week:

Maandag, donderdag en vrijdag vrij. Maandag komt mijn zus langs met mijn neefje van 11 jaar. Ik denk dat we naar een strand hier in de buurt gaan of gewoon een stuk wandelen (hond komt ook mee). Donderdag komt een vriendin met dreumes van 14 maanden langs, dat wordt spetteren in de tuin. En vrijdag? Vrijdag ga ik uhm naar de sauna denk ik, B gaat gewoon naar KDV en ik moet hem om 17:00 ophalen. De rest van de dag is ter vrije besteding :D

Duimen jullie wel dat het zondag droog blijft? Wij gaan dan naar het Griftpark voor Parkdag inclusief meeting met een Stichting die opkomt voor de belangen van 'roze' ouders. Leuk om andere mama-mama en papa-papa gezinnen te ontmoeten.
pi_153853814
Klinkt inderdaad als een heerlijke weekje, exode.

I is zo bezig met traplopen de laatste tijd. En ze wil het ook perse helemaal zelf, en zich dan vasthouden aan een leuning. Zo was mijn vriend in de speeltuin met haar en toen is ze wel zo'n 20 keer op en af dit trapje gegaan. En blij met zichzelf toen het goed ging. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153853840
Hobbesje, wat lief zo bij de baby. O+ .
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:11:40 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153854587
Wat kijkt ze trots, Franny!

Hier is vanmorgen druk met modder gespeeld. Eerst wat terughoudend, want vieze vingers :') later iets vrijer, want leuke andere kindjes :+.
Was heel leuk om hem zo bezig te zien.
Op een gegeven moment struikelde hij, waarbij hij viel en toen keek hij heel hoopvol omhoog naar de mensen (ouders) die er bij stonden, omdat hij graag een handje wilde om omhoog te komen. Maar die kreeg hij van niemand, iedereen was vooral met zichzelf bezig. Toen keek hij zo sneu en teleurgesteld... daar werd ik wel even verdrietig van ;(.
Hij was het snel weer vergeten hoor, maar bij mij blijft zoiets nog wel even hangen.

Exode, dat klinkt als een leuke week en gezellig weekend! (Is die meet overmorgen of een week later?) Wij hebben ook een heerlijke week voor de boeg, en bijna vakantie *O*. We gaan van 't weekend op kraamvisite en komende week naar het Dick Bruna huis nu het nog kan (ze gaan verbouwen en daarvoor sluiten ze een half jaar).
KuikenGuppy
pi_153854928
Lijkt me ook leuk, het Dick Bruna huis ja!

Snap je gevoel, van dat handje Burdie. Ze zijn zo lief en onschuldig en zo verwachtingsvol naar de wereld, en als je ze dan zo ziet, dan besef je dat niet iedereen oog heeft voor jouw kleintje zoals jij dat hebt en hoe kwetsbaar ze zijn ook. :'( .

Bij het kdv van I is een groot plein met zandbakken, een glijbaantje en ander speelgoed. Toen ik I een keer kwam ophalen, zat ze alleen, terwijl de andere dreumesen aan het spelen waren. Ze zat heel stilletjes en verloren alles van een afstandje te bekijken, de leidsters hadden het niet in de gaten, maar ik zag gewoon aan haar dat ze zich niet fijn voelde, geïntimideerd door de omgeving en de andere drukke kindjes. Toen voelde ik ook echt mijn hart een beetje ineen krimpen. Toen ze me zag, begon ze meteen te huilen en kroop snel in mijn armen. Het is alweer een tijd geleden maar ik weet het nog precies.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:25:50 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153855055
Aww Franny, fijn dat ze jou dan zag, en lekker bij haar lieve mama kon wegkruipen O+. Kuiken heeft daar ook vaak behoefte aan, als hij niet snapt wat er gebeurt, of als hij zich een beetje verloren voelt.
Op zulke momenten zou je ze wel terug in je buik willen stoppen he, zo dicht mogelijk bij je houden...
KuikenGuppy
pi_153857070
Herkenbare verhalen....Zelf zijn ze het zo weer vergeten, maar als mama :'(
Ik had iets anders, kindjes onder elkaar, in zo'n binnenspeeltuin, er was een kindje met van die enorme blokken aan het bouwen. B erheen met een blok in zijn handen. Hij wilde die aan het kindje geven maar die had totaal geen oog voor hem. Dat koppie, die teleurstelling, ik had buikpijn. Het lot van een mama? Want ik zou daar als buitenstaander echt van denken 'stel je niet aan joh!'

Voordat B er was kon ik me het gewoon niet voorstellen, die liefde voor je kind. Die is zo allesomvattend, zo bijzonder, ik snap daar nog steeds niet alles van zeg maar. Maar goed dat is vast herkenbaar.

De meet is komende zondag Burdie. Heel veel zin in. Vorig jaar konden we niet, dit jaar hebben we dus het logeerweekend van mijn nichtje. Ik gaf meteen aan 'Prima maar zondag tot uiterlijk 11 uur. Kan B thuis rustig zijn middagslaapje doen en dan gaan wij naar het Griftpark :) ' Er komen ook heel veel vrienden want het is een hele dag met van alles en nog wat (muziek, barretjes etc). Het hele park is 1 groot evenement. Voor de kindjes hebben ze dus ook leuke dingen geregeld. Is onderdeel van MidZomerGracht in Utrecht.

Franny wat een geweldige foto! Trots hoofd B-)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:37:49 #219
73386 Fazz
onderweg
pi_153857205
Franny, wat een leuke dingen zo op werk! Leuk is dat als het opeens allemaal zo op z'n plek lijkt te vallen :)

Modderdag! Leuk Burd! Wist niet dat het iets 'algemeens' was :) op het kdv doen ze er maandag iets mee. F moet oude kleren aan die vies mogen worden en dan gaan ze moddertaarten bakken, door een blote voeten modderpad :D ik ben nu al benieuwd naar de foto's O+

We zijn onderweg naar Texel! F gaat voor het eerst een weekend uit logeren, en wij voor het eerst sinds zijn geboorte samen een weekend weg 8-) Ik heb er veel zin in, maar ben ook benieuwd of ik het een beetje trek zo zonder hem :)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:56:07 #220
52229 Chanty
pi_153859229
Franny wat is zo grooooot geworden O+ En apetrots zo te zien!

Fazz veel plezier *O*
pi_153865900
Aahw burdie zo sneu ik zie het helemaal voor me!

Hier een pechvogel vandaag. Op het kdv is ze uit het speelhuisje gevallen, heel haar bovenlip dik en kapot. De juf vertelde me dat ze heel hard om mama aan het schreeuwen was :'(
pi_153871034
Ah, Hobbes wat een leuke foto! Toen het neefje van S was geboren was S ook een reus. Neefje is inmiddels 8 maanden oud, even groot en 1 kilo zwaarder :')

Klinkt als een goede week Exode!

Lieve I, wat een trots hoofd O+

Ik denk dat S modder smerig vindt :')

Veel plezier Fazz, F vermaakt zich vast wel dus dat moeten jullie dan ook maar doen

:* voor de pechvogel van aapieannie

Mijn prinses heeft zich vandaag in een badje vermaakt.
Ze ging zelfs met haar gezicht onder water :o Onder de douche vindt ze dat dramatisch oO<

SPOILER
  zaterdag 27 juni 2015 @ 07:54:27 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153875870
Water happen O+.

Kuiken stond van de week zo uit de watertafel te drinken, hij had dorst en kon zijn beker zo snel niet vinden :').
KuikenGuppy
pi_153881625
_O-
Waterkindjes O+
Home is where the O+ is...
pi_153884426
Zijn er meer dreumesjes bekend met een noten allergie? Kaylee at net een stukje walnoot van papa en nu is haar gezicht knal rood met witte blaasjes erin?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:01:28 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153885188
Aah wat sneu... doet het haar ook pijn?
KuikenGuppy
pi_153886697
Ah wat naar Aapie! Het vallen en de blaasjes. Bij mij niet bekend overigens.

Leuke foto's van een waterfestijn bij Butter. Ziet er gezellig uit!

Geef je kind eens te drinken Burdie 😜

Wij sinds 11:30 met 2 dreumessen. Gaat hartstikke goed. En wat een verschil, B een echte wilde jongen en ons nichtje M een timide meisje. Ze hebben niet heel veel oog voor elkaar overigens. Ja om dingen af te pakken. Nu slapen ze en gaan wij pizza eten, duimen dat de nacht goed gaat.
pi_153887151
Klinkt gezellig exode!

Hier toch maar even langs de hap geweest. Ze zwol helemaal op. Nu een drankje gehad en ze lijkt weer een beetje op haarzelf. Maandag naar de eigen huisarts
pi_153891244
AA, klinkt als notenallergie ja, en een flinke ook! Uitkijken hoor, kan heel lastig zijn. Beterschap!
pi_153892441
Ja sneutje was het! Ook zo ineens he. Ze eet al zo lang ook gewoon pindakaas. Wij dachten zelf dat ze huisstofmijt allergie had en daarom altijd wel ergens uitslag heeft maar als het echt noten allergie is dan mogen we wel beter uitkijken met wat ze eet inderdaad...
  zondag 28 juni 2015 @ 14:15:47 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153902123
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
KuikenGuppy
pi_153902588
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Omg wat is het Nijntje museum een aanrader! We zitten met een compleet afgedraaid maar enorm gelukkig jongetje in de auto terug naar huis, het was zo leuk! Aanrader, aanrader, aanrader! :D
Ga ik ook heen als ze wat ouder is. Tof dat kuiken het zo leuk vond.
S. 2014
J. 2016
pi_153902615
Gaan we onthouden Burdie! Voor ons is het dichtbij, 15 minuten bus of auto.

Wij hebben hier ook een vermoeid jochie. Hij en zijn nichtje sliepen uit tot 07:30 maar alle indrukken hebben hem wel uitgeput, ligt al sinds 12:15 knockie. Zodra hij wakker is, gaan we de auto in naar het Griftpark. Morgen zal wel een dag vol slaap zijn, vermoed ik….

Was leuk 2 dreumessen bij elkaar. Wat een verschil, jongen - meisje maar ook het feit dat B (goed) loopt en zijn wereld dus vele malen groter is dan die van zijn nichtje. Zij kruipt maar zit voornamelijk stil (te spelen hoor). B is echt een handenbindertje terwijl ons nichtje zich nauwelijks laat horen maar dus ook niet zo heel veel beweegt. De interactie was wel echt superlief, B ging haar steeds boekjes brengen en dan weer een bal en dan weer een tuitfles. Wel iets te wild af en toe maar ach…it's a boy ;)
pi_153906646
Aapie, wat rot van die allergie! Zou het iets zijn waar je overheen kunt groeien? Lijkt me echt lastig.

Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.

Grappig, exode, dat je dan ineens zo duidelijk ziet hoe ieder kind anders is. Op deze leeftijd zie je echt al de verschillende karaktertjes en verschillen in ontwikkeling.

Hier zit I weer in de ongeduldig-fase. Als iets niet meteen gaat zoals ze wil, is het meteen piepen/schreeuwen. Ik merk aan mezelf dat ik dan de neiging heb om haar meteen haar zin te geven, om van het gepiep/geschreeuw af te zijn, maar de opvoeding is begonnen dus dat doe ik toch maar niet elke keer. :+ . Soms kan het ook gewoon echt niet, wat ze wil. Nu met het dragen in de Tula op de rug gaat ze ook krijsen als ze erin gaat, maar als ze eenmaal zit, vindt ze het heerlijk. Nouja, ze heeft natuurlijk ook recht op haar mening zo af en toe. :P .

Vanochtend waren we met z'n tweetjes naar het strand en lunchen in een strandtentje. Dan is het zo gezellig. *; .

SPOILER
Hier laat ze even zien hoe het moet met de thee. :D .
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:41 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153906995
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:54 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, lekker genoten dus. O+ . Misschien wil mijn vriend aankomende woensdag nog met haar gaan, anders stellen we het uit tot na de verbouwing daar.
In het Centraal Museum (tegenover het Dick Brunahuis) is nu een grote Nijntje-expositie, die blijft open tijdens de verbouwing van het Dick Brunahuis :). We zijn niet eens in het Dick Brunahuis zelf geweest, want kuiken was gesloopt na die eerste expositie... ;).
KuikenGuppy
  zondag 28 juni 2015 @ 18:12:57 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907000
Guitig theebekkie van I O+.
KuikenGuppy
pi_153907088
Franny wat is I toch een leukerd.
S. 2014
J. 2016
pi_153907186
Met haar mond vol croissant. :Y) .

Jullie hebben het Dick Bruna huis dus niet eens gehaald, Burdie? :D . Maar dat klinkt wel super, kan ik van de zomer ook nog met I gaan.

Dankje, GM. Jij neemt ook een leukerd mee naar dit topic. O+ .
  zondag 28 juni 2015 @ 18:36:30 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153907339
Nee joh, dit was echt veel te leuk! Het feest van Nijntje, speciaal voor haar verjaardag! Eerst was er een Grote Stapel cadeau's, waar je overal je hand in kon steken om te voelen... daarna kon je een kaart tekenen/kleuren en posten, daarna mocht je met de auto óf de bus (of gewoon met beiden) naar het feest, kon je zelf muziek maken en meespelen op Nijn d'r verjaardagsliedje, kon je een houten taart in elkaar knutselen of door de levensgrote doolhoftaart heen rennen/klimmen, kon je Nijntje-oren knutselen en tekeningen maken, daarna was er een stuk met allemaal bomen en elke boom had iets geks (een aap, of een uil of... ;) ) en tot slot was er nog een hoek waar je Nijntje-verhalen kon horen door een telefoon, of gewoon van je papa of mama, want er stonden wel 100 boekjes om voor te lezen, en heel veel knuffels en zachte kussens ;). En dan was er nog een restaurant met Nijntje-broodjes en sap.
En dan ben je één jaar oud, ongeveer een uur verder, dolgelukkig en doodop O+.
KuikenGuppy
pi_153907360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 14:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 'm net gepland voor dinsdag :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')