abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:43:17 #101
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153635137
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Nog 2,5 weken en dan is het legaal!
Mijn nieuwe oude baan was terugkomen als in een warm bad.
Na 5,5 jaar voelde het vertrouwd voor mezelf maar ook voor oudcollega's en artsen (die laatsten zijn ook erg blij dat ik terug ben)
Was blij dat het vertrouwd was vanwege de slaapgebrek. Bij een compleet nieuwe baan is het nogal overweldigend met nieuwe info. En dat was nu minder het geval.
Ssssst }:|
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153635341
Ontkenning :D

Ga gewoon door met illegaal zijn: hoelang mag Lucas vandaag naar het KDV?
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:53:34 #103
52229 Chanty
pi_153635457
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ontkenning :D

Ga gewoon door met illegaal zijn: hoelang mag Lucas vandaag naar het KDV?
Mja ik vind het echt heel leuk om weer aan de slag te gaan maar ik heb zo'n hekel aan weer ergens helemaal moeten settelen :r

Van 9.30 - 15.30 uur. Maar ik heb een sollicitatiegesprek zometeen, ben waarschijnlijk net een kwartiertje later. Eens kijken hoe snel ik straks naar huis race :P
pi_153635568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja ik vind het echt heel leuk om weer aan de slag te gaan maar ik heb zo'n hekel aan weer ergens helemaal moeten settelen :r

Van 9.30 - 15.30 uur. Maar ik heb een sollicitatiegesprek zometeen, ben waarschijnlijk net een kwartiertje later. Eens kijken hoe snel ik straks naar huis race :P
Dat herken ik hoor, ik had normaal buikpijn bij een baanwissel, zelfs afdelingswissel binnen het ziekenhuis. Maar dat had ik dit keer niet.
Of het komt omdat ik volwassen word :+
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:04:22 #105
52229 Chanty
pi_153635779
Nu al? :P
pi_153635819
Niet alleen mijn kind wordt ouder :+
  donderdag 18 juni 2015 @ 13:23:52 #107
73386 Fazz
onderweg
pi_153638097
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Nog 2,5 weken en dan is het legaal!
Mijn nieuwe oude baan was terugkomen als in een warm bad.
Na 5,5 jaar voelde het vertrouwd voor mezelf maar ook voor oudcollega's en artsen (die laatsten zijn ook erg blij dat ik terug ben)
Was blij dat het vertrouwd was vanwege de slaapgebrek. Bij een compleet nieuwe baan is het nogal overweldigend met nieuwe info. En dat was nu minder het geval.
Oeh dat is ook al bijna :s)
Kan me voorstellen dat het wel scheelt dat niet alles nieuw is :)

Chanty, wanneer is jouw eerste dag? Hoe vind L het op het kdv?
pi_153641579
Jeetje Nikki wat vervelend! Steken ze elkaar ook aan of staat al het gehuil los van elkaar?
Nog 2,5 week Blue....pfoeh dat gaat snel!
En nog 3 voor Chanty..... :)
Kursor, lastig zeg! Kan me voorstellen dat je erg moe wordt!

Hier een vrolijk mannetje die overdag ineens 3 uur slaapt ipv 2 uur, dat vele lopen hakt er echt in...We gaan zo naar een nieuwe speeltuin hier om de hoek. Stond al een speeltuin die echt vreselijk oud, vies en gevaarlijk was (dingen lieten los etc). Is platgegooid en nu staat er echt een grote, leuke speeltuin. Mag B heen lopen, dat alleen is al een feestje voor hem.
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:54:31 #109
52229 Chanty
pi_153643123
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 13:23 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Oeh dat is ook al bijna :s)
Kan me voorstellen dat het wel scheelt dat niet alles nieuw is :)

Chanty, wanneer is jouw eerste dag? Hoe vind L het op het kdv?
Nu maandag!!

Lucas had zijn vijfde en laatste wendag vandaag. En het ging zooooo goed O+ Ik ben helemaal trots en gelukkig. Hij heeft goed gegeten en gewoon ruim 2 uur geslapen in bed. Gisteren wierp hij zich nog huilende op de grond toen ik hem weer kwam ophalen. Nu ging hij niet huilen maar at rustig eerst zijn cracker op :o En kreeg een foto van een heel vrolijke Lucas doorgeappt dus het gaat helemaal goed komen. Ik vind (en dat vinden de leidsters ook) dat hij het boven verwachting goed doet aangezien hij toch een heel jaar alleen bij mij of mijn man is geweest.

pi_153643512
Wat een rust zal dat geven Chanty!
pi_153643528
Geweldig om zo'n foto te krijgen. Hij zit daar echt te stralen. Tof hoor. En wat las ik: een hele boterham? _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:19:41 #112
52229 Chanty
pi_153643644
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:14 schreef Franny_G het volgende:
Geweldig om zo'n foto te krijgen. Hij zit daar echt te stralen. Tof hoor. En wat las ik: een hele boterham? _O_ .
Ja een HELE gewoon. Gisteren ook al. Ik dacht dat ik het niet goed hoorde. Heb toch het idee dat hij dingen afkijkt. Hij kruipt namelijk ook ineens sinds maandag :+

Maar ik ben echt zo blij en opgelucht. Ook omdat hij het daar dus de hele dag zonder mijn borst moet doen en tot voor kort zat ik natuurlijk nog op elke 2 uur een voeding. Geeft idd heel veel rust dat hij zich toch zo snel aanpast :)
pi_153643754
Kindjes kijken inderdaad heel veel van elkaar af, en ze volgen daar gewoon de gang van zaken en gaan dan makkelijk mee. Ik merk het ook aan I. Als ik haar voorheen wilde insmeren met zonnebrand was ze altijd aan het protesteren. Maar de afgelopen tijd heeft ze vaak op het kdv meegemaakt dat iedereen wordt ingesmeerd voor ze naar buiten gaan en nu vindt ze het ineens prima. :D .

Het zijn toch echt kuddedieren al. :o .

Maar nu staan alle lichten op groen voor een mooie combi werk en moederschap. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:33:13 #114
52229 Chanty
pi_153643945
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:24 schreef Franny_G het volgende:
Kindjes kijken inderdaad heel veel van elkaar af, en ze volgen daar gewoon de gang van zaken en gaan dan makkelijk mee. Ik merk het ook aan I. Als ik haar voorheen wilde insmeren met zonnebrand was ze altijd aan het protesteren. Maar de afgelopen tijd heeft ze vaak op het kdv meegemaakt dat iedereen wordt ingesmeerd voor ze naar buiten gaan en nu vindt ze het ineens prima. :D .

Het zijn toch echt kuddedieren al. :o .

Maar nu staan alle lichten op groen voor een mooie combi werk en moederschap. ;) .
Kijk nog meer goed nieuws. Insmeren is idd drama :') Mooi hoe zo'n kdv alle problemen oplost voor je _O-
pi_153646320
Wat ontzettend fijn Chanty! Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is en wat een leuke foto :)

Ik heb gewoon een enorm leuke, gezellige dag met B gehad. Hij zit in een 'ik ben zo vrolijk, ik zing, klets, loop, speel en knuffel' fase. Kan dat eeuwig duren? O+

Morgen is zijn andere mama jarig dus we hebben vandaag geoefend met 'lang zal ze leven' *O*
pi_153646573
exode alvast gefeliciteerd

Dat is goed van hem Chanty en wat zul je gerustgesteld zijn.

Hier hebben we er een dagje efteling opzitten. Waar Sac de vorige keer rond 12:30 echt begon te krijsen van vermoeidheid hield ze het nu wel vol. om 15:00 vielen d'r oogjes toch dicht en was Ean ook op.
pi_153649280
Blue wat fijn dat je nieuwe-oude baan zo goed bevalt!

Chanty wat enorm fijn dat het zo goed gaat met L op het kdv. Kun jij volgende week met een gerust hart aan het werk. Hoeveel dagen per week gaat hij naar het kdv

FR dat klinkt als een heel geslaagde Efteling dag! O+

Toen ik S vandaag ophaalde bij het kdv zag ik dat hij een vreemd rood en dik plekje op zijn armpje had. De juf vertelde me nog voor ik ernaar kon vragen dat hij is gebeten door een ander kindje. De juf begon zich helemaal te verontschuldigen, maar ik gaf aan dat zulke dingen nu eenmaal kunnen gebeuren. Volgens mij krijgen ze meestal andere reacties van ouders, want ze keek me heel verbaasd aan toen ik zei dat dit gedrag nu eenmaal bij de leeftijd hoort. Ik keur het niet goed natuurlijk, maar over het algemeen doet zo'n kindje dit echt in een opwelling of omdat uiten op een andere manier nu eenmaal lastig is voor zulke mini's. Het kon S allemaal niet zo veel schelen, maar L is de rest van de avond beduusd geweest. Het gaat er bij haar niet in dat iemand haar broertje pijn heeft gedaan. L bleef S maar aaien en vragen of het pijn deed. En als hij even moest huilen zei L: "Ja dat komt omdat hij zo'n pijn aan zijn armpje heeft." O+
pi_153650358
Lieve L. Fijn om te zien dat ze zich zo om haar broertje bekommert, lijkt me. O+ . Ik maak me ook niet druk om dat soort dingen, want het hoort er inderdaad bij toch? De ene keer zullen de leidsters het wel zien en ingrijpen, maar dat zal nu eenmaal niet altijd het geval zijn.

Bij de dreumesgroep waar I nu zit, gaat het er ook duidelijk 'harder' aan toe. Maar volgens de leidster duwt I als het moet zo een ander kindje opzij als ze ergens bij wil, ook als die veel groter is dan zij. :Y) .

Hier is het naar bed gaan ineens weer lastiger 's avonds. Huilen en heel graag aan de borst willen. Maar ik begrijp het geloof ik wel. Toen ze tijdens het huilen vanavond haar mond wagenwijd open had staan, zag ik dat er niet alleen onder een kies aan het doorkomen is, bovenin zie ik aan weerskanten ook witte puntjes.

Ze wil momenteel ook echt niet tandenpoetsen. Dus ik heb het vanavond maar even overgeslagen. Hoe doen jullie dat? Ik vind het nu echt te sneu voor haar, als ze al pijn in haar mondje heeft om haar dan hierin te dwingen.
pi_153651007
1x overslaan kan heus wel.
Als we soms ergens zijn geweest en S is in slaap gevallen. Dan leggen we haar zo in bed, ga haar niet wakker maken om tanden te poetsen. Meestal doe ik het dan de ochtend er na wel
Maar als I echt pijn heeft zou ik het even laten en morgen weer proberen.
Misschien eerst zonder tandpasta en de tandenborstel met extra koud water spoelen en dan de plekjes masseren?
pi_153651136
Franny is elektrisch poetsen misschien een optie? T en S hebben een hekel aan tandenpoetsen, maar als ik de elektrische tandenborstel pak maken ze ruzie over wie eerst aan de beurt is.
pi_153651663
Elektrisch heb ik nog nooit geprobeerd, maar inderdaad wel een idee!
pi_153652431
Oh ja, elektrisch is hier ook het verschil tussen huilen en lachen tijdens tandenpoetsen!
  donderdag 18 juni 2015 @ 22:59:06 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153653768
Dwingen doen wij nooit, zeker niet bij pijn. We hebben een tandenpoetsliedje, bij het eerste couplet poetst een van ons en bij het tweede couplet mag hij zelf nog even. Dat vindt hij zo leuk dat hij de eerste 'ronde' meestal gewoon maar ondergaat. Bovendien vindt kuiken de tandpasta lekker smaken :P.
KuikenGuppy
pi_153655512
Ik sla wel eens over ja. De afgelopen week al een paar keer. Ze heeft een onwijs zere mond, zit ook steeds met een handje in haar mond en kwijlt enorm. Dan maar extra proberen in de ochtend, of een keertje helemaal niet. Komp goei, ik heb er al eentje groot met mooie witte tanden ;)
pi_153660182
Wat een schatje is L, Nikki! Wel fijn dat S er geen last van heeft.
Zijn er echt ouders die er een hele heisa van maken? Je weet toch dat het kan gebeuren? Fijn dat je zo relaxt reageerde Nikki, ook voor S lijkt mij.
Aah tandjes! B vindt tanden poetsen totnogtoe leuk, al wil hij ook altijd onze electrische als hij die ziet.
Stoere I Franny!
Efteling is leuk Ferrari!

Aangezien dit forum ook wel eens door mijn vrouw wordt gelezen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgenochtend brengen we B naar mijn moeder, we hebben vanaf 16:00 een feestje bij mijn zus die om de hoek van mijn moeder woont. Gaan wij lekker shoppen en lunchen in Breda. Past mijn moeder op en gaan we daarna met zijn allen naar het feestje toe. Zin in! heb afgelopen zaterdag de hele dag gemasseerd in de Amsterdam Arena en daar nogal veel VVV bonnen voor gehad, dus even spenden (jaja vooral aan B natuurlijk...zo werkt dat toch?)

En nog even klagen: kregen een briefje in de bus dat onze achterburen een feestje geven volgende week zaterdag. Vanaf 00:00 gaat de muziek zachter :? Zachter? Wat dacht je van uit? Pfff wij en B slapen aan de achterkant en die mensen kennende wordt het een hoop lawaai. Normaal zouden we B dan aan de voorkant van het huis in de logeerkamer leggen en zelf oordopjes indoen maar ons nichtje komt logeren. (15 maanden jong) Die slaapt in de logeerkamer en slaapt vaak niet door. Daarnaast heeft ze nog nooit gelogeerd en hebben wij uberhaupt nog nooit op haar gepast....dus oordopjes lijkt me niet zo goed plan.

Ik baal hier echt van, netjes van het briefje maar ligt het aan mij of is het niet normaal dat je na 00:00 nog muziek gaat draaien buiten inclusief de stemmen die daar bovenuit willen komen?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:27:01 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153660280
Briefje of geen briefje, ze mogen zonder ontheffing niet na 22 uur herrie maken. Als je er na die tijd last van hebt, kan je de politie bellen. Hoewel dat misschien niet bevorderlijk is voor de relatie met betreffende buren ;).
KuikenGuppy
pi_153660542
Leuk vooruitzicht Exode! Niet dat feestje van de buren, maar dat andere. ;) Ik vind het netjes van de buren dat ze een briefje in de bus doen. Ik maak er zelf nooit een probleem van, maar dat komt voornamelijk omdat er naast mij een bom kan ontploffen en dan slaap ik er nog doorheen. :@

Over het bijten, ja het gebeurt regelmatig dat ouders willen weten wie het gedaan heeft, soms zelfs om 'verhaal' te kunnen halen bij de ouders van het kind. Het wordt overigens niet verteld, vooral ter bescherming van het bijtende kindje. Ik zit in de oudercommissie en daar hoor je nog weleens wat. ;) Ik vind het echt bizar dat ouders er zo'n hele heisa van maken. :?

Ik ben vandaag 5 jaar getrouwd en alweer 15 jaar samen met mijn (8>. De kinderen gaan vanavond bij mijn zusje logeren en man en ik gaan uit eten en misschien zelfs naar de bioscoop. :o Dit is echt voor het eerst in meer dan een jaar dat we echt iets samen gaan doen. Ik heb er nu al zin in. O+
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:58:12 #128
73386 Fazz
onderweg
pi_153660825
Gefeliciteerd met je vrouw Exode!

Nikki, gefeliciteerd met je jubileum! ^) Gezellig samen er op uit :)

F is ook wel eens met een bijtafdruk thuis gekomen, ik kon de tanden gewoon tellen :X Hier waren de leidsters ook heel verontschuldigend maar ik sta er hetzelfde in als jij; het kan gewoon gebeuren.

Oeh, lastig Exode, dat feestje. Kun je de buren niet aanspreken hierover? Beter vooraf bespreken dan achteraf klagen toch ;)

Maandag al Chanty :o echt super dat L het zo goed doet, dan kun je hem met een gerust hart daar achterlaten :)

Fje kwam gister zo moe van het kdv dat hij voor het eten eerst nog een uur heeft geslapen. Bedtijd 's avonds schoof zo ook een uurtje op maar de nacht ging verder gelukkig prima :)
Klimmen is het weer helemaal, hij gebruikt nu zelfs hulpmiddelen om op de tafel te klimmen :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153660894
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik ben vandaag 5 jaar getrouwd en alweer 15 jaar samen met mijn (8>. De kinderen gaan vanavond bij mijn zusje logeren en man en ik gaan uit eten en misschien zelfs naar de bioscoop. :o Dit is echt voor het eerst in meer dan een jaar dat we echt iets samen gaan doen. Ik heb er nu al zin in. O+
Whoep whooo gefeliciteerd!!! En wat een veranderingen ook die afgelopen 5 jaar O+
Date night he. Skip de film joh, anders kun je niet lekker uit eten. Met de tijden van de bios komt dat meestal niet lekker uit. Lekker borrelen en een fijn restaurant op fietsafstand.

(Vind film altijd fijne ontspanning maar je komt nog niet tot een fijn gesprek he, daar heb ik zelf altijd het meest behoefte aan als we samen weg gaan)

Veel plezier in ieder geval!
Met een meidenkwartet
pi_153661101
De buren maken vaker lawaai, types muziek draaien in de tuin als het 30 graden is en iedereen buiten zit.

Ik denk ook niet dat ze een boodschap hebben aan ons dilemma. Als ons nichtje niet kwam logeren zou ik het ook echt amper een issue vinden. B zoals gezegd aan de voorkant van het huis en wij oordoppen in.

Ik kijk het gewoon aan en bel 0800 wel als het erg is }:|
pi_153664345
Oh fazz, z'n mooie retro garage! :o . ;) . Lekker bezig. Volgens mij heeft I dezelfde romper aan vandaag. De schoentjes die je voor hem hebt gekocht vind ik trouwens super leuk!

Nikki, van harte, geniet ervan met je (8> .
pi_153665610
Mijn kind is kapot.
Ligt al 3 uur te slapen in de MC.
Ben bij de Intratuin geweest en daar heeft ze niks van gemerkt :')
Nu al 2½ uur thuis en ze slaapt dus nog.
Ik had vanalles kunnen doen maar zit op de bank te niksen oO<
pi_153666241
Yeaaaah gefeliciteerd Nikki! Geniet van jullie avond!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:50:44 #134
52229 Chanty
pi_153680771
Klaar voor het feestje morgen. Het gaat gewoon echt gebeuren :o
pi_153681400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:50 schreef Chanty het volgende:
Klaar voor het feestje morgen. Het gaat gewoon echt gebeuren :o
Voor mijn gevoel zit er niet zoveel tijd tussen L en saar maar mijn kind wordt nog laaaaaaang geen 1 dus dat kan niet :+
S. 2014
J. 2016
pi_153681481
Veel plezier morgen chanty!
Vergeet niet te genieten
pi_153685382
Thanks voor de felicitaties dames. O+ Ik heb een geweldige avond gehad samen met (8> . Eerst heerlijk gegeten en daarna naar de bioscoop geweest voor een verstand op 0 en gewoon kijken film, Jurrassic World dus. :+

Vanmiddag hebben we ook een klein feestje met de kinderen gevierd in Linneaushof. T en S hebben zich prima vermaakt in de dreumessenspeeltuin. Als ik ze dan zo bezig zie dan realiseer ik me hoe hard het gaat en hoe groot ze al zijn. O+ Al met al had ik me echt geen betere dag kunnen wensen. O+

En nu is het best wel bedtijd. :z
pi_153686802
Klinkt heel fijn Nikki!!
Chanty veel plezier vandaag!

Wij zijn gisteren naar Pitch Perfect 2 geweest, erg hard gelachen. Wat was dat lang geleden met zijn 2tjes naar de bios. B sliep uiteraard al die tijd als een roos dus de oppas wil wel vaker komen, hihi. (Vriendin)
pi_153686857
Veel plezier vandaag Chanty!! Dat het maar een prachtig feestje voor L mag worden :*

Leuk Nikki! Hier vanavond datenight, M gaat bij mijn moeder slapen en wij bios en hapje eten. En slapen, slapen en slapen... :')

Mijn dreumes springt! :o Echt met 2 voetjes van de vloer! Hij vindt het een nieuwe dansje, dus als dan eindelijk 'Tieta' = Dans met tante Rita :') opstaat dan wordt er gesprongen en rondjes gedraaid :D
pi_153687251
Chanty heel veel plezier vandaag!

Exode ook al een fijne avond gehad met je vrouw. O+

Mabawa veel plezier vanavond. En slaapze! :z
Wat knap dat M springt!

Ik ben pas net wakker. :o Ik heb nog niets gehoord van mijn zusje, dus het zal allemaal wel op rolletjes lopen. :) Mijn zusje ziet de kinderen (bijna) dagelijks, zij is eigenlijk gewoon een soort verlengde van mij, daarom maak ik me geen moment zorgen en dat is echt fijn.

Ik had toch gezegd dat S gebeten was op het kdv en dat ik me er niet druk om maakte. Guess what, toen mijn man en ik net 5 minuten weg waren bij mijn zusje gisteren besloot T een hapje van L te willen nemen. L zat gewoon te spelen en T viel zo vanuit het niets aan. Hij heeft vast het goede voorbeeld op het kdv gezien. :X
pi_153688332
Chanty, gefeliciteerd en een fijne dag voor jullie!!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 13:39:44 #142
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153691109
Sterker nog het bijten is waarschijnlijk instinct gedrag. Hebben veel ouders ook. Dat je zoveel liefde voelt dat je wel een hap uit iemand kan nemen. Even googlen geeft je mooie informatie erover.

Maar ook bij woede en frustratie is het heel normaal dat ze dat zo doen :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153693179
Van harte Chanty met je jarige Lucas *O*
pi_153697988
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 13:39 schreef Moppert het volgende:
Sterker nog het bijten is waarschijnlijk instinct gedrag. Hebben veel ouders ook. Dat je zoveel liefde voelt dat je wel een hap uit iemand kan nemen. Even googlen geeft je mooie informatie erover.

Maar ook bij woede en frustratie is het heel normaal dat ze dat zo doen :)
Ja klopt, ik had er al vaker artikelen over gekezen. Ik denk dat het in dit geval ook gewoon een liefdesbeet was.

Ik ben niet meer gewend aan veel slaap. Ik heb het lange uitslapen gelijk moeten bekopen met een hele dag hoofdpijn. Precies de hoofdpijn die ik pre kinderen ook altijd had als ik te lang in bed gebleven was. Kortom, ik moet maar blij zijn dat de kinderen me zo vroeg wekken, scheelt me een hoop hoofdpijn. ;)

Chanty hebben jullie een leuke dag gehad?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 20:55:00 #145
52229 Chanty
pi_153700948
Morgen post ik hier legaal :X

We hebben een leuke maar heeel vermoeiende dag gehad. Voor Lucas was het allemaal wel heel erg druk dus morgen rustig met zijn drietjes genieten O+. Mijn baby slaapt nu een morgen haal ik een dreumes uit bed. Ik ben er toch emo van.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:53:26 #146
73386 Fazz
onderweg
pi_153702444
Gefeliciteerd Chanty! *O* Fijn dat het zo leuk is geweest vandaag :)

Klinkt als een leuke dag Nikki! Wist niet dat de Lineaushof ook voor dreumesen leuk is, ben er denk al 20 jaar niet geweest :+

Springende M :D Wat leuk dat hij springt en danst O+

Exode, succes met de feestende buren vanavond, hopelijk valt het mee ;)

Hier ook een leuke dag gehad. Met mini-round-robin meet. Was heel gezellig! F deed het ook goed, zelf de glijbaan opklimmen en achteruit naar beneden :D En tussendoor even een kus geven aan S van Butter O+
pi_153704187
Chanty wat is dat jaar hard gegaan. Ik leefde vorig jaar zo mee met je. Ik vond en vind het zo knap hoe jij helemaal voor een natuurlijke bevalling probeerde te gaan.

Fazz, Linneaushof is helemaal niet zo leuk voor dreumessen hoor. Ik denk dat het pas leuk is vanaf een jaar of 3-4. We gingen ook eigenlijk meer voor L. De dreumessen hebben wel rondgewandeld in de peuterspeeltuin, maar daar staan maar 5 speeltoestellen. Het stelt dus echt niet veel voor. Het zegt ook wel wat dat kinderen tot 2 jaar gratis zijn, ze hebben er simpelweg niet zo heel veel aan.

Ik heb vanavond een abonnement op de indoor speeltuin in het dorp naast ons dorp gekocht. Na een hele week twijfelen toch de knoop maar doorgehakt. L springt vast een gat in de lucht als ze het hoort. Voor de dreumessen is er ook voldoende speelgelegenheid dus we zijn komende winter vast vaak te vinden in de 'kinderhel'. :D
pi_153710071
Gefeliciteerd met je dreumes Chanty!! *G*

Liefdebeetjes O+
Ik heb een filmpje van mijn vader die met M. aan het dansen is, nadat M. even heel verdrietig was. Heel lang zijn ze op redelijk rustige muziek aan het dansen, m. ontspant helamaal en valt bijna in slaap. En ineens bijt hij mn vader in zn schouder. Het moment was hilarisch maar ik vond het vooral heel vertederend O+
pi_153710289
Mabawa dat is inderdaad ook gewoon een liefdesbeetje. O+ :D T heeft vanmorgen ook weer gebeten. Hij zat gewoon te spelen in bad en beet toen zijn papa in zijn grote teen. We moeten het geloof ik toch maar even in de gaten gaan houden, want ondanks dat het uit liefde/frustratie is, is het natuurlijk niet echt gewenst gedrag. :X

Chanty gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Fijne Vaderdag iedereen! *O*
pi_153711318
Fijne vaderdag!
Wij hebben gisteren lekker samen geluncht en geshopt in Breda terwijl B bij mijn moeder was.
Daarna feestje bij mijn zus, erg leuk! B had de tijd van zijn leven, rondrennen, ballen gooien etc. Zijn neefjes (allebei 11) en nichtje (13) hebben hem goed bezig gehouden. Sliep wel wat onrustig van alle prikkels vannacht.

We hebben volgende week opgelost, mijn nichtje komt niet bij ons logeren wij gaan daar slapen. Slaapt zij in haar eigen bed en dreunen wij en B ons bed niet uit.

Chanty, klinkt als een fijne dag, nu echt gefeliciteerd met je dreumes!
Fijn zeg Mabawa! Date night :)
pi_153727602
Gelukkig nooit bijtincidenten gehad tot nu toe. Maar verhaal halen lijkt me inderdaad raar.

Goed geregeld Exode!

Vanmorgen zouden we met z'n viertjes uit gaan ontbijten. Helaas had ik 's morgens een kacheltje aan de borst. Gelukkig konden opa en oma even oppassen en zijn we alleen met kleuter geweest. Toch gek om te doen. Maar wel even gevierd dat we alweer acht jaar getrouwd zijn. O+ kleuter vond het maar stil zonder d'r zusje, maar ook wel even leuk. J is vandaag drie uur wakker geweest en drinkt nu. Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan. Hoop dat de koorts minder wordt.
  zondag 21 juni 2015 @ 21:09:15 #152
52229 Chanty
pi_153728334
Dreumes Lucas in tha house 8-)

pi_153728407
Kursor wat sneu dat je een zieke mini hebt. -O- Hopelijk knapt ze snel weer op. :*

Chanty wat is L toch leuk! O+
pi_153728588
*O* , Chanty! En succes morgen!

Hoop voor je mee, Kursor!

Wij hadden een fijne vaderdag, met klassiek ontbijtje op bed en knutselding van het KDV met op het cadeaupapier geschreven: Voor mijn liefste papa, van Isolode :D
Achja, als je tien van die cadeautjes van een tekstje moet voorzien met krijsende dreumesjes om je heen dan gebeurt dat natuurlijk zomaar. :P .

Vanmiddag hadden we fotoshoot met de schoonfamilie als cadeautje voor schoonouders die 50 jaar getrouwd zijn. Nou, er is in ieder geval eentje van ons die overal stralend opstaat. Zij vindt alle sociale happenings fantastisch. _O_ .
pi_153728922
Wat naar Kursor. Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Slim opgelost Exode!

Mabawa en Nikki op datenight (niet samen natuurlijk oO< )

En jarige Lucas *O* O+

Hier een rustige vaderdag gehad. Ik moet steeds zo lachen om het cadeautje van het kdv. Ik vind snorren echt stom, maar dit vind ik dan weer grappig :')

SPOILER
Ik ga morgen eens vragen of het fotoshop is of dat de snor echt is. En als ie echt is hoe lang ze er dan over gedaan hebben om al die kinderen zo op de foto te krijgen _O-
Maar ik denk toch dat het fotoshop is oO<
  zondag 21 juni 2015 @ 21:36:50 #156
73386 Fazz
onderweg
pi_153729223
Ah volgende week dus Exode, ik dacht dat het dit weekend al bal was ;) Goed opgelost toch zo.

Nikki, lineaushof ga ik dus schrappen van m'n potentiële uitjes voor nu :P

Leuk om te lezen over de vaderdag O+ Wij gaan hopelijk ergens deze week in de herkansing, vriend moest vrijdag weer urgent weg voor werk -O- Hopelijk is hij er eind deze week weer, met als heerlijk vooruitzicht dat hij de hele maand juli vrij is *O* ik alleen niet :+

Hoe gaat het nu met J Kursor, nog steeds koorts? Beterschap iig :*

Chanty, een officieel welkom! *O*
pi_153741370
Ah wat naar Kursor! gaat het weer wat beter?
Joepie voor dreumes Lucas!
Ah wat vervelend Fazz, gelukkig is hij in juli lekker vrij.

Ik zit ondertussen op zolder te wachten tot de vloer beneden droog is (huisvrouwenpraat alert). Even wat filmpjes op de iPad zetten voor de vakantie. Vandaag is B weer extra bij het KDV, ik masseer de hele dag en in de pauzes ertussen ben ik dus een huisvrouw. :9

Nog 3 weekjes en dan vakantieeeeee, zo aan toe en zo veel zin in.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:31:49 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741441
Fazz het is al bijna juli *O* mijn man is ook een maand vrij O+!

Kuiken heeft zijn eerste kies, zijn we daar ook weer vanaf! *O*.

Huisvrouwenboks, exode! ;). Ik ben vandaag ook druk aan de schoonmaak. En afgelopen week ook al. Fijn voordeel: ik kwam nog wat spulletjes tegen om te verkopen, dat vindt kuikens spaarpot niet erg ;).
KuikenGuppy
pi_153741616
Yeah Burdie! Ik vertoon nu schoonmaak ontwijkend gedrag….de badkamer schreeuwt om een sopje, maar ik ben in plaats van aan het poetsen nu de iPhone met nieuwe muziek aan het volgooien. iPad is vakantie klaar (lees vol Teletubbies, brandweer Sam, Bert en Ernie en Koekeloere) c_/ SSSTTTTT

Oh en ik vergeet helemaal: B doet de Teletubbies nu echt na. :D Zegt hij eerst 'ssssst' met zijn vinger voor zijn mond en dan met grote glinsterogen 'Boe!'. Echt veeg me op…en zo trots als hij is als je 'schrikt'.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:41:02 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741651
Teletubbies ;(.

Kuiken heeft ze eens per ongeluk gezien en vond ze toen best leuk, maar ik probeer ze te mijden.

Wel leuk die reactie van B O+.
KuikenGuppy
pi_153741735
Ik dacht ze ook te kunnen ontwijken, maar Teletubbies is het enige wat hij echt leuk vindt. Sesamstraat vindt hij 1 minuut leuk bijvoorbeeld. Hij kijkt niet zo vaak tv, maar soms is het wel even makelijk.
Wat kijkt Kuiken graag?

Hij roept nu ook de hele tijd 'iajeha' van het liedje 'papagaaitje leef je nog…', muziek staat wel vaak op namelijk. _O- En B stond gisteren in de auto op repeat met 'opa opa opa opa opa opa'.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:47:54 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153741827
Kuiken kijkt graag naar Nijntje, Mickey Mouse clubhuis (alleen het intro), Tik Tak of Lotte & Max. Iets anders zetten we eigenlijk nooit op voor hem. Vind het wel prima zo ;).

Hier wordt heel haar NIIIIIIIIIIIJN geroepen als hij Nijntje wil zien (of zingen) en dan heel zachtjes 'ie' er achteraan, gevolgd door: "ta-taa" :')
KuikenGuppy
pi_153741892
HIHI Burdie!
TikTak gaan we ook maar eens proberen :)
Voetbal vindt hij ook wel leuk overigens, vooral om voor mama's neus te gaan staan.

iPhone nu ook vol, ik heb geen smoesjes meer. Schoonmaakse nog Burdie!
pi_153745053
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:31 schreef Burdie het volgende:
Fazz het is al bijna juli *O* mijn man is ook een maand vrij O+!

Kuiken heeft zijn eerste kies, zijn we daar ook weer vanaf! *O*.

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
  maandag 22 juni 2015 @ 14:02:23 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153745305
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier kwamen er na de eerste meteen nog drie door!
:o :o :o
Ik voel wel allemaal bonken zitten, dus wie weet.
Tanden kreeg 'ie ook steeds in setjes van twee/drie :P.
KuikenGuppy
pi_153746576
Ik had het ook niet meteen door, totdat I heel hard huilde, haar mond wagenwijd open zette en ik bovenin ineens witte puntjes zag. ;( .

We waren gisteren op een boerderij en I heeft wat in het hooi gezeten. Vanochtend had ze duidelijk een allergische reactie: rode oogjes, en haar huid ook helemaal rood en geirriteerd. Vrees dat ze dat van mij heeft...
  maandag 22 juni 2015 @ 18:24:11 #167
52229 Chanty
pi_153752335
Werkende moeder groet u :W Wat is het fijn om weer bezig te zijn zeg O+ Ik heb Lucas niet eens gemist. Hoewel toen ik bijna thuis was, het ook niet snel genoeg kon gaan. Dat gezichtje lichtte helemaal op O+
pi_153753418
Klinkt fijn Chanty! En herkenbaar, tijdens het werken mis ik M ook nauwelijks. Maar als ik dan bijna thuis ben kan ik echt niet wachten om hem te knuffelen. O+
pi_153754635
Chanty wat fijn dat het zo goed ging. ^O^
pi_153755622
Fijn Chanty!

Hier net de oorzaak ontdekt van het wat mindere eten en slapen hopelijk oO< , kies nummer 3 is door!
En....................... ze loopt! 8 hele stappen werden er net zomaar gezet. En daarna deed ze het nog een keer.
Mijn kleine baby O+
  maandag 22 juni 2015 @ 20:38:13 #171
52229 Chanty
pi_153755853
Wow wat goed bf *O*
pi_153755968
Butter wat knap van haar! *O*
pi_153756179
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
  maandag 22 juni 2015 @ 21:17:21 #174
52229 Chanty
pi_153757242
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef BlueEyes het volgende:
BF je meisje *O*

Chanty fijn! Hoe ging het kolven en hoe eet/drinkt je dreumes op het KDV?
Ik heb om half zeven de laatste voeding gegeven en om kwart over drie even gekolfd omdat het anders toch pijnlijk zou worden. Had in een paar minuten 150 ml :o ben toen maar gestopt want de bedoeling is dat ik straks de hele dag zonder kolven kan. En vandaag was manlief voor het eerst de hele dag thuis met Lucas. Heeft voor zijn doen goed gegeten :) morgen gaat hij naar het kdv.
pi_153757361
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Klinkt allemaal heel goed, Chanty!
  maandag 22 juni 2015 @ 21:35:06 #176
73386 Fazz
onderweg
pi_153757800
Chanty, wat fijn dat het zo goed ging vandaag! Goed begin dus ^O^

BF, 10 stapjes al *O*

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?

Ik wilde ook snel naar huis vandaag; snel F opgehaald en pannenkoeken gebakken! Na zo'n lange dag op het kdv is hij zo moe dat ik echt zo snel mogelijk iets te eten moet maken...
Hier nog geen kies te bekennen, klinkt wel pijnlijk :{
pi_153766825
T is tegenwoordig bijna elke dag nog voor 6 uur wakker. Hij heeft erg veel last van doorkomende kiezen/tanden. Vandaag was hij zelfs al om 4:30 uur wakker. :O Eigenlijk mag ik niet klagen, want het kan veel slechter met een tweeling, maar toch zou ik liever een uurtje langer slapen. :@

T is laatste tijd ook erg humeurig en gefrustreerd. Hij ziet S lopen en wil dat ook, maar hij kan het niet. Dat is voor T echt reden voor groot verdriet en veel boosheid. :X De doorkomende tanden en kiezen helpen ook niet echt mee, hij zit dus echt even niet lekker in zijn vel. S daarentegen is de vrolijkheid zelve sinds hij kan lopen. Hij kan zichzelf weer prima vermaken, houdt van boekjes lezen en houten legpuzzels maken samen met zijn zus en is over het algemeen gewoon heel gezellig. O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:35 #178
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_153768383
Ook voor mij tijd om me hier aan te sluiten met dreumesje. Al twee weken...

Zag veel tandenleed. Hier al niet beter helaas. Na drie weken geleden een hoektandje nu 4 kiezen op komst. Ze vertikt het om uit de fles of tuitbeker of rietje te drinken zo pijnlijk. Maar zo ben je ineens van de fles af en over op gewone bekers.
pi_153768675
Welkom Hobbesje! Naar die tanden en kiezen.
Ik snap T ook wel Nikki. Zie je je broer en zus lekker rondwandelen en jij bekijkt de wereld nog steeds voornamelijk horizontaal. Maar fijn is anders (ook voor jou!)
Hier is eten ook altijd een uitdaging naar het KDV Fazz, ik maak meestal iets wat hij echt heel lekker vindt zodat ie nog wat eet. Gisteren zoete aardappel/spinazie/geroosterde tomaten/geitenkaas stamp. 5 hapjes...toen was het al klaar, te moe.

Gisterenavond nog wel gevoetbald met mijn mannetje O+ Gillend van plezier door de woonkamer heen met een bal. Bij elkaar 'afpakken' al maakte hij wel erg vaak hands. Heerlijk!
pi_153770057
Dat klinkt gezellig exode, lekker voetballen O+

Welkom hobbesje! Nu al een hoektand joh? Ik dacht dat er een vaste volgorde in zat :)
pi_153777170
Ochjee, Hobbesje, dat is ook veel tegelijk zeg!
pi_153778435
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Bf, wat stoer van haar! Wat ziet dat er grappig uit he, die eerste wankele stapjes?

Ubercute O+ O+
pi_153778458
Welkom hobbesje en Chanty! *O* :* voor alle tandjes!

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
pi_153778645
Klinkt fijn Dot!
Hadden ze meteen plek?
pi_153778924
Tot halverwege september iig wel op de donderdag en daarna moeten we even kijken. Kindjes schuiven namelijk door afhankelijk van hun ontwikkeling ipv leeftijd, dus ze kon niet met zekerheid zeggen of er een kindje door zou schuiven. Ze had hem op basis van zijn geboortedatum in de babygroep gepland, maar ze zag al snel dat hij daar echt niet meer past, dus nu is er deze oplossing.
pi_153778954
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:

Wat sneu Franny :'( Heb je zelf veel allergieën?
Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
pi_153778991
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:36 schreef Dot. het volgende:

Oh, ik ben zo blij. We hebben een kdv gevonden dat zo past bij ons O+ Na weer een vreemd verhaal bij ons huidig kdv heb ik toch nog maar even opnieuw gegoogled en er blijkt een biologisch kdv in de stad naast ons te zitten. En laat dat nu ook de stad zijn waar mijn vriend werkt! Niet zo 'zweverig' als antroposofisch, maar gewoon bewust omgaan met een kind, voeding, en het volgen van de behoefte (binnen kaders). Maar daar eten kinderen dus 3x per week warm tussen de middag, juist om de moeilijke avonden te vergemakkelijken :)
Gelukkig! *O* .
pi_153783437
Alleen toen ze net in de dreumesgroep was ze gesloopt na een dag kdv. Nu is ze daar van 7.45 tot 17.00 geweest, tussendoor anderhalf uur geslapen en is nu nog vrolijk aan het spelen (na het eten en na in bad te zijn geweest). Echt, die energie, ongelooflijk. Maar ook een tikkeltje vermoeiend want ik ben kapot. :D .
pi_153783785
quote:

Wat ontzettend fijn!! Dat klinkt echt ideaal!
pi_153784221
quote:

Wat goed! Warm eten doen ze bij ons kdv ook tussen de middag en dat is echt een uitkomst. Ze eten dan rond half 5 nog brood en de kindjes zijn dan eigenlijk klaar om naar bed te gaan als je ze ophaalt. Wij laten ze vaak nog wel iets met ons mee eten omdat we dat gezellig vinden, maar stel dat wij later zouden willen eten dan zou dat geen probleem zijn. Voor ons werkt dit erg goed.
pi_153785343
Oh dat klinkt ook ideaal Nikki.
Dat doen ze bij ons helaas niet
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:33:46 #192
73386 Fazz
onderweg
pi_153791615
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, heb als kind heel veel last gehad, ontwikkelde ook bronchitis omdat het heel lang niet duidelijk was waardoor ik het steeds benauwd kreeg en vol met snot zat. Hooikoorts, stof, huisdieren, hooi. En dan groeide ik op in een gezin met veel dieren, dus dat hielp niet. Mijn zus heeft ook vrij veel last hiervan en dan hebben wij ook een huid die heel gevoelig reageert, snel last van uitslag e.d. . Ik hoop maar dat I het niet zo erg krijgt als wij. :N .
Oh -O- balen dat dat zo in de familie zit. Het is inderdaad te hopen dat I een milde versie ervan heeft.

Dot, dat klinkt fijn zeg!

Hier ook geen warm eten op de opvang. Er is laatst wel een vraag over gesteld om te kijken of er interesse was. Ik vond het vooral erg prijzig, dan zou ik nog liever zelf warm eten mee geven zeg maar. Dat kan volgens mij wel maar heb ik eigenlijk nog nooit gevraagd :+
pi_153796464
Hier eten ze alleen op dinsdag tussen de middag soep op het kdv. Met brood. Laatst hadden we thuis soep en toen ging I meteen brood in de soep dopen om er van te smikkelen. Dat heeft ze dus ook al goed geleerd. *O* . Ik vind het zelf juist zo gezellig dat we na een dag werken en kdv die warme maaltijd met elkaar hebben. Maar het scheelt hier dus wel dat I daar vaak nog wel energie voor heeft (vooral als ze daarvoor even een half uur bij mij aan de borst heeft kunnen liggen). Hier was ze uiteindelijk gisteravond toch wel heel moe, en ze sliep nog toen ik net van huis ging. Ze vindt het gewoon allemaal zo leuk en gezellig dat ze helemaal hyper is en dan gewoon de moeheid niet toelaat, volgens mij. Wel herkenbaar!

Ik ben ondertussen even heel erg blij en opgelucht. Voor komend schooljaar heb ik de zaken goed kunnen regelen. Allereerst krijg ik een heel erg leuke nieuwe collega, en dat was wel nodig na jarenlang te moeten samenwerken met twee chagrijnige mannen ( :X ) binnen de geschiedenis afdeling op mijn school die ook nooit iets van mij wilden aannemen.. Het is een vrouw van 47 met een kind van 10, dus daar is al een overeenkomst, en het is van oorsprong een francaise die met een charmant accent toch heel prachtig Nederlands spreekt en dan af en toe 'bon' erdoor heen roept. O+ . Daarnaast is ze ook heel goed in haar vak.
Verder heb ik de enorme hoeveelheid taken die ik verder op school had, teruggebracht tot een meer te overziene hoeveelheid, en ik ben dus heel goed in staat geweest om 'nee' te zeggen, ook toen ze echt aan me gingen trekken om me over te halen. Moederschap heeft me wat dat betreft goed gedaan. Prioriteiten stellen. :) . En toen kreeg ik gisteren ook nog een mooie compliment van de rector. 8-) .

Dat moest ik allemaal even kwijt. :D .
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:29:29 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153798129
Klinkt goed Franny! Fijn he, als alles lekker loopt O+.
KuikenGuppy
pi_153798717
Wat fijn Franny!

Warm eten kan bij ons KDV ook niet. Er zijn wel KDV's die het aanbieden in de buurt maar die hebben weer geen 40 weken opvang.

Vanaf september wordt het voor ons juist minder relaxt. B gaat nu alleen op vrijdag naar het KDV. Ik haal hem dan uit bed, kleed hem aan, geef hem ontbijt etc. Mijnheer staat dan om 07:45 klaar om weg te gaan. Mijn vrouw brengt hem dan naar het KDV en stapt 1 deur verder haar school in. Ik ga daarna hardlopen, douchen en start om 09:30 met masseren. Heerlijk! Maar vanaf september dus niet meer. Dan gaat hij op dinsdag naar het KDV en op dinsdag moet ik naar kantoor. Dat wordt dus vroeger opstaan voor mij zodat ik gedoucht ben voor B wakker wordt.
Ook 's avonds, mijn vrouw komt tegen 17:30 thuis met B en ik zorg dat het eten dan klaar staat. Ik kook tussen het masseren door. Maar dat kan dan dus niet meer.
Dat wordt echt wennen!

We kijken het een paar maanden aan. Op maandag gaat hij namelijk naar mijn schoonouders en dat is ook altijd een vermoeiende dag voor hem. Op dinsdag slaapt hij altjd meer etc. Dus ben benieuwd hoe 2 vermoeiende dagen achter elkaar gaan bevallen.
pi_153803667
Warm eten meegeven naar de opvang kan. Dan eten ze om half vijf warm. Heb ik bij oudste nooit gedaan en tot nu toe bij J ook niet (ze slaapt om die tijd altijd daar). We willen ook heel graag met z'n viertjes eten 's avonds. Daar is de rest van de dagindeling op gebaseerd.

Fijn Franny dat je een goed gevoel hebt bij komend schooljaar. Exode, ik hoop dat jullie ook je draai kunnen vinden met de veranderingen. Bij ons komt dat hopelijk ook op niet al te lange termijn.

J was maandag alweer koortsvrij gelukkig, maar is nog steeds aan het bijkomen. 40,5 koorts had ze uiteindelijk. Overdag heel lang slapen en 's avonds niet. We geven haar nog even hersteltijd en dan kijken hoe we haar ritme meer kunnen maken zoals ik het fijn vind :@. Hoe staan jullie tegenover wakker maken? 'S morgens kan het doordeweeks niet anders en als de oudste van school gehaald moet worden, dan moet ze mee. Er wordt dus al veel gerommeld vind ik. Maar als het kan, dan laat ik haar op haar momenten slapen en zolang als zij wil (en dus blijkbaar nodig heeft). Of maak ik daar een denkfout?

Op een gemiddelde opvangdag maak ik haar om 06.45 wakker, dan slaapt ze van 09.30 tot 11.30 en 's middags weer van 15.00 tot 17.00. 's Avonds thuis is het veelal 21.30/22.00 slapen. En thuis in bed is altijd brullen, ook overdag, op de opvang nooit :X Ze volgt deels het 2-3-4-ritme uit 'dreumes in dromenland, maar de tijdsduur is steeds net wat langer en in vergelijking net de voorbeelden uit het boek slaapt ze overdag ook 'te lang'. Advies?
pi_153804829
Kursor ik kan alleen vertellen hoe wij het deden en het voor ons goed ging en voelde:
Ochtend werd hij zelf tussen 06:30 en 07:30 wakker. Op maandag en vrijdag moet hij er om 07:00 uit maar zodra hij rond die tijd geluid van ons hoort, wordt hij vanzelf wakker.

Ochtend na 45 minuten slapen wakker maken (nu niet meer want hij slaapt 's ochtends niet meer)
Middag uiterlijk 16:00 wakker maken anders was de avond drama
tussen 18:30 en 19:00 naar boven voor avondritueel. Uiterlijk 19:15 sliep hij dan.

Nu is het ritme:
Wakker tussen 06:45 en 07:15
tussen 12:30 en 13:00 naar bed. Hij slaapt dan tussen de 2 en 3 uur.
Om 18:30 naar boven, avondritueel en dan naar bed. Slaapt meestal rond 19:00 maar nooit na 19:15.

Wij hebben alles behalve klagen, gaat altijd vrolijk slapen en valt vrij snel na wat geklets in slaap. Niet uit een boek ofzo, zelf gekeken en geprobeerd wat er wel en niet werkte.

Met name het avondritueel geeft echt rust.
1 van ons gaat met hem naar boven, hij mag zelf de trap op, gaat helemaal naar zolder en zwaait daar naar de katjes, dan tillen we hem naar de 1e verdieping. Even mond en handen wassen in de badkamer, pyama aan en insmeren, gordijnen samen dicht doen, in stoel flesje geven, dan mag hij uit 2 boeken kiezen, voorlezen, vervolgens muziekje aan en tot het muziekje af is gelopen lekker dansen en knuffelen. Op bed leggen, muziek aan, dikke kus, licht uit, doeiiiii.
Heel verhaal maar onze wildebras wordt daar heel rustig van en wij vinden het ook gewoon leuk. :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:27:02 #198
52229 Chanty
pi_153808679
Wat een verademing dat jullie niet zo hard gaan, kan ik tenminste goed bijlezen :P

Dot klinkt als een prettige opvang die je gevonden hebt :) Het is gewoon belangrijk dat de opvang aansluit bij hoe jij als ouder dingen ziet en doet. Hier voelde de ene opvang ook totaal niet goed, terwijl het vast geen slechte opvang is, maar als je teveel verschilt qua aanpak…

Franny fijn dat je een nieuwe leuke collega krijgt en minder taken hebt *O*

BF ik wilde nog even zeggen dat het een enorm grappig vaderdagscadeau is _O-

En ik las een hele hoop tandjesleed ;( Hier is tand nr 7 door linksonder en rechtsonder is ook bijna door. Ik kijk niet uit naar die kiezen -O-
pi_153823665
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2015 08:20 schreef Franny_G het volgende:
twee chagrijnige mannen

Oh ja echt, zitten die er nog steeds?? :D Kan me je opluchting over een leuke nieuwe collega zó voorstellen!

Ik lees hier illegaal mee, nog anderhalve maand te gaan!
pi_153823860
Die ene gaat nu eindelijk met pensioen (gedwongen :X ) en die ander werkt voor een heel groot deel al ergens anders. *O* . Ik heb gisteren ook nog toestemming gekregen van de directie om aan de universiteit mee te doen aan een leer- en onderzoeksproject waarbij je werkt aan een eigen didactisch onderzoek onder leiding van docenten van de lerarenopleiding. *O* . Het zit gewoon allemaal even lekker mee.

En over anderhalve maand alweer! Gaat snel! O+ .

[ Bericht 7% gewijzigd door Franny_G op 25-06-2015 09:03:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')