abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153907379
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 28 juni 2015 @ 20:11:21 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153909396
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:39 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou willen dat ik 1 jaar was en mee mocht naar Nijntje, Burdie, Je vertelt het heel aanstekelijk. :D .
Het sluit ook precies aan op de belevingswereld van kuiken.
Veel plezier alvast dinsdag, Cwen!
KuikenGuppy
pi_153910528
Ik noteer m voor de vakantie, klinkt leuk!
pi_153919422
Oh, dat klinkt leuk! Dat ga ik ook doen in m'n vakantie.

Ik ben nu een week van huis. Niet zo heel leuk :{ De eerste nacht was ook niet zo goed gegaan, want ik ben toch wel de fijnste knuffel :P Denk dat m'n mannen afgedraaid zijn als ik thuis kom :D
pi_153921382
Hier een erg leuke zondagmiddag in het Griftpark gehad :) B had meteen een ballon te pakken dus de rest van de middag ballonvoetbal gedaan. Op zijn blote voeten, wat was hij viesssss! :)

Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
pi_153921751
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
pi_153922896
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Wat doen jullie tegen hoest bij dreumesjes? Ze heeft nu zo'n nare te pakken, elk kwartier zo ongeveer hoest ze zich wakker ;(
Eigenlijk niet zo veel, behalve douchen met eucalyptus-douchegel en insmeren met (een klein beetje) eucalyptus-bodylotion. Sterkte, nare hoest is het. Ik heb hem zelf ook gehad. :{
pi_153923588
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:01 schreef WupWup het volgende:
Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
Home is where the O+ is...
pi_153924076
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:33 schreef exode het volgende:
Een hele andere vraag: merken jullie ook dat vriendschappen veranderen nu je een kind/kinderen hebt? Vooral onze kinderloze vrienden weten soms gewoon geen houding lijkt het wel. Wij zijn natuurlijk ook veranderd, maar ik vind het zo jammer. Voelt alsof wij meer moeite moeten doen.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Maar ik spreek met mijn kinderloze vriendinnen ook vooral af zonder kind. Dus een avond in een cafeetje bijkletsen bijvoorbeeld. Dan vertel ik wel over I, maar ik vind het dan juist ook prettig om het gewoon over mezelf te hebben, hoe het met mij is, gewoon zoals 'vroeger', even lekker egocentrisch zijn, samen met mijn vriendinnen. :P . :D . Zoals ik het ook wel een verademing vind om met collega's een avond lang alleen over werk te ouwehoeren. Dat geeft me het idee dat ik naast het moederschap ook nog een echt individu ben.

Een keer, tijdje terug, toen ik even iets zei over borstvoeding, reageerde een vriendin daar nogal tactloos op/ongevoelig, toen heb ik haar later nog even gebeld om te vertellen hoe dat op mij overkwam. Daar hadden we een fijn gesprek over, waarbij ze zei dat ze het als ik het vanuit mijn beleving uitleg beter snapt, maar dat ze er nu eenmaal geen ervaring mee heeft en het emotionele gedeelte ervan niet begrijpt. Ik vond het heel prettig dat we eea konden uitspreken. Het kost van beide kanten denk ik wat extra energie om elkaar te blijven begrijpen, maar bij goede vriendschappen waar ik veel waarde aan hecht, is die investering het echt waard!

En hier deel ik soms van die wetenswaardigheden over I omdat ik weet dat er hier moeders zijn die precies ook in die fase zitten met hun kind en dan is het toch beter in te voelen allemaal.

Dot, heb je het wel naar je zin verder? Die mannen van je hebben vast ook veel lol samen. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153924209
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Tijmsiroop, maar er is verder weinig tegen te doen. Beterschap!

Limone! Hoe is 't met M?

Klinkt tof, Exode!

Pfff... Wat is het warm. Ik ga zo lekker het zwembadje vol laten lopen!
Ja! Goed! Hoewel het nu wel een kleine frusti is. :') Maar ook dat hoort bij een goede ontwikkeling, he? ;) Ze praat echt continu, onbegrijpelijk voor ons nog, maar zij vindt het duidelijk en logisch. Ze zei gister haar eerste zinnetje (Isse mama?) en ze maakt grapjes waar ze zelf heel erg om moet lachen (laatst zaten we op de bank en boog ik naar voren. Zij dook ín mijn bouwvakkersdeco en vroeg: 'Poep?' en zei toen heel snel 'Nee!' erachteraan. Hilarisch natuurlijk. O+

Hoe is het met jouw dreumes peutertje? En met jouw bedrijf?
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:01 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153924991
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 14:00:28 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153925000
Gelukkig hoef je op fok niet per smilie te betalen :P.
KuikenGuppy
pi_153927661
WupWup, koop echte etherische olie eucalyptus. Niet degene die je bij het Kruidvat enzo koopt. En doe die op een geursteen in de kamer. Wij doen op die geursteen nu bijvoorbeeld lavendel om muggen uit de kamer van B te houden. Verder kan je niet zoveel doen :( Wij kregen wel de tip om echt vaak tijmsiroop te geven op een dag, zoveel als mag zeg maar en ook neusspray om de holtes vrij te houden.

Hier al de hele dag buiten aan het modderen, letterkijk. Heerlijk. Mijn zus en neefje zijn net weg. Wat een plezier was het, schaterlachen. O+

Ik merk ten aanzien van mijn kinderloze vrienden dat ze soms gewoon niet door hebben dat wij minder flexibel zijn. Er wordt al snel geroepen 'dan regel je toch oppas'. Zijn ook de vrienden die totaal niet bezig zijn met kinderen. Wij hebben best wel wat gezamelijke vrienden en ik ga gewoon niet voor alles oppas regelen.

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven afspreken, maar ik werk ook 2 avonden dus ben wat beperkter. Het ligt dus ook aan mij. :@ Maar ik merk nu dat ik het best jammer vind, vooral dat we voor dingen ook gewoon niet meer gevraagd worden. Zo van 'ze kunnen toch niet'. Gisteren in het park ook, heel verbaasd dat wij er waren en dan in het deel van het park gaan zitten waar de muziek keihard staat en niets voor kinderen was. Wij bleven in de kinderhoek en dat vinden ze dan 'raar'. Daar baal ik dan echt van....

Maar het is lang niet bij al onze vrienden hoor (sorry voor de klaagmodus).
pi_153932709
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:00 schreef Burdie het volgende:
@Dot, 't komt vast goed met je mannen ;) Straks willen ze je er niet meer bij hebben :P Nee hoor, gekheid ;) Ze zullen je vast missen. Waar ben je dat je zo lang van huis bent? Wel gezellig met stappen, wijn, zon, zwembad en lekkere kerels enzo? :P Of is het ;( werk ;( ?

;)

@Exode, een geslaagde meet dus :D Hoe was het om andere mm/vv ouders te ontmoeten? Gezellig? En buitenspelenviesworden: O+ O+ O+. Het was er ook perfect weer voor gisteren (en vandaag weer trouwens).

Vriendschappen had ik al niet zoveel, dus daar is weinig in veranderd :@ :').

@Wup, dropjes voeren? :P Nee, geen idee eigenlijk, maar wel lastig -O-. Hoop voor haar dat het snel over is!

@Cwen, goed idee, zwembad!

@Franny, egocentrisch is dat toch niet? Je bent toch ook gewoon Franny, en niet alleen maar mammy? ;)

@Limone, M met humor :D! Wel tof dat ze je luier regelmatig even checkt 8-).
En :* voor je relaas in Z&G, altijd lastig als het even niet zo loopt als je wilt (waarom ga je stoppen met je bedrijf eigenlijk?)

Hier ligt er eentje in bed om zijn Grote Liefde te roepen, de dochter van de gastouder waar hij helemaal hoteldebotel verliefd op is :D O+.
Australië ;) Heb nu even last van jetlag, want het is hier 3 uur s nachts :O En idd voor werk, maar er zijn wel erg gezellige mensen gelukkig! Morgen eerste conferentiedag en dan zaterdag weer naar huis. Vandaag lekker geshopt. Zulk leuk spul hier O+ Google maar eens op Sprout. Of niet :P

En mijn beste vriendinnen zijn inmiddels zelf ook zwanger, dus dat maakt het wel wat makkelijker :+ Maar ik doe meestal 1 Stip verhaal, omdat ze ernaar vragen, en verder kletsen we gewoon over vanalles.
pi_153933159
Oeh Australie, das een eind weg voor je werk. Ik ga niet Googlen op Sprout, ik behoed mezelf ervoor :P

Het stomme is dat wij met betreffende vrienden juist amper over B kletsen. 'Gaat het goed met B?' Dan antwoorden wij altijd met 'ja' en hop volgende onderwerp. Meer dan prima hoor, maar dat lijkt het issue dus niet te zijn. Voor de volledigheid: dit zijn vrienden die nog steeds 3 keer per week flink gaan stappen etc etc. Je komt gewoon in een andere belevenis wereld terecht. Wij zijn saaier geworden ;) Als we afspreken is het wel altijd erg gezellig en ze passen ook nog eens graag op. Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.

Ik moet wat dat betreft nog steeds wennen denk ik....wij waren amper thuis voor B. Het valt ons nu ook op dat we eigenlijk best wel veel buren hebben die tot laat buiten zitten. We wonen hier al ruim 6 jaar maar ja...we waren nooit thuis om dat soort dingen op te merken.

Het leven van een moeder :D :P Fijn dat ik hier zo mijn gal kan spuwen. Gelukkig blijven er genoeg fijne vriendschappen over. Die koester ik nu gewoon extra!
pi_153933844
Geen problemen met veranderende/aflopende vriendschappen na de komst van de kinderen. Ik had ze al niet :X :'( :@
Vervelend Exode dat je je er niet fijn bij voelt hoe het nu gaat :*

Goede verhalen over Nijntje! Voor als de verbouwing klaar is dan maar...

Sterkte Dot zonder je mannen, maar ook wel een geweldige trip (kan toch best ook al is het werk).

Omkeren van het naar-bed-ritueel lijkt te werken. Ze ligt nu rustig wakker in bed en ze heeft de hele avond lekker gespeeld en ik heb haar vrij kort gevoed en toen boekje lezen, omkleden, etcetera. Heel wat anders dan een uur in slaap voeden, steeds weer wakker, huilen en dan om 22uur pas in bed. Ook de nachten gaan ineens net wat beter. Durf het gewoon bijna niet op te schrijven ;), Fokwet enzo.

[ Bericht 51% gewijzigd door Kursor op 29-06-2015 20:48:08 ]
pi_153945594
:o ze slaapt nu nog!
pi_153946124
Fijn, Kursor! *O*
pi_153946129
Wow, Kursor, wat fijn. Hopelijk zet dit zo door!

Normaalgesproken gaat I om 20.00 naar bed. Maar gisteren was ze zo moe: we waren naar het strand geweest 's ochtends en 's middags heeft ze alleen in de Tula een uurtje geslapen en verder was het thuis ook nog spelen met water en zand. Dus die lag om 19.00 helemaal afgedraaid op haar bedje en ze werd vanochtend om 7.45 weer wakker. En nu helemaal vrolijk en uitgerust naar het kdv. :) .

Gelukkig valt het hier in huis wel mee met de warmte, ook in I's kamertje is het nog prima. Maar dat gaat in de loop van de week vast nog veranderen als de warmte helemaal in huis trekt. Nemen jullie extra maatregelen met dit weer? Ik merkte gisteren wel dat I veel dronk en vanochtend had ze een hele volle plasluier, dus dat zit wel goed.
pi_153946238
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:22 schreef exode het volgende:
Het is meer het 'niet meer gevraagd worden voor veel dingen' waar ik last van heb.
Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
pi_153947087
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:41 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zou je ook vaker weg willen, of is het wel prima zo?
Ik merk wel dat ik het fijn vind om vaker thuis te zijn. Gewoon lekker met zijn 3en. En we werken allebei veel dus dan koester je de momenten als gezin. Maar ja ik zou wel wat vaker 'leuke' dingen willen doen. Ik moet dat ook gewoon wat laten merken, het gaat ook om mij....moet ook wat veranderen. Lastig hoor dat combineren van werken, mama zijn en sociaal leven.
pi_153947124
Franny: wat B lekker vindt als het warm is, is op een washandje met water zuigen. Die laten we in de tuin slingeren zeg maar net zoals zijn rietjesbeker. Dan pakt ie hem zelf steeds als hij dorst heeft. Verder vaker douchen en eten passen we ook wat aan. Hij is gek op komkommer dat is ook extra vocht dus die eet hij nu veel. En in zijn kamer houden we nu alles dicht om de warmte buiten te houden.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03:46 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:25 schreef Kursor het volgende:
:o ze slaapt nu nog!
Yay! Hoe laat werd ze wakker?

@Franny, het O+ strand O+!!! Dat mis ik zo sinds ik uit DH weg ben... We wonen nu ook vlakbij strand hoor, maar daar moet je dan weer met de auto naartoe en druk en gedoe (ok, misschien gaan we toch even binnenkort).

Hier in huis is het lekker koel nog, op de slaapkamers hebben we airco en de woonkamer heeft witte rolgordijnen en zonneschermen die de warmte buiten houden. Alleen kantoor is altijd een sauna, en raad eens waar ik vandaag de hele dag mag zitten... :') (misschien dat ik wel een groot deel van de dag ga 'spijbelen' van m'n werk O-) ).

@Exode, wij doen eigenlijk maar weinig dingen anders dan toen we nog geen kind hadden. Ja, we gaan iets minder vaak uit eten, maar een groot gemis vind ik dat ook weer niet ;) We nemen kuiken best vaak mee naar dingen, of regelen een oppas. In dat voorbeeld van jou van het Griftpark zondag, waarbij jullie vrienden tussen 'de herrie' bleven zitten en niet naar de kinderhoek wilden komen, hadden jullie ook naar hun kunnen gaan, met bijv. oordoppen voor B. En hebben jullie ze gevraagd bij jullie te komen zitten? En uitgelegd waarom het met die herrie niet ging om naar hun te gaan? Toen ik nog geen kinderen had, had ik overigens ook geen behoefte om tussen de gillende, rennende kinderen te zitten :P.
KuikenGuppy
pi_153947693
exode, ik voel wel herkenning: de combinatie is best heftig, maar het is vooral zoeken naar nieuwe manieren om een en ander in te vullen op een manier waar je je goed bij voelt. En inderdaad, veel meer dan voorheen is het belangrijk uit te spreken waar je behoefte aan hebt, en dan kun je dat vervolgens met elkaar wat beter regelen en organiseren.

Over zo'n uitje in het park: ik spreek bijvoorbeeld op zo'n moment met mijn vriend af wie van ons (of afwisselend) zich vooral met I bezig houdt en bijvoorbeeld dan met haar bij dat kindergedeelte gaat zitten, zodat de ander ongestoord even kan kletsen. Dat vind ik wel prettig.
pi_153947731
Burdie, bij ons is er wel veel veranderd. Wij waren amper thuis, elke avond uit eten, borrel, feestje etc. Vooral de weekenden waren we eigenlijk altijd op pad. Dat mis ik allemaal niet heel erg hoor, ik vind mijn leven nu echt heel fijn. De dynamiek is gewoon veranderd met bepaalde vrienden.

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.

Ik merk wel aan mezelf dat ik nu weer vaker met vrienden afspeek dan maanden geleden, dat ik ze mis. Ik vertel ze dat ook, dat ik ze mis en graag vaker afspreek. Daar wordt heel fijn op gereageerd. :) Vrijdag komen er vrienden sushi eten bijvoorbeeld en mijn vrouw gaat met collega's uit eten.

Wel fijn dat jullie zo meedenken, dat zorgt er ook voor dat ik wat meer in de spiegel kijk :@
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:28 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef exode het volgende:

Met de parkdag was het voor ons even extra duidelijk, ze vroegen ons wel mee, maar wij gaven aan dat het voor ons niet handig was. Waar wij zaten was ruimte voor B om te rennen en spelen, waar zij gingen staan was het hutjemutje en stonden er bierglazen etc op de grond.
Heb je vervolgens hún ook gevraagd om bij jullie te komen zitten? ;)
Volgens mij was ik eerder net zo, dat ik dan dacht... 'gaan jullie maar lekker in de kinderhoek zitten, wij blijven hier'... 't kwam niet in me op om dan mee te gaan, tenzij het me gevraagd werd.
KuikenGuppy
pi_153947848
Burdie, ze gingen bewust weg :@ Zou ik dus ook gedaan hebben als ik hun was. Tussen die kinderen..... ;)

Ik neem ze ook niets kwalijk, het maakt me gewoon erg bewust dat ons leven echt anders is geworden. 99% van de tijd vind ik dat fijn, maar die ene % is dan even niet zo leuk. Ik vraag me dan ook af hoe lang dat soort vriendschappen blijven bestaan....
pi_153947874
Burdie, ik ben ook zo gek op het strand. Heb er veel goede jeugdherinneringen. Gisteren heb ik ook een tijdje met I op mijn rug in de Tula naar de zee staan kijken, met mijn voeten in het water, en ik heb haar proberen uit te leggen waarom ik het er zo fijn vind. Ze zat heel lief te luisteren en vervolgens ging ze in haar brabbeltaaltje ook iets vertellen. O+ . En later vond ik haar zo stoer, ze ging in haar eentje naar de zee wandelen en ondertussen van pret en spanning heel hard schreeuwen. Vlak voor ze bij het water kwam, stopte ze en keek ze om met zo'n blik van: help mama, ik vind het eigenlijk toch best eng!

exode, ik merk ook dat een avondje met vrienden me echt goed doet. O+ . Ik kan bijvoorbeeld best erg in werk opgaan en me ook best druk maken over werkzaken, geldt ook voor het moederschap. Maar een avondje 'slap ouwehoeren' en gewoon een beetje grappen maken met elkaar maakt dan dat ik dat veel beter kan relativeren allemaal.

En gewoon omdat het zo leuk is nog maar eens een fotootje. :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hier trouwens wel een probleempje met zonnehoedjes. Die wil I absoluut niet op. Maar dan ook echt absoluut niet. Ze rukt het meteen af. En ook als ik er een knoop in leg, blijft ze net zo lang rukken en trekken, en ondertussen schreeuwen, tot het eraf is. Aangezien ze nog geen grote bos met haar heeft als bescherming tegen de zon, vind ik dat niet zo handig allemaal.
pi_153947939
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:47:43 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153947980
Het strand is ook zo mooi, rustgevend... ik verhuisde naar Scheveningen toen ik 18 was, en voelde me daar heel erg verloren en eenzaam. Bovendien kende ik er niemand en was mijn studiejaar nog niet begonnen, avond aan avond heb ik tussen de pier en de vuurtoren door de branding gelopen. Soms zachtjes huilend, soms genietend, soms met m'n moeder aan de telefoon, ik kwam er altijd tot rust. Dat stukje strand zal ik altijd extra koesteren O+.
Heb er ook nog menig date mee naartoe genomen, trouwens :P. Toen ik nog een actief date-leven had... 't was altijd óf het strand, óf de Haagse Lounge. Waar ik overigens na een aantal dates niet meer durfde te komen, bang dat het personeel mij raar zou vinden dat ik daar steeds met een andere man zat :').
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:50:04 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef exode het volgende:
Franny, hou op met die leuke foto's! Wat een fijne foto.
Hier is het andersom, B is boos als hij buiten geen pet op heeft. Als ik hem van zijn hoofd haal, gaat hij gillen....

Strand O+ Het wordt zaterdag 40 graden zag ik en heel 030 zit in Utrecht dus wij gaan ergens in de buurt naar het 'strand'. Zal wel rustig zijn....denk ik.

En heel wat anders: net officieel te horen gekregen dat ik mijn baan houd. *O* EINDELIJK, na 1,5 jaar onzekerheid, ik ben opgelucht.
In Utrecht zit een mooi stadstrand, maar daar zal half Utrecht wel te vinden zijn ;).
Bij jullie kan je ook een bootje huren en over de Vecht varen O+.

(Pling! Ik noteer dat idee even voor de vakantie!)

Gefeliciteerd met je baanbehoud *O*.
KuikenGuppy
pi_153948060
Dank je wel Burdie!

We gaan naar Maarssenveen denk ik, dat is 5 minuten met de auto (of 20 met de fiets). We kunnen ook naar de Haarrijnse Plas maar daar zitten ook alle schoolkinderen van mijn vrouw. Die heeft daar uiteraard geen zin in.

Utrecht zelf is geen doen vanaf vandaag, de stad is een onneembare vesting nu....
pi_153948087
Dank jullie voor de adviezen. We hebben bij de apotheek net idd thijmsiroop gekregen. En tot nu toe ligt ze al een half uur te slapen zonder hoesten of jammeren :o *O*

Limone, wat een heerlijke grappenmaker heb je :D

exode, ik kreeg vooral minder tijd om vriendschappen te onderhouden na de komst van nummer 1 en ja, sommige vriendschappen zijn daardoor verwaterd. Maar dat geeft niet, zo gaat dat toch je hele leven. Elke levensfase brengt zijn eigen vrienden- en kennissenkring. Basisschool, middelbare school, studententijd, kinderloze tijd en ook weer de kindertijd. Een enkele vriend hou je gedurende meerdere fases, maar velen zullen komen en gaan. En wellicht krijgen sommige van je vrienden binnenkort ook kinderen en dan vind je elkaar misschien weer terug. Of niet ;)

Franny, ik heb dreumes vanmorgen een zonnehoedje opgezet en ze vond het mega interessant. We hebben samen in de spiegel gekeken. Ze heeft hem opgehouden tot ze net naar bed ging. Maar het is ook wel een meisje wat van tierelantijntjes houdt. Kettingen, armbanden, haarspeldjes, het moet allemaal op en om.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:29 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948132
Oja? Is er iets te beleven in Utrecht dan? O-)

't Was er al zo mooi versierd toen wij er waren, zondag! Ik heb helemaal niks met de tour, maar ga denk ik wel even naar m'n stadsjie kijken op tv :)
KuikenGuppy
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:57:46 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153948160
Oja, hoedje, kuiken wil die echt alleen maar op in de zon. Ik heb hem een tijdje terug heel erg duidelijk uitgelegd en voorgedaan dat het hoedje helpt tegen de zon in zijn oogjes en sindsdien vindt hij het prima om 'm op te hebben. Zonnebrillen overigens niet, die zijn duivels en moeten zo snel mogelijk af.
KuikenGuppy
pi_153948245
Wijze woorden WupWup, dank je wel!

Ik heb echt niets met de Tour Burdie en ik ben import 030 he... :@ Ik zal er dus niet veel van meekrijgen. Komend weekend voor het eerst in weken ook geen plannen, geen afspraken, even gewoon zien waar we zin in hebben.
pi_153966065
Een hoedje wil Stip ook echt niet op, maar een petje vindt hij geen probleem.
pi_153972442
S vindt van alles goed op haar hoofd. Mustjes/petjes/helm/ en andere dingen zie spoiler :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153972462
PFFFFF!

Nu heeft mijn vrouw gedoe op haar werk. Is het mij voorbij begint het bij haar. Ze had voor komend schooljaar groep 6 gekregen met een werkweek van maandag t/m woensdag. B op dinsdag naar KDV (ipv vrijdag wat nu nog zo is) en op maandag naar haar ouders. Op woensdag zou mijn mamadag worden (ipv donderdag nu). Alles geregeld, wordt ze gisteren gebeld dat ze het gaan wijzigen. Ze moet op dinsdag t/m donderdag werken. Haar enige harde eis was/is: op maandag werken. Haar ouders willen alleen op maandag oppassen namelijk. Heeft de school geen boodschap aan....toen ze vroeg waarom degene die op maandag en vrijdag haar klas gaat doen, niet 1 dag kan wisselen. 'schoolbelang gaat voor persoonlijk belang'. HE?? Dat was de vraag toch niet....Wil die ander op maandag werken of MOET die ander op maandag werken.

Natuurlijk moet je je aanpassen en kan je niet altijd krijgen wat je graag wilt....maar de manier waarop. Geen overleg, geen begrip.

Nu moeten we gaan kijken of het KDV plek heeft op donderdag (ik vrees het niet) en wij willen helemaal niet dat B 2 dagen naar het KDV gaat. Maar ja...

Mijn vrouw is vooral verdrietig dat B zijn opa en oma dan niet meer elke maandag ziet want die hebben een geweldige band. Nu gaat ze B waarschijnlijk om de maandag toch naar haar ouders brengen. Heeft zij tijd voor nakijken en andere taken die ze anders vaak 's avonds doet.

Dat we meer geld kwijt zijn aan opvang, so be it, maar zo 7 weken vooraf het opgelegd krijgen als voldongen feit. Zo ga je toch niet met medewerkers om? Ze heeft 16 collega's, er is toch wel 1 iemand die op maandag vrij wil zijn zodat een combi mogelijk is?
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:37:04 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153973111
Vervelende situatie idd Exode. Heeft je vrouw al met de betreffende collega gesproken waarom dit zo is? Of anders even zelf bij andere peilen of een wisseling mogelijk is? Niet echt netjes aangepakt inderdaad.

Franny hier ook een hoedjeshater. Hoewel hij hem gisteren bij het kdv wel op had :o Geen idee hoe ze dat gedaan hebben. Een hoofddoekje anders misschien eens proberen?

Kursor fijn dat er wat lijkt te veranderen qua slapen *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153973308
Nee, nog niet Chanty, ze is op dinsdag en woensdag vrij. Morgen is haar collega weer vrij, dus hopelijk vrijdag. Het is een collega met wie ze heel goed op kan schieten....dus wie weet. Maar ik heb het idee dat de school het zo wil....en niets eens echt haar collega.

Gaan jullie zwembad/strand/andere water activiteiten ondernemen vandaag? Ik zit in de airco vandaag.... :P
Ik zag dat het vanaf volgende week dinsdag weer een stuk koeler wordt (graad of 22). Wat een overgang weer.
pi_153973339
Exode herkenbaar het onderwijs wordt steeds harder voor werknemers. En je durft niks want zo dahag baan.

Ik zit op school in de hitte heb nu al hoofdpijn en moet nog heel lang. Sac zit denk ik in het zwembadje met haar vader, ze vindt dat in ieder geval erg leuk.

Kursos fijn dat het slapen beter gaat.
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:12:21 #283
73386 Fazz
onderweg
pi_153991107
:W Ik kom even gedag zeggen! Morgenvroeg rijden we richting Frankrijk voor 10 dagen kamperen :s) De auto is gepakt, het paste net best een uitdaging met kampeerspullen en kind in een Peug 205 :+ Afgelopen weekend toen we met z'n 2 weg waren was ook super! En F had zich prima vermaakt bij opa & oma O+

Wat een hitte zeg! F is niet naar bed te krijgen, net als gisteren was het half 10 :X

Wat een gedoe Exode :{ Heb je alles rond qua opvang en dan dit... raar dat er niet eens overleg mogelijk is!

Dot, Australië O+ Heb je nog tijd voor wat sightseeing of is het alleen maar werk? :)

Kursor, wat fijn zo'n goede nacht! Hopelijk het begin van veel meer goede nachten :*

:O Ik ga maar liggen, de wekker gaat vroeg!
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:18:32 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153991298
Goede reis fazz :*.
KuikenGuppy
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:19:16 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153991321
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:38 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb 'm net gepland voor dinsdag :D
En, hoe was het? :D
KuikenGuppy
pi_153996466
Goede reis fazz
pi_153998519
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

En, hoe was het? :D
Het wordt volgende week... Kreeg onverwacht visite :D.

Wel zijn we gisteren gaan kennismaken op de psz, ging best goed! Het is een hele nieuwe groep, 8 kindjes, en Ellie vond het spannend. Maar ze heeft gekleurd en gepuzzeld en weer opgeruimd ;). De juf is erg aardig, en heel goed in observeren. Was nog geen minuut binnen of ze vroeg al hoe Ellie aan die plek op 't oor kwam. Aangezien we dat zelf pas de avond ervoor zagen en het toch echt een nare blauwe plek is (op de rand van de tafel gevallen denk ik :X) vond ik dat wel opmerkzaam. Ook kwam ze me nog even vertellen dat Ellie weliswaar de jongste is, maar zo pienter dat ze niet voor haar oudere klasgenootjes zal onderdoen. Altijd leuk om te horen :).
pi_153999025
Wat fijn dat het goed is gegaan cwen! Kan mij voorstellen dat het voor jullie beide spannend was :)

Kaylee is nu de tweede week op het nieuwe kdv en ze gaat er met veel plezier heen. Waar ze op het oude aan mn been huilde dat ik niet weg mocht duwd ze nu de deur voor mn neus dichf daaaag mama roepend haha!

Morgen bloed prikken met haar om allergie te checken. Zie er nu al tegen op...
pi_154000253
Fijn dat het goed gegaan is Cwen.

Sac liep niet zo met d'r hoofd tegen de zijkant van de deur ik verwacht ook een blauwe plek daar. Ze huilde ook echt heel hard en ik zag het gebeuren :'(

Een andere vraag voor de moeders waarvan de kinderen naar het kdv gaan. Als je kind waterpokken heeft mag hij/zij dan komen geen koorts ed.? En vooral als het na een week nog maar 2 hele kleintjes op een arm zijn.
pi_154002756
Wat fijn dat het goed ging Cwen!
Heel veel plezier Fazz, geniet ervan met zijn 3tjes!

KDV is drama nu, ze hebben geen plek op donderdag.....nu is de directie van de school ermee bezig. (in overleg met directie KDV) Wij hebben gezegd dat ik net mijn dag heb omgezet en ik niet zomaar weer kan wisselen. (is ook deels waar, mijn manager ziet me aankomen) Mijn vrouw houdt haar poot nu stijf en dat vind ik heel knap van haar.

Net de hele ochtend met B, schoonzus, zwager en hun 2 kindjes (14 maanden en bijna 4 jaar) bij de Maarsseveense Plassen gehangen. Heeeerlijk! B nu thuis op bed....kletsend, hopelijk valt ie nog in slaap.

Zaterdag gaan we weer, dan gaat mijn vrouw ook mee en zetten we de vouwwagen op de dagcamping. Kunnen de kindjes 's middags in de vouwwagen slapen en wij bbqen. :) 8-)
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:07:40 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154003888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is Cwen.

Sac liep niet zo met d'r hoofd tegen de zijkant van de deur ik verwacht ook een blauwe plek daar. Ze huilde ook echt heel hard en ik zag het gebeuren :'(

Een andere vraag voor de moeders waarvan de kinderen naar het kdv gaan. Als je kind waterpokken heeft mag hij/zij dan komen geen koorts ed.? En vooral als het na een week nog maar 2 hele kleintjes op een arm zijn.
Meestal wel ja, maar overleg het anders even.
KuikenGuppy
pi_154003967
De mijne hebben geen waterpokken maar mijn nichtje had ze en mocht niet komen. Week thuis geweest en nu bleek ze naar grondige inspectie van de leidsters nog 2 mini pokjes te hebben en mocht weer opgehaald worden.

Exode sterkte met alle werkperikelen
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:42:20 #293
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154004725
Dag dames :W Ik gluur hier weer eens even mee aangezien ik nog wat namen herken van zo'n 2 jaar terug toen jullie nog in verwachting waren en ik als toen nog toekomstige papa wel wat tips heb meegekregen :D

Mijn kleine man gaat ook al weer richting de 2 jaar oud en tot nu toe wordt het nog steeds leuker voor mij als man. Komt waarschijnlijk ook wel omdat mijn zoontje een echt papa's-kindje is en alles wat ik doe geweldig vind :D

Hoe doen jullie kleintjes in deze flinke hitte? Ik merk dat eten echt steeds moeilijker gaat, maar gelukkig drinkt hij wel veel en slaapt hij prima :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_154007099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Wat fijn dat het goed ging Cwen!
Heel veel plezier Fazz, geniet ervan met zijn 3tjes!

KDV is drama nu, ze hebben geen plek op donderdag.....nu is de directie van de school ermee bezig. (in overleg met directie KDV) Wij hebben gezegd dat ik net mijn dag heb omgezet en ik niet zomaar weer kan wisselen. (is ook deels waar, mijn manager ziet me aankomen) Mijn vrouw houdt haar poot nu stijf en dat vind ik heel knap van haar.
Goed van je vrouw!

Fazz, veel plezier!!
pi_154012371
Ross welkom back. Ik kan je usernaam niet los zien van onze kat en moet er altijd om glimlachen

Waar mijn meiden normaal heel lief gaan slapen als hun vader er niet is, is het nu prut logisch met dit weer. Ik wil alleen de tuin voor nog sproeien maar dat laat ik nog maar even.

Vanmorgen voor Ean aan Sac weet jij waar schaapje is? Sac zegt ja en rent naar haar kamer pakt het schaapje en komt hem brengen naar Ean. Ze praat nog heel slecht maar begrijpt alles dus wel.
pi_154014048
Op zich drinkt I wel goed, maar voor de zekerheid heb ik haar nog verleid met wat leuke rietjes en dat werkte als een tierelier. Daarnaast verorbert ze grote hoeveelheden fruit. En ze eet ineens zo goed met een lepel! En kan weer nieuwe klanken/woorden maken. Ze zit echt weer in een soort sprongetje (die houd ik niet bij verder dus eigenlijk geen idee, maar het valt gewoon op dat ze ineens weer nieuwe dingen kan). Ze wilde vandaag ook ineens wel een zonnehoedje op, en ze is supertrots op haar nieuwe schoenen, terwijl ze zich daar eerst helemaal niet voor interesseerde en ze altijd uittrok. *O* .

SPOILER
Dat was weer even een I update. *) . :+ .
Waar is Nikki eigenlijk? Lang niet hier gezien?
pi_154023854
Rossdale, hai! Fijn dat 't goed gaat en herkenbaar, mijn man vindt dit ook een toffe fase.

Franny, wat lief! O+

Hier komen er ook weer elke dag nieuwe woordjes bij. Gisteren waren dat 'dierentuin', 'Intratuin' en 'Snuffie'. Nog wat verhaspeld, maar wel duidelijk :D.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:59:27 #298
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154024026
Dank dames :) En uhmmm kat? :o

Onze kleine kan ook al behoorlijk veel woordjes en maakt ook al combinaties. Al is dat meestal wanneer hij iets niet wil. Gisteren nog mijn vriendin: "Zal mama jou even bij oma op schoot zetten?"

Kleine: "Mama oma nee, mama oma neeeeeeeeeeeeeeej" inclusief traan :P Kleine aansteller :D

Verder maakt hij van de woorden iets wat eindigt op ie, dus bank is bankie, flesje melk is melkie etc. Vind het wel erg grappig
pi_154024225
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

Onze kleine kan ook al behoorlijk veel woordjes en maakt ook al combinaties. Al is dat meestal wanneer hij iets niet wil. Gisteren nog mijn vriendin: "Zal mama jou even bij oma op schoot zetten?"

Kleine: "Mama oma nee, mama oma neeeeeeeeeeeeeeej" inclusief traan :P Kleine aansteller :D

Verder maakt hij van de woorden iets wat eindigt op ie, dus bank is bankie, flesje melk is melkie etc. Vind het wel erg grappig
Heel bekend! Hier is het ook 'Ellie beker jaaaaa' en 'sappie' en 'kaassie'. Maar ook 'Papaaa? Buiten?' incl klemtoon en ik moet daat steeds zo om lachen :D
pi_154025605
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef Rossdale het volgende:

Die heet Rossi
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:37:44 #301
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154026884
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die heet Rossi
Hahaha, mooie naam :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo