abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153451882
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_153451942
Mijn dreumes wil niet naar bed :') en eigenlijk uberhaupt niet naar binnen :') Ik voorzie een drukke zomer w/
pi_153451972
Hij slaapt eindelijk (denk ik). Het is ook lekker (?) warm in z'n kamertje...
pi_153452001
S ligt er ook pas net in
Ze slaapt wel geloof ik.
Ik ben het badje aan het klaarmaken voor morgen!
pi_153452057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:51 schreef Butterflower het volgende:
S ligt er ook pas net in
Ze slaapt wel geloof ik.
Ik ben het badje aan het klaarmaken voor morgen!
Uh, dat water is morgen wel koud denk ik :P
pi_153452119
Nee dat gaat morgenochtend een beetje opwarmen zodat we er morgenmiddag lekker in kunnen!
pi_153452146
I rook toen ik haar ophaalde uit het kdv helemaal naar zomer: naar de zonnebrandcreme vettig op haar huidje en zand uit de zandbak daaraan vastgekleefd. O+ . Begin van de avond stuiterde ze van de energie maar toen ik haar naar bed bracht, was ze binnen een seconde weg. Moe en voldaan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153456261
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:56 schreef Franny_G het volgende:
I rook toen ik haar ophaalde uit het kdv helemaal naar zomer: naar de zonnebrandcreme vettig op haar huidje en zand uit de zandbak daaraan vastgekleefd. O+ . Begin van de avond stuiterde ze van de energie maar toen ik haar naar bed bracht, was ze binnen een seconde weg. Moe en voldaan. O+ .
Noh lekker is dat he! Ik had J ook vanmiddag vast na het buitenspelen bij mijn ouders in de tuin. Ik rook in zijn nekje en zei "je ruikt nu zó lekker naar buitenspeeljibbe O+", mn moeder gniffelde :+.
En dan dat vieze smoezelige snoetje O+ *zucht*..
♥ J & S
pi_153461018
Ik stond net voor een dichte deur bij het kdv :( lekker dan.. nu waren wel al later dan normaal omdat im voor de 100ste keer keelontsteking heb sinds april dit jaar. Dus ik ga zo maar eens bellen of er inmiddels iemand is..
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:23:31 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153461160
Wat irritant aapie! :{

Zucht. We gaan dit weekend op vakantie..maar we gaan richting de regen zo te zien. -O-

Oh en wb scholen, we werden netjes rondgeleid in de scholen ;) Voor het geval dat iemand iets anders dacht :P
pi_153461203
Dat is vervelend Aap!
Gelukkig maar GotC :P
Wij vinden Teva's juist cool.....maar wie zijn wij :D Ga vanmiddag even snel kijken of ze Teva's in zijn maat verkopen in ons winkelcentrum.

Gisteren een fijne dag gehad, mijn moeder kwam langs. Hele dag buiten gespeeld met water, zand, ballen, oma, water, zand, ballen, oma etc. Een bad daarna was geen overbodige luxe.

De eczeem op zijn been is zo goed als weg nu begint het op zijn arm.

Eten jullie dreumessen nu ook veel minder? Ik snap het wel met het weer en hij heeft een aardige speklaag, maar misschien ligt het aan mijn kookkunsten. :P
pi_153461462
Buitenspeelkindjeszonnebrandgeurtjes O+

Hier een dreumes die de ene week super eet en de andere week weinig (avondeten)
Hij drinkt vooral weinig. Lastig vind ik dat. Zondag heb ik 'm continu drinken aangeboden maar hij wilde steeds niet. Heeft in 6 uur tijd maar 200 cc gedronken en wilde zelfs geen borst! Te druk met dansen, rondrennen en vreemde mensen knuffelen en highfiven. :')

Balen Aapie! :*

Ik vind Teva's ook echt verschrikkelijk. Moet nog steeds sandalen aanschaffen voor M. Hij heeft vandaag stomme 'gekregen' sandaaltjes aan :')
Wil een paar leren en een paar 'sportieve'. Van die eerste zou ik zo 5 paar kunnen kopen maar die laatste vind ik meestal allemaal lelijk en stom. Dat wordt nog wat.
pi_153461473
Vanaf hoe laat zijn ze open Aapie? en beterschap.

Sac lag er om 18:45 in en heb ik niet meer gehoord de oudste ging wat later slapen maar om 20:00 was er rust bij mij.
pi_153461648
Ik heb pas een nieuwe beker gekocht en omdat nieuw helemaal tof is, drinkt dreumes weer superveel.
pi_153461705
Ik had vanaf half 8 besproken vandaag dus dan hoort er om wel iemand te zijn ( dure opvang 24/7 opvangmogenlijkheden) dus ik baalde wel. Het is vandaag haar laatste dag daar en ik stond dus met kind en traktatie voor een dichte deur. Inmiddels is ze er lekker aan het spelen en hang ik wat op de bank met overbelaste stembanden haha.

Eten verschilt hier heel erg. Ze laat duidelijk merken wat ze wel en niet lekker vind. Drinken gaat wel goed. We hebben een rietjesbeker van de hema. En die word regelmatig met water gevuld!

GotC fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?

Sandalen: kaylee heeft een paar kipling sandalen. Leren bruine. Ze heeft er wel echt aan moeten wennen. Na de eerste dag had ze zelfs een blaar... maar dat heb ik ook elk jaar weer met mn birckenstock slippers
pi_153461937
Drinken gaat hier wel heel goed, eigenlijk altijd al. Uit rietjesbeker en met lunch uit zijn oefenbeker van Difrax. Hij is gek op water O+

Ik heb zelf ook Teva's, die draag ik amper maar toch. En mijn vrouw ook…. :@ *) Ooit gekocht voor 1 van onze reizen. Maar ze zitten zo lekker! (en ik vind ze lekker wel tof >:) )
Ik ben gek op slippers, daar loop ik het liefst 24/7 op. Maar dat is voor een dreumes niet echt een optie. Ik ga B denk ik ook sokken aangeven in zijn Teva's :D ;)

B at zich gisteren wel vol met komkommer en zalm gisteren overigens. Maar de rijst en overige groente wilde hij echt niet. Ook brood is van 2 naar 1 gegaan en 's ochtends gaat zijn melkfles ook niet meer op.
pi_153464297
Ik vraag het t even hier maar is er iemand die een tip heeft tegen t bijten? Saar is net een piranha en vind het echt niet grappig meer ( zij zelf des te meer :') ) ik zeg al "auw" en dat het zeer doet en dat ze niet mag bijten mja kind is 10 mnd. Snapt dr geen bal van natuurlijk..
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:16:27 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153464547
Eten gaat hier meestal wel redelijk, al laat hij soms wel eten uit z'n mond vallen. Zal wel interessant voelen ofzo :+

Teva's ben ik wel tevreden over, maar ik ben makkelijk wb schoenen :P Het moest tegen water kunnen en hij moet er goed op lopen. Check!
Ik kreeg de tip om hem eerst met sokken erin een paar uur te laten lopen om de voeten eraan te laten wennen btw :)

Wup, welke beker hebben jullie nu? T. drinkt belachelijk veel maar ik word knetter van die 'antilek' bekers }:| Worden die dingen wel getest door kinderen? Volgens mij niet.

M'n mini wordt groot! (Met Teva's :P)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153464915
GotC :D

De antilek rietjesbeker van Nuby is hier het meest antilek met die van Difrax als goede tweede. Die van de Hema is het tegenovergesteld van anti lek. Die neemt ie mee naar het KDV en naar buiten. :P

B eet normaal als een dolle, vandaar de spekjes en de bolle wangen. Nu dus echt stukken minder. Ik maak me geen zorgen, ik ga er sowieso vanuit dat het een fase is en extra met het warme weer nu. Maar daar hebben de andere dreumessen geen last van zo te lezen.

Zo ik heb vanaf vanochtend vroeg gemasseerd, ik ga Teva's kopen. Doeeeeiiii :D :)
pi_153468124
Ik ben gestopt met antilek. Ze krijgt nu water uit een open beker en het gaat bijna niet meer mis. En als het wel misgaat: jammer dan, zeker met water. :P
pi_153468148
Wat een binkie, GotC! O+
pi_153469083
Wij gebruiken de antilekrietjesbeker van Avent.
Dat gaat hier prima.

Hoe doet jullie kind als hij/zij een nachtmerrie heeft?
Vannacht en gisternacht had S er volgens mijn 1.
Ze huilt dan heel hard met haar ogen dicht en wil wel opgepakt worden maar probeert zich daarna wel los te wurmen. Als ze dan weer neergelegd of gezet wordt wil ze weer opgepakt worden.
Krijg ook geen contact met haar en wakker maken lukt moeilijk (is het uberhaupt verstandig om haar wakker te maken dan?)
Ze heeft het nooit eerder gehad en nu 2 avonden achter elkaar.
Herkent iemand dit? Is het een nachtmerrie of wat anders?
pi_153469319
Butter, B heeft soms nachtmerries. Dan huilt hij in zijn slaap en woelt.
Ik ga dan naar hem toe, kroel door zijn haren en streel over zijn rug terwijl hij in bed ligt en praat zachtjes tegen hem. Totnogtoe gaat dat goed. Hij wordt dan langzaam rustig en slaapt verder.
pi_153474474
Gotc, wat ziet ie er leuk uit en wat wordt hij groot zeg! O+ .

Ik vind teva's leuk staan bij die kleintjes. Ik doe het zelf nu nog niet bij I. Vind dat in het kleine maatje dat ze nu heeft andere sandaaltjes/schoentjes beter zitten. Ook heb ik een beetje het idee dat voor I, die dus nog niet veel loopt maar wel steeds meer, die zooltjes behoorlijk dik zijn. Ik heb begrepen dat je, zeker als ze net beginnen te lopen, beter kunt kiezen voor schoentjes/sandaaltjes met een dunne flexibele onderkant.

Bf, zielig voor haar! Heb er hier wel eens vaker over gelezen, maar weet niet meer van wie. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

GM, lastig met dat bijten. Gewoon maar steeds herhalen dat het niet mag, uitleggen waarom en haar iets geven waar ze wel in mag bijten. Veel meer kun je niet doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:22:47 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153479543
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:40 schreef Butterflower het volgende:
Wij gebruiken de antilekrietjesbeker van Avent.
Dat gaat hier prima.

Hoe doet jullie kind als hij/zij een nachtmerrie heeft?
Vannacht en gisternacht had S er volgens mijn 1.
Ze huilt dan heel hard met haar ogen dicht en wil wel opgepakt worden maar probeert zich daarna wel los te wurmen. Als ze dan weer neergelegd of gezet wordt wil ze weer opgepakt worden.
Krijg ook geen contact met haar en wakker maken lukt moeilijk (is het uberhaupt verstandig om haar wakker te maken dan?)
Ze heeft het nooit eerder gehad en nu 2 avonden achter elkaar.
Herkent iemand dit? Is het een nachtmerrie of wat anders?
Herkenbaar! :Y Nora had het een paar maanden geleden, precies zoals jij beschrijft. Heel hard met oogjes dicht aan het huilen, bij het oppakken kon ik haar bijna niet meer in mijn armen houden zo hard was ze aan spartelen en van me af aan het duwen. Als ik haar dan weer teruglegde in haar bedje wilde ze direct weer opgepakt worden en dan liet ze zich wel troosten.
Ik dacht ook aan een nachtmerrie. Ging ook zo ineens weer over.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:26:14 #26
73386 Fazz
onderweg
pi_153479660
Wat is ie al groot GotC! O+

En idd, die geur van buitenspeelkindjes *;

Wat klinkt dat sneu BF :{

Wij zijn net terug van een paar dagen weg. Ik was met 2 vriendinnen en hun kinderen... vond het best confronterend om te zien hoeveel we verschillen in opvoeding. Normaal als we elkaar zien valt dat toch een stuk minder op dan dat je 24/7 op elkaars lip zit ;) Desondanks hebben we het wel leuk gehad hoor :+ Spelen bij een meertje, naar de dierentuin. F vond het prachtig O+
pi_153480124
Wat vond je confronterend om te zien wat betreft de opvoeding, Fazz? Is het dat je dan gaat twijfelen aan je eigen aanpak, of dat je merkt dat je het echt niet eens bent met hoe je vriendinnen het doen?
Kan het me trouwens wel voorstellen hoor, ben gewoon nieuwsgierig. ;) .
pi_153480435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:16 schreef GotC het volgende:
Eten gaat hier meestal wel redelijk, al laat hij soms wel eten uit z'n mond vallen. Zal wel interessant voelen ofzo :+

Teva's ben ik wel tevreden over, maar ik ben makkelijk wb schoenen :P Het moest tegen water kunnen en hij moet er goed op lopen. Check!
Ik kreeg de tip om hem eerst met sokken erin een paar uur te laten lopen om de voeten eraan te laten wennen btw :)

Wup, welke beker hebben jullie nu? T. drinkt belachelijk veel maar ik word knetter van die 'antilek' bekers }:| Worden die dingen wel getest door kinderen? Volgens mij niet.

M'n mini wordt groot! (Met Teva's :P)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze

wat een leuke grote mini heb je O+
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:50:28 #29
73386 Fazz
onderweg
pi_153480551
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:39 schreef Franny_G het volgende:
Wat vond je confronterend om te zien wat betreft de opvoeding, Fazz? Is het dat je dan gaat twijfelen aan je eigen aanpak, of dat je merkt dat je het echt niet eens bent met hoe je vriendinnen het doen?
Kan het me trouwens wel voorstellen hoor, ben gewoon nieuwsgierig. ;) .
Niets mis met nieuwsgierigheid ;)

We waren met 2 peuters (3 & 4) en 2 dreumesen (allebei net 1). Van peuters heb ik natuurlijk nog weinig kaas gegeten maar ik vond het opvallend hoe ze omgingen met hun gedrag. Veel 'gedreig' om bepaald gedrag voor elkaar te krijgen. Ze vroegen veel op een negatieve manier aandacht waar vervolgens ook alleen maar negatief op gereageerd werd. Ik hoop dat ik dat anders ga doen want ik vond het niet fijn om te zien.

Verder blijken onze opvattingen over voeding zijn heel anders, mijn insteek om (onnodige) suikers te vermijden vinden zij nogal overdreven. Er stonden vooral dingen op tafel die wij thuis echt nooit eten :P
(wit brood, vanille yoghurt met chocola, cracottes voor ontbijt e.d.) Een potje meenemen naar terras vinden ze geen probleem maar dat ik even wat doperwten kook en meeneem werd met opgetrokken wenkbrauw bekeken.

Ach, ieder zo z'n eigen keuze's natuurlijk. Ik bedacht ook wel dat ik me niet aangevallen moet voelen als zij commentaar hebben op mijn keuze's, ik/wij maken die keuze's weloverwogen en staan daar gewoon achter :)
pi_153481217
Ah, ja ik zou denk ik dezelfde verschillen wel opmerken dan. Dreigen heb ik ook moeite mee, vooral omdat ik weet dat het niet werkt. Als docent heb ik me ook wel laten verleiden, vooral in mijn begintijd voor de klas, om zinnen te beginnen met 'als jullie nu niet dit of dat doen dan....' en op het moment dat ik mezelf zoiets hoor zeggen, dan vind ik het verschrikkelijk. Dan klink ik echt als die juf die ik juist niet wil zijn. En kinderen kijken of denken op dat soort momenten ook dit }:| of :O of :') . Kortom, het is voor alle partijen niet erg prettig.

Ik heb een vriendin die net als ik heel conservatief/gereformeerd is opgevoed. We gaan daar allebei verschillend mee om, ik heb me er eigenlijk voor 100% van losgemaakt, zij deels. Nu respecteren we elkaar daar helemaal in, maar laatst was ik daar en viel me op dat haar kinderen, van 4 en 7, haar met u aanspreken. Dat bleek dus een bewuste opvoedkundige keuze te zijn. Dat vond ik ook wel even heftig, ik kan me niet voorstellen dat ik door I met u aangesproken zal worden ooit en ik heb het zelf als kind als een nare afstandelijkheid ervaren dat ik u tegen mijn ouders moest zeggen.
pi_153482994
Faz, dat zou ik ook lastig vinden. Mijn opvattingen over dragen, borstvoeding en eten/drinken gaan ook verder dan die van mijn vriendinnen en dat vind ik ook soms lastig. En dat vinden zij soms vast ook van mij :).

BF, hier is dat ook een tijdje geweest. Ik geloof dat ze dat 'night terrors' noemen. Ging hier ook weer over.

We hebben net 45 minuten gewandeld, Ellie lekker meehollend :o O+.
Home is where the O+ is...
pi_153486603
Gotc wat is hij groot geworden! :o En wat is hij leuk! O+
Fijne vakantie!

Exode het klinkt alsof jullie heerlijk genoten hebben met oma in de tuin. O+

Fazz, soms is het echt bizar om te zien hoe andere mensen de opvoeding aanpakken hè. Ik zeg er eigenlijk nooit iets van, maar af en toe kan ik maar met moeite om mijn mond dichthouden. :X

Franny, het aanspreken met u creëert zoals je zegt een soort van afstandelijkheid die je niet wilt in een ouder/kind relatie, althans, ik niet. Ik heb ook vriendinnen die u tegen hun ouders moeten zeggen en uit respect doe ik dat dan ook, maar ik blijf het op een of andere manier ongemakkelijk vinden. Aan de andere kant is het natuurlijk hun opvoedstijl, dus dat respecteer ik, maar zelf zou ik het nooit zo doen.

Ik kreeg vandaag een foto van mijn man doorgestuurd met daarop T die een kaasstengel aan het verorberen was. Die had hij gepakt uit de tas boodschappen die mijn man nog op moest ruimen. Mijn man was ondertussen even in de keuken bezig en toen hij weer ging kijken zat T dus de kaasstengel lekker op te peuzelen. Mijn man vond al dat hij zo stil aan het spelen was. :D

Wij zijn sinds twee weken definitief over op één slaapje. Het is af en toe even lastig omdat rond 12 uur de vermoeidheid wel begint toe te slaan, maar over het algemeen gaat het prima. T en S slapen nu van ongeveer 12:30 uur tot 14:30/15:00 uur. Ik ben wel blij met die tijd, want als L dan uit school komt eten we nog even gezamenlijk en dan gaan de dreumesjes naar bed waardoor ik even gezellig met L kan kletsen en spelen. :)
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:53:08 #33
73386 Fazz
onderweg
pi_153492641
Wat een boefje Nikki! Gewoon de boodschappen tas plunderen _O-
Klinkt als een fijn ritme zo met 1 slaapje :)

Franny, ik zei vroeger ook U tegen mijn ouders maar het dat eigenlijk nooit gezien als iets afstandigs. Qua beleefdheid naar anderen toe vind ik 'u' niet eens zo gek, maar ik denk niet dat we F dat tegen ons gaan laten zeggen :)

Ik heb ook nog wat leuke plaatjes van afgelopen dagen O+
SPOILER
  zaterdag 13 juni 2015 @ 12:57:40 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153495232
Leuke Foto's fazz!
Ik vind u ook echt te afstandelijk, ik vind jij en mama veel meer passen bij de band die we hebben..

De mini in de safaririt :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153501185
Nonchalant met 1 hand! :D . Leuk pakje heeft hij aan ook.

Nikki, hij gaat ook lekker door met eten terwijl de foto gemaakt wordt. Leuk, die ondeugende streken!

Fazz, wat een leuke foto's!

Wij waren in de bieb. Waarom los lopen als je een krukje kunt pakken? :D .

SPOILER
pi_153519618
Die mini van Moppert! Serieus hoofd :)
Ik snap het wel Franny, zo'n kruk staat er niet voor niets :p
Wat een heerlijke boef Nikki!

Ons mannetje is door al het geloop en geren van hem wel weer terug op zijn 2 dagslaapjes. Hij is gewoon doodmoe om 10 uur....
Oh en de Teva's (maat 20) zitten perfect en staan nog stoer ook! :)

Morgen extra dag naar het KDV, andere groep, andere leidster....ik vind het wel een beetje spannend. Maar vanaf september verandert het sowieso. Hij gaat nu alleen op vrijdag (maar 1 groep op KDV). Vanaf nieuwe schooljaar gaat hij op dinsdag ipv vrijdag. 4 groepen ipv 1, wel zelfde leidster gelukkig. Totnogtoe is hij niet snel van slag of onder de indruk, maar ja....het blijft ff spannend. (Vind ik tenminste)
pi_153528597
Fazz het ziet eruit alsof jullie een fijne tijd hebben gehad. Wat heeft hij een toffe pet!

Moppert wat wordt hij groot! Hij vond het autorijden wel een serieuze zaak zo te zien. :D

I O+, zelfs van de achterkant is ze leuk! Loopt ze los, ja?

Exode, het komt morgen vast goed hoor! Waarschijnlijk heeft hij het niet eens door, omdat zijn eigen leidster er ook is. Lastig hè dat je je daar als ouder toch elke keer weer zorgen om maakt. Succes morgen! ^O^

Wij hebben vanmorgen op strand gespeeld en geoefend met lopen. S vind/vond lopen eng, terwijl hij het eigenlijk best kan. Om hem een beetje meer zelfvertrouwen te geven hebben we geoefend op strand, zodat hij als hij zou vallen een zachte landing had. Hij vond het al snel leuk en heeft uiteindelijk hele stukken gelopen over strand. Thuis was hij ook gelijk een stuk minder bang en hij liep ineens regelmatig een stukje los. Het lijkt erop dat hij over zijn angst heen is. Gelukkig maar, want dan kan hij in de vakantie lekker rondstappen. O+

We zaten op strand op een plek waar ook honden het strand op komen. Dat was achteraf niet zo'n heel slimme keuze, want T is bang van alles wat 4 poten heeft. :') T was not amused dat er zoveel honden in zijn buurt rondliepen. Hij wees er continue naar en riep dan "wafwaf" terwijl hij heel boos keek. :')
  zondag 14 juni 2015 @ 20:19:54 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153528877
Nikki wat loopt S al goed joh! :o ^O^

Franny ze ziet er altijd zo lang uit :D

En R. en F. O+ die hebben zich prima vermaakt zo te zien
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153529318
Wat goed, Nikki, dat jullie hem op die manier zelfvertrouwen geven! Slim, oefenen op het strand.

I loopt sinds gisteren los!
En wat hier helpt is om haar de video te laten zien van haar loopkunsten, want dat inspireert direct om het weer te proberen.

Ik ben vanochtend naar een grote zandspeeltuin gegaan aan de Scheveningseweg. Echt een aanrader voor iedereen met kindjes in Den Haag. Er werd daar een klein verjaarspartijtje gevierd van een kindje van een jaar of 3, kan ook prima daar.

(even een foto van de speeltuin van internet geplukt)

Toen we daar op de fiets aankwamen en I de speeltuin en alle kindjes zag, zat ze helemaal te schreeuwen van enthousiasme in haar stoeltje. Die expressiviteit van haar is zo tof.
pi_153529427
Ik ga niet meer graag naar speeltuinen met veel zand. Ik zag laatst op het schoolplein een kat in de zandbak zitten en hier in een speeltuintje met zand zat ook een kat. En nee die zaten er niet gewoon.

Wat knap dat hij nu durft te lopen Nikki. Hier wordt Sac juist heel enthousiast als ze een hond ziet. Wafwafwaf en dan springt ze bijna uit de buggy.
pi_153530124
Wat tof dat I altijd zo enthousiast reageert. En wat knap dat ze lis loopt! Ik vind het zo schattig om te zien, die eerste stapjes los, met handjes in de lucht om in balans te blijven. O+

De speeltuin ziet er leuk uit. Aleen net iets te ver voor ons. ;)

FR ik denk maar niet teveel na over wat er allemaal in het zand en op de toestellen in speeltuintjes gebeurt. Laten we het erop houden dat het goed is voor de weerstand. ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 20:58:54 #42
73386 Fazz
onderweg
pi_153530546
Haha Moppert, wat zit R er lekker bij O+ dat nonchalante armpje! :D

Nikki, wat een goed idee om het lopen op strand te oefenen (noteert :7 ) S gaat als een malle! O+ En T met z'n waf :D

Succes morgen Exode!

Franny, I ook al losse stapjes *O* Die speeltuin ziet er leuk uit! Fijn is dat als je zoiets in de buurt hebt :) Hier zit op 5 min fietsen ook een leuke, we zijn er vanmiddag nog even geweest :)

FR, daar denk ik ook maar niet over na ;) In de tuin heeft de zandbak om die reden wel een deksel :)

Ik ga zo naar bed. Vriend is weer thuis sinds vrijdag en ik merk echt dat nu al m'n vermoeidheid eruit komt. De nachten met F gaat af en aan, ook al zijn we dan maar even wakker 's nachts, het maakt me toch echt vermoeider de volgende dag. Nu dus weer kans om bij te slapen *O*
pi_153549136
Slapen. O+ .

I slaapt de laatste maanden 's middags echt lang. Meestal twee uur, maar regelmatig ook wel drie uur. En dan gaat ze 's avonds om 20.00 ook gewoon weer lekker slapen. Omdat ze dus elke keer zo lang slaapt, ga ik de laatste tijd wel eens als ze net slaapt even snel eruit om een boodschapje om de hoek te doen. Ik voel me echt een enorme waaghals als ik dat doe. :o .

Vanochtend was ze weer lekker aan het lopen. Rondjes lopen in de speeltuin aan het hekje bij het rozenplantsoen. Het werd nog file vorming omdat meer ouders met een dreumes hadden ontdekt hoe leuk het was om rondjes rond het plantsoen te lopen. :D . Dat zijn ook wel van die momentjes dat je een blik wisselt met zo'n ouder van 'zie ons hier nu staan: helemaal enthousiast met ons kind rondjes lopen'. Toen ik zelf nog geen kind had, had ik echt totaal geen benul van die wereld waarin je als jonge ouder zit. :D .

Lopen en ondertussen aaaaahaaaah en lalalala zingen. O+ .

SPOILER
en even iets minder idyllisch: ze heeft al een aantal dagen veel dunne poepluiers. Ze is verder niet ziek en heeft er, op de soms wat geïrriteerde billetjes na, geen last van. Zou dit met doorkomende tandjes/kiezen te maken kunnen hebben? Tot dusver heb ik bij een doorkomend tandje niet echt veel gemerkt van dit soort bijverschijnselen.
pi_153556135
Ah Franny, rondjes lopen O+ Geweldig. Leuke foto!
Hier zijn dunne, stinkende luiers met rode billen steeds een voorteken van een tand of kies.
Speeltuin ziet er erg leuk uit!
Fijn dat je vriend weer thuis is Fazz, ook weer van elkaar genieten he!
Wat een leuke filmpjes weer Nikki, ik wil ook strand dichtbij. 8-)

Ik maak me persoonlijk niet zo druk om katten, die doen het overal kan ik je uit ervaring (wij hebben 2 katten) vertellen. En toen ik hoorde dat op veel winkelwagentjes poepresten worden gevonden (je weet wel mensen die hun handen niet wassen….), pakte ik ook weer vrolijk een winkelwagen. Als ik het zie gebeuren, loop ik om dat stukje zand heen uiteraard, verder ben ik struisvogel. Niet teveel over nadenken en na het buitenspelen handjes goed schoonmaken.

Extra dag vandaag op KDV prima gegaan! 2 leidsters die hij nog nooit had gezien, allemaal nieuwe kindjes. Maar alles ging prima. Goed gegeten, gedronken en hartstikke vrolijk de hele dag. Opluchting! Wel wat minder geslapen vanmiddag, maar het is nogal wat. Thuis slapen, 1x per week op KDV met een stuk of 10 andere kindjes en ineens 4 groepen van 18 kindjes. Dat maakt een hoop meer herrie!
pi_153563466
Fazz ben je weer een beetje bijgeslapen?

Franny wat heerlijk dat I het lopen zo leuk vindt. O+
De poepluiers herken ik in tweevoud. Het heeft in mijn geval denk ik echt met tandjes krijgen te maken. Zure luiers, onrustige avonden waarbij ik telkens een jongetje hoor "klagen". Niet zo zeer echt huilen, maar meer een beetje jammeren tijdens het slapen.

Exode wat fijn dat het goed ging vandaag! ^O^

Ik kwam vandaag T en S ophalen bij het kdv en S had alweer het leeuwenpak aan, dit keer met Pluto muts op als bonus. Het is jammer dat ik er geen foto van heb. S blijkt een soort van furry fetish te hebben en wil het liefst elke kdv-dag de hele dag het leeuwenpak aan. Telkens weer vind hij het pak en komt hem dan met grote glimlach op zijn gezicht bij de juf brengen om te "vragen" of hij hem aan mag. :+

Ter illustratie, hij loopt dan dus in zoiets. :')
pi_153571068
Hooooooi!
Ik kom me hier eindelijk melden met m''n meisje die 29 mei 1 jaar is geworden! *O*
SPOILER
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 05:17:16 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153573606
JJ, wat een haar O+. En die oogjes O+.
KuikenGuppy
pi_153573792
JJ wat een leukerd! En wauw wat veel haar! :o
pi_153574367
Mooi kind O+
pi_153574384
Ik heb gister toch maar een verwijzing naar de kno gekregen voor S van de huisarts.
10 juli een afspraak.
Ben benieuwd.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:24:14 #51
73386 Fazz
onderweg
pi_153575028
Ik heb weer heerlijk geslapen :+

Haha Nikki, wat grappig dat hij zelf steeds aangeeft dat pak te willen dragen :D

Een nieuwe wereld; zo is het inderdaad Franny, heel herkenbaar :+ Leuk zo stappend langs het plantsoen.

JJ wat een schatje O+

BF, waar heef S last van dat je een verwijzing hebt gekregen?

Het stappen van de mini's hier is blijkbaar besmettelijk want F heeft gisteren 3 (!!) stappen los gezet :o :D *O* 3 stappen om zich daarna in mijn armen te storten O+ Toen hij z'n kunstje had laten zien vond hij het wel weer genoeg geweest en wilde alleen nog maar kruipen en klauteren :+
pi_153576094
Nikki, haha! Doet hij er ook een 'Graaaauw' geluid bij? Dan kan je mij opvegen hoor. Heerlijk!
Welkom met je mooie meisje JJ!
^O^ *O* Fazz! Hoppa 3 stapjes los, topper.
pi_153576497
JJ wat een prachtig meisje heb je!! O+

Hihih Nikki het is gewoon de S van Simba :D

Goed zo Fje! Lekker stappen, net als I O+
pi_153576807
Thnx y'all :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_153577930
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:24 schreef Fazzoletti het volgende:

BF, waar heef S last van dat je een verwijzing hebt gekregen?

Een oneindige stroom van snot al bijna een jaar. Ze ademt sinds 2 weken ongeveer soms met haar mond open, ook als er even geen snot in de neus lijkt te zitten. En ze snurkt heel erg.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:19:31 #56
52229 Chanty
pi_153578904
Nikki wat schattig dat hij zich zo graag verkleedt O+ O+

Franny damn wat ziet ze er groot uit zo :o

JJ wat een mooi meisje heb je toch O+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:23:30 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153579034
Chanty O+ Ben je al bijna klaar voor Lucas z'n eerste verjaardag? :D O+
KuikenGuppy
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:26:46 #58
52229 Chanty
pi_153579143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:23 schreef Burdie het volgende:
Chanty O+ Ben je al bijna klaar voor Lucas z'n eerste verjaardag? :D O+
Nee dat duurt nog heeeeeel lang joh :{w Hij is net uit zijn ei!

Ik kan het echt niet geloven dat hij over vijf dagen gewoon jarig is! Waar is dat jaar gebleven? En dan was ik nog wel elke dag thuis en dan nog heb ik het gevoel dat de tijd voorbij gevlogen is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:15:27 #59
73386 Fazz
onderweg
pi_153582376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:44 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Een oneindige stroom van snot al bijna een jaar. Ze ademt sinds 2 weken ongeveer soms met haar mond open, ook als er even geen snot in de neus lijkt te zitten. En ze snurkt heel erg.
Dat klinkt niet goed nee, en ademen met mond open en snurken duidt toch wel op dat er iets dicht zit lijkt me zo. :{ Hopelijk kan de KNO arts er wat mee.

Chanty, nog maar 5 dagen? :o *O* Heb je alles al voorbereid?
pi_153584504
Ik vind het wel weer eens tijd voor foto's van B. :)
Vorige week gemaakt, snoepend van een paprika, spelend met DE water/zandtafel.

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:49:38 #61
52229 Chanty
pi_153586301
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:15 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dat klinkt niet goed nee, en ademen met mond open en snurken duidt toch wel op dat er iets dicht zit lijkt me zo. :{ Hopelijk kan de KNO arts er wat mee.

Chanty, nog maar 5 dagen? :o *O* Heb je alles al voorbereid?
Ik heb cadeautjes (die ik nog moet inpakken dat wel) en ik heb de taart geoefend en gekeurd. Ik heb versiering. De visite is uitgenodigd… Dus ik geloof dat ik alles wel op orde heb of vergeet ik iets fundamenteels voor een eerste verjaardag?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:50:39 #62
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586329
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb cadeautjes (die ik nog moet inpakken dat wel) en ik heb de taart geoefend en gekeurd. Ik heb versiering. De visite is uitgenodigd… Dus ik geloof dat ik alles wel op orde heb of vergeet ik iets fundamenteels voor een eerste verjaardag?
:Y

Niet stiekem over te lopen :( . Je hoort nog 5 dagen bij ons ja ;( :'( ..

:+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153588986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:38 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel weer eens tijd voor foto's van B. :)
Vorige week gemaakt, snoepend van een paprika, spelend met DE water/zandtafel.

Lief die piekhaartjes O+

DE water/zandtafel is hier ook een groot succes!

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Butterflower op 16-06-2015 21:50:07 ]
pi_153589007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij heb je alles ^O^
5 dagen nog maar :o
pi_153589345
Bij jou staat alles op zijn plek Butter…..hier gaan de losse onderdelen door de tuin heen. :D
pi_153592463
JJ, wat een geweldig koppie, en dat haar _O_ .

Fazz, ook de eerste stapjes, wat leuk! O+ .

Exode, wat tof om jullie jochie eens goed te kunnen bewonderen. Wat een stoere!

Chanty, ja ze lijkt lang zo, maar ze is niet zo heel spekkig dus dan oogt het meer lang en smal denk ik. Ze zit nu in maat 80. Ze groeit wel lekker, de laatste tijd, en eet echt superveel.

Wow, bijna een jarige!! Leuk hoor, en dan mag je hier voor het echie posten. *O* .

Er is dus een kies doorgekomen! Aan de andere kant zie ik er ook eentje aankomen. Verklaart ook waarom ze, net wat Nikki schreef, soms wat jammert in haar slaap. En de luiers natuurlijk. Echt luiers from hell. }:| .
pi_153592713
Vandaag op het kdv waren de leidsters zo enthousiast over het lopen van I. Dat is tof om te merken, dat ze zo meeleven en net zo blij zijn als ik zo ongeveer. Onderweg naar buiten kwamen we een leidster van de baby groep tegen en I moest echt even met haar knuffelen. Zo leuk om te zien, die band die ze hebben opgebouwd. *; .
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:49:55 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153593227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:54 schreef exode het volgende:
Bij jou staat alles op zijn plek Butter…..hier gaan de losse onderdelen door de tuin heen. :D
Haha, hier ook! Zou het een mannending zijn om er een zooi van te maken? ;).

Afgelopen weekend waren we in de Efteling, wat was dát leuk met kuiken O+! Hij genoot zichtbaar van alles, maar vond het wel heel vermoeiend ;). Droomvlucht vond hij super (behalve de stukjes in het donker) en het carnaval festival was ook feest O+. Die nacht sliep hij heel lang :')

En dan waren we vanmiddag nog bij het CB, waar we met vlag en wimpel zijn geslaagd op alle punten :7.
Nu weer rust tot zijn 2e verjaardag :+.

Stats: 12180gr / 82,5cm.

Dat ziet er dan zo uit:

KuikenGuppy
pi_153593504
Een flinke Kuiken! En tof te lezen van de Efteling. Wij gaan over twee maanden een weekend.

En meepraten met jullie over rondlopende dreumessen lukt echt nog niet. Op je knietjes zitten of billen schuiven is het nog helemaal. Eerst dat gebit compleet :+
pi_153594597
Exode wat is B een leukerd! O+

Chanty nog een paar daagjes en dan heb je gewoon een dreumes! :o

Franny dat verklaart het jammeren en de luiers.
Wat leuk dat de leidsters zo meeleven hè. Soms zijn ze nog enthousiaster dan ikzelf. :@

Burd, fijn dat Kuiken goedgekeurd is door het cb! *O* Wat is hij groot!

Kursor J wil er gewoon graag goed uitzien op de filmpjes van haar eerste stapjes, daarom wacht ze nog even tot haar gebit compleet is. Geen compleet gebit hebben is natuurlijk ook heel 2014. :+
pi_153595225
Het stond allemaal net. 5 minuten later lag bijna alles in het zwembad :')
pi_153595325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Het stond allemaal net. 5 minuten later lag bijna alles in het zwembad :')
_O-
pi_153602768
Hihi Butter!
pi_153602851
Haha, ja grappig is dat. Op foto's ziet het er allemaal fantastisch uit, maar wat je dan niet ziet is dat een halve minuut later het mooie plaatje weer voorbij is en er bijvoorbeeld (zoals hier wel het geval is) een kind op de grond met haar benen ligt de trappelen omdat iets niet lukt wat ze in haar hoofdje heeft.

Wat een prachtige groeicurve van kuiken, Burdie! Lengte en gewicht ook zo mooi gelijk op!

Wat ik me afvraag: in het draagtopic is zo'n lieve foto van E van LB als draagmoedertje. I heeft eigenlijk nog niet veel met poppen en knuffels. Ze speelt er soms wel mee, heeft wel haar momenten dat ze een zachte knuffel even tegen zich aanhoudt en het is vooral leuk nu om neuzen, monden en ogen aan te wijzen, maar ik zie haar niet bepaald als een poppenmoedertje bezig. Integendeel, ik heb ook een beetje een gooi-en smijt kindje, dus als ze een pop of knuffel zat is, vliegt ie door de kamer. :D . Maar ik vroeg me dus af: kan zoiets nog komen (poppenliefde), ontwikkelt zich dat later pas, of kan ik nu al concluderen dat ik niet echt een 'meisjemeisje' heb wat dat betreft? :P .
pi_153602930
Wat is het weer heerlijk weer vandaag! Mijn tweetal zit al in de tuin. 8-)

Franny, ik denk dat dat later pas komt (of niet natuurlijk, dat kan ook). Sowieso gaan ze over het algemeen rollenspellen pas wat meer begrijpen en waarderen als ze peuter zijn.
pi_153602935
Ik heb net Mensenkinderen uit en daar stond in dat ze pas later leren dat een object iets voor kan stellen om mee te spelen. Dus dat een pop een baby kan zijn weet ze nu nog niet. Ik heb hem nu niet bij me, maar volgens mij komt dat wel voor de 2e verjaardag.

Bf, ik ben benieuwd hoe het gaat bij de KNO! Wij kregen ook de 'tip' op het cb om een doorverwijzing te vragen, want we hebben ook al sinds december een snottekindje. Z'n keelamandelen waren ok, maar z'n neusamandelen kon ze niet zien.

Goed gegroeide kuiken!
pi_153603628
M. 'speelt' wel met haar pop en knuffels. Maar het zijn niet haar baby's, meer een soort kopie/verlengde van zichzelf waar ze alles mee doet wat wij ook met haar doen: de pop moet (heel vaak) een luier om en daarna heeft -ie poep en moet er meteen een nieuwe om. Of de knuffel moet in bed met een doek over zich heen. Ze gebruikt ze nu nog echt om de wereld te begrijpen, dan om mee te spelen. Ik zal Mensenkinderen ook maar weer eens afstoffen. :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:18:53 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153604367
Extreem hangerig/knuffelig/eenkennig/mamaverlaatmijniet, hoort dat bij deze leeftijd? (15 mnd)
Kuiken wilde vannacht na wakker geschrokken te zijn ook alleen nog maar bovenop mij slapen. Niet op papa, niet in bed, alleen op mama. Ik kon hem pas na een half uur rustig in bed terugleggen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Burdie op 17-06-2015 10:51:29 ]
KuikenGuppy
pi_153604593
Wij zitten momenteel in dezelfde fase Burdie (16 maanden). Daarnaast kweekt ze ook even vier hoektanden, zal wel niet meehelpen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:58 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153605003
Oja, tanden... er zat hier vanmorgen (vannacht al maar toen kon ik het niet goed zien) wat speeksel vermengd met bloed op kuikens bedje. Ik mocht Ab.So.Luut. niet in zijn mond voelen, en zie ook niks nieuws zitten, maar er zal ongetwijfeld iets pijn doen. Arme dreumesjes met pijn ;(.
KuikenGuppy
pi_153609467
Burd, goeie stats! En die fase is idd herkenbaar rond die leeftijd.

Franny, hier totaal géén poppenmoeder en rollenspellen vindt ze ook niet interessant. Ellie legt puzzels, leest en leert, maar moederen doet ze niet. Sommige knuffels gaan wel even mee ergens heen, maar worden dan net zo goed vergeten. Principes als spiegelen oid doet ze ook niet daarmee. Het interesseert haar duidelijk (nog) niet.

JJ, welkom! Wat een lief koppie!

Chanty, nog 4 dagen ;)

Exode, wat een leuke foto's

Butter, ik hoop dat de kno iets kan betekenen voor jullie.

Tanden -O-. We moeten er nog 8. Echt, ze is straks op de psz de enige zonder hoektanden :D.
Home is where the O+ is...
pi_153611033
Haha mee hoektanden heeft Riley ook nog niet. Dus er zijn er meer. :D
pi_153613649
Ai, doorkomende tandjes.. Altijd fijn :N hier komen er ook ineens 4 tegelijk (ze heeft sinds 5 maanden oud twee tandjes, daarna helemaal niks meer gekomen, nu ineens alles achter elkaar :') )

Ik ben wel blij dat het hier niet in hetzelfde raaaaazende tempo gaat als het babytopic. Ik had daar zo'n moeite om het bij te houden :@ vind het toch wel echt fijn om mee te kunnen posten
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:27:39 #84
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153614100
S. moet ook nog de hoektanden en 2 voortanden van onderen en de laatste kiezen natuurlijk. Pas bij 11 maanden het eerste tandje ;) ze neemt er de tijd voor :+

Ze speelt sinds kort wel met haar beren. Geeft ze knuffels en soms haar rietjesbeker.
pi_153616948
Ik heb één jongetje met 12 tanden/kiezen en eentje met 10 tanden/kiezen. Ze hebben wel beiden exact dezelfde tanden en kiezen al. Alleen heeft T er dus 2 meer dan S.
pi_153618070
Hier 8 tanden en 2 kiezen. Ook geen hoektanden oO<
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:18:12 #87
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153618576
Hier de rits van 4 boven en 4 onder .. :)
Dat is al sinds 11.5 maand zo..

Verder genoeg bobbels te zien op de plekken waar kiezen moeten komen, maar niets wat nog doorzet ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153621066
Hier 4 kiezen en 8 tanden, netjes verdeeld. Hij had met 4 maanden al 2 tanden....Alles komt steeds per 2 trouwens.

Hij was vanmiddag bij een vriendin van mijn vrouw, haar dochter is op een paar dagen na 1 jaar ouder. Ze hadden het erg fijn, kregen foto's van spelende dreumes en peuter :) Geweldig! Allebei een feestmuts op die ze ergens vonden in de woonkamer. Daar ook prima geslapen, hopelijk blijft hij zo makkelijk met oppas etc.
pi_153621107
Hier nu 12 tanden/kiezen.

En dan nu toch maar eens 'dreumes in dromenland' aan het lezen. Ik ben echt hopeloos :@ (kan niet echt de juiste emoticon vinden; :'( gaat me net te ver, maar komt wel in de buurt)
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:42:06 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153621214
:* kursor.
KuikenGuppy
pi_153621415
Ik mag op zich blij zijn met hoe ze vaak overdag slaapt, maar dat resulteert dus in de late avonden die ik niet trek (in combi met nachten, kleuter en werk). En dan nog dat ze eigenlijk altijd aan de borst in slaap valt. Dat zit in het ritueel, eigenlijk bij ieder slaapje (als ik er ben natuurlijk). 's Avonds starten we te vroeg... Ben nog niet klaar met lezen, maar het zal dus heel anders 'moeten' (en dat is voor mij een heel naar/gevaarlijk woord). En J doet het volgens mij juist heel goed op haar routine, maar ik ben moe van daar meer dan een jaar in meedraaien (had ik maar geen moeder moeten worden, hoort erbij, I know). /rant
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:01:06 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153621842
Maar het 'moet' toch niet? Zo'n boek is een leidraad waar je uit haalt wat voor jou/jullie werkt, en wat niet, dat laat je links liggen. Wij doen het vast ook 'verkeerd' volgens zo'n boek, maar onze manier werkt voor ons.
Valt ze trouwens helemaal nooit uit zichzelf/zonder borst in slaap? Ook in de middag niet? Ik denk dat als je iets aan je routine wilt veranderen, je het beste kunt beginnen met het middagslaapje (of misschien slaapt ze vaker overdag?). Misschien kan je eens uitproberen wat er gebeurt als je haar moe maar wakker in bed legt/zet, met eventueel een lading speelgoed (knuffels, boekjes, of iets anders wat ze leuk vindt) erbij. Kuiken gaat dan 1 minuut gillen (want bed, dus stom), een half uur gezellig spelen en daarna ongeveer twee uur slapen. En zo leert hij (denk ik) om zelf in slaap te vallen, zonder dat hij daar per sé iemand bij nodig heeft.
Hier gaat het ook niet perfect verder hoor, maar kuiken heeft nu een ritme dat voor ons goed te doen is. Hoop voor je dat jullie ook zoiets vinden! Slaap is zo essentieel!
KuikenGuppy
pi_153621949
Kursor wat lastig. Hopelijk vinden jullie snel een schema wat voor jullie beiden werkt. :*

Ik heb vandaag echt een dag gehad die ik snel wil vergeten. De hele dag, maar dan ook echt de hele dag gehuil gehoord. Was het niet de een, dan was het de ander. Was het geen dreumes, dan was het de kleuter. Ik zit er niet snel doorheen, maar vandaag dus even wel. -O- Ik was blij toen mijn man thuis kwam vanmiddag, kon ik even een paar minuutjes weg uit de herrie. :@
pi_153633296
Ah meh Nikki, ik trek dat ook altijd slecht dat gehuil. Bij jou gaat het dan ook nog in stereo :X
Wel een goede nacht gehad?

Goede stats Burd! Flink kuikentje is het ;)

Kursor, lastig, als er nu een ritme is dat voor jou niet meer vol te houden is dan zou ik zeker op zoek gaan om dit te veranderen! Uiteindelijk is jouw welzijn ook essentieel toch :*

Wat een hoop tanden & kiezen al hier! Hier (pas) 8 tanden oO<

Gisteren de eerste echte schoenen voor F gekocht! Het zijn deze geworden; ik vind ze zo schattig O+
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:42:27 #95
52229 Chanty
pi_153633519
Poeh heftig dagje nikki. Ik vind 1 huilend kind al erg, laat staan 3 die elkaar afwisselen ;(

Kursor :*

Burdie mooie stats *O*

Wat een hoop tanden hier :P Lucas ging eerst zo hard maar zit nu nog steeds op 6.

Nog 3 dagen :X
pi_153633865
3?? :o
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:02:34 #97
52229 Chanty
pi_153634043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:56 schreef BlueEyes het volgende:
3?? :o
Ja :X :X

Hoe is het met jouw mannetje?
pi_153634293
Het SneuNeusje bereidt zich as we speak voor op het al stappend hier het dreumestopic binnen te denderen :D
Dat dat nog niet zo flitsend gaat en veel frustratie oplevert laten we maar buiten beschouwing :')
pi_153634718
Hoe lang moet jij nog wachten tot je hier legaal mag posten Blue? :)

En hoe was/waren je eerste werkdagen bij je nieuwe baan?!
pi_153635030
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoe lang moet jij nog wachten tot je hier legaal mag posten Blue? :)

En hoe was/waren je eerste werkdagen bij je nieuwe baan?!
Nog 2,5 weken en dan is het legaal!
Mijn nieuwe oude baan was terugkomen als in een warm bad.
Na 5,5 jaar voelde het vertrouwd voor mezelf maar ook voor oudcollega's en artsen (die laatsten zijn ook erg blij dat ik terug ben)
Was blij dat het vertrouwd was vanwege de slaapgebrek. Bij een compleet nieuwe baan is het nogal overweldigend met nieuwe info. En dat was nu minder het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')