Leiden volgens mij wel, of UvA. Aviation Law.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:08 schreef Blistering het volgende:
Klopt Tsjok. Helaas lijkt luchtrecht nergens aangeboden te worden, of misschien dat het een onderdeel is van het internationale recht ofzo.
Nouja, jammer dan
Ohja, in het Engels zoeken is ook wel handig dan hé. Dank.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:14 schreef Accursius het volgende:
[..]
Leiden volgens mij wel, of UvA. Aviation Law.
Leiden: https://studiegids.leidenuniv.nl/courses/show/52553/aerospace_law
Ik herinner mij ook dat er aan Leiden een vak kunstrecht werd gegeven, lijkt me ook fantastischquote:Op donderdag 11 juni 2015 19:21 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ohja, in het Engels zoeken is ook wel handig dan hé. Dank.
Maakt niets uit, heb beide gebruikt.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:11 schreef Blistering het volgende:
Komt wel goed Ets![]()
Trouwens, overtuig mij eens waarom Kluwer beter is dan VNW. Ik heb nu een jaar VNW gebruikt, maar ik hoor overal dat Kluwer beter is. Ik zou graag willen weten waarom
ziet er toch mooier uit dan ik het me herinner.quote:Op donderdag 11 juni 2015 19:00 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hey Erasmus in de OP, ik herkende het bijna niet.
Heb beide gebruikt maar blijf bij Kluwer. Kluwer heeft wel standaard bijlage II en nieuw art. 4:126 Awb achter de Awb staan, VNW niet. Verder vind ik de layout prettiger. Maar voor de rest boeit het niet.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:11 schreef Blistering het volgende:
Komt wel goed Ets![]()
Trouwens, overtuig mij eens waarom Kluwer beter is dan VNW. Ik heb nu een jaar VNW gebruikt, maar ik hoor overal dat Kluwer beter is. Ik zou graag willen weten waarom
Goeie burger Ets.quote:Op woensdag 10 juni 2015 13:48 schreef Etsu het volgende:
En kiek, een broodje hamburger.
[ afbeelding ]
link?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:14 schreef Boterbartje het volgende:
Interessant topic over Boskalis en Fugro
Ik bedoel eigenlijk dit, vanwege TT. Gewoon topic = onderwerp, interessant onderwerp.quote:
Mooiere kaft, mooier papier, twee delen is handiger dan drie.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:11 schreef Blistering het volgende:
Komt wel goed Ets![]()
3 delen is juist handiger. Sleep jij bij strafrecht niet met bestuursrecht rond.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 00:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mooiere kaft, mooier papier, twee delen is handiger dan drie.
Gast, jij vindt echt alles in het leven vervelend geloof ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:13 schreef Yreal het volgende:
Helemaal naar heerhugowaard voor een babbeltje over mijn scriptie. Gaaaap
Dit.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gast, jij vindt echt alles in het leven vervelend geloof ik.
Het is fucking lekker weer, who cares.
ja precies. En ik zit in de treinquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gast, jij vindt echt alles in het leven vervelend geloof ik.
Het is fucking lekker weer, who cares.
Wat een rare tijd.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:36 schreef Joosie200 het volgende:
Het is fucking lekker weer en ik heb tentamen van 15:30 - 19:00 uur![]()
Daarom nu maar de zon opzoeken![]()
's Avonds tentamen is chil joh. Beter dan 9 uur, dan ben ik echt nog niet wakker...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vind ik ook, maarja.. reguliere tijd is 18:30 - 21:30 uur ofzo
Liever 09:00 - 12:00 uur, kan ik mooi de middag en avond verdoen aan zonnen en aan de bbqquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
's Avonds tentamen is chil joh. Beter dan 9 uur, dan ben ik echt nog niet wakker...
Ik ben geen ochtendmens.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Liever 09:00 - 12:00 uur, kan ik mooi de middag en avond verdoen aan zonnen en aan de bbq
Geweldig stukje techniek die 787. Lijkt me een grandioze ervaring om daar in te mogen vliegen.quote:
Lekker naar Heerhugowaard elke dag. Met welke creatie ben je nu weer bezig?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:05 schreef Yreal het volgende:
Zo, toch wel een erg boeiend gesprek gehad. Mogelijk zelfs een kans op een plek hier om verder door te schrijven op dit onderwerp
zelfde materie als voorheen...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lekker naar Heerhugowaard elke dag. Met welke creatie ben je nu weer bezig?
Hbo of wo? Hoeveel werk steek jij echt in dat essay?quote:
effectief is mijn hbo scripties niks anders dan een praktijk toevoeging aan mijn bacheloressay.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hbo of wo? Hoeveel werk steek jij echt in dat essay?
Nice.quote:
ik krijg van de gif al epilepsie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:17 schreef Blistering het volgende:
Goed bezig Ets!
Deze glijbaan:
[ afbeelding ]
Vond het op twee vragen na wel te doen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:08 schreef underground1009 het volgende:
Hoe ging het Joosie? Ik maak 'm nu 3 juli en anders volgend jaar
5 stuks? Mijn hemel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:08 schreef underground1009 het volgende:
Hoe ging het Joosie? Ik maak 'm nu 3 juli en anders volgend jaar
Ik kom van Utrecht, terug naar Grunnquote:
quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:46 schreef Etsu het volgende:
Oh verkeerde quote. Zit nu in de trein bij Hoogeveen ergens met brakke internet dus pech.
Watskebeurt? Viel je zwaar tegen of wat?quote:
hoe was je date?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik kom van Utrecht, terug naar Grunn
had na m'n tentamen trein gepakt voor n sushiafspraak(je)
Nouja, date.quote:
zozoquote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja, date.Prima, na mijn tentamens ga ik voor hem koken.
Chef Etsu.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja, date.Prima, na mijn tentamens ga ik voor hem koken.
Zodat we alvast kunnen wennen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodat we alvast kunnen wennen?Ach die verhuizing ga jij toch ook niet meemakenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Zodat we alvast kunnen wennen?mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Zodat we alvast kunnen wennen?Misstaat niet als zuidas kantoor, maar als uni?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
de binnenplaats heeft inderdaad erg veel charme, maar verder is het een bouwval. Al begrijp ik wel dat het nooit opgeknapt is omdat ze toch willen verhuizen.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:35 schreef Mshauri het volgende:
Dat gegeil op de poort is leuk, maar het is gewoon hopeloos verouderde meuk daarbinnen. Roeterseiland is daarom een prima alternatief, het had veel erger gekund
quote:Op zondag 14 juni 2015 11:35 schreef Mshauri het volgende:
Dat gegeil op de poort is leuk, maar het is gewoon hopeloos verouderde meuk daarbinnen.
Dit. Ja, van binnen zijn zeker ook bij het academiegebouw genoeg lokalen driewerf waardeloos qua comfort. Maar het heeft zo zijn charme van de buitenkant dan. En die echt oude zalen met houten bankjes zijn driewerf kut om college in te hebben en/of nabespreking in te houden, maar het heeft wel wat. Geeft tenminste aan hoe oud de faculteiten al wel niet zijnquote:Op zondag 14 juni 2015 14:47 schreef eriksd het volgende:
Heeft ook wel zijn charme toch, die oude bedoening?
Bram_van_Loon, kom er maar in over het rendementsdenken.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Voegt zeker wat toe.
Erasmus geeft me altijd nog het gevoel van een afstudeerfabriek.
Huh?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee jij dan met je 5 voor inleiding rechtswetenschappen
Verschrikkelijk die binnenkant jaquote:Op zondag 14 juni 2015 14:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Ja, van binnen zijn zeker ook bij het academiegebouw genoeg lokalen driewerf waardeloos qua comfort. Maar het heeft zo zijn charme van de buitenkant dan. En die echt oude zalen met houten bankjes zijn driewerf kut om college in te hebben en/of nabespreking in te houden, maar het heeft wel wat. Geeft tenminste aan hoe oud de faculteiten al wel niet zijn
Vooral A900. Wat een verschrikkelijke zaal is dat, te kleine bankjes, te kleine tafeltjes, ik kan mn benen amper kwijt en ik heb een te dikke kont waardoor mn kont niet past op dat stoeltje.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Ja, van binnen zijn zeker ook bij het academiegebouw genoeg lokalen driewerf waardeloos qua comfort. Maar het heeft zo zijn charme van de buitenkant dan. En die echt oude zalen met houten bankjes zijn driewerf kut om college in te hebben en/of nabespreking in te houden, maar het heeft wel wat. Geeft tenminste aan hoe oud de faculteiten al wel niet zijn
Bij inleidend Europees en inleidend internationaal belastingrecht? Dat was drama jaquote:Op zondag 14 juni 2015 15:26 schreef Tchock het volgende:
De UvA gebruikt de Poort ook niet echt op de meest efficiënte manier. Ik heb een keer een vak gevolgd wat zowel om 9 als om 1 uur werd gegeven. Kwamen al die ochtendmensen natuurlijk naar de late werkgroep, want dat mocht van de vakgroep. Daardoor waren er minder stoelen dan mensen en dus konden mensen die te veel waren weer naar huis - ook als ze origineel in de middaggroep zaten.
Maar ja dat vind ik dus eerder slecht beleid dan een slecht gebouw.
Balen. Erger dan een 4?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:07 schreef Etsu het volgende:
Nou, vanaf 20 juni vorig jaar geen een onvoldoende meer gehaald. Wat is registergoederenrecht ook een kutvak.
Om te schamen gewoon.
Met een kater opstaan en dan je cijfer zien op een zondagmiddag is echt het kutste wat er bestaat
quote:Op zondag 14 juni 2015 15:33 schreef Yreal het volgende:
Ets, stop eens met aandachtshoeren en post je cijfer.
Nee, dit is ook mijn eerste 3. Ik baal er ontzettend van.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:33 schreef Joosie200 het volgende:
Heb vaak zat bij vakken de plank misgeslagen, maar nooit lager dan een 3 gelukkig
quote:Op zondag 14 juni 2015 15:33 schreef Yreal het volgende:
Jonge, het is toch wel duidelijk?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:33 schreef Yreal het volgende:
--> geef ik mopperig 'ja' aan.quote:
--> Waarmee ik zeg dat ik nooit een 1 zou kunnen en durven te halen.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap dat ik soms dom overkom, maar een 1 gaat wel erg ver.
Jeetje, schandelijk. Hoe kon je. Schaam je. Stop met studeren.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jonge, het is toch wel duidelijk?
[..]
--> geef ik mopperig 'ja' aan.
[..]
--> Waarmee ik zeg dat ik nooit een 1 zou kunnen en durven te halen.
Mwoah, jij bent het gewend, ik niet. Ik vind het niet kunnen en had het ook niet van mezelf verwacht. Mag toch?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jeetje, schandelijk. Hoe kon je. Schaam je. Stop met studeren.
Dacht je dat je hem wel binnen had?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mwoah, jij bent het gewend, ik niet. Ik vind het niet kunnen en had het ook niet van mezelf verwacht. Mag toch?
Titelkandidaat voor de Yrealbokaal dus.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, dit is ook mijn eerste 3. Ik baal er ontzettend van.
Heb wel al twee vieren en vier vijven op de lijst staan, maar een 3.
Ach, we gaan er maar weer tegenaan. Het kan nog.
Wat voor notificaties?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef Tchock het volgende:
Haha wauw ik heb een app waarmee ik met mijn laptop notificaties op mijn telefoon kan zien en beantwoordenFuck yeah moderne technologie.
Wat een gelul is dit toch altijd.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:37 schreef Joosie200 het volgende:
En ach, als je die 3 in de her omzet naar een 6 of hoger voelt dat ook wel goed. Een 3 of 4 halen is kut, maar een paar punten van een 5,5 afzitten en dus met een 5 opgescheept zitten is toch echt vervelender.
Er kan er maar eentje voor in aanmerking komen, er is maar een Yquote:Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Titelkandidaat voor de Yrealbokaal dus.
Alle, volgens mij. In elk geval geeft hij aan als ik gebeld word en als het goed is zou ik moeten kunnen reageren op dingen als whatsapp, sms, mail.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat voor notificaties?
Bij mij beginnen m'n ipad en macbook te jengelen als m'n telefoon gaat.
Echt hè. En zo veel mensen die dat zeggenquote:
Ah, op die fiets. Ik las het verkeerd/andersom ("al mijn laptop notificaties op mijn telefoon kan zien"). Kan je ook opnemen op je laptop?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alle, volgens mij. In elk geval geeft hij aan als ik gebeld word en als het goed is zou ik moeten kunnen reageren op dingen als whatsapp, sms, mail.
Volgens mij niet.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Ik las het verkeerd/andersom ("al mijn laptop notificaties op mijn telefoon kan zien"). Kan je ook opnemen op je laptop?
Ja en nee. Vond het wel een lastig tentamen en dat is ook te merken aan de cijfers. Hooguit een zesje.quote:
Zou niets voor mij zijn ook, want ik ben een telefoonwandelaar. Maar alsnog stom dat het niet kan.quote:
Wat is een telefoonwandelaar?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou niets voor mij zijn ook, want ik ben een telefoonwandelaar. Maar alsnog stom dat het niet kan.
Etsu zou het niet misstaan.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er kan er maar eentje voor in aanmerking komen, er is maar een Y
Niet grotendeels maar echt ALTIJD he.quote:
Ik wel altijd eigenlijk. Ja, tenzij het echt niet kan, maar in de trein bijvoorbeeld blijf ik vaak al niet zitten.quote:
Ik ook zeker niet. Maar bellen in een coupe vind ik dan ook ontzettend kut.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wel altijd eigenlijk. Ja, tenzij het echt niet kan, maar in de trein bijvoorbeeld blijf ik vaak al niet zitten.
Voor mij reden zat om inkomende oproepen weg te klikken. Beetje iedereen laten meegenieten zekerquote:Op zondag 14 juni 2015 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ook zeker niet. Maar bellen in een coupe vind ik dan ook ontzettend kut.
Ik ook.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ook zeker niet. Maar bellen in een coupe vind ik dan ook ontzettend kut.
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Gelukkig heb je zelf ook al bedacht dat je na de zomer beter hbo kunt gaan doen.
quote:
Zeg dat wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dus jr dolly 3.6 korte en dan nogbjoreb dat ede andere beneden zijn
Lekker Valid.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Gelukkig heb je zelf ook al bedacht dat je na de zomer beter hbo kunt gaan doen.
Ah, gun die jongetjes eventjes hun speelkwartiertje waarin ze kunnen spelen alsof ze perfect zijn.quote:
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah, gun die jongetjes eventjes hun speelkwartiertje waarin ze kunnen spelen alsof ze perfect zijn.
Hoe is het, Y?
Niet stiekem dan TR's zetten he, ouwe boef.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ah, gun die jongetjes eventjes hun speelkwartiertje waarin ze kunnen spelen alsof ze perfect zijn.
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet stiekem dan TR's zetten he, ouwe boef.
Hahaquote:Op zondag 14 juni 2015 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hebben de mods geen geheimhoudingsplicht ofzo?quote:Op zondag 14 juni 2015 16:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt serieus een TR geplaatst?quote:Op zondag 14 juni 2015 16:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hebben de mods geen geheimhoudingsplicht ofzo?
Oh wacht, ik weet natuurlijk niet wat dat betekent.
Natuurlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Klopt, daarom ook BES: Bepaal Eigen Stem.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:48 schreef Paxcon het volgende:
Nederlanders op de BES-eilanden mogen ook gewoon stemmen voor de Nederlandse TK toch?
Dat laatste ontgaat me een beetje maar bedanktquote:Op zondag 14 juni 2015 16:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt, daarom ook BES: Bepaal Eigen Stem.
Jup. Alleen niet voor de Eerste Kamer (al dan niet indirect).quote:Op zondag 14 juni 2015 16:48 schreef Paxcon het volgende:
Nederlanders op de BES-eilanden mogen ook gewoon stemmen voor de Nederlandse TK toch?
Nu ben je ook dom aldus Valid en Erik.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat laatste ontgaat me een beetje maar bedankt
Nee klopt. Wat op zich wel apart is, want niet-Nederlanders mogen geen invloed hebben op de Staten-Generaal maar de Nederlanders woonachtig op een van de BES-eilanden dus (deels) ook niet.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. Alleen niet voor de Eerste Kamer (al dan niet indirect).
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat laatste ontgaat me een beetje maar bedankt
Wij zitten dezelfde bron te lezen.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee klopt. Wat op zich wel apart is, want niet-Nederlanders mogen geen invloed hebben op de Staten-Generaal maar de Nederlanders woonachtig op een van de BES-eilanden dus (deels) ook niet.
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe is het, Y?
Scriptie wil niet echt vorderen, druk druk druk. Ellende. Toestanden.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Zeker. Heb jij nog een opbeurende toevoeging?
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hehe oke weer een of andere kutgrap zeker
quote:Deze eilanden staan ook bekend als BES-eilanden. De afkorting BES verwijst naar de eerste letters van de namen van de eilanden.
Dan heeft de docent misschien dezelfde bron als T even gescand als voorbereiding op het college.quote:
quote:Op zondag 14 juni 2015 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Scriptie wil niet echt vorderen, druk druk druk. Ellende. Toestanden.
Bedankt.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
DM elkaar maar om dit gedoe voort te zetten
Goed bezig!quote:
Ja nee dat snapte ik ookquote:
Nouja ik weet niet of je het überhaupt gezien hebt, maar hij begint met een kutopmerking en ik moet dat maar doorslikken? Waarom treed jij niet op?quote:Op zondag 14 juni 2015 16:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
DM elkaar maar om dit gedoe voort te zetten
Pax kijkt hier niet van op kennelijk.quote:
Dat zou heel goed kunnenquote:Op zondag 14 juni 2015 16:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Dan heeft de docent misschien dezelfde bron als T even gescand als voorbereiding op het college.
Het orkestje van de Titanic.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik haal het toch niet, beter genieten van de ondergang.
Waarom nou weer die woorden.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet of je het überhaupt gezien hebt, maar hij begint met een kutopmerking en ik moet dat maar doorslikken? Waarom treed jij niet op?
Omdat ik het niet bijster schokkend vind, zoals ik al met je besproken heb.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nouja ik weet niet of je het überhaupt gezien hebt, maar hij begint met een kutopmerking en ik moet dat maar doorslikken? Waarom treed jij niet op?
Ik heb alleen nog twee tentamensquote:Op zondag 14 juni 2015 16:57 schreef Valid het volgende:
Hebben er nog mensen college komende weken, of is dat afgelopen overal?
Nee natuurlijk niet. Je moet je eens voorstellen hoe het voor een ander is.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Omdat ik het niet bijster schokkend vind, zoals ik al met je besproken heb.
Morgenavond weer tot 9 uurquote:Op zondag 14 juni 2015 16:57 schreef Valid het volgende:
Hebben er nog mensen college komende weken, of is dat afgelopen overal?
Ohja klopt, dat zei je alquote:Op zondag 14 juni 2015 16:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uh nice. Even kopje koffie drinken in Monaco denk ik. Geen idee nog verder.
Oke, dan is het nu klaar hier.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Je moet je eens voorstellen hoe het voor een ander is.
Ach, met deze sneren gaan we richting een nare sfeer in de SC. Maar goed, daar doe ik zelf ook aan mee dus ik hou wel op.
Veel plezier verder. Dag.
Thanks. Ik zit eigenlijk ook te kijken of ik tussen nice en portugal nog een tripje kan plannen...quote:
Goed zo Pax.quote:
Ben je al klaar met tentamens enzo?quote:Op zondag 14 juni 2015 16:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Thanks. Ik zit eigenlijk ook te kijken of ik tussen nice en portugal nog een tripje kan plannen...
Alleen maar ellende. Nog 72 credits te gaan dit jaar. Die titanic refrence komt niet helemaal uit de lucht vallen...quote:Op zondag 14 juni 2015 16:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben je al klaar met tentamens enzo?Of straks weer problemen als je thuis komt....
Sorry wat?quote:Op zondag 14 juni 2015 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen maar ellende. Nog 72 credits te gaan dit jaar. Die titanic refrence komt niet helemaal uit de lucht vallen...
72 lijkt me een beetje hoog gegrepen in de korte tijd die nog rest...quote:Op zondag 14 juni 2015 17:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen maar ellende. Nog 72 credits te gaan dit jaar. Die titanic refrence komt niet helemaal uit de lucht vallen...
Bevalt Koninkrijksrecht een beetje?quote:Op zondag 14 juni 2015 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Koninkrijksrecht en Personen- en familierecht
Augustus: warmlopen met "geen zin, herkansing rechtsgeschiedenis"quote:Op zondag 14 juni 2015 16:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben je al klaar met tentamens enzo?Of straks weer problemen als je thuis komt....
Ah, ja Hoogers geeft zeker erg toffe colleges. Heb koninkrijksrecht niet gevolgd overigens, maar had staats 2 des van hem. Mooie baas wel.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Koninkrijksrecht en Personen- en familierecht
Achja...quote:Op zondag 14 juni 2015 17:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Augustus: warmlopen met "geen zin, herkansing rechtsgeschiedenis"
September - oktober: "onzinvakken, dagtrips met ryanair, weet alles al"
November: onvoldoendes
December - maart: "ruzie met mijn moeder, scriptie, onzinvakken"
Maart-juni: "onzinvakken, scriptie, rechtsgeschiedenis"
Een soort verjaardagskalender kan je maken.
Hoogers en Warmelink zijn beide baasquote:Op zondag 14 juni 2015 17:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, ja Hoogers geeft zeker erg toffe colleges. Heb koninkrijksrecht niet gevolgd overigens, maar had staats 2 des van hem. Mooie baas wel.
Ja, best wel een leuk vak. Sowieso ben ik wel fan van die staats- en bestuursrechtvakken. Informatiegrondrechten was ook een leuk vak.quote:
Zou je die tijd niet liever gebruiken om je studie-intensiteit te verhogen? Een aantal succeservaringen zal je goed doen - en dat is echt prima mogelijk als je je maar enigszins committeert.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:03 schreef Yreal het volgende:
Misschien nog maar eens een brief sturen om ergens werkstudent te zijn. Misschien wel eens leuk...
Die staatsrechtmensen zijn sowieso erg leuk. Warmelink en Engels zijn ook al zo baas. En Nap is ook erg goed.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, ja Hoogers geeft zeker erg toffe colleges. Heb koninkrijksrecht niet gevolgd overigens, maar had staats 2 des van hem. Mooie baas wel.
Vind zelf de staatsrechtvakken uitermate boeiend, bestuursrecht is handig om te weten maar lang niet zo boeiend. Jammer dus dat je geen losse staatsrechtmaster hebt maar die gekoppeld is.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, best wel een leuk vak. Sowieso ben ik wel fan van die staats- en bestuursrechtvakken. Informatiegrondrechten was ook een leuk vak.
Warmelink, Hoogers, Engels en Dölle, allemaal op hun eigen manier fantastischquote:Op zondag 14 juni 2015 17:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Die staatsrechtmensen zijn sowieso erg leuk. Warmelink en Engels zijn ook al zo baas. En Nap is ook erg goed.
Klopt, heb wel weer eens zin in een voldoende.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Zou je die tijd niet liever gebruiken om je studie-intensiteit te verhogen? Een aantal succeservaringen zal je goed doen - en dat is echt prima mogelijk als je je maar enigszins committeert.
Ja.. kan me wel voorstellen. Je hebt wel een speciale bestuursbachelor. Niet dat ik die volg ofzo, zo leuk leek dat me nou ook weer niet.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vind zelf de staatsrechtvakken uitermate boeiend, bestuursrecht is handig om te weten maar lang niet zo boeiend. Jammer dus dat je geen losse staatsrechtmaster hebt maar die gekoppeld is.
Pittig vak... vond ik dan.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:07 schreef Henrys het volgende:
Handelsrecht toch maar voor herkansing gaan, had het vak iets onderschat qua hoeveelheid leerstof
A @RuG?quote:Op zondag 14 juni 2015 17:07 schreef Henrys het volgende:
Handelsrecht toch maar voor herkansing gaan, had het vak iets onderschat qua hoeveelheid leerstof
Je bent een beetje zo'n Lemming die vrijwillig van een klif af springen. Alleen Lemmingen juichen niet op de weg naar beneden.quote:
Tis ook meer met staats dat ik het nuttig vind voor de algemene ontwikkeling, maar qua beroepsperspectief? Zelf gaan doceren ben ik niet van plan, de politiek in evenmin. Dus tja..quote:Op zondag 14 juni 2015 17:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja.. kan me wel voorstellen. Je hebt wel een speciale bestuursbachelor. Niet dat ik die volg ofzo, zo leuk leek dat me nou ook weer niet.
Tja, als ik zeg dat het een wat turbulent jaar is beginnen jullie dat ik smoesjes verzin.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je bent een beetje zo'n Lemming die vrijwillig van een klif af springen. Alleen Lemmingen juichen niet op de weg naar beneden.
Natuurlijk niet, als dat het enige was. Je verneukt het expres voor jezelf, dat geef je net ook toe.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, als ik zeg dat het een wat turbulent jaar is beginnen jullie dat ik smoesjes verzin.
Dat is wel een probleempje met staatsrecht inderdaad. Was voor mij na een aantal jaar reden genoeg om te stoppen met intellectuele masturbatie en een richting te kiezen waarvan het werkveld me aanspreekt.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tis ook meer met staats dat ik het nuttig vind voor de algemene ontwikkeling, maar qua beroepsperspectief? Zelf gaan doceren ben ik niet van plan, de politiek in evenmin. Dus tja..
Maar ga je al die tentamens proberen te maken? Of heb je al uitgezocht wat nog haalbaar is dit collegejaar.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, als ik zeg dat het een wat turbulent jaar is beginnen jullie dat ik smoesjes verzin.
Het zijn voornamelijk verslagen.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar ga je al die tentamens proberen te maken? Of heb je al uitgezocht wat nog haalbaar is dit collegejaar.
Waarom neem je het niet op in je verhaaltje? Het is toch nog niet ingeleverd?quote:Op zondag 14 juni 2015 17:11 schreef Yreal het volgende:
Kan ik eigenlijk in mijn essay zetten dat er tijdens het schrijven nog een nieuwe interessante uitspraak is geweest?
Nee dan sta je echt compleet voor lul.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:11 schreef Yreal het volgende:
Kan ik eigenlijk in mijn essay zetten dat er tijdens het schrijven nog een nieuwe interessante uitspraak is geweest?
Absoluut. Wellicht kan je hem er zelfs nog in verwerken?quote:Op zondag 14 juni 2015 17:11 schreef Yreal het volgende:
Jep.... nadeeltje.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tis ook meer met staats dat ik het nuttig vind voor de algemene ontwikkeling, maar qua beroepsperspectief? Zelf gaan doceren ben ik niet van plan, de politiek in evenmin. Dus tja..
quote:Op zondag 14 juni 2015 17:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom neem je het niet op in je verhaaltje? Het is toch nog niet ingeleverd?
Twijfel een beetje. De rechters maken er een potje van, dus als ik dat allemaal op papier heb staan kan ik daarna nog verder gaan met dat er inmiddels nog een uitspraak is gewezen waar het opnieuw drama is.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Absoluut. Wellicht kan je hem er zelfs nog in verwerken?
Ik snap hier geen reet van. Je bent nu iets aan het schrijven, er is nu een nieuwe uitspraak dus kan je je toegevoegde waarde bewijzen. Gewoon opnemen die handel.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Twijfel een beetje. De rechters maken er een potje van, dus als ik dat allemaal op papier heb staan kan ik daarna nog verder gaan met dat er inmiddels nog een uitspraak is gewezen waar het opnieuw drama is.
Mja, daar komt het op den duur wel op aan ja. Ben er zelf achter gekomen dat ik liever een ratjetoe master ambieer waarbinnen ik dus zelf mijn master kan samenstellen aan een scala aan mastervakken. In de IT-master zitten weer niet de vakken in die mij echt interesseren (op het snijvlak met de notariële praktijk bijvoorbeeld) De notariële master is het logische vervolg maar daar zie ik alweer beren op de weg omdat de fiscaliteit mij minder aanstaat dan puur het civiele deel. Een echte combinatiemaster blijft uit, dubbele master mag wel, maar ik heb mijn handen al vol aan het reguliere voorgeschreven programma qua studielast.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Was voor mij na een aantal jaar reden genoeg om te stoppen met intellectuele masturbatie en een richting te kiezen waarvan het werkveld me aanspreekt.
quote:
Ja, 4 boeken en erg veel arresten terwijl ik geen een HC heb bijgewoond. Herkansing is pas over een maand dus dan heb ik genoeg tijd om het voor te bereidenquote:
Dat was ook een beetje mijn vraag, gewoon normaal opnemen dus.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap hier geen reet van. Je bent nu iets aan het schrijven, er is nu een nieuwe uitspraak dus kan je je toegevoegde waarde bewijzen. Gewoon opnemen die handel.
Je moet alleen dat groene boekje lezen. Andere 3 zijn niet nodig en HC's volstaan.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
[..]
Ja, 4 boeken en erg veel arresten terwijl ik geen een HC heb bijgewoond. Herkansing is pas over een maand dus dan heb ik genoeg tijd om het voor te bereiden
Vooral dat handelsB gedeelte heb ik toen erg slecht op gescoord. Dat over auteursrecht enzo.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
[..]
Ja, 4 boeken en erg veel arresten terwijl ik geen een HC heb bijgewoond. Herkansing is pas over een maand dus dan heb ik genoeg tijd om het voor te bereiden
Wat voor werk zou je willen gaan doen dan? Lijkt me niet onverstandig om daar rekening mee te houden bij je masterkeuze. Vlees noch vis in je curriculum, omdat je zelf wat onsamenhangende hobbyvakken hebt gekozen, lijkt me geen stevig fundament.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, daar komt het op den duur wel op aan ja. Ben er zelf achter gekomen dat ik liever een ratjetoe master ambieer waarbinnen ik dus zelf mijn master kan samenstellen aan een scala aan mastervakken. In de IT-master zitten weer niet de vakken in die mij echt interesseren (op het snijvlak met de notariële praktijk bijvoorbeeld) De notariële master is het logische vervolg maar daar zie ik alweer beren op de weg omdat de fiscaliteit mij minder aanstaat dan puur het civiele deel. Een echte combinatiemaster blijft uit, dubbele master mag wel, maar ik heb mijn handen al vol aan het reguliere voorgeschreven programma qua studielast.
HC's zijn ook aardig uitgebreid en als ik naar die oude tentamens kijk komt er toch wel wat terug uit die andere boeken. Denk gewoon niet dat het in 3 dagen te doen is zonder enige voorkennis van HCs en WGs en als ik een maand de tijd neem dat kan ik het lekker rustig aan doenquote:Op zondag 14 juni 2015 17:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je moet alleen dat groene boekje lezen. Andere 3 zijn niet nodig en HC's volstaan.
HC's kan je terugluisteren btw.
Als je er ook nog wat van wilt opsteken is drie dagen from scratch in elk geval veel te weinig tijd voor dat vak.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:29 schreef Henrys het volgende:
[..]
HC's zijn ook aardig uitgebreid en als ik naar die oude tentamens kijk komt er toch wel wat terug uit die andere boeken. Denk gewoon niet dat het in 3 dagen te doen is zonder enige voorkennis van HCs en WGs en als ik een maand de tijd neem dat kan ik het lekker rustig aan doen
Dat is waar.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:29 schreef Henrys het volgende:
[..]
HC's zijn ook aardig uitgebreid en als ik naar die oude tentamens kijk komt er toch wel wat terug uit die andere boeken. Denk gewoon niet dat het in 3 dagen te doen is zonder enige voorkennis van HCs en WGs en als ik een maand de tijd neem dat kan ik het lekker rustig aan doen
Ik zat altijd met het idee in mijn hoofd: de reguliere notariële werkzaamheden verrichten. Vandaar mijn keuze voor de bachelor notarieel. Maar hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik zoiets heb: allerhande juridische adviezen verstrekken, dus niet perse binnen het notariaat is meer mijn ding. De laatste tijd heeft het fenomeen achter bitcoin (lees: blockchaintechnologie) en de manier waarop dat ingezet kan worden voor de notariële praktijk mijn interesse. Met het oog op de automatisering en digitalisering lijkt het mij intrigerend om met iets te komen waardoor de notariële praktijk van alledag gaat veranderen. Maar zie daar maar eens een begin mee te maken. Zoiets als http://factom.org/ bijvoorbeeld zie ik wel als bruikbare toepassing waardoor je meer richting een automatisering kan komen.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:27 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat voor werk zou je willen gaan doen dan? Lijkt me niet onverstandig om daar rekening mee te houden bij je masterkeuze.
Maar is dat een bestaande baan, of wil je dan voor jezelf beginnen o.i.d.? Jammer om je te richten op een droomfunctie die niet bestaat.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zat altijd met het idee in mijn hoofd: de reguliere notariële werkzaamheden verrichten. Vandaar mijn keuze voor de bachelor notarieel. Maar hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik zoiets heb: allerhande juridische adviezen verstrekken, dus niet perse binnen het notariaat is meer mijn ding. De laatste tijd heeft het fenomeen achter bitcoin (lees: blockchaintechnologie) en de manier waarop dat ingezet kan worden voor de notariële praktijk mijn interesse. Met het oog op de automatisering en digitalisering lijkt het mij intrigerend om met iets te komen waardoor de notariële praktijk van alledag gaat veranderen. Maar zie daar maar eens een begin mee te maken. Zoiets als http://factom.org/ bijvoorbeeld zie ik wel als bruikbare toepassing waardoor je meer richting een automatisering kan komen.
Voor mezelf, een functie die niet bestaat moet jezelf dan maar beginnen hé.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar is dat een bestaande baan, of wil je dan voor jezelf beginnen o.i.d.? Jammer om je te richten op een droomfunctie die niet bestaat.
Hoe is bij een rechtbank of universiteit werken niet op niveau?quote:Op zondag 14 juni 2015 18:04 schreef Henrys het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe lastig het nou is om een baan op niveau te vinden als je klaar bent. Ik twijfel zelf tussen IT-recht en Strafrecht, ik zou ze graag beide doen maar heb echt geen zin om twee keer een scriptie te schrijven en het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen die met allerlei nevenactiviteiten en hoge cijfers strafrecht afstuderen alsnog geen werk op niveau kunnen vinden en daarom maar iets bij de rechtbank of universiteit doen. IT-recht vraag ik me ook wel af hoe snel je daar nou werk in vind. De docenten zelf zijn wel erg positief maar dat is bij veel studies zo
Klopt, dat is ook zo. Maar ik zie ook het wel gebeuren dat daar waar tig beroepen ten onder gingen aan de industriële revolutie, ook tig beroepen ten onder zullen gaan aan automatisering en digitalisering. Hetgeen een notaris, advocaat en/of rechter doen maakt niet dat zij onmisbaar zijn. Wil niet zeggen dat het van de een op andere dag een feit zal zijn, maar het is nogal conservatief om te denken dat er geen verandering zal komen. Dus specialisatie zelf is geen waarborg.quote:Op zondag 14 juni 2015 18:03 schreef eriksd het volgende:
Allerhande juridische adviezen verstrekken. Wie zit daarop te wachten? Met het internet is juridisch advies voor allerdaagse praktijken binnen handbereik. Te generiek en je maakt jezelf overbodig.
Die twijfel had ik zelf dus ook. (IT <> Notarieel in mijn geval) Heb zelf besloten om het bij notarieel te houden (bachelor: notarieel afronden met losse IT-vakken en enkele master: IT is zo'n gekke combi) en wellicht later maar zien of ik mij kan specialiseren binnen het snijvlak van IT en notarieel.quote:Op zondag 14 juni 2015 18:04 schreef Henrys het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe lastig het nou is om een baan op niveau te vinden als je klaar bent. Ik twijfel zelf tussen IT-recht en Strafrecht, ik zou ze graag beide doen maar heb echt geen zin om twee keer een scriptie te schrijven en het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen die met allerlei nevenactiviteiten en hoge cijfers strafrecht afstuderen alsnog geen werk op niveau kunnen vinden en daarom maar iets bij de rechtbank of universiteit doen. IT-recht vraag ik me ook wel af hoe snel je daar nou werk in vind. De docenten zelf zijn wel erg positief maar dat is bij veel studies zo
Het enige dat een jurist verkoopt is kennis. Dus waarom specialisatie conservatief is snap ik niet. Ik zie ook niet voor mij hoe het gros van de juridische afwegingen of rechtspraak ooit gedigitaliseerd kan worden: kansberekening is wat anders dan recht.quote:Op zondag 14 juni 2015 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook zo. Maar ik zie ook het wel gebeuren dat daar waar tig beroepen ten onder gingen aan de industriële revolutie, ook tig beroepen ten onder zullen gaan aan automatisering en digitalisering. Hetgeen een notaris, advocaat en/of rechter doen maakt niet dat zij onmisbaar zijn. Wil niet zeggen dat het van de een op andere dag een feit zal zijn, maar het is nogal conservatief om te denken dat er geen verandering zal komen. Dus specialisatie zelf is geen waarborg.
[..]
Die twijfel had ik zelf dus ook. (IT <> Notarieel in mijn geval) Heb zelf besloten om het bij notarieel te houden (bachelor: notarieel afronden met losse IT-vakken en enkele master: IT is zo'n gekke combi) en wellicht later maar zien of ik mij kan specialiseren binnen het snijvlak van IT en notarieel.
Ja? Ik zou juist denken dat kennis steeds makkelijker voor een ieder toegankelijk is en dat een jurist zich onderscheid door zijn of haar vaardigheden. Als advocaten enkel kennis aanbieden is een groot deel daarvan op korte termijn inwisselbaar.quote:Op zondag 14 juni 2015 18:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het enige dat een jurist verkoopt is kennis.
Gedigitaliseerd of geautomatiseerd?quote:Dus waarom specialisatie conservatief is snap ik niet. Ik zie ook niet voor mij hoe het gros van de juridische afwegingen of rechtspraak ooit gedigitaliseerd kan worden: kansberekening is wat anders dan recht.
En dat is dan alleen nog de huidige techniek. Er worden al algoritmes ontwikkeld die teksten kunnen ontleden en artikelen kunnen schrijven. Momenteel zit dat nog diep in de uncanny valley maar dat is een kwestie van tijd.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:35 schreef Valid het volgende:
Het is echt onzin en kortzichtig om te denken dat het bulkwerk wat juristen bezighoudt niet geschikt is voor automatisering.
Je hoeft mij niet te wijzen op het bulkwerk, met name het dd gebeuren. Volgens mij wel duidelijk wat ik daarvan denk en dat het een kwestie van tijd is voordat dat verdienmodel ingrijpend gaat veranderen.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja? Ik zou juist denken dat kennis steeds makkelijker voor een ieder toegankelijk is en dat een jurist zich onderscheid door zijn of haar vaardigheden. Als advocaten enkel kennis aanbieden is een groot deel daarvan op korte termijn inwisselbaar.
[..]
Gedigitaliseerd of geautomatiseerd?
Overigens is dat al aan de gang dat computers steeds meer werk van juristen overnemen. Met name wat betreft het bulkwerk bestaat er weinig discussie over de vraag of dat op termijn grotendeels geautomatiseerd kan worden. Het complexe werk schijnt erg lastig te zijn - waar ik me persoonlijk ook van alles bij kan voorstellen.
Voor grote kantoren kan blackstone discovery bijvoorbeeld een handige tool zijn om veel DD werk te automatiseren. Of zie bijvoorbeeld dit artikel uit de NY Times: Armies of Expensive Lawyers, Replaced by Cheaper Software of dit boek van Richard Susskind wat ook hierover gaat: Tomorrow's Lawyers
Het is echt onzin en kortzichtig om te denken dat het bulkwerk wat juristen bezighoudt niet geschikt is voor automatisering.
1%?quote:Op zondag 14 juni 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:
Hoe zouden jullie één honderdste deel opschrijven? Zo? Of 1/100ste?
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:52 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nop, gewoon aan een tafel met laptop.
wat doe jij eigenlijk tegenwoordig?quote:Op maandag 15 juni 2015 09:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.quote:
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....quote:Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.
Intuïtief vind ik één procent gepaster indien je slechts enkele keren naar percentages verwijst.
Wauw, wat ben je dom als je dat niet ziet, zeg.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....
Een enkel?
Yes, is een enkel die beweegt.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....
Een enkel?
quote:Op maandag 15 juni 2015 09:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.
Intuïtief vind ik één procent gepaster indien je slechts enkele keren naar percentages verwijst.
Heb ook geen idee wat dat betekent.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.
Ik heb al moeite met het woord wegschenken.quote:
Waarom weet je niet of 1% kan maar twijfel je niet over één honderdste?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.
Ik weet bijna zeker dat hij bedoelt dat ie niet wist dat je überhaupt een procent / een honderdste / 1/100 / 1% van een certificaat kan schenken. Niet gericht op de specifieke notatie dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom weet je niet of 1% kan maar twijfel je niet over één honderdste?
En ik heb ook moeite met wegschenken.
ik bij nader inzien ook...quote:Op maandag 15 juni 2015 13:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb al moeite met het woord wegschenken.
Je bent een heel eind in de goede richting. De blote eigendom wordt aan A overgedragen, waardoor het erfpachtrecht inderdaad door vermenging vervalt en A eigenaar wordt van de grond. Dat deel van je analyse klopt dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:11 schreef Blistering het volgende:
Ik ben maar eens begonnen met het leren voor m'n tentamens van maandag (goederenrecht) en woensdag (staatsrecht).
Snap alleen 1 ding niet, en ook via m'n boek kom ik er niet uit. Stel dat A een recht van erfpacht heeft op een perceel van B, en dat B vervolgens de eigendom van het perceel overdraagt aan A. Dan verkrijgt A dus de blote eigendom, en dan komt het recht van erfpacht volgens mij te vervallen door vermenging krachtens 3:81 lid 2 sub e.
Maar wat nou als de C-bank een hypotheek op dat recht van erfpacht had? Ik kan echt nergens vinden wat er dan met dat hypotheekrecht gebeurt. Enerzijds zou je zeggen dat dat teniet gaat omdat het recht waaruit het is afgeleid (het erfpachtrecht) teniet gaat (3:81 lid 2 sub a), maar anderzijds lees je in 3:81 lid 3 weer dat vermenging niet ten nadele werkt van hen die op het tenietgaande beperkte recht zelf een beperkt recht hebben.
Arghhhhhhhhhhh
Is het einde van dit essay al een beetje in zicht?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |