1%?quote:Op zondag 14 juni 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:
Hoe zouden jullie één honderdste deel opschrijven? Zo? Of 1/100ste?
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:52 schreef Accursius het volgende:
[..]
Nop, gewoon aan een tafel met laptop.
wat doe jij eigenlijk tegenwoordig?quote:Op maandag 15 juni 2015 09:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.quote:
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....quote:Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.
Intuïtief vind ik één procent gepaster indien je slechts enkele keren naar percentages verwijst.
Wauw, wat ben je dom als je dat niet ziet, zeg.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....
Een enkel?
Yes, is een enkel die beweegt.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik zat er gister ook al naar te kijken, maar wat heb jij nou voor UI....
Een enkel?
quote:Op maandag 15 juni 2015 09:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig al meer stopcontacten? Was altijd een drama om een studieplek met stopcontact te vinden. Altijd zo'n gehannes met stekkerdozen die mensen door de hele zaal trokken om stroom te krijgen. Hoop dat ze daar ondertussen wat aan gedaan hebben, in plaats van geld (en ruimte) af te fakkelen voor zo'n learning grid (zo heet die halve verdieping met die kubussen toch?). Echt ongelooflijk dat ze daar een halve verdieping en 100+ pc's voor op hebben geofferd.
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
In een lopende tekst zou je dat - denk ik - voluit schrijven, in elk geval procent in plaats van %. Of het 1 of één moet zijn zou je even kunnen uitzoeken. Normaal gesproken schrijf je getallen tot twintig voluit, maar of dat bij procenten ook geldt weet ik zo niet.
Intuïtief vind ik één procent gepaster indien je slechts enkele keren naar percentages verwijst.
Heb ook geen idee wat dat betekent.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.
Ik heb al moeite met het woord wegschenken.quote:
Waarom weet je niet of 1% kan maar twijfel je niet over één honderdste?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar heb ik voor gekozen ja. Een procent. Wist eigenlijk niet dat zoiets kon, 1% van een certificaat wegschenken.
Ik weet bijna zeker dat hij bedoelt dat ie niet wist dat je überhaupt een procent / een honderdste / 1/100 / 1% van een certificaat kan schenken. Niet gericht op de specifieke notatie dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom weet je niet of 1% kan maar twijfel je niet over één honderdste?
En ik heb ook moeite met wegschenken.
ik bij nader inzien ook...quote:Op maandag 15 juni 2015 13:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb al moeite met het woord wegschenken.
Je bent een heel eind in de goede richting. De blote eigendom wordt aan A overgedragen, waardoor het erfpachtrecht inderdaad door vermenging vervalt en A eigenaar wordt van de grond. Dat deel van je analyse klopt dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:11 schreef Blistering het volgende:
Ik ben maar eens begonnen met het leren voor m'n tentamens van maandag (goederenrecht) en woensdag (staatsrecht).
Snap alleen 1 ding niet, en ook via m'n boek kom ik er niet uit. Stel dat A een recht van erfpacht heeft op een perceel van B, en dat B vervolgens de eigendom van het perceel overdraagt aan A. Dan verkrijgt A dus de blote eigendom, en dan komt het recht van erfpacht volgens mij te vervallen door vermenging krachtens 3:81 lid 2 sub e.
Maar wat nou als de C-bank een hypotheek op dat recht van erfpacht had? Ik kan echt nergens vinden wat er dan met dat hypotheekrecht gebeurt. Enerzijds zou je zeggen dat dat teniet gaat omdat het recht waaruit het is afgeleid (het erfpachtrecht) teniet gaat (3:81 lid 2 sub a), maar anderzijds lees je in 3:81 lid 3 weer dat vermenging niet ten nadele werkt van hen die op het tenietgaande beperkte recht zelf een beperkt recht hebben.
Arghhhhhhhhhhh
Is het einde van dit essay al een beetje in zicht?quote:Op maandag 15 juni 2015 13:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |