klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 17:38 |
Dit is deel 2 van een eerder topic. Misschien wil een mod even een 2 achter de TT zetten. Vorige deel: NWS / NS sluit vrijdag de poortjes op Rotterdam CS Dank. Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb. Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen ![]() Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen. De NS blijft gewoon een kut bedrijf! | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 17:39 |
Het is pure diefstal van de gewone burger! | |
BaardaapAd | zondag 31 mei 2015 @ 17:41 |
De winkeliers klaagden ook hoor ..... bijna een maand geleden; http://www.rijnmond.nl/ni(...)al-lopen-klanten-mis
| |
De_Kaas | zondag 31 mei 2015 @ 17:41 |
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde. Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is? | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 17:42 |
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd. WTF het zijn je allerbeste klanten. Zij betalen 485 euro per maand of VOORUIT voor het hele komende jaar. Die klanten zou je met fluwelen handschoenen moeten benaderen. Maar nee, zoals ze het van plan waren is bruut en onbeschoft. The ugly face van de ware monopolist. [ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 31-05-2015 17:50:59 ] | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 17:42 |
ALLE MINPUNTEN OP EEN RIJ - Poortjes die niet goed werken - in en uitcheck systeem voldoet niet - aggressieve NS medewerkers - lage klantvriendelijkheid - systeem die voor niemand duidelijk is - vervoerbedrijven jatten geld van reizigers door het ov systeem - onterecht geld afschrijven van ov pas - borg betalen om te reizen is debiel - | |
BaardaapAd | zondag 31 mei 2015 @ 17:44 |
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt. | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 17:47 |
Ik heb deze maand wel 50 euro in mijn portemonnee kunnen houden omdat ik geen drankje en broodje meer op het CS rotterdam haal ![]() LATEN we hopen dat een paar winkels gewoon besluiten om op het station te stoppen ![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 17:48 |
Niet eens terugvragen. Automatisch terugboeken. Geen formulieren in 3-voud invullen. Dit zijn zeer doorzichtige barrières om het gros te ontmoedigen. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 17:48 |
Goede poging trouwens. | |
De_Kaas | zondag 31 mei 2015 @ 17:49 |
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 17:51 |
Daar was laatst ook iets in het nieuws over inderdaad ![]() | |
Kansenjongere | zondag 31 mei 2015 @ 17:54 |
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig. Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt. Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd. Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen. Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven. Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil. Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 17:55 |
Het is wat dat punt betreft wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken. Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren. Wat overigens op geen enkele wijze het probleem van de klant zou moeten zijn of moeten worden, maar dat boeit ze niet want monopolist. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 17:57 |
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima ![]() | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 17:58 |
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is... ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds... JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:01 |
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:01 |
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:06 |
Waarom komt deze maatregel er dan? | |
Kansenjongere | zondag 31 mei 2015 @ 18:09 |
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties). Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:10 |
Dat staat in zin 1 van #5. Ook daar. Dat is n.l. de enige manier. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:11 |
Heb je gelijk in. En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten. Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:16 |
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen. Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie. | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 18:19 |
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot maken ![]() | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:20 |
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten. Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:20 |
Hij heeft last van oprechte, gekmakende boosheid. Ik herken dat wel. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:21 |
Dat is prima, maar dat was mijn vraag niet ![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:21 |
Dat is correct. Goede conclusie. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:22 |
Als je hier al zo emotioneel van wordt, dan zijn er nog wel wat andere zaken in dit land en de wereld waar je dan maar beter niet achter kunt komen ![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:24 |
Zoiets vraagt soms een nobeler doel. Pick your battles. Maar dat is de zijne. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:25 |
Dat hoop ik dan maar ![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:29 |
Ik vind wel dat ie de topics leuk aan de gang weet te houden. En daar profiteren we wat onze hobby betreft allemaal weer van. Klaas bedankt. | |
crystal_meth | zondag 31 mei 2015 @ 18:42 |
wereldwijde protesten!![]() ![]() ![]() ![]() | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:44 |
![]() | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:50 |
Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren. Maar wat stelt het eigenlijk voor? | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:54 |
Jij ziet in Nederland protestacties gebeuren ja? Ik acht de kans niet zo groot ![]() | |
crystal_meth | zondag 31 mei 2015 @ 18:56 |
Protest in in Turkije Protest tegen WK 2014 in Brazilië Occupy Wall Street protest tegen hoge vervoerstarieven in Rio | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:56 |
Ik ook niet. Maar als het water je tot aan de keel staat, dan wel. Het is alleen nog niet zo ver. Hij kan best dwars zijn als het moet hoor, de Nederlander. | |
Bart2002 | zondag 31 mei 2015 @ 18:58 |
Wel briljant verzameld. Alles met poortjes. | |
NewHorizon | zondag 31 mei 2015 @ 18:59 |
Zou wel eens leuk zijn, maar over het algemeen wordt alles hier gewoon geslikt. Ben ik zelf ook debet aan, want alhoewel ik het OV te duur vind, ga ik er echt niet voor op de barricades. | |
klaasweetalles | zondag 31 mei 2015 @ 22:12 |
nee natuurlijk niet dat doe jij niet jij reist natuurlijk met flinke korting...want jij werkt bij de NS oelewapper | |
NewHorizon | maandag 1 juni 2015 @ 20:02 |
Ik betaal volle prijs, want ik werk niet bij de NS. Gekkie. | |
klaasweetalles | maandag 1 juni 2015 @ 21:24 |
waarom reageer je er zo laat op had de trein weer vertraging? | |
NewHorizon | maandag 1 juni 2015 @ 21:26 |
Ben je door je argumenten heen? | |
klaasweetalles | maandag 1 juni 2015 @ 22:29 |
nee.... vanochtend was ik dus weer op centraal station stonden van die tieners van die bonnen uit te delen met flinke korting van de winkels binnen het poortengebied..... dat zegt al genoeg Ik heb uit bronnen dat eind van de maand de poortjes weer open zullen gaan. | |
#ANONIEM | maandag 1 juni 2015 @ 22:32 |
| |
Tokus | maandag 1 juni 2015 @ 22:50 |
dat doen ze ongeveer elke maand, al sinds begin dit jaar (of wellicht nog langer). | |
HaverMoutKoekje | maandag 1 juni 2015 @ 22:56 |
Al jaren. | |
Skv | maandag 1 juni 2015 @ 23:01 |
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG MAAR GRAAIEN EN GRAAIEN!!11 ![]() | |
MouzurX | maandag 1 juni 2015 @ 23:14 |
OV is niet te duur aangezien met een lagere prijs meer mensen met het OV zouden gaan en daar de capaciteit niet voor is. In de treinen niet, maar vooral op de stations en op de sporen niet. Breda-Tilburg zit echt al te vol qua treinen, daar kan je er gewoon niet veel meer laten rijden. En de stations zouden het ook niet aankunnen, gelukkig zijn nu bijna alle stations in Noord-brabant iig verbouwd/in verbouwing want dat kon echt niet meer. Buiten de spits zijn de treinen leeg dat weet ik ook, maar het gaat toch om die piekuren ook georganiseerd te houden. | |
Bram_van_Loon | maandag 1 juni 2015 @ 23:22 |
Er is wel 1 groot specifiek probleem in deze kwestie, normaal geproken kan je als burger gemakkelijk ervoor kiezen om geen product af te nemen van dat bedrijf, in dit geval is het bedrijf het eigendom van de overheid die de auto flink extra belast waardoor die voor veel mensen niet te betalen is. Met andere woorden, de eigenaar van dit bedrijf heeft de ongezonde machtspositie dat het mensen kan dwingen het product af te nemen door de concurrent duurder te maken. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn in een vrijemarkteconomie. | |
Bram_van_Loon | maandag 1 juni 2015 @ 23:26 |
Sowieso zal het altijd duurder zijn: een kaartje met chip is duurder dan een kaartje zonder chip (hence de toeslag van 1 Euro) en die tourniquettes zijn ook niet bepaald goedkoop. Het is dus ongewenst dat dit systeem blijft bestaan. Als het toch blijft bestaan? - papieren kaartjes naast de OV-chipkaart (in verband met de toeslag van 1 Euro) - geen kosten rekenen voor de OV-chipkaart - direct (binnen een paar seconden moet het uitgevoerd zijn) een bedrag van 0-tegoed terugstorten zonder hiervoor kosten te rekenen, dit kunnen de mensen prima zelf doen met de automaten, daar heb je geen baliemedewerkster voor nodig. - bij abo's geen scanverplichting, dit i.v.m. privacy - veel sterker toezicht van een onafhankelijke privacywaakhond die administratorrights heeft voor heel het systeem en zodoende in de gaten kan houden wat er met die informatie gebeurt. - geen commercieel gebruik van verzamelde reisdata ... | |
Bram_van_Loon | maandag 1 juni 2015 @ 23:27 |
Inderdaad. | |
NewHorizon | maandag 1 juni 2015 @ 23:34 |
Jep, vandaar dat ik het heb over 'normaal gesproken'. Dit is een serieus probleem, veroorzaakt door de overheid, bij een belangrijke dienst in de samenleving. | |
Bram_van_Loon | maandag 1 juni 2015 @ 23:38 |
Op zich ben ik er een voorstander van dat je het autovervoer ontmoedigt, maar dan wel graag differentieel (naar inkomen en vermogen) en met openbaar vervoer wat zo goedkoop is als dat mogelijk is met een een fatsoenlijke kwaliteit. Dat laatste is ook niet het geval getuige de reserves van de NS. Om over de geldverspilling met de Fyra maar te zwijgen. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 2 juni 2015 @ 07:49 |
zakkenrollers zullen de optie erg waarderen. | |
Kassamiep | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:09 |
Hoezo ? In dit scenario gaat het naar een bankrekening dus is het perfect traceerbaar - niet iets wat een zakkenroller wil. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:14 |
nee, mensen met snode plannen gebruiken nou nooit bankrekeningen voor fraudezaken ![]() En wil Bram_van_loon dan zelf perfect traceerbaar zijn door alsnog prive bankrek. te koppelen aan anonieme kaart? dan kan je net zo goed naar een balie gaan | |
niels0 | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:28 |
Met de Aztec-code op buitenlandse tickets kunnen de tourniquets meerdere keren worden geopend. Ik heb het getest. Gelijk zo'n dik BOA-wijf op m'n nek haha. | |
Baconbus | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:30 |
![]() | |
niels0 | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:34 |
Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck. Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is. ![]() | |
Baconbus | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:35 |
Dat is wel pijnlijk idd. Geen id verder wat zo'n Aztec-code inhoudt. | |
niels0 | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:39 |
Aztec-code: ![]() Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart. Naar nu blijkt wordt er geen verbinding met een database gemaakt om de code af te vinken als zijnde 'gebruikt'. Het werkt dus puur client-side. | |
Tokus | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:40 |
In Nederland worden die meestal QR-codes genoemd | |
niels0 | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:42 |
QR is vergelijkbaar, maar anders: ![]() | |
NewHorizon | dinsdag 2 juni 2015 @ 14:52 |
Het OV-chipsysteem is per transactie decentraal, maar alles wordt uiteindelijk wel gesynced met centrale databases. Zo kunnen OV-chipkaarten geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld veel mee gereisd wordt maar nooit worden opgeladen. Kan me voorstellen dat dit met die aztec-codes hetzelfde werkt, maar er zit dus een vertraging tussen de eerste transactie, de het versturen en de verwerking door de centrale servers, en het terugsturen van een gebruikte Aztec naar alle poortjes. Wellicht dat die Aztec-codes ook een datum bevatten als je ticket daggebonden is. | |
niels0 | dinsdag 2 juni 2015 @ 15:10 |
Ik verwacht dat aztec-codes niet gesynchroniseerd worden want ik denk niet dat buitenlandse ticketverstrekkers verbinding maken met NS-servers dat er een code is gegenereerd, maar ik ga dingen nog wat verder uittesten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of men met een aztec-code ook poortjes kunt openen op tussengelegen stations voor als men de reis wil onderbreken. Een datum zal inderdaad wel in de code verwerkt zijn, maar ik ga het toch nog even proefondervindelijk vaststellen, want hoe zit het dan met een open retour-ticket? Reisdata zijn dan variabel. | |
Bart2002 | dinsdag 2 juni 2015 @ 15:28 |
Het zou me niks verbazen als je hier een lastig/onmogelijk te dichten mega-lek op het spoor ![]() Die codes zijn uiteraard makkelijk zelf te maken.. | |
DustPuppy | dinsdag 2 juni 2015 @ 15:34 |
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar). Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks ![]() | |
NewHorizon | dinsdag 2 juni 2015 @ 15:37 |
Je moet even weten wat het algoritme is dat gebruikt wordt. Het is een universeel algoritme, zie: http://www.ns.nl/over-ns/(...)onale-reizigers.html Heb dat voorbeeldticket van de Thalys door een Aztec-decoder gehaald, maar het is niet direct duidelijk waar bijvoorbeeld de datum en route staat verwerkt. | |
Tochjo | dinsdag 2 juni 2015 @ 18:59 |
Volgens dit overzicht komen er in Den Bosch geen poortjes. | |
DustPuppy | woensdag 3 juni 2015 @ 08:13 |
Dan klopt het overzicht niet. | |
Bram_van_Loon | woensdag 3 juni 2015 @ 16:32 |
Het lijkt me het meest aannemlijk dat een combinatie van datum en identificatienummer (voor het ticket) wordt gebruikt. De datum om ervoor te zorgen dat de poortjes enkel die dag dat je reist open gaan, het identificatienummer omdat veel tickes geen duidelijke geldigheidsduur hebben, bijv. twee maanden geldig totdat je ze hebt gebruikt (of technisch gezien totdat er is gecontroleerd wat in België frequent gebeurt). | |
NewHorizon | woensdag 3 juni 2015 @ 16:44 |
Het schijnt dat ook traject en dergelijke in de code verwerkt zijn, omdat sommige handige harries de tekst op een homeprint ticket aan gingen passen. Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken, maar dat zijn versleutelde aztec-codes. Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn ![]() | |
crystal_meth | woensdag 3 juni 2015 @ 16:46 |
Iemand heeft geld teveel... | |
Geerd | woensdag 3 juni 2015 @ 16:46 |
In Zwolle komen ze in de tunnel zag ik wel, beetje het idee als in Rotterdam. | |
Basp1 | woensdag 3 juni 2015 @ 16:47 |
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren. ![]() | |
Basp1 | woensdag 3 juni 2015 @ 16:49 |
Zelfs in de 2e wereldoorlog heeft men de duitse codes waarbij per dag de codering veranderde weten te kraken, dit zal dan op korte termijn waarschijnlijk ook wel bij deze codes gebeuren. | |
Bram_van_Loon | woensdag 3 juni 2015 @ 16:54 |
Dat zou logisch zijn. Er is meer dan voldoende dataruimte om die informatie op te nemen. http://www.mobiliodevelopment.com/aztec-code-2d-barcode/ Their dimensions depend on the number of characters encoded. The smallest symbol can be 15×15 modules, representing 13 numerical digits or 12 alphabetic letters and the biggest – 151×151 modules representing 3832 numeric or 3067 alphabetic letters or 1914 bytes of data. Theoretically all the 256 ASCII characters can be encoded. Uiteraard, anders zou het geen zin hebben om met zo'n code te werken. ![]() Wat ik nu vooral zou willen weten is wat er gebeurt als ik een bestaand biljet neem en een goede kopie maak. Gaat de kwaliteit van die kopie voldoende zijn? Zelfs al ben je een brave burger, het is altijd leuk als je het systeem kan verslaan. ![]() | |
Bram_van_Loon | woensdag 3 juni 2015 @ 16:59 |
Volgens mij waren het wel wat simpelere codes en de allerslimste mensen werkten hieraan. Dit was de fundering van de latere computer, het Americaanse ministerie van defensie kreeg enorm veel interesse in het ontwikkelen van computers en gaf grote fondsen aan teams die hier onderzoek naar deden. Ik twijfel er niet aan dat je het algoritme wat voor die Aztec wordt gebruikt kan kraken, zeker als je over heel erg veel biljetten beschikt. De vraag is hoe lang het gaat duren en hoe gemotiveerd voldoende slimme mensen zijn om dit te doen. | |
Bram_van_Loon | woensdag 3 juni 2015 @ 17:01 |
Schattig maar juist deze groep heeft dat het minst nodig, laat de ANWB dit organiseren voor haar vroegere doelgroep, de fietsers. ![]() | |
Boze_Appel | woensdag 3 juni 2015 @ 17:05 |
Ook wel super, want het hele argument dat zwartrijders dan niet meer binnenkomen is meteen van tafel. ![]() Met zo'n kaart ben je weer terug bij af, voor de vervoerders dan. | |
HaverMoutKoekje | woensdag 3 juni 2015 @ 17:18 |
dat lijkt me in de spits niet prettig, je komt er niet af en je komt er niet op wegens filevorming aan beide kanten. | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 17:50 |
Dus alle overstappers moeten verplicht uit- en inchecken en missen daardoor hun aansluiting en zien hun korting als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer dit omchecken in de spits plaatsvindt terwijl hun reis in de daluren was begonnen? | |
freako | woensdag 3 juni 2015 @ 18:02 |
Zo'n kaart bestaat allang, de NS-Businesscard. De RET heeft ook al een proef gedaan met achteraf betalen voor 'gewone reizigers'. Als ik de FAQ lees: http://www.anwb.nl/verkee(...)veel-gestelde-vragen lijkt het erop dat het eigenlijk een NS-Businesscard is, op een OV-chipkaart met een ANWB-logo. [ Bericht 13% gewijzigd door freako op 03-06-2015 18:07:37 ] | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 18:36 |
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt. | |
klaasweetalles | woensdag 3 juni 2015 @ 18:42 |
ze beginnen het snappen die klunzen maar waarom eerst een proef wat een debielen zeg, dit kan gelijk ingevoerd worden ik had een brief gestuurd naar de directie van de ns 2 weken geleden, blijkbaar heeft het geholpen ik had ze ook bedreigd..... | |
Bram_van_Loon | woensdag 3 juni 2015 @ 18:44 |
De BOA's, ze zijn zo erg fout dat het nauwelijks leuk is om er satire mee te bedrijven. Ik zou graag John Oliver hier zijn tanden in willen zien zetten. | |
HaverMoutKoekje | woensdag 3 juni 2015 @ 18:45 |
Die snap ik niet Kansenjongere, waarom is dit volgens jou? Je moet nog steeds in en uitchecken | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 18:47 |
Stel dat de NS mij een reis in rekening brengt zonder dat ik die heb gemaakt. Bijvoorbeeld door een fout in hun administratie, een gekloonde ov-chipkaart of een willekeurige andere oorzaak. Hoe kan ik dan bewijzen dat ik die reis niet heb gemaakt? | |
klaasweetalles | woensdag 3 juni 2015 @ 19:03 |
zullen zat gaten in zitten dit systeem stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 19:12 |
Dan zul je een correctieboete krijgen. De vraag is alleen welk tarief ze rekenen (¤ 0,01 , ¤ 10,- of ¤ 20,-). Ik vermoed dat laatste. | |
NewHorizon | woensdag 3 juni 2015 @ 22:08 |
Ja, en als een bank ¤50,- van mijn rekening afhaalt kan ik ook niet bewijzen dat ik die opname niet heb gedaan. Zo lust ik er nog wel een paar. | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 22:14 |
De vergelijking met banken is in die zin op zijn plaats dat de ov-chipkaart inmiddels al meermalen gekraakt is en de banken ook een betaalproduct bieden dat zo lek als een mandje is, namelijk de credit card. Maar waar de banken bij misbruik van je credit card vrijwel altijd direct alles terugbetalen moet ik nog zien dat de vervoerders dat ook doen, ik vrees dat die je van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) zullen sturen en vice versa. | |
klaasweetalles | woensdag 3 juni 2015 @ 22:18 |
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken. Dat kan bij upc eneco enzovoorts... Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank. En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf. | |
Kansenjongere | woensdag 3 juni 2015 @ 22:21 |
Storneren kan inderdaad heel eenvoudig, alleen heb je vervolgens wel meteen een incassobureau op je dak. | |
kalinhos | woensdag 3 juni 2015 @ 23:17 |
Dan ben je gewoon een ei. Het kan je 1-2x gebeuren en dan kan je je geld nog gewoon teurgkrijgen bij de NS. Gebeurt het je structureel ben je gewoon een ei. Als ik parkeer en betaal via mn app moet ik ook onthouden dat ik de app-betaling stop zodra ik wegrijd. Het zal me misschien wel een x gebeuren dat ik dit vergeet te doen en betaal tot 22.00 's avonds. Maar als het me nog 2x gebeurt ben ik de sukkel en niet de ontwikkelaar van de app. | |
klaasweetalles | donderdag 4 juni 2015 @ 18:55 |
je bent zelf een ei ![]() wat maakt het nou uit of het 1 keer gebeurd of 10 gebeurd. het kost de reiziger gewoon geld soepkip | |
Bart2002 | donderdag 4 juni 2015 @ 19:47 |
Dit is wel een heel goed punt. En m.i. heel realistisch. | |
klaasweetalles | maandag 8 juni 2015 @ 18:47 |
We gaan gewoon wachten tot dat de eerste dode valt, dan gaan de poortjes vanzelf wel open
| |
Teslynd | maandag 8 juni 2015 @ 19:19 |
Moet binnen een maand. | |
Kassamiep | maandag 8 juni 2015 @ 19:31 |
Iets meer: binnen 56 dagen. | |
Andiamo | maandag 8 juni 2015 @ 19:47 |
Was er net zoveel agressie in het OV, toen er nog kaartjes verkocht werden? Zo niet, dan gaan die poortjes ook niet helpen. Helemaal al niet tegen zwartrijders, zolang er niet op elk station poortjes zijn (Sloterdijk bijvoorbeeld). | |
Red_85 | maandag 8 juni 2015 @ 19:58 |
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. . | |
klaasweetalles | maandag 8 juni 2015 @ 21:07 |
GELUKKIg komt het in de krant metro mocht er nu wat gebeuren dan mag de ns zich verantwoordelijk voelen wel 30 man bij die poortjes neerzetten, en het grootste gedeelte staat daar maar dan kan je minimaal 3 man ook wel er vanaf halen en bij de plekken zetten waar het nu een gevaar vormt om over de hekken te klimmen maar de ns kennende gaan ze dat niet doen.... | |
Red_85 | dinsdag 9 juni 2015 @ 11:35 |
'Dat is dan ook niet de verantwoordelijkheid van de ns'. ![]() | |
kalinhos | dinsdag 9 juni 2015 @ 12:37 |
Wat ook zo is. Als je zelf zo stom bent over een hek te klimmen en een trein terug te koppen is natuurlijk niet de oorzaak het feit dat je moet betalen om het station op te mogen. Nee, de oorzaak is dat je op het spoor loopt en het spoor is nou eenmaal voor treinen. Treinen komen niet op voetpaden, voetgangers komen niet op het spoor. Lijkt mij een prima scheiding. Je kan altijd wel ergens een hek over en zo het spoor op en dus uiteindelijk naar een station lopen. Je kan hier niet de NS de schuld van geven natuurlijk. | |
NewHorizon | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:02 |
Exact. Als ik wil shoppen op Schiphol zonder ticket, en ik blijf in het prikkeldraad hangen terwijl ik over het hek klim, dan is dat zeker ook de schuld van Schiphol ![]() | |
crystal_meth | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:10 |
Nee, als je door een vliegtuig gedood wordt is het de schuld van Schiphol. | |
klaasweetalles | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:39 |
De NS is wel verantwoordelijk voor mensenlevens op het spoor DAT HET NU gebeurt is het gevolg van hoe de ns nu op het centraal station in rotterdam optreedt Ze hebben er kennis van genomen, dus is het maatschappelijk noodzakelijk dat er maatregelen zullen volgen om dit te voorkomen. Mochten ze dit niet doen dan zij ze gewoon laks en zijn ze medeverantwoordleijk als er ongelukken volgen. | |
kalinhos | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:44 |
De NS (of Prorail, of de gemeente Rotterdam) heeft het lopen op het spoor zo moeilijk mogelijk gemaakt. Er staan hekken zodat kids, bejaarden of hardlopers niet ineens per ongeluk spoor 11A oplopen. Mensen die over een hek heen klimmen zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk. Enige wat je zou kunnen doen is er 220Volt op zetten. | |
Kansenjongere | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:51 |
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren? Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem. | |
Kassamiep | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:08 |
Ach, op dit moment kom je zelfs met een compleet paard nog door de beveiliging heen ![]() http://nos.nl/artikel/204(...)ony-in-de-trein.html Eigenlijk wel leuk om zo mee te doen aan het WK poortjesspringen. | |
klaasweetalles | dinsdag 9 juni 2015 @ 22:25 |
NS is gewoon een geflipte bedrijf dat nergens verantwoorlijkheid voor wil nemen en altijd met debiele smoesjes aan komt zetten. 30 procent van het NS personeel is gewoon geflipt en is van niveau lik me kutje. Het zit vol me geflilpte controleurs die alleen maar stoer willen doen en provoceren, Hebben thuis geen fillker te vertellen volgens mij. Als je nergens aan de bak komt kan je wel bij de NS terecht. Het personeel is helemaal doorgedraaid met die debiele instrukties van de leidinggevende. Ze gaan met gevaar voor eigen leven confrontatie aan met reizigers die geen kaartje hebben. En dan praat je soms over een kut ritje van 3 euro. Daar willen ze hun leven voor wagen en geweld gebruiken. Hoe gestoord ben je dan? 70 procent van al het geweld is de schuld van het personeel van NS zelf. | |
kalinhos | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:04 |
Ik weet nooit of Klaas nou serieus is als hij eigenlijk zegt dat we iedereen maar zn gang moeten laten gaan qua wel of niet betalen. Zal een mooi te besturen maatschappij worden ![]() | |
kalinhos | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:09 |
Mwoah is misschien een kwestie van keuzes maken. Alsnog is het niet de verantwoordelijkheid van de NS als een volwassen man zelf over een hekje klimt. Dat hek zegt namelijk al: voorjekijkendoorlopen, hier moet je niet overheen. Dat was mn oorspronkelijke punt. Klaas en Red85, symbool voor de maatschappij 2015 in die postst, schoven gelijk de verantwoordelijkheid van eventuele gewonden of doden in de schoenen van de NS. Als iemand over het hek klimt en aangereden wordt is het niet de schuld van diegene die geklommen is. Nee nee, het is de schuld van de NS die niet voorkomen heeft dat mensen over hun hekken heen klommen. Díe mentaliteit, die afschuif-reflex, daar kots ik op ![]() ![]() De NS-beveiligers zouden het kunnen controleren ja, maar is dat hun taak? | |
Kansenjongere | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:16 |
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes. | |
kalinhos | dinsdag 9 juni 2015 @ 23:18 |
En waar leg je dan de grens? Dan gaan ze 100 meter verderop om de hoek het hekje over, of 2km verderop waar er net geen hekje meer staat. Het hek (pun intended) is dan van de dam natuurlijk. Het spoor is niet 100% te beveiligen, tenzij je alles omtunnelt zogezegd. Dat kan niet. De beveiligers worden (lijkt me ) gebruikt voor de poortjes. Dat er dan apen nog overheen klimmen 2km verderop lijkt me eerder een probleem van de politie. | |
Bram_van_Loon | woensdag 10 juni 2015 @ 00:08 |
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid? Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens. Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen. Het is aan de samenleving om ervoor te zorgen dat mensen die hulp nodig hebben dit krijgen: zowel professionele hulp als andere (met zijn allen eens een beetje omkijken naar elkaar, zo moeilijk is dat niet). Steek liever daar het geld in dan in al die hekken, controleurs etc. [ Bericht 32% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-06-2015 00:13:53 ] | |
Bart2002 | woensdag 10 juni 2015 @ 00:25 |
Zeer juist. | |
kalinhos | woensdag 10 juni 2015 @ 06:55 |
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo. | |
klaasweetalles | zaterdag 13 juni 2015 @ 16:29 |
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen wat een simpele ziel ben jij zeg Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken. | |
Kassamiep | zaterdag 13 juni 2015 @ 16:40 |
Treinen hebben geen rempedaal ![]() | |
kalinhos | zondag 14 juni 2015 @ 14:25 |
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistocht ![]() | |
klaasweetalles | zondag 14 juni 2015 @ 14:31 |
effe kijken hoor ik ben weles per ongeluk in een dames toilet geklommen ik ben weles per ongeluk over een hek geklommen en toen zat ik in een opENlucht zwembad ik ben weles per ongeluk over een muur geklommen tijdens mijn gevangnisstraf van 12 jaar en toen was ik ineens vrij man ik ben weles per ongeluk een bank binnen geklommen en toen had ik ineens 14 miljoen euro DUS WAAR HEB JE OVER JONGE, PER ONGELUK IS BEST MOGELIJK! | |
Bart2002 | zondag 14 juni 2015 @ 14:42 |
![]() | |
crystal_meth | zondag 14 juni 2015 @ 14:45 |
dit topic krijgt af en toe surreële trekjes... ![]() | |
Red_85 | zondag 14 juni 2015 @ 15:55 |
NS heeft wel eens per ongeluk de italiaanse grens beklommen, toen kwamen ze terug met een paar fyra's en waren ze 800mln armer. | |
klaasweetalles | dinsdag 7 juli 2015 @ 21:27 |
ik heb het liefst dat ze failliet gaan... Nou volgens mij gaat het op dit moment echt slecht met de winkels op het station, vakantietijd.....en nu komen er nog minder mensen..... ik wil best een broodje daar halen....maar het mag niet van die gayfiguren van de ns | |
ColorCartridge | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:12 |
TS is een beetje dom en eigenwijs. En vooral heel erg gefrustreerd. In heel Rotterdam zijn 100000 winkels om broodjes/patat/friet/andere lekkernijen te kopen, maar TS is eigenwijs en wil per se naar het station om de genoemde etenswaren te verkrijgen. Echter doordat TS weigert om eenmalig 20 euro op zijn kaart te zetten, kan hij het station niet binnen. (20 euro, waar hebben we het over, dit terwijl TS waarschijnlijk honderden euro's in het weekend verbrast aan drank/drugs/etc.). Maar als TS binnen een uur weer uitcheckt krijgt hij die 20 euro weer netjes op zijn kaart gestort. Altijd handig als hij ergens reist waar zijn abonnement niet geldig is. Ik snap dus het geklaag van TS helemaal niet over de chipkaart. Geen omkijken meer naar losse kaartjes of strippenkaarten, gewoon in- en uitchecken, nooit meer naar het loket om een kaartje te kopen waar je dan ellenlange rijen zou hebben. Ja er moet 20 euro op om er gebruik van te kunnen maken, maar een strippenkaart betaalde je vroeger ook vooraf zonder dat je er ook maar een kilometer mee had gereden. | |
klaasweetalles | donderdag 9 juli 2015 @ 19:00 |
domme idioot ga rond het centraal station ergens maar een broodje kopen dan idioot.... er is niet veel buiten het station. En ik kom op het station met de metro dus ik daar gelijk kunnen shoppen ...en niet 10 minurten verder weet je wel waar rotterdam ligt kneus | |
ColorCartridge | donderdag 9 juli 2015 @ 19:13 |
![]() ![]() Heb je je pilletjes wel ingenomen? Ga hulp zoeken man. O ja, ik stap dagelijks over op Rotterdam CS, dus ja ik weet waar Rotterdam ligt. TS kan er gewoon totaal niet mee omgaan. ![]() | |
Bart2002 | donderdag 9 juli 2015 @ 19:29 |
Zeer zeker. Maar hij wil er ook helemaal niet mee omgaan. Wat mij betreft zeer terecht. Ik vind die oprechte boosheid wel bewonderenswaardig. | |
klaasweetalles | zaterdag 11 juli 2015 @ 08:44 |
wat een malloten deze gasten ik vind de markthal echt mooier en veel klantvriendelijker.. cs is totaal niet klantvriendelijk... kijk maar die 20 mongolen in NS pakjes die daar maar heel de dag VOOR DE POORTJES staan, is geen gezicht! | |
Basp1 | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:09 |
De markthal was wel genomineerd maar heeft het architectonisch toch af moeten leggen tegen het nieuwe station. En terecht wat mij betreft het is een mooi gebouw geworden, de markthal is ook mooi maar niet zo monumentaal als het nieuwe station. Ben maar blij dat er in Rotterdam zoveel dingen gebouwd worden die architectonisch iets hebben. http://www.gebouwvanhetjaar.nl | |
niels0 | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:18 |
Ik vind het maar een gedrocht. Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door niels0 op 11-07-2015 09:34:17 ] | |
klaasweetalles | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:15 |
doe effe normaal gek dat antwerpen ding lijkt wel een 12e eeuwse kerk ..... | |
Basp1 | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:19 |
Dan had hij nog beter Amsterdam centraal door cuypers als vergelijking neer kunnen zetten. | |
niels0 | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:25 |
Victoria Terminus Mumbai: ![]() Met je Amsterdam. ![]() | |
Basp1 | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:27 |
Ons eigen nieuwe en oude cultureel erfgoed niet kunnen waarderen. ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:30 |
hoe ben jij joh 102? | |
VeX- | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:10 |
Ik vind het ook schandalig. Laat ze toch lekker optyfen. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:54 |
Eens. Antwerpen! ![]() ![]() ![]() Rotterdam. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:19 |
Antwerpen Centraal is een oud station. Daar kun je moeilijk een architectuurprijs aan geven. Al is het nieuwe deel onder de grond, wat je niet laat zien, ook best mooi. En Antwerpen zelf is kut. Dat plein voor het station is helemaal niet gezellig, maar een saaie vlakte met discountwinkels en fast food, in een stad waar mensen te schijterig en in zichzelf gekeerd zijn om elkaar op straat aan te kijken. Het station van Rotterdam ken ik niet, laatste keer dat ik er was was alleen de perronoverkapping klaar. Maar die is ook best mooi geworden. | |
niels0 | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:57 |
Ok, nemen we even een paar andere moderne stations die in tegenstelling tot Rotterdam CS wèl fraai vormgegeven zijn: Liège: ![]() Innsbruck: ![]() Wat een onzin. Antwerpen heeft alles wat een stad nodig heeft. Enige kutte aan Antwerpen is dat er te veel nederlanders komen. Dan heb je toch wel een heel belabberde smaak indien je dat mooi vindt. | |
crystal_meth | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:00 |
En te veel Antwerpenaars... | |
crystal_meth | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:05 |
Budapest Deli:![]() | |
Bram_van_Loon | zaterdag 11 juli 2015 @ 19:35 |
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het hier niet mee eens is. In ons eigen landje is het station van Groningen veel mooier dan dat van Rotterdam, het verschil is zo groot dat het niet eens een wedstrijd is. ![]() | |
Bram_van_Loon | zaterdag 11 juli 2015 @ 19:58 |
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven. | |
niels0 | zaterdag 11 juli 2015 @ 20:56 |
Ik las ergens dat die stations, het zijn er meerdere, van organisch materiaal zijn vervaardigd. | |
freako | zaterdag 11 juli 2015 @ 21:19 |
Het is gemaakt van glas. | |
Bram_van_Loon | zaterdag 11 juli 2015 @ 22:12 |
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen? Ik weet min of meer hoe ze dat voor flessen en potten en zo doen maar op deze schaal gaat dat niet op die manier lukken. | |
niels0 | zaterdag 11 juli 2015 @ 22:15 |
Lijkt erop dat het geperste panelen zijn. Ik heb even op Google gezocht, maar las alleen dat het van organisch materiaal is gemaakt. Zelf dacht ik eerst koolstof-composiet. | |
klaasweetalles | donderdag 16 juli 2015 @ 19:00 |
3 winkels willen stoppen heb ik uit bronnen | |
Eufonie | donderdag 16 juli 2015 @ 19:02 |
Kortom, het is weer een behoorlijk gefaald project als ik het zo lees? | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2015 @ 20:14 |
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor. | |
Eufonie | donderdag 16 juli 2015 @ 20:15 |
Dank voor de opheldering ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2015 @ 20:17 |
Poortjes achter de winkels is nu idd niet mogelijk op CS | |
Kassamiep | donderdag 16 juli 2015 @ 20:24 |
Niet ? Tot dusver is er weliswaar sprake van een toename van het aantal boetes, maar niet van een afname van het aantal zwartrijders of het aantal geweldsincidenten. En om die laatste 2 ging het nu juist zogenaamd. | |
klaasweetalles | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:50 |
wat zijn dat toch voor mongolen joh![]() zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing..... dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal.... | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:54 |
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik. Eens even horen hieronder waarom dat niet kan. Ik kan het zelf wel verzinnen: als je b.v. 16 links en rechts perrons hebt dan heb je 32x5 poortjes zijnde 160 poortjes. Dat maakt het wel een stuk duurder schat ik zo in. En onder de streep komt het er toch op neer dat de reiziger dit alles financieert. Dus het zijn keuzes tussen gemak en kosten. [ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 17-07-2015 20:12:37 ] | |
klaasweetalles | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:12 |
nee onzin, Die poortjes zijn eenmalige kosten dat station zal er wel 100 jaar blijven staan ik heb in 1 van vorige post al een berekening gemaakt wat de schade voor de winkeliers zijn kwa omzet als je dit zou omrekenen dan praat je over miljarden inkomstenderving over 100 jaar voor de winkels. ik denk dat gewoon dat ze nooit op het idee zijn gekomen om de poortjes voor de trappen neer te zetten.. zo hoge kostenpost is dat nou ook weer niet om die poortjes voor die trappen neer te zetten. Ze kunnen het zo ombouwen joh voor een ton, Die poortjes zijn mobiel die kunnen ze zo verplaatsen. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:21 |
Je kunt ze verplaatsen wellicht. Maar dat gaat alleen budgetneutraal op voor de stations met 2 perrons. Bij een station zoals Leiden of Amsterdam CS moet je de benodigde poortjes vermenigvuldigen met het aantal opgangen naar de perrons. Logischerwijs dacht ik. En aangezien de reiziger voor dit alles betaalt is dat principe gunstig voor degene die een broodje wil kopen maar zwaar in het nadeel van hen die een station gebruiken om zich te gaan vervoeren. Deze laatsten betalen de rekening lijkt me. Je verplaatst de kosten van dit (en die zijn er echt) naar de groep die werkelijk reist. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:32 |
Ik hoop dat je inziet dat zoiets niet klopt. Ook jouw auto of enig ander vervoermiddel, danwel alle bezit. Alles vereist onderhoud en afschrijving als je een prudent beleid voert qua kosten. Iets wat slijt door intensief gebruik dient vervangen te worden binnen X tijd. Het is heus niet zo simpel als jij het stelt. | |
Tokus | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:39 |
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd. Daar komt nog bij: sta je op het verkeerde perron, dan moet je naar een ander perron. Dus uitchecken, en bij het andere perron inchecken. Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron. Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:49 |
Eigenlijk is het belachelijk, al deze shit die jij beschrijft. Met het eenvoudige papieren kaartje had je geen last van dit soort "first world" problemen. Wat dat betreft snap ik de bezwaren wel en dat je tevens gedwongen wordt om met de "moderne" tijd mee te gaan. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:50 |
dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:51 |
Goede post. Of op Schiphol. Met die gigantische reisbagage, Op Schiphol hanteren ze dit principe overigens wel. Maar dan boven aan de trap richting de perrons. Dat heeft ook wel te maken met de aard van de luchthaven, men komt daar niet perse om de trein te nemen. [ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 17-07-2015 21:00:57 ] | |
Kansenjongere | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:10 |
Zolang je bij omchecken in de spits zowel je korting als je langeafstandskorting kwijt bent zou poortjes voor het perron plaatsen wel de allerdomste oplossing zijn die je kunt bedenken. Met andere woorden, doe maar niet. | |
Kansenjongere | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:12 |
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:15 |
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"? Dat klopt inderdaad. Ik zie het wel als een poortje maar je kunt er ook zo doorheen lopen inderdaad. | |
Kansenjongere | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:16 |
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's? | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:21 |
Ik heb geen idee wat dat zijn. Maar je hebt gelijk. Het zijn geen poortjes. Het geeft wel te denken overigens, in die zin dat het systeem niet waterdicht te krijgen is en alles wat je hier in investeert met het motto hoe je het aan de burgers wilt verkopen op dit soort zaken lek gaat. | |
Kansenjongere | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:25 |
CiCo (Check-in Check-out) zijn die gele paaltjes waarbij je zowel kunt in- als uitchecken (vandaar de naam). Mensen met een vervoersbewijs waarmee ze niet hoeven in te checken kunnen en mogen die dingen dus negeren. Met poortjes (mits gesloten) dwing je iedereen om in te checken / een barcode te scannen / personeel om hulp te vragen. NS zal hier vast wel poortjes willen, maar Schiphol is het enige station waar zij niets over te zeggen hebben. Om het systeem waterdicht te krijgen zou je niet alleen op alle stations (en dus niet slechts op 82 van de 400) poortjes moeten plaatsen, je zou bovendien moeten zorgen dat alle stations bemand zijn. Beide zaken zal men te duur vinden. | |
freako | vrijdag 17 juli 2015 @ 21:43 |
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing. | |
Bart2002 | vrijdag 17 juli 2015 @ 22:51 |
Ik geniet me altijd suf bij dit soort goed geïnformeerde berichten. M.a.w. de "weerlegging" van wat men aanneemt en wat niet klopt. | |
Kassamiep | zaterdag 18 juli 2015 @ 07:02 |
Bij 2 verschillende paaltjes overigens ook niet (dus als je incheckt bij paaltje A kan je meteen daarna uitchecken bij paaltje B). | |
klaasweetalles | zaterdag 18 juli 2015 @ 07:49 |
jOH HET IS allemaal onzin je kan binnen 4 seconde uitchecken en door die poortjes lopen, bovendien met de hoeveelheid poortjes die je heb is dat zo opgelost en als de trein op het laast nog op een ander perron aankomt dan heb je gewoon pech, met of zonder poortjes je mist deze meestal toch wel. kostenprobleem is helemaal bullshit, de ns heeft geld zat. Ze zijn overal in het land miljarden aan het uitgeven voor nieuwe stations enzovoorts, alsof die poortjes verplaatsen een grote kostenpost voor ze zou zijn [ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 18-07-2015 09:43:21 ] |