NS heeft wel eens per ongeluk de italiaanse grens beklommen, toen kwamen ze terug met een paar fyra's en waren ze 800mln armer.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
effe kijken hoor
ik ben weles per ongeluk in een dames toilet geklommen
ik ben weles per ongeluk over een hek geklommen en toen zat ik in een opENlucht zwembad
ik ben weles per ongeluk over een muur geklommen tijdens mijn gevangnisstraf van 12 jaar en toen was ik ineens vrij man
ik ben weles per ongeluk een bank binnen geklommen en toen had ik ineens 14 miljoen euro
DUS WAAR HEB JE OVER JONGE, PER ONGELUK IS BEST MOGELIJK!
ik heb het liefst dat ze failliet gaan...quote:Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NS heeft wel eens per ongeluk de italiaanse grens beklommen, toen kwamen ze terug met een paar fyra's en waren ze 800mln armer.
domme idiootquote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:12 schreef ColorCartridge het volgende:
TS is een beetje dom en eigenwijs. En vooral heel erg gefrustreerd.
In heel Rotterdam zijn 100000 winkels om broodjes/patat/friet/andere lekkernijen te kopen, maar TS is eigenwijs en wil per se naar het station om de genoemde etenswaren te verkrijgen.
Echter doordat TS weigert om eenmalig 20 euro op zijn kaart te zetten, kan hij het station niet binnen. (20 euro, waar hebben we het over, dit terwijl TS waarschijnlijk honderden euro's in het weekend verbrast aan drank/drugs/etc.). Maar als TS binnen een uur weer uitcheckt krijgt hij die 20 euro weer netjes op zijn kaart gestort. Altijd handig als hij ergens reist waar zijn abonnement niet geldig is.
Ik snap dus het geklaag van TS helemaal niet over de chipkaart. Geen omkijken meer naar losse kaartjes of strippenkaarten, gewoon in- en uitchecken, nooit meer naar het loket om een kaartje te kopen waar je dan ellenlange rijen zou hebben. Ja er moet 20 euro op om er gebruik van te kunnen maken, maar een strippenkaart betaalde je vroeger ook vooraf zonder dat je er ook maar een kilometer mee had gereden.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
domme idioot
ga rond het centraal station ergens maar een broodje kopen dan idioot....
er is niet veel buiten het station. En ik kom op het station met de metro dus ik daar gelijk kunnen shoppen ...en niet 10 minurten verder
weet je wel waar rotterdam ligt kneus
Zeer zeker. Maar hij wil er ook helemaal niet mee omgaan. Wat mij betreft zeer terecht.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:13 schreef ColorCartridge het volgende:
TS kan er gewoon totaal niet mee omgaan.
wat een malloten deze gastenquote:Rotterdam Centraal wint architectenprijs
Foto: ANP
Gepubliceerd: 21 mei 2015 19:11
Laatste update: 21 mei 2015 19:53
Het Beste Gebouw van het Jaar is Rotterdam Centraal. Dat heeft de Branchevereniging van architectenbureaus (BNA) donderdag bekendgemaakt.
''De jury heeft gezocht naar zaken waar iets op aan te merken viel maar vond ze niet. Rotterdam Centraal is in elk opzicht een fantastisch gebouw, dat klinkt als een klok: het Beste Gebouw van 2015'', aldus juryvoorzitter Wim Pijbes, directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam. De jury was unaniem in haar oordeel.
Het is de ontwerpers, verenigd in Team CS, volgens de jury gelukt om 'een moderne overstapmachine' te maken. Voor de tiende editie van de prijs waren in totaal 120 inzendingen.
''Door de overkapping van de stationshal door te trekken tot de ingang van de metro, is niet alleen een logische verbinding tussen boven- en ondergronds openbaar vervoer gecreëerd, en tussen de voor- en achterzijde van het station, maar ook een grandioze entree naar de stad.''
Publieksprijs
De bouw van het Rotterdamse treinstation heeft twaalf jaar geduurd. Volgens Pijbes is het een 'spoorkathedraal van de 21e eeuw' geworden.
Er was ook een publieksprijs. Die gaat dit jaar naar High Tech System Park Hengelo. Een gedateerd fabriekscomplex wordt dankzij een masterplan van de architecten getransformeerd tot een groene campus.
Andere genomineerde publieke gebouwen waren onder meer de Markthal Rotterdam en het Grotiusgebouw van de Radboud Universiteit Nijmegen.
De markthal was wel genomineerd maar heeft het architectonisch toch af moeten leggen tegen het nieuwe station. En terecht wat mij betreft het is een mooi gebouw geworden, de markthal is ook mooi maar niet zo monumentaal als het nieuwe station. Ben maar blij dat er in Rotterdam zoveel dingen gebouwd worden die architectonisch iets hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat een malloten deze gasten
ik vind de markthal echt mooier en veel klantvriendelijker..
cs is totaal niet klantvriendelijk...
kijk maar die 20 mongolen in NS pakjes die daar maar heel de dag VOOR DE POORTJES staan, is geen gezicht!
Ik vind het maar een gedrocht.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markthal was wel genomineerd maar heeft het architectonisch toch af moeten leggen tegen het nieuwe station. En terecht wat mij betreft het is een mooi gebouw geworden, de markthal is ook mooi maar niet zo monumentaal als het nieuwe station. Ben maar blij dat er in Rotterdam zoveel dingen gebouwd worden die architectonisch iets hebben.
http://www.gebouwvanhetjaar.nl
doe effe normaal gekquote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gedrocht.
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Victoria Terminus Mumbai:quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Dan had hij nog beter Amsterdam centraal door cuypers als vergelijking neer kunnen zetten.
Ons eigen nieuwe en oude cultureel erfgoed niet kunnen waarderen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Victoria Terminus Mumbai:
[ afbeelding ]
Met je Amsterdam.
hoe ben jij johquote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ons eigen nieuwe en oude cultureel erfgoed niet kunnen waarderen.
Eens.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Antwerpen Centraal is een oud station. Daar kun je moeilijk een architectuurprijs aan geven. Al is het nieuwe deel onder de grond, wat je niet laat zien, ook best mooi.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok, nemen we even een paar andere moderne stations die in tegenstelling tot Rotterdam CS wèl fraai vormgegeven zijn:quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Antwerpen Centraal is een oud station. Daar kun je moeilijk een architectuurprijs aan geven. Al is het nieuwe deel onder de grond, wat je niet laat zien, ook best mooi.
Wat een onzin. Antwerpen heeft alles wat een stad nodig heeft.quote:En Antwerpen zelf is kut. Dat plein voor het station is helemaal niet gezellig, maar een saaie vlakte met discountwinkels en fast food, in een stad waar mensen te schijterig en in zichzelf gekeerd zijn om elkaar op straat aan te kijken.
Dan heb je toch wel een heel belabberde smaak indien je dat mooi vindt.quote:Het station van Rotterdam ken ik niet, laatste keer dat ik er was was alleen de perronoverkapping klaar. Maar die is ook best mooi geworden.
En te veel Antwerpenaars...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Enige kutte aan Antwerpen is dat er te veel nederlanders komen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het hier niet mee eens is. In ons eigen landje is het station van Groningen veel mooier dan dat van Rotterdam, het verschil is zo groot dat het niet eens een wedstrijd is.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok, nemen we even een paar andere moderne stations die in tegenstelling tot Rotterdam CS wèl fraai vormgegeven zijn:
Liège:
[ afbeelding ]
Innsbruck:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een onzin. Antwerpen heeft alles wat een stad nodig heeft.
Enige kutte aan Antwerpen is dat er te veel nederlanders komen.
[..]
Dan heb je toch wel een heel belabberde smaak indien je dat mooi vindt.
Ik las ergens dat die stations, het zijn er meerdere, van organisch materiaal zijn vervaardigd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |