Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
quote:RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructiever wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke [u]verbeteringen[/u] kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Niet eens terugvragen. Automatisch terugboeken. Geen formulieren in 3-voud invullen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
Goede poging trouwens.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Daar was laatst ook iets in het nieuws over inderdaadquote:Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Het is wat dat punt betreft wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Primaquote:Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wat dat punt wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren.
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...quote:Op zondag 31 mei 2015 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.
Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.
Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.
Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.
Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.
Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.
Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustigquote:Op zondag 31 mei 2015 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...
ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic
alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...
JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima
Waarom komt deze maatregel er dan?quote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).quote:
Dat staat in zin 1 van #5. Ook daar. Dat is n.l. de enige manier.quote:
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:11 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot makenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
Hij heeft last van oprechte, gekmakende boosheid. Ik herken dat wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig
Dat is prima, maar dat was mijn vraag nietquote:Op zondag 31 mei 2015 18:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot maken
Dat is correct. Goede conclusie.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
Als je hier al zo emotioneel van wordt, dan zijn er nog wel wat andere zaken in dit land en de wereld waar je dan maar beter niet achter kunt komenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij heeft last van oprechte, gekmakende boosheid. Ik herken dat wel.
Zoiets vraagt soms een nobeler doel. Pick your battles. Maar dat is de zijne.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als je hier al zo emotioneel van wordt, dan zijn er nog wel wat andere zaken in dit land en de wereld waar je dan maar beter niet achter kunt komen
Dat hoop ik dan maarquote:Op zondag 31 mei 2015 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zoiets vraagt soms een nobeler doel. Pick your battles. Maar dat is de zijne.
Ik vind wel dat ie de topics leuk aan de gang weet te houden. En daar profiteren we wat onze hobby betreft allemaal weer van. Klaas bedankt.quote:
quote:Op zondag 31 mei 2015 18:42 schreef crystal_meth het volgende:
wereldwijde protesten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:42 schreef crystal_meth het volgende:
wereldwijde protesten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij ziet in Nederland protestacties gebeuren ja? Ik acht de kans niet zo grootquote:Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.
Maar wat stelt het eigenlijk voor?
Protest in in Turkijequote:Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.
Maar wat stelt het eigenlijk voor?
Ik ook niet. Maar als het water je tot aan de keel staat, dan wel. Het is alleen nog niet zo ver.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jij ziet in Nederland protestacties gebeuren ja? Ik acht de kans niet zo groot
Wel briljant verzameld. Alles met poortjes.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Protest in in Turkije
Protest tegen WK 2014 in Brazilië
Occupy Wall Street
protest tegen hoge vervoerstarieven in Rio
Zou wel eens leuk zijn, maar over het algemeen wordt alles hier gewoon geslikt. Ben ik zelf ook debet aan, want alhoewel ik het OV te duur vind, ga ik er echt niet voor op de barricades.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar als het water je tot aan de keel staat, dan wel. Het is alleen nog niet zo ver.
Hij kan best dwars zijn als het moet hoor, de Nederlander.
nee natuurlijk niet dat doe jij nietquote:Op zondag 31 mei 2015 18:59 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Zou wel eens leuk zijn, maar over het algemeen wordt alles hier gewoon geslikt. Ben ik zelf ook debet aan, want alhoewel ik het OV te duur vind, ga ik er echt niet voor op de barricades.
Ik betaal volle prijs, want ik werk niet bij de NS.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet dat doe jij niet
jij reist natuurlijk met flinke korting...want jij werkt bij de NS
oelewapper
waarom reageer je er zo laat opquote:Op maandag 1 juni 2015 20:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik betaal volle prijs, want ik werk niet bij de NS.
Gekkie.
Ben je door je argumenten heen?quote:Op maandag 1 juni 2015 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom reageer je er zo laat op
had de trein weer vertraging?
nee....quote:
quote:Op maandag 1 juni 2015 22:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb uit bronnen dat eind van de maand de poortjes weer open zullen gaan.
dat doen ze ongeveer elke maand, al sinds begin dit jaar (of wellicht nog langer).quote:Op maandag 1 juni 2015 22:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
stonden van die tieners van die bonnen uit te delen met flinke korting van de winkels binnen het poortengebied.....
dat zegt al genoeg
Al jaren.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat doen ze ongeveer elke maand, al sinds begin dit jaar (of wellicht nog langer).
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG MAAR GRAAIEN EN GRAAIEN!!11quote:Op zondag 31 mei 2015 17:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is pure diefstal van de gewone burger!
Er is wel 1 groot specifiek probleem in deze kwestie, normaal geproken kan je als burger gemakkelijk ervoor kiezen om geen product af te nemen van dat bedrijf, in dit geval is het bedrijf het eigendom van de overheid die de auto flink extra belast waardoor die voor veel mensen niet te betalen is. Met andere woorden, de eigenaar van dit bedrijf heeft de ongezonde machtspositie dat het mensen kan dwingen het product af te nemen door de concurrent duurder te maken. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn in een vrijemarkteconomie.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
Sowieso zal het altijd duurder zijn: een kaartje met chip is duurder dan een kaartje zonder chip (hence de toeslag van 1 Euro) en die tourniquettes zijn ook niet bepaald goedkoop. Het is dus ongewenst dat dit systeem blijft bestaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.
WTF het zijn je allerbeste klanten. Zij betalen 485 euro per maand of VOORUIT voor het hele komende jaar. Die klanten zou je met fluwelen handschoenen moeten benaderen.
Maar nee, zoals ze het van plan waren is bruut en onbeschoft.
The ugly face van de ware monopolist.
Jep, vandaar dat ik het heb over 'normaal gesproken'. Dit is een serieus probleem, veroorzaakt door de overheid, bij een belangrijke dienst in de samenleving.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is wel 1 groot specifiek probleem in deze kwestie, normaal geproken kan je als burger gemakkelijk ervoor kiezen om geen product af te nemen van dat bedrijf, in dit geval is het bedrijf het eigendom van de overheid die de auto flink extra belast waardoor die voor veel mensen niet te betalen is. Met andere woorden, de eigenaar van dit bedrijf heeft de ongezonde machtspositie dat het mensen kan dwingen het product af te nemen door de concurrent duurder te maken. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn in een vrijemarkteconomie.
Op zich ben ik er een voorstander van dat je het autovervoer ontmoedigt, maar dan wel graag differentieel (naar inkomen en vermogen) en met openbaar vervoer wat zo goedkoop is als dat mogelijk is met een een fatsoenlijke kwaliteit. Dat laatste is ook niet het geval getuige de reserves van de NS. Om over de geldverspilling met de Fyra maar te zwijgen.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, vandaar dat ik het heb over 'normaal gesproken'. Dit is een serieus probleem, veroorzaakt door de overheid, bij een belangrijke dienst in de samenleving.
zakkenrollers zullen de optie erg waarderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- direct (binnen een paar seconden moet het uitgevoerd zijn) een bedrag van 0-tegoed terugstorten zonder hiervoor kosten te rekenen, dit kunnen de mensen prima zelf doen met de automaten, daar heb je geen baliemedewerkster voor nodig.
Hoezo ? In dit scenario gaat het naar een bankrekening dus is het perfect traceerbaar - niet iets wat een zakkenroller wil.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 07:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
zakkenrollers zullen de optie erg waarderen.
nee, mensen met snode plannen gebruiken nou nooit bankrekeningen voor fraudezakenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ? In dit scenario gaat het naar een bankrekening dus is het perfect traceerbaar - niet iets wat een zakkenroller wil.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:28 schreef niels0 het volgende:
Met de Aztec-code op buitenlandse tickets kunnen de tourniquets meerdere keren worden geopend. Ik heb het getest. Gelijk zo'n dik BOA-wijf op m'n nek haha.
Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.quote:
Dat is wel pijnlijk idd. Geen id verder wat zo'n Aztec-code inhoudt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:34 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.
Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is.
Aztec-code:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:35 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is wel pijnlijk idd. Geen id verder wat zo'n Aztec-code inhoudt.
In Nederland worden die meestal QR-codes genoemdquote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:39 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aztec-code:
[ afbeelding ]
Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart
QR is vergelijkbaar, maar anders:quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
In Nederland worden die meestal QR-codes genoemd
Het OV-chipsysteem is per transactie decentraal, maar alles wordt uiteindelijk wel gesynced met centrale databases. Zo kunnen OV-chipkaarten geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld veel mee gereisd wordt maar nooit worden opgeladen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:39 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aztec-code:
[ afbeelding ]
Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart.
Naar nu blijkt wordt er geen verbinding met een database gemaakt om de code af te vinken als zijnde 'gebruikt'. Het werkt dus puur client-side.
Ik verwacht dat aztec-codes niet gesynchroniseerd worden want ik denk niet dat buitenlandse ticketverstrekkers verbinding maken met NS-servers dat er een code is gegenereerd, maar ik ga dingen nog wat verder uittesten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of men met een aztec-code ook poortjes kunt openen op tussengelegen stations voor als men de reis wil onderbreken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het OV-chipsysteem is per transactie decentraal, maar alles wordt uiteindelijk wel gesynced met centrale databases. Zo kunnen OV-chipkaarten geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld veel mee gereisd wordt maar nooit worden opgeladen.
Kan me voorstellen dat dit met die aztec-codes hetzelfde werkt, maar er zit dus een vertraging tussen de eerste transactie, de het versturen en de verwerking door de centrale servers, en het terugsturen van een gebruikte Aztec naar alle poortjes.
Wellicht dat die Aztec-codes ook een datum bevatten als je ticket daggebonden is.
Het zou me niks verbazen als je hier een lastig/onmogelijk te dichten mega-lek op het spoorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat aztec-codes niet gesynchroniseerd worden want ik denk niet dat buitenlandse ticketverstrekkers verbinding maken met NS-servers dat er een code is gegenereerd, maar ik ga dingen nog wat verder uittesten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of men met een aztec-code ook poortjes kunt openen op tussengelegen stations voor als men de reis wil onderbreken.
Een datum zal inderdaad wel in de code verwerkt zijn, maar ik ga het toch nog even proefondervindelijk vaststellen, want hoe zit het dan met een open retour-ticket? Reisdata zijn dan variabel.
Je moet even weten wat het algoritme is dat gebruikt wordt. Het is een universeel algoritme, zie: http://www.ns.nl/over-ns/(...)onale-reizigers.htmlquote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als je hier een lastig/onmogelijk te dichten mega-lek op het spoorbent...
Die codes zijn uiteraard makkelijk zelf te maken..
Volgens dit overzicht komen er in Den Bosch geen poortjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).
Dan klopt het overzicht niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:59 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Volgens dit overzicht komen er in Den Bosch geen poortjes.
Het lijkt me het meest aannemlijk dat een combinatie van datum en identificatienummer (voor het ticket) wordt gebruikt. De datum om ervoor te zorgen dat de poortjes enkel die dag dat je reist open gaan, het identificatienummer omdat veel tickes geen duidelijke geldigheidsduur hebben, bijv. twee maanden geldig totdat je ze hebt gebruikt (of technisch gezien totdat er is gecontroleerd wat in België frequent gebeurt).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
Heb dat voorbeeldticket van de Thalys door een Aztec-decoder gehaald, maar het is niet direct duidelijk waar bijvoorbeeld de datum en route staat verwerkt.
Het schijnt dat ook traject en dergelijke in de code verwerkt zijn, omdat sommige handige harries de tekst op een homeprint ticket aan gingen passen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt me het meest aannemlijk dat een combinatie van datum en identificatienummer (voor het ticket) wordt gebruikt. De datum om ervoor te zorgen dat de poortjes enkel die dag dat je reist open gaan, het identificatienummer omdat veel tickes geen duidelijke geldigheidsduur hebben, bijv. twee maanden geldig totdat je ze hebt gebruikt (of technisch gezien totdat er is gecontroleerd wat in België frequent gebeurt).
Iemand heeft geld teveel...quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren.quote:Proef met achteraf betalen openbaar vervoer
Foto: Hollandse Hoogte
Gepubliceerd: 03 juni 2015 08:41
Laatste update: 03 juni 2015 09:26
De ANWB begint onder het principe van eerst reizen, dan betalen een proef onder 1250 ANWB-leden die gebruikmaken van het openbaar vervoer.
Bij de proef krijgen de leden die meedoen een jaar lang een speciale ov-chipkaart waarmee voor gemaakte reizen achteraf wordt betaald. Saldo laden vooraf is dan niet meer nodig. De kaart biedt in daluren ook nog korting.
De ANWB zegt woensdag zo zijn leden de mogelijkheid te willen bieden om laagdrempelig te kunnen kiezen voor trein, bus, tram en metro.
''De keuze voor het ov wordt aantrekkelijker en het gebruik ervan eenvoudiger. Mensen die weinig reizen bijvoorbeeld, hoeven dan op het station niet eerst te staan hannesen om hun ov-chipkaart met een noodzakelijk bedrag op te laden'', zegt een woordvoerder.
Maandelijkse factuur
Voor de kaart moet wel worden betaald. De geselecteerde deelnemers aan de test betalen 25 euro per jaar. Ze hebben dan ook recht op onder meer 40 procent korting op treinreizen in de daluren, 10 euro reistegoed bij NS, en een gratis abonnement op OV- fiets.
De kosten voor een gemaakte reis worden achteraf afgeschreven via een automatische incasso. Deelnemers ontvangen maandelijks één overzicht en een factuur met de gemaakte reizen en kosten.
De ANWB heeft 4 miljoen leden. Bijna de helft reist via het openbaar vervoer. Als de proef slaagt, zal worden gekeken wie er allemaal voor zo'n kaart in aanmerking kunnen komen.
Zelfs in de 2e wereldoorlog heeft men de duitse codes waarbij per dag de codering veranderde weten te kraken, dit zal dan op korte termijn waarschijnlijk ook wel bij deze codes gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:
Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn
Dat zou logisch zijn. Er is meer dan voldoende dataruimte om die informatie op te nemen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het schijnt dat ook traject en dergelijke in de code verwerkt zijn, omdat sommige handige harries de tekst op een homeprint ticket aan gingen passen.
Uiteraard, anders zou het geen zin hebben om met zo'n code te werken.quote:Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken, maar dat zijn versleutelde aztec-codes. Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn
Volgens mij waren het wel wat simpelere codes en de allerslimste mensen werkten hieraan. Dit was de fundering van de latere computer, het Americaanse ministerie van defensie kreeg enorm veel interesse in het ontwikkelen van computers en gaf grote fondsen aan teams die hier onderzoek naar deden. Ik twijfel er niet aan dat je het algoritme wat voor die Aztec wordt gebruikt kan kraken, zeker als je over heel erg veel biljetten beschikt. De vraag is hoe lang het gaat duren en hoe gemotiveerd voldoende slimme mensen zijn om dit te doen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs in de 2e wereldoorlog heeft men de duitse codes waarbij per dag de codering veranderde weten te kraken
Schattig maar juist deze groep heeft dat het minst nodig, laat de ANWB dit organiseren voor haar vroegere doelgroep, de fietsers.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren.
Ook wel super, want het hele argument dat zwartrijders dan niet meer binnenkomen is meteen van tafel.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren.
dat lijkt me in de spits niet prettig, je komt er niet af en je komt er niet op wegens filevorming aan beide kanten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).
Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks
Dus alle overstappers moeten verplicht uit- en inchecken en missen daardoor hun aansluiting en zien hun korting als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer dit omchecken in de spits plaatsvindt terwijl hun reis in de daluren was begonnen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).
Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks
Zo'n kaart bestaat allang, de NS-Businesscard. De RET heeft ook al een proef gedaan met achteraf betalen voor 'gewone reizigers'.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren.
ze beginnen het snappen die klunzenquote:Proef met achteraf betalen openbaar vervoer
DEN HAAG -
Eerst reizen, dan betalen. Volgens dat principe begint de ANWB samen met alle openbaarvervoerbedrijven een proef onder 1250 ANWB-leden die gebruikmaken van het openbaar vervoer.
Bij de proef krijgen de leden die meedoen een jaar lang een speciale ov-chipkaart waarmee voor gemaakte reizen achteraf wordt betaald. Saldo laden vooraf is dan niet meer nodig. De kaart biedt in daluren ook nog korting.
Laagdrempelig
De ANWB zegt woensdag zo zijn leden de mogelijkheid te willen bieden om laagdrempelig te kunnen kiezen voor trein, bus, tram en metro.
„De keuze voor het ov wordt aantrekkelijker en het gebruik ervan eenvoudiger. Mensen die weinig reizen bijvoorbeeld, hoeven dan op het station niet eerst te staan hannesen om hun ov-chipkaart met een noodzakelijk bedrag op te laden”, zegt een woordvoerder.
Voor de kaart moet wel worden betaald. De geselecteerde deelnemers aan de test betalen 25 euro per jaar. Ze hebben dan ook recht op onder meer 40 procent korting op treinreizen in de daluren, 10 euro reistegoed bij NS, en een gratis abonnement op OV- fiets.
Automatische incasso
De kosten voor een gemaakte reis worden achteraf afgeschreven via een automatische incasso. Deelnemers ontvangen maandelijks één overzicht en een factuur met de gemaakte reizen en kosten.
De ANWB heeft 4 miljoen leden. Bijna de helft reist via het openbaar vervoer. Als de proef slaagt, zal worden gekeken wie er allemaal voor zo'n kaart in aanmerking kunnen komen
De BOA's, ze zijn zo erg fout dat het nauwelijks leuk is om er satire mee te bedrijven. Ik zou graag John Oliver hier zijn tanden in willen zien zetten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:34 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.
Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is.
Die snap ik niet Kansenjongere, waarom is dit volgens jou? Je moet nog steeds in en uitcheckenquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt.
Stel dat de NS mij een reis in rekening brengt zonder dat ik die heb gemaakt. Bijvoorbeeld door een fout in hun administratie, een gekloonde ov-chipkaart of een willekeurige andere oorzaak.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die snap ik niet Kansenjongere, waarom is dit volgens jou? Je moet nog steeds in en uitchecken
zullen zat gaten in zitten dit systeemquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Stel dat de NS mij een reis in rekening brengt zonder dat ik die heb gemaakt. Bijvoorbeeld door een fout in hun administratie, een gekloonde ov-chipkaart of een willekeurige andere oorzaak.
Hoe kan ik dan bewijzen dat ik die reis niet heb gemaakt?
Dan zul je een correctieboete krijgen. De vraag is alleen welk tarief ze rekenen (¤ 0,01 , ¤ 10,- of ¤ 20,-). Ik vermoed dat laatste.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zullen zat gaten in zitten dit systeem
stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken
wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters
Ja, en als een bank ¤50,- van mijn rekening afhaalt kan ik ook niet bewijzen dat ik die opname niet heb gedaan. Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt.
De vergelijking met banken is in die zin op zijn plaats dat de ov-chipkaart inmiddels al meermalen gekraakt is en de banken ook een betaalproduct bieden dat zo lek als een mandje is, namelijk de credit card.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, en als een bank ¤50,- van mijn rekening afhaalt kan ik ook niet bewijzen dat ik die opname niet heb gedaan. Zo lust ik er nog wel een paar.
Dan ben je gewoon een ei. Het kan je 1-2x gebeuren en dan kan je je geld nog gewoon teurgkrijgen bij de NS. Gebeurt het je structureel ben je gewoon een ei.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zullen zat gaten in zitten dit systeem
stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken
wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters
je bent zelf een eiquote:Op woensdag 3 juni 2015 23:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een ei. Het kan je 1-2x gebeuren en dan kan je je geld nog gewoon teurgkrijgen bij de NS. Gebeurt het je structureel ben je gewoon een ei.
Als ik parkeer en betaal via mn app moet ik ook onthouden dat ik de app-betaling stop zodra ik wegrijd. Het zal me misschien wel een x gebeuren dat ik dit vergeet te doen en betaal tot 22.00 's avonds. Maar als het me nog 2x gebeurt ben ik de sukkel en niet de ontwikkelaar van de app.
Dit is wel een heel goed punt. En m.i. heel realistisch.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De vergelijking met banken is in die zin op zijn plaats dat de ov-chipkaart inmiddels al meermalen gekraakt is en de banken ook een betaalproduct bieden dat zo lek als een mandje is, namelijk de credit card.
Maar waar de banken bij misbruik van je credit card vrijwel altijd direct alles terugbetalen moet ik nog zien dat de vervoerders dat ook doen, ik vrees dat die je van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) zullen sturen en vice versa.
quote:‘gesloten’ Rotterdam CS
7 juni 2015 om 16:26 door Ruben Eg
 Foto: ANP
Notoire zwartrijders laten zich niet ontmoedigen door de strenge controles bij gesloten toegangspoortjes op Rotterdam Centraal. Aan de westkant van het station klimmen dagelijks diverse jongeren over het hek aan de Stationssingel, zo meldt een omwonende aan Metro. Na een wandeltocht over het spoor bereiken zij zonder geldig vervoersbewijs het CS via de perrons 15 en 16.
De buurtbewoner, die niet met zijn naam in de krant wil, zegt elke dag de ‘levensgevaarlijke situatie’ uit zijn raam te moeten aanzien. „Dit gaat een keer mis”, waarschuwt hij. “Ik wil absoluut niet zien dat iemand onder een trein komt om de poortjes te kunnen omzeilen. Dat heb ik privé al een keer meegemaakt. Het spoorlopen begon sinds de poortjes in het station dichtgingen. Eerst sprongen ze er overheen, nu klimmen ze over het hek.”

MELDING
Het doorbellen van de waarschuwing aan de klantenservice van NS leverde geen gehoor op. „Ik heb zaterdag 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn kreeg. Toen werd er ook nog eens amper naar mijn verhaal geluisterd. Ik heb op straat nog een politiebrommer staande gehouden. Maar de agent zei dat hij er niets aan kon doen.”
Een woordvoerder van NS laat desgevraagd weten dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op en rond het spoor bij ProRail ligt. De spoorbeheerder zegt onbekend te zijn met het spoorlopen van zwartrijders op Rotterdam Centraal. „Maar als we dit soort signalen binnenkrijgen, dan zullen wij hier zeker op handelen. Niet alleen zwartrijden is strafbaar. Voor spoorlopen kun je een boete van 140 euro krijgen.
Moet binnen een maand.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken.
Dat kan bij upc eneco enzovoorts...
Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank.
En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf.
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .quote:Op maandag 8 juni 2015 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
MELDING
Het doorbellen van de waarschuwing aan de klantenservice van NS leverde geen gehoor op. „Ik heb zaterdag 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn kreeg. Toen werd er ook nog eens amper naar mijn verhaal geluisterd. Ik heb op straat nog een politiebrommer staande gehouden. Maar de agent zei dat hij er niets aan kon doen.”
Een woordvoerder van NS laat desgevraagd weten dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op en rond het spoor bij ProRail ligt. De spoorbeheerder zegt onbekend te zijn met het spoorlopen van zwartrijders op Rotterdam Centraal. „Maar als we dit soort signalen binnenkrijgen, dan zullen wij hier zeker op handelen. Niet alleen zwartrijden is strafbaar. Voor spoorlopen kun je een boete van 140 euro krijgen.
GELUKKIg komt het in de krant metroquote:Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .
'Dat is dan ook niet de verantwoordelijkheid van de ns'.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:07 schreef klaasweetalles het volgende:
maar de ns kennende gaan ze dat niet doen....
Exact.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:37 schreef kalinhos het volgende:
Wat ook zo is. Als je zelf zo stom bent over een hek te klimmen en een trein terug te koppen is natuurlijk niet de oorzaak het feit dat je moet betalen om het station op te mogen. Nee, de oorzaak is dat je op het spoor loopt en het spoor is nou eenmaal voor treinen. Treinen komen niet op voetpaden, voetgangers komen niet op het spoor. Lijkt mij een prima scheiding.
Je kan altijd wel ergens een hek over en zo het spoor op en dus uiteindelijk naar een station lopen. Je kan hier niet de NS de schuld van geven natuurlijk.
Nee, als je door een vliegtuig gedood wordt is het de schuld van Schiphol.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Exact.
Als ik wil shoppen op Schiphol zonder ticket, en ik blijf in het prikkeldraad hangen terwijl ik over het hek klim, dan is dat zeker ook de schuld van Schiphol
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:44 schreef kalinhos het volgende:
De NS (of Prorail, of de gemeente Rotterdam) heeft het lopen op het spoor zo moeilijk mogelijk gemaakt. Er staan hekken zodat kids, bejaarden of hardlopers niet ineens per ongeluk spoor 11A oplopen. Mensen die over een hek heen klimmen zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk. Enige wat je zou kunnen doen is er 220Volt op zetten.
Ach, op dit moment kom je zelfs met een compleet paard nog door de beveiliging heenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Mwoah is misschien een kwestie van keuzes maken. Alsnog is het niet de verantwoordelijkheid van de NS als een volwassen man zelf over een hekje klimt. Dat hek zegt namelijk al: voorjekijkendoorlopen, hier moet je niet overheen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De NS-beveiligers zouden het kunnen controleren ja, maar is dat hun taak?
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.
Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:
Als iemand over het hek klimt en aangereden wordt is het niet de schuld van diegene die geklommen is. Nee nee, het is de schuld van de NS die niet voorkomen heeft dat mensen over hun hekken heen klommen.
Zeer juist.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.
[..]
Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.
Het is aan de samenleving om ervoor te zorgen dat mensen die hulp nodig hebben dit krijgen: zowel professionele hulp als andere (met zijn allen eens een beetje omkijken naar elkaar, zo moeilijk is dat niet). Steek liever daar het geld in dan in al die hekken, controleurs etc.
Wat bedoel je per ongeluk niet overheenquote:Op woensdag 10 juni 2015 06:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.
Treinen hebben geen rempedaalquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen
wat een simpele ziel ben jij zeg
Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistochtquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen
wat een simpele ziel ben jij zeg
Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
effe kijken hoorquote:Op zondag 14 juni 2015 14:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistocht
NS heeft wel eens per ongeluk de italiaanse grens beklommen, toen kwamen ze terug met een paar fyra's en waren ze 800mln armer.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
effe kijken hoor
ik ben weles per ongeluk in een dames toilet geklommen
ik ben weles per ongeluk over een hek geklommen en toen zat ik in een opENlucht zwembad
ik ben weles per ongeluk over een muur geklommen tijdens mijn gevangnisstraf van 12 jaar en toen was ik ineens vrij man
ik ben weles per ongeluk een bank binnen geklommen en toen had ik ineens 14 miljoen euro
DUS WAAR HEB JE OVER JONGE, PER ONGELUK IS BEST MOGELIJK!
ik heb het liefst dat ze failliet gaan...quote:Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NS heeft wel eens per ongeluk de italiaanse grens beklommen, toen kwamen ze terug met een paar fyra's en waren ze 800mln armer.
domme idiootquote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:12 schreef ColorCartridge het volgende:
TS is een beetje dom en eigenwijs. En vooral heel erg gefrustreerd.
In heel Rotterdam zijn 100000 winkels om broodjes/patat/friet/andere lekkernijen te kopen, maar TS is eigenwijs en wil per se naar het station om de genoemde etenswaren te verkrijgen.
Echter doordat TS weigert om eenmalig 20 euro op zijn kaart te zetten, kan hij het station niet binnen. (20 euro, waar hebben we het over, dit terwijl TS waarschijnlijk honderden euro's in het weekend verbrast aan drank/drugs/etc.). Maar als TS binnen een uur weer uitcheckt krijgt hij die 20 euro weer netjes op zijn kaart gestort. Altijd handig als hij ergens reist waar zijn abonnement niet geldig is.
Ik snap dus het geklaag van TS helemaal niet over de chipkaart. Geen omkijken meer naar losse kaartjes of strippenkaarten, gewoon in- en uitchecken, nooit meer naar het loket om een kaartje te kopen waar je dan ellenlange rijen zou hebben. Ja er moet 20 euro op om er gebruik van te kunnen maken, maar een strippenkaart betaalde je vroeger ook vooraf zonder dat je er ook maar een kilometer mee had gereden.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
domme idioot
ga rond het centraal station ergens maar een broodje kopen dan idioot....
er is niet veel buiten het station. En ik kom op het station met de metro dus ik daar gelijk kunnen shoppen ...en niet 10 minurten verder
weet je wel waar rotterdam ligt kneus
Zeer zeker. Maar hij wil er ook helemaal niet mee omgaan. Wat mij betreft zeer terecht.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:13 schreef ColorCartridge het volgende:
TS kan er gewoon totaal niet mee omgaan.
wat een malloten deze gastenquote:Rotterdam Centraal wint architectenprijs
Foto: ANP
Gepubliceerd: 21 mei 2015 19:11
Laatste update: 21 mei 2015 19:53
Het Beste Gebouw van het Jaar is Rotterdam Centraal. Dat heeft de Branchevereniging van architectenbureaus (BNA) donderdag bekendgemaakt.
''De jury heeft gezocht naar zaken waar iets op aan te merken viel maar vond ze niet. Rotterdam Centraal is in elk opzicht een fantastisch gebouw, dat klinkt als een klok: het Beste Gebouw van 2015'', aldus juryvoorzitter Wim Pijbes, directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam. De jury was unaniem in haar oordeel.
Het is de ontwerpers, verenigd in Team CS, volgens de jury gelukt om 'een moderne overstapmachine' te maken. Voor de tiende editie van de prijs waren in totaal 120 inzendingen.
''Door de overkapping van de stationshal door te trekken tot de ingang van de metro, is niet alleen een logische verbinding tussen boven- en ondergronds openbaar vervoer gecreëerd, en tussen de voor- en achterzijde van het station, maar ook een grandioze entree naar de stad.''
Publieksprijs
De bouw van het Rotterdamse treinstation heeft twaalf jaar geduurd. Volgens Pijbes is het een 'spoorkathedraal van de 21e eeuw' geworden.
Er was ook een publieksprijs. Die gaat dit jaar naar High Tech System Park Hengelo. Een gedateerd fabriekscomplex wordt dankzij een masterplan van de architecten getransformeerd tot een groene campus.
Andere genomineerde publieke gebouwen waren onder meer de Markthal Rotterdam en het Grotiusgebouw van de Radboud Universiteit Nijmegen.
De markthal was wel genomineerd maar heeft het architectonisch toch af moeten leggen tegen het nieuwe station. En terecht wat mij betreft het is een mooi gebouw geworden, de markthal is ook mooi maar niet zo monumentaal als het nieuwe station. Ben maar blij dat er in Rotterdam zoveel dingen gebouwd worden die architectonisch iets hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat een malloten deze gasten
ik vind de markthal echt mooier en veel klantvriendelijker..
cs is totaal niet klantvriendelijk...
kijk maar die 20 mongolen in NS pakjes die daar maar heel de dag VOOR DE POORTJES staan, is geen gezicht!
Ik vind het maar een gedrocht.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De markthal was wel genomineerd maar heeft het architectonisch toch af moeten leggen tegen het nieuwe station. En terecht wat mij betreft het is een mooi gebouw geworden, de markthal is ook mooi maar niet zo monumentaal als het nieuwe station. Ben maar blij dat er in Rotterdam zoveel dingen gebouwd worden die architectonisch iets hebben.
http://www.gebouwvanhetjaar.nl
doe effe normaal gekquote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gedrocht.
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Victoria Terminus Mumbai:quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:19 schreef Basp1 het volgende:
Dan had hij nog beter Amsterdam centraal door cuypers als vergelijking neer kunnen zetten.
Ons eigen nieuwe en oude cultureel erfgoed niet kunnen waarderen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Victoria Terminus Mumbai:
[ afbeelding ]
Met je Amsterdam.
hoe ben jij johquote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ons eigen nieuwe en oude cultureel erfgoed niet kunnen waarderen.
Eens.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gedrocht.
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Antwerpen Centraal is een oud station. Daar kun je moeilijk een architectuurprijs aan geven. Al is het nieuwe deel onder de grond, wat je niet laat zien, ook best mooi.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gedrocht.
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
Ok, nemen we even een paar andere moderne stations die in tegenstelling tot Rotterdam CS wèl fraai vormgegeven zijn:quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Antwerpen Centraal is een oud station. Daar kun je moeilijk een architectuurprijs aan geven. Al is het nieuwe deel onder de grond, wat je niet laat zien, ook best mooi.
Wat een onzin. Antwerpen heeft alles wat een stad nodig heeft.quote:En Antwerpen zelf is kut. Dat plein voor het station is helemaal niet gezellig, maar een saaie vlakte met discountwinkels en fast food, in een stad waar mensen te schijterig en in zichzelf gekeerd zijn om elkaar op straat aan te kijken.
Dan heb je toch wel een heel belabberde smaak indien je dat mooi vindt.quote:Het station van Rotterdam ken ik niet, laatste keer dat ik er was was alleen de perronoverkapping klaar. Maar die is ook best mooi geworden.
En te veel Antwerpenaars...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Enige kutte aan Antwerpen is dat er te veel nederlanders komen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand het hier niet mee eens is. In ons eigen landje is het station van Groningen veel mooier dan dat van Rotterdam, het verschil is zo groot dat het niet eens een wedstrijd is.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gedrocht.
Antwerpen Centraal, dat is een mooi station. Bovendien, je loopt het station uit en je hebt gelijk terrasjes, eetgelegenheden, winkels en hotels.
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok, nemen we even een paar andere moderne stations die in tegenstelling tot Rotterdam CS wèl fraai vormgegeven zijn:
Liège:
[ afbeelding ]
Innsbruck:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een onzin. Antwerpen heeft alles wat een stad nodig heeft.
Enige kutte aan Antwerpen is dat er te veel nederlanders komen.
[..]
Dan heb je toch wel een heel belabberde smaak indien je dat mooi vindt.
Ik las ergens dat die stations, het zijn er meerdere, van organisch materiaal zijn vervaardigd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.
Het is gemaakt van glas.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen? Ik weet min of meer hoe ze dat voor flessen en potten en zo doen maar op deze schaal gaat dat niet op die manier lukken.quote:
Lijkt erop dat het geperste panelen zijn. Ik heb even op Google gezocht, maar las alleen dat het van organisch materiaal is gemaakt. Zelf dacht ik eerst koolstof-composiet.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen?
3 winkels willen stoppen heb ik uit bronnenquote:Winkels stationshal Rotterdam Centraal lopen klanten mis
06-05-2015 | 22:38
Delen: Share on facebookShare on twitter Share on emailMore Sharing Services
11
Winkels achter de poortjes van Rotterdam Centraal Station lopen klanten mis. Sinds vrijdag is het alleen mogelijk om met een saldo van minimaal twintig euro op de OV-chipkaart de poortjes te passeren. En dat heeft niet iedereen.
RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
Zomaar shoppen, even een ijsje kopen of iets eten, is er zonder saldo niet meer bij. In discussie gaan met de dertig medewerkers van de NS die tijdens de spits de poortjes streng bewaken, levert meestal weinig op. Een enkele beveiliger knijpt af en toe wel een oogje toe, omdat ze de situatie zelf ook onwerkbaar vinden.
Ook vinden mensen die de stationshal als doorgang gebruiken tussen het centrum en Noord het jammer dat de tochtige fietstunnel moet worden gebruikt om onder het spoor door te lopen. De hal van Rotterdam Centraal Station geeft een warmer en veiliger gevoel.
De NS heeft de toegangspoortjes sinds vrijdag allemaal gesloten om zwartrijders buiten de deur te houden. Alleen met de OV-chipkaart zijn ze te openen. Maar in de praktijk werkt dat niet, omdat er gemakkelijk overheen is te springen.
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:02 schreef Eufonie het volgende:
Kortom, het is weer een behoorlijk gefaald project als ik het zo lees?
Dank voor de ophelderingquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Poortjes achter de winkels is nu idd niet mogelijk op CSquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Niet ? Tot dusver is er weliswaar sprake van een toename van het aantal boetes, maar niet van een afname van het aantal zwartrijders of het aantal geweldsincidenten. En om die laatste 2 ging het nu juist zogenaamd.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval.
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
nee onzin,quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.
Eens even horen hieronder waarom dat niet kan.
Ik kan het zelf wel verzinnen: als je b.v. 16 links en rechts perrons hebt dan heb je 32x5 poortjes zijnde 160 poortjes. Dat maakt het wel een stuk duurder schat ik zo in.
En onder de streep komt het er toch op neer dat de reiziger dit alles financiert.
Dus het zijn keuzes tussen gemak en kosten.
Je kunt ze verplaatsen wellicht. Maar dat gaat alleen budgetneutraal op voor de stations met 2 perrons. Bij een station zoals Leiden of Amsterdam CS moet je de benodigde poortjes vermenigvuldigen met het aantal opgangen naar de perrons. Logischerwijs dacht ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee onzin,
Die poortjes zijn eenmalige kosten
dat station zal er wel 100 jaar blijven staan
ik heb in 1 van vorige post al een berekening gemaakt wat de schade voor de winkeliers zijn kwa omzet
als je dit zou omrekenen dan praat je over miljarden inkomstenderving over 100 jaar voor de winkels.
ik denk dat gewoon dat ze nooit op het idee zijn gekomen om de poortjes voor de trappen neer te zetten..
zo hoge kostenpost is dat nou ook weer niet om die poortjes voor die trappen neer te zetten. Ze kunnen het zo ombouwen joh voor een ton, Die poortjes zijn mobiel die kunnen ze zo verplaatsen.
Ik hoop dat je inziet dat zoiets niet klopt. Ook jouw auto of enig ander vervoermiddel, danwel alle bezit.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
Die poortjes zijn eenmalige kosten
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.
Goede post.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.
Zolang je bij omchecken in de spits zowel je korting als je langeafstandskorting kwijt bent zou poortjes voor het perron plaatsen wel de allerdomste oplossing zijn die je kunt bedenken. Met andere woorden, doe maar niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post.
Of op Schiphol. Met die gigantische reisbagage,
Op Schiphol hanteren ze dit principe overigens wel. Maar dan boven aan de trap richting de perrons.
Dat heeft ook wel te maken met de aard van de luchthaven, men komt daar niet perse om de trein te nemen.
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?
Dat klopt inderdaad. Ik zie het wel als een poortje maar je kunt er ook zo doorheen lopen inderdaad.
Ik heb geen idee wat dat zijn. Maar je hebt gelijk. Het zijn geen poortjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron.
Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat.
Ik geniet me altijd suf bij dit soort goed geïnformeerde berichten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:43 schreef freako het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing.
Bij 2 verschillende paaltjes overigens ook niet (dus als je incheckt bij paaltje A kan je meteen daarna uitchecken bij paaltje B).quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:43 schreef freako het volgende:
[..]
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing.
jOH HET IS allemaal onzinquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.
Daar komt nog bij: sta je op het verkeerde perron, dan moet je naar een ander perron. Dus uitchecken, en bij het andere perron inchecken. Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron.
Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |