Het is gemaakt van glas.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen? Ik weet min of meer hoe ze dat voor flessen en potten en zo doen maar op deze schaal gaat dat niet op die manier lukken.quote:
Lijkt erop dat het geperste panelen zijn. Ik heb even op Google gezocht, maar las alleen dat het van organisch materiaal is gemaakt. Zelf dacht ik eerst koolstof-composiet.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen?
3 winkels willen stoppen heb ik uit bronnenquote:Winkels stationshal Rotterdam Centraal lopen klanten mis
06-05-2015 | 22:38
Delen: Share on facebookShare on twitter Share on emailMore Sharing Services
11
Winkels achter de poortjes van Rotterdam Centraal Station lopen klanten mis. Sinds vrijdag is het alleen mogelijk om met een saldo van minimaal twintig euro op de OV-chipkaart de poortjes te passeren. En dat heeft niet iedereen.
RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
Zomaar shoppen, even een ijsje kopen of iets eten, is er zonder saldo niet meer bij. In discussie gaan met de dertig medewerkers van de NS die tijdens de spits de poortjes streng bewaken, levert meestal weinig op. Een enkele beveiliger knijpt af en toe wel een oogje toe, omdat ze de situatie zelf ook onwerkbaar vinden.
Ook vinden mensen die de stationshal als doorgang gebruiken tussen het centrum en Noord het jammer dat de tochtige fietstunnel moet worden gebruikt om onder het spoor door te lopen. De hal van Rotterdam Centraal Station geeft een warmer en veiliger gevoel.
De NS heeft de toegangspoortjes sinds vrijdag allemaal gesloten om zwartrijders buiten de deur te houden. Alleen met de OV-chipkaart zijn ze te openen. Maar in de praktijk werkt dat niet, omdat er gemakkelijk overheen is te springen.
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:02 schreef Eufonie het volgende:
Kortom, het is weer een behoorlijk gefaald project als ik het zo lees?
Dank voor de ophelderingquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Poortjes achter de winkels is nu idd niet mogelijk op CSquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Niet ? Tot dusver is er weliswaar sprake van een toename van het aantal boetes, maar niet van een afname van het aantal zwartrijders of het aantal geweldsincidenten. En om die laatste 2 ging het nu juist zogenaamd.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval.
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
nee onzin,quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.
Eens even horen hieronder waarom dat niet kan.
Ik kan het zelf wel verzinnen: als je b.v. 16 links en rechts perrons hebt dan heb je 32x5 poortjes zijnde 160 poortjes. Dat maakt het wel een stuk duurder schat ik zo in.
En onder de streep komt het er toch op neer dat de reiziger dit alles financiert.
Dus het zijn keuzes tussen gemak en kosten.
Je kunt ze verplaatsen wellicht. Maar dat gaat alleen budgetneutraal op voor de stations met 2 perrons. Bij een station zoals Leiden of Amsterdam CS moet je de benodigde poortjes vermenigvuldigen met het aantal opgangen naar de perrons. Logischerwijs dacht ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee onzin,
Die poortjes zijn eenmalige kosten
dat station zal er wel 100 jaar blijven staan
ik heb in 1 van vorige post al een berekening gemaakt wat de schade voor de winkeliers zijn kwa omzet
als je dit zou omrekenen dan praat je over miljarden inkomstenderving over 100 jaar voor de winkels.
ik denk dat gewoon dat ze nooit op het idee zijn gekomen om de poortjes voor de trappen neer te zetten..
zo hoge kostenpost is dat nou ook weer niet om die poortjes voor die trappen neer te zetten. Ze kunnen het zo ombouwen joh voor een ton, Die poortjes zijn mobiel die kunnen ze zo verplaatsen.
Ik hoop dat je inziet dat zoiets niet klopt. Ook jouw auto of enig ander vervoermiddel, danwel alle bezit.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
Die poortjes zijn eenmalige kosten
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.
Goede post.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.
Zolang je bij omchecken in de spits zowel je korting als je langeafstandskorting kwijt bent zou poortjes voor het perron plaatsen wel de allerdomste oplossing zijn die je kunt bedenken. Met andere woorden, doe maar niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh
[ afbeelding ]
zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden
is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....
dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post.
Of op Schiphol. Met die gigantische reisbagage,
Op Schiphol hanteren ze dit principe overigens wel. Maar dan boven aan de trap richting de perrons.
Dat heeft ook wel te maken met de aard van de luchthaven, men komt daar niet perse om de trein te nemen.
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?
Dat klopt inderdaad. Ik zie het wel als een poortje maar je kunt er ook zo doorheen lopen inderdaad.
Ik heb geen idee wat dat zijn. Maar je hebt gelijk. Het zijn geen poortjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron.
Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |