abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2015 @ 21:19:55 #151
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_154255324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat station van Innsbruck ziet er bijzonder uit. Van welk materiaal is de buitenkant gemaakt? Ik vraag me af hoe ze dat zo vormgeven.
Het is gemaakt van glas.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:12:50 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154256613
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:19 schreef freako het volgende:

[..]

Het is gemaakt van glas.
Hoe hebben ze dat zo precies gebogen? Ik weet min of meer hoe ze dat voor flessen en potten en zo doen maar op deze schaal gaat dat niet op die manier lukken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154256677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat zo precies gebogen?
Lijkt erop dat het geperste panelen zijn. Ik heb even op Google gezocht, maar las alleen dat het van organisch materiaal is gemaakt. Zelf dacht ik eerst koolstof-composiet.
pi_154393873
quote:
Winkels stationshal Rotterdam Centraal lopen klanten mis

06-05-2015 | 22:38

Delen: Share on facebookShare on twitter Share on emailMore Sharing Services
11
Print
Winkels achter de poortjes van Rotterdam Centraal Station lopen klanten mis. Sinds vrijdag is het alleen mogelijk om met een saldo van minimaal twintig euro op de OV-chipkaart de poortjes te passeren. En dat heeft niet iedereen.

RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.

Zomaar shoppen, even een ijsje kopen of iets eten, is er zonder saldo niet meer bij. In discussie gaan met de dertig medewerkers van de NS die tijdens de spits de poortjes streng bewaken, levert meestal weinig op. Een enkele beveiliger knijpt af en toe wel een oogje toe, omdat ze de situatie zelf ook onwerkbaar vinden.

Ook vinden mensen die de stationshal als doorgang gebruiken tussen het centrum en Noord het jammer dat de tochtige fietstunnel moet worden gebruikt om onder het spoor door te lopen. De hal van Rotterdam Centraal Station geeft een warmer en veiliger gevoel.

De NS heeft de toegangspoortjes sinds vrijdag allemaal gesloten om zwartrijders buiten de deur te houden. Alleen met de OV-chipkaart zijn ze te openen. Maar in de praktijk werkt dat niet, omdat er gemakkelijk overheen is te springen.
3 winkels willen stoppen heb ik uit bronnen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_154393953
Kortom, het is weer een behoorlijk gefaald project als ik het zo lees?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_154395830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:02 schreef Eufonie het volgende:
Kortom, het is weer een behoorlijk gefaald project als ik het zo lees?
Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
pi_154395851
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Dank voor de opheldering :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_154395885
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval. Wel van de ontwerper. Toen ze de tekeningen hadden wisten ze dat de poortjes ooit dicht gingen. Station breda heeft ook pas poortjes achter de winkels, niet ervoor.
Poortjes achter de winkels is nu idd niet mogelijk op CS
pi_154396057
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:14 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Het is geen gefaald project, niet vanuit de NS in ieder geval.
Niet ? Tot dusver is er weliswaar sprake van een toename van het aantal boetes, maar niet van een afname van het aantal zwartrijders of het aantal geweldsincidenten. En om die laatste 2 ging het nu juist zogenaamd.
pi_154422747
wat zijn dat toch voor mongolen joh



zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden

is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....

dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_154422877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh

[ afbeelding ]

zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden

is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....

dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.
Eens even horen hieronder waarom dat niet kan.

Ik kan het zelf wel verzinnen: als je b.v. 16 links en rechts perrons hebt dan heb je 32x5 poortjes zijnde 160 poortjes. Dat maakt het wel een stuk duurder schat ik zo in.

En onder de streep komt het er toch op neer dat de reiziger dit alles financieert.
Dus het zijn keuzes tussen gemak en kosten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 17-07-2015 20:12:37 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154423317
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jouw gelijk is wel verpletterend vind ik.
Eens even horen hieronder waarom dat niet kan.

Ik kan het zelf wel verzinnen: als je b.v. 16 links en rechts perrons hebt dan heb je 32x5 poortjes zijnde 160 poortjes. Dat maakt het wel een stuk duurder schat ik zo in.

En onder de streep komt het er toch op neer dat de reiziger dit alles financiert.
Dus het zijn keuzes tussen gemak en kosten.
nee onzin,

Die poortjes zijn eenmalige kosten
dat station zal er wel 100 jaar blijven staan
ik heb in 1 van vorige post al een berekening gemaakt wat de schade voor de winkeliers zijn kwa omzet
als je dit zou omrekenen dan praat je over miljarden inkomstenderving over 100 jaar voor de winkels.

ik denk dat gewoon dat ze nooit op het idee zijn gekomen om de poortjes voor de trappen neer te zetten..
zo hoge kostenpost is dat nou ook weer niet om die poortjes voor die trappen neer te zetten. Ze kunnen het zo ombouwen joh voor een ton, Die poortjes zijn mobiel die kunnen ze zo verplaatsen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_154423542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nee onzin,

Die poortjes zijn eenmalige kosten
dat station zal er wel 100 jaar blijven staan
ik heb in 1 van vorige post al een berekening gemaakt wat de schade voor de winkeliers zijn kwa omzet
als je dit zou omrekenen dan praat je over miljarden inkomstenderving over 100 jaar voor de winkels.

ik denk dat gewoon dat ze nooit op het idee zijn gekomen om de poortjes voor de trappen neer te zetten..
zo hoge kostenpost is dat nou ook weer niet om die poortjes voor die trappen neer te zetten. Ze kunnen het zo ombouwen joh voor een ton, Die poortjes zijn mobiel die kunnen ze zo verplaatsen.
Je kunt ze verplaatsen wellicht. Maar dat gaat alleen budgetneutraal op voor de stations met 2 perrons. Bij een station zoals Leiden of Amsterdam CS moet je de benodigde poortjes vermenigvuldigen met het aantal opgangen naar de perrons. Logischerwijs dacht ik.

En aangezien de reiziger voor dit alles betaalt is dat principe gunstig voor degene die een broodje wil kopen maar zwaar in het nadeel van hen die een station gebruiken om zich te gaan vervoeren.
Deze laatsten betalen de rekening lijkt me.
Je verplaatst de kosten van dit (en die zijn er echt) naar de groep die werkelijk reist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154423804
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:12 schreef klaasweetalles het volgende:
Die poortjes zijn eenmalige kosten
Ik hoop dat je inziet dat zoiets niet klopt. Ook jouw auto of enig ander vervoermiddel, danwel alle bezit.
Alles vereist onderhoud en afschrijving als je een prudent beleid voert qua kosten.
Iets wat slijt door intensief gebruik dient vervangen te worden binnen X tijd.
Het is heus niet zo simpel als jij het stelt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2015 @ 20:39:11 #165
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_154423946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh

[ afbeelding ]

zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden

is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....

dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.

Daar komt nog bij: sta je op het verkeerde perron, dan moet je naar een ander perron. Dus uitchecken, en bij het andere perron inchecken. Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron.
Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_154424245
Eigenlijk is het belachelijk, al deze shit die jij beschrijft.
Met het eenvoudige papieren kaartje had je geen last van dit soort "first world" problemen.
Wat dat betreft snap ik de bezwaren wel en dat je tevens gedwongen wordt om met de "moderne" tijd mee te gaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154424284
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, het klinkt leuk, maar in Rotterdam komt het regelmatig voor dat een trein toch op het laatste moment op een ander perron aankomt. Aangezien het ook vaak heel druk is, moet dan iedereen op het laatste moment verhuizen. Als iedereen moet uitchecken, kost dat echt heel veel tijd.

dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.
pi_154424312
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat gaat helemaal niet lukken denk ik, als in de spits een volle dubbeldekker door een beperkt aantal poortjes onder aan de trap moet uitchecken.
Goede post.
Of op Schiphol. Met die gigantische reisbagage,
Op Schiphol hanteren ze dit principe overigens wel. Maar dan boven aan de trap richting de perrons.
Dat heeft ook wel te maken met de aard van de luchthaven, men komt daar niet perse om de trein te nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 17-07-2015 21:00:57 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154424831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:
wat zijn dat toch voor mongolen joh

[ afbeelding ]

zie je rechts die trappen die per perron gaan en aan de andere kantheb je ook trappen die naar hetzelfde perron gaan , daar kan je gewoon minimaal 5 poortjes per kant neerzetten voor de trappen en dan kan je pas naar het perron als je door die poortjes bent. En je kan dan gewoon hoge poortjes neerzetten waarover niet gesprongen kan worden

is dit nou zo ingewikkeld joh?????????? je moet wel mongool zijn als je dit niet wil zien als de oplossing.....

dan kan iedereen gewoon gaan shoppen en door de hal....
Zolang je bij omchecken in de spits zowel je korting als je langeafstandskorting kwijt bent zou poortjes voor het perron plaatsen wel de allerdomste oplossing zijn die je kunt bedenken. Met andere woorden, doe maar niet.
pi_154424893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post.
Of op Schiphol. Met die gigantische reisbagage,
Op Schiphol hanteren ze dit principe overigens wel. Maar dan boven aan de trap richting de perrons.
Dat heeft ook wel te maken met de aard van de luchthaven, men komt daar niet perse om de trein te nemen.
Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.
pi_154424951
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op Schiphol zijn geen poortjes en die komen er ook niet.
Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?
Dat klopt inderdaad. Ik zie het wel als een poortje maar je kunt er ook zo doorheen lopen inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154424999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je bedoelt poortjes in die zin dat het eigenlijk geen "poortje" is maar een "incheckdevice"?
Dat klopt inderdaad. Ik zie het wel als een poortje maar je kunt er ook zo doorheen lopen inderdaad.
Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?
pi_154425129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Schiphol heeft toch gewoon de standaardcico's?
Ik heb geen idee wat dat zijn. Maar je hebt gelijk. Het zijn geen poortjes.
Het geeft wel te denken overigens, in die zin dat het systeem niet waterdicht te krijgen is en alles wat je hier in investeert met het motto hoe je het aan de burgers wilt verkopen op dit soort zaken lek gaat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154425257
CiCo (Check-in Check-out) zijn die gele paaltjes waarbij je zowel kunt in- als uitchecken (vandaar de naam). Mensen met een vervoersbewijs waarmee ze niet hoeven in te checken kunnen en mogen die dingen dus negeren.
Met poortjes (mits gesloten) dwing je iedereen om in te checken / een barcode te scannen / personeel om hulp te vragen.
NS zal hier vast wel poortjes willen, maar Schiphol is het enige station waar zij niets over te zeggen hebben.
Om het systeem waterdicht te krijgen zou je niet alleen op alle stations (en dus niet slechts op 82 van de 400) poortjes moeten plaatsen, je zou bovendien moeten zorgen dat alle stations bemand zijn. Beide zaken zal men te duur vinden.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:43:07 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_154425818
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:39 schreef Tokus het volgende:

[..]

Echter, er was wel iets dat er minimaal 3 minuten moeten zitten tussen uitchecken en opnieuw inchecken. Dan mis je dus de trein, omdat je niet kan inchecken bij het volgende perron.
Of die 3 minuten nog zo is weet ik niet, maar na inchecken zit er sowieso anderhalve minuut voordat je weer kan uitchecken. Ook irritant dus, als je op het perron komt en je ziet dan op het beeldscherm dat je toch op de verkeerde staat.
Dat geldt alleen bij in-/uitchecken bij hetzelfde paaltje. Bij poortjes is dit niet van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')