Moet binnen een maand.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken.
Dat kan bij upc eneco enzovoorts...
Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank.
En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf.
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .quote:Op maandag 8 juni 2015 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
MELDING
Het doorbellen van de waarschuwing aan de klantenservice van NS leverde geen gehoor op. „Ik heb zaterdag 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn kreeg. Toen werd er ook nog eens amper naar mijn verhaal geluisterd. Ik heb op straat nog een politiebrommer staande gehouden. Maar de agent zei dat hij er niets aan kon doen.”
Een woordvoerder van NS laat desgevraagd weten dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op en rond het spoor bij ProRail ligt. De spoorbeheerder zegt onbekend te zijn met het spoorlopen van zwartrijders op Rotterdam Centraal. „Maar als we dit soort signalen binnenkrijgen, dan zullen wij hier zeker op handelen. Niet alleen zwartrijden is strafbaar. Voor spoorlopen kun je een boete van 140 euro krijgen.
GELUKKIg komt het in de krant metroquote:Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .
'Dat is dan ook niet de verantwoordelijkheid van de ns'.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:07 schreef klaasweetalles het volgende:
maar de ns kennende gaan ze dat niet doen....
Exact.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:37 schreef kalinhos het volgende:
Wat ook zo is. Als je zelf zo stom bent over een hek te klimmen en een trein terug te koppen is natuurlijk niet de oorzaak het feit dat je moet betalen om het station op te mogen. Nee, de oorzaak is dat je op het spoor loopt en het spoor is nou eenmaal voor treinen. Treinen komen niet op voetpaden, voetgangers komen niet op het spoor. Lijkt mij een prima scheiding.
Je kan altijd wel ergens een hek over en zo het spoor op en dus uiteindelijk naar een station lopen. Je kan hier niet de NS de schuld van geven natuurlijk.
Nee, als je door een vliegtuig gedood wordt is het de schuld van Schiphol.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:02 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Exact.
Als ik wil shoppen op Schiphol zonder ticket, en ik blijf in het prikkeldraad hangen terwijl ik over het hek klim, dan is dat zeker ook de schuld van Schiphol
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:44 schreef kalinhos het volgende:
De NS (of Prorail, of de gemeente Rotterdam) heeft het lopen op het spoor zo moeilijk mogelijk gemaakt. Er staan hekken zodat kids, bejaarden of hardlopers niet ineens per ongeluk spoor 11A oplopen. Mensen die over een hek heen klimmen zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk. Enige wat je zou kunnen doen is er 220Volt op zetten.
Ach, op dit moment kom je zelfs met een compleet paard nog door de beveiliging heenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Mwoah is misschien een kwestie van keuzes maken. Alsnog is het niet de verantwoordelijkheid van de NS als een volwassen man zelf over een hekje klimt. Dat hek zegt namelijk al: voorjekijkendoorlopen, hier moet je niet overheen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De NS-beveiligers zouden het kunnen controleren ja, maar is dat hun taak?
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.
Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:
Als iemand over het hek klimt en aangereden wordt is het niet de schuld van diegene die geklommen is. Nee nee, het is de schuld van de NS die niet voorkomen heeft dat mensen over hun hekken heen klommen.
Zeer juist.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.
[..]
Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.
Het is aan de samenleving om ervoor te zorgen dat mensen die hulp nodig hebben dit krijgen: zowel professionele hulp als andere (met zijn allen eens een beetje omkijken naar elkaar, zo moeilijk is dat niet). Steek liever daar het geld in dan in al die hekken, controleurs etc.
Wat bedoel je per ongeluk niet overheenquote:Op woensdag 10 juni 2015 06:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.
Treinen hebben geen rempedaalquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen
wat een simpele ziel ben jij zeg
Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistochtquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen
wat een simpele ziel ben jij zeg
Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
effe kijken hoorquote:Op zondag 14 juni 2015 14:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistocht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |