abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153360083
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken.

Dat kan bij upc eneco enzovoorts...

Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank.

En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf.
Moet binnen een maand.
pi_153360440
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:19 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Moet binnen een maand.
Iets meer: binnen 56 dagen.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:47:14 #103
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_153360843
Was er net zoveel agressie in het OV, toen er nog kaartjes verkocht werden? Zo niet, dan gaan die poortjes ook niet helpen. Helemaal al niet tegen zwartrijders, zolang er niet op elk station poortjes zijn (Sloterdijk bijvoorbeeld).
  maandag 8 juni 2015 @ 19:58:10 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153361103
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
MELDING
Het doorbellen van de waarschuwing aan de klantenservice van NS leverde geen gehoor op. „Ik heb zaterdag 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn kreeg. Toen werd er ook nog eens amper naar mijn verhaal geluisterd. Ik heb op straat nog een politiebrommer staande gehouden. Maar de agent zei dat hij er niets aan kon doen.”

Een woordvoerder van NS laat desgevraagd weten dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op en rond het spoor bij ProRail ligt. De spoorbeheerder zegt onbekend te zijn met het spoorlopen van zwartrijders op Rotterdam Centraal. „Maar als we dit soort signalen binnenkrijgen, dan zullen wij hier zeker op handelen. Niet alleen zwartrijden is strafbaar. Voor spoorlopen kun je een boete van 140 euro krijgen.
Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_153363708
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geniaal weer van ns. De melder ontmoedigen te melden en de handjes er keurig vanaf trekken.. .
GELUKKIg komt het in de krant metro
mocht er nu wat gebeuren dan mag de ns zich verantwoordelijk voelen

wel 30 man bij die poortjes neerzetten, en het grootste gedeelte staat daar maar
dan kan je minimaal 3 man ook wel er vanaf halen en bij de plekken zetten waar het nu een gevaar vormt om over de hekken te klimmen

maar de ns kennende gaan ze dat niet doen....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:35:56 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153377118
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:07 schreef klaasweetalles het volgende:
maar de ns kennende gaan ze dat niet doen....
'Dat is dan ook niet de verantwoordelijkheid van de ns'.
:r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_153378533
Wat ook zo is. Als je zelf zo stom bent over een hek te klimmen en een trein terug te koppen is natuurlijk niet de oorzaak het feit dat je moet betalen om het station op te mogen. Nee, de oorzaak is dat je op het spoor loopt en het spoor is nou eenmaal voor treinen. Treinen komen niet op voetpaden, voetgangers komen niet op het spoor. Lijkt mij een prima scheiding.

Je kan altijd wel ergens een hek over en zo het spoor op en dus uiteindelijk naar een station lopen. Je kan hier niet de NS de schuld van geven natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153379209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:37 schreef kalinhos het volgende:
Wat ook zo is. Als je zelf zo stom bent over een hek te klimmen en een trein terug te koppen is natuurlijk niet de oorzaak het feit dat je moet betalen om het station op te mogen. Nee, de oorzaak is dat je op het spoor loopt en het spoor is nou eenmaal voor treinen. Treinen komen niet op voetpaden, voetgangers komen niet op het spoor. Lijkt mij een prima scheiding.

Je kan altijd wel ergens een hek over en zo het spoor op en dus uiteindelijk naar een station lopen. Je kan hier niet de NS de schuld van geven natuurlijk.
Exact.

Als ik wil shoppen op Schiphol zonder ticket, en ik blijf in het prikkeldraad hangen terwijl ik over het hek klim, dan is dat zeker ook de schuld van Schiphol :')
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:10:27 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153379416
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:02 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Exact.

Als ik wil shoppen op Schiphol zonder ticket, en ik blijf in het prikkeldraad hangen terwijl ik over het hek klim, dan is dat zeker ook de schuld van Schiphol :')
Nee, als je door een vliegtuig gedood wordt is het de schuld van Schiphol.
are we infinite or am I alone
pi_153388132
De NS is wel verantwoordelijk voor mensenlevens op het spoor

DAT HET NU gebeurt is het gevolg van hoe de ns nu op het centraal station in rotterdam optreedt

Ze hebben er kennis van genomen, dus is het maatschappelijk noodzakelijk dat er maatregelen zullen volgen om dit te voorkomen. Mochten ze dit niet doen dan zij ze gewoon laks en zijn ze medeverantwoordleijk als er ongelukken volgen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153388227
De NS (of Prorail, of de gemeente Rotterdam) heeft het lopen op het spoor zo moeilijk mogelijk gemaakt. Er staan hekken zodat kids, bejaarden of hardlopers niet ineens per ongeluk spoor 11A oplopen. Mensen die over een hek heen klimmen zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk. Enige wat je zou kunnen doen is er 220Volt op zetten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153388417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:44 schreef kalinhos het volgende:
De NS (of Prorail, of de gemeente Rotterdam) heeft het lopen op het spoor zo moeilijk mogelijk gemaakt. Er staan hekken zodat kids, bejaarden of hardlopers niet ineens per ongeluk spoor 11A oplopen. Mensen die over een hek heen klimmen zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk. Enige wat je zou kunnen doen is er 220Volt op zetten.
Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
pi_153388818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Ach, op dit moment kom je zelfs met een compleet paard nog door de beveiliging heen ;)

http://nos.nl/artikel/204(...)ony-in-de-trein.html

Eigenlijk wel leuk om zo mee te doen aan het WK poortjesspringen.
pi_153396100
NS is gewoon een geflipte bedrijf dat nergens verantwoorlijkheid voor wil nemen en altijd met debiele smoesjes aan komt zetten.

30 procent van het NS personeel is gewoon geflipt en is van niveau lik me kutje. Het zit vol me geflilpte controleurs die alleen maar stoer willen doen en provoceren, Hebben thuis geen fillker te vertellen volgens mij.

Als je nergens aan de bak komt kan je wel bij de NS terecht.

Het personeel is helemaal doorgedraaid met die debiele instrukties van de leidinggevende. Ze gaan met gevaar voor eigen leven confrontatie aan met reizigers die geen kaartje hebben. En dan praat je soms over een kut ritje van 3 euro. Daar willen ze hun leven voor wagen en geweld gebruiken.

Hoe gestoord ben je dan?

70 procent van al het geweld is de schuld van het personeel van NS zelf.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153397774
Ik weet nooit of Klaas nou serieus is als hij eigenlijk zegt dat we iedereen maar zn gang moeten laten gaan qua wel of niet betalen. Zal een mooi te besturen maatschappij worden :D Ik betaal nergens meer voor, maaskantje-praktijken alles.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153397938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Mwoah is misschien een kwestie van keuzes maken. Alsnog is het niet de verantwoordelijkheid van de NS als een volwassen man zelf over een hekje klimt. Dat hek zegt namelijk al: voorjekijkendoorlopen, hier moet je niet overheen.

Dat was mn oorspronkelijke punt. Klaas en Red85, symbool voor de maatschappij 2015 in die postst, schoven gelijk de verantwoordelijkheid van eventuele gewonden of doden in de schoenen van de NS. Als iemand over het hek klimt en aangereden wordt is het niet de schuld van diegene die geklommen is. Nee nee, het is de schuld van de NS die niet voorkomen heeft dat mensen over hun hekken heen klommen. Díe mentaliteit, die afschuif-reflex, daar kots ik op :r Het is niet mijn schuld als ik een boete krijg als ik met 150 over de A15 toer en mezelf eventueel nog te barsten rijd. Nee, het is de verantwoordelijkheid van de politie om dit mij in en eerder stadium te beletten. Díe mentaliteit. Zelf 3x helemaal niks kunnen of presteren, maar zodra er iets mis gaat niet weten hoe gauw je je vinger moet wijzen naar de ander. Alsjeblieft zeg. :r

De NS-beveiligers zouden het kunnen controleren ja, maar is dat hun taak?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153398165
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De NS-beveiligers zouden het kunnen controleren ja, maar is dat hun taak?
Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.
pi_153398252
En waar leg je dan de grens? Dan gaan ze 100 meter verderop om de hoek het hekje over, of 2km verderop waar er net geen hekje meer staat. Het hek (pun intended) is dan van de dam natuurlijk.

Het spoor is niet 100% te beveiligen, tenzij je alles omtunnelt zogezegd. Dat kan niet. De beveiligers worden (lijkt me ) gebruikt voor de poortjes. Dat er dan apen nog overheen klimmen 2km verderop lijkt me eerder een probleem van de politie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 10 juni 2015 @ 00:08:23 #119
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153399496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals de NS beveiligers inhuurt om te voorkomen dat mensen zonder kaartje de poortjes passeren is het toch niet onlogisch dat ze tevens andere sluiproutes controleren?
Het is bovendien in hun eigen belang, want de als een van die hekklimmers een trein kopt, heeft de NS ook een probleem.
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als het hun taak is om te controleren dat mensen niet zonder vervoersbewijs rondlopen binnen de poortjes, dan valt deze sluiproute daar ook onder. Tel daarbij op de ellende die de NS heeft als zo'n randdebiel wordt aangereden (lijkt me niet echt een prettig gezicht voor alle reizigers en personeel ter plekke, bovendien zal vervolgens het treinverkeer een aantal uur op zijn gat liggen), dan lijkt me dat dit een hogere prioriteit zou moeten hebben dan het beboeten van hordelopers bij de poortjes.
Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:09 schreef kalinhos het volgende:
Als iemand over het hek klimt en aangereden wordt is het niet de schuld van diegene die geklommen is. Nee nee, het is de schuld van de NS die niet voorkomen heeft dat mensen over hun hekken heen klommen.
Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.
Het is aan de samenleving om ervoor te zorgen dat mensen die hulp nodig hebben dit krijgen: zowel professionele hulp als andere (met zijn allen eens een beetje omkijken naar elkaar, zo moeilijk is dat niet). Steek liever daar het geld in dan in al die hekken, controleurs etc.

[ Bericht 32% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-06-2015 00:13:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153399822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?
Zeer juist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153401615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus wij mogen met zijn allen flink extra betalen - al die beveiligers en poortjes kost veel geld - om een paar lastige klantjes uit de trein te weren? Hoe is dat zinvol beleid?

[..]

Ik kan er niet wakker van liggen dat tere zieltjes eens een keer met de realiteit worden geconfronteerd. Het is ronduit vervelend dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn dat ze zelfmoord plegen, daar kan ik wakker van liggen, niet dat een reiziger eens zoiets ziet. Als dat het ergste is wat je in je leven meemaakt dan ben je een gezegend mens.

[..]

Daar heb ik ook moeite mee. Een ander voorbeeld: een hek om te voorkomen dat mensen op een bepaalde plaats een weg oversteken. Die slagbomen die de NS gebruikt(e) waren/zijn nog gevaarlijker ook, als je toevallig vast komt te zitten op het moment dat ze al omlaag zijn (onderuit gaan of zo) dan kost het meer tijd om een veilige afstand te nemen.
Het is aan de samenleving om ervoor te zorgen dat mensen die hulp nodig hebben dit krijgen: zowel professionele hulp als andere (met zijn allen eens een beetje omkijken naar elkaar, zo moeilijk is dat niet). Steek liever daar het geld in dan in al die hekken, controleurs etc.
Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153499773
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 06:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Met een slagboom zou je eventueel pech kunnen hebben ja, zie dat bierfiets ongeluk 2 maanden terug. Een hek klim je niet per ongeluk over ofzo.
Wat bedoel je per ongeluk niet overheen

wat een simpele ziel ben jij zeg

Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153500048
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Wat bedoel je per ongeluk niet overheen

wat een simpele ziel ben jij zeg

Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
Treinen hebben geen rempedaal :P En als ze op snelheid zijn een remweg van een halve kilometer.. dus dat wordt lastig.
pi_153519663
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 16:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Wat bedoel je per ongeluk niet overheen

wat een simpele ziel ben jij zeg

Iemand kan dronken zijn en niet weten wat hij doet en per ongeluk op het spoor belanden, dan is het gewoon de schuld van ns, want de machinist moet gewoon uit zijn doppen kijken of er mensen op het spoor zijn en gewoon tijdig zijn rempedaal indrukken.
Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistocht _O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153519810
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Hoevaak ben jij per ongeluk ergens overheen geklommen? Tis een behoorlijke handeling die je niet per ongeluk doet. Maar ik zie dat zelfs het simpelste punt door jou verkeerd begrepen wordt, zoek het maar uit ook met je kruistocht _O-
effe kijken hoor

ik ben weles per ongeluk in een dames toilet geklommen

ik ben weles per ongeluk over een hek geklommen en toen zat ik in een opENlucht zwembad

ik ben weles per ongeluk over een muur geklommen tijdens mijn gevangnisstraf van 12 jaar en toen was ik ineens vrij man

ik ben weles per ongeluk een bank binnen geklommen en toen had ik ineens 14 miljoen euro

DUS WAAR HEB JE OVER JONGE, PER ONGELUK IS BEST MOGELIJK!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')