abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153132335
Dit is deel 2 van een eerder topic. Misschien wil een mod even een 2 achter de TT zetten.
Vorige deel: NWS / NS sluit vrijdag de poortjes op Rotterdam CS
Dank.

quote:
Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.

Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.

Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen 8)7 Hoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.

Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.

De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153132356
Het is pure diefstal van de gewone burger!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 31 mei 2015 @ 17:41:09 #3
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153132402
De winkeliers klaagden ook hoor ..... bijna een maand geleden;
http://www.rijnmond.nl/ni(...)al-lopen-klanten-mis

quote:
RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:41:39 #4
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153132411
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
pi_153132443
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.
WTF het zijn je allerbeste klanten. Zij betalen 485 euro per maand of VOORUIT voor het hele komende jaar. Die klanten zou je met fluwelen handschoenen moeten benaderen.
Maar nee, zoals ze het van plan waren is bruut en onbeschoft.
The ugly face van de ware monopolist.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 31-05-2015 17:50:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132450
ALLE MINPUNTEN OP EEN RIJ

- Poortjes die niet goed werken
- in en uitcheck systeem voldoet niet
- aggressieve NS medewerkers
- lage klantvriendelijkheid
- systeem die voor niemand duidelijk is
- vervoerbedrijven jatten geld van reizigers door het ov systeem
- onterecht geld afschrijven van ov pas
- borg betalen om te reizen is debiel
-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 31 mei 2015 @ 17:44:46 #7
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153132503
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructiever wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke [u]verbeteringen[/u] kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153132600
Ik heb deze maand wel 50 euro in mijn portemonnee kunnen houden omdat ik geen drankje en broodje meer op het CS rotterdam haal ^O^

LATEN we hopen dat een paar winkels gewoon besluiten om op het station te stoppen w/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153132604
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
Niet eens terugvragen. Automatisch terugboeken. Geen formulieren in 3-voud invullen.
Dit zijn zeer doorzichtige barrières om het gros te ontmoedigen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132642
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Goede poging trouwens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:49:06 #11
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153132647
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
pi_153132718
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Daar was laatst ook iets in het nieuws over inderdaad :Y Goede ontwikkeling, wordt het nog eenvoudiger.
pi_153132809
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.

Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.

Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.

Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.

Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.

Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.

Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
pi_153132842
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Het is wat dat punt betreft wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren. Wat overigens op geen enkele wijze het probleem van de klant zou moeten zijn of moeten worden, maar dat boeit ze niet want monopolist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132903
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wat dat punt wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren.
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima :Y
pi_153132937
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.

Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.

Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.

Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.

Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.

Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.

Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...

ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic

alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...

JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153133023
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...

ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic

alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...

JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ;)
pi_153133027
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima :Y
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133145
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
Waarom komt deze maatregel er dan?
pi_153133230
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom komt deze maatregel er dan?
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
pi_153133270
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom komt deze maatregel er dan?
Dat staat in zin 1 van #5. Ook daar. Dat is n.l. de enige manier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133316
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
pi_153133469
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:11 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133565
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ;)
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot maken :W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153133572
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
pi_153133589
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ;)
Hij heeft last van oprechte, gekmakende boosheid. Ik herken dat wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133597
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:19 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot maken :W
Dat is prima, maar dat was mijn vraag niet ;) vroeg me af waar die emoties vandaan kwamen.
pi_153133629
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
Dat is correct. Goede conclusie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133640
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij heeft last van oprechte, gekmakende boosheid. Ik herken dat wel.
Als je hier al zo emotioneel van wordt, dan zijn er nog wel wat andere zaken in dit land en de wereld waar je dan maar beter niet achter kunt komen :D
pi_153133704
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Als je hier al zo emotioneel van wordt, dan zijn er nog wel wat andere zaken in dit land en de wereld waar je dan maar beter niet achter kunt komen :D
Zoiets vraagt soms een nobeler doel. Pick your battles. Maar dat is de zijne.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133765
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zoiets vraagt soms een nobeler doel. Pick your battles. Maar dat is de zijne.
Dat hoop ik dan maar ;)
pi_153133888
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:25 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan maar ;)
Ik vind wel dat ie de topics leuk aan de gang weet te houden. En daar profiteren we wat onze hobby betreft allemaal weer van. Klaas bedankt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:42:51 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153134288
wereldwijde protesten!



are we infinite or am I alone
pi_153134340
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:42 schreef crystal_meth het volgende:
wereldwijde protesten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8-)
pi_153134546
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:42 schreef crystal_meth het volgende:
wereldwijde protesten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.
Maar wat stelt het eigenlijk voor?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153134647
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.
Maar wat stelt het eigenlijk voor?
Jij ziet in Nederland protestacties gebeuren ja? Ik acht de kans niet zo groot ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 18:56:13 #37
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153134709
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren.
Maar wat stelt het eigenlijk voor?
Protest in in Turkije
Protest tegen WK 2014 in Brazilië
Occupy Wall Street
protest tegen hoge vervoerstarieven in Rio
are we infinite or am I alone
pi_153134724
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jij ziet in Nederland protestacties gebeuren ja? Ik acht de kans niet zo groot ;)
Ik ook niet. Maar als het water je tot aan de keel staat, dan wel. Het is alleen nog niet zo ver.
Hij kan best dwars zijn als het moet hoor, de Nederlander.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153134792
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Protest in in Turkije
Protest tegen WK 2014 in Brazilië
Occupy Wall Street
protest tegen hoge vervoerstarieven in Rio
Wel briljant verzameld. Alles met poortjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153134820
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar als het water je tot aan de keel staat, dan wel. Het is alleen nog niet zo ver.
Hij kan best dwars zijn als het moet hoor, de Nederlander.
Zou wel eens leuk zijn, maar over het algemeen wordt alles hier gewoon geslikt. Ben ik zelf ook debet aan, want alhoewel ik het OV te duur vind, ga ik er echt niet voor op de barricades.
pi_153142525
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:59 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Zou wel eens leuk zijn, maar over het algemeen wordt alles hier gewoon geslikt. Ben ik zelf ook debet aan, want alhoewel ik het OV te duur vind, ga ik er echt niet voor op de barricades.
nee natuurlijk niet dat doe jij niet

jij reist natuurlijk met flinke korting...want jij werkt bij de NS

oelewapper
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153165819
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:12 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet dat doe jij niet

jij reist natuurlijk met flinke korting...want jij werkt bij de NS

oelewapper
Ik betaal volle prijs, want ik werk niet bij de NS.

Gekkie.
pi_153169835
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 20:02 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik betaal volle prijs, want ik werk niet bij de NS.

Gekkie.
waarom reageer je er zo laat op

had de trein weer vertraging?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153169908
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

waarom reageer je er zo laat op

had de trein weer vertraging?
Ben je door je argumenten heen?
pi_153172521
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:26 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ben je door je argumenten heen?
nee....

vanochtend was ik dus weer op centraal station

stonden van die tieners van die bonnen uit te delen met flinke korting van de winkels binnen het poortengebied.....
dat zegt al genoeg

Ik heb uit bronnen dat eind van de maand de poortjes weer open zullen gaan.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153172643
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]


Ik heb uit bronnen dat eind van de maand de poortjes weer open zullen gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2015 @ 22:50:52 #47
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_153173309
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

stonden van die tieners van die bonnen uit te delen met flinke korting van de winkels binnen het poortengebied.....
dat zegt al genoeg
dat doen ze ongeveer elke maand, al sinds begin dit jaar (of wellicht nog langer).
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_153173534
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:50 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat doen ze ongeveer elke maand, al sinds begin dit jaar (of wellicht nog langer).
Al jaren.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:01:53 #49
67670 Skv
Cynist.
pi_153173694
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:39 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is pure diefstal van de gewone burger!
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG MAAR GRAAIEN EN GRAAIEN!!11

:').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:14:54 #50
181126 MouzurX
Misschien?
pi_153174220
OV is niet te duur aangezien met een lagere prijs meer mensen met het OV zouden gaan en daar de capaciteit niet voor is. In de treinen niet, maar vooral op de stations en op de sporen niet. Breda-Tilburg zit echt al te vol qua treinen, daar kan je er gewoon niet veel meer laten rijden. En de stations zouden het ook niet aankunnen, gelukkig zijn nu bijna alle stations in Noord-brabant iig verbouwd/in verbouwing want dat kon echt niet meer.

Buiten de spits zijn de treinen leeg dat weet ik ook, maar het gaat toch om die piekuren ook georganiseerd te houden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:22:29 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153174513
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
Er is wel 1 groot specifiek probleem in deze kwestie, normaal geproken kan je als burger gemakkelijk ervoor kiezen om geen product af te nemen van dat bedrijf, in dit geval is het bedrijf het eigendom van de overheid die de auto flink extra belast waardoor die voor veel mensen niet te betalen is. Met andere woorden, de eigenaar van dit bedrijf heeft de ongezonde machtspositie dat het mensen kan dwingen het product af te nemen door de concurrent duurder te maken. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn in een vrijemarkteconomie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 1 juni 2015 @ 23:26:52 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153174657
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Sowieso zal het altijd duurder zijn: een kaartje met chip is duurder dan een kaartje zonder chip (hence de toeslag van 1 Euro) en die tourniquettes zijn ook niet bepaald goedkoop. Het is dus ongewenst dat dit systeem blijft bestaan.
Als het toch blijft bestaan?
- papieren kaartjes naast de OV-chipkaart (in verband met de toeslag van 1 Euro)
- geen kosten rekenen voor de OV-chipkaart
- direct (binnen een paar seconden moet het uitgevoerd zijn) een bedrag van 0-tegoed terugstorten zonder hiervoor kosten te rekenen, dit kunnen de mensen prima zelf doen met de automaten, daar heb je geen baliemedewerkster voor nodig.
- bij abo's geen scanverplichting, dit i.v.m. privacy
- veel sterker toezicht van een onafhankelijke privacywaakhond die administratorrights heeft voor heel het systeem en zodoende in de gaten kan houden wat er met die informatie gebeurt.
- geen commercieel gebruik van verzamelde reisdata
...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 1 juni 2015 @ 23:27:37 #53
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153174687
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.
WTF het zijn je allerbeste klanten. Zij betalen 485 euro per maand of VOORUIT voor het hele komende jaar. Die klanten zou je met fluwelen handschoenen moeten benaderen.
Maar nee, zoals ze het van plan waren is bruut en onbeschoft.
The ugly face van de ware monopolist.
Inderdaad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153174909
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is wel 1 groot specifiek probleem in deze kwestie, normaal geproken kan je als burger gemakkelijk ervoor kiezen om geen product af te nemen van dat bedrijf, in dit geval is het bedrijf het eigendom van de overheid die de auto flink extra belast waardoor die voor veel mensen niet te betalen is. Met andere woorden, de eigenaar van dit bedrijf heeft de ongezonde machtspositie dat het mensen kan dwingen het product af te nemen door de concurrent duurder te maken. Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn in een vrijemarkteconomie.
Jep, vandaar dat ik het heb over 'normaal gesproken'. Dit is een serieus probleem, veroorzaakt door de overheid, bij een belangrijke dienst in de samenleving.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:38:09 #55
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153175018
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:34 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep, vandaar dat ik het heb over 'normaal gesproken'. Dit is een serieus probleem, veroorzaakt door de overheid, bij een belangrijke dienst in de samenleving.
Op zich ben ik er een voorstander van dat je het autovervoer ontmoedigt, maar dan wel graag differentieel (naar inkomen en vermogen) en met openbaar vervoer wat zo goedkoop is als dat mogelijk is met een een fatsoenlijke kwaliteit. Dat laatste is ook niet het geval getuige de reserves van de NS. Om over de geldverspilling met de Fyra maar te zwijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153177910
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

- direct (binnen een paar seconden moet het uitgevoerd zijn) een bedrag van 0-tegoed terugstorten zonder hiervoor kosten te rekenen, dit kunnen de mensen prima zelf doen met de automaten, daar heb je geen baliemedewerkster voor nodig.

zakkenrollers zullen de optie erg waarderen.
pi_153178062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

zakkenrollers zullen de optie erg waarderen.
Hoezo ? In dit scenario gaat het naar een bankrekening dus is het perfect traceerbaar - niet iets wat een zakkenroller wil.
pi_153178111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 08:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo ? In dit scenario gaat het naar een bankrekening dus is het perfect traceerbaar - niet iets wat een zakkenroller wil.
nee, mensen met snode plannen gebruiken nou nooit bankrekeningen voor fraudezaken 8)7
En wil Bram_van_loon dan zelf perfect traceerbaar zijn door alsnog prive bankrek. te koppelen aan anonieme kaart? dan kan je net zo goed naar een balie gaan
pi_153186740
Met de Aztec-code op buitenlandse tickets kunnen de tourniquets meerdere keren worden geopend. Ik heb het getest. Gelijk zo'n dik BOA-wijf op m'n nek haha.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:30:12 #60
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_153186768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:28 schreef niels0 het volgende:
Met de Aztec-code op buitenlandse tickets kunnen de tourniquets meerdere keren worden geopend. Ik heb het getest. Gelijk zo'n dik BOA-wijf op m'n nek haha.
_O-
wooblabalurg
pi_153186884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

_O-
Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.
Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is. :)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:35:53 #62
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_153186917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:34 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.
Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is. :)
Dat is wel pijnlijk idd. Geen id verder wat zo'n Aztec-code inhoudt.
wooblabalurg
pi_153187001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat is wel pijnlijk idd. Geen id verder wat zo'n Aztec-code inhoudt.
Aztec-code:


Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart.
Naar nu blijkt wordt er geen verbinding met een database gemaakt om de code af te vinken als zijnde 'gebruikt'. Het werkt dus puur client-side.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2015 @ 14:40:40 #64
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_153187052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:39 schreef niels0 het volgende:

[..]

Aztec-code:
[ afbeelding ]

Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart
In Nederland worden die meestal QR-codes genoemd
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_153187090
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:40 schreef Tokus het volgende:

[..]

In Nederland worden die meestal QR-codes genoemd
QR is vergelijkbaar, maar anders:
pi_153187362
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:39 schreef niels0 het volgende:

[..]

Aztec-code:
[ afbeelding ]

Het is een grafische code die op buitenlandse treintickets staan waarmee poortjes kunnen worden geopend zonder gebruikmaking van een OV-chipkaart.
Naar nu blijkt wordt er geen verbinding met een database gemaakt om de code af te vinken als zijnde 'gebruikt'. Het werkt dus puur client-side.
Het OV-chipsysteem is per transactie decentraal, maar alles wordt uiteindelijk wel gesynced met centrale databases. Zo kunnen OV-chipkaarten geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld veel mee gereisd wordt maar nooit worden opgeladen.
Kan me voorstellen dat dit met die aztec-codes hetzelfde werkt, maar er zit dus een vertraging tussen de eerste transactie, de het versturen en de verwerking door de centrale servers, en het terugsturen van een gebruikte Aztec naar alle poortjes.
Wellicht dat die Aztec-codes ook een datum bevatten als je ticket daggebonden is.
pi_153187823
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het OV-chipsysteem is per transactie decentraal, maar alles wordt uiteindelijk wel gesynced met centrale databases. Zo kunnen OV-chipkaarten geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld veel mee gereisd wordt maar nooit worden opgeladen.
Kan me voorstellen dat dit met die aztec-codes hetzelfde werkt, maar er zit dus een vertraging tussen de eerste transactie, de het versturen en de verwerking door de centrale servers, en het terugsturen van een gebruikte Aztec naar alle poortjes.
Wellicht dat die Aztec-codes ook een datum bevatten als je ticket daggebonden is.
Ik verwacht dat aztec-codes niet gesynchroniseerd worden want ik denk niet dat buitenlandse ticketverstrekkers verbinding maken met NS-servers dat er een code is gegenereerd, maar ik ga dingen nog wat verder uittesten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of men met een aztec-code ook poortjes kunt openen op tussengelegen stations voor als men de reis wil onderbreken.
Een datum zal inderdaad wel in de code verwerkt zijn, maar ik ga het toch nog even proefondervindelijk vaststellen, want hoe zit het dan met een open retour-ticket? Reisdata zijn dan variabel.
pi_153188473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat aztec-codes niet gesynchroniseerd worden want ik denk niet dat buitenlandse ticketverstrekkers verbinding maken met NS-servers dat er een code is gegenereerd, maar ik ga dingen nog wat verder uittesten. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of men met een aztec-code ook poortjes kunt openen op tussengelegen stations voor als men de reis wil onderbreken.
Een datum zal inderdaad wel in de code verwerkt zijn, maar ik ga het toch nog even proefondervindelijk vaststellen, want hoe zit het dan met een open retour-ticket? Reisdata zijn dan variabel.
Het zou me niks verbazen als je hier een lastig/onmogelijk te dichten mega-lek op het spoor :) bent...
Die codes zijn uiteraard makkelijk zelf te maken..
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 15:34:47 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153188658
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).

Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153188737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als je hier een lastig/onmogelijk te dichten mega-lek op het spoor :) bent...
Die codes zijn uiteraard makkelijk zelf te maken..
Je moet even weten wat het algoritme is dat gebruikt wordt. Het is een universeel algoritme, zie: http://www.ns.nl/over-ns/(...)onale-reizigers.html

Heb dat voorbeeldticket van de Thalys door een Aztec-decoder gehaald, maar het is niet direct duidelijk waar bijvoorbeeld de datum en route staat verwerkt.
pi_153194478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).
Volgens dit overzicht komen er in Den Bosch geen poortjes.
  woensdag 3 juni 2015 @ 08:13:58 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153209123
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:59 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Volgens dit overzicht komen er in Den Bosch geen poortjes.
Dan klopt het overzicht niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153220502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
Heb dat voorbeeldticket van de Thalys door een Aztec-decoder gehaald, maar het is niet direct duidelijk waar bijvoorbeeld de datum en route staat verwerkt.
Het lijkt me het meest aannemlijk dat een combinatie van datum en identificatienummer (voor het ticket) wordt gebruikt. De datum om ervoor te zorgen dat de poortjes enkel die dag dat je reist open gaan, het identificatienummer omdat veel tickes geen duidelijke geldigheidsduur hebben, bijv. twee maanden geldig totdat je ze hebt gebruikt (of technisch gezien totdat er is gecontroleerd wat in België frequent gebeurt).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153220842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt me het meest aannemlijk dat een combinatie van datum en identificatienummer (voor het ticket) wordt gebruikt. De datum om ervoor te zorgen dat de poortjes enkel die dag dat je reist open gaan, het identificatienummer omdat veel tickes geen duidelijke geldigheidsduur hebben, bijv. twee maanden geldig totdat je ze hebt gebruikt (of technisch gezien totdat er is gecontroleerd wat in België frequent gebeurt).
Het schijnt dat ook traject en dergelijke in de code verwerkt zijn, omdat sommige handige harries de tekst op een homeprint ticket aan gingen passen.
Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken, maar dat zijn versleutelde aztec-codes. Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:46:35 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153220906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken
Iemand heeft geld teveel...
are we infinite or am I alone
pi_153220908
In Zwolle komen ze in de tunnel zag ik wel, beetje het idee als in Rotterdam.
Ik zwaai naar dieren.
pi_153220930
quote:
Proef met achteraf betalen openbaar vervoer
Foto: Hollandse Hoogte
Gepubliceerd: 03 juni 2015 08:41
Laatste update: 03 juni 2015 09:26

De ANWB begint onder het principe van eerst reizen, dan betalen een proef onder 1250 ANWB-leden die gebruikmaken van het openbaar vervoer.
Bij de proef krijgen de leden die meedoen een jaar lang een speciale ov-chipkaart waarmee voor gemaakte reizen achteraf wordt betaald. Saldo laden vooraf is dan niet meer nodig. De kaart biedt in daluren ook nog korting.

De ANWB zegt woensdag zo zijn leden de mogelijkheid te willen bieden om laagdrempelig te kunnen kiezen voor trein, bus, tram en metro.

''De keuze voor het ov wordt aantrekkelijker en het gebruik ervan eenvoudiger. Mensen die weinig reizen bijvoorbeeld, hoeven dan op het station niet eerst te staan hannesen om hun ov-chipkaart met een noodzakelijk bedrag op te laden'', zegt een woordvoerder.

Maandelijkse factuur

Voor de kaart moet wel worden betaald. De geselecteerde deelnemers aan de test betalen 25 euro per jaar. Ze hebben dan ook recht op onder meer 40 procent korting op treinreizen in de daluren, 10 euro reistegoed bij NS, en een gratis abonnement op OV- fiets.

De kosten voor een gemaakte reis worden achteraf afgeschreven via een automatische incasso. Deelnemers ontvangen maandelijks één overzicht en een factuur met de gemaakte reizen en kosten.

De ANWB heeft 4 miljoen leden. Bijna de helft reist via het openbaar vervoer. Als de proef slaagt, zal worden gekeken wie er allemaal voor zo'n kaart in aanmerking kunnen komen.
Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren. :D
pi_153220975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:

Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn ;)
Zelfs in de 2e wereldoorlog heeft men de duitse codes waarbij per dag de codering veranderde weten te kraken, dit zal dan op korte termijn waarschijnlijk ook wel bij deze codes gebeuren.
pi_153221154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het schijnt dat ook traject en dergelijke in de code verwerkt zijn, omdat sommige handige harries de tekst op een homeprint ticket aan gingen passen.
Dat zou logisch zijn. Er is meer dan voldoende dataruimte om die informatie op te nemen.

http://www.mobiliodevelopment.com/aztec-code-2d-barcode/
Their dimensions depend on the number of characters encoded. The smallest symbol can be 15×15 modules, representing 13 numerical digits or 12 alphabetic letters and the biggest – 151×151 modules representing 3832 numeric or 3067 alphabetic letters or 1914 bytes of data. Theoretically all the 256 ASCII characters can be encoded.

quote:
Heb net een goedkoop internationaal ticket gekocht om even te kijken, maar dat zijn versleutelde aztec-codes. Er komt geen leesbare tekst uit. Dus ermee rotzooien is pas mogelijk als je achter het algoritme kunt komen, en dat zal vast niet openbaar zijn ;)
Uiteraard, anders zou het geen zin hebben om met zo'n code te werken. ;)
Wat ik nu vooral zou willen weten is wat er gebeurt als ik een bestaand biljet neem en een goede kopie maak. Gaat de kwaliteit van die kopie voldoende zijn?
Zelfs al ben je een brave burger, het is altijd leuk als je het systeem kan verslaan. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153221289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs in de 2e wereldoorlog heeft men de duitse codes waarbij per dag de codering veranderde weten te kraken
Volgens mij waren het wel wat simpelere codes en de allerslimste mensen werkten hieraan. Dit was de fundering van de latere computer, het Americaanse ministerie van defensie kreeg enorm veel interesse in het ontwikkelen van computers en gaf grote fondsen aan teams die hier onderzoek naar deden. Ik twijfel er niet aan dat je het algoritme wat voor die Aztec wordt gebruikt kan kraken, zeker als je over heel erg veel biljetten beschikt. De vraag is hoe lang het gaat duren en hoe gemotiveerd voldoende slimme mensen zijn om dit te doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153221315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren. :D
Schattig maar juist deze groep heeft dat het minst nodig, laat de ANWB dit organiseren voor haar vroegere doelgroep, de fietsers. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 3 juni 2015 @ 17:05:02 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_153221391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren. :D
Ook wel super, want het hele argument dat zwartrijders dan niet meer binnenkomen is meteen van tafel. :D

Met zo'n kaart ben je weer terug bij af, voor de vervoerders dan.
Carpe Libertatem
pi_153221748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).

Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks :)
dat lijkt me in de spits niet prettig, je komt er niet af en je komt er niet op wegens filevorming aan beide kanten.
pi_153222692
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
In Den Bosch gaan ze de poortjes op de perrons zetten (voor je de trein in gaat zeg maar).

Kun je tenminste nog gewoon naar de Starbucks :)
Dus alle overstappers moeten verplicht uit- en inchecken en missen daardoor hun aansluiting en zien hun korting als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer dit omchecken in de spits plaatsvindt terwijl hun reis in de daluren was begonnen?
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:02:31 #85
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_153223108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel goed dat een organisatie met zo'n type kaart komt, maar zouden de OV bedrijven zich niet ernstig achter de oren moeten krabben dat ze zelf niet in staat zijn om zo'n kaart als proef te testen en mogelijk ook in te voeren. :D
Zo'n kaart bestaat allang, de NS-Businesscard. De RET heeft ook al een proef gedaan met achteraf betalen voor 'gewone reizigers'.

Als ik de FAQ lees: http://www.anwb.nl/verkee(...)veel-gestelde-vragen lijkt het erop dat het eigenlijk een NS-Businesscard is, op een OV-chipkaart met een ANWB-logo.

[ Bericht 13% gewijzigd door freako op 03-06-2015 18:07:37 ]
pi_153224143
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt.
pi_153224339
quote:
Proef met achteraf betalen openbaar vervoer

DEN HAAG -
Eerst reizen, dan betalen. Volgens dat principe begint de ANWB samen met alle openbaarvervoerbedrijven een proef onder 1250 ANWB-leden die gebruikmaken van het openbaar vervoer.
Bij de proef krijgen de leden die meedoen een jaar lang een speciale ov-chipkaart waarmee voor gemaakte reizen achteraf wordt betaald. Saldo laden vooraf is dan niet meer nodig. De kaart biedt in daluren ook nog korting.
Laagdrempelig
De ANWB zegt woensdag zo zijn leden de mogelijkheid te willen bieden om laagdrempelig te kunnen kiezen voor trein, bus, tram en metro.
„De keuze voor het ov wordt aantrekkelijker en het gebruik ervan eenvoudiger. Mensen die weinig reizen bijvoorbeeld, hoeven dan op het station niet eerst te staan hannesen om hun ov-chipkaart met een noodzakelijk bedrag op te laden”, zegt een woordvoerder.
Voor de kaart moet wel worden betaald. De geselecteerde deelnemers aan de test betalen 25 euro per jaar. Ze hebben dan ook recht op onder meer 40 procent korting op treinreizen in de daluren, 10 euro reistegoed bij NS, en een gratis abonnement op OV- fiets.
Automatische incasso
De kosten voor een gemaakte reis worden achteraf afgeschreven via een automatische incasso. Deelnemers ontvangen maandelijks één overzicht en een factuur met de gemaakte reizen en kosten.
De ANWB heeft 4 miljoen leden. Bijna de helft reist via het openbaar vervoer. Als de proef slaagt, zal worden gekeken wie er allemaal voor zo'n kaart in aanmerking kunnen komen

ze beginnen het snappen die klunzen

maar waarom eerst een proef

wat een debielen zeg, dit kan gelijk ingevoerd worden

ik had een brief gestuurd naar de directie van de ns 2 weken geleden, blijkbaar heeft het geholpen

ik had ze ook bedreigd.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153224403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:34 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja was wel grappig. Ik scan dus m'n ticket en het poortje ging open. 10 seconden gewacht en nogmaals getest. Daarna ook nog een ander poortje geopend. Komt er een BOA-wijf naar me toe met het verhaal dat ik moet doorlopen wanneer ik uitcheck.
Ik zei dus dat ik niet uitcheckte, maar slechts een poortje opende en aantoonde dat hun systeem niet waterdicht is. :)
De BOA's, ze zijn zo erg fout dat het nauwelijks leuk is om er satire mee te bedrijven. Ik zou graag John Oliver hier zijn tanden in willen zien zetten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153224431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt.
Die snap ik niet Kansenjongere, waarom is dit volgens jou? Je moet nog steeds in en uitchecken
pi_153224504
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die snap ik niet Kansenjongere, waarom is dit volgens jou? Je moet nog steeds in en uitchecken
Stel dat de NS mij een reis in rekening brengt zonder dat ik die heb gemaakt. Bijvoorbeeld door een fout in hun administratie, een gekloonde ov-chipkaart of een willekeurige andere oorzaak.
Hoe kan ik dan bewijzen dat ik die reis niet heb gemaakt?
pi_153225027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Stel dat de NS mij een reis in rekening brengt zonder dat ik die heb gemaakt. Bijvoorbeeld door een fout in hun administratie, een gekloonde ov-chipkaart of een willekeurige andere oorzaak.
Hoe kan ik dan bewijzen dat ik die reis niet heb gemaakt?
zullen zat gaten in zitten dit systeem

stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken
wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153225332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

zullen zat gaten in zitten dit systeem

stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken
wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters
Dan zul je een correctieboete krijgen. De vraag is alleen welk tarief ze rekenen (¤ 0,01 , ¤ 10,- of ¤ 20,-). Ik vermoed dat laatste.
pi_153231624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Een groot nadeel van reizen op rekening met de ov-chipkaart is dat het bij een eventuele onenigheid over het afgeschreven bedrag vrijwel onmogelijk is om te bewijzen dat je een reis NIET hebt gemaakt.
Ja, en als een bank ¤50,- van mijn rekening afhaalt kan ik ook niet bewijzen dat ik die opname niet heb gedaan. Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_153231910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, en als een bank ¤50,- van mijn rekening afhaalt kan ik ook niet bewijzen dat ik die opname niet heb gedaan. Zo lust ik er nog wel een paar.
De vergelijking met banken is in die zin op zijn plaats dat de ov-chipkaart inmiddels al meermalen gekraakt is en de banken ook een betaalproduct bieden dat zo lek als een mandje is, namelijk de credit card.
Maar waar de banken bij misbruik van je credit card vrijwel altijd direct alles terugbetalen moet ik nog zien dat de vervoerders dat ook doen, ik vrees dat die je van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) zullen sturen en vice versa.
pi_153232108
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken.

Dat kan bij upc eneco enzovoorts...

Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank.

En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153232210
Storneren kan inderdaad heel eenvoudig, alleen heb je vervolgens wel meteen een incassobureau op je dak.
pi_153234887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 19:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

zullen zat gaten in zitten dit systeem

stel je stapt uit bij een station zonder poortjes en je vergeet uit te checken
wat dan? volle pond betalen denk ik...het blijven natuurlijk oplichters
Dan ben je gewoon een ei. Het kan je 1-2x gebeuren en dan kan je je geld nog gewoon teurgkrijgen bij de NS. Gebeurt het je structureel ben je gewoon een ei.

Als ik parkeer en betaal via mn app moet ik ook onthouden dat ik de app-betaling stop zodra ik wegrijd. Het zal me misschien wel een x gebeuren dat ik dit vergeet te doen en betaal tot 22.00 's avonds. Maar als het me nog 2x gebeurt ben ik de sukkel en niet de ontwikkelaar van de app.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_153252973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:17 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een ei. Het kan je 1-2x gebeuren en dan kan je je geld nog gewoon teurgkrijgen bij de NS. Gebeurt het je structureel ben je gewoon een ei.

Als ik parkeer en betaal via mn app moet ik ook onthouden dat ik de app-betaling stop zodra ik wegrijd. Het zal me misschien wel een x gebeuren dat ik dit vergeet te doen en betaal tot 22.00 's avonds. Maar als het me nog 2x gebeurt ben ik de sukkel en niet de ontwikkelaar van de app.
je bent zelf een ei



wat maakt het nou uit of het 1 keer gebeurd of 10 gebeurd. het kost de reiziger gewoon geld soepkip
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153254409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De vergelijking met banken is in die zin op zijn plaats dat de ov-chipkaart inmiddels al meermalen gekraakt is en de banken ook een betaalproduct bieden dat zo lek als een mandje is, namelijk de credit card.
Maar waar de banken bij misbruik van je credit card vrijwel altijd direct alles terugbetalen moet ik nog zien dat de vervoerders dat ook doen, ik vrees dat die je van het kastje (vervoerder) naar de muur (TLS) zullen sturen en vice versa.
Dit is wel een heel goed punt. En m.i. heel realistisch.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153359008
We gaan gewoon wachten tot dat de eerste dode valt, dan gaan de poortjes vanzelf wel open

quote:
‘gesloten’ Rotterdam CS
7 juni 2015 om 16:26 door Ruben Eg
 Foto: ANP
Notoire zwartrijders laten zich niet ontmoedigen door de strenge controles bij gesloten toegangspoortjes op Rotterdam Centraal. Aan de westkant van het station klimmen dagelijks diverse jongeren over het hek aan de Stationssingel, zo meldt een omwonende aan Metro. Na een wandeltocht over het spoor bereiken zij zonder geldig vervoersbewijs het CS via de perrons 15 en 16.

De buurtbewoner, die niet met zijn naam in de krant wil, zegt elke dag de ‘levensgevaarlijke situatie’ uit zijn raam te moeten aanzien. „Dit gaat een keer mis”, waarschuwt hij. “Ik wil absoluut niet zien dat iemand onder een trein komt om de poortjes te kunnen omzeilen. Dat heb ik privé al een keer meegemaakt. Het spoorlopen begon sinds de poortjes in het station dichtgingen. Eerst sprongen ze er overheen, nu klimmen ze over het hek.”


MELDING
Het doorbellen van de waarschuwing aan de klantenservice van NS leverde geen gehoor op. „Ik heb zaterdag 2,5 uur aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn kreeg. Toen werd er ook nog eens amper naar mijn verhaal geluisterd. Ik heb op straat nog een politiebrommer staande gehouden. Maar de agent zei dat hij er niets aan kon doen.”

Een woordvoerder van NS laat desgevraagd weten dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op en rond het spoor bij ProRail ligt. De spoorbeheerder zegt onbekend te zijn met het spoorlopen van zwartrijders op Rotterdam Centraal. „Maar als we dit soort signalen binnenkrijgen, dan zullen wij hier zeker op handelen. Niet alleen zwartrijden is strafbaar. Voor spoorlopen kun je een boete van 140 euro krijgen.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153360083
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Een automatische incasso zou je toch altijd weer terug kunnen laten boeken.

Dat kan bij upc eneco enzovoorts...

Dus het is gewoon een kwestie van terug laten boeken door de bank.

En dan zal het gewoon een incasso kwestie worden met het verrvoersbedrijf.
Moet binnen een maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')