Algemeenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - GeruisloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijke gevaren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de optie; een misdrijf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaart- en satellietbeelden van het gebied
• HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps![]()
Graag de links naar de wandelroutes op wikiloc en mapmyhike erinquote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Dingen in of uit de op? Ik hoor het graag
De analyses van Perico, mijn schema van mogelijkheden van 14:00-16:39
De ArcGIS-kaart van math1985 onderaan bij het kaartmateriaal, Globalmapperlink
Bij de Miradors de simpele afbeelding van mij, waar Poekje ook blij mee wasThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Betsy P. heeft een hele verdwijningszaak opgezet en wij proberen dat varken(tje) met zijn allen te slachten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:58 schreef itsjeboyMehmed96 het volgende:
Zeg, ik vroeg me eigenlijk af, wat is er BNW aan dit 'nieuws' (om het zo maar even te noemen)?
Welkom.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ik vraag het me serieus af.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Betsy P. heeft een hele verdwijningszaak opgezet en wij proberen dat varken(tje) met zijn allen te slachten.
Welkom.De OP is vrij overweldigend en daar kan ik het niet goed uit halen.
Is het complot dat het een misdrijf is en geen 'ongeluk' zoals nu verondersteld wordt?![]()
Ik twijfel over je schema, ik vind het te gekleurd en ik wil er ook graag anderen over horen, wat doen we met je video? Die is imo verouderd en niet meer up to date.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Graag de links naar de wandelroutes op wikiloc en mapmyhike erin
De analyses van Perico, mijn schema van mogelijkheden van 14:00-16:39
De ArcGIS-kaart van math1985 onderaan bij het kaartmateriaal, Globalmapperlink
Bij de Miradors de simpele afbeelding van mij, waar Poekje ook blij mee was
Je kaarten erin betekent een wildgroei aan kaarten van users in de op.
kunnen er nog dingen uit?![]()
Om de economie en de "goede" naam te beschermen van Panama/Boquete is dat wel een mogelijkheid die we serieus nemen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:00 schreef itsjeboyMehmed96 het volgende:
[..]
Ik vraag het me serieus af.De OP is vrij overweldigend en daar kan ik het niet goed uit halen.
Is het complot dat het een misdrijf is en geen 'ongeluk' zoals nu verondersteld wordt?![]()
zo´n goede naam hebben die landen anders niet als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Om de economie en de "goede" naam te beschermen van Panama/Boquete is dat wel een mogelijkheid die we serieus nemen.![]()
![]()
Tuurlijk is het geen ongeluk, niemand weet waar die kloof is, ook Frank vd G niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:00 schreef itsjeboyMehmed96 het volgende:
[..]
Ik vraag het me serieus af.De OP is vrij overweldigend en daar kan ik het niet goed uit halen.
Is het complot dat het een misdrijf is en geen 'ongeluk' zoals nu verondersteld wordt?
Boquete is niet zo veilig als men ons wil doen geloven.
Welk scenario je ook gelooft, er kloppen steeds dingen niet.
telefoontijden, looptijden, getuigenverklaringen, vondsten, onderzoeken daar, het is allemaal een beetje raar gelopen.![]()
Volgens Mata wonen er alleen maar lieve Panameesjesquote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:06 schreef itsjeboyMehmed96 het volgende:
[..]
zo´n goede naam hebben die landen anders niet als je het mij vraagt![]()
ok, nog meer?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:07 schreef 11en30 het volgende:
De trolspoiler met fotocollages mag er ondertussen wel uit.![]()
Ik vind zelf dat er teveel kaarten/kaartsoorten en verwijzingen naar sites met kaarten zitten
hoeveel kaarten is overzichtelijk? ik ben zelf voor 2 goede kaarten in de op, en ik zou zeggen die van perico en Math 1985
interview hk en fvdg van 4 maart onder interviews zetten?
lijst kloothommel in privébestand dus uit de op? Wat vinden we van de eigen interpretaties in de op?
De tijdslijn eens nalopen en voorzien van feiten, zodat er een duidelijke lijn is?
[ Bericht 20% gewijzigd door ootjekatootje op 30-05-2015 02:21:35 ]![]()
edit
[ Bericht 54% gewijzigd door jogy op 30-05-2015 12:33:59 ]The only limit is your own imagination
Lol, ja.. heb ik jaren geleden had, voor de lol.. of treurnis, als experiment op sociale media. Belle van Katwijk, die geen blad voor de mond nam. Maakte ook een Joran video die 200.000 keer werd bekeken, terwijl niemand op mijn eigen zooi zat te wachten.quote:
En dan ga je er zelf als schril contrast tegenaan kijken en denk je: mwoah, toch maar virtueel in Culebra laten verdwijnen, voorgoed.![]()
Volgens mij kan dat niet als de "HQ burst mode" gebruikt is, want dan zou foto 508 er ook niet meer zijn.quote:14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 05:32 schreef El_Matador het volgende:
Wat ook nog kan is dat _509 die onderdeel is van die burst. En toen verwijderd.
Er stond geen setting actief die "neem de beste van x aantal foto's" doet? Heb ik wel op mijn verder boven water niet zo spectaculaire camera.
[Edit: De sportmode maakt er ook een groep van]Maar er zijn ook nog twee 'normale' burst modes. Een met auto-focus en een zonder.quote:When playing back images, images taken in [High-speed Burst HQ] mode are displayed in a group with only the first image displayed, however, grouped images can also be viewed individually.
IMPORTANT
If you erase a grouped image, all images in the group are also erased. Be careful when erasing images.
[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 30-05-2015 06:36:12 ]![]()
Ok, goed punt, dus geen HQ burst mode.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 06:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet als de "HQ burst mode" gebruikt is, want dan zou foto 508 er ook niet meer zijn.
[..]
Maar er zijn ook nog twee 'normale' burst modes. Een met auto-focus en een zonder.
Zie trouwens die andere tijden, ze knipte de hele tijd supersnel achter elkaar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 56% gewijzigd door El_Matador op 30-05-2015 06:39:38 ]The only limit is your own imagination
Ja, dat lijstje heb ik een heletijd geleden ook 'ns gemaakt, dus ik ken 'm.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 06:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, goed punt, dus geen HQ burst mode.
Zie trouwens die andere tijden, ze knipte de hele tijd supersnel achter elkaar...
BNW / Kris & Lisanne #224 - Nieuw onderzoekKaarten en foto's > Mirador
Best opvallend inderdaad. Al dat zo de heletijd ging, dan hebben ze echt veeeeel foto's gemaakt. Ook wel enigsinds logisch dat je niet continu met die camera in je handen gaat lopen, maar af en toe uit je tas haalt en meerdere foto's maakt.
Ik zeg niet dat er geen gebruik is gemaakt van de HQ Burst mode (&sportmode), maar dat als dat wel is gebeurd, foto 509 niet verwijderd kan zijn dmv de camera (als ik het goed lees). De foto zou achteraf dmv de computer verwijderd kunnen zijn, maar dan zouden die "90 foto's om de verwijderde foto te overschrijven" niet kloppen en zou de foto ook gevonden moeten zijn door het NFI.![]()
![]()
Nee, duidelijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 06:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat lijstje heb ik een heletijd geleden ook 'ns gemaakt, dus ik ken 'm.
Best opvallend inderdaad. Al dat zo de heletijd ging, dan hebben ze echt veeeeel foto's gemaakt. Ook wel enigsinds logisch dat je niet continu met die camera in je handen gaat lopen, maar af en toe uit je tas haalt en meerdere foto's maakt.
Ik zeg niet dat er geen gebruik is gemaakt van de HQ Burst mode (&sportmode), maar dat als dat wel is gebeurd, foto 509 niet verwijderd kan zijn dmv de camera (als ik het goed lees). De foto zou achteraf dmv de computer verwijderd kunnen zijn, maar dan zouden die "90 foto's om de verwijderde foto te overschrijven" niet kloppen en zou de foto ook gevonden moeten zijn door het NFI.
Het fotogedrag van Kris en Lisanne was heel stabiel en nooit maakten ze 1 foto, altijd 2 of meer, heel snel achter elkaar.
Ze hadden ook bijna een week de tijd om 1 foto te maken en weer te wissen, of anderszins corrupt/onuitleesbaar te maken.
Dat is ook zo vaag, dat er geen foto's gemaakt zijn in al die dagen, ook niet van die kloof als ze daarin gevallen waren. Of waar ze dan ook zaten.The only limit is your own imagination
Heel vreemd inderdaad..quote:Op zaterdag 30 mei 2015 06:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, duidelijk.
Het fotogedrag van Kris en Lisanne was heel stabiel en nooit maakten ze 1 foto, altijd 2 of meer, heel snel achter elkaar.
Ze hadden ook bijna een week de tijd om 1 foto te maken en weer te wissen, of anderszins corrupt/onuitleesbaar te maken.
Dat is ook zo vaag, dat er geen foto's gemaakt zijn in al die dagen, ook niet van die kloof als ze daarin gevallen waren. Of waar ze dan ook zaten.
Toch vind ik het zelf waarschijnlijker dat er ook echt geen foto's zijn gemaakt (om welke reden dan ook, er zijn er genoeg te bedenken), dan dat er 7dagen aan foto's met opzet zijn verwijderd.
Aangenomen dat de tijden kloppen.![]()
Nummers worden niet hergebruikt toch? Dus _509 is weg.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 06:40 schreef Physsic het volgende:
foto 509 niet verwijderd kan zijn dmv de camera (als ik het goed lees).
Ik zat te denken, we zijn gebiased doordat we wel _508 maar niet _510 hebben. Misschien is daar wel iets mee en hoorde _509 bij de _510+-nachtserie en niet bij die laatste vrolijke foto in de 1e quebrada....The only limit is your own imagination
Ja, dat is zeker een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nummers worden niet hergebruikt toch? Dus _509 is weg.
Ik zat te denken, we zijn gebiased doordat we wel _508 maar niet _510 hebben. Misschien is daar wel iets mee en hoorde _509 bij de _510+-nachtserie en niet bij die laatste vrolijke foto in de 1e quebrada....
Maar ik kan me niet voorstellen dat er niks van foto 509 teruggevonden zou zijn. Vaak vind je nog wel iets aan data terug. Of wel een afbeelding, maar wat totaal niet op een foto lijkt.
Zo'n gemaakte foto overschrijf je niet zomaar in een keer door een andere foto.
Voorbeeld van zo'n teruggehaalde foto:![]()
![]()
Bedankt Perico voor je mooie, vele, werk!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:13 schreef Perico het volgende:
Dit zijn de data van PW voor de TERUGWEG:
GOOGLE EARTH
[ afbeelding ]
HYBRID
[ afbeelding ]
ELEVATION & DISTANCE
[ afbeelding ]
COORDINATEN
[ afbeelding ]![]()
Daarom vraagt Perico zich af of de data van 509 "geplaatst" zijn in bv 500. (Even in mijn bewoording) Zodoende kon 509 echt permanent worden gewist.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker een mogelijkheid.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er niks van foto 509 teruggevonden zou zijn. Vaak vind je nog wel iets aan data terug. Of wel een afbeelding, maar wat totaal niet op een foto lijkt.
Zo'n gemaakte foto overschrijf je niet zomaar in een keer door een andere foto.
Voorbeeld van zo'n teruggehaalde foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Panama was opdrachtgever voor het onderzoek van het NFI
Dat de uitkomst van het rapport zo lang op zich laat wachten, wijten betrokkenen aan bureaucratie. "Officieel is Panama de opdrachtgever van het onderzoek", legt Jeroen van Passel uit. "Dus het rapport gaat eerst daar naar toe.
http://www.ed.nl/regio/ge(...)op-rapport-1.4536699
Bij het onderzoek is het NFI ook één bruikbare vreemde vingerafdruk tegengekomen.
Een foto daarvan is naar Panama gestuurd met het verzoek om die door de database te halen.
Panama vond dit niet nodig omdat er op de teruggehaalde foto's geen derden gezien zijn en er dus geen aanwijzing was voor een misdrijf, geen onderzoek naar de vingerafdruk.
Om diezelfde reden is er waarschijnlijk ook geen diepgaand onderzoek gedaan naar eventuele manipulatie van fotodata.
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 30-05-2015 16:33:00 ]![]()
dat heb ik ook al eens geopperd.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nummers worden niet hergebruikt toch? Dus _509 is weg.
Ik zat te denken, we zijn gebiased doordat we wel _508 maar niet _510 hebben. Misschien is daar wel iets mee en hoorde _509 bij de _510+-nachtserie en niet bij die laatste vrolijke foto in de 1e quebrada....
Die foto was de laatste van de hike trip.
Die foto staat op zichzelf.
Due foto is de eerste van de nachtfoto's.![]()
ook namens mijquote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bedankt Perico voor je mooie, vele, werk!![]()
zo kun je in elk geval ff volhouden dat er geen sprake is van een misdrijfquote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:06 schreef bladwijzer het volgende:
Panam was opdrachtgever voor het onderzoek van het NFI
Dat de uitkomst van het rapport zo lang op zich laat wachten, wijten betrokkenen aan bureaucratie. "Officieel is Panama de opdrachtgever van het onderzoek", legt Jeroen van Passel uit. "Dus het rapport gaat eerst daar naar toe.
Bij het onderzoek is het NFI ook één bruikbare vreemde vingerafdruk tegengekomen.
Een foto daarvan is naar Panama gestuurd met het verzoek om die door de database te halen.
Panama vond dit niet nodig omdat er op de teruggehaalde foto's geen derden gezien zijn en er dus geen aanwijzing was voor een misdrijf, geen onderzoek naar de vingerafdruk.
Om diezelfde reden is er waarschijnlijk ook geen diepgaand onderzoek gedaan naar eventuele manipulatie van fotodata.![]()
Dus omdat er op de foto's geen derden te zien zijn onderzoeken ze de vingerafdruk maar niet ?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:06 schreef bladwijzer het volgende:
Panam was opdrachtgever voor het onderzoek van het NFI
Om diezelfde reden is er waarschijnlijk ook geen diepgaand onderzoek gedaan naar eventuele manipulatie van fotodata.
Dit riekt toch wel heel erg naar een doofpotje"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja, de moeite waard van het bijlezen niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:34 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een zooi hier afgelopen nacht. Het is toch om je kapot te schamen.Make my day!![]()
Logisch dat je in zo'n lange reeks met verschillende visies confrontaties hebt, maar dit moet niet uitlopen op een sluiting van de reeks. Ga dan ff wat anders doen, als je niet kunt reageren zonder op de persoon te spelen.![]()
Klopt ,het gezamelijk doel hoort te zijn het naar boven brengen van nieuwe feiten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef Marrije het volgende:
Logisch dat je in zo'n lange reeks met verschillende visies confrontaties hebt, maar dit moet niet uitlopen op een sluiting van de reeks. Ga dan ff wat anders doen, als je niet kunt reageren zonder op de persoon te spelen.
[edit: We gaan het niet weer over de sponsoring hebben]Het is ook niet ondenkbaar dat er mensen ingehuurd zijn om op forums er alsmaar op te hameren dat Boquete enorm veilig is en dat er niks aan de hand is.
Dat er na dit soort gebeurtenissen een negatieve publiciteit is en dat er veel minder toeristen komen is een feit,dat was op Aruba na 2005 ook zo.
Op Aruba hebben ze toen het Strategic Communications Task Force team opgezet om vooral op forums potentiële toeristen ervan te overtuigen dat er op Aruba helemaal niks aan de hand was.
[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 30-05-2015 12:23:44 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Daarmee wis je foto 509 niet. Die staat er dan nog steeds.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:39 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Daarom vraagt Perico zich af of de data van 509 "geplaatst" zijn in bv 500. (Even in mijn bewoording) Zodoende kon 509 echt permanent worden gewist.![]()
Lutalo wil je stoppen mij ongevraagd dm's te sturen ?
Bedankt"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Goh, dat vind ik nu echt een opmerking om in een DM te sturen ipv op dit K &L forum.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:49 schreef StaceySinger het volgende:
Lutalo wil je stoppen mij ongevraagd dm's te sturen ?
Bedankt
Is prima hoor; het is dus de bedoeling, als ik je een dm zou willen sturen, dat ik dat eerst hier op het topic aanvraag?
(PS. je hebt een PM)
;-)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
stoppen met je gespam Lutaloquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Goh, dat vind ik nu echt een opmerking om in een DM te sturen ipv op dit K &L forum.
Is prima hoor; het is dus de bedoeling, als ik je een dm zou willen sturen, dat ik dat eerst hier op het topic aanvraag?
(PS. je hebt een PM)
;-)"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Kan je er even mee ophouden AUB. En stacysinger je kan haar ook blokkeren trouwens (PM 'geblokkeerde gebruikers')quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Goh, dat vind ik nu echt een opmerking om in een DM te sturen ipv op dit K &L forum.
(PS. je hebt een PM)
;-)
En ik heb de vermelding over sponsoring verwijderd.
Vannacht was inderdaad een nieuw dieptepunt in deze reeks, dit topic ga ik even opschonen en dan kunnen jullie weer ontopic verder.
Opruimslotje dus.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
So, as I understand it, the case of Lisanne and Kris is still unsolved and we are ever more committed to a relentless speculation contest with absolutely no expectation?![]()
Mee eens. Tijd voor alleen de concrete zaken en niks meer op de man. Zo worden positieve zaken ondergesneeuwd en risico dat de stekker eruit gehaald wordt. Onvolwassen en ongehoord.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:34 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een zooi hier afgelopen nacht. Het is toch om je kapot te schamen.![]()
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:03 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Mee eens. Tijd voor alleen de concrete zaken en niks meer op de man. Zo worden positieve zaken ondergesneeuwd en risico dat de stekker eruit gehaald wordt. Onvolwassen en ongehoord.
Make my day!![]()
Well - as you probably noticed - there are quite a few indications of at least so to say - strange or remarkable points - either in the social and environmental circumstances around April 1st, as well in the so-called Hard facts of the fotodata and remains, that don't add up and makes a scenario in which more than one simple fact occured quite likely. Probably there has still to be discovered/come out something - another accident/remain/foto's/somebody starting to talk - whatever in order to rule out really some scenarios. All around these two girls is very complex in a very complex area- not to forget this before to come to any conclusion of what might have happened.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:44 schreef mig72 het volgende:
So, as I understand it, the case of Lisanne and Kris is still unsolved and we are ever more committed to a relentless speculation contest with absolutely no expectation?![]()
Zeker!!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:55 schreef Marrije het volgende:
Op zaterdag 30 mei 2015 08:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bedankt Perico voor je mooie, vele, werk!![]()
But the point remains that there is really very little scientific or news value in this topic. And people can really only continue speculating about things they can never ever know.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:16 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Well - as you probably noticed - there are quite a few indications of at least so to say - strange or remarkable points - either in the social and environmental circumstances around April 1st, as well in the so-called Hard facts of the fotodata and remains, that don't add up and makes a scenario in which more than one simple fact occured quite likely. Probably there has still to be discovered/come out something - another accident/remain/foto's/somebody starting to talk - whatever in order to rule out really some scenarios. All around these two girls is very complex in a very complex area- not to forget this before to come to any conclusion of what might have happened.
Therefore it was transferred to BNW but if one cannot hold back his or her temper I fear that it doesn't deserve a spot even in this forum.
And I had asked many times since my return, if thee was any progress at all. And the most times I was ignored but a few times I was told there was nothing.
Is this what we really want? Maybe it is a good time to reconsider our efforts.![]()
Weinig nieuws tot nu toe. Weinig gemist.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
But the point remains that there is really very little scientific or news value in this topic. And people can really only continue speculating about things they can never ever know.
Therefore it was transferred to BNW but if one cannot hold back his or her temper I fear that it doesn't deserve a spot even in this forum.
And I had asked many times since my return, if thee was any progress at all. And the most times I was ignored but a few times I was told there was nothing.
Is this what we really want? Maybe it is a good time to reconsider our efforts.Make my day!![]()
Ik had ook niet anders verwacht, eerlijk gezegd. Mijn reactie blijft.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:41 schreef agter het volgende:
[..]
Weinig nieuws tot nu toe. Weinig gemist.![]()
![]()
Het lijkt mij voor andere FOK!kers storend dat dit topic voortdurend 1 van de 7 posities bij de meest actieve in de afgelopen 30 minuten bezet houdt. Dit irriteert mij al terwijl ik zelf meepost.Ik verwacht hier geen nieuws meer maar dat is ook al jaren het geval bij andere BNW onderwerpen toch?
![]()
Kan de oude kaart van Perico uit de OP? De coordinaat van hut 1 klopt niet (had ik dat hier al eens verteld?) Deze nieuwe kaart mag er voor in de plaats, daar kloppen de locaties wel.
![]()
Hoe zit dat nu met die coordinaten...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:06 schreef math1985 het volgende:
Kan de oude kaart van Perico uit de OP? De coordinaat van hut 1 klopt niet (had ik dat hier al eens verteld?) Deze nieuwe kaart mag er voor in de plaats, daar kloppen de locaties wel.
Zaten die foutieve wel gewoon in de uitgelezen gps- data van Pahlawan?Make my day!![]()
PWquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe zit dat nu met die coordinaten...
Zaten die foutieve wel gewoon in de uitgelezen gps- data van Pahlawan?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Er moeten toch veel meer coordinaten zijn?
Waarom worden die niet gewoon gepost? Is het voor iedereen te verifiëren.Make my day!![]()
In deze tabel zit een typo in de coordinaten van Hut 1, die er in deze tabel niet in zit (Indian house). Ik heb geen idee waar in de keten PW-jackie-perico de fout ingeslopen is.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:14 schreef agter het volgende:
Zaten die foutieve wel gewoon in de uitgelezen gps- data van Pahlawan?
Overigens ben ik ook niet zo blij met mijn username, ik zou vanaf nu graag Pahlawan genoemd worden.![]()
I fully agree on this one.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:36 schreef mig72 het volgende:
What the forum - not me as this is not my field - has tried to do lately, is trying to get the documentation right on geographic points/itinerary in maps etc. Much effort and energy is put in analyzing photo data, by a couple of users which is imo very worthwile.
The next step is another field research of the possible nightlocation, and walking in the footsteps of K&L, seeing in practice what choices did they have to make in the area (at what point). Re-evaluating the Frank vdG discussion in return. Hopefully that answers the question of how univoco e.g. their path was/ could they have got lost for ever? Unfortunately we wil never know for sure what happened to them. If we can get a little bit closer to the truth however that is useful and also it is wise to think how to address/communicate with the outside world the knowledge gathered (there is some!) in order to help tourists to be more alert in the future of all the possible dangers while hiking.![]()
worthwhilequote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:32 schreef doorgaan het volgende:
I fully agree on this one.
What the forum - not me as this is not my field - has tried to do lately, is trying to get the documentation right on geographic points/itinerary in maps etc. Much effort and energy is put in analyzing photo data, by a couple of users which is imo very worthwile.
The next step is another field research of the possible nightlocation, and walking in the footsteps of K&L, seeing in practice what choices did they have to make in the area (at what point). Re-evaluating the Frank vdG discussion in return. Hopefully that answers the question of how univoco e.g. their path was/ could they have got lost for ever? Unfortunately we wil never know for sure what happened to them. If we can get a little bit closer to the truth however that is useful and also it is wise to think how to address/communicate with the outside world the knowledge gathered (there is some!) in order to help tourists to be more alert in the future of all the possible dangers while hiking.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
wij zijn het eensquote:
Naar wat ik begreep heeft PW al de beschikbare coordinaten doorgegeven en heeft Perico daar op zijn beurt een kaart van gemaaktquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:24 schreef agter het volgende:
Er moeten toch veel meer coordinaten zijn?
Waarom worden die niet gewoon gepost? Is het voor iedereen te verifiëren.![]()
Zou jackie het ook als een "ingeslopen fout" zien als iets in de data van K&L zoveel zou afwijken?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:25 schreef math1985 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar in de keten PW-jackie-perico de fout ingeslopen is.
En zou hij het wel normaal vinden als er in zijn eigen Pianistamateriaal heftig gephotoshopt is?![]()
En een van die coördinaten blijkt nu al weer gewijzigd te zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:40 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep heeft PW al de beschikbare coordinaten doorgegeven en heeft Perico daar op zijn beurt een kaart van gemaakt
Ik vind dat opmerkelijk.Make my day!![]()
Juist. Waarom zouden we niet met gelijke maten meten als we dit materiaal gaan beoordelen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:45 schreef agter het volgende:
[..]
En een van die coördinaten blijkt nu al weer gewijzigd te zijn.
Ik vind dat opmerkelijk.![]()
er stond toch een 1 te veel in een coordinaat? Kan gebeuren? Verkeerd overgeschreven of verkeerd ingetypt oid. Of kan dat niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zou jackie het ook als een "ingeslopen fout" zien als iets in de data van K&L zoveel zou afwijken?
En zou hij het wel normaal vinden als er in zijn eigen Pianistamateriaal heftig gephotoshopt is?![]()
dat kun je natuurlijk gewoon doen. Of zelf met gps op pad.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:47 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Juist. Waarom zouden we niet met gelijke maten meten als we dit materiaal gaan beoordelen?![]()
Ok, Maar waarom wordt dit dan niet op het materiaal uit Panama toegepast? waar zulke idiote afwijkingen en bewijs voor gerommel met Photoshop niet eens in voorkomen?quote:![]()
Een ieder die denkt dat PW niet bestaat, dat ik de boel verneuk of dat Perico uit zn nek zit te lullen, prima gebruik het kaartje dan niet.
Misschien is het inderdaad wel zo'n Baru-kaartje die al een jaar zonder kritiek van velen in de OP staat.
Ik ben blij met PW en zeker met Perico
![]()
![]()
Waarom is het ineens anders als Perico 2 hondersten van seconden over heeft?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
er stond toch een 1 te veel in een coordinaat? Kan gebeuren? Verkeerd overgeschreven of verkeerd ingetypt oid. Of kan dat niet.![]()
Dan is er dus gerommeld met het materiaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
er stond toch een 1 te veel in een coordinaat? Kan gebeuren? Verkeerd overgeschreven of verkeerd ingetypt oid. Of kan dat niet.Make my day!![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:53 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is er dus gerommeld met het materiaal.![]()
Er is nog veel meer gerommeld met het materiaal, kijk maar eens in die dropboxmap van jackie.![]()
Dat zegt helemaal niemand.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:53 schreef jackie12 het volgende:
Een ieder die denkt dat PW niet bestaat, dat ik de boel verneuk of dat Perico uit zn nek zit te lullen, prima gebruik het kaartje dan niet.
Misschien is het inderdaad wel zo'n Baru-kaartje die al een jaar zonder kritiek van velen in de OP staat.
Ik ben blij met PW en zeker met Perico
Maar feit is dat een van de coordinaten opeens gewijzigd blijkt te zijn. Wat is daar de reden voor?
Zijn alle coordinaten gepost?
Is dit alles:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/18053612108/Make my day!![]()
je haalt mn vraagteken weg, ik stelde dat niet, ik vroeg het me af. Wel een essentieel verschil.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ok, Maar waarom wordt dit dan niet op het materiaal uit Panama toegepast? waar zulke idiote afwijkingen en bewijs voor gerommel met Photoshop niet eens in voorkomen?
Bewijs voor photoshop? Gaat dit over fotos van pw?
Maar ook wat betreft eea uit panama kan misschien ergens een foutje zijn gemaakt, ook professionals naken weleens een fout. Ik zou zoiets in de context bekijken, wat dus verschilt per situatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 30-05-2015 15:18:06 ]![]()
Gerommeld klinkt als opzet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:53 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is er dus gerommeld met het materiaal.![]()
Dat hoeft niet opzettelijk te zijn. Maar de ruwe data is ook niet gepost.quote:
Geen idee of er nog meer afwijkingen zijn op de gps-log.
Wat is de verklaring eigenlijk voor het wijzigen van de data?Make my day!![]()
wat ik ervan heb meegekregen...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:53 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is er dus gerommeld met het materiaal.
Pw geeft coordinaten door aan jackie.
Jackie geeft die coordinaten door aan perico.
Dan staat er een rode stip uit de lijn, math85 zegt daar wat van.
Perico maakt een coordinatenlijn en geeft aan dat hij de coordinaten gebruikt zoals aangeleverd, staat er een stip uit de route dan zij dat zo.
Math85 zegt nav kaartje door perico dat die stip uit de route weg is.
Dus of perico heeft dat gecorrigeerd, of jackie heeft die afwijkende coordinaat eruit gehaald of die afwijkende coordinaat was wel goed doorgegeven door pw maar door een typo verkeerd op t forum gekomen. Zoiets?![]()
PW heeft na zijn klim mij foto's en coordinaten doorgegeven via de mail.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:56 schreef agter het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niemand.
Maar feit is dat een van de coordinaten opeens gewijzigd blijkt te zijn. Wat is daar de reden voor?
Zijn alle coordinaten gepost?
Is dit alles:
[ afbeelding ]
Perico maakte toen het eerste prima kaartje
Perico vroeg mij toen of PW ook alles had opgeslagen met zijn telefoon via kml of gpx
Ik terug naar PW en hij had dat niet maar wel iets anders.
Daar heeft hij op zijn hotelkamer de hele avond mee lopen hannessen en uiteindelijk via een dropbox aan mij doorgegeven die ik door heb gestuurd naar Perico die daar het kaartje van gisteren mee maakte.
Of er fouten in staan? geen idee.
Heb ik "ergens" aangezeten. Nee. Ben A-technisch maar al zou ik supertechnisch zijn, ik speel niet vals. Is voor stumpers.
Dus voor alle vragen over coordinaten kun je dat beter aan Perico vragen.![]()
Jackie,
Die foto's in de dropbox, zijn dat originelen? Niet mee gerommeld door deze of gene? Heb je zo ontvangen?Make my day!![]()
Als je een misdrijfscenario wilt baseren op 1 naar jouw smaak iets te witte pixel op een foto van Lisanne dan moet je er wel voor zorgen dat je zelf brandschoon materiaal aanlevert en geen zelfbedachte waypoints aanleveren, niet met de natte vinger zomaar een verbinding tussen 2 waypoints verzinnen en geen datavelden aan je foto's hebben hangen die opzettelijk gerommel aantonen.![]()
Ik heb alle data geanalyseerd, en ben niets tegen gekomen wat ook maar de geringste suggestie van fraude op kan wekken.
Jackie, voor de zekerheid, zou je nog een keer de coordinaten van Hut 1 en 2 uit de eerste dataset, en de coordinaten van Indian house uit de tweede dataset door willen geven?
Nogmaals dank voor de moeite die jullie drie hierin gestopt hebben!![]()
heb je dit tegen jackie? Die heeft een waslijst met punten waarop hij een misdaad baseert. Daar heeft hij geen witte pixel voor nodig.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:10 schreef 11en30 het volgende:
Als je een misdrijfscenario wilt baseren op 1 naar jouw smaak iets te witte pixel op een foto van Lisanne dan moet je er wel voor zorgen dat je zelf brandschoon materiaal aanlevert en geen zelfbedachte waypoints aanleveren, met de natte vinger zomaar een verbinding tussen 2 waypoints verzinnen en datavelden aan je foto's hebben hangen die opzettelijk gerommel aantonen.![]()
Dit spul hoeft niet eens naar het NFI om iedereen te overtuigen dat het bagger is. Dat kun je zelf ook, en anders Perico wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:12 schreef math1985 het volgende:
Ik heb alle data geanalyseerd, en ben niets tegen gekomen wat ook maar de geringste suggestie van fraude op kan wekken.![]()
wat klopt er dan niet volgens jou, op 1 afwijkend coordinaat na dan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit spul hoeft niet eens naar het NFI om iedereen te overtuigen dat het bagger is. Dat kun je zelf ook, en anders Perico wel.![]()
Het zijn geen ruwe data. Ze zijn overgeschreven en er is een overschrijffout gemaakt.quote:
Indien er een fout ontdekt zou worden in wat ruwe data zouden moeten zijn, dan kun je je afvragen of er gemanipuleerd is.![]()
Fouten maken is menselijk. En kan iedereen overkomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het zijn geen ruwe data. Ze zijn overgeschreven en er is een overschrijffout gemaakt.
Indien er een fout ontdekt zou worden in wat ruwe data zouden moeten zijn, dan kun je je afvragen of er gemanipuleerd is.
Daarom vraag ik ook om de ruwe data te posten.
Maar dat heb ik nog niet gezien.
Tevens zou ik willen weten of de foto's in de dropbox origineel zijn.Make my day!![]()
Perico formuleert dat altijd zorgvuldig maar de rest niet!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Indien er een fout ontdekt zou worden in wat ruwe data zouden moeten zijn, dan kun je je afvragen of er gemanipuleerd is.![]()
ja zo heb ik ze ontvangen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:09 schreef agter het volgende:
Jackie,
Die foto's in de dropbox, zijn dat originelen? Niet mee gerommeld door deze of gene? Heb je zo ontvangen?
Hij heeft me die gestuurd met een link naar mijn mail van FOK![]()
Dit is een klein stukje uit zijn mail:
Vanochtend hebben wij de il pianista trail gelopen. Een niet al te moeilijke Hike. Door zowel open landschap als door bos. Wij begonnen met mooi weer maar hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd. Onderstaand mijn reactie op jouw punten vergezeld met gps coordinaten en een verwijzing naar foto die te vinden zijn via deze url www.dropbox.com/sh/8yy66a11se2egw9/AADwD3rQowSFs6xDoG_k50kDa?dl=0 en tevens enkele toevoegingen van mijn kant.
Ik heb mijn best gedaan om jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, graag hoor ik of het naar tevredenheid is. enz enz![]()
Ja, da's een goeie. Ben benieuwd of die zullen komen. Misschien moet iemand (PW) handig zijn om zo'n GPS log uit te lezen. Ik weet het niet, heb er geen verstand van.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:23 schreef agter het volgende:
[..]
Fouten zijn menselijk. En kan iedereen overkomen.
Daarom vraag ik ook om de ruwe data te posten.
Maar dat heb ik nog niet gezien.
Tevens zou ik willen weten of de foto's in de dropbox origineel zijn.![]()
Dat openbaar ik eerst in besloten kring.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
wat klopt er dan niet volgens jou, op 1 afwijkend coordinaat na dan.![]()
![]()
11en30 attendeerde mij hierop.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
ja zo heb ik ze ontvangen.
Hij heeft me die gestuurd met een link naar mijn mail van FOK
Foto 16.jpg uit je dropbox is een vreemde:
![]()
Wat is daar gebeurd?
[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 30-05-2015 15:36:40 ]Make my day!![]()
En daarna heeft hij mij bij iedere vraag die ik had (bijvoorbeeld "hoe lang lopen was het vanaf het laatste huisje naar de top" mij daar antwoord op gegeven en zelfs de coordinaten (getypt!) daar bij gedaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:27 schreef jackie12 het volgende:
Vanochtend hebben wij de il pianista trail gelopen. Een niet al te moeilijke Hike. Door zowel open landschap als door bos. Wij begonnen met mooi weer maar hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd. Onderstaand mijn reactie op jouw punten vergezeld met gps coordinaten en een verwijzing naar foto die te vinden zijn via deze url www.dropbox.com/sh/8yy66a11se2egw9/AADwD3rQowSFs6xDoG_k50kDa?dl=0 en tevens enkele toevoegingen van mijn kant.
Ik heb mijn best gedaan om jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, graag hoor ik of het naar tevredenheid is. enz enz
Zo kwam het eerste kaartje![]()
dat is een 360 graden foto zei iequote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:29 schreef agter het volgende:
[..]
Foto 16.jpg uit je dropbox is een vreemde:
[ afbeelding ]
Wat is daar gebeurd?![]()
Ik was heel erg geintersseerd over de top (steeparea, grootte enz)
Maar die beste jongen wist niet dat hij niet op onze top was!
Dus hij heeft een filmpje en 360 graden foto gemaakt van zijn top!
Als ik hem nou van te voren had gezegd dat hij pas op de top was als hij bij dat verkeersbord was, tja das een koe in de kont kijken![]()
Ik noem het beestje gewoon bij zn naamquote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Perico formuleert dat altijd zorgvuldig maar de rest niet!![]()
![]()
Een koe?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik noem het beestje gewoon bij zn naam![]()
Met een afgeknipt hoofd?quote:
De thumbnail is overigens anders bij die foto dan de foto zelf. Heeft die dit achteraf gedaan ofzo?Make my day!![]()
Weet ik nietquote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:44 schreef agter het volgende:
[..]
Met een afgeknipt hoofd?
De thumbnail is overigens anders bij die foto dan de foto zelf. Heeft die dit achteraf gedaan ofzo?![]()
De foto's in deze map zijn niet / niet helemaal in chronologische volgorde denk ik, toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:27 schreef jackie12 het volgende:
....
www.dropbox.com/sh/8yy66a11se2egw9/AADwD3rQowSFs6xDoG_k50kDa?dl=0 en tevens enkele toevoegingen van mijn kant.
....![]()
zijn eigen hoofd eraf geshopt?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:44 schreef agter het volgende:
[..]
Met een afgeknipt hoofd?
De thumbnail is overigens anders bij die foto dan de foto zelf. Heeft die dit achteraf gedaan ofzo?![]()
Lijkt me niet nee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De foto's in deze map zijn niet / niet helemaal in chronologische volgorde denk ik, toch?![]()
En de namen zijn ook niet origineel van de camera, maar bedacht door de uploader.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De foto's in deze map zijn niet / niet helemaal in chronologische volgorde denk ik, toch?Make my day!![]()
Het is toch niet te geloven. Is er nog iets waar niet mee gerommeld is bij dit materiaal? Wat is dit voor cover-up?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:04 schreef agter het volgende:
[..]
En de namen zijn ook niet origineel van de camera, maar bedacht door de uploader.![]()
ik zie het probleem niet zo. Jackie vrasgt pw wat fotos te maken, die doet dat. Renamed eea, misschien omdat ie denkt dat is handig. Shopt zn eigen hoofd weg, nooit fijn herkenning maar wel een mooie panorama, dus de moeite waard.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het is toch niet te geloven. Is er nog iets waar niet mee gerommeld is bij dit materiaal? Wat is dit voor cover-up?
Weet pw veel dat de echtheid van die fotos bewezen moet wordenDaar ging het niet om, hij moest fotos maken en leveren, dat heeft ie gedaan, op zn eigen manier.
Maar je hoeft het niet te geloven, dat zegt jackie ook, dan niet.![]()
Ik heb de nieuwe coordinaten van PW toegevoegd aan mijn kaartje:
http://arcg.is/1FDOKOn
Rood is heen, paars is terug. We zien nu duidelijk dat precies dezelfde route is gevolgd als die we al kennen van Wikiloc en Mapmyhike.![]()
Welke nieuwe coordinaten?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:14 schreef math1985 het volgende:
Rood is heen, paars is terug. We zien nu duidelijk dat precies dezelfde route is gevolgd als die we al kennen van Wikiloc en Mapmyhike.
Hoe kom je daar aan?Make my day!![]()
Weet jij hoe hij eruit ziet? En die rugzak dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Shopt zn eigen hoofd weg, nooit fijn herkenning![]()
jij zegt is er nog meer waarmee gerommeld is?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er is geen probleem. Er is een vaststelling.![]()
Probleem opgelost?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:21 schreef math1985 het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op de informatie die Perico hier gepost heeft.![]()
nee, geen idee, echt, who cares. Ja jij. Ik zie t probleem niet. Je stelt maar vast, ook prima. Jij je ding. Een ander de zijne. Ik de mijne.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Weet jij hoe hij eruit ziet? En die rugzak dan?![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:14 schreef math1985 het volgende:
Rood is heen, paars is terug. We zien nu duidelijk dat precies dezelfde route is gevolgd als die we al kennen van Wikiloc en Mapmyhike.![]()
![]()
Tot nu toe is er nog niks waar niet mee gerommeld is!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
jij zegt is er nog meer waarmee gerommeld is?![]()
wil jij ons in het kort uitleggen hoe BaseCamp werkt ? tia > ASAP>Ttylquote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Weet jij hoe hij eruit ziet? En die rugzak dan?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
jij noemt het hernoemen van een fotobestand rommelen, prima.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tot nu toe is er nog niks waar niet mee gerommeld is!
Ik denk niet dat het hernoemen is gedaan om iets te verbloemen.![]()
nope.com ttylbigtgnquote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:27 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wil jij ons in het kort uitleggen hoe BaseCamp werkt ? tia > ASAP>Ttyl![]()
kutgwquote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dit is wat ik tot nu toe heb:quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
jij noemt het hernoemen van een fotobestand rommelen, prima.
Ik denk niet dat het hernoemen is gedaan om iets te verbloemen.
-gps coördinaat wat gewijzigd of verwijderd is
-foto's die aan elkaar geplakt zijn
-hernoemde fotobestandenMake my day!![]()
Heeft eigenlijk iemand PW nog irl gezien na die hike?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:37 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een onthoofding voor moet stellen als misdrijf.![]()
![]()
Of ervoor?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:50 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Heeft eigenlijk iemand PW nog irl gezien na die hike?![]()
![]()
Dat eerste was met opzet of een vergissing die is rechtgezet?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dit is wat ik tot nu toe heb:
-gps coördinaat wat gewijzigd of verwijderd is
-foto's die aan elkaar geplakt zijn
-hernoemde fotobestanden
Die tweede, doel je op de panoramafoto?
Hernoemde bestanden, om iets te verbliemen of omdat ie dacht dat het handig was dus niet om iets te verbloemen?![]()
Dit is Precies de reden dat ik hier niet actief post, en dit ook niet zal gaan doen!
Na de Hike heb ik zo snel mogelijk de gps coordinaten uit mij telefoon overgenomen op papier. Vervolgens heb ik de vragen van jackie beantwoord op mijn iPad en heb hierbij de gps coordinaten gebruikt. Mogelijk heb ik een tik fout gemaakt. Een tik fout die er ook gemakkelijk uit te halen is. Blame me, ik heb zo snel mogelijk en zo goed mogelijk op mijn hotelbed de informatie aan jackie doorgegeven.
Ja ik heb de foto's gewijzigd van naam omdat ik dacht dat dit handig communiceren was.
Maar als je al denkt dat ik heb gerommeld omdat ik een 360 graden foto heb gemaakt, dat is ronduit lachwekkend. In een 360 graden foto zitten bijna altijd verspringen.
Jullie steken allemaal energie in het in leven houden van een gesloten, maar nog steeds onduidelijke case, waarvoor hulde. Maar hoe jullie met elkaar omgaan is ronduit treurig. Ik begrijp dat jullie (meer dan) gezond wantrouwig zijn. Maar stel je dan maar eens de vraag of het handig is dat je op een publiek forum zit, en met bronnen te werken uit niet eerste hand. Misschien moeten de mensen met een uiterst slecht vertrouwen of beter gezegd de wantrouwers onder jullie lekker zelf naar panama komen. (Al heb ik begrepen dat reizen naar panama een lastig onderwerp is, in dit topic)
Als ik de boel had willen manipuleren dan had ik het wel anders aangepakt. Dan was ik eerst met 100% verifieerbare informatie gekomen, om jullie vervolgens volkomen op het verkeerde pad te zetten. Ik ben al langer in midden Amerika dus ik heb voldoende materiaal van andere plekken die ik keurig had kunnen gebruiken om jullie foutieve informatie te geven. Informatie die dan antwoord had gegeven op al jullie openstaande vragen. Nee dit heb ik niet gedaan.
Dit was mijn meest uitgebreide post in dit topic, en meteen ook de laatste. Zoals afgesproken zal ik de vragen van jackie blijven beantwoorden.![]()
Kris en Lisanne gaan onverwacht hiken en worden opgepikt door een onbekende taxi chauffeur die zich ook nog eens om onduidelijke redenen zich toevallig niet meldt.
Kris en Lisanne worden bij het begin van de Pianista afgezet door deze onbekende taxichauffeur en toevallig worden kris en Lisanne door helemaal niemand gezien waar anderen altijd anderen tegen komen.
In de hele klim omhoog worden komen ze dus helemaal niemand tegen behalve door toevallig Plinio die daar toevallig liep om onduidelijke redenen maar toevallig daarover nooit over aan de tand is gevoeld. (en toevallig van dezelfde plek op de top een foto maakt)
Kris en Lisanne lopen toevallig zonder gids in en keer goed en kiezen op alle zijpaden toevallig de goede weg.
Buiten dat om lopen kris en Lisanne de hele trail toevallig in de ons snelste bekende tijd. Dik binnen 2 uur waar anderen er toevallig allemaal ruim 2 uur over doen.
Op de top maken kris en Lisanne 2 foto's heel snel achter elkaar maar toevallig is het op de ene foto mooi weer en 6 seconden later toevallig op de ander zwaar bewolkt.
En toevallig staat Lisanne ook nog eens goed gepositioneerd.
Hierna lopen Kris en Lisanne om onduidelijke redenen 50 minuten door een benauwde geul waar toevallig deze jongen na 10 minuten zou zeggen "dankjedekoekoek" ik draai om ,maar toevallig zijn Kris en Lisanne op hun eerste hike ooit (die ze toevallig aan niemand hebben doorgegeven) echte bikkels en lopen door naar het eerste beekje.
Hierna vallen Kris en Lisanne toevallig allebei van de berg af waar toevallig nog nooit iemand was gevallen en die gevaarlijke plek ook toevallig nog eens bij niemand bekend was.
Maar niet alleen vallen ze allebei toevallig maar toevallig hebben ze ook nog eens de pech om precies te vallen in een rivierbedding waar je toevallig ook nog eens niet uit kunt komen.
Maar toevallig veranderen kris en Lisanne in getrainde commando's en proberen ze in de eerste 24 uur na de val maar 4 keer 112 te bellen.
Kris en Lisanne zitten in een bedding zonder bereik maar toevallig hebben ze op 2 april wel opeens netwerkbereik.Maar toevallig niet genoeg
[i]Toevallig[/i] vinden de zoekteams met 100 man en gidsen Kris en Lisanne niet.
Na 4 dagen is Kris in de bedding opeens toevallig haar pincode vergeten maar jaja [i]toevallig[/i] leeft ze nog wel op de foto op van 8 april.
En toevallig wordt ook nog eens 2 dagen achter elkaar de telefoon op exact 13.37 uur aangezet.
Kris en Lisanne worden dus niet gevonden in die bedding waar toevallig 2 watervallen zijn die niemand kent.
Na 11 dagen niet de weg terug weten te vinden en niet gevonden zijn wordt de telefoon toevallig nog wel aan gedaan en uur aangelaten en toevallig weer uitgezet zonder er gebruik van te maken.
En in de hele 11 dagen hebben kris en Lisanne toevallig geen sms proberen te versturen, toevallig geen appje proberen te versturen, toevallig 0 keer naar huis proberen te bellen en toevallig ook geen afscheidsbericht of video gemaakt.
Toevallig worden maanden later een schoon broekje gevonden en een ongeschonden rugzak met de inhoud nog intact toevallig 300 meter van Feliciano zijn finca
En toevallig wordt precies de verbindingsfoto 509 gewist, worden Leonardo en Osman toevallig onder raadselachtige omstandigheden dood gevonden en toevallig vindt 1 gids alle resten en spullen (ook toevallig achter een boom) en toevallig precies genoeg om te weten dat ze niet meer leven.
En toevallig trap ik in al die toevalligheden niet in en kijk ik uit naar de meeting.
Nu naar Den Haag.
Laterszz![]()
Heb ik niks aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:55 schreef pahlawan het volgende:
Dit is Precies de reden dat ik hier niet actief post, en dit ook niet zal gaan doen!
Na de Hike heb ik zo snel mogelijk de gps coordinaten uit mij telefoon overgenomen op papier. Vervolgens heb ik de vragen van jackie beantwoord op mijn iPad en heb hierbij de gps coordinaten gebruikt. Mogelijk heb ik een tik fout gemaakt. Een tik fout die er ook gemakkelijk uit te halen is. Blame me, ik heb zo snel mogelijk en zo goed mogelijk op mijn hotelbed de informatie aan jackie doorgegeven.
Ja ik heb de foto's gewijzigd van naam omdat ik dacht dat dit handig communiceren was.
Maar als je al denkt dat ik heb gerommeld omdat ik een 360 graden foto heb gemaakt, dat is ronduit lachwekkend. In een 360 graden foto zitten bijna altijd verspringen.
Jullie steken allemaal energie in het in leven houden van een gesloten, maar nog steeds onduidelijke case, waarvoor hulde. Maar hoe jullie met elkaar omgaan is ronduit treurig. Ik begrijp dat jullie (meer dan) gezond wantrouwig zijn. Maar stel je dan maar eens de vraag of het handig is dat je op een publiek forum zit, en met bronnen te werken uit niet eerste hand. Misschien moeten de mensen met een uiterst slecht vertrouwen of beter gezegd de wantrouwers onder jullie lekker zelf naar panama komen. (Al heb ik begrepen dat reizen naar panama een lastig onderwerp is, in dit topic)
Als ik de boel had willen manipuleren dan had ik het wel anders aangepakt. Dan was ik eerst met 100% verifieerbare informatie gekomen, om jullie vervolgens volkomen op het verkeerde pad te zetten. Ik ben al langer in midden Amerika dus ik heb voldoende materiaal van andere plekken die ik keurig had kunnen gebruiken om jullie foutieve informatie te geven. Informatie die dan antwoord had gegeven op al jullie openstaande vragen. Nee dit heb ik niet gedaan.
Dit was mijn meest uitgebreide post in dit topic, en meteen ook de laatste. Zoals afgesproken zal ik de vragen van jackie blijven beantwoorden.
![]()
![]()
Deze reeks gaat ff op het strafbankje hoor. Vanavond of morgen gaat ie weer open.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Strafbanktijd is weer voorbij. Gaarne de blamage van afgelopen nacht in het verleden laten, niet waard om het nog een keer op te rakelen en doe jullie best om het niet nog een keer voor te laten komen.
Wat mij wel opvalt en de waarde van de reeks nog verder omlaag brengt is dat dit blijkbaar enkel een soort front end is terwijl een groot deel via andere wegen wordt geopenbaard. Komt die informatie nog een keer geanonimiseerd hier in het topic of blijft dat uit de reeks?
Als het niet naar voren wordt gebracht als info en eventuele meelezers dus alleen maar schimmen van de informatie kunnen waarnemen in de reeks adviseer ik jullie om ergens anders jullie samenwerkingsverband voort te zetten want dit soort reeksen zijn niet alleen voor de posters maar ook voor de lurkende medemens.
Nu begrijp ik op zich wel de redenen dat bepaalde informatie niet geopenbaard wordt maar zet dan de gehele discussie voort op een platform waar jullie kunnen beslissen wie wel en niet mee kan lezen. Dan is FOK! er niet meer geschikt voor.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
quote:Op zondag 31 mei 2015 01:04 schreef jogy het volgende:
Strafbanktijd is weer voorbij. Gaarne de blamage van afgelopen nacht in het verleden laten, niet waard om het nog een keer op te rakelen en doe jullie best om het niet nog een keer voor te laten komen.
Wat mij wel opvalt en de waarde van de reeks nog verder omlaag brengt is dat dit blijkbaar enkel een soort front end is terwijl een groot deel via andere wegen wordt geopenbaard. Komt die informatie nog een keer geanonimiseerd hier in het topic of blijft dat uit de reeks?
Als het niet naar voren wordt gebracht als info en eventuele meelezers dus alleen maar schimmen van de informatie kunnen waarnemen in de reeks adviseer ik jullie om ergens anders jullie samenwerkingsverband voort te zetten want dit soort reeksen zijn niet alleen voor de posters maar ook voor de lurkende medemens.
Nu begrijp ik op zich wel de redenen dat bepaalde informatie niet geopenbaard wordt maar zet dan de gehele discussie voort op een platform waar jullie kunnen beslissen wie wel en niet mee kan lezen. Dan is FOK! er niet meer geschikt voor.Ik lees ook al mee vanaf het begin maar begon de laatste tijd steeds meer onzin over te slaan.
![]()
Je vraagt ons nu privé gegevens te posten? Zoals Jackie in dit geval zelf al aangaf, komt die informatie er na het weekend aan. Mag een user zelf bepalen wanneer?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:04 schreef jogy het volgende:
Nu begrijp ik op zich wel de redenen dat bepaalde informatie niet geopenbaard wordt maar zet dan de gehele discussie voort op een platform waar jullie kunnen beslissen wie wel en niet mee kan lezen. Dan is FOK! er niet meer geschikt voor.
en daarnaast: de coördinaten werden verwerkt in een kaart, ws niet snel genoeg volgens sommigen wat weer resulteerde in een felle discussie.
Maar ik ben er weer klaar mee, weltrusten![]()
Ik zeg toch geanonimiseerd? Dus geen achternamen en dergelijke.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je vraagt ons nu privé gegevens te posten? Zoals Jackie in dit geval zelf al aangaf, komt die informatie er na het weekend aan. Mag een user zelf bepalen wanneer?Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Deze redenatie begrijp ik niet. Jackie12 mag toch net zo veel of net zo weinig informatie plaatsen als hij zelf wil?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:04 schreef jogy het volgende:
Nu begrijp ik op zich wel de redenen dat bepaalde informatie niet geopenbaard wordt maar zet dan de gehele discussie voort op een platform waar jullie kunnen beslissen wie wel en niet mee kan lezen. Dan is FOK! er niet meer geschikt voor.
Hij heeft PW ntb uit eigen zak betaald. De andere Panamagangers die geld binnengehaald hebben voor hun trip naar Pananama dankzij en via dit topic hebben al aangekondigd geen informatie te gaan delen hier.
Moeten die ook vertrekken van dit forum dan?![]()
quote:Op zondag 31 mei 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap hem ook niet, Jackie en Perico en PW doen toch niets anders dan Mata met zijn nep-Baru?
Heeft die ook hetzelfde verzoek gehad?Ik snap hem ook niet, Jackie en Perico en PW doen toch niets anders dan Mata met zijn nep-Baru?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:28 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Deze redenatie begrijp ik niet. Jackie12 mag toch net zo veel of net zo weinig informatie plaatsen als hij zelf wil?
Hij heeft PW ntb uit eigen zak betaald. De andere Panamagangers die geld binnengehaald hebben voor hun trip naar Pananama dankzij en via dit topic hebben al aangekondigd geen informatie te gaan delen hier.
Moeten die ook vertrekken van dit forum dan?
Heeft die ook hetzelfde verzoek gehad?
en daarbij lezen meelezers hetzelfde als alle posters, ze zijn van harte welkom om ook mee te posten. Daarnaast is hier toch een huisregel om geen DM en PM gegevens te delen op het forum?
[ Bericht 28% gewijzigd door ootjekatootje op 31-05-2015 01:38:42 ]![]()
Hele simpele vraag, is er een regel die bepaald dat iemand die hier meepost alle kaarten op tafel moet gooien?
En anders heeft Fok geen plaats voor je?![]()
Helemaal mee eens jogy. Het topic heeft zijn langste tijd gehad en is geen schim meer van wat het ooit was. Alle zaken zijn 100 keer voorbij gekomen en simpele feiten worden gewoon ontkend om een bepaald scenario te blijven vasthouden.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:04 schreef jogy het volgende:
zet dan de gehele discussie voort op een platform waar jullie kunnen beslissen wie wel en niet mee kan lezen. Dan is FOK! er niet meer geschikt voor.
Volledig willekeurige zaken worden er met de rode haren bijgesleept en andere waanzinnige scenario's doen de ronde. Van een klein clubje fantasten die alleen voor dit topic op FOK! zitten.
Allemaal prima, maar niks meer met NWS en zeker niet met BNW te maken. Ga lekker met elkaar appen of Facebooken ofzo.
Gooi maar lekker op slot, het is leuk geweest.
The only limit is your own imagination
Betere vraag, waarom moeten bepaalde users wel alle kaarten op tafel gooien en anderen, na veel verzoeken niet? De halve Op is gemaakt op de onbekende contactpersoon Baru van Domnivoor en Mata?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:37 schreef bladwijzer het volgende:
Hele simpele vraag, is er een regel die bepaald dat iemand die hier meepost alle kaarten op tafel moet gooien?
En anders heeft Fok geen plaats voor je?![]()
Mss even in het FB topic aankaarten?
Ik heb nog een inhoudelijk vraagje:
Welke foto's van PW komen redelijk overeen met wat K&L gefotografeerd hebben? En wat missen we?
Ik dacht dat er ook zo'n diepe geul voor de Mirador was. Maar daar zie ik weinig van terug op de nieuwe foto's. Zijn er nog meer zaken die we missen, als we de foto's vergelijken (behalve de Mirador zelf)?
Edit: voordat er weer onenigheid komt, dit vraag ik niet om PW's trip in twijfel te brengen. Het kan theoretisch zo zijn dat K&L een andere route omhoog gelopen hebben, op bepaalde plekken.Make my day!![]()
Het is je goed recht om zo te denken, helaas zijn er users die er anders over denken.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens jogy. Het topic heeft zijn langste tijd gehad en is geen schim meer van wat het ooit was. Alle zaken zijn 100 keer voorbij gekomen en simpele feiten worden gewoon ontkend om een bepaald scenario te blijven vasthouden.
Volledig willekeurige zaken worden er met de rode haren bijgesleept en andere waanzinnige scenario's doen de ronde. Van een klein clubje fantasten die alleen voor dit topic op FOK! zitten.
Allemaal prima, maar niks meer met NWS en zeker niet met BNW te maken. Ga lekker met elkaar appen of Facebooken ofzo.
Gooi maar lekker op slot, het is leuk geweest.
Is het een optie om hier gewoon niet meer te posten? Dat zal de sfeer en de inhoud ook direct verbeteren.![]()
Je hoeft hier niet te lezen of te posten als het je niet aanstaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal mee eens jogy. Het topic heeft zijn langste tijd gehad en is geen schim meer van wat het ooit was. Alle zaken zijn 100 keer voorbij gekomen en simpele feiten worden gewoon ontkend om een bepaald scenario te blijven vasthouden.
Gooi maar lekker op slot, het is leuk geweest.Make my day!![]()
Kris en Lisanne verdienen deze mongoloïde bullshit (om het zacht uit te drukken) niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:47 schreef agter het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te lezen of te posten als het je niet aanstaat.
Dan maak je een andere, minstens even goede, OP.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Betere vraag, waarom moeten bepaalde users wel alle kaarten op tafel gooien en anderen, na veel verzoeken niet? De halve Op is gemaakt op de onbekende contactpersoon Baru van Domnivoor en Mata?Make my day!![]()
Dat is niet aan jou om te beslissen, toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kris en Lisanne verdienen deze mongoloïde bullshit (om het zacht uit te drukken) niet.Make my day!![]()
Zo is dat. Hij heeft er gebruik van gemaakt zolang het hem uitkwam dus geen recht van spreken over wat anderen hier doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:48 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te beslissen, toch?
Verder ben ik het met je eens, on-topic verder![]()
Klopt, dat is aan jogy. Hij kan zelf zien waar het topic voor 80% tot is verworden. Gelul van de huisvrouwtjes die het harde werk van Perico, matteo, math en mij misbruiken naar gelang hun fantasie toestaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:48 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te beslissen, toch?
Jogy moet lekker weten wat ie zelf doet.The only limit is your own imagination
Als de discussie over een bepaald onderwerp gaat, dan moet er voldoende van dat onderwerp worden gecommuniceerd zodat een willekeurige lezer het kan begrijpen. Als je niet wilt dat bepaalde informatie gedeeld wordt, meld er ook niks van dat onderwerp, want zodoende laat je mensen in 'suspense' afwachten op de antwoorden die nooit komen.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je vraagt ons nu privé gegevens te posten? Zoals Jackie in dit geval zelf al aangaf, komt die informatie er na het weekend aan. Mag een user zelf bepalen wanneer?
en daarnaast: de coördinaten werden verwerkt in een kaart, ws niet snel genoeg volgens sommigen wat weer resulteerde in een felle discussie.
Maar ik ben er weer klaar mee, weltrusten
Niemand is verplicht om hier over een onderwerp te praten, maar wie daar wel voor kiest, wordt verwacht voldoende informatie daarover te verstrekken en niet in geheime taal te praten.
Als je over een bepaald onderwerp volledig anoniem wilt gaan, daar dient PM/DM zich prima voor aan.
Ik begrijp wel wat hij zegt en dat is een redelijke eis.
Losstaande van dit alles, ben ik van mening dat dit topic best op slot gedaan kan worden. Een hele boel mensen zijn het met mij eens dat er geen voortgang is, en dat het verworden is tot een speculatie en fantasie-clubje van jewelste, waar men, getuige vorige nacht, zich lang niet altijd beheerschen kan.
Maar dit laatste is mijn mening, pur sang, en daarom dring ik het ook niemand aan.![]()
![]()
Zie het maar zo, we zouden niet eens weten over het bestaan van bepaalde, (heimelijk bedoelde) informatie als er geen mededeling over het bestaan van die informatie werd gedaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Betere vraag, waarom moeten bepaalde users wel alle kaarten op tafel gooien en anderen, na veel verzoeken niet? De halve Op is gemaakt op de onbekende contactpersoon Baru van Domnivoor en Mata?
Dus jullie kunnen in dat geval best je eigen chatgedrag gaan aanpassen. Wil je dat er iets totaal geheim blijft, zeg maar niks, en jogy en co zullen ook niet weten dat het er überhaupt bestaat, en kunnen je ook niks maken.
Het ligt dus toch wel aan je eigen stijl.![]()
mee eens, ik heb een dergelijke geul wel op foto's van een andere trail gezien aan de zuidkant van de mirador.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:43 schreef agter het volgende:
Welke foto's van PW komen redelijk overeen met wat K&L gefotografeerd hebben? En wat missen we?
Ik dacht dat er ook zo'n diepe geul voor de Mirador was. Maar daar zie ik weinig van terug op de nieuwe foto's. Zijn er nog meer zaken die we missen, als we de foto's vergelijken (behalve de Mirador zelf)?
Edit: voordat er weer onenigheid komt, dit vraag ik niet om PW's trip in twijfel te brengen. Het kan theoretisch zo zijn dat K&L een andere route omhoog gelopen hebben, op bepaalde plekken.![]()
Eigenlijk bijna geheel wel met je eens.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als de discussie over een bepaald onderwerp gaat, dan moet er voldoende van dat onderwerp worden gecommuniceerd zodat een willekeurige lezer het kan begrijpen. Als je niet wilt dat bepaalde informatie gedeeld wordt, meld er ook niks van dat onderwerp, want zodoende laat je mensen in 'suspense' afwachten op de antwoorden die nooit komen.
Niemand is verplicht om hier over een onderwerp te praten, maar wie daar wel voor kiest, wordt verwacht voldoende informatie daarover te verstrekken en niet in geheime taal te praten.
Als je over een bepaald onderwerp volledig anoniem wilt gaan, daar dient PM/DM zich prima voor aan.
Ik begrijp wel wat hij zegt en dat is een redelijke eis.
Losstaande van dit alles, ben ik van mening dat dit topic best op slot gedaan kan worden. Een hele boel mensen zijn het met mij eens dat er geen voortgang is, en dat het verworden is tot een speculatie en fantasie-clubje van jewelste, waar men, getuige vorige nacht, zich lang niet altijd beheerschen kan.
Maar dit laatste is mijn mening, pur sang, en daarom dring ik het ook niemand aan."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Daar zoek ik al een hele tijd naar, naar die locatie eventueel op een ander pad.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:57 schreef agter het volgende:
Ik mis foto 491 qua gelijke in de set van PW.
Heb die nog niet gevonden![]()
Jij kan toch niet met een straight face zeggen dat je geen misbruik gemaakt hebt van anderman's hard werk?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, dat is aan jogy. Hij kan zelf zien waar het topic voor 80% tot is verworden. Gelul van de huisvrouwtjes die het harde werk van Perico, matteo, math en mij misbruiken naar gelang hun fantasie toestaat.
Jogy moet lekker weten wat ie zelf doet.
Wie is het met mij eens? Moet ik een peiling opstarten?![]()
Weet je nog welke trail dat was?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:57 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
mee eens, ik heb een dergelijke geul wel op foto's van een andere trail gezien aan de zuidkant van de mirador.
Edit: ah, okay!Make my day!![]()
Kan dit naar fb graag? het verstoord de discussie hierquote:Op zondag 31 mei 2015 01:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Jij kan toch niet met een straight face zeggen dat je geen misbruik gemaakt hebt van anderman's hard werk?
Wie is het met mij eens? Moet ik een peiling opstarten?![]()
Ik zal de foto zoeken hij is al eerder geplaatst hierquote:Op zondag 31 mei 2015 01:59 schreef agter het volgende:
[..]
Weet je nog welke trail dat was?
Edit: ah, okay!
Zuidkant is voor de mirador
[ Bericht 2% gewijzigd door bladwijzer op 31-05-2015 02:14:58 ]![]()
Dank je, dan ben je weer de zoveelste. Ik gok dat er nog meer onder ons zitten die niet voor hun mening durven uit te komen wat dit betreft.quote:![]()
Natuurlijk kan dat. Het is alleen zo dat daaraan hier was begonnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 02:00 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Kan dit naar fb graag? het verstoord de discussie hier![]()
![]()
Alto Lino is bij Casa de Pedro het pad daar is Piedra de Lino
[ Bericht 9% gewijzigd door bladwijzer op 31-05-2015 02:24:58 ]![]()
Dit topic had helemaal geen tijdelijk slotje gehad als bepaalde users zich hadden gedragen.
Een user heeft verleden jaar een BAN gekregen voor minder bagger dan wat hier werd geplaatst.![]()
Denk je wel. Ik herken het gewoon niet goed genoeg om 'ja' te roepen.quote:Op zondag 31 mei 2015 02:14 schreef bladwijzer het volgende:
[ afbeelding ]
Alto Lino is bij Casa de Pedro het pad daar is Piedra de LinoMake my day!![]()
No offence, ik bedoel dit in het algemeen tegen iedereen in dit topic;quote:Op zondag 31 mei 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, dat is aan jogy. Hij kan zelf zien waar het topic voor 80% tot is verworden. Gelul van de huisvrouwtjes die het harde werk van Perico, matteo, math en mij misbruiken naar gelang hun fantasie toestaat.
Jogy moet lekker weten wat ie zelf doet.
Maar kan er niet gewoon gestopt worden met het continu 'beledigen' van mede-users hier in dit topic.
Ik vind het zelf (en de mods ongetwijfeld ook) vervelend en jammer dat om de paar uur het topic op slot moet.
Het hele topic is, bij gebrek aan nieuwe info (?), niet meer wat het geweest is. Dan kan het frustrerend zijn als anderen na veel herhalingen nog steeds anders over bepaalde zaken denken. Begrijpelijk. Als je die users dan 'dom' of 'huisvrouwtjes' of weetikveelwat vindt, mag je dat ook helemaal zelf weten. Maar het zou top zijn als iedereen dat voortaan wat meer probeert voor zich te houden, zodat het topic gebruikt kan worden voor waar het voor bedoeld is.
Zeg het gewoon normaal als je het niet eens bent met iemand, vooral met een goede onderbouwing heeft diegene er misschien nog iets aan, maar met zeggen dat iedereen die anders denkt dan jij achterlijk is, bereik je echt helemaal niks. Behalve dan een mogelijk slotje op het topic.
![]()
![]()
Je kan geen zaken onderbouwen die niet wetrnschappelijk of feitelijk zijn van aard. Aangezien het gros van de discussies over onbewezen vermoedens gaan, doet niemand dat ook. Je kan hoogstens de oorzaken van die vermoedens aangeven maar ook dat is geen onderbouwing.quote:Op zondag 31 mei 2015 03:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
No offence, ik bedoel dit in het algemeen tegen iedereen in dit topic;
Maar kan er niet gewoon gestopt worden met het continu 'beledigen' van mede-users hier in dit topic.
Ik vind het zelf (en de mods ongetwijfeld ook) vervelend en jammer dat om de paar uur het topic op slot moet.
Het hele topic is, bij gebrek aan nieuwe info (?), niet meer wat het geweest is. Dan kan het frustrerend zijn als anderen na veel herhalingen nog steeds anders over bepaalde zaken denken. Begrijpelijk. Als je die users dan 'dom' of 'huisvrouwtjes' of weetikveelwat vindt, mag je dat ook helemaal zelf weten. Maar het zou top zijn als iedereen dat voortaan wat meer probeert voor zich te houden, zodat het topic gebruikt kan worden voor waar het voor bedoeld is.
Zeg het gewoon normaal als je het niet eens bent met iemand, vooral met een goede onderbouwing heeft diegene er misschien nog iets aan, maar met zeggen dat iedereen die anders denkt dan jij achterlijk is, bereik je echt helemaal niks. Behalve dan een mogelijk slotje op het topic.
![]()
Misschien wordt het inderdaad tijd dat de mensen die serieus verder willen met dit onderwerp zonder ruzies naar een ander forum gaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zeg toch geanonimiseerd? Dus geen achternamen en dergelijke.
Count me in![]()
Ik ben het helemaal met je eens Agter, is het op de Pianistapad Boquete kant 1 pad of zijn er meerdere paden die naar Rome leiden?quote:Op zondag 31 mei 2015 01:43 schreef agter het volgende:
Edit: voordat er weer onenigheid komt, dit vraag ik niet om PW's trip in twijfel te brengen. Het kan theoretisch zo zijn dat K&L een andere route omhoog gelopen hebben, op bepaalde plekken.![]()
Natuurlijk kan je wel je theoriekeuze onderbouwen. Hoeft niet meteen wetenschappelijk bewezen te zijn als aangeeft waarom jij iets dènkt.quote:Op zondag 31 mei 2015 03:25 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je kan geen zaken onderbouwen die niet wetrnschappelijk of feitelijk zijn van aard. Aangezien het gros van de discussies over onbewezen vermoedens gaan, doet niemand dat ook. Je kan hoogstens de oorzaken van die vermoedens aangeven maar ook dat is geen onderbouwing.
Verder was dat niet echt het grootste doel van mijn post.![]()
![]()
Ik ben onderweg naar de meeting, als zeldzaamheid. Over het verhaal van het foute coordinaat:
Natuurlijk is gezond vertrouwen legitiem in deze zaak. Maar bij die eerste kaart die ik maakte, heeft PW handmatig wat coordinaten kris-kras tussen de tekst gezet.
De laatste kaart is dan op basis van complete aangeleverde GPS bestanden, dat verklaart het verschil. Ik heb verder niets verbeterd of aangepast en was slechts een doorgeefluik.
Als ik voor mezelf spreek heb ik altijd alles wat ik weet of heb uitgevonden gedeeld, daar geloof ik in. Waarbij ik het dan liever visueel hou, omdat een directory van plaatjes met tekst doorkijken met cruciale punten voor mij beter werkt dan een hoop tekst. Mocht ik alles vergeten, ben ik snel weer ingevoerd.
Natuurlijk onderken ik ook dat er een houdbaarheidsdatum zit aan dit topic, die misschien al overschreden is. Je moet je altijd ook afvragen, of je je tijd niet anders wilt besteden en of het geen systematisch vastbijten wordt.
Zonder kennis van de echte dossiers of de hele fotoserie loopt wat mij betreft de zaak hier dood en zal ik weinig meer toe te voegen hebben.
Indicaties van Photo Burst dienen trouwens exact zo in de metadata te worden weergegeven: HQ Photo Burst achter het veld Easy Mode.
En een burst onder de selectie Sports, moet ook letterlijk zo zijn terug te vinden.
Maar dat is allemaal niet het geval. Ze hebben alles in Auto geschoten, op 499 en 500 na. Toen werd het selectiewiel naar SCN gedraaid, om portretfoto's te maken. Al is juist de waarde Portrait weer niet terug te vinden, enkel de categorie People.
Hadden ze nu voor de optie Hybrid Auto gekozen, dan zou er gedurende 4 seconden tijdens het maken van de foto videobeelden zijn geschoten. Om een leuke digest video automatisch te maken.
Dat zou van onschatbare waarde zijn geweest.
[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 31-05-2015 09:10:06 ]![]()
Ik stel voor dat als eerste al die onzin uit de op gehaald wordt.
Als eerste dat brakke filmpje
[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 31-05-2015 09:23:57 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Heb ik ook aan gedacht heb jij een idee waarheen, ik ga meequote:Op zondag 31 mei 2015 03:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Misschien wordt het inderdaad tijd dat de mensen die serieus verder willen met dit onderwerp zonder ruzies naar een ander forum gaan.
Count me in![]()
Dat ben ik met je eens, is ook meer bedoelt om aan te geven dat er meerdere diepe kloven voor de mirador zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 02:38 schreef agter het volgende:
[..]
Denk je wel. Ik herken het gewoon niet goed genoeg om 'ja' te roepen.![]()
In de manual van de camera lees ik dat er nog twee opties zijn voor fotoburst, de 'gewone' burstmodes. Die vallen niet in dezelfde categorie als HQ Burst Mode, maar ik weet zo even niet meer welke categorie dan wel (het gaat dan om de Drive Mode ipv de Scene ofzo? Weet het niet meer).quote:Op zondag 31 mei 2015 09:04 schreef Perico het volgende:
Ik ben onderweg naar de meeting, als zeldzaamheid. Over het verhaal van het foute coordinaat:
Natuurlijk is gezond vertrouwen legitiem in deze zaak. Maar bij die eerste kaart die ik maakte, heeft PW handmatig wat coordinaten kris-kras tussen de tekst gezet.
De laatste kaart is dan op basis van complete aangeleverde GPS bestanden, dat verklaart het verschil. Ik heb verder niets verbeterd of aangepast en was slechts een doorgeefluik.
Als ik voor mezelf spreek heb ik altijd alles wat ik weet of heb uitgevonden gedeeld, daar geloof ik in. Waarbij ik het dan liever visueel hou, omdat een directory van plaatjes met tekst doorkijken met cruciale punten voor mij beter werkt dan een hoop tekst. Mocht ik alles vergeten, ben ik snel weer ingevoerd.
Natuurlijk onderken ik ook dat er een houdbaarheidsdatum zit aan dit topic, die misschien al overschreden is. Je moet je altijd ook afvragen, of je je tijd niet anders wilt besteden en of het geen systematisch vastbijten wordt.
Zonder kennis van de echte dossiers of de hele fotoserie loopt wat mij betreft de zaak hier dood en zal ik weinig meer toe te voegen hebben.
Indicaties van Photo Burst dienen trouwens exact zo in de metadata te worden weergegeven: HQ Photo Burst achter het veld Easy Mode.
En een burst onder de selectie Sports, moet ook letterlijk zo zijn terug te vinden.
Maar dat is allemaal niet het geval. Ze hebben alles in Auto geschoten, op 499 en 500 na. Toen werd het selectiewiel naar SCN gedraaid, om portretfoto's te maken. Al is juist de waarde Portrait weer niet terug te vinden, enkel de categorie People.
Hadden ze nu voor de optie Hybrid Auto gekozen, dan zou er gedurende 4 seconden tijdens het maken van de foto videobeelden zijn geschoten. Om een leuke digest video automatisch te maken.
Dat zou van onschatbare waarde zijn geweest.
Maar volgens mij zit je bij die twee gevallen inderdaad ook nog steeds met het probleem dat je die niet kan gebruiken in de Auto Mode, dus dat verandert verder niks.
Wat gebeurt er eigenlijk als je in de Auto Mode de knop voor het maken van een foto lang ingedrukt houdt? Maakt hij dan nog steeds maar gewoon 1 foto, of schakelt de camera misschien automatisch over naar een andere mode?![]()
![]()
Als een forum goed draait dan brengt het idee van de een de ander weer op een nieuw idee. We houden het samen tegen het licht en zetten een stap(je). Daar hoeft dan niet iedereen het mee eens te zijn, maar daarvoor zijn de scenario's: een hypothetisch verhaal, wat je probeert te toetsen aan feiten, logica waarschijnlijkheden, invoelend vermogen en speculatieve ideeën. In die volgorde, en daarvan wordt het verhaal dan beter (maar niet per se waar).quote:Op zondag 31 mei 2015 02:00 schreef bladwijzer het volgende:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:59 schreef mig72 het volgende:
[..]
Jij kan toch niet met een straight face zeggen dat je geen misbruik gemaakt hebt van anderman's hard werk?
Wie is het met mij eens? Moet ik een peiling opstarten?
Kan dit naar fb graag? het verstoord de discussie hier
Dan hoeft niemand elkaar voor vinexhuisvrouwtje uit te maken of te herinneren aan zijn pilletje. Werk gewoon aan je eigen lijn en help anderen om de hare/zijne scherper te krijgen. Of help iedereen, zoals Perico.![]()
Je quote een beetje vreemd, het lijkt nu net mijn post maar is van Mig72 ik vroeg alleen of die discussie naar fb kon gaanquote:Op zondag 31 mei 2015 13:18 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Als een forum goed draait dan brengt het idee van de een de ander weer op een nieuw idee. We houden het samen tegen het licht en zetten een stap(je). Daar hoeft dan niet iedereen het mee eens te zijn, maar daarvoor zijn de scenario's: een hypothetisch verhaal, wat je probeert te toetsen aan feiten, logica waarschijnlijkheden, invoelend vermogen en speculatieve ideeën. In die volgorde, en daarvan wordt het verhaal dan beter (maar niet per se waar).
Dan hoeft niemand elkaar voor vinexhuisvrouwtje uit te maken of te herinneren aan zijn pilletje. Werk gewoon aan je eigen lijn en help anderen om de hare/zijne scherper te krijgen. Of help iedereen, zoals Perico.![]()
Ja, lang inhouden heeft geen effect, in AUTO. Dan schiet hij 1 beeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je in de Auto Mode de knop voor het maken van een foto lang ingedrukt houdt? Maakt hij dan nog steeds maar gewoon 1 foto, of schakelt de camera misschien automatisch over naar een andere mode?
Best zonde, binnen SCN heb je als je op settings klikt zulke mooie opties.. HQ Photo Burst, vuurwerk of sneeuwvlokjes prachtig fotograferen..
Maar dat moet je maar net weten.![]()
interessant wel, op dat pad sloegen de Panamese speurhonden aan tijdens de zoekacties in mei 2014.quote:Op zondag 31 mei 2015 02:38 schreef agter het volgende:
[..]
Denk je wel. Ik herken het gewoon niet goed genoeg om 'ja' te roepen.
Weet iemand hoe het pad loopt van A tot Z?
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 31-05-2015 19:59:36 ]![]()
Dank!quote:Op zondag 31 mei 2015 17:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, lang inhouden heeft geen effect, in AUTO. Dan schiet hij 1 beeld.
Best zonde, binnen SCN heb je als je op settings klikt zulke mooie opties.. HQ Photo Burst, vuurwerk of sneeuwvlokjes prachtig fotograferen..
Maar dat moet je maar net weten.
Ja, ik heb ook al gemerkt dat deze camera een aantal super gave, geavanceerde opties en functies heeft. Misschien is dat standaard tegenwoordig (want zo duur is ie niet), maar dat weet ik niet. Ik gebruik zelf altijd liever mijn SLR.![]()
ik kan er geen trail bij vindenquote:
[ Bericht 12% gewijzigd door ootjekatootje op 31-05-2015 21:11:08 ]![]()
Het zou deze kunnen zijn:quote:
Piedra de Lino:
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/#lino-rock![]()
Ik bedoel een kaartje met de route, sorry dat ik onduidelijk wasquote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het zou deze kunnen zijn:
Piedra de Lino:
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/#lino-rock![]()
Hij begint in ieder geval bij Casa de Pedro, zie:quote:Op zondag 31 mei 2015 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik bedoel een kaartje met de route, sorry dat ik onduidelijk was
BNW / Kris & Lisanne #225 - de Pianista op![]()
De op van Piedra de Lino staat op Openstreetmap. Er is ook een rapport van de klim. Waarom was dit precies relevant?![]()
De foto "17 pas in het bos.jpg" lijkt er best wel op al is de geul minder diep.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:43 schreef agter het volgende:
En het zou inderdaad heel goed kunnen dat er hier een daar een stuk pas parallel loopt, bijvoorbeeld omdat er ooit wat ingestort is of omdat de kortere route vaak vol modder/water staat.Wie dit leest is gek![]()
Duidelijk kaartje maar er staat daar het woord "Pianista" waar het niet behoort te staan.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef math1985 het volgende:
De op van Piedra de Lino staat op Openstreetmap. Er is ook een rapport van de klim. Waarom was dit precies relevant?![]()
Dat gaat over cerro piedra de lino de berg dus. Is niet hetzelfde als de hike en ook niet dezelfde locatie.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef math1985 het volgende:
De op van Piedra de Lino staat op Openstreetmap. Er is ook een rapport van de klim. Waarom was dit precies relevant?
Sendero La Piedra de Lino start vlak naast Casa de Pedro en loopt dichtbij de Pianista trail. We proberen uit te zoeken of er een zijpad is dat de trails verbindt![]()
Ja staat wel goed, is ook cerro pianista, de berg dus.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:52 schreef gynaika het volgende:
[..]
Duidelijk kaartje maar er staat daar het woord "Pianista" waar het niet behoort te staan.
Voor alle duidelijkheid, niet de mirador!![]()
Je hebt gelijk! Gelukkig is het Openstreetmap, dus kunnen we het meteen aanpassen. Zojuist gedaan! Gaat niet om Cerro Pianista, die klopt inderdaad wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:52 schreef gynaika het volgende:
Duidelijk kaartje maar er staat daar het woord "Pianista" waar het niet behoort te staan.![]()
Volgens die sinaproc-kaart zijn die trails verbonden:quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat gaat over cerro piedra de lino de berg dus. Is niet hetzelfde als de hike en ook niet dezelfde locatie.
Sendero La Piedra de Lino start vlak naast Casa de Pedro en loopt dichtbij de Pianista trail. We proberen uit te zoeken of er een zijpad is dat de trails verbindt
http://imageshack.com/i/nmcn4hj
(Let niet op de extra letters die getypt zijn)
Ik kan alleen niets vinden over La Pandura. Dat is een finca, is het niet?
Make my day!![]()
Heeft dus niets te maken met de trail, want die ligt meer naar rechts.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja staat wel goed, is ook cerro pianista, de berg dus.
Voor alle duidelijkheid, niet de mirador!![]()
Waarom denk je dat die hike niet eindigt bovenop de berg? Dat lijkt wel te blijken uit dit trip report. Waar is Casa de Pedro?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef bladwijzer het volgende:
Dat gaat over cerro piedra de lino de berg dus. Is niet hetzelfde als de hike en ook niet dezelfde locatie.
Sendero La Piedra de Lino start vlak naast Casa de Pedro![]()
Waar staat dat woord pianista dan?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:57 schreef math1985 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Gelukkig is het Openstreetmap, dus kunnen we het meteen aanpassen. Zojuist gedaan! Gaat niet om Cerro Pianista, die klopt inderdaad wel.![]()
Is het niet Filo Pianista dan?http://mapcarta.com/19751664quote:Op zondag 31 mei 2015 21:57 schreef math1985 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Gelukkig is het Openstreetmap, dus kunnen we het meteen aanpassen. Zojuist gedaan! Gaat niet om Cerro Pianista, die klopt inderdaad wel.![]()
Stond hier, maar inmiddels dus weggehaald. Was aangegeven als hamlet.quote:
Trouwens jackie en/of JP, mag ik jullie trace gebruiken om de Pianista op Openstreetmap in te tekenen?![]()
Er is cerro pianista, filo pianista en rio pianista allemaal verschillende locatiesquote:Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef math1985 het volgende:
[..]
Stond http://www.openstreetmap.org/?mlat=8.8049&mlon=-82.4347#map=16/8.8049/-82.4347, maar inmiddels dus weggehaald.
Trouwens jackie en/of JP, mag ik jullie trace gebruiken om de Pianista op Openstreetmap in te tekenen?![]()
Pad naar de cerro Piedra de Lino.
Ik denk dat het een vrij simpele route is, tamelijk rechttoe rechtaan. De afstand, hemelsbreed en in het platte vlak, is iets minder dan een kilometer.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Die had ik eerder ook gevonden maar is een heel andere plek dusquote:Op zondag 31 mei 2015 22:07 schreef 11en30 het volgende:
http://mapcarta.com/26952130 Cascada Alejandro?![]()
De hike eindigd bij mirador Piedra de Alto Lino als je inzoomt zie je die ook http://www.openstreetmap.(...)p=16/8.8059/-82.4460quote:Op zondag 31 mei 2015 22:07 schreef Gorraay het volgende:
Pad naar de cerro Piedra de Lino.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het een vrij simpele route is, tamelijk rechttoe rechtaan. De afstand, hemelsbreed en in het platte vlak, is iets minder dan een kilometer.
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 31-05-2015 22:23:39 ]![]()
Nee de hike eindigd bij mirador piedra de linoquote:Op zondag 31 mei 2015 22:00 schreef math1985 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die hike niet eindigt bovenop de berg? Dat lijkt wel te blijken uit dit trip report. Waar is Casa de Pedro?
Als je even googled op Casa de Pedro vind je daar veel info over ook mtb K en L
Dat tripreport gaat over de beklimming van de berg en is niet hezelfde als de hike, die gaat naar de mirador piedra de alto lino
edit, kan ook zijn dat hij wel de hike beschrijft maar die eindigd dus bij de mirador van dat pad
[ Bericht 3% gewijzigd door bladwijzer op 31-05-2015 22:28:49 ]![]()
Dat uitkijkpunt (plaatje) zal toch wel dicht bij de top liggen? Het is geen moeilijke berg, eerder een heuvel.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee de hike eindigd bij mirador piedra de lino
Als je even googled op Casa de Pedro vind je daar veel info over ook mtb K en L
Dat tripreport gaat over de beklimming van de berg en is niet hezelfde als de hike, die gaat naar de mirador piedra de alto lino
edit, kan ook zijn dat hij wel de hike beschrijft maar die eindigd dus bij de mirador van dat padAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
iig is dat waar de hike heen gaat dus niet naar het driehoekje dat de berg aangeeft.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat uitkijkpunt (plaatje) zal toch wel dicht bij de top liggen? Het is geen moeilijke berg, eerder een heuvel.
Of het veel scheelt kan ik zo niet goed zien![]()
Hier nog een keer.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:32 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat uitkijkpunt (plaatje) zal toch wel dicht bij de top liggen? Het is geen moeilijke berg, eerder een heuvel.
Wie mocht twijfelen welke kant foto 499 op gemaakt is: de bergrug achter Lisanne staat hier ook weer duidelijk herkenbaar op.Wie dit leest is gek![]()
dat zie ik niet kun je de foto's naast elkaar plaatsen?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hier nog een keer.
[ afbeelding ]
Wie mocht twijfelen welke kant foto 499 op gemaakt is: de bergrug achter Lisanne staat hier ook weer duidelijk herkenbaar op.![]()
Het absolute minpunt vind ik, landschappen met bewolkte luchten... Dan ben ik zo mijn smartphone gewend, die EN de mooie somberende lucht weergeeft EN genoeg licht op het landschap laat schijnen, door het beste van twee werelden te combineren.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:23 schreef Physsic het volgende:
Dank!
Ja, ik heb ook al gemerkt dat deze camera een aantal super gave, geavanceerde opties en functies heeft. Misschien is dat standaard tegenwoordig (want zo duur is ie niet), maar dat weet ik niet. Ik gebruik zelf altijd liever mijn SLR.
Maar bij deze camera stel je of scherp op de lucht en dan is de voorgrond donker, of vice versa. Dus ondanks mooie opties zou ik in jouw geval ook de SLR houden.
![]()
Niet echt superduidelijk maar bij beide dat huis (of rots volgen stacey) linksonderinWie dit leest is gek![]()
Dank je voor het plaatsen maar ik zie de overeenkomst niet, al die bergruggen hebben wel wat overeenkomsten maar ik zie niet echt dezelfde bergrug hierquote:![]()
Das ook weer waar, ik kijk of ik nog iets beters kan vindenquote:Op zondag 31 mei 2015 22:59 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dank je voor het plaatsen maar ik zie de overeenkomst niet, al die bergruggen hebben wel wat overeenkomsten maar ik zie niet echt dezelfde bergrug hierWie dit leest is gek![]()
Geweldij! Dank daarvoor. Wie is "we" in deze context eigenlijk?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Sendero La Piedra de Lino start vlak naast Casa de Pedro en loopt dichtbij de Pianista trail. We proberen uit te zoeken of er een zijpad is dat de trails verbindt![]()
Weet niet meer precies, het kwam ter sprake of er nog een of meer routes richting de mirador gingen en of PW die diepe geul voor de mirador ook doorgelopen had. Daar ben ik op ingehaaktquote:Op zondag 31 mei 2015 23:36 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Geweldij! Dank daarvoor. Wie is "we" in deze context eigenlijk?![]()
![]()
Ja. Ik ben nog steeds benieuwd waarom PW die diepe geul niet gezien heeft.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:55 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Weet niet meer precies, het kwam ter sprake of er nog een of meer routes richting de mirador gingen en of PW die diepe geul voor de mirador ook doorgelopen had. Daar ben ik op ingehaakt
Andere route?Make my day!![]()
Voor degenen die er nieuwsgierig naar waren:
Hier is de video reportage te zien, die van 0:19 tot 0:23 telefoonvideo beelden bevat van de kamer van Kris en Lisanne. Die beelden zijn aan TVN aangeboden.![]()
Thanx!quote:Op maandag 1 juni 2015 00:05 schreef Perico het volgende:
Hier is de video reportage te zien, die van 0:19 tot 0:23 telefoonvideo beelden bevat van de kamer van Kris en Lisanne. Die beelden zijn aan TVN aangeboden.
En het levert een kaartje met routes op:
(Zie ik daar een verbinding?)Make my day!![]()
vreemd dat ze camera's toelaten ,als er een onderzoek loopt ???quote:Op maandag 1 juni 2015 00:05 schreef Perico het volgende:
Hier is de video reportage te zien, die van 0:19 tot 0:23 telefoonvideo beelden bevat van de kamer van Kris en Lisanne. Die beelden zijn aan TVN aangeboden."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote:Op maandag 1 juni 2015 00:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vreemd dat ze camera's toelaten ,als er een onderzoek loopt ???![]()
en een zijpad erboven!quote:Op maandag 1 juni 2015 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Thanx!
[ afbeelding ]
(Zie ik daar een verbinding?)![]()
Jazeker, voldoende mogelijkheden.. bijzonder handig, dat plastic over de kaart waar je als zoekteam van gidsen kunt intekenen waar je geweest bent, of wat je van plan bent..quote:
En dan zijn er ook nog die pictogram kaarten die al vaker gepost zijn, met plaatjes van koeien enzo:
Ik bewonder vooral de manier waarop ze aan de muur bevestigd zijn.Misschien liep toen het onderzoek nog niet?quote:Op maandag 1 juni 2015 00:24 schreef StaceySinger het volgende:
Wie is er in die kamer geweest? Zijn beelden van een telefoon en hoe komen deze in de media?quote:Op maandag 1 juni 2015 00:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat die rode dwarslijn ongeveer ter hoogte van het ijzeren bruggetje bij het Pianistapad komt, daar is boven de y splitsing waar je rechts de Pianista rivier verder volgt en links het pad verder naar de mirador gaatquote:Op maandag 1 juni 2015 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Thanx!
[ afbeelding ]
(Zie ik daar een verbinding?)
http://www.everytrail.com(...)82.42977541923521,16
met sateliet optie zie je het beter
[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 01-06-2015 00:58:37 ]![]()
Klopt, of nog net iets hoger. De dikkere lijn op de kaart op de foto, net boven de rode dwarslijn, is de 1500-meter lijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:51 schreef bladwijzer het volgende:
Ik schat zo in dat die rode dwarslijn ongeveer ter hoogte van het ijzeren bruggetje bij het Pianistapad komt,Klopt, bij de y-splitsing op de foto is de dunne lijn naar links het Pianista-pad, en het dikke pad naar rechts een pad langs de rivier.quote:daar is boven de y splitsing waar je rechts de Pianista rivier verder volgt en links het pad verder naar de mirador gaat
http://www.everytrail.com(...)82.42977541923521,16
Ik ben benieuwd waar de achtergrond vandaan komt. Kan iemand die online of offline vinden?
Voor de Boquete-gangers, misschien is het ook een idee om op zoek te gaan naar een boekwinkel in Panama om te zien of er ergens betere kaarten te vinden zijn?![]()
Dit kan toch niet, zelf invullen waar je gezocht hebt.quote:Op maandag 1 juni 2015 00:47 schreef Perico het volgende:
[..]
Jazeker, voldoende mogelijkheden.. bijzonder handig, dat plastic over de kaart waar je als zoekteam van gidsen kunt intekenen waar je geweest bent, of wat je van plan bent..
Dan zou hypothetisch de agent die Milly B vermoordde en haar in zijn schuurtje begroef zijn straat afvinken alszijnde = onderzocht
Weet je ook van wanneer deze foto dateert?![]()
Iets van dit?quote:Op maandag 1 juni 2015 01:11 schreef math1985 het volgende:
[..]
Klopt, of nog net iets hoger. De dikkere lijn op de kaart op de foto, net boven de rode dwarslijn, is de 1500-meter lijn.
[..]
Klopt, bij de y-splitsing op de foto is de dunne lijn naar links het Pianista-pad, en het dikke pad naar rechts een pad langs de rivier.
Ik ben benieuwd waar de achtergrond vandaan komt. Kan iemand die online of offline vinden?
Voor de Boquete-gangers, misschien is het ook een idee om op zoek te gaan naar een boekwinkel in Panama om te zien of er ergens betere kaarten te vinden zijn?
http://ufdc.ufl.edu/UF00077003/00001/46x?vo=13![]()
Ik had een kleine studie gemaakt naar vier portretten van de kerkdienst, omdat ik dacht dat één ervan een missend img_495-504 zou kunnen zijn.
Maar het bleek een gespiegelde weergave van 499.
![]()
Op deze kaart staan kruisjes op hoogste locaties, kunnen dat uitkijkpunten zijn oftewel is het kruisje helemaal bovenin op de kaart bij het rode pijltje de mirador?
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 01-06-2015 02:59:58 ]![]()
Is het Pianistapad zo ver naar links?quote:Op maandag 1 juni 2015 01:11 schreef math1985 het volgende:
[..]
Klopt, of nog net iets hoger. De dikkere lijn op de kaart op de foto, net boven de rode dwarslijn, is de 1500-meter lijn.
[..]
Klopt, bij de y-splitsing op de foto is de dunne lijn naar links het Pianista-pad, en het dikke pad naar rechts een pad langs de rivier.
Voor de Boquete-gangers, misschien is het ook een idee om op zoek te gaan naar een boekwinkel in Panama om te zien of er ergens betere kaarten te vinden zijn?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik vraag me af op "Pianista" op de open streetmap niet toch goed stond, op de kaart die ik hier boven post staat het ongeveer op dezelfde plek. Het gaat om het gebied Pianista, de naam van de trail is verzonnen en niet een officële naam.
The name Pianista trail is a comercial name that somebody creat, the areal is Pianista, but always we knews this way as "camino de Culebra". If we talk about Pianista trail is the way to the top of the CD,
At the begin the tourist could hike this trail only with my help,(Feliciano began as guide some year after me). Nobody knew about this trail, none could find something about in internet or lonely planet, the tourist came ALWAYS with a guide. The problem begin since somebody published this tour, many tourist dont want to pay a guide and decide to go alone.
http://www.websleuths.com(...)hp/t-240369-p-5.html
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 01-06-2015 10:32:53 ]![]()
klopt >>> Pianista trail bestaat eigenlijk niet eensquote:Op maandag 1 juni 2015 10:14 schreef bladwijzer het volgende:
Ik vraag me af op "Pianista" op de open streetmap niet toch goed stond, op de kaart die ik hier boven post staat het ongeveer op dezelfde plek. Het gaat om het gebied Pianista, de naam van de trail is verzonnen en niet een officële naam.
The name Pianista trail is a comercial name that somebody creat, the areal is Pianistas, but always we knews this way as "camino de Culebra". If we talk about Pianista trail is the way to the top of the CD,
At the begin the tourist could hike this trail only with my help,(Feliciano began as guide some year after me). Nobody knew about this trail, none could find something about in internet or lonely planet, the tourist came ALWAYS with a guide. The problem begin since somebody published this tour, many tourist dont want to pay a guide and decide to go alone.
http://www.websleuths.com(...)hp/t-240369-p-5.html
klopt ook, het gebied tussen Casa de Pedro en rest. il Pianista heet Pianista.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt >>> Pianista trail bestaat eigenlijk niet eens
Zo stond het op de kaart wat volgens mij gewoon klopte
[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 01-06-2015 18:56:14 ]![]()
Lijkt er wel op: https://panjiva.com/Finca-La-Pandura/17774434quote:Op zondag 31 mei 2015 21:58 schreef agter het volgende:
Ik kan alleen niets vinden over La Pandura. Dat is een finca, is het niet?![]()
De kruisjes zijn de hoogste punten / de toppen.quote:Op maandag 1 juni 2015 02:53 schreef bladwijzer het volgende:
Op deze kaart staan kruisjes op hoogste locaties, kunnen dat uitkijkpunten zijn oftewel is het kruisje helemaal bovenin op de kaart bij het rode pijltje de mirador?
[ afbeelding ]
Zie hier de legenda van de kaart:
http://i.imgur.com/FN7EoYT.jpg?1![]()
Ja dat begreep ik al, de hoogste locaties schreef ik.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:10 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De kruisjes zijn de hoogste punten / de toppen.
Zie hier de legenda van de kaart:
http://i.imgur.com/FN7EoYT.jpg?1
Die zullen idd niet altijd bereikbaar zijn![]()
Jackie, heb je nog foto's van PW ontvangen, van de omgeving "steep slopes", die hij noemt in zijn parcours? Of krijg je die nog?quote:![]()
De foto die ik postte was van 13 april 2014, toen het crisiscentrum werd ontruimd, reeds. Onder andere te zien in een bericht van Hart van Nederland.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:11 schreef jackie12 het volgende:
Dit kan toch niet, zelf invullen waar je gezocht hebt.
Dan zou hypothetisch de agent die Milly B vermoordde en haar in zijn schuurtje begroef zijn straat afvinken alszijnde = onderzocht
Weet je ook van wanneer deze foto dateert?![]()
Daar bij 3-43 komt overeen met de hoogtelijnen uit het Grote Coördinaten Topicquote:Wie dit leest is gek![]()
Kunnen dit de quebrada's zijn, rood Q1 en groen Q2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 01-06-2015 21:52:40 ]![]()
Jammer dat we het kaartbeeld hier ten westen van missen (heeft iemand die gevonden?), daardoor staat De Geul/Het Pad verder en de kruising met Q2 en Q1 er net niet op...
Volgens mij vind je dat met de zelfde link en dan Chiriqui selecterenquote:Op maandag 1 juni 2015 22:15 schreef El_Matador het volgende:
Jammer dat we het kaartbeeld hier ten westen van missen (heeft iemand die gevonden?), daardoor staat De Geul/Het Pad verder en de kruising met Q2 en Q1 er net niet op...
[ afbeelding ]
edit nee, Bocas del Toro selecteren
http://ufdc.ufl.edu/UF00077003/00001/47x?vo=14&vp=1834,3169![]()
Die link zie ik voor het eerst. In de OP!quote:Op maandag 1 juni 2015 22:19 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Volgens mij vind je dat met de zelfde link en dan Chiriqui selecteren
http://ufdc.ufl.edu/UF00077003/00001/47x?vo=14&vp=1834,3169The only limit is your own imagination
Chiriqui staat er niet bij, Bocas del Toro dusquote:Op maandag 1 juni 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die link zie ik voor het eerst. In de OP!![]()
Had ik gister al geplaatstquote:Op maandag 1 juni 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik heb hem al eens eerder gepostquote:Op maandag 1 juni 2015 22:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft nog foto's gemaakt maar daar staan hij en zijn vriendin ook op.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:55 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jackie, heb je nog foto's van PW ontvangen, van de omgeving "steep slopes", die hij noemt in zijn parcours? Of krijg je die nog?
Deze wil hij me nog wel sturen maar pas als hij weer thuis is.
Hij wil de foto's eerst bijwerken zodat zij er niet op te zien zijn.
Van welke plekken die foto's op de Pianista gemaakt zijn, geen idee.![]()
quote:Op maandag 1 juni 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
Kunnen dit de quebrada's zijn, rood Q1 en groen Q2Ik verwacht van niet, omdat deze stromen hier "van rechts(onder) naar links(boven) stromen" ten opzichte van het pad (dat overigens hier niet zichtbaar is), terwijl Q1 en Q2 van links naar rechts stromen ten opzichte van het pad (op de foto's).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oke nou ik laat het aan mata over, moet met deze kaart te doen zijn denk ikquote:Op maandag 1 juni 2015 22:33 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet, omdat deze stromen hier "van rechts(onder) naar links(boven) stromen" ten opzichte van het pad (dat overigens hier niet zichtbaar is), terwijl Q1 en Q2 van links naar rechts stromen ten opzichte van het pad (op de foto's).![]()
![]()
Mooi, die kaartenbak:
[ Bericht 27% gewijzigd door El_Matador op 01-06-2015 22:48:26 ]The only limit is your own imagination
Volgens mij staan onze Q's niet op deze kaart met schaal 1:50.000.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Oke nou ik laat het aan mata over, moet met deze kaart te doen zijn denk ik![]()
![]()
Als je de zwarte stippellijn (het pad) doortrekt, moet je nog een 3e stroom oversteken. Daarom denk ik niet dat de voorgestelde ligging van Q1 en Q2 helemaal klopt.quote:![]()
Het water pakt boven de CD steeds het deel van de hoogtelijn dat het verst naar het noorden ligt.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je de zwarte stippellijn (het pad) doortrekt, moet je nog een 3e stroom oversteken. Daarom denk ik niet dat de voorgestelde ligging van Q1 en Q2 helemaal klopt.Wie dit leest is gek![]()
Dat komt door de stippellijn; die volgt dat "3e stroompje" omhoog, de paddocks op, heb de route aangepast.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als je de zwarte stippellijn (het pad) doortrekt, moet je nog een 3e stroom oversteken. Daarom denk ik niet dat de voorgestelde ligging van Q1 en Q2 helemaal klopt.
Ook aangegeven:
- Vindplaats rugzak (paars)
- Vindplaats botten (olijfgroen)
- Vindplaats jeans (blauw
Rio Changuinola VIII (van SW-NE) vloeit samen met de combinatie Rio Matteo (lichtblauw)+Quebrada Alejandro (helderblauw) en vormt de Changuinola die bij CB2 & 3 de Pata de Macho (donkerblauw met opvallende bocht) vormt en dan het enge stuk Culebra (zeegroen) die weer samenkomt met de Velorio daar bij de rugzakplek (en net ten zuiden van F's Finca)The only limit is your own imagination
Waar baseer je het pad na de mirador op? Bron?quote:Op maandag 1 juni 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat komt door de stippellijn; die volgt dat "3e stroompje" omhoog, de paddocks op, heb de route aangepast.
[ afbeelding ]![]()
Visueel op basis van HERE en ArcGIS, hier losjes ingetekend, met ongeveer dit parcours, de quebrada's zo kruisend:quote:Op maandag 1 juni 2015 23:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waar baseer je het pad na de mirador op? Bron?
Het is imo een fantasieroute passend bij jouw scenario. Wel zo netjes om dat erbij te vermelden. En niet op-waardig dit soort kaarten.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Visueel op basis van HERE en ArcGIS, hier losjes ingetekend, met ongeveer dit parcours, de quebrada's zo kruisend (zie plaatje van Quebradas pagina 1 ergens).
Wat is je bron voor je stelling dat Q2 = Q Alejandro?![]()
Hebben we het maanden geleden al over gehad. Het is de enige mogelijkheid, als je de beschrijving van het landschap leest. De enige grote quebrada in het gebied.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het is imo een fantasieroute passend bij jouw scenario. Wel zo netjes om dat erbij te vermelden. En niet op-waardig dit soort kaarten.
Wat is je bron voor je stelling dat Q2 = Q Alejandro?The only limit is your own imagination
Een soort helderziendheid/aanvoelen/dromen dus.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben we het maanden geleden al over gehad. Het is de enige mogelijkheid, als je de beschrijving van het landschap leest. De enige grote quebrada in het gebied.![]()
![]()
Inderdaad, geen bron dus niet op-waardig.quote:Op maandag 1 juni 2015 23:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een soort helderziendheid/aanvoelen/dromen dus.![]()
Wat een eindeloos herhaal van stappen hier. Nieuwe kaart, oude discussie weer helemaal opnieuw.Make my day!![]()
Idd, alles is gezegd. Topic kan dicht.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:11 schreef agter het volgende:
Wat een eindeloos herhaal van stappen hier. Nieuwe kaart, oude discussie weer helemaal opnieuw.![]()
Ziet ernaar uit dat hij een Baru'tje gaat doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat Jackie nog wat nieuws had, van zijn inhuur-actie.![]()
![]()
wat is het verwachtingspatroon?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ziet ernaar uit dat hij een Baru'tje gaat doen.![]()
Iedereen kent mijn gedachte dat ik aanwijzingen zie dat de meiden een lift hebben gekregen vanaf hun hostel en niet alleen de Pianista hebben gedaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat Jackie nog wat nieuws had, van zijn inhuur-actie.
Mijn hoofdvraag aan PW was dan ook hoe lang hij er over deed.
Daarnaast heb ik hem vele vragen gesteld over of het duidelijk 1 pad was, of je verkeerd kunt lopen enz enz maar allemaal te maken met die ene hoofdvraag.
De conclusie die ik uit de vele vragen heb getrokken is dat het niet onmogelijk is maar dat het waarschijnlijker is dat ze samen waren met iemand (of meerdere) die de weg kennen.![]()
Wil je de 'harde' data ook delen met ons?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Iedereen kent mijn gedachte dat ik aanwijzingen zie dat de meiden een lift hebben gekregen vanaf hun hostel en niet alleen de Pianista hebben gedaan.
Mijn hoofdvraag aan PW was dan ook hoe lang hij er over deed.
Daarnaast heb ik hem vele vragen gesteld over of het duidelijk 1 pad was, of je verkeerd kunt lopen enz enz maar allemaal te maken met die ene hoofdvraag.
De conclusie die ik uit de vele vragen heb getrokken is dat het niet onmogelijk is maar dat het waarschijnlijker is dat ze samen waren met iemand (of meerdere) die de weg kennen.
Of moeten we je op je blauwe (of bruine of groene) ogen geloven?Make my day!![]()
dat moeten we toch iedereen hier?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef agter het volgende:
[..]
Wil je de 'harde' data ook delen met ons?
Of moeten we je op je blauwe (of bruine of groene) ogen geloven?![]()
Iedereen mag kiezen of hij/zij mij gelooft of niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef agter het volgende:
[..]
Wil je de 'harde' data ook delen met ons?
Of moeten we je op je blauwe (of bruine of groene) ogen geloven?
En harde data?
Een paar van de vele vragen waren
- hoe lang deed je er over................125 min
- zijn er zijpaden............................Ja
- Kun je verkeerd lopen...................Ja
- Heb je vaker gehiked....................Ja
- Ben je mensen tegen gekomen.....Ja
- Had je een gids........................... Ja
enz enz
Voor mij extra reden om te veronderstellen dat ze niet alleen waren.
Maar zoals ik al zei iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt![]()
Je hebt puik werk geleverd hoor, en PW helemaal! Maar ben je niet bang dat je alle bevindingen erg snel in je eigen straatje plaatst?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Iedereen mag kiezen of hij/zij mij gelooft of niet.
En harde data?
Een paar van de vele vragen waren
- hoe lang deed je er over................125 min
- zijn er zijpaden............................Ja
- Kun je verkeerd lopen...................Ja
- Heb je vaker gehiked....................Ja
- Ben je mensen tegen gekomen.....Ja
- Had je een gids........................... Ja
enz enz
Voor mij extra reden om te veronderstellen dat ze niet alleen waren.
Maar zoals ik al zei iedereen mag zelf weten wat hij er van vindt
Voor mij is significant dat de geul op de foto's van K&L niet als zodanig aanwezig was op de foto's van PW. Doet mij afvragen: hebben ze misschien een ander pad gevolgd? Een zij-afslag ergens genomen?
En voor jou? Voor jou is alles duidelijk nu? Ga je stoppen met dit topic nu jij je antwoorden hebt? Of wil je dieper graven?Make my day!![]()
Duidelijk, ik heb mijn wijziging op openstreetmap gerevert.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:25 schreef bladwijzer het volgende:
klopt ook, het gebied tussen Casa de Pedro en rest. il Pianista heet Pianista.![]()
Gisteren is de manier van het boeken en de rit naar boven en de wandeling zelf besproken.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:48 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt puik werk geleverd hoor, en PW helemaal! Maar ben je niet bang dat je alle bevindingen erg snel in je eigen straatje plaatst?
Voor mij is significant dat de geul op de foto's van K&L niet als zodanig aanwezig was op de foto's van PW. Doet mij afvragen: hebben ze misschien een ander pad gevolgd? Een zij-afslag ergens genomen?
ook PW had a la minute besloten de pianist te doen, dat was ook niet 123 geregeld.
En voor jou? Voor jou is alles duidelijk nu? Ga je stoppen met dit topic nu jij je antwoorden hebt? Of wil je dieper graven?
De wandeling was 2:05 minuten en dan was hij nog niet op de Mirador en met gids. K&L deden dit nog sneller, blijkt uit gegevens en foto's. En zij hadden geen gids bij zich...
Boeken was ook niet 123 geregeld.![]()
Een gids maakt niet dat je sneller loopt, hooguit dat je niet verdwaalt. Een gids wijst je meestal op de mooie dingen onderweg die je zelf niet meteen gezien zou hebben. En een goede gids vertelt er veel bij.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gisteren is de manier van het boeken en de rit naar boven en de wandeling zelf besproken.
De wandeling was 2:05 minuten en dan was hij nog niet op de Mirador en met gids. K&L deden dit nog sneller, blijkt uit gegevens en foto's. En zij hadden geen gids bij zich...
Boeken was ook niet 123 geregeld.
Dus vijf minuten meer of minder op twee uur zegt mij niet zoveel.
Maar ik begrijp dat 'jullie' die tijd als een heel belangrijke aanwijzing voor een misdrijfscenario zien?Make my day!![]()
Hierin ga ik helemaal met je mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:48 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt puik werk geleverd hoor, en PW helemaal! Maar ben je niet bang dat je alle bevindingen erg snel in je eigen straatje plaatst?
Voor mij is significant dat de geul op de foto's van K&L niet als zodanig aanwezig was op de foto's van PW. [b]Doet mij afvragen: hebben ze misschien een ander pad gevolgd? Een zij-afslag ergens genomen?
[/b]
En voor jou? Voor jou is alles duidelijk nu? Ga je stoppen met dit topic nu jij je antwoorden hebt? Of wil je dieper graven?
PW is gestopt op zijn top omdat de gids zei dat ze op de top waren.
Er wordt hier door een aantal gezegd dat "onze" top 47 meter verder ligt.
Ik geloof het graag, maar 100% uitsluitsel heb ik niet.
Ik houd er dan ook nog steeds rekening mee dat PW zijn top misschien wel ergens anders ligt of dat PW zijn gids op een gegeven moment wel via een ander paadje ergens op de Pianista is afgeslagen en dus niet helemaal precies dezelfde weg heeft gedaan als Kris en Lisanne.
En zeker weten heeft PW goed werk gedaan alleen had het nog beter gekund als ik mijn vragen beter en duidelijker van te voren had geformuleerd.
Gemiste kans door mn eigen schuld
En nee ik stop niet met dit topic.![]()
Is iemand hier er achter gekomen welk merk bh of bikini Lisanne had, en dan doel ik op de rugzak foto.
Ik heb alle mogelijke merken en winkels doorzocht tot aan de collectie's van 2012, niets wat erop lijkt.
Geen bh of bikini...![]()
yep, en de Pianista is geen standaard route de aangeboden wordtquote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:02 schreef agter het volgende:
Boeken was dus lastig te regelen? Gidsen zaten vol op korte termijn?
je kunt de conclusie trekken dat a la minute iets regelen lastig is, met name een wat minder bekende route![]()
Daarom moeten we dat hele kampen gedoe achter ons laten. Er is nog zoveel onduidelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hierin ga ik helemaal met je mee.
PW is gestopt op zijn top omdat de gids zei dat ze op de top waren.
Er wordt hier door een aantal gezegd dat "onze" top 47 meter verder ligt.
Ik geloof het graag, maar 100% uitsluitsel heb ik niet.
Ik houd er dan ook nog steeds rekening mee dat PW zijn top misschien wel ergens anders ligt of dat PW zijn gids op een gegeven moment wel via een ander paadje ergens op de Pianista is afgeslagen en dus niet helemaal precies dezelfde weg heeft gedaan als Kris en Lisanne.
En zeker weten heeft PW goed werk gedaan alleen had het nog beter gekund als ik mijn vragen beter en duidelijker van te voren had geformuleerd.
Gemiste kans door mn eigen schuld
En nee ik stop niet met dit topic.
Ik ben erg blij met de foto's van PW, al roepen ze ook weer meer vragen op.Make my day!![]()
Er zijn meerdere plekken op de Pianista waar je makkelijk verkeerd kunt lopen en zijn pijltjes makkelijk te missen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:01 schreef agter het volgende:
[..]
Een gids maakt niet dat je sneller loopt, hooguit dat je niet verdwaalt. Een gids wijst je meestal op de mooie dingen onderweg die je zelf niet meteen gezien zou hebben. En een goede gids vertelt er veel bij.
Dus vijf minuten meer of minder op twee uur zegt mij niet zoveel.
Maar ik begrijp dat 'jullie' die tijd als een heel belangrijke aanwijzing voor een misdrijfscenario zien?
Kris en Lisanne hebben gezien hun snelle tijd niet verkeerd gelopen.![]()
Heel herkenbaar: bij je hotel/toeristenbureau liggen wat folders met sightings die je dan kunt boeken, wil je wat anders, moeten ze rondbellen, extra werk, lastig, maar vooruit, we bellen wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
yep, en de Pianista is geen standaard route de aangeboden wordt
je kunt de conclusie trekken dat a la minute iets regelen lastig is, met name een wat minder bekende routeMake my day!![]()
Ze hebben in elk geval de kortste route gelopen, bij ons weten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere plekken op de Pianista waar je makkelijk verkeerd kunt lopen en zijn pijltjes makkelijk te missen.
Kris en Lisanne hebben gezien hun snelle tijd niet verkeerd gelopen.Make my day!![]()
Wat is ook al weer precies de bron van de tijd waarin K&L de Pianista hebben gelopen? Cameragegevens? We weten niet zeker dat de klok op de camera goed stond ingesteld, toch?![]()
Fototijden op de camera en dan terug rekenen, je ziet het HK doen in AFKquote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:15 schreef math1985 het volgende:
Wat is ook al weer precies de bron van de tijd waarin K&L de Pianista hebben gelopen? Cameragegevens? We weten niet zeker dat de klok op de camera goed stond ingesteld, toch?![]()
Ik heb me suf gezochtquote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Is iemand hier er achter gekomen welk merk bh of bikini Lisanne had, en dan doel ik op de rugzak foto.
Ik heb alle mogelijke merken en winkels doorzocht tot aan de collectie's van 2012, niets wat erop lijkt.
Geen bh of bikini...waar zouden Lisanne en kris hun inkopen doen H&M , Hunkemöller noem maar op.
![]()
Maar er is toch helemaal geen foto bij het restaurant? Of is die we wel maar kennen we die niet? Waar was ook al weer de complete lijst fototijden? Staat niet in de OP volgens mij.![]()
Er zijn meer foto's niet dan wel gepubliceerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:23 schreef math1985 het volgende:
Maar er is toch helemaal geen foto bij het restaurant? Of is die we wel maar kennen we die niet? Waar was ook al weer de complete lijst fototijden? Staat niet in de OP volgens mij.
Heel jammer. Maar begrijpelijk.Make my day!![]()
Staat in de OP.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:23 schreef math1985 het volgende:
Maar er is toch helemaal geen foto bij het restaurant? Of is die we wel maar kennen we die niet? Waar was ook al weer de complete lijst fototijden? Staat niet in de OP volgens mij.
1 vandaag en de Telegraaf hebben het over 11.05 uur begin Pianista![]()
alles, Livera, V&D, Wehkamp, Hema tot de collecties van 2012, niets.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:19 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik heb me suf gezochtwaar zouden Lisanne en kris hun inkopen doen H&M , Hunkemöller noem maar op.
Nu nog de sportmerken zoals o'neill. Maar ik geef niet op, de rugzak hebben we ook gevonden.
Zwarte bh heeft kant aan de onderkant, dit is imo geen bikini. Ik heb daar ook naar gezocht, er zijn geen bikini's met kant aan de onderkant![]()
Ik kan me voorstellen dat de tijd niet helemaal klopt, bijvoorbeeld omdat dat de eerste foto op het pad was, maar al iets verder dan het restaurant.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:26 schreef jackie12 het volgende:
1 vandaag en de Telegraaf hebben het over 11.05 uur begin Pianista![]()
Wat/waar is de start eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:23 schreef math1985 het volgende:
Maar er is toch helemaal geen foto bij het restaurant? Of is die we wel maar kennen we die niet? Waar was ook al weer de complete lijst fototijden? Staat niet in de OP volgens mij.Make my day!![]()
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:31 schreef math1985 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de tijd niet helemaal klopt, bijvoorbeeld omdat dat de eerste foto op het pad was, maar al iets verder dan het restaurant.Zou zo maar kunnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:31 schreef math1985 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de tijd niet helemaal klopt, bijvoorbeeld omdat dat de eerste foto op het pad was, maar al iets verder dan het restaurant.
Maar ja dan zijn ze nog eerder vertrokken vanaf hun hostel en door niemand gezien bij het begin van de Pianista![]()
Jackie, zijn die tijden cruciaal voor je scenario met derden, en dus een misdrijf?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Zou zo maar kunnen.
Maar ja dan zijn ze nog eerder vertrokken vanaf hun hostel en door niemand gezien bij het begin van de PianistaMake my day!![]()
Ik denk wel dat er bikini's zijn met kant aan de onderkant,want het lijkt mij storend bij een BH met een strak shirtje.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
alles, Livera, V&D, Wehkamp, Hema tot de collecties van 2012, niets.
Nu nog de sportmerken zoals o'neill. Maar ik geef niet op, de rugzak hebben we ook gevonden.
Zwarte bh heeft kant aan de onderkant, dit is imo geen bikini. Ik heb daar ook naar gezocht, er zijn geen bikini's met kant aan de onderkant
Kijk de foto van Kris in Bocas el Toro met zeester draagt zij volgens mij ook een bikini
[ Bericht 5% gewijzigd door vronie op 02-06-2015 01:42:09 ]![]()
Ook maar natuurlijk niet alleen dat.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:34 schreef agter het volgende:
[..]
Jackie, zijn die tijden cruciaal voor je scenario met derden, en dus een misdrijf?![]()
Blijft zo lastig, patroon op bh/bikini lisanne: zwart met rode rozen/pioenrozen en geen groen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:36 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er bikini's zijn met kant aan de onderkant,want het lijkt mij storend bij een BH met een strak shirtje.
Zwarte bh/bikini overal te koop![]()
We houden het hier maar bijquote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijft zo lastig, patroon op bh/bikini lisanne: zwart met rode rozen/pioenrozen en geen groen.
Zwarte bh/bikini overal te koop![]()
Je kan zo een nieuw topic openen![]()
Haha, ga je gang!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:46 schreef vronie het volgende:
[..]
We houden het hier maar bij![]()
Je kan zo een nieuw topic openen
Make my day!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: