Ja kan me het ook herinneren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:24 schreef ranja het volgende:
Volgens mij hebben we iets vergelijkbaars al gehad maar maakt niet uit
dat is bij vlagen meer indie dan coldplayquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
We kunnen ook nog even het songfestival nabespreken als jullie willen.
De UK stuurt altijd van die leuke nepindiebandjes. Dit jaar een Scissor Sisters kloon.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:24 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is bij vlagen meer indie dan coldplay
sometimes i sit and indiequote:Op woensdag 27 mei 2015 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel dit is sneu. Ik vraag een name change aanSuggesties????
altijd? nou... dit was meer een caro emerald rip offquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De UK stuurt altijd van die leuke nepindiebandjes. Dit jaar een Scissor Sisters kloon.
and sometimes I just sit.quote:
Ik was enigszins cynisch. Ik vond het echt vreselijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef ranja het volgende:
[..]
altijd? nou... dit was meer een caro emerald rip off
Ja en dan zou ik roepen dat de nieuwe Duffy een matig plaatje is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:29 schreef ranja het volgende:
En toch he, als dit nou gewoon op de radio gedraaid zou worden zou het toch gewoon een hit worden?
duffy als nieuwe zangeres van Hooverphonic met een toefje kosheenquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja en dan zou ik roepen dat de nieuwe Duffy een matig plaatje is.
Ik vond de Letse Bjork beter.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:30 schreef ranja het volgende:
[..]
duffy als nieuwe zangeres van Hooverphonic met een toefje kosheen
deed mij teveel aan kings of leon denken qua zang. maar inderdaad ideaal voor radio.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die inzending van Oostenrijk zag ik wel als een potentieel radiohitje. Vind het nog steeds vreemd dat die geen enkel punt heeft gescoord
ons liedje was niet goed, ons 'dansje' was niet goed, onze zangeres was niet goed... afgezien daarvan, ja.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:32 schreef Moody het volgende:
Onze jurk was niet goed, anders hadden we gewonnen.
Tegenwoordig kun je alleen nog maar een hit worden als je wint. Zie Lena/Loreen. Nouja, of hoog eindigt als Nederlandse inzending.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:31 schreef ranja het volgende:
[..]
deed mij teveel aan kings of leon denken qua zang. maar inderdaad ideaal voor radio.
ook een geval van zonder vooroordeel zou het zo opgepikt kunnen worden maar nu...
Hadden we een ander liedje met een andere act en een andere zangeres gestuurd had dat zomaar tot de mogelijkheden behoord inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:32 schreef Moody het volgende:
Onze jurk was niet goed, anders hadden we gewonnen.
Ook. Dat de nummers 2 en verder ook hits werden moet je wat verder terug. En dan nog sporadisch trouwens. 1983 is wat dat betreft een enorme uitschieter, stuk of 4 top 40 hits waarvan de winnares verreweg het kleinste hitjequote:Op woensdag 27 mei 2015 00:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tegenwoordig kun je alleen nog maar een hit worden als je wint. Zie Lena/Loreen. Nouja, of hoog eindigt als Nederlandse inzending.
Al weet ik niet hoe anders dat in de tijd van Sandra Kim en Celine Dion was. Toen was ik er nog niet.
Ik heb 3fm dan inderdaad een stuk hoger in het vaandel staan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat songfestival is wat mij betreft ongeveer evenveel waard als MTV qua muziek.
Ik ken eerlijk gezegd alleen Eres Tu als hit die het ESF niet wonquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook. Dat de nummers 2 en verder ook hits werden moet je wat verder terug. En dan nog sporadisch trouwens. 1983 is wat dat betreft een enorme uitschieter, stuk of 4 top 40 hits waarvan de winnares verreweg het kleinste hitje
om van die liedjes zoals ik postte en de 'letse bjork' op te pikkenquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:34 schreef MaJo het volgende:
Waarom kijken jullie naar het songfestivalOh ja, ik ging slapen
Waarom luister ik naar de top 2000?quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:34 schreef MaJo het volgende:
Waarom kijken jullie naar het songfestivalOh ja, ik ging slapen
heel raar jaquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zat me vandaag af te vragen wat mijn favoriete liedje van Bjork is, maar ik vind de keuze toch wel heel lastig. Ik ben een van die rare mensen die Debut niet zo heel bijzonder vindt namelijk.
Alleen Zweden, Rusland en Griekenland kunnen dat. Het is toch ook schrijnend dat de UK verreweg de meeste muzikale achtergrond hebben en elk jaar in de achterhoede eindigen? Blijkbaar is er toch iets mis aan de interpretatie. Wij denken allemaal dat het een comedyshow is, maar volgens mij eindig je echt wel hoger met kwaliteit. Alleen hebben een paar rare uitschieters (Verka Seduchka, die gare oma'squote:Op woensdag 27 mei 2015 00:38 schreef Moody het volgende:
Songfestival is toch leuk met bier?
En hoe sneu is het dan we niet eens 1 goed liedje per jaar kunnen afleveren. Gewoon vol uitpakken of niet meegaan met die hele show en een puur liedje sturen (zoals Ilse vorig jaar).
Pagan Poetry, Joga, Play Dead, I've Seen it All, Hyperballad, Venus as a boy, Isobel, Bachelorette...quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:40 schreef ranja het volgende:
[..]
heel raar jaVoor mij toch wel human behaviour, ook de 12 minuten versie daarvan erg gaaf.
en Army of Me en Come to Me en Hyper-Ballad en Play Dead en en...
Zweden en Ierland voor mijn gevoel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen Zweden, Rusland en Griekenland kunnen dat. Het is toch ook schrijnend dat de UK verreweg de meeste muzikale achtergrond hebben en elk jaar in de achterhoede eindigen? Blijkbaar is er toch iets mis aan de interpretatie. Wij denken allemaal dat het een comedyshow is, maar volgens mij eindig je echt wel hoger met kwaliteit. Alleen hebben een paar rare uitschieters (Verka Seduchka, die gare oma's) ons dat laten denken. Al heb ik daar wel een lollige avond mee. Dat heb je nodig, die Moldavische politieman heeft me goed laten lachen evenals die Finnen.
Mwah, Rise like a phoenix was gewoon een prima liedje. Dat die man zich uitdoste in een jurk en met een vrouwenkapsel en makeup terwijl hij een baard lied staan was wat maf, daarnaast gedroeg hij zich als een complete debiel, maar het liedje was best okequote:Op woensdag 27 mei 2015 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb niet het idee dat kwaliteit wint als ik alleen winnaars als dit
en die Wurst man/vrouw herriner.
Omdat je de opvallende dingen makkelijker onthoudt dan de gewone hitjes (bv euphoria)quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb niet het idee dat kwaliteit wint als ik alleen winnaars als dit
en die Wurst man/vrouw herriner.
Belgie was ook tof maar ik dig Lorde ook wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:43 schreef Slobeend het volgende:
Liedjes van Letland en België vond ik nog redelijk indie verantwoord.
Wel heel erg Lorde inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Belgie was ook tof maar ik dig Lorde ook wel.
Dotan natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik hoop gewoon dat Nederland De Jeugd van Tegenwoordig stuurt
dan denkt het halve buitenland dat we ons hebben laten inspireren door finland dit jaarquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik hoop gewoon dat Nederland De Jeugd van Tegenwoordig stuurt
Het leek echt enorm op Yellow Flicker Beat (quote:
De Jeugd gaat nooit scoren natuurlijk, beste optie (qua Oost-Europa votes) is een DJ plus een gothzangeres a la In and Out of Love maar hoe groot is die kans?quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:46 schreef ranja het volgende:
[..]
dan denkt het halve buitenland dat we ons hebben laten inspireren door finland dit jaar
of zouden Slovenie en Portugal door hebben dat het wat anders is?
nou het voordeel van de afgang van trijntje is wel dat de bekende artiesten niet meer over elkaar heenbuitelen over maar naar het songfestival te willen zoals na het succes van Anouk en Ilsequote:
Die moet gewoon het nummer produceren en daar niet gaan staan draaien.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar een DJ op een songfestival
Stuur dan Andre Rieu met zangeres.
Het probleem blijft de Tros. Die komen straks aan met Jan Smit ofzoquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:48 schreef ranja het volgende:
[..]
nou het voordeel van de afgang van trijntje is wel dat de bekende artiesten niet meer over elkaar heenbuitelen over maar naar het songfestival te willen zoals na het succes van Anouk en Ilse
Voor zover ik weet tenminste. Volgend jaar dus hopelijk weer iets normaals heensturen.
als nederland ooit nog een keer wint kunnen ze Rieu wel vragen om de liedjes muzikaal te begeleiden in plaats van met bandjes te werkenquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar een DJ op een songfestival
Stuur dan Andre Rieu met zangeres.
Denk dat die gast wel wat beters heeft te doen alleen.
z'n commentaar was al tenenkrommendquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het probleem blijft de Tros. Die komen straks aan met Jan Smit ofzo
heb je z'n Israel-grapje gehoord?quote:
Hij zei dat die vast geen 12 punten aan Duitsland gingen gevenquote:
Kan niet wachten tot je zo'n show te zien krijgt op een songfestival.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die moet gewoon het nummer produceren en daar niet gaan staan draaien.
oh dat, jaquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij zei dat die vast geen 12 punten aan Duitsland gingen geven
Ja als ze iets niet leuk vinden geef ik het altijd kansquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:54 schreef ranja het volgende:
[..]
oh dat, ja
maar goed alles wat ik leuk vond dat vond hij niksdie ander ook trouwens met z'n 'donkere wolken' steeds. Als hij dat zei ging ik er weer even voor ziten.
tja en als je dan weet dat alleen de zang live is en de rest playbackquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan niet wachten tot je zo'n show te zien krijgt op een songfestival.
Ja Satellitequote:Op woensdag 27 mei 2015 00:59 schreef ranja het volgende:
Trouwens net noemde iemand Lena... die heeft net een nieuw album uit. Op zich wel redelijk voor een los nummertje maar toch net niet als heel album.
Ik vind Taken By a Stranger, waar ze het jaar na Satellite weer mee meedeed nog veel beterquote:Op woensdag 27 mei 2015 01:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja SatelliteMaar verder vind ik haar ook niet zo bijzonder, beetje one hit wonder toch wel.
Anderzijds ben ik ook verzot op de Sugababes
Na angels with dirty faces, oke?quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind Taken By a Stranger, waar ze het jaar na Satellite weer mee meedeed nog veel beter
en Sugababes hadden na Overload wel mogen stoppen, dan was het een wereldact geweest
quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij zei dat die vast geen 12 punten aan Duitsland gingen geven
We moeten gewoon Within Temptation sturen, dat was/is vrij populair, ook in Oost-Europa.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Jeugd gaat nooit scoren natuurlijk, beste optie (qua Oost-Europa votes) is een DJ plus een gothzangeres a la In and Out of Love maar hoe groot is die kans?
Anders mogelijk Kovacs, je ziet dat het bij Letland ook werkte, of Blaudzun.
Ik vind hem top.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:19 schreef Norrage het volgende:
Hoe is die Jamie XX? Niet door dat ie al 'uit' was
Er zit soms best wat aardigs tussenquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:35 schreef ranja het volgende:
[..]
om van die liedjes zoals ik postte en de 'letse bjork' op te pikken
Je hoeft je sowieso niet te verantwoorden hoor, ik hou van het ESFquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom luister ik naar de top 2000?
Waarom luister ik naar 3fm?
Waarom luister ik naar My Bloody Valentine?
Ik hoop dat ik mij op geen van deze vragen moet verantwoorden. Ik luister niet alleen maar wat goed of slecht is.
Ik heb met het songfestival een vermakelijke avond. Dan voldoet het. Als ik er een kutavond mee zou hebben zou ik het niet aanzetten nee.
Ik nam het ook niet op die manier op, ik wilde alleen aangeven dat het meer mijn 'ik trek weinig aan van wat ik goed moet vinden'-mentaliteit is die daarvoor zorgt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er zit soms best wat aardigs tussen
[..]
Je hoeft je sowieso niet te verantwoorden hoor, ik hou van het ESFMaar het wordt meestal gezien als "fout" dus daarom verbaasde het me dat jullie het ook kijken
Dat is sowieso een goede instellingquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik nam het ook niet op die manier op, ik wilde alleen aangeven dat het meer mijn 'ik trek weinig aan van wat ik goed moet vinden'-mentaliteit is die daarvoor zorgt.
Ik vind het een geweldige plaat. Samen met Sufjan Stevens het beste van 2015 wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:19 schreef Norrage het volgende:
Hoe is die Jamie XX? Niet door dat ie al 'uit' was
Ik vond de audiokwaliteit nog wat matig en hoopte dat die iTunes-stream met kekke visuals een stuk beter zou zijn. Helaas...quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldige plaat. Samen met Sufjan Stevens het beste van 2015 wat mij betreft.
quote:Theo Parrish was a massive inspiration to me. Ade, too – he’d be playing spiritual jazz records for an hour and then go from a Mala dubplate that no one owned to Strawberry Fields Forever. The vibe was amazing. To have that ballsy attitude, to have no fear of what you can play – people responded to it really well. Ade has records that are so phenomenally rare, that you will never see again, and it’s not a big deal to him. Hearing people like him and Theo playing really informed how I played, the ability to consider jazz, soul, disco and techno as a lineage that’s OK to mix together. They’re all the same music, some made by humans controlling machines, some by humans controlling instruments, and you don’t have to believe a club night needs one specific sound.
Prima middelbare school dit overigens:quote:The endangered state of London's nightlife is very much on Smith's mind. In January, the beloved nightclub Plastic People closed down after more than 20 years. Plastic People was famous for many things—its crystalline sound, for one, but, more specifically, the foundational dubstep night FWD and wide-ranging DJ sets from residents like Floating Points, Four Tet, and Theo Parrish, that didn't so much bend the limits of genres as demolish the concept altogether. Smith cut his teeth there, becoming a regular around 2008. His current flat is a five-minute walk from the now-closed club's location. "It's actually one of the main reasons I moved there," he says with the kind of gravity generally reserved for protestations of religious faith.
It was at Plastic People that he met Kieran Hebden, aka Four Tet, whose eclectic sensibilities and loosely woven polyrhythms are clear antecedents to Smith's own music. “That was it,” Smith recalls, “I was getting obsessed with vinyl, and he was willing to talk about records with me."
http://pitchfork.com/feat(...)lter-in-loud-places/
quote:Like Smith and the rest of the xx, Hebden also attended the Elliott School, a public high school that has, whether by luck or design, turned out an unusual amount of left-field electronic musicians, including Four Tet, members of Hot Chip, and Burial.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:47 schreef methodmich het volgende:
Daar komt de TT vanaf toch? Toch? Toch?
quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:56 schreef Norrage het volgende:
Spiritualized naar London Calling. 30 Oktober
Dacht ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 19:47 schreef methodmich het volgende:
Daar komt de TT vanaf toch? Toch? Toch?
Laat ik nou net dat weekend al iets in de agenda hebben staanquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:56 schreef Norrage het volgende:
Spiritualized naar London Calling. 30 Oktober
Ik ken dit specifieke filmpje niet maar wat is die show van haar verschrikkelijk overdreven en humorloos zeg.quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Verder niet muziek gerelateerd, maar ik laat 'm toch even hier achter:
Ja achterlijk, en dit was al een TT change na een faalquote:Op donderdag 28 mei 2015 17:42 schreef richolio het volgende:
Geen 'indie' in de TT, of is die verborgen? Dacht dat een soort taboe was hiero
quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:20 schreef MaJo het volgende:
Ok nu snap ik er niks meer vanIk ben Jamie XX gaan luisteren op jullie aanraden. Aan de naam te zien ging ik er vanuit dat het de man van the xx zou zijn maar nu ik het luister denk ik "ah het is de vrouw". Waarna ik nu opzoek hoe zij eruit ziet en er weer achterkomt dat het toch een man is
Dit is toch een vrouw waar ik naar luister?
Ik heb ze wel eens live gezien op Lowlandsquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
The xx bestaat uit twee mannen en een vrouw. Jamie is de percussionist en beatmaker. Oliver Sim is zanger en bassist, Romy Croft is gitarist en zangeres. Jamie heeft onder de naam Jamie xx ook solo-werk. Op het album zijn twee (of drie?) nummers waarop Croft de gastvocalen verzorgt.
Het is nooit een duo geweest. Wel een kwartet in hun begintijd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens live gezien op LowlandsKan me vooral die vrouw herinneren. Dacht dat het een duo was destijds
Ken het album (de eerste) wel goed maar kwam er van de week sowieso pas achter dat Jamie xx een onderdeel was van de band, had het verband nooit gelegd
En een nummer waar Sim op meedoet. Doet het is al een half xx albumquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
The xx bestaat uit twee mannen en een vrouw. Jamie is de percussionist en beatmaker. Oliver Sim is zanger en bassist, Romy Croft is gitarist en zangeres. Jamie heeft onder de naam Jamie xx ook solo-werk. Op het album zijn twee (of drie?) nummers waarop Croft de gastvocalen verzorgt.
Die derde kan ik me echt niet meer herinnerenquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is nooit een duo geweest. Wel een kwartet in hun begintijd.
Dan heb je waarschijnlijk Jamie gemist. Wat jammer is, want hij is verreweg de leukste van de drie.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die derde kan ik me echt niet meer herinnerenMaar heb het ook van een afstandje bekeken eerlijk gezegd
Ja was me niet opgevallen dat er iemand achter de xx'en stondquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk Jamie gemist. Wat jammer is, want hij is verreweg de leukste van de drie.
[ afbeelding ]
Ik was er vorig jaar. Beste festival waar ik tot nu toe ben geweest.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:46 schreef Z het volgende:
Ik niet, ben wel eens naar Primavera geweest, mooi festival.
OH MY GOSH!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:59 schreef Norrage het volgende:
Ik snap nog niet waarom Jamie XX zo goed is. Ik vind het met uitzondering van de eerste singles (Sleep Sound en Girl) maar een saaie plaat. Beetje standaard, weinig bijzonders![]()
Maar Girl is wel echt fantastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
OH MY GOSH!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Volgens mij heb jij gewoon geen dansbotjes. Ik ken meer mensen met die aandoening.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:26 schreef Norrage het volgende:
Misschien kan ik bij Jamie niet om The XX heendenken, wat ik toch zo'n zaaddodende band vind....die nummers waarbij zijn maatjes ook meedoen vind ik dan ook bij verre de minste. De instrumentale tracks (en dus ook Sleepsound/girl) vind ik veel beter.
Idd.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:26 schreef Norrage het volgende:
die nummers waarbij zijn maatjes ook meedoen vind ik dan ook bij verre de minste. De instrumentale tracks (en dus ook Sleepsound/girl) vind ik veel beter.
Dat vat het perfect samen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Eens.
Mijn beleving van de gehele plaat in een gifje:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb nu al zin om op PITCH in de Paradiso los te gaan op Hold Tight.
Ja, dat album overtreft Jamie sowieso nietquote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:46 schreef Norrage het volgende:
Ik ben maar weer ff Darkside aan het luisteren
Helaas niet. Je wilt zondag wel een kort verslagje posten, he?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Over Darkside gesproken. Zijn er morgen nog meer mensen bij Lente Kabinet te vinden? Daar gaat Jaar zijn kunstjes vertonen.
Kan ik wel begrijpen. Heb er zelf niet zo'n last van maar ik kan het me voorstellen bedoel ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:16 schreef DO2 het volgende:
Florence & The Machine is niet echt aan mij besteed, gazhims.
quote:Anders gezegd; ik krijg er geen harde plasser van.
quote:Of, om nog iets duidelijker te zijn; mijn balletjes kruipen haastig in een donkere hoek wanneer dat vrouwmens besluit haar stembanden op de proef te stellen.
Geweldige set. Lekker broeierig en vaak zó ontzettend lekker traag. Man man man, wat een fenomeen. Hij heeft twee uur lang achter een mistmachine gestaan, en om een extatisch dansende kerel die naast me stond te citeren: "IK ZIE HEM NIET, HET IS NET EEN MAGIËR!"quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:55 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Helaas niet. Je wilt zondag wel een kort verslagje posten, he?
Hmm, die ga ik eens zoeken straks. Thanks voor de tip.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:14 schreef Arn0 het volgende:
Nieuw Sun Kil Moon album te vindenWist nog niet eens dat het uitkwam.
ik 9 van de 10quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:00 schreef ranja het volgende:
http://www.buzzfeed.com/m(...)pelandic#.woM4xbYaM1
7 van de 10 goed
Nee hoorquote:
Ohquote:Op zondag 31 mei 2015 12:54 schreef MaJo het volgende:
Nee hoorKen de band nauwelijks
Als ik woorden dacht te herkennen dan Sigur Ros en anders iets randoms
volgens mij ook wel maar op de een of andere manier trekt het me ook weer niet echtquote:Op zondag 31 mei 2015 13:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Ohdacht het helemaal bij jouw smaak pastte
dat kanquote:Op zondag 31 mei 2015 13:30 schreef MaJo het volgende:
volgens mij ook wel maar op de een of andere manier trekt het me ook weer niet echt
Moet vrij episch zijn geweest toen hij What Kind of Man dropte.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:55 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Geweldige set. Lekker broeierig en vaak zó ontzettend lekker traag. Man man man, wat een fenomeen. Hij heeft twee uur lang achter een mistmachine gestaan, en om een extatisch dansende kerel die naast me stond te citeren: "IK ZIE HEM NIET, HET IS NET EEN MAGIËR!"
quote:Op zondag 31 mei 2015 19:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Voor de mensen die een paar uurtjes over hebben, NPR heeft een concert van Kamasi Washington online gezet. Inclusief interviews.
http://www.npr.org/event/(...)-the-epic-in-concert
9/10quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:00 schreef ranja het volgende:
7 van de 10 goed
Ik had er 8. Al zaten er veel gokjes bij. Twee of drie die ik vrij zeker wist.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:00 schreef ranja het volgende:
7 van de 10 goed
8 van 10.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:00 schreef ranja het volgende:
7 van de 10 goed
Beetje hoog,quote:Op maandag 1 juni 2015 08:05 schreef Maxerazzi het volgende:
"Oh kijk, Pitchfork is het eens met mijn mening, dus laat ik maar snel de recensie hier neerzetten, zodat iedereen die het niet met mij eens is, weet dat ik het heilige Pitchfork achter mij heb staan. Echter, posten ze daar morgen een recensie waar ik het pertinent mee oneens ben, dan zal ik ze weer beschimpen." #justpitchforkthings
Jamie xx
Jaquote:
Valt mee: http://www.metacritic.com/music/in-colour/jamie-xxquote:
quote:That clash of feeling, of being overwhelmed by everything at once while also wanting to zoom in on and live inside the tiniest detail, is the animating force of In Colour. Late in the album, the rush comes to head on "The Rest Is Noise", a track that functions as the flipside to "Gosh", the party turned inside out, as shouting abandon gives way to a huge wash of yearning. There’s even a small nod to "Gosh"’s synth break as the album seems to return from where it started. It makes me think of a comment from Jamie xx regarding one of the record’s most modest tracks, "Obvs", which is is driven by a steel drum lead. Jamie xx is fascinated by the instrument and has returned to it regularly, describing its appeal like this: "You can make it sound quite melancholy…but at the same time, it reminds me of paradise." It’s not a bad description of how In Colour works. It’s the album as raucous party where the thrill of the moment never quite obliterates the wistful sadness that comes from knowing it will all end too soon.
Voordat ik de review opende dacht ik 'als het hoger is dan een 8.7, vind ik het iets te hoog'. Dus het zal rond dat cijfer zwevenquote:Op maandag 1 juni 2015 10:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat zou jullie cijfer op het moment zijn dan? Een 9.3 is misschien wat gortig, maar ik kan me er wel in vinden. Is weer een tijdje geleden dat een plaat een dusdanige impact op me had.
Ik ben het dan ook niet eens met al die andere sites,quote:Op maandag 1 juni 2015 10:09 schreef DO2 het volgende:
[..]
Valt mee: http://www.metacritic.com/music/in-colour/jamie-xx
Oh, dan zit je alsnog een stuk hoger met je beoordeling dan ik had verwacht. De reden dat ik deze plaat zo hoog waardeer - naast de persoonlijke touch - komt eigenlijk best wel overeen met Pitchfork:quote:Op maandag 1 juni 2015 10:11 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Voordat ik de review opende dacht ik 'als het hoger is dan een 8.7, vind ik het iets te hoog'. Dus het zal rond dat cijfer zweven. Als ik zie dat In Rainbows ook een 9.3 kreeg... tsja
.
Die sluimerende melancholie dat een geweldige dansnacht gaat eindigen, ook al zit je er nog middenin. Ik heb volgens mij niet eerder een plaat gehoord waar dat gevoel zo goed is gevangen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Die stempel van veelzijdigheid, het schakelen tussen stijlen, vind je ook terug op In Colour, denk ik. Wat ik dan zo geweldig vind aan de plaat van Jamie, is hoe het ontzettend broeierig blijft: je proeft het nachtleven op een track als Hold Tight, terwijl The Rest is Noise weer aanvoelt als de laatste minuten van zo'n nacht, waarbij je te moe bent om op de benen te blijven staan, maar je niet de danskelder wil verlaten.
Een acht als ik een goede bui heb. Ik vind het echt niet zo bijzonder en spectaculair als ik veel hoor, hoewel het wel echt een fijne plaat is.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat zou jullie cijfer op het moment zijn dan? Een 9.3 is misschien wat gortig, maar ik kan me er wel in vinden. Is weer een tijdje geleden dat een plaat een dusdanige impact op me had.
Dat is idd de minste.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:42 schreef DO2 het volgende:
Er staat mi 1 'misser' op, en dat is Stranger in a Room. Haalt het tempo en de flow uit de plaat, en wordt pas naar het einde toe interessant. Die had van mij wel achterwege mogen blijven.
Die maakten zelfs in 2012 al een aardig album, genaamd Forever So. Als je dezelfde band bedoelt trouwens. Inderdaad wel leuk.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:32 schreef Slobeend het volgende:
Kennen jullie Husky al? Album van vorig jaar, maar nu in Nederland te koop. Erg fijnMoody vindt dit leuk. Beetje Shins-achtig.
Zelfde band inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die maakten zelfs in 2012 al een aardig album, genaamd Forever So. Als je dezelfde band bedoelt trouwens. Inderdaad wel leuk.
Daar ben ik benieuwd naar!quote:Op maandag 1 juni 2015 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
En voor de liefhebbers, Beirut komt in november met een nieuwe plaat.
Eerste single:
Okee. Die plaat van vorig jaar heb ik gemist dan, zal ik eens opzoeken!quote:
Niet slecht is ie! Fijne plaat. Maar wel weer wat lang allemaalquote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:14 schreef Arn0 het volgende:
Nieuw Sun Kil Moon album te vindenWist nog niet eens dat het uitkwam.
Nice. Zag 'm ook voorbij komen via de kanalen.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Eerste single:
Ongelofelijk dat The Rip Tide alweer uit 2011 dateert. Ik zet dat album eigenlijk het vaakst op, echt een leuk album. Dit klinkt ook weer goed, kijk er naar uit. En misschien dan eindelijk live zien.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Eerste single:
Nu mee bezig, nummer 2 klinkt prima. Verder ben ik het eens met je oordeel over die platen. Van de tweede vond ik alleen what the water gave me vet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:09 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Florence & The Machine al gehoord??
Die eerste plaat was fantastisch. Die 2e verschrikkelijk. En zo op het eerste gehoor is de 3e wel weer een goede
Heb ze in november nog live gezien. Vorig jaar nieuwe plaat uitgebracht zelfs.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:27 schreef DO2 het volgende:
Bestaat Lamb nog? Lang geleden dat ik daar iets van gehoord heb.
Klinkt al beter dan de vorige 2 albums, maar ze zijn er nog niet helemaal imhoquote:
Cynisch mag ik hopen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:58 schreef BoerBert het volgende:
Haha, Muse heeft met Revolt weer een pareltje afgeleverd.
Sodeju, wat lekker.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef Xrenity het volgende:
Jamie XX en Romy doen Loud Places live:
https://www.facebook.com/jamiexxofficial/videos/899053693491668/
Gaaf.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef Xrenity het volgende:
Doodzonde dat 'ie het niet met een band doet dan inderdaad. Dit is toch een festijn der muziek.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef Xrenity het volgende:
Wel vet hoor. Jammer dat het in Paradiso een DJ-set is.
Ik kan die The XX zangeres echt niet hebben zeg....quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Doodzonde dat 'ie het niet met een band doet dan inderdaad. Dit is toch een festijn der muziek.
Hoeveel nummers kan hij met de band spelen dan? Drie?quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Doodzonde dat 'ie het niet met een band doet dan inderdaad. Dit is toch een festijn der muziek.
Ik had het alleen over Loud Places in deze.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:12 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Hoeveel nummers kan hij met de band spelen dan? Drie?
Jeetje hoe ver kan je gaan in de analyse van de muziekquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Moet je zelf weten. Ik vind de samenkomst van melancholie en extase tot in de perfectie uitgevoerd. Wat overstemt uiteindelijk: het helende effect van muziek of toch de persoonlijke beslommeringen? En wat als de muziek verdwijnt? Dan klinken alleen nog wat overpeinzende zinnetjes in het hoofd, want de vlucht op de dansvloer was maar tijdelijk. De dialoog en uiteindelijke monoloog in dit nummer zijn volstrekt geniaal, man.
Nu wil ik nog wel eens te ver gaan in mijn analyses, maar de thematiek van dit nummer, en überhaupt de hele plaat, is vrij straightforward, Nor.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jeetje hoe ver kan je gaan in de analyse van de muziek
Dit is een van de weinige keren dat ik geen reet snap van wat je zegt (of me het totaal niet kan inbeelden), dus mjahquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nu wil ik nog wel eens te ver gaan in mijn analyses, maar de thematiek van dit nummer, en überhaupt de hele plaat, is vrij straightforward, Nor.
Bij t stukje klassieke muziek hoor ik het heel duidelijk. Bij de rest; nauwelijks, of helemaal niet.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:48 schreef Heufd het volgende:
http://www.npr.org/sectio(...)u-hear-audio-quality?
Horen jullie het verschil tussen WAV, 320kbps MP3 en 128 kbps MP3?
Oké, ik vind dat de recensie van Pitchfork het wel goed uitlegt. Plaats het stukje nog wel een keer. Als je het niet herkent of het onzin vindt, dat kan natuurlijk. Voor mij is het in ieder geval wel herkenbaar.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is een van de weinige keren dat ik geen reet snap van wat je zegt (of me het totaal niet kan inbeelden), dus mjah
Kijk, uiteindelijk zit er aan clubben best een zwart randje: het collectief op de vloer staat vol met individuen die op zoek zijn naar verbondenheid of voor even de sores van de dag willen vergeten. Het euforische koortje in Loud Places zou ik persoonlijk zo uitleggen: als dansend collectief creëer je - op een goede avond - een x aantal euforische momenten, maar die zijn niet blijvend. Uiteindelijk wordt dat tijdelijke euforische collectief gevormd door een overkoepelende melancholie.quote:But the sample on "Loud Places" is warmer and more inclusive, and it’s followed by a brilliantly simple lyric about club-going loneliness and desire that might make Morrissey jealous: "I go to loud places/ To search for someone/ To be quiet with."
That clash of feeling, of being overwhelmed by everything at once while also wanting to zoom in on and live inside the tiniest detail, is the animating force of In Colour. Late in the album, the rush comes to a head on "The Rest Is Noise", a track that functions as the flipside to "Gosh", the party turned inside out, as shouting abandon gives way to a huge wash of yearning. There’s even a small nod to "Gosh"’s synth break as the album seems to return from where it started. It makes me think of a comment from Jamie xx regarding one of the record’s most modest tracks, "Obvs", which is is driven by a steel drum lead. Jamie xx is fascinated by the instrument and has returned to it regularly, describing its appeal like this: "You can make it sound quite melancholy…but at the same time, it reminds me of paradise." It’s not a bad description of how In Colour works. It’s the album as raucous party where the thrill of the moment never quite obliterates the wistful sadness that comes from knowing it will all end too soon.
quote:"Ik hou van verdrietige muziek op de dansvloer", zegt Jamie XX er zelf over. "Ik hou van de ontlading van het samen dansen op iets dat eigenlijk verdrietig is. Ik vind het een van de mooiste dingen die het nachtleven kan bieden."
3 uit 6 goed, en bij de 3 die ik 'fout' had, had ik 320kbps geselecteerd in plaats van WAV.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:48 schreef Heufd het volgende:
Dat stukje snap ik wel en vind ik inderdaad heel mooi verwoord. Maar die laatste uitleg van je nietquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oké, ik vind dat de recensie van Pitchfork het wel goed uitlegt. Plaats het stukje nog wel een keer. Als je het niet herkent of het onzin vindt, dat kan natuurlijk. Voor mij is het in ieder geval wel herkenbaar.
[..]
Kijk, uiteindelijk zit er aan clubben best een zwart randje: het collectief op de vloer staat vol met individuen die op zoek zijn naar verbondenheid of voor even de sores van de dag willen vergeten. Het euforische koortje in Loud Places zou ik persoonlijk zo uitleggen: als dansend collectief creëer je - op een goede avond - een x aantal euforische momenten, maar die zijn niet blijvend. Uiteindelijk wordt dat tijdelijke euforische collectief gevormd door een overkoepelende melancholie.
Zo zie/ervaar ik het in ieder geval.
Of een beetje een variant hiervan; dit stond in een interview met Jamie op 3voor12:
[..]
Haha geniale clip.quote:
Voor:quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat stukje snap ik wel en vind ik inderdaad heel mooi verwoord. Maar die laatste uitleg van je niet
En dan iemand 'OH MY GOSH' laten roepen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Echt heel erg lastig. Toch heb ik af en toe dat een nummer voor mijn gevoel net niet lekker klinkt, en als ik dan opzoek blijkt het 128 kbps te zijn. Er ontbreekt dan duidelijk iets aan diepte en kracht in de muziek. Het verschil tussen 320kpbs mp3 en lossless hoor ik absoluut niet.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:48 schreef Heufd het volgende:
Zo boeiend vond ik het niet echt, tot die lead de tweede helft van het nummer. Die soundquote:
DO2, help me nou! Ik doe zo mijn best. Ik heb de hele video gekeken, op fullscreen, met alle lichten in mijn kamer uit. Ik heb elke seconde van die tijd - tweehonderdtweeënnegentig stuks om precies te zijn - nagedacht over wat ik hoorde, de progressies, de geluiden. Met mijn ogen dicht heb ik me haast fysiek ingeleefd in de muziek.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
DO2, help me nou! Ik doe zo mijn best. Ik heb de hele video gekeken, op fullscreen, met alle lichten in mijn kamer uit. Ik heb elke seconde van die tijd - tweehonderdtweeënnegentig stuks om precies te zijn - nagedacht over wat ik hoorde, de progressies, de geluiden. Met mijn ogen dicht heb ik me haast fysiek ingeleefd in de muziek.
Ik hoor het niet. Best lekker nummer hoor, daar niet van, maar middelmatig op zijn best. Sorry. Het spijt me dat ik je gefaald heb.
Op zichzelf zeg ik: eens.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
DO2, help me nou! Ik doe zo mijn best. Ik heb de hele video gekeken, op fullscreen, met alle lichten in mijn kamer uit. Ik heb elke seconde van die tijd - tweehonderdtweeënnegentig stuks om precies te zijn - nagedacht over wat ik hoorde, de progressies, de geluiden. Met mijn ogen dicht heb ik me haast fysiek ingeleefd in de muziek.
Ik hoor het niet. Best lekker nummer hoor, daar niet van, maar middelmatig op zijn best. Sorry. Het spijt me dat ik je gefaald heb.
Heel mooi inderdaad. Interessanter dan de muziek.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:53 schreef DO2 het volgende:
En die video is natuurlijk ook briljant. Maar het scheelt vast dat ik 2001: A Space Odyssey tot het beste reken van de cinematografische cinema.
Zo hè.... ik had er maar eentje goed (die van Katy Perry). Ik had zelfs twee keer de 128 kbps als antwoord... Kennelijk hou ik van goed gecomprimeerde muziek. Test met hoofdtelefoon op gedaan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:48 schreef Heufd het volgende:
Ik had ook 3x de 128 gekozen...maar het waren vooral gokken, want ik hoorde echt 0,0 verschil.quote:Op donderdag 4 juni 2015 03:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo hè.... ik had er maar eentje goed (die van Katy Perry). Ik had zelfs twee keer de 128 kbps als antwoord... Kennelijk hou ik van goed gecomprimeerde muziek. Test met hoofdtelefoon op gedaan.
Zodra een toegift een verplicht nummertje wordt, moet je er mee stoppen, ja.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
http://noisey.vice.com/nl(...)iet-altijd-maar-moreMee eens.
Ik hoor vanuit de meer elektronisch geörienteerde hoeken hetzelfde, T. Ik vind de discussies op bijvoorbeeld Resident Advisor op het moment best interessant. Ik ben in mijn smaak altijd redelijk poppy, of wat anderen misschien 'mainstream' zouden noemen, en ik vind de plaat echt fantastisch; maar tegelijkertijd kan ik me wel heel goed voorstellen dat vanuit de 'ondergrondse' (of ja, je snapt wat ik bedoel) elektronica met opgetrokken wenkbrauw naar de populariteit van deze plaat wordt gekeken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad, goed stuk. Alleen jammer van die 'grap' op het eindequote:Op donderdag 4 juni 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
Dit iddquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
Ik zou niet weten waarom je m op die manier - als een elektronisch interessante plaat - zou willen ( of moeten ) benaderen. Die pretentie of opzet heeft het toch helemaal niet? Als ik een elektronisch interessante plaat wil horen, komt Jamie xx niet eens in me op.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik hoor vanuit de meer elektronisch geörienteerde hoeken hetzelfde, T. Ik vind de discussies op bijvoorbeeld Resident Advisor op het moment best interessant. Ik ben in mijn smaak altijd redelijk poppy, of wat anderen misschien 'mainstream' zouden noemen, en ik vind de plaat echt fantastisch; maar tegelijkertijd kan ik me wel heel goed voorstellen dat vanuit de 'ondergrondse' (of ja, je snapt wat ik bedoel) elektronica met opgetrokken wenkbrauw naar de populariteit van deze plaat wordt gekeken.
Ben ook wel benieuwd naar de mening van Lord_Ronddraai, want ik vermoed dat hij niet zo heel veel met deze plaat heeft.
Ik vind dit een hele rare technische benadering. De constatering dat het geen elektronisch interessante plaat is kan toch gewoon opzichzelf staan? Wat hebben pretenties daarmee te maken?quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je m op die manier - als een elektronisch interessante plaat - zou willen ( of moeten ) benaderen. Die pretentie of opzet heeft het toch helemaal niet? Als ik een elektronisch interessante plaat wil horen, komt Jamie xx niet eens in me op.
The Guardian heeft er ook al een mooie metafoor voor gevonden: Jamie XX is de Sam Smith van de elektronische dansmuziek.quote:
Haha.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:17 schreef Apostrof het volgende:
De boomkat recensie beschrijft het beste op een spottende wijze. Het is dan niet meer elektronische muziek, maar het is er wel grotendeels op gebaseerd.
[..]
The Guardian heeft er ook al een mooie metafoor voor gevonden: Jamie XX is de Sam Smith van de elektronische dansmuziek.
Ik begrijp uit het stukje van Max dat mensen die meer elektronisch georiënteerd zijn de plaat niet bijster interessant vinden. Dan vraag ik me op mijn beurt af op wat voor manier ze die plaat dan benaderen. Ik krijg dan toch het idee dat ze m pretenties toekennen die er helemaal niet zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele rare technische benadering. De constatering dat het geen elektronisch interessante plaat is kan toch gewoon opzichzelf staan? Wat hebben pretenties daarmee te maken?
Nou ja, laat ik voor mezelf spreken: dit album heeft als geheel absoluut niet de magie die Far Nearer/Beat for, Girl/Sleep Sound of All under one roof wél hadden. Stuk voor stuk. Van die vijf fantastische tracks is Girl weggestopt aan het eind van het album, Sleep Sound is gekortwiekt en de rest ontbreekt. Wat krijg je daar voor terug?quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik begrijp uit het stukje van Max dat mensen die meer elektronisch georiënteerd zijn de plaat niet bijster interessant vinden. Dan vraag ik me op mijn beurt af op wat voor manier ze die plaat dan benaderen. Ik krijg dan toch het idee dat ze m pretenties toekennen die er helemaal niet zijn.
Twee reacties op Stereogum verwoorden het wel goed, denk ik:quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik begrijp uit het stukje van Max dat mensen die meer elektronisch georiënteerd zijn de plaat niet bijster interessant vinden. Dan vraag ik me op mijn beurt af op wat voor manier ze die plaat dan benaderen. Ik krijg dan toch het idee dat ze m pretenties toekennen die er helemaal niet zijn.
quote:I really love this record but one thing that’s been VERY striking to me this week has been the difference between the reviews on indie-focused sites (almost unanimously glowing) and the reviews on sites that cover heady underground dance stuff more regularly (The Quietus, Resident Advisor, Boomkat – not only negative but super cynical about it too.) And even though I kinda feel like the haters are being overly serious in this situation, I think they’re right that Jamie xx’s press has been a little misleading — he doesn’t really speak for “the underground,” whatever that means past or present. I think of this as being a crossover record similar to SBTRKT’s first record — draws on garage and house music but is basically a Pop Record, even though some of the tracks are instrumental. As pop records go, though, it’s great!
Staan onder dit artikel: http://www.stereogum.com/(...)s/album-of-the-week/quote:I really like this album, but I get where they are coming from. Indie sites (especially pitchfork) can sort of act like they are the Authority on Music.* For sites and/or communities that are more heavily ingrained in a niche genre, I can totally see how it would rub them the wrong way when a site like pitchfork comes along and acts like Jamie xx is the face of underground dance music or whatever and praise the shit out of an album like this one, which really just scratches the surface of dance music.
Like tdc said further up the thread, In Colour feels more like SBTRKT’s debut album, which was more or less a pop album with dance elements in it. There’s nothing wrong with that, and I plan on playing In Colour all summer, but I fully understand some people’s attitude about not liking their scene being spoken for by a bunch of websites that don’t necessarily know what they are talking about, or are coming at the album from a completely different place.
* Tom does not do this, as far as I can tell. Dude speaks with authority on what he knows, but he will also own up to types of music not being his thing or area of expertise. That part in this review where he admits his opinion is potentially due to being a “dance music neophyte”? You would never see that on a lot of other indie sites.
Goede vergelijking dit. Ze doen inderdaad aan elkaar denken, al vind ik dat In Colour wel iets meer body heeft dan SBTRKT.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Like tdc said further up the thread, In Colour feels more like SBTRKT’s debut album, which was more or less a pop album with dance elements in it. There’s nothing wrong with that, and I plan on playing In Colour all summer
Jamie XX probeert de emotie van de dansvloer te vangen en op een plaat te zetten. Hij slaagt daarin als je de meeste reacties hier leest, maar doet dat op zo'n geforceerde manier (samples van MC's, emotionele vocalen, melodietjes die iets teveel uitnodigen voor hartjeshandjes...) dat voor mensen die wat meer in de underground dance zitten het klinkt als een popplaat vol clichés.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat sowieso. En vergeet deze niet:quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:55 schreef BoerBert het volgende:
Ach ja, het zal allemaal. Sleep Sound is misschien wel een van mijn favoriete tracks van de afgelopen paar jaar en daarvoor ben ik Jamie al dankbaar.
Tja, en zoals ik al eerder zei, ik herken dus mijn nachten in de Plastic People wel terug in deze plaat van Jamie. Dus ik snap de kritische houding wel, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af hoeveel van de criticasters nou zelf in die club hebben gestaan.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:55 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Jamie XX probeert de emotie van de dansvloer te vangen en op een plaat te zetten. Hij slaagt daarin als je de meeste reacties hier leest, maar doet dat op zo'n geforceerde manier (samples van MC's, emotionele vocalen, melodietjes die iets teveel uitnodigen voor hartjeshandjes...) dat voor mensen die wat meer in de underground dance zitten het klinkt als een popplaat vol clichés.
Of misschien is Floating Points nog wel een beter voorbeeld, (meer toegankelijker) die meerdere keren samen met Jamie XX in Plastic People heeft gestaan.
Waarom die laatste toevoeging? Moet ik bij de bron zijn geweest om het album van Jamie te kunnen beoordelen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tja, en zoals ik al eerder zei, ik herken dus mijn nachten in de Plastic People wel terug in deze plaat van Jamie. Dus ik snap de kritische houding wel, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af hoeveel van de criticasters nou zelf in die club hebben gestaan.
Ik kan nu even krampachtig op zoek gaan naar wat van die opmerkingen, maar het is eerlijk gezegd inderdaad een beetje een loze opmerking.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom die laatste toevoeging? Moet ik bij de bron zijn geweest om het album van Jamie te kunnen beoordelen?Ik heb nog niemand als kritiek zien zeggen dat het niet lijkt op wat er in Plastic People werd gedraaid. In dat geval zou je natuurlijk gelijk hebben.
Dat is wel vreemd, inderdaad. Kwam nu over alsof je daar moet zijn geweest om de plaat tof te vinden en dat zou marketing-technisch niet een erg sterke moves zijn van de Young Turksquote:Op donderdag 4 juni 2015 14:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
dus ik vind het wel een beetje flauw dat anderen mij er vervolgens op gaan wijzen dat het totaal niet daaraan herinnert. Niet in dit topic overigens, maar even na inventarisatie van wat discussies met vrienden in het dagelijkse leven en de reacties op websites als RA etcetera.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:17 schreef Tchock het volgende:
Trouwens:
Leuk nummer. Blijft weken bij je.
quote:Two hours into the show, however, as Kozelek lurches back onstage for the encore, the theme takes a substantially nastier turn. First he names a British journalist who has, for reasons that are not entirely clear, annoyed him (full disclosure: that journalist is a friend and fellow Uncut writer. I would hope that my disgust at what Kozelek says is not materially affected by this, though he will doubtless beg to differ). Then he begins a spontaneous song about the writer – a woman – about how she “totally wants to fuck me” and how she should “get in line, bitch.”
So this, for me, is the tipping point: the exact moment when borderline dubious ragging becomes straight-up offensive misogyny. Kozelek would inevitably excuse it as his much-vaunted “great sense of humour” and indeed once he’s finished the next songs – “I Can’t Live Without My Mother’s Love” and “Caroline,” about probably the two most important women in his life, ironically enough – he returns to the subject. He calls the writer “nice,” “sweet,” “cute,” as if that would make things better, and claims he was “just kidding.” He then sings the song again.
http://www.uncut.co.uk/un(...)ozelek-problem-68764
Ja ik sta regelmatig in een club. Niet Plastic People, maar zou ook niet weten waarom dat nodig is om kritiek te geven op een plaat. Ik denk dat veel nummers van Jamie XX prima in een mix gebruikt kunnen worden maar dan ook meer als filler.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tja, en zoals ik al eerder zei, ik herken dus mijn nachten in de Plastic People wel terug in deze plaat van Jamie. Dus ik snap de kritische houding wel, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af hoeveel van de criticasters nou zelf in die club hebben gestaan.
Zie paar posts terug, ik verwoordde het een beetje krom.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik sta regelmatig in een club. Niet Plastic People, maar zou ook niet weten waarom dat nodig is om kritiek te geven op een plaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |