abonnement Unibet Coolblue
pi_152948063
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen

Overzicht camera-instellingen en details alle beschikbare foto's - Perico
Kaarten en kmls (Google Earth) van biodiversiteit en flora & fauna-zones in het Parque La Amistad
Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 20 mei
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de" afgrond?

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 22-05-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fotocollages en schattingen grootte Mirador door FOK!kers - daadwerkelijke grootte onbekend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 25-05-2015 16:34:43 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152948124
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij gaat er maar gemakshalve van uit, dat je de enige bent met kennis en ervaring.
Hoever ligt jouw woonplaats van Boquete af? Ik oordeel toch ook niet als expert over Sevilla? Omdat het toevallig in de buurt ligt?
Jij maakt van anderen Vinnexvrouwkes. Weet jij veel wat ik weet.
RapaNui neem ik inderdaad wel serieus. Die is geweest in gebieden in Colombia waar ik geen stap heb gezet. Goed vergelijkbaar met de jungle achter de CD.

Niet zo goed vergelijkbaar met een rustig en veilig dorpje in Panama, dat dan weer niet.

Zelfde met de topvrouw Rubella, die vaak in Costa Rica is geweest en ook grote bijdrages heeft geleverd aan wat de OP is en die jij daarmee ook hard geschoffeerd hebt, alleen maar omdat ze hier al was toen jij nog slechts meelas (slecht, dan blijkbaar).

• Behoorde Sevilla en Andalusië tot 1903 bij Nederland?
• Spreekt men in Sevilla dezelfde taal als in Nederland?
• Is de invloed van de VS op Sevilla en op Rotjeknor redelijk vergelijkbaar?
• Zijn de problemen met drugstransporten en echte criminaliteit tussen Sevilla en Nederland goed te vergelijken?

Daar hoor ik van op zeg, toch es beter in de Europeesche geschiedenis duiken dan, wat een afgang zeg. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152948168
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

RapaNui neem ik inderdaad wel serieus. Die is geweest in gebieden in Colombia waar ik geen stap heb gezet. Goed vergelijkbaar met de jungle achter de CD.

Niet zo goed vergelijkbaar met een rustig en veilig dorpje in Panama, dat dan weer niet.

Zelfde met de topvrouw Rubella, die vaak in Costa Rica is geweest en ook grote bijdrages heeft geleverd aan wat de OP is en die jij daarmee ook hard geschoffeerd hebt, alleen maar omdat ze hier al was toen jij nog slechts meelas (slecht, dan blijkbaar).

• Behoorde Sevilla en Andalusië tot 1903 bij Nederland?
• Spreekt men in Sevilla dezelfde taal als in Nederland?
• Is de invloed van de VS op Sevilla en op Rotjeknor redelijk vergelijkbaar?

Daar hoor ik van op zeg, toch es beter in de Europeesche geschiedenis duiken dan, wat een afgang zeg. :')
Hahaha, zielig, beetje boos?
Wie is nu weer Rubella?
pi_152948188
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie is nu weer Rubella?
Dat bedoel ik dus.

Boos? :D :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152948465
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of de daders zo snel mogelijk straffen en niet de medias 11 maanden lang gedomineerd laten worden door zo'n zaak.

Ik denk echt dat het toerisme meer lijdt onder hoe het nu ging dan als het snel was afgehandeld met een moordverdachte, desnoods een patsy.
Hangt ervan af door wie ze zouden zijn gevonden.
- Als de overheid ze zou hebben gevonden, dan zou wellicht een patsy uitkomst bieden.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou die alles zo snel mogelijk onder de mat willen vegen.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder níet met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou ook die persoon uit angst het liefst willen doen alsof-ie het niet ontdekt heeft.
- En verder: als ze gevonden zouden zijn op iemands land (en die iemand staat overal buiten), ook dán zal hun overlijden verhuld worden.
Kortom: allemaal redenen om hun overlijden te verhullen.

Ik heb overigens niet de indruk dat het toerisme geleden heeft onder hoe het nu is gegaan.

Ik denk zelfs dat de schrik er goed in zou hebben gezeten indien er een moordverdachte was gevonden, al was het maar een patsy.
pi_152948681
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:45 schreef RapaNui het volgende:
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou die alles zo snel mogelijk onder de mat willen vegen.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder níet met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou ook die persoon uit angst het liefst willen doen alsof-ie het niet ontdekt heeft.
Dit kan ik echt niet volgen, sorry. Jij kent Latijns-Amerika, denk jij in alle eerlijkheid dat (alle) locals die iemand vinden die ze wel/niet kennen dat gaan lopen verbloemen? En zeker als ze geld eraan kunnen verdienen? Zoals gebeurd is met Alto Romero waar nu een prachtige nieuwe school zou moeten staan (ook nooit meer iets van gehoord, weet jij meer?)?

quote:
- En verder: als ze gevonden zouden zijn op iemands land (en die iemand staat overal buiten), ook dán zal hun overlijden verhuld worden.
Dit wel.

quote:
Ik heb overigens niet de indruk dat het toerisme geleden heeft onder hoe het nu is gegaan.

Ik denk zelfs dat de schrik er goed in zou hebben gezeten indien er een moordverdachte was gevonden, al was het maar een patsy.
Het is moeilijk speculeren over het parallelle universum van het geval van een moord(verdachte), maar de zaak is in Nederland toch uitgebreid in de media geweest, de langstlopende reeks op BNW (en die van de serieuze NWS-topics; we zijn zelfs Syrië, Irak en Oekraïne voorbij) en ook in Panama is het niet ongemerkt voorbij gegaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152948752
Is er al iets gewijzigd aan de OP? Video's eruit, erin?
Make my day!
pi_152948831
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit kan ik echt niet volgen, sorry. Jij kent Latijns-Amerika, denk jij in alle eerlijkheid dat (alle) locals die iemand vinden die ze wel/niet kennen dat gaan lopen verbloemen? En zeker als ze geld eraan kunnen verdienen? Zoals gebeurd is met Alto Romero waar nu een prachtige nieuwe school zou moeten staan (ook nooit meer iets van gehoord, weet jij meer?)?

[..]

Dit wel.

[..]

Het is moeilijk speculeren over het parallelle universum van het geval van een moord(verdachte), maar de zaak is in Nederland toch uitgebreid in de media geweest, de langstlopende reeks op BNW (en die van de serieuze NWS-topics; we zijn zelfs Syrië, Irak en Oekraïne voorbij) en ook in Panama is het niet ongemerkt voorbij gegaan.
Heel belangrijk hoor de kijkcijfers.... :{w
pi_152948888
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel belangrijk hoor de kijkcijfers.... :{w
Dat zou je aan jouw veelheid aan onelinerposts inderdaad totaal niet zeggen. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 17:03:36 #10
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152948926
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:57 schreef agter het volgende:
Is er al iets gewijzigd aan de OP? Video's eruit, erin?
Laten we maar eens beginnen met een toevoeging aan de tijdslijn, het moment dat Pitti op de zaak gezet werd. Halverwege mei.
pi_152948949
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:24 schreef RapaNui het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:35 schreef jackie12 het volgende:
Ik stelde maanden geleden deze vraag. Helaas niemand die daar een antwoord op gaf.

"wat als de meiden vermoord zouden zijn gevonden begin april. Wat zou Panama dan doen?"

Om te beginnen: Hevig schrikken.
Vervolgens: vooral niet aan het licht brengen.
Lijkt me toch onversneden flauwekul. Als een half land en een bevriend buitenland zoekt naar 2 meiden en ze zouden gevonden worden, ook al is het overleden, dan is dat toch gewoon de volgende stap in het onderzoek? Wie stopt ze dan weg en strooit later wat stukjes i een rivier, met de grote kans dat die nooit worden gevonden.
In Mexico komen dit soort complotten misschien voor, maar ik heb van Panama een heel wat positiever beeld.
Panama wilde zich van zijn beste en meest betrouwbare kant laten zien. Was Chefsache: de president zelf bemoeide zich ermee (wat overigens geen garantie is voor succes, helaas).
Dat de lichamen van KenL eerst verdonkermaand zouden zijn door de autoriteiten en later toch 'gevonden' lijkt me te absurd voor woorden.
pi_152948960
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:57 schreef agter het volgende:
Is er al iets gewijzigd aan de OP? Video's eruit, erin?
wordt aan gewerkt :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152948968
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:
En zeker als ze geld eraan kunnen verdienen?
De beloning was bestemd voor het levend terugvinden van K&L.

Ik denk dat als iemand ze levenloos zou hebben gevonden, of zelfs vermoord, de vinder zsm de andere kant zou willen kijken en ook geen beloning zou opeisen. Wat valt er immers te belonen als de arme meiden dood zijn? Dan kunnen ze beter worden opgenomen in de natuur.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:05:17 #14
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152948981
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou je aan jouw veelheid aan onelinerposts inderdaad totaal niet zeggen. _O-
heerlijk ontopic, dank voor al je persoonlijke aandacht!
Wat doet je vriendin voor werk? Kunnen we hier even inschatten of ze een betrouwbare bron is.
pi_152948990
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laten we maar eens beginnen met een toevoeging aan de tijdslijn, het moment dat Pitti op de zaak gezet werd. Halverwege mei.
Goed punt voor de tijdlijn, staat wel in de Lijst Kloothommel zeg maar. 16 mei.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 17:07:20 #16
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949034
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed punt voor de tijdlijn, staat wel in de Lijst Kloothommel zeg maar. 16 mei.
maar nog niet in de objectieve lijn, terwijl dit toch een behoorlijke impact kan hebben gehad voor het onderzoek. Miss P kreeg een lastig onderzoek in handen.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:08:57 #17
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949081
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Lijkt me toch onversneden flauwekul. Als een half land en een bevriend buitenland zoekt naar 2 meiden en ze zouden gevonden worden, ook al is het overleden, dan is dat toch gewoon de volgende stap in het onderzoek? Wie stopt ze dan weg en strooit later wat stukjes i een rivier, met de grote kans dat die nooit worden gevonden.
In Mexico komen dit soort complotten misschien voor, maar ik heb van Panama een heel wat positiever beeld.
Panama wilde zich van zijn beste en meest betrouwbare kant laten zien. Was Chefsache: de president zelf bemoeide zich ermee (wat overigens geen garantie is voor succes, helaas).
Dat de lichamen van KenL eerst verdonkermaand zouden zijn door de autoriteiten en later toch 'gevonden' lijkt me te absurd voor woorden.
Waar zijn al die andere vermisten personen dan gebleven?
pi_152949128
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:04 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De beloning was bestemd voor het levend terugvinden van K&L.

Ik denk dat als iemand ze levenloos zou hebben gevonden, of zelfs vermoord, de vinder zsm de andere kant zou willen kijken en ook geen beloning zou opeisen. Wat valt er immers te belonen als de arme meiden dood zijn? Dan kunnen ze beter worden opgenomen in de natuur.
Dat weet ik, maar dat sluit niet uit dat er ook geld beschikbaar was voor informatie en een compleet intact lichaam (of 2) is dat welzeker. Zie hoe het nu ging met de families die Alto Romero steunden.

Maar dat je werkelijk denkt dat men in Boquete en omgeving zo enorm koud, ongevoelig en niet-meewerkend zou zijn door gewoon de vondst van 2 lichamen van een zaak die de hele omgeving beroert (die billboards gezien? :o ), verbaast me zeer. Zeker met je kennis van Guaviare...

Wat dat punt betreft van op je land vinden, daar kan ik wel inkomen. Maar dan zou je de lichamen verplaatsen en een andere vindplaats aanwijzen om niet verdacht te zijn. Toch stukken minder werk en kans op ontdekking dan een nacht lang in de jungle "nep"foto's gaan maken, rugzak en jeans gaan planten en beenderen door de jungle verspreiden/in de Changuinola gooien en de natuur de rest te laten doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152949161
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar zijn al die andere vermisten personen dan gebleven?
De enige andere buitenlander (en ja dat is heel relevant) is Alex H. geweest in 2009. Maar men weet helemaal niet waar hij was en zou net zo goed een verkeerd kroegje in David binnengestapt kunnen zijn en als pinchos op de markt verkocht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 17:12:14 #20
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949168
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat sluit niet uit dat er ook geld beschikbaar was voor informatie en een compleet intact lichaam (of 2) is dat welzeker. Zie hoe het nu ging met de families die Alto Romero steunden.

Maar dat je werkelijk denkt dat men in Boquete en omgeving zo enorm koud, ongevoelig en niet-meewerkend zou zijn door gewoon de vondst van 2 lichamen van een zaak die de hele omgeving beroert (die billboards gezien? :o ), verbaast me zeer. Zeker met je kennis van Guaviare...

Wat dat punt betreft van op je land vinden, daar kan ik wel inkomen. Maar dan zou je de lichamen verplaatsen en een andere vindplaats aanwijzen om niet verdacht te zijn. Toch stukken minder werk en kans op ontdekking dan een nacht lang in de jungle "nep"foto's gaan maken, rugzak en jeans gaan planten en beenderen door de jungle verspreiden/in de Changuinola gooien en de natuur de rest te laten doen.
19 vermoorden personen in chiriqui in 2015, die zijn daar wel wat gewend.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:12:39 #21
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949183
quote:
11s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De enige andere buitenlander (en ja dat is heel relevant) is Alex H. geweest in 2009. Maar men weet helemaal niet waar hij was en zou net zo goed een verkeerd kroegje in David binnengestapt kunnen zijn en als pinchos op de markt verkocht.
En die zweed?
pi_152949214
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En die zweed?
Welke Zweed? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 17:14:34 #23
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949234
quote:
5s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke Zweed? :?
Dat bedoel ik, lezen Mata! We missen er nog meer.
pi_152949271
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

19 vermoorden personen in chiriqui in 2015, die zijn daar wel wat gewend.
32% van de moorden vonden alleen in David plaats (link bladwijzer). Stel dat je dat naar die 19 extrapoleert, blijven er nog maar 12,92 vermoorde personen in de rest van Chiriquí (dus ook alle gebieden buiten Boquete) over. Voor Nederlandse begrippen veel, in Centraal-Amerika knippert men daar niet voor met de ogen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 17:16:35 #25
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949287
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

32% van de moorden vonden alleen in David plaats (link bladwijzer). Stel dat je dat naar die 19 extrapoleert, blijven er nog maar 12,92 vermoorde personen in de rest van Chiriquí (dus ook alle gebieden buiten Boquete) over. Voor Nederlandse begrippen veel, in Centraal-Amerika knippert men daar niet voor met de ogen.
Staan met die cijfers nog boven Rotjeknor, moordstad van Nederland,
pi_152949298
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, lezen Mata! We missen er nog meer.
Wat bedoel je? Je noemt "een Zweed", nooit van gehoord, ook niet in de OP verschenen bij "andere vermissingen" (die er namelijk gewoon instaan), dus je kan mij niet verwijten dat ik geen idee heb over wie het gaat. En ik denk dat ik niet de enige ben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152949316
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat dat punt betreft van op je land vinden, daar kan ik wel inkomen. Maar dan zou je de lichamen verplaatsen en een andere vindplaats aanwijzen om niet verdacht te zijn. Toch stukken minder werk en kans op ontdekking dan een nacht lang in de jungle "nep"foto's gaan maken, rugzak en jeans gaan planten en beenderen door de jungle verspreiden/in de Changuinola gooien en de natuur de rest te laten doen.
Eens. Wat ik mis zijn derden-scenario's zonder gemanipuleer met telefoon en camera.
pi_152949452
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:04 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Lijkt me toch onversneden flauwekul. Als een half land en een bevriend buitenland zoekt naar 2 meiden en ze zouden gevonden worden, ook al is het overleden, dan is dat toch gewoon de volgende stap in het onderzoek? Wie stopt ze dan weg en strooit later wat stukjes i een rivier, met de grote kans dat die nooit worden gevonden.
In Mexico komen dit soort complotten misschien voor, maar ik heb van Panama een heel wat positiever beeld.
Panama wilde zich van zijn beste en meest betrouwbare kant laten zien. Was Chefsache: de president zelf bemoeide zich ermee (wat overigens geen garantie is voor succes, helaas).
Dat de lichamen van KenL eerst verdonkermaand zouden zijn door de autoriteiten en later toch 'gevonden' lijkt me te absurd voor woorden.
Er zijn ook gevallen bekend in Zuid Europa, waarbij hevig gezocht werd naar iemand die vermist werd. En tussen de zoekers zat of zaten vaak degenen die meer van hun verdwijning af wisten en die alles deden om dit vooral niet aan het licht te brengen.
Als het in onze Europa kan, dan kan het in Panama ook. Ik begrijp dat jij dit flauwekul vindt, want dit soort dingen zijn in NL ondenkbaar.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:22:06 #29
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949457
quote:
18s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Je noemt "een Zweed", nooit van gehoord, ook niet in de OP verschenen bij "andere vermissingen" (die er namelijk gewoon instaan), dus je kan mij niet verwijten dat ik geen idee heb over wie het gaat. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Je leest niet alles, je vraagt dingen. Over costa Rica en panama, ik geef antwoord. Tja kan ik er wat aan doen dat je die niet leest/meekrijgt. Vorige week uitgebreid over gehad.
Zoek het zelf maar op. Te vermoeiend ben je.

Die post van Gynaika over nummer 19. Lees die ook maar even
pi_152949498
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eens. Wat ik mis zijn derden-scenario's zonder gemanipuleer met telefoon en camera.
Een onfortuinlijke ontmoeting met een bende of andere ongure personen op 1 april tussen 13:54 en 16:39 is onmogelijk uit te sluiten en een duw/verjaging een kloof in in principe net zo geldig als de Smak van Frank.

Het is alleen daarna de rest die "natuurlijk" is.

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze vastgehouden zijn in een huisje of schuilplaats, maar wel bij hun telefoons konden (er alleen niks mee konden, want geen bereik) en in die gekke nacht ontsnapten, de rugzak erna verstopten en allebei vermoord of daarna door natuurlijke omstandigheden + stress van de paranoia over de derden gestorven.

Vraag blijft waar ze dan vastgehouden kunnen zijn. Dat moet dan dicht in de buurt van de nachtfotolocatie (daarom is die ook zo godsgruwelijk belangrijk om te vinden) zijn, want kilometers door de jungle sjokken op zo'n nacht zie ik moeilijk voor me (in mijn scenario zijn ze dan ook een deel naar het noorden gegaan die nacht, maar het grootste deel naar CB2 en verder (?) de volgende dag(en).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152949531
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:22 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Er zijn ook gevallen bekend in Zuid Europa, waarbij hevig gezocht werd naar iemand die vermist werd. En tussen de zoekers zat of zaten vaak degenen die meer van hun verdwijning af wisten en die alles deden om dit vooral niet aan het licht te brengen.
Als het in onze Europa kan, dan kan het in Panama ook. Ik begrijp dat jij dit flauwekul vindt, want dit soort dingen zijn in NL ondenkbaar.
Cees B. stond bij de Schiedammer Parkmoord als een van de eersten ook de politie te woord, dus het is niet ondenkbaar in Nederland, maar in het algemeen vergt het een extreem koele kikker, een psychopaat dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152949688
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:22 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Er zijn ook gevallen bekend in Zuid Europa, waarbij hevig gezocht werd naar iemand die vermist werd. En tussen de zoekers zat of zaten vaak degenen die meer van hun verdwijning af wisten en die alles deden om dit vooral niet aan het licht te brengen.
Als het in onze Europa kan, dan kan het in Panama ook. Ik begrijp dat jij dit flauwekul vindt, want dit soort dingen zijn in NL ondenkbaar.
Truth is stranger than fiction. Dat is bekend.

Het gaat mij hier om de suggestie dat er een cover up vanuit de autoriteiten zou hebben plaatsgevonden. Dat lijkt me in deze zaak onversneden flauwekul. Verder kan een eventuele dader best in de zoektochten betrokken zijn, natuurlijk. Maar dat is dan vanuit een heel andere positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 25-05-2015 21:38:53 ]
pi_152949701
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:23 schreef El_Matador het volgende:
Een onfortuinlijke ontmoeting met een bende of andere ongure personen op 1 april tussen 13:54 en 16:39 is onmogelijk uit te sluiten en een duw/verjaging een kloof in in principe net zo geldig als de Smak van Frank.

Het is alleen daarna de rest die "natuurlijk" is.
En vervolgens doen alsof het niet gebeurd is. Geen hulp bieden, geen hulp inroepen, niet aan het licht laten komen. Dat is ook een misdrijf.
pi_152949770
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef matteo_111 het volgende:
een cover up vanuit de autoriteiten
Je hebt maar één corrupteling nodig. Het hoeft niet de hele overheidinstantie te zijn. Eéntje, die voldoende ins en outs kent. Meer niet.
pi_152949772
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef matteo_111 het volgende:

Het gaat mij hier om de suggestie dat er een cover up vanuit de autoriteiten zou hebben plaatsgevonden. Dat lijkt me in deze zaak onversneden flauwekul.
Ja en nee. Ja, omdat het een bizar verhaal zou zijn. Nee, omdat juist zij toegang hadden tot alle data. Zeg maar een echt BNW-complot (en dat is dan wél vergelijkbaar met de andere hoaxes en complotten hier besproken, in tegenstelling tot een heel complot opgezet door lokale gewone normale mensen als jij en ik).

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En vervolgens doen alsof het niet gebeurd is. Geen hulp bieden, geen hulp inroepen, niet aan het licht laten komen. Dat is ook een misdrijf.
Zeker. En dan komt Osman V. weer bovendrijven...

pun uiteraard weer intended. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152949809
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En vervolgens doen alsof het niet gebeurd is. Geen hulp bieden, geen hulp inroepen, niet aan het licht laten komen. Dat is ook een misdrijf.
Achterlaten in een gevaarlijke of hulpeloze situatie zou ook een misdrijf zijn, klopt. In zo'n situatie zijn ze m.i. ook terechtgekomen, op ruime afstand van het pad. De vraag is alleen hoe.
pi_152949875
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:29 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Het gaat mij hier om de suggestie dat er een cover up vanuit de autoriteiten zou hebben plaatsgevonden. DSat lijkt me in deze zaak onversneden flauwekul.
Ik hou de mogelijkheid wel open. Zelfs in het FvdG-scenario kan er nog sprake zijn van een cover-up, bijvoorbeeld voor het falen van de zoektochten als ze op de ongevalslokatie gevonden hadden moeten zijn. Dan kun je de boel beter even verplaatsen naar niemandsland en een paar serieuze locals vragen daar te gaan zoeken.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:39:09 #38
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152949986
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik hou de mogelijkheid wel open. Zelfs in het FvdG-scenario kan er nog sprake zijn van een cover-up, bijvoorbeeld voor het falen van de zoektochten als ze op de ongevalslokatie gevonden hadden moeten zijn. Dan kun je de boel beter even verplaatsen naar niemandsland en een paar serieuze locals vragen daar te gaan zoeken.
Ik vond je vraag waarom er niet met infrarood gezocht is, in het vorige topic erg sterk. Hoop dat ze dat bij een volgende vermissing direct doen.
pi_152950205
quote:
There was a very old news from 2003 of a swedish engineer( he worked for Skanska he was taking photos) who fell from a 150 foot cliff (Acantilado) he fell into Macho de Monte river and they soon had a helicopter searching for him after 24 hours they found him 15 km downstream. The body had some severe battering from river currents /rocks but was in one piece.
15 km in 1 dag dus.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:49:35 #41
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950340
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:48 schreef 11en30 het volgende:

[..]

15 km in 1 dag dus.
Heftig (en mooi) riviertje wel, aan de Pacifische kant van de CD:




https://www.google.com/ma(...)9:0xfd3ad4b662735fd3
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152950365
Kan zo FdG's scenario in:

  maandag 25 mei 2015 @ 17:57:39 #44
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950502
quote:
Ja, halloooo...

A 26 year old Swedish man has been missing in the notorious Darien jungle region on the border between Panama and Colombia for almost two months now.

8)7 8)7

Boquete met de Darien vergelijken, dat is zoiets als Noordwijkerhout met de banlieues van Parijs vergelijken... _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152950564
quote:
vermist in colombia toch? Op weg naar panama.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 25 mei 2015 @ 18:02:34 #47
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950585
quote:
8s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, halloooo...

A 26 year old Swedish man has been missing in the notorious Darien jungle region on the border between Panama and Colombia for almost two months now.

8)7 8)7
Zweed, vermist, Panama. Nooit meer van van gevonden of gehoord.
Ook toerist, in de jungle.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:03:19 #48
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950610
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:01 schreef marsan het volgende:

[..]

vermist in colombia toch? Op weg naar panama.
Laatste update is Panama, dicht bij de grens. Dat hij een idioot was, staat wel vast. Zocht het gevaar op.
pi_152950635
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zweed, vermist, Panama. Nooit meer van van gevonden of gehoord.
Ook toerist, in de jungle.
De Darien is een levensgevaarlijk gebied, zit vol met drugssmokkelaars en dat is alleen het menselijke gevaar. Er zijn daar geen wegen, moet je gewoon met een machete je weg zien te banen.

Werkelijk totáál onvergelijkbaar met wat dan ook rond de kleine expatgemeenschap van Boquete.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat hij een idioot was, staat wel vast. Zocht het gevaar op.
Zo typisch weer. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 18:04:54 #50
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950664
quote:
8s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, halloooo...

A 26 year old Swedish man has been missing in the notorious Darien jungle region on the border between Panama and Colombia for almost two months now.

8)7 8)7

Boquete met de Darien vergelijken, dat is zoiets als Noordwijkerhout met de banlieues van Parijs vergelijken... _O-
Ja, heilig hof van Eden Boquete is nergens mee te vergelijken, i know.
Gelukkig hebben ze in Chiriqui ook 17 jeugdbendes en drugsproblemen, dus komt aardig in de buurt!
pi_152950711
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laatste update is Panama, dicht bij de grens. Dat hij een idioot was, staat wel vast. Zocht het gevaar op.
ok, ik dacht dichtbij panama. Maar dat is bijzaak.
dat hij niet al te handig omging met risico's is inderdaad een feit als ik het even snel lees.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 25 mei 2015 @ 18:06:01 #52
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950713
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Darien is een levensgevaarlijk gebied, zit vol met drugssmokkelaars en dat is alleen het menselijke gevaar. Er zijn daar geen wegen, moet je gewoon met een machete je weg zien te banen.

Werkelijk totáál onvergelijkbaar met wat dan ook rond de kleine expatgemeenschap van Boquete.

[..]

Zo typisch weer. :r
:+ , maar dichter bij huis zijn er ook een paar vermist dus maak je geen zorgen.
pi_152950716
Zitten er al kogelgaten in het bord op de mirador? :7
pi_152950737
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, heilig hof van Eden Boquete is nergens mee te vergelijken, i know.
Gelukkig hebben ze in Chiriqui ook 17 jeugdbendes en drugsproblemen, dus komt aardig in de buurt!
Philip knew he was going to be trekking through some dangerous territory in the jungles of the Darien. As he was packing and getting ready to leave, someone posted a comment on his blog saying "Based on what I've read about the Darién region, all I have to say is: good luck and you are insane." <- bericht van ootje, of een andere VinexNederlander.

But at the same time, Philip was an experienced traveler. And he was also no dummy. He was studying for his PhD at Purdue University as a Science and Technology Fullbright Fellowship, and had also made an earlier trip through Africa. Before setting off to see Central America, he had already visited more than 50 countries at the relatively tender age of 26;
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 18:06:50 #55
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950748
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef 11en30 het volgende:
Zitten er al kogelgaten in het bord op de mirador? :7
Nee, zijn kusjes van lieve locals, vertelde Mata me
  maandag 25 mei 2015 @ 18:07:51 #56
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152950777
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Philip knew he was going to be trekking through some dangerous territory in the jungles of the Darien. As he was packing and getting ready to leave, someone posted a comment on his blog saying "Based on what I've read about the Darién region, all I have to say is: good luck and you are insane." <- bericht van ootje, of een andere VinexNederlander.

But at the same time, Philip was an experienced traveler. And he was also no dummy. He was studying for his PhD at Purdue University as a Science and Technology Fullbright Fellowship, and had also made an earlier trip through Africa. Before setting off to see Central America, he had already visited more than 50 countries at the relatively tender age of 26;

Hij sliep bij totaal onbekenden thuis, totdat hij zich daar ook niet veilig meer voelde.
Hele verstandige jongen!
pi_152950824
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:+ , maar dichter bij huis zijn er ook een paar vermist dus maak je geen zorgen.
Ik kom zovaak op plekken waar mensen vermoord of verdwenen zijn. 15.000 moorden per jaar, alleen in Bogotá. Goed, net zo slecht verdeeld als in Panama. Het zuiden van de stad is dan de Darien en waar ik woon Boquete, maar goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152950860
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij sliep bij totaal onbekenden thuis, totdat hij zich daar ook niet veilig meer voelde.
Hele verstandige jongen!
Ik zal je mijn reiservaringen maar besparen, voor je het weet krijg je een hartverzakking.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152956468
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hangt ervan af door wie ze zouden zijn gevonden.
- Als de overheid ze zou hebben gevonden, dan zou wellicht een patsy uitkomst bieden.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou die alles zo snel mogelijk onder de mat willen vegen.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder níet met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou ook die persoon uit angst het liefst willen doen alsof-ie het niet ontdekt heeft.
- En verder: als ze gevonden zouden zijn op iemands land (en die iemand staat overal buiten), ook dán zal hun overlijden verhuld worden.
Kortom: allemaal redenen om hun overlijden te verhullen.

Ik heb overigens niet de indruk dat het toerisme geleden heeft onder hoe het nu is gegaan.

Ik denk zelfs dat de schrik er goed in zou hebben gezeten indien er een moordverdachte was gevonden, al was het maar een patsy.
De ware toedracht van de zaak K en L moest gewoon bedekt blijven...

Twee jonge vrouwen tijdens een Pianista-hike tegelijk of ongeveer tegelijk van het leven beroofd...
pi_152956795
Hi allen
pi_152956977
quote:
17s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:07 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
Hi allen
Mooie naam, goed begin, al ben je een kloon, toppie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152956986
Hi allen,

Nieuw hier qua op FOK! zijn maar al een geruime tijd meelezende omtrent dit topic. Ondanks ik de zaak al vanaf het begin volg laat het me na al die tijd maar niet los, en het doet me goed te zien dat het ook nog ergens leeft buiten mijn eigen hoofd om :W
pi_152957211
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:12 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
Hi allen,

Nieuw hier qua op FOK! zijn maar al een geruime tijd meelezende omtrent dit topic. Ondanks ik de zaak al vanaf het begin volg laat het me na al die tijd maar niet los, en het doet me goed te zien dat het ook nog ergens leeft buiten mijn eigen hoofd om :W
Welkom! Hoop dat je mee gaat posten. :)
Make my day!
pi_152957493
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooie naam, goed begin, al ben je een kloon, toppie.
Mijn internet faalde weer eens, maar thanks anyway!

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Welkom! Hoop dat je mee gaat posten. :)
Thanks! Dat is inderdaad wel de bedoeling dat ik hier ga posten nu ik ergens de plek heb om mijn gedachten omtrent deze zaak over de loop van tijd ergens kwijt te kunnen.
pi_152957543
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:25 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:

[..]

Mijn internet faalde weer eens, maar thanks anyway!

[..]

Thanks! Dat is inderdaad wel de bedoeling dat ik hier ga posten nu ik ergens de plek heb om mijn gedachten omtrent deze zaak over de loop van tijd ergens kwijt te kunnen.
We kunnen wel wat nieuwe gedachten gebruiken. Dus leef je uit.
Make my day!
pi_152958412
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik hou de mogelijkheid wel open. Zelfs in het FvdG-scenario kan er nog sprake zijn van een cover-up, bijvoorbeeld voor het falen van de zoektochten als ze op de ongevalslokatie gevonden hadden moeten zijn. Dan kun je de boel beter even verplaatsen naar niemandsland en een paar serieuze locals vragen daar te gaan zoeken.
FvdG was heel duidelijk over waarheid en fictie. Het KAN zo gegaan zijn en er zijn geen aanwijzingen gevonden voor misdrijf. De waarheid is niet ont-dekt. Het gaat er voor de ouders ook om wanneer je stopt en vrede hebt met het ongeluk dat je trof en met verwerken kunt beginnen.

Wij hobbyisten kunnen gewoon doorgaan natuurlijk. Een beetje smaakvol, bij voorkeur. Maar waakzaamheid kan geen kwaad. Er kan ook een lokale variant van Dutroux aan het werk zijn geweest, waarvan we nog nul weet hebben. Vraag is wel of dat op FOK wordt ontdekt.
  maandag 25 mei 2015 @ 22:36:54 #67
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152960390
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:29 schreef jackie12 het volgende:

Het kan ,helemaal als je ruim 2 maanden de tijd hebt, maar het laat sporen na.
Deze sporen kunnen gevonden worden door het NFI maar dan moeten ze wel specifiek naar deze velden kijken.
Duidelijk.

Het NFI is ongetwijfeld een goede organisatie die een hoop goed werk doet.
Mijn contactpersoon heeft mij verteld dat het NFI geen onderzoek heeft gedaan naar manipulatie.

Het hele eieren eten is of er wel of niet naar gekeken is.

Perico, hoe "diep" zou het NFI moeten gaan om (indien manipulatie) deze manipulatie te ontdekken.
Ja dit speelt nu al sinds eind augustus. Je kunt er weinig zinnigs over zeggen. Ga je mee in de feilloze competentie van het NFI... en dat iemand daar alles van metadata en wat gebruikelijk is afweet, ook wat Canon toestellen specifiek betreft.

Of zeg je, gelet op het aantal pagina's in het rapport en dat er een hele dikke telefoonparagraaf in voorkomt... dat het bij een tabel met datum en tijden is gebleven... maar is dat dan, omdat ze goed hebben gekeken en het okay hebben bevonden en die sloot data verder niet relevant voor het rapport vonden.. of omdat ze maar echt oppervlakkig hebben gekeken.

Ik kan er niets definitiefs over zeggen.

Om manipulatie te ontdekken hoef je niet diep te gaan. Een foto openen met ExifTool vertelt je alles.

1) In het eerste FILE hoofdstukje van 16 velden moeten tijd en datum van File Modify Date, File Access Date en File Create Date min of meer gelijk zijn, van 1 of 8 april 2013.

2) Als in de FILE sectie een Motorola parameter voorkomt, is de foto 100% gemanipuleerd. Daar hebben wij nu last van, maar dat komt sowieso door de verkleining naar 1024x768. Staat die er bij het origineel ook, moeten alle alarmbellen gaan rinkelen.

3) Staat er in de EXIF sectie iets achter Software, kun je er ook meteen mee ophouden.

4) Staat er iets in van "Adjusted Makernotes", is er 100% mee geknoeid, zoals nu.

5) Is de XMP sectie van de metadata gevuld, zijn er 100% derden mee aan de slag gegaan, met een PC.

6) Komen er bij de originele foto's in de EXIF sectie geen velden ThumbnailOffset en ThumbnailLength voor, zoals ze nu ook ontoelaatbaar gewoon ontbreken, is er 100% mee gerommeld.

7) Ontbreekt er een laatste MPF sectie van zestien velden, ook weer met Thumbnail info ondermeer, zoals die nu ook kwijt is, zijn de foto's eveneens gemanipuleerd.

Dit alles moet standaard geheid iedere keer voorkomen. Zou wel lachen zijn, als die rammelende metadata die nu in de foto's zitten... dat dat ook bij de originelen de officiele lezing is.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
Kort vraagje: ben jij in staat (geweest) om de ACCESS data van de foto's van K&L te analyseren? Of is dat helemaal niet mogelijk?
Daar is helaas geen historie van. Je ziet alleen een veld, wanneer voor het laatst het bestand geopend of bewerkt is. Ja, die staan dan op 30 augustus 2014, waarschijnlijk omdat ik toen die foto's zelf heb opgeslagen, of omdat die toen in de media kwamen.

Die parameter kan ook niet overschreven worden. De data van Kris op de Mirador zijn bijna helemaal gestript. Zelfs Facebook laat meer van data over dan dat.

Dat kan doelbewust zijn gebeurd, door software. Maar het is dus niet zo dat je van dat alles een geschiedenis kunt inzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 25-05-2015 22:42:26 ]
pi_152960844
volgens mij is hier de mirador
op het onderste beeld zie je het begin vd Pianista rivier




[ Bericht 6% gewijzigd door StaceySinger op 25-05-2015 22:59:23 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152961394
Waar ligt dat op de Here kaart?
pi_152961437
Nu F vd G op NPO 2
pi_152961498
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:05 schreef bladwijzer het volgende:
Nu F vd G op NPO 2
Waarover heeft ie het?
Make my day!
pi_152961601
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:07 schreef agter het volgende:

[..]

Waarover heeft ie het?
Koetjes en kalfjes en dat je sporen nog 15 weken later terugvindt op de paddocks. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152961624
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:07 schreef agter het volgende:

[..]

Waarover heeft ie het?
Iets over een andere zaak, Een lijk in het bos heet het programma.
o.a. hij spreekt als forensisch patholoog in de documentaire

Opvallend detail de familie wilde niet aan de documentaire meewerken
pi_152961742
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:10 schreef bladwijzer het volgende:
Opvallend detail de familie wilde niet aan de documentaire meewerken
Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152961812
quote:
11s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?
Tis al afgelopen ik heb niet goed opgelet geen idee wat voor trui hij droeg :*
pi_152961856
quote:
11s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?
Een witte 'dokters' jas.

(Mata ik krijg oma kriebels van dat schattige lachje van je :) )
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152961946
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:15 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Tis al afgelopen ik heb niet goed opgelet geen idee wat voor trui hij droeg :*
Ja, wat is dit nou? Het belangrijkste kenmerk van De Heer F van der G van Greppel tot Klovenstein was toch zeker zijn trui?

Daar sprak waaghalzerigheid uit.

En dat terwijl de beste man hier door anderen als een of ander bang-wezelig amateurtje wordt afgeschilderd, die niet durfde af te dalen in een kloof en "het wel gezien had" (*stem van HK op de achtergrond*). Zich er maar een beetje makkelijk vanaf maakte en "een lulverhaaltje" over "een niet-bestaande kloof" ging houden.

Staat allemaal in de Lijst Kloothommel.

:N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152962020
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:16 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Een witte 'dokters' jas.
Daar spreekt dan weer professionaliteit en kunde uit. Ootje, heb je ook gekeken?

quote:
(Mata ik krijg oma kriebels van dat schattige lachje van je :) )
:D :*
Zie je die nieuwsgierige blik in mijn oogjes?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152962173
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:49 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij is hier de mirador
op het onderste beeld zie je het begin vd Pianista rivier

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een onbekende fotokwaliteit. Waar komt die vandaan, en hoe kunnen wij ons oriënteren?
pi_152962307
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wat is dit nou? Het belangrijkste kenmerk van De Heer F van der G van Greppel tot Klovenstein was toch zeker zijn trui?

Daar sprak waaghalzerigheid uit.

En dat terwijl de beste man hier door anderen als een of ander bang-wezelig amateurtje wordt afgeschilderd, die niet durfde af te dalen in een kloof en "het wel gezien had" (*stem van HK op de achtergrond*). Zich er maar een beetje makkelijk vanaf maakte en "een lulverhaaltje" over "een niet-bestaande kloof" ging houden.

Staat allemaal in de Lijst Kloothommel.

:N
Ik was volkomen overweldigd door zijn professionele uitstraling en de allesverhelderende niet aan te tornen logica in zijn uitspraken, sorry het is me ontgaan :@
pi_152962350
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:25 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dit is een onbekende fotokwaliteit. Waar komt die vandaan, en hoe kunnen wij ons oriënteren?
op het onderste beeld zie je de oorsprong van de pianista rivier
die loopt naar beneden richting Boquete
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 25 mei 2015 @ 23:39:15 #82
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152962573
Degene de FvdG en zijn deskundigheid wil zien en horen

http://www.npo.nl/2doc/25-05-2015/VPWON_1225991

kijk dan vanaf 41:58

[ Bericht 0% gewijzigd door A_Fortiori op 26-05-2015 00:18:39 ]
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 23:53:01 #84
236264 crew  capricia
pi_152962938
Kan ik de vorderingen hier ergens nalezen, if any?
Definitely not CIA
pi_152962943
quote:
Wat is dit voor link, jackie?

Kun je geen plaatje maken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152962961
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is dit voor link, jackie?

Kun je geen plaatje maken?
Nee kan ik niet.

Is toch een video?
pi_152962976
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:53 schreef capricia het volgende:
Kan ik de vorderingen hier ergens nalezen, if any?
Bel nu 0900-FRENKIEBOY voor de laatste updates.

Kies 1 voor lichamelijke resten
Kies 2 voor psychopate knuffelaars
Kies 3 voor knuffelende psychopaten
Kies 9 voor een date met Betsy P.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152963162
quote:
Ik denk het niet. Te klein en andere begroeiing. Ook niet langwerpig.
pi_152963395
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op het onderste beeld zie je de oorsprong van de pianista rivier
die loopt naar beneden richting Boquete
De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?
pi_152963457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?
nee dat kan niet want ik haal ze binnen via globalmapper
en ik neem aan dat jij dat niet gebruikt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152963482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?
op de onderste foto zie je ook goed de geul lopen waar je door heen loopt
(bij de rode streepjes)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152963564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee dat kan niet want ik haal ze binnen via globalmapper
en ik neem aan dat jij dat niet gebruikt
Wat is de schaal op die kaart van je als ik vragen mag?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152963582
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:22 schreef marsan het volgende:

[..]

Wat is de schaal op die kaart van je als ik vragen mag?
zal ik morgen even opzoeken
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152963591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zal ik morgen even opzoeken
ok dankjewel alvast
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152963611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op de onderste foto zie je ook goed de geul lopen waar je door heen loopt
(bij de rode streepjes)
Globamapper heb ik niet. Zal het eens bekijken.

Het is heel goed om meerdere opnamen van hetzelfde gebied te hebben. De zon staat ergens anders en je ziet andere dingen: schaduwen, bomen, andere belichting van paddocks, schaduwen die hellingen anders belichten.
Zo'n geul kan verschillende dingen betekenen. Grote breuk in het gesteente, stukje steile helling, pad, rivierbedding, afwijkende begroeiing, restanten van natuurverschijnsel. Pad is eigenlijk het minst waarschijnlijk. Een pad daar is maar smal en loopt door de jungle. Is doorgaans niet van boven te zien. Dat blijkt uit alle video's.
pi_152963638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Globamapper heb ik niet. Zal het eens bekijken.

Het is heel goed om meerdere opnamen van hetzelfde gebied te hebben. De zon staat ergens anders en je ziet andere dingen: schaduwen, bomen, andere belichting van paddocks, schaduwen die hellingen anders belichten.
Zo'n geul kan verschillende dingen betekenen. Grote breuk in het gesteente, stukje steile helling, pad, rivierbedding, afwijkende begroeiing, restanten van natuurverschijnsel. Pad is eigenlijk het minst waarschijnlijk. Een pad daar is maar smal en loopt door de jungle. Is doorgaans niet van boven te zien. Dat blijkt uit alle video's.
Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.
Make my day!
pi_152963789
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef agter het volgende:

[..]

Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.
Hebben we ook gezien met de AFKoeien op de Klim en in de Geul is het op sommige plekken ook flink nauw (Edwin).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152963983
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef agter het volgende:

[..]

Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.
Een flinke boom is ca 10 meter in doorsnede. Dan kun je het detailniveau ongeveer inschatten.
pi_152964009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:46 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Een flinke boom is ca 10 meter in doorsnede. Dan kun je het detailniveau ongeveer inschatten.
Wat? 10 meter doorsnede "een flinke boom"?? Dat is een reus!

Die boompjes daar zijn niet als de Nederlandse dikke eiken en beuken, het zijn tropische bomen. Echt van die hoge bomen kunnen wel een flinke stronk hebben onderaan, maar kom, 10 meter?

Dat is mijn huiskamer en ik heb nog nooit zulke bomen hier ergens waar dan ook gezien...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 00:50:13 #100
261630 marsan
"D'oh!"
pi_152964028
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat? 10 meter doorsnede "een flinke boom"?? Dat is een reus!

Die boompjes daar zijn niet als de Nederlandse dikke eiken en beuken, het zijn tropische bomen. Echt van die hoge bomen kunnen wel een flinke stronk hebben onderaan, maar kom, 10 meter?

Dat is mijn huiskamer en ik heb nog nooit zulke bomen hier ergens waar dan ook gezien...
Misschien omtrek ipv doorsnee?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152964062
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat? 10 meter doorsnede "een flinke boom"?? Dat is een reus!

Die boompjes daar zijn niet als de Nederlandse dikke eiken en beuken, het zijn tropische bomen. Echt van die hoge bomen kunnen wel een flinke stronk hebben onderaan, maar kom, 10 meter?

Dat is mijn huiskamer en ik heb nog nooit zulke bomen hier ergens waar dan ook gezien...
Ik refereer inderdaad aan een volgroeide eik of beuk. Maar ook daar zie je wel dat formaat terug op video. Vaak ook kleiner. Midden in een bos zijn ze wel smaller (hier ook) door de concurrentie maar kruinen kunnen nog steeds heel fors zijn.
Paadjes van 50 cm onder de bomen - ja die zie je dan niet.
pi_152964099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:53 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik refereer inderdaad aan een volgroeide eik of beuk. Maar ook daar zie je wel dat formaat terug op video. Vaak ook kleiner. Midden in een bos zijn ze wel smaller (hier ook) door de concurrentie maar kruinen kunnen nog steeds heel fors zijn.
Paadjes van 50 cm onder de bomen - ja die zie je dan niet.
Oh wacht, het bladerdek, ja, dat is dicht idd wat die paadjes moeilijk te zien maakt.

De stronk en stam niet... :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 00:58:52 #103
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152964137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:02 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Te klein en andere begroeiing. Ook niet langwerpig.
Tja, en dit is toch echt "de Mirador"
pi_152964244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja, en dit is toch echt "de Mirador"
Interessant. Waar komt deze video vandaan? Persoonlijk archief? Website? En vanwaar deze wijsheid? Weet je ook wanneer hij is gemaakt. Er wordt, te oordelen naar de diverse afbeeldingen regelmatig gekapt, misschien om het uitzicht te handhaven. Dus de struiken kunnen 4 jaar geleden wel onherkenbaar zijn geweest.
pi_152964366
Ho ho ho.

Frenkieboy, weledelgestrenge expert, als je meeleest, je bent een absolute eindbaas.

Dimmu Borgir en in die kleding een rechtszaal in, daar past alleen groot respect voor. _O_

http://www.rijnmond.nl/pr(...)et-frank-van-de-goot
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152964454
Ode aan Frank (en aan Kris en Lisanne :{ ):


_O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152964464
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:13 schreef El_Matador het volgende:
Ho ho ho.

Frenkieboy, weledelgestrenge expert, als je meeleest, je bent een absolute eindbaas.

Dimmu Borgir en in die kleding een rechtszaal in, daar past alleen groot respect voor. _O_

http://www.rijnmond.nl/pr(...)et-frank-van-de-goot
Ja, die had ik een tijdje terug al eens beluisterd. Wat een held hè!
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 01:20:42 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152964468
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
Ode aan Frank (en aan Kris en Lisanne :{ ):


_O_
Ik wil de pret niet bedreven maar de link doet niets...
pi_152964480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet bedreven maar de link doet me niets...
Als dít je niets doet, kan je zo mee met Henry en de gang op strooptocht in Michoacán, ootje....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 01:22:55 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152964495
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dít je niets doet, kan je zo mee met Henry en de gang op strooptocht in Michoacán, ootje....
nou hij doet het niet
pi_152964508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet bedreven maar de link doet niets...
Hier geen probleem. Video en audio.
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 01:25:09 #112
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152964519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou hij doet het niet
Gaat het nu om de muziek of de inhoud?

lol, eigen quote, ja met 3 dingen druk.... mata, deze vraag is voor jou.
pi_152964581
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:20 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, die had ik een tijdje terug al eens beluisterd. Wat een held hè!
Typerend voor een buiten-de-box-denker.

Nu heb ik nog minder twijfels bij hem. Intelligent en scherpzinnig. Eigenwijs en dapper.

Dat de medias het niet in beeld brengen zegt niets over zijn inzet daar in Panama. Dat hij de nachtfotolocatie niet heeft kunnen vaststellen is eeuwig zonde (ik denk dat er ingekraste (afscheids)boodschappen moeten zijn, zeker als het echt "een gevangenis" was; vergelijk gevangeniscellen overal ter wereld...), maar dat moet het toch voor januari onverwacht slechte weer geweest zijn.... -O-

Hier is januari O+ bij far de beste en droogste maand, en ook in Panama is het dan het droge seizoen. :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 01:39:35 #114
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152964691
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Typerend voor een buiten-de-box-denker.

Nu heb ik nog minder twijfels bij hem. Intelligent en scherpzinnig. Eigenwijs en dapper.

Dat de medias het niet in beeld brengen zegt niets over zijn inzet daar in Panama. Dat hij de nachtfotolocatie niet heeft kunnen vaststellen is eeuwig zonde (ik denk dat er ingekraste (afscheids)boodschappen moeten zijn, zeker als het echt "een gevangenis" was; vergelijk gevangeniscellen overal ter wereld...), maar dat moet het toch voor januari onverwacht slechte weer geweest zijn.... -O-

Hier is januari O+ bij far de beste en droogste maand, en ook in Panama is het dan het droge seizoen. :{
Dat die geweldig was, poste ik hier al in december. Toen had je commentaar voor tien....
pi_152967287
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:49 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij is hier de mirador
op het onderste beeld zie je het begin vd Pianista rivier

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie beelden Stacey.
Wat is het toch lastig om zo'n trekpleister als de 499+500 ("onze") Mirador te localiseren! Dat zou helemaal niet hoeven.

Deze mirador is wel wat langwerpig zie ik. Die langwerpigheid zie ik niet terug in de foto's, maar misschien heb je hier wel dé mirador gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 26-05-2015 09:43:38 (wel) ]
pi_152967519
Hier mijn interpretatie plattegrondje mirador:
http://i.imgur.com/eiJUXTR.jpg?1

Wandelaars/hikers, steken als het ware schuin over (zie rode streep), om van het pad vanuit het dal, richting quebradas te lopen.
pi_152967525
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:25 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:

[..]

Mijn internet faalde weer eens, maar thanks anyway!

[..]

Thanks! Dat is inderdaad wel de bedoeling dat ik hier ga posten nu ik ergens de plek heb om mijn gedachten omtrent deze zaak over de loop van tijd ergens kwijt te kunnen.
Goedemorgen, ga je gang.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:54:06 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152971881
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:42 schreef RapaNui het volgende:
Hier mijn interpretatie plattegrondje mirador:
http://i.imgur.com/eiJUXTR.jpg?1

Wandelaars/hikers, steken als het ware schuin over (zie rode streep), om van het pad vanuit het dal, richting quebradas te lopen.
Hoe het pad loopt daar ben ik het mee eens, maar de fotoplaatsen moeten bijna wel zeker als onderstaand zijn.
Met name #499 is nauwkeurig vast te stellen door het huis in de verte tegen de heuvel welke we gelokaliseerd hebben op satellietfoto's.

Wie dit leest is gek
pi_152972961
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
nauwkeurig
kan jij dat nauwkeurig vaststellen dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:36:53 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152973043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan jij dat nauwkeurig vaststellen dan ?
Nou... je moet de Mirador weten, en daar hebben we coordinaten van. En het huis op de achtergrond traceren en dan trek je daar een lijn tussen Mirador en huis en meet de richting op.
Dat heb ik nog niet gedaan maar dat lijkt me niet zo moeilijk.
Wie dit leest is gek
pi_152976712
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou... je moet de Mirador weten, en daar hebben we coordinaten van. En het huis op de achtergrond traceren en dan trek je daar een lijn tussen Mirador en huis en meet de richting op.
Dat heb ik nog niet gedaan maar dat lijkt me niet zo moeilijk.
En ik wil al een tijdje weten wat die coordinaten zijn, wat de bron is en hoe verifieerbaar die is.
pi_152977532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:35 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En ik wil al een tijdje weten wat die coordinaten zijn, wat de bron is en hoe verifieerbaar die is.
Dat staat allemaal al maanden in de OP, RapaNui.

Bron is die GPSdata, die staat ook ergens gelinkt. Wikiloc dacht ik.

De drie punten op de route:

o Ingang Klim = splitsing met Horquetatrail
o Coördinaten - 8°49'51.84"N , 82°25'34.56"W
o Hoogte - 1725 m
o HERE-link

o Continental Divide - CD
o Coördinaten - 8°50'2.84"N , 82°25'27.92"W
o Hoogte - 1855 m

o Mirador
o Coördinaten - 8°50'5.42"N , 82°25'24.17"W
o Hoogte - 1844 m
o HERE-link

[ Bericht 39% gewijzigd door El_Matador op 26-05-2015 16:06:00 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152978258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:42 schreef RapaNui het volgende:
Hier mijn interpretatie plattegrondje mirador:
http://i.imgur.com/eiJUXTR.jpg?1

Wandelaars/hikers, steken als het ware schuin over (zie rode streep), om van het pad vanuit het dal, richting quebradas te lopen.
zijn er ook gegevens bekend van "de steep area"?
pi_152978474
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

zijn er ook gegevens bekend van "de steep area"?
Goede vraag! Ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Een grote onbekende...
Make my day!
pi_152979484
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:17 schreef agter het volgende:

[..]

Goede vraag! Ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Een grote onbekende...
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:24 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling
Pahlawan, please, als je de Pianista doet, kun je kijken en vragen wat die "steep area" is?

En vanaf welk punt (als je GPS hebt (op je telefoon), geniaal) en in welke windrichting (N 000-090 E) kun je de Caribische Zee zien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152980542
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:42 schreef RapaNui het volgende:
Hier mijn interpretatie plattegrondje mirador:
http://i.imgur.com/eiJUXTR.jpg?1

Wandelaars/hikers, steken als het ware schuin over (zie rode streep), om van het pad vanuit het dal, richting quebradas te lopen.
Op de NOS-video "hier hadden ze de weg terug moeten nemen" (OP-Video's-NOS) is het vrij duidelijk te zien dat ze van het NW aankomen op de Mirador, omhooglopend (boven jouw _499 dus) en inderdaad waar je het pad door hebt ongeveer naar het NE gaan (dus precies in de richting van de Caribische Zee). Die steep area is ~N, het uitzicht van SW (W is geblokkeerd door de bosjes) via S naar ESE.

Heb jogy gevraagd je Miradorplaatje in de OP te zetten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:37:08 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152981391
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op de NOS-video "hier hadden ze de weg terug moeten nemen" (OP-Video's-NOS) is het vrij duidelijk te zien dat ze van het NW aankomen op de Mirador, omhooglopend (boven jouw _499 dus) en inderdaad waar je het pad door hebt ongeveer naar het NE gaan (dus precies in de richting van de Caribische Zee). Die steep area is ~N, het uitzicht van SW (W is geblokkeerd door de bosjes) via S naar ESE.

Heb jogy gevraagd je Miradorplaatje in de OP te zetten.
huh?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:40:27 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152981487
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Pahlawan, please, als je de Pianista doet, kun je kijken en vragen wat die "steep area" is?

En vanaf welk punt (als je GPS hebt (op je telefoon), geniaal) en in welke windrichting (N 000-090 E) kun je de Caribische Zee zien?
:+ , 99 van de 100 keer zie je helemaal niets.

Dacht dat D er wel zou zitten
pi_152981740
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op de NOS-video "hier hadden ze de weg terug moeten nemen" (OP-Video's-NOS) is het vrij duidelijk te zien dat ze van het NW aankomen op de Mirador, omhooglopend (boven jouw _499 dus) en inderdaad waar je het pad door hebt ongeveer naar het NE gaan (dus precies in de richting van de Caribische Zee). Die steep area is ~N, het uitzicht van SW (W is geblokkeerd door de bosjes) via S naar ESE.

Heb jogy gevraagd je Miradorplaatje in de OP te zetten.
huh?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:52:35 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152981838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:49 schreef schuschuho het volgende:

[..]

huh?
Wauw *O* ik heb een kloon! Die post hier boven is van mij! Hoe kan dit nou?
pi_152981949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[ Op dinsdag 26 mei 2015 17:49 schreef schuschuho het volgende]

Wauw *O* ik heb een kloon! Die post hier boven is van mij! Hoe kan dit nou?
Je telepathische tweelinghelft?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152982138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:56 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Je telepathische tweelinghelft?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:49 schreef schuschuho het volgende:

[..]

huh?
Oud plaatje (OP #38) en de rugzakplek is eigenlijk de jeansplek, de vondsten nog verder en de rugzak nóg veel verder, maar dit zie ik qua Mirador (die ook hier nog op de verkeerde plek op de kaart stond), rode pijl moet meer NE zijn, maar goed.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152982270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:35 schreef RapaNui het volgende:
En ik wil al een tijdje weten wat die coordinaten zijn, wat de bron is en hoe verifieerbaar die is.
De coordinaten komen waarschijnlijk uit deze GPS-log van de Pianista tot aan de Mirador. Heen- en terugweg overlappen vrijwel, dus we kunnen er van uitgaan dat de log redelijk nauwkeurig is. We weten niet precies waar er omgedraaid is, maar het keerpunt is de administratieve grens en dus de continental divide. Het keerpunt is ook het hoogste punt van de route, dus logischerwijze de Mirador.

De trace geplot op een hoogtekaart:


Mapbox Satellite kaart met trace ingetekend:



Zelfde gebied als de kaart hierboven op Here:



De GPS-log geeft ons de volgende coordinaten voor de Mirador: 8.8346N, 82.4239W

Zie ook Google Maps (geen luchtfoto's, zoals we al wisten) en Openstreetmap.

Dit komt overeen met de Mirador zoals aangegeven door Baru, en wijkt mogelijk iets af van de Sinaproc kaart, zie hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

OP de here kaart is goed te zien hoe de bergkam (cd loopt)
Nee, dat is niet de bergkam.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:01 schreef BeCeiks het volgende:

http://i.imgur.com/eJnWXpf.jpg

Dit zou een/de kandidaat zijn.
Ja, klopt. Mogelijk loopt de Mirador nog iets naar het noordoosten door als de GPS-log bij het begin van de Mirador omkeert.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:49 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij is hier de mirador
Ik kan deze locatie nog steeds niet plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door math1985 op 26-05-2015 18:19:29 ]
pi_152982434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:07 schreef math1985 het volgende:

[..]

De coordinaten komen waarschijnlijk uit deze GPS-log van de Pianista tot aan de Mirador. Heen- en terugweg overlappen vrijwel, dus we kunnen er van uitgaan dat de log redelijk nauwkeurig is. We weten niet precies waar er omgedraaid is, maar het keerpunt is de administratieve grens en dus de continental divide. Het keerpunt is ook het hoogste punt van de route, dus logischerwijze de Mirador.

De trace geplot op een hoogtekaart:
[ afbeelding ]

Mapbox Satellite kaart met trace ingetekend:

[ afbeelding ]

Zelfde gebied als de kaart hierboven op Here:

[ afbeelding ]

De GPS-log geeft ons de volgende coordinaten voor de Mirador: 8.8346N, 82.4239W

Zie ook Google Maps (geen luchtfoto's, zoals we al wisten) en Openstreetmap.

Dit komt overeen met de Mirador zoals aangegeven door Baru, en wijkt mogelijk iets af van de Sinaproc kaart, zie hier.

[..]

Nee, dat is niet de bergkam.

[..]

Ja, klopt. Mogelijk loopt de Mirador nog iets naar het noordoosten door als de GPS-log bij het begin van de Mirador omkeert.

[..]

Ik kan deze locatie nog steeds niet plaatsen.
Wouw. Goede post!
Make my day!
pi_152982490
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:07 schreef math1985 het volgende:
Mirador: 8.8346N, 82.4239W
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:11 schreef agter het volgende:

[..]

Wouw. Goede post!
Zeker. ^O^

BNW / [ BNW- FB] Loop.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152982708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:07 schreef math1985 het volgende:
Mirador: 8.8346N, 82.4239W
daar heb ik hem ook al maanden staan
Mirador: 8.8346N, 82.4239W



maar er klopt dan iets niet ,dat vertel ik later :)

[ Bericht 6% gewijzigd door StaceySinger op 26-05-2015 18:34:25 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152982768
De cöordinaten die ik via HERE heb van de Mirador liggen 173 centimeter (niet eens Lisannes lengte) van die van wikiloc.

Mirador - HERE:
• GEarth: 8°50'5.32"N 82°25'25.36"W
• GEarth: 1844 m (over de CD dus!)

Mirador - wikiloc:
• GEarth: 8°50'5.28"N 82°25'25.32"W
• GEarth: 1849 m (ook over de CD; ligt op GEarth op 1855 m en blokkeert het uitzicht naar de Barú)
• wikiloc: 1887,93 m

[ Bericht 17% gewijzigd door El_Matador op 26-05-2015 19:00:33 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:27:44 #138
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152982836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar heb ik hem ook al maanden staan
Mirador: 8.8346N, 82.4239W

maar er klopt dan iets niet ,dat vertel ik later :)
Iets klopt er inderdaad niet aan, ik heb ook een vermoeden.
Ben benieuwd!

En op wat antwoorden wachten
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:28:28 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152982863
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:25 schreef El_Matador het volgende:
De cöordinaten die ik via HERE heb van de Mirador liggen 31,03 meter ten noordoosten (042). Kan makkelijk een afwijking tussen HERE en Google Earth zijn, zijn moeilijk een op een te vergelijken en ~30 m lijkt me een prima resolutie.

Mirador - HERE:
• 8°50'5.32"N 82°25'25.36"W
• 1844 m (over de CD dus!)

Mirador - GEarth-wikiloc:
• 8°50'4.56"N 82°25'26.04"W
• 1853 m (precies op de CD)
Denk het niet, kijk ff naar die van Stacey
pi_152982996
Goh, waarom zouden Kris en Lisanne niet de Quetzal-trail uitgekozen hebben voor die -toen nog- Pleasant Day? :D

Technical difficulty: Difficult
Time: 11 hours 25 minutes


Helaas geen trails door de Geul en over Q1 en Q2. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:34:46 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152983068
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:
Goh, waarom zouden Kris en Lisanne niet de Quetzal-trail uitgekozen hebben voor die -toen nog- Pleasant Day? :D

Technical difficulty: Difficult
Time: 11 hours 25 minutes

Ik denk omdat iemand tegen ze gezegd heeft op 1 april, dat het weer/uitzicht boven op de Mirador die dag extreem goed was, en dat het een van de weinige dagen was, dat beide oceanen vanaf een punt te zien zouden zijn.
pi_152983390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk omdat iemand tegen ze gezegd heeft op 1 april, dat het weer/uitzicht boven op de Mirador die dag extreem goed was, en dat het een van de weinige dagen was, dat beide oceanen vanaf een punt te zien zouden zijn.
pi_152983457
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:25 schreef El_Matador het volgende:
De cöordinaten die ik via HERE heb van de Mirador liggen 31,03 meter ten noordoosten (042).
Ik had de coordinaten niet helemaal nauwkeurig afgelezen. Iets precieser is het 8.8348, -82.4237 of 08°50'05.2800", -082°25'25.3200", en dat klopt ook veel beter met jouw data. Hoe kom je trouwens aan de coordinaten via Here?

Als je nog naar Panama gaat, heb je dan ook de mogelijkheid een gps-log te maken, het liefst ook van het stuk na de CD?
pi_152983525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk omdat iemand tegen ze gezegd heeft op 1 april, dat het weer/uitzicht boven op de Mirador die dag extreem goed was, en dat het een van de weinige dagen was, dat beide oceanen vanaf een punt te zien zouden zijn.
Ja, dat is nu juist de attractie van Pleasant Day hike, El Pianista.
pi_152983528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:23 schreef StaceySinger het volgende:
maar er klopt dan iets niet ,dat vertel ik later :)
Ben benieuwd!
pi_152983652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:46 schreef math1985 het volgende:

[..]

Ik had de coordinaten niet helemaal nauwkeurig afgelezen. Iets precieser is het 8.8348, -82.4237 of 08°50'05.2800", -082°25'25.3200", en dat klopt ook veel beter met jouw data. Hoe kom je trouwens aan de coordinaten via Here?

Als je nog naar Panama gaat, heb je dan ook de mogelijkheid een gps-log te maken, het liefst ook van het stuk na de CD?
173 centimeter verschil nu.

Dat is niet eens Lisannes lengte.

_O_

Top, dan zitten we goed. Dat andere punt ligt dichter bij de CD.

De wikiloc laat op deze schaal (die GPS-punten liggen zo'n 30 m uit elkaar) de Mirador (6194 ft) áchter de CD niet zien in het profiel, maar wel in de maximaal gelopen hoogte (6203 ft)

Ook de hoogte van Google Earth klopt van geen kant.

Hoogtes op die wikiloc zijn 1890 m (CD), 1887 m (Mirador)
Hoogtes op Google Earth zijn 34-35 meter lager.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152983984
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:46 schreef math1985 het volgende:
Hoe kom je trouwens aan de coordinaten via Here?
- maximaal inzoomen op HERE
- punt plotten op HERE
- in de link van de HERE-pagina de DEC-coördinaten opzoeken
- op GEarth invoeren
- GEarth-punt DMS-coördinaten in de eigenschappen

quote:
Als je nog naar Panama gaat, heb je dan ook de mogelijkheid een gps-log te maken, het liefst ook van het stuk na de CD?
Uiteraard!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152984100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:46 schreef math1985 het volgende:

[..]

Ik had de coordinaten niet helemaal nauwkeurig afgelezen. Iets precieser is het 8.8348, -82.4237 of 08°50'05.2800", -082°25'25.3200", en dat klopt ook veel beter met jouw data. Hoe kom je trouwens aan de coordinaten via Here?

Als je nog naar Panama gaat, heb je dan ook de mogelijkheid een gps-log te maken, het liefst ook van het stuk na de CD?
Ben heel benieuwd met wat voor informatie de Panama-gangers terugkomen!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:16:40 #149
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152984404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:06 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd met wat voor informatie de Panama-gangers terugkomen!
Ik ben ook heel benieuwd naar waar anderen mee gaan komen, erg nevelig op dit moment op de CD.
pi_152984671
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd naar waar anderen mee gaan komen, erg nevelig op dit moment op de CD.
Slecht uitzicht dan maar je kunt toch wel een goede indruk van de Mirador zelf krijgen.
pi_152984773
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat staat allemaal al maanden in de OP, RapaNui.

Bron is die GPSdata, die staat ook ergens gelinkt. Wikiloc dacht ik.

De drie punten op de route:

o Ingang Klim = splitsing met Horquetatrail
o Coördinaten - 8°49'51.84"N , 82°25'34.56"W
o Hoogte - 1725 m
o HERE-link

o Continental Divide - CD
o Coördinaten - 8°50'2.84"N , 82°25'27.92"W
o Hoogte - 1855 m

o Mirador
o Coördinaten - 8°50'5.42"N , 82°25'24.17"W
o Hoogte - 1844 m
o HERE-link
Dat is nou net het probleem: ik kan op wikiloc geen GPS data vinden. Of ik kijk verkeerd, dat is heel goed mogelijk.

Als dat het geval is, please, hoe krijg ik de GPS data zichtbaar (of moet ik een bril opzetten, kan ook).
pi_152984935
De GPS data zit achter de login. Hier de complete GPX file voor wie geen account wil aanmaken:

http://pastebin.com/BgHm7XZ2
pi_152985273
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- maximaal inzoomen op HERE
- punt plotten op HERE
- in de link van de HERE-pagina de DEC-coördinaten opzoeken
- op GEarth invoeren
- GEarth-punt DMS-coördinaten in de eigenschappen

[..]

Uiteraard!
hebben jullie al een vergunning dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152985567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wauw *O* ik heb een kloon! Die post hier boven is van mij! Hoe kan dit nou?
Wauw ik ook!
pi_152985653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:31 schreef math1985 het volgende:
De GPS data zit achter de login. Hier de complete GPX file voor wie geen account wil aanmaken:

http://pastebin.com/BgHm7XZ2
Hier heb ik wat aan! Thanks!
pi_152988650
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
Mirador
o Coördinaten - 8°50'5.42"N , 82°25'24.17"W
o Hoogte - 1844 m
o HERE-link

Zie ik nou dat er -volgens wikiloc- andere coordinaten gelden voor deze plek(ken) op 1844m hoogte?
<trkpt lat="8.833778" lon="-82.425118">
<ele>1844.0</ele>

<trkpt lat="8.833857" lon="-82.424926">
<ele>1844.4</ele>

<trkpt lat="8.833292" lon="-82.425249">
<ele>1844.0</ele>
pi_152988767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Zie ik nou dat er -volgens wikiloc- andere coordinaten gelden voor deze plek(ken) op 1844m hoogte?
<trkpt lat="8.833778" lon="-82.425118">
<ele>1844.0</ele>

<trkpt lat="8.833857" lon="-82.424926">
<ele>1844.4</ele>

<trkpt lat="8.833292" lon="-82.425249">
<ele>1844.0</ele>
BNW / Kris & Lisanne #221 - Is het nou een Miradortje of Mirador
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152990989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:08 schreef RapaNui het volgende:
<trkpt lat="8.833292" lon="-82.425249">
<ele>1844.0</ele>
quote:
Als bijvoorbeeld 8.833292, -82.425249 geconverteerd wordt->N 8 49 59.9, W 82 25 30.9
Vergeleken met - 8°50'5.42"N , 82°25'24.17"W, hoeveel meter scheelt dat dan? Je zegt +1.70m? Klopt dat?
pi_152991412
quote:
Ook de hoogte van Google Earth klopt van geen kant.
Het definiëren van (hoogte boven) zeeniveau is verre van triviaal. Er is bijvoorbeeld al 2,33 meter verschil tussen de definitie van het zeeniveau in Nederland en België.

De meest precieze definitie van zeeniveau is de geoid, de vorm die het oppervlak van de oceanen zou aannemen onder de invloed van zwaartekracht en rotatie van de aarde. Die definitie is erg lastig in gebruik, vanwege het feit dat de zwaartekracht niet overal op aarde even sterk is, en de geoid rekening houdt met die verschillen. Daarom wordt zeeniveau vaak gedefinieerd door middel van een reference ellipsoid, wat in feite een afgeplatte bol is die de geoid probeert te benaderen.

GPS maakt gebruik van de WGS84 ellipsoid, dus wikiloc waarschijnlijk ook. Er kan tot 105 meter verschil optreden tussen de geoid en de WGS84 ellipsoid. In Boquete is het verschil ongeveer 15 meter (calculator).

Ik weet niet precies waar de hoogtes van El_Matador vandaan komen, en welke referentiesysteem deze gebruiken? Ik vermoed dat WGS84 en het referentiesysteem van El_Matador's gegevens ongeveer 30 meter verschillen.

(Dit is wat ik op internet kan vinden, ik ben ook geen expert hierin dus als er iemand mee leest met meer verstand van zaken, corrigeer me als ik iets verkeerds zeg.)
pi_152991718
Nou, bij mij deed Google Earth het ook helemaal niet, Misschien werd dat ermee bedoeld?
(Bing en Here deden het wel)
pi_152991802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:04 schreef math1985 het volgende:

[..]

Het definiëren van (hoogte boven) zeeniveau is verre van triviaal. Er is bijvoorbeeld al 2,33 meter verschil tussen de definitie van het zeeniveau in Nederland en België.

De meest precieze definitie van zeeniveau is de geoid, de vorm die het oppervlak van de oceanen zou aannemen onder de invloed van zwaartekracht en rotatie van de aarde. Die definitie is erg lastig in gebruik, vanwege het feit dat de zwaartekracht niet overal op aarde even sterk is, en de geoid rekening houdt met die verschillen. Daarom wordt zeeniveau vaak gedefinieerd door middel van een reference ellipsoid, wat in feite een afgeplatte bol is die de geoid probeert te benaderen.

GPS maakt gebruik van de WGS84 ellipsoid, dus wikiloc waarschijnlijk ook. Er kan tot 105 meter verschil optreden tussen de geoid en de WGS84 ellipsoid. In Boquete is het verschil ongeveer 15 meter (calculator).

Ik weet niet precies waar de hoogtes van El_Matador vandaan komen, en welke referentiesysteem deze gebruiken? Ik vermoed dat WGS84 en het referentiesysteem van El_Matador's gegevens ongeveer 30 meter verschillen.

(Dit is wat ik op internet kan vinden, ik ben ook geen expert hierin dus als er iemand mee leest met meer verstand van zaken, corrigeer me als ik iets verkeerds zeg.)
Dank voor je uitleg, helemaal.

Ik gebruik altijd Google Earth-hoogtes omdat dat het enig beschikbare systeem is om alles in 3D goed in beeld te krijgen.

Ik heb zelfs gespeeld met het idee het hele gebied in 3D in de software waarmee ik werk te vatten, maar dat ging me net iets te ver... :P

Alle GEarth-hoogtes komen daarvandaan, de positie (coördinaten) een combinatie van HERE, BING, GEarth/Maps en andere bronnen.

WGS84 is het meest standaard en ik weet niet welke bronnen wat gebruiken. Er zijn duizenden projectiesystemen in gebruik.

Dat kan wat kleine afwijkingen geven met alles. Het GEarth-hoogte-model is ook veel te grof en GEarth/Maps kloppen niet qua topografie, dat heeft matteo heel mooi laten zien.

HERE+GEarth vind ik nog steeds het prettigste voor het bovenste gebied. BING is handiger rond de kabelbruggen, jeans en rugzakplek.

[ Bericht 8% gewijzigd door El_Matador op 26-05-2015 22:17:29 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152991957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Als bijvoorbeeld 8.833292, -82.425249 geconverteerd wordt->N 8 49 59.9, W 82 25 30.9
Vergeleken met - 8°50'5.42"N , 82°25'24.17"W, hoeveel meter scheelt dat dan? Je zegt +1.70m? Klopt dat?
Geen idee, ik heb math's coördinaten gebruikt, maar het handigste is om (via wikiloc) een .kml te hebben en die direct in GEarth te laden. Stacey heeft dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152993146
ik heb een wit huisje ontdekt ongeveer 1500m na de mirador
er loopt ook een riviertje









[ Bericht 24% gewijzigd door StaceySinger op 26-05-2015 23:03:26 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152993538
Ik heb de .kml ook op pastebin gezet: http://pastebin.com/ceCtYkuP

Google Earth lijkt de EGM96 geoid te gebruiken. El_Matador, komen de waarden van wikiloc beter overeen met Google Earth als je er 15 meter afhaalt?
pi_152994565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
ik heb een wit huisje ontdekt ongeveer 1500m na de mirador
er loopt ook een riviertje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bekend als huis 12, op de paddock.
pi_152994655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Bekend als huis 12, op de paddock.
en wie woont daar ? mag via dm :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:14:42 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152994729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Bekend als huis 12, op de paddock.


Waar zie jij de paddock? Dit is toch voor de q1?
pi_152994760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en wie woont daar ?
Voor zover ik weet is dat niet permanent bewoond en behoort het tot de familie S die ook de huizen @ 13 bezitten (maar zelf ergens anders wonen).

Op Bing:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~
pi_152994863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat niet permanent bewoond en behoort het tot de familie S die ook de huizen @ 13 bezitten (maar zelf ergens anders wonen).
is nog een flink onderkomen
6 x7.30
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152994949
Ik neem aan dat je die huizen wel per 4x4 of motor ofzo kunt bereiken?
Iemand moet toch boodschappen doen, het huis gebouwd hebben etc?
Make my day!
pi_152994957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat niet permanent bewoond en behoort het tot de familie S die ook de huizen @ 13 bezitten (maar zelf ergens anders wonen).

Op Bing:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~

dat is het hem nou op bing heeft dat huis een andere vorm ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152994974
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:19 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat je die huizen wel per 4x4 of motor ofzo kunt bereiken?
Iemand moet toch boodschappen doen, het huis gebouwd hebben etc?
dat is een goeie agter :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152995005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat is een goeie agter :)
Hebben ze stroom? Water?
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:22:44 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152995054
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat is het hem nou op bing heeft dat huis een andere vorm ?
We hebben hier al meerdere huisje gezien die een ander dak hebben dan op andere sites.
pi_152995078
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:19 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat je die huizen wel per 4x4 of motor ofzo kunt bereiken?
Iemand moet toch boodschappen doen, het huis gebouwd hebben etc?
Voor zover we weten kun je daar alleen te voet of per helikopter komen. Nooit een weg gezien.
pi_152995103
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef agter het volgende:

[..]

Hebben ze stroom? Water?
Wild water. Er is geen elektriciteit.
pi_152995124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:23 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Voor zover we weten kun je daar alleen te voet of per helikopter komen. Nooit een weg gezien.
Dan zal er niet onlangs een nieuw dak op aangebracht zijn. :D
Make my day!
pi_152995217
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef agter het volgende:

[..]

Dan zal er niet onlangs een nieuw dak op aangebracht zijn. :D
Op Here staat hij ook:

https://www.here.com/coll(...)=Valle%20del%20Risco

Compleet met het gehoekte dak.

Ik acht het mogelijk dat dit het huis is heb in een vorige discussie de achtergrond proberen te construeren en kwam ongeveer op huis 12 uit. Anderen (o.a. Mata) menen dat het ergens anders staat. Vooral dicht bij de 2e kabelbrug is populair, maar dat kan m.i. niet vanwege de hoogteverschillen en de ligging van bergen.:

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=28
pi_152995256
Dat huis staat toch ver voorbij de paddocks (ri NNW)?
pi_152995391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:28 schreef 11en30 het volgende:
Dat huis staat toch ver voorbij de paddocks (ri NNW)?
Midden in de paddock. Volgens de overlevering gaat (Baru) gaat het pad naar de 1e kabelbrug niet direct langs het huis en het pad naar huis 13 wel.
pi_152995431
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:19 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat je die huizen wel per 4x4 of motor ofzo kunt bereiken?
Iemand moet toch boodschappen doen, het huis gebouwd hebben etc?
Goeie vragen.

Ik neem aan dat de meeste van die hutjes lopend gebouwd zijn. Misschien brommertjes en kleine karretjes en ezels.

Perico heeft lang geleden een kaart gemaakt tot waar je met de auto (4x4) kan komen. Dat is nog noordelijker dan de Finca van F.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152995435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:32 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Midden in de paddock. Volgens de overlevering gaat (Baru) gaat het pad naar de 1e kabelbrug niet direct langs het huis en het pad naar huis 13 wel.
Vlgs mij laat je nu twee verschillende locaties zien. (Op Here een andere dan op Bing)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152995437
Ik vraag me af hoe die mensen daar leven. Met een gezin?
Hoe lang moet je lopen naar de bewoonde wereld?
Kinderen niet naar school.
Make my day!
pi_152995448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Op Here staat hij ook:

https://www.here.com/coll(...)=Valle%20del%20Risco

Compleet met het gehoekte dak.

Ik acht het mogelijk dat dit het huis is heb in een vorige discussie de achtergrond proberen te construeren en kwam ongeveer op huis 12 uit. Anderen (o.a. Mata) menen dat het ergens anders staat. Vooral dicht bij de 2e kabelbrug is populair, maar dat kan m.i. niet vanwege de hoogteverschillen en de ligging van bergen.:

http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=28
het vreemde is dat er in 2013 geen huis stond :?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152995454
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Perico heeft lang geleden een kaart gemaakt tot waar je met de auto (4x4) kan komen. Dat is nog noordelijker dan de Finca van F.
Maar hoe? Vanaf welke kant?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152995476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:35 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Maar hoe? Vanaf welke kant?


Vanaf het noordoosten (bij Almirante, die kant op).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152995548
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plaatje staat gelinkt in de OP en ook in mijn video.
momentje.
Vanaf het noordoosten (bij Almirante, die kant op).
Dan is het iets logischer dat je 'nog noordelijker' kunt komen met een 4x4.
;)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_152995552
Volgens mij is dat Perico zijn kaart

Verder: Goed gevonden Stacey
pi_152995576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:38 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dan is het iets logischer dat je 'nog noordelijker' kunt komen met een 4x4.
;)
Finca van F ligt op de paddock links (W) van de 7 van 127 km...

Langs de Changuinola is dat nog iets van 15 km vanaf het punt tot waar je met een 4x4 kan komen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152995686
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:34 schreef agter het volgende:
Ik vraag me af hoe die mensen daar leven. Met een gezin?
Hoe lang moet je lopen naar de bewoonde wereld?
Kinderen niet naar school.
Volgens mij is geen van die huizen (meeste zijn trekkershutten zoals de Sinaproc-hut) daar tussen Finca F. en de CD permanent bewoond!

Ik neem ook aan dat F meestal in zijn huis in Boquete zit en de finca in de weekenden/vrije gidsdagen bezoekt.

Is heel normaal in Latijns-Amerika om 2 huizen te hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:42:58 #192
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152995696
Om nog even terug te komen op de fotorichting van #499 en de Iphone
Ik kom tot m'n verrassing uit op vrijwel pal Zuid.
Dwz. dat het midden van de foto naar (gokje) kompaskoers 175 graden kijkt.
Ik had verwacht dat het ietwat meer naar het oosten zou zijn, er van uit gaande dat ik het goede punt op de achtergrong gevonden heb.





[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 27-05-2015 00:12:50 ]
Wie dit leest is gek
pi_152995742
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij is geen van die huizen (meeste zijn trekkershutten zoals de Sinaproc-hut) daar tussen Finca F. en de CD permanent bewoond!

Ik neem ook aan dat F meestal in zijn huis in Boquete zit en de finca in de weekenden/vrije gidsdagen bezoekt.

Is heel normaal in Latijns-Amerika om 2 huizen te hebben.
Ah, okay.
Make my day!
pi_152995932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:38 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij is dat Perico zijn kaart

Verder: Goed gevonden Stacey
nou het gaat mij om het volgende
het is aan de schaduw naast het huis te zien geen laag huisje,als ik het opmeet is het 6 x7.30
als het er in 2013 niet stond en in 2015 wel > moet het in die tussentijd gebouwd zijn
een huisje op die plek bouwen doe je niet in enkele weken lijkt me
Als het van steen is moeten er ook allerlei machines etc. gestaan hebben
Betonmolen aggregaat etc...
hoe komen die daar is het mogelijk om daar (op die plek) met een auto/4wdrive te komen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152996101
El Pianista
Het pianistapad loopt zoals we gezien hebben tot aan de Mirador waar men subiet weer omkeer maakt om terug te gaan.

Waarom?

Misschien dat "Lisanne dit niet leuk had gevonden" en Edwin en zijn vrienden juist wel heel erg, maar het is een bijzonder pad, die Geul. Vrij uniek en een logisch vervolg op een mooie wandeling. Dan 2 schattige beekjes en dan een kleine 30 meter en de paddocks met misschien nog een leuk uitzichtje als het niet mistig is en dan terug.

Waarom loopt de El Pianista niet tot de paddocks? Van wat we ervan gezien hebben, is dat een mooie gevarieerde route makkelijk op een dagje te lopen.

Is het stuk Mirador-Begin Paddocks expres weggelaten uit het Pianistapad?

Is het een ideale schuilplaats voor derden met kwaad in de zin, geïnformeerd dat twee "lekker blonde dametjes in korte broekjes daarheen gestuurd waren"?

Zit het vol afgronden, waar je verraderlijk in kan vallen? Zeker als je net een comfortabele Geul naast je hebt gehad?

Waarom stoppen en teruggaan op de Mirador?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152996157
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Om nog even terug te komen op de fotorichting van #499 en de Iphone
Ik kom tot m'n verrassing uit op vrijwel pas Zuid.
Dwz. dat het midden van de foto naar (gokje) kompaskoers 175 graden kijkt.
Ik had verwacht dat het ietwat meer naar het oosten zou zijn, er van uit gaande dat ik het goede punt op de achtergrong gevonden heb.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
no offence, maar ik snap er geen reet van :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:03:18 #197
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152996299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

no offence, maar ik snap er geen reet van :)
Het komt er op neer dat de foto recht naar het zuiden gemaakt is.
Niet zo belangrijk, maar handig bij het onderzoeken van schaduwen en bepalen van afstanden
Wie dit leest is gek
pi_152996304
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nou het gaat mij om het volgende
het is aan de schaduw naast het huis te zien geen laag huisje,als ik het opmeet is het 6 x7.30
als het er in 2013 niet stond en in 2015 wel > moet het in die tussentijd gebouwd zijn
een huisje op die plek bouwen doe je niet in enkele weken lijkt me
Als het van steen is moeten er ook allerlei machines etc. gestaan hebben
Betonmolen aggregaat etc...
hoe komen die daar is het mogelijk om daar (op die plek) met een auto/4wdrive te komen ?
Het lijkt erop dat je flink met je satellietfoto hebt zitten draaien. Zo lijkt hij goed vergelijkbaar, maar is nog steeds iets gedraaid t.o.v. HERE in Noord - Zuid. In het rode cirkeltje zou huis 12 moeten staan. Het lijkt erop, maar de foto is eigenlijk niet goed genoeg.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
pi_152996365
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:55 schreef El_Matador het volgende:

Waarom loopt de El Pianista niet tot de paddocks? Van wat we ervan gezien hebben, is dat een mooie gevarieerde route makkelijk op een dagje te lopen.

Na regen zijn die geulen - holle wegen zelf waarschijnlijk riviertjes. Vol modder. Onbegaanbaar. Je gaat het zien!
pi_152996372
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Om nog even terug te komen op de fotorichting van #499 en de Iphone
Ik kom tot m'n verrassing uit op vrijwel pas Zuid.
Dwz. dat het midden van de foto naar (gokje) kompaskoers 175 graden kijkt.
Ik had verwacht dat het ietwat meer naar het oosten zou zijn, er van uit gaande dat ik het goede punt op de achtergrong gevonden heb.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk dat je goed zit.

Het is op de topografische kaart moeilijk te zien tot waar je nog over die bergkam in het SE (die links op de foto die je uitgelicht hebt) te kijken.

Mijn 155 was gebaseerd op de kortste afstand naar de Caribbean, maar 175 lijkt me beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152996377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je flink met je satellietfoto hebt zitten draaien. Zo lijkt hij goed vergelijkbaar, maar is nog steeds iets gedraaid t.o.v. HERE in Noord - Zuid. In het rode cirkeltje zou huis 12 moeten staan. Het lijkt erop, maar de foto is eigenlijk niet goed genoeg.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
nee ik heb niks zitten draaien
in GE zit een functie historical imagery
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152996390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:07 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Na regen zijn die geulen - holle wegen zelf waarschijnlijk riviertjes. Vol modder. Onbegaanbaar. Je gaat het zien!
Goed punt met impermeabele andesieten.

Toch, voor de droge maanden december-april een prima stuk om te doen.

En inderdaad. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152996423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee ik heb niks zitten draaien
in GE zit een functie historical imagery
Het is dezelfde plek volgens mij, maar een slordige 190 graden gedraaid t.o.v. noord - zuid. Wie het gedaan heeft is niet zo'n punt. Foto heeft te weinig resolutie en contrast, helaas
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:14:49 #204
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_152996499
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]


[..]

Pahlawan, please, als je de Pianista doet, kun je kijken en vragen wat die "steep area" is?

En vanaf welk punt (als je GPS hebt (op je telefoon), geniaal) en in welke windrichting (N 000-090 E) kun je de Caribische Zee zien?
Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
pi_152996554
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Ah, je was al geweest.

Ok, prima.

Hoe was het weer?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152996575
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Hartstikke goed pahlawan !! ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:18:45 #207
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152996578
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Ben je voorbij de Mirador geweest?
pi_152996690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:18 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ben je voorbij de Mirador geweest?
Nee dat is ie niet. Het was mistig
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:26:18 #209
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152996709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee dat is ie niet. Het was mistig
Okay. Dank je. Maar het was wel de bedoeling?
pi_152996821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Okay. Dank je. Maar het was wel de bedoeling?
Nee.
Pahlawan postte vorige week dat ie naar Boquete ging. Ik was al dankbaar dat ie de Pianista wilde doen.
Top Pahlawan ^O^
Ik bedoel, als je maar een paar dagen in Boquete bent dan denk ik dat er toch wel leukere trails zijn dan deze 'one day pleasant hike"
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:35:14 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152996876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
super bedankt! en nog een fijne reis!
pi_152996886
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Om nog even terug te komen op de fotorichting van #499 en de Iphone
Ik kom tot m'n verrassing uit op vrijwel pal Zuid.
Dwz. dat het midden van de foto naar (gokje) kompaskoers 175 graden kijkt.
Ik had verwacht dat het ietwat meer naar het oosten zou zijn, er van uit gaande dat ik het goede punt op de achtergrong gevonden heb.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ZZO postte ik in het vorige topic volgens mijn berekening ahv foto en video materiaal

In het geval dat beide wateren te zien zijn vanaf de mirador kan dat volgens mij alleen als je in zzo richting kijkt naar de Pacific, ivm de bomen dus.
BNW / Kris & Lisanne #220 - Is het nou een Miradortje of Mirador

[ Bericht 9% gewijzigd door bladwijzer op 27-05-2015 00:41:30 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:38:30 #213
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152996905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee.
Pahlawan postte vorige week dat ie naar Boquete ging. Ik was al dankbaar dat ie de Pianista wilde doen.
Top Pahlawan ^O^
Ik bedoel, als je maar een paar dagen in Boquete bent dan denk ik dat er toch wel leukere trails zijn dan deze 'one day pleasant hike"
Leukere trails dan de 'one day pleasant hike' zijn er. Alhoewel de Pianista nu gewoon interessant is. Tof van/voor Pahlawan dat hij deze tocht nu heeft gedaan en je informeert.
pi_152997004
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Mooie vakantie nog. We zien wel wat Jackie met wie deelt.
pi_152997020
Waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is of er (ook vanwege de vele inbraken en omdat er veel expats wonen) of er daar in het stadje en bij veel huizen,winkels en restaurants etc. security camera's hangen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152997182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:46 schreef StaceySinger het volgende:
Waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is of er (ook vanwege de vele inbraken en omdat er veel expats wonen) of er daar in het stadje en bij veel huizen,winkels en restaurants etc. security camera's hangen.
Daar wordt de laatste dagen veel over gepost op Boquete.ning ivm een recente overval op expats
http://boquete.ning.com/f(...)0851&page=6#comments
pi_152997237
nog 1

On Thursday, May 30 a lady visiting Boquete went to PriceMart to shop. At about 10:30 A.M. as she exited her car, a man around 30 years old was crouching near her door. One of his hands was hidden and he indicated by his movements that he had a weapon of some kind inside his shirt. He demanded money. She produced some money and gave it to him. Fortunately she retained her passport and other documents.
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A690833
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152997295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Goedemorgen, ga je gang.
Thanks!

Goed, ik ben vanaf het moment van de verdwijning zelf uitgegaan van een misdrijf. Wellicht is dat mijn ietwat cynische houding dan wel een tikkeltje pessimistisch betreft dingen in het algemeen. Wel ben ik onder andere mede door FOK! ben ik wel meer open minded gaan kijken naar andere mogelijkheden waaronder verdwalen dan wel een noodlottig ongeluk. Toch de foto analyses van laatst hebben me weer flink aan het denken gezet idem voor de inhoud van de tas.

Anyhow, ik zal de boel hier niet mee ophouden en de komende dagen verder met de discussie meegaan zoals 'ie nu gaat.
pi_152997303
De stelling dat die jeugbendes zich hoofdzakelijk met elkaar bezig houden kan nu ook wel eens naar het land der fabelen verwezen worden.
pi_152997368
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:14 schreef bladwijzer het volgende:
De stelling dat die jeugbendes zich hoofdzakelijk met elkaar bezig houden kan nu ook wel eens naar het land der fabelen verwezen worden.
Huh?

Nee, jeugdbendes houden zich bezig met zogenaamd kleine criminaliteit.

Inbraken, overvallen, zakkenrollen, drugshandel, etc.

Daarnaast zullen ze als ze moeten concurreren ook elkaar lastig vallen.

Twee blonde vrouwen lastigvallen is voor een jeugdbende geen dagelijkse routine, itt bovenstaande.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152997394
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh?

Nee, jeugdbendes houden zich bezig met zogenaamd kleine criminaliteit.

Inbraken, overvallen, zakkenrollen, drugshandel, etc.

Daarnaast zullen ze als ze moeten concurreren ook elkaar lastig vallen.

Twee blonde vrouwen lastigvallen is voor een jeugdbende geen dagelijkse routine, itt bovenstaande.
Een uit de hand gelopen of mislukte overval denk ik dan aan.
Als je het nieuws enigszins gevolgd hebt zal het je niet ontgaan zijn dat jeugdbendes worden ingezet door meerderjarige criminelen vanwege de lage strafmaat voor minderjarigen die al enige tijd ter discussie staat en recent is aangepast.
pi_152997417
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:26 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Een uit de hand gelopen of mislukte overval denk ik dan aan.
Als je het nieuws enigszins gevolgd hebt zal het je niet ontgaan zijn dat jeugdbendes worden ingezet door meerderjarige criminelen vanwege de lage strafmaat voor minderjarigen die al enige tijd ter discussie staat en recent is aangepast.
Ja, dat is dus het probleem; er is niks gejat. :D

Dat was vanaf de vondst van de rugzak ook de motivatie om het misdrijfscenario op een extreem lager pitje te zetten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152997450
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is dus het probleem; er is niks gejat. :D

Dat was vanaf de vondst van de rugzak ook de motivatie om het misdrijfscenario op een extreem lager pitje te zetten.
Welk woord van een mislukte overval begrijp jij niet?
pi_152997475
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:32 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Welk woord van een mislukte overval begrijp jij niet?
Ok, maar de rest van de vele uren buiten die minutenlange overval is natuurlijk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 27 mei 2015 @ 05:03:37 #225
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152998006
Ik heb ook maar eens wat GPS coordinaten van een enthousiaste wandelaar geconverteerd naar Lengte en Breedtegraden en geplot in Global Mapper.

Het was een Mirador zonder bord of het mooie uitzicht van img_499 en 500. Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

pi_152998330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:13 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:

[..]

Thanks!

Goed, ik ben vanaf het moment van de verdwijning zelf uitgegaan van een misdrijf. Wellicht is dat mijn ietwat cynische houding dan wel een tikkeltje pessimistisch betreft dingen in het algemeen. Wel ben ik onder andere mede door FOK! ben ik wel meer open minded gaan kijken naar andere mogelijkheden waaronder verdwalen dan wel een noodlottig ongeluk. Toch de foto analyses van laatst hebben me weer flink aan het denken gezet idem voor de inhoud van de tas.

Anyhow, ik zal de boel hier niet mee ophouden en de komende dagen verder met de discussie meegaan zoals 'ie nu gaat.
Heel graag, iedere gedachte is welkom.
pi_152998366
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Ik ben heel benieuwd! Geweldig dat je dit hebt willen doen.
pi_152998570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 05:03 schreef Perico het volgende:
Ik heb ook maar eens wat GPS coordinaten van een enthousiaste wandelaar geconverteerd naar Lengte en Breedtegraden en geplot in Global Mapper.

Het was een Mirador zonder bord of het mooie uitzicht van img_499 en 500. Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

[ afbeelding ]
Mooi duidelijk.
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:48:53 #229
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152998993
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:26 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Een uit de hand gelopen of mislukte overval denk ik dan aan.
Als je het nieuws enigszins gevolgd hebt zal het je niet ontgaan zijn dat jeugdbendes worden ingezet door meerderjarige criminelen vanwege de lage strafmaat voor minderjarigen die al enige tijd ter discussie staat en recent is aangepast.
Goed verwoord en onderbouwd!
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:50:23 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152999013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 05:03 schreef Perico het volgende:
Ik heb ook maar eens wat GPS coordinaten van een enthousiaste wandelaar geconverteerd naar Lengte en Breedtegraden en geplot in Global Mapper.

Het was een Mirador zonder bord of het mooie uitzicht van img_499 en 500. Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

[ afbeelding ]
We hebben een nieuwe master!

Wat een werk weer, top!
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:55:24 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152999078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:13 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:

[..]

Thanks!

Goed, ik ben vanaf het moment van de verdwijning zelf uitgegaan van een misdrijf. Wellicht is dat mijn ietwat cynische houding dan wel een tikkeltje pessimistisch betreft dingen in het algemeen. Wel ben ik onder andere mede door FOK! ben ik wel meer open minded gaan kijken naar andere mogelijkheden waaronder verdwalen dan wel een noodlottig ongeluk. Toch de foto analyses van laatst hebben me weer flink aan het denken gezet idem voor de inhoud van de tas.

Anyhow, ik zal de boel hier niet mee ophouden en de komende dagen verder met de discussie meegaan zoals 'ie nu gaat.
Laten we gewoon afspreken dat je post wat je wilt posten en vraagt wat je wilt vragen, soms is het prettig om oude patronen te doorbreken. Die ellenlange discussies hier zorgen niet voor een positieve bijdrage.

Kijk maar eens naar Pahlawan en Jackie, wat hebben die samen gedaan? Is toch ook super!

Ik ben dus heel benieuwd naar je mening!
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:06:46 #232
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152999205
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:26 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Een uit de hand gelopen of mislukte overval denk ik dan aan.
Als je het nieuws enigszins gevolgd hebt zal het je niet ontgaan zijn dat jeugdbendes worden ingezet door meerderjarige criminelen vanwege de lage strafmaat voor minderjarigen die al enige tijd ter discussie staat en recent is aangepast.
Jeugdbendes worden ook ingezet om schulden te innen en druk te zetten, juist de wat jongere garde binnen een bende.
Rode Lor had meer schulden dan de kosten van de huurauto, deze bedroegen $ 500, daarnaast had zij haar huur van het appartement niet betaald.

Dit is een van de scenario´s waar ik rekening mee hou, persoonsverwisseling tussen Lor en Kris.
En dat dit goed uit de hand is gelopen.
pi_152999401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:15 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat niet permanent bewoond en behoort het tot de familie S die ook de huizen @ 13 bezitten (maar zelf ergens anders wonen).

Op Bing:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~

Dat H12 ook van fam. S zou zijn, is nieuw voor mij. Heeft Baru nooit beweerd? Van H13 was bekend.

Waar is de bron dat H12 van fam. S. is? Kun je een link plaatsen naar citaat Baru (bijvoorbeeld)?
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:27:47 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152999537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 05:03 schreef Perico het volgende:
Ik heb ook maar eens wat GPS coordinaten van een enthousiaste wandelaar geconverteerd naar Lengte en Breedtegraden en geplot in Global Mapper.

Het was een Mirador zonder bord of het mooie uitzicht van img_499 en 500. Maar wel ook bekend van beeldmateriaal van de Master of the Mountain.

[ afbeelding ]
Daarom denk ik ook dat de Mirador die wij kennen, verder richting noorden ligt.
Deze ligt al redelijk nabij de cd. Mooi te zien dat de route nu geheel in beeld gebracht is, en dat dit onderbouwd is met beeld materiaal en gps/punten.
Het zou prachtig zijn als D en M met dezelfde gegevens en punten zouden komen.

Wie woont er in dat huisje? Dat is niet het laatste huisje, maar het een na laatste huisje en ligt op de plek waar HK op de video zei:
Tot hier zijn ze gekomen indien ze na de foto bij de q1 zijn omgedraaid. Hier zouden ze de noodoproepen ook hebben kunnen doen.
pi_152999623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

het vreemde is dat er in 2013 geen huis stond :?

[ afbeelding ]
Rechts van het ingetekende geel huisje, zie ik een witte vierkant. Zou dat niet gewoon het huis kunnen zijn?
pi_152999773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je flink met je satellietfoto hebt zitten draaien. Zo lijkt hij goed vergelijkbaar, maar is nog steeds iets gedraaid t.o.v. HERE in Noord - Zuid. In het rode cirkeltje zou huis 12 moeten staan. Het lijkt erop, maar de foto is eigenlijk niet goed genoeg.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Juist, dat is het witte vierkantje waar ik het over had.
pi_153000403
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:04 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mooi duidelijk.
ik zie 2 steep slopes aan de Boquete kant, interessant. Ook een met een rivier eronder.
Waar stroomt die uiteindelijk naar toe?

Verder ken ik in mijn nabije omgeving mensen met een totaal gebrek aan richtinggevoel.
Voorbeeld: loop je mee in een hoofdstraat, gaat rechtsaf, en dan links een winkel in.
Ga je de winkel weer uit om terug te gaan naar de hoofdstraat (moet je dus rechtsaf de winkel uit);
consequent verkeerd lopen (linksaf).

On topic: ik vraag me af of K en L veel richtinggevoel hadden, zo niet, of ze mogelijk bij een mogelijke terugkomst op de CD s' middags niet per ongeluk rechtsaf de steep area ingelopen zijn op,de CD.

Wellicht, omdat het zo duidelijk is als je daar aankomt (voor locals) heeft niemand er uberhaupt ingekeken?
Is FG daar wezen kijken bv, of Sinaproc? Senafront?
  woensdag 27 mei 2015 @ 10:21:30 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153000705
http://www.npo.nl/eenvandaag/15-05-2014/AT_2013040/POMS_AT_527392

Hoezo is Boquete veilig?
Dit fragment uit mei 2014, waarin diverse personen aan het woord komen, blijkt duidelijk dat Boquete niet zo idyllisch is als sommige hier ons willen doen geloven.

Edit: er wordt ook gesproken over de rol van sommige taxichauffeurs in deze reportage.

[ Bericht 11% gewijzigd door ootjekatootje op 27-05-2015 10:35:16 ]
pi_153000937
9 Kilo cocaine gevonden in een politiebus in Chiriquí. De chauffeur van de bus zit erachter, hij is zelf geen politieman.
http://infochiriqui.com/noticias/bus-de-la-policia-con-droga/
  woensdag 27 mei 2015 @ 10:36:21 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153001023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 10:31 schreef RapaNui het volgende:
9 Kilo cocaine gevonden in een politiebus in Chiriquí. De chauffeur van de bus zit erachter, hij is zelf geen politieman.
http://infochiriqui.com/noticias/bus-de-la-policia-con-droga/
Opmerkelijk, dat ze die hebben onderschept.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:21:12 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_153002090
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
geniaal van jackie en bedankt dat je op zijn voorstel bent ingegaan.
pi_153004785
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:14 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Ik heb maandag de pianista gelopen. Ik heb van jackie12 opdrachten meegekregen om informatie te verzamelen. Dit heb ik gedaan, en ik jackie12 de gevraagde informatie zo goed mogelijk proberen te geven. Aangezien ik hiervoor een vergoeding heb gehad is het niet aan mij om deze informatie met jullie te delen.
Wat fijn, Pahlawan. Veel plezier nog op reis.
pi_153005728
Pahlawan (die ik voortaan zal afkorten als PW) heeft dus de Pianista gedaan.
Heb veel info en foto's van hem gekregen.

Er zijn een aantal opmerkelijke dingen gebeurd en 1 van die dingen is dat zijn "mirador" een andere is dan "onze" mirador.

PW liep met een gids en op een gegeven moment zei de gids dat ze op de top waren terwijl PW niet echt het gevoel had dat ze op de top waren.
Hij heeft een korte video van deze plek gemaakt en inderdaad het is niet "onze" mirador.

https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0

Toch weet ik naar aanleiding van de foto's die hij onderweg heeft gemaakt dat hij wel langs hetzelfde pad is gegaan omdat er gelijkenissen zijn met AFK en Edwin P zijn video.

Perico heeft weer top werk geleverd met het in kaart brengen van de trail.

Waar ligt PW zijn top ten opzichte van "onze" top.
(is er uberhaupt unaniem besloten waar onze top ligt??)

Top PW: Gps top 8,834657 -82,42411
pi_153006154
Dank je Jackie dat je dit met ons wilt delen
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:55:39 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153006385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:34 schreef jackie12 het volgende:
Pahlawan (die ik voortaan zal afkorten als PW) heeft dus de Pianista gedaan.
Heb veel info en foto's van hem gekregen.

Er zijn een aantal opmerkelijke dingen gebeurd en 1 van die dingen is dat zijn "mirador" een andere is dan "onze" mirador.

PW liep met een gids en op een gegeven moment zei de gids dat ze op de top waren terwijl PW niet echt het gevoel had dat ze op de top waren.
Hij heeft een korte video van deze plek gemaakt en inderdaad het is niet "onze" mirador.

https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0

Toch weet ik naar aanleiding van de foto's die hij onderweg heeft gemaakt dat hij wel langs hetzelfde pad is gegaan omdat er gelijkenissen zijn met AFK en Edwin P zijn video.

Perico heeft weer top werk geleverd met het in kaart brengen van de trail.

Waar ligt PW zijn top ten opzichte van "onze" top.
(is er uberhaupt unaniem besloten waar onze top ligt??)

Top PW: Gps top 8,834657 -82,42411


Hierin zitten toch alle gps punten, tot aan de top waar PW kon komen?
pi_153006442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hierin zitten toch alle gps punten, tot aan de top waar PW kon komen?
Klopt.
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:02:07 #247
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153006634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt.


lastig dat iedereen hier andere karten gebruikt, moeilijk om het in een overzicht te zien.
pi_153007055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Klopt.
vreemd dan hebben de dames misschien de La Piedra hike gedaan ?
daar is ook een mirador
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153007151
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vreemd dan hebben de dames misschien de La Piedra hike gedaan ?
daar is ook een mirador
Loopt die eerst parallel aan het Pianistapad?
pi_153007269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:19 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Loopt die eerst parallel aan het Pianistapad?
dat weet ik (nog) niet
er is wel een mirador



I recommend doing the La Piedra hike for an amazing view over the town and the pacific coast.

http://dreamwalker.info/category/places/

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153007414
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:29:24 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153007469
wel mooi uitzicht op Boquete

wat ruist er door het struikgewas? Zeker niet bang voor slangetjes:
pi_153007626
Volgens mij is de Piedra Hike dezelfde als de Piedra Alto Lino Hike.
Deze begint naast Casa Pedro van Peter C.

Is wel in de buurt bij het restaurant Il Pianista maar gaat een andere berg op
pi_153008067
Waar komt de kaart op https://www.flickr.com/ph(...)2623/in/photostream/ vandaan? Dit is van een andere persoon dan PW, toch? Als iemand de ruwe gps-punten heeft kan ik hem op dezelfde map als de andere trace plotten.
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:51:34 #255
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153008275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:46 schreef math1985 het volgende:
Waar komt de kaart op https://www.flickr.com/ph(...)2623/in/photostream/ vandaan? Dit is van een andere persoon dan PW, toch? Als iemand de ruwe gps-punten heeft kan ik hem op dezelfde map als de andere trace plotten.
Perico is inderdaad een andere persoon dan PW
IMO is het wel fijn om 1 kaart te maken, imv of 5 verschillende kaarten.
pi_153008481
Ik ben voor een feitelijke kaart van het Pianistapad.
PW heeft mij verschillende coordinaten gegeven waar Perico een kaart van heeft gemaakt.

Van PW zijn top gaf ik net de coordinaten. Is er overeenstemming waar onze top ligt?
Volgens mij namelijk niet.
pi_153008541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

lastig dat iedereen hier andere karten gebruikt, moeilijk om het in een overzicht te zien.

Het valt me op dat de roze lijn halverwege een knik naar rechts heeft waar die van PW doorloopt.
pi_153008664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:34 schreef jackie12 het volgende:
Pahlawan (die ik voortaan zal afkorten als PW) heeft dus de Pianista gedaan.
Heb veel info en foto's van hem gekregen.

Er zijn een aantal opmerkelijke dingen gebeurd en 1 van die dingen is dat zijn "mirador" een andere is dan "onze" mirador.

PW liep met een gids en op een gegeven moment zei de gids dat ze op de top waren terwijl PW niet echt het gevoel had dat ze op de top waren.
Hij heeft een korte video van deze plek gemaakt en inderdaad het is niet "onze" mirador.

https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0

Toch weet ik naar aanleiding van de foto's die hij onderweg heeft gemaakt dat hij wel langs hetzelfde pad is gegaan omdat er gelijkenissen zijn met AFK en Edwin P zijn video.

Perico heeft weer top werk geleverd met het in kaart brengen van de trail.

Waar ligt PW zijn top ten opzichte van "onze" top.
(is er uberhaupt unaniem besloten waar onze top ligt??)

Top PW: Gps top 8,834657 -82,42411
Maar Eva Wiessing, die met PM de Pianista hike deed, stond wel op dezelfde Mirador als K en L?

Zij deed daar namelijk verslag van het feit dat K en L het verkeerde pad terug hadden genomen.

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:04:58 #259
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153008747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het valt me op dat de roze lijn halverwege een knik naar rechts heeft waar die van PW doorloopt.
Hlaverwge de video van Eva staat een boerderij, das toch dezelfde al bij de y splitsing/video AFK waar zo op de terugweg hadden moeten zijn ls ze bij de q1 waren teruggekeerd?

Edit:
om 00:37
pi_153008754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:02 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar Eva Wiessing, die met PM de Pianista hike deed, stond wel op dezelfde Mirador als K en L?

Zij deed daar namelijk verslag van het feit dat K en L het verkeerde pad terug hadden genomen.

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
Ja Eva en de ouders stonden op "onze" mirador.

PW weet zeker dat hij niet op "onze" mirador was omdat hij zeker weten dat ie dat nieuwe bord, geplaatst door Sinaproc en Plinio, niet heeft gezien.
Ook op de video van PW kun je zien dat het niet onze top is.
pi_153008889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vreemd dan hebben de dames misschien de La Piedra hike gedaan ?
daar is ook een mirador
Dan zouden we het allang weten, denk ik. Het pad dat K&L hebben gedaan, is geverifieerd door de ouders en journalisten. Nee, uitgesloten.

Het uitzicht vanaf mirador Piedra de Lino is ook anders dan het uitzicht vanaf de 499+500 Mirador.
pi_153008906
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja Eva en de ouders stonden op "onze" mirador.

PW weet zeker dat hij niet op "onze" mirador was omdat hij zeker weten dat ie dat nieuwe bord, geplaatst door Sinaproc en Plinio, niet heeft gezien.
Ook op de video van PW kun je zien dat het niet onze top is.
Wat een raar verhaal Jackie.
Heeft PW zijn hele route met gps gelogd?
Make my day!
pi_153008962
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:09 schreef agter het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal Jackie.
Heeft PW zijn hele route met gps gelogd?
Ja zie de kaart van Perico.
pi_153008972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dan zouden we het allang weten, denk ik. Het pad dat K&L hebben gedaan, is geverifieerd door de ouders en journalisten. Nee, uitgesloten.

Het uitzicht vanaf mirador Piedra de Lino is ook anders dan het uitzicht vanaf de 499+500 Mirador.
Kris staat op de foto ook voor dezelfde vreemdgevormde boomstronk die HK in de video aanwijst.
pi_153009043
Hoe ver is het vanaf de verschillende "onze" mirador's naar PW zijn mirador met deze coordinaten?

Top PW: Gps top 8,834657 -82,42411
pi_153009177
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:56 schreef jackie12 het volgende:
Is er overeenstemming waar onze top ligt?
Volgens mij namelijk niet.
De locatie van onze Mirador, is gebaseerd op de coordinaten van Wikiloc.

Aangezien er meer dan 1 uitkijkpunten mogelijk zijn daarboven, weten we niet of de wikiloc coordinaten daadwerkelijk de 499+500 Mirador aangeven! Die zekerheid hebben we niet.

De enige zekerheid die we hebben is: daar in de buurt.

Is de plek waar de vrouw in de boom zit (foto), dezelfde als MiradorPW? Dat is dan vlakbij "onze" 499+500 Mirador, want daar hebben zij en haar man/vriend ook foto's gemaakt.
pi_153009201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:34 schreef jackie12 het volgende:
(is er uberhaupt unaniem besloten waar onze top ligt??)
Er zijn minimaal drie verschillende definities van 'de top':
1. Top K&L - Plek waar de foto's van K&L en de video van AFK zijn gemaakt.
2. Top GPS - Keerpunt van de GPS-log van wikiloc, tevens hoogste punt van de gps-log en kruising met de CD.
3. Top PW - Plek waar PW de video heeft gemaakt.

Van top GPS en top PW hebben we coordinaten, van top K&L niet.
El_matador en ik zijn er tot nu toe over eens dat top GPS en top PW dezelfde plek zijn, omdat dat het meest logisch is.

Top PW ligt ongeveer 44 meter voor de top GPS, langs het pad van wikiloc, en is ongeveer 7 meter lager. In andere woorden, als PW 44 meter doorgelopen had, was hij bij de top GPS uitgekomen, en volgens mijn vermoeden ook bij de to K&L. Jackie12, denk je dat dat een mogelijkheid is?
pi_153009237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar heb ik hem ook al maanden staan
Mirador: 8.8346N, 82.4239W

maar er klopt dan iets niet ,dat vertel ik later :)
Mata: De cöordinaten die ik via HERE heb van de Mirador liggen 173 centimeter (niet eens Lisannes lengte) van die van wikiloc.

Mirador - HERE:
• GEarth: 8°50'5.32"N 82°25'25.36"W
• GEarth: 1844 m (over de CD dus!)

Mirador - wikiloc:
• GEarth: 8°50'5.28"N 82°25'25.32"W
• GEarth: 1849 m (ook over de CD; ligt op GEarth op 1855 m en blokkeert het uitzicht naar de Barú)
• wikiloc: 1887,93 m

Jackie: Top PW: Gps top 8,834657 -82,42411
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:22:07 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153009317
https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0

Hier is nogmaals het filmpje gemaakt op maandag en gepost door Jackie op maandagnacht.
Het lijkt mij inderdaad de mirador waar die vouw in de bomen zit Rapa.

Omdat ik het altijd lastig vond, af te gaan op via via, deze PW en Jackie hebben serieus onderzoek gedaan. Bepaalde ijkpunten onderweg zijn gecontroleerd. Deze jongen liep de Pianista maandag, ook gezien op Jackie en PW extra info. 100 % betrouwbaar dus IMO.
pi_153009368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:18 schreef math1985 het volgende:

[..]

Er zijn minimaal drie verschillende definities van 'de top':
1. Top K&L - Plek waar de foto's van K&L en de video van AFK zijn gemaakt.
2. Top GPS - Keerpunt van de GPS-log van wikiloc, tevens hoogste punt van de gps-log en kruising met de CD.
3. Top PW - Plek waar PW de video heeft gemaakt.

Van top GPS en top PW hebben we coordinaten, van top K&L niet.
El_matador en ik zijn er tot nu toe over eens dat top GPS en top PW dezelfde plek zijn, omdat dat het meest logisch is.

Top PW ligt ongeveer 44 meter voor de top GPS, langs het pad van wikiloc, en is ongeveer 7 meter lager. In andere woorden, als PW 44 meter doorgelopen had, was hij bij de top GPS uitgekomen, en volgens mijn vermoeden ook bij de to K&L. Jackie12, denk je dat dat een mogelijkheid is?
Nee, ik kom op een verschil van +200m afstand tussen deze 2 miradors:
http://i.imgur.com/Wj5vcXk.jpg?1
TopPW ligt hoger dan TopGPS (TopGPS zou onze mirador zijn)
pi_153009406
In eerste instantie dacht ik "ja! zelfde stronk.
Nu ik ze naast elkaar heb staan zie ik meer verschillen dan overeenkomsten.

Neemt niet weg dat het daar wel kan zijn natuurlijk

  woensdag 27 mei 2015 @ 15:28:37 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153009528
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, ik kom op een verschil van +200m afstand tussen deze 2 miradors:
http://i.imgur.com/Wj5vcXk.jpg?1
TopPW ligt hoger dan TopGPS (TopGPS zou onze mirador zijn)
Ik ben niet goed met gps, ik zie wel op de foto's dat dat ding noordelijker ligt dan op de cd lijn.
pi_153009557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:23 schreef RapaNui het volgende:
Nee, ik kom op een verschil van +200m afstand tussen deze 2 miradors:
Coordinaten zijn 8.834778 -82.423738 versus 8.834657 -82.42411 . Volgens deze site is dat ongeveer 43 meter.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:
TopPW ligt hoger dan TopGPS (TopGPS zou onze mirador zijn)
Hoogtegegevens van GPS kun je niet vergelijken met hoogtegegevens gemeten vanaf zeeniveau, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Kan tot 100 meter verschil in zitten.

Hoe weet je de hoogte van TopPW?
pi_153009620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:23 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Nee, ik kom op een verschil van +200m afstand tussen deze 2 miradors:
http://i.imgur.com/Wj5vcXk.jpg?1
TopPW ligt hoger dan TopGPS (TopGPS zou onze mirador zijn)
44 meter lijkt mij ook erg kort. Heb geen verstand van coordinaten en GPS maar als ik naar mevrouw met de duimen omhoog in boomstronk" kijk dan zie ik achter haar vrij dichtbij een berg.
Die zie ik op de foto's van Kris en Lisanne niet.
Sowieso niet zo dichtbij
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:36:43 #275
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153009740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:51 schreef ootjekatootje het volgende:

Perico is inderdaad een andere persoon dan PW
IMO is het wel fijn om 1 kaart te maken, imv of 5 verschillende kaarten.
Op Global Mapper kun je op de honderdste graad nauwkeuriger een plek bepalen. Ik weet niet hoe dat bij de andere kaartenbak software zit.

Als PW alles gelogd heeft, heeft het apparaat dat dat gedaan heeft er misschien ook wel een kaart van gemaakt. Dat doet Endomondo bijvoorbeeld automatisch, met alle statistieken van tijd en hoogteverschil erbij.
pi_153009774
In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12!

Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

Hier de top afgezet tegen de gps-log van wikiloc:

In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12! Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

Hier de top afgezet tegen de gps-log van wikiloc:

  woensdag 27 mei 2015 @ 15:40:23 #277
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153009825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:29 schreef math1985 het volgende:
Hoogtegegevens van GPS kun je niet vergelijken met hoogtegegevens gemeten vanaf zeeniveau, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Kan tot 100 meter verschil in zitten.

Hoe weet je de hoogte van TopPW?
Via een uitstekende site die hoogtegegevens en GPS coordinaten combineert. Maar ik ben nu onderweg in Duitsland en ik weet uit mijn hoofd niet precies welke site.

Maar het klopt met de hoogtelijnen van Global Mapper, die 1854 mtr. van PW.
pi_153009832
De rafelrand van de berg achter de mevrouw met opgestoken duimen, lijkt erg op het uitzicht van Lino Rock, post Stacy woensdag 27 mei 2015 @ 14:28:08 #251.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153009852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:56 schreef jackie12 het volgende:

Van PW zijn top gaf ik net de coordinaten. Is er overeenstemming waar onze top ligt?
Volgens mij namelijk niet.
Ik vraag me af waarom deze gids PW niet naar 'de' mirador (met 'het' bord) heeft gebracht. :?
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:42:18 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153009856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef math1985 het volgende:
In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12!

Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

Hier de top afgezet tegen de gps-log van wikiloc:

In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12! Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

Hier de top afgezet tegen de gps-log van wikiloc:

[ afbeelding ]
ja, en de info is zeer uitgebreid. Maar zoals gezegd is het aan Jackie en PW om deze info eventueel te delen. op een online forum.
pi_153009942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:29 schreef math1985 het volgende:

[..]

Coordinaten zijn 8.834778 -82.423738 versus 8.834657 -82.42411 . Volgens deze site is dat ongeveer 43 meter.

[..]

Hoogtegegevens van GPS kun je niet vergelijken met hoogtegegevens gemeten vanaf zeeniveau, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Kan tot 100 meter verschil in zitten.

Hoe weet je de hoogte van TopPW?
Je noemt als coordinaten van Mirador OP: 8.834778 -82.423738

In de OP staan ze met graden, minuten en seconden vermeld.
Na conversie krijg je dan: 8.83368 -82.42617

Andere coordinaten dan die jij noemt?

Als ik "mijn coordinaten" in je calculator voer, dan krijg je een afstand van ongeveer 250 meter. Ik zat aardig in de buurt.
pi_153010050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom deze gids PW niet naar 'de' mirador (met 'het' bord) heeft gebracht. :?
Dat is ook mijn vraag...
pi_153010108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom deze gids PW niet naar 'de' mirador (met 'het' bord) heeft gebracht. :?
Scherp 11.30!

Het begon onderweg omhoog wat mistig te worden. Eigenlijk wilde de gids al eerder omkeren. PW wilde echter per se naar de top. Tof van hem.
PW wist echter niet dat hij niet op onze top was.

Ik denk (aanname) dat als het slechts nog 44 meter lopen was de gids nog wel een stukkie was doorgelopen.
Rapa haar 250 klinkt mij dan ook logischer.

Maar goed dat er nu werk van gemaakt wordt waar onze mirador echt ligt
pi_153010174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Scherp 11.30!

Het begon onderweg omhoog wat mistig te worden. Eigenlijk wilde de gids al eerder omkeren. PW wilde echter per se naar de top. Tof van hem.
PW wist echter niet dat hij niet op onze top was.

Ik denk (aanname) dat als het slechts nog 44 meter lopen was de gids nog wel een stukkie was doorgelopen.
Rapa haar 250 klinkt mij dan ook logischer.

Maar goed dat er nu werk van gemaakt wordt waar onze mirador echt ligt
dat is het hem juist want je moet schuin terug lopen :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153010211
Er is geen vermoeden dat de gids mss geen zin had in pottenkijkers? Bij de steep area bijvoorbeeld? :7
pi_153010251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:55 schreef 11en30 het volgende:
Er is geen vermoeden dat de gids mss geen zin had in pottenkijkers? Bij de steep area bijvoorbeeld? :7
Hahaha. Geen idee.

Ik weet wie de gids is. niet F of P maar, hoe kan dat ook anders, wel een vriendje van P
(maar dat is heel Boquete behalve F :7 )
pi_153010367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:56 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hahaha. Geen idee.

Ik weet wie de gids is. niet F of P maar, hoe kan dat ook anders, wel een vriendje van P
(maar dat is heel Boquete behalve F :7 )
Als hij uit veiligheidsoverwegingen ivm het weer de tocht afgebroken heeft is dat natuurlijk wel waarom je een gids meeneemt. ^O^
pi_153010486
De trace van PW en wikiloc over elkaar:



Niet helemaal nauwkeurig, omdat ik geen alleen een plaatje en geen gps-gegevens heb. Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.

Jackie12, met de volledige gps-coordinaten zou ik het plaatje nog een stuk preciezer kunnen krijgen. Heb je misschien plannen die te delen? En als er ook foto's zijn gemaakt, heeft de camera misschien ook gps-coordiaten opgeslagen?
pi_153010508
Eigenlijk best jammer dat PW niet bij onze 499+500 mirador is geweest. :)

Maar hij heeft evengoed wel waardevolle info verzameld over het pad tussen het restaurant en zijn top.
pi_153010560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:40 schreef Perico het volgende:
Via een uitstekende site die hoogtegegevens en GPS coordinaten combineert. Maar ik ben nu onderweg in Duitsland en ik weet uit mijn hoofd niet precies welke site.
Ja, maar dat is dus niet rechtstreeks te vergelijken met hoogtegegevens zoals de GPS die zelf aangeeft (wat bij de wikiloc-data het geval is).
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:06:48 #291
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_153010562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:33 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij is de Piedra Hike dezelfde als de Piedra Alto Lino Hike.
Deze begint naast Casa Pedro van Peter C.

Is wel in de buurt bij het restaurant Il Pianista maar gaat een andere berg op
hoe lang lopen was het van begin naar die mirador?
pi_153010585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:
De trace van PW en wikiloc over elkaar:

[ afbeelding ]

Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.
Of dat één van de twee loggers een vulkaan is. :7
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:08:37 #293
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153010620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:
De trace van PW en wikiloc over elkaar:

[ afbeelding ]

Niet helemaal nauwkeurig, omdat ik geen alleen een plaatje en geen gps-gegevens heb. Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.

Jackie12, met de volledige gps-coordinaten zou ik het plaatje nog een stuk preciezer kunnen krijgen. Heb je misschien plannen die te delen? En als er ook foto's zijn gemaakt, heeft de camera misschien ook gps-coordiaten opgeslagen?
Misscien moeten we eerst antwoord geven op Jackie zijn vraag:

Hetelfde kaartje als hierboven maar dan waar ook de andere Miradors opstaan, dus die van Stacey/jou
en die van Mata/bladwijzer. Dit ivm met de afstanden.
Dat heeft die wel verdient.
pi_153010630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef RapaNui het volgende:

In de OP staan ze met graden, minuten en seconden vermeld.
Na conversie krijg je dan: 8.83368 -82.42617
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ik denk dat dit niet klopt, of in elk geval niet zo nauwkeurig bedoeld is.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:09:21 #295
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153010644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of dat één van de twee loggers een vulkaan is. :7
Daar is die wel te jong voor. :7
pi_153010827
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Hetelfde kaartje als hierboven maar dan waar ook de andere Miradors opstaan, dus die van Stacey/jou
en die van Mata/bladwijzer.
Mijn/Mata's mirador is bekend. Die van Stacey is mij nog steeds niet duidelijk.
pi_153010836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.
Vreemd, aangezien het pad het hele eerste stuk aan weerszijden met dubbel prikkeldraad is afgezet.
pi_153010920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:30 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heel graag, iedere gedachte is welkom.
Ha prima dan ga ik even wat beginnende hersenspinsels hier dumpen nu.
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laten we gewoon afspreken dat je post wat je wilt posten en vraagt wat je wilt vragen, soms is het prettig om oude patronen te doorbreken. Die ellenlange discussies hier zorgen niet voor een positieve bijdrage.

Kijk maar eens naar Pahlawan en Jackie, wat hebben die samen gedaan? Is toch ook super!

Ik ben dus heel benieuwd naar je mening!
Dat is zo en wat een fantastisch resultaat. Prachtig!

Het laatste waar ik maar om blijf malen in mijn hoofd is alweer de inhoud van de tas. Lang heb ik gedacht dat het bikini's waren, met name de zwarte, maar het kant? aan de onderkant is typisch bh lijkt me zo.

Nu ben ik vluchtig op het idee gekomen dat ze die als extra mee hadden maar waarom zouden ze eigenlijk? Die zwarte behoor ik aan Kris toe want deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt er, van wat ik kan zien, wel op. Toch, als je naar de Mirador foto's kijkt zie je dat Lisanne eentje met een zwart bandje aanheeft en die in de tas gevonden is wat bloemig qua patroon. Plus, Kris had een wit rood gestreept hemdje en dat zou toch, denk ik, doorschijnen met een zwarte bh maar echt duidelijk inzoomen kunnen we eigenlijk niet tenzij Perico daar wat mee kan?

Dan blijven er verder nog steeds vraagtekens uit mijn hoofd schieten betreft de vondst betreft het broekje van Kris en de perfecte staat ervan maar die ga ik eerst even gladstrijken in mijn hoofd voordat ik er wat nuttigs over kan zeggen dan de warboel dat het nu nog is. Het doet me hoe dan ook tot nu toe best goed om er nu eens over te kunnen (mee)praten dan er slechts dagelijks mee in mijn hoofd te zitten :)
pi_153010943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:
Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.
Op zich verbaast het me niet dat er in het bewoonde gedeelte en aan beide kanten van de rivier, tussen restaurant en begin bos, meerdere routes denkbaar zijn.
pi_153010953
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153010960
vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')