abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153009774
In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12!

Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

Hier de top afgezet tegen de gps-log van wikiloc:

In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12! Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

woensdag 27 mei 2015 @ 15:40:23 #277
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_153009825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:29 schreef math1985 het volgende:
Hoogtegegevens van GPS kun je niet vergelijken met hoogtegegevens gemeten vanaf zeeniveau, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Kan tot 100 meter verschil in zitten.

Hoe weet je de hoogte van TopPW?
Via een uitstekende site die hoogtegegevens en GPS coordinaten combineert. Maar ik ben nu onderweg in Duitsland en ik weet uit mijn hoofd niet precies welke site.

Maar het klopt met de hoogtelijnen van Global Mapper, die 1854 mtr. van PW.
pi_153009832
De rafelrand van de berg achter de mevrouw met opgestoken duimen, lijkt erg op het uitzicht van Lino Rock, post Stacy woensdag 27 mei 2015 @ 14:28:08 #251.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_153009852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:56 schreef jackie12 het volgende:

Van PW zijn top gaf ik net de coordinaten. Is er overeenstemming waar onze top ligt?
Volgens mij namelijk niet.
Ik vraag me af waarom deze gids PW niet naar 'de' mirador (met 'het' bord) heeft gebracht. :?
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:42:18 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153009856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef math1985 het volgende:
In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12!

Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

In elk geval hartelijk dank aan Pahlawan en jackie12! Voor de duidelijkheid, die 'enthousiaste wandelaar' die Perico noemt is dus wel PW, toch?

[ afbeelding ]
ja, en de info is zeer uitgebreid. Maar zoals gezegd is het aan Jackie en PW om deze info eventueel te delen. op een online forum.
pi_153009942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:29 schreef math1985 het volgende:

[..]

Coordinaten zijn 8.834778 -82.423738 versus 8.834657 -82.42411 . Volgens deze site is dat ongeveer 43 meter.

[..]

Hoogtegegevens van GPS kun je niet vergelijken met hoogtegegevens gemeten vanaf zeeniveau, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Kan tot 100 meter verschil in zitten.

Hoe weet je de hoogte van TopPW?
Je noemt als coordinaten van Mirador OP: 8.834778 -82.423738

In de OP staan ze met graden, minuten en seconden vermeld.
Na conversie krijg je dan: 8.83368 -82.42617

Andere coordinaten dan die jij noemt?

Als ik "mijn coordinaten" in je calculator voer, dan krijg je een afstand van ongeveer 250 meter. Ik zat aardig in de buurt.
pi_153010050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom deze gids PW niet naar 'de' mirador (met 'het' bord) heeft gebracht. :?
Dat is ook mijn vraag...
pi_153010108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Scherp 11.30!

Het begon onderweg omhoog wat mistig te worden. Eigenlijk wilde de gids al eerder omkeren. PW wilde echter per se naar de top. Tof van hem.
PW wist echter niet dat hij niet op onze top was.

Ik denk (aanname) dat als het slechts nog 44 meter lopen was de gids nog wel een stukkie was doorgelopen.
Rapa haar 250 klinkt mij dan ook logischer.

Maar goed dat er nu werk van gemaakt wordt waar onze mirador echt ligt
pi_153010174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Scherp 11.30!

Het begon onderweg omhoog wat mistig te worden. Eigenlijk wilde de gids al eerder omkeren. PW wilde echter per se naar de top. Tof van hem.
PW wist echter niet dat hij niet op onze top was.

Ik denk (aanname) dat als het slechts nog 44 meter lopen was de gids nog wel een stukkie was doorgelopen.
Rapa haar 250 klinkt mij dan ook logischer.

Maar goed dat er nu werk van gemaakt wordt waar onze mirador echt ligt
dat is het hem juist want je moet schuin terug lopen :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153010211
Er is geen vermoeden dat de gids mss geen zin had in pottenkijkers? Bij de steep area bijvoorbeeld? :7
pi_153010251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:55 schreef 11en30 het volgende:
Er is geen vermoeden dat de gids mss geen zin had in pottenkijkers? Bij de steep area bijvoorbeeld? :7
Hahaha. Geen idee.

Ik weet wie de gids is. niet F of P maar, hoe kan dat ook anders, wel een vriendje van P
(maar dat is heel Boquete behalve F :7 )
pi_153010367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:56 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hahaha. Geen idee.

Ik weet wie de gids is. niet F of P maar, hoe kan dat ook anders, wel een vriendje van P
(maar dat is heel Boquete behalve F :7 )
Als hij uit veiligheidsoverwegingen ivm het weer de tocht afgebroken heeft is dat natuurlijk wel waarom je een gids meeneemt. ^O^
pi_153010486
De trace van PW en wikiloc over elkaar:

Niet helemaal nauwkeurig, omdat ik geen alleen een plaatje en geen gps-gegevens heb. Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.

Jackie12, met de volledige gps-coordinaten zou ik het plaatje nog een stuk preciezer kunnen krijgen. Heb je misschien plannen die te delen? En als er ook foto's zijn gemaakt, heeft de camera misschien ook gps-coordiaten opgeslagen?
pi_153010508
Eigenlijk best jammer dat PW niet bij onze 499+500 mirador is geweest. :)

Maar hij heeft evengoed wel waardevolle info verzameld over het pad tussen het restaurant en zijn top.
pi_153010560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:40 schreef Perico het volgende:
Via een uitstekende site die hoogtegegevens en GPS coordinaten combineert. Maar ik ben nu onderweg in Duitsland en ik weet uit mijn hoofd niet precies welke site.
Ja, maar dat is dus niet rechtstreeks te vergelijken met hoogtegegevens zoals de GPS die zelf aangeeft (wat bij de wikiloc-data het geval is).
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:06:48 #291
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_153010562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:33 schreef jackie12 het volgende:
Volgens mij is de Piedra Hike dezelfde als de Piedra Alto Lino Hike.
Deze begint naast Casa Pedro van Peter C.

Is wel in de buurt bij het restaurant Il Pianista maar gaat een andere berg op
hoe lang lopen was het van begin naar die mirador?
pi_153010585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:04 schreef math1985 het volgende:

[ afbeelding ]

Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.
Of dat één van de twee loggers een vulkaan is. :7
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:08:37 #293
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153010620
quote:

[ afbeelding ]

Niet helemaal nauwkeurig, omdat ik geen alleen een plaatje en geen gps-gegevens heb. Toch is duidelijk te zien dat beide traces op dezelfde plek beginnen en eindigen, maar verder behoorlijk verschillen. Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.

Uit de log van PW maak ik op dat hij het eerste stuk niet direct langs de rivier heeft gelopen. Klopt dat? Volgens mij hebben we dat wel op eerder filmpjes van het Pianista-pad gezien.

Jackie12, met de volledige gps-coordinaten zou ik het plaatje nog een stuk preciezer kunnen krijgen. Heb je misschien plannen die te delen? En als er ook foto's zijn gemaakt, heeft de camera misschien ook gps-coordiaten opgeslagen?
Misscien moeten we eerst antwoord geven op Jackie zijn vraag:

Hetelfde kaartje als hierboven maar dan waar ook de andere Miradors opstaan, dus die van Stacey/jou
en die van Mata/bladwijzer. Dit ivm met de afstanden.
Dat heeft die wel verdient.
pi_153010630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef RapaNui het volgende:

In de OP staan ze met graden, minuten en seconden vermeld.
Na conversie krijg je dan: 8.83368 -82.42617
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar ik denk dat dit niet klopt, of in elk geval niet zo nauwkeurig bedoeld is.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:09:21 #295
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_153010644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of dat één van de twee loggers een vulkaan is. :7
Daar is die wel te jong voor. :7
pi_153010827
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Hetelfde kaartje als hierboven maar dan waar ook de andere Miradors opstaan, dus die van Stacey/jou
en die van Mata/bladwijzer.
Mijn/Mata's mirador is bekend. Die van Stacey is mij nog steeds niet duidelijk.
pi_153010836
quote:

Vreemd, aangezien het pad het hele eerste stuk aan weerszijden met dubbel prikkeldraad is afgezet.
pi_153010920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:30 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heel graag, iedere gedachte is welkom.
Ha prima dan ga ik even wat beginnende hersenspinsels hier dumpen nu.
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laten we gewoon afspreken dat je post wat je wilt posten en vraagt wat je wilt vragen, soms is het prettig om oude patronen te doorbreken. Die ellenlange discussies hier zorgen niet voor een positieve bijdrage.

Kijk maar eens naar Pahlawan en Jackie, wat hebben die samen gedaan? Is toch ook super!

Ik ben dus heel benieuwd naar je mening!
Dat is zo en wat een fantastisch resultaat. Prachtig!

Het laatste waar ik maar om blijf malen in mijn hoofd is alweer de inhoud van de tas. Lang heb ik gedacht dat het bikini's waren, met name de zwarte, maar het kant? aan de onderkant is typisch bh lijkt me zo.

Nu ben ik vluchtig op het idee gekomen dat ze die als extra mee hadden maar waarom zouden ze eigenlijk? Die zwarte behoor ik aan Kris toe want deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lijkt er, van wat ik kan zien, wel op. Toch, als je naar de Mirador foto's kijkt zie je dat Lisanne eentje met een zwart bandje aanheeft en die in de tas gevonden is wat bloemig qua patroon. Plus, Kris had een wit rood gestreept hemdje en dat zou toch, denk ik, doorschijnen met een zwarte bh maar echt duidelijk inzoomen kunnen we eigenlijk niet tenzij Perico daar wat mee kan?

Dan blijven er verder nog steeds vraagtekens uit mijn hoofd schieten betreft de vondst betreft het broekje van Kris en de perfecte staat ervan maar die ga ik eerst even gladstrijken in mijn hoofd voordat ik er wat nuttigs over kan zeggen dan de warboel dat het nu nog is. Het doet me hoe dan ook tot nu toe best goed om er nu eens over te kunnen (mee)praten dan er slechts dagelijks mee in mijn hoofd te zitten :)
pi_153010943
quote:
Dat lijkt erop te wijzen dat het pad recent gewijzigd is, of dat er twee Pianista-paden zijn.
Op zich verbaast het me niet dat er in het bewoonde gedeelte en aan beide kanten van de rivier, tussen restaurant en begin bos, meerdere routes denkbaar zijn.
pi_153010953
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')