ok, ik dacht dichtbij panama. Maar dat is bijzaak.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laatste update is Panama, dicht bij de grens. Dat hij een idioot was, staat wel vast. Zocht het gevaar op.
quote:Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Darien is een levensgevaarlijk gebied, zit vol met drugssmokkelaars en dat is alleen het menselijke gevaar. Er zijn daar geen wegen, moet je gewoon met een machete je weg zien te banen.
Werkelijk totáál onvergelijkbaar met wat dan ook rond de kleine expatgemeenschap van Boquete.
[..]
Zo typisch weer.
Philip knew he was going to be trekking through some dangerous territory in the jungles of the Darien. As he was packing and getting ready to leave, someone posted a comment on his blog saying "Based on what I've read about the Darién region, all I have to say is: good luck and you are insane." <- bericht van ootje, of een andere VinexNederlander.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, heilig hof van Eden Boquete is nergens mee te vergelijken, i know.
Gelukkig hebben ze in Chiriqui ook 17 jeugdbendes en drugsproblemen, dus komt aardig in de buurt!
Nee, zijn kusjes van lieve locals, vertelde Mata mequote:Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef 11en30 het volgende:
Zitten er al kogelgaten in het bord op de mirador?
Hij sliep bij totaal onbekenden thuis, totdat hij zich daar ook niet veilig meer voelde.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Philip knew he was going to be trekking through some dangerous territory in the jungles of the Darien. As he was packing and getting ready to leave, someone posted a comment on his blog saying "Based on what I've read about the Darién region, all I have to say is: good luck and you are insane." <- bericht van ootje, of een andere VinexNederlander.
But at the same time, Philip was an experienced traveler. And he was also no dummy. He was studying for his PhD at Purdue University as a Science and Technology Fullbright Fellowship, and had also made an earlier trip through Africa. Before setting off to see Central America, he had already visited more than 50 countries at the relatively tender age of 26;
Ik kom zovaak op plekken waar mensen vermoord of verdwenen zijn. 15.000 moorden per jaar, alleen in Bogotá. Goed, net zo slecht verdeeld als in Panama. Het zuiden van de stad is dan de Darien en waar ik woon Boquete, maar goed.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], maar dichter bij huis zijn er ook een paar vermist dus maak je geen zorgen.
Ik zal je mijn reiservaringen maar besparen, voor je het weet krijg je een hartverzakking.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij sliep bij totaal onbekenden thuis, totdat hij zich daar ook niet veilig meer voelde.
Hele verstandige jongen!
De ware toedracht van de zaak K en L moest gewoon bedekt blijven...quote:Op maandag 25 mei 2015 16:45 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hangt ervan af door wie ze zouden zijn gevonden.
- Als de overheid ze zou hebben gevonden, dan zou wellicht een patsy uitkomst bieden.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou die alles zo snel mogelijk onder de mat willen vegen.
- Als een local ze zou hebben gevonden die eerder níet met ze in aanraking zou zijn geweest, dan zou ook die persoon uit angst het liefst willen doen alsof-ie het niet ontdekt heeft.
- En verder: als ze gevonden zouden zijn op iemands land (en die iemand staat overal buiten), ook dán zal hun overlijden verhuld worden.
Kortom: allemaal redenen om hun overlijden te verhullen.
Ik heb overigens niet de indruk dat het toerisme geleden heeft onder hoe het nu is gegaan.
Ik denk zelfs dat de schrik er goed in zou hebben gezeten indien er een moordverdachte was gevonden, al was het maar een patsy.
Mooie naam, goed begin, al ben je een kloon, toppie.quote:
Welkom! Hoop dat je mee gaat posten.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:12 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
Hi allen,
Nieuw hier qua op FOK! zijn maar al een geruime tijd meelezende omtrent dit topic. Ondanks ik de zaak al vanaf het begin volg laat het me na al die tijd maar niet los, en het doet me goed te zien dat het ook nog ergens leeft buiten mijn eigen hoofd om
Mijn internet faalde weer eens, maar thanks anyway!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooie naam, goed begin, al ben je een kloon, toppie.
Thanks! Dat is inderdaad wel de bedoeling dat ik hier ga posten nu ik ergens de plek heb om mijn gedachten omtrent deze zaak over de loop van tijd ergens kwijt te kunnen.quote:
We kunnen wel wat nieuwe gedachten gebruiken. Dus leef je uit.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:25 schreef Knuffelpsychopaat het volgende:
[..]
Mijn internet faalde weer eens, maar thanks anyway!
[..]
Thanks! Dat is inderdaad wel de bedoeling dat ik hier ga posten nu ik ergens de plek heb om mijn gedachten omtrent deze zaak over de loop van tijd ergens kwijt te kunnen.
FvdG was heel duidelijk over waarheid en fictie. Het KAN zo gegaan zijn en er zijn geen aanwijzingen gevonden voor misdrijf. De waarheid is niet ont-dekt. Het gaat er voor de ouders ook om wanneer je stopt en vrede hebt met het ongeluk dat je trof en met verwerken kunt beginnen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik hou de mogelijkheid wel open. Zelfs in het FvdG-scenario kan er nog sprake zijn van een cover-up, bijvoorbeeld voor het falen van de zoektochten als ze op de ongevalslokatie gevonden hadden moeten zijn. Dan kun je de boel beter even verplaatsen naar niemandsland en een paar serieuze locals vragen daar te gaan zoeken.
Ja dit speelt nu al sinds eind augustus. Je kunt er weinig zinnigs over zeggen. Ga je mee in de feilloze competentie van het NFI... en dat iemand daar alles van metadata en wat gebruikelijk is afweet, ook wat Canon toestellen specifiek betreft.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:29 schreef jackie12 het volgende:
Het kan ,helemaal als je ruim 2 maanden de tijd hebt, maar het laat sporen na.
Deze sporen kunnen gevonden worden door het NFI maar dan moeten ze wel specifiek naar deze velden kijken.
Duidelijk.
Het NFI is ongetwijfeld een goede organisatie die een hoop goed werk doet.
Mijn contactpersoon heeft mij verteld dat het NFI geen onderzoek heeft gedaan naar manipulatie.
Het hele eieren eten is of er wel of niet naar gekeken is.
Perico, hoe "diep" zou het NFI moeten gaan om (indien manipulatie) deze manipulatie te ontdekken.
Daar is helaas geen historie van. Je ziet alleen een veld, wanneer voor het laatst het bestand geopend of bewerkt is. Ja, die staan dan op 30 augustus 2014, waarschijnlijk omdat ik toen die foto's zelf heb opgeslagen, of omdat die toen in de media kwamen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:50 schreef RapaNui het volgende:
Kort vraagje: ben jij in staat (geweest) om de ACCESS data van de foto's van K&L te analyseren? Of is dat helemaal niet mogelijk?
Koetjes en kalfjes en dat je sporen nog 15 weken later terugvindt op de paddocks.quote:
Iets over een andere zaak, Een lijk in het bos heet het programma.quote:
Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:10 schreef bladwijzer het volgende:
Opvallend detail de familie wilde niet aan de documentaire meewerken
Tis al afgelopen ik heb niet goed opgelet geen idee wat voor trui hij droegquote:Op maandag 25 mei 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?
Een witte 'dokters' jas.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat voor trui draagt de hooggeleerde heer Frenkieboy?
Ja, wat is dit nou? Het belangrijkste kenmerk van De Heer F van der G van Greppel tot Klovenstein was toch zeker zijn trui?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:15 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Tis al afgelopen ik heb niet goed opgelet geen idee wat voor trui hij droeg
Daar spreekt dan weer professionaliteit en kunde uit. Ootje, heb je ook gekeken?quote:
quote:(Mata ik krijg oma kriebels van dat schattige lachje van je)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dit is een onbekende fotokwaliteit. Waar komt die vandaan, en hoe kunnen wij ons oriënteren?quote:Op maandag 25 mei 2015 22:49 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij is hier de mirador
op het onderste beeld zie je het begin vd Pianista rivier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was volkomen overweldigd door zijn professionele uitstraling en de allesverhelderende niet aan te tornen logica in zijn uitspraken, sorry het is me ontgaanquote:Op maandag 25 mei 2015 23:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wat is dit nou? Het belangrijkste kenmerk van De Heer F van der G van Greppel tot Klovenstein was toch zeker zijn trui?
Daar sprak waaghalzerigheid uit.
En dat terwijl de beste man hier door anderen als een of ander bang-wezelig amateurtje wordt afgeschilderd, die niet durfde af te dalen in een kloof en "het wel gezien had" (*stem van HK op de achtergrond*). Zich er maar een beetje makkelijk vanaf maakte en "een lulverhaaltje" over "een niet-bestaande kloof" ging houden.
Staat allemaal in de Lijst Kloothommel.
op het onderste beeld zie je de oorsprong van de pianista rivierquote:Op maandag 25 mei 2015 23:25 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dit is een onbekende fotokwaliteit. Waar komt die vandaan, en hoe kunnen wij ons oriënteren?
Wat is dit voor link, jackie?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:46 schreef jackie12 het volgende:
https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0
Is dit "onze" mirador?
Nee kan ik niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is dit voor link, jackie?
Kun je geen plaatje maken?
Bel nu 0900-FRENKIEBOY voor de laatste updates.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:53 schreef capricia het volgende:
Kan ik de vorderingen hier ergens nalezen, if any?
Ik denk het niet. Te klein en andere begroeiing. Ook niet langwerpig.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:46 schreef jackie12 het volgende:
https://www.dropbox.com/s(...)5zYOrhUa/15.mp4?dl=0
Is dit "onze" mirador?
De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
op het onderste beeld zie je de oorsprong van de pianista rivier
die loopt naar beneden richting Boquete
nee dat kan niet want ik haal ze binnen via globalmapperquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?
op de onderste foto zie je ook goed de geul lopen waar je door heen looptquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:12 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De interpretatie en plaatsing van de satellietfoto's is lastig. Ik kan de landschapselementen nog niet terugvinden op de Here kaart. Kunnen wij die kaart/bron van jou ook raadplegen?
Wat is de schaal op die kaart van je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee dat kan niet want ik haal ze binnen via globalmapper
en ik neem aan dat jij dat niet gebruikt
zal ik morgen even opzoekenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:22 schreef marsan het volgende:
[..]
Wat is de schaal op die kaart van je als ik vragen mag?
ok dankjewel alvastquote:
Globamapper heb ik niet. Zal het eens bekijken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
op de onderste foto zie je ook goed de geul lopen waar je door heen loopt
(bij de rode streepjes)
Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Globamapper heb ik niet. Zal het eens bekijken.
Het is heel goed om meerdere opnamen van hetzelfde gebied te hebben. De zon staat ergens anders en je ziet andere dingen: schaduwen, bomen, andere belichting van paddocks, schaduwen die hellingen anders belichten.
Zo'n geul kan verschillende dingen betekenen. Grote breuk in het gesteente, stukje steile helling, pad, rivierbedding, afwijkende begroeiing, restanten van natuurverschijnsel. Pad is eigenlijk het minst waarschijnlijk. Een pad daar is maar smal en loopt door de jungle. Is doorgaans niet van boven te zien. Dat blijkt uit alle video's.
Hebben we ook gezien met de AFKoeien op de Klim en in de Geul is het op sommige plekken ook flink nauw (Edwin).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef agter het volgende:
[..]
Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.
Een flinke boom is ca 10 meter in doorsnede. Dan kun je het detailniveau ongeveer inschatten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef agter het volgende:
[..]
Op sommige plaatsen is het pad maar 50cm breed. Las ik een topic of wat geleden.
Wat? 10 meter doorsnede "een flinke boom"?? Dat is een reus!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:46 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Een flinke boom is ca 10 meter in doorsnede. Dan kun je het detailniveau ongeveer inschatten.
Misschien omtrek ipv doorsnee?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat? 10 meter doorsnede "een flinke boom"?? Dat is een reus!
Die boompjes daar zijn niet als de Nederlandse dikke eiken en beuken, het zijn tropische bomen. Echt van die hoge bomen kunnen wel een flinke stronk hebben onderaan, maar kom, 10 meter?
Dat is mijn huiskamer en ik heb nog nooit zulke bomen hier ergens waar dan ook gezien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |