quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Kuukske het volgende:
Ik denk dat we wel in de OP kunnen Selvaria.
14 november: ***Kuukske & JDude***
Ammel tegelijk!!quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:15 schreef Selvaria het volgende:
Gooide ik hem zomaar dicht met mijn jompels voor Nikooos en Kuukske!![]()
Hier vannacht wat last van buikkramp gehad en ik moest wel 6 () x naar de wc. Benieuwd of er iets op gang aan het komen is.
Ik dacht door deze post dat ze begonnen waren...quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:30 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Synchroonbaren ftw!![]()
Kom op twist en klums!
Had ik laatst ook gecheckt ja. Kwam hier blijkbaar ook alleen maar in de Z&G topics.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:44 schreef klumsy het volgende:
Ben toch ook wel benieuwd hoe het met melliemuis gaat, hopelijk is alles goed, zag dat ze al even niet meer op fok geweest is
Nee volgens mij ook nietquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:09 schreef Nikooos het volgende:
Luuksor heb ik hier ook niet vaak gezien of wel?
Ja, volgens mij in Engeland. Die zijn wel ongeveer net zo ver op internetgebied als wij toch?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:45 schreef Mineola het volgende:
Mellie woont in het buitenland toch? Misschien heeft ze niet zoveel internet of zo.
The horror...quote:Of! (Maar omgwtfbbq hoe kan dat!!) Ze heeft fok niet als nr 1 op haar prioriteitenlijst staan![]()
Ga je mond spoelenquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:45 schreef Mineola het volgende:
Mellie woont in het buitenland toch? Misschien heeft ze niet zoveel internet of zo. Of! (Maar omgwtfbbq hoe kan dat!!) Ze heeft fok niet als nr 1 op haar prioriteitenlijst staan![]()
Hoe dan ook, een hoop UD's bijna of al geweest, dus bevallingen en baby's in aantocht!
quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:35 schreef Mariposas het volgende:
Melliemuis heb ik laatst ook al gecheckt en geconstateerd dat zij toch weer terug is gegaan naar zwangerschapspagina. Ze is al op 27 april bevallen. Ik zag het in haar signature. http://www.zwangerschapspagina.nl/18466482-post3252.html Kan dus uit de OP.
Wel fijn dat ze het ook nog even hier komt melden.
Meeposten is toch geen verplichting?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:04 schreef klumsy het volgende:
Haha daar zou ik niet eens aan gedacht hebben...
Wel netjes om niks mee van je te laten horen
Nou dat precies ja. Want pek en veren anders, zo te lezenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:07 schreef mignonne het volgende:
och och, ze is net bevallen, kan me voorstellen dat het bijhouden van alle fora niet per se prioriteit heeft. Jammer dat ze het niet heeft laten weten maar vooral omdat ik nieuwsgierig was hoe het haar vergaan was, niet omdat het moethet blijft maar een lijstje op het int0rwebs uiteindelijk
en das psies de reden dat ik er niet zo nodig in hoef
wat vrijblijvender, en meldplicht schmeldplicht zeg maar
![]()
En hooivorken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou dat precies ja. Want pek en veren anders, zo te lezen![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:15 schreef Kuukske het volgende:
Ugh. In een topic dat ik volg is een user die pizzapuntje heet. Telkens als ik die naam zie (post ook vrij frequent) dan begint mijn maag zo van.. He. Een pizza. Mnoh!!!
Het is dat d'r adres niet bekend is!!!quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou dat precies ja. Want pek en veren anders, zo te lezen![]()
![]()
Wat is je adres?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:19 schreef klumsy het volgende:
Zo te lezen is het ook pek en veren als je zegt dat je het jammer vind dat je nog niks van iemand gehoord hebt waarvan de UD al geweest is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
www.thuisbezorgd.nlquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:20 schreef Risu het volgende:
[..]
Ah damn, ik ook. Maar baby slaapt dus ik kan nou niet gaan halen...
quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:24 schreef Kuukske het volgende:
Een roti-tent. Ik dacht effe dat je een nieuwe variant van een Deriyan tentje bedoelde![]()
verkopen ze geen pizza zeker?
Was jij al bevallen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:22 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Ik was wel van plan meteen te melden dat ik een baby had. Maar de ks, het herstel en baby was even heftiger dan ik me had voorgesteld, dus paar dagen later geworden.
Nee joh gekkie. Ieder voor zich hoor met die OP. Ik snap het wel. Het is jammer als iemand niks laat weten maar die zal er redenen voor hebben. Helemaal jammer als iemand heel intensief meepost.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:19 schreef klumsy het volgende:
Zo te lezen is het ook pek en veren als je zegt dat je het jammer vind dat je nog niks van iemand gehoord hebt waarvan de UD al geweest is.
Ik kreeg nog wel een glitterbaby.quote:
Oh nee daar ga ik idd ook niet aan beginnen, t babytopic. Ik weet hoe het werkt inmiddels en als ik vragen heb dan kijk k welquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:27 schreef klumsy het volgende:
Ik denk dat ik me helemaal niet kom melden, ben wel benieuwd hoe veren me zullen staan![]()
Bij Lola geen idee of ik het zelf gemeld heb of Skoap heb laten doen, weet wel dat ik straks niet in het baby'tjes topic te vinden zal zijn, dat vond ik vorige keer al geen doen om bij te houden, laat staan met 2 kids
oh das jammer! Wij zitten vlakbij Den Haagquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:28 schreef klumsy het volgende:
Ik wil graag een goede tandoori hut bij thuisbezorgd.nl maar helaas is die er hier niet
Kan ik me wel iets bij voorstellen ja. Dan heb je genoeg andere dingen aan je hoofd, maar dat lijkt me thuis ook wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:27 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik kreeg nog wel een glitterbaby.![]()
Ja, in het ziekenhuis word je echt geleefd die eerste dagen. Weet niet hoe het gaat als je lekker thuis bent.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:
Wij hebben hier ook alleen maar dominos () döner (
) en Griek (okey ook
maar lief krijgt daar steeds een rare reactie van - hele nacht kotsen enzulks
)
Mijn breur woont in Den Haag en kookt nooit
Je moet hier es een burger bestellen! Echt god-de-lijkquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:39 schreef Mariposas het volgende:
Ik woon in Den Haag maar ik heb zelden tot nooit afhaal-eten.Hooguit een paar keer per jaar de Thai Fresh.
Ik ben ze nog niet lekkerder tegen gekomen (zelfs niet onze lekkere zelfgemaakte) dan van onze lokale (niet italiaanse) pizzabakkerquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:42 schreef pinquit het volgende:
Ik ben wel dol op de (gewone Italiaanse) pizza salami van onze Turk <3 die is zoveel lekkerder dan die van de italiaan
Ik post hier over alles behalve mn zwangerschap of kind geloof ikquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:37 schreef Mariposas het volgende:
Haha, nou ik vond het vooral apart omdat ik me nog herinner dat mm hier heen kwam omdat ze op zwangerschapspagina geen aansluiting had ofzo, maar blijkbaar was het uiteindelijk toch nog beter dan OUD.Dus ik was zwaar gedist daardoor.
![]()
En mignonne en mineola, goeden garp.Jullie posten hier zo veel dat het wel opvalt als jullie rond de UD een dagje niet posten.
Ah, klinkt goed!quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:47 schreef mignonne het volgende:
Trouwens Twist, als je ooit in Den Haag bent, hier schijn je uitstekend glutenvrij te kunnen eten als je van te voren even belt met de eigenaareigenaar heeft zelf coeliakie of iig véél ervaring ermee, ik hoor altijd lovende woorden, moeten het nog een keer uit gaan proberen.
http://www.tritunggal.nl/
Goede tip voor een vegetariër.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je moet hier es een burger bestellen! Echt god-de-lijk![]()
http://www.thuisbezorgd.nl/sahbi-burgers
het water loopt me spontaan in de mond
oh kutquote:
quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:58 schreef mignonne het volgende:
ik vind t al heel wat dat k redelijk op mn netvlies heb wie er een of twee kinderen krijgt. Twist is de enige met voedingsgewoontes die ik onthouden heb verder hoor![]()
Doe ik! Binnenkort maar es bij m gaan etenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
geef die link maar door aan je broertje dan
ik heb nog 30 pakken staan van toen ie uit het assortiment gingquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:00 schreef twist02 het volgende:
[..]I feel special
Weet niet of je wel eens pasta bij de Lidl haalde (die uit het assortiment is)? Want die komt waarschijnlijk weer terug!
staat alweer tussen de nieuwe producten: http://www.lidl.nl/nl/2734.htmquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:14 schreef twist02 het volgende:
Haha, slim!![]()
Ik had de Lidl gemaild onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het niet' en kreeg toevallig vanmorgen een mailtje terug dat ze er met man en macht aan werken om die pasta terug te krijgen in het assortiment!
Oeh, nice!quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
staat alweer tussen de nieuwe producten: http://www.lidl.nl/nl/2734.htm
/lurk
Blame it on de user die zo heet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:37 schreef Lijnloos het volgende:
Ja lekker dan stelletje preggo's, nou moet ik ook pizza... Of nee, Henk wil pizza! Maar ik mag niet
volgende week ben ik in NL, eindelijk. Ik heb denk ik al een half jaar geen kroket meer gehad...quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:43 schreef Selvaria het volgende:
Afhaaleten doet me gelukkig niet zo heel veel. Wat ik wel moeilijk vind om te weerstaan zijn loempia's van de markt (die móet ik als ik langsloop) en eens in de zoveel tijd heb ik broodje kroket-cravings.
quote:
zo'n bodem van bloemkool een idee als experimentje?quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:37 schreef Lijnloos het volgende:
Ja lekker dan stelletje preggo's, nou moet ik ook pizza... Of nee, Henk wil pizza! Maar ik mag niet
huuuuquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:34 schreef LuDann het volgende:
Verdorie Mignonne, nou heb ik zin in bloemkool.![]()
Ik kan het al proeven. Bah.quote:
Oja, dat hebben wij volgende week. Wij hebben 3 rompertjes, een mutsje, 2 paar sokjes en een paar handdoeken. Ik twijfel er niet aan dat we goedgekeurd wordenquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:34 schreef LuDann het volgende:
Morgen intake kraamzorg. Geen idee of ik al iets op orde ''hoor'' te hebben, ben benieuwd. We hebben wel een hoop in huis, maar nog niks af. Alles spullen staan, al dan niet nog in de verpakking, in de babykamer.
Moet dat met standaard dan? Kan toch ook gewoon op de commode geplaatst worden?quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:35 schreef kazy het volgende:
Nu wil ik ook pizza..![]()
De dame van de kraamzorgintake vroeg hier alleen of we al een badje op een standaard hadden. Heb maar gezegd dat die nog op de (heeeele lange) to buy-list stond
hahaha wat een vraagquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:35 schreef kazy het volgende:
Nu wil ik ook pizza..![]()
De dame van de kraamzorgintake vroeg hier alleen of we al een badje op een standaard hadden. Heb maar gezegd dat die nog op de (heeeele lange) to buy-list stond
Misschien is het dan te hoog? Ze vroegen het hier ook inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Moet dat met standaard dan? Kan toch ook gewoon op de commode geplaatst worden?
Ja dat kan wel maar waar ga je de baby dan laten als ie uit het bad komt en afgedroogd moet worden?quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Buscozol was mijn redding.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Ik heb amper gegeten en nergens trek in. Volgens mij krijg ik een baby met een bos haar van een halve meter. Zo ontzettend last van brandend maagzuur. Rennies en antagel helpen niet meer. Verder nog tips?
gaviscon? en anders langs de huisarts voor receptje maagzuurremmer. Er zijn verschillende soorten dus daar kan je huisarts je prima mee helpen. Of je gyn natuurlijk bedenk ik me nu, als je onder controle bent bij de gyn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Ik heb amper gegeten en nergens trek in. Volgens mij krijg ik een baby met een bos haar van een halve meter. Zo ontzettend last van brandend maagzuur. Rennies en antagel helpen niet meer. Verder nog tips?
Bananen en ginger alequote:Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Vanille vla en als je medicijnen mag Omeprazol. Maar ik weet niet of die in de zwangerschap kunnen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Ik had hem twee weken geleden, maar die afspraak stond wel al sinds begin maart.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg, wanneer is dat doorgaans?
Staat er op de website iets over wanneer ze contact opnemen? Anders zou ik even bellen. Onze uitgerekende data zijn wel in de vakantieperiode, dus dan zou ik wel even zeker willen weten dat ik beeld ben als ik jou was.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb überhaupt niets meer gehoord van de kraamzorg, alleen een e-mail dat de inschrijving was bevestigd, vlak nadat ik me had aangemeld. Na ja, ik wacht nog wel even af.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:18 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Vanille vla en als je medicijnen mag Omeprazol. Maar ik weet niet of die in de zwangerschap kunnen.
Op de website staat dat ze in de 7e of 8e maand contact opnemen. Ik weet het nooit in maanden, zit ik nu in de 7e maand?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Staat er op de website iets over wanneer ze contact opnemen? Anders zou ik even bellen. Onze uitgerekende data zijn wel in de vakantieperiode, dus dan zou ik wel even zeker willen weten dat ik beeld ben als ik jou was.
Dat geloof ik wel jaquote:Op woensdag 6 mei 2015 19:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op de website staat dat ze in de 7e of 8e maand contact opnemen. Ik weet het nooit in maanden, zit ik nu in de 7e maand?
Jij ging ook naar Zin toch?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb überhaupt niets meer gehoord van de kraamzorg, alleen een e-mail dat de inschrijving was bevestigd, vlak nadat ik me had aangemeld. Na ja, ik wacht nog wel even af.
Oh maar ik twijfel er ook niet aan dat we goedgekeurd worden hoor. Ik weet alleen niet zo goed wat er nu precies moet gebeuren enzo. Maar dat hoor ik morgen wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:08 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oja, dat hebben wij volgende week. Wij hebben 3 rompertjes, een mutsje, 2 paar sokjes en een paar handdoeken. Ik twijfel er niet aan dat we goedgekeurd worden
Daar heb ik dus ook geen enkel idee van. Ik weet dat ik nu 26 weken ben, maar ik hoor echt compleet andere dingen om mij heen als het gaat om de maand waarin ik zit. Heb ook geen idee wanneer het derde trimester begint.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op de website staat dat ze in de 7e of 8e maand contact opnemen. Ik weet het nooit in maanden, zit ik nu in de 7e maand?
alsof ze hier meeleest!quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:12 schreef JantinaGr het volgende:
Krijg net een telefoontje van mijn moeder dat ze ergens een Bopita box heeft opgehaald en die wit gaat schilderen voor ons! Totaal onverwacht!
Bij mij de dag dat de bevalling begon.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg, wanneer is dat doorgaans?
Geen flauw idee! Ik dacht ook dat zo'n tub voldoende zou zijn of dat je het badje inderdaad ergens op kunt zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
daar kweek je haar mee, toch?quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:21 schreef kazy het volgende:
[..]
Geen flauw idee! Ik dacht ook dat zo'n tub voldoende zou zijn of dat je het badje inderdaad ergens op kunt zetten.
Maar goed, ik krijg sowieso ook de indruk dat de uitzetlijst die ik heb ontvangen veel zaken bevat waarvan ik me afvraag hoe nodig dat is.. Waaronder een heel assortiment aan babyschoonheidsproducten. (Leuk die haarlotion, maar wat als ons kind geen haar heeft?)
mijn dochter had een hele bos haar maar mooi niet dat k daar lotion in smeerdequote:Op woensdag 6 mei 2015 20:21 schreef kazy het volgende:
[..]
Geen flauw idee! Ik dacht ook dat zo'n tub voldoende zou zijn of dat je het badje inderdaad ergens op kunt zetten.
Maar goed, ik krijg sowieso ook de indruk dat de uitzetlijst die ik heb ontvangen veel zaken bevat waarvan ik me afvraag hoe nodig dat is.. Waaronder een heel assortiment aan babyschoonheidsproducten. (Leuk die haarlotion, maar wat als ons kind geen haar heeft?)
Precies mijn idee! Ik verwacht alleen nauwelijks haar. Heb nauwelijks last van maagzuur namelijkquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn dochter had een hele bos haar maar mooi niet dat k daar lotion in smeerdeen zulk spul is nou bij uitstek iets wat je gewoon in de kraamweek nog kunt laten halen als het ineens onmisbaar is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wáár is het voor? Enlighten me!quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn dochter had een hele bos haar maar mooi niet dat k daar lotion in smeerdeen zulk spul is nou bij uitstek iets wat je gewoon in de kraamweek nog kunt laten halen als het ineens onmisbaar is
wat geeft je t idee dat ik het wel weet?quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:03 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar wáár is het voor? Enlighten me!
/ontaarde moeder
Geen idee. Mijn zoon had een enorme bos punkhaar en daar heeft nooit haarlotion in gezeten (wel lijm, op de creche..vond ie leuk ofzoquote:Op woensdag 6 mei 2015 21:03 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar wáár is het voor? Enlighten me!
/ontaarde moeder
ja hoor gebeurd heel veel. Als je het fijn vindt dan gewoon doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:56 schreef JantinaGr het volgende:
Is het trouwens raar om je moeder ook mee te nemen naar een verloskundige controle? Vriend stelde het voor, en mijn moeder vond het meteen te gek. Ze wil graag het hartje horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, de mijne zou ook graag mee willen maar had ik geen behoefte aan. Wel mijn zus mee gehad naar een groeiecho en de verloskundige. In de wachtkamer zie ik ook wel vaker moeders die mee gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:56 schreef JantinaGr het volgende:
Is het trouwens raar om je moeder ook mee te nemen naar een verloskundige controle? Vriend stelde het voor, en mijn moeder vond het meteen te gek. Ze wil graag het hartje horen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
2.03 zo laat kwam onze dochter Liv op de wereld. 3315 gram en 50 cm lang verzuipt ze toch nog is het eerste pakje
Wel in het vruchtwater gepoept dus we moesten naar het ziekenhuis en daar ging het heel erg snel. Klein knipje, maar met beide dames gaat het nu top!
van harte gefeliciteerd met jullie meiske Nikooos! Ze is er!quote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
2.03 zo laat kwam onze dochter Liv op de wereld. 3315 gram en 50 cm lang verzuipt ze toch nog is het eerste pakje
Wel in het vruchtwater gepoept dus we moesten naar het ziekenhuis en daar ging het heel erg snel. Klein knipje, maar met beide dames gaat het nu top!
Dat ging snel, maar fijn dat het goed gaat. Gefeliciteerd met je dochter!quote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
Gefeliciteerd Nikoos, met jullie dochter!quote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
ja dat had ik toen ook tegen jou gezegdquote:Op donderdag 7 mei 2015 05:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En ik kan niet anders zeggen ; prachtige naamZo heet 1 van onze 2 meiden ook
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
22:45 begonnen we met weeën timen dus ja best vlotquote:Op donderdag 7 mei 2015 07:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Gefeliciteerd Nikooos!!! Jullie meisje is er!!
Lijkt snel gegaan of niet?
quote:Op donderdag 7 mei 2015 04:56 schreef Nikooos het volgende:
Huh? Wat? Die van jou is toch pas een paar dagen geleden geboren?! Wat gaat dat sneeeel!quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:13 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]
met jullie dochter Nikoos en vrouw!
Hadden we dezelfde UD, zit er alsnog bijna 4 weken tussen onze kinderen![]()
Mooi Away!
Morgen al 4 weken! Gisteren woog hij al 3080 gram (+800 gram) en was hij 51cm (+7cm tov geboorte)!quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:36 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Huh? Wat? Die van jou is toch pas een paar dagen geleden geboren?! Wat gaat dat sneeeel!
Oh wat klinkt dat heerlijk en fijnquote:Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef pessie het volgende:
Morgen al 4 weken! Gisteren woog hij al 3080 gram (+800 gram) en was hij 51cm (+7cm tov geboorte)!
Hij is zo'n mooi, perfect, heerlijk, knuffelig ventje! En kalm! Ik heb nog nooit zo'n kalme baby gehad
Dan kun je altijd nog met een brandweerdinges uit huis gehaald worden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:28 schreef Fuente het volgende:
Ik snap wel dat ze dat zeker willen weten. Er zou maar wat mis gaan en er zou dan maar geen brancard langs passen. Was hier toen reden voor een bevalling in de woonkamer.
Maar misschien kun je het uittesten met een plank ofzo? Of de draai beneden lukt? Zo ja, dan is er weinig aan de hand lijkt me.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:28 schreef mignonne het volgende:
Dat kind kukelt er echt niet zomaar uit, dat was het probleem nou juist immers.
Maar is dat echt een 'risico' van een poliklinische bevalling, in de zin dat die dingen vaker nodig zijn, of zijn dat gewoon middelen waar eerder naar gegrepen wordt, omdat je toch al in het ziekenhuis bent?quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:29 schreef mignonne het volgende:
Bovendien, als je eerlijk voorgelicht wordt, dan dien je ook eerlijk voorgelicht te worden over de 'risico's' die je neemt met het verplaatsen van je bevalling al op voorhand. Poliklinische bevallingen kennen een hoger percentage pijnbestrijding, ingrepen en kunstverlossingen namelijk.
Vooral dat laatstequote:Op donderdag 7 mei 2015 12:45 schreef twist02 het volgende:
[..]![]()
[..]
Maar is dat echt een 'risico' van een poliklinische bevalling, in de zin dat die dingen vaker nodig zijn, of zijn dat gewoon middelen waar eerder naar gegrepen wordt, omdat je toch al in het ziekenhuis bent?
Duidelijkquote:Op donderdag 7 mei 2015 12:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Vooral dat laatste![]()
Maar desalniettemin om die reden dus wel echt een risico. Een vacuümverlossing wordt eerder gedaan in een ziekenhuissetting omdat de overdracht laagdrempeliger is en het materieel sneller voorhanden is. (Overdag dan! en als het niet al te druk is). Hetzelfde geldt voor pijnbestrijding. Vanuit een thuissituatie zie je toch wel vaker dat iemand met niet vorderende ontsluiting naar het ziekenhuis gaat, en dat dan bij aankomst ineens blijkt dat het opgeschoten is. waarschijnlijk door de beweging enz. Zelfde verhaal met een vacuüm, niet zelden dat je ziet dat het niet vordert en dat vervolgens in het ziekenhuis t kind uiteindelijk alsnog zonder vacuüm geboren wordt.
Het feit dat men in het ziekenhuis is, maakt het enerzijds laagdrempeliger voor cliënten om te vragen om bijvoorbeeld pijnstilling, en anderzijds laagdrempeliger voor verloskundigen om snel over te dragen.
Let wel, ik zeg niet dat alles per se slecht is hè aan poliklinisch bevallen! Alleen ik mis bij heel veel verloskundigen (en artsen ook) een goede voorlichting waarin álle voor- en nadelen meegewogen worden. En een van de dingen die voor een cliënte die graag thuis wil bevallen best wel eens mee zou kunnen wegen, is dus het nadeel dat aan poliklinisch bevallen zit. Dat is niet fair om daar dan verder niet op in te gaan vind ik. Het is te zwart-wit om te zeggen 'je mag niet thuis' ivm risico's (welke? hoe groot??) en dan te stellen dat poliklinisch dús beter is. Dat is aan de cliënt zelf om te beslissen of ze het wel of niet een betere optie vindt.
Maar dat is dus ook het belangrijkste! Je bevalt het best waar je je veilig voelt. Want daar ontspan je, daar kun je je overgeven aan je lichaam en wat er gebeurd enzovoorts.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Duidelijken eens wat betreft voorlichting die inderdaad beter kan. En die B.R.A.I.N.S. methode is inderdaad een goeie!
Ik wil sowieso graag poliklinisch bevallen, maar zodra dat ter sprake komt, krijg ik ook vrijwel alleen reacties in de trant van: "Oh goed zo, ja moet je ook doen hoor, dat thuisbevallen is maar niks, ik ken een verhaal van de nicht-van-de-schoonmaakster-van-de-buurvrouw en dat was thuis dus helemaal fout gegaan...en..en..!"
Ik merk dat mensen vaak uitgaan van doemscenario's, maar ik vind angst een slechte raadgever. Het moet inderdaad een persoonlijke afweging zijn. Voor mij gaan de voordelen van een thuisbevalling denk ik 'minder' op, omdat ik me volgens mij in een ziekenhuis niet minder prettig voel ofzo. En ook al ben ik niet bang voor ernstige complicaties, het idee (hoe onterecht misschien ook) dat ik in een ziekenhuis ben, geeft mij juist wel meer rust. En die rust lijkt me dan weer wel een 'echt' voordeel.
mwhehe ja dat dus. Daarom dus ook het vriendelijke verzoek van de ambulancebroeders of iedereen voortaan zn hartaanval in de buurt van een AED wil krijgen. Liefst ook overdag en met iemand die kan reanimeren in de buurt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:03 schreef Minarosa het volgende:
Ik krijg het gevoel dat je om een kind te mogen krijgen eerst een gelijkvloerse bejaardenwoning van 200 vierkante meter met brede deuren moet hebbenDoet me denken aan de kraamzorg intake, toen werden bij ons ook opmerkingen gemaakt over trappen (bovenwoning) en beschikbare ruimte. Maar daar heb ik hier al genoeg over geklaagd
![]()
Echt, overal ter wereld krijgen vrouwen kinderen in beroerde omstandigheden, onze "problemen" zijn echt totaal verwaarloosbaar/luxeprobleem en worden zo uitvergroot
Merkt ze vanzelfquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden.![]()
Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuistquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden.![]()
Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Hmm ja, maar als ze eraf dondert omdat ze zich niet goed vasthield dan kan ik helemaal rekenen op problemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Merkt ze vanzelf![]()
als ze dr vanaf plettert dan weet ze dat het glad is
Nou ja, ik ben gewend aan de trap inmiddels. Ik heb laatst met een 4 jarige op mijn heup een paar keer op en neer gelopen. Zolang je je vast kunt houden aan de leuning gaat het goed. Het is vooral dat hij verraderlijk is, er zit tapijt op en hij ziet er niet glad uit. De treden lopen echter wat schuin af naar beneden en dat zie je niet op het oog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuist
Waar je wel over zou kunnen nadenken, hoe ga je het zelf doen als je een aantal keren per dag met de baby op de arm de trap op en af moet? Is het dan wellicht voor jezelf beter om wel iets van trapmatten erop te monteren?
Mijn man is eenmaal met de oudste van de trap gekukeld, en dat was echt niet tof (hij was toen 2 jaar en 7 maanden en ik was 2 dagen over tijd van de middelsteze helpen je dan wel snel bij de HAP ).
Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeldmaar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen
niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
Ach, iedereen moet langer doorwerken tegenwoordig, toch?quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef LuDann het volgende:
Mijn oma is kraamverzorgster, misschien moet ik haar vragen als ze me weigeren. Ze heeft het voor mijn moeder immers ook gedaan. Leeftijd schmeeftijd.
Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeldmaar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen
niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
ik heb daar bij mn oudste niet bewust om gevraagd, maar B. en ik roken allebei zelf niet. En ik zie nog voor me hoe de verpleegkundige in het ziekenhuis met van die gore gele vingers en nagels aan het hoofd van mijn verse schone kind zat én aan mijn borst zatquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen.
Ja roken als je aan het werk bent is wat mij betreft sowieso not donequote:Op donderdag 7 mei 2015 13:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.
en terechtquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
![]()
Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:46 schreef LuDann het volgende:
Bestaan er trouwens ook mannelijke kraamverzorgers?
We krijgen wel een haard, maar een gashaard dus geen rookquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
en terechtdaar heb ik ook zo mn ideeën over
![]()
maar goed, dat is het idd sowieso hier. Wij roken allebei niet, nooit gedaan ook en dat willen we graag zo houdent enige wat hier wel eens rookt is de bbq
Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.
En toch is dat ergens gek. Logisch, ik snap het wel natuurlijk, maar toch. Ik merk dat ook ten aanzien van mannelijke verloskundigen. Hoe vaak die niet te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn bij een bevalling... das gewoon sneu, en dan homo zijn ehquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.
Ik ga daar als ik tijd heb eens op googlen. *Nieuwsgierig is*
Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
![]()
Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
kan ze lekker bonden met je manquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.
Man rookt zelf ook (sinds mijn zwangerschap alleen buiten of in de keuken onder de afzuigkap) dus ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee. Uiteraard willen we ook niet dat de kraamhulp binnen rookt, maar verder maakt het ons niet zo uit.
Al zit het er nu natuurlijk dik in dat wij dé kettingrookster van de organisatie krijgen, omdat iedereen tegenwoordig om de niet-rooksters vraagt![]()
mwhehequote:Op donderdag 7 mei 2015 13:54 schreef silliegirl het volgende:
Kraamzorg geregeld, check.
Zwangerschapsyoga ingeschreven, check.
Baby-uitzetlijst afgemaakt: check.
Babynamen verzinnen: Check
Babynaam kiezen:Drama.
Verder voel ik me prut. Het enige wat mijn maag binnen wil houden is vanille-vla, voor de rest vliegt alles er gewoon uit![]()
. Darmen zijn ook op hol.
Vriend heeft het ook, dus het zal wel een of ander stom virus zijn.
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwheheik begin er gewoonweg niet aan voordat ik weet wat we krijgen. Die naam kiezen. Dikke doei xD
Voor een meisje hebben we niet zoveel moeite, die naam staat al vast. Voor een jongen heb ik een naam op t oog, Hebreeuwse naam met dito uitspraak. B. is nog niet zeker maar die heeft niet zoveel te kiezen
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom.Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.
Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst![]()
(En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
Ze zijn erquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom.Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.
Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst![]()
(En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
Allebei een aparte lijst maken en die naast elkaar leggen? Wellicht dat er ineens iets bij zit wat je wel allebei aanspreekt?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Niets mis met Stefan!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?
Waren het maar die namen!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?
Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks mis met Elena of Stefan? Elena stond hier in de top drie en die had ik van VDman wilde er Helena van maken dat vond ik weer niets
ik moet nu denken aan een quote van Joquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen.
Nee. Dat maakt het nog ergerquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens is het (Ni)Klaus en geen Claus. Enzo is de afkorting van Lorenzo. Wellicht helpt dat :p
quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:12 schreef loveli het volgende:
https://www.facebook.com/(...)EGATRON/333067975442
Ongetwijfeld, maar ik ga m'n kind er niet naar vernoemenquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Enzo Knol is retehip toch op het moment?
We hebben ook nog Chucky op de lijst. 't kan altijd nog ergerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |