Merkt ze vanzelfquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden.![]()
Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuistquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden.![]()
Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Hmm ja, maar als ze eraf dondert omdat ze zich niet goed vasthield dan kan ik helemaal rekenen op problemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Merkt ze vanzelf![]()
als ze dr vanaf plettert dan weet ze dat het glad is
Nou ja, ik ben gewend aan de trap inmiddels. Ik heb laatst met een 4 jarige op mijn heup een paar keer op en neer gelopen. Zolang je je vast kunt houden aan de leuning gaat het goed. Het is vooral dat hij verraderlijk is, er zit tapijt op en hij ziet er niet glad uit. De treden lopen echter wat schuin af naar beneden en dat zie je niet op het oog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuist
Waar je wel over zou kunnen nadenken, hoe ga je het zelf doen als je een aantal keren per dag met de baby op de arm de trap op en af moet? Is het dan wellicht voor jezelf beter om wel iets van trapmatten erop te monteren?
Mijn man is eenmaal met de oudste van de trap gekukeld, en dat was echt niet tof (hij was toen 2 jaar en 7 maanden en ik was 2 dagen over tijd van de middelsteze helpen je dan wel snel bij de HAP ).
Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeldmaar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen
niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
Ach, iedereen moet langer doorwerken tegenwoordig, toch?quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef LuDann het volgende:
Mijn oma is kraamverzorgster, misschien moet ik haar vragen als ze me weigeren. Ze heeft het voor mijn moeder immers ook gedaan. Leeftijd schmeeftijd.
Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeldmaar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen
niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
ik heb daar bij mn oudste niet bewust om gevraagd, maar B. en ik roken allebei zelf niet. En ik zie nog voor me hoe de verpleegkundige in het ziekenhuis met van die gore gele vingers en nagels aan het hoofd van mijn verse schone kind zat én aan mijn borst zatquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen.
Ja roken als je aan het werk bent is wat mij betreft sowieso not donequote:Op donderdag 7 mei 2015 13:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.
en terechtquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
![]()
Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:46 schreef LuDann het volgende:
Bestaan er trouwens ook mannelijke kraamverzorgers?
We krijgen wel een haard, maar een gashaard dus geen rookquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
en terechtdaar heb ik ook zo mn ideeën over
![]()
maar goed, dat is het idd sowieso hier. Wij roken allebei niet, nooit gedaan ook en dat willen we graag zo houdent enige wat hier wel eens rookt is de bbq
Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.
En toch is dat ergens gek. Logisch, ik snap het wel natuurlijk, maar toch. Ik merk dat ook ten aanzien van mannelijke verloskundigen. Hoe vaak die niet te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn bij een bevalling... das gewoon sneu, en dan homo zijn ehquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.
Ik ga daar als ik tijd heb eens op googlen. *Nieuwsgierig is*
Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
![]()
Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
kan ze lekker bonden met je manquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:55 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.
Man rookt zelf ook (sinds mijn zwangerschap alleen buiten of in de keuken onder de afzuigkap) dus ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee. Uiteraard willen we ook niet dat de kraamhulp binnen rookt, maar verder maakt het ons niet zo uit.
Al zit het er nu natuurlijk dik in dat wij dé kettingrookster van de organisatie krijgen, omdat iedereen tegenwoordig om de niet-rooksters vraagt![]()
mwhehequote:Op donderdag 7 mei 2015 13:54 schreef silliegirl het volgende:
Kraamzorg geregeld, check.
Zwangerschapsyoga ingeschreven, check.
Baby-uitzetlijst afgemaakt: check.
Babynamen verzinnen: Check
Babynaam kiezen:Drama.
Verder voel ik me prut. Het enige wat mijn maag binnen wil houden is vanille-vla, voor de rest vliegt alles er gewoon uit![]()
. Darmen zijn ook op hol.
Vriend heeft het ook, dus het zal wel een of ander stom virus zijn.
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwheheik begin er gewoonweg niet aan voordat ik weet wat we krijgen. Die naam kiezen. Dikke doei xD
Voor een meisje hebben we niet zoveel moeite, die naam staat al vast. Voor een jongen heb ik een naam op t oog, Hebreeuwse naam met dito uitspraak. B. is nog niet zeker maar die heeft niet zoveel te kiezen
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom.Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.
Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst![]()
(En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
Ze zijn erquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom.Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.
Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst![]()
(En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
Allebei een aparte lijst maken en die naast elkaar leggen? Wellicht dat er ineens iets bij zit wat je wel allebei aanspreekt?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Niets mis met Stefan!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?
Waren het maar die namen!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden?
Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks mis met Elena of Stefan? Elena stond hier in de top drie en die had ik van VDman wilde er Helena van maken dat vond ik weer niets
ik moet nu denken aan een quote van Joquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen.
Nee. Dat maakt het nog ergerquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens is het (Ni)Klaus en geen Claus. Enzo is de afkorting van Lorenzo. Wellicht helpt dat :p
quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:12 schreef loveli het volgende:
https://www.facebook.com/(...)EGATRON/333067975442
Ongetwijfeld, maar ik ga m'n kind er niet naar vernoemenquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Enzo Knol is retehip toch op het moment?
We hebben ook nog Chucky op de lijst. 't kan altijd nog ergerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |