abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152365616
En natuurlijk is dat gechargeerd en natuurlijk zijn er risico's die vermijdbaar zijn en die je heel voorzichtig moet afwegen. Laat dat duidelijk zijn. Als jij zwanger bent van een een-eiige tweeling waarvan de onderste in stuit ligt én je hebt zelf om de haverklap epileptische insulten en je hebt al 4 keer eerder een bloeding van 5,5 liter met OK en IC opname en transfusies gehad en zulks... dan sta ik echt niet zo heel hard te juichen als je aangeeft thuis te willen bevallen :')

Maar goed, om iets dus goed te kunnen afwegen dien je wel op de hoogte te zijn van álle opties, van de voors en de tegens. Zowel van de voorgestelde optie als van de alternatieven. Pas als je alles weet en begrijpt kun je echt een afgewogen keuze maken.

En als jij als cliënt zegt, boeiend, ik doe wat mijn verloskundige wil. Ook prima, dan krijg je het standaard zorgbeleid, niks mis mee als je daar achter staat. Maar iemand die dat niet wil of die graag een keuze heeft hoort gewoon voorlichting te krijgen.
:)
pi_152365632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden. :P

Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Merkt ze vanzelf _O- :') als ze dr vanaf plettert dan weet ze dat het glad is :Y)
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:19:42 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152365783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik verwacht dat de kraamzorg hier vanmiddag ook wel wat zal zeggen over de trap. Die is glad en stijl, wij zijn er zelf allebei ook enkele malen vanaf gedonderd. Maar dat zal ik haar maar niet melden. :P

Vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de trap echt afkeuren (niet dat ik dat verwacht). Verplicht in de huiskamer liggen of anders geen kraamzorg?
Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuist :P
Waar je wel over zou kunnen nadenken, hoe ga je het zelf doen als je een aantal keren per dag met de baby op de arm de trap op en af moet? Is het dan wellicht voor jezelf beter om wel iets van trapmatten erop te monteren?
Mijn man is eenmaal met de oudste van de trap gekukeld, en dat was echt niet tof (hij was toen 2 jaar en 7 maanden en ik was 2 dagen over tijd van de middelste :') ze helpen je dan wel snel bij de HAP ).
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:19:48 #254
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152365786
Gefeliciteerd Nikoos!!!
Ik heb helaas geen talent voor glitterstickers, maar ik zend jullie er een via telepathie. ;)
Eindelijk lekker genieten van jullie meisje!
Oost west, mij best.
pi_152365950
Wij hebben maar gewoon een nieuwe trap geplaatst voor de baby. Met één draai ipv 2. En treden waar je je hele voet op kwijt kan ipv alleen de bal van je voet. Ik zag nog niet helemaal voor me hoe ik daar met een wurmend klein mensje in mijn handen vanaf moest lopen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:26:50 #256
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152366009
Ik vraag me ook af wanneer de kraamzorg contact op gaat nemen hier. Ik heb wel al bevestiging gehad en post met informatie. Vrijdag ben ik 28 weken dus zal het binnenkort wel horen denk ik.
Ik wil zelf poliklinisch bevallen omdat het ziekenhuis hier minimaal 20 minuten rijden is. Dus het zal er alleen om gaan of het bed hoog genoeg is. :)
Oost west, mij best.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:28:48 #257
409579 LuDann
All the way
pi_152366074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Merkt ze vanzelf _O- :') als ze dr vanaf plettert dan weet ze dat het glad is :Y)
Hmm ja, maar als ze eraf dondert omdat ze zich niet goed vasthield dan kan ik helemaal rekenen op problemen. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Na mijn eerste heb ik geen intake thuis meer gehad hoor. En tussen nummer 1 en nummer 2 zijn we verhuist :P
Waar je wel over zou kunnen nadenken, hoe ga je het zelf doen als je een aantal keren per dag met de baby op de arm de trap op en af moet? Is het dan wellicht voor jezelf beter om wel iets van trapmatten erop te monteren?
Mijn man is eenmaal met de oudste van de trap gekukeld, en dat was echt niet tof (hij was toen 2 jaar en 7 maanden en ik was 2 dagen over tijd van de middelste :') ze helpen je dan wel snel bij de HAP ).
Nou ja, ik ben gewend aan de trap inmiddels. Ik heb laatst met een 4 jarige op mijn heup een paar keer op en neer gelopen. Zolang je je vast kunt houden aan de leuning gaat het goed. Het is vooral dat hij verraderlijk is, er zit tapijt op en hij ziet er niet glad uit. De treden lopen echter wat schuin af naar beneden en dat zie je niet op het oog.

Op termijn willen we het tapijt er wel afhalen en iets van rubberen treden plaatsen. Dat willen we echter wel uitstellen tot het echt moet want het tapijt op de trap loopt over de gehele eerste verdieping en ziet er nog erg mooi uit.
pi_152366113
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeld O+ maar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen c_/ niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:33:14 #259
409579 LuDann
All the way
pi_152366256
Mijn oma is kraamverzorgster, misschien moet ik haar vragen als ze me weigeren. Ze heeft het voor mijn moeder immers ook gedaan. Leeftijd schmeeftijd. :{w
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:35:05 #260
409579 LuDann
All the way
pi_152366317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
ik ben benieuwd of kraamzorg hier nog langs gaat komen. Ik heb bij de tweede alleen een telefonische intake gehad. Ik zit niet zo te wachten op een persoonlijke intake, kost allemaal tijd enzo xD
Op zich heb ik mn kraamverzorgster al geregeld O+ maar mocht zij onverhoopt toch niet kunnen dan heb ik wel wat wensen c_/ niet roken en geen huisdieren staat bovenaan het wensenlijstje, met vooral niet roken echt op eenzame hoogte.
Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen. :Y
pi_152366325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef LuDann het volgende:
Mijn oma is kraamverzorgster, misschien moet ik haar vragen als ze me weigeren. Ze heeft het voor mijn moeder immers ook gedaan. Leeftijd schmeeftijd. :{w
Ach, iedereen moet langer doorwerken tegenwoordig, toch? :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:36:25 #262
409579 LuDann
All the way
pi_152366368
Daarom! En bovendien, ze krijgt taart op onze bruiloft, dat moet ze dan maar weer terugverdienen.
pi_152366373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef mignonne het volgende:
Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.
pi_152366386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh das een goede! Daar ga ik zo ook om vragen, of ik een niet-rookster kan krijgen. :Y
ik heb daar bij mn oudste niet bewust om gevraagd, maar B. en ik roken allebei zelf niet. En ik zie nog voor me hoe de verpleegkundige in het ziekenhuis met van die gore gele vingers en nagels aan het hoofd van mijn verse schone kind zat én aan mijn borst zat ;(
zó smerig vond ik dat :r het spijt me echt voor de mensen die roken maar ik vind het een hele smerige gewoonte, die geur huuuuu :X Ik zit dus gewoon echt niet te wachten op iemand die thuis rookt en dan bij mij komt kramen.
pi_152366441
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bij die van ons hebben ze zelf niet-roken beleid. En kraamverzorgsters die in hun privéleven wel roken mogen 's ochtends voor ze naar een familie gaan ook niet roken.
Ja roken als je aan het werk bent is wat mij betreft sowieso not done :D maar ik zit dus ook niet te wachten op iemand die privé rookt. Met alle respect verder want wat je thuis doet moet je zelf weten, maar ik heb gráág iemand die helemaal niet rookt.
Ook iemand die 8 uur niet gerookt heeft ofzo meurt gewoon naar sigaretten. Het haar, de huid, ik vind het echt heel erg vies. Liever niet bij mn verse kind zeg maar.
pi_152366555
Nee,gatverdamme, ons huis is rookvrij. In de kraamtijd hoort het alleen maar te ruiken naar babybilletjes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152366569
:D

Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
pi_152366617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Ze verwachten het andersom ook, dat het huis rookvrij is als ze er komen werken. Maar dat is het sowieso wel.
en terecht :P daar heb ik ook zo mn ideeën over :+
maar goed, dat is het idd sowieso hier. Wij roken allebei niet, nooit gedaan ook en dat willen we graag zo houden :D t enige wat hier wel eens rookt is de bbq :Y)
pi_152366627
niet binnen overigens, die bbq :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:46:14 #270
409579 LuDann
All the way
pi_152366743
Bestaan er trouwens ook mannelijke kraamverzorgers?
pi_152366778
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:46 schreef LuDann het volgende:
Bestaan er trouwens ook mannelijke kraamverzorgers?
geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.
pi_152366792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

en terecht :P daar heb ik ook zo mn ideeën over :+
maar goed, dat is het idd sowieso hier. Wij roken allebei niet, nooit gedaan ook en dat willen we graag zo houden :D t enige wat hier wel eens rookt is de bbq :Y)
We krijgen wel een haard, maar een gashaard dus geen rook :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:48:54 #273
409579 LuDann
All the way
pi_152366830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

geen idee? vast wel. Hoewel ze ongetwijfeld dungezaaid zullen zijn. Net als mannelijke verloskundigen.
Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.

Ik ga daar als ik tijd heb eens op googlen. *Nieuwsgierig is*
pi_152366956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lijkt me een behoorlijk moeilijke beroepskeuze, als man. Kan me zo voorstellen dat er niet veel vrouwen zijn die daar behoefte aan hebben.

Ik ga daar als ik tijd heb eens op googlen. *Nieuwsgierig is*
En toch is dat ergens gek. Logisch, ik snap het wel natuurlijk, maar toch. Ik merk dat ook ten aanzien van mannelijke verloskundigen. Hoe vaak die niet te horen krijgen dat ze niet gewenst zijn bij een bevalling... das gewoon sneu, en dan homo zijn eh :')
En een lesbische kraam of verloskundige? Of gynaecoloog? Ook die zijn er, maar aangezien het niet op je voorhoofd gedrukt staat hebben mensen daar weer geen probleem mee :D
pi_152367024
Kraamzorg geregeld, check.

Zwangerschapsyoga ingeschreven, check.

Baby-uitzetlijst afgemaakt: check.

Babynamen verzinnen: Check

Babynaam kiezen: -O- Drama.

Verder voel ik me prut. Het enige wat mijn maag binnen wil houden is vanille-vla, voor de rest vliegt alles er gewoon uit }:| :X . Darmen zijn ook op hol.
Vriend heeft het ook, dus het zal wel een of ander stom virus zijn.
pi_152367068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.

Man rookt zelf ook (sinds mijn zwangerschap alleen buiten of in de keuken onder de afzuigkap ;) ) dus ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee. Uiteraard willen we ook niet dat de kraamhulp binnen rookt, maar verder maakt het ons niet zo uit.
Al zit het er nu natuurlijk dik in dat wij dé kettingrookster van de organisatie krijgen, omdat iedereen tegenwoordig om de niet-rooksters vraagt :')
Edit: allevier de opa's en oma's roken ook, dus Mini zal er toch wel een beetje aan moeten wennen (maar niemand rookt waar de kleine bij is)
pi_152367117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:55 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nou, daar stond ik bij onze kraamzorg dus van te kijken. In de folder die wij kregen stond dat ze het op prijs stelden als de kraamverzorgster in een rookvrije omgeving kon werken, maar dat ze in principe bij ons te gast is en ze ons dus niets op willen leggen.

Man rookt zelf ook (sinds mijn zwangerschap alleen buiten of in de keuken onder de afzuigkap ;) ) dus ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee. Uiteraard willen we ook niet dat de kraamhulp binnen rookt, maar verder maakt het ons niet zo uit.
Al zit het er nu natuurlijk dik in dat wij dé kettingrookster van de organisatie krijgen, omdat iedereen tegenwoordig om de niet-rooksters vraagt :')

kan ze lekker bonden met je man O+ :P
pi_152367153
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

kan ze lekker bonden met je man O+ :P
Precies :P
Staan ze gezellig samen in de achtertuin te paffen en ik binnen maar roepen om hulp :(

;)
pi_152367166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:54 schreef silliegirl het volgende:
Kraamzorg geregeld, check.

Zwangerschapsyoga ingeschreven, check.

Baby-uitzetlijst afgemaakt: check.

Babynamen verzinnen: Check

Babynaam kiezen: -O- Drama.

Verder voel ik me prut. Het enige wat mijn maag binnen wil houden is vanille-vla, voor de rest vliegt alles er gewoon uit }:| :X . Darmen zijn ook op hol.
Vriend heeft het ook, dus het zal wel een of ander stom virus zijn.
mwhehe :D ik begin er gewoonweg niet aan voordat ik weet wat we krijgen. Die naam kiezen. Dikke doei xD

Voor een meisje hebben we niet zoveel moeite, die naam staat al vast. Voor een jongen heb ik een naam op t oog, Hebreeuwse naam met dito uitspraak. B. is nog niet zeker maar die heeft niet zoveel te kiezen :P
pi_152367295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D ik begin er gewoonweg niet aan voordat ik weet wat we krijgen. Die naam kiezen. Dikke doei xD

Voor een meisje hebben we niet zoveel moeite, die naam staat al vast. Voor een jongen heb ik een naam op t oog, Hebreeuwse naam met dito uitspraak. B. is nog niet zeker maar die heeft niet zoveel te kiezen :P
Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom. -O- Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.

Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst -O- 8)7 (En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
pi_152367368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik word er ook simpel van. Maarja, vriend wil dat het geslacht een verrassing is, dus er moeten toch twee namen klaarliggen straks.
Anyway, we hebben nu een lijst liggen met namen die we (hij en ik) mooi vinden. We hadden besproken om af te strepen en dan te kijken wat er overblijft, maar dat werkt dus niet. Hij streept alle namen weg die ik had toegevoegd en andersom. -O- Handig hoor. Dat wordt een nieuw systeem zoeken.

Maar serieus, welke aanstaande vader komt nou met potentiele namen als "Rambo?" of "Rocky"?
En dan hebben we het nog niet over alle "the vampire diaries" en "game of thrones" personages op de lijst -O- 8)7 (En nee! Die heb ik er niet opgezet!)
Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden? 8-)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:04:48 #282
259886 pessie
pi_152367381
quote:

[..]

Ze zijn er :') en soms winnen ze :')
pi_152367397
quote:

[..]

Allebei een aparte lijst maken en die naast elkaar leggen? Wellicht dat er ineens iets bij zit wat je wel allebei aanspreekt?

Enneh... het is niet verplicht om voor de geboorte een naam te kiezen hè :D ik kan me wel voorstellen dat je nerveus wordt hoor van het idee geen naam te hebben. Maar er zijn legio culturen waarin het heel normaal is om een aantal namen te kiezen en pas op het moment dat het kind geboren is te beslissen welke het moet worden. Scandinavië en Duitsland oa gebeurd dat veel. Je hebt 3 werkdagen voordat er een naam moet liggen. Misschien haalt dat nog wat druk van de ketel :P
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:05:15 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152367405
Ik had ineens een mannelijke echomeneer bij de geslachtsbepaling in onze vk-praktijk :D vond ik wel leuk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:05:38 #285
259886 pessie
pi_152367418
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Handel in het belang van het kind dat straks ook nog moet solliciteren als het ouder is en schrap die namen Sillie. Maar Damon? Of Stefan? Of Elena? Wat is het geworden? 8-)
Niets mis met Stefan!
En Elena kan op zich ook wel vind ik :P
pi_152367419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Ze zijn er :')

Dat ja :')

quote:
en soms winnen ze :')
en dat ook :') das t ergste :D
pi_152367518
Niks mis met Elena of Stefan? Elena stond hier in de top drie en die had ik van VD :@ man wilde er Helena van maken dat vond ik weer niets :{
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:08:20 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152367524
Braaahhhz namen, dont start :P wij kunnen niet kiezen :+ vinden exact hetzelfde mooi qua jongensnamen (goddank :') ) maar de lijst is nu te lang hahha :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152367573
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Waren het maar die namen!
Damon staat er overigens op. Met Stefan en Elena vind ik ook nog weinig mis, maar nu zijn het dingen als "Claus "want die is stoer!""en Alaric (...) Oh, en Enzo kon ook wel 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_152367617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Niks mis met Elena of Stefan? Elena stond hier in de top drie en die had ik van VD :@ man wilde er Helena van maken dat vond ik weer niets :{
Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen. }:|
pi_152367700
Gefeliciteerd Nikoos!! *O* *O* *O*
  Vis een optie? donderdag 7 mei 2015 @ 14:12:22 #292
70532 loveli
N
pi_152367734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als je ook akkoord gaat met Alaric mag je mijn man wel overnemen. }:|
ik moet nu denken aan een quote van Jo :')
Maar nee Rick gaat nog, ala mag thuis blijven
pi_152367789
Overigens is het (Ni)Klaus en geen Claus. Enzo is de afkorting van Lorenzo. Wellicht helpt dat :p
pi_152367847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens is het (Ni)Klaus en geen Claus. Enzo is de afkorting van Lorenzo. Wellicht helpt dat :p
Nee. Dat maakt het nog erger -O- 8)7 |:(
pi_152367925
Enzo Knol is retehip toch op het moment? :D
pi_152367936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee. Dat maakt het nog erger -O- 8)7 |:(
En terecht :D :@
Lorenzo :X een beetje het Jayden-gevoel van de '90's
pi_152367982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Enzo Knol is retehip toch op het moment? :D
Ongetwijfeld, maar ik ga m'n kind er niet naar vernoemen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

En terecht :D :@
Lorenzo :X
We hebben ook nog Chucky op de lijst. 't kan altijd nog erger :')
pi_152368006
Niklaus vind ik wel weer een hippe versie van Nicholas (die er hier allebei niet in komen)
Bij Claus moet ik denken aan de bejaarde wederhelft van Beatrix
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')