abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152338766
Hier zometeen (diepvries) pizza die ik ga oppimpen met shoarma! En dat had ik helemaal zelf bedacht, het idee komt niet van jullie. :P

Vrijdagavond richting schoonzus aan de andere kant van het land. Allemaal babyspulletjes uitzoeken... leuk! Want daarna mag ik los qua inventariseren wat nog nodig is.. en dan kopen natuurlijk!

Vandaag 16 weken. :)
pi_152338808
Wij eten dit weekend verse pizza. Nouja met een beetje bodem van Jumbo dan 8-). En dat komt wel door dit topic :')

Leuke plannen Jantina! Enjoy!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152339439
Nu wil ik ook pizza.. :(

De dame van de kraamzorgintake vroeg hier alleen of we al een badje op een standaard hadden. Heb maar gezegd dat die nog op de (heeeele lange) to buy-list stond :')
pi_152339617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:35 schreef kazy het volgende:

De dame van de kraamzorgintake vroeg hier alleen of we al een badje op een standaard hadden. Heb maar gezegd dat die nog op de (heeeele lange) to buy-list stond :')
Moet dat met standaard dan? Kan toch ook gewoon op de commode geplaatst worden?
pi_152339717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:35 schreef kazy het volgende:

hahaha wat een vraag :D ik doe al 2 kinderen zonder, ga deze keer ook geen badje aanschaffen, hou het bij de tub.
:)
pi_152339759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Misschien is het dan te hoog? Ze vroegen het hier ook inderdaad.
pi_152339787
quote:

[..]

Ja dat kan wel maar waar ga je de baby dan laten als ie uit het bad komt en afgedroogd moet worden?
Wij moeten ook nog ff een oplossing voor hetzelfde probleem verzinnen... Vorige keer hadden we nog een extra bureau naast de commode staan waar het badje op stond, dat past nu niet meer.... En anders gaat Henk gewoon met ons onder de douche.
pi_152339796
Ik heb amper gegeten en nergens trek in. Volgens mij krijg ik een baby met een bos haar van een halve meter. Zo ontzettend last van brandend maagzuur ;( . Rennies en antagel helpen niet meer. Verder nog tips?
pi_152340110
Ik weet het niet coccinelle, van brandend maagzuur heb ik tot nu toe nog niet veel last (*klopt af*).
Morgen ga ik wel op zoek naar een meegroeibh zonder beugel, heb op m'n werk steeds last gehouden van beurse ribben. Ben wat eerder naar huis gegaan want moe, en heb m'n bh toen uitgedaan en sindsdien gaat het een stuk beter. Dus volgens mij werd m'n bh ook wat te krap.
pi_152340250
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Ik heb amper gegeten en nergens trek in. Volgens mij krijg ik een baby met een bos haar van een halve meter. Zo ontzettend last van brandend maagzuur ;( . Rennies en antagel helpen niet meer. Verder nog tips?
Buscozol was mijn redding.
pi_152340272
quote:
gaviscon? en anders langs de huisarts voor receptje maagzuurremmer. Er zijn verschillende soorten dus daar kan je huisarts je prima mee helpen. Of je gyn natuurlijk bedenk ik me nu, als je onder controle bent bij de gyn.
pi_152340756
quote:
Bananen en ginger ale
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:15:51 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152340800
Ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg, wanneer is dat doorgaans?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152340908
quote:
Vanille vla en als je medicijnen mag Omeprazol. Maar ik weet niet of die in de zwangerschap kunnen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152340920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik had hem twee weken geleden, maar die afspraak stond wel al sinds begin maart.
Maar wat gebruikelijk is weet ik niet.
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:22:07 #116
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152341023
Ik heb überhaupt niets meer gehoord van de kraamzorg, alleen een e-mail dat de inschrijving was bevestigd, vlak nadat ik me had aangemeld. Na ja, ik wacht nog wel even af.
pi_152341069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb überhaupt niets meer gehoord van de kraamzorg, alleen een e-mail dat de inschrijving was bevestigd, vlak nadat ik me had aangemeld. Na ja, ik wacht nog wel even af.
Staat er op de website iets over wanneer ze contact opnemen? Anders zou ik even bellen. Onze uitgerekende data zijn wel in de vakantieperiode, dus dan zou ik wel even zeker willen weten dat ik beeld ben als ik jou was.
pi_152341232
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:18 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Vanille vla en als je medicijnen mag Omeprazol. Maar ik weet niet of die in de zwangerschap kunnen.
:Y omeprazol heeft hier menige zuurbrand aanval geblust.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:28:13 #119
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152341234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Staat er op de website iets over wanneer ze contact opnemen? Anders zou ik even bellen. Onze uitgerekende data zijn wel in de vakantieperiode, dus dan zou ik wel even zeker willen weten dat ik beeld ben als ik jou was.
Op de website staat dat ze in de 7e of 8e maand contact opnemen. Ik weet het nooit in maanden, zit ik nu in de 7e maand? :@
pi_152341256
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Op de website staat dat ze in de 7e of 8e maand contact opnemen. Ik weet het nooit in maanden, zit ik nu in de 7e maand? :@
Dat geloof ik wel ja :D
pi_152341278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
Jij ging ook naar Zin toch?
Ik ben 2 weken terug gebeld (29 weken) nadat ik een berichtje op de website had achtergelaten en ze komen volgende week langs (32 weken).
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152341296
Wij hadden een badje van vrienden en een standaard bij de kringloop gekocht. Na de kraamweek zijn die weggegaan en ging ze met mijn man mee onder de douche. :)

Ik heb mij aangemeld voor kraamzorg met 16 weken en kreeg vrij vlot daarna informatie en de bevestiging per snail mail.
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:32:54 #123
409579 LuDann
All the way
pi_152341416
Ik ben dol op bloemkool! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oja, dat hebben wij volgende week. Wij hebben 3 rompertjes, een mutsje, 2 paar sokjes en een paar handdoeken. Ik twijfel er niet aan dat we goedgekeurd worden :)
Oh maar ik twijfel er ook niet aan dat we goedgekeurd worden hoor. Ik weet alleen niet zo goed wat er nu precies moet gebeuren enzo. Maar dat hoor ik morgen wel.

Badje gaat bij ons op de wasmachine, zo is het plan.

Kraamzorg wilde hier al met week 16 langskomen, maar ik heb het 10 weken uitgesteld. :P Vond het toen echt nog veel te vroeg.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook geen enkel idee van. Ik weet dat ik nu 26 weken ben, maar ik hoor echt compleet andere dingen om mij heen als het gaat om de maand waarin ik zit. Heb ook geen idee wanneer het derde trimester begint. :@
pi_152341513
3e trimester begint met 27 weken (dat klopt, gister op 4 mei was ik precies 3 maanden daarna uitgerekend). Dus begint voor mij nu de 7e maand.

Het badje gaat bij ons op de keukentafel; de commode staat komt (als we ooit alles bij elkaar krijgen ;) )daarnaast, dus dan kan de schone baby gelijk op de commode. En daarnaast is meteen de kraan, dus hoef je het water niet zo ver te verplaatsen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152342832
Krijg net een telefoontje van mijn moeder dat ze ergens een Bopita box heeft opgehaald en die wit gaat schilderen voor ons! Totaal onverwacht! :D
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:18:37 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152343045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:12 schreef JantinaGr het volgende:
Krijg net een telefoontje van mijn moeder dat ze ergens een Bopita box heeft opgehaald en die wit gaat schilderen voor ons! Totaal onverwacht! :D
alsof ze hier meeleest!
pi_152343134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij de dag dat de bevalling begon. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_152343176
quote:

[..]

Geen flauw idee! Ik dacht ook dat zo'n tub voldoende zou zijn of dat je het badje inderdaad ergens op kunt zetten.

Maar goed, ik krijg sowieso ook de indruk dat de uitzetlijst die ik heb ontvangen veel zaken bevat waarvan ik me afvraag hoe nodig dat is.. Waaronder een heel assortiment aan babyschoonheidsproducten. (Leuk die haarlotion, maar wat als ons kind geen haar heeft? :') )
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:22:33 #129
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152343202
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:21 schreef kazy het volgende:

[..]

Geen flauw idee! Ik dacht ook dat zo'n tub voldoende zou zijn of dat je het badje inderdaad ergens op kunt zetten.

Maar goed, ik krijg sowieso ook de indruk dat de uitzetlijst die ik heb ontvangen veel zaken bevat waarvan ik me afvraag hoe nodig dat is.. Waaronder een heel assortiment aan babyschoonheidsproducten. (Leuk die haarlotion, maar wat als ons kind geen haar heeft? :') )
daar kweek je haar mee, toch?
pi_152343270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

daar kweek je haar mee, toch?
Oh is dat het! :D
pi_152343871
Muaha.. ik begin hier over het babybadje met standaard verhaal tegen mijn vriend. Hij begint meteen te tieren: wat een onzin, nou als ze er hier over begint dan zeg ik dat ik de baby wel zelf in bad doe. Of ik maak zelf een standaard met een paar balkjes hout of met touw, dan hangen we het badje wel ergens op.

_O- :')
pi_152344060
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:21 schreef kazy het volgende:

[..]

mijn dochter had een hele bos haar maar mooi niet dat k daar lotion in smeerde :o en zulk spul is nou bij uitstek iets wat je gewoon in de kraamweek nog kunt laten halen als het ineens onmisbaar is :Y
pi_152344313
Haha leuk he die mannen. De mijne ging uit zijn stekker toen hij hoorde dat het bed vanaf 37 weken op klossen moet. 'Ja, dat kan hier helemaal niet!' En: 'Hoe moet ik dan in bed stappen?!' Ik: euhh, wat dacht je van mij hoogzwanger met een 8-9 maanden bolle buik en 1,68 m? Volgens mij is in bed stappen dan een nog grotere uitdaging dan niet-zwanger met 1,84 m :D Hij is er inmiddels wel van overtuigd dat het bed hoe dan ook omhoog moet. (De kraamzorg dreigde al met het weigeren van hulp en controles aan bed, dus tsja.)
pi_152344437
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn dochter had een hele bos haar maar mooi niet dat k daar lotion in smeerde :o en zulk spul is nou bij uitstek iets wat je gewoon in de kraamweek nog kunt laten halen als het ineens onmisbaar is :Y
Precies mijn idee! Ik verwacht alleen nauwelijks haar. Heb nauwelijks last van maagzuur namelijk ;) (oh en in beide families zijn praktisch alle babies hartstikke kaal geboren dus ben benieuwd).
pi_152344549
Vandaag stuiterende babies gezien die koprollen maakten en elkaar zetjes gaven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:55:34 #136
105850 Fuente
mamamuts
pi_152344836
Daui daar zou ik ook van schrikken hoor, gelukkig dat alles goed was! En stuiterende baby's O+

Hier vandaag wederom een groeiecho gehad. Beentjes lopen nog 2 weken achter, maar het buikje loopt 2,5 week voor :o Kleine dikzak! Of zoals de gyn zei 'je hebt een goed all inclusive hotel gemaakt' :')
Morgen dus weer een dagcurve prikken, maar de vorige keer was 'ie uitstekend.
Helaas liep de echoscopist wel tegen een vergroot linker niertje aan. Zit op 1 cm en dat is de grens. Het kan ook een momentopname zijn, maar wordt vanaf nu in de gaten gehouden. Over 3 weken weer een groeiecho en zo vrolijk door.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152344873
Is het trouwens raar om je moeder ook mee te nemen naar een verloskundige controle? Vriend stelde het voor, en mijn moeder vond het meteen te gek. Ze wil graag het hartje horen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:57:06 #138
105850 Fuente
mamamuts
pi_152344922
Nee das juist leuk Jantina! Ik nam mijn schoonmoeder wel eens mee :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152344969
Daui, gelukkig niets aan de hand.

All inclusive hotel, haha Fuente!
pi_152345314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar wáár is het voor? Enlighten me!
/ontaarde moeder ;(
pi_152346256
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

/ontaarde moeder ;(
wat geeft je t idee dat ik het wel weet? :P je weet hoe mijn eigen haar erbij hangt eh :') :+
volgens mij ist voor een aangenaam (kuch) zwitsal geurtje. En iets van stevigheid? voor als je een kekke kuif in t haar van je zoon wilt :r
pi_152346282
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

/ontaarde moeder ;(
Geen idee. Mijn zoon had een enorme bos punkhaar en daar heeft nooit haarlotion in gezeten (wel lijm, op de creche..vond ie leuk ofzo :') )
Professioneel gifmenger.
pi_152346389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:56 schreef JantinaGr het volgende:
Is het trouwens raar om je moeder ook mee te nemen naar een verloskundige controle? Vriend stelde het voor, en mijn moeder vond het meteen te gek. Ze wil graag het hartje horen.
ja hoor gebeurd heel veel. Als je het fijn vindt dan gewoon doen.

Mijn moeder zou het ook helemaal geweldig vinden, ik zit er zelf echt helemaal niet op te wachten. Ik neem dr ook niet mee naar de huisarts zeg maar :@ :') e
maar ik heb nu mn eigen doptone dus zal dr binnenkort ns het hartje laten horen ofzo.
pi_152349663
Daui schrikken zeg! Fijn dat je zo adequaat geholpen bent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152350218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:56 schreef JantinaGr het volgende:
Nee hoor, de mijne zou ook graag mee willen maar had ik geen behoefte aan. Wel mijn zus mee gehad naar een groeiecho en de verloskundige. In de wachtkamer zie ik ook wel vaker moeders die mee gaan.

Ik heb vandaag ook weer controle gehad bij de verloskundige. Omdat ik in het ziekenhuis loop doet altijd eerst de assistent de bloeddruk en evt gewichtscontrole en vraagt dan vaak al wat kleine dingetjes. Zo vroeg ze vandaag of ik vocht vast hield, hierop zei ik dat ik sinds een paar dagen het idee had iets vocht vast te houden maar niet noemenswaardig. Vult die miep in het dossier in dat ik aan geef last van vocht in mijn voeten te hebben. Dus de verloskundige benoemt dat zij dat daar leest, maar even uitgelegd dus. De vorige keer bij die assistent ook al zo dom, had ze mij gewogen zegt ze "goh ik zie dat je afgevallen bent" en meteen door "ja dat je zwanger bent betekend niet dat je voor 2 moet eten hoor". Maf mens. Gelukkig was de verloskundige vandaag we leuk, de vorige keer was zij een beetje apart en gehaast geweest, vandaag nam ze alle tijd ondanks dat ze grandioos uit was gelopen.

Bloesem, wat fijn van je huisarts!

Daui, ik snap dat dat schrikken is, gelukkig kon je even langskomen voor een check up!
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:54:13 #146
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152353866
Geen live updates straks maar de verlos is gebeld. :)
pi_152354035
Nog steeds geen babies? -O-
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:02:19 #148
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152354187
Oeh! *popcorn pakt
pi_152354230
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:02 schreef Nikooos het volgende:
Onderweg!
*O* succes! Natuurlijk ook (en vooral) voor je vrouw. .
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')