SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. rangeerseinen dit maal
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Klopt. Gewoon een kapot frontsein.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:59 schreef b2py het volgende:
Grappig, foto in de OP is geen rangeersein.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Spoor 5 (waar het aan ligt) en 4 zijn uit explotatie genomen en worden opgebroken. Spoor 3 komt iets naar buiten. Spoor 2 wordt een kopspoor uit de richting Groningen en spoor 1 wordt het doorgaande spoor Groningen => Zwolle.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
'Kon' omdat ze nu geen tanks meer hennen of omdat de voorzieningen verdwenen zijn? In 't Harde is nog wel zo'n laadperron aanwezig![]()
1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, drie ei is een paasei.
3 corners pinantie
3 rangeerseinen is een frontsein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ovchipkaart met falende webshopstarieven van reizen op saldo veel hoger dan papier
reserve kaartjes bij je hebben voor als de techniek faalt
htm
![]()
![]()
Er hangt achter de pimpel die nu naar Deventer onderweg is vanaf Wierden ook een locomotief.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
b2py is me aan het achtervolgen. Enge kerel :|Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En dat is maar goed ook want zo te zien liggen alle overwegen tussen Almelo en Hengelo in storing.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Altijd fijnquote:Op woensdag 22 april 2015 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat is maar goed ook want zo te zien liggen alle overwegen tussen Almelo en Hengelo in storing.![]()
Daar was ik net voor langs, alhoewel ik een minuut of vier na vertrek uit Assen in een weiland vijf minuten stil heb gestaan..quote:Op woensdag 22 april 2015 09:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die elf gister tussen Assen en Onnen waren best wel niet een succes.![]()
9292 geeft altijd een te hoog reductietarief aan voor de provincie Brabant!quote:Op woensdag 22 april 2015 09:25 schreef Yreal het volgende:
Ovchipkaart met falende webshopstarieven van reizen op saldo veel hoger dan papier
reserve kaartjes bij je hebben voor als de techniek faalt
htm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh wacht, dat was niet je punt....![]()
Oh oké, snapte ook al niet waarom hij die aan zou moeten hebben. Hij heeft wel gerangeerd maar dat was paar km verderop (denk ik tenminste, denk dat ie bij emmtec weg komt en in Emmen moest wachten op een pad)quote:Op woensdag 22 april 2015 08:59 schreef b2py het volgende:
Grappig, foto in de OP is geen rangeersein.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Steenwijk heeft er ook nog eentje die regelmatig gebruikt wordtquote:Op woensdag 22 april 2015 08:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
'Kon' omdat ze nu geen tanks meer hennen of omdat de voorzieningen verdwenen zijn? In 't Harde is nog wel zo'n laadperron aanwezigAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is een van de twee stammen die op dit moment nog in Nederland rijden. Die rijden tussen Bad Bentheim en Deventer, waarna ze op een perronloos spoor in Apeldoorn kopmaken om weer naar het oosten te gaan.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er hangt achter de pimpel die nu naar Deventer onderweg is vanaf Wierden ook een locomotief.
Passagiers moeten dus te Bentheim en Deventer overstappenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Waarom kunnen ze niet gewoon tussen Amsterdam en Bentheim pendelen?quote:Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een van de twee stammen die op dit moment nog in Nederland rijden. Die rijden tussen Bad Bentheim en Deventer, waarna ze op een perronloos spoor in Apeldoorn kopmaken om weer naar het oosten te gaan.
Passagiers moeten dus te Bentheim en Deventer overstappenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Te weinig stammenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon tussen Amsterdam en Bentheim pendelen?![]()
Geen idee, want op zich kan ook binnenlands mat nog wel in Bentheim komenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon tussen Amsterdam en Bentheim pendelen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zijn 2 stammen daarvoor wel voldoende dan? DB wou geen extra stammen naar NL sturen tot het euvel was verholpen dacht ik.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon tussen Amsterdam en Bentheim pendelen?
Wie zou trouwens voor die kosten van 2 locs opdraaien? NS Internationaal, NS, DB? DB heeft dat Befehl gegeven toch?
Ik denk mede door het opknippen van het traject reed er maandag ander materiaal tussen Berlijn en Bad Bentheim, met minder plekken. Mijn pa en ma hadden 2e klasse groepsticket voor 10 man en mochten/moesten 1e klas gaan zitten.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja, maar dat is ijzerschuiftechnisch weer moeilijk. Dus zadel je reizigers dan maar weer op met een extra overstap omdat je te belazerd bent om zelf na te denkenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, want op zich kan ook binnenlands mat nog wel in Bentheim komen
Tijd geleden alweer:twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-04-2015 om 10:47:40Leiden Lammenschans-Alphen a/d Rijn: er rijden geen treinen door een defecte spoorbrug. http://t.co/axyyfHaEPO #LdlApn reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Een Ersatzstam van de DB met twee locomotieven en een 'gewone' Berlijnstam met twee locs volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat pedenlt er nu tussen Deventer en BB dan?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat is dat nou weer voor houtjetoutjeoplossingquote:Op woensdag 22 april 2015 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een Ersatzstam van de DB met twee locomotieven en een 'gewone' Berlijnstam met twee locs volgens mij.![]()
![]()
Ben blij dat je het zegtquote:Op woensdag 22 april 2015 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor houtjetoutjeoplossingAltijd onderweg naar het avontuur![]()
En tot Lammenschans wel treinen? Goed idee, maar niet hierquote:Op woensdag 22 april 2015 10:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Tijd geleden alweer:twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-04-2015 om 10:47:40Leiden Lammenschans-Alphen a/d Rijn: er rijden geen treinen door een defecte spoorbrug. http://t.co/axyyfHaEPO #LdlApn reageer retweet
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
uiteraard, maar in theorie zouden de omlopen ook tot Amsterdam kunnen gaan als je het combineert met binnenlands mat dat doorrijdt naar Bentheim, rekening houdend met de diverse beperkingen die daar weer aan hangen.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet iets als je ruzie met de Duitsers hebt..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Neussen?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:
Ik wil naar neussen. Goedkoopste optie is via venlo voor 20¤ zie ik?![]()
Achja, het is eigenlijk vrij logisch dat ze Deventer kiezen. In Apeldoorn staan ze naast elkaar waardoor je keertijd te kort is of er eigenlijk niet is. Dan heb je Amersfoort waar dat ding lange tijd aan de kant moet, idem voor Hilversum en dan in Amsterdam staan ze weer naast elkaar.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteraard, maar in theorie zouden de omlopen ook tot Amsterdam kunnen gaan als je het combineert met binnenlands mat dat doorrijdt naar Bentheim, rekening houdend met de diverse beperkingen die daar weer aan hangen.![]()
Overigens heeft de trein van 12:17 uit Deventer naar Bentheim gekeerd op spoor 1 te Deventer. Uit Amsterdam kwam een DDZ4 als vervanger ook naar spoor 1. En dat past niet niet...Bij twijfel: gebruik beton.![]()
En toen?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:35 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens heeft de trein van 12:17 uit Deventer naar Bentheim gekeerd op spoor 1 te Deventer. Uit Amsterdam kwam een DDZ4 als vervanger ook naar spoor 1. En dat past niet niet...![]()
Leverde slechts een paar minuten vertraging op, aldus ovtijdenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Neuss am Rhein denk ik. Waar ooit de legendarische International trekkers werden gemaakt.quote:Vanaf waar?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:
Ik wil naar neuss. Goedkoopste optie is via venlo voor 20¤ zie ik?
Vanaf Utrecht ICE (via Dusseldorf) ¤29 en via Eindhoven-Venlo ¤30,40. Maar woon je al in Limburg zal dat idd het goedkoopste zijn
[ Bericht 40% gewijzigd door derLudolf op 22-04-2015 13:35:21 ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat doet de IC Enschede-Den Haag van 7:46 al minstens anderhalve week wel in Deventer. Alleen vanmorgen zat ik niet in die trein, dus dan zou dat de uitzondering zijn dat er geen VIRM6-je voor Rotterdam bij aangeplaatst wordt in Deventer...quote:Op woensdag 22 april 2015 08:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat is ook achterlijk. Dan prop je al het vee van Enschede-Apeldoorn in een VIRM6 om er pas in Amersfoort een treinstel bij te gooien die er dan in Utrecht weer afgaat![]()
Doe dan in Deventer al koppelen, zoals voorheen ook gedaan werd.![]()
Voortaan dan graag wel weer even plaatsnemen in die trein ja!quote:Op woensdag 22 april 2015 13:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat doet de IC Enschede-Den Haag van 7:46 al minstens anderhalve week wel in Deventer. Alleen vanmorgen zat ik niet in die trein, dus dan zou dat de uitzondering zijn dat er geen VIRM6-je voor Rotterdam bij aangeplaatst wordt in Deventer...Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
NRW-ticket zou ik zeggen, 29 euro voor de hele dag reizen in Nordrhein-Westfalenquote:Op woensdag 22 april 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:
Ik wil naar neuss. Goedkoopste optie is via venlo voor 20¤ zie ik?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Je moet het die reizigers ook weer niet teveel naar de zin maken he! Straks willen ze nooit meer uitstappen!quote:Op woensdag 22 april 2015 13:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Voortaan dan graag wel weer even plaatsnemen in die trein ja!![]()
![]()
Drie gegadigden voor het 'Kamperlijntje'Bronquote:ZWOLLE - De provincie Overijssel heeft drie inschrijvingen ontvangen voor de exploitatie van het Kamperlijntje en de treinritten tussen Zwolle en Enschede.
De bedrijven zijn Syntus, NS Reizigers en Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
De komende tijd wortd onder leiding van demissionair gedeputeerde G.J. Kok en z'n mogelijk opvolger (Monique vanHaaf van de VVD wordt genoemd) beoordeeld of de eisen in de aanbesteding wel worden gehaald. Naar verwachting nemen Gedeputeerde Staten begin juni een besluit over de gunning van het treinvervoer voor de komende vijftien jaar. De nieuwe vervoerder gaat in december 2017 van start op beide trajecten. De provincie Overijssel heeft de aanbesteding voor Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede in oktober 2014 in de markt gezet. De NS verzorgt op dit moment, tot eind 2017, het vervoer op beide trajecten.
De provincie Overijssel nam het Kamperlijntje in 2005 van het Rijk over. Het traject Zwolle-Enschede is door de provincie Overijssel in december 2014 van het Rijk overgenomen.![]()
Twee dus want NS moet opbokkenquote:Op woensdag 22 april 2015 14:13 schreef Monopoly het volgende:
Drie gegadigden voor het 'Kamperlijntje'
[..]
Bron
Moeten? Zijn deze lijntjes decentraal geworden? Dan snap ik niet dat NSR heeft meegedaan. Dan zal de krant het wel fout hebben en zal het wel Abellio zijn denk ik.quote:![]()
Een pot natquote:Op woensdag 22 april 2015 14:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Moeten? Zijn deze lijntjes decentraal geworden? Dan snap ik niet dat NSR heeft meegedaan. Dan zal de krant het wel fout hebben en zal het wel Abellio zijn denk ik.![]()
Ja. Ik ben er helemaal klaar meequote:![]()
Ja dat staat in dat stuk wat je zelf quoot.quote:Zijn deze lijntjes decentraal geworden?Ik ook niet.quote:Dan snap ik niet dat NSR heeft meegedaan.Either way, NS wil geen verlieslatende scholierenlijntjes. En de Heer verhoede dat NS die aanbesteding wint want dan zitten we daar 15 jaar lang met een vervoerder die er een potje van maakt.quote:Dan zal de krant het wel fout hebben en zal het wel Abellio zijn denk ik.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.![]()
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Maken ze maar nieuwe plannenquote:Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.![]()
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..quote:Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.![]()
Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de handquote:Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..![]()
Die IR stam die tussen Deventer en Bentheim pendelde is vervangen door een normale IC Berlijn stam.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Niet echt, die hebben al maximaal bijgelegd.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de hand![]()
plannen kunnen altijd gewijzigd worden.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
Uiteraard valt er ook synergie uit personeelsdiensten te halen, zoals Syntus en Arriva dat ook een klein beetje zouden kunnen doen door hun personeel op meerdere trajecten in te zetten.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
plannen kunnen altijd gewijzigd worden.
Uiteraard valt er ook synergie uit personeelsdiensten te halen, zoals Syntus en Arriva dat ook een klein beetje zouden kunnen doen door hun personeel op meerdere trajecten in te zetten.![]()
oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat gaat zo veel tijd en geld en besluitvorming kosten dat de concessie afgelopen is voordat dat realiteit is.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?quote:Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Say whut? http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=holle%20kiesquote:Op woensdag 22 april 2015 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.![]()
Zwolle-Wierden krijgt waslijnquote:Op woensdag 22 april 2015 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ooit.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden krijgt waslijnSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden krijgt waslijn![]()
![]()
Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..quote:Op woensdag 22 april 2015 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen.![]()
Toch echt NSR: http://www.ovmagazine.nl/(...)rijssels-spoor-1442/quote:Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..![]()
Wat een gelul om niks weer. Er zijn draconische maatregelen nodig die voorlopig niet komen, alleen maar om straks 14 km OM te rijden met de Pimpel. Want het is over Zwolle gewoon langer natuurlijk. En dat terwijl er met de huidige route niks mis is. Ophouden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Grote lengte valt wel mee. Als die extra trein tussen Zwolle en Almelo (en verder) een uursdienst is fiets je deze er makkelijker doorheen dan een halfuursdienst waarvoor je meer maatregelen moet treffen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een gelul om niks weer. Er zijn draconische maatregelen nodig die voorlopig niet komen, alleen maar om straks 14 km OM te rijden met de Pimpel. Want het is over Zwolle gewoon langer natuurlijk. En dat terwijl er met de huidige route niks mis is. Ophouden.![]()
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.
Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.
Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Oplossing voor wat? Wat je al zegt, die 10 minuten boeit toch niemand wat. Non-discussie dus.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jaa terug naar 1930quote:Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.
Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijnEn vleugeltreinen glippen zoals dat vroeger ging, dat moet ook weer terug komen, super efficiënt en super snel
![]()
Super onbeheersbaar en super gevaarlijk, maar wat geeft het
das wel leuk, gaan we doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket zou ik zeggen, 29 euro voor de hele dag reizen in Nordrhein-Westfalen![]()
Aanbesteding is al gestart. Vanaf aankomende dienstregeling gaat het baanvak op slot van 21:30 - 06:30 voor de werkzaamheden.![]()
Politie erbij en het hele station urenlang afgrendelen voor sporenonderzoek totdat geconcludeerd kan worden dat er weer veilig verder kan worden gereden?quote:Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kwam ik vandaag tegen op mijn Facebook.![]()
![]()
Doet Syntus ook tussen Lochem en Zutphen (bij Markelo). Daar staat echter vrijwel altijd 1 van de twee treinen wel stil, terwijl de ander in volle vaart door kan rijden.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn![]()
geweldigquote:Op woensdag 22 april 2015 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa terug naar 1930En vleugeltreinen glippen zoals dat vroeger ging, dat moet ook weer terug komen, super efficiënt en super snel
![]()
Super onbeheersbaar en super gevaarlijk, maar wat geeft het![]()
![]()
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".
Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.So we just called him Fred![]()
Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...quote:Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".
Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
Ik heb op Rotterdam Centraal weleens gehad dat er een fiets op het perron pleurde/aan de deur hing omdat iemand eraan op slot had gezet....
![]()
Met een perron lager dan de trein lijkt het me dat je een fiets in 2en vouwt...![]()
Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...
Ik heb op Rotterdam Centraal weleens gehad dat er een fiets op het perron pleurde/aan de deur hing omdat iemand eraan op slot had gezet....
![]()
Met een perron lager dan de trein lijkt het me dat je een fiets in 2en vouwt...
Wel asociaal of gigantisch dom als je je fiets zo vastzet overigens.![]()
In Barendrecht heb ik het de automatische omroep wel een paar keer horen roepen dat je moet opletten voor het opstapje bij het uitstappen, maar volgens mij wordt dat handmatig geactiveerd, want ik hoor het ook vaak niet..quote:Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.![]()
Toch echt NS Reizigers BV volgens de provincie Overijssel: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@Iwx/drie-offertes/quote:Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik corrigeerde mezelf al Dennisquote:Op woensdag 22 april 2015 15:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch echt NSR: http://www.ovmagazine.nl/(...)rijssels-spoor-1442/![]()
![]()
Arriva schrijft in op alles wat los en vast zit, en voor NSR is het belangrijk dat er geen concurrentie komt op een hoofdrailnetroute (Zwolle - Hengelo - Enschede), ook niet van Abellio.
Hup Syntus![]()
![]()
Syntus zal wel lekker willen visgraten: ik zie namelijk nog een lijnbus Zwolle-Heino-Raalte min of meer parallel aan het spoor
PM mij!
en toch slaat Arriva zo nu en dan een aanbesteding over. Haarlem-IJmond waren ze bijvoorbeeld niet bijquote:Op woensdag 22 april 2015 20:28 schreef James1988 het volgende:
Arriva schrijft in op alles wat los en vast zitAltijd onderweg naar het avontuur![]()
NS zie ik nog wel erg laag inschrijven voor die routewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
fietsers in de trein zijn in de regel trouwens al ongelooflijk asociaal.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.
Wel asociaal of gigantisch dom als je je fiets zo vastzet overigens.![]()
Dat is één buslijntje ofzo? Niet interessant genoeg.quote:Op woensdag 22 april 2015 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en toch slaat Arriva zo nu en dan een aanbesteding over. Haarlem-IJmond waren ze bijvoorbeeld niet bij![]()
nah, wel iets mee dan dat, maar het is niet een hele grote concessie.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is één buslijntje ofzo? Niet interessant genoeg.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ond_.28Connexxion.29Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ernstig verouderd artikel wel.. dit is actueler: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Haarlem-IJmondquote:Op woensdag 22 april 2015 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, wel iets mee dan dat, maar het is niet een hele grote concessie.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ond_.28Connexxion.29![]()
In vergelijking met een concessie zoals Brabant of Limburg is het inderdaad peanuts. Leuk voor een nieuwkomer, wel.![]()
Maja, dat zijn dan ook wel mega concessies, daar doet Amsterdam bus ver voor onder..quote:Op woensdag 22 april 2015 21:48 schreef James1988 het volgende:
In vergelijking met een concessie zoals Brabant of Limburg is het inderdaad peanuts. Leuk voor een nieuwkomer, wel.![]()
al gevonden?quote:Op woensdag 22 april 2015 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga het treinentopic opzoeken. Doei!
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga het treinentopic opzoeken. Doei!
Turan heeft net rood gekregen!quote:Op woensdag 22 april 2015 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga het treinentopic opzoeken. Doei!![]()
![]()
Had'ie de LaPo?quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Oranjedienstregeling oogt niet heel spectaculair dit jaar? Enkel wat gemor rond Amsterdam voor zover ik zie?![]()
Dat is toch altijd zo?quote:Op woensdag 22 april 2015 23:12 schreef Yreal het volgende:
Oranjedienstregeling oogt niet heel spectaculair dit jaar? Enkel wat gemor rond Amsterdam voor zover ik zie?![]()
![]()
Rond Eindhoven ook.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:12 schreef Yreal het volgende:
Oranjedienstregeling oogt niet heel spectaculair dit jaar? Enkel wat gemor rond Amsterdam voor zover ik zie?So we just called him Fred![]()
Bovenaan deze pagina staat een ad voor werving van business analysts. Business is alleen afgekort tot bus. Gare kutreclame.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
'NS-sprinters krijgen eind 2016 stopcontacten'
De NS heeft woensdag een contract getekend voor de aankoop van 58 nieuwe sprintertreinen, inclusief stopcontacten in zowel eersteklas- als tweedeklascoupés. Zo meldt de NS. Huidige sprinters hebben geen stopcontacten, en in huidige intercitytreinen hebben enkel eersteklasreizigers beschikking over een stopcontact.
In 58 nieuwe sprinters die de NS bij de Zwitserse treinenbouwer Stadler bestelt, zijn stopcontacten in alle coupés te vinden. Het zou gaan om stopcontacten inclusief usb-aansluiting, voor het opladen van telefoons en tablets.
Drukte
De definitieve bestelling volgt op een belofte van zowel het vervoersbedrijf als staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur om snel wat te doen aan de toename van het aantal reizigers. Sprinters zijn nu al vaak druk en het aantal treinreizigers neemt verder toe, dat komt mede door het behoud van de OV-studentenkaart.
Voor de bestelling van de 58 nieuwe sprinters heeft de NS in januari 280 miljoen euro opzij gezet. De sprinters lijken in uiterlijk op de huidige modellen, maar zijn onder meer rolstoelvriendelijker, sneller en zuiniger.
Naast de nieuwe lichting sprinters eind 2016 krijgt de NS er over drie jaar nog eens 118 nieuwe modellen bij. In de nieuwe treinen zitten in tegenstelling tot de sprinters die nu rijden wel toiletten en ze worden rolstoelvriendelijker. NS is echter wel van plan het huidige materieel hier ook van te voorzien.
Voor eind 2021 zijn ook nieuwe intercitytreinen gepland.
Bron
Nieuwe energiezuinige Sprinters stromen in vanaf eind 2016
• NS bestelt 58 nieuwe energiezuinige sprinters bij Stadler AG (CH)
• Sprinters met brede deuren, toegankelijk voor rolstoelgebruikers, toilet, stopcontacten
NS heeft gisteravond het contract getekend met de Zwitserse treinenbouwer Stadler voor de levering van in totaal 58 nieuwe Sprinters (type: Flirt). "Vanaf eind 2016 kunnen we dankzij de snelle levering door Stadler onze reizigers extra Sprinters bieden die van alle gemakken zijn voorzien. De treinen zijn bovendien energiezuinig waardoor we minder stroom gebruiken. Vanaf december 2016 moeten ze gaan rijden op diverse plekken in het land," aldus Tom de Groot, Projectmanager van NS voor de nieuwe Sprinters.
Snel en energiezuinig
De nieuwe Sprinters kunnen snel optrekken, zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers (incl. een rolstoeltoegankelijk toilet) en hebben brede deuren voor gemakkelijk in- en uitstappen. Het zijn echte forensentreinen met zowel zit- als staplaatsen en zoveel mogelijk doorkijk door de trein, zodat klanten zich veilig voelen en eenvoudig zien waar nog plek is of waar de conducteur is. De extra Sprinters zijn op korte termijn nodig vanwege diverse omstandigheden, zoals het behoud van de Ov-studentenkaart. De trein van Stadler (type Flirt) rijdt al met succes in diverse landen en is, met deze order erbij al 1.094 keer verkocht.
Achtergronden
• 33 treinen (treinstellen) van 3 rijtuigen en 25 treinen (treinstellen) van 4 rijtuigen
• de treinen zijn voorbereid voor het gebruik van het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS
• de treinen zijn in alle rijtuigen voorzien van schermen met actuele reisinformatie
• ca. 10.000 stoelen (excl. klapzittingen) en handgrepen bij staplaatsen
• contractwaarde voor de 58 treinen is ca. 280 mln. euro
• stopcontacten met USB aansluiting in de 1e en 2e klas
Uitbreiding en modernisering van de treinen
NS is grootschalig bezig de bestaande vloot te moderniseren voor onze reizigers. Zo wordt een deel van de (VIRM)-dubbeldekkers (416 rijtuigen) volledig gemoderniseerd komende jaren in onze werkplaats in Haarlem. In 2012 al lanceerden we de volledig gemoderniseerde DDZ-dubbeldekkers. Daarnaast heeft NS eind 2014 een contract getekend voor 118 nieuwe Sprinters bij treinenbouwer CAF (SNG). Deze Sprinters stromen in vanaf 2018 en zijn qua type trein vergelijkbaar met de Flirts van Stadler. Daarnaast loopt momenteel een grote aanbesteding voor nieuwe Intercity's (Intercity Nieuwe Generatie) die vanaf 2021 moeten instromen op het Nederlandse spoor.
NS
Edit 09:04: NS Nieuwsbericht toegevoegd
[ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 23-04-2015 09:07:02 ]![]()
Dat is nog al, 118 modellen wie gaat dat logistiek beheersen, het onderhoud en de inzet daarvan?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:45 schreef b2py het volgende:
'NS-sprinters krijgen eind 2016 stopcontacten'
De NS heeft woensdag een contract getekend voor de aankoop van 58 nieuwe sprintertreinen, inclusief stopcontacten in zowel eersteklas- als tweedeklascoupés. Zo meldt de NS. Huidige sprinters hebben geen stopcontacten, en in huidige intercitytreinen hebben enkel eersteklasreizigers beschikking over een stopcontact.
In 58 nieuwe sprinters die de NS bij de Zwitserse treinenbouwer Stadler bestelt, zijn stopcontacten in alle coupés te vinden. Het zou gaan om stopcontacten inclusief usb-aansluiting, voor het opladen van telefoons en tablets.
Drukte
De definitieve bestelling volgt op een belofte van zowel het vervoersbedrijf als staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur om snel wat te doen aan de toename van het aantal reizigers. Sprinters zijn nu al vaak druk en het aantal treinreizigers neemt verder toe, dat komt mede door het behoud van de OV-studentenkaart.
Voor de bestelling van de 58 nieuwe sprinters heeft de NS in januari 280 miljoen euro opzij gezet. De sprinters lijken in uiterlijk op de huidige modellen, maar zijn onder meer rolstoelvriendelijker, sneller en zuiniger.
Naast de nieuwe lichting sprinters eind 2016 krijgt de NS er over drie jaar nog eens 118 nieuwe modellen bij. In de nieuwe treinen zitten in tegenstelling tot de sprinters die nu rijden wel toiletten en ze worden rolstoelvriendelijker. NS is echter wel van plan het huidige materieel hier ook van te voorzien.
Voor eind 2021 zijn ook nieuwe intercitytreinen gepland.
Bron
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik begrijp je niet? Deze 58 is de spoedbestelling vanwege studentenkaart en die 118 is die SNG van CAF.
[ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 23-04-2015 09:35:26 ]![]()
Ik snap bork wél maar ik heb een andere vraag: welke schaal gaat het om?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:49 schreef b2py het volgende:
Ik begrijp je niet? Deze 58 is de spoedbestelling vanwege studentenkaart en die 118 is die SNG van CAF.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Via Somda wordt Maastricht gezegd als onderhoudsbedrijf, bedoel je dat?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:47 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is nog al, 118 modellen wie gaat dat logistiek beheersen, het onderhoud en de inzet daarvan?![]()
Ze zeggen niet 118 nieuwe treinen maar 118 nieuwe modellen, dat klinkt als 118 treinen die allemaal onderling van elkaar verschillen volgens het befaamde concept van AnsaldoBredaquote:Op donderdag 23 april 2015 08:49 schreef b2py het volgende:
Ik begrijp je niet? Deze 58 is de spoedbestelling vanwege studentenkaart en die 118 is die SNG van CAF.![]()
En analist tot anal?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bovenaan deze pagina staat een ad voor werving van business analysts. Business is alleen afgekort tot bus. Gare kutreclame.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Vind je?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze zeggen niet 118 nieuwe treinen maar 118 nieuwe modellen, dat klinkt als 118 treinen die allemaal onderling van elkaar verschillen volgens het befaamde concept van AnsaldoBredaDefinitie 3 lijkt me hier van toepassing, niet definitie 1.quote:mo·del (het; o; meervoud: modellen; verkleinwoord: modelletje)
1. voorbeeld waarnaar iets wordt gemaakt: model staan voor als voorbeeld dienen voor
2. voorbeeld waarnaar een kunstenaar werkt; iem. die poseert voor een schilder, voor foto's
3. vaststaande, voorgeschreven vorm: de nieuwste modellen auto's
4. nabootsing op kleinere schaal![]()
![]()
Ik zeg alleen maar hoe ik en bork het interpreterenquote:Op donderdag 23 april 2015 09:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vind je?
[..]
Definitie 3 lijkt me hier van toepassing, niet definitie 1.Ik snap wel wat ze bedoelen natuurlijk
![]()
118 modellen Golfjes betekent dus alle 118 verschillende VW Golfjes die er ooit zijn geweest. De nieuwste serie is namelijk één model.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vind je?
[..]
Definitie 3 lijkt me hier van toepassing, niet definitie 1.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als je de Italiaanse methode aanhoudt is het 2quote:Op donderdag 23 april 2015 09:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vind je?
[..]
Definitie 3 lijkt me hier van toepassing, niet definitie 1.
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de grote AH2GO aan de centrumzijde op Utrecht CS verdwenen is? Die zat echt op dé perfecte plek gewoon. Nu istie schijnbaar verhuisd naar de jaarbeurszijde..
Snap die beslissing dus echt niet hé.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Heeft te maken met de verbouwing waar ze over niet al te lange tijd fase 3, 4 en 5 op willen gaan leveren.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:56 schreef Blistering het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom de grote AH2GO aan de centrumzijde op Utrecht CS verdwenen is? Die zat echt op dé perfecte plek gewoon. Nu istie schijnbaar verhuisd naar de jaarbeurszijde..
Snap die beslissing dus echt niet hé.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Volle punten, goed antwoord.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft te maken met de verbouwing waar ze over niet al te lange tijd fase 3, 4 en 5 op willen gaan leveren.
Thanks.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
de zelfservice shop is veel bazigerquote:Op donderdag 23 april 2015 09:56 schreef Blistering het volgende:
Snap die beslissing dus echt niet hé.![]()
![]()
Bij de grote had je ook gewoon allemaal zelfscankassa'squote:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Goed vraagje: kunnen SNG, SLT en SFT onderling met elkaar koppelen? Weet het antwoord denk ik al (NEEN!) maar zou wel handig zijn.![]()
Met elkaar koppelen kunnen ze wel (dankzij de Schaku), maar dat is bedoeld om een gestrand stel weg te slepen. Samen rijden zoals dat in België kan met klassiekjes en breaks (?) kan niet.![]()
Ik neem daar altijd een vierdubbele espresso voor de prijs van een enkele. Geef al genoeg uit aan Ahold en zelfscan moet weg want kost te veel werkgelegenheid.quote:![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 10:08 schreef James1988 het volgende:
Met elkaar koppelen kunnen ze wel (dankzij de Schaku), maar dat is bedoeld om een gestrand stel weg te slepen. Samen rijden zoals dat in België kan met klassiekjes en breaks (?) kan niet.![]()
![]()
Hoe dan?quote:Op woensdag 22 april 2015 16:36 schreef Yreal het volgende:
Met die wegwerpkaartjes vanuit België is trouwens knap te frauderen bedenk ik me net.![]()
De voornaamste reden waarvoor ik de AH ToGo in Breda bezoek is om een bak cappuccino te halen voor onderweg. Aangezien ik straks zowat ín het station woon (van mijn voordeur tot op het perron is minder dan 1 minuut lopen), zet ik wel een espressomachine neer in mijn keuken.![]()
![]()
Ja ga jij in het appartementen blok wonen ja?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:12 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarvoor ik de AH ToGo in Breda bezoek is om een bak cappuccino te halen voor onderweg. Aangezien ik straks zowat ín het station woon (van mijn voordeur tot op het perron is minder dan 1 minuut lopen), zet ik wel een espressomachine neer in mijn keuken.Cool! Hoe lang doe je erover naar het Eurolines perron?
![]()
![]()
Yep! Ik heb vorige maand de koopakte getekend, en de bank heeft inmiddels de laatste documenten voor de hypotheek in hun bezit.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja ga jij in het appartementen blok wonen ja?Cool!
40 seconden? Veel meer zal het niet zijn.quote:Hoe lang doe je erover naar het Eurolines perron?![]()
het lijkt me dat ze de SFT in een beperkt deel van het land in gaan zetten, omdat het met 58 stuks een relatief kleine serie betreft.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:07 schreef Bitlord het volgende:
Goed vraagje: kunnen SNG, SLT en SFT onderling met elkaar koppelen? Weet het antwoord denk ik al (NEEN!) maar zou wel handig zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
ook gefeliciteerd met je verjaardag dan maar.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yep! Ik heb vorige maand de koopakte getekend, en de bank heeft inmiddels de laatste documenten voor de hypotheek in hun bezit.
[..]
40 seconden? Veel meer zal het niet zijn.![]()
Dankjewel!quote:Op donderdag 23 april 2015 10:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
ook gefeliciteerd met je verjaardag dan maar.![]()
![]()
ik heb hele oude coupons die als gratis koffie scannen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem daar altijd een vierdubbele espresso voor de prijs van een enkele. Geef al genoeg uit aan Ahold en zelfscan moet weg want kost te veel werkgelegenheid.![]()
![]()
Dank dankquote:Op donderdag 23 april 2015 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Istie gewoon jarig vandaag ja? Gefeliciteerd eah!![]()
![]()
Nee, sorry, ik heb m niet...quote:Op donderdag 23 april 2015 10:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
wegwerpkaartje met 100% nl vrij en dan zeggen dat mijn reis om 6.30 is begonnen.![]()
![]()
Koop een kaartje Essen - Groningen met 100% gratis reizen in NL, en zeg bij controle dat je om 06:30 heusechtwaar in Essen bent ingestapt? Zoiets?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik heb m niet...![]()
ja. Kost 1.30 en hoe gaat die knakker bewijzen dat het niet zo is? Als alternatief gebruik je zo om met dubbele chipkaart truck door poortjes te komen.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Koop een kaartje Essen - Groningen met 100% gratis reizen in NL, en zeg bij controle dat je om 06:30 heusechtwaar in Essen bent ingestapt? Zoiets?![]()
Welke Knakker?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja. Kost 1.30 en hoe gaat die knakker bewijzen dat het niet zo is? Als alternatief gebruik je zo om met dubbele chipkaart truck door poortjes te komen.![]()
alsof je dan in NL niet meer hoeft aan te tonen dat je 100 % vrij reizen hebt
ja. Maar als ik dus in de ochtendspits wil reizen, kan ik stellen dat mijn reis 6.30 in essen begon, niet 7.45 op laan v noiquote:Op donderdag 23 april 2015 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
alsof je dan in NL niet meer hoeft aan te tonen dat je 100 % vrij reizen hebt![]()
![]()
Wat maakt dat uit als je altijdvrij hebt?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja. Maar als ik dus in de ochtendspits wil reizen, kan ik stellen dat mijn reis 6.30 in essen begon, niet 7.45 op laan v noiSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
gaat om Dal Vrijquote:Op donderdag 23 april 2015 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit als je altijdvrij hebt?
nee, dus daarom zou het kunnenquote:Op donderdag 23 april 2015 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan er in Essen incheckpalen dan?
Ja, als de conducteur je niet heeft zien instappen. EN als ze hier meelezen staan er morgen incheckpalen in Essen en anders volgende week wel en anders wordt DalVrij snel genoeg afgeschaft. Stelletje bijdehnate kleuters.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Whaha...
Weten jullie deze foto nog die gisteren op facebook langskwam?
Hieronder de conversatie die ontstond tussen degene die de foto plaatste (Jeroen) en de NS:En zo gaat het nog even door!quote:Jeroen:
Ben ik hier mijn loopbrug vergeten of is het seizoen voor fierljeppen weer begonnen? 'It kin net' zou een fries zeggen!
Nederlandse Spoorwegen:
Dag Jeroen,
Fierljeppen was in dit geval wel een heel creatieve oplossing geweest Is het uiteindelijk nog wel gelukt om de trein in te stappen?
Groetjes, Machteld
Jeroen:
Beste machteld,
Ik heb de bezem van jullie schoonmaker gebruikt en ben daarmee de trein in gesprongen. Waar kan ik mijn goude medaille ophalen?
Groetjes,
Jeroen
Nederlandse Spoorwegen:
Beste Jeroen,
Graag zie ik bewijsstukken hiervan naar ons toekomen in de vorm van duidelijk beeldmateriaal. Aan de hand daarvan kan beoordeeld worden of jouw sprong in aanmerking komt voor een medaille. Helaas krijg je wel aftrekpunten voor het gebruik van een bezem in plaats van een echte stok, dus goud zit er niet meer in.
Vriendelijke groet, Machteld![]()
![]()
Je bedoelt klassiekjes en varkensneuzen:quote:Op donderdag 23 april 2015 10:08 schreef James1988 het volgende:
Met elkaar koppelen kunnen ze wel (dankzij de Schaku), maar dat is bedoeld om een gestrand stel weg te slepen. Samen rijden zoals dat in België kan met klassiekjes en breaks (?) kan niet.
Een varkensneus is technisch gezien ook gewoon een klassiekje.
Breaks hebben een heel ander type koppeling.![]()
De reizen met 2 kaarten truc is toch ook niet afgeschaft?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, als de conducteur je niet heeft zien instappen. EN als ze hier meelezen staan er morgen incheckpalen in Essen en anders volgende week wel en anders wordt DalVrij snel genoeg afgeschaft. Stelletje bijdehnate kleuters.![]()
![]()
Lekker erover doorgaan inderdaad. Lever ze even NOG meer smoezen aan om die hoerenkaart NOG reizigersonvriendelijker te maken.
Net of ze hier meelezenquote:Op donderdag 23 april 2015 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker erover doorgaan inderdaad. Lever ze even NOG meer smoezen aan om die hoerenkaart NOG reizigersonvriendelijker te maken.![]()
![]()
Weet niet wie hier gister beweerde dat de IC Enschede - Den Haag altijd koppelt in Deventer, maar zit nu ook gewoon weer in een viertje VIRM in ApeldoornAmateurs.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Wat wouden ze doen dan? bij ieder station ingangs controle om te kijken of je geen 2e kaart in je zakken hebt?quote:Op donderdag 23 april 2015 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben je echt zo naïef ja?Welterusten dan
En wat dan nog, voor sommige productcombi's heb je 2 kaarten nodig...![]()
![]()
In principe gebeurt dat altijd. Maar het kan zijn dat het extra stel ineens defect blijkt te zijnquote:Op donderdag 23 april 2015 11:47 schreef Blistering het volgende:
Weet niet wie hier gister beweerde dat de IC Enschede - Den Haag altijd koppelt in Deventer, maar zit nu ook gewoon weer in een viertje VIRM in ApeldoornAmateurs.
Het is niet alsof ze daarvoor 12 stellen op de plank hebben liggen of zo.
Of hij wordt gekoppeld in Amersfoort, wat ook gaat gebeuren. Er komt een zesje voor.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:47 schreef Blistering het volgende:
![]()
alsof ze niet weten dat dat gebeurdquote:Op donderdag 23 april 2015 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker erover doorgaan inderdaad. Lever ze even NOG meer smoezen aan om die hoerenkaart NOG reizigersonvriendelijker te maken.![]()
![]()
Dat weet ik. Treurige zaak.quote:Op donderdag 23 april 2015 11:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Of hij wordt gekoppeld in Amersfoort, wat ook gaat gebeuren. Er komt een zesje voor.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Je had liever gehad dat een SGM-II het IC-traject had gereden?quote:![]()
Hiep, hiep hoera! en van Harte.quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ja, de kindertjes in Afrika hebben het nog slechter, dus niet zo zeurenquote:Op donderdag 23 april 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je had liever gehad dat een SGM-II het IC-traject had gereden?![]()
zoietsquote:Op donderdag 23 april 2015 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, de kindertjes in Afrika hebben het nog slechter, dus niet zo zeuren
oeh dat heb ik al eens een keer gehadquote:Op donderdag 23 april 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je had liever gehad dat een SGM-II het IC-traject had gereden?![]()
de laatste 8800 van de dag van Utrecht naar leiden met een sgm2
![]()
![]()
Nee. Maar als ik mag kiezen tussen 10 of 4 bakken VIRM dan is de keus makkelijk.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je had liever gehad dat een SGM-II het IC-traject had gereden?
Je moest nu zeker je vierzitter met nog 1 iemand delen ipv een hele voor jezelf..quote:Op donderdag 23 april 2015 12:50 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee. Maar als ik mag kiezen tussen 10 of 4 bakken VIRM dan is de keus makkelijk.![]()
Jij snapt mij.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moest nu zeker je vierzitter met nog 1 iemand delen ipv een hele voor jezelf..Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ik moest vandaag het balkon van mijn 5 bakken SGM in de sprinter van 8.23 Arnhem->Zutphen delen met 10 man. Bij Presikhaaf was ik nog de enige in de coupe
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Faahkiserp!quote:Op donderdag 23 april 2015 12:54 schreef _JdM_ het volgende:
Ik moest vandaag het balkon van mijn 5 bakken SGM in de sprinter van 8.23 Arnhem->Zutphen delen met 10 man. Bij Presikhaaf was ik nog de enige in de coupe![]()
Wat een hok.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:39 schreef ReisT het volgende:
Het eerste ontwerp leek niet genoeg op een SLT?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Zo dat nu door t loslaten van de CHF ¤ verhouding opeens een stuk duurder worden voor NS?quote:Op donderdag 23 april 2015 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
FTE's? Geen idee
Miljoen Zwitserse Frank![]()
Quoi le Fucq. Even een planmatige haltering in Wierden Hbf van zeven minuten
Qoui le Niquequote:Op donderdag 23 april 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Quoi le Fucq. Even een planmatige haltering in Wierden Hbf van zeven minuten![]()
![]()
In de pornowereld is het gebruikelijk om talen door elkaar te mixen
Dat vroeg ik me zelf ook al af. Ik weet niet in welke valuta de deal is vastgelegd, hoop in euro's voor de NSquote:Op donderdag 23 april 2015 14:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo dat nu door t loslaten van de CHF ¤ verhouding opeens een stuk duurder worden voor NS?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Niet iedereen leeft in dat wereldje dr Fleshlightquote:Op donderdag 23 april 2015 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
In de pornowereld is het gebruikelijk om talen door elkaar te mixen
Preutse moederskindjesquote:Op donderdag 23 april 2015 14:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet iedereen leeft in dat wereldje dr Fleshlight
Haha. Goed, het ging hier over treinen hè? Arriva heeft op de schermen (vd Vechtdallijneb) staan dat ze een zaterdagdienstregeling rijden aanstaande maandag en dat ze geen extra treinen inzetten.
Betekent dat, dat de treinen enkel op de tijdstippen rijdt van een zaterdag of ook met dezelfde hoeveelheid materiaal?
Normaliter staat in het weekend de helft van het materiaal aan de kant, zeer handig om dat as maandag ook te doen
[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 23-04-2015 15:14:29 ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Bijna 2 volledige 1e klas bakken!quote:Op donderdag 23 april 2015 13:39 schreef ReisT het volgende:
Het eerste ontwerp leek niet genoeg op een SLT?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Oh nou ineens weer wel he? Na dat eindeloze bussengeneuzel en dertig posts gezanik over de definitie van "model" schiet toch op manquote:Op donderdag 23 april 2015 14:51 schreef derLudolf het volgende:
Haha. Goed, het ging hier over treinen hè?
Denk om de bloeddrukquote:Op donderdag 23 april 2015 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nou ineens weer wel he? Na dat eindeloze bussengeneuzel en dertig posts gezanik over de definitie van "model" schiet toch op manKranplätze müssen verdichtet sein![]()
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel isquote:Op donderdag 23 april 2015 14:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bijna 2 volledige 1e klas bakken!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ben eerder benieuwd hoe "eersteklas" die eerste klas is. Als het net zo gaat als bij SGM en SLT stelt het weinig voor. Kan je die bakken beter afstoten. Stoelen vervoeren waar toch niemand mag zitten heeft ook niet zo veel nut.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel isSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze gaan wel een aantal treinen verlengen, maar vermoedelijk niet allemaal. Het kan dus voor komen dat je zelfs niet meer in het bagagerek pastquote:Op donderdag 23 april 2015 14:51 schreef derLudolf het volgende:
Haha. Goed, het ging hier over treinen hè? Arriva heeft op de schermen staan dat ze een zaterdagdienstregeling rijden aanstaande maandag en dat ze geen extra treinen inzetten.
Betekent dat, dat de treinen enkel op de tijdstippen rijdt van een zaterdag of ook met dezelfde hoeveelheid materiaal?
Normaliter staat in het weekend de helft van het materiaal aan de kant, zeer handig om dat as maandag ook te doen![]()
ben ik met je eens. Eerste klas zal wel een iets zachtere zit zijn en een ander kleur stof. Meer verschil is er waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben eerder benieuwd hoe "eersteklas" die eerste klas is. Als het net zo gaat als bij SGM en SLT stelt het weinig voor. Kan je die bakken beter afstoten. Stoelen vervoeren waar toch niemand mag zitten heeft ook niet zo veel nut.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
SLT is het grote voorbeeld, daar moet het allemaal zo veel mogelijk op lijken. Dat zegt toch al genoeg.![]()
En dat voor maar 160 % van een toch al torenhoog en ieder jaar stijgend tariefquote:Op donderdag 23 april 2015 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik met je eens. Eerste klas zal wel een iets zachtere zit zijn en een ander kleur stof. Meer verschil is er waarschijnlijk niet.
Ik vind het eerste klas tarief in Thalys nog wel verantwoord, met onbeperkt bier, een een koffiejuf die bij een wissel koffie in je kruis schenktquote:Op donderdag 23 april 2015 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat voor maar 160 % van een toch al torenhoog en ieder jaar stijgend tarief![]()
![]()
Nee maar ik ben serieus eigenlijk....(Ja dat is me een keer gebeurd , ja)quote:
Ik bedoel, onbeperkt bier!![]()
In de TGV moest ik gewoon 5 eurie lappen voor een halve liter 1664 anders. Thalys zit altijd zo ramhoeresvol dat ik nooit naar de bar kan. Thalys ken ik ook alleen maar uit de 2e klas trouwens, en TGV alleen maar uit de 1e.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
79 euro voor 3 uur onbeperkt bier drinken, waar vind je dat nog!quote:Op donderdag 23 april 2015 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
In de TGV moest ik gewoon 5 eurie lappen voor een halve liter 1664 anders. Thalys zit altijd zo ramhoeresvol dat ik nooit naar de bar kan.
Ohja en je hebt wifi, en een krant![]()
Ik nodig je van harte uit om hier voor ¤79 drie uur bier te komen zuipen. Nog enige voorkeur, staat nog Grolsch en Krombacher.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
79 euro voor 3 uur onbeperkt bier drinken, waar vind je dat nog!
Ohja en je hebt wifi, en een krant
Voor dat geld ben ik zelfs niet beroerd wat hapjes te verzorgen
Ah ok, dan is die tekening gelukkig fout. Zie daar de eerste 5 raampjes en de achterste 5 met een eerste klas streep.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel is![]()
Ik wil begin juli 3 dagen naar Frankfurt om vliegtuigen (en wellicht ook wat treinen) te spotten. Kan ik dan het beste via NS HiSpeed website reserveren, of via Bahn.de? Of zijn er nog betere websites?Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Wat is je vertrekpunt? NS International zal je waarschijnlijk over Arnhem sturen, terwijl het veel logischer kan zijn om via Venlo of zelfs Heerlen te reizen als je uit die regio komt.![]()
Apeldoorn.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:47 schreef James1988 het volgende:
Wat is je vertrekpunt? NS International zal je waarschijnlijk over Arnhem sturen, terwijl het veel logischer kan zijn om via Venlo of zelfs Heerlen te reizen als je uit die regio komt.
Ik heb nu heen 2x overstappen 44,- (1x in Zutphen, en 1x in Arnhem)
Terug idem dito voor 39 euro.
Van 7 t/m 11 juli trouwens.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Veel goedkoper dan dat wordt het niet denk ik.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het kan wel goedkoper (¤ 29) maar dan moet je 5 keer overstappen (in Zutphen, Nijmegen, Venlo, Düsseldorf en Mainz). 08:36 uit Apeldoorn, 15:15 aankomst in Frankfurt.
Het is aan jou wat belangrijker is: snelheid of prijs.![]()
Ik zag het inderdaad. Snelheid dan.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef James1988 het volgende:
Het kan wel goedkoper (¤ 29) maar dan moet je 5 keer overstappen (in Zutphen, Nijmegen, Venlo, Düsseldorf en Mainz). 08:36 uit Apeldoorn, 15:15 aankomst in Frankfurt.
Het is aan jou wat belangrijker is: snelheid of prijs.
Doe wel wat ik hierboven gepost heb. Thanks voor het meedenken
Dit zou ook nog kunnen:
Maar op 7 juli krijg ik die er niet uit, tussen Almelo en Bad Bentheim mag je met de bus (werkzaamheden?).![]()
Die woest vroege Pimpel is echt baas. Moet ik ook nogeens nemen
Wel in Amsterdam instappen hèquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies de trein die ik in gedachten heb om mee naar Berlijn te gaan in september, al vóór de middag daar aankomen en nog de rest van de dag hebbenquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Die woest vroege Pimpel is echt baas. Moet ik ook nogeens nemenNiet gauwgauw naar het hotel en hopen dat je nog iets aan je avond hebt
doei![]()
2 mei, uitstappen in Hengelo en overstappen op de stopper naar Enschede. Ben je precies op tijd voor de reis naar Wuppertalquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
PM mij!
Je kan ook met de bus voor 25 euro.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef James1988 het volgende:
Het is aan jou wat belangrijker is: snelheid of prijs.
Edit: O nee, niet vanuit het oosten van Nederland blijkbaar.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2015 22:15:54 ]![]()
800 uur tussen stinkende studenten zitten zeker. Bah.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het is een stuk comfortabeler dan tig keer overstappen met de stoptrein.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
800 uur tussen stinkende studenten zitten zeker. Bah.
En met werkende wifi (of 3g-internet) ipv. de foldertjes in de IC(E) met excuses waarom er geen internet is.
De trein is wel veel sneller, en dankzij de concurrentie van bus kun je nu met wat geluk zelfs ook nog 1 dag van te voren een gunstige Sparpreis boeken.![]()
Reizen met de trein in het buitenland is vooral een naarbuitenkijkfeest voor me. Geen wifi nodig.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Zoals ik al verwachtte, precies in die week zijn er werkzaamheden:ProRail gaat dus aan het spoor knutselen. Daarover is natuurlijk nog niks te vinden op ns.nl, op nsinternational.nl is er ook niks over te vinden en ook de werkzaamhedenlijst op prorail.nl meldt nog niks.quote:IC 77 Berlin – Stendal – Hannover – Amsterdam
von Freitag, 3. Juli, 19:00 Uhr bis Montag, 13. Juli, 11:20 Uhr
Zugausfall und Schienenersatzverkehr Amsterdam Centraal <> Hengelo/Bad Bentheim
• Die IC-Züge enden am 03.07. in Hengelo und fallen von Hengelo bis Amsterdam Centraal aus. Als Ersatz nutzen Sie die Züge der Niederländischen Staatsbahn.
• Die IC-Züge beginnen/enden vom 04. bis 12.07. in Bad Bentheim und fallen zwischen Amsterdam Centraal und Bad Bentheim aus. Bitte nutzen Sie den Schienenersatzverkehr in diesem Abschnitt.
• Die IC-Züge beginnen am 13.07. in Bad Bentheim und fallen von Amsterdam Centraal bis Bad Bentheim aus. . Als Ersatz nutzen Sie die Züge der Niederländischen Staatsbahn.
Grund: Bauarbeiten Deventer – Almelo – Hengelo![]()
'• Die IC-Züge beginnen/enden vom 04. bis 12.07. in Bad Bentheim und fallen zwischen Amsterdam Centraal und Bad Bentheim aus. Bitte nutzen Sie den Schienenersatzverkehr in diesem Abschnitt.
• Die IC-Züge beginnen am 13.07. in Bad Bentheim und fallen von Amsterdam Centraal bis Bad Bentheim aus. . Als Ersatz nutzen Sie die Züge der Niederländischen Staatsbahn.'
Waarom zijn dit twee verschillende punten? Ik zie geen verschil?
Edit: oh wacht, de ene heeft het over SEV en de andere over NS-treinen. Dus bussen van 4 tot 12 juli en op 13 juli rijdt er Nederlands mat tussen Amsterdam en Bentheim?doei![]()
Van 4 juli t/m 12 juli is er Schienenersatzverkehr (lees: bussen), terwijl er op 13 juli misschien NS-treinen rijden tussen A'dam en Bentheim?![]()
Trouwens wel een leuk filmpje over het testrijden op de Amsterdamse NZL, met cabinerit Noorderpark-Noord(Fles, met GoPro) Ook wel geinig op 0:40, wisseltje omzetten met de hand, dat poppetje draait zich helemaal de tering aan die hendel
doei![]()
Zit hier een sp parlementariër in de 1ste klas. Je zou toch verwachten dat die tussen het gewone volk zouden gaan zitten...![]()
Haha inderdaadquote:Op donderdag 23 april 2015 23:26 schreef Yreal het volgende:
Zit hier een sp parlementariër in de 1ste klas. Je zou toch verwachten dat die tussen het gewone volk zouden gaan zitten...Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Haha mensen in de trein jaVirm naar Zwolle. Verderop zitten 1 corpsbal en 2 dito vrouwen, in KLM kostuum, elkaar te overhoren over de spelling van woorden als" elektriciteit". Ernaast zitten drie hockeymeisjes van een jaar of 12, de vliegers te corrigeren. Priceless.
pfff, vrijdag was er een bijeenkomst van alle corpora in den haag. Dat was afzien...quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha mensen in de trein jaVirm naar Zwolle. Verderop zitten 1 corpsbal en 2 dito vrouwen, in KLM kostuum, elkaar te overhoren over de spelling van woorden als" elektriciteit". Ernaast zitten drie hockeymeisjes van een jaar of 12, de vliegers te corrigeren. Priceless.
![]()
Maar verplaats je me ook 500 km?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik nodig je van harte uit om hier voor ¤79 drie uur bier te komen zuipen. Nog enige voorkeur, staat nog Grolsch en Krombacher.
Voor dat geld ben ik zelfs niet beroerd wat hapjes te verzorgen![]()
![]()
Zutphen?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:21 schreef Ireyon het volgende:
Ik ben gisteren onder een trein terecht gekomen![]()
[ afbeelding ]
Dagje bij Arriva rondgehangen![]()
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparenquote:. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
Radiografisch bestuurbare rangeerunits
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
![]()
Gaaf!quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
[ afbeelding ]
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
![]()
Nog meer Stadler-spul?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef b2py het volgende:
Van het Syntus intranet komt deze afbeelding, voor de Zwolle - Enschede aanbesteding.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mooie inhaker.twitter:NMBS twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 14:22:32Had Dr. Shepherd maar de trein genomen ... #spoilerfriday #greysanatomy #NMBS
reageer retweet
![]()
![]()
Ik hoor de brandweer voorbij komen stukje verderop, aanrijding met een persoon op station Deventer Colmschate met de sprinter naar Apeldoorn. Zou me gezien de situatie daar niets verbazen als het iemand is die nog gauw tussen de spoorbomen doorglipte om die trein te willen halen
[ Bericht 26% gewijzigd door Prins_Pils op 24-04-2015 15:13:48 ]doei![]()
zo en de laatste materieelmodule ook in de pocket lekker op de binckhorst in het zonnetje de DDZ binnenstebuiten gekeerd en nu lekker met een koude op het balkon![]()
Nee sorry, Uberpop is net verboden. Heb geen zin in boetesquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar verplaats je me ook 500 km?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:59 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik hoor de brandweer voorbij komen stukje verderop, aanrijding met een persoon op station Deventer Colmschate met de sprinter naar Apeldoorn. Zou me gezien de situatie daar niets verbazen als het iemand is die nog gauw tussen de spoorbomen doorglipte om die trein te willen halen![]()
Het is in een uur opgelost, verdacht snel...![]()
Netjes, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:27 schreef Salatrel het volgende:
zo en de laatste materieelmodule ook in de pocket lekker op de binckhorst in het zonnetje de DDZ binnenstebuiten gekeerd en nu lekker met een koude op het balkon![]()
thxquote:heb nu certificaatjes voor sgm, slt, virm, slt, icm, ddz en 1700/ddar
nu mijn 40 dagen nog even afmaken en dan alleen de baan op
![]()
![]()
geen traxxquote:Op vrijdag 24 april 2015 16:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
thxheb nu certificaatjes voor sgm, slt, virm, slt, icm, ddz en 1700/ddar
nu mijn 40 dagen nog even afmaken en dan alleen de baan op
__~!
![]()
Traxxquote:![]()
quote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
vrijdag 24 april 16:20Twee keer op één dag een defecte treinquote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
vrijdag 24 april 08:38![]()
![]()
Tof zegquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet
Een collega van Mono was vanmiddagbezig. De Delfzijler had vier minuten vertraging en volgens de dienstregeling zou je dan de overstap op de sneltrein Leeuwarden niet meer kunnen halen, maar deze mcn wachtte even een minuutje zodat de overstap toch nog haalbaar was
Dikke Deutz V8 in die GTW
Verder zeer mooie foto's Ireyon, ik mis echter van een 'ding' wat je noemt foto's![]()
Ook 16L V8 neem ik aan? Moeten die dingen ook AdBlue tanken? Aangezien ik bij Zutphen en ook in Arnhem dingen van Yara zie staan.quote:Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Aanbiedingsbrief bij een brief van NS en ProRail over het instellen van een verbeterteam om de gevolgen van een verstoring voor reizigers te reduceren en een rapportage van Prorail
Staatssecretaris Mansveld (IenM) stuurt de rapportage van ProRail over het onderzoek naar de verstoringen op 22 januari en 2 februari 2015 aan de Tweede Kamer. Ook stuurt zij de gezamenlijke brief van NS en ProRail waarin berichten over het Verbeterteam dat een aanpak ontwikkelt om de gevolgen van verstoringen voor de reizigers te verminderen en de opstart van de treindienst te versnellen. Tot slot informeert zij de Kamer over de aanpak van verstoringen rond Schiphol.
Bijlagen:
Brief van NS over ICT storingen van 22 januari en 2 februari 2015
Brief van NS aan staatssecretaris Mansveld (IenM) over de rol van ICT bij verstoringen op het spoor op 22 januari en 2 februari 2015.
Brief van ProRail over ICT storingen van 22 januari en 2 februari 2015
Brief van ProRrail aan staatssecretaris Mansveld (IenM) over de rol van ICT bij verstoringen op het spoor op 22 januari en 2 februari 2015.![]()
Voor Koningsdag zijn de Sprinterdiensten rondom Eindhoven met SLT gepland, dit gaat om de trajecten: Eindhoven-Maastricht Randwyck / Den Bosch-Venlo / Tilburg Universiteit-Venlo
Omdat er dan een tekort aan SLT op de lijn Utrecht-Geldermalsen-Tiel/Den Bosch/Breda en op de lijn is gaan daar een aantal Mat 64 stellen en DDAR-stammen heen.![]()
Schade aan Museumspoorlijn STAR
STADSKANAAL - Een man heeft donderdagochtend op het emplacement van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal vernielingen gepleegd. Ook wilde hij spullen stelen.
Dat bevestigt woordvoerder Lars Blaauw. Een oplettende buurtbewoner zag de man lopen en belde 112.
Volgens Blaauw brak de man een goederenwagen open. ,,Daaruit zijn diverse onderdelen gehaald. De schade aan de wagen is groot. Verder zijn slangen en kabels doorgesneden.''
De woordvoerder wijst er op dat dergelijke zaken voor de museumspoorlijn van onschatbare waarde zijn. ,,Veel materialen komen bij de STAR terecht via sponsoring of schenkingen. Door diefstal en vernielingen worden de museumspoorlijn en haar vrijwilligers onnodig geconfronteerd met hoge kosten.''![]()
Die stam hebben ze weer goed onder handen genomenquote:Op vrijdag 24 april 2015 21:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
En daar is de 'afwijkende' loc![]()
![]()
Het zou best wel eens een 12 liter kunnen zijn en zeker geen AdBlue, want de motoren komen uit 2006/2007. Mono kan denk ik meer vertellen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook 16L V8 neem ik aan? Moeten die dingen ook AdBlue tanken? Aangezien ik bij Zutphen en ook in Arnhem dingen van Yara zie staan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
OK, die Deutzen wel denk ik, aangezien die een stuk nieuwer zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou best wel eens een 12 liter kunnen zijn en zeker geen AdBlue, want de motoren komen uit 2006/2007. Mono kan denk ik meer vertellen.
Als het 12 liters zijn dan zijn het ook 6 pitters.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
stimmt, maar helemaal zeker weet ik natuurlijk niet wat er in die dingen ligt. Alleen dat elke motor 300 KW vermogen levertquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
OK, die Deutzen wel denk ik, aangezien die een stuk nieuwer zijn.
Als het 12 liters zijn dan zijn het ook 6 pitters.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Fles, je vriend Maussie's treintje is goedgekeurd voor reizigersvervoertwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 21:58:13#Frecciarossa1000: the Italian technology jewel debuts tomorrow on the Milan-Rome route. #AnsaldoBreda @BombardierRail @fsnews_it reageer retweet
![]()
![]()
Italian technology, yeah surequote:Op vrijdag 24 april 2015 22:12 schreef James1988 het volgende:
Fles, je vriend Maussie's treintje is goedgekeurd voor reizigersvervoertwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 21:58:13#Frecciarossa1000: the Italian technology jewel debuts tomorrow on the Milan-Rome route. #AnsaldoBreda @BombardierRail @fsnews_it reageer retweet
Is gewoon Bombardier
![]()
Een idioot heeft vernielingen gepleegd en dingen gestolen bij de STAR ...
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)n-star-12489573.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Tjah, dik 400pk... Scania heeft een 9 liter 5 pitter (5 cilindersquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stimmt, maar helemaal zeker weet ik natuurlijk niet wat er in die dingen ligt. Alleen dat elke motor 300 KW vermogen levert) Dan denk ik eerder 6 in lijn. Leven ze allemaal 300 kW of zijn door nieuwere GTW's sterker?
die nieuwen hebben ook 300 KW aldus het datablad van Stadler. Per stel zijn 2 motoren, dus in totaal 600 KW vermogenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tjah, dik 400pk... Scania heeft een 9 liter 5 pitter (5 cilinders) Dan denk ik eerder 6 in lijn. Leven ze allemaal 300 kW of zijn door nieuwere GTW's sterker?
Altijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: