abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151923980
Ja, ik had daar over heen gelezen :')
pi_151924159
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 14:27:26 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151924193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:15 schreef b2py het volgende:
NS Reizigers ja? Niet Abellio?
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 april 2015 @ 14:28:27 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151924225
Dat kan ook als Abellio de stoptreintjes rijdt.
pi_151924359
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 14:34:59 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151924457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 april 2015 @ 14:35:19 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151924472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.
Maken ze maar nieuwe plannen
pi_151924486
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
  woensdag 22 april 2015 @ 14:39:13 #59
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151924604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de hand
pi_151924639
Die IR stam die tussen Deventer en Bentheim pendelde is vervangen door een normale IC Berlijn stam.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_151924701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de hand
Niet echt, die hebben al maximaal bijgelegd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 14:49:12 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151924954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
plannen kunnen altijd gewijzigd worden.

Uiteraard valt er ook synergie uit personeelsdiensten te halen, zoals Syntus en Arriva dat ook een klein beetje zouden kunnen doen door hun personeel op meerdere trajecten in te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 april 2015 @ 14:53:27 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151925113


Dit kwam ik vandaag tegen op mijn Facebook.
So we just called him Fred
pi_151925120
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plannen kunnen altijd gewijzigd worden.

Uiteraard valt er ook synergie uit personeelsdiensten te halen, zoals Syntus en Arriva dat ook een klein beetje zouden kunnen doen door hun personeel op meerdere trajecten in te zetten.
Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 14:57:57 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151925274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.
oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151925308
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.
Dat gaat zo veel tijd en geld en besluitvorming kosten dat de concessie afgelopen is voordat dat realiteit is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 15:05:40 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151925522
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.
De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151925548
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.
Say whut? http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=holle%20kies
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 15:07:44 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151925596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?
Zwolle-Wierden krijgt waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151925619
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle-Wierden krijgt waslijn
Ooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 april 2015 @ 15:08:52 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151925646
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle-Wierden krijgt waslijn
Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen. :s)
pi_151925782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen. :s)
Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..
pi_151925885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..
Toch echt NSR: http://www.ovmagazine.nl/(...)rijssels-spoor-1442/
pi_151925915
Wat een gelul om niks weer. Er zijn draconische maatregelen nodig die voorlopig niet komen, alleen maar om straks 14 km OM te rijden met de Pimpel. Want het is over Zwolle gewoon langer natuurlijk. En dat terwijl er met de huidige route niks mis is. Ophouden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 15:17:20 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151925982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..
Grote lengte valt wel mee. Als die extra trein tussen Zwolle en Almelo (en verder) een uursdienst is fiets je deze er makkelijker doorheen dan een halfuursdienst waarvoor je meer maatregelen moet treffen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151926059
quote:
8s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een gelul om niks weer. Er zijn draconische maatregelen nodig die voorlopig niet komen, alleen maar om straks 14 km OM te rijden met de Pimpel. Want het is over Zwolle gewoon langer natuurlijk. En dat terwijl er met de huidige route niks mis is. Ophouden.
Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 15:25:18 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151926240
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.

Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.

Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151926355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.
Oplossing voor wat? Wat je al zegt, die 10 minuten boeit toch niemand wat. Non-discussie dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151926407
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.

Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.

Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn
Jaa terug naar 1930 *O* En vleugeltreinen glippen zoals dat vroeger ging, dat moet ook weer terug komen, super efficiënt en super snel _O_

Super onbeheersbaar en super gevaarlijk, maar wat geeft het *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151927396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

NRW-ticket zou ik zeggen, 29 euro voor de hele dag reizen in Nordrhein-Westfalen
das wel leuk, gaan we doen.
  woensdag 22 april 2015 @ 16:06:44 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_151928008
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ooit.
Voor 2020 elektrisch in dienst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_151928982
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor 2020 elektrisch in dienst.
Eerst zien dan geloven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151929078
Aanbesteding is al gestart. Vanaf aankomende dienstregeling gaat het baanvak op slot van 21:30 - 06:30 voor de werkzaamheden.
pi_151929081
Met die wegwerpkaartjes vanuit België is trouwens knap te frauderen bedenk ik me net.
pi_151929441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]

Dit kwam ik vandaag tegen op mijn Facebook.
Politie erbij en het hele station urenlang afgrendelen voor sporenonderzoek totdat geconcludeerd kan worden dat er weer veilig verder kan worden gereden? :+
pi_151929546
tsja, gebeurt weleens. Boeiend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151929877
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.

Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.

Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn
Doet Syntus ook tussen Lochem en Zutphen (bij Markelo). Daar staat echter vrijwel altijd 1 van de twee treinen wel stil, terwijl de ander in volle vaart door kan rijden.
pi_151931411
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaa terug naar 1930 *O* En vleugeltreinen glippen zoals dat vroeger ging, dat moet ook weer terug komen, super efficiënt en super snel _O_

Super onbeheersbaar en super gevaarlijk, maar wat geeft het *O*
geweldig _O_
  woensdag 22 april 2015 @ 18:30:19 #89
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151932737
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".

Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
So we just called him Fred
  woensdag 22 april 2015 @ 18:44:56 #90
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151933091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".

Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...

Ik heb op Rotterdam Centraal weleens gehad dat er een fiets op het perron pleurde/aan de deur hing omdat iemand eraan op slot had gezet....
8)7
Met een perron lager dan de trein lijkt het me dat je een fiets in 2en vouwt...
pi_151933265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...

Ik heb op Rotterdam Centraal weleens gehad dat er een fiets op het perron pleurde/aan de deur hing omdat iemand eraan op slot had gezet....
8)7
Met een perron lager dan de trein lijkt het me dat je een fiets in 2en vouwt...
Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.
Wel asociaal of gigantisch dom als je je fiets zo vastzet overigens.
  woensdag 22 april 2015 @ 19:52:53 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151935322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".

Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
In Barendrecht heb ik het de automatische omroep wel een paar keer horen roepen dat je moet opletten voor het opstapje bij het uitstappen, maar volgens mij wordt dat handmatig geactiveerd, want ik hoor het ook vaak niet..
  Redactie Sport woensdag 22 april 2015 @ 20:11:23 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151936096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..
Toch echt NS Reizigers BV volgens de provincie Overijssel: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@Iwx/drie-offertes/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_151936633
quote:
Ik corrigeerde mezelf al Dennis ;)
  woensdag 22 april 2015 @ 20:28:49 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151936758
Arriva schrijft in op alles wat los en vast zit, en voor NSR is het belangrijk dat er geen concurrentie komt op een hoofdrailnetroute (Zwolle - Hengelo - Enschede), ook niet van Abellio.

Hup Syntus *O*
  Redactie Sport woensdag 22 april 2015 @ 20:44:49 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151937411
Syntus zal wel lekker willen visgraten: ik zie namelijk nog een lijnbus Zwolle-Heino-Raalte min of meer parallel aan het spoor :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 april 2015 @ 20:54:55 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151937952
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:28 schreef James1988 het volgende:
Arriva schrijft in op alles wat los en vast zit
en toch slaat Arriva zo nu en dan een aanbesteding over. Haarlem-IJmond waren ze bijvoorbeeld niet bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151938144
NS zie ik nog wel erg laag inschrijven voor die route
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_151938209
Zolang ze bij de provincie de eisen maar scherp hebben vastgelegd :Y.
dag
pi_151938774
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:51 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.
Wel asociaal of gigantisch dom als je je fiets zo vastzet overigens.
fietsers in de trein zijn in de regel trouwens al ongelooflijk asociaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')