Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.quote:
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.
Maken ze maar nieuwe plannenquote:Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zijn de huidige electrificatieplannen niet toereikend voor.
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..quote:Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.
Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de handquote:Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
Niet echt, die hebben al maximaal bijgelegd.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze hebben nog altijd 'moedertje' staat met Mansveld en Schultz achter de hand
plannen kunnen altijd gewijzigd worden.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet, staan namelijk ook nergens genoemd in de huidige plannen. De vervoerder kan er niets doorheen drukken..
Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
plannen kunnen altijd gewijzigd worden.
Uiteraard valt er ook synergie uit personeelsdiensten te halen, zoals Syntus en Arriva dat ook een klein beetje zouden kunnen doen door hun personeel op meerdere trajecten in te zetten.
oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Uiteraard, maar tover jij even 110 miljoen uit je broekzak? Het voordeel is een minuut of 7-8, wat je ook zou kunnen halen door de trein minder lang stil te zetten of elders infrastructuur versnellen. Al met al denk ik niet dat het veel kans maakt.
Dat gaat zo veel tijd en geld en besluitvorming kosten dat de concessie afgelopen is voordat dat realiteit is.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, maar wie weet wat ze er doorheen kunnen drukken als ze winnen.
De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?quote:Op woensdag 22 april 2015 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom. Kun je mooi IC's Twente - Amsterdam via de polder in gaan leggen en de IC Berlijn ook door de polder laten rijden als er hier en daar spoorverdubbeling plaats heeft gevonden.
Say whut? http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=holle%20kiesquote:Op woensdag 22 april 2015 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat bedrag is wel uit een holle kies te halen.
Zwolle-Wierden krijgt waslijnquote:Op woensdag 22 april 2015 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De ICB via de polder duurt toch langer dan via Amersfoort/Apeldoorn? Of wordt het traject Zwolle/Enschede dan ook elektrisch en kan die dan daar ergens langs rijden?
Ooit.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden krijgt waslijn
Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden krijgt waslijn
Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..quote:Op woensdag 22 april 2015 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou het niet lukken met een Vectron met een dieseltankje? Ben je én van de locwissel in Bentheim af, en je kunt bij wijze van spreken morgen al Zwolle - Wierden doen.
Toch echt NSR: http://www.ovmagazine.nl/(...)rijssels-spoor-1442/quote:Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..
Grote lengte valt wel mee. Als die extra trein tussen Zwolle en Almelo (en verder) een uursdienst is fiets je deze er makkelijker doorheen dan een halfuursdienst waarvoor je meer maatregelen moet treffen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt over grote lengte dubbelspoor nodig he, al dan niet helemaal..
Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een gelul om niks weer. Er zijn draconische maatregelen nodig die voorlopig niet komen, alleen maar om straks 14 km OM te rijden met de Pimpel. Want het is over Zwolle gewoon langer natuurlijk. En dat terwijl er met de huidige route niks mis is. Ophouden.
Oplossing voor wat? Wat je al zegt, die 10 minuten boeit toch niemand wat. Non-discussie dus.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Het rijden via Hanzelijn levert tijdswinst op door 200 rijden en 160 door Almere, maar ik denk niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Het aantal doorgaande reizigers is namelijk relatief klein en internationale reizigers nemen die 10 minuten voor lief, zeker op een reis van 6 uur. Goedkopere oplossing is bijvoorbeeld locwissel schrappen.
Jaa terug naar 1930quote:Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.
Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.
Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn
das wel leuk, gaan we doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket zou ik zeggen, 29 euro voor de hele dag reizen in Nordrhein-Westfalen
Politie erbij en het hele station urenlang afgrendelen voor sporenonderzoek totdat geconcludeerd kan worden dat er weer veilig verder kan worden gereden?quote:Op woensdag 22 april 2015 14:53 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kwam ik vandaag tegen op mijn Facebook.
Doet Syntus ook tussen Lochem en Zutphen (bij Markelo). Daar staat echter vrijwel altijd 1 van de twee treinen wel stil, terwijl de ander in volle vaart door kan rijden.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva past in Hurdegaryp op zondagen een rijdende kruising toe die niet bepaald volgens de planningsnormen is van ProRail. De sneltrein Leeuwarden - Groningen kruist dan daar de sneltrein Groningen - Leeuwarden. Betekent dat beide treinen op geel binnenkomen en pas verder kunnen als de wissels omgelegd zijn.
Zoiets zie je ook op de Maaslijn of bij Laren-Almen.
Zou je ook tussen Zwolle en Wierden kunnen inrichten mocht dat nodig zijn
geweldigquote:Op woensdag 22 april 2015 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaa terug naar 1930En vleugeltreinen glippen zoals dat vroeger ging, dat moet ook weer terug komen, super efficiënt en super snel
![]()
Super onbeheersbaar en super gevaarlijk, maar wat geeft het
Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...quote:Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".
Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm ik vraag mij dan af wat er gebeurd met een fiets die iemand aan de deur op slot zet...
Ik heb op Rotterdam Centraal weleens gehad dat er een fiets op het perron pleurde/aan de deur hing omdat iemand eraan op slot had gezet....
![]()
Met een perron lager dan de trein lijkt het me dat je een fiets in 2en vouwt...
In Barendrecht heb ik het de automatische omroep wel een paar keer horen roepen dat je moet opletten voor het opstapje bij het uitstappen, maar volgens mij wordt dat handmatig geactiveerd, want ik hoor het ook vaak niet..quote:Op woensdag 22 april 2015 18:30 schreef FredvZ het volgende:
Ze mogen in Rotterdam Blaak wel eens een bordje ophangen: "Pas op voor het afstapje.... Bij het instappen".
Ik struikelde net bijna een SLT in omdat ik niet door had dat de vloer van de trein lager is dan het perron.
Toch echt NS Reizigers BV volgens de provincie Overijssel: http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@Iwx/drie-offertes/quote:Op woensdag 22 april 2015 14:26 schreef b2py het volgende:
Dan zal het echt wel Abellio zijn trouwens..
Ik corrigeerde mezelf al Dennisquote:Op woensdag 22 april 2015 15:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch echt NSR: http://www.ovmagazine.nl/(...)rijssels-spoor-1442/
en toch slaat Arriva zo nu en dan een aanbesteding over. Haarlem-IJmond waren ze bijvoorbeeld niet bijquote:Op woensdag 22 april 2015 20:28 schreef James1988 het volgende:
Arriva schrijft in op alles wat los en vast zit
fietsers in de trein zijn in de regel trouwens al ongelooflijk asociaal.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet met een SLT. Die elektrische deuren schieten gelijk in de storing. Een pneumatische deur zoals bij een ICM of VIRM zou zo'n fiets wel een 'opneuker' krijgen maar ook daar wint de fiets het wel denk ik.
Wel asociaal of gigantisch dom als je je fiets zo vastzet overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |