Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparenquote:
Gaaf!quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
Radiografisch bestuurbare rangeerunits
[ afbeelding ]
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
[ afbeelding ]
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
Nog meer Stadler-spul?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef b2py het volgende:
Van het Syntus intranet komt deze afbeelding, voor de Zwolle - Enschede aanbesteding.
[ afbeelding ]
Mooie inhaker.twitter:NMBS twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 14:22:32Had Dr. Shepherd maar de trein genomen ... #spoilerfriday #greysanatomy #NMBS
reageer retweet
Nee sorry, Uberpop is net verboden. Heb geen zin in boetesquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar verplaats je me ook 500 km?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:59 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik hoor de brandweer voorbij komen stukje verderop, aanrijding met een persoon op station Deventer Colmschate met de sprinter naar Apeldoorn. Zou me gezien de situatie daar niets verbazen als het iemand is die nog gauw tussen de spoorbomen doorglipte om die trein te willen halen![]()
Netjes, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:27 schreef Salatrel het volgende:
zo en de laatste materieelmodule ook in de pocket lekker op de binckhorst in het zonnetje de DDZ binnenstebuiten gekeerd en nu lekker met een koude op het balkon
thxquote:
geen traxxquote:Op vrijdag 24 april 2015 16:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
thxheb nu certificaatjes voor sgm, slt, virm, slt, icm, ddz en 1700/ddar
nu mijn 40 dagen nog even afmaken en dan alleen de baan op
Traxxquote:
quote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
vrijdag 24 april 16:20
Twee keer op één dag een defecte treinquote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
vrijdag 24 april 08:38
Tof zegquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
Radiografisch bestuurbare rangeerunits
[ afbeelding ]
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
[ afbeelding ]
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |