Bijna 2 volledige 1e klas bakken!quote:Op donderdag 23 april 2015 13:39 schreef ReisT het volgende:
Het eerste ontwerp leek niet genoeg op een SLT?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh nou ineens weer wel he? Na dat eindeloze bussengeneuzel en dertig posts gezanik over de definitie van "model" schiet toch op manquote:Op donderdag 23 april 2015 14:51 schreef derLudolf het volgende:
Haha. Goed, het ging hier over treinen hè?
Denk om de bloeddrukquote:Op donderdag 23 april 2015 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nou ineens weer wel he? Na dat eindeloze bussengeneuzel en dertig posts gezanik over de definitie van "model" schiet toch op man
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel isquote:Op donderdag 23 april 2015 14:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bijna 2 volledige 1e klas bakken!
Ben eerder benieuwd hoe "eersteklas" die eerste klas is. Als het net zo gaat als bij SGM en SLT stelt het weinig voor. Kan je die bakken beter afstoten. Stoelen vervoeren waar toch niemand mag zitten heeft ook niet zo veel nut.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel is
Ze gaan wel een aantal treinen verlengen, maar vermoedelijk niet allemaal. Het kan dus voor komen dat je zelfs niet meer in het bagagerek pastquote:Op donderdag 23 april 2015 14:51 schreef derLudolf het volgende:
Haha. Goed, het ging hier over treinen hè? Arriva heeft op de schermen staan dat ze een zaterdagdienstregeling rijden aanstaande maandag en dat ze geen extra treinen inzetten.
Betekent dat, dat de treinen enkel op de tijdstippen rijdt van een zaterdag of ook met dezelfde hoeveelheid materiaal?
Normaliter staat in het weekend de helft van het materiaal aan de kant, zeer handig om dat as maandag ook te doen
ben ik met je eens. Eerste klas zal wel een iets zachtere zit zijn en een ander kleur stof. Meer verschil is er waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben eerder benieuwd hoe "eersteklas" die eerste klas is. Als het net zo gaat als bij SGM en SLT stelt het weinig voor. Kan je die bakken beter afstoten. Stoelen vervoeren waar toch niemand mag zitten heeft ook niet zo veel nut.
En dat voor maar 160 % van een toch al torenhoog en ieder jaar stijgend tariefquote:Op donderdag 23 april 2015 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik met je eens. Eerste klas zal wel een iets zachtere zit zijn en een ander kleur stof. Meer verschil is er waarschijnlijk niet.
Ik vind het eerste klas tarief in Thalys nog wel verantwoord, met onbeperkt bier, een een koffiejuf die bij een wissel koffie in je kruis schenktquote:Op donderdag 23 april 2015 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat voor maar 160 % van een toch al torenhoog en ieder jaar stijgend tarief
Nee maar ik ben serieus eigenlijk....(Ja dat is me een keer gebeurd , ja)quote:
79 euro voor 3 uur onbeperkt bier drinken, waar vind je dat nog!quote:Op donderdag 23 april 2015 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
In de TGV moest ik gewoon 5 eurie lappen voor een halve liter 1664 anders. Thalys zit altijd zo ramhoeresvol dat ik nooit naar de bar kan.
Ik nodig je van harte uit om hier voor ¤79 drie uur bier te komen zuipen. Nog enige voorkeur, staat nog Grolsch en Krombacher.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
79 euro voor 3 uur onbeperkt bier drinken, waar vind je dat nog!
Ohja en je hebt wifi, en een krant
Ah ok, dan is die tekening gelukkig fout. Zie daar de eerste 5 raampjes en de achterste 5 met een eerste klas streep.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt mee. Het zijn slechts acht vierzits in de trein. Ben wel met je eens dat het een tikkeltje veel is
Apeldoorn.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:47 schreef James1988 het volgende:
Wat is je vertrekpunt? NS International zal je waarschijnlijk over Arnhem sturen, terwijl het veel logischer kan zijn om via Venlo of zelfs Heerlen te reizen als je uit die regio komt.
Ik zag het inderdaad. Snelheid dan.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef James1988 het volgende:
Het kan wel goedkoper (¤ 29) maar dan moet je 5 keer overstappen (in Zutphen, Nijmegen, Venlo, Düsseldorf en Mainz). 08:36 uit Apeldoorn, 15:15 aankomst in Frankfurt.
Het is aan jou wat belangrijker is: snelheid of prijs.
Wel in Amsterdam instappen hèquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Die woest vroege Pimpel is echt baas. Moet ik ook nogeens nemen
Precies de trein die ik in gedachten heb om mee naar Berlijn te gaan in september, al vóór de middag daar aankomen en nog de rest van de dag hebbenquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Die woest vroege Pimpel is echt baas. Moet ik ook nogeens nemen
2 mei, uitstappen in Hengelo en overstappen op de stopper naar Enschede. Ben je precies op tijd voor de reis naar Wuppertalquote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Die woest vroege Pimpel is echt baas. Moet ik ook nogeens nemen
Je kan ook met de bus voor 25 euro.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:59 schreef James1988 het volgende:
Het kan wel goedkoper (¤ 29) maar dan moet je 5 keer overstappen (in Zutphen, Nijmegen, Venlo, Düsseldorf en Mainz). 08:36 uit Apeldoorn, 15:15 aankomst in Frankfurt.
Het is aan jou wat belangrijker is: snelheid of prijs.
Het is een stuk comfortabeler dan tig keer overstappen met de stoptrein.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
800 uur tussen stinkende studenten zitten zeker. Bah.
ProRail gaat dus aan het spoor knutselen. Daarover is natuurlijk nog niks te vinden op ns.nl, op nsinternational.nl is er ook niks over te vinden en ook de werkzaamhedenlijst op prorail.nl meldt nog niks.quote:IC 77 Berlin – Stendal – Hannover – Amsterdam
von Freitag, 3. Juli, 19:00 Uhr bis Montag, 13. Juli, 11:20 Uhr
Zugausfall und Schienenersatzverkehr Amsterdam Centraal <> Hengelo/Bad Bentheim
• Die IC-Züge enden am 03.07. in Hengelo und fallen von Hengelo bis Amsterdam Centraal aus. Als Ersatz nutzen Sie die Züge der Niederländischen Staatsbahn.
• Die IC-Züge beginnen/enden vom 04. bis 12.07. in Bad Bentheim und fallen zwischen Amsterdam Centraal und Bad Bentheim aus. Bitte nutzen Sie den Schienenersatzverkehr in diesem Abschnitt.
• Die IC-Züge beginnen am 13.07. in Bad Bentheim und fallen von Amsterdam Centraal bis Bad Bentheim aus. . Als Ersatz nutzen Sie die Züge der Niederländischen Staatsbahn.
Grund: Bauarbeiten Deventer – Almelo – Hengelo
Haha inderdaadquote:Op donderdag 23 april 2015 23:26 schreef Yreal het volgende:
Zit hier een sp parlementariër in de 1ste klas. Je zou toch verwachten dat die tussen het gewone volk zouden gaan zitten...
pfff, vrijdag was er een bijeenkomst van alle corpora in den haag. Dat was afzien...quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha mensen in de trein jaVirm naar Zwolle. Verderop zitten 1 corpsbal en 2 dito vrouwen, in KLM kostuum, elkaar te overhoren over de spelling van woorden als" elektriciteit". Ernaast zitten drie hockeymeisjes van een jaar of 12, de vliegers te corrigeren. Priceless.
Maar verplaats je me ook 500 km?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik nodig je van harte uit om hier voor ¤79 drie uur bier te komen zuipen. Nog enige voorkeur, staat nog Grolsch en Krombacher.
Voor dat geld ben ik zelfs niet beroerd wat hapjes te verzorgen
Zutphen?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:21 schreef Ireyon het volgende:
Ik ben gisteren onder een trein terecht gekomen![]()
[ afbeelding ]
Dagje bij Arriva rondgehangen
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparenquote:
Gaaf!quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
Radiografisch bestuurbare rangeerunits
[ afbeelding ]
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
[ afbeelding ]
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
Nog meer Stadler-spul?quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef b2py het volgende:
Van het Syntus intranet komt deze afbeelding, voor de Zwolle - Enschede aanbesteding.
[ afbeelding ]
Mooie inhaker.twitter:NMBS twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 14:22:32Had Dr. Shepherd maar de trein genomen ... #spoilerfriday #greysanatomy #NMBS
reageer retweet
Nee sorry, Uberpop is net verboden. Heb geen zin in boetesquote:Op vrijdag 24 april 2015 09:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar verplaats je me ook 500 km?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:59 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik hoor de brandweer voorbij komen stukje verderop, aanrijding met een persoon op station Deventer Colmschate met de sprinter naar Apeldoorn. Zou me gezien de situatie daar niets verbazen als het iemand is die nog gauw tussen de spoorbomen doorglipte om die trein te willen halen![]()
Netjes, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:27 schreef Salatrel het volgende:
zo en de laatste materieelmodule ook in de pocket lekker op de binckhorst in het zonnetje de DDZ binnenstebuiten gekeerd en nu lekker met een koude op het balkon
thxquote:
geen traxxquote:Op vrijdag 24 april 2015 16:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
thxheb nu certificaatjes voor sgm, slt, virm, slt, icm, ddz en 1700/ddar
nu mijn 40 dagen nog even afmaken en dan alleen de baan op
Traxxquote:
quote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
vrijdag 24 april 16:20
Twee keer op één dag een defecte treinquote:Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Intercity direct treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
vrijdag 24 april 08:38
Tof zegquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jup, de Arriva/Strukton werkplaats. Excursie met de studievereniging, rondleiding door de werkplaats gekregen en wat ideeën achtergelaten waarmee ze dikke centen kunnen besparen. Echt toffe lui die daar werken, zowel op kantoor als op de werkvloer (en de dames van HR
)
[ afbeelding ]
Radiografisch bestuurbare rangeerunits
[ afbeelding ]
Met die gele units kunnen ze de hele trein optillen voor wanneer de draaibank eronder moet.
[ afbeelding ]
De motor die elke 4 jaar gereviseerd moet worden. Het motor zit samen met generator en koppeling op een subframe wat er in z'n geheel uit gehaald kan worden. Het subframe loskoppelen van de trein, motor loskoppelen van het subframe, nieuwe motor op het subframe zetten en subframe weer terug in de trein plaatsen zou zo'n 23 ~uur (anderhalve werkdag) in beslag nemen waardoor die trein dus veel te lang niet ingezet kan worden (tijdens ochtendspits/avondspits of als reserve). Wij denken dat zo'n trein, met wat hulpmiddelen en iets andere werkwijze, ook na de ochtendspits pas binnen kan komen en voor de avondspits weer met een nieuwe motor weg kan rijden.
Foto's gemaakt met toestemming uiteraard. Als Ellen ten Damme binnen had gestaan had het niet gemogen, maar die stond er dus niet![]()
Ook 16L V8 neem ik aan? Moeten die dingen ook AdBlue tanken? Aangezien ik bij Zutphen en ook in Arnhem dingen van Yara zie staan.quote:
Die stam hebben ze weer goed onder handen genomenquote:Op vrijdag 24 april 2015 21:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
En daar is de 'afwijkende' loc
Het zou best wel eens een 12 liter kunnen zijn en zeker geen AdBlue, want de motoren komen uit 2006/2007. Mono kan denk ik meer vertellen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook 16L V8 neem ik aan? Moeten die dingen ook AdBlue tanken? Aangezien ik bij Zutphen en ook in Arnhem dingen van Yara zie staan.
OK, die Deutzen wel denk ik, aangezien die een stuk nieuwer zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou best wel eens een 12 liter kunnen zijn en zeker geen AdBlue, want de motoren komen uit 2006/2007. Mono kan denk ik meer vertellen.
stimmt, maar helemaal zeker weet ik natuurlijk niet wat er in die dingen ligt. Alleen dat elke motor 300 KW vermogen levertquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
OK, die Deutzen wel denk ik, aangezien die een stuk nieuwer zijn.
Als het 12 liters zijn dan zijn het ook 6 pitters.
Fles, je vriend Maussie's treintje is goedgekeurd voor reizigersvervoertwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 21:58:13#Frecciarossa1000: the Italian technology jewel debuts tomorrow on the Milan-Rome route. #AnsaldoBreda @BombardierRail @fsnews_it reageer retweet
Italian technology, yeah surequote:Op vrijdag 24 april 2015 22:12 schreef James1988 het volgende:
Fles, je vriend Maussie's treintje is goedgekeurd voor reizigersvervoertwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 21:58:13#Frecciarossa1000: the Italian technology jewel debuts tomorrow on the Milan-Rome route. #AnsaldoBreda @BombardierRail @fsnews_it reageer retweet
Tjah, dik 400pk... Scania heeft een 9 liter 5 pitter (5 cilindersquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stimmt, maar helemaal zeker weet ik natuurlijk niet wat er in die dingen ligt. Alleen dat elke motor 300 KW vermogen levert
die nieuwen hebben ook 300 KW aldus het datablad van Stadler. Per stel zijn 2 motoren, dus in totaal 600 KW vermogenquote:Op vrijdag 24 april 2015 22:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tjah, dik 400pk... Scania heeft een 9 liter 5 pitter (5 cilinders) Dan denk ik eerder 6 in lijn. Leven ze allemaal 300 kW of zijn door nieuwere GTW's sterker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |