abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151742259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Ze/Hij wil jullie relatie voortaan op deze manier inrichten.

Hoe reageer je en wat zou je doen?
Gesteld aan diegenen die nooit een open relatie hebben gehad.
En nee, Ik heb het niet bij de hand en zelf geen behoefte aan.
pi_151742321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.

Gaat vaak zo in topics als deze, altijd the usual suspects die weer komen vertellen hoe ontzettend zelfverzekerd ze zijn omdat ze een open relatie hebben en mensen die daar geen behoefte aan hebben wegzetten als raar (''monogamie is onnatuurlijk''), onzeker en/of jaloers, etc.

Ieder zijn ding verder uiteraard.
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.
pi_151742462
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:29 schreef Libertarisch het volgende:
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.
Ik vroeg me ook al af welk topic hij had gelezen.
pi_151742723
Dus dit is doorlopend topic #2 over het onderwerp 'Je partner wil een open relatie , wat doe je?'
Zou wel leuk wezen als er een mod langs zou komen om er even #2 achter te plakken.
</azijnpisser>

reeds gedaan, dankjewel meneer/mevrouw mod

ontopic:
Ik vind dat seks een bindmiddel is in een relatie, dus het concept open relatie staat geheel buiten kijf. Als ze toch wil dat het een open relatie wordt, zoekt ze maar iemand anders.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 16 april 2015 @ 14:46:07 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151742799
Ik vind ook wel dat er altijd snel twee kampen zijn in dergelijke topics.
Wil je een open relatie? Dan stelt je relatie niet veel voor.
Wil je geen open relatie? Dan ben je te jaloers en onzeker.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151742962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef Metalfrost het volgende:

ontopic:
Ik vind dat seks een bindmiddel is in een relatie, dus het concept open relatie staat geheel buiten kijf. Als ze toch wil dat het een open relatie wordt, zoekt ze maar iemand anders.
Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
pi_151743000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:59:18 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:53 schreef Weissman het volgende:

[..]

Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.
En ivm gezondheid, niet alleen soa's maar alle virale ziektes die sneller worden doorgegeven met intiem lichamelijk contact.
Er is geen bewijs dat mensen wel of niet monogaam zijn van nature, het is een persoonlijke keuze, ik heb respect voor beide kanten, zolang je maar eerlijk bent in een relatie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 16 april 2015 @ 15:00:37 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151743183
quote:

[..]

Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
Taboe omdat ik er geen behoefte aan heb?
Dat zijn 2 heel andere dingen in mijn ogen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151743195
quote:
Dit dus en in werkelijkheid is het allemaal niet zo zwart/wit. Er zitten sowieso verschillende niveau's tussen beide uitersten.
pi_151743211
TARDIS., opdonderen met je gebagger en slowchat.
pi_151743254
quote:

[..]

Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat seks een verlengde is van een relatie, niet iets wat je zo even tussendoor kan doen.
wat een ander doet moet ie zelf weten, maar er staat duidelijk 'ik vind'
  donderdag 16 april 2015 @ 15:03:12 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
pi_151743258
quote:
nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.

Ik vind t ook allebei prima, ik vind t alleen raar dat mensen meteen roepen: dan houd je niet genoeg van/heb je niet genoeg aan je partner.
compact en kleverig.
pi_151743280
Ik heb zelfs ooit eens gehoord dat je niet van elkaar zou houden als je het je partner gunt om seks te hebben met een ander. Complete onzin natuurlijk.

Je hebt monogame mensen en je hebt polyamoreuze mensen. Sommige mensen houden van elkaar, maar gunnen het elkaar oprecht seks of zelfs een andere relatie te hebben met iemand anders.

Ik zou niet jaloers zijn als ik mijn vriend het met een ander zou zien doen. Zelf zou ik het ook willen, mits met goede afspraken/napraten. Maar mijn vriend is een monogaam mens. Voor hem hoeft het niet per se. Wellicht als hij merkt dat ik het écht goedvind hij het aandurft. Maar zover is het nog niet.
pi_151743298
Niks mis met een open relatie. Op seksueel vlak dan. Als er ook emotionele binding bij komt is er geen sprake meer van een relatie. De sekuele exclusiviteit levert echter alleen maar rare situaties op. Soort slavernij :')
  donderdag 16 april 2015 @ 15:06:22 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.

Ik vind t ook allebei prima, ik vind t alleen raar dat mensen meteen roepen: dan houd je niet genoeg van/heb je niet genoeg aan je partner.
Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
pi_151743362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Dát vind ik dus zo jammer..
compact en kleverig.
pi_151743405
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?
  donderdag 16 april 2015 @ 15:09:27 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743431
quote:

[..]

daar heb je t bv weer.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
Dat is gewoon logisch, er is een tekort aan iets, ik denk in de meeste gevallen afwisseling of spanning, maar iets mist er waar je wel behoefte aan hebt.
En daar hang ik overigens geen oordeel aan vast, alleen heb ik die ervaring in deze relatie niet.
pi_151743433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?
Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?
pi_151743446
- R&P-FB. You know the drill. -

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 16:48:31 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 15:10:17 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151743457
quote:

[..]

Ja, kennelijk ben ik ouderwets en middeleeuws.

quote:

[..]

daar heb je t bv weer.
Waarom heb je dan een open relatie? Omdat er een behoefte is aan meer dan dat je hebt tijdens een gesloten relatie. Dat is echt geen hogere wiskunde.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151743475
quote:

[..]

daar ben ik t dus gewoon niet mee eens.
Écht niet.

Wat nou behóefte ook? Dat is t echt niet. Af en toe seks met iemand erbij is gewoon leuk, dat is niet nódig, maar zo komt t wel over.

Natuurlijk zijn die mensen die echt behoefte hebben er ook, maar dat geldt simpelweg niet voor alle mensen met n open relatie.
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:11:24 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?
Omdat er geen behoefte is om seks te hebben met meerdere personen.
pi_151743521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tegelijk, of...?
pi_151743524
Maar goed, dat ik t leuk vindt, impliceert kennelijk gelijk n behoefte of noodzaak.
Ik vind zwemmen ook leuk ;(
compact en kleverig.
pi_151743549
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar goed, dat ik t leuk vindt, impliceert kennelijk gelijk n behoefte of noodzaak.
Ik vind patat ook lekker, maar blijkbaar ben ik gewoon verslaafd ;(
  donderdag 16 april 2015 @ 15:13:31 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743565
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar ben ik t dus gewoon niet mee eens.
Écht niet.

Wat nou behóefte ook? Dat is t echt niet. Af en toe seks met iemand erbij is gewoon leuk, dat is niet nódig, maar zo komt t wel over.

Natuurlijk zijn die mensen die echt behoefte hebben er ook, maar dat geldt simpelweg niet voor alle mensen met n open relatie.
Je doet iets toch om een reden? Je wil dus seks hebben met een ander omdat het leuk is, leuker dan om seks te hebben met maar een persoon.
Dus dan is het logischerwijs spanning of afwisseling voor de leuk.

Jij ziet het als een aanval, ik zie het gewoon als logisch redeneren, nogmaals, zonder bijbedoeling of nare gevoelens, gewoon heel logischerwijs.
pi_151743577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat seks een verlengde is van een relatie, niet iets wat je zo even tussendoor kan doen.
wat een ander doet moet ie zelf weten, maar er staat duidelijk 'ik vind'
Ok, dat kun je wel vinden, maar een groot deel van de mannelijke bevolking heeft bv wel is een hoer bezocht of gaat vreemd. Ik denk dat een groot deel van de bevolking het dus niet zo voelt, maar er toch een hypocriete houding op na houdt.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

quote:

[..]

Dat zijn inderdaad twee heel verschillende dingen. Ik bedoel dat mensen het als taboe zien omdat ze op de 1 of andere manier seks en liefde niet gescheiden kunnen houden

quote:

[..]

Dat geloof ik in jouw geval wel, maar de meeste mannen die dit zeggen liegen keihard. _O-
pi_151743602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je doet iets toch om een reden? Je wil dus seks hebben met een ander omdat het leuk is, leuker dan om seks te hebben met maar een persoon.

Jij ziet het als een aanval, ik zie het gewoon als logisch redeneren, nogmaals, zonder bijbedoeling of nare gevoelens, gewoon heel logischerwijs.
Je geeft zulke dubbele signalen. Ben je nou wel of geen voorstander van polygamie.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:16:02 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743630
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nu ga je een beetje in een slachtofferrol en dat is jammer, je neemt iets negatief op terwijl het niet negatief bedoeld is.

Je vind zwemmen leuk, maar stel voor je vind voetbal ook leuk, er is iets aan voetbal wat je mist bij zwemmen, misschien het teamgevoel, het rennen of wat dan ook, maar zwemmen kan jou niet alles geven dus ga je ernaast voetballen.
Is dat fout? Nee
Is dat een logische reden om naast zwemmen ook te gaan voetballen? Ja

Ik vind mijn voeldoening wel in alleen zwemmen, dus zie ik geen noodzaak om er naast te gaan voetballen.
pi_151743653
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:14 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ok, dat kun je wel vinden, maar een groot deel van de mannelijke bevolking heeft bv wel is een hoer bezocht of gaat vreemd. Ik denk dat een groot deel van de bevolking het dus niet zo voelt, maar er toch een hypocriete houding op na houdt.
Ik snap niet wat de link tussen een open relatie en vreemdgaan is..
pi_151743660
quote:

[..]

Ik val ook op vrouwen. Mijn vriend is geen vrouw. Dus dat kan hij me niet geven. En welke man wil nu geen trio?
pi_151743681
quote:

[..]

nee, ik vind t niet leuker dan met z'n tweeën. Ik mis ook niets als ik de rest van m'n leven met 1 iemand seks heb en ik heb ook geen behóefte eraan.
Spanning en afwisseling klinkt al stukken beter dan iets missen in m'n relatie of n behoefte ergens aan hebben of n noodzaak aan seks met n ander.
Ik mís geen spanning met z'n tweeën, ik mis ook geen afwisseling, want de seks tussen ons is fijn, intiem, liefdevol, maar ook vol passie en woest...
Ik mís dus niets, t is gewoon leuk voor erbij af en toe.
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:17:52 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743690
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:15 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Je geeft zulke dubbele signalen. Ben je nou wel of geen voorstander van polygamie.
Geen voorstander en geen tegenstander, ik vind het iets persoonlijks en ik sta er heel neutraal in.
Dus voor de ene relatie kan het leuk en goed zijn, voor de ander niet.
pi_151743704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen voorstander en geen tegenstander, ik vind het iets persoonlijks en ik sta er heel neutraal in.
Dus voor de ene relatie kan het leuk en goed zijn, voor de ander niet.
Heb je wel eens polygaam gehandeld?
pi_151743712
quote:

Het is niet dat ik niet monogaam kan zijn. Ik wil het niet. Ik wil graag de keuze hebben.

En voor de 73e keer, dat iets kan betekend niet dat het moet.

Dat ik om de 2 maanden een keertje een patatje wil eten komt voort uit de vrijheid die ik heb om te kiezen wat ik wil eten. Ik heb geen behoefte er aan. Ook zonder patat overleef ik het wel. Patat heeft geen enkele macht over mij.

Ik gun mezelf en mijn partner (en de rest van de wereld) graag de luxe om te kunnen kiezen wat ze willen eten.
pi_151743716
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik snap niet wat de link tussen een open relatie en vreemdgaan is..
Irrelevant punt, mijn punt is dat de meeste mannen elk lekker wijf wel zouden willen neuken als ze de kans zouden krijgen.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:18:50 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743724
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:17 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik val ook op vrouwen. Mijn vriend is geen vrouw. Dus dat kan hij me niet geven. En welke man wil nu geen trio?
Geen idee, ik ben ook bi, en toch heb ik geen behoefte aan naast mijn vriend seks met een vrouw te hebben.
Gezien ik gevoelens krijg voor een persoon, niet voor een lichaam kan mij het weinig boeien wat er tussen de benen zit. :P
pi_151743736
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:18 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Snakelady getrouwd is met meerdere mannen.
pi_151743780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Irrelevant punt, mijn punt is dat de meeste mannen elk lekker wijf wel zouden willen neuken als ze de kans zouden krijgen.
Dat zal best, maar het gaat hier in dit topic over 'open relaties'. Wil je je ei kwijt over de depots waar het mannelijke deel van de bevolking zijn zaad in deponeert, dan open je maar een eigen reeks.
pi_151743785
En ik zie t als n aanval omdat er geïmpliceerd wordt dat mijn vriend niet voldoende voor me is...
Ik heb me nog nooit zo gelukkig en compleet gevoeld als nu en dat mensen daaraan twijfelen omdat ik weleens wat met n ander heb gedaan, vind ik niet leuk :{
compact en kleverig.
pi_151743820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben ook bi, en toch heb ik geen behoefte aan naast mijn vriend seks met een vrouw te hebben.
Gezien ik gevoelens krijg voor een persoon, niet voor een lichaam kan mij het weinig boeien wat er tussen de benen zit. :P
Bij mij wel. Ik heb het namelijk nog nooit met een meisje/vrouw gedaan. Ik wil niet doodgaan zonder dat eens te hebben gedaan.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:22:02 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743836
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:18 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

Het is niet dat ik niet monogaam kan zijn. Ik wil het niet. Ik wil graag de keuze hebben.

En voor de 73e keer, dat iets kan betekend niet dat het moet.

Dat ik om de 2 maanden een keertje een patatje wil eten komt voort uit de vrijheid die ik heb om te kiezen wat ik wil eten. Ik heb geen behoefte er aan. Ook zonder patat overleef ik het wel. Patat heeft geen enkele macht over mij.

Ik gun mezelf en mijn partner (en de rest van de wereld) graag de luxe om te kunnen kiezen wat ze willen eten.
Dat snap ik, en heel fijn dat dat in jouw relatie ook kan, maar ik kies er voor om alleen seks met mijn partner te hebben, niet omdat mijn partner mij iets niet gunt maar puur en alleen omdat die behoefte er niet is.
En dat schijnen sommige mensen die wel in een open relatie zitten vaak niet te snappen, dat er ook mensen zijn die geen behoefte hebben aan seks met meerdere mensen, dat dat gewoon geen issue is omdat die gevoelens er niet zijn.
Ik heb nog nooit gehad van , 'och, als ik nu toch vrijgezel zou zijn of een open relatie zou hebben dan wist ik het wel'.
pi_151743852
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik zie t als n aanval omdat er geïmpliceerd wordt dat mijn vriend niet voldoende voor me is...
Ik heb me nog nooit zo gelukkig en compleet gevoeld als nu en dat mensen daaraan twijfelen omdat ik weleens wat met n ander heb gedaan, vind ik niet leuk :{
Niks aantrekken van die mening van Fok!kers.
pi_151743867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:22 schreef snakelady het volgende:
En dat schijnen sommige mensen die wel in een open relatie zitten vaak niet te snappen
Ho even.
pi_151743911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het gaat hier in dit topic over 'open relaties'. Wil je je ei kwijt over de depots waar het mannelijke deel van de bevolking zijn zaad in deponeert, dan open je maar een eigen reeks.
Ik bepaal zelf wel wat ik doe en wat ik relevant vind met betrekking tot dit onderwerp, de vraag over de natuur van de mens inzake polygamie/monogamie is m.i. relevant.

Mijn stelling is dat de meeste mannen graag seks hebben met meerdere vrouwen, maar tegelijkertijd open relaties afwijzen. Ik vraag me af wat de reden daar voor is.
pi_151743947
quote:

[..]

Nee.

[..]

Dat snap ik, en heel fijn dat dat in jouw relatie ook kan, maar ik kies er voor om alleen seks met mijn partner te hebben, niet omdat mijn partner mij iets niet gunt maar puur en alleen omdat die behoefte er niet is.
En dat schijnen sommige mensen die wel in een open relatie zitten vaak niet te snappen, dat er ook mensen zijn die geen behoefte hebben aan seks met meerdere mensen, dat dat gewoon geen issue is omdat die gevoelens er niet zijn.
Ik heb nog nooit gehad van , 'och, als ik nu toch vrijgezel zou zijn of een open relatie zou hebben dan wist ik het wel'.
nou, dat heb ik dus ook niet :{
compact en kleverig.
pi_151743989
En ik begrijp monogamie prima, aangezien t van mij ook niet hoeft. ^O^
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:27:22 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744050
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat vind ik ook super voor je, en dat geloof ik ook meteen, en ik wil echt niet jouw relatie oneerbiedig behandelen. Maar ik bekijk altijd alles heel logisch en ik kan er geen andere bewoording voor vinden dan ''iets missen''

En ook al mis je iets wil dat niet zeggen dat je relatie niet goed is, of dat er niet voldoende liefde is.
Sommige mensen houden bv gewoon van spanning en na een relatie van een aantal jaar is de spanning er wel van af, dat zou dus een gemis kunnen zijn.
Of dat je graag van afwisseling houdt, en het nieuwe is er na een aantal jaren ook wel vanaf, dan is dat dus het gemis.
Sommige vinden het juist spannend juist voor het seksleven met hun partner, dan is er dus weer een spanningselement wat mist.

Ik ben zelf denk ik meer een gewoontedier, ik heb dus niet het gevoel dat ik dat spannende of dat nieuwe mis.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:28:20 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744079
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Bij mij wel. Ik heb het namelijk nog nooit met een meisje/vrouw gedaan. Ik wil niet doodgaan zonder dat eens te hebben gedaan.
Dat kan en dat kan ik mij ook voorstellen, mijn eerste relatie was juist met een meisje en daarna ook wel het een en ander gedaan met vrouwen dus ik heb dat niet zo.
pi_151744117
MAAR IK MIS DUS NIKS
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:30:00 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:23 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel wat ik doe en wat ik relevant vind met betrekking tot dit onderwerp, de vraag over de natuur van de mens inzake polygamie/monogamie is m.i. relevant.

Mijn stelling is dat de meeste mannen graag seks hebben met meerdere vrouwen, maar tegelijkertijd open relaties afwijzen. Ik vraag me af wat de reden daar voor is.
Ik denk dat veel mannen (en vrouwen) wel een eenzijdige open relatie zouden willen hebben omdat er toch een bepaalde angst bij komt kijken dat de andere persoon gevoelens krijgt voor een ander.
Maar dat is natuurlijk best egoistisch. :P
pi_151744137
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
MAAR IK MIS DUS NIKS [ afbeelding ]
Het is simpelweg een verrijking, geen compulsieve behoefte. (8>
pi_151744178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:30 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het is simpelweg een verrijking, geen compulsieve behoefte. (8>
Hoezo verrijking??? Je bent toch al rijk genoeg met 1 partner???

Dus je zoekt eigenlijk iemand die een hoger inkomen heeft buiten je relatie?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 15:33:07 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 15:33:03 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744211
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, dat heb ik dus ook niet :{
Dus jouw enige reden om ook seks te hebben met andere is ' Voor de leuk'?
Wat is daar dan leuk aan? Waarom vind je dat leuk?

Ik vind heel veel huizen leuk, toch wil ik er maar in een wonen.
Sommige mensen hebben graag meerdere huizen op meerder locaties, ik zie daar het voordeel niet van in maar die mensen blijkbaar wel dus kopen ze twee of meer huizen ( wat ook logisch is, gezien hun dat gelukkig maakt)
Maar ze missen dus wel iets in hun ene huis waardoor ze besluiten nog een huis te kopen, misschien de locatie, omdat het afwisseling geeft of wat dan ook.

Nu hebben we denk ik wel alle bizare analogieën gehad. :P
pi_151744232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:33 schreef snakelady het volgende:
Serieus? _O-

Ik had je echt hoger zitten, my lady...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 15:34:00 ]
pi_151744330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mannen (en vrouwen) wel een eenzijdige open relatie zouden willen hebben omdat er toch een bepaalde angst bij komt kijken dat de andere persoon gevoelens krijgt voor een ander.
Maar dat is natuurlijk best egoistisch. :P
Ja....mannen zijn bang om hun vrouw kwijt te raken en dan hebben ze niks meer om te neuken. Daarom blijven ze maar bij 1 vrouw. Maar als ze verzekerd zouden zijn van een gewillige harem lekkere vrouwen dan zouden ze het wel weten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel.

De vrouwelijke seksualiteit werkt (in het algemeen, niet altijd) anders. Zoals jij aangeeft gevoelens te krijgen voor persoonlijkheden en niet voor lichamen, dat werkt bij mij bijvoorbeeld anders.
pi_151744336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind heel veel huizen leuk, toch wil ik er maar in een wonen.
Sommige mensen hebben graag meerdere huizen op meerder locaties, ik zie daar het voordeel niet van in maar die mensen blijkbaar wel dus kopen ze twee of meer huizen ( wat ook logisch is, gezien hun dat gelukkig maakt)
Maar ze missen dus wel iets in hun ene huis waardoor ze besluiten nog een huis te kopen, misschien de locatie, omdat het afwisseling geeft of wat dan ook.

Nu hebben we denk ik wel alle bizare analogieën gehad. :P
ik vind seks gewoon leuk.
Toen ik vrijgezel was, had ik ook seks voor de leuk. Niet perse uit behoefte.
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:37:59 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744349
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:33 schreef Weissman het volgende:

[..]

Serieus? _O-

Ik had je echt hoger zitten, my lady...
Ik probeer het gewoon te begrijpen, en ik probeer haar laten te begrijpen dat ik echt niet een andere reden kan vinden dan iets missen, wat ik overigens niet perse als iets negatiefs zie.
Maar ik begrijp niet dat wanneer je complete 100% voldoening krijgt van je partner je toch nog behoefte hebt om met een ander seks te hebben om in haar woorden te spreken ''voor de leuk''.

Ik eet inderdaad niet iedere dag friet, gezien ik dan behoefte krijg aan iets anders, dan ga ik friet heel saai vinden, dus ik eet iedere dag iets anders.
Dat heeft een hele logische reden en daardoor ga ik friet niet minder waarderen, wie weet zelfs nog wel meer.
pi_151744436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik probeer het gewoon te begrijpen, en ik probeer haar laten te begrijpen dat ik echt niet een andere reden kan vinden dan iets missen, wat ik overigens niet perse als iets negatiefs zie.
Maar ik begrijp niet dat wanneer je complete 100% voldoening krijgt van je partner je toch nog behoefte hebt om met een ander seks te hebben om in haar woorden te spreken ''voor de leuk''.

Ik eet inderdaad niet iedere dag friet, gezien ik dan behoefte krijg aan iets anders, dan ga ik friet heel saai vinden, dus ik eet iedere dag iets anders.
Dat heeft een hele logische reden en daardoor ga ik friet niet minder waarderen, wie weet zelfs nog wel meer.
ik heb daar dus geen behoefte aan.
Ik vind t écht prima om de rest van m'n leven alleen maar seks met hem te hebben.
Maar soms gebeurt t gewoon en dan vind ik dat leuk en geniet ik ervan.

En nu houd ik ermee op :+
compact en kleverig.
pi_151744438
quote:
Wat als je niet de vrijheid zou hebben om iets anders te eten en dat je verplicht zou zijn tot hetzelfde gerecht, week in week uit, jaar in jaar uit?

Zou je dan niet gillend gek worden?
  donderdag 16 april 2015 @ 15:42:20 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744474
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind seks gewoon leuk.
Toen ik vrijgezel was, had ik ook seks voor de leuk. Niet perse uit behoefte.
Ik vind seks ook leuk, maar ik vind seks met alleen mijn vriend leuk genoeg waardoor ik geen behoefte heb om dat te delen met anderen.
En ik weet dat er nu weer behoefte staat, maar ik kan er echt geen andere bewoording voor vinden, sorry.
Nogmaals, ik heb niks tegen open relaties, ik zie open relaties niet als minder waardig aan monogame relaties, alleen probeer ik het te begrijpen vanuit jouw standpunt.

Gezien ik de redenen als spanning, nieuw en iets anders gewoon goed kan begrijpen, maar alleen ' leuk' is voor mij iets te open.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:44:31 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744531
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:41 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wat als je niet de vrijheid zou hebben om iets anders te eten en dat je verplicht zou zijn tot hetzelfde gerecht, week in week uit, jaar in jaar uit?

Zou je dan niet gillend gek worden?
Nogmaals, komen we weer uit op behoefte, seks met mijn vriend is wisselend en fantasierijk genoeg ( en ook voldoende aanwezig gezien we haast iedere dag seks hebben) zodat die behoefte en verveling er niet is.
Ik zie dan niet de persoon als het gerecht maar dat wat we doen in bed ( of de bank, auto tafel, douche enz.) als het gerecht ( snap je hem nog?)
Zie mijn vriend als het bord en wat we doen is het gerecht, en ik kan prima zonder enige moeite iedere dag van hetzelfde bord eten. :P

Ik kan overigens ook niet beloven dat dat misschien in de toekomst wel gaat komen, alleen is daar tot op heden nog geen sprake van, voor nu zou ik seks met een ander juist meer als een last dan als een toevoeging zien, dat elkaar weer leren kennen enz. ik vind het juist fijn dat ik mijn bord door en door ken, inclusief haarscheurtjes en wat andere beschadegingen. :P
pi_151744591
Laat ook maar :')

Als je elk voorbeeld zo uit zijn context kan trekken heeft het geen zin om enige moeite te doen jou het duidelijker te maken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 15:48:13 ]
pi_151744618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind seks ook leuk, maar ik vind seks met alleen mijn vriend leuk genoeg waardoor ik geen behoefte heb om dat te delen met anderen.
En ik weet dat er nu weer behoefte staat, maar ik kan er echt geen andere bewoording voor vinden, sorry.
Nogmaals, ik heb niks tegen open relaties, ik zie open relaties niet als minder waardig aan monogame relaties, alleen probeer ik het te begrijpen vanuit jouw standpunt.

Gezien ik de redenen als spanning, nieuw en iets anders gewoon goed kan begrijpen, maar alleen ' leuk' is voor mij iets te open.
noem t dan zin.
Ik heb geen zin in seks met anderen ofzo.

En tja, voor mij is seks met anderen dus idd leuk en spannend en 'iets anders', maar dat betekent níet dat t dat met m'n partner niet genoeg is.
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:48:49 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:46 schreef Weissman het volgende:
Laat ook maar :')
Ik vind dit vreemd, ik oordeel niet, ik begrijp de redenen van de meeste zelfs, alleen heb ik er geen behoefte aan en ook jij vind dat blijkbaar raar en kan je dat niet voorstellen gezien je mij probeerd te overtuigen dat dat toch heel saai moet zijn.
pi_151744666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, komen we weer uit op behoefte, seks met mijn vriend is wisselend en fantasierijk genoeg ( en ook voldoende aanwezig gezien we haast iedere dag seks hebben) zodat die behoefte en verveling er niet is.
Ik zie dan niet de persoon als het gerecht maar dat wat we doen in bed ( of de bank, auto tafel, douche enz.) als het gerecht ( snap je hem nog?)
Zie mijn vriend als het bord en wat we doen is het gerecht, en ik kan prima zonder enige moeite iedere dag van hetzelfde bord eten. :P

Ik kan overigens ook niet beloven dat dat misschien in de toekomst wel gaat komen, alleen is daar tot op heden nog geen sprake van, voor nu zou ik seks met een ander juist meer als een last dan als een toevoeging zien, dat elkaar weer leren kennen enz. ik vind het juist fijn dat ik mijn bord door en door ken, inclusief haarscheurtjes en wat andere beschadegingen. :P
Volgens mij is de persoon met wie je seks hebt toch echt onderdeel van het gerecht. :P

Je hebt pittige gerechten, flauwe gerechten, grote worsten, kleine worsten, vette gerechten, magere gerechten.....
pi_151744674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:

Ik vind dit vreemd, ik oordeel niet, ik begrijp de redenen van de meeste zelfs, alleen heb ik er geen behoefte aan en ook jij vind dat blijkbaar raar en kan je dat niet voorstellen gezien je mij probeerd te overtuigen dat dat toch heel saai moet zijn.
Er is een tv-programma over mensen die jaren achter elkaar elke dag hetzelfde eten, mss moet je je daarvoor maar eens opgeven.

En ik probeer je echt niet te overtuigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 15:50:47 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 15:51:24 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744702
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

noem t dan zin.
Ik heb geen zin in seks met anderen ofzo.

En tja, voor mij is seks met anderen dus idd leuk en spannend en 'iets anders', maar dat betekent níet dat t dat met m'n partner niet genoeg is.
Ik zeg ook niet dat je partner niet genoeg is, maar die spanning, het gevoel van wisseling, iets anders, is dus iets wat je op het moment dat je met iemand anders seks wil gaan hebben iets wat je niet hebt in je relatie, wat overigens logisch is, dat heb je met lange relaties.

Dat is het enige wat ik daarmee bedoelde. ;)
  donderdag 16 april 2015 @ 15:53:45 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744751
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:50 schreef Weissman het volgende:

[..]

Er is een tv-programma over mensen die jaren achter elkaar elke dag hetzelfde eten, mss moet je je daarvoor maar eens opgeven.

En ik probeer je echt niet te overtuigen.
Maar ik eet niet jaren achter elkaar hetzelfde, ik eet iedere dag iets ander, alleen heb ik er een andere kijk op dan jij.

Nu maak je namelijk weer een opmerking alsof ik iedere dag hetzelfde zou eten, terwijl dat jouw gevoel is bij dit geheel, niet het mijne, ik heb dat gevoel namelijk helemaal niet.
pi_151744795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:53 schreef snakelady het volgende:

Maar ik eet niet jaren achter elkaar hetzelfde, ik eet iedere dag iets ander, alleen heb ik er een andere kijk op dan jij.

Nu maak je namelijk weer een opmerking alsof ik iedere dag hetzelfde zou eten, terwijl dat jouw gevoel is bij dit geheel, niet het mijne, ik heb dat gevoel namelijk helemaal niet.
Alsnog eet je elke dag een aardappel. De ene dag gefrituurd, de andere dag gebakken en elke keer een ander sausje.

Maar het blijft dezelfde aardappel hoor. Of worst. Of vis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 15:59:19 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 16:02:42 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151744987
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

Alsnog eet je elke dag een aardappel. De ene dag gefrituurd, de andere dag gebakken en elke keer een ander sausje.

Maar het blijft dezelfde aardappel hoor. Of worst. Of vis.
Onze fantasie gaat blijkbaar iets verder dan de jouwe. :P
pi_151745029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:02 schreef snakelady het volgende:
Onze fantasie gaat blijkbaar iets verder dan de jouwe. :P
Dat moet ook wel als je alleen maar met aardappel kan werken.

Ik ben meer van de fusion-cooking.
pi_151745173
quote:
6s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:04 schreef Weissman het volgende:

[..]

ik snap je ;)

niet echt fusion-cooking maar iets anders ;)
  donderdag 16 april 2015 @ 16:10:19 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151745198
quote:
6s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:04 schreef Weissman het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is jouw idee er bij, dat de persoon het gerecht is, dat is niet mijn gevoel er bij.
Als er dan perse een analogie van de persoon moet komen, zie die dan als het restaurant, maar als het eten en de bediening extreem goed is in een restaurant ( en ik heb diverse andere restaurants geprobeerd en die haalden het niet bij deze) dan hoef ik ook niet elders naar toe, en blijf ik lekker bij mijn oude vertrouwde restaurant waar ik heel veel diverse maaltijden kan eten :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151745333
Het moet wel een erg ingewikkeld concept zijn, die open relatie, als het in een discussie met zoveel dingen vergeleken wordt om iets duidelijk te maken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151745390
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Het moet wel een erg ingewikkeld concept zijn, die open relatie, als het in een discussie met zoveel dingen vergeleken wordt om iets duidelijk te maken.
Niet zo ingewikkeld als een monogame relatie, waar je vaak een contract met regels laat opstellen om het werkend te houden. Als het zo simpel zou zijn zou je helemaal geen notaris of ambtenaar en verschillende getuigen nodig hebben toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 16:18:08 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 16:19:26 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151745443
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:17 schreef Weissman het volgende:

[..]

Niet zo ingewikkeld als een monogame relatie, waar je vaak een contract met regels laat opstellen om het werkend te houden. Als het zo simpel zou zijn zou je helemaal geen notaris of ambtenaar en verschillende getuigen nodig hebben toch?
Dat is een heel simpel contract, niet doen bij een ander wat je ook niet zou doen als je partner er bij zou zijn.
En als je je partner goed genoeg kent weet je heel goed wat dat is.

Overigens genoeg mensen in een open relatie die ook getrouwd zijn en genoeg mensen in een monogame relatie die niet getrouwd zijn, dus ik heb het nu over een hypothetisch contract. ;)
pi_151746447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:29 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Verder echter (wederom) helemaal met Snakelady eens. Geen problemen met open relaties en als je een open relatie hebt, wil dat in mijn ogen ook niet zeggen dat je (per definitie) een slechte relatie hebt. Feit is echter wél dat je blijkbaar iets wilt wat je binnen je relatie niet kunt vinden, want anders maakte je simpelweg die keuze niet. Meer specifiek in het kader van de OP: anders deed je zo'n voorstel niet.

De "open relatie-hebbers/voorstanders" kunnen lullen wat ze willen en ik kan mij -rationeel gezien- best in veel dingen wat zij schrijven wel vinden, maar op dit punt denk ik er toch echt het mijne van. Net als Snakelady kan ik er -wederom rationeel gezien- namelijk gewoon écht niks anders van maken.

Ik heb al eerder geschreven dat ik vooralsnog nooit behoefte aan seks met een ander heb gehad, maar dat ik mij desondanks prima kan voorstellen dat dat niet altijd zo zal blijven (geldt dat niet voor mij, dan geldt dat wellicht ooit voor mijn vriend). Op zo'n moment zal dan blijken of onze liefde nog sterk genoeg is. Of we de "beperking" van "geen/nooit seks met een ander hebben" nog voor de ander over hebben...
Tails tell tales
pi_151746638
Dit dus:

quote:

[..]

Tails tell tales
pi_151752913
quote:

[..]

Nee.

[..]

Sorry snake. Ik mag je echt heel graag zo op het forum. Maar ik vind je een beetje hypocriet doen hierin. Ik wil er verder niet dieper op ingaan, maar je zou heel prima kunnen weten wat ik bedoel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_151753061
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry snake. Ik mag je echt heel graag zo op het forum. Maar ik vind je een beetje hypocriet doen hierin. Ik wil er verder niet dieper op ingaan, maar je zou heel prima kunnen weten wat ik bedoel.
Oeioeioei! snakelady is in het verleden vreemdgegaan ofzo? Drams!
pi_151753360
quote:

[..]

Ik heb vooral geen behoefte aan het tegenhouden van een klik, of verlangen, of gevoel dat het zo lekker gaat. Het heeft gewoon niets, maar dan ook helemaal niets te maken met mijn relatie, hoe ik me daarin voel.

Ik mis niets, er is geen behoefte die niet (meer) vervult wordt, ik ben geheel en al tevreden met mijn relatie. Er is passie, spanning, de beste seks die ik kan krijgen. Liefde, genegenheid, vriendschap, intimiteit. Ik mis helemaal niets, er is geen behoefte aan ander.

Het is niet zo dat als ik een half jaar of jaar niets gedaan heb buiten de relatie dat ik me onrustig ga voelen, dat ik ergens naar verlang buiten de relatie of wat dan ook in die geest.
Het is meer dat als een situatie zich voordoet ik me niet om wil draaien om weg te lopen, ik gewoon mee wil gaan in het moment.
Dat dan naast samen seksuele avontuurtjes beleven, maar dat is de open vorm binnen de kaders van onze relatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_151753444
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Nee, niets van dat soort onzin. Gewoon helemaal niet spannend voor anderen.
Had dat niet zo moeten zeggen, de fantasie van fokkers is te levendig, maar ik moet iedereen teleurstellen. Het is hartstikke saai.
pi_151753734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je partner niet genoeg is, maar die spanning, het gevoel van wisseling, iets anders, is dus iets wat je op het moment dat je met iemand anders seks wil gaan hebben iets wat je niet hebt in je relatie, wat overigens logisch is, dat heb je met lange relaties.

Dat is het enige wat ik daarmee bedoelde. ;)
Dit heeft voor mij niets met de lengte van de relatie te maken. Als ik aan een nieuwe relatie zou beginnen zou die gelijk open zijn.
Ook in dat prille begin wil ik niet monogaam zijn. Het heeft niets met de relatie te maken.

Jij blijft het koppelen aan de relatie, dat is de fout in je gedachtegang.
  donderdag 16 april 2015 @ 20:53:56 #88
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_151753813
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:43 schreef erodome het volgende:
Ik heb vooral geen behoefte aan het tegenhouden van een klik, of verlangen, of gevoel dat het zo lekker gaat. Het heeft gewoon niets, maar dan ook helemaal niets te maken met mijn relatie, hoe ik me daarin voel.

Ik mis niets, er is geen behoefte die niet (meer) vervult wordt, ik ben geheel en al tevreden met mijn relatie. Er is passie, spanning, de beste seks die ik kan krijgen. Liefde, genegenheid, vriendschap, intimiteit. Ik mis helemaal niets, er is geen behoefte aan ander.

Het is niet zo dat als ik een half jaar of jaar niets gedaan heb buiten de relatie dat ik me onrustig ga voelen, dat ik ergens naar verlang buiten de relatie of wat dan ook in die geest.
Het is meer dat als een situatie zich voordoet ik me niet om wil draaien om weg te lopen, ik gewoon mee wil gaan in het moment.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit heeft voor mij niets met de lengte van de relatie te maken. Als ik aan een nieuwe relatie zou beginnen zou die gelijk open zijn.
Ook in dat prille begin wil ik niet monogaam zijn. Het heeft niets met de relatie te maken.
Dit zouden exact mijn woorden kunnen zijn. Zo sta ik er dus ook in. :)
pi_151753847
Volgens mij is het heel simpel: iedereen kan monogaam zijn als hij of zij het echt wil. Je kunt gewoon je broek aan houden als je met mensen koffie aan het drinken bent. Is niet heel moeilijk of zo.

Maar (voor mij als hetroman) geldt toch wel dat seks of een andere vorm van intimiteit met een meisje net zo lekker is als een ijsje op een zomerse dag. Je kunt er in principe best buiten, maar het is wel heel erg lekker. Ik denk dat als je niet in een allesoverheersende verliefdheid bent - seksuele aantrekking kunt voelen richting meerdere personen. Dat is zelfs betrekkelijk logisch: Stel je woont in een klein dorpje op het Friese platteland: dan kun je alsnog mooie meisjes of jongens tegen komen waar je eventueel seks mee kan hebben.

De kans dat je iemand treft die net mooiere ogen heeft, langere benen of een geiler lichaam in Amsterdam of New York lijkt me evident. En anders bestaan er nog mensen als Doutzen Kroes en George Cloony (of wie in jouw persoonlijke natte droom voorkomt).

Het hebben van een monogame of polygame relatie is derhalve een keuze. Sommige mensen zullen zich thuis voelen: heerlijk eindelijk mogen doen wat ze hun hele leven al wilden: seks met iedereen die zich aanbiedt. Anderen moeten er niets van hebben. Dat heeft iets met persoonlijke voorkeur te maken: sommige mensen stemmen de PVV anderen zijn links. Sommige mensen houden van pindakaas en anderen vinden het vies. Sommigen gaan dood bij het idee om seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht, anderen willen niet doodgaan voordat ze dat niet minimaal een keer hebben uitgeprobeerd...
pi_151753888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Verder echter (wederom) helemaal met Snakelady eens. Geen problemen met open relaties en als je een open relatie hebt, wil dat in mijn ogen ook niet zeggen dat je (per definitie) een slechte relatie hebt. Feit is echter wél dat je blijkbaar iets wilt wat je binnen je relatie niet kunt vinden, want anders maakte je simpelweg die keuze niet. Meer specifiek in het kader van de OP: anders deed je zo'n voorstel niet.

Als je een goede vriend hebt, betekend dat dan dat je vriendschap tekort komt in je relatie?
  donderdag 16 april 2015 @ 21:00:57 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151754073
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:35 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Niet voor zover ik weet. :P
pi_151754206
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat dan naast samen seksuele avontuurtjes beleven, maar dat is de open vorm binnen de kaders van onze relatie.
Er is onder bepaalde omstandigheden, op een bepaald moment dus wel degelijk behoefte aan een ander. Dat is niet iets wat je puur op een moment kunt 'plakken' m.i. want dat moment wordt sterk bepaald door die andere persoon. Daar is ook helemaal niets mis mee natuurlijk want het is jullie relatie :)
  donderdag 16 april 2015 @ 21:06:46 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151754283
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je een goede vriend hebt, betekend dat dan dat je vriendschap tekort komt in je relatie?
Tekort is misschien ook niet het juiste woord, maar ik kan er geen ander woord voor verzinnen.
Stel voor ik zou iets met een ander willen doen, dan heeft die ander iets wat ik op dat moment niet bij mijn vriend kan vinden, een vagina, nieuwigheid, bepaalde spanning enz.
Daar is ook niks mis mee, ik zeg niet dat dat fout is maar ik kan me niet voorstellen dat seks hebben met een ander niet een bepaalde reden heeft.
Niet perse dus dat je iets mist in je relatie, maar dat die andere persoon je wel iets kan geven wat je op dat moment niet hebt, ook al mis je het niet.

Het is heel moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
pi_151754411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:04 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Er is onder bepaalde omstandigheden, op een bepaald moment dus wel degelijk behoefte aan een ander. Dat is niet iets wat je puur op een moment kunt 'plakken' m.i. want dat moment wordt sterk bepaald door die andere persoon. Daar is ook helemaal niets mis mee natuurlijk want het is jullie relatie :)
Het heeft gewoon niets te maken met mijn relatie, daarin veranderd niets.
Ik wil gewoon over wat interessants kunnen praten met anderen, kunnen lachen met anderen, vriendschap hebben met anderen, seks hebben met anderen.

Voor mij is het gewoonweg niet anders dan al die andere manieren om met iemand anders om te gaan. Al die zaken waarbij dit soort bewoordingen nooit gebruikt worden.
pi_151754509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tekort is misschien ook niet het juiste woord, maar ik kan er geen ander woord voor verzinnen.
Stel voor ik zou iets met een ander willen doen, dan heeft die ander iets wat ik op dat moment niet bij mijn vriend kan vinden, een vagina, nieuwigheid, bepaalde spanning enz.
Daar is ook niks mis mee, ik zeg niet dat dat fout is maar ik kan me niet voorstellen dat seks hebben met een ander niet een bepaalde reden heeft.
Niet perse dus dat je iets mist in je relatie, maar dat die andere persoon je wel iets kan geven wat je op dat moment niet hebt, ook al mis je het niet.

Het is heel moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Dus elke vriendin, de band met je ouders, de band met je kinderen, al die omgang met anderen. Die heb jij omdat je dat mist in je relatie?
Al die anderen geven jou wat jouw vriend je niet kan geven, als dat niet zo was zou je je isoleren samen met je vriend?
  donderdag 16 april 2015 @ 21:20:56 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151754855
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus elke vriendin, de band met je ouders, de band met je kinderen, al die omgang met anderen. Die heb jij omdat je dat mist in je relatie?
Al die anderen geven jou wat jouw vriend je niet kan geven, als dat niet zo was zou je je isoleren samen met je vriend?
Ik zie dat soort relaties eigenlijk heel anders, niet te vergelijken met een liefdesrelatie/seks.
Seks is eigenlijk het enige wat mijn vriend en ik echt alleen hebben, dat intieme is van ons en ons alleen, dat maakt het ook zo bijzonder naar mijn inziens ( zonder het te overromantiseren)
Als ik bv ook seks met mijn beste vriendin zou hebben ( waar ik ook al mijn geheimen tegen vertel, die alles over mij weet, die haast mijn kinderen met mij heeft opgevoed de eerste jaren zoals ik ook die van haar de eerste jaren, waar ik eigenlijk niet zonder zou kunnen en die ik al 14 jaar ken) wat maakt mijn relatie met mijn vriend dan bijzonder? Wat is daar dan anders aan als ik letterlijk alles wat ik met hem deel ook met een ander deel?

Ik begrijp wat je bedoeld, alleen voor mij persoonlijk voelt dat anders.
pi_151756540
Nu net ingelezen, maar om alleen de vraag in de op te beantwoorden: Dan zou ze er best laat mee zijn.
Als mijn vrouw een open relatie zou willen had ze dat beter aan het begin (en niet nu 5 jaar later) kunnen zeggen. Geen idee wat ik dan had gedaan, maar volgens mij zou een gevoel als jaloezie wel op kunnen spelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151758938
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:52 schreef Ridocar het volgende:
Nu net ingelezen, maar om alleen de vraag in de op te beantwoorden: Dan zou ze er best laat mee zijn.
Als mijn vrouw een open relatie zou willen had ze dat beter aan het begin (en niet nu 5 jaar later) kunnen zeggen. Geen idee wat ik dan had gedaan, maar volgens mij zou een gevoel als jaloezie wel op kunnen spelen.
Dus toen jullie net wat kregen had ze het moeten aangeven? Misschien had ze er toen nog helemaal geen zin in, en nu wel.
pi_151760454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zie dat soort relaties eigenlijk heel anders, niet te vergelijken met een liefdesrelatie/seks.
Seks is eigenlijk het enige wat mijn vriend en ik echt alleen hebben, dat intieme is van ons en ons alleen, dat maakt het ook zo bijzonder naar mijn inziens ( zonder het te overromantiseren)

En nu komt de aap uit de mouw. Aan seks wordt een bijzondere status toegewezen terwijl seks en liefde niet verbonden hoeven te zijn. Seks kan bedreven worden puur om het genot, zelfs zonder enige affectie (waarom zitten er dames achter de ramen, denk je?). Ik zie niet in waarom je dat niet gewoon met iedereen zou kunnen doen die je aantrekkelijk vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 16-04-2015 23:33:59 ]
pi_151760782
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

En nu komt de aap uit de mouw. Aan seks wordt een bijzondere status toegewezen terwijl seks en liefde niet verbonden hoeven te zijn. Seks kan bedreven worden puur om het genot, zelfs zonder enige affectie (waarom zit er dames achter de ramen, denk je?). Ik zie niet in waarom je dat niet gewoon met iedereen zou kunnen doen die je aantrekkelijk vindt.
Snakelady vind sex met maar 1 persoon lekker. Zo lekker dat ze nooit aan iets of iemand anders denkt.

Ja, ik weet het :')
pi_151761018
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:12 schreef erodome het volgende:

[..]

_O_ goed punt!

quote:

Ik heb al eerder geschreven dat ik vooralsnog nooit behoefte aan seks met een ander heb gehad, maar dat ik mij desondanks prima kan voorstellen dat dat niet altijd zo zal blijven (geldt dat niet voor mij, dan geldt dat wellicht ooit voor mijn vriend).
De meeste mannen fantaseren vaak en verlangen vaak naar seks met verschillende vrouwen, te denken dat dat niet zo is getuigt van naïviteit. Zeker 25% van de mannen heeft wel is een prostituee bezocht, bijvoorbeeld....

quote:

Op zo'n moment zal dan blijken of onze liefde nog sterk genoeg is.
Nogmaals, seks en liefde zijn niet altijd met elkaar verbonden en hoeven zelfs niks met elkaar te maken te hebben.
pi_151761052
quote:

[..]

En nu komt de aap uit de mouw. Aan seks wordt een bijzondere status toegewezen terwijl seks en liefde niet verbonden hoeven te zijn. Seks kan bedreven worden puur om het genot, zelfs zonder enige affectie (waarom zitten er dames achter de ramen, denk je?). Ik zie niet in waarom je dat niet gewoon met iedereen zou kunnen doen die je aantrekkelijk vindt.
Omdat je er soms een emotioneel iets aan toevoegt en het veel fijner is met iemand waar je echt stapelgek op bent en met iemand waar je een speciale band mee hebt.
pi_151761158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:40 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

_O_ goed punt!

[..]

De meeste mannen fantaseren vaak en verlangen vaak naar seks met verschillende vrouwen, te denken dat dat niet zo is getuigt van naïviteit. Zeker 25% van de mannen heeft wel is een prostituee bezocht, bijvoorbeeld....

[..]

Nogmaals, seks en liefde zijn niet altijd met elkaar verbonden en hoeven zelfs niks met elkaar te maken te hebben.
Dat vind ik wel een beetje sneu; geld betalen om seks te kunnen krijgen met een vrouw. Jeetje. :D Maar goed, dat is een andere discussie. Waar je de 25% vandaan haalt weet ik niet, maar het zulken vaak bepaalde mannen zijn vermoed ik. Als je op z'n minst een beetje sociaal bent dan kan het ook op een andere en leukere manier geregeld worden.
pi_151761448
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:41 schreef Nammie het volgende:

[..]

Omdat je er soms een emotioneel iets aan toevoegt en het veel fijner is met iemand waar je echt stapelgek op bent en met iemand waar je een speciale band mee hebt.
Ja, maar het kan ook prima zonder er iets emotioneel aan toe te voegen. Masturberen kan ook leuk zijn en daar is helemaal niemand anders bij betrokken.
pi_151761545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:44 schreef Nammie het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje sneu; geld betalen om seks te kunnen krijgen met een vrouw. Jeetje. :D Maar goed, dat is een andere discussie. Waar je de 25% vandaan haalt weet ik niet, maar het zulken vaak bepaalde mannen zijn vermoed ik. Als je op z'n minst een beetje sociaal bent dan kan het ook op een andere en leukere manier geregeld worden.
Nee hoor, mannen uit alle lagen van de samenleving hebben wel is een prostituee bezocht. Je kunt het wel sneu vinden, maar het is een feit, ze zijn er niet voor niks.

Ik wil het onderwerp niet verschuiven naar hoerenlopen maar ik bracht het ter sprake om aan te geven dat veel mannen wel degelijk verlangen naar pure lust seks, alhoewel ze het natuurlijk nooit opbiechten naar hun vriendin. Tegen hun vriendin zeggen ze dat zij de ware is, maar in hun hoofd hebben ze al tientallen anderen geneukt.
pi_151761603
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:56 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee hoor, mannen uit alle lagen van de samenleving hebben wel is een prostituee bezocht. Je kunt het wel sneu vinden, maar het is een feit, ze zijn er niet voor niks.

Ik wil het onderwerp niet verschuiven naar hoerenlopen maar ik bracht het ter sprake om aan te geven dat veel mannen wel degelijk verlangen naar pure lust seks, alhoewel ze het natuurlijk nooit opbiechten naar hun vriendin. Tegen hun vriendin zeggen ze dat zij de ware is, maar in hun hoofd hebben ze al tientallen anderen gebeukt.
Kansloze mannen heb je in alle lagen van de samenleving.

Is allemaal prima verder. Ik denk dat het wellicht zo werkt als je zestien bent, maar op een bepaalde leeftijd denk je (denk ik) niet meer zo puberaal aan seks dat je in je fantasie iedereen bij langsgaat.
pi_151761669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, maar het kan ook prima zonder er iets emotioneel aan toe te voegen. Masturberen kan ook leuk zijn en daar is helemaal niemand anders bij betrokken.
Is ook prima. Maar niet iedereen kan zomaar seks hebben met iemand enkel op basis van aantrekkelijkheid. Sommige mensen hebben een diepere band nodig.
pi_151761836
En uiteindelijk werkt een open relatie gewoon niet. Omdat ik van mening ben dat een relatie dan niet helemaal gelijkwaardig kan zijn en er altijd wel iemand is die zich er uiteindelijk niet comfortabel bij gaat voelen. Maar dat denk ik.
pi_151761845
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:58 schreef Nammie het volgende:

[..]

Kansloze mannen heb je in alle lagen van de samenleving.

Is allemaal prima verder. Ik denk dat het wellicht zo werkt als je zestien bent, maar op een bepaalde leeftijd denk je (denk ik) niet meer zo puberaal aan seks dat je in je fantasie iedereen bij langsgaat.
Van mij mag je het kansloos vinden, maakt mij verder niet uit. De kans is 25% dat je vriend ook een prostituee heeft bezocht. })

quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:59 schreef Nammie het volgende:

[..]

Is ook prima. Maar niet iedereen kan zomaar seks hebben met iemand enkel op basis van aantrekkelijkheid. Sommige mensen hebben een diepere band nodig.
Ach ze hebben wel onderzoeken gedaan waarbij een aantrekkelijke vrouw zich aanbood aan random mannen, ik geloof dat 90% er op in ging.
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:09:05 #110
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_151761909
Libertarisch houdt duidelijk een pakketje met toonaangevende onderzoeken op schoot... Als man zijnde voel ik mij enigszins aangevallen door dergelijke statements, waar haal je al die wijsheid vandaan? Termen als 'de meeste', 'mannen uit alle lagen' en harde cijfers als 25% verdienen toch wel een bron nietwaar?

T.a.v. de rest, indien mijn partner een open relatie zou willen ga ik er van uit dat er een tekortkoming schuil gaat achter de relatie, wat voor mij betekent dat er óf over gepraat dient te worden, óf dat zij op zoek kan gaan naar een ander, de relatie ben ik immers aangegaan voor de exclusiviteit. Ik zie een open relatie als een veredelde vorm van 'fuck buddies'. Het enige verschil is dat je wat meer met elkaar optrekt en een wat hechtere emotionele band hebt. Indien het verlangen naar een open relatie bestaat is er, anders dan hierboven gesuggereerd, wel degelijk een behoefte, verlangen, of hoe je het ook wilt noemen, naar meer. Het argument dat het 'leuk', 'spannend' of wat dan ook is, betekent dat deze elementen in zekere mate niet geheel tot hun recht komen in de relatie. Overvloed wekt geen verlangen of behoefte, tekort wel.

Liefde en seks gaan niet per definitie met elkaar samen, deze versterken elkaar slechts. Seks hoeft dan ook niet persé binnen een relatie. Echter is dit nog geen verklaring voor waarom de open relatie geen tekort aan dit aspect zou betekenen in de monogame vorm van een relatie. Hartstikke fijn dat je seks met iedereen KAN hebben, maar zodra je kiest voor een monogame relatie kan dit niet meer. Kies je dus voor de open relatie, dan lijkt het argument van het hebben van keuzevrijheid mij ridicuul (neem dan geen relatie). Ergo, het feit dat binnen een monogame relatie de mogelijkheid tot zonder problemen rondneuken niet meer bestaat lijdt tot de conclusie dat mensen met een open relatie de behoefte hebben de mogelijkheid te hebben aan seks buiten de relatie. Nogmaals, in mijn ogen is dit een doodszonde voor de bestaande relatie, gezien ik als partner dan niet genoeg kan bieden.
pi_151761956
Vind het een interessante discussie. :P

Zelf dus een open relatie, al sinds het begin. Ik had geen zin in monogaam. Ik kan het wel, vorige relaties ook gedaan. Maar weet niet, vind het gewoon leuk om die ene keer per half jaar toch lekker mee te gaan in flirten. En vind het ook spannend als mijn vriend een date heeft. :P

Verder, ik denk niet dat "de mens" van nature 'iets' is. Ik denk dat mensen daar heel goed zelf een besluit in kunnen maken. Ik vind het jammer dat het vaak nog een taboe is om een open relatie aan te gaan, maar snap ook prima dat mensen monogaam fijn vinden. Ieder z'n ding.
pi_151761968
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Van mij mag je het kansloos vinden, maakt mij verder niet uit. De kans is 25% dat je vriend ook een prostituee heeft bezocht. })

[..]

Ach ze hebben wel onderzoeken gedaan waarbij een aantrekkelijke vrouw zich aanbood aan random mannen, ik geloof dat 90% er op in ging.
Nee hoor, ik kijk wel uit dat ik met zo iemand ga. :P Eerlijk waar: dat zou ik echt een afknapper vinden. Niet dat ik vind dat het een minderwaardig beroep is, maar meer het feit dat iemand betaalt heeft voor seks is sneu.

Natuurlijk. Ik kan ook wel wat cijfers uit m'n mouw gaan schudden. Maar m'n feit blijft gewoon een feit. :P Ik kan al geen seks hebben met iemand puur omdat ik hem aantrekkelijk vind. Dan moet er echt wat meer bij komen kijken.
pi_151762121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:09 schreef RaveNeef het volgende:
Libertarisch houdt duidelijk een pakketje met toonaangevende onderzoeken op schoot... Als man zijnde voel ik mij enigszins aangevallen door dergelijke statements, waar haal je al die wijsheid vandaan? Termen als 'de meeste', 'mannen uit alle lagen' en harde cijfers als 25% verdienen toch wel een bron nietwaar?

"Dat we niet precies weten hoeveel mannen er naar de hoeren gaan, is wel logisch. Mannen lopen daar -net als prostituees – vanwege het maatschappelijk taboe op betaalde seks, vaak niet mee te koop. De Rutgers Nisso Stichting kwam in 2006 met cijfers naar buiten. Een op de vijf Nederlandse mannen heeft ooit in zijn leven seks met een prostituee gehad, terwijl een op de tien mannen geregeld een bezoekje aan een hoer brengt."

http://www.kennislink.nl/publicaties/hoeren-rozen-en-cijfers

Het is lastig betrouwbare cijfers te krijgen omdat iedereen geneigd is hierover te liegen.

En zoals ik zei zijn er veel onderzoeken gedaan naar ''seksuele receptiviteit" bij mannen en vrouwen, en mannen zijn veel receptiever en veel sneller geneigd om met een random aantrekkelijke dame naar bed te gaan.

" They approached fellow college students of another gender and asked one of three questions: (a) “Would you go out with me tonight?” (b) “Would you come over to my apartment tonight?” or (c) “Would you go to bed with me tonight?” Men and women differed markedly in their receptivity to casual sexual offers. When asked: “Would you go out with me tonight?” both were equally receptive. Yet, when confederates asked, “Would you come over to my apartment” or “Would you go to bed with me?” gender differences were striking."

http://interpersona.psychopen.eu/article/view/121/155
pi_151762211
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:12 schreef Nammie het volgende:

Ik kan al geen seks hebben met iemand puur omdat ik hem aantrekkelijk vind. Dan moet er echt wat meer bij komen kijken.
Er is een groot verschil tussen mannelijke en vrouwelijke seksualiteit. Ik weet dat dit geen populair standpunt is, maar het is wel een standpunt dat ondersteund wordt door neurologische, evolutionaire en empirische bevindingen. (8>

Ik denk dus, nogmaals, dat veel mannen zich alleen binden aan monogamie omdat het 1) er voor zorgt dat de vrouw bij hem blijft en 2) omdat het lastig is voor hem om meerdere seksuele partners te vinden, omdat vrouwen veel kieskeuriger zijn en veel moeilijker te krijgen.
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:30:07 #115
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_151762309
T.a.v. het eerste aangehaalde onderzoek, het dateert uit 2006 en het originele onderzoek is niet meer terug te halen... Daarnaast maak jij van 1 op de 5 25%, sorry, maar dat klopt gewoon niet. Noem het mierenneuken, maar gezien jij de feiten zo ontzettend hard maakt... Kortom, de betrouwbaarheid van deze cijfers is op zijn zachts gezegd discutabel, je had ze net zo goed van Wikipedia af kunnen plukken.

Het tweede onderzoek wat je aanhaalt is een driedelig onderzoek waar allemaal hitsige studenten voor zijn gevraagd. Ik ben ook een hitsige student, dus ja, op dit moment van mij leven kunnen deze assumpties aardig kloppen, de hormonen gieren dan ook nog door mijn lijf. Echter, zoals al eerder gezegd speelt leefomgeving, leeftijd etc. een grote rol hierbij en om dan, wederom, zo hard te stellen dat o.a. de meeste mannen fantaseren over seks met verschillende vrouwen lijkt mij niet op zijn plek.

Prima dat je dergelijke uitspraken doet, presenteer ze echter niet als feiten, zo zet je jezelf behoorlijk voor schut...
pi_151762467
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:30 schreef RaveNeef het volgende:
T.a.v. het eerste aangehaalde onderzoek, het dateert uit 2006 en het originele onderzoek is niet meer terug te halen... Daarnaast maak jij van 1 op de 5 25%, sorry, maar dat klopt gewoon niet. Noem het mierenneuken, maar gezien jij de feiten zo ontzettend hard maakt... Kortom, de betrouwbaarheid van deze cijfers is op zijn zachts gezegd discutabel, je had ze net zo goed van Wikipedia af kunnen plukken.

Het tweede onderzoek wat je aanhaalt is een driedelig onderzoek waar allemaal hitsige studenten voor zijn gevraagd. Ik ben ook een hitsige student, dus ja, op dit moment van mij leven kunnen deze assumpties aardig kloppen, de hormonen gieren dan ook nog door mijn lijf. Echter, zoals al eerder gezegd speelt leefomgeving, leeftijd etc. een grote rol hierbij en om dan, wederom, zo hard te stellen dat o.a. de meeste mannen fantaseren over seks met verschillende vrouwen lijkt mij niet op zijn plek.

Prima dat je dergelijke uitspraken doet, presenteer ze echter niet als feiten, zo zet je jezelf behoorlijk voor schut...
Ja, verschillende onderzoeken geven verschillende cijfers.....
Er zijn ook onderzoeken bekend uit andere landen waar het percentage hoerenlopers nog hoger ligt.

Wat betreft het tweede onderzoek, dat is maar 1 voorbeeld.

"Differences in Behavior
Whereas past research has indicated that males initiated sexual activity at younger ages and
engaged in sexual behavior more frequently, recent research suggests that these differences are
changing (or were perhaps just differences in reporting). Men continue to report higher levels of
extramarital sexual activity, and they appear to think more often about sex, though certainly not
nearly to the degree that is commonly believed (Fisher, Moore, & Pittenger, 2012). While
members of both sexes tend to become more aroused by a new partner, variety in sexual partners
is considered more appealing to men (Schmitt et al., 2003). Indeed, men consistently report
having had more sexual partners than women.

Men also report higher prevalence and frequency of masturbation at all ages. In addition, men
are more likely to report viewing erotic material. Some scientists believe that this is due to a
greater male need for variety in sexual partners and stimuli, whereas others suggest that most
erotic material has been designed for a male audience.

Differences in Attitudes

Researchers have consistently found gender differences in sexual attitudes. Men tend to be more
permissive with regard to their attitudes toward sex, and they are more accepting of casual sex.
Men are also more likely than women to view sex as an activity that does not have to take place
within the context of a committed relationship. In general, women are more inclined to report
negative emotional reactions to sexuality, a trait known as “erotophobia.”

http://www.sexscience.org/PDFs/Gender%20Differences%20and%20Similarities%20in%20Sexuality%20Final.pdf

Sorry voor het Engels, Nederlands is helaas een kleine taal dus er zijn weinig Nederlandse bronnen.
pi_151763447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dus toen jullie net wat kregen had ze het moeten aangeven? Misschien had ze er toen nog helemaal geen zin in, en nu wel.
Dat zou ik erg vreemd vinden. Als ze daarover eerlijk is tenminste. We zijn ondertussen vijf jaar verder, getrouwd en de fase kinderwens aan het invullen. Ik heb al vaak tegen haar gezegd: "Weet waar je aan begint, want als het aan mij ligt blijven we voorlopig wel een jaartje of zestig bij elkaar." Dat was natuurlijk gekscherend bedoeld, maar wel met waarheid. Met alle andere relatievariariaties klinkt het wel oubollig, maar we zijn het wel met elkaar eens.

Daarom geloof ik niet echt in open relaties, of je kiest je partner, of je bent friends with benefits.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151763866
Ik ken mannen die naar de hoeren gaan en totaal geen moeite hebben met t krijgen van gratis seks bij verschillende vrouwen.
Dat gaat dan om twee dingen, 1) je hoeft er niets voor te doen, gesprekje aangaan, drankje kopen, alleen betalen en klaar.
2) het idee dat je een bepaald soort 'macht' hebt over zo'n vrouw omdát je haar betaalt. In n relatie zouden de verhoudingen gelijk moeten zijn, ook bij seks met n ons ben jij als man niet 'de baas'. Met n prostituee zijn de verhoudingen per definitie scheef en dat is dan ook wel ns een keer leuk.

Verder snap ik niet zo goed hoe je friends with benefiets kan zijn als je al 20 jaar getrouwd bent en af en toe een keer seks hebt met n ander. Geldt dat ook voor mensen die vreemdgaan?
compact en kleverig.
pi_151764128
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 06:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ken mannen die naar de hoeren gaan en totaal geen moeite hebben met t krijgen van gratis seks bij verschillende vrouwen.
Dat gaat dan om twee dingen, 1) je hoeft er niets voor te doen, gesprekje aangaan, drankje kopen, alleen betalen en klaar.
2) het idee dat je een bepaald soort 'macht' hebt over zo'n vrouw omdát je haar betaalt. In n relatie zouden de verhoudingen gelijk moeten zijn, ook bij seks met n ons ben jij als man niet 'de baas'. Met n prostituee zijn de verhoudingen per definitie scheef en dat is dan ook wel ns een keer leuk.

Verder snap ik niet zo goed hoe je friends with benefiets kan zijn als je al 20 jaar getrouwd bent en af en toe een keer seks hebt met n ander. Geldt dat ook voor mensen die vreemdgaan?
Deze redenen zijn nog triester. Reden 2 is eigenlijk best ongezond, vind ik.
pi_151765144
Opgeschoond. Maak het nou niet persoonlijk... :{.
pi_151766936
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:48 schreef Nammie het volgende:

[..]

Deze redenen zijn nog triester. Reden 2 is eigenlijk best ongezond, vind ik.
dat kan en mag, maar het is dus niet zo dat alleen mannen die onaantrekkelijk zijn of niemand kunnen krijgen naar de hoeren gaan.
compact en kleverig.
pi_151767008
Zelf heb ik vrij oude moralen en hoort sex voor mij bij liefde en dus relatie (geen one night stands horen daar ook bij).

Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het knap dat anderen wel open staan voor een open relatie. Ik heb een stel vrienden die dit ook doen, terwijl de ander erbij is, zodat er geen geheimen zijn en die hebben het in hun relatie ook heel erg goed samen.

Voor mij is het dus 99% zeker dat ik de relatie zou verbreken als hij echt een open relatie zou willen.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_151767044
Voor sommige mensen werkt het, voor sommige niet. Gewoon kijken hoe jij er tegenoverstaat. Als je het niet wilt, dan geef je aan dat je het niet wilt. Als je partner het even goe wel wil, dan is de vraag wat zwaarder weegt, de liefde voor je partner of de afgunst tegen het idee van een open relatie. Mocht je het dan niet willen, dan heet het relatie beëindigen. Simpel lijkt me.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:57:36 #124
37769 erodome
Zweefteef
pi_151767618
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:06 schreef Nammie het volgende:
En uiteindelijk werkt een open relatie gewoon niet. Omdat ik van mening ben dat een relatie dan niet helemaal gelijkwaardig kan zijn en er altijd wel iemand is die zich er uiteindelijk niet comfortabel bij gaat voelen. Maar dat denk ik.
Hoezo kan het niet gelijkwaardig zijn?

Hier gaat het echt al heel lang goed, we zijn bijna 23 jaar samen waarvan al een ruime 17/18 jaar de relatie open is.
Hier in het dorp een stel waarvan ik weet dat hun relatie open is, die zijn al 40 jaar getrouwd en bijna net zo lang een open relatie. Zo ken ik er wel meer met een open relatie van 10+ jaar.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:02:27 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_151767721
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:12 schreef Nammie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik kijk wel uit dat ik met zo iemand ga. :P Eerlijk waar: dat zou ik echt een afknapper vinden. Niet dat ik vind dat het een minderwaardig beroep is, maar meer het feit dat iemand betaalt heeft voor seks is sneu.

Natuurlijk. Ik kan ook wel wat cijfers uit m'n mouw gaan schudden. Maar m'n feit blijft gewoon een feit. :P Ik kan al geen seks hebben met iemand puur omdat ik hem aantrekkelijk vind. Dan moet er echt wat meer bij komen kijken.
Met iemand die aantrekkelijk is, maar een eikel is, kan ik ook geen seks hebben. Ook bij mij is er meer nodig dan alleen een lekker lijf.
Alleen is er geen liefde nodig, niet in de hoedanigheid dat ik er een relatie mee zou willen.
pi_151768985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:02 schreef erodome het volgende:
Ook bij mij is er meer nodig dan alleen een lekker lijf.
pi_151779761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat is bij ons inderdaad het geval. Ik weet pas nu dat ik eigenlijk wel een (deels) open relatie zou willen. Eerder kon het eigenlijk ook niet. Ik zou er dus rijkelijk laat mee zijn, gezien we 5 jaar een relatie hebben.
pi_151786137
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat is bij ons inderdaad het geval. Ik weet pas nu dat ik eigenlijk wel een (deels) open relatie zou willen. Eerder kon het eigenlijk ook niet. Ik zou er dus rijkelijk laat mee zijn, gezien we 5 jaar een relatie hebben.
Wat bedoel je met deels? Dat het maar voor een van jullie zou gelden? Of dat je er alleen samen op uit gaat ofzo?
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:23:49 #129
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151790706
quote:

[..]

Ik prefereer seks gecombineerd met liefde, gewoon persoonlijke voorkeur.
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:27:17 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151790852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:33 schreef Weissman het volgende:

[..]

Snakelady vind sex met maar 1 persoon lekker. Zo lekker dat ze nooit aan iets of iemand anders denkt.

Jammer dat er zo denigrerend gereageerd moet worden terwijl ik juist met heel veel respect reageer.
Dat is wat ik eerder bedoelde.
pi_151791553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:33 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dat is heel begrijpelijk...

Still learning dutch!
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:53:11 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151791663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:49 schreef Jormungandr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hahaha :D :*
pi_151791845
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:27 schreef snakelady het volgende:

Jammer dat er zo denigrerend gereageerd moet worden terwijl ik juist met heel veel respect reageer.
Dat is wat ik eerder bedoelde.
Ik kan je niet meer serieus nemen als je zegt dat je niet begrijpt dat mensen sex met verschillende personen lekker vinden :')

Al heb ik nog steeds het idee dat je aan het trollen bent :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2015 00:01:31 ]
pi_151791980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:00 schreef Weissman het volgende:
Dat snap ik niet. Weinig mensen hier die zo uitgebreid reageren en hun ideeën zo duidelijk proberen uit te leggen als snakelady.
pi_151792109
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou, ik ben zo'n trut die best veel vriendschappen heeft verbroken/laten verwateren, omdat ik mijn vriend als mijn allerbeste maatje beschouw, dus in die zin... ;)
Maar ja, t.a.v. het feit dat ik nog vrienden naast mijn partner heb, mag je wat mij betreft best beweren dat dat betekent dat mijn vriend dus niet in al mijn "social needs" kan voorzien of beter gezegd: dat ik in ieder geval niet wil dat hij in zijn ééntje in al mijn "social needs" voorziet (bijvoorbeeld omdat hij geen vrouw is en ik het ook wel eens over "vrouwendingen" wil hebben, ik noem maar even wat). Aan die bewering an sich zit verder ook geen waardeoordeel vast.

Maar een liefdesrelatie is simpelweg niet te vergelijken met een vriendschap (of gerecht :') ). In mijn optiek is de kern van een liefdesrelatie júist dat je een kéuze -voor één iemand- maakt...
Tails tell tales
pi_151792119
quote:

[..]

[ afbeelding ]
?
Tails tell tales
pi_151792783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou, ik ben zo'n trut die best veel vriendschappen heeft verbroken/laten verwateren, omdat ik mijn vriend als mijn allerbeste maatje beschouw, dus in die zin... ;)
Maar ja, t.a.v. het feit dat ik nog vrienden naast mijn partner heb, mag je wat mij betreft best beweren dat dat betekent dat mijn vriend dus niet in al mijn "social needs" kan voorzien of beter gezegd: dat ik in ieder geval niet wil dat hij in zijn ééntje in al mijn "social needs" voorziet (bijvoorbeeld omdat hij geen vrouw is en ik het ook wel eens over "vrouwendingen" wil hebben, ik noem maar even wat). Aan die bewering an sich zit verder ook geen waardeoordeel vast.

Maar een liefdesrelatie is simpelweg niet te vergelijken met een vriendschap (of gerecht :') ). In mijn optiek is de kern van een liefdesrelatie júist dat je een kéuze -voor één iemand- maakt...
Maar wie zegt dat je niet voor een persoon in een liefdesrelatie kiest met een open relatie? Seks staat (voor mij en onze relatie) niet gelijk aan liefde.
pi_151792932
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:31 schreef Koettie het volgende:
Maar wie zegt dat je niet voor een persoon in een liefdesrelatie kiest met een open relatie? Seks staat (voor mij en onze relatie) niet gelijk aan liefde.
Ik ben echt benieuwd hoe ze polygamie gaat omschrijven :D Ik verwacht een blue-screen :P

quote:
In mijn optiek is de kern van een liefdesrelatie júist dat je een kéuze -voor één iemand- maakt...

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2015 00:41:19 ]
pi_151793036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:40 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

_O_ goed punt!

[..]

[..]

Ja, leuk, maar wat moet ik met deze info? Ik ken mijzelf, ik ken mijn vriend en ik weet echt wel heel erg goed hoe wij allebei tegenover seks en liefde staan. Dat lijkt me voor onze relatie het enige wat relevant is.

Ik ben zelf ook wel van mening dat seks en liefde in principe twee verschillende dingen zijn (zo kijk ik ook wel eens naar porno, wat natuurlijk geen donder met liefde van doen heeft), maar voor mij/ons werkt dat in de praktijk uiteindelijk nou éénmaal niet zo (ik heb simpelweg geen behoefte aan seks met echte personen zonder dat daar ook liefde bij komt kijken... sterker nog, dat roept walging bij mij op).

Verder is het ook niet alleen dat. Los van dat het lekker is, is seks in wezen niet zo'n bijzonder gebeuren vind ik... juist de exclusiviteit zorgt ervoor dat ik het wél bijzonder vind. Wat jij "krampachtig met seks omgaan" vind, zie ik als "ervoor zorgen dat seks meer waarde heeft/krijgt".
Tails tell tales
pi_151793133
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:31 schreef Koettie het volgende:

[..]

Daar kan je op die manier naar kijken. Ik vind persoonlijk dat er dan te weinig overblijft wat het doet verschillen van bijvoorbeeld een vriendschap.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:37 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe ze polygamie gaat omschrijven :D Ik verwacht een blue-screen :P

[..]

Tja, met polygamie kan ik al hélemaal niks (wat nog steeds niet betekent dat ik daar iets op tégen heb, iedereen moet gewoon voor zích een keuze maken waar het liefde/seks betreft).
Tails tell tales
  zaterdag 18 april 2015 @ 01:03:14 #141
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151793460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:00 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ik kan je niet meer serieus nemen als je zegt dat je niet begrijpt dat mensen sex met verschillende personen lekker vinden :')

Dat heb ik nooit ergens beweerd, maar ik begrijp dat als je alleen leest wat je wil lezen je denkt dat ik aan het trollen ben. :P
  zaterdag 18 april 2015 @ 01:04:26 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151793490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

?
Dat is de enige man waar ik seks mee wel hebben die gewoon een geintje maakt. ;)
pi_151793543
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 01:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is de enige man waar ik seks mee wel hebben die gewoon een geintje maakt. ;)
Ah, meneer Snakelady :') ? :)
Tails tell tales
  zaterdag 18 april 2015 @ 01:50:33 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151793903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 01:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ah, meneer Snakelady :') ? :)
haha, Yup.
pi_151794806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Daar kan je op die manier naar kijken. Ik vind persoonlijk dat er dan te weinig overblijft wat het doet verschillen van bijvoorbeeld een vriendschap.

[..]

Tja, met polygamie kan ik al hélemaal niks (wat nog steeds niet betekent dat ik daar iets op tégen heb, iedereen moet gewoon voor zích een keuze maken waar het liefde/seks betreft).
Als Seks een van de weinig dingen is die je relatie anders maakt dan vriendschap hebben wij inderdaad een heel anders beeld van liefde en relaties.
pi_151794851
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:36 schreef Koettie het volgende:

[..]

Als Seks een van de weinig dingen is die Je relatie anderes is dan vriendschap hebben wij een heel anders beeld van liefde en relaties.
Ben het wel met je eens dat seks een matig criterium is om vriendschap en liefdesrelaties te onderscheiden, hoewel ik er niet aan moet denken seks te hebben met zomaar iemand, en in een relatie tussendoor seks hebben met andere personen lijkt me eigenlijk ook maar naar en vies.
Maar kun jij proberen te omschrijven wat het onderscheid dan wel is?
Zelf vind ik het moeilijk om er de vinger op te leggen.
pi_151794857
quote:

[ afbeelding ]
Laat mij gewoon 1x meedoen.
pi_151794904
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:43 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens dat seks een matig criterium is om vriendschap en liefdesrelaties te onderscheiden, hoewel ik er niet aan moet denken seks te hebben met zomaar iemand, en in een relatie tussendoor seks hebben met andere personen lijkt me eigenlijk ook maar naar en vies.
Maar kun jij proberen te omschrijven wat het onderscheid dan wel is?
Zelf vind ik het moeilijk om er de vinger op te leggen.
Ik ook hoor. Het is gewoon zo'n gevoelskwestie. Ik ben helemaal stapel gek op mijn vriend. Ik moet steeds glimlachen als ik hem zie, ontspan na een zware dag als ik tegen hem aan kan liggen, kan vreselijk liggen spinnen in bed als hij me wakker kriebelt in de ochtend met koffie in bed en zelfs met een kater en ochtendhumeur is ie leuk. En ik weet dat dat 100% wederzijds is.
Seks verdiept die relatie juist omdat we zo gek op elkaar zijn. Maar dat sluit voor mij geen seksueel contact met andere uit. Zou niet weten waarom. Het is soms gewoon leuk en lekker. en daarna ga ik naar huis, kruip ik tegen vriendje aan en gaan we lion King kijken.
pi_151794943
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:52 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik ook hoor. Het is gewoon zo'n gevoelskwestie. Ik ben helemaal stapel gek op mijn vriend. Ik moet steeds glimlachen als ik hem zie, ontspan na een zware dag als ik tegen hem aan kan liggen, kan vreselijk liggen spinnen in bed als hij me wakker kriebelt in de ochtend met koffie in bed en zelfs met een kater en ochtendhumeur is ie leuk. En ik weet dat dat 100% wederzijds is.
Seks verdiept die relatie juist omdat we zo gek op elkaar zijn. Maar dat sluit voor mij geen seksueel contact met andere uit. Zou niet weten waarom. Het is soms gewoon leuk en lekker. en daarna ga ik naar huis, kruip ik tegen vriendje aan en gaan we lion King kijken.
Ik denk dat het een overblijfsel van mijn opvoeding is dat ik het maar een naar idee vind. Ik zou ook moeite hebben om nog intiem te zijn met iemand waarvan ik weet dat die msischien kort daarvoor nog seks heeft gehad met een ander, zou er een vies gevoel bij krijgen. En een onrealistische angst voor dingen als herpes.
pi_151794972
Zou best kunnen. Ik ben redelijk vrij opgevoed en vind seks ook niet vies of gênant of wat dan ook. Soms vind ik het juist sexy als ie een date heeft.
En tja soa's zijn wel een reëel gevaar natuurlijk. Goed opletten, condoomgebruik en tot nu toe gaat dat goed.

Het is trouwens ook niet zo dat het heel regelmatig gebeurt hier. Laatse vijf maanden helemaal niets meer volgens mij.
pi_151795404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar wat moet ik met deze info? Ik ken mijzelf, ik ken mijn vriend en ik weet echt wel heel erg goed hoe wij allebei tegenover seks en liefde staan. Dat lijkt me voor onze relatie het enige wat relevant is.

Ik ben zelf ook wel van mening dat seks en liefde in principe twee verschillende dingen zijn (zo kijk ik ook wel eens naar porno, wat natuurlijk geen donder met liefde van doen heeft), maar voor mij/ons werkt dat in de praktijk uiteindelijk nou éénmaal niet zo (ik heb simpelweg geen behoefte aan seks met echte personen zonder dat daar ook liefde bij komt kijken... sterker nog, dat roept walging bij mij op).

Verder is het ook niet alleen dat. Los van dat het lekker is, is seks in wezen niet zo'n bijzonder gebeuren vind ik... juist de exclusiviteit zorgt ervoor dat ik het wél bijzonder vind. Wat jij "krampachtig met seks omgaan" vind, zie ik als "ervoor zorgen dat seks meer waarde heeft/krijgt".
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

Eens! ^O^
pi_151796865
quote:

[..]

Zo'n trut ben ik ook, dus dat kan ik helemaal begrijpen ;)
Mijn partner is mijn maatje, we delen alles.

De keuze om voor iemand, of zelfs voor iemanden te kiezen ligt wat mij betreft niet in seks. Persoonlijk vind ik het maar een leeg iets om al het gevoel wat ik speciaal heb voor mijn partner te beschrijven. Hij is zoveel meer dan welke vriend(in) ik ooit heb gehad. Als hij een ongeluk zou krijgen waardoor we nooit meer seks zouden kunnen hebben zouden we niet veranderen in vrienden.
Sterker nog, als we zouden afzakken tot alleen nog maar vrienden denk ik dat ik ongelukkig wordt van de relatie, dat dat een gat zal veroorzaken. Seks maakt daarin het grote verschil niet, het gevoel wel.

Toen ik wat jonger en wat wankeler in mijn emotie's was maakte het idee van monogamie me zelfs licht onzeker, het idee dat seks de grote bindfactor was. Al die heftige verliefdheidsgevoelens, het gevoel van echt bij iemand te horen, je kwetsbaar opstellen omdat je jezelf geheel geeft(emotioneel) en dat zou dan allemaal alleen maar hangen aan het zijden draadje dat seks heet?

Daar ben ik wel overheen gegroeid gelukkig, het idee maakt me niet meer onzeker, maar dat komt wel omdat seks voor mij die bindfactor niet is.
pi_151797499
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:58 schreef Koettie het volgende:
Het is trouwens ook niet zo dat het heel regelmatig gebeurt hier. Laatse vijf maanden helemaal niets meer volgens mij.
Dat is naar mijn idee ook het grootste misverstand over open relaties, dat je elke week verplicht 3 anderen afwerkt. Omdat het kan.
pi_151798054
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:36 schreef Koettie het volgende:

[..]

Als Seks een van de weinig dingen is die je relatie anders maakt dan vriendschap hebben wij inderdaad een heel anders beeld van liefde en relaties.
Ik vermoedde al dat je het zo zou opvatten, maar ik denk dat jóuw beeld bij míjn kijk op relaties/liefde nu toch niet klopt. Binnen mijn relatie is seks namelijk absoluut niet het belangrijkste. Zou er om wat voor reden dan ook geen seks meer (kunnen) zijn, dan zou ik het ook nog steeds wel een (liefdes)relatie vinden. Ik vind emotionele intimiteit uiteindelijk ook belangrijker dan seksuele intimiteit. Wat dat aangaat begrijp ik de keuze voor een open relatie op zich ook wel. In dat opzicht zou ik een open relatie misschien zelfs wel kunnen handelen... :)

Ik zou hier een hele verhandeling (met voorbeelden uit eigen doos ;) :') ) kunnen neerpennen die aantoont dat ik verliefdheid, liefde, seksuele aantrekkingskracht, pure geilheid, etc. zelf ook maar moeilijk in hokjes te plaatsen vind. Dat ik éigenlijk van mening ben dat elke keiharde grens die je daarin aanbrengt uiteindelijk willekeurig, opportunistisch of niet rationeel te noemen is. Verder geloof ik ook niet in "DE ware". Ik geloof dat meerdere mensen de ware (kunnen) zijn. Wél heel zeldzaam, maar ook weer niet gehéél uniek... dat idee.

Maar wat mij betreft gaat het uiteindelijk maar om één ding en dat is dat je nou éénmaal de vrijheid hebt om een keuze te maken en ik KIES er dan voor om seksuele exclusiviteit óók een onderdeel van een (liefdes)relatie te maken. Ik vind -gevoelsmatig- namelijk dat dat een relatie NOG specialer maakt en ik zou, gezien die keuze/vrijheid, niet genoegen (willen/kunnen) nemen met -wat IK zie als- minder. Daar sloeg het "ik vind persoonlijk dat er dan te weinig overblijft" in mijn vorige post op. Als er hier dan toch steeds vergelijkingen worden gemaakt op het gebied van eten: exclusieve seks zie ik als haute cuisine, non-exclusieve seks zie ik als snacks en daar komt (in mijn geval) dan nog bij dat het ook nog eens snacks betreft die ik veelal niet eens lekker vind...

Maar is dat ook niet het hele eiereneten :P : dat we erover kunnen discussiëren wat we willen, maar dat het uiteindelijk gewoon een gevóelskwestie is? Dat, zoals ik eerder al schreef, de één "van nature" nou éénmaal (meer) monogaam is ingesteld en een ander "van nature" niet of minder monogaam (van nature maar even tussen aanhalingstekens omdat één en ander denk ik mogelijk ook wel voor een deel wordt bepaald door opvoeding, omgeving, etc.)? :)
Tails tell tales
pi_151798234
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 01:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

haha, Yup.
Ik neem aan dat die foto uit jouw fotoboek komt? Ik vind het zelf nogal onfatsoenlijk om ongevraagd foto's van daar naar het forum zelf te halen, maar blijkbaar vind je het zelf niet zo erg...
Wel heel leuk om hem eens te zien. ^O^
Tails tell tales
pi_151799920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die foto uit jouw fotoboek komt? Ik vind het zelf nogal onfatsoenlijk om ongevraagd foto's van daar naar het forum zelf te halen, maar blijkbaar vind je het zelf niet zo erg...
Volgens mij postte mr. Snakelady die foto zelf? Zo vatte ik het op in ieder geval :P
pi_151799981
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Volgens mij postte mr. Snakelady die foto zelf? Zo vatte ik het op in ieder geval :P
Ik dacht dat Jormungandr die er opeens neerzette (post #131)...
Tails tell tales
pi_151800002
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik dacht dat Jormungandr die er opeens neerzette (post #131)...
Volgens mij is hij haar vriend.
pi_151800049
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Volgens mij is hij haar vriend.
Ach! :@ Dat kan natuurlijk ook ja, helemaal niet aan gedacht! Vandaar dat ze ook iets schreef over dat hij een grapje maakte (edit: zie nou ook pas dat jij net mr. Snakelady schreef ;))... :D _O-
Stom, excusez-moi!
Tails tell tales
pi_151800445
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo'n trut ben ik ook, dus dat kan ik helemaal begrijpen ;)
Mijn partner is mijn maatje, we delen alles.

De keuze om voor iemand, of zelfs voor iemanden te kiezen ligt wat mij betreft niet in seks. Persoonlijk vind ik het maar een leeg iets om al het gevoel wat ik speciaal heb voor mijn partner te beschrijven. Hij is zoveel meer dan welke vriend(in) ik ooit heb gehad. Als hij een ongeluk zou krijgen waardoor we nooit meer seks zouden kunnen hebben zouden we niet veranderen in vrienden.
Sterker nog, als we zouden afzakken tot alleen nog maar vrienden denk ik dat ik ongelukkig wordt van de relatie, dat dat een gat zal veroorzaken. Seks maakt daarin het grote verschil niet, het gevoel wel.

Toen ik wat jonger en wat wankeler in mijn emotie's was maakte het idee van monogamie me zelfs licht onzeker, het idee dat seks de grote bindfactor was. Al die heftige verliefdheidsgevoelens, het gevoel van echt bij iemand te horen, je kwetsbaar opstellen omdat je jezelf geheel geeft(emotioneel) en dat zou dan allemaal alleen maar hangen aan het zijden draadje dat seks heet?

Daar ben ik wel overheen gegroeid gelukkig, het idee maakt me niet meer onzeker, maar dat komt wel omdat seks voor mij die bindfactor niet is.
Of je het nou gelooft of niet en ondanks dat ik uiteindelijk dus wel een andere keuze maak, ik snap echt compleet wat je bedoelt (zie ook mijn lange post hierboven) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de andere kant, hoewel het in mijn geval echt een zeldzaamheid is, is het -toen ik nog single was- ook wel ééns gebeurd dat ik seksuele gevoelens voor iemand had op wie ik verder niet verliefd was... Wellicht gebeurt dat ooit nóg wel eens een keer en dan dus terwijl ik al een relatie heb... Toch denk ik -met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid- dat ik dan nog steeds een monogame relatie zou willen, dus niet dat ik dan opeens álsnog de relatie zou willen opengooien... En wat nu als ik (of mijn vriend) ooit nog eens vérliefd wordt op een ander (met of zonder seksuele gevoelens), maar dat van meet af aan wel aanvoelt als slechts een tijdelijke bevlieging? Lastig allemaal hoor... :D

Het énige wat ik met zekerheid weet, is dat ik wil dat we beiden te allen tijde eerlijk en open zijn en dan zien we uiteindelijk wel waar het (ons) schip strandt (of niet) ;)
Tails tell tales
pi_151801183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen mannelijke en vrouwelijke seksualiteit. Ik weet dat dit geen populair standpunt is, maar het is wel een standpunt dat ondersteund wordt door neurologische, evolutionaire en empirische bevindingen. (8>

Ik denk dus, nogmaals, dat veel mannen zich alleen binden aan monogamie omdat het 1) er voor zorgt dat de vrouw bij hem blijft en 2) omdat het lastig is voor hem om meerdere seksuele partners te vinden, omdat vrouwen veel kieskeuriger zijn en veel moeilijker te krijgen.
Kan/mag ik op basis van het verschil wat jij maakt tussen mannelijke en vrouwelijke seksualiteit concluderen dat in jouw ogen een open relatie eigenlijk per definitie ongelijkwaardigheid zou brengen tussen de beide partners (ondanks dat je er een voorstander van bent) of zie je dat juist anders?
Tails tell tales
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:51:13 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151802831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

nee, mijn vriend heeft hem zelf gepost, en de (belachelijke overgeposeerde duckface) foto gemaakt voor dit topic als geintje.
pi_151805433
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

nee, mijn vriend heeft hem zelf gepost, en de (belachelijke overgeposeerde duckface) foto gemaakt voor dit topic als geintje.
Ja, het was mij inmiddels al duidelijk. Njosnavelin wees me er al op en zag later nog dat "still learning dutch" staan. ;)

Wel humor van 'm en wat ik al zei, leuk om hem eens te zien, duckface of niet ;)
Tails tell tales
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:23:25 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151809634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, het was mij inmiddels al duidelijk. Njosnavelin wees me er al op en zag later nog dat "still learning dutch" staan. ;)

Wel humor van 'm en wat ik al zei, leuk om hem eens te zien, duckface of niet ;)
Hahaha, dank je wel. :*
pi_151812120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Kan/mag ik op basis van het verschil wat jij maakt tussen mannelijke en vrouwelijke seksualiteit concluderen dat in jouw ogen een open relatie eigenlijk per definitie ongelijkwaardigheid zou brengen tussen de beide partners (ondanks dat je er een voorstander van bent) of zie je dat juist anders?
Ik denk niet dat een open relatie per definitie ongelijkwaardig is. Het hangt er van af wat voor afspraken er gemaakt worden. Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van een open relatie waarin alleen vrouwen toegestaan zijn (stel dat de vrouw binnen de relatie biseksueel is), of men kan naar parenclubs gaan, of de vrouw gaat elke week naar een kroeg en de man gaat elke week naar de hoeren (even een hypothetisch geval :P). Er zijn genoeg vormen te bedenken die min of meer gelijkwaardig zijn.
pi_151812442
Waar ik eigenlijk heen wilde met mijn verhaal over vrouwelijke seksualiteit versus mannelijke seksualiteit is dat vrouwen, over het algemeen, gelukkig zijn met het idee van een monogame relatie en mannen, over het algemeen genoegen nemen met een monogame relatie omdat het door vrouwen verwacht wordt. Dit lijkt bevestigd te worden binnen dit topic, waar meerdere vrouwen hun waardering uitspreken over monogamie maar waar de mannen wat stiller zijn. Om mijn punt te bevestigen:

"One way to examine the sexual differences between men and women is to compare the amount of sex gay men and lesbian women are having. The research here indicates that women are far more monogamous than men. In one study, 82 percent of gay men reported having had sex outside of their relationship whereas only 28 percent of lesbians did. Over 40 percent of gay men in relationships reported having had more than 20 partners outside of their relationship while only 1 percent of lesbians did. In a 1978 study, four out of ten gay men reported having over 500 sexual partners while no lesbians did. This was, of course, before AIDS changed the equation.

So men, without the constraint of a woman saying no, appear to be far more promiscuous than women. "Females," Baumeister writes, "constitute the restraining force on sex. That is, they refuse many offers or chances for sexual activity."

http://www.theatlantic.com/sexes/archive/2013/07/how-strong-is-the-female-sex-drive-after-all/277429/

En als gevolg van deze discrepantie is prostitutie en een grote hoeveelheid man-gerichte porno ontstaan.

Maar dat terzijde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Libertarisch op 18-04-2015 22:54:53 ]
pi_151812607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:49 schreef Libertarisch het volgende:
Waar ik eigenlijk heen wilde met mijn verhaal over vrouwelijke seksualiteit versus mannelijke seksualiteit is dat vrouwen, over het algemeen, gelukkig zijn met het idee van een monogame relatie en mannen, over het algemeen genoegen nemen met een monogame relatie omdat het door vrouwen verwacht wordt. Dit lijkt bevestigd te worden binnen dit topic, waar meerdere vrouwen hun waardering uitspreken over monogamie maar waar de mannen wat stiller zijn. Om mijn punt te bevestigen:
Duizenden jaren aan male-dominated-society's, monotheistische religies, romantisering van een bepaald beeld hoe liefde moet zijn en opvoeding van kinds af aan zal ook niet helpen. Tel daar bij op dat het risico wat een vrouw neemt altijd groter is en je begrijpt het allemaal een stuk beter.
pi_151812655
Ik ken eigenlijk meer vrouwen dan mannen die er voor open staan volgens mij :P
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:57:30 #169
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151812678
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

Duizenden jaren aan male-dominated-society's, monotheistische religies, romantisering van een bepaald beeld hoe liefde moet zijn en opvoeding van kinds af aan zal ook niet helpen. Tel daar bij op dat het risico wat een vrouw neemt altijd groter is en je begrijpt het allemaal een stuk beter.
Er zijn ook culturen en gemeenschappen waar mannen en vrouwen al duizenden jaren juist niet monogaam zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151812686
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, de bezitterigheid van mannen en de obsessie met maagdelijkheid heeft zeker niet geholpen. Ik geef vrouwen overigens nergens de schuld van, het is geen kritiek!
pi_151812753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:56 schreef Koettie het volgende:
Ik ken eigenlijk meer vrouwen dan mannen die er voor open staan volgens mij :P
Maar dat zou een gevolg kunnen zijn van het eerder beschreven fenomeen dat vrouwen veel moeilijker te krijgen zijn dan mannen. :P
pi_151812805
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:59 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Maar dat zou een gevolg kunnen zijn van het eerder beschreven fenomeen dat vrouwen veel moeilijker te krijgen zijn dan mannen. :P
Zou kunnen, ik heb het idee dat mannen er inderdaad onzekerder over zijn. Minder gewild dan vrouwen dus dan is het opeens niet meer leuk.
pi_151812843
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:57 schreef MissButterflyy het volgende:

Er zijn ook culturen en gemeenschappen waar mannen en vrouwen al duizenden jaren juist niet monogaam zijn.
Klopt. Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zeggen dat een open relatie een mode dingetje is of iets van de laatste jaren.
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:08:00 #174
438527 MissButterflyy
pi_151813048
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:01 schreef Weissman het volgende:

[..]

Klopt. Daarom snap ik ook niet dat mensen hier zeggen dat een open relatie een mode dingetje is of iets van de laatste jaren.
Hier wel. In de westerse wereld
pi_151813213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een periode een open huwelijk gehad. Dat was eind jaren '70. Veel vrienden van hun ook in die tijd.
Echt iets van de laatste jaren is het volgens mij dus niet.
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:14:00 #176
438527 MissButterflyy
pi_151813259
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:12 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een periode een open huwelijk gehad. Dat was eind jaren '70. Veel vrienden van hun ook in die tijd.
Echt iets van de laatste jaren is het volgens mij dus niet.
Ok, dat klopt. Vanaf de jaren 60/70 is daar verandering in gekomen.

Maar voor die tijd zal dat heel lang niet hebben gekund hier. :)
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:53:05 #177
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_151814362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ok, dat klopt. Vanaf de jaren 60/70 is daar verandering in gekomen.

Maar voor die tijd zal dat heel lang niet hebben gekund hier. :)
Voor die tijd had je bijvrouwen, concubines, maîtresses. In veel gevallen was het vooral een buitenechtelijke vrouw. Zo kwamen ook de bastaards in de wereld. Deze vrouwen waren lang niet altijd een geheim of zelfs volledig geaccepteerd.

In een geval van een open relatie kan je nog steeds maar met 1 vrouw/man trouwen en zal de ander automatisch als minnaar/minnares worden gezien door de buitenwereld, als het al bekend is dat deze persoon bestaat.

Omdat een naampje veranderd, wil niet zeggen dat het principe niet al veel langer bestaat. :)
pi_151815066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:53 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Voor die tijd had je bijvrouwen, concubines, maîtresses. In veel gevallen was het vooral een buitenechtelijke vrouw. Zo kwamen ook de bastaards in de wereld. Deze vrouwen waren lang niet altijd een geheim of zelfs volledig geaccepteerd.

In een geval van een open relatie kan je nog steeds maar met 1 vrouw/man trouwen en zal de ander automatisch als minnaar/minnares worden gezien door de buitenwereld, als het al bekend is dat deze persoon bestaat.

Omdat een naampje veranderd, wil niet zeggen dat het principe niet al veel langer bestaat. :)
Goede omschrijving ^O^
  zondag 19 april 2015 @ 10:52:05 #179
37769 erodome
Zweefteef
pi_151819272
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ook niet, pre christelijk was alles veel losser.

Zo trouwde je vroeger voor een jaar en een dag, een verplichte proefperiode die daarna met termen van 7 jaar verlengt kon worden, maar ook elk moment tussendoor gestopt kon worden. Er waren dus vastere beslissingsmomentjes.
Daarnaast waren er een aantal beroemde vruchtbaarheids feesten. De kinderen van wodan, de gezegende van freya, er waren in verschillende streken en bij de verschillende feesten verschillende liefkozende namen voor de kinderen die daaruit geboren werden(vader onbekend, tijdens het feesten verwekt).
pi_151847795
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook niet, pre christelijk was alles veel losser.

Zo trouwde je vroeger voor een jaar en een dag, een verplichte proefperiode die daarna met termen van 7 jaar verlengt kon worden, maar ook elk moment tussendoor gestopt kon worden. Er waren dus vastere beslissingsmomentjes.
Daarnaast waren er een aantal beroemde vruchtbaarheids feesten. De kinderen van wodan, de gezegende van freya, er waren in verschillende streken en bij de verschillende feesten verschillende liefkozende namen voor de kinderen die daaruit geboren werden(vader onbekend, tijdens het feesten verwekt).
En manieren om soa's te voorkomen bestonden nog niet.
Zou niet graag in de prechristelijke tijd in Europa hebben rondgelopen.
  maandag 20 april 2015 @ 11:30:44 #181
37769 erodome
Zweefteef
pi_151853752
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 00:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het leven zal niet makkelijk geweest zijn nee. Niet alleen enge ziektes die men niet begreep, maar ook geen verwarming, geen elektriciteit, brakke hulpmiddelen waardoor al het werk ontzettend zwaar was.

In de winter zat men zowat opgesloten in huis, eerder nog in de groepshuisvesting zelfs, amper prive, gewoon een paar maanden hutje mutje met vanaf de helft van de winter tot het einde vaak honger en tekorten in voedingsstoffen.
Een samenleving met diepe banden onderling was dan ook gewoon een noodzaak.
Op zich niet zo raar dat men die banden op verschillende manieren versterkte en ellende probeerde te voorkomen.
pi_151853879
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Het leven zal niet makkelijk geweest zijn nee. Niet alleen enge ziektes die men niet begreep, maar ook geen verwarming, geen elektriciteit, brakke hulpmiddelen waardoor al het werk ontzettend zwaar was.

In de winter zat men zowat opgesloten in huis, eerder nog in de groepshuisvesting zelfs, amper prive, gewoon een paar maanden hutje mutje met vanaf de helft van de winter tot het einde vaak honger en tekorten in voedingsstoffen.
Een samenleving met diepe banden onderling was dan ook gewoon een noodzaak.
Op zich niet zo raar dat men die banden op verschillende manieren versterkte en ellende probeerde te voorkomen.
Daarom snap ik de romantisering van die levensstijl door de mensen van nu ook nooit zo goed.
'Hoe het vroeger was' wordt nogal eens op die manier aangehaald in dit soort discussies.
  maandag 20 april 2015 @ 11:36:28 #183
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_151853920
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 00:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is in dat opzicht wel weer opmerkelijk dat met de hedendaagse kennis en voorbehoedsmiddelen die SOA's nog niet zijn uitgestorven. Je zou toch zeggen dat dat steeds minder moet worden :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 20 april 2015 @ 11:42:09 #184
37769 erodome
Zweefteef
pi_151854111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Daarom snap ik de romantisering van die levensstijl door de mensen van nu ook nooit zo goed.
'Hoe het vroeger was' wordt nogal eens op die manier aangehaald in dit soort discussies.
Dit gaat om sociale structuren en niet zozeer om hoe bar en boos was het verdere leven.
Het leuke is dat je echt allerlei voorbeelden aan kan halen, er is niet maar 1 manier voor de mens.

Het monogame van "vroeger" was ook niet zo geweldig, het hele leven was toen niet zo geweldig.
Als je kijkt naar het begin van de industrialisatie dan gold ook dat het leven voor de meeste toch echt meer lijden dan lol was.
Ben erg blij dat ik na de 2de wereldoorlog ben geboren.

Maar zoals gezegd, de sociale structuren blijven interessant. Wat je ziet is dat waar het lastiger leven is er altijd manieren zijn om de gemeenschapszin te versterken, meer op de groep gericht. De manieren varieren, maar het is opvallend.
pi_151854161
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:36 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het is in dat opzicht wel weer opmerkelijk dat met de hedendaagse kennis en voorbehoedsmiddelen die SOA's nog niet zijn uitgestorven. Je zou toch zeggen dat dat steeds minder moet worden :P
Het verspreidt wat makkelijker in de hedendaagse samenleving he. Met de hoeveelheid seks die een mens in zijn leven heeft en de onvolmaakte omgang met voorbehoedsmiddelen blijven er hoogstwaarschijnlijk altijd genoeg foutjes voorkomen. Als je dan niet meer je leven lang aan dezelfde partner vastzit blijven die soa's voorlopig wel bestaan. 50-plussers hebben zelfs steeds vaker soa's dan voorheen, waarschijnlijk als gevolg van toename van het aantal scheidingen en hun tekortschietende besef van dat ook zij een aandoening onder de leden kunnen hebben waarmee ze anderen kunnen besmetten door seks.
  maandag 20 april 2015 @ 12:02:45 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_151854666
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:43 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het verspreidt wat makkelijker in de hedendaagse samenleving he. Met de hoeveelheid seks die een mens in zijn leven heeft en de onvolmaakte omgang met voorbehoedsmiddelen blijven er hoogstwaarschijnlijk altijd genoeg foutjes voorkomen. Als je dan niet meer je leven lang aan dezelfde partner vastzit blijven die soa's voorlopig wel bestaan. 50-plussers hebben zelfs steeds vaker soa's dan voorheen, waarschijnlijk als gevolg van toename van het aantal scheidingen en hun tekortschietende besef van dat ook zij een aandoening onder de leden kunnen hebben waarmee ze anderen kunnen besmetten door seks.
De mens is helemaal niet gemaakt om een vol leven lang bij 1 persoon te zijn, echte monogamie is een illusie. Nou ja, niet geheel en al, maar voor de meeste geld dat.

Die oudjes die meer soa's krijgen zijn daar een goed vb van, want na het overlijden van hun partner hebben ze vaak nog vele jaren voor zich en blijkbaar ook behoeftes erbij.
Vaak geen zin meer in weer voor iemand zorgen(vooral de oudere vrouwen zijn niet zo happig op samenwonen e.d. heb ik gemerkt ;) ), die vrijheid wel willen behouden, te oud om weer samen te vergroeien in een leven samen.

In die vroegere monogame tijd waar men een leven lang met elkaar opgescheept zat zit een hoop verdriet. Van Truus die nu echt snel moest trouwen omdat ze al zwanger was, voor de belangen van de vaders moeten trouwen, bij een ellendige partner moeten blijven, vreemdgaan, nooit genot hebben van seks en ga zo maar door.
Als men geluk had kwam het tot een vriendschap, kon men een leven lang met elkaar door de deur, maar ook daar is geen kusje kroel beeld te vinden als je het licht van de waarheid erop schijnt.

Daarin is deze tijd en deze maatschappij veel beter. Alhoewel ik vind dat de keuze wat meer geaccepteerd moet worden. Nu hoeven mensen niet in een keurslijf die ze niet past, of dat nu monogaam is of niet.
pi_151855024
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:29 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat bedoel je met deels? Dat het maar voor een van jullie zou gelden? Of dat je er alleen samen op uit gaat ofzo?
Kan alletwee ja. Maar mijn vriend is niet van de seks met anderen. Zelfs met mijn toestemming hoeft het niet voor hem.
pi_151855065
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Kan alletwee ja. Maar mijn vriend is niet van de seks met anderen. Zelfs met mijn toestemming hoeft het niet voor hem.
Maar hij zou er wel ok mee zijn als jij er wel gebruik van maakt?
pi_151861156
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:17 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar hij zou er wel ok mee zijn als jij er wel gebruik van maakt?
Geen idee. Daar ben ik mee bezig om dat uit te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')