quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Ze/Hij wil jullie relatie voortaan op deze manier inrichten.
Hoe reageer je en wat zou je doen?
Gesteld aan diegenen die nooit een open relatie hebben gehad.
En nee, Ik heb het niet bij de hand en zelf geen behoefte aan.
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.
Gaat vaak zo in topics als deze, altijd the usual suspects die weer komen vertellen hoe ontzettend zelfverzekerd ze zijn omdat ze een open relatie hebben en mensen die daar geen behoefte aan hebben wegzetten als raar (''monogamie is onnatuurlijk''), onzeker en/of jaloers, etc.
Ieder zijn ding verder uiteraard.
Ik vroeg me ook al af welk topic hij had gelezen.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:29 schreef Libertarisch het volgende:
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.
Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef Metalfrost het volgende:
ontopic:
Ik vind dat seks een bindmiddel is in een relatie, dus het concept open relatie staat geheel buiten kijf. Als ze toch wil dat het een open relatie wordt, zoekt ze maar iemand anders.
Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?quote:Op donderdag 16 april 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:
Ik vind ook wel dat er altijd snel twee kampen zijn in dergelijke topics.
Wil je een open relatie? Dan stelt je relatie niet veel voor.
Wil je geen open relatie? Dan ben je te jaloers en onzeker.
Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
En ivm gezondheid, niet alleen soa's maar alle virale ziektes die sneller worden doorgegeven met intiem lichamelijk contact.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.
Taboe omdat ik er geen behoefte aan heb?quote:Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
Dit dus en in werkelijkheid is het allemaal niet zo zwart/wit. Er zitten sowieso verschillende niveau's tussen beide uitersten.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat seks een verlengde is van een relatie, niet iets wat je zo even tussendoor kan doen.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.
Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Taboe omdat ik er geen behoefte aan heb?
Dat zijn 2 heel andere dingen in mijn ogen.
nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:
Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.
Ik vind t ook allebei prima, ik vind t alleen raar dat mensen meteen roepen: dan houd je niet genoeg van/heb je niet genoeg aan je partner.
daar heb je t bv weer.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Dát vind ik dus zo jammer..
quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Dat is gewoon logisch, er is een tekort aan iets, ik denk in de meeste gevallen afwisseling of spanning, maar iets mist er waar je wel behoefte aan hebt.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?
Ja, kennelijk ben ik ouderwets en middeleeuws.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
Waarom heb je dan een open relatie? Omdat er een behoefte is aan meer dan dat je hebt tijdens een gesloten relatie. Dat is echt geen hogere wiskunde.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar heb je t bv weer.
daar ben ik t dus gewoon niet mee eens.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
Omdat er geen behoefte is om seks te hebben met meerdere personen.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |