abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151742259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:05 schreef Werkman het volgende:
Je partner laat weten behoefte te hebben aan andere (seksuele) contacten dan jij.
Ze/Hij wil jullie relatie voortaan op deze manier inrichten.

Hoe reageer je en wat zou je doen?
Gesteld aan diegenen die nooit een open relatie hebben gehad.
En nee, Ik heb het niet bij de hand en zelf geen behoefte aan.
pi_151742321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Grappig, als ik dit topic lees is het precies andersom.

Gaat vaak zo in topics als deze, altijd the usual suspects die weer komen vertellen hoe ontzettend zelfverzekerd ze zijn omdat ze een open relatie hebben en mensen die daar geen behoefte aan hebben wegzetten als raar (''monogamie is onnatuurlijk''), onzeker en/of jaloers, etc.

Ieder zijn ding verder uiteraard.
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.
pi_151742462
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:29 schreef Libertarisch het volgende:
Het topic bestond anders voor het grootste gedeelte uit mensen die zeiden dat ze meteen hun relatie zouden afbreken als hun partner een open relatie zou voorstellen.
Ik vroeg me ook al af welk topic hij had gelezen.
pi_151742723
Dus dit is doorlopend topic #2 over het onderwerp 'Je partner wil een open relatie , wat doe je?'
Zou wel leuk wezen als er een mod langs zou komen om er even #2 achter te plakken.
</azijnpisser>

reeds gedaan, dankjewel meneer/mevrouw mod

ontopic:
Ik vind dat seks een bindmiddel is in een relatie, dus het concept open relatie staat geheel buiten kijf. Als ze toch wil dat het een open relatie wordt, zoekt ze maar iemand anders.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 16 april 2015 @ 14:46:07 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151742799
Ik vind ook wel dat er altijd snel twee kampen zijn in dergelijke topics.
Wil je een open relatie? Dan stelt je relatie niet veel voor.
Wil je geen open relatie? Dan ben je te jaloers en onzeker.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151742962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:43 schreef Metalfrost het volgende:

ontopic:
Ik vind dat seks een bindmiddel is in een relatie, dus het concept open relatie staat geheel buiten kijf. Als ze toch wil dat het een open relatie wordt, zoekt ze maar iemand anders.
Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
pi_151743000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Libertarisch het volgende:
Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.
  donderdag 16 april 2015 @ 14:59:18 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:53 schreef Weissman het volgende:

[..]

Iets met middeleeuwen, en zeker weten of je kind echt van jou is enzo.
En ivm gezondheid, niet alleen soa's maar alle virale ziektes die sneller worden doorgegeven met intiem lichamelijk contact.
Er is geen bewijs dat mensen wel of niet monogaam zijn van nature, het is een persoonlijke keuze, ik heb respect voor beide kanten, zolang je maar eerlijk bent in een relatie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 16 april 2015 @ 15:00:37 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151743183
quote:

[..]

Ik begrijp dat iedereen andere voorkeuren heeft, maar ik ben benieuwd naar de argumenten van beide kampen. Waarom is seks met meerdere mensen zo'n taboe?
Taboe omdat ik er geen behoefte aan heb?
Dat zijn 2 heel andere dingen in mijn ogen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151743195
quote:
Dit dus en in werkelijkheid is het allemaal niet zo zwart/wit. Er zitten sowieso verschillende niveau's tussen beide uitersten.
pi_151743211
TARDIS., opdonderen met je gebagger en slowchat.
pi_151743254
quote:

[..]

Je kunt toch ook seks hebben puur voor het genot? Seks hoeft niet altijd plaats te vinden binnen een liefdesrelatie.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat seks een verlengde is van een relatie, niet iets wat je zo even tussendoor kan doen.
wat een ander doet moet ie zelf weten, maar er staat duidelijk 'ik vind'
  donderdag 16 april 2015 @ 15:03:12 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Taboe omdat ik er geen behoefte aan heb?
Dat zijn 2 heel andere dingen in mijn ogen.
Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
pi_151743258
quote:
nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.

Ik vind t ook allebei prima, ik vind t alleen raar dat mensen meteen roepen: dan houd je niet genoeg van/heb je niet genoeg aan je partner.
compact en kleverig.
pi_151743280
Ik heb zelfs ooit eens gehoord dat je niet van elkaar zou houden als je het je partner gunt om seks te hebben met een ander. Complete onzin natuurlijk.

Je hebt monogame mensen en je hebt polyamoreuze mensen. Sommige mensen houden van elkaar, maar gunnen het elkaar oprecht seks of zelfs een andere relatie te hebben met iemand anders.

Ik zou niet jaloers zijn als ik mijn vriend het met een ander zou zien doen. Zelf zou ik het ook willen, mits met goede afspraken/napraten. Maar mijn vriend is een monogaam mens. Voor hem hoeft het niet per se. Wellicht als hij merkt dat ik het écht goedvind hij het aandurft. Maar zover is het nog niet.
pi_151743298
Niks mis met een open relatie. Op seksueel vlak dan. Als er ook emotionele binding bij komt is er geen sprake meer van een relatie. De sekuele exclusiviteit levert echter alleen maar rare situaties op. Soort slavernij :')
  donderdag 16 april 2015 @ 15:06:22 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nah, dat lees ik lang niet bij iedereen, vind dat er vrij veel nuance is.

Ik vind t ook allebei prima, ik vind t alleen raar dat mensen meteen roepen: dan houd je niet genoeg van/heb je niet genoeg aan je partner.
Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
pi_151743362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, net alsof je heel vreemd bent dat je geen behoefte hebt aan seks met meerdere mensen, Ik heb het nu al druk genoeg, nog een (seks)relatie zit ik niet op te wachten en daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets tekort kom of me niet bevredigd voel met alleen een persoon.
daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Dát vind ik dus zo jammer..
compact en kleverig.
pi_151743405
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar heb je t bv weer.
Alsof je alleen een open relatie kan willen als je iets tekort komt of niet bevredigd wordt binnen je relatie.
Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?
  donderdag 16 april 2015 @ 15:09:27 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743431
quote:

[..]

daar heb je t bv weer.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Seksueel gezien kom je wel iets te kort dan (ik zeg niet dat dat erg of fout is) gezien er anders geen behoefte zou zijn aan seks met een ander, en of dat nu een bepaalde bevrediging, spanning of bv omdat het anders is doet er niet toe, je komt wel iets tekort.
Dat is gewoon logisch, er is een tekort aan iets, ik denk in de meeste gevallen afwisseling of spanning, maar iets mist er waar je wel behoefte aan hebt.
En daar hang ik overigens geen oordeel aan vast, alleen heb ik die ervaring in deze relatie niet.
pi_151743433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Wat is het dan wél? Waarom zou iemand überhaupt een open relatie willen?
Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?
pi_151743446
- R&P-FB. You know the drill. -

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2015 16:48:31 ]
  donderdag 16 april 2015 @ 15:10:17 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151743457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, kennelijk ben ik ouderwets en middeleeuws.

quote:

[..]

daar heb je t bv weer.
Waarom heb je dan een open relatie? Omdat er een behoefte is aan meer dan dat je hebt tijdens een gesloten relatie. Dat is echt geen hogere wiskunde.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151743475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

daar ben ik t dus gewoon niet mee eens.
Écht niet.

Wat nou behóefte ook? Dat is t echt niet. Af en toe seks met iemand erbij is gewoon leuk, dat is niet nódig, maar zo komt t wel over.

Natuurlijk zijn die mensen die echt behoefte hebben er ook, maar dat geldt simpelweg niet voor alle mensen met n open relatie.
compact en kleverig.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:11:24 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151743491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:09 schreef Weissman het volgende:

[..]

Laten we die vraag eens omdraaien; waarom zou iemand monogaam willen zijn?
Omdat er geen behoefte is om seks te hebben met meerdere personen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')