quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:54 schreef AnneX het volgende:
Part Quatrehad je verwacht er zo lang mee bezig te zijn?
Jullie hebben iets fraais neergezet.
Oh ja, zwemmen in de kelder toute l'année is een optie?
quote:
Heb me gister per eind van de maand afgemeld. de administratieve molen is weer in volle gangquote:
Heeft dat bouw technische redenen ?quote:Op donderdag 16 april 2015 12:54 schreef crv het volgende:
Minder goed nieuws. >De Architekten durven/willen het kelder projekt niet aan gaan![]()
Nu moet ik dus toch weer zelf aan de gang met het Projektmanagement. En daar had ik geen zin in.
Enige voordeel. Ik ben waarschijnlijk een stuk goedkoper uit
quote:
had hem vanmorgen aan de tel. hij zei dat zijn insurance de schade niet dekt omdat hij niet het complete projekt onder zijn verantwoording had. dat is bullshit want we definieren in een contract waar hij verantwoordelijk is en waar niet. werkzaamheden die anderen doen onder mijn toezicht vallen daarbuiten. maar dat was niet eens zo heel veel. wat uinwerkzaamheden, het tegels verlegen en de veranda.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft dat bouw technische redenen ?
Kortom hij vind dat hij te weinig verdient aan jullie project dus doet het dan liever gewoon helemaal niet ? Schijnbaar gaat het dan nog te goed met hun bedrijfquote:Op donderdag 16 april 2015 19:09 schreef crv het volgende:
[..]
[..]
had hem vanmorgen aan de tel. hij zei dat zijn insurance de schade niet dekt omdat hij niet het complete projekt onder zijn verantwoording had. dat is bullshit want we definieren in een contract waar hij verantwoordelijk is en waar niet. werkzaamheden die anderen doen onder mijn toezicht vallen daarbuiten. maar dat was niet eens zo heel veel. wat uinwerkzaamheden, het tegels verlegen en de veranda.
Maar ik begrijp het wel. hij zou 7% van de omzet krijgen en die wordt zo gereduceerd....... even makkelijk gerekend wat niet in hun deel van het project zat:
- 100m2 tegels leggen is een hoop geld. (¤4000+legloon+onvoorzien) gauw ¤10000.
- veranda kost ¤500 per strekkende meter. ongeveer 20 meter en dan nog poortjes.
- oprit asfalteren ongeveer 200m2 (geen idee wat dat kost)
- toegangshek ¤7500
- en nog wat
das gauw een paar duizend euro voor hun die ze niet verdien en ik in mij zak houdt.
Maar hun eerste inschatting was totaal ¤200.000 voor wat we willen..... ik gok op de helft+ 20% marge
dat was ook mijn idee.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kortom hij vind dat hij te weinig verdient aan jullie project dus doet het dan liever gewoon helemaal niet ? Schijnbaar gaat het dan nog te goed met hun bedrijf
de oprit en het hele weiland tot de bomen is van mij hčquote:Op zaterdag 18 april 2015 16:11 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat je het wat groots aanpakken moet om het huis heen, want de foto bovenaan toont duidelijke groei naar de beek. Met een beetje pech komt er in nabije toekomst een straatje over jouw oprit naar huizen op het voormalige weiland. Met wat bouwwerk als muren en extra schuur o.i.d. kan je dat mogelijk wat hinderen. Bijvoorbeeld vijver naar de andere zijkant verschuiven als je geen echte argumenten hebt voor huidige lokatie.
Ik zie dat jullie de berg half gaan afgraven om de andere helling op te vullen. Daar is versterking voor nodig en daar kan je beginnen met toekomstige aanvullende bouwwerkjes, zoals een ondersteuningsmuur.
Is dat pad langs de berg al een overpad?
Maar eerst had je buurman de ruimte tot de beek vrij. Jij komt ook nog wel aan de beurt om ruimte & uitzicht af te staan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:19 schreef crv het volgende:
[..]
de oprit en het hele weiland tot de bomen is van mij hč
dus ik heb geen last van toekomstige bouwwerkjes.
ik houd een ruimte van ruim 4 meter tot de buren zodat er altijd "groot materieel" doorkan. ( buiten dat is het ook verplicht)
quote:Op zaterdag 18 april 2015 22:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Maar eerst had je buurman de ruimte tot de beek vrij. Jij komt ook nog wel aan de beurt om ruimte & uitzicht af te staan.
zou onderhand wel eens tijd wordenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:56 schreef crv het volgende:
Na een enorm rumoerige en onaangename periode (waar ik niet verder over uit zal wijden ) zijn we uiteindelijk begonnen met het kelder/terrasproject
Afgelopen maandag is men begonnen met het funderingswerk. komende maandag komt het beton
zal proberen snel wat fotos te posten
heb anders nog nooit een foto van jouw gezienquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 03:49 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
zou onderhand wel eens tijd worden
thx.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
haha is wel weer typisch die Fransen![]()
prachtig huis
tja soms heb je een lange adem nodig, maar het loont ook de moeite in Frankrijk met een aantal dingen 2 jaar te wachten. sommige dingen vallen dan onder "renovatie" en dan hoef je maar 10% btw te betalen ipv 20%quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:34 schreef Gieliovd het volgende:
Respect voor al jullie geduld en steeds maar groeiende plannen en geweldig huis! En dan dat gedoe met Zwitserland etc.
zo wordt hier veel gebouwd, maar door de "onbereikbaarheid nabij het huis en onder de erker kan het niet anders. de overige muren zijn van puur betonquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:42 schreef Gieliovd het volgende:
Bijzondere methoden, ben blij dat het is begonnen!
Hoi, welkomquote:Op donderdag 29 oktober 2015 01:06 schreef Cybersijp het volgende:
Deze heb ik even gemist, maar gaan we op zeker volgen . Altijd leuk om a) in ander land en gebruiken mee te kijken b) te zien dat er nog meer groot klussers zijn)
duurde even idd maar nu zit het tempo er goed in. benieuwd hoe het straks verder gaat. na week 47 moet de Pergola opgemeten worden en moet er alvast met de afdichtingen begonnen worden, heb de indruk dat dat wel wat langzamer gaat.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:48 schreef marcb1974 het volgende:
Ze werken wel goed door nu ze eenmaal bezig zijn he
JA het groostte deel van de lijst is afgewerkt danwel afgetikt met de bouwerquote:Op donderdag 5 november 2015 10:50 schreef Teslynd het volgende:
Wat een lange arm heeft die betonmolen.
Het schiet nu lekker op.
Ben je er met de huisbouwer uitgekomen over de vele kleine tekortkomingen?
Het is een aanbouw al is de "bodem" van de erker gelijk onderdeel van het kelderplafondquote:Op donderdag 5 november 2015 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komt de kelder nou onder je hele huis? Of is dit meer een soort kelderaanbouw? Ik zie in je tweede post een garage onder het huis vanaf de zijkant, is die er al?
Juist dan snap ik het verhaal. Gaaf hoorquote:Op donderdag 5 november 2015 17:41 schreef crv het volgende:
[..]
Het is een aanbouw al is de "bodem" van de erker gelijk onderdeel van het kelderplafond
En op de kelder komt dus terras met een overhangende betonplaat.
Dit omdat we de kelder niet groter durfden bouwen ivm de bouwgrens
Dan houd je nog 2 opties over. Of gipsblokken of houtskelet met gipsplaat. Net wat je voorkeur is.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:44 schreef crv het volgende:
IK wil ergens halverwege een tussenmuur met deur plaatsen, nu is Ytong me afgeraden.
Iemand een idee waar ik het beste die muur van kan maken. Komt een kunststof deur in die best wel wat aan het gewicht is. aan een kant wordt die in de metselmuur bevestigt
Metalstud + gips, met glaswol ertussen? CLS met gips en glaswol als je hout fijner vind werken.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:44 schreef crv het volgende:
IK wil ergens halverwege een tussenmuur met deur plaatsen, nu is Ytong me afgeraden.
Iemand een idee waar ik het beste die muur van kan maken. Komt een kunststof deur in die best wel wat aan het gewicht is. aan een kant wordt die in de metselmuur bevestigt
het is een kelder. De "sukkel" in de bouwmarkt zei dat ytong op den duur afbrokkelt...quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:52 schreef Zahariac het volgende:
[..]
Dan houd je nog 2 opties over. Of gipsblokken of houtskelet met gipsplaat. Net wat je voorkeur is.
het is een kelder die met buitenlucht geventileerd word dus enige luchtvochtigeheid zal er zijnquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Metalstud + gips, met glaswol ertussen? CLS met gips en glaswol als je hout fijner vind werken.
Eventueel een kozijn "met bovenlicht" (kan ook dicht paneel zijn) wat pas is tegen plafond, en daar ook verankerd zit?
Als je er haken en bevestigingsogen in wilt maken zou ik daar vooraf wel rekening mee houden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:53 schreef crv het volgende:
[..]
het is een kelder. De "sukkel" in de bouwmarkt zei dat ytong op den duur afbrokkelt...
mijn idee was ytong opbouwen en boven de deur zo'n langwerpg element en klaar is kees.
Wat versta jij onder vuile kelder? Olie van auto's en dergelijke?quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:54 schreef crv het volgende:
[..]
het is een kelder die met buitenlucht geventileerd word dus enige luchtvochtigeheid zal er zijn
ook is een deel een "vuile" kelder dus ik wilde iets wat niet van hout was
niet dat er een zwembad in komt, in ieder geval niet de bedoelingquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je er haken en bevestigingsogen in wilt maken zou ik daar vooraf wel rekening mee houden.
En euhm.. droge kelder toch, geen natte?
nee, daar heb ik mijn buurman voorquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef Zahariac het volgende:
[..]
Wat versta jij onder vuile kelder? Olie van auto's en dergelijke?
Dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken als je het met hout doet hoor. Desnoods kit je de onderrand nog af voor als je echt zeker wilt zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:56 schreef crv het volgende:
[..]
nee, daar heb ik mijn buurman voormaar kan zijn dat ik er verf, klus opslag etc
maar ik ben niet goed met houtquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:57 schreef Zahariac het volgende:
[..]
Dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken als je het met hout doet hoor. Desnoods kit je de onderrand nog af voor als je echt zeker wilt zijn.
Hahaha. Dan zou ik het gewoon doen met ytong. Maar daar is wat minder makkelijk iets aan te bevestigen. Je zou dan zoals eerder aangegeven wel je kijken of het het kozijn kan klemmen zodat je de stevigheid van je muren wat minder nodig hebt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:58 schreef crv het volgende:
[..]
maar ik ben niet goed met hout
tenzij ik het in de open haard mag flikkeren![]()
maar in Ytong van 10 cm dik kun je toch gewoon goed iets bevestigen. al zal ik in dat stukje muur waarschijnlijk niks bijzonders doen, daar heb ik de buitenbetonmuur voorquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:01 schreef Zahariac het volgende:
[..]
Hahaha. Dan zou ik het gewoon doen met ytong. Maar daar is wat minder makkelijk iets aan te bevestigen. Je zou dan zoals eerder aangegeven wel je kijken of het het kozijn kan klemmen zodat je de stevigheid van je muren wat minder nodig hebt.
Klopt inderdaad. Maar dat werkt ongeveer volgens hetzelfde opbouw principe als hout. Hele andere constructie als Ytong.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef fietsie het volgende:
Of metaalprofielen. Dat spul is tegenwoordig ook al aardig doe-het-zelf vriendelijk en ik heb volgens mij al aantal topics zien passeren waarin mensen het hebben toegepast.
Je kan zeker er iets aan bevestigen. Maar doelde erop dat het makkelijker gaat op hout met gipsplaat eroverheen (of zelfs zonder gipsplaat). Dan is het alleen maar een kwestie van een schroef erin rammenquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef crv het volgende:
[..]
maar in Ytong van 10 cm dik kun je toch gewoon goed iets bevestigen. al zal ik in dat stukje muur waarschijnlijk niks bijzonders doen, daar heb ik de buitenbetonmuur voor
en dan afwerken met gipsplaten ?quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef fietsie het volgende:
Of metaalprofielen. Dat spul is tegenwoordig ook al aardig doe-het-zelf vriendelijk en ik heb volgens mij al aantal topics zien passeren waarin mensen het hebben toegepast.
Dubbel gips, voor en achter, en dan glasvezelbehangetje er tegen aan. Zit als een huis.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:05 schreef crv het volgende:
[..]
en dan afwerken met gipsplaten ?
Ben daar zelf niet zo'n fan van. heb ook gedacht om te metselen met dezelfde stenen die tegen het huis gemetseld zijn. en dan volstorten
Als de scharnierkant tegen de betonmuur komt zou ik mij helemaal niet zo druk maken. Het gewicht komt aan die kant te hangen dus als het kozijn goed verankerd zit in de betonmuur kan er niet zo gek veel gebeuren. Tenzij je heel hard met deuren slaat.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef crv het volgende:
Dit was mijn idee
Ytong 10cm dik stapelen
[ afbeelding ]
Deze Kunststof tussendeur
http://www.hornbach.de/sh(...)7877507/artikel.html
en vanwege het gewicht is dus een stevig muurtje gewenst. De scharnierkant van de deur komt daarom in de gemetselde betonmuur. Sluitkant van de deur dan aan de ytongmuur
Moet alleen even kijken wat ik boven de deur doe
ok thx voor de tipquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Muurtje metselen van kalkzandsteenblokken. http://www.bouwbestel.nl/(...)37x100x198-cs12.html
Dat kun je ook lijmen net als Ytong, het is alleen veel zwaarder en steviger.
ja en niet met de franse slag .... er wordt zeer secuur gewerkt, voorbereid en de bouwplaats wordt ook behoorlijk opgeruimd gehouden en spullen worden direkt na gebruik schoongemaakt incl bekisting e.d.quote:Op vrijdag 6 november 2015 18:58 schreef Gieliovd het volgende:
Wat een onzin. Ytong is niks mis mee.
Gaat hard!!!
Gaaf. Is het natuursteen?quote:Op zondag 8 november 2015 21:19 schreef crv het volgende:
en voor het terras hebben we deze tegels uitgezocht
[ afbeelding ]
nee is Keramiek, 2 cm dikke tegels. Mirage Evo2 seriequote:
Mooie tegels! Wij hebben voor in ons nieuwe huis ook keramisch besteld. Ziet er mooi uit en niet het nadeel van natuursteenquote:Op zondag 8 november 2015 21:19 schreef crv het volgende:
en voor het terras hebben we deze tegels uitgezocht
[ afbeelding ]
ik kom een paar keer per jaar wel met mijn kofferbak vol thuisquote:Op maandag 9 november 2015 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Gaaf, maar heb je zo veel wijn dan? Ik lust het graag maar als ik 10 flessen in huis heb...
vooralsnog funktioneren die nog. Overigens is het meest voor mij hčquote:Op dinsdag 10 november 2015 04:35 schreef AnneX het volgende:
En hoest met de levers van jullie beiden
incl zwembad?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef crv het volgende:
Vandaag is de Pergolaopmeetmeneer geweest.
De Pergola wordt er een met een lamellen plafond inclusief verlichting van 4 bij 5 meter
Zoiets
[ afbeelding ]
Kun je er geen doorzichtige zonnepanelen opgooien, of heb je je stroomverbruik al gedekt?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef crv het volgende:
Vandaag is de Pergolaopmeetmeneer geweest.
De Pergola wordt er een met een lamellen plafond inclusief verlichting van 4 bij 5 meter
Zoiets
[ afbeelding ]
helaas, willen we wel maar mag nietquote:
zit led in, ding verbruikt amper stroomquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kun je er geen doorzichtige zonnepanelen opgooien, of heb je je stroomverbruik al gedekt?
Nee, ik bedoel gewoon om stroom op te wekken voor het huishouden, als dat ding 4x5 is dan kom je al een heel eind....quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:11 schreef crv het volgende:
[..]
zit led in, ding verbruikt amper stroom
We denken wel na over zonnepanelen op het dak overigens
ja die, die is met vast dak en bloedheet eronder ... nee dank jequote:Op zaterdag 14 november 2015 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel gewoon om stroom op te wekken voor het huishouden, als dat ding 4x5 is dan kom je al een heel eind....
Ik zag trouwens op de site van je huizenbouwer ook een pergola met zonnepanelen erin
https://www.weberhaus.de/(...)/detail/haus/120384/
nog even een kleine update, de bloeddruk loopt weer iets op.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:50 schreef Teslynd het volgende:
Wat een lange arm heeft die betonmolen.
Het schiet nu lekker op.
Ben je er met de huisbouwer uitgekomen over de vele kleine tekortkomingen?
die electricien is gewoon een echte fransoos chaotisch en niet kunnen plannen/communicerenquote:Op woensdag 18 november 2015 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
Al-tijd wat is. Drama's toch, alsof die pannekoeken zat werk hebben.
Gelukkig bouwt het verder lekker door!!
Zaterdag nog maar niet 't terras op
moet dan nog wel een maand uithardenquote:Op woensdag 18 november 2015 21:56 schreef Gieliovd het volgende:
O dat is wel turbo beton dan haha. Ik ben meer van de techniek
wordt aan gewerktquote:Op zondag 22 november 2015 21:33 schreef AnneX het volgende:
Waterpas? Hemelwaterafvoer?
Wat een oppervlakte
quote:Op maandag 23 november 2015 07:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooie toepassing van onderwaterbeton.
thx jij ookquote:Op zaterdag 26 december 2015 15:05 schreef AnneX het volgende:
Als je klaar bent, weet je het voor de rest van je leven![]()
Joyeux Noëll
Dat zijn nogal wat meters die je moet makenquote:Op zaterdag 26 december 2015 14:45 schreef crv het volgende:
Klaar met een K-werk wat ik absoluut niet leuk vindt en ook niet goed in ben.... Stucken.
Gelukkig is het maar een kelder. Fotos onder zijn van tijdens het klooien met stucken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de gemetselde muur is 14 meter lang inkl deurquote:Op zondag 27 december 2015 04:13 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat meters die je moet maken
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelenquote:Op zondag 27 december 2015 07:58 schreef crv het volgende:
[..]
de gemetselde muur is 14 meter lang inkl deur
Rest is gegoten beton dus daar enkel de gaten en oneffenheden maar dat was ook een 30kg zak zo leeg
Het betondeel is ongeveer 23 meter bij elkaar
de wijnvoorraad stallen natuurlijkquote:Op zondag 27 december 2015 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen![]()
Waar ga je de kelder straks voor gebruiken ?
quote:
mag je ondertussen wel vaatjes gaan inslaanquote:
als ik nu nog 1 fles wijn koop dan kan ik er gelijk mijn bed neerzetten denk ikquote:Op zondag 27 december 2015 21:01 schreef lipje het volgende:
[..]
mag je ondertussen wel vaatjes gaan inslaan
achterste deel wordt wijn en andere drankvoorraad en waren die donker gestald moeten worden zoals olijfolie en zoquote:Op zondag 27 december 2015 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen![]()
Waar ga je de kelder straks voor gebruiken ?
is een ideequote:Op dinsdag 29 december 2015 09:18 schreef AnneX het volgende:
Kun je er nog een sauna en turks bad inbouwen? om het lijf / de spieren te verwennen?
Goed bezig!
Hoeveel meter is die kelder???quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:00 schreef crv het volgende:
vandaag nog een stukje gestuckt. De deuropening moest ook nog gedaan worden. Voor de rest zit er dus 1 laag witsel op. vindt het prima voor de kelder
Volgende fase is tegelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
16 meterquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Hoeveel meter is die kelder???
30 dozen wijn lang en 7 dozen wijn breed toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Hoeveel meter is die kelder???
33x33quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:11 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Tegels van 1 bij 1?Dat is nog een heel eind dan...
langer en brederquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
30 dozen wijn lang en 7 dozen wijn breed toch?
quote:
de vloerquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:21 schreef lipje het volgende:
Ga je de wanden betegelen?
Waarom dan eerst stukken?
had hem liever wat groter gehad, maar aangezien we op de bouwgrens zitten durf ik niet al te ver eroverheenquote:Op woensdag 30 december 2015 21:28 schreef Molo het volgende:
Fritzl is er niks bij![]()
Wat een ruimte joh! Heerlijk, zeker straks in de zomer met je terras enzo
Als het straks af is zie je hoe ontzettend veel je er in kwijt kunt. Heerlijk man!quote:Op woensdag 30 december 2015 21:31 schreef crv het volgende:
[..]
had hem liever wat groter gehad, maar aangezien we op de bouwgrens zitten durf ik niet al te ver eroverheen
deze kelder, met name het achterste deel is NOGO voor iedereen behalve ikquote:Op woensdag 30 december 2015 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het straks af is zie je hoe ontzettend veel je er in kwijt kunt. Heerlijk man!
En ooit een fok meet, met allemaal gekke KSC'ers in je kelder op matjes
quote:Op woensdag 30 december 2015 21:33 schreef crv het volgende:
[..]
deze kelder, met name het achterste deel is NOGO voor iedereen behalve ik
quote:
Dat stuk met die haken aan de binnenmuur, kettingen over katrollen vanaf het plafond en een kruis gemonteerd op een draai as aan de buitenmuur? Met die leren riempjes en gespen enzo?quote:Op woensdag 30 december 2015 21:33 schreef crv het volgende:
[..]
deze kelder, met name het achterste deel is NOGO voor iedereen behalve ik
je hebt er nogal verstand vanquote:Op donderdag 31 december 2015 10:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat stuk met die haken aan de binnenmuur, kettingen over katrollen vanaf het plafond en een kruis gemonteerd op een draai as aan de buitenmuur? Met die leren riempjes en gespen enzo?
hij leert het je welquote:
niet nodig, geen interese ineen duttoux/fritzl toekomstquote:
Gaaf hoor! Wat ga je eigenlijk met de kelder doen? Behalve opslag danquote:Op maandag 4 januari 2016 11:40 schreef crv het volgende:
het tegelen vordert langzaam. het is te koud
[ afbeelding ]
achterin wordt wijnkelder en voorin wordt opslag (tuin) gereedschap en andere zooiquote:Op maandag 4 januari 2016 13:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Gaaf hoor! Wat ga je eigenlijk met de kelder doen? Behalve opslag dan
en het plafond doet dienst als terrasondersteuningquote:Op maandag 4 januari 2016 13:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Gaaf hoor! Wat ga je eigenlijk met de kelder doen? Behalve opslag dan
Nice hoor! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!quote:Op maandag 4 januari 2016 16:41 schreef crv het volgende:
[..]
achterin wordt wijnkelder en voorin wordt opslag (tuin) gereedschap en andere zooi
Ga je je niet sociaal in de groep mengen?quote:Op maandag 4 januari 2016 19:49 schreef Molo het volgende:
* Molo de achterste 20 plavuizen reserveert om op te slapen tijdens meet
Nee man, mijn slaapzak is alleen voor mijquote:Op maandag 4 januari 2016 20:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je je niet sociaal in de groep mengen?
Aso
quote:Op maandag 4 januari 2016 19:49 schreef Molo het volgende:
* Molo de achterste 20 plavuizen reserveert om op te slapen tijdens meet
wat voor verlichting ga je hangen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:47 schreef crv het volgende:
En de elektricien is alvast van start gegaan gister met kabeltjes trekken.
Ben alleen niet zeker of ik de kast daar wil waar die nu hangt. had dat eerst zo voorzien, maar wellicht gooi ik die toch naar achter.
Maandag komt de grondboer en de afspraak voor de pergola staat voor de 25e
[ afbeelding ]
functioneel dus gewoonTLquote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:45 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
wat voor verlichting ga je hangen?
probeer een led tl te hangen scheelt veel in stroom en springt ook sneller aan.quote:
hebben we besproken, maar zo vaak brand ie niet en is niet rendabelquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:04 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
probeer een led tl te hangen scheelt veel in stroom en springt ook sneller aan.
Gewoon een T5 of nog ouderwetse T8 tl's ?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:12 schreef crv het volgende:
[..]
hebben we besproken, maar zo vaak brand ie niet en is niet rendabel
T8 dus, dacht dat T5 ook nog origineel wasquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gewoon een T5 of nog ouderwetse T8 tl's ?
T5 is hoogfrequent en energiezuinigerquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:49 schreef crv het volgende:
[..]
T8 dus, dacht dat T5 ook nog origineel was![]()
Zodra ik het weet meldt ik hetquote:Op zondag 10 januari 2016 21:21 schreef lipje het volgende:
[..]
T5 is hoogfrequent en energiezuiniger
is osram toch ?quote:
quote:
uiteindelijk wel, maar dat zal of van de zomer of volgend jaar pas worden. wordt dan verputzt in dezelfde kleur als het huisquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Molo het volgende:
Gaat de buitenkant om het raam heen nog geschilderd worden?
Mooi! En beter dan alleen schilderen jaquote:Op zondag 17 januari 2016 21:09 schreef crv het volgende:
[..]
uiteindelijk wel, maar dat zal of van de zomer of volgend jaar pas worden. wordt dan verputzt in dezelfde kleur als het huis
Bunker completementquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:54 schreef crv het volgende:
En de garagedeur is geplaatst
http://imgur.com/udLqc9X.jpg
quote:
elektrisce voorbereiding zit er wel al, maar vooralsnog gewoon handmatigquote:Op zondag 24 januari 2016 16:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Geen automatische garage deuropener geinstalleerd ?
Of is het niet de bedoeling dat je de auto daar kunt stallen ?
en dat valt dus reuze mee hebben we gemerkt en als je de lamellen kantelt helemaal nietquote:Op maandag 25 januari 2016 21:46 schreef Teslynd het volgende:
Dan is het binnen meteen een stuk donkerder.
Snel of soldeer en met of zonder loodquote:Op dinsdag 16 februari 2016 07:44 schreef crv het volgende:
Even een koppelinkje
K&W / waterleiding voor wasbak
tja, ik weet het ook nietquote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Snel of soldeer en met of zonder lood![]()
yepquote:
dat is de waterdichte laag en daar loop je niet op, als de tegels liggen is het vastquote:Op vrijdag 22 april 2016 23:03 schreef Molo het volgende:
Ik snap de vinyl laag niet. Waar is dat voor en is dat niet mega glad als het nat is?
afdichtingsmeneer is nog niet klaar, de rand moet nog afgewerkt worden en de waterafvoer van de pergolaquote:
Ah kwartje valt nu pasquote:Op vrijdag 22 april 2016 23:08 schreef crv het volgende:
[..]
dat is de waterdichte laag en daar loop je niet op, als de tegels liggen is het vast
Vroeger had je die bitumen ( nu ook nog) maar dit is beter
je hebt een excuusquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |