Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass)
![wb6w4k.jpg]()
Enige tijd geleden werd ik door een FOK!vriendin gewezen op dit topic en de tip of ik ons huisproject in Frankrijk iets was om hier te delen. Normaal ben ik niet zo „delerig“ met mijn prive-leven, maar na enig aandringen

heb ik toch maar besloten e.e.a. hier te posten.
Wellicht kunnen jullie me ook helpen als ik nog met dilemma’s zit hoe bepaalde zaken aan te pakken.
VoorgeschiedenisIn 2004 hebben we het plan opgepakt te emigreren. Doel was te werken in Zwitserland (voor mij) en te wonen net over de grens van Basel in de Elzass. Reden hiervoor heeft mede te maken met ons sociale leven. De broer van mijn vrouw woont hier al sinds 2000. Buiten dat is de grond/huizen hier nog betaalbaar t.o.v. Zwitserland
Het grondstuk:
Overige foto's
-
Map van de locatie-
De “oprijlaan”-
Onderaan de “oprijlaan”-
Vanaf achter in de tuin-
De beek achterin de tuinWe bouwen een prefabhuis van een duitse Firma,
WeberHaus.
Het ProjectDit zijn de definitieve plannen:
-
Voor/zijaanzcht vanuit oprit -
Achteraanzicht 1-
Achteraanzicht 2 -
Kleuren-
Bovenaanzicht huis -
Doorsnede 1 -
Doorsnede 2-
Doorsnede 3-
Indeling begane grond-
Indeling Slaapetage-
Indeling KelderEind Mei zijn we een week lang uitgenodigd bij de bouwfirma. Dan wordt het complete project onder de loep genomen door een soort binnenhuis architekt en bepalen we hoe alles er van binnen uit komt te zien: Ruimteindeling, electriciteit, verwarming, vloeren, badkamers, muurafwerking, etc.
Ook hier lopen wij al behoorlijk vooruit. We weten al precies wat we willen.
1. De Tegels op de begane grond hebben we al uitgezocht:
Unicom Natural Slate 2. Kurk op de etage
3. Electriciteitsplan heb ik al 90% af
4. Water/afvoer is al in idee klaar
5.
Badkamerstegels weten we al
6.
Haard is al geregeld
7. Keuken doen we extern en is al geregeld,
plattegrond ,
Buitenmuur ,
Bijkeukenmuur We zijn nog bezig met de offerte voor de grondwerkzaamheden, kelder onder terras en de externe garage. Deze hopen we deze week af te ronden.
Verder is er gewoon nog megaveel te doen en dus om over na te denken.
• Toegangshek met intercom
• Omheining voor onze woef
foto 1,
foto 2• Verlichting „oprijlaan + garageplein“
• Terras
• Tuin
• Vijver
etc
Ik ben niet echt een schrijvert, maar ik zal proberen regelmatig wat vorderingen te posten. En ik heb waarschijnlijk ook genoeg vragen
Even wat ingekort en geneuzel eruit gehaald