abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2015 @ 17:38:19 #51
102912 crv
Screwed up
pi_157339503
De Bekisting is verwijderd..... TADAAAAA de kelderwanden ^O^

En de voorbereiding voor het storten van de vloer morgen zijn ook klaar

There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 5 november 2015 @ 17:39:49 #52
102912 crv
Screwed up
pi_157339542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:50 schreef Teslynd het volgende:
Wat een lange arm heeft die betonmolen.
Het schiet nu lekker op.
Ben je er met de huisbouwer uitgekomen over de vele kleine tekortkomingen?
JA het groostte deel van de lijst is afgewerkt danwel afgetikt met de bouwer

We hebben natuurlijk dit jaar nog wel weer het nodige "gevonden* met name met betrekking tot de electricien
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  donderdag 5 november 2015 @ 17:41:25 #53
102912 crv
Screwed up
pi_157339584
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komt de kelder nou onder je hele huis? Of is dit meer een soort kelderaanbouw? Ik zie in je tweede post een garage onder het huis vanaf de zijkant, is die er al?
Het is een aanbouw al is de "bodem" van de erker gelijk onderdeel van het kelderplafond :+

En op de kelder komt dus terras met een overhangende betonplaat.
Dit omdat we de kelder niet groter durfden bouwen ivm de bouwgrens
pi_157342061
quote:
99s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:41 schreef crv het volgende:

[..]

Het is een aanbouw al is de "bodem" van de erker gelijk onderdeel van het kelderplafond :+

En op de kelder komt dus terras met een overhangende betonplaat.
Dit omdat we de kelder niet groter durfden bouwen ivm de bouwgrens
Juist dan snap ik het verhaal. Gaaf hoor ^O^
Spoilers!
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:22:53 #55
102912 crv
Screwed up
pi_157357055
En de vloer is gestort
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:44:00 #56
102912 crv
Screwed up
pi_157358557
IK wil ergens halverwege een tussenmuur met deur plaatsen, nu is Ytong me afgeraden.

Iemand een idee waar ik het beste die muur van kan maken. Komt een kunststof deur in die best wel wat aan het gewicht is. aan een kant wordt die in de metselmuur bevestigt
pi_157358772
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:44 schreef crv het volgende:
IK wil ergens halverwege een tussenmuur met deur plaatsen, nu is Ytong me afgeraden.

Iemand een idee waar ik het beste die muur van kan maken. Komt een kunststof deur in die best wel wat aan het gewicht is. aan een kant wordt die in de metselmuur bevestigt
Dan houd je nog 2 opties over. Of gipsblokken of houtskelet met gipsplaat. Net wat je voorkeur is.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:53:03 #58
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_157358795
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:44 schreef crv het volgende:

Metalstud + gips, met glaswol ertussen? CLS met gips en glaswol als je hout fijner vind werken.
Eventueel een kozijn "met bovenlicht" (kan ook dicht paneel zijn) wat pas is tegen plafond, en daar ook verankerd zit?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:53:15 #59
102912 crv
Screwed up
pi_157358798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:52 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dan houd je nog 2 opties over. Of gipsblokken of houtskelet met gipsplaat. Net wat je voorkeur is.
het is een kelder. De "sukkel" in de bouwmarkt zei dat ytong op den duur afbrokkelt...

mijn idee was ytong opbouwen en boven de deur zo'n langwerpg element en klaar is kees.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:54:26 #60
102912 crv
Screwed up
pi_157358823
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Metalstud + gips, met glaswol ertussen? CLS met gips en glaswol als je hout fijner vind werken.
Eventueel een kozijn "met bovenlicht" (kan ook dicht paneel zijn) wat pas is tegen plafond, en daar ook verankerd zit?
het is een kelder die met buitenlucht geventileerd word dus enige luchtvochtigeheid zal er zijn

ook is een deel een "vuile" kelder dus ik wilde iets wat niet van hout was
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:54:36 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_157358827
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:53 schreef crv het volgende:

[..]

het is een kelder. De "sukkel" in de bouwmarkt zei dat ytong op den duur afbrokkelt...

mijn idee was ytong opbouwen en boven de deur zo'n langwerpg element en klaar is kees.
Als je er haken en bevestigingsogen in wilt maken zou ik daar vooraf wel rekening mee houden.
En euhm.. droge kelder toch, geen natte?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_157358843
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:54 schreef crv het volgende:

[..]

het is een kelder die met buitenlucht geventileerd word dus enige luchtvochtigeheid zal er zijn

ook is een deel een "vuile" kelder dus ik wilde iets wat niet van hout was
Wat versta jij onder vuile kelder? Olie van auto's en dergelijke?
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:56:02 #63
102912 crv
Screwed up
pi_157358859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je er haken en bevestigingsogen in wilt maken zou ik daar vooraf wel rekening mee houden.
En euhm.. droge kelder toch, geen natte?
niet dat er een zwembad in komt, in ieder geval niet de bedoeling :+

maar het buitenste deel komen (tuin)gereedschap) werkplaats vuile zooi en er is ook een afvoer in de vloer gepland om de boel nat af te kunnen doen
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:56:39 #64
102912 crv
Screwed up
pi_157358874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:55 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Wat versta jij onder vuile kelder? Olie van auto's en dergelijke?
nee, daar heb ik mijn buurman voor :+ maar kan zijn dat ik er verf, klus opslag etc
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:57:40 #65
102912 crv
Screwed up
pi_157358892
het is overigens ook geen dragende muur
pi_157358902
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:56 schreef crv het volgende:

[..]

nee, daar heb ik mijn buurman voor :+ maar kan zijn dat ik er verf, klus opslag etc
Dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken als je het met hout doet hoor. Desnoods kit je de onderrand nog af voor als je echt zeker wilt zijn.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:58:27 #67
102912 crv
Screwed up
pi_157358914
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:57 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dan zou ik me er niet zo'n zorgen om maken als je het met hout doet hoor. Desnoods kit je de onderrand nog af voor als je echt zeker wilt zijn.
maar ik ben niet goed met hout :X

tenzij ik het in de open haard mag flikkeren :+
pi_157358981
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:58 schreef crv het volgende:

[..]

maar ik ben niet goed met hout :X

tenzij ik het in de open haard mag flikkeren :+
Hahaha. Dan zou ik het gewoon doen met ytong. Maar daar is wat minder makkelijk iets aan te bevestigen. Je zou dan zoals eerder aangegeven wel je kijken of het het kozijn kan klemmen zodat je de stevigheid van je muren wat minder nodig hebt.
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:03:16 #69
102912 crv
Screwed up
pi_157359020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:01 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Hahaha. Dan zou ik het gewoon doen met ytong. Maar daar is wat minder makkelijk iets aan te bevestigen. Je zou dan zoals eerder aangegeven wel je kijken of het het kozijn kan klemmen zodat je de stevigheid van je muren wat minder nodig hebt.
maar in Ytong van 10 cm dik kun je toch gewoon goed iets bevestigen. al zal ik in dat stukje muur waarschijnlijk niks bijzonders doen, daar heb ik de buitenbetonmuur voor
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:03:27 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_157359024
Of metaalprofielen. Dat spul is tegenwoordig ook al aardig doe-het-zelf vriendelijk en ik heb volgens mij al aantal topics zien passeren waarin mensen het hebben toegepast.
pi_157359046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef fietsie het volgende:
Of metaalprofielen. Dat spul is tegenwoordig ook al aardig doe-het-zelf vriendelijk en ik heb volgens mij al aantal topics zien passeren waarin mensen het hebben toegepast.
Klopt inderdaad. Maar dat werkt ongeveer volgens hetzelfde opbouw principe als hout. Hele andere constructie als Ytong.

quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef crv het volgende:

[..]

maar in Ytong van 10 cm dik kun je toch gewoon goed iets bevestigen. al zal ik in dat stukje muur waarschijnlijk niks bijzonders doen, daar heb ik de buitenbetonmuur voor
Je kan zeker er iets aan bevestigen. Maar doelde erop dat het makkelijker gaat op hout met gipsplaat eroverheen (of zelfs zonder gipsplaat). Dan is het alleen maar een kwestie van een schroef erin rammen
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:05:27 #72
102912 crv
Screwed up
pi_157359081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:03 schreef fietsie het volgende:
en dan afwerken met gipsplaten ?

Ben daar zelf niet zo'n fan van. heb ook gedacht om te metselen met dezelfde stenen die tegen het huis gemetseld zijn. en dan volstorten
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:06:11 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_157359096
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:05 schreef crv het volgende:

[..]

en dan afwerken met gipsplaten ?

Ben daar zelf niet zo'n fan van. heb ook gedacht om te metselen met dezelfde stenen die tegen het huis gemetseld zijn. en dan volstorten
Dubbel gips, voor en achter, en dan glasvezelbehangetje er tegen aan. Zit als een huis.
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:12:14 #74
102912 crv
Screwed up
pi_157359250
Dit was mijn idee
Ytong 10cm dik stapelen

Deze Kunststof tussendeur

http://www.hornbach.de/sh(...)7877507/artikel.html

en vanwege het gewicht is dus een stevig muurtje gewenst. De scharnierkant van de deur komt daarom in de gemetselde betonmuur. Sluitkant van de deur dan aan de ytongmuur

Moet alleen even kijken wat ik boven de deur doe
pi_157359363
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef crv het volgende:
Dit was mijn idee
Ytong 10cm dik stapelen

[ afbeelding ]

Deze Kunststof tussendeur

http://www.hornbach.de/sh(...)7877507/artikel.html

en vanwege het gewicht is dus een stevig muurtje gewenst. De scharnierkant van de deur komt daarom in de gemetselde betonmuur. Sluitkant van de deur dan aan de ytongmuur

Moet alleen even kijken wat ik boven de deur doe
Als de scharnierkant tegen de betonmuur komt zou ik mij helemaal niet zo druk maken. Het gewicht komt aan die kant te hangen dus als het kozijn goed verankerd zit in de betonmuur kan er niet zo gek veel gebeuren. Tenzij je heel hard met deuren slaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')