ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 05-04-2015 15:46:47 ]
Zou graag zeggen dat het niet zo was maar dan lieg ik. Die aflevering van andere tijden niet gezien? NS heeft ongerekend miljoenen van de Nazi's gekregen. Ze kregen per persoon betaald dacht ik.
Een meerderheid in de Tweede Kamer wil een onderzoek naar de mogelijkheid om NS-beveiligers uit te rusten met pepperspray en een wapenstok, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws.
Op zondag 5 april 2015 15:45 schreef James1988 het volgende: Pepperspray en een wapenstok, serieus? Ik vind die lui soms al iets te intimiderend overkomen.
Precies, regelmatig zijn het politiewannabees die net iets te snel met hun machtsmiddelen zwaaien.
Hahaha, NS-regiodirecteur Ineke van Gent laat gestrande reiziger barsten en neemt zelf de auto. Vervolgens duikt ze weg voor de onvermijdelijke vraag...
En in de categorie 'vergeten uitdrukkingen' vandaag: De reiziger met de hoofdletter R.
Vectron toch? Had NS ook moeten kopen hadden ze tenminste iets wat >200 over de HSL kan (weliswaar zonder rijtuigen. Maar goed, ijzerschuiven is sowieso belangrijker)
Al is dat in dit geval niet echt realistisch, kijk maar naar de linker rij portalen. Je kan die nooit zo op de foto krijgen als je nog 'voor' de portalen zou staan als fotograaf. Het kan nog wel zo zijn dat de fotograaf t.h.v. een portaal stond en een beetje inzoomde, maar hoe dan ook stond hij redelijk dicht op het spoor.
Kennelijk doen ze daar in Oostenrijk iets minder panisch over.
Ik zat (_O_) in het voorste coupe. Vlak voor binnenkomst is het hem wel gelukt. Maar alleen maar omdat die niets had verkocht in de gehele coupe. Valt me wel op dat een HC zich nooit laat zien in zo'n drukte. Is dat een werkinstructie om agressie te voorkomen?
Ik heb de reizigers geteld die bleven zitten voor Fryslan, welgeteld 27 in de hele trein. De rest stond te wachten op de IC naar Groningen. Kwam vanuit de polder een vrijwel lege virm 4+4. Materieel planning gaat volgensmij inderdaad met een dobbelsteen.
Go Pass 1 Boomerang: Voor ¤ 6 naar overal in België en gratis terug
Ben je jonger dan 26? Voor ¤ 6 koop je een Go Pass 1 Boomerang en reis je naar overal in België. Bovendien is de terugreis gratis! Haast je, want deze promotie is enkel geldig tijdens de paasvakantie (vanaf 4 t.e.m. 19 april 2015).
- Reis naar alle bestemmingen in België - Van zaterdag 4 april tot en met zondag 19 april 2015 - ¤ 6 voor een heen- en terugreis op dezelfde dag in 2de klas
Op zondag 5 april 2015 16:22 schreef ZwarteKater het volgende: Ik heb de reizigers geteld die bleven zitten voor Fryslan, welgeteld 27 in de hele trein. De rest stond te wachten op de IC naar Groningen. Kwam vanuit de polder een vrijwel lege virm 4+4. Materieel planning gaat volgensmij inderdaad met een dobbelsteen.
Mwoah, een dobbelsteen is iets voorspelvaarder en constanter
Op zondag 5 april 2015 15:52 schreef DriekOplopers het volgende: Hahaha, NS-regiodirecteur Ineke van Gent laat gestrande reiziger barsten en neemt zelf de auto. Vervolgens duikt ze weg voor de onvermijdelijke vraag...
En in de categorie 'vergeten uitdrukkingen' vandaag: De reiziger met de hoofdletter R.
Vandaag eindelijk de gelegenheid gehad om dat groene ding van NS te platen...
De Nederlandse Spoorwegen hebben samen met Eneco in 2014 de groene trein gepresenteerd. Hij rijdt kriskras door Nederland en laat zien dat alle treinen in 2018 op groene stroom gaan rijden. Op 1e paasdag 2015 maakte stel 9556 onder andere een retourtje Leeuwarden. Zodoende verliet het enige reclame-stel van NSR even na de klok van 15:00 de Friese hoofdstad en liet het onder andere ook de 114 meter hoge Achmeatoren achter zich als het hier ter hoogte van Goutum als trein 12756 naar Den Haag Centraal passeert.
loket, maar kan ook bij andere loketten met Internationale verkoop, zoals Antwerpen Centraal/Berchem, Brussel Zuid/Centraal/Noord, Gent st Pieters enz..
loket, maar kan ook bij andere loketten met Internationale verkoop, zoals Antwerpen Centraal/Berchem, Brussel Zuid/Centraal/Noord, Gent st Pieters enz..
Antwerpen, weet je dat heel zeker?
Op die pagina staat "Enkel te koop in de stations in de grensstreek van waaruit zij van toepassing zijn", Antwerpen ligt wel heel ver uit de buurt van Lille.
Op die pagina staat "Enkel te koop in de stations in de grensstreek van waaruit zij van toepassing zijn", Antwerpen ligt wel heel ver uit de buurt van Lille.
dat staat er al jáááren, en ik koop het in die jaren al op Antwerpen Centraal en Berchem.
Op zondag 5 april 2015 16:22 schreef ZwarteKater het volgende: Ik heb de reizigers geteld die bleven zitten voor Fryslan, welgeteld 27 in de hele trein. De rest stond te wachten op de IC naar Groningen. Kwam vanuit de polder een vrijwel lege virm 4+4. Materieel planning gaat volgensmij inderdaad met een dobbelsteen.
Dat valt wel mee, normaal gesproken is er op zondag een enorme stroom van vervoer naar Groningen vanwege de studenten. Ook deze zondag zal er meer aanbod zijn en deze 4+4 dus verantwoord. Morgenavond hopelijk ook extra voertuigen die kant op..
Op zondag 5 april 2015 15:52 schreef DriekOplopers het volgende: Hahaha, NS-regiodirecteur Ineke van Gent laat gestrande reiziger barsten en neemt zelf de auto. Vervolgens duikt ze weg voor de onvermijdelijke vraag...
En in de categorie 'vergeten uitdrukkingen' vandaag: De reiziger met de hoofdletter R.
Op zondag 5 april 2015 15:44 schreef b2py het volgende: Een meerderheid in de Tweede Kamer wil een onderzoek naar de mogelijkheid om NS-beveiligers uit te rusten met pepperspray en een wapenstok, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws.
Een meerderheid in de Tweede Kamer reist ook nooit met de trein. En met dit soort plannen wordt het voor de rest van de wereld ook geen slecht idee om de trein maar te laten staan.
Serieus, volnorm én pepperspray? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Een meerderheid in de Tweede Kamer reist ook nooit met de trein. En met dit soort plannen wordt het voor de rest van de wereld ook geen slecht idee om de trein maar te laten staan.
Ik heb in andere landen Stoptreinen meegemaakt die 450 km reden. Met een restauratierijtuig waarin 8 verschillende soorten sterke drank te krijgen waren. Hier zit er niet eens een plee meer in Kutland
Op zondag 5 april 2015 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb in andere landen Stoptreinen meegemaakt die 450 km reden. Met een restauratierijtuig waarin 8 verschillende soorten sterke drank te krijgen waren. Hier zit er niet eens een plee meer in Kutland
Tsja, 450 km met een intercity is hier al bijna ondoenlijk..
dit inderdaad! Ziet er goed uit, heeft het gesmaakt?
Zeker weten, verscheidende dingen waren nieuw voor mij. Kwartelei voor de eerste keer, en radijs op drie manieren bereid. Prosecco van hoge kwaliteit en goede zeewolf, die ik zelf nooit zou bestellen.
Volgende week willen we naar de Harz voor een paar dagen. Uiteraard vooral voor de Harzer Schmalspurbahnen, zowel met de stoomtrein als de dieselcombino. Iemand nog tips qua goedkope overnachting en (spoorgerelateerde) uitjes? Slaapplek wordt Nordhausen tenzij betere tips komen.
Op zondag 5 april 2015 21:07 schreef Bitlord het volgende: Volgende week willen we naar de Harz voor een paar dagen. Uiteraard vooral voor de Harzer Schmalspurbahnen, zowel met de stoomtrein als de dieselcombino. Iemand nog tips qua goedkope overnachting en (spoorgerelateerde) uitjes? Slaapplek wordt Nordhausen tenzij betere tips komen.
Op zondag 5 april 2015 21:12 schreef Ajaxfan het volgende: Iemand ervaring met de NSB (whats in a name )? Je koopt daar een retourtje op een specifieke tijd ofzo?
Op zondag 5 april 2015 21:12 schreef Ajaxfan het volgende: Iemand ervaring met de NSB (whats in a name )? Je koopt daar een retourtje op een specifieke tijd ofzo?
Standard price: Standard fare, fully flexible. Standard tickets for NSB Regiontog (inter-city trains), including adult, child, reduced-rate and military fares, are refunded when cancelled before the departure time. An administration fee will be subtracted if cancelled less than 24 hours prior to departure time. Tickets within Oslo and Akershus are non-refundable.
Bij "Lowest price" zit je wel vast aan de trein:
quote:
Minipris: (Lowest Price) Must be purchased at least 1 day prior to departure and can not be purchased on board the trains. Tickets are non-refundable, also in combination with Sove and Komfort, and reservations may not be changed.
Op zondag 5 april 2015 21:12 schreef Ajaxfan het volgende: Iemand ervaring met de NSB (whats in a name )? Je koopt daar een retourtje op een specifieke tijd ofzo?
De flybussen en airport express zijn niet echt een voordeel (7 minuten langer of 7 korter) dus ja dan maar locals spotten.
Flytoget is wel grappig, ze hebben creditcardreaders op het perron gezet. Swipe je creditcard door de lezer en je hebt betaald. Je krijgt geen bonnetje of iets, maar bij controle klopt het allemaal wel
quote:
Ik mocht alleen die middelste optie kiezen bij het betalen.
Zal wel weer komen door de afstand en het niet hoeven reserveren.
Flytoget is wel grappig, ze hebben creditcardreaders op het perron gezet. Swipe je creditcard door de lezer en je hebt betaald. Je krijgt geen bonnetje of iets, maar bij controle klopt het allemaal wel
Tsja, je zou het bijna vergeten, maar in het belang van reizigersgemak denken, dat KAN natuurlijk gewoon.
Flytoget is wel grappig, ze hebben creditcardreaders op het perron gezet. Swipe je creditcard door de lezer en je hebt betaald. Je krijgt geen bonnetje of iets, maar bij controle klopt het allemaal wel
Dat klonk nogal euhm bijzonder. Kaart even geactiveerd online want die NSB zooi wil geen butenlanders (how typical.. )
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Tsja, je zou het bijna vergeten, maar in het belang van reizigersgemak denken, dat KAN natuurlijk gewoon.
Ik stond er eens naar te kijken: 4 zakenlui in driedelig pak kwamen aanrennen, halen hun kaart door de gleur en spurten naar de trein. Dit alles nog geen minuut voor vertrek.
Ik stond er eens naar te kijken: 4 zakenlui in driedelig pak kwamen aanrennen, halen hun kaart door de gleur en spurten naar de trein. Dit alles nog geen minuut voor vertrek.
[..]
Je kunt een mobiel telefoonnummer invullen in je NSB-account, maar daar wordt alleen maar een Noors nummer geaccepteerd
Ja of een willekeurig ander 8 cijferig nummer om dan gewoon keihard een foutmelding te geven.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zondag 5 april 2015 20:55 schreef Bitlord het volgende: Topervaring die Hoftrammm. Uitstekende culinaire belevenis door de mooie delen van de Hofstad.
Er worden op Koningsdag veel reizigers op station Amsterdam Centraal verwacht. De Intercity Direct vertrekt daarom op maandag 27 april niet vanaf Amsterdam Centraal, maar vanaf station Schiphol.
Vanwege de verwachte drukte de trein maar opheffen?
Er worden op Koningsdag veel reizigers op station Amsterdam Centraal verwacht. De Intercity Direct vertrekt daarom op maandag 27 april niet vanaf Amsterdam Centraal, maar vanaf station Schiphol.
Vanwege de verwachte drukte de trein maar opheffen?
Hallo wakkewojde, dat gaat al honderd jaar zo. ICE's zijn ook beperkt to en vanaf Utrecht, Pimpel tot en vanaf Amersfoort. Deal withit
Hallo wakkewojde, dat gaat al honderd jaar zo. ICE's zijn ook beperkt to en vanaf Utrecht, Pimpel tot en vanaf Amersfoort. Deal withit
Pimpel, Benelux en ICE zijn nog tot daaraantoe, maar die ICd kan toch prima rijden? Juist vanuit Breda en Rotterdam is dat juist een prima trein om de IC's wat te ontlasten voor de 300 tussenhaltes waar de IC halteert.
Dan is het al honderd jaar een twijfelachtige actie. De hele drukte in de normale treinen stoppen, waarom ook niet?
tsja, als je mind set nou eenmaal gericht is op "zo veel mogelijk reizigers duperen" dan is dit een uitgelezen kans
iets anders kan ik er ook niet van maken Volledig van de pot gerukt om treinen te gaan opheffen omdat "teveel mensen mee willen".
Maar ja, het blijkt gewoon keer op keer op keer op keer, IEDEREEN bij NS heeft gewoon een standaard persoonlijkheidsstoornis die gericht is op het maximaal duperen van elke treinreiziger die je raken kunt. Heel bijzonder.
Dat lijkt me een uitstekend plan in plaats van reizigers van een specifiek product opzadelen met schreeuwerige dronken mongolen.
Sowieso ligt het halve land al plat en zullen velen geen gebruik maken van hun product. De normale treinen zitten vervolgens wel bomvol feestgangers, zodat de ICd in alle rust een handjevol mensen kan vervoeren.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf of ze ook extra treinen gaan inzetten. Als je een specifiek op buitenlanders gericht product hebt, kan het best wel eens lonen om die vanaf een ander punt te laten vertrekken zodat je die ruimte kunt gebruiken om extra reizigers te vervoeren.
Dat IC-debiel niet tot Amsterdam Centraal rijdt vind ik ook wel vaag want dat lijkt me juist een uitgelezen kans inderdaad. Zoveel mogelijk Rotterdammers naar Amsterdam brengen op de drukste dag van het jaar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 5 april 2015 22:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat IC-debiel niet tot Amsterdam Centraal rijdt vind ik ook wel vaag want dat lijkt me juist een uitgelezen kans inderdaad. Zoveel mogelijk Rotterdammers naar Amsterdam brengen op de drukste dag van het jaar.
En vervolgens die trein 's avonds op moeten heffen omdat dat ding stampvol dronken stapvolk zit dat niet snapt "vol = vol".
Op zondag 5 april 2015 22:28 schreef Dr_Flash het volgende: de trein op "moeten" heffen want regeltje zus sub zo flikker even hard op wil je
Het is inderdaad niet fijn maar het is verzekeringstechnisch gewoon niet te doen en dat weet je zelf ook. Regel zegt dat het niet mag; toch doen=niet verzekerd. En als er dan wel wat gebeurt dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Tja.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het is inderdaad niet fijn maar het is verzekeringstechnisch gewoon niet te doen en dat weet je zelf ook. Regel zegt dat het niet mag; toch doen=niet verzekerd. En als er dan wel wat gebeurt dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Tja.
Oh maar als je gewoon niet opgewassen bent tegen je taak van mensen vervoeren, dan ZEG dat gewoon
Dan ga lekker glascontainers schilderen, als je dat wel kan Ja toch? Zal niemand je kwalijk nemen
Die NSB Sove is wel regelrecht baas. Enige nachttrein tot nu toe waar ik echt goed in heb kunnen slapen
Overigens is die business class is ook baas daar. Hele rit gratis koffie en thee zelf kunnen tappen uit de automaat. En zoveel beenruimte dat een eerste klasse ICE er behoorlijk mager bij afsteekt.
Het is inderdaad niet fijn maar het is verzekeringstechnisch gewoon niet te doen en dat weet je zelf ook. Regel zegt dat het niet mag; toch doen=niet verzekerd. En als er dan wel wat gebeurt dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Tja.
Op zondag 5 april 2015 22:31 schreef MTL het volgende: Die NSB Sove is wel regelrecht baas. Enige nachttrein tot nu toe waar ik echt goed in heb kunnen slapen
Welk traject? Het scheelt vooral als je lang genoeg de tijd krijgt om te slapen he. Köln - Basel kan je in elke accommodatie wel kut vinden, omdat het traject gewoon te kort is. Amsterdam - Zürich in dezelfde klasse is dan weer prima
Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef DrNick het volgende: Ongeval tussen 's-Hertogenbosch en Oss. IC van Zwolle naar Roosendaal kon niet verder, dus is er een extra trein.
Gtbv wordt dat
Aanrijding met boomstammen. Opzet wordt vermoed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik speel sinds kort Cities: Skylines. En zoals het een goede TT'er betaamt heb ik ook wat spoor weggelegd...
Beetje jammer alleen dat je een stuk spoor alleen met 2 sporen tegelijk kunt aanleggen, en dat treinen altijd de meest korte route lijken te kiezen. Om de haverklap staat mijn treinen in een soort gridlock omdat er eentje rechtdoor wil gaan en de andere af wil buigen.
Een enkelsporige fly-over zit er helaas niet bij, waardoor ik dit soort capriolen moet uithalen om het nog een beetje te kunnen laten rijden.
Op zondag 5 april 2015 23:39 schreef James1988 het volgende: Ik speel sinds kort Cities: Skylines. En zoals het een goede TT'er betaamt heb ik ook wat spoor weggelegd...
Beetje jammer alleen dat je een stuk spoor alleen met 2 sporen tegelijk kunt aanleggen, en dat treinen altijd de meest korte route lijken te kiezen. Om de haverklap staat mijn treinen in een soort gridlock omdat er eentje rechtdoor wil gaan en de andere af wil buigen.
Een enkelsporige fly-over zit er helaas niet bij, waardoor ik dit soort capriolen moet uithalen om het nog een beetje te kunnen laten rijden.
Ach, het spel is zo moddable dat die er uiteindelijk wel komen
Vanwege de viering van 70 jaar bevrijding is in Delden het evenement 'Delden Terug Naar Toen' georganiseerd. Onderdeel hiervan is een stoomtrein tussen Hengelo en Delden op 1e en 2e paasdag.
VSM 23 076 is met vier blokkendozen en loc 23 071 op sleep bijna bij het viaduct van de A35 aangekomen op weg naar Delden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ach, het spel is zo moddable dat die er uiteindelijk wel komen
Ik hoop het!
Er rijden vrij veel personen- en goederentreinen op mijn map rond, dat loopt niet altijd goed. Doordat er overal 2 sporen liggen zijn er veel overkruisingen, dat werkt niet lekker wanneer een lange trein halverwege in de wisselstraat blijft staan. Ik heb geprobeerd om reizigers- en goederentreinen waar mogelijk uit elkaar te houden, bijvoorbeeld door een heel lange 'uitvoegstrook' aan te leggen voor goederentreinen. Die gaan daar netjes op staan wachten, maar soms staan er 3 achter elkaar waardoor ze alsnog het er achter liggende hoofdspoor blokkeren.
Een ander gemis vind ik reizigersstations met meer dan 2 perronsporen. Het model voor een reizigerstrein vind ik dan wel weer erg tof:
Het spel doet niet aan seinen. Dit is ongeveer de gemiddelde afstand die tussen twee stilstaande treinen wordt aangehouden, maar het gebeurt wel eens dat ze tegen elkaar aan tot stilstand komen (nee, het spel kent geen vleugeltreinen).
Welk traject? Het scheelt vooral als je lang genoeg de tijd krijgt om te slapen he. Köln - Basel kan je in elke accommodatie wel kut vinden, omdat het traject gewoon te kort is. Amsterdam - Zürich in dezelfde klasse is dan weer prima
Nah, gaat mij vooral om het strekken van de benen. Helaas zijn de stukjes erg kort. Heb Trondheim - Oslo en Bergen - Oslo met Sove gedaan.
Op maandag 6 april 2015 00:29 schreef Maegrim het volgende: Iemand heeft een oepsje begaan op weg naar de kuilwielenbank op de Watergraafsmeer foto's van facebook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er rijden vrij veel personen- en goederentreinen op mijn map rond, dat loopt niet altijd goed. Doordat er overal 2 sporen liggen zijn er veel overkruisingen, dat werkt niet lekker wanneer een lange trein halverwege in de wisselstraat blijft staan. Ik heb geprobeerd om reizigers- en goederentreinen waar mogelijk uit elkaar te houden, bijvoorbeeld door een heel lange 'uitvoegstrook' aan te leggen voor goederentreinen. Die gaan daar netjes op staan wachten, maar soms staan er 3 achter elkaar waardoor ze alsnog het er achter liggende hoofdspoor blokkeren.
Een ander gemis vind ik reizigersstations met meer dan 2 perronsporen. Het model voor een reizigerstrein vind ik dan wel weer erg tof:
Ik vind vooral de capaciteit zo bagger.. 30 man in een bus, 240 man in zo'n trein.. .
Maar los daarvan is Cities: Skylines toch wel een behoorlijk bazenspel hoor, zeker met de nu al enorme hoeveelheid mods (waarmee je dus ook de capaciteit van je OV wat hoger kunt instellen )
Op maandag 6 april 2015 00:29 schreef Maegrim het volgende: Iemand heeft een oepsje begaan op weg naar de kuilwielenbank op de Watergraafsmeer foto's van facebook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijnt over een stop-ontspoor-blok gereden te zijn. Dat heeft zijn werk in elk geval gedaan dan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb in Noorwegen helaas alleen de Flytoget van en naar de luchthaven genomen, best een leuke trein De metro van Oslo vond ik ook wel de moeite waard, vooral dat stuk bergop met overwegen erin
Op zondag 5 april 2015 23:39 schreef James1988 het volgende: Ik speel sinds kort Cities: Skylines. En zoals het een goede TT'er betaamt heb ik ook wat spoor weggelegd...
Beetje jammer alleen dat je een stuk spoor alleen met 2 sporen tegelijk kunt aanleggen, en dat treinen altijd de meest korte route lijken te kiezen. Om de haverklap staat mijn treinen in een soort gridlock omdat er eentje rechtdoor wil gaan en de andere af wil buigen.
Een enkelsporige fly-over zit er helaas niet bij, waardoor ik dit soort capriolen moet uithalen om het nog een beetje te kunnen laten rijden.
Ik heb het spoorvervoer voor personen in skylines opgegeven. Goederen werkt goed tegen vrachtwagens en verder heb ik een vliegveld
Op zondag 5 april 2015 23:45 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vanwege de viering van 70 jaar bevrijding is in Delden het evenement 'Delden Terug Naar Toen' georganiseerd. Onderdeel hiervan is een stoomtrein tussen Hengelo en Delden op 1e en 2e paasdag.
VSM 23 076 is met vier blokkendozen en loc 23 071 op sleep bijna bij het viaduct van de A35 aangekomen op weg naar Delden.
Mooie foto!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op die pagina staat "Enkel te koop in de stations in de grensstreek van waaruit zij van toepassing zijn", Antwerpen ligt wel heel ver uit de buurt van Lille.
Kun je ff laten weten of dat gelukt is op Antwerpen-Centraal? Ik wil vrijdag dezelfde trip gaan maken namelijk.
Kun je ff laten weten of dat gelukt is op Antwerpen-Centraal? Ik wil vrijdag dezelfde trip gaan maken namelijk.
Niet geprobeerd, ik had bij aankomst in Antwerpen nog ongeveer anderhalve minuut om van spoor 24 (niveau -2) naar spoor 1 (niveau +1) te geraken. Dat is overigens gelukt.
Ik kwam vanaf Noorderkempen, waar ik de auto heb gedumpt. De trein (3x Desiro) reed rechterspoor van NDK naar Antwerpen, terwijl een Thalys mijn trein op het (normale) linkerspoor inhaalde.
Het kan gewoon op Antwerpen Centraal bij het Internationale loket, daar koop ik het al 2-3 jaar ofzo, als ik met de Benelux die kant op reis. En in al die tijd staat het al verkeerd op de website.
Wat is de meest recent gebouwde tgv trein? Ik las dat de Tgv pos een verbouwing is van stellen uit 1994 en dat zou dus betekenen dat de thalys pbak het meest recent zijn?
Op maandag 6 april 2015 13:14 schreef straceaem het volgende: Wat is de meest recent gebouwde tgv trein? Ik las dat de Tgv pos een verbouwing is van stellen uit 1994 en dat zou dus betekenen dat de thalys pbak het meest recent zijn?
Op maandag 6 april 2015 13:32 schreef b2py het volgende: quote: Op maandag 6 april 2015 13:14 schreef straceaem het volgende: Wat is de meest recent gebouwde tgv trein? Ik las dat de Tgv pos een verbouwing is van stellen uit 1994 en dat zou dus betekenen dat de thalys pbak het meest recent zijn? Laatste generatie duplexen, 2N2 uit mijn hoofd.
Aha die heb ik over het hoofd gezien.
Zijn er al plannen voor een compleet nieuwe tgv generatie? Om de oudste te vervangen?
Er zijn AGV aan de Italiaanse spoorwegen geleverd, maar ik volgens mij zijn er voorlopig geen plannen voor de Fransen om die te bestellen.
Ik had begrepen dat de franse spoorwegen veel kritiek hadden(ze willen geen avg)op de avg en dat zij hebben afgedwongen dat de tgv lijn kan bestaan naast de avg.
Ik had begrepen dat de franse spoorwegen veel kritiek hadden(ze willen geen avg)op de avg en dat zij hebben afgedwongen dat de tgv lijn kan bestaan naast de avg.
Geen idee, voorlopig is het eerst zaak de boel weer op de rit te krijgen. Het gaat niet zo goed met het HST verkeer in Frankrijk..
De Fransen willen wel weer nieuwe TGV's gaan bestellen, maar deze moeten energiezuiniger worden dan de huidige generatie en tevens meer reizigers kunnen vervoeren.
Vandaag, vrijdag 3 april, bereikt SGMm-treinstel 2111 als eerste de 40-jarige leeftijd. Dit treinstel dat eerder als nummer 2001 door het leven ging, zag samen de rest van de SGMm vloot in die 40 jaar al heel wat van Nederland. En van met pensioen gaan is nog geen sprake.
De treinstellen SGM, afkorting voor Stads Gewestelijk Materieel, kwamen ter wereld bij bij Talbot in Aken en waren in eerste instantie bedoeld voor de Hoekse Lijn, de Zoetermeer Stadslijn en de Hofpleinlijn. Het concept was in die tijd uniek. Zoals de mogelijkheid voor eenmansbediening, comfortabele instap met maximaal maar één trede, hoge aanzetversnelling en beremming, geschikt voor halte-afstanden van 1,5 kilometer en een in- en uitstaptijd van 20 seconden. Kort na de introductie ontstond er al de behoefte om een groot deel van de 2-baks treinstellen te verlengen tot 3-baks treinstellen: SGMIII.
Vanaf 2003 hebben de treinstellen een grondige revisie gekregen bij Bombardier in Randers Denemarken waarbij ook het hele interieur vernieuwd is. Vanaf die tijd gaan de treinstellen als SGMm (de ‘m’ staat voor modernisering) door het leven en zijn alle treinstelnummers met 110 verhoogd. Vanaf die tijd krijgt treinstel 2001 een andere naam: treinstel 2111. Bijzonder is dat de treinstellen SGMII als laatste de revisie hebben gekregen waarna ze technisch gezien nog 15 jaar mee kunnen. Voor treinstel 2111 betekent het dat, zonder extra acties, de maximale technische levensduur in 2023 wordt bereikt. Er vindt continu onderzoek plaats naar de toekomstige behoefte aan materieel. Voor het Sprintersegment is daarbij al helder dat we in ieder geval tot en met 2020 een beroep moeten doen op de volledige vloot SGMm. Treinstel 2111 kan voorlopig inderdaad nog niet met pensioen!
Nou, daar weet ik nog wel een goed verhaal over Morgen precies een jaar geleden trouwens.
Ik kom aan op Delft Zuid, willende de Sprinter van 16:13 nemen naar Den Haag. Die van 15:58 reed net voor mijn neus weg, maar die trein voegt voor mij toch niks toe, dus geen haast gemaakt. Oh, die van 16:13 rijdt niet en die van 16:28 heeft vertraging Dan maar via Rotterdam, als het goed is komt de sprinter van 16:01 er zo aan. Trein komt in zicht, blijft 100 meter vooor Delft Zuid stilstaan. Frontseinen veranderen in sluitseinen... 10 minuten later toch weer in frontseinen, en uiteindelijk komt de trein in Delft Zuid voorrijden. De machinist geeft uitleg: Kind per ongeluk in de trein gestapt, moeder achtergebleven op het perron in Den Haag HS, kind opgevangen door conductrice in de achteroplopende cabine, daar wat aan knoppen zitten duwen, en zo kwam de trein stil te staan voor Delft Zuid.
Toch wel vrij veel hoor Hangt er vanaf waar in de randstad. Maar doe mij maar SLT.
Enkel in de spits tussen Leiden en Alphen, en tussen Alphen en Rotterdam. De rest cirkelt om de randstad heen. Niet echt plekken waar ik veel kom als Leidenaar.
Ik reis überhaupt weinig met sprinters, die missen toch wat confort.
Enkel in de spits tussen Leiden en Alphen, en tussen Alphen en Rotterdam. De rest cirkelt om de randstad heen. Niet echt plekken waar ik veel kom als Leidenaar.
Ik reis überhaupt weinig met sprinters, die missen toch wat confort.
Ja met Leiden als middelpunt van de randstad kom je inderdaad tot zo'n conclusie
In de jaren '90 is nieuw trammaterieel ingestroomd op de Tramway de Lille, een tramnetwerk dat bestaat uit twee lijnen (Lille - Tourcoing en Lille - Roubaix). Ondanks het meterspoor zijn de voertuigen behoorlijk breed.
Voor spul uit de eerste helft van de jaren '90 vind ik dat het er prima uit ziet.
In de jaren '90 is nieuw trammaterieel ingestroomd op de Tramway de Lille, een tramnetwerk dat bestaat uit twee lijnen (Lille - Tourcoing en Lille - Roubaix). Ondanks het meterspoor zijn de voertuigen behoorlijk breed.
Voor spul uit de eerste helft van de jaren '90 vind ik dat het er prima uit ziet.
is de tram nu zo laag, de panto zo groot of hangt de bovenleiding nu zo hoog? Ziet er namelijk een beetje gek uit zo
In de jaren '90 is nieuw trammaterieel ingestroomd op de Tramway de Lille, een tramnetwerk dat bestaat uit twee lijnen (Lille - Tourcoing en Lille - Roubaix). Ondanks het meterspoor zijn de voertuigen behoorlijk breed.
Voor spul uit de eerste helft van de jaren '90 vind ik dat het er prima uit ziet.
dat mag een wonder heten, want het spul is van AnsaldoBreda
Het is natuurlijk wel behoorlijk triest dat de oplossing de "Kom het zelf maar terughalen" tactiek is. Stort godverdomme zelf al het geld terug. Maar nee, tuurlijk weet NS ook wel dat niet elke reiziger de moeite neemt voor resitutie dus dat wordt weer lekker centjes binnenharken.
Op maandag 6 april 2015 17:47 schreef Ireyon het volgende: Het is natuurlijk wel behoorlijk triest dat de oplossing de "Kom het zelf maar terughalen" tactiek is. Stort godverdomme zelf al het geld terug. Maar nee, tuurlijk weet NS ook wel dat niet elke reiziger de moeite neemt voor resitutie dus dat wordt weer lekker centjes binnenharken.
Sterker nog: veel reizigers hebben het niet eens door. Die checken in en uit in de overtuiging dat het juiste bedrag wordt berekend...
Op maandag 6 april 2015 17:39 schreef Viezze het volgende: Om nou van de daken te schreeuwen dat de NS blundert gaat me wat te ver maar goed.
Nou mij niet. Het is zowat elk jaar hetzelfde gezeik. NOOIT hebben ze hun eigen kutsysteem op orde en ALTIJD is de reiziger de lul. En niemand doet er wat aan.
6 April 2014 - Op de sombere tweede paasdag 6 April 2015 was het maar rustig op het Nederlandse spoor, maar ging RRF wel aan de haal met een beladen autotrein vanuit Bad Bentheim naar Roosendaal, en uiteindelijk Zeebrugge. Na een lokwissel met de trein in Bad Bentheim vertrok men naar Roosendaal, en keurig in zijn pad werd er bij Zegge, tussen Etten-Leur en Roosendaal, de fotograaf gepasseerd. In Roosendaal werd er weer van locomotief gewisseld, maar na anderhalf uur na aankomst was de trein nog niet waargenomen bij het Belgische Essen, en ben ik huiswaarts gekeerd.
Nee. Bij autotreinen, treinen met gevaarlijke stoffen, treinen met een zeil (zoals de zeildoekwagens bij staaltreinen) enzovoorts rijden meestal met voorste panto. In Nederland is dat geen harde regel, in België en Duitsland schijnt dat zelfs verplicht te zijn.
Opnieuw is een werknemer van de Nederlandse Spoorwegen bedreigd. Een 46-jarige conducteur kreeg maandag tijdens een treinrit van Oisterwijk naar Tilburg een mes op zijn keel gedrukt. Dat meldt de politie.
De conducteur werd bedreigd door een 49-jarige passagier. Dat gebeurde toen hij de man, vermoedelijk een Duitser, om zijn vervoersbewijs vroeg.
De machinist van de trein kreeg bij de eerste stop na het incident de hulp van opgeroepen agenten. De man werd aangehouden en had inderdaad een mes bij zich. Verder trof de politie bij hem ook een Duits rijbewijs aan.
Op maandag 6 april 2015 19:10 schreef greavy het volgende: Nee. Bij autotreinen, treinen met gevaarlijke stoffen, treinen met een zeil (zoals de zeildoekwagens bij staaltreinen) enzovoorts rijden meestal met voorste panto. In Nederland is dat geen harde regel, in België en Duitsland schijnt dat zelfs verplicht te zijn.
Ik zie dat de Telegraaf nog wat chocoladeletters over had om dit nieuws te brengen.
Treurig wel, maar dit soort incidenten zorgen er alleen maar sneller voor dat conducteurs worden uitgerust met wapenstokken, peperspray en andere leuke speelgoedjes.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Het aantal idiote vragen in de Tweede Kamer over spoorgerelateerde zaken (die b2py dan netjes post) ligt nog lager dan het aantal mishandelingen op datzelfde spoor tegenwoordig.
Op maandag 6 april 2015 19:10 schreef greavy het volgende: Nee. Bij autotreinen, treinen met gevaarlijke stoffen, treinen met een zeil (zoals de zeildoekwagens bij staaltreinen) enzovoorts rijden meestal met voorste panto. In Nederland is dat geen harde regel, in België en Duitsland schijnt dat zelfs verplicht te zijn.
Voor de gevaarlijke stoffen begrijp ik het ook niet echt: die zitten echt wel goed genoeg verpakt. Wat betreft de auto's begrijp ik het wel: als er eenmaal een vonk in de lak van een auto landt, is er schade aan de auto die hersteld moet worden voor aflevering.
Er zijn geruchten dat hij in Almelo in twee gedeeltes op diepladers is gezet, toen in Hengelo op die diepladers is gaan tanken en dat ze de LINT op die diepladers op een overweg hebben gezet in Borne en er toen af hebben laten rollen op het spoor. en dat laatste is dus mis gegaan.
Op maandag 6 april 2015 22:07 schreef boriq het volgende: Er zijn geruchten dat hij in Almelo in twee gedeeltes op diepladers is gezet, toen in Hengelo op die diepladers is gaan tanken en dat ze de LINT op die diepladers op een overweg hebben gezet in Borne en er toen af hebben laten rollen op het spoor. en dat laatste is dus mis gegaan.
Dit is de intercity naar Zwolle van het tweede regeltje. Er is helemaal geen planmatige intercity van 8:44 naar Amsterdam Centraal. Toch is dat wel de enige trein die omgeroepen werd, met de geplande vertrektijd van 8:44. Geen woord over de ic naar Zwolle. 8:52 kwam de vertraagde Pimpel van 8:48 binnen. Dat zou hem blijkbaar zijn geweest.
Overigens mocht je daar ook WEL instappen.
En dan nog had er een NS International logootje bij gemoeten.
Je vraagt je af waarom NS ooit zo graag zelf de reisinformatie wilde doen. Ze kunnen er echt niets van.
Populaire bestemming wel, dat Niet instappen. Dat ligt vast in de buurt van de meestbekende eindhalte van bus 999: (Sorry) Geen Dienst
En een vriendschapsband met het Duitse dorpje Raststätte in de deelstaat Bitte Sauberhalten .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"