Kun je ff laten weten of dat gelukt is op Antwerpen-Centraal? Ik wil vrijdag dezelfde trip gaan maken namelijk.quote:Op zondag 5 april 2015 16:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Antwerpen, weet je dat heel zeker?
Op die pagina staat "Enkel te koop in de stations in de grensstreek van waaruit zij van toepassing zijn", Antwerpen ligt wel heel ver uit de buurt van Lille.
Ik had gister iets opgevangen over ergens rond 20/20:30 uit Hengelo terug naar Apeldoorn-Beekbergen, maar dat is garantie tot de voordeur.quote:
tsja, dan is het dus donker eer dat ie hier is.quote:Op maandag 6 april 2015 12:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik had gister iets opgevangen over ergens rond 20/20:30 uit Hengelo terug naar Apeldoorn-Beekbergen, maar dat is garantie tot de voordeur.
Niet geprobeerd, ik had bij aankomst in Antwerpen nog ongeveer anderhalve minuut om van spoor 24 (niveau -2) naar spoor 1 (niveau +1) te geraken. Dat is overigens gelukt.quote:Op maandag 6 april 2015 12:00 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Kun je ff laten weten of dat gelukt is op Antwerpen-Centraal? Ik wil vrijdag dezelfde trip gaan maken namelijk.
Laatste generatie duplexen, 2N2 uit mijn hoofd.quote:Op maandag 6 april 2015 13:14 schreef straceaem het volgende:
Wat is de meest recent gebouwde tgv trein? Ik las dat de Tgv pos een verbouwing is van stellen uit 1994 en dat zou dus betekenen dat de thalys pbak het meest recent zijn?
Euroduplex.quote:Op maandag 6 april 2015 13:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste generatie duplexen, 2N2 uit mijn hoofd.
Aha die heb ik over het hoofd gezien.quote:Op maandag 6 april 2015 13:32 schreef b2py het volgende:
quote:
Op maandag 6 april 2015 13:14 schreef straceaem het volgende:
Wat is de meest recent gebouwde tgv trein? Ik las dat de Tgv pos een verbouwing is van stellen uit 1994 en dat zou dus betekenen dat de thalys pbak het meest recent zijn?
Laatste generatie duplexen, 2N2 uit mijn hoofd.
Er zijn AGV aan de Italiaanse spoorwegen geleverd, maar volgens mij zijn er voorlopig geen plannen voor de Fransen om die te bestellen.quote:Op maandag 6 april 2015 13:38 schreef straceaem het volgende:
[..]
Aha die heb ik over het hoofd gezien.
Zijn er al plannen voor een compleet nieuwe tgv generatie? Om de oudste te vervangen?
Ik had begrepen dat de franse spoorwegen veel kritiek hadden(ze willen geen avg)op de avg en dat zij hebben afgedwongen dat de tgv lijn kan bestaan naast de avg.quote:Op maandag 6 april 2015 13:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Er zijn AGV aan de Italiaanse spoorwegen geleverd, maar ik volgens mij zijn er voorlopig geen plannen voor de Fransen om die te bestellen.
Geen idee, voorlopig is het eerst zaak de boel weer op de rit te krijgen. Het gaat niet zo goed met het HST verkeer in Frankrijk..quote:Op maandag 6 april 2015 13:44 schreef straceaem het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de franse spoorwegen veel kritiek hadden(ze willen geen avg)op de avg en dat zij hebben afgedwongen dat de tgv lijn kan bestaan naast de avg.
quote:Vandaag, vrijdag 3 april, bereikt SGMm-treinstel 2111 als eerste de 40-jarige leeftijd. Dit treinstel dat eerder als nummer 2001 door het leven ging, zag samen de rest van de SGMm vloot in die 40 jaar al heel wat van Nederland. En van met pensioen gaan is nog geen sprake.
De treinstellen SGM, afkorting voor Stads Gewestelijk Materieel, kwamen ter wereld bij bij Talbot in Aken en waren in eerste instantie bedoeld voor de Hoekse Lijn, de Zoetermeer Stadslijn en de Hofpleinlijn. Het concept was in die tijd uniek. Zoals de mogelijkheid voor eenmansbediening, comfortabele instap met maximaal maar één trede, hoge aanzetversnelling en beremming, geschikt voor halte-afstanden van 1,5 kilometer en een in- en uitstaptijd van 20 seconden. Kort na de introductie ontstond er al de behoefte om een groot deel van de 2-baks treinstellen te verlengen tot 3-baks treinstellen: SGMIII.
Vanaf 2003 hebben de treinstellen een grondige revisie gekregen bij Bombardier in Randers Denemarken waarbij ook het hele interieur vernieuwd is. Vanaf die tijd gaan de treinstellen als SGMm (de ‘m’ staat voor modernisering) door het leven en zijn alle treinstelnummers met 110 verhoogd. Vanaf die tijd krijgt treinstel 2001 een andere naam: treinstel 2111. Bijzonder is dat de treinstellen SGMII als laatste de revisie hebben gekregen waarna ze technisch gezien nog 15 jaar mee kunnen. Voor treinstel 2111 betekent het dat, zonder extra acties, de maximale technische levensduur in 2023 wordt bereikt. Er vindt continu onderzoek plaats naar de toekomstige behoefte aan materieel. Voor het Sprintersegment is daarbij al helder dat we in ieder geval tot en met 2020 een beroep moeten doen op de volledige vloot SGMm. Treinstel 2111 kan voorlopig inderdaad nog niet met pensioen!
Raampjes kunnen openquote:
Nou, daar weet ik nog wel een goed verhaal overquote:
Toch wel vrij veel hoorquote:Op maandag 6 april 2015 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raampjes kunnen open
Jammer dat ze in de randstad bijna niet meer te vinden zijn...
Enkel in de spits tussen Leiden en Alphen, en tussen Alphen en Rotterdam. De rest cirkelt om de randstad heen. Niet echt plekken waar ik veel kom als Leidenaar.quote:Op maandag 6 april 2015 15:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Toch wel vrij veel hoorHangt er vanaf waar in de randstad. Maar doe mij maar SLT.
Ja met Leiden als middelpunt van de randstad kom je inderdaad tot zo'n conclusiequote:Op maandag 6 april 2015 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel in de spits tussen Leiden en Alphen, en tussen Alphen en Rotterdam. De rest cirkelt om de randstad heen. Niet echt plekken waar ik veel kom als Leidenaar.
Ik reis überhaupt weinig met sprinters, die missen toch wat confort.
Niet?quote:Op maandag 6 april 2015 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
De sprinter Apeldoorn - Enschede cirkelt niet echt om de Randstad heen hoor
Over het algemeen is Leiden-Den Haag dat ookquote:Op maandag 6 april 2015 15:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja met Leiden als middelpunt van de randstad kom je inderdaad tot zo'n conclusie
Leiderdorpquote:Op maandag 6 april 2015 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Technisch gezien woon in in een dorp
is de tram nu zo laag, de panto zo groot of hangt de bovenleiding nu zo hoog? Ziet er namelijk een beetje gek uit zoquote:Op maandag 6 april 2015 16:12 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
In de jaren '90 is nieuw trammaterieel ingestroomd op de Tramway de Lille, een tramnetwerk dat bestaat uit twee lijnen (Lille - Tourcoing en Lille - Roubaix). Ondanks het meterspoor zijn de voertuigen behoorlijk breed.
Voor spul uit de eerste helft van de jaren '90 vind ik dat het er prima uit ziet.
dat mag een wonder heten, want het spul is van AnsaldoBredaquote:Op maandag 6 april 2015 16:12 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
In de jaren '90 is nieuw trammaterieel ingestroomd op de Tramway de Lille, een tramnetwerk dat bestaat uit twee lijnen (Lille - Tourcoing en Lille - Roubaix). Ondanks het meterspoor zijn de voertuigen behoorlijk breed.
Voor spul uit de eerste helft van de jaren '90 vind ik dat het er prima uit ziet.
Allemaalquote:Op maandag 6 april 2015 16:17 schreef boriq het volgende:
[..]
is de tram nu zo laag, de panto zo groot of hangt de bovenleiding nu zo hoog? Ziet er namelijk een beetje gek uit zo
Hong Kong heeft daar wel ervaring meequote:Op maandag 6 april 2015 16:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Allemaal
Genoeg plek voor een dubbeldekker.
Dat feestdagen niet meetellen bij de nieuwe abonnementen is toch al vanaf het begin zo?quote:Op maandag 6 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:
Welke abonnementen gaat dat om dan? Ik kreeg net gewoon korting bij het inchecken.
Ah de nieuwe abonnementen waarmee je alleen korting in het dal krijgt natuurlijk. Foutje bedankt
Ik hoorde dat ze zo snel mogelijk weg willen uit Hgl, dus kan wel eerder worden. Water nemen gebeurt in Delden trouwensquote:Op maandag 6 april 2015 12:15 schreef greavy het volgende:
Laatste rit gaat om 18:26 uit Delden, en dan moet hij in Hengelo nog waternemen enzo.
Klopt. Maar bij dalvrij hoor je op feestdagen de hele dag korting te krijgen en dat is schijnbaar niet gebeurd.quote:Op maandag 6 april 2015 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat feestdagen niet meetellen bij de nieuwe abonnementen is toch al vanaf het begin zo?
Sterker nog: veel reizigers hebben het niet eens door. Die checken in en uit in de overtuiging dat het juiste bedrag wordt berekend...quote:Op maandag 6 april 2015 17:47 schreef Ireyon het volgende:
Het is natuurlijk wel behoorlijk triest dat de oplossing de "Kom het zelf maar terughalen" tactiek is. Stort godverdomme zelf al het geld terug. Maar nee, tuurlijk weet NS ook wel dat niet elke reiziger de moeite neemt voor resitutie dus dat wordt weer lekker centjes binnenharken.
Nou mij niet. Het is zowat elk jaar hetzelfde gezeik. NOOIT hebben ze hun eigen kutsysteem op orde en ALTIJD is de reiziger de lul. En niemand doet er wat aan.quote:Op maandag 6 april 2015 17:39 schreef Viezze het volgende:
Om nou van de daken te schreeuwen dat de NS blundert gaat me wat te ver maar goed.
quote:Opnieuw is een werknemer van de Nederlandse Spoorwegen bedreigd. Een 46-jarige conducteur kreeg maandag tijdens een treinrit van Oisterwijk naar Tilburg een mes op zijn keel gedrukt.
Dat meldt de politie.
De conducteur werd bedreigd door een 49-jarige passagier. Dat gebeurde toen hij de man, vermoedelijk een Duitser, om zijn vervoersbewijs vroeg.
De machinist van de trein kreeg bij de eerste stop na het incident de hulp van opgeroepen agenten. De man werd aangehouden en had inderdaad een mes bij zich. Verder trof de politie bij hem ook een Duits rijbewijs aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |