SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 04-04-2015 21:27:46 ]
het ziet er komende week goed uitquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:46 schreef ddx het volgende:
Weinig van gemerkt vandaag dat er lente op komst is.
Ademen die dunne neopreen overschoenen wel een beetje dan? Want ik heb wel van die dikke maar dat is boven 5 graden al bijna niet meer te doen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neopreen. Niet al te dik als je in de zomer wilt rijden
Overigens komt er uiteindelijk altijd wel water in je schoenen via de rand rond je kuiten of ventilatiegaten aan de onderkant. Duurt wel iets langer
Dichttapenquote:Op zaterdag 4 april 2015 22:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ademen die dunne neopreen overschoenen wel een beetje dan? Want ik heb wel van die dikke maar dat is boven 5 graden al bijna niet meer te doen.
Beetje water in de schoenen is niet erg natuurlijk. Maar vandaag spoot het water van wiel > onderbuis > schoen. En zeiknatte voeten is natuurlijk niet echt fijn met deze temperaturen.
zat 135mm op , en heb er een witte en zwarte 100 bij gekregenquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
hoelang is je stuurnok dan dop? kan die niet 10mm korter?
Moet zeggen dat ik die witte zadelpen en stuurbocht ook niet zo mooi vind. Verder wel strak frame.
Hmm ja ik zou dan 120mm pakken, en meteen een zwarte bocht en zadelpen van zelfde merk. Ritchey wcs ofzo met een alloy stuurbocht. En dan een wit strak zadeltje en lintje.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:13 schreef dop het volgende:
[..]
zat 135mm op , en heb er een witte en zwarte 100 bij gekregen
dat is dan weer net aan de korte kant , moet ff puzzelen met wat ik nog heb liggen zelf
maar voor nu zit inmiddels de 100mm zwarte er op.
wat wit betreft in stuurbocht en zadelpen ben ik het met je eens, dat gaat nog wel veranderen
crankstel heb ik nog een ultegra 6700 liggen denk dat ik die ook ga wisselen.
ik had een 120 liggen maar voor kleinere stuur diameter (25,8) heb ik ook wel een zwart stuur bij ergens maar moet ik allemaal ff op mijn gemak bekijken opzoeken.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja ik zou dan 120mm pakken, en meteen een zwarte bocht en zadelpen van zelfde merk. Ritchey wcs ofzo met een alloy stuurbocht. En dan een wit strak zadeltje en lintje.
Ik heb 4 mm dikke van gripgrap. Nooit last van zweetvoeten ook niet op terugweg met 10 gradenquote:Op zaterdag 4 april 2015 22:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ademen die dunne neopreen overschoenen wel een beetje dan? Want ik heb wel van die dikke maar dat is boven 5 graden al bijna niet meer te doen.
Beetje water in de schoenen is niet erg natuurlijk. Maar vandaag spoot het water van wiel > onderbuis > schoen. En zeiknatte voeten is natuurlijk niet echt fijn met deze temperaturen.
Dan neem je toch die dunne BBB Waterflex. Worden je voeten uiteindelijk ook wel nat van, maar geen kouwe poten.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Onderkant is al dicht met ductape. Maar het water kwam dus van boven.
Hoho, er is er maar een die gripgrappen maakt. Jouw overschoentjes zijn van gripgrab.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb 4 mm dikke van gripgrap. Nooit last van zweetvoeten ook niet op terugweg met 10 graden
is toch gewoon een Babe met een fiets, of mag dat alleen in de OPquote:Op zaterdag 4 april 2015 23:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoho, er is er maar een die gripgrappen maakt. Jouw overschoentjes zijn van gripgrab.
Oksel. Moet dat elke keer, die baby ellende er tussendoor? Niemand van de andere fokkers die een kind heeft spamt dat mormel voortdurend, of wel dan.
Ps. Het is op zich goed dat er babies zijn want je rompertje poetst lekker, m'n ketting glimt als een tiet!
Mooiere en lichtere fiets dan die van d'r paquote:Op zondag 5 april 2015 07:40 schreef dop het volgende:
[..]
is toch gewoon een Babe met een fiets, of mag dat alleen in de OP
laat hem nou maar pics spammen als ze straks 15 is zijn we er allemaal blij meequote:Op zaterdag 4 april 2015 23:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoho, er is er maar een die gripgrappen maakt. Jouw overschoentjes zijn van gripgrab.
Oksel. Moet dat elke keer, die baby ellende er tussendoor? Niemand van de andere fokkers die een kind heeft spamt dat mormel voortdurend, of wel dan.
Ps. Het is op zich goed dat er babies zijn want je rompertje poetst lekker, m'n ketting glimt als een tiet!
quote:Op zondag 5 april 2015 08:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
laat hem nou maar pics spammen als ze straks 15 is zijn we er allemaal blij mee
Alleen nieuw frame.quote:Op vrijdag 3 april 2015 23:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nieuwe fiets?
Jij kan toch wel dieper zitten? Stuur lijkt nu wel bijna even hoog als het zadel.
Als je niet dieper kan, dan had ik een ander frame gekozen, waarmee minder spacers nodig zijn.
Qua uiterlijk ben ik eens met Kaas, wit zadel en stuurlint. Dan oogt het direct wat frisser en komen de witte decals beter uit.
Gister al een aantal gezien met kort bij de benen.quote:Op zondag 5 april 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nu in kort kort toeren?
Ongetwijfeld hele kuddesquote:Op zondag 5 april 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nu in kort kort toeren?
thx voor het aanbod, ik ga eerst een lekker verder prutsen en kijken met welke afstelling ik helemaal tevreden ben.quote:Op zondag 5 april 2015 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
Heb nog wel 120mm pen voor je dop, ITM carbon
15 ook echtquote:Op zondag 5 april 2015 08:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
laat hem nou maar pics spammen als ze straks 15 is zijn we er allemaal blij mee
In Drenthe niet andersquote:Op zondag 5 april 2015 12:36 schreef Gripper het volgende:
Nou de toerders zijn er weer hoor. Ging ff een klein rondje om met m'n zwager, en alles van kort-kort (vuurrood huidje van de kou natuurlijk) tot wapperende jasjes en witte enkelsokjes voorbij zien komen.
Nu snel de ronde kijken en bier drinken!
Gekeken? T begint net pas joeng!!!quote:Op zondag 5 april 2015 13:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In Drenthe niet anders
Vuurrode ledematen, stoempend op het buitenblad met 28 per uur
Zoveel mensen op het buitenblad zien fietsen haha. Zelf ook ff twee uurtjes gepeddeld met m'n meisje. Nu lekker de beentjes omhoog en de hele middag koers gekeken.
Dat bedoel ik hahaquote:Op zondag 5 april 2015 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Gekeken? T begint net pas joeng!!!
Nu in m'n glas: Gentse strop, ook al komen we niet in Gent vandaag. En straks tap ik op het juiste moment een kwaremont
FOK!quote:
De sterkste heeft verdiend gewonnen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:17 schreef Fretwork het volgende:
Lekker pokeren net door Niki, jammer van het resultaat.
Zekerquote:
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?quote:Op zondag 5 april 2015 19:03 schreef Oksel het volgende:
Wij kwamen toen met de Primavera-rit al iemand tegen met kort-kort.. toen was het zonnig en 4 graden
15 gradenquote:Op zondag 5 april 2015 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?
Ik ben echt een koukleum, bij 15 graden begin ik er net pas aan te denken langzaamaan mn beenstukken uit te doenquote:
Dat wordt 30 min van te voren klaarstaan.quote:Op zondag 5 april 2015 19:42 schreef Patroon het volgende:
Vandaag nog even 3uurtjes de benen op spanning gezet. Morgen ronde van Schubbekutteveen. Hele weekend al snotter verkouden, maar met de neus en luchtwegen vol snot zal je in principe niet zoveel minder hard rijden. Het is hoogstens wat minder comfortabel. Wel een beetje gekkenwerk, 115 man aan de start op een rondje van zo'n 1400 m
Wij doen altijd opstellen op nummer. Van inside informatie weet ik dat het opstellen van Z tot A wordt. Dus sta ergens in het midden.quote:Op zondag 5 april 2015 19:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Dat wordt 30 min van te voren klaarstaan.
Succes man.quote:Op zondag 5 april 2015 19:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij doen altijd opstellen op nummer. Van inside informatie weet ik dat het opstellen van Z tot A wordt. Dus sta ergens in het midden.
Oh dat is wel beter. Althans, opstellen via een voorbepaalde volgorde. Liever gewoon random.quote:Op zondag 5 april 2015 19:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij doen altijd opstellen op nummer. Van inside informatie weet ik dat het opstellen van Z tot A wordt. Dus sta ergens in het midden.
Het is wisselend. Soms beginnen ze midden in de nr's. 25-30 30-35 etc, andere keer bij nr 1. Of op volgorde van achternaam van AZ of ZA (gekoppeld aan rugnummer, anders niet te controleren). Het is dus vrij eerlijk.quote:Op zondag 5 april 2015 20:06 schreef Carb het volgende:
[..]
Oh dat is wel beter. Althans, opstellen via een voorbepaalde volgorde. Liever gewoon random.
Zaterdag was het 9 graden, toen reed ik met blote benen, maar dat was met een tijdrit. Was precies goed. Als ik ga koersen is dat ook wel een beetje de grens voor blote benen.quote:Op zondag 5 april 2015 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?
Dan ben ik blij dat ik daar niet start!quote:Op zondag 5 april 2015 19:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij doen altijd opstellen op nummer. Van inside informatie weet ik dat het opstellen van Z tot A wordt. Dus sta ergens in het midden.
Hangt ook van de zon af. Met zon zat ik heeflijk in de tuin. Wolk erbij en het was koud.quote:Op zondag 5 april 2015 20:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zaterdag was het 9 graden, toen reed ik met blote benen, maar dat was met een tijdrit. Was precies goed. Als ik ga koersen is dat ook wel een beetje de grens voor blote benen.
Met toeren/trainen denk ik met zo'n 17 graden (mits zon) blote benen en 20+ armstukjes uit.
15-17quote:Op zondag 5 april 2015 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?
hangt af vd wind en de intensiteit vd inspanningquote:Op zondag 5 april 2015 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?
18quote:Op zondag 5 april 2015 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zonnig en boven nul lijkt goed te zijn voor sommigen. Wat houden jullie ongeveer aan als temperatuuromslagpunt om de armstukken uit te doen bij zon?
Kelvin of Celcius?quote:Op zondag 5 april 2015 21:34 schreef MarcoD het volgende:
Ik doe altijd even bereken, T^2-Vw^2 <25 is lang lang tussen 25-50 is lang kort, daarboven kort
Gradient.quote:
Ligt eraan waarin je de windsnelheid meet.quote:
Dat gebeurd meestal in m/s.quote:Op zondag 5 april 2015 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ligt eraan waarin je de windsnelheid meet.
Huh?quote:
Maak je niet druk om die paar gram op de wielen, de paar kg rond je buik doet zijn werk wel HAHAHAquote:Op maandag 6 april 2015 09:27 schreef Oksel het volgende:
In zo'n Giro die ik ga rijden, met ongeveer 1000hm per dag.
Hoeveel nadeel heb ik dan van hoge (zware, +300 gram) carbonwielen (FFWD) ten opzichte van m'n lichte Shamal's? Zitten FFWD naven in, in de Shamal's van die dure.
En wat zouden de voordelen zijn? Heuvelaf, op 't vlakke?
Vind die FFWD's gewoon toffer eruit zien natuurlijk.
Wellicht heb je hier wat aan?quote:Op maandag 6 april 2015 09:27 schreef Oksel het volgende:
In zo'n Giro die ik ga rijden, met ongeveer 1000hm per dag.
Hoeveel nadeel heb ik dan van hoge (zware, +300 gram) carbonwielen (FFWD) ten opzichte van m'n lichte Shamal's? Zitten FFWD naven in, in de Shamal's van die dure.
En wat zouden de voordelen zijn? Heuvelaf, op 't vlakke?
Vind die FFWD's gewoon toffer eruit zien natuurlijk.
Ging me om 't geheel. Maar je vriendelijke antwoord is zeer behulpzaam. Voor mijn gevoel klimmen die FFWD voor geen meter.quote:Op maandag 6 april 2015 09:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maak je niet druk om die paar gram op de wielen, de paar kg rond je buik doet zijn werk wel HAHAHA
Racefiets?quote:Op maandag 6 april 2015 11:13 schreef DrNick het volgende:
[..]
Fiets bij het station, kwam ik terug, zadel weg
Wil prima, maar ik zou de shamals nemenquote:Op maandag 6 april 2015 11:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ging me om 't geheel. Maar je vriendelijke antwoord is zeer behulpzaam. Voor mijn gevoel klimmen die FFWD voor geen meter.
Ok, waarom?quote:Op maandag 6 april 2015 12:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wil prima, maar ik zou de shamals nemen
Waarom staat die op een naar koud station?quote:
Omdat ik geen zin heb om te lopen.quote:Op maandag 6 april 2015 12:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom staat die op een naar koud station?
Hoef je mij niet uit te leggen hoor.quote:
Omdat FFWD's relatief zwaar zijn en ik zelf lichtere wielen fijner vind tijdens het klimmen. Bij ffwd wielen heb ik het idee dat ik steeds weer de boel op gang moet trekkenquote:
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..quote:Op maandag 6 april 2015 13:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Omdat FFWD's relatief zwaar zijn en ik zelf lichtere wielen fijner vind tijdens het klimmen. Bij ffwd wielen heb ik het idee dat ik steeds weer de boel op gang moet trekken
Ik zou voor de shamals gaan.quote:Op maandag 6 april 2015 13:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.quote:Op maandag 6 april 2015 11:13 schreef DrNick het volgende:
[..]
Fiets bij het station, kwam ik terug, zadel weg
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.quote:Op maandag 6 april 2015 13:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..
quote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.
Ja wie zet zijn koersfiets nou bij het station.quote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.
Ben benieuwd hoe je aan die info komt.quote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.
Namelijk; Met een gemiddelde van 50 km/h over 40 km, zijn de FFWD's tussen de 4 en 10 seconden langzamer dan de Shamals.
Tussen de 4 en 13 seconden bij 40 km/h gemiddeld, en tussen de 7 en 19 seconden bij 30 km/h gemiddeld.
Toch heb ik altijd het idee dat ik met hoge velgen harder fietsquote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.
Namelijk; Met een gemiddelde van 50 km/h over 40 km, zijn de FFWD's tussen de 4 en 10 seconden langzamer dan de Shamals.
Tussen de 4 en 13 seconden bij 40 km/h gemiddeld, en tussen de 7 en 19 seconden bij 30 km/h gemiddeld.
Werd je gelost?quote:Op maandag 6 april 2015 17:31 schreef Leonos het volgende:
Vandaag ging mijn dinnetje mee op pad, slecht idee
Heb drie uurtjes met mijn vriendin gefietst, was topquote:Op maandag 6 april 2015 17:31 schreef Leonos het volgende:
Vandaag ging mijn dinnetje mee op pad, slecht idee
Heb lekker met Grip gefietst, ook in een vieze bui beland, tussendoor maar even opgewarmd bij mijn vader op de koffie en even naar de amateurs gekeken in de ronde van Waddinxveen.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
2,5 uurtjes in regen gefietst vandaag, maar viel mee gelukkig.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
Ja die ene met het rood wit groene pakkie won.quote:Op maandag 6 april 2015 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb lekker met Grip gefietst, ook in een vieze bui beland, tussendoor maar even opgewarmd bij mijn vader op de koffie en even naar de amateurs gekeken in de ronde van Waddinxveen.
Ligt eraan welke je hebt. Zijn hele studies naar gedaan.quote:Op maandag 6 april 2015 17:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Toch heb ik altijd het idee dat ik met hoge velgen harder fiets
Staat op die site wat ik iets eerder op de dag gelinkt heb.quote:Op maandag 6 april 2015 17:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je aan die info komt.
heb die gemist. Welke?quote:Op maandag 6 april 2015 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Staat op die site wat ik iets eerder op de dag gelinkt heb.
Daarquote:
quote:Op maandag 6 april 2015 09:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wellicht heb je hier wat aan?
http://www.cyclingpowerlab.com/ComponentAerodynamics.aspx
quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff samenvatting
ik snap er geen hol van
Het valt moeilijk samen te vatten. Maar als je uitgaat van de shamal, dan zijn alle tijden die je ziet de tijd die een andere velg langzamer of sneller zou zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff samenvatting
ik snap er geen hol van
Sponsoren, tussen de oren?quote:Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Oksel het volgende:
Zijn hoogtemeters meegenomen?
En waarom rijden profs met hoge wielen?
Weer de fout gemaakt om vanmorgen in kutweer met m'n vader te gaan fietsen.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
Omdat profs met hoge en lichte wielen rijden. De FFWD's komen erg slecht uit de tests. Bontrager en HED komen als beste uit de tests.quote:Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Oksel het volgende:
Zijn hoogtemeters meegenomen?
En waarom rijden profs met hoge wielen?
Profs rijden structureel 40+ en harder, dus hebben ze profijt van het aero voordeel wat hoge wielen bieden.quote:
wacht ff ik begin dit te begrijpen wat zijn die kolommen met graden?quote:Op maandag 6 april 2015 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het valt moeilijk samen te vatten. Maar als je uitgaat van de shamal, dan zijn alle tijden die je ziet de tijd die een andere velg langzamer of sneller zou zijn.
De FFWD's komen met wind van voren of achter slechter uit de test dan de shamal. Met zijwind is het andersom.
Yepquote:Op maandag 6 april 2015 20:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wacht ff ik begin dit te begrijpen wat zijn die kolommen met graden?
Is in de kolom time dif. alles wat negatief is sneller en positief langzamer?
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.quote:Op maandag 6 april 2015 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zie ik goed dat Campa Zonda's sneller zijn dan Shamals?
Voor Shamal en Zonda komen ze uit dezelfde database.quote:Op maandag 6 april 2015 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.
Klopt. Je ziet ook grote verschillen tussen de testen (met hetzelfde wiel), maar zolang je wielen vergelijkt die dezelfde test zijn doorlopen kun je het goed vergelijken.quote:Op maandag 6 april 2015 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.
Ik heb er niet supergoed naar gekeken, zit mobiel.quote:Op maandag 6 april 2015 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor Shamal en Zonda komen ze uit dezelfde database.
Als ze maar volgens hetzelfde testprotocol getest hebben, maakt de database niet zoveel uit, lijkt me.
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.quote:
Welke moet je vertaald hebben?quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.
Echt super wetenschappelijk en ik heb het nog niet helemaal precies uitgezocht. De Engelse termen die gebruikt worden kan ik niet zo snel naar Nederlandse termen vertalen.
Maar het heeft te maken met drag en yaw angle en zulks.
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.
Echt super wetenschappelijk en ik heb het nog niet helemaal precies uitgezocht. De Engelse termen die gebruikt worden kan ik niet zo snel naar Nederlandse termen vertalen.
Maar het heeft te maken met drag en yaw angle en zulks.
Het hele 'about' gedeelte over de drag en yaw angle, maar dan niet via Google translate. En verder probeer ik het te begrijpen, een vertaling alleen helpt daar niet bij.quote:
Ben je niet de enige. Ik ga daar morgen eens even goed voor zitten om dat uit te vogelen. Nu nog even een gezellig avondje met vrouwlief.quote:Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Snap nog steeds niet hoe ik die waardes moet lezen onder de kolommen 0 tot 20 graden.
Wie ben jij op strava?quote:Op maandag 6 april 2015 20:52 schreef quinoahipster het volgende:
Gewoon Rule #5 en rijden met je kutje!
Manmanman, lekker gefietst weer! Gisteren en zaterdag wat weinig gegeten vóór en tijdens, dat ga je wel merken, ik was gisteravond en af
En: bijna 1600km méér dan vorig jaar op deze datum
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rollen_(luchtvaart)quote:Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het hele 'about' gedeelte over de drag en yaw angle, maar dan niet via Google translate. En verder probeer ik het te begrijpen, een vertaling alleen helpt daar niet bij.
Gewoon op private zetten en op 31 december weer op public, dan zie niemand ze maar tellen de kilometers tenminste meequote:Op maandag 6 april 2015 21:08 schreef Andyy het volgende:
Ritjes met m'n vriendin log ik niet eens13 gemiddeld zou dat dan zijn
Als je dus volgens die snelheid/richting rijdt met de windrichting en snelheid die je hebt ingegeven.quote:Op maandag 6 april 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)
Hele snelle, ze geven mij namelijk moraalquote:Op maandag 6 april 2015 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je hebt. Zijn hele studies naar gedaan.
Feitelijk vind ik zulks wel onzin. Je gaat ook wel eens een bocht om. Ik merk dat m'n Eastons veel fijner sturen en aanzetten dan m'n Cosmics. Ik zou bergop altijd met m'n Eastons rijden. Behalve tijdens de AGR ofzo, dan zou ik voor de soigneefactor Cosmics stekenquote:Op maandag 6 april 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)
Handig, dan wordt je er tenminste soignee afgereden in de afdaling, omdat ze minder fijn sturen dan je Eastons.quote:Op maandag 6 april 2015 21:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Feitelijk vind ik zulks wel onzin. Je gaat ook wel eens een bocht om. Ik merk dat m'n Eastons veel fijner sturen en aanzetten dan m'n Cosmics. Ik zou bergop altijd met m'n Eastons rijden. Behalve tijdens de AGR ofzo, dan zou ik voor de soigneefactor Cosmics steken
Da's niet zo'n mooie voorbereiding idd.quote:Op maandag 6 april 2015 21:36 schreef Oksel het volgende:
Verdomme lig ik alweer ziek in bed, was dus verkouden (doorwerken, doorfietsen), nu zijn m'n holtes ontstoken. En niet m'n hol, maar m'n holtes. Dus da's een geluk bij een ongeluk. Nu een mix van ibuprofen, paracetemol en neusspray, dan moet ik over een weer weer fit zijn. Echt top, even nog weekendje trainen voor Sardinie.. NOT.
De medio, met de M van mietje.quote:Op maandag 6 april 2015 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's niet zo'n mooie voorbereiding idd.
Welke afstand doe je? Grangiro of mediogiro?
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 21:36 schreef Oksel het volgende:
Verdomme lig ik alweer ziek in bed, was dus verkouden (doorwerken, doorfietsen), nu zijn m'n holtes ontstoken. En niet m'n hol, maar m'n holtes. Dus da's een geluk bij een ongeluk. Nu een mix van ibuprofen, paracetemol en neusspray, dan moet ik over een weer weer fit zijn. Echt top, even nog weekendje trainen voor Sardinie.. NOT.
Ik ook. Nadeel van de Grangiro is dat daar een etappe van 170 km in zit. Dat vond ik wat overkill (zat er in het verleden ook altijd in, en toen overleefde ik het altijd wel, maar ik word ook wat ouder).quote:Op maandag 6 april 2015 21:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
De medio, met de M van mietje.
Eerste keer, dus dat eerst maar eens doen. Denk dat ik er daardoor meer lol in heb. En dan kan ik ook nog wat tijd doorbrengen met de vrouw.
Had er al moeten zijn? Dat klinkt net alsof hij er niet is. Ben prima fit, 21% vetpercentage, 86kg. Veel benen getraind, en 100km fiets ik eenvoudig. En dat de basis goed is merkte ik na de winter in Excel. En ook bijv. met Grip, kon aan 't eind nog lekker meerijden.quote:Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.
Skin grows back, is de fiets heel?quote:Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.
Vandaag 21e in criterium met 115 man. Startte achteraan. Eerste 10 rondes vol om alle gelosten geramd om naar voren te komen, daar aangekomen ff gas eraf. 20 rondes voor einde gingen ze voor me liggen en lag ik erbij. Gelukkig zonder erg op een paar schaafplekken na. Rondevergoeding en weer aangesloten. Laatste 5 rondes was beste er wel af. Was een taaie sessie.
[ afbeelding ]
Ah, leuk. Gerrit gaat niet mee, last van z'n hart. Jos Wolfkamp rijdt wel mee.quote:Op maandag 6 april 2015 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook. Nadeel van de Grangiro is dat daar een etappe van 170 km in zit. Dat vond ik wat overkill (zat er in het verleden ook altijd in, en toen overleefde ik het altijd wel, maar ik word ook wat ouder).
Gaat overigens wel flink hard daar altijd.
Balen van/voor Gerrit.quote:Op maandag 6 april 2015 21:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, leuk. Gerrit gaat niet mee, last van z'n hart. Jos Wolfkamp rijdt wel mee.
Volgens mij start de M 15 minuten voor de G, dus de G haalt de M in?
Heb je al eerder de M gedaan?quote:Op maandag 6 april 2015 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Balen van/voor Gerrit.
Je kunt er wel vanuit gaan dat de G de M inhaalt, tenzij de splitsing al redelijk vroeg is.
Dat kan wel onhandige situaties opleveren.
quote:Op maandag 6 april 2015 21:35 schreef Oksel het volgende:
Ja, die soigneefactor, waar staat die op die site Biz?
Hoog.quote:Op maandag 6 april 2015 21:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
dus dit jaar voor 't eerst de M? Hoe verwacht je 't niveau?
Je hoort mij dat niet zeggen. Maar dit weekend wel of niet fietsen zou niks uitmaken. Je basis is dus prima, nergens om druk over te maken.quote:Op maandag 6 april 2015 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had er al moeten zijn? Dat klinkt net alsof hij er niet is. Ben prima fit, 21% vetpercentage, 86kg. Veel benen getraind, en 100km fiets ik eenvoudig. En dat de basis goed is merkte ik na de winter in Excel. En ook bijv. met Grip, kon aan 't eind nog lekker meerijden.
Deze giro is niet het moment dat ik op m'n best wil zijn, zie 't meer als een leuke oefenweek met leuke ritjes. Ze zijn te kort om dood op te gaan, dus zie 't met goede moed tegemoet. De sportful giro is m'n hoofddoel.
Waarom zou je als goede fietser bij de M mee doen als er een G is? Dat snap ik dus echt niet. Hoeveel man starten er ongeveer aan de M? Enig idee?quote:Op maandag 6 april 2015 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoog.
Veel italiaanse cycloteams aan de start, ook bij de M. Aan de M doen meer mee dan aan de G. Ik verwacht ongeveer halverwege te zitten, maar kan ook nog tegenvallen.
Okay schatje, dankjequote:Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoort mij dat niet zeggen. Maar dit weekend wel of niet fietsen zou niks uitmaken. Je basis is dus prima, nergens om druk over te maken.
Omdat de afstand korter is.quote:Op maandag 6 april 2015 21:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom zou je als goede fietser bij de M mee doen als er een G is? Dat snap ik dus echt niet. Hoeveel man starten er ongeveer aan de M? Enig idee?
Echt? Oh. Door hoge tempo / tempowisselingen? Drukte? Chaos?quote:Op maandag 6 april 2015 21:57 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe ploeggenoten reden alle voorjaars trainingskoersen uit, maar hadden vandaag geen schijn van kans in 1e criterium. Vlogen er 1 voor 1 in de eerste rondes af. Toch heel wat anders..
Fiets niks mee.. Alleen rubber van een shifter beetje beschadigd.quote:Op maandag 6 april 2015 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Skin grows back, is de fiets heel?
Als je als goede renner de M doet ben je oprecht een Mietje..quote:Op maandag 6 april 2015 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de afstand korter is.
Ik denk ongeveer 300-400.
quote:
Wanneer kom je aan?quote:Op maandag 6 april 2015 21:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als je als goede renner de M doet ben je oprecht een Mietje..Nouja, wordt sowieso leuk. Ben erg benieuwd. Je herkent m'n Bianchi wel
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1quote:Op maandag 6 april 2015 21:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Echt? Oh. Door hoge tempo / tempowisselingen? Drukte? Chaos?
Zelfde vlucht. En je vlucht is dus later.. check maar. Je vliegt om 0830 ofzo, met tussenlanding in Berlijn. Is veranderd. Graag gedaanquote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer kom je aan?
Ik vlieg volgende week donderdagochtend (om 06:20)van Düsseldorf.
Klinkt zwaar inderdaad. Dan moet je echt goed voorin zitten. Ik zou er inderdaad binnen 20 minuten afmoeten, veel te hoog in m'n HF daardoor.quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1
Air Berlin AB8844 Düsseldorf-Olbia, abflug 06:20, ankunft 08:25quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zelfde vlucht. En je vlucht is dus later.. check maar. Je vliet om 0830 ofzo, met tussenlanding in Berlijn.
Ja, ik ook.quote:Op maandag 6 april 2015 22:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Air Berlin AB8844 Düsseldorf-Olbia, abflug 06:20, ankunft 08:25
Ik heb een maand of wat geleden een mail gekregen met nieuwe vluchttijden, en dat wat ik boven postte, is wat daarin stond.quote:Op maandag 6 april 2015 22:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Log maar eens in via Air Berlin, dan zie je de nieuwe tijden. schijnbaar. Is mij verteld.
Don't shoot the messenger..quote:Op maandag 6 april 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb een maand of wat geleden een mail gekregen met nieuwe vluchttijden, en dat wat ik boven postte, is wat daarin stond.
Je hebt gelijk, als ik inlog staat wat jij postte.quote:
Check die naafs, zo nep as can bequote:Op maandag 6 april 2015 22:24 schreef Oksel het volgende:
Kano!!!
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Wel ff checken dat ze echt zijn.
Dat laatstequote:Op maandag 6 april 2015 21:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Handig, dan wordt je er tenminste soignee afgereden in de afdaling, omdat ze minder fijn sturen dan je Eastons.
Alhoewel, kunnen de meesten die de AGR rijden totaal niet sturen, dus de kans dat dit gebeurt is ook weer niet zo groot.
Mijn naam er ook even onder gezet?quote:Op maandag 6 april 2015 22:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb ze gemaild dat ik dit geen stijl vind
Vond de kleuren inderdaad al wat vreemd aandoen.quote:Op maandag 6 april 2015 22:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Check die naafs, zo nep as can be
Mensen die nepperds verkopen op mp
Nepperds
Marktplaats
Mensen
In een omloopje kan je een beroerde bocht wat makkelijker corrigeren idd. Knap gereden Patty!quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1
Deze zijn wat voor jou. 948 gram voor de complete set: https://www.bike-componen(...)-Laufradsatz-p32933/quote:Op maandag 6 april 2015 22:29 schreef Oksel het volgende:
Dit ziet er ook wel aardig uit:
http://www.bakkerracingpr(...)usc-black-label.html
Relatief licht, goede lagers, G3 spaakpatroon moet je van houden. En natuurlijk Campa.
Heb em ook gereden, mocht vooraan starten, kon het bijhouden, maar merkte dat ik op het lange rechte stuk niet explosief genoeg was om meteen na de bocht in het wiel te blijven zitten. Moest dus elke keer gaatje laten vallen en dit dan over de lengte van de hele strook dichtrijden, frustrerend. Hierdoor was het te zwaar voor mij, na 50 minuten moest ik eraf. De andere bochten waren wel lekker, ruim voor bocht gaatje laten vallen, net voor de bocht nog ff goed aanzetten en dan lekker rustig in het wiel na de bocht.quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1
Het kan altijd beter , ik heb je natuurlijk maar 1x echt zien fietsen , maar toen was je inderdaad taai genoeg.quote:Op maandag 6 april 2015 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had er al moeten zijn? Dat klinkt net alsof hij er niet is. Ben prima fit, 21% vetpercentage, 86kg. Veel benen getraind, en 100km fiets ik eenvoudig. En dat de basis goed is merkte ik na de winter in Excel. En ook bijv. met Grip, kon aan 't eind nog lekker meerijden.
Deze giro is niet het moment dat ik op m'n best wil zijn, zie 't meer als een leuke oefenweek met leuke ritjes. Ze zijn te kort om dood op te gaan, dus zie 't met goede moed tegemoet. De sportful giro is m'n hoofddoel.
Bijzonder triest wel, hij heeft iets van 4 wielsets te koop en wat sturen.quote:Op maandag 6 april 2015 22:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Check die naafs, zo nep as can be
Mensen die nepperds verkopen op mp
Nepperds
Marktplaats
Mensen
Het grootste verschil wat ik uit de tool gehaald krijg bij 40 km/h gemiddeld over 40 km, is 1:25. Het verschil tussen de HED stinger disc en de Mavic Box Wheel. Dat dan als je in een driehoeksvorm je rondje zou rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens die site zou het verschil tussen zonda's en de beste wielen (HED-3, dus een trispoke TT/triathlon wiel) 24 seconden zijn op 1 uur lang 40 km/uur fietsen. Dat is 0.7%
Met 45 km/uur is het 23 seconden en 50 km/uur 25 seconden.
Zouden die verschillen echt zo dicht bij elkaar liggen?
HED H3 Zipp 01:48 44quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het grootste verschil wat ik uit de tool gehaald krijg bij 40 km/h gemiddeld over 40 km, is 1:25. Het verschil tussen de HED stinger disc en de Mavic Box Wheel. Dat dan als je in een driehoeksvorm je rondje zou rijden.
Uit deze data blijkt gewoon dat het inderdaad bijna niet uitmaakt welke wielen je er onder monteert in groepsverband. Alleen bij een individuele timetrail is de wielkeuze belangrijk.
Gelukkig maar dat de berijder van de fiets ook nog een verschil uitmaakt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HED H3 Zipp 01:48 44
HED H3 HED 01:08 27
HED H3 Bontrager 01:37 39
Dus 3 keer hetzelfde wiel, 3 verschillende databases en flinke verschillen.
maw, het is maar net hoe je test.
Wat ik echt grappig vond was dat er niet een meest aero helm is (bij een TT houding). Door de houding is de ene helm meer geschikt voor de ene berijder en de andere helm meer geschikt voor de ander.quote:
quote:In the end, if you’re the kind of rider who looks for tiny incremental improvements in
the performance of your kit, you should focus on finding the lightest rims rather than the lightest overall wheel. Or you could just do what the rest of us do, and go for the ones that look the coolest.
Veel pros hebben aan het begin ook moeite met Aero tt helm. Je moet echt 50 minuten vooruit blijven kijken , kijk naar je stuur en het is alsof je de remparachute activeertquote:Op dinsdag 7 april 2015 08:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ik echt grappig vond was dat er niet een meest aero helm is (bij een TT houding). Door de houding is de ene helm meer geschikt voor de ene berijder en de andere helm meer geschikt voor de ander.
De huidige TT helmen zijn ook allemaal korter dan vroeger volgens mij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Veel pros hebben aan het begin ook moeite met Aero tt helm. Je moet echt 50 minuten vooruit blijven kijken , kijk naar je stuur en het is alsof je de remparachute activeert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb die MP wieltjes bij ffwd even onder de aandacht gebracht. ben benieuwd hoe lang ze er nog staan.
dat iemand een keer nepperts koop zal me een worst wezen, ben zelf ook niet heilig.
maar dit is gewoon oplichting
[ Bericht 56% gewijzigd door dop op 07-04-2015 09:11:06 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Wat gaan die doen aan de vlucht van wombcat dan?quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:54 schreef dop het volgende:
[..]
heb het ook bij ffwd even onder de aandacht gebracht. ben benieuwd hoe lang ze er nog staan.
Ik had ook al met die gast gemaild met de vraag welke assen gebruikt zijn in de wielenquote:Op dinsdag 7 april 2015 08:54 schreef dop het volgende:
[..]
heb het ook bij ffwd even onder de aandacht gebracht. ben benieuwd hoe lang ze er nog staan.
http://www.carbonxsports.(...)ess-br-xhb00702.htmlquote:Op dinsdag 7 april 2015 09:03 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik had ook al met die gast gemaild met de vraag welke assen gebruikt zijn in de wielenDie stuurtjes die hij verkoopt zijn ook nep, rechtstreeks van Aliexpress.
Jep. Dat is zodat je makkelijk naar beneden kan kijkenquote:Op dinsdag 7 april 2015 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De huidige TT helmen zijn ook allemaal korter dan vroeger volgens mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten ze maar niet zo hard rijden in de laatste 500 meter. Zelf schuld. Kutwielrenners.quote:Op dinsdag 7 april 2015 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)are-val-stetina.html
Effe een pion erop en dan rijd er niemand meer tegenaan
Ik gaf enkel aan dat dat weekend wel of niet fietsen geen enkele invloed zal hebben. De basis had er al moeten zijn, en oksel geeft aan dat die er is. Prima toch. Stel hem enkel gerust dat niet erg is dat hij nu rust pakt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:14 schreef dop het volgende:
[..]
Het kan altijd beter , ik heb je natuurlijk maar 1x echt zien fietsen , maar toen was je inderdaad taai genoeg.
Patroon je moet soms ff bedenken dat dit recreatiefwielrennen is.
krijg het gevoel dat er ergens wat oud zeer zit dat mee speelt in je reactie's op Oksel.
Oksel kan aardig uit de voeten en gaat hopelijk een hoop lol hebben in zijn Giro.
en dan die achterlijk hoge voetbalsokken... samen met die rare broekspijppjes.... nopequote:Op maandag 6 april 2015 22:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ketting op het binnenblad, veel te lang ventiel voor, bidon in de houder, kerel staat erbij te kijken alsof ie net in zn broek heeft gepoept, en zn ene broekspijp zit hoger dan zn andere.
En wie gaat er nou in hemelsnaam op een bochtige bosweg midden op de weg staan. Zometeen komt er een auto een beetje sportief aangereden, en die walst je zo plat.
Het vreemde is dat het wel lijkt alsof het hoort, die kortere broekspijpquote:Op maandag 6 april 2015 22:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ketting op het binnenblad, veel te lang ventiel voor, bidon in de houder, kerel staat erbij te kijken alsof ie net in zn broek heeft gepoept, en zn ene broekspijp zit hoger dan zn andere.
En wie gaat er nou in hemelsnaam op een bochtige bosweg midden op de weg staan. Zometeen komt er een auto een beetje sportief aangereden, en die walst je zo plat.
Ik had dat ook op een gegeven moment. Niet kunnen oplossen, nu doe ik het altijd op jouw manier.quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef the_critic het volgende:
is er iets veranderd in de upload van strava? Normaal hing ik de garmin eraan.. en dan zocht ie zelf direct naar nieuwe ritjes. Nu moest ik zelf in de directory van de garmin opzoek naar de ritjes om ze te selecteren..
Heb ik ook. Sowieso is strava kut in chrome, krijg constant een foutmeldingen. Tegenwoordig doe ik strava in internet explorerquote:Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef the_critic het volgende:
is er iets veranderd in de upload van strava? Normaal hing ik de garmin eraan.. en dan zocht ie zelf direct naar nieuwe ritjes. Nu moest ik zelf in de directory van de garmin opzoek naar de ritjes om ze te selecteren..
fijn dat het dus iig niet aan mij ligt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ook. Sowieso is strava kut in chrome, krijg constant een foutmeldingen. Tegenwoordig doe ik strava in internet exploreren de rest het browsen in chrome.
Je kan toch ook garminconnect aan strava koppelen? Denk dat ik dat dan ga doen. Synchroniseren vind ik fijner dat zelf uploaden. Ook voor de dagen dat ik vergeet te uploadenquote:Op dinsdag 7 april 2015 10:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
fijn dat het dus iig niet aan mij ligt.
eerder was Chome juist makkelijker... kon je meerdere ritjes selecteren en bij IE maar 1.. nu juist dus chrome minder... jammer
Geen last hier. Juist bij IE doet Strava het niet bij me...quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ook. Sowieso is strava kut in chrome, krijg constant een foutmeldingen. Tegenwoordig doe ik strava in internet exploreren de rest het browsen in chrome.
Het werkte op het laatst sowieso al minder bij mij toen ik ook af en toe ging uploaden van mn telefoon. Precies dezelfde rit maar op de garmin misschien paar seconden later uitgezet ging ie dan toch een 2e keer uploaden. Heel irritant.quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
fijn dat het dus iig niet aan mij ligt.
eerder was Chome juist makkelijker... kon je meerdere ritjes selecteren en bij IE maar 1.. nu juist dus chrome minder... jammer
Huh? Je logde dan een rit dubbel?quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het werkte op het laatst sowieso al minder bij mij toen ik ook af en toe ging uploaden van mn telefoon. Precies dezelfde rit maar op de garmin misschien paar seconden later uitgezet ging ie dan toch een 2e keer uploaden. Heel irritant.
Ja, Garmin logt automatisch natuurlijk, maar doe mn woon-werk ritjes altijd ook met telefoon. Als ik dat in t weekend upload deed van de garmin moest je alle woon-werk ritjes gaan verwijderenquote:
Hij had campagnolo?quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:54 schreef dop het volgende:
Klein rondje gedaan door de stad.
Zag zowaar een bakfietskoerier, hij was meer gesoineerd dan ik
dat niet witte bullit met shimano schijfremmen geloof ik, je kent hem wel!quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:54 schreef dop het volgende:
Volgens de verkoper zijn het DT180 naven, zal hem eens vragen om een detailfoto, want die DT180 naven zien er in de echte variant toch echt anders uit volgens mij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb die MP wieltjes bij ffwd even onder de aandacht gebracht. ben benieuwd hoe lang ze er nog staan.
dat iemand een keer nepperts koop zal me een worst wezen, ben zelf ook niet heilig.
maar dit is gewoon oplichting
gelul 100% zeker weten Novatec 271/372 die wielen schreeuwen aliexpress aan alle kantenquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens de verkoper zijn het DT180 naven, zal hem eens vragen om een detailfoto, want die DT180 naven zien er in de echte variant toch echt anders uit volgens mij..
Jup, ben benieuwd of ie nog reageert.. Vast nietquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:05 schreef dop het volgende:
[..]
gelul 100% zeker weten Novatec 271/372 die wielen schreeuwen aliexpress aan alle kanten
De naaf op foto 2 is een andere naaf dan die op foto 8.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:05 schreef dop het volgende:
[..]
gelul 100% zeker weten Novatec 271/372 die wielen schreeuwen aliexpress aan alle kanten
Heeft ook 2 verschillende naven op de foto's staan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens de verkoper zijn het DT180 naven, zal hem eens vragen om een detailfoto, want die DT180 naven zien er in de echte variant toch echt anders uit volgens mij..
foto 8 is andere naaf waar van ik niet gelijk kan zien wat het is (platte spaken andere foto's ronde)quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De naaf op foto 2 is een andere naaf dan die op foto 8.
Foto 2 lijkt inderdaad op novatec, die op foto 8 lijkt wel op DT.
Mijn internetspeurtocht leidt in de richting van Bitex rar12 achternaaf op de laatste foto.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:19 schreef dop het volgende:
[..]
foto 8 is andere naaf waar van ik niet gelijk kan zien wat het is (platte spaken andere foto's ronde)
maar bij the realdeal is de body zwart.
ook deze body heeft precies de kleur van een novatec naaf
True. Daarom zei ik ook "lijkt op". Het blijft gewoon namaak die hij doorverkoopt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:19 schreef dop het volgende:
[..]
foto 8 is andere naaf waar van ik niet gelijk kan zien wat het is (platte spaken andere foto's ronde)
maar bij the realdeal is de body zwart.
ook deze body heeft precies de kleur van een novatec naaf
op aliexpress zit er 90% novatec in en anders powerway, de laatste is denk powerway r13quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:20 schreef ratatat het volgende:
[..]
Mijn internetspeurtocht leidt in de richting van Bitex rar12 achternaaf op de laatste foto.
Foto 6 van die "dura ace" wielen. Gewoon een Novatec sticker. Heb 'm gemailed dat het een oplichter is. Wanneer ik in NL zou zijn, had ik een afspraak met 'm gemaakt.....quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De naaf op foto 2 is een andere naaf dan die op foto 8.
Foto 2 lijkt inderdaad op novatec, die op foto 8 lijkt wel op DT.
Treurig zegquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens de verkoper zijn het DT180 naven, zal hem eens vragen om een detailfoto, want die DT180 naven zien er in de echte variant toch echt anders uit volgens mij..
Dit is denk ik 1 van de vele hoor.quote:
Kom wel vaker "replica" advertenties tegen, maar meestal zijn verkopers nog wel zo "netjes" om er bij te vermelden dat het om namaak gaat. Deze dus niet.. Kwalquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is denk ik 1 van de vele hoor.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 08:54 schreef dop het volgende:
Goed werk. De halve wereld tuint erin. Weet jan de toerder veel. Ken ook iemand die op mp zonder te weten nep ffwd's kocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb die MP wieltjes bij ffwd even onder de aandacht gebracht. ben benieuwd hoe lang ze er nog staan.
dat iemand een keer nepperts koop zal me een worst wezen, ben zelf ook niet heilig.
maar dit is gewoon oplichting
jep en vaak gaat het dan om 1 enkel setje tegen een prijs waar van je weet dat ze spijt hebben van hun aankoop en er maar weer vanaf willenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:35 schreef iScream. het volgende:
[..]
Kom wel vaker "replica" advertenties tegen, maar meestal zijn verkopers nog wel zo "netjes" om er bij te vermelden dat het om namaak gaat. Deze dus niet.. Kwal
Je plaatjes al gecheckt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef muzas het volgende:
Sinds ik die nieuwe pedalen op mn fiets heb, heb ik daags na ritjes een enorm branderige pijn in mn rechter knie.... Alleen rechts....
Zadelhoogte heb ik gechecked en die moet gewoon goed zijn...
Heb natuurlijk nu ook een tijdje nieuwe schoenen (en dus daar plaatjes op gedaan), maar die had ik al vóór de pedalen en toen geen last.. Maar kan natuurlijk dat die klachten een soort van incubatietijd hadden zeg maar...
Waar moet ik naar kijken?
Zou best kunnen dat er door slijtage van je pedaal er meer speling op zat, waardoor je meer "bewegingsvrijheid" had en dus gemakkelijker in de voor jou juiste houding gingen. Bij nieuwe pedalen zit alles weer vaster, waardoor je wellicht nu pas merkt dat de plaatjes dus niet helemaal perfect staan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef muzas het volgende:
Sinds ik die nieuwe pedalen op mn fiets heb, heb ik daags na ritjes een enorm branderige pijn in mn rechter knie.... Alleen rechts....
Zadelhoogte heb ik gechecked en die moet gewoon goed zijn...
Heb natuurlijk nu ook een tijdje nieuwe schoenen (en dus daar plaatjes op gedaan), maar die had ik al vóór de pedalen en toen geen last.. Maar kan natuurlijk dat die klachten een soort van incubatietijd hadden zeg maar...
Waar moet ik naar kijken?
opspelende maniscus ?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef muzas het volgende:
Sinds ik die nieuwe pedalen op mn fiets heb, heb ik daags na ritjes een enorm branderige pijn in mn rechter knie.... Alleen rechts....
Zadelhoogte heb ik gechecked en die moet gewoon goed zijn...
Heb natuurlijk nu ook een tijdje nieuwe schoenen (en dus daar plaatjes op gedaan), maar die had ik al vóór de pedalen en toen geen last.. Maar kan natuurlijk dat die klachten een soort van incubatietijd hadden zeg maar...
Waar moet ik naar kijken?
Daar heb ik onwijs mee zitten kutten... heb nu de bal van mn voet wel waar die hoort... maar de laterale hoek zeg maar (toe in/out) ben ik nog niet helemaal uit.quote:
Asjeblieft niet zeg, ben net terug van een blessurequote:
In dikte ofzo? Dat doet me denken, die nieuwe schoenen hebben mss ook een wat dunnere of juist dikkere zool... Dus mss dan toch zadelhoogte? Maar zou zo'n marginaal verschil in zadelhoogte kniepijn kunnen veroorzaken?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:41 schreef Andyy het volgende:
Kan ook zijn dat de nieuwe pedalen een fractie verschillen
Ga ff naar de dok/fysio ermeequote:Op dinsdag 7 april 2015 13:44 schreef very het volgende:
Mensen...blessure(?)vraagje:
Gister voordat ik ging fietsen een beetje last net onder mijn knie (aan de buitenkant).
Misschien verkeerd gedraaid een keer dacht ik, dus ging gewoon lekker fietsen. Maar na een tijdje begin het wel steeds vervelender te worden. En vanmorgen was het helemaal kut na het slapen, al gaat het nu wel weer wat beter (maar ik zit dan ook de hele dag op mijn werk, dus dit kan bij de minste belasting weer anders zijn)
Nu dacht ik dat fietsen een redelijk blessurevrije sport was, dus wellicht komt het omdat ik met mijn #viesdikke lichaam ook wel eens ga hardlopen. Maar de laatste keer dat ik ging hardlopen/zwemmen was inmiddels alweer 6 dagen geleden, dus dat strookt dan ook niet helemaal, toch?
Maar ik vind dit ook wel een beetje eng. Want als ik google op de symptomen dan kom ik uit op een zogenaamde Osgood Schlatter knie, waarvan de remedie enkele maanden(!) rust is![]()
En dat kan natuurlijk niet, want deze adonis wil aankomende zomer niet meer zo #viesdik zijn en er komen allerlei leuke tochten aan. Overigens gaan ze er in dat artikel van uit dat je nog wel kan zwemmen/fietsen. Maar ja, hardlopen is ook leuk en een goede manier om van dat viesdikke af te komen
Ik weet nu dus niet precies wat ik heb, hoe het komt en wat ik nou het beste kan doen om er vanaf te komen.
Mocht hier iemand zijn die me denkt te kunnen helpen, ondanks het vage verhaal, dan hoor ik het graag
Overigens is het niet zozeer een branderig gevoel zoals Muzas omschrijft in zijn klacht. (ook toevallig)
Ik heb vroeger een schaats door mn knie gehad, dus ook altijd nog last van mijn knie als iets niet goed staat. Komt zeker wel precies als je er een beetje gevoelig voor bent!quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef muzas het volgende:
[..]
In dikte ofzo? Dat doet me denken, die nieuwe schoenen hebben mss ook een wat dunnere of juist dikkere zool... Dus mss dan toch zadelhoogte? Maar zou zo'n marginaal verschil in zadelhoogte kniepijn kunnen veroorzaken?
Sowieso vanavond maar es dat gedoe doen met zo'n loodlijntje van me knie naar pedaal.
Ik heb namelijk erg het idee dat het aan een houdingding ligt, is wel erg toevallig dat het nu ineens opkomt nu ik van schoenen/pedalen/plaatjes ben gewisseld.
Ja, ik heb er ook last van. Sinds een paar weken. Voelt nog steeds niet helemaal lekker..quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:44 schreef very het volgende:
Mensen...blessure(?)vraagje:
Gister voordat ik ging fietsen een beetje last net onder mijn knie (aan de buitenkant).
Misschien verkeerd gedraaid een keer dacht ik, dus ging gewoon lekker fietsen. Maar na een tijdje begin het wel steeds vervelender te worden. En vanmorgen was het helemaal kut na het slapen, al gaat het nu wel weer wat beter (maar ik zit dan ook de hele dag op mijn werk, dus dit kan bij de minste belasting weer anders zijn)
Nu dacht ik dat fietsen een redelijk blessurevrije sport was, dus wellicht komt het omdat ik met mijn #viesdikke lichaam ook wel eens ga hardlopen. Maar de laatste keer dat ik ging hardlopen/zwemmen was inmiddels alweer 6 dagen geleden, dus dat strookt dan ook niet helemaal, toch?
Maar ik vind dit ook wel een beetje eng. Want als ik google op de symptomen dan kom ik uit op een zogenaamde Osgood Schlatter knie, waarvan de remedie enkele maanden(!) rust is![]()
En dat kan natuurlijk niet, want deze adonis wil aankomende zomer niet meer zo #viesdik zijn en er komen allerlei leuke tochten aan. Overigens gaan ze er in dat artikel van uit dat je nog wel kan zwemmen/fietsen. Maar ja, hardlopen is ook leuk en een goede manier om van dat viesdikke af te komen
Ik weet nu dus niet precies wat ik heb, hoe het komt en wat ik nou het beste kan doen om er vanaf te komen.
Mocht hier iemand zijn die me denkt te kunnen helpen, ondanks het vage verhaal, dan hoor ik het graag
Overigens is het niet zozeer een branderig gevoel zoals Muzas omschrijft in zijn klacht. (ook toevallig)
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Ericr het volgende:
Zou hardlopen in ieder geval even altijd vermijden. Knie laten nakijken door dokter en paar rustige rondjes maken op de fiets.
dit dusquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Ja, ik heb er ook last van. Sinds een paar weken. Voelt nog steeds niet helemaal lekker..
quote:
Zal inderdaad eens naar een fysio gaan ofzo, want wil hier zsm weer vanaf.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Ericr het volgende:
Check in ieder geval even je zadelhoogte Ferry. Vorig jaar door onoplettendheid na wat sleutelen aan mijn fiets en verstellen zadelhoogte paar weken rond gereden met een zadel dat te laag stond. Na een paar weken vergelijkbare klachten die als sneeuw voor de zon verdwenen nadat ik mijn zadel weer op de goede hoogte had gezet.
Zou hardlopen in ieder geval even vermijden. Knie laten nakijken door dokter en paar rustige rondjes maken op de fiets.
Volgende keer even setje imbusjes meenemen, kun je wat aanklooien met je zadelhoogte en/of positie van je schoenplaatjes.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:02 schreef very het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zal inderdaad eens naar een fysio gaan ofzo, want wil hier zsm weer vanaf.
Zal ook de zadelhoogte eens nakijken
Heb ik altijd bij me, maar op zich voelt alles goed dus zou niet weten wat er fout zit of beter kanquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:09 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgende keer even setje imbusjes meenemen, kun je wat aanklooien met je zadelhoogte en/of positie van je schoenplaatjes.
Nu het net lekker weer begint te wordenquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Mocht je nu geblesseerd zijn en lang rust moeten houden very ga dan lekker bovenlijf trainen in de sportschool, boek je toch vooruitgang.
In den haag heb je toch ook wel van die billy openbare fitness dingen.quote:
Nee dank jequote:Op dinsdag 7 april 2015 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In den haag heb je toch ook wel van die billy openbare fitness dingen.
Lekker tussen de gucci tasjes aan de rekstok ja toch niks mis mee.
Met je Badman shirtquote:
Ik dacht dat ik dat aardig goed deed eigenlijkquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
had je maar beter moeten periodiseren.
Dat zal ook wel meevallen, maar ik wou juist NU gaan knallen nu het weer goed begint te worden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:23 schreef Ericr het volgende:
Komt goed Ferry, je knie is niet zomaar verrot.
Je reed 11 km zonder warming up zo intensief mogelijk toch?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:23 schreef very het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat aardig goed deed eigenlijk![]()
Ging sowieso niet elke dag hardlopen, minimaal een dag rust, maar meestal twee.
Combineer het met zwemmen, dat wel.
Ik moet eerst door het centrum, dus dat is mijn warming up, want zo hard gaat dat niet....dacht ikquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je reed 11 km zonder warming up zo intensief mogelijk toch?
Knal je een maandje later, niet gelijk er vanuit gaan dat het maanden gaat duren. Als het een beetje meezit komen er zeker nog 4 a 5 maanden waarin je kilometers kan maken en relatief mooi weer hebt. Als je nu een maandje uit de roulatie bent kan je bijvoorbeeld de tip van Kaasplankje volgen en wat gewichtstraining gaan doen. Als die knie een beetje meewerkt zou je zelfs nog wat beentraining kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:26 schreef very het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen, maar ik wou juist NU gaan knallen nu het weer goed begint te worden.
Zorgen dat ik op mijn paasbest ben voordat de tochten beginnen waar ik voor stond ingeschreven.
En als ik dan lees dat dit geintje maanden kan aanhouden dan maakt dat me goed zuur
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Knal je een maandje later, niet gelijk er vanuit gaan dat het maanden gaat duren. Als het een beetje meezit komen er zeker nog 4 a 5 maanden waarin je kilometers kan maken en relatief mooi weer hebt. Als je nu een maandje uit de roulatie bent kan je bijvoorbeeld de tip van Kaasplankje volgen en wat gewichtstraining gaan doen. Als die knie een beetje meewerkt zou je zelfs nog wat beentraining kunnen doen.
Is misschien juist wel intensief, ipv beetje steady rustig tempo steeds (vol?) optrekken bij stoplichten en kruistpunten en meteen weer in de remmen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:30 schreef very het volgende:
[..]
Ik moet eerst door het centrum, dus dat is mijn warming up, want zo hard gaat dat niet....dacht ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |