abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151447552
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:41 schreef Andyy het volgende:
Kan ook zijn dat de nieuwe pedalen een fractie verschillen
In dikte ofzo? Dat doet me denken, die nieuwe schoenen hebben mss ook een wat dunnere of juist dikkere zool... Dus mss dan toch zadelhoogte? Maar zou zo'n marginaal verschil in zadelhoogte kniepijn kunnen veroorzaken?

Sowieso vanavond maar es dat gedoe doen met zo'n loodlijntje van me knie naar pedaal.

Ik heb namelijk erg het idee dat het aan een houdingding ligt, is wel erg toevallig dat het nu ineens opkomt nu ik van schoenen/pedalen/plaatjes ben gewisseld.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:47:52 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_151447555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:44 schreef very het volgende:
Mensen...blessure(?)vraagje:
Gister voordat ik ging fietsen een beetje last net onder mijn knie (aan de buitenkant).
Misschien verkeerd gedraaid een keer dacht ik, dus ging gewoon lekker fietsen. Maar na een tijdje begin het wel steeds vervelender te worden. En vanmorgen was het helemaal kut na het slapen, al gaat het nu wel weer wat beter (maar ik zit dan ook de hele dag op mijn werk, dus dit kan bij de minste belasting weer anders zijn)

Nu dacht ik dat fietsen een redelijk blessurevrije sport was, dus wellicht komt het omdat ik met mijn #viesdikke lichaam ook wel eens ga hardlopen. Maar de laatste keer dat ik ging hardlopen/zwemmen was inmiddels alweer 6 dagen geleden, dus dat strookt dan ook niet helemaal, toch?

Maar ik vind dit ook wel een beetje eng. Want als ik google op de symptomen dan kom ik uit op een zogenaamde Osgood Schlatter knie, waarvan de remedie enkele maanden(!) rust is :(
En dat kan natuurlijk niet, want deze adonis wil aankomende zomer niet meer zo #viesdik zijn en er komen allerlei leuke tochten aan. Overigens gaan ze er in dat artikel van uit dat je nog wel kan zwemmen/fietsen. Maar ja, hardlopen is ook leuk en een goede manier om van dat viesdikke af te komen :{

Ik weet nu dus niet precies wat ik heb, hoe het komt en wat ik nou het beste kan doen om er vanaf te komen.

Mocht hier iemand zijn die me denkt te kunnen helpen, ondanks het vage verhaal, dan hoor ik het graag :Y

Overigens is het niet zozeer een branderig gevoel zoals Muzas omschrijft in zijn klacht. (ook toevallig)
Ga ff naar de dok/fysio ermee
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:50:57 #278
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_151447654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef muzas het volgende:

[..]

In dikte ofzo? Dat doet me denken, die nieuwe schoenen hebben mss ook een wat dunnere of juist dikkere zool... Dus mss dan toch zadelhoogte? Maar zou zo'n marginaal verschil in zadelhoogte kniepijn kunnen veroorzaken?

Sowieso vanavond maar es dat gedoe doen met zo'n loodlijntje van me knie naar pedaal.

Ik heb namelijk erg het idee dat het aan een houdingding ligt, is wel erg toevallig dat het nu ineens opkomt nu ik van schoenen/pedalen/plaatjes ben gewisseld.
Ik heb vroeger een schaats door mn knie gehad, dus ook altijd nog last van mijn knie als iets niet goed staat. Komt zeker wel precies als je er een beetje gevoelig voor bent!
pi_151447708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:44 schreef very het volgende:
Mensen...blessure(?)vraagje:
Gister voordat ik ging fietsen een beetje last net onder mijn knie (aan de buitenkant).
Misschien verkeerd gedraaid een keer dacht ik, dus ging gewoon lekker fietsen. Maar na een tijdje begin het wel steeds vervelender te worden. En vanmorgen was het helemaal kut na het slapen, al gaat het nu wel weer wat beter (maar ik zit dan ook de hele dag op mijn werk, dus dit kan bij de minste belasting weer anders zijn)

Nu dacht ik dat fietsen een redelijk blessurevrije sport was, dus wellicht komt het omdat ik met mijn #viesdikke lichaam ook wel eens ga hardlopen. Maar de laatste keer dat ik ging hardlopen/zwemmen was inmiddels alweer 6 dagen geleden, dus dat strookt dan ook niet helemaal, toch?

Maar ik vind dit ook wel een beetje eng. Want als ik google op de symptomen dan kom ik uit op een zogenaamde Osgood Schlatter knie, waarvan de remedie enkele maanden(!) rust is :(
En dat kan natuurlijk niet, want deze adonis wil aankomende zomer niet meer zo #viesdik zijn en er komen allerlei leuke tochten aan. Overigens gaan ze er in dat artikel van uit dat je nog wel kan zwemmen/fietsen. Maar ja, hardlopen is ook leuk en een goede manier om van dat viesdikke af te komen :{

Ik weet nu dus niet precies wat ik heb, hoe het komt en wat ik nou het beste kan doen om er vanaf te komen.

Mocht hier iemand zijn die me denkt te kunnen helpen, ondanks het vage verhaal, dan hoor ik het graag :Y

Overigens is het niet zozeer een branderig gevoel zoals Muzas omschrijft in zijn klacht. (ook toevallig)
Ja, ik heb er ook last van. Sinds een paar weken. Voelt nog steeds niet helemaal lekker..
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:53:51 #280
40566 Ericr
Livewrong
pi_151447738
Check in ieder geval even je zadelhoogte Ferry. Vorig jaar door onoplettendheid na wat sleutelen aan mijn fiets en verstellen zadelhoogte paar weken rond gereden met een zadel dat te laag stond. Na een paar weken vergelijkbare klachten die als sneeuw voor de zon verdwenen nadat ik mijn zadel weer op de goede hoogte had gezet.

Zou hardlopen in ieder geval even vermijden. Knie laten nakijken door dokter en paar rustige rondjes maken op de fiets.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:55:03 #281
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_151447766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Ericr het volgende:
Zou hardlopen in ieder geval even altijd vermijden. Knie laten nakijken door dokter en paar rustige rondjes maken op de fiets.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:59:20 #282
545 dop
:copyright: dop
pi_151447880
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef iScream. het volgende:

[..]

dit dus ^O^ hardlopen is gay en vet slecht voor je.
ik maak er een grapje van , maar als wielrenner ben je extra blesure gevoelig als het om hardlopen gaat.
je hebt de conditie van een paard maar belast wel heel andere spieren, dus veel grotere kans op overbelasting
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_151447975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook last van. Sinds een paar weken. Voelt nog steeds niet helemaal lekker..
:'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ga ff naar de dok/fysio ermee
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Ericr het volgende:
Check in ieder geval even je zadelhoogte Ferry. Vorig jaar door onoplettendheid na wat sleutelen aan mijn fiets en verstellen zadelhoogte paar weken rond gereden met een zadel dat te laag stond. Na een paar weken vergelijkbare klachten die als sneeuw voor de zon verdwenen nadat ik mijn zadel weer op de goede hoogte had gezet.

Zou hardlopen in ieder geval even vermijden. Knie laten nakijken door dokter en paar rustige rondjes maken op de fiets.
Zal inderdaad eens naar een fysio gaan ofzo, want wil hier zsm weer vanaf.
Zal ook de zadelhoogte eens nakijken
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:09:40 #284
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_151448194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:02 schreef very het volgende:

[..]

:'(

[..]

[..]

Zal inderdaad eens naar een fysio gaan ofzo, want wil hier zsm weer vanaf.
Zal ook de zadelhoogte eens nakijken
Volgende keer even setje imbusjes meenemen, kun je wat aanklooien met je zadelhoogte en/of positie van je schoenplaatjes.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:13:21 #285
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_151448304
Mocht je nu geblesseerd zijn en lang rust moeten houden very ga dan lekker bovenlijf trainen in de sportschool, boek je toch vooruitgang.
pi_151448326
Hardlopen :')
pi_151448382
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:09 schreef iScream. het volgende:

[..]

Volgende keer even setje imbusjes meenemen, kun je wat aanklooien met je zadelhoogte en/of positie van je schoenplaatjes.

Heb ik altijd bij me, maar op zich voelt alles goed dus zou niet weten wat er fout zit of beter kan :{
People assume too much.
pi_151448390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Mocht je nu geblesseerd zijn en lang rust moeten houden very ga dan lekker bovenlijf trainen in de sportschool, boek je toch vooruitgang.
Nu het net lekker weer begint te worden :(
People assume too much.
pi_151448472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:16 schreef very het volgende:

[..]

In den haag heb je toch ook wel van die billy openbare fitness dingen.

Lekker tussen de gucci tasjes aan de rekstok ja toch niks mis mee.
pi_151448484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In den haag heb je toch ook wel van die billy openbare fitness dingen.

Lekker tussen de gucci tasjes aan de rekstok ja toch niks mis mee.
Nee dank je
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:21:43 #291
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_151448528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:16 schreef very het volgende:

[..]

had je maar beter moeten periodiseren.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:22:47 #292
545 dop
:copyright: dop
pi_151448554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:20 schreef very het volgende:

[..]

Nee dank je
Met je Badman shirt :) je zou niet opvallen ~O>
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_151448582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

had je maar beter moeten periodiseren.
Ik dacht dat ik dat aardig goed deed eigenlijk :{
Ging sowieso niet elke dag hardlopen, minimaal een dag rust, maar meestal twee.
Combineer het met zwemmen, dat wel.
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:23:59 #294
40566 Ericr
Livewrong
pi_151448592
Komt goed Ferry, je knie is niet zomaar verrot.
pi_151448648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:23 schreef Ericr het volgende:
Komt goed Ferry, je knie is niet zomaar verrot.
Dat zal ook wel meevallen, maar ik wou juist NU gaan knallen nu het weer goed begint te worden.
Zorgen dat ik op mijn paasbest ben voordat de tochten beginnen waar ik voor stond ingeschreven.

En als ik dan lees dat dit geintje maanden kan aanhouden dan maakt dat me goed zuur :{
People assume too much.
pi_151448692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:23 schreef very het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat aardig goed deed eigenlijk :{
Ging sowieso niet elke dag hardlopen, minimaal een dag rust, maar meestal twee.
Combineer het met zwemmen, dat wel.
Je reed 11 km zonder warming up zo intensief mogelijk toch?
pi_151448798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je reed 11 km zonder warming up zo intensief mogelijk toch?
Ik moet eerst door het centrum, dus dat is mijn warming up, want zo hard gaat dat niet....dacht ik :{
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:31:31 #298
40566 Ericr
Livewrong
pi_151448826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:26 schreef very het volgende:

[..]

Dat zal ook wel meevallen, maar ik wou juist NU gaan knallen nu het weer goed begint te worden.
Zorgen dat ik op mijn paasbest ben voordat de tochten beginnen waar ik voor stond ingeschreven.

En als ik dan lees dat dit geintje maanden kan aanhouden dan maakt dat me goed zuur :{
Knal je een maandje later, niet gelijk er vanuit gaan dat het maanden gaat duren. Als het een beetje meezit komen er zeker nog 4 a 5 maanden waarin je kilometers kan maken en relatief mooi weer hebt. Als je nu een maandje uit de roulatie bent kan je bijvoorbeeld de tip van Kaasplankje volgen en wat gewichtstraining gaan doen. Als die knie een beetje meewerkt zou je zelfs nog wat beentraining kunnen doen.
pi_151448958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Knal je een maandje later, niet gelijk er vanuit gaan dat het maanden gaat duren. Als het een beetje meezit komen er zeker nog 4 a 5 maanden waarin je kilometers kan maken en relatief mooi weer hebt. Als je nu een maandje uit de roulatie bent kan je bijvoorbeeld de tip van Kaasplankje volgen en wat gewichtstraining gaan doen. Als die knie een beetje meewerkt zou je zelfs nog wat beentraining kunnen doen.
Laten we het hopen
People assume too much.
pi_151448996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:30 schreef very het volgende:

[..]

Ik moet eerst door het centrum, dus dat is mijn warming up, want zo hard gaat dat niet....dacht ik :{
Is misschien juist wel intensief, ipv beetje steady rustig tempo steeds (vol?) optrekken bij stoplichten en kruistpunten en meteen weer in de remmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')