Omdat FFWD's relatief zwaar zijn en ik zelf lichtere wielen fijner vind tijdens het klimmen. Bij ffwd wielen heb ik het idee dat ik steeds weer de boel op gang moet trekkenquote:
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..quote:Op maandag 6 april 2015 13:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Omdat FFWD's relatief zwaar zijn en ik zelf lichtere wielen fijner vind tijdens het klimmen. Bij ffwd wielen heb ik het idee dat ik steeds weer de boel op gang moet trekken
Ik zou voor de shamals gaan.quote:Op maandag 6 april 2015 13:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.quote:Op maandag 6 april 2015 11:13 schreef DrNick het volgende:
[..]
Fiets bij het station, kwam ik terug, zadel weg
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.quote:Op maandag 6 april 2015 13:34 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik inderdaad pas ook. Maarja, als het slechts een idee is..
quote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.
Ja wie zet zijn koersfiets nou bij het station.quote:Op maandag 6 april 2015 15:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Sorry, maar daar heb ik echt 0,0% medelijden mee. Ook niet als de gehele fiets gestolen was.
Ben benieuwd hoe je aan die info komt.quote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.
Namelijk; Met een gemiddelde van 50 km/h over 40 km, zijn de FFWD's tussen de 4 en 10 seconden langzamer dan de Shamals.
Tussen de 4 en 13 seconden bij 40 km/h gemiddeld, en tussen de 7 en 19 seconden bij 30 km/h gemiddeld.
Toch heb ik altijd het idee dat ik met hoge velgen harder fietsquote:Op maandag 6 april 2015 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De FFWD's zijn gewoon een stukje langzamer, zowel bergop, als op het vlakke.
Namelijk; Met een gemiddelde van 50 km/h over 40 km, zijn de FFWD's tussen de 4 en 10 seconden langzamer dan de Shamals.
Tussen de 4 en 13 seconden bij 40 km/h gemiddeld, en tussen de 7 en 19 seconden bij 30 km/h gemiddeld.
Werd je gelost?quote:Op maandag 6 april 2015 17:31 schreef Leonos het volgende:
Vandaag ging mijn dinnetje mee op pad, slecht idee
Heb drie uurtjes met mijn vriendin gefietst, was topquote:Op maandag 6 april 2015 17:31 schreef Leonos het volgende:
Vandaag ging mijn dinnetje mee op pad, slecht idee
Heb lekker met Grip gefietst, ook in een vieze bui beland, tussendoor maar even opgewarmd bij mijn vader op de koffie en even naar de amateurs gekeken in de ronde van Waddinxveen.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
2,5 uurtjes in regen gefietst vandaag, maar viel mee gelukkig.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
Ja die ene met het rood wit groene pakkie won.quote:Op maandag 6 april 2015 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb lekker met Grip gefietst, ook in een vieze bui beland, tussendoor maar even opgewarmd bij mijn vader op de koffie en even naar de amateurs gekeken in de ronde van Waddinxveen.
Ligt eraan welke je hebt. Zijn hele studies naar gedaan.quote:Op maandag 6 april 2015 17:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Toch heb ik altijd het idee dat ik met hoge velgen harder fiets
Staat op die site wat ik iets eerder op de dag gelinkt heb.quote:Op maandag 6 april 2015 17:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je aan die info komt.
heb die gemist. Welke?quote:Op maandag 6 april 2015 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Staat op die site wat ik iets eerder op de dag gelinkt heb.
Daarquote:
quote:Op maandag 6 april 2015 09:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wellicht heb je hier wat aan?
http://www.cyclingpowerlab.com/ComponentAerodynamics.aspx
quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff samenvatting
ik snap er geen hol van
Het valt moeilijk samen te vatten. Maar als je uitgaat van de shamal, dan zijn alle tijden die je ziet de tijd die een andere velg langzamer of sneller zou zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff samenvatting
ik snap er geen hol van
Sponsoren, tussen de oren?quote:Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Oksel het volgende:
Zijn hoogtemeters meegenomen?
En waarom rijden profs met hoge wielen?
Weer de fout gemaakt om vanmorgen in kutweer met m'n vader te gaan fietsen.quote:Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef muzas het volgende:
Kutweer vanmorgen....
Prima weer vanmiddag...
Kleine 5 uur verder.
Omdat profs met hoge en lichte wielen rijden. De FFWD's komen erg slecht uit de tests. Bontrager en HED komen als beste uit de tests.quote:Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Oksel het volgende:
Zijn hoogtemeters meegenomen?
En waarom rijden profs met hoge wielen?
Profs rijden structureel 40+ en harder, dus hebben ze profijt van het aero voordeel wat hoge wielen bieden.quote:
wacht ff ik begin dit te begrijpen wat zijn die kolommen met graden?quote:Op maandag 6 april 2015 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het valt moeilijk samen te vatten. Maar als je uitgaat van de shamal, dan zijn alle tijden die je ziet de tijd die een andere velg langzamer of sneller zou zijn.
De FFWD's komen met wind van voren of achter slechter uit de test dan de shamal. Met zijwind is het andersom.
Yepquote:Op maandag 6 april 2015 20:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wacht ff ik begin dit te begrijpen wat zijn die kolommen met graden?
Is in de kolom time dif. alles wat negatief is sneller en positief langzamer?
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.quote:Op maandag 6 april 2015 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zie ik goed dat Campa Zonda's sneller zijn dan Shamals?
Voor Shamal en Zonda komen ze uit dezelfde database.quote:Op maandag 6 april 2015 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.
Klopt. Je ziet ook grote verschillen tussen de testen (met hetzelfde wiel), maar zolang je wielen vergelijkt die dezelfde test zijn doorlopen kun je het goed vergelijken.quote:Op maandag 6 april 2015 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ook dat de waardes uit verschillende databases komen dus of het vergelijkbaar is weet ik niet.
Ik heb er niet supergoed naar gekeken, zit mobiel.quote:Op maandag 6 april 2015 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor Shamal en Zonda komen ze uit dezelfde database.
Als ze maar volgens hetzelfde testprotocol getest hebben, maakt de database niet zoveel uit, lijkt me.
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.quote:
Welke moet je vertaald hebben?quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.
Echt super wetenschappelijk en ik heb het nog niet helemaal precies uitgezocht. De Engelse termen die gebruikt worden kan ik niet zo snel naar Nederlandse termen vertalen.
Maar het heeft te maken met drag en yaw angle en zulks.
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)quote:Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de stand van het wiel ten opzichte van de wind en hoeveel energie dat het kost om daar tegenin te gaan of zoiets.
Echt super wetenschappelijk en ik heb het nog niet helemaal precies uitgezocht. De Engelse termen die gebruikt worden kan ik niet zo snel naar Nederlandse termen vertalen.
Maar het heeft te maken met drag en yaw angle en zulks.
Het hele 'about' gedeelte over de drag en yaw angle, maar dan niet via Google translate. En verder probeer ik het te begrijpen, een vertaling alleen helpt daar niet bij.quote:
Ben je niet de enige. Ik ga daar morgen eens even goed voor zitten om dat uit te vogelen. Nu nog even een gezellig avondje met vrouwlief.quote:Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Snap nog steeds niet hoe ik die waardes moet lezen onder de kolommen 0 tot 20 graden.
Wie ben jij op strava?quote:Op maandag 6 april 2015 20:52 schreef quinoahipster het volgende:
Gewoon Rule #5 en rijden met je kutje!
Manmanman, lekker gefietst weer! Gisteren en zaterdag wat weinig gegeten vóór en tijdens, dat ga je wel merken, ik was gisteravond en af
En: bijna 1600km méér dan vorig jaar op deze datum
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rollen_(luchtvaart)quote:Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het hele 'about' gedeelte over de drag en yaw angle, maar dan niet via Google translate. En verder probeer ik het te begrijpen, een vertaling alleen helpt daar niet bij.
Gewoon op private zetten en op 31 december weer op public, dan zie niemand ze maar tellen de kilometers tenminste meequote:Op maandag 6 april 2015 21:08 schreef Andyy het volgende:
Ritjes met m'n vriendin log ik niet eens13 gemiddeld zou dat dan zijn
Als je dus volgens die snelheid/richting rijdt met de windrichting en snelheid die je hebt ingegeven.quote:Op maandag 6 april 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)
Hele snelle, ze geven mij namelijk moraalquote:Op maandag 6 april 2015 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je hebt. Zijn hele studies naar gedaan.
Feitelijk vind ik zulks wel onzin. Je gaat ook wel eens een bocht om. Ik merk dat m'n Eastons veel fijner sturen en aanzetten dan m'n Cosmics. Ik zou bergop altijd met m'n Eastons rijden. Behalve tijdens de AGR ofzo, dan zou ik voor de soigneefactor Cosmics stekenquote:Op maandag 6 april 2015 20:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus volgens de test is een fulcrum R7 slechts 2 seconden langzamer over 40km bij 185 Watt dan een Cosmic carbon SLR? (die heeft ddx volgens mij)
Handig, dan wordt je er tenminste soignee afgereden in de afdaling, omdat ze minder fijn sturen dan je Eastons.quote:Op maandag 6 april 2015 21:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Feitelijk vind ik zulks wel onzin. Je gaat ook wel eens een bocht om. Ik merk dat m'n Eastons veel fijner sturen en aanzetten dan m'n Cosmics. Ik zou bergop altijd met m'n Eastons rijden. Behalve tijdens de AGR ofzo, dan zou ik voor de soigneefactor Cosmics steken
Da's niet zo'n mooie voorbereiding idd.quote:Op maandag 6 april 2015 21:36 schreef Oksel het volgende:
Verdomme lig ik alweer ziek in bed, was dus verkouden (doorwerken, doorfietsen), nu zijn m'n holtes ontstoken. En niet m'n hol, maar m'n holtes. Dus da's een geluk bij een ongeluk. Nu een mix van ibuprofen, paracetemol en neusspray, dan moet ik over een weer weer fit zijn. Echt top, even nog weekendje trainen voor Sardinie.. NOT.
De medio, met de M van mietje.quote:Op maandag 6 april 2015 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's niet zo'n mooie voorbereiding idd.
Welke afstand doe je? Grangiro of mediogiro?
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 21:36 schreef Oksel het volgende:
Verdomme lig ik alweer ziek in bed, was dus verkouden (doorwerken, doorfietsen), nu zijn m'n holtes ontstoken. En niet m'n hol, maar m'n holtes. Dus da's een geluk bij een ongeluk. Nu een mix van ibuprofen, paracetemol en neusspray, dan moet ik over een weer weer fit zijn. Echt top, even nog weekendje trainen voor Sardinie.. NOT.
Ik ook. Nadeel van de Grangiro is dat daar een etappe van 170 km in zit. Dat vond ik wat overkill (zat er in het verleden ook altijd in, en toen overleefde ik het altijd wel, maar ik word ook wat ouder).quote:Op maandag 6 april 2015 21:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
De medio, met de M van mietje.
Eerste keer, dus dat eerst maar eens doen. Denk dat ik er daardoor meer lol in heb. En dan kan ik ook nog wat tijd doorbrengen met de vrouw.
Had er al moeten zijn? Dat klinkt net alsof hij er niet is. Ben prima fit, 21% vetpercentage, 86kg. Veel benen getraind, en 100km fiets ik eenvoudig. En dat de basis goed is merkte ik na de winter in Excel. En ook bijv. met Grip, kon aan 't eind nog lekker meerijden.quote:Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.
Skin grows back, is de fiets heel?quote:Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat weekend had het verschil ook niet meer gedaan. De basis had er al moeten zijn.
Vandaag 21e in criterium met 115 man. Startte achteraan. Eerste 10 rondes vol om alle gelosten geramd om naar voren te komen, daar aangekomen ff gas eraf. 20 rondes voor einde gingen ze voor me liggen en lag ik erbij. Gelukkig zonder erg op een paar schaafplekken na. Rondevergoeding en weer aangesloten. Laatste 5 rondes was beste er wel af. Was een taaie sessie.
[ afbeelding ]
Ah, leuk. Gerrit gaat niet mee, last van z'n hart. Jos Wolfkamp rijdt wel mee.quote:Op maandag 6 april 2015 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook. Nadeel van de Grangiro is dat daar een etappe van 170 km in zit. Dat vond ik wat overkill (zat er in het verleden ook altijd in, en toen overleefde ik het altijd wel, maar ik word ook wat ouder).
Gaat overigens wel flink hard daar altijd.
Balen van/voor Gerrit.quote:Op maandag 6 april 2015 21:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, leuk. Gerrit gaat niet mee, last van z'n hart. Jos Wolfkamp rijdt wel mee.
Volgens mij start de M 15 minuten voor de G, dus de G haalt de M in?
Heb je al eerder de M gedaan?quote:Op maandag 6 april 2015 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Balen van/voor Gerrit.
Je kunt er wel vanuit gaan dat de G de M inhaalt, tenzij de splitsing al redelijk vroeg is.
Dat kan wel onhandige situaties opleveren.
quote:Op maandag 6 april 2015 21:35 schreef Oksel het volgende:
Ja, die soigneefactor, waar staat die op die site Biz?
Hoog.quote:Op maandag 6 april 2015 21:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
dus dit jaar voor 't eerst de M? Hoe verwacht je 't niveau?
Je hoort mij dat niet zeggen. Maar dit weekend wel of niet fietsen zou niks uitmaken. Je basis is dus prima, nergens om druk over te maken.quote:Op maandag 6 april 2015 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had er al moeten zijn? Dat klinkt net alsof hij er niet is. Ben prima fit, 21% vetpercentage, 86kg. Veel benen getraind, en 100km fiets ik eenvoudig. En dat de basis goed is merkte ik na de winter in Excel. En ook bijv. met Grip, kon aan 't eind nog lekker meerijden.
Deze giro is niet het moment dat ik op m'n best wil zijn, zie 't meer als een leuke oefenweek met leuke ritjes. Ze zijn te kort om dood op te gaan, dus zie 't met goede moed tegemoet. De sportful giro is m'n hoofddoel.
Waarom zou je als goede fietser bij de M mee doen als er een G is? Dat snap ik dus echt niet. Hoeveel man starten er ongeveer aan de M? Enig idee?quote:Op maandag 6 april 2015 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoog.
Veel italiaanse cycloteams aan de start, ook bij de M. Aan de M doen meer mee dan aan de G. Ik verwacht ongeveer halverwege te zitten, maar kan ook nog tegenvallen.
Okay schatje, dankjequote:Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoort mij dat niet zeggen. Maar dit weekend wel of niet fietsen zou niks uitmaken. Je basis is dus prima, nergens om druk over te maken.
Omdat de afstand korter is.quote:Op maandag 6 april 2015 21:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom zou je als goede fietser bij de M mee doen als er een G is? Dat snap ik dus echt niet. Hoeveel man starten er ongeveer aan de M? Enig idee?
Echt? Oh. Door hoge tempo / tempowisselingen? Drukte? Chaos?quote:Op maandag 6 april 2015 21:57 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe ploeggenoten reden alle voorjaars trainingskoersen uit, maar hadden vandaag geen schijn van kans in 1e criterium. Vlogen er 1 voor 1 in de eerste rondes af. Toch heel wat anders..
Fiets niks mee.. Alleen rubber van een shifter beetje beschadigd.quote:Op maandag 6 april 2015 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Skin grows back, is de fiets heel?
Als je als goede renner de M doet ben je oprecht een Mietje..quote:Op maandag 6 april 2015 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de afstand korter is.
Ik denk ongeveer 300-400.
quote:
Wanneer kom je aan?quote:Op maandag 6 april 2015 21:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als je als goede renner de M doet ben je oprecht een Mietje..Nouja, wordt sowieso leuk. Ben erg benieuwd. Je herkent m'n Bianchi wel
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1quote:Op maandag 6 april 2015 21:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Echt? Oh. Door hoge tempo / tempowisselingen? Drukte? Chaos?
Zelfde vlucht. En je vlucht is dus later.. check maar. Je vliegt om 0830 ofzo, met tussenlanding in Berlijn. Is veranderd. Graag gedaanquote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer kom je aan?
Ik vlieg volgende week donderdagochtend (om 06:20)van Düsseldorf.
Klinkt zwaar inderdaad. Dan moet je echt goed voorin zitten. Ik zou er inderdaad binnen 20 minuten afmoeten, veel te hoog in m'n HF daardoor.quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Door al die haakse bochten moet je steess vol aanzetten. Als je dan de bocht vierkant doorgaat, moet je nog harder aanzetten. Gewoon veel zwaarder dan een rondje met doortrap bochten of omloop. Elke bocht weer is vol concentratie proberen zo goed mogelijk door te sturen. Net F1
Air Berlin AB8844 Düsseldorf-Olbia, abflug 06:20, ankunft 08:25quote:Op maandag 6 april 2015 22:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zelfde vlucht. En je vlucht is dus later.. check maar. Je vliet om 0830 ofzo, met tussenlanding in Berlijn.
Ja, ik ook.quote:Op maandag 6 april 2015 22:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Air Berlin AB8844 Düsseldorf-Olbia, abflug 06:20, ankunft 08:25
Ik heb een maand of wat geleden een mail gekregen met nieuwe vluchttijden, en dat wat ik boven postte, is wat daarin stond.quote:Op maandag 6 april 2015 22:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Log maar eens in via Air Berlin, dan zie je de nieuwe tijden. schijnbaar. Is mij verteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |