ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.
De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.
Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.
Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.
In plaats van elkaar voor de rechter te dagen, willen bedrijven als de NS, Connexxion en Veolia de handen ineenslaan in een nieuwe branchevereniging. Al houdt Arriva zich afzijdig.
De aanbieders in het openbaar vervoer onderhandelen in het geheim over de oprichting van een nieuwe, gezamenlijke branchevereniging. De nieuwe belangenclub moet de verstoorde verhoudingen binnen de sector herstellen en een einde maken aan de vele rechtszaken die de bedrijven tegen elkaar en tegen aanbestedende overheden voeren.
Dit melden betrokkenen aan de Volkskrant. Woordvoerders van de NS, Connexxion en Arriva bevestigen de geruchten, maar benadrukken dat de plannen nog weinig concreet zijn.
Het regent de laatste jaren rechtszaken in het openbaar vervoer. Vrijwel iedere aanbesteding of onderhandse concessieverlenging leidt tot confrontaties. Zo procederen Veolia en Arriva momenteel tegen de gunning van de ov-concessie Limburg aan NS-dochter Abellio. In het noorden loopt een rechtszaak van de regionale busvervoerders tegen de onderhandse verlenging van de concessie Groningen-Drenthe aan NS-dochter QBuzz. De nieuwe branchevereniging moet de onderlinge verhoudingen normaliseren.
Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt
Hij had kennelijk wel iets beters Dat kan he, is gewoon een vergelijking die je maakt. Je KUNT met een chip ook best prima functionerende systemen bouwen waar reizigers ook blij van worden. Je KUNT er ook een wangedrochtelijke teringzooi van maken, zoals hier gebeurd is
Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
Ja, er zijn ook andere sites. Geen idee welke als jij niet eerst vertelt waar je die offerte vandaan hebt.
En ja je kunt dit ook op het station doen. "Waarschijnlijk niet" op Geerdijk, "waarschijnlijk wel" op Praha Hl. N., "mogelijk" op alles daartussenin. Succes!
Op vrijdag 3 april 2015 17:09 schreef J.B. het volgende: Ik ben in Ottawa een Mexicaan tegengekomen die honderduit begon te vertellen over zijn bezoek aan Leiden, Den Haag, Delft en Amsterdam 10 jaar geleden. Hij vond het allemaal geweldig behalve de "strippencard" wat vooral een erg irritant werkte met zones in wat niet fatsoenlijk in de portemonnee paste. Ik vond het wel komisch dat een systeem wat veel mensen 'missen' en als fijner werd ervaren, door buitenlanders wordt vervloekt
De strippenkaart was voor buitenlanders een nachtmerrie.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 3 april 2015 17:45 schreef Drilboor het volgende: Hoe kan je het beste internationale treinkaarten kopen? Ik krijg net de offerte binnen van Praag Krakau en dat kost intotaal 86 euro, zijn er ook andere sites waar je dit kunt doen, of kun je dit ook op het station doen?
Bahn.de, Treinreiswinkel, loket van NS International op het station, desnoods probeer je het bij Voyages SNCF.
Kennen we deze al? http://www.maasoeverspoorweg.nl/ Hebben zo te zien in Barendrecht best een leuk materieelparkje waarmee ze op hun spoorbaantje rijden.
Is er morgen nog ergens iets "speciaals" op het spoor te beleven wat ik niet weet? Anders gaan we misschien morgen met de auto naar Noorderkempen en met de trein verder. Geen treinen Roosendaal-Antwerpen door werkzaamheden bij Kapellen.
[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 03-04-2015 20:07:17 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zat zoveel wazigheid in in zoetermeer. Heel de stad 1 zone, behalve de nieuwbouwwijk. Het stukje naar leidscheveen, was ook een zone op zichzelf. Je had dus een zone die alleen weiland was, waardoor je van de laatste halte in zoetermeer, naar de eerste halte buiten zoetermeer 4 strippen betaalde. En dan Laan v Noi dat de zonegrens was, waardoor je als je naar laan v noi ging, je 1 zone minder had dan als je laan v noi voorbij ging
Ik vond de strippenkaart maar een onduidelijk, onhandig systeem. De OV-chipkaart is niet perfect, maar in normaal gebruik vind ik het erg makkelijk. Zeker met automatisch opladen
Op vrijdag 3 april 2015 20:16 schreef James1988 het volgende: Ik vond de strippenkaart maar een onduidelijk, onhandig systeem. De OV-chipkaart is niet perfect, maar in normaal gebruik vind ik het erg makkelijk. Zeker met automatisch opladen
Fantastisch ding, je kon er slim gebruik van maken met overstap met treinen binnen Utrecht. Ook heerlijk fraudegevoelig btw .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Och, ik denk niet dat hij fraudegevoeliger was dan de e-tickets en de ov-chipkaart.
Je had er niks fancies voor nodig, labello en plakband gaf de amateurfraudeur twee powertools om dat kaartje te hackenbeplakken. Dat was het toch?
Tuurlijk, maar Praag - Budapest kan volgens mij al vanaf 39 euro, dus 86 voor Krakow - Praag vind ik dan een beetje overdreven http://czech-transport.com/index.php?id=596 geeft mij hem al voor 45
[ Bericht 11% gewijzigd door GlennQuagmire op 03-04-2015 20:47:55 ]
risico wat je ook loopt is dat het vertrekmoment steeds dichter bij komt en de prijzen plotseling hard gaan stijgen, en dan is het te laat. En betaal je de hoofdprijs, of kun je helemaal geen plek meer boeken. Sta je dan, met je bottenkluivers-intellect
Op vrijdag 3 april 2015 21:25 schreef greavy het volgende: Aanrijding met een persoon op de HSL tussen Rotterdam en Lage Zwaluwe. Treinverkeer (Thalys en ICd) is gestremd.
[..]
Dat moet haast wel pure zelfmoord zijn ... Ik verwacht dat hij/zij van een viaduct ofzo gesprongen is
Ja, dit kan niet anders zijn dan een zelfmoord. In 's-Gravendeel gaat de HSL dwars door weilanden: er zijn geen overwegen of perrons, een ongeluk lijkt me uitgesloten.
Je moest er inderdaad een hele kleine inspanning voor verrichten, dat is met de OV-chipkaart en de e-tickets toch niet heel anders?
Er zijn altijd nieuwe manieren te verzinnen om de regels te buigen. De chip die gebruikt wordt in de huidige ov-flopkaart is in ieder geval al weer gekraakt
België heeft er weer een grand travail inutile bij: enkele jaren terug heeft NMBS in Ottignies een gloednieuwe werkplaats laten bouwen voor het onderhoud van de Desiro's. Deze werkplaats is in 2013 opgeleverd, maar sindsdien is er nog geen trein geweest. Waarom? Omdat Infrabel de sporen pas in 2016 wil leggen.
Op vrijdag 3 april 2015 22:58 schreef James1988 het volgende: België heeft er weer een grand travail inutile bij: enkele jaren terug heeft NMBS in Ottignies een gloednieuwe werkplaats laten bouwen voor het onderhoud van de Desiro's. Deze werkplaats is in 2013 opgeleverd, maar sindsdien is er nog geen trein geweest. Waarom? Omdat Infrabel de sporen pas in 2016 wil leggen.
Waarheen precies? Ik wil ook wel. Heb wel zin om mijn noordelijkheidsrecord dit jaar nog een schop te geven, al staat het al vrij scherp ( al zeg ik het zelf)
Ja, dit kan niet anders zijn dan een zelfmoord. In 's-Gravendeel gaat de HSL dwars door weilanden: er zijn geen overwegen of perrons, een ongeluk lijkt me uitgesloten.
Waarheen precies? Ik wil ook wel. Heb wel zin om mijn noordelijkheidsrecord dit jaar nog een schop te geven, al staat het al vrij scherp ( al zeg ik het zelf)
Charleroi -> rygge kost 8 - 10 euro als je het goed boekt
EN DEVENTE R_ UTRECHT IS AL 11 EURO NOGWAT BEStAAN ER NOG SITES WAAR ET GOEKOPER KAN???
Charleroi en Rygge Fles dat vertik ik om van die aftanse plekken te vertrekken, gewoon Norwegian, netjes Schiphol - Oslo en toch maar 4-5 tientjes, beter .
Was op die dag 100 euro. Voor die 90 euro ga ik dan wel even moeilijk doen. Terug vliegt norwegian wel gewoon voor 22 euro naar schiphol
Ik waarschijnlijk vroeger ook hoor nu ligt het allemaal wat anders
Op vrijdag 3 april 2015 23:59 schreef Yreal het volgende: Maar kom nou fles, als je voor 8 euro van belgie naar noorwegen vliegt, dan is het toch fucking lame dat de bus naar het vliegveld al 5 euro is.
5 euro is ook niks, niet zeike.
En naar WAAR in Noorwegen? Rygge ben je nog nergens. Dan moet het allemaal nog beginnen.
En naar WAAR in Noorwegen? Rygge ben je nog nergens. Dan moet het allemaal nog beginnen.
Precies, Tromso - Amsterdam kan voor 91,40 btw, hoe je in Tromso komt is vers 2
Op vrijdag 3 april 2015 23:37 schreef Dr_Flash het volgende: Waarheen precies? Ik wil ook wel. Heb wel zin om mijn noordelijkheidsrecord dit jaar nog een schop te geven, al staat het al vrij scherp ( al zeg ik het zelf)
rygge is 59º22' noord. Dat is niet wat ik "vrij scherp" zou noemen, sorry
Ik wil dat echt wel een keer gaan proberen in september of zo
Gisteren vluchtje voor oktober naar PMI geboekt mevr. Bork kreeg het gisteren op haar heupen, met German Wings!
Da's wel knap om het fout te schrijven. "ll" is een "j" klank in het Spaans dat is te moeilijk voor Engelsen en die maken er Majorca van.
Op zaterdag 4 april 2015 00:09 schreef Yreal het volgende: Benieuwd of de mods zo komen zeuren dat we EN offtopic gaan, EN afkortingen gebruiken
Ja offtopic, je kan toch met zo'n pakketboot in 7 dagen ofzo naar het Noorden van Noorwegen, is dat niks, Fles?
Mods vertrouwen erop dat wij het zelf wel regelen, en dat doen we ook
Jullie wisten al dat er een stoomlocje en wat wagonnetjes on static display staan op Spitsbergen he? Daar wil ik ook graag eens heen
Spitsbergen That's a whole different ball game!
Op vrijdag 3 april 2015 23:59 schreef Yreal het volgende: Maar kom nou fles, als je voor 8 euro van belgie naar noorwegen vliegt, dan is het toch fucking lame dat de bus naar het vliegveld al 5 euro is.
Op zaterdag 4 april 2015 00:20 schreef Dr_Flash het volgende: Zuidelijker dan Dubai ben ik nog nooit geweest, dus dat is totaal niet spannend
Dan win ik net denk ik, San Cristobal de Las Casas, MEX.
Is Finnmark, vaste land boven de 70 graden, dat wilde je toch?
Ik ga nu maar Vikings kijken dat past nu er mooi bij .
Voor vliegtickets bedoel je? Ze hebben vaak groot geadverteerd op treinstations op die borden en zodoende heen ik wel es op hun site gekeken. Maar idd, wat een kut site, ik werd er niets wijzer uit.
Voor vliegtickets bedoel je? Ze hebben vaak groot geadverteerd op treinstations op die borden en zodoende heen ik wel es op hun site gekeken. Maar idd, wat een kut site, ik werd er niets wijzer uit.
Ryanair staat er niet op, maar dat komt omdat Ryanair een "mensen weten ons toch wel te vinden"-attitude heeft.
Geld is niet zo belangrijk. I kwil gewoon op een fatsoenlijk tijdstip aankomen en vertrekken, zonder achterlijke overstaps als 01:40 x 05:20 Oslo airport of zo.
Geld is niet zo belangrijk. I kwil gewoon op een fatsoenlijk tijdstip aankomen en vertrekken, zonder achterlijke overstaps als 01:40 x 05:20 Oslo airport of zo.
quote:
Op zaterdag 4 april 2015 01:14 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien zijn er wel comfortabele directe vluchten van Schiphol naar Trondheim of zo. Hotelletje daar, volgende ochtend BOEM etc
Wel fatsoenlijke tijden, maar kan vast wel goedkoper
AMS - TRD kan nog goedkoper. TRD - LYR kost wel flink knaken, maar okee. Weekje gruwelijkheid in Augustus gepland. Voor nog geen 1200 ballen inclusief hotel. Oh well, hotel in LYR. In TRD moet ik er nog 2 hotelletjes bij scoren.
Op zaterdag 4 april 2015 01:34 schreef Dr_Flash het volgende: AMS - TRD kan nog goedkoper. TRD - LYR kost wel flink knaken, maar okee. Weekje gruwelijkheid in Augustus gepland. Voor nog geen 1200 ballen inclusief hotel. Oh well, hotel in LYR. In TRD moet ik er nog 2 hotelletjes bij scoren.
Zo Fles, constructief bezig geweest nog vannacht toch Spitsbergen lekkere lange zomeravonden
Be sure to pick up the free Longyearbyen 78° North pamphlet (available at the airport and most lodges), which has a detailed map of the city and listings of all its facilities. Ook rechtstreeks naar Oslo lees ik. 78° North dat is bijna niet te verbeteren . Dit heeft ook wel iets: Some serve Svalbard specialties such as seal and whale, reindeer wraps and whale stir-fry Ah, nu komt de aapzeehond uit de mouw Svalbard's tax-free status makes alcohol a lot cheaper than on the mainland. In bars, the cost of a drink ends up being nearly the same (if not cheaper) as it would cost in cities such as New York or London. Of je moet ff naar Barentsburg. There is also a brewery here and what must be the world's rarest beer is served up in the hotel bar - at 20nkk, it is surely the cheapest brew in Scandinavia!
Perhaps more so than anywhere in the world, Longyearbyen is free from crime. The risk of being involved with any type of altercation or incident is practically nil, behalve
Veel voorpret maar alvast gewenst dan, zelfs ik heb er nu al plezier van .
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 04-04-2015 08:51:05 ]
Laatst had ik hier aangehaald over de Belgische Jeno en zijn vader, die wekelijks naar Antwerpen Centraal gaan, omdat Jeno autisme heeft? Hij vind de roltrappen daar machtig enzo. NMBS heeft inmiddels het ritje Thalys aangeboden, en gebeurt binnenkort. Ook heeft de vader een jaarkaart naar Antwerpen Centraal voor hem en zijn zoon gekregen.
Vooral die 24 uur zonlicht lijkt mij gaaf. Nog 11 weken.
Dat is toch behoorlijk doorpezen voor een week vakantie , veel plezier alvast .
nb: welke functie van maps is zo'n kaartje met die lijnen?
Hmm, ik doe denk ik iets verkeerds ik kan alleen maar toevoegen en wijzigen op maps van anderen .
Ik wil deze paasdagen een dagje antwerpen doen vanuit breda. Zijn werkzaamheden, dus je moet een bus naar noorderkempen pakken en dan vanaf daar de trein. Kan je voor dit stuk een kaartje kopen? Of moet je eentje via Roosendaal kopen ook al leg je totaal dat traject niet af op het laatste stukje na bij Antwerpen?
Voor bewerkingen moet u zich aanmelden met uw Google-account.
Dat ben ik, volgende week heb ik meer tijd, moet nu op pad, bedankt voor je hulp!
Godver, rijden er al minder sprinters tussen Amsterdam Centraal en Weesp, valt er ook nog een uit. Echt volgens mij jagen ze je bewust de auto in. En communicatie? Uiteraard niet, ik moet zelf in de app zien dat de trein niet rijdt Edit: alles vertrekt van spoor 2 op science park, gelukkig wees iemand aan de andere kant ons hier op want ook daar wordt uiteraard niks over gemeld
Heb nog wel kunnen lachen omdat iemand haar OV chip voor de ruiten van de poortjes hield
[ Bericht 19% gewijzigd door Viezze op 04-04-2015 14:21:04 ]
Op zaterdag 4 april 2015 08:37 schreef bork het volgende: Be sure to pick up the free Longyearbyen 78° North pamphlet (available at the airport and most lodges), which has a detailed map of the city and listings of all its facilities.
Op zaterdag 4 april 2015 15:21 schreef Dr_Flash het volgende: oh, rijdt er ineens een stoomtrein hier langs mijn neus. Had ik dat even EEN minuut eerder geweten....
Waarschijnlijk een overbrenging van de VSM voor Delden terug naar toen. www.dtnt.nl. die houden morgen en maandag pendelritten tussen Hengelo en Delden. ihkv 70 jaar bevrijding.
Op zaterdag 4 april 2015 12:07 schreef Hugo__Boss het volgende: Ik wil deze paasdagen een dagje antwerpen doen vanuit breda. Zijn werkzaamheden, dus je moet een bus naar noorderkempen pakken en dan vanaf daar de trein. Kan je voor dit stuk een kaartje kopen? Of moet je eentje via Roosendaal kopen ook al leg je totaal dat traject niet af op het laatste stukje na bij Antwerpen?
Hoe lang duurt dat al met al? Connexxion lijn 19 vanuit Breda is in een uurtje in Antwerpen-Linkeroever van waaruit je met de tram zo in het centrum staat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hoe lang duurt dat al met al? Connexxion lijn 19 vanuit Breda is in een uurtje in Antwerpen-Linkeroever van waaruit je met de tram zo in het centrum staat.
55 minuten. Die lijn 19 gaat pas tegen een uur of 12 voor het eerst dus niet heel handig. Maar volgens mij kan het niet, een kaartje via Noorderkempen.
55 minuten. Die lijn 19 gaat pas tegen een uur of 12 voor het eerst dus niet heel handig. Maar volgens mij kan het niet, een kaartje via Noorderkempen.
Als je een kaartje Breda - Noorderkempen koopt zal je waarschijnlijk de prijs voor Breda - Roosendaal - Antwerpen - Noorderkempen betalen.
Trouwens, ik zat net VIRM 9520 van Enschede naar Utrecht, en het was even wennen maar ik hoorde weer het gepiep van de tractie-installatie.. Iemand enig idee? Deurtje niet goed dichtgedaan van kast er omheen?
Op zaterdag 4 april 2015 16:10 schreef b2py het volgende: Trouwens, ik zat net VIRM 9520 van Enschede naar Utrecht, en het was even wennen maar ik hoorde weer het gepiep van de tractie-installatie.. Iemand enig idee? Deurtje niet goed dichtgedaan van kast er omheen?
stappenplan om dit op te lossen: 1. Zet de trein stil 2. Evacueer de trein 3. Steek de trein in de fik op meerdere plekken tegelijk 4. Wacht zolang mogelijk met de brandweer bellen 5. Vraag daarna voor een overbrenging naar Beverwijk Hoogovens Centraal
stappenplan om dit op te lossen: 1. Zet de trein stil 2. Evacueer de trein 3. Steek de trein in de fik op meerdere plekken tegelijk 4. Wacht zolang mogelijk met de brandweer bellen 5. Vraag daarna voor een overbrenging naar Beverwijk Hoogovens Centraal
Of werkt dat niet zo?
Nee dat is het stappenplan voor die stoomtrein in Hengelo.
Op zaterdag 4 april 2015 11:06 schreef greavy het volgende: Laatst had ik hier aangehaald over de Belgische Jeno en zijn vader, die wekelijks naar Antwerpen Centraal gaan, omdat Jeno autisme heeft? Hij vind de roltrappen daar machtig enzo. NMBS heeft inmiddels het ritje Thalys aangeboden, en gebeurt binnenkort. Ook heeft de vader een jaarkaart naar Antwerpen Centraal voor hem en zijn zoon gekregen.
Stiekem denk ik dat ik niet dood gaat, want ik wil me wel laten invriezen. Dat moet wel mogelijk zijn over een jaar of 50. En dan over 300 jaar tot leven wekken en een exoskelet om me heen bouwen. Mensheid
Stiekem denk ik dat ik niet dood gaat, want ik wil me wel laten invriezen. Dat moet wel mogelijk zijn over een jaar of 50. En dan over 300 jaar tot leven wekken en een exoskelet om me heen bouwen. Mensheid
...en dat allemaal voor de KANS op een stoomtreinloze wereld. Je gaat wel een beetje ver denk ik hoor.
Ik was vandaag op Delft en zag dat de tweede tunnelbuis nog under construction was. (Ik vond het al zo gek dat zo'n nieuw station maar twee sporen had...) Weet iemand wanneer die andere twee sporen in gebruik gaan worden genomen? Alles boven lijkt er al wel klaar voor, althans, de liftschacht en de houder voor de borden staan er al en zo.
Op zaterdag 4 april 2015 19:51 schreef Toeps het volgende: Ik was vandaag op Delft en zag dat de tweede tunnelbuis nog under construction was. (Ik vond het al zo gek dat zo'n nieuw station maar twee sporen had...) Weet iemand wanneer die andere twee sporen in gebruik gaan worden genomen? Alles boven lijkt er al wel klaar voor, althans, de liftschacht en de houder voor de borden staan er al en zo.
Op zaterdag 4 april 2015 19:51 schreef Toeps het volgende: Ik was vandaag op Delft en zag dat de tweede tunnelbuis nog under construction was. (Ik vond het al zo gek dat zo'n nieuw station maar twee sporen had...) Weet iemand wanneer die andere twee sporen in gebruik gaan worden genomen? Alles boven lijkt er al wel klaar voor, althans, de liftschacht en de houder voor de borden staan er al en zo.
De tweede tunnelbuis is nog niet gebouwd, alleen onder het station is het 'af'. Het viaduct moet eerst weg want de fundering ligt in de weg. Er is ook nog geen planning voor de andere twee sporen. Het is dus nog niet eens duidelijk óf ze er wel komen want er is nog geen geld.
Prognose als er akkoord komt om die andere twee sporen te bouwen is dacht ik 2021. Zoiets herinner ik mij vaag uit een folder die een keer in het personeelsverblijf lag.
Op zaterdag 4 april 2015 20:08 schreef MTL het volgende: Prognose als er akkoord komt om die andere twee sporen te bouwen is dacht ik 2021. Zoiets herinner ik mij vaag uit een folder die een keer in het personeelsverblijf lag.
Zoiets ja en als het zo doorgaat dan is station Delft eerder viersporig dan dat de tram 19 naar de campus rijdt
Op zaterdag 4 april 2015 20:48 schreef b2py het volgende: Weersomstandigheden, Railjet, mooie setting. En verder een treinfoto in een treinentopic. Moet iedere foto bijzonder zijn?
Jij maakt het bijzonder met " ", vandaar de vraag.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Voor wat rangeerwerk in Amersfoort werd het personeel, die 's ochtends eerst met de 203 163 naar Crailoo reden, opgeroepen. Er moesten namelijk een graantrein en staaltrein van Locon verplaatst worden. Hierdoor ontstond de mooie combinatie van 3 locomotieven, omdat het onzin is om steeds van locomotief te wisselen die koud geparkeerd staan. Nadat deze 3 lokken de desbetreffende staaltrein hadden aangehaakt werd er naar station Amersfoort gereden, waarna men weer geduwd Amersfoort Goederen ging oprijden.
Op zaterdag 4 april 2015 21:14 schreef greavy het volgende: Zondag 4 tot zondag 12 juli ligt Deventer - Hengelo er geheel uit. Weet iemand wat men daar uitspookt?
[ afbeelding ] Voor wat rangeerwerk in Amersfoort werd het personeel, die 's ochtends eerst met de 203 163 naar Crailoo reden, opgeroepen. Er moesten namelijk een graantrein en staaltrein van Locon verplaatst worden. Hierdoor ontstond de mooie combinatie van 3 locomotieven, omdat het onzin is om steeds van locomotief te wisselen die koud geparkeerd staan. Nadat deze 3 lokken de desbetreffende staaltrein hadden aangehaakt werd er naar station Amersfoort gereden, waarna men weer geduwd Amersfoort Goederen ging oprijden.
Geen idee. DB meldt dat er treinvervangende bussen Deventer-Almelo-Hengelo-Bad Bentheim rijden ivm werkzaamheden Deventer-Almelo-Hengelo.
7 t/m 10 mei gaan ze ook al klussen rond Deventer.. Misschien zijn ze wel gewoon bezig in Deventer en geloven ze het wel om dan Almelo - Hengelo - Bad Bentheim te rijden..
23&24 mei wordt de ICB weer via de Hanzelijn geleid, met extra stops in Almere Centrum en Zwolle richting Berlijn, en richting Amsterdam alleen maar in Almere Centrum.
7 t/m 10 mei gaan ze ook al klussen rond Deventer.. Misschien zijn ze wel gewoon bezig in Deventer en geloven ze het wel om dan Almelo - Hengelo - Bad Bentheim te rijden..
Op zaterdag 4 april 2015 21:50 schreef b2py het volgende: Het is toch eigenlijk ook afschuwelijk pauper dat je zo karig vooruit kan kijken voor werkzaamheden..
En dat zijn dan nog dingen waar ze WEL invloed op hebben
Op zaterdag 4 april 2015 21:41 schreef greavy het volgende: 23&24 mei wordt de ICB weer via de Hanzelijn geleid, met extra stops in Almere Centrum en Zwolle richting Berlijn, en richting Amsterdam alleen maar in Almere Centrum.
Ohja, alles om maar te voorkomen dat een trein voor een rood sein terecht komt. Alsof een machinist niet kundig genoeg is om daar mee om te kunnen gaan.
Op zaterdag 4 april 2015 22:11 schreef greavy het volgende: Opmerkelijk dat men vandaag de Beneluxtrein gewoon liet pendelen tussen Antwerpen Centraal en Brussel Zuid Ook morgen en maandag gebeurt dit...
Ben je gek, want dat is dan ineens "de veiligheid verslechteren". Bovendien komt er niet overal ERTMS dus zou dat mogelijk tot verwarring kunnen leiden.
Ben je gek, want dat is dan ineens "de veiligheid verslechteren". Bovendien komt er niet overal ERTMS dus zou dat mogelijk tot verwarring kunnen leiden.
Ik heb wel eens voorgesteld al het spoor op te breken en er prachtig glanzend dubbellaags ZOAB neer te flikkeren..
Op zaterdag 4 april 2015 22:11 schreef greavy het volgende: Opmerkelijk dat men vandaag de Beneluxtrein gewoon liet pendelen tussen Antwerpen Centraal en Brussel Zuid Ook morgen en maandag gebeurt dit...
Tsja, het is nu een volwaardige Belgische binnenlandse trein. Niet laten rijden zou de hoeveelheid treinen tussen Antwerpen en Brussel-luchthaven halveren.
Zoek maar op voor dienstregeling 2015, NS ambieerde dat de grote stad in het weekend latere treinen naar de regio had. Dit is er 1 van, in 2014 reed hij nog niet. Er rijden ook latere treinen naar Alkmaar, Hoorn en Almere. Richting Den Haag weet ik niet eigenlijk..
Zoek maar op voor dienstregeling 2015, NS ambieerde dat de grote stad in het weekend latere treinen naar de regio had. Dit is er 1 van, in 2014 reed hij nog niet. Er rijden ook latere treinen naar Alkmaar, Hoorn en Almere. Richting Den Haag weet ik niet eigenlijk..
Je snapt het niet
Ik vraag of de trein niet verder rijdt dan Deventer en jij geeft een reden die er geen kut mee te maken heeft, flappie De reden die jij geeft is de reden dat de trein rijdt, die reden ken ik want ik kan om die reden rond half 1 nog een trein naar Zwolle pakken. Maar die rijdt wel door naar Groningen dus ik was verbaasd dat deze niet doorgaat naar Pluskut.
Op zondag 5 april 2015 08:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag of de trein niet verder rijdt dan Deventer en jij geeft een reden die er geen kut mee te maken heeft, flappie De reden die jij geeft is de reden dat de trein rijdt, die reden ken ik want ik kan om die reden rond half 1 nog een trein naar Zwolle pakken. Maar die rijdt wel door naar Groningen dus ik was verbaasd dat deze niet doorgaat naar Pluskut.
Oh zo, ja geen idee. Volgens mij gaat de laatste uit Deventer naar Enschede om 01:00. Ik denk dat er te weinig mensen 45 min later naar Almelo, Hengelo en Enschede willen..
Op zondag 5 april 2015 13:24 schreef b2py het volgende: Wauw. NS houdt gewoon een kwartiersdienst Rotterdam - Dordrecht in stand als Schiedam - Den Haag er uit ligt. Wauw.
Is toch vrij normaal.. Schiedam is een prima keerstation.
Nou ja op een dag als vandaag is afschalen naar een halfuurdienst het eerste waar je aan denkt als je smorgens wakker wordt. Dus nogal verbijsterend is het wel
Vanochtend met VIRM ( ) van Amersfoort naar Hengelo. Nu mogen we met de Pimpel ( ) naar Amersfoort. Kon m net halen ivm +3. Anders had ik VIRM gehad. Mij hoor je niet klagen.
Als men de vertraging inloopt kunnen we met ICM ( ) naar Rotterdam
Mja, volgensmij stond dit stel defect langs het spoor. Last minuten kwam er een icm3 aan, nu staat iedereen gezellig in het gangpad. Deze trein richting Zwolle zit altijd prop vol, en 7 vd 10x durven ze met een icm3 aan te komen. Zeker berekend op het reizigersaantal wat overblijft na Zwolle richting Leeuwarden.
En in Amersfoort proppen we nog meer mensen in de icm3 \o/. Volgensmij is dit een pilot om te testen hoeveel mensen ze in een stel gepropt krijgen. Ofzo.
Op zondag 5 april 2015 15:35 schreef ZwarteKater het volgende: En in Amersfoort proppen we nog meer mensen in de icm3 \o/. Volgensmij is dit een pilot om te testen hoeveel mensen ze in een stel gepropt krijgen. Ofzo.
In 40-45 heeft NS daar genoeg experimenten mee gedaan.