abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151058703
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 15%.

Diverse platformen krijgen een officiële vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar µ als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:37:45 #2
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151058926
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Coelho het volgende:
Waarom is een bedrijf met een winstverwachting van 6-8 ton niet in staat om 3 ton voor te schieten?
Dit project zal wel een groot deel van die winst verwachting zijn.

Ik twijfel nog wat, het is natuurlijk geen super rente en korte looptijd. Maar aan de andere kant wel een goede Graydon en een dergelijk vastgoed project loopt meestal wel.

Maargoed ik moet ook nog het eea overmaken en dat loopt ook wel aardig op nu
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:54:38 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151059526
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
pi_151059879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
pi_151060107
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
Kom er maar in St1ppy :+
pi_151060582
Bij twee van mij projecten bij Lendico loopt nu een incassoprocedure. Weet iemand of deze kosten helemaal verhaald kunnen worden bij de kredietnemer of dat daar een maximum aan zit zodat je als kredietgever ook een gedeelde van de kosten moet dragen?
pi_151060806
15% wettelijk max incasso kosten
pi_151060840
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
pi_151061065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Justme7005 het volgende:
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 595300735 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

Lendico doet er alles aan om de kredietnemer het verschuldigde bedrag terug te laten betalen en is daarom direct begonnen met de incassoprocedure.

Lendico hanteert een proactieve incassoprocedure om ervoor te zorgen wanbetalingsverliezen worden beperkt. Indien een kredietnemer zich om wat voor reden dan ook niet houdt aan zijn/haar betalingsverplichtingen, dan zal Lendico deze kredietnemer eerst per e-mail en telefonisch herinneren aan zijn/haar verplichtingen. Blijft de betalingsachterstand vervolgens bestaan, dan dragen wij de zaak over aan onze interne afdeling incassomanagement. Zij zullen actief contact blijven opnemen met de kredietnemer en enkele aanmaningen sturen. Uiteraard wordt uw deel van de eventueel geïncasseerde bedragen direct aan u uitbetaald.
pi_151061120
Dat LFB Vastgoed ziet er wb inhoud van het project wel aardig uit wat mij betreft. Woningen daar (en vrijwel overal binnen de ring) verhuren echt prima, zeker als ze netjes opgeknapt zijn. In slechtere buurten dan deze gaat een opgeknapte woning van ~50 vierkante meter al voor ~1100 EUR in de maand, volledig kaal. En die zijn dan aardig rap verhuurd.

De looptijd is wel wat kort en blijkbaar gaat een behoorlijk deel van hun winst direct naar het aflossen van de lening.

[ Bericht 1% gewijzigd door troepjepdat op 26-03-2015 16:58:31 ]
pi_151061711
Lendico ook 1 project nu al achter met betalen (2 aflossingen achter de rug)
Lendico ga ik niet meer doen
pi_151061917
Lendico is toch een soort Isepankur/Bondora? Persoonlijke leningen voor (enorm) hoge rentes? Het is inderdaad wel risicovol als investeerder en je zult soms hebben dat er niet terugbetaald wordt, maar je kunt alsnog aardige rentepercentages krijgen, zolang je flink spreidt en je een niet al te hoge default rate hebt.

Ik heb met Lendico zelf overigens geen ervaring, maar kun je daarbij ook weer je investeringen verkopen?

De site doet me wel een beetje aan boober denken ;)
pi_151061927
What is wrong?

Al dagen geen mail gekeken...
జ్ఞ‌ా
pi_151062409
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef µ het volgende:
What is wrong?

Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:38:52 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151063195
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef µ het volgende:
What is wrong?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
Meerdere dagen al zelfs :)
pi_151063276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Meerdere dagen al zelfs :)
Klopt 😢
pi_151063512
hebben ze de site weer aangepast? eens zien.
జ్ఞ‌ా
pi_151063579
hmm als ik de check handmatig draai werkt het wel
జ్ఞ‌ా
pi_151063785
Krijg ze hier ook niet (of pas na een halve dag) binnen...
pi_151065172
LFB Vastgoed loopt wel aardig snel, maar loopt niet helemaal als een dolle vol. Reden lage rente met korte looptijd?

Ik overweeg om hem wel te doen. Ziet er opzicht wel goed uit lijkt mij. Liefst een iets hogere rente, maar jah, dat lukt niet altijd bij elk project.
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:04:03 #22
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_151065687
Ik vond die korte looptijd juist aantrekkelijk, want dan wordt het uitgekeerde bedrag tenminste snel hoger :)
pi_151065884
Dat wel, maar je krijgt feitelijk minder rente over je investering dan het project langer zou lopen. Als je nog niet veel projecten hebt lopen is het wel leuk dat je maandbedrag wat hoger is qua gevoel.
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:47:10 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151067567
Ik doe ook weer een klein bedrag in LBF, dankzij de korte looptijd heb je dan toch idd zoals BliepTuut al zegt een mooi bedrag per maand terug.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_151070808
Ik doe ook wel mee. Lekker vlotte return, ook al is de rente niet zo hoog. Verhuur in Amsterdam loopt eigenlijk altijd wel, moet wel heel gek zijn wil het niet lopen. Plus dat de holding erachter voor meer dan voldoende garant staat.

Wel apart trouwens dat die landschapsdonatie qua hoogte blijft wisselen. Ging van 750 naar 500, en staat nu op 1000 :?
Schip ahoy!
pi_151073426
Ik doe ook mee. Zit alweer voor de helft vol. Zal morgen wel weer vol komen. :)
pi_151074195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart trouwens dat die landschapsdonatie qua hoogte blijft wisselen. Ging van 750 naar 500, en staat nu op 1000 :?
Dat was vorige keer ook zo. Ze proberen gewoon zo veel mogelijk binnen te halen. Als er bijna niemand meer inlegt sluiten ze hem.
pi_151074359
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:54 schreef µ het volgende:
hmm als ik de check handmatig draai werkt het wel
Om 17.55 uur heb ik twee"nieuwe" projecten binnen gekregen maar er waren er meer vandaag maar die zijn inmiddels volgelopen.
pi_151074711
Bij mij lopen de mails ook wisselend. Geen betrouwbaarheid qua tijd in elk geval.
Gelukkig niet zo veel last van doordat m'n investeringen nu even rustig gaan.
Schip ahoy!
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:32:19 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151075109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:04 schreef BliepTuut het volgende:
Ik vond die korte looptijd juist aantrekkelijk, want dan wordt het uitgekeerde bedrag tenminste snel hoger :)
Ik snap je niet met hoge bedragen (wat je eerder ook al zei). Veel kleine bedragen maken toch ook een hoog bedrag?
  donderdag 26 maart 2015 @ 22:34:14 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151075215
Ik doe LFB ook trouwens.
pi_151078354
Op LFB vandaag ook ingeschreven.
Pecunia non olet
pi_151081937
Iemand die bij LFB mee gaat doen voor de incentives? :P Vanaf 2500/5000/10000 EUR krijg je 0.5%/1%/2% korting op een huis dat je bij ze aanschaft. Ze hebben wel leuke huizen, maar de meeste zijn al verkocht, veelal tussen de 3 en 4 ton. Voor een huis van 350K zou die korting tussen de 1750 en 7000 kunnen schelen. En je kunt de korting overdragen aan "iemand uit uw omgeving"... Je zou die korting dus eventueel kunnen verhandelen?

Ik doe overigens mee met een bedrag waarmee je niet echt in de buurt van die grenzen komt ;)
pi_151082156
Ik vind het een beetje een "vage" incentive.
Als je een huis koopt waarvan de vraagprijs ¤ 350.000,- is, dan is dat nooit de prijs die je ervoor betaald. Met onderhandelen haal je er al al geld af. Krijg je dan, als je klaar bent met onderhandelen daar nog 7% over? Of moet je het van te voren aangeven? Dan zakken ze gewoon minder met de prijs.
Het is naar mijn idee niet echt iets wat te controleren is.
En ik doe niet mee voor dat bedrag. Amsterdam is dan ook niet echt mijn stad.
pi_151082213
Ik weet niet in hoeverre zij aan onderhandelen doen. Aan de huurprijzen valt in elk geval niets af te dingen en aan de (nogal stevige) inkomenseisen die daar bij horen ook niet. En toch gaan die als de figuurlijke zoete broodjes.. Kans dat het bij hun koopwoningen net zo werkt? Iemand ervaring met het kopen van een huis van zo'n soort maatschappij?

Ahh... Nu krijg ik trek in zoete broodjes...
pi_151083445
Hetzelfde zien we hier inderdaad ook: Te weinig leners, teveel investeerders.

Het zou wel mooi zijn als ook bijvoorbeeld hypotheeknemers via crowdfunding hun hypotheek zouden kunnen verkrijgen. Als investeerder zou ik dan wel de mogelijkheid willen hebben om tussentijds de investering te verhandelen op een soort marktplaats, zodat je nog steeds voor een termijn van bijvoorbeeld 3, 5 of 10 jaar mee zou kunnen doen in plaats van 30 jaar. Dit verhandelen is dan natuurlijk wel afhankelijk van vraag/aanbod.
pi_151083639
Jep. Voor 30 jaar ga je namelijk maar weinig mensen vinden die hun privégeld beschikbaar stellen. Ik in elk geval niet.
Schip ahoy!
pi_151083679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:35 schreef Scooper het volgende:
Hetzelfde zien we hier inderdaad ook: Te weinig leners, teveel investeerders.

Het zou wel mooi zijn als ook bijvoorbeeld hypotheeknemers via crowdfunding hun hypotheek zouden kunnen verkrijgen. Als investeerder zou ik dan wel de mogelijkheid willen hebben om tussentijds de investering te verhandelen op een soort marktplaats, zodat je nog steeds voor een termijn van bijvoorbeeld 3, 5 of 10 jaar mee zou kunnen doen in plaats van 30 jaar. Dit verhandelen is dan natuurlijk wel afhankelijk van vraag/aanbod.
Zoiets kan bij sameningeld.nl

Voor mij is de rente met de lange looptijd hier in elk geval niet interessant.
pi_151083851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef Camogli het volgende:

[..]

Zoiets kan bij sameningeld.nl

Voor mij is de rente met de lange looptijd hier in elk geval niet interessant.
Dat is het ja. Ik wist dat er eerder hier een site langs is gekomen maar wist niet meer welke het was.
pi_151083920
over vastgoed gesproken: weer een nieuwe op KoM: 100.000, 6%, 5 jaar, cat A.
Vakantiewoning (zakelijk) in Zuid Afrika.
Ziet er safe uit, rendement is wel laag.
Maar ja: ik zou ook geen 7% bieden of hoger als ik in deze crowdfundmarkt waarin de uitleners veel geld hebben moest lenen.
pi_151083953
Sameningeld is trouwens best wel een kansloze site: een aardige tijd geleden (weet niet precies meer, 2 maanden?) stond het enige project wat nu nog steeds openstaat er toen ook al op. Lekker veel keus daarzo.
pi_151084002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Camogli het volgende:
over vastgoed gesproken: weer een nieuwe op KoM: 100.000, 6%, 5 jaar, cat A.
Vakantiewoning (zakelijk) in Zuid Afrika.
Ziet er safe uit, rendement is wel laag.
Maar ja: ik zou ook geen 7% bieden of hoger als ik in deze crowdfundmarkt waarin de uitleners veel geld hebben moest lenen.
Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.
pi_151084406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Voor 30 jaar ga je namelijk maar weinig mensen vinden die hun privégeld beschikbaar stellen. Ik in elk geval niet.
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet

LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
pi_151084478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.
goed dat je het zegt!
Die woning in Kaprun (Oostenrijk) van een week of wat geleden was 5,5% voor 120 maanden.
Wel klasse A+; dit project A
pi_151084570
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet

LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
Ik geef je nog een uurtje of 3-4 voor dat nadenken: het bedrag staat al op 250.000 van de gevraagde 300.000.
pi_151084681
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:14 schreef Camogli het volgende:

[..]

goed dat je het zegt!
Die woning in Kaprun (Oostenrijk) van een week of wat geleden was 5,5% voor 120 maanden.
Wel klasse A+; dit project A
;)

Plus: ze gaan het verhuren daarzo. Ben benieuwd hoe ze het met onderhoud en schoonmaak gaan doen. Daar zullen ze weer iemand betrouwbaars voor moeten aantrekken.
pi_151086244
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die twijfel heb ik ook, maar ik denk dat ik lekker bij m'n bedrag blijf. Kan ik binnenkort nog iets kleins ergens anders in stoppen als ik wil.
Schip ahoy!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:17:40 #49
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_151086296
Hmm, heb bij GvE in mijn account nog geen rekeningnummer staan in m'n profiel.
Wordt dat overgenomen van mijn 1e betaling?
pi_151086781
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:17 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb bij GvE in mijn account nog geen rekeningnummer staan in m'n profiel.
Wordt dat overgenomen van mijn 1e betaling?
Ja
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:02:18 #51
442594 AngeliqueK
SamenInGeld Crowdfunding
pi_151087647
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.

Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
pi_151087928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.

Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
Vraag me af waarom mensen voor jullie zouden kiezen voor een (dure?) lening.

Komen ze bij de bank er niet doorheen?
pi_151088332
ik denk dat het komt omdat het vastgoed is voor de verhuur, die krijgen niet zo makkelijk een hypotheek bij een bank
pi_151088383
@ SamenInGeld. Zoals ik het lees bepaalt SamenInGeld na 5 jaar de rente voor de volgende 5 jaar. Dat is voor zowel de investeerder als de hypotheekgever een onzekere factor. Ik begrijp dat het uitstappen niet zonder meer kan maar dat het afhankelijk is van ruimte. Ook na drie keer lezen snap ik nog niet hoe dat is geregeld........

Hypothecaire zekerheid is geen garantie. Veel onroerend goed levert bij executie maar 60-65% op van de marktwaarde. En daar gaan de incasso- en veilingkosten dan nog vanaf. Vooral omdat de 1e schijf niet wordt afgelost schuilt hierin een risico voor de investeerder.

Ingeval de hypotheekgever haar prive-vermogen in verhypotheceerd onroerend goed heeft geïnvesteerd beperkt dat de verdere verhaalsmogelijkheden.

Neemt niet weg dat het een interessant initiatief is wat SamenInGeld neerzet.
pi_151088432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:26 schreef noppenkoning het volgende:
ik denk dat het komt omdat het vastgoed is voor de verhuur, die krijgen niet zo makkelijk een hypotheek bij een bank
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.

Waarom zou ik dan als lener voor hen kiezen en niet voor GVE/kom
pi_151088472
En nog weer een Lendico wanbetaler:

U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 270005547 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

Lendico doet er alles aan om de kredietnemer het verschuldigde bedrag terug te laten betalen en is daarom direct begonnen met de incassoprocedure.

Dit begint op pure oplichterij te lijken.
pi_151088601
Het vervolg op Eve Energy (bericht van GvE)

Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.

We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.

Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.

We gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.
pi_151088981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:30 schreef zoekie het volgende:
En nog weer een Lendico wanbetaler:

U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 270005547 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

Dit begint op pure oplichterij te lijken.
Ik geloof niet dat Lendico de oplichtende partij is, maar dat ze de pech hebben met een aantal wanbetalers. Het is denk ik ook moeilijker om een bedrijf te checken dat een particulier.

Enigste waar ik wel zwaar ontevreden over ben is dat ze al een paar keer beloofd hebben om bij nieuwe aanvragen de BKR score te vermelden, maar dat doen ze nog steeds niet. Niet dat het zo heel veel uitmaakt want ga toch niet meer investeren via Lendico of in welk ander particulier project.

2 van de 6 projecten hebben betalingsproblemen bij mij. 1 daarvan speel ik kiet, ontvangen rente is net zo groot als restschuld. Bij de andere, als ze niet meer betalen, verlies ik ¤20,--. Opzich nog wel te overzien.

quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:29 schreef CaLeX het volgende:
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.

Waarom zou ik dan als lener voor hen kiezen en niet voor GVE/kom
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningen

quote:
Dan nog een vraagje aan AngeliqueK. Hoe lang blijft de korting op de minimale vergoeding in stand? Bij een kleine portefeuille drukt 12 euro toch aardig op het rendement.
pi_151089159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:

Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.

We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.

Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.

Dat lijkt mij goed om te horen. Positief dus voor de betrokken investeerders!
pi_151089220
quote:
Ah, dat wist ik nog niet. Ik ben benieuwd.

Heb me er niet in verdiept verder maar als ik het hier zo lees lijken er nog wel wat haken en ogen aan investeren via sameningeld te zitten.
pi_151089555
De kosten bij www.sameningeld.nl zijn inderdaad hoog, naast de onduidelijkheid bij afloop van de eerste periode.

Wat ik ook niet begrijp is dat collincrowdfund steeds in no-time tonnen ophaalt terwijl je daar jaarlijks 0,85% mag aftikken met een minimum van 12 euro. Per jaar!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:16:55 #62
442594 AngeliqueK
SamenInGeld Crowdfunding
pi_151090054
Hypotheken voor verhuurd vastgoed aan particlulieren worden op dit moment niet meer verstrekt door banken. Daarom is SamenInGeld gestart.

Leners kiezen voor ons omdat ze nu wel een pand voor de verhuur kunnen kopen en voor de maandelijkse kosten beheren wij de hypotheek en zorgen we voor de administratie.

Voor investeerders zijn de kosten 1% van het vermogen met een max van 75 euro per jaar.
De kosten - en andere vragen rondom investeren - staan hier:
http://www.sameningeld.nl/belangrijke-vragen/over-investeren/

We zijn bezig met overwegen om de kosten voor investeren te verlagen. Wordt vervolgd.
pi_151090430
Betaalt de hyotheekgever echt ¤ 100,- administratiekosten per maand ? Dat is ¤ 1.200,- per jaar voor een hypotheek van ¤ 45.000,-. Oftewel 3% per jaar !
pi_151090479
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:45 schreef Goesten het volgende:
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningen
snap ik wel, maar waarom zou je dan niet alsnog voor GVE kiezen?

8 jaar 6% kost je 55k (653p.m.)

Met SIM ben je na 5 jaar 20k (250p/m voor hypotheek & 100 p/m administratiekosten) kwijt en dan staat er nog een (groot) deel van je lening open. Welke je wel weer met 1% boete ineens mag aflossen.
pi_151093137
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10080

Particulier 5%

Niet allemaal tegelijk graag :o
pi_151093364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:

Particulier 5%

tja. 3 jaar en 5%....
Financieel lijkt het wel te kloppen. Klasse 2 van GvE is ook prima.
Zal goed aflopen, maar qua rendement/risico niet erg boeiend.
pi_151093398
als we zo doorgegaan krijgen we binnenkort ook bij crowdfunding negatieve rente
pi_151093445
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef noppenkoning het volgende:
als we zo doorgegaan krijgen we binnenkort ook bij crowdfunding negatieve rente
grappig!
pi_151093506
Tja, deze zal ook wel heel snel vollopen. Nauwelijks vaste kosten inderdaad dus zal wel goedkomen maar ook niet echt interessant met 5% nee.
pi_151093599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:57 schreef MSR het volgende:
Tja, deze zal ook wel heel snel vollopen. Nauwelijks vaste kosten inderdaad dus zal wel goedkomen maar ook niet echt interessant met 5% nee.
nou: gaat nog niet hard. 4 Investeerders, samen 500 euro.
Ik heb veel slechtere projecten veel harder zien gaan.
pi_151093613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef Camogli het volgende:

[..]

tja. 3 jaar en 5%....
Financieel lijkt het wel te kloppen. Klasse 2 van GvE is ook prima.
Zal goed aflopen, maar qua rendement/risico niet erg boeiend.
Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.

Zal wel weer vandaag vol komen, genoeg mensen die naar de 100 projecten limiet toe werken. Dan maakt 1 projectje van 5% niet zoveel uit als je toch alles herinvesteert
pi_151093951
Vandaag op eerste voorstel ingeschreven aks investeerder, ben benieuwd hoe jullie de voorstellen beoordelen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151094007
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.

Zal wel weer vandaag vol komen, genoeg mensen die naar de 100 projecten limiet toe werken. Dan maakt 1 projectje van 5% niet zoveel uit als je toch alles herinvesteert
max was toch 40 projecten of vergis ik me?
pi_151094024
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef komrad het volgende:

[..]

max was toch 40 projecten of vergis ik me?
Max 100 projecten of 40,000 EUR.
pi_151094204
valt me tegen hoe hard het gaat. Is het toch het rendement dat men wil?

Risico lijkt hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden sneller vollopen.

edit: of dat onderwijsproject van deze week.....
pi_151094275
fieldbox weer open voor 1k?
pi_151094298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
valt me tegen hoe hard het gaat. Is het toch het rendement dat men wil?

Risico lijkt hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden sneller vollopen.
Yup, lijkt inderdaad het (te) lage rendement te zijn.
pi_151094300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
t hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden
Particulieren doen heel veel mensen niet
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:25:36 #79
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_151094340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Goesten het volgende:

[..]

Particulieren doen heel veel mensen niet
Wat is de gedachte hierachter?
¤ 18.000 komt toch altijd goed?
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151094402
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef CaLeX het volgende:
fieldbox weer open voor 1k?
daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.

Blijft mij vraag nog wel staan: hoe beoordelen jullie de investeringen?
pi_151094457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:27 schreef komrad het volgende:

[..]

daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.

Blijft mij vraag nog wel staan: hoe beoordelen jullie de investeringen?
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...
pi_151094502
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?
pi_151094667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:

[..]

ik gaf je de conclusie ;-)

Volgens mij is een een mix van vertrouwen in de propositie en de rente/looptijd/rating.
Voor wat betreft dat eerste: ik kijk altijd: snap ik waar het over gaat, zijn de aannames realistisch/aannemelijk, zijn er zekerheden (onderpand), is het netjes opgeschreven (niet te knullig, niet te glad).
En ik laat me inspireren door slimmigheden in dit forum.
pi_151094671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ook een inhoudelijk antwoord: het eigen vermogen en de aandelenparticipatie zijn samen goed voor 100k. Dat betekent dat er redelijk wat achtergesteld kapitaal in zit in relatie tot de lening. Of mis ik hier iets?

edit: mijn post kruiste de vorige, antwoord is al gegeven
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:38:30 #85
250643 FOOIJDONK
pi_151094773
MBT Fieldbox, uit het vorige topic:

Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?

Dit lees ik ook.

Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geïnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.

Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151094864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef FOOIJDONK het volgende:

[..]

Wat is de gedachte hierachter?
¤ 18.000 komt toch altijd goed?
BKR score van desbetreffende persoon:

E 950-959

Betekend een default risico van: 4,52-5,89% en dat tegen een rentevergoeding van 5% :N
pi_151094892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef FOOIJDONK het volgende:
MBT Fieldbox, uit het vorige topic:

Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?

Dit lees ik ook.

Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geïnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.

Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.
pi_151094966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44:29 #89
250643 FOOIJDONK
pi_151095010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:41 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.
Sorry my mistake, ben net nieuw hier.

Mijn hele post was een quote uit het vorige topic.
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151095056
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:

Particulier 5%

Tja, ik doe ook niet mee, voor 6% zou ik het ook niet doen trouwens. Je loop toch een zeker risico en ook paarden, pension en wedstrijd stalen komen regelmatig in de problemen. Dat is op zich geen probleem maar dan wil ik meer als rendement dan 5%. De kosten van 18k voor een rijbakbodem is trouwens niet overdreven en redelijk. Voor een echte wedstrijdbodem bij je zo 30k kwijt. Maar goed, ook deze gaat, ook zonder mijn hulp ;) vandaag of morgen wel volkomen.
pi_151095058
Geeft niks hoor. Soms loopt deze reeks zo hard dat het lastig kan zijn alles goed te volgen ;)
pi_151095100
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.
was ik al mee bezig, dank voor de tip
pi_151095457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef Goesten het volgende:

[..]

BKR score van desbetreffende persoon:

E 950-959

Betekend een default risico van: 4,52-5,89% en dat tegen een rentevergoeding van 5% :N
hmm: dat geeft de doorslag, ik pas.
pi_151095855
Laten we nog maar een nieuwe doen:
Project:
9964 Zakelijk
Leendoel:
Opstart onderneming
Classificatie:
5s Graydon-rating: BB
Inschrijfperiode nog 120 dagen
Kredietbedrag:
¤ 30.000

Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:
8,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9964
pi_151096019
Oei, aan zo'n winkel hangen nog wat haken en ogen. Wel een populair concept, de webshops in een stenen winkel idee.

Maar hoe gaat mevrouw dit doen met administratie van verkoop voor de diverse webshops en zijn zaken als diefstal/beschadiging in het concept meegenomen. Hoe prijst ze de artikelen van diverse shops.

Weinig info verstrekt over dit alles.
Voorts zijn er al winkels die enkel schapruimte verhuren zonder ook nog commissie te rekenen.
pi_151096122
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Laten we nog maar een nieuwe doen:
Project:
9964 Zakelijk
Leendoel:
Opstart onderneming
Classificatie:
5s Graydon-rating: BB
Inschrijfperiode nog 120 dagen
Kredietbedrag:
¤ 30.000

Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:
8,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9964
Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik het fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 27-03-2015 16:24:49 ]
pi_151096180
Ik vind het ook een 'grappig' idee, maar de haalbaarheid lijkt me nihil.

Klanten moeten per toeval de zaak inlopen en toevallig iets vinden wat ze willen hebben. Het bestaansrecht lijkt mij dus voornamelijk te bestaan uit impulsaankopen.

Als je op zoek bent naar iets specifieks zal je niet snel een dergelijke zaak inlopen lijkt mij...
pi_151096184
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik fout.
Ik zie het ook zo ;)
Plus mevrouw heeft weleens op een drukke dag meegehlopen in de winkel van een vriendin. Nul ervaring dus en dan wel diverse producten van verschillende webshops willen gaan verkopen.
pi_151096274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:19 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik zie het ook zo ;)
Plus mevrouw heeft weleens op een drukke dag meegehlopen in de winkel van een vriendin. Nul ervaring dus en dan wel diverse producten van verschillende webshops willen gaan verkopen.
zo'n concept kan ook alleen maar werken op een goede winkellocatie en daar staat meestal niet heel veel leeg. Dit vraagt ervaring met cross channel retail en een groot netwerk. Niet voor mij dus :D
pi_151096569
Ze wordt dus een soort tussenhandelaar voor freubeltjes.

Dan nog liever de paardenzandbak :X
pi_151096712
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:30 schreef CaLeX het volgende:
Ze wordt dus een soort tussenhandelaar voor freubeltjes.

Dan nog liever de paardenzandbak :X
QVC in het klein ;)
pi_151097007
Bodemloze put lijkt dat me inderdaad. Plus dat het concept niet nieuw is, je moet het hebben van gelegenheidskopers. En als je dan ook nog geen doorgewinterde verkoper bent, is dit gedoemd om 'weggegooid geld' te zijn.
Schip ahoy!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:42:42 #103
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151097052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:16 schreef AngeliqueK het volgende:
Hypotheken voor verhuurd vastgoed aan particlulieren worden op dit moment niet meer verstrekt door banken. Daarom is SamenInGeld gestart.

Leners kiezen voor ons omdat ze nu wel een pand voor de verhuur kunnen kopen en voor de maandelijkse kosten beheren wij de hypotheek en zorgen we voor de administratie.

Voor investeerders zijn de kosten 1% van het vermogen met een max van 75 euro per jaar.
De kosten - en andere vragen rondom investeren - staan hier:
http://www.sameningeld.nl/belangrijke-vragen/over-investeren/

We zijn bezig met overwegen om de kosten voor investeren te verlagen. Wordt vervolgd.
Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.
pi_151097797
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:

Bedankt voor het ons op de hoogte houden!
Een prima afwikkeling lijkt mij.
pi_151097819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:42 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.
^O^
pi_151098059
https://www.kapitaalopmaat.nl/BTW-VAT-PLAZA

Nieuw project of heb ik deze eerder gemist?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:26:34 #107
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151098659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:

Om BTW PLAZA verder te ontwikkelen en een internationale uitrol (VAT PLAZA) te bewerkstelligen is er behoefte aan extra kapitaal. Dit kapitaal willen wij verwerven via Kapitaal Op Maat

Hoe vaag kun je zijn? Bovendien, is die twee ton die ze willen in- of exclusief BTW 8-)
pi_151098835
ZENCAP nieuw:
¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
6,60% Rentevoet

Categorie A (d één na hoogste)
Glanssa Hygiëne Products bv wil de lening gebruiken ter versterking van het werkkapitaal, debiteurenfinanciering, aanschaf van 2 tanks voor grondstoffen en een afvulstraat om de kleinverpakkingen af te vullen.

gezonde balansverhoudingen , ruim 50%/187K eigen vermogen en ruim overschot liquiditeit (vlottende activa minus kortlopende schulden + 140K)

Ik ga mee :)
Pecunia non olet
pi_151098884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:

Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….
Begrijp ik nu goed dat ze 7000 gebruikers hebben maar de informatie is altijd gratis geweest en nu willen ze abonnementen gaan verkopen voor vergelijkbare maar actuele info al dan niet aangevuld met individuele adviezen? Verder willen ze nu ook internationaal advies gaan geven. Verder hebben ze zelf al 1000k ingebracht en nu nog op zoek naar 200k. Dan moet er wel wat geld gaan binnen komen voor e.e.a. rendabel gaat worden of mis ik nu van alles :? ?
pi_151098932
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….
Begrijp ik nu goed dat ze 7000 gebruikers hebben maar de informatie is altijd gratis geweest en nu willen ze abonnementen gaan verkopen voor vergelijkbare maar actuele info al dan niet aangevuld met individuele adviezen? Verder willen ze nu ook internationaal advies gaan geven. Verder hebben ze zelf al 1000k ingebracht en nu nog op zoek naar 200k. Dan moet er wel wat geld gaan binnen komen voor e.e.a. rendabel gaat worden of mis ik nu van alles :? ?
Zo lees ik het ook ja...
pi_151100047
Een abonnement op BTW info lijkt mij niet echt heel interessant. Bij de BTW is het vaak een kwestie van iets goed uitzoeken (mag wat kosten) en daarna kun je weer lange tijd vooruit. En anders heb je nog een BTW-almanak of bel je de Fiscus zelf.
Pecunia non olet
pi_151101275
De checks van overdag stonden niet goed. Nu wel als het goed is.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:06:40 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151101340
Ze komen nu allemaal binnen.
pi_151102045
Ja de avond-job werkte prima. Die van overdag liep niet goed.

Overdag check ik namelijk vaker dan 's avonds.
జ్ఞ‌ా
pi_151102338
Bij mij hebben nu ook 2 van de 7 projecten bij Lendico betalingsachterstanden. In beide gevallen is de kredietnemer niet in staat geweest een derde (!) termijn te betalen. Veel van de beloofde verbeteringen op de website van Lendico blijven vooralsnog uit. Het tabblad met het overzicht van de lopende investeringen is wel verbeterd.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef troepjepdat het volgende:
Lendico is toch een soort Isepankur/Bondora? Persoonlijke leningen voor (enorm) hoge rentes?
Zulke (enorm) hoge recentepercentages kun je er als investeerder niet halen hoor. Ondanks mijn relatief hoge risicoprofiel bij Lendico, kom ik niet boven de 7,7% rente uit. In de risicoklassen A en B is er amper wat te halen. met C kun je geluk hebben. De risicoklassen D en E bieden inderdaad kans op een wat hoger rendement, maar de kosten voor het gebruik van het platform liggen ook hoger dan bij GVE en KOM.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:47:02 #116
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151102765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:32 schreef obligataire het volgende:
ZENCAP nieuw:
¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
6,60% Rentevoet

Categorie A (d één na hoogste)
Glanssa Hygiëne Products bv wil de lening gebruiken ter versterking van het werkkapitaal, debiteurenfinanciering, aanschaf van 2 tanks voor grondstoffen en een afvulstraat om de kleinverpakkingen af te vullen.

gezonde balansverhoudingen , ruim 50%/187K eigen vermogen en ruim overschot liquiditeit (vlottende activa minus kortlopende schulden + 140K)

Ik ga mee :)
Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?
pi_151102885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?
Zencap is een apart platform
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:55:57 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151103141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:50 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Zencap is een apart platform
Ik dacht dat het bedrijf Zencap heette |:(
pi_151106275
[quote]0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:35 schreef Groepfunder het volgende:
Bij mij hebben nu ook 2 van de 7 projecten bij Lendico betalingsachterstanden. In beide gevallen is de kredietnemer niet in staat geweest een derde (!) termijn te betalen. Veel van de beloofde verbeteringen op de website van Lendico blijven vooralsnog uit. Het tabblad met het overzicht van de lopende investeringen is wel verbeterd.

[..]
Bij de derde termijn al betalingsproblemen...
Welke klassen hebben die projecten? D of E?
pi_151115177
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:02 schreef Camogli het volgende:
Bij de derde termijn al betalingsproblemen...
Welke klassen hebben die projecten? D of E?
Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.
pi_151118026
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:51 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.
Dank voor het delen van deze informatie. De conclusie voor wat betreft lendico is voor mij helder: ik pas daarvoor. Er zijn betere mogelijkheden om je geld in te investeren.
pi_151118435
Het geeft maar weer aan hoe risicovol particulieren zijn. Bedrijven hebben uiteenlopende manieren om zichzelf liquiditeit te verschaffen als het tijdelijk moeilijk gaat. Bijvoorbeeld door de gewone crediteuren wat op te laten lopen of door wat feller op de debiteuren te zitten. Een particulier kan dat allemaal niet, als het geld op is is het op en de huur, g.w.l., zorgnota, het moet gewoon betaald worden. En sorry dat ik het zeg, maar de wereld zit vol debielen die van dag tot dag leven en geen grip op hun uitgaven hebben. Maar dat zeggen ze uiteraard niet tegen Lendico c.s., als ze financiering willen. Een loonstrook is redelijk objectief maar het is natuurlijk heel makkelijk om bepaalde vaste lasten even te 'vergeten'.
Pecunia non olet
pi_151118570
Klopt helemaal. En dan komt Lendico om de hoek, maar ook daar gaat het dus al gauw mis. Je kunt beter een avond goed gaan zuipen van je centen dan ze bij Lendico droppen, heb ik het idee.
Schip ahoy!
pi_151118653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
En sorry dat ik het zeg, maar de wereld zit vol debielen die van dag tot dag leven en geen grip op hun uitgaven hebben.
Absoluut waar!
pi_151118997
Geldt dit ook voor de particulieren die via GvE gefinancierd worden?
Ik heb er een paar ... (Tot nu toe geen betaalproblemen)

Of zal de check bij GvE beter zijn dan die bij lendico?
pi_151120312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:

Denk niet dat de check heel veel anders is of beter. Denk alleen dat Lendico ook projecten doorlaat met een hogere risico en daardoor een hogere rente.
pi_151122550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:

Check zal ongeveer hetzelfde inhouden, kredietwaardigheid e.d. Maar GvE kan natuurlijk ook geen garanties geven. Al leggen ze de grens misschien wat scherper dus laten ze projecten met veel risico al niet toe.

Maar toegegeven...meestal begin ik er niet aan. Vooral omdat het vaak om kleine bedragen gaat en als particulieren dat al niet bij elkaar kunnen sparen, waarom zou een lening ze dan wel lukken? En vaak gaat het om 'luxegoederen', het strookt ook niet met mijn opvattingen om die te financieren: wat je niet kan betalen moet je niet kopen. Dus ik ga er ook geen geld voor uitlenen.
Schip ahoy!
pi_151122772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
Een loonstrook is redelijk objectief maar het is natuurlijk heel makkelijk om bepaalde vaste lasten even te 'vergeten'.
Dat is waar, maar als kredietnemers na 2 betalingstermijn al betalingsachterstanden oplopen, dan vraag ik mij toch af of Lendico zijn beoordelingsbeleid wel op orde heeft. Begrijp me niet verkeerd: de kredietgever blijft wat mij betreft ten alle tijden eindverantwoordelijk voor zijn eigen investering! Maar Lendico stelt op zijn website: "Lendico hanteert een grondige selectieprocedure, alleen kredietwaardige kredietnemers worden op het platform toegelaten." Het inkomen wordt daadwerkelijk geverifieerd, maar hoe zit het met de uitgaven? Als kredietgever zou je willen dat Erica Verdegaal de kredietnemer vooraf zou hebben gedwongen een maand lang een kasboekje bij te houden, zodat bekend is hoeveel aflossingsruimte er echt is. Al eerder hebben we op dit forum geconcludeerd dat Lendico aan kredietgevers wel het inkomen, de kale huurlasten, allimentatie en eventuele andere aflossingsverplichtingen van kredietnemers laat ziet, maar ze eigenlijk geen inzicht geeft in de daadwerkelijke aflossingscapaciteit. Kosten voor gas, licht, water, internet, telefonie, televisie, voeding, kleding et cetera zijn allemaal onbekend. Wat dat betreft zeggen de cijfers die wel worden genoemd vrij weinig en heb je dus niets meer dan de risicoklasse van Lendico om je investeringsrisico tegen de geboden rente en aflossingstermijn af te wegen. En hoe die risicoklasse tot stand komt is ook een zwarte doos.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je kunt beter een avond goed gaan zuipen van je centen dan ze bij Lendico droppen, heb ik het idee.
Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.
pi_151122977
[quote]0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het inkomen wordt daadwerkelijk geverifieerd, maar hoe zit het met de uitgaven? Als kredietgever zou je willen dat Erica Verdegaal de kredietnemer vooraf zou hebben gedwongen een maand lang een kasboekje bij te houden, zodat bekend is hoeveel aflossingsruimte er echt is. Al eerder hebben we op dit forum geconcludeerd dat Lendico aan kredietgevers wel het inkomen, de kale huurlasten, allimentatie en eventuele andere aflossingsverplichtingen van kredietnemers laat ziet, maar ze eigenlijk geen inzicht geeft in de daadwerkelijke aflossingscapaciteit. Kosten voor gas, licht, water, internet, telefonie, televisie, voeding, kleding et cetera zijn allemaal onbekend

Ik lees dat je bij het aanvragen van een lening een rekeningoverzicht van de afgelopen 2 maanden mee moet sturen. Hierop staan ook bovengenoemde zaken. Dus ik neem aan dat Lendico dat ook checkt.
pi_151123045
Worden de track records van de verschillende platforms ergens bijgehouden?
pi_151123092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.
pi_151123190
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef didi80 het volgende:
Ik lees dat je bij het aanvragen van een lening een rekeningoverzicht van de afgelopen 2 maanden mee moet sturen. Hierop staan ook bovengenoemde zaken. Dus ik neem aan dat Lendico dat ook checkt.
Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.
pi_151123284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:49 schreef MSR het volgende:

[..]

Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.
geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?
pi_151123348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.
Ja daar heb je zeker een punt.
pi_151123375
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:55 schreef komrad het volgende:

[..]

geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?
Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.
pi_151123475
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.
dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.
pi_151123707
Enerzijds kun je het inderdaad netjes noemen. Anderzijds kun je het puur eigenbelang noemen: zolang bestaat GvE nog niet en dmv het betalen uit eigen middelen kweken ze vertrouwen in het crowdfunden. Door het lage default percentage trekt dat investeerders en dus verdiensten aan voor GvE zelf.

Overigens is deze pot met geld afgeschaft door de nieuwe eigenaar van GvE.
pi_151126797
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:02 schreef komrad het volgende:

[..]

dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.
Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.
pi_151130401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:38 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
pi_151130543
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
Ja, door het betalen van rente, aflossing en het voor hun rekening nemen van de incasso kosten.
pi_151130688
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:

[..]

En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.
Want volgens mij hebben ze het niet meegedeeld aan de investeerders.

Was het echt tijdelijk? Of zijn het projecten die daarna alsnog geklapt zijn? Of juist weer goed lopen?
pi_151133562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:22 schreef didi80 het volgende:

[..]

En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.
Want volgens mij hebben ze het niet meegedeeld aan de investeerders.

Was het echt tijdelijk? Of zijn het projecten die daarna alsnog geklapt zijn? Of juist weer goed lopen?
dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.
Een default van 3-5% wordt verwacht volgens mij. Dan hebben we nog wat tegoed want er zijn er 'pas' 2 of 3 echt fout gelopen dacht ik.
pi_151133868
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:07 schreef Camogli het volgende:

[..]

dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.
Een default van 3-5% wordt verwacht volgens mij. Dan hebben we nog wat tegoed want er zijn er 'pas' 2 of 3 echt fout gelopen dacht ik.
Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_151134222
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk. :P
:-)
Wat ik bedoel is dat het nog meevalt met de wanbetalers.
pi_151137468
Vandaag een toegangskaartje voor een bezoek aan het openlucht museum ontvangen. Dit is de incentive van het project WindshareFund.
pi_151158486
Stukje van de site van de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/p(...)punt_leningen__.html
Het is een premium stuk, dus niet iedereen kan het gratis lezen vandaar dat ik het hieronder even zal plaatsen.
Trefpunt leningen
Bernard Vogelsang

Geld lenen voor een verbouwing, nieuwe auto of bruiloft kan bij de bank, maar dat is vaak duur. Een goedkoper alternatief kan zijn om te lenen via marktplaatsen op internet, waar consumenten hun overtollige spaarcenten tegen een aantrekkelijke rente aanbieden.

Leensites die vragers en aanbieders van geld bij elkaar brengen, bestaan al langer. In de Verenigde Staten verdient Prosper.com er een dik belegde boterham mee, terwijl Zopa.com goede zaken doet in Groot-Brittannië. In Nederland was Boober.nl in 2007 de eerste online marktplaats voor consumptief krediet. Maar dit werd geen succes omdat Boober frontaal in aanvaring kwam met de Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank. Ook waren er problemen met wanbetalers.

Lendico.nl waagt nu een nieuwe poging om van het zogenoemde peer-to-peer lenen een succes te maken. Deze website is inmiddels niet alleen in Nederland actief, maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zuid-Afrika. Op Lendico kan maximaal ¤25.000 per keer worden geleend.

„Geld lenen via zulke internetplatformen staat nog in de kinderschoenen. Het zou een grote hit kunnen worden omdat particuliere kredietverstrekkers er een hogere rente kunnen krijgen dan op een spaarrekening terwijl kredietnemers veelal een lagere rente betalen dan bij de bank. Maar het kan ook een stille dood sterven”, zegt Matthijs van Herten van financieel onderzoeksbureau MoneyView.

Consumenten die via Lendico willen lenen, moeten diverse persoonlijke gegevens verstrekken. Op basis van onder meer hun jaarsalaris, leeftijd en BKR-registraties wordt hun kredietwaardigheid bepaald. Afhankelijk van die status en de hoogte, looptijd en het risico van de lening wordt het rentetarief bepaald.

Volgens financieel onderzoeker Van Herten zullen geldverstrekkers kieskeurig zijn met projecten waarvoor zij krediet beschikbaar willen stellen. „Als iemand geld voor een nieuwe televisie wil, zullen de investeerders niet in de rij staan. Maar een werknemer met een goede kredietwaardigheid die vanwege een nieuwe baan een auto nodig heeft, maakt een goede kans.”

Ondanks dat via de Amerikaanse geldsite Prosper al ruim ¤2 miljard is geleend, kan Lendico in Nederland nog niet in de schaduw staan van de banken die ruim ¤20 miljard aan consumptieve kredieten hebben uitstaan. Veel Nederlanders blijven dan ook voorlopig voor een persoonlijke lening of doorlopend krediet aangewezen op de gevestigde financiële partijen. Die rekenen meestal een pittige rente van 7%. Van Herten: „Maar dat is minder dan zes jaar geleden, toen die rente gemiddeld nog boven 9% lag.”

De MoneyView-onderzoeker heeft deze maand de rentetarieven en overige voorwaarden van 23 persoonlijke leningen en 24 doorlopende kredieten onder de loep genomen. Freo, een onderdeel van Rabobank-dochter De Lage Landen, komt uit de bus als een voordelige aanbieder van zowel persoonlijke leningen als doorlopende kredieten. ABN Amro scoort hoge ogen als naar de voorwaarden wordt gekeken. De doorlopende kredieten van deze bank onderscheiden zich onder meer door de mogelijkheid voor een aflossingsvrije periode en een kredietpas om geldopnames en betalingen te verrichten.

De rente op persoonlijke leningen en doorlopende kredieten is meestal niet fiscaal aftrekbaar. Een uitzondering geldt voor consumenten die een persoonlijke lening benutten om een woning aan te schaffen. Zij mogen de rente wel van de belasting aftrekken.
pi_151158877
quote:
Het zou een grote hit kunnen worden omdat particuliere kredietverstrekkers er een hogere rente kunnen krijgen dan op een spaarrekening terwijl kredietnemers veelal een lagere rente betalen dan bij de bank. Maar het kan ook een stille dood sterven”
Goeie analyse. :')
'Het kan wat worden. Maar misschien ook niet.'

Ik heb ook nog wel iets meer mijn twijfels bij leningen aan particulieren.
  zondag 29 maart 2015 @ 20:46:46 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151168308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.
Altijd leuk!
  zondag 29 maart 2015 @ 20:49:07 #149
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151168405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Nee, je hoort ook niets van de platformen zelf. De omgevallen GVE projecten weet ik via dit topic.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:05:29 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151169451
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Goeie analyse. :')
'Het kan wat worden. Maar misschien ook niet.'

Ik heb ook nog wel iets meer mijn twijfels bij leningen aan particulieren.
Ik ook, doe er niet aan mee.
pi_151169599
Kreeg nog bericht van KoM dat er van een project waarvan de totstandkoming wat lang heeft geduurd een extra rente-uitkering komt. Dat is dan wel weer netjes.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:21:56 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151170419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:38 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een toegangskaartje voor een bezoek aan het openlucht museum ontvangen. Dit is de incentive van het project WindshareFund.
idem. Leuke incentive :)
pi_151171630
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:07 schreef Monolith het volgende:
Kreeg nog bericht van KoM dat er van een project waarvan de totstandkoming wat lang heeft geduurd een extra rente-uitkering komt. Dat is dan wel weer netjes.
Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?
pi_151171710
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.
pi_151172637
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

ik kreeg dat bericht ook. Idd erg netjes van KoM.
Ik heb eind februari gestort en de eerste aflossing is begin mei.
pi_151174062
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel lang maar netjes opgelost.
pi_151180351
Een TVP-tje :) lijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden? :)
  maandag 30 maart 2015 @ 08:34:31 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151181277
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Een TVP-tje :) lijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden? :)
Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.
pi_151181429
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.
En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.
Schip ahoy!
pi_151182406
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:51 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.
Plus de tijd die je erin moet steken.

Eigenlijk kost dit geld ;)
pi_151182927
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Plus de tijd die je erin moet steken.

Eigenlijk kost dit geld ;)
Een belangrijk element is voor mij ook dat ik het leuk vind omm te doen.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:38:41 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151183171
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit *O*
pi_151183505
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Ach 'rijk', het heeft een redelijk rendement en het risico is niet extreem hoog.
Als je echt 'rijk' wilt worden moet je in de iets speculatievere zaken gaan zitten, maar dat kan ook betekenen dat je hele vermogen morgen is verdwenen als je de verkeerde keuzes maakt. :P
Of je moet meer in het crowdfunden van start-ups gaan zitten waarbij je een aandeel in het bedrijf krijgt in plaats van een vaststaande rente over een lening en hopen dat je net een significant bedrag hebt geïnvesteerd in de nieuwe Google of Facebook. ;)
pi_151183506
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit *O*
Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.
pi_151183789
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.
Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijk :P ) alles inclusief rente af, dus in principe ook een succesvol afgerond project *O*
pi_151183903
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijk :P ) alles inclusief rente af, dus in principe ook een succesvol afgerond project *O*
Ja, mooiere projecten zal je niet meer krijgen denk ik.
  maandag 30 maart 2015 @ 11:28:42 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151184058
Nieuwe:

https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10157

Denk dat ik een klein bedrag doe.
pi_151184063
st1ppy: zou je de mails aan kunnen passen met een directe link naar GvE? Moet nu een keer extra via jouw site klikken wat geen verdere meerwaarde heeft.

Vandaag kwam de mail van u snel :)
pi_151184072
Nieuwe: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10157
Rating 2/A, 7%, 48 maanden, ¤50.000.

Zier er wat mij betreft goed uit, wordt ook ¤25.000 aan eigen vermogen geïnvesteerd,
pi_151184086
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:04 schreef µ het volgende:
De checks van overdag stonden niet goed. Nu wel als het goed is.
Doet het nu perfect, dank!!
  maandag 30 maart 2015 @ 11:30:09 #171
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151184087
Ratings zijn inderdaad erg goed. Het verhaal is wat karig en wat eigengereid als je het mij vraagt, maar dat neem ik wel op de koop toe ;)
pi_151184108
quote:
Gezellig projectje he, zit ik ook in :)

Bij mij loopt de kapper (Rene Professional) ook af. Jammer vind ik dat, kreeg je nog wel eens een kadootje of mailtje van. Erg leuk om zoiets te funden. Als ie weer iets nodig heeft sta ik vooraan.
pi_151184120
Ratings zijn prima idd. Rente is wederom wat laag. Maar toch maar ingelegd.
  maandag 30 maart 2015 @ 11:32:43 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151184156
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Als de ratings inderdaad het risico afspiegelen (wat we allemaal hopen ;) ), dan snap ik dit rentepercentage ook wel.
pi_151184247
Net maar even een mailtje naar IIC assembly gestuurd voor de incentive. Was ik effe vergeten :P

Iemand al iets ontvangen?
pi_151184351
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Voor zulke ratings krijg je helaas geen 10%, crowdfunding op GVE is toch een spel van herinvesteren.

Ik gooi er weer wat kleins in, gaat wel hard richting mijn doel van 2015.
pi_151184486
Het is de laatste maanden rustig geweest aan het crowdfundingfront qua interessante projecten, maar laatste week toch weer wat interessante projecten: Ecosoft, Cing ICT, Tigerprint, Aurora Flowers... leuk!
  maandag 30 maart 2015 @ 11:50:14 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151184557
Investering Tigerprint op de valreep nog even opgehoogd van ¤ 200,- naar ¤ 500,-
Mooi project wel.
  maandag 30 maart 2015 @ 11:51:54 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151184597
En hij is vol :'(

20 minuten...
pi_151184616
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:51 schreef leolinedance het volgende:
Sorry, maar heb net op de valreep er nog een paar 100 ingestopt ;)
pi_151184634
Ook maar wat ingestopt. Rente aan de lage kant, maar helaas zijn (net als de rentes overal) de rentes niet meer zo hoog dan een jaar geleden. Verder zag het er degelijk uit.
  maandag 30 maart 2015 @ 11:53:30 #182
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151184637
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:52 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Sorry, maar heb net op de valreep er nog een paar 100 ingestopt ;)
Ik ook.
pi_151184648
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook.
Oh, gelukkig :D Dacht dat het net niet meer gelukt was ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 11:54:34 #184
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151184659
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Oh, gelukkig :D Dacht dat het net niet meer gelukt was ;)
Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500 :)
pi_151184694
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:51 schreef leolinedance het volgende:

20 minuten...
pff, net te laat!

Was er eindelijk weer eens een projectje wat de moeite waard is, let je net ff niet op.

Mis die mailing van Tha Duck nog steeds :'(
pi_151184996
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:36 schreef athlonkmf het volgende:
Net maar even een mailtje naar IIC assembly gestuurd voor de incentive. Was ik effe vergeten :P

Iemand al iets ontvangen?
Hier nog niks ontvangen. Weet iemand toevallig al wanneer de rondleidingen zijn?
pi_151185470
Ik kreeg op 11:56 een mailtje van het nieuwe project, maar toen zat ie al vol. Ik zag het project gelukkig eerder. Ik heb hier ook in geïnvesteerd.
  maandag 30 maart 2015 @ 12:18:58 #188
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151185501
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500 :)
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
pi_151185566
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:

[..]

Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
Je oude gaat eruit en je krijgt 1 investeringsbedrag.
  maandag 30 maart 2015 @ 12:26:50 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151185804
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:

[..]

Wordt gewoon één investering.
pi_151186459
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:28 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe:

https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10157

Denk dat ik een klein bedrag doe.
Tja, ik had een probleem wat we allemaal op zijn tijd hebben, gemist / te laat gezien. Anders had ik hem ook mee gepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 30-03-2015 13:02:46 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 13:06:35 #192
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151186931
quote:
Die heb ik ook ja, en mn allereerste project loopt ook aankomende maand af en dan ook nog die terugbetaling ineens van dat verzekeringsproject.

Dus aankomende maand 3 in elk geval in de pocket.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:11:37 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151187053
Ik verhoog best vaak mn inleg nog, kijk eerst snel globaal of het me wat lijkt en zoja dan leg ik al vast wat in (eigenlijk leg ik de eerste 2 honderd euro op de rating + rente in) en dan kijk ik later nog wat beter en verhoog ik het eventueel als dat nog kan.
pi_151191388
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:30 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Doet het nu perfect, dank!!
Thanks voor de feedback :s).
జ్ఞ‌ా
pi_151193242
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:37 schreef µ het volgende:

[..]

Bij mij kwam de mail pas om 11.55 uur binnen, toen het project al vol was.
pi_151193521
Ik had 'm ook wel meegepakt. Zag 'm zelfs op tijd, maar toen zo druk met werk dat ik geen tijd had om even het verhaaltje te lezen en te verdiepen. Een half uur later was het gebeurd, uiteraard :P
Schip ahoy!
pi_151193742
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij kwam de mail pas om 11.55 uur binnen, toen het project al vol was.
Hier ook 11:58, maar zag hem gelukkig hier langskomen.
pi_151195297
Ik heb overdag weinig tijd om hier mee bezig te zijn. Zo te lezen mis ik dan regelmatig de kleinere projecten met goede ratings...
  maandag 30 maart 2015 @ 17:24:42 #199
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151195408
quote:

[..]

ik heb m niet gehad :)
pi_151201586
:{

spam ofzo?
జ్ఞ‌ా
pi_151215685
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:21 schreef komrad het volgende:
Ik heb overdag weinig tijd om hier mee bezig te zijn. Zo te lezen mis ik dan regelmatig de kleinere projecten met goede ratings...
Dan mis je ws ook regelmatig grote projecten met goede ratings
pi_151223763
Net mijn terugbetaling van lendico gehad en blijkbaar heeft 1 lener toch nog betaald. Dus nog maar 1 wanbetaler op de zes ipv 2
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:10:03 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_151224183
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die heb ik ook ja, en mn allereerste project loopt ook aankomende maand af en dan ook nog die terugbetaling ineens van dat verzekeringsproject.

Dus aankomende maand 3 in elk geval in de pocket.
Voor mij dadelijk ook 3. Er is al 1 project volledig afgerond, 1 rond komende maand af en dan het verzekeringsproject inderdaad nog.
pi_151227048
quote:

[..]

Krijg net een "nieuw"project binnen https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10212 maar het blijk alleen van 26 maart te zijn. De mail is blijkbaar 5 dagen onderweg geweest :O
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:23:41 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_151227103
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Krijg net een "nieuw"project binnen https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10212 maar het blijk alleen van 26 maart te zijn. De mail is blijkbaar 5 dagen onderweg geweest :O
hehe, ik hetzelfde (Cinq ICT)
pi_151229311
Nice.
జ్ఞ‌ా
pi_151230487
Goed, heb maar een nieuw virtueel servertje gekocht. Server kost 5 euro per maand, domain kost het eerste jaar 4.83 euro. Als we rekenen op een jaar is dat (5*12+4.83)/12=5.4025 per maand. Ik wil dan 6 euro doen zodat ik zo snel mogelijk mijn risico eruit heb (domein een jaar vooruit betalen, server is per maand) ;). Ongeveer 5.50 per maand dus.

Ik betaal april voorlopig, wie wil voor 6 euro per maand een of meer maanden erna sponsoren? Komt er 1 regeltje in de mail met je username als je dat wil.
జ్ఞ‌ా
pi_151231043
Niemand een mail gehad? Er zijn er toch echt 125 uitgegaan...
జ్ఞ‌ా
pi_151231108
Mail gekregen om precies 5 uur :)

Ik wil wel 2 maandjes sponsoren a 12 euro, laat maar even weten hoe en wat :) Met zijn allen moeten we die server wel kunnen crowdfunden ;)
pi_151231338
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Mail gekregen om precies 5 uur :)

Ik wil wel 2 maandjes sponsoren a 12 euro, laat maar even weten hoe en wat :) Met zijn allen moeten we die server wel kunnen crowdfunden ;)
Top. Ik ga je een PM sturen *O*.

Een aantal hosts vond het nog geen goed idee. Waarschijnlijk omdat het domein nog niet actief is. Dat zou over een dag opgelost moeten zijn (upc, chello en online wilden de mails nog niet accepteren).
జ్ఞ‌ా
pi_151231554
Dag allen. Ik ben sinds januari ook bezig met crowdfunding. Ik vind het een leuk concept en ik had wat geld over dus daarom probeer ik het. Heb in totaal 800 ingelegd en heb ook al 2 projecten toegezegd voor 100 euro dus in totaal voor 1000 euro begonnen. Nu zal ik eerst wachten tot ik er 100 euro weer uit heb voor ik meer investeer. Van 2 projecten heb ik de eerste betaling al binnen :)

Ik doe nu alleen via geldvoorelkaar.nl. Wat zijn de voor/nadelen om het ook bij kapitaalopmaat te doen? Ik had ook een account op lendico gemaakt maar ik vond de leningen daar echt droevig dus heb ik dat account weer opgeheven.

En hoe meld ik me aan voor de mailinglijst? Ik zou ook graag mailtjes ontvangen als er weer iets nieuws komt.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 17:25:24 #212
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151231593
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:53 schreef µ het volgende:
Goed, heb maar een nieuw virtueel servertje gekocht. Server kost 5 euro per maand, domain kost het eerste jaar 4.83 euro. Als we rekenen op een jaar is dat (5*12+4.83)/12=5.4025 per maand. Ik wil dan 6 euro doen zodat ik zo snel mogelijk mijn risico eruit heb (domein een jaar vooruit betalen, server is per maand) ;). Ongeveer 5.50 per maand dus.

Ik betaal april voorlopig, wie wil voor 6 euro per maand een of meer maanden erna sponsoren? Komt er 1 regeltje in de mail met je username als je dat wil.
17.00 binnen.
Stuur je gegevens maar, dan sponsor ik ook een maand
pi_151231689
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:09 schreef µ het volgende:
Niemand een mail gehad? Er zijn er toch echt 125 uitgegaan...
Ik heb om 16.41 uur de mail ontvangen over project Cinq ICT, ook een project van de 26e, bedoel je die? Om 16.45 uur heb ik de zelfde mail nogmaals ontvangen. Klopt dit?
pi_151231727
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

17.00 binnen.
Stuur je gegevens maar, dan sponsor ik ook een maand
Top, PM komt er aan *O*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015
09-2015
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
జ్ఞ‌ా
pi_151231748
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:17 schreef µ het volgende:

[..]

Top. Ik ga je een PM sturen *O*.

Een aantal hosts vond het nog geen goed idee. Waarschijnlijk omdat het domein nog niet actief is. Dat zou over een dag opgelost moeten zijn (upc, chello en online wilden de mails nog niet accepteren).
Ik heb online trouwens, gaat dat nog goed komen? Dan wil ik ook wel 2 maanden doen.
pi_151231804
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb online trouwens, gaat dat nog goed komen? Dan wil ik ook wel 2 maanden doen.
Ik ga er van uit dat dat goed gaat komen. Ik krijg nu van online en zeelandnet ongeveer hetzelfde:
1(host smtp-in.online.nl[194.134.42.41] said: 450 4.1.8 <mu-op-fok@cfmailserver.nl>: Sender address rejected: Domain not found (in reply to RCPT TO command))
Maar het domein is besteld dus ik ga ervan uit dat het goed komt. Ik ga je een PM sturen *G*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 31 maart 2015 @ 17:34:22 #217
132191 -jos-
Money=Power
pi_151231857
De testmail van 5 uur zat in mijn spamfilter, daar ff kijken dus :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_151231931
Als alles rond is met de domeinen (ik gok voor morgen), dan moet er ook minder in de spam terecht komen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_151232442
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK dat was niet de bedoeling
జ్ఞ‌ా
pi_151232465
Kutkutkut. Sommige mensen hebben nu mijn testmails ontvangen voor de kapitaalopmaat-checker. Sorry sorry.

Tijd om wat te eten :P.
జ్ఞ‌ా
pi_151232666
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:57 schreef µ het volgende:
Kutkutkut. Sommige mensen hebben nu mijn testmails ontvangen voor de kapitaalopmaat-checker. Sorry sorry.

Tijd om wat te eten :P.
Ik heb niets ontvangen :P
Eet smakelijk!
pi_151232716
Als iemand op de beta KOM-lijst wil, pm dan even naar het adres uit de OP. Niet dmmen aub :*.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 31 maart 2015 @ 18:41:44 #223
132191 -jos-
Money=Power
pi_151233571
Hmm, ik schrok al, heb geen zin in ook nog eens KOM mailspam :D
pi_151233729
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:41 schreef -jos- het volgende:
Hmm, ik schrok al, heb geen zin in ook nog eens KOM mailspam :D
Snap ik :P. Daarom wilde ik het los van elkaar houden. Dat zou nu goed moeten staan ;).
జ్ఞ‌ా
pi_151233847
http://cfmailserver.nl/ begint het te gaan doen zo te zien (redirect naar deze reeks). Zou ook betekenen dat mailproviders de mails wat prettiger moeten gaan vinden.
జ్ఞ‌ా
pi_151234648
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:32 schreef µ het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat dat goed gaat komen. Ik krijg nu van online en zeelandnet ongeveer hetzelfde:
[ code verwijderd ]

Maar het domein is besteld dus ik ga ervan uit dat het goed komt. Ik ga je een PM sturen *G*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
Ik wil oktober wel voor mijn rekening nemen.
pi_151234679
Trouwens net bericht gehad van GvE dat ze een project richting incassobureau gestuurd hebben. :(
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:23:16 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151234840
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:18 schreef didi80 het volgende:
Trouwens net bericht gehad van GvE dat ze een project richting incassobureau gestuurd hebben. :(
Details mag je m.i. hier wel delen. Daar hebben we allemaal wat aan :) Ik hoop tenminste dat GvE wel kenbaar heeft gemaakt om welk project het ging (en reden??)?
pi_151235093
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:23 schreef Coelho het volgende:

[..]

Details mag je m.i. hier wel delen. Daar hebben we allemaal wat aan :) Ik hoop tenminste dat GvE wel kenbaar heeft gemaakt om welk project het ging (en reden??)?
Ja project is duidelijk vermeld. Dat mag ik hier dus ook noemen? Reden is niet echt opgegeven. Er is niet betaald.

Gelukkig had ik er maar een klein bedrag in. Het was horeca, en tegen mijn eigen regels in daar toch iets ingestopt. Was de gun factor. Niet meer doen dus.

Wat ik wel apart vind is dat hij medio maart moest betalen, en deze betaling is ook netjes binnen gekomen. De volgende betaling zou dus medio april moeten zijn. Dat duurt nog even.
GvE geeft aan dat ze al meerdere herinneringen gestuurd hebben.
Ik dacht altijd dat GvE betalingen direct doorbetaalde. Als ik dit zo lees dan is dat dus niet zo. Want dan heeft hij nog tot ongeveer 15 april om te betalen.
Of zou dit toch nog een project zijn die GvE tijdelijk zelf betaald heeft?
pi_151235112
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:17 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik wil oktober wel voor mijn rekening nemen.
Whooo *O*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015
12-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015

PM is onderweg :s).
జ్ఞ‌ా
pi_151236517
[..]

Ja project is duidelijk vermeld. Dat mag ik hier dus ook noemen? Reden is niet echt opgegeven. Er is niet betaald.

[/quote]

O...op internet staat al dat ze dicht zijn(http://www.sneeklive.nl/p(...)-per-direct-gesloten), en hun eigen website ligt er ook al uit. Dan vind ik dat ik het hier wel kan vermelden.
Het gaat om project 3591 Theatercafé Kramer.
Ziet er niet goed uit dus.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:15:19 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151237024
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:30 schreef µ het volgende:

[..]

Whooo *O*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015
12-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015

PM is onderweg :s).
Ik doe november wel :)
pi_151237100
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:53 schreef µ het volgende:
http://cfmailserver.nl/ begint het te gaan doen zo te zien (redirect naar deze reeks). Zou ook betekenen dat mailproviders de mails wat prettiger moeten gaan vinden.
18.53uur heb ik je test mail ontvangen. (Online)
pi_151237167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik doe november wel :)
Yay *O*.

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016

Ik doe december :P
జ్ఞ‌ా
pi_151237181
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

18.53uur heb ik je test mail ontvangen. (Online)
Dan zal het domein dan geactiveerd zijn. Goed om te horen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_151237318
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef µ het volgende:

[..]

Dan zal het domein dan geactiveerd zijn. Goed om te horen :s).
DM wil niet goed lukken maar het geld voor de twee maanden staat inmiddels op je rekening. Ben er alleen Horsemen vergeten bij te zetten.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:25:34 #237
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151237444
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef µ het volgende:

[..]

Top, PM komt er aan *O*.

04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015
09-2015
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
Ik heb nog geen bericht van je, terwijl Horsemen na mij al wel bericht heeft gehad (althans betaald heeft, dus ik ga er van uit dat hij jouw gegevens al ontvangen heeft).
pi_151237498
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef didi80 het volgende:
[..]

O...op internet staat al dat ze dicht zijn(http://www.sneeklive.nl/p(...)-per-direct-gesloten), en hun eigen website ligt er ook al uit. Dan vind ik dat ik het hier wel kan vermelden.
Klotenieuws. Dat geld zul je wel kwijt zijn waarschijnlijk, of je ziet er in elk geval niet veel van terug. Anderzijds wel goed om te merken dat de defaults nu ook bekend worden, want da's toch ook wel belangrijk.

Ik had de mail overigens ook mooi 11 seconden na vijf binnen, µ. Heel fijn!
Als ik dan nog actief crowdfund (waar ik wel op reken) zal ik januari wel voor m'n rekening nemen, is het jaar bijna rond. Of je moet het geld nu alvast willen hebben, da's ook oké wat mij betreft.
Schip ahoy!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:29:04 #239
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151237617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef didi80 het volgende:

Ik heb geprobeerd om 'm op te roepen op GvE dmv het selecteren van een ander project en dan het ID veranderen in 3591. Dat werkt blijkbaar niet. Was benieuwd naar de omschrijving en risico classificatie. Was deze ook als relatief risicovol weggezet?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:31:19 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151237706
Ik heb het overgemaakt µ. Heb dezelfde bank dus het zou er al op moeten staan :)

Slecht nieuws van dat ene project dat het niet gaat redden...Ik kan het project zelfs al niet meer vinden op GvE.
pi_151237846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:29 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd om 'm op te roepen op GvE dmv het selecteren van een ander project en dan het ID veranderen in 3591. Dat werkt blijkbaar niet. Was benieuwd naar de omschrijving en risico classificatie. Was deze ook als relatief risicovol weggezet?
Ze hadden toen nog geen Graydon. Dus alleen de GvE classificatie en dat was 5s.
Totaal ¤ 119.100. Er zijn nu 13 termijnen afgelost.
Ik ben benieuwd of GvE hier aan bijgedragen heeft, of dat dat echt allemaal door de eigenaar is gedaan.
pi_151237850
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:29 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat is gelukkig niet een van mij projecten. Maar wel vreemd aangezien ik via google hier op kwam:
https://www.facebook.com/Geldvoorelkaar/posts/566476406761908

De link naar GVE werkt vervolgens niet
pi_151237921
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

DM wil niet goed lukken maar het geld voor de twee maanden staat inmiddels op je rekening. Ben er alleen Horsemen vergeten bij te zetten.
Linkje uit onderin de OP werkt altijd ;).
జ్ఞ‌ా
pi_151238142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:35 schreef CRWD het volgende:

[..]

Dat is gelukkig niet een van mij projecten. Maar wel vreemd aangezien ik via google hier op kwam:
https://www.facebook.com/Geldvoorelkaar/posts/566476406761908

De link naar GVE werkt vervolgens niet
Ik kan het project wel zien, maar dat zal zijn omdat ik geïnvesteerd heb. Er zijn zo'n 20 mensen die er meer dan ¤ 1000,- in hebben zitten....Eentje zelfs ¤ 5000,-. Dan heb je wel een hoop goeie projecten ernaast nodig wil je dat goed maken. Ik denk namelijk niet dat we er ooit nog geld van zien.
pi_151238151
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:26 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klotenieuws. Dat geld zul je wel kwijt zijn waarschijnlijk, of je ziet er in elk geval niet veel van terug. Anderzijds wel goed om te merken dat de defaults nu ook bekend worden, want da's toch ook wel belangrijk.

Ik had de mail overigens ook mooi 11 seconden na vijf binnen, µ. Heel fijn!
Als ik dan nog actief crowdfund (waar ik wel op reken) zal ik januari wel voor m'n rekening nemen, is het jaar bijna rond. Of je moet het geld nu alvast willen hebben, da's ook oké wat mij betreft.
Geld binnen hebben is makkelijker, dan maak ik het ook in 1 keer over naar de hoster en hoef ik niet vaker administratie te doen. Januari dan? :s)

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016 Piet__Piraat
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016

Ik ga je DMmen *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_151238187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het overgemaakt µ. Heb dezelfde bank dus het zou er al op moeten staan :)
Yeah. Top!
జ్ఞ‌ా
pi_151238675
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:41 schreef µ het volgende:

[..]

Geld binnen hebben is makkelijker, dan maak ik het ook in 1 keer over naar de hoster en hoef ik niet vaker administratie te doen. Januari dan? :s)

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016 Piet__Piraat
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016

Ik ga je DMmen *G*.
I've just made you rich, bitch. B-).
Schip ahoy!
pi_151238835
Whooo.

En we hebben bijna het hele jaar ge-FOK!-fund *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_151238913
Ben benieuwd naar het eerste volgende project, of alles gewoon goed werkt enzo.
జ్ఞ‌ా
pi_151239084
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:56 schreef µ het volgende:
Ben benieuwd naar het eerste volgende project, of alles gewoon goed werkt enzo.
Daar gaan we wel vanuit. We hebben er dik voor betaald, dus we verwachten nu ook super service. Ben jij ook hoofdelijk aansprakelijk als het niet werkt? ;-)
pi_151239207
Haha uiteraard :*.

disclaimer -> niet echt

[ Bericht 14% gewijzigd door µ op 31-03-2015 21:05:31 ]
జ్ఞ‌ా
pi_151239244
Gaan we alle gemiste CF-inkomsten op µ verhalen als een mail gemist is, ja? Dat wordt nog leuk dan :Y)
Schip ahoy!
pi_151241596
Ik ben er niet zo in thuis, maar wellicht weet iemand dit wel.

Het bedrijf dat niet meer aflost zit in Sneek. GvE heeft nu een incassobureau in Rotterdam ingeschakeld.
Is het niet logischer om een incassobureau in de buurt van Sneek in te schakelen?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:58:53 #254
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151242528
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.

Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.

En weer een goeie reminder om de bedragen per project laag te houden!
pi_151242955
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.

Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.

Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:39:21 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151244991
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.
Zeer goed idee.
pi_151246457
quote:
Dat brengt mij bij Collin. Ik zie daar heel interessante projecten, die heel snel worden volgeschreven, met grote bedragen (duizenden euro's) per investeerder. Als je kijkt naar de kostenstructuur (0.85% per jaar, minimaal 10 euro), dan word je daardoor verleid om grote bedragen in te leggen (break-even op circa 2.000K, afhankelijk van de rentevoet).

De projecten zien er volgens mij heel goed uit. Maar of besparen op fee, je moet motiveren om (te) grote bedragen in te leggen, vraag ik mij af.

Ook is het me nog niet helemaal duidelijk of die 10 euro per project geldt of het totaal van de projecten. Hoe dan ook is het duurder dan GVE. Maar die projecten zien er zoals gezegd veelbelovend uit. De documentatie op de site is uitvoerig en professioneel.

Zijn er mensen hier met ervaring bij Collin?

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 31-03-2015 23:20:07 ]
Pecunia non olet
pi_151248108
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef didi80 het volgende:
Ik ben er niet zo in thuis, maar wellicht weet iemand dit wel.

Het bedrijf dat niet meer aflost zit in Sneek. GvE heeft nu een incassobureau in Rotterdam ingeschakeld.
Is het niet logischer om een incassobureau in de buurt van Sneek in te schakelen?
Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.

Waar deze zit maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal aan dezelfde wet gebonden ;)
  woensdag 1 april 2015 @ 00:07:19 #259
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151248454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:35 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ze hadden toen nog geen Graydon. Dus alleen de GvE classificatie en dat was 5s.
Totaal ¤ 119.100. Er zijn nu 13 termijnen afgelost.
Ik ben benieuwd of GvE hier aan bijgedragen heeft, of dat dat echt allemaal door de eigenaar is gedaan.
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...

Welke claim zouden ze trouwens leggen? Het totaalbedrag inclusief rente voor de gehele looptijd of alleen het restant van de lening zonder rentedeel?

edit: Voor de nieuwsgierigen onder ons is dit nog uit een cache site te vissen: http://web.archive.org/we(...)project.aspx?id=3591
Er werd in eerste instantie 285k gevraagd en dat is later aangepast naar 119.100 voor zover ik kan zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Coelho op 01-04-2015 00:15:34 ]
pi_151250979
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.

Waar deze zit maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal aan dezelfde wet gebonden ;)
Thanks!
pi_151250992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...

Welke claim zouden ze trouwens leggen? Het totaalbedrag inclusief rente voor de gehele looptijd of alleen het restant van de lening zonder rentedeel?

edit: Voor de nieuwsgierigen onder ons is dit nog uit een cache site te vissen: http://web.archive.org/we(...)project.aspx?id=3591
Er werd in eerste instantie 285k gevraagd en dat is later aangepast naar 119.100 voor zover ik kan zien.
Er is getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid door 2 personen.

Dit is een stukje uit de mail:

Het gerechtsdeurwaarderskantoor zal de schuldenaar of schuldenaren nog eenmaal in de gelegenheid stellen om de achterstand in de aflossingstermijnen binnen 14 dagen te voldoen, bij gebreke waarvan de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel zal worden opgeëist. De buitengerechtelijke incassokosten zullen aan de schuldenaar of schuldenaren worden doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, dient de schuldenaar deze kosten aan u en de overige investeerders te vergoeden.

Dus ik ben benieuwd......
pi_151252102
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef µ het volgende:

[..]

Yay *O*.

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016

Ik doe december :P
Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.
pi_151252118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 08:38 schreef Marquito het volgende:

[..]

Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.
Yay.

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016 Piet__Piraat
02-2016 Marquito
03-2016
04-2016
05-2016

PM komt eraan *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_151252311
quote:

Eens! Ik vind het zeer vreemd dat er niet wat meer openheid wordt gegeven aan dit soort zaken.
pi_151252573
Een beginnetje voor het lijstje van misgelopen projecten? Zijn er meer?

Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)

Misschien ook interessant om classificatie, rente, looptijd ed erbij te zetten?
pi_151252577
foutje
pi_151252658
Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze dreigende default wordt behandeld c.q. afgewikkeld.
Updates hier zou ik zeer op prijs stellen.
pi_151252867
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:

Heel mooi en zeker interessant! Ik begreep dat theatercafe klasse 5s is en graydon onbekend.

Verder ben ik niet bekend met defaults, wellicht kunnen mensen die geinvesteerd hebben de gegevens aanvullen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze dreigende default wordt behandeld c.q. afgewikkeld.
Updates hier zou ik zeer op prijs stellen.
Zou ik ook fijn vinden!
  woensdag 1 april 2015 @ 09:28:06 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151252962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:

Bij andere platformen wel. Bij GvE waren er toch 2 Blauw projecten foutgelopen?

Edit: Volgens mij zijn er meerdere Blauw restaurants en is alleen deze failliet. Al lees ik ook dat Blauw Den Haag een doorstart gemaakt heeft? http://www.indoweb.nl/zwa(...)ants-den-haag-42343/

[ Bericht 16% gewijzigd door leolinedance op 01-04-2015 09:35:18 ]
pi_151253031
Weer een kleintje:

Urban Guides
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Kredietbedrag: 45.000
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Rating: 5BBB
pi_151253045
Instant mail!
జ్ఞ‌ా
pi_151253051
Bij mij dan. Bij jullie ook goed ontvangen?
జ్ఞ‌ా
pi_151253072
Ik heb jou mail in elk geval ontvangen. Mijn eigen scraper was één minuut eerder, maar dat was vast toeval, aangezien ik niet zo vaak poll. :P
  woensdag 1 april 2015 @ 09:36:06 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151253143
quote:
5s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef µ het volgende:
top!
pi_151253146
Ik vind dit wel een leuk project trouwens :) Urban guides.
  woensdag 1 april 2015 @ 09:36:29 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151253152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Scooper het volgende:
Weer een kleintje:

Urban Guides
Jammer van de 7%. Voor 8% had ik hem meegepakt.
pi_151253182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ik moet een beetje een portefeuille opbouwen ;) dus ik pak hem wel mee
pi_151253231
quote:
Yes!
pi_151253487
Heel goed idee om de misgelopen projecten in de OP te melden. Of mss een heel nieuw topic beginnen wat alléén over misgelopen crowdfuncingsprojecten gaat ?
  woensdag 1 april 2015 @ 09:50:30 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151253527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:48 schreef Justme7005 het volgende:
Heel goed idee om de misgelopen projecten in de OP te melden. Of mss een heel nieuw topic beginnen wat alléén over misgelopen crowdfuncingsprojecten gaat ?
Lijkt mij wat overbodig.
pi_151253671
quote:
Ja, helemaal goed!
  woensdag 1 april 2015 @ 09:56:46 #282
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151253718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Scooper het volgende:
Weer een kleintje:

Urban Guides
Ik doe mee. ik ken mensen bij de VVV van Rotterdam, die geven aan dat dit populair is!
pi_151253723
quote:

[..]

Mee eens. Het is maar een 5. Ik doe hem ook niet.
pi_151253893
Doe hem ook niet. Wordt niks vermeld over de winstgevendheid. En de 52% solvabiliteit zegt ook niks als je niet weet hoeveel activa er is en waar die uit bestaat.
pi_151254284
quote:

[..]

Die ene % vind ik onbelangrijker dan de classificaite 5. Blijkbaar is die ¤886 aflossing in de maand meer dan dat er nu binnen komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Loop er geregeld langs, nooit geweten dat er een restaurant/kroeg in zat :X
pi_151254692
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:19 schreef CaLeX het volgende:
Die ene % vind ik onbelangrijker dan de classificaite 5. Blijkbaar is die ¤886 aflossing in de maand meer dan dat er nu binnen komt.
Classificatie 5 is tot 100% afloscappaciteit, dus wat je hier zegt klopt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:04 schreef Justme7005 het volgende:
Doe hem ook niet. Wordt niks vermeld over de winstgevendheid. En de 52% solvabiliteit zegt ook niks als je niet weet hoeveel activa er is en waar die uit bestaat
Het percentage zegt meer dan de absolute waardes. Met 52% is het totale vreemd vermogen gedekt door de boekwaarde/eigen vermogen
pi_151254816
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 08:39 schreef µ het volgende:

[..]

Yay.

Flinke animo, ik wil ook wel een maandje doen

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Goesten het volgende:

[..]

Classificatie 5 is tot 100% afloscappaciteit, dus wat je hier zegt klopt niet.

[..]

Ah je hebt gelijk, 85 tot 100%. Niet dat er dan veel aan mijn mening veranderd ;)
pi_151254862
quote:

[..]

Hier net zo :)
pi_151255392
Ongetwijfeld een vraag die al vaak gesteld is: hoeveel geld (mag absoluut of in %) hebben jullie in crowdfunding zitten?
pi_151255656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:48 schreef Justme7005 het volgende:
Gewoon een post maken per gefaald project, en een linkje naar die posts in de OP.
జ్ఞ‌ా
pi_151255699
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:41 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Flinke animo, ik wil ook wel een maandje doen
Yay. Hebben we het jaar bijna vol *O*.

04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016 Piet__Piraat
02-2016 Marquito
03-2016 CaLeX
04-2016
05-2016

PM komt eraan.
జ్ఞ‌ా
pi_151255731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:59 schreef komrad het volgende:
Ongetwijfeld een vraag die al vaak gesteld is: hoeveel geld (mag absoluut of in %) hebben jullie in crowdfunding zitten?
Even snel uitgerekend, er zit nu zo'n 8% in en ik wil dit de komende tijd (mits er goede projecten komen natuurlijk) ophogen naar zo'n 12%. Afhankelijk van de renteontwikkelingen en andere investeringskansen gaat dit mogelijk op de wat langere termijn naar 15%.
pi_151256360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Even snel uitgerekend, er zit nu zo'n 8% in en ik wil dit de komende tijd (mits er goede projecten komen natuurlijk) ophogen naar zo'n 12%. Afhankelijk van de renteontwikkelingen en andere investeringskansen gaat dit mogelijk op de wat langere termijn naar 15%.
dank je voor de info. Ik neem aan dat dit % is van je vrij vermogen , exclusief vermogen in huis enzo?
pi_151259715
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:25 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je voor de info. Ik neem aan dat dit % is van je vrij vermogen , exclusief vermogen in huis enzo?
Je kan natuurlijk niet zo heel veel met deze info, zolang je de rest niet weet.

Vraag me ook af wat je er mee wil doen.
pi_151260957
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:25 schreef komrad het volgende:

[..]

Vrij vermogen inderdaad. Crowdfunding zie ik persoonlijk als een leuke manier om een beetje rendement te halen tegen een iets hoger risico, wat je redelijk kan afdekken door goed te spreiden (ik zit nu in 29 projecten). Aan de andere kant zit wel alles in een platform (GvE) en in een type product (bedrijfsleningen), dus vandaar wil ik er niet teveel in steken om het risico binnen de perken te houden (mocht het echt compleet misgaan dan zijn de verliezen nog goed te overzien). Verder heb ik op dit moment geen beleggingen o.i.d. meer, de aandelen- en obligatiemarkt zijn wat mij betreft sterk overgewaardeerd, maar ik wil wel geld vrij beschikbaar hebben om in te kunnen stappen mocht er een sterke correctie plaatsvinden.
pi_151261034
quote:
99s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet zo heel veel met deze info, zolang je de rest niet weet.

Vraag me ook af wat je er mee wil doen.
ik wil er niets mee behalve dat ik benieuwd ben hoe crowdfunding als onderdeel van de assetmix een plekje heeft gekregen bij de verschillende mensen hier op het forum.

Ik heb zelf alleen spaartegoeden dus geen aandelen of obligaties. Ik stap nu klein hier in vooral omdat ik het een interessant concept vind maar dat zal voor een beperkt bedrag zijn, zeker in de eerste periode.
  woensdag 1 april 2015 @ 13:47:50 #297
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151261102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:59 schreef komrad het volgende:
ca. 20k
pi_151261277
45K
2 platformen vooralsnog
max. voorlopig ongeveer 50K
weinig op spaarrekeningen meer.
geen aandelen voorlopig, eerst correctie afwachten.
kasstroom gedeeltelijk naar extra hypotheek aflossing
pi_151261301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ca. 20k
dat is toch best een hoop geld voor crowdfunding ;)

Heb je gezien de omvang een strategie qua spreiding over risicoklassen, soorten bedrijven waarmee je stuurt of is het vooral op propositie niveau dat je beoordeelt?
  woensdag 1 april 2015 @ 14:02:04 #300
132191 -jos-
Money=Power
pi_151261578
pi_151261850
quote:
Dat stuk op zichzelf zegt natuurlijk helemaal niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')