Dit project zal wel een groot deel van die winst verwachting zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Coelho het volgende:
Waarom is een bedrijf met een winstverwachting van 6-8 ton niet in staat om 3 ton voor te schieten?
Nee, helaas.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
Kom er maar in St1ppyquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 595300735 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Justme7005 het volgende:
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.quote:
quote:
Meerdere dagen al zelfsquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
Dat was vorige keer ook zo. Ze proberen gewoon zo veel mogelijk binnen te halen. Als er bijna niemand meer inlegt sluiten ze hem.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart trouwens dat die landschapsdonatie qua hoogte blijft wisselen. Ging van 750 naar 500, en staat nu op 1000
Om 17.55 uur heb ik twee"nieuwe" projecten binnen gekregen maar er waren er meer vandaag maar die zijn inmiddels volgelopen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:54 schreef µ het volgende:
hmm als ik de check handmatig draai werkt het wel
Ik snap je niet met hoge bedragen (wat je eerder ook al zei). Veel kleine bedragen maken toch ook een hoog bedrag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:04 schreef BliepTuut het volgende:
Ik vond die korte looptijd juist aantrekkelijk, want dan wordt het uitgekeerde bedrag tenminste snel hoger
Zoiets kan bij sameningeld.nlquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:35 schreef Scooper het volgende:
Hetzelfde zien we hier inderdaad ook: Te weinig leners, teveel investeerders.
Het zou wel mooi zijn als ook bijvoorbeeld hypotheeknemers via crowdfunding hun hypotheek zouden kunnen verkrijgen. Als investeerder zou ik dan wel de mogelijkheid willen hebben om tussentijds de investering te verhandelen op een soort marktplaats, zodat je nog steeds voor een termijn van bijvoorbeeld 3, 5 of 10 jaar mee zou kunnen doen in plaats van 30 jaar. Dit verhandelen is dan natuurlijk wel afhankelijk van vraag/aanbod.
Dat is het ja. Ik wist dat er eerder hier een site langs is gekomen maar wist niet meer welke het was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef Camogli het volgende:
[..]
Zoiets kan bij sameningeld.nl
Voor mij is de rente met de lange looptijd hier in elk geval niet interessant.
Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Camogli het volgende:
over vastgoed gesproken: weer een nieuwe op KoM: 100.000, 6%, 5 jaar, cat A.
Vakantiewoning (zakelijk) in Zuid Afrika.
Ziet er safe uit, rendement is wel laag.
Maar ja: ik zou ook geen 7% bieden of hoger als ik in deze crowdfundmarkt waarin de uitleners veel geld hebben moest lenen.
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Voor 30 jaar ga je namelijk maar weinig mensen vinden die hun privégeld beschikbaar stellen. Ik in elk geval niet.
goed dat je het zegt!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.
Ik geef je nog een uurtje of 3-4 voor dat nadenken: het bedrag staat al op 250.000 van de gevraagde 300.000.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet
LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:14 schreef Camogli het volgende:
[..]
goed dat je het zegt!
Die woning in Kaprun (Oostenrijk) van een week of wat geleden was 5,5% voor 120 maanden.
Wel klasse A+; dit project A
Die twijfel heb ik ook, maar ik denk dat ik lekker bij m'n bedrag blijf. Kan ik binnenkort nog iets kleins ergens anders in stoppen als ik wil.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet
LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
Jaquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:17 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb bij GvE in mijn account nog geen rekeningnummer staan in m'n profiel.
Wordt dat overgenomen van mijn 1e betaling?
Vraag me af waarom mensen voor jullie zouden kiezen voor een (dure?) lening.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.
Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:26 schreef noppenkoning het volgende:
ik denk dat het komt omdat het vastgoed is voor de verhuur, die krijgen niet zo makkelijk een hypotheek bij een bank
Ik geloof niet dat Lendico de oplichtende partij is, maar dat ze de pech hebben met een aantal wanbetalers. Het is denk ik ook moeilijker om een bedrijf te checken dat een particulier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:30 schreef zoekie het volgende:
En nog weer een Lendico wanbetaler:
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 270005547 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.
Lendico doet er alles aan om de kredietnemer het verschuldigde bedrag terug te laten betalen en is daarom direct begonnen met de incassoprocedure.
Dit begint op pure oplichterij te lijken.
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:29 schreef CaLeX het volgende:
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.
Waarom zou ik dan als lener voor hen kiezen en niet voor GVE/kom
Dan nog een vraagje aan AngeliqueK. Hoe lang blijft de korting op de minimale vergoeding in stand? Bij een kleine portefeuille drukt 12 euro toch aardig op het rendement.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
Dat lijkt mij goed om te horen. Positief dus voor de betrokken investeerders!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:
Het vervolg op Eve Energy (bericht van GvE)
Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.
We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.
Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.
We gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.
Ah, dat wist ik nog niet. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.
snap ik wel, maar waarom zou je dan niet alsnog voor GVE kiezen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:45 schreef Goesten het volgende:
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningen
tja. 3 jaar en 5%....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10080
Particulier 5%
Niet allemaal tegelijk graag![]()
grappig!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef noppenkoning het volgende:
als we zo doorgegaan krijgen we binnenkort ook bij crowdfunding negatieve rente
nou: gaat nog niet hard. 4 Investeerders, samen 500 euro.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:57 schreef MSR het volgende:
Tja, deze zal ook wel heel snel vollopen. Nauwelijks vaste kosten inderdaad dus zal wel goedkomen maar ook niet echt interessant met 5% nee.
Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef Camogli het volgende:
[..]
tja. 3 jaar en 5%....
Financieel lijkt het wel te kloppen. Klasse 2 van GvE is ook prima.
Zal goed aflopen, maar qua rendement/risico niet erg boeiend.
max was toch 40 projecten of vergis ik me?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.
Zal wel weer vandaag vol komen, genoeg mensen die naar de 100 projecten limiet toe werken. Dan maakt 1 projectje van 5% niet zoveel uit als je toch alles herinvesteert
Max 100 projecten of 40,000 EUR.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef komrad het volgende:
[..]
max was toch 40 projecten of vergis ik me?
Yup, lijkt inderdaad het (te) lage rendement te zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
valt me tegen hoe hard het gaat. Is het toch het rendement dat men wil?
Risico lijkt hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden sneller vollopen.
Particulieren doen heel veel mensen nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
t hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden
Wat is de gedachte hierachter?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Goesten het volgende:
[..]
Particulieren doen heel veel mensen niet
daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.quote:
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:27 schreef komrad het volgende:
[..]
daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.
Blijft mij vraag nog wel staan: hoe beoordelen jullie de investeringen?
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:
[..]
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...
ik gaf je de conclusie ;-)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:
[..]
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?
Ook een inhoudelijk antwoord: het eigen vermogen en de aandelenparticipatie zijn samen goed voor 100k. Dat betekent dat er redelijk wat achtergesteld kapitaal in zit in relatie tot de lening. Of mis ik hier iets?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:
[..]
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...
BKR score van desbetreffende persoon:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef FOOIJDONK het volgende:
[..]
Wat is de gedachte hierachter?
¤ 18.000 komt toch altijd goed?
Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef FOOIJDONK het volgende:
MBT Fieldbox, uit het vorige topic:
Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?
Dit lees ik ook.
Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geïnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.
Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:
[..]
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?
Sorry my mistake, ben net nieuw hier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:41 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.
Tja, ik doe ook niet mee, voor 6% zou ik het ook niet doen trouwens. Je loop toch een zeker risico en ook paarden, pension en wedstrijd stalen komen regelmatig in de problemen. Dat is op zich geen probleem maar dan wil ik meer als rendement dan 5%. De kosten van 18k voor een rijbakbodem is trouwens niet overdreven en redelijk. Voor een echte wedstrijdbodem bij je zo 30k kwijt. Maar goed, ook deze gaat, ook zonder mijn hulpquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10080
Particulier 5%
Niet allemaal tegelijk graag![]()
was ik al mee bezig, dank voor de tipquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.
hmm: dat geeft de doorslag, ik pas.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef Goesten het volgende:
[..]
BKR score van desbetreffende persoon:
E 950-959
Betekend een default risico van: 4,52-5,89% en dat tegen een rentevergoeding van 5%
Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik het fout.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Laten we nog maar een nieuwe doen:
Project:
9964 Zakelijk
Leendoel:
Opstart onderneming
Classificatie:
5s Graydon-rating: BB
Inschrijfperiode nog 120 dagen
Kredietbedrag:
¤ 30.000
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:
8,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9964
Ik zie het ook zoquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik fout.
zo'n concept kan ook alleen maar werken op een goede winkellocatie en daar staat meestal niet heel veel leeg. Dit vraagt ervaring met cross channel retail en een groot netwerk. Niet voor mij dusquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:19 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik zie het ook zo
Plus mevrouw heeft weleens op een drukke dag meegehlopen in de winkel van een vriendin. Nul ervaring dus en dan wel diverse producten van verschillende webshops willen gaan verkopen.
QVC in het kleinquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:30 schreef CaLeX het volgende:
Ze wordt dus een soort tussenhandelaar voor freubeltjes.
Dan nog liever de paardenzandbak
Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:16 schreef AngeliqueK het volgende:
Hypotheken voor verhuurd vastgoed aan particlulieren worden op dit moment niet meer verstrekt door banken. Daarom is SamenInGeld gestart.
Leners kiezen voor ons omdat ze nu wel een pand voor de verhuur kunnen kopen en voor de maandelijkse kosten beheren wij de hypotheek en zorgen we voor de administratie.
Voor investeerders zijn de kosten 1% van het vermogen met een max van 75 euro per jaar.
De kosten - en andere vragen rondom investeren - staan hier:
http://www.sameningeld.nl/belangrijke-vragen/over-investeren/
We zijn bezig met overwegen om de kosten voor investeren te verlagen. Wordt vervolgd.
Bedankt voor het ons op de hoogte houden!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:
Het vervolg op Eve Energy (bericht van GvE)
Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.
We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.
Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.
We gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.
Om BTW PLAZA verder te ontwikkelen en een internationale uitrol (VAT PLAZA) te bewerkstelligen is er behoefte aan extra kapitaal. Dit kapitaal willen wij verwerven via Kapitaal Op Maatquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/BTW-VAT-PLAZA
Nieuw project of heb ik deze eerder gemist?
Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/BTW-VAT-PLAZA
Nieuw project of heb ik deze eerder gemist?
Zo lees ik het ook ja...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….
Begrijp ik nu goed dat ze 7000 gebruikers hebben maar de informatie is altijd gratis geweest en nu willen ze abonnementen gaan verkopen voor vergelijkbare maar actuele info al dan niet aangevuld met individuele adviezen? Verder willen ze nu ook internationaal advies gaan geven. Verder hebben ze zelf al 1000k ingebracht en nu nog op zoek naar 200k. Dan moet er wel wat geld gaan binnen komen voor e.e.a. rendabel gaat worden of mis ik nu van alles?
Zulke (enorm) hoge recentepercentages kun je er als investeerder niet halen hoor. Ondanks mijn relatief hoge risicoprofiel bij Lendico, kom ik niet boven de 7,7% rente uit. In de risicoklassen A en B is er amper wat te halen. met C kun je geluk hebben. De risicoklassen D en E bieden inderdaad kans op een wat hoger rendement, maar de kosten voor het gebruik van het platform liggen ook hoger dan bij GVE en KOM.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef troepjepdat het volgende:
Lendico is toch een soort Isepankur/Bondora? Persoonlijke leningen voor (enorm) hoge rentes?
Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:32 schreef obligataire het volgende:
ZENCAP nieuw:
¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
6,60% Rentevoet
Categorie A (d één na hoogste)
Glanssa Hygiëne Products bv wil de lening gebruiken ter versterking van het werkkapitaal, debiteurenfinanciering, aanschaf van 2 tanks voor grondstoffen en een afvulstraat om de kleinverpakkingen af te vullen.
gezonde balansverhoudingen , ruim 50%/187K eigen vermogen en ruim overschot liquiditeit (vlottende activa minus kortlopende schulden + 140K)
Ik ga mee
Zencap is een apart platformquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?
Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:02 schreef Camogli het volgende:
Bij de derde termijn al betalingsproblemen...
Welke klassen hebben die projecten? D of E?
Dank voor het delen van deze informatie. De conclusie voor wat betreft lendico is voor mij helder: ik pas daarvoor. Er zijn betere mogelijkheden om je geld in te investeren.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.
Absoluut waar!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
En sorry dat ik het zeg, maar de wereld zit vol debielen die van dag tot dag leven en geen grip op hun uitgaven hebben.
Denk niet dat de check heel veel anders is of beter. Denk alleen dat Lendico ook projecten doorlaat met een hogere risico en daardoor een hogere rente.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:
Geldt dit ook voor de particulieren die via GvE gefinancierd worden?
Ik heb er een paar ... (Tot nu toe geen betaalproblemen)
Of zal de check bij GvE beter zijn dan die bij lendico?
Check zal ongeveer hetzelfde inhouden, kredietwaardigheid e.d. Maar GvE kan natuurlijk ook geen garanties geven. Al leggen ze de grens misschien wat scherper dus laten ze projecten met veel risico al niet toe.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:
Geldt dit ook voor de particulieren die via GvE gefinancierd worden?
Ik heb er een paar ... (Tot nu toe geen betaalproblemen)
Of zal de check bij GvE beter zijn dan die bij lendico?
Dat is waar, maar als kredietnemers na 2 betalingstermijn al betalingsachterstanden oplopen, dan vraag ik mij toch af of Lendico zijn beoordelingsbeleid wel op orde heeft. Begrijp me niet verkeerd: de kredietgever blijft wat mij betreft ten alle tijden eindverantwoordelijk voor zijn eigen investering! Maar Lendico stelt op zijn website: "Lendico hanteert een grondige selectieprocedure, alleen kredietwaardige kredietnemers worden op het platform toegelaten." Het inkomen wordt daadwerkelijk geverifieerd, maar hoe zit het met de uitgaven? Als kredietgever zou je willen dat Erica Verdegaal de kredietnemer vooraf zou hebben gedwongen een maand lang een kasboekje bij te houden, zodat bekend is hoeveel aflossingsruimte er echt is. Al eerder hebben we op dit forum geconcludeerd dat Lendico aan kredietgevers wel het inkomen, de kale huurlasten, allimentatie en eventuele andere aflossingsverplichtingen van kredietnemers laat ziet, maar ze eigenlijk geen inzicht geeft in de daadwerkelijke aflossingscapaciteit. Kosten voor gas, licht, water, internet, telefonie, televisie, voeding, kleding et cetera zijn allemaal onbekend. Wat dat betreft zeggen de cijfers die wel worden genoemd vrij weinig en heb je dus niets meer dan de risicoklasse van Lendico om je investeringsrisico tegen de geboden rente en aflossingstermijn af te wegen. En hoe die risicoklasse tot stand komt is ook een zwarte doos.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
Een loonstrook is redelijk objectief maar het is natuurlijk heel makkelijk om bepaalde vaste lasten even te 'vergeten'.
Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je kunt beter een avond goed gaan zuipen van je centen dan ze bij Lendico droppen, heb ik het idee.
Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Worden de track records van de verschillende platforms ergens bijgehouden?
Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef didi80 het volgende:
Ik lees dat je bij het aanvragen van een lening een rekeningoverzicht van de afgelopen 2 maanden mee moet sturen. Hierop staan ook bovengenoemde zaken. Dus ik neem aan dat Lendico dat ook checkt.
geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:49 schreef MSR het volgende:
[..]
Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.
Ja daar heb je zeker een punt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.
Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:55 schreef komrad het volgende:
[..]
geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?
dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.
Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:02 schreef komrad het volgende:
[..]
dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:38 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.
Ja, door het betalen van rente, aflossing en het voor hun rekening nemen van de incasso kosten.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:22 schreef didi80 het volgende:
[..]
En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.
Want volgens mij hebben ze het niet meegedeeld aan de investeerders.
Was het echt tijdelijk? Of zijn het projecten die daarna alsnog geklapt zijn? Of juist weer goed lopen?
Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:07 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.
Een default van 3-5% wordt verwacht volgens mij. Dan hebben we nog wat tegoed want er zijn er 'pas' 2 of 3 echt fout gelopen dacht ik.
:-)quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk.
Goeie analyse.quote:Het zou een grote hit kunnen worden omdat particuliere kredietverstrekkers er een hogere rente kunnen krijgen dan op een spaarrekening terwijl kredietnemers veelal een lagere rente betalen dan bij de bank. Maar het kan ook een stille dood sterven”
Altijd leuk!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.
Nee, je hoort ook niets van de platformen zelf. De omgevallen GVE projecten weet ik via dit topic.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Worden de track records van de verschillende platforms ergens bijgehouden?
Ik ook, doe er niet aan mee.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goeie analyse.
'Het kan wat worden. Maar misschien ook niet.'
Ik heb ook nog wel iets meer mijn twijfels bij leningen aan particulieren.
idem. Leuke incentivequote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:38 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een toegangskaartje voor een bezoek aan het openlucht museum ontvangen. Dit is de incentive van het project WindshareFund.
Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?quote:Op zondag 29 maart 2015 21:07 schreef Monolith het volgende:
Kreeg nog bericht van KoM dat er van een project waarvan de totstandkoming wat lang heeft geduurd een extra rente-uitkering komt. Dat is dan wel weer netjes.
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?
ik kreeg dat bericht ook. Idd erg netjes van KoM.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.
Dat is inderdaad wel lang maar netjes opgelost.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.
Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Een TVP-tjelijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden?
En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.
Plus de tijd die je erin moet steken.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.
Een belangrijk element is voor mij ook dat ik het leuk vind omm te doen.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:03 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Plus de tijd die je erin moet steken.
Eigenlijk kost dit geld
Ach 'rijk', het heeft een redelijk rendement en het risico is niet extreem hoog.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Een TVP-tjelijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden?
Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit
Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijkquote:Op maandag 30 maart 2015 10:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.
Ja, mooiere projecten zal je niet meer krijgen denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijk) alles inclusief rente af, dus in principe ook een succesvol afgerond project
Doet het nu perfect, dank!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:04 schreef µ het volgende:
De checks van overdag stonden niet goed. Nu wel als het goed is.
Gezellig projectje he, zit ik ook inquote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit
Als de ratings inderdaad het risico afspiegelen (wat we allemaal hopenquote:Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Ratings zijn prima idd. Rente is wederom wat laag. Maar toch maar ingelegd.
Voor zulke ratings krijg je helaas geen 10%, crowdfunding op GVE is toch een spel van herinvesteren.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Ratings zijn prima idd. Rente is wederom wat laag. Maar toch maar ingelegd.
Ik ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:52 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Sorry, maar heb net op de valreep er nog een paar 100 ingestopt
Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500quote:Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Oh, gelukkigDacht dat het net niet meer gelukt was
pff, net te laat!quote:
Hier nog niks ontvangen. Weet iemand toevallig al wanneer de rondleidingen zijn?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:36 schreef athlonkmf het volgende:
Net maar even een mailtje naar IIC assembly gestuurd voor de incentive. Was ik effe vergeten
Iemand al iets ontvangen?
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500
Je oude gaat eruit en je krijgt 1 investeringsbedrag.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
Wordt gewoon één investering.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
Tja, ik had een probleem wat we allemaal op zijn tijd hebben, gemist / te laat gezien. Anders had ik hem ook mee gepakt.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:28 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe:
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10157
Denk dat ik een klein bedrag doe.
Die heb ik ook ja, en mn allereerste project loopt ook aankomende maand af en dan ook nog die terugbetaling ineens van dat verzekeringsproject.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Hier ook 11:58, maar zag hem gelukkig hier langskomen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij kwam de mail pas om 11.55 uur binnen, toen het project al vol was.
Dan mis je ws ook regelmatig grote projecten met goede ratingsquote:Op maandag 30 maart 2015 17:21 schreef komrad het volgende:
Ik heb overdag weinig tijd om hier mee bezig te zijn. Zo te lezen mis ik dan regelmatig de kleinere projecten met goede ratings...
Voor mij dadelijk ook 3. Er is al 1 project volledig afgerond, 1 rond komende maand af en dan het verzekeringsproject inderdaad nog.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die heb ik ook ja, en mn allereerste project loopt ook aankomende maand af en dan ook nog die terugbetaling ineens van dat verzekeringsproject.
Dus aankomende maand 3 in elk geval in de pocket.
Krijg net een "nieuw"project binnen https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10212 maar het blijk alleen van 26 maart te zijn. De mail is blijkbaar 5 dagen onderweg geweestquote:
hehe, ik hetzelfde (Cinq ICT)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Krijg net een "nieuw"project binnen https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10212 maar het blijk alleen van 26 maart te zijn. De mail is blijkbaar 5 dagen onderweg geweest
Top. Ik ga je een PM sturenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Mail gekregen om precies 5 uur
Ik wil wel 2 maandjes sponsoren a 12 euro, laat maar even weten hoe en watMet zijn allen moeten we die server wel kunnen crowdfunden
17.00 binnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:53 schreef µ het volgende:
Goed, heb maar een nieuw virtueel servertje gekocht. Server kost 5 euro per maand, domain kost het eerste jaar 4.83 euro. Als we rekenen op een jaar is dat (5*12+4.83)/12=5.4025 per maand. Ik wil dan 6 euro doen zodat ik zo snel mogelijk mijn risico eruit heb (domein een jaar vooruit betalen, server is per maand). Ongeveer 5.50 per maand dus.
Ik betaal april voorlopig, wie wil voor 6 euro per maand een of meer maanden erna sponsoren? Komt er 1 regeltje in de mail met je username als je dat wil.
Ik heb om 16.41 uur de mail ontvangen over project Cinq ICT, ook een project van de 26e, bedoel je die? Om 16.45 uur heb ik de zelfde mail nogmaals ontvangen. Klopt dit?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:09 schreef µ het volgende:
Niemand een mail gehad? Er zijn er toch echt 125 uitgegaan...
Top, PM komt er aanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
17.00 binnen.
Stuur je gegevens maar, dan sponsor ik ook een maand
Ik heb online trouwens, gaat dat nog goed komen? Dan wil ik ook wel 2 maanden doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:17 schreef µ het volgende:
[..]
Top. Ik ga je een PM sturen.
Een aantal hosts vond het nog geen goed idee. Waarschijnlijk omdat het domein nog niet actief is. Dat zou over een dag opgelost moeten zijn (upc, chello en online wilden de mails nog niet accepteren).
Ik ga er van uit dat dat goed gaat komen. Ik krijg nu van online en zeelandnet ongeveer hetzelfde:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb online trouwens, gaat dat nog goed komen? Dan wil ik ook wel 2 maanden doen.
1 | (host smtp-in.online.nl[194.134.42.41] said: 450 4.1.8 <mu-op-fok@cfmailserver.nl>: Sender address rejected: Domain not found (in reply to RCPT TO command)) |
Ik heb niets ontvangenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:57 schreef µ het volgende:
Kutkutkut. Sommige mensen hebben nu mijn testmails ontvangen voor de kapitaalopmaat-checker. Sorry sorry.
Tijd om wat te eten.
Snap ikquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:41 schreef -jos- het volgende:
Hmm, ik schrok al, heb geen zin in ook nog eens KOM mailspam
Ik wil oktober wel voor mijn rekening nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:32 schreef µ het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dat goed gaat komen. Ik krijg nu van online en zeelandnet ongeveer hetzelfde:
[ code verwijderd ]
Maar het domein is besteld dus ik ga ervan uit dat het goed komt. Ik ga je een PM sturen.
04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
Details mag je m.i. hier wel delen. Daar hebben we allemaal wat aanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:18 schreef didi80 het volgende:
Trouwens net bericht gehad van GvE dat ze een project richting incassobureau gestuurd hebben.
Ja project is duidelijk vermeld. Dat mag ik hier dus ook noemen? Reden is niet echt opgegeven. Er is niet betaald.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Details mag je m.i. hier wel delen. Daar hebben we allemaal wat aanIk hoop tenminste dat GvE wel kenbaar heeft gemaakt om welk project het ging (en reden??)?
Whoooquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:17 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik wil oktober wel voor mijn rekening nemen.
Ik doe november welquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:30 schreef µ het volgende:
[..]
Whooo.
04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015
12-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
PM is onderweg.
18.53uur heb ik je test mail ontvangen. (Online)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:53 schreef µ het volgende:
http://cfmailserver.nl/ begint het te gaan doen zo te zien (redirect naar deze reeks). Zou ook betekenen dat mailproviders de mails wat prettiger moeten gaan vinden.
Yayquote:
Dan zal het domein dan geactiveerd zijn. Goed om te horenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
18.53uur heb ik je test mail ontvangen. (Online)
DM wil niet goed lukken maar het geld voor de twee maanden staat inmiddels op je rekening. Ben er alleen Horsemen vergeten bij te zetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef µ het volgende:
[..]
Dan zal het domein dan geactiveerd zijn. Goed om te horen.
Ik heb nog geen bericht van je, terwijl Horsemen na mij al wel bericht heeft gehad (althans betaald heeft, dus ik ga er van uit dat hij jouw gegevens al ontvangen heeft).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef µ het volgende:
[..]
Top, PM komt er aan.
04-2015 ik zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015
09-2015
10-2015
11-2015
12-2015
00-2015
01-2015
02-2015
03-2015
04-2015
05-2015
Klotenieuws. Dat geld zul je wel kwijt zijn waarschijnlijk, of je ziet er in elk geval niet veel van terug. Anderzijds wel goed om te merken dat de defaults nu ook bekend worden, want da's toch ook wel belangrijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef didi80 het volgende:
[..]
O...op internet staat al dat ze dicht zijn(http://www.sneeklive.nl/p(...)-per-direct-gesloten), en hun eigen website ligt er ook al uit. Dan vind ik dat ik het hier wel kan vermelden.
Het gaat om project 3591 Theatercafé Kramer.
Ziet er niet goed uit dus.
Ik heb geprobeerd om 'm op te roepen op GvE dmv het selecteren van een ander project en dan het ID veranderen in 3591. Dat werkt blijkbaar niet. Was benieuwd naar de omschrijving en risico classificatie. Was deze ook als relatief risicovol weggezet?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef didi80 het volgende:
O...op internet staat al dat ze dicht zijn(http://www.sneeklive.nl/p(...)-per-direct-gesloten), en hun eigen website ligt er ook al uit. Dan vind ik dat ik het hier wel kan vermelden.
Het gaat om project 3591 Theatercafé Kramer.
Ziet er niet goed uit dus.
Ze hadden toen nog geen Graydon. Dus alleen de GvE classificatie en dat was 5s.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om 'm op te roepen op GvE dmv het selecteren van een ander project en dan het ID veranderen in 3591. Dat werkt blijkbaar niet. Was benieuwd naar de omschrijving en risico classificatie. Was deze ook als relatief risicovol weggezet?
Dat is gelukkig niet een van mij projecten. Maar wel vreemd aangezien ik via google hier op kwam:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om 'm op te roepen op GvE dmv het selecteren van een ander project en dan het ID veranderen in 3591. Dat werkt blijkbaar niet. Was benieuwd naar de omschrijving en risico classificatie. Was deze ook als relatief risicovol weggezet?
Linkje uit onderin de OP werkt altijdquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
DM wil niet goed lukken maar het geld voor de twee maanden staat inmiddels op je rekening. Ben er alleen Horsemen vergeten bij te zetten.
Ik kan het project wel zien, maar dat zal zijn omdat ik geïnvesteerd heb. Er zijn zo'n 20 mensen die er meer dan ¤ 1000,- in hebben zitten....Eentje zelfs ¤ 5000,-. Dan heb je wel een hoop goeie projecten ernaast nodig wil je dat goed maken. Ik denk namelijk niet dat we er ooit nog geld van zien.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:35 schreef CRWD het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet een van mij projecten. Maar wel vreemd aangezien ik via google hier op kwam:
https://www.facebook.com/Geldvoorelkaar/posts/566476406761908
De link naar GVE werkt vervolgens niet
Geld binnen hebben is makkelijker, dan maak ik het ook in 1 keer over naar de hoster en hoef ik niet vaker administratie te doen. Januari dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klotenieuws. Dat geld zul je wel kwijt zijn waarschijnlijk, of je ziet er in elk geval niet veel van terug. Anderzijds wel goed om te merken dat de defaults nu ook bekend worden, want da's toch ook wel belangrijk.
Ik had de mail overigens ook mooi 11 seconden na vijf binnen, µ. Heel fijn!
Als ik dan nog actief crowdfund (waar ik wel op reken) zal ik januari wel voor m'n rekening nemen, is het jaar bijna rond. Of je moet het geld nu alvast willen hebben, da's ook oké wat mij betreft.
Yeah. Top!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het overgemaakt µ. Heb dezelfde bank dus het zou er al op moeten staan![]()
I've just made you rich, bitch.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:41 schreef µ het volgende:
[..]
Geld binnen hebben is makkelijker, dan maak ik het ook in 1 keer over naar de hoster en hoef ik niet vaker administratie te doen. Januari dan?
04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016 Piet__Piraat
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016
Ik ga je DMmen.
Daar gaan we wel vanuit. We hebben er dik voor betaald, dus we verwachten nu ook super service. Ben jij ook hoofdelijk aansprakelijk als het niet werkt? ;-)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:56 schreef µ het volgende:
Ben benieuwd naar het eerste volgende project, of alles gewoon goed werkt enzo.
Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.
Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.
En weer een goeie reminder om de bedragen per project laag te houden!
Zeer goed idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.
Dat brengt mij bij Collin. Ik zie daar heel interessante projecten, die heel snel worden volgeschreven, met grote bedragen (duizenden euro's) per investeerder. Als je kijkt naar de kostenstructuur (0.85% per jaar, minimaal 10 euro), dan word je daardoor verleid om grote bedragen in te leggen (break-even op circa 2.000K, afhankelijk van de rentevoet).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef didi80 het volgende:
Ik ben er niet zo in thuis, maar wellicht weet iemand dit wel.
Het bedrijf dat niet meer aflost zit in Sneek. GvE heeft nu een incassobureau in Rotterdam ingeschakeld.
Is het niet logischer om een incassobureau in de buurt van Sneek in te schakelen?
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:35 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ze hadden toen nog geen Graydon. Dus alleen de GvE classificatie en dat was 5s.
Totaal ¤ 119.100. Er zijn nu 13 termijnen afgelost.
Ik ben benieuwd of GvE hier aan bijgedragen heeft, of dat dat echt allemaal door de eigenaar is gedaan.
Thanks!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.
Waar deze zit maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal aan dezelfde wet gebonden
Er is getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid door 2 personen.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...
Welke claim zouden ze trouwens leggen? Het totaalbedrag inclusief rente voor de gehele looptijd of alleen het restant van de lening zonder rentedeel?
edit: Voor de nieuwsgierigen onder ons is dit nog uit een cache site te vissen: http://web.archive.org/we(...)project.aspx?id=3591
Er werd in eerste instantie 285k gevraagd en dat is later aangepast naar 119.100 voor zover ik kan zien.
Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef µ het volgende:
[..]
Yay.
04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016
Ik doe december
Yay.quote:Op woensdag 1 april 2015 08:38 schreef Marquito het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.
Eens! Ik vind het zeer vreemd dat er niet wat meer openheid wordt gegeven aan dit soort zaken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.
Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.
Heel mooi en zeker interessant! Ik begreep dat theatercafe klasse 5s is en graydon onbekend.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:
Een beginnetje voor het lijstje van misgelopen projecten? Zijn er meer?
Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
Misschien ook interessant om classificatie, rente, looptijd ed erbij te zetten?
Zou ik ook fijn vinden!quote:Op woensdag 1 april 2015 09:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze dreigende default wordt behandeld c.q. afgewikkeld.
Updates hier zou ik zeer op prijs stellen.
Bij andere platformen wel. Bij GvE waren er toch 2 Blauw projecten foutgelopen?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:
Een beginnetje voor het lijstje van misgelopen projecten? Zijn er meer?
Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
Misschien ook interessant om classificatie, rente, looptijd ed erbij te zetten?
Jammer van de 7%. Voor 8% had ik hem meegepakt.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Scooper het volgende:
Weer een kleintje:
Urban Guides
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Kredietbedrag: 45.000
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Rating: 5BBB
ik moet een beetje een portefeuille opbouwenquote:Op woensdag 1 april 2015 09:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jammer van de 7%. Voor 8% had ik hem meegepakt.
Lijkt mij wat overbodig.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:48 schreef Justme7005 het volgende:
Heel goed idee om de misgelopen projecten in de OP te melden. Of mss een heel nieuw topic beginnen wat alléén over misgelopen crowdfuncingsprojecten gaat ?
Ik doe mee. ik ken mensen bij de VVV van Rotterdam, die geven aan dat dit populair is!quote:Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Scooper het volgende:
Weer een kleintje:
Urban Guides
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Kredietbedrag: 45.000
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Rating: 5BBB
Mee eens. Het is maar een 5. Ik doe hem ook niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die ene % vind ik onbelangrijker dan de classificaite 5. Blijkbaar is die ¤886 aflossing in de maand meer dan dat er nu binnen komt.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Loop er geregeld langs, nooit geweten dat er een restaurant/kroeg in zatquote:Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...
Welke claim zouden ze trouwens leggen? Het totaalbedrag inclusief rente voor de gehele looptijd of alleen het restant van de lening zonder rentedeel?
edit: Voor de nieuwsgierigen onder ons is dit nog uit een cache site te vissen: http://web.archive.org/we(...)project.aspx?id=3591
Er werd in eerste instantie 285k gevraagd en dat is later aangepast naar 119.100 voor zover ik kan zien.
Classificatie 5 is tot 100% afloscappaciteit, dus wat je hier zegt klopt niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:19 schreef CaLeX het volgende:
Die ene % vind ik onbelangrijker dan de classificaite 5. Blijkbaar is die ¤886 aflossing in de maand meer dan dat er nu binnen komt.
Het percentage zegt meer dan de absolute waardes. Met 52% is het totale vreemd vermogen gedekt door de boekwaarde/eigen vermogenquote:Op woensdag 1 april 2015 10:04 schreef Justme7005 het volgende:
Doe hem ook niet. Wordt niks vermeld over de winstgevendheid. En de 52% solvabiliteit zegt ook niks als je niet weet hoeveel activa er is en waar die uit bestaat
Flinke animo, ik wil ook wel een maandje doenquote:
Ah je hebt gelijk, 85 tot 100%. Niet dat er dan veel aan mijn mening veranderdquote:Op woensdag 1 april 2015 10:35 schreef Goesten het volgende:
[..]
Classificatie 5 is tot 100% afloscappaciteit, dus wat je hier zegt klopt niet.
[..]
Hier net zoquote:Op woensdag 1 april 2015 09:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gewoon een post maken per gefaald project, en een linkje naar die posts in de OP.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:48 schreef Justme7005 het volgende:
Heel goed idee om de misgelopen projecten in de OP te melden. Of mss een heel nieuw topic beginnen wat alléén over misgelopen crowdfuncingsprojecten gaat ?
Yay. Hebben we het jaar bijna volquote:Op woensdag 1 april 2015 10:41 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Flinke animo, ik wil ook wel een maandje doen
Even snel uitgerekend, er zit nu zo'n 8% in en ik wil dit de komende tijd (mits er goede projecten komen natuurlijk) ophogen naar zo'n 12%. Afhankelijk van de renteontwikkelingen en andere investeringskansen gaat dit mogelijk op de wat langere termijn naar 15%.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:59 schreef komrad het volgende:
Ongetwijfeld een vraag die al vaak gesteld is: hoeveel geld (mag absoluut of in %) hebben jullie in crowdfunding zitten?
dank je voor de info. Ik neem aan dat dit % is van je vrij vermogen , exclusief vermogen in huis enzo?quote:Op woensdag 1 april 2015 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Even snel uitgerekend, er zit nu zo'n 8% in en ik wil dit de komende tijd (mits er goede projecten komen natuurlijk) ophogen naar zo'n 12%. Afhankelijk van de renteontwikkelingen en andere investeringskansen gaat dit mogelijk op de wat langere termijn naar 15%.
Je kan natuurlijk niet zo heel veel met deze info, zolang je de rest niet weet.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:25 schreef komrad het volgende:
[..]
dank je voor de info. Ik neem aan dat dit % is van je vrij vermogen , exclusief vermogen in huis enzo?
Vrij vermogen inderdaad. Crowdfunding zie ik persoonlijk als een leuke manier om een beetje rendement te halen tegen een iets hoger risico, wat je redelijk kan afdekken door goed te spreiden (ik zit nu in 29 projecten). Aan de andere kant zit wel alles in een platform (GvE) en in een type product (bedrijfsleningen), dus vandaar wil ik er niet teveel in steken om het risico binnen de perken te houden (mocht het echt compleet misgaan dan zijn de verliezen nog goed te overzien). Verder heb ik op dit moment geen beleggingen o.i.d. meer, de aandelen- en obligatiemarkt zijn wat mij betreft sterk overgewaardeerd, maar ik wil wel geld vrij beschikbaar hebben om in te kunnen stappen mocht er een sterke correctie plaatsvinden.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:25 schreef komrad het volgende:
[..]
dank je voor de info. Ik neem aan dat dit % is van je vrij vermogen , exclusief vermogen in huis enzo?
ik wil er niets mee behalve dat ik benieuwd ben hoe crowdfunding als onderdeel van de assetmix een plekje heeft gekregen bij de verschillende mensen hier op het forum.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet zo heel veel met deze info, zolang je de rest niet weet.
Vraag me ook af wat je er mee wil doen.
ca. 20kquote:Op woensdag 1 april 2015 10:59 schreef komrad het volgende:
Ongetwijfeld een vraag die al vaak gesteld is: hoeveel geld (mag absoluut of in %) hebben jullie in crowdfunding zitten?
dat is toch best een hoop geld voor crowdfundingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |