Dit project zal wel een groot deel van die winst verwachting zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:22 schreef Coelho het volgende:
Waarom is een bedrijf met een winstverwachting van 6-8 ton niet in staat om 3 ton voor te schieten?
Nee, helaas.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef leolinedance het volgende:
Is er al iets bekend over de mailing van mu?
Kom er maar in St1ppyquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas.
Er is bij mij vandaag ook weer niets binnen gekomen. Ik wacht nog even af maar anders moet ik toch maar aan de concurrentie gaan denken.
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 595300735 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Justme7005 het volgende:
Nu al twee incassoprocedures bij Lendico ? Dat is toch al héél snel want zolang is Lendico er toch nog niet. In hun vragen&antwoorden staat bovendien dat ze pas aan een incasso procedure beginnen nadat ze enkele aanmaningen hebben verzonden. Als daarop niet wordt gereageerd annuleren ze het krediety en wachten nog eens twee weken. Pas daarna begint het incassotraject. Ik vrees dat je hier met serieuze wanbetaling te maken hebt...
Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.quote:
quote:
Meerdere dagen al zelfsquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de mensen die gebruik maken van je service geen mailtjes gekregen hebben, terwijl er vandaag meerdere nieuwe projecten op de GVE-site verschenen zijn.
Dat was vorige keer ook zo. Ze proberen gewoon zo veel mogelijk binnen te halen. Als er bijna niemand meer inlegt sluiten ze hem.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart trouwens dat die landschapsdonatie qua hoogte blijft wisselen. Ging van 750 naar 500, en staat nu op 1000
Om 17.55 uur heb ik twee"nieuwe" projecten binnen gekregen maar er waren er meer vandaag maar die zijn inmiddels volgelopen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:54 schreef µ het volgende:
hmm als ik de check handmatig draai werkt het wel
Ik snap je niet met hoge bedragen (wat je eerder ook al zei). Veel kleine bedragen maken toch ook een hoog bedrag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:04 schreef BliepTuut het volgende:
Ik vond die korte looptijd juist aantrekkelijk, want dan wordt het uitgekeerde bedrag tenminste snel hoger
Zoiets kan bij sameningeld.nlquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:35 schreef Scooper het volgende:
Hetzelfde zien we hier inderdaad ook: Te weinig leners, teveel investeerders.
Het zou wel mooi zijn als ook bijvoorbeeld hypotheeknemers via crowdfunding hun hypotheek zouden kunnen verkrijgen. Als investeerder zou ik dan wel de mogelijkheid willen hebben om tussentijds de investering te verhandelen op een soort marktplaats, zodat je nog steeds voor een termijn van bijvoorbeeld 3, 5 of 10 jaar mee zou kunnen doen in plaats van 30 jaar. Dit verhandelen is dan natuurlijk wel afhankelijk van vraag/aanbod.
Dat is het ja. Ik wist dat er eerder hier een site langs is gekomen maar wist niet meer welke het was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef Camogli het volgende:
[..]
Zoiets kan bij sameningeld.nl
Voor mij is de rente met de lange looptijd hier in elk geval niet interessant.
Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Camogli het volgende:
over vastgoed gesproken: weer een nieuwe op KoM: 100.000, 6%, 5 jaar, cat A.
Vakantiewoning (zakelijk) in Zuid Afrika.
Ziet er safe uit, rendement is wel laag.
Maar ja: ik zou ook geen 7% bieden of hoger als ik in deze crowdfundmarkt waarin de uitleners veel geld hebben moest lenen.
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Voor 30 jaar ga je namelijk maar weinig mensen vinden die hun privégeld beschikbaar stellen. Ik in elk geval niet.
goed dat je het zegt!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Is trouwens 10 jaar he? 120 maanden, best lang voor laag rendement.
Ik geef je nog een uurtje of 3-4 voor dat nadenken: het bedrag staat al op 250.000 van de gevraagde 300.000.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet
LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:14 schreef Camogli het volgende:
[..]
goed dat je het zegt!
Die woning in Kaprun (Oostenrijk) van een week of wat geleden was 5,5% voor 120 maanden.
Wel klasse A+; dit project A
Die twijfel heb ik ook, maar ik denk dat ik lekker bij m'n bedrag blijf. Kan ik binnenkort nog iets kleins ergens anders in stoppen als ik wil.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hier ook niet, vind 5 jaar al lang. Heel misschien eens een 7 jaars project als alles me aanstaat. Maar langer dan dat wordt het echt niet
LBF ook maar meegenomen, twijfel alleen wat om hem op te hogen. Daar gaan we eens rustig over nadenken vandaag
Jaquote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:17 schreef lipjes het volgende:
Hmm, heb bij GvE in mijn account nog geen rekeningnummer staan in m'n profiel.
Wordt dat overgenomen van mijn 1e betaling?
Vraag me af waarom mensen voor jullie zouden kiezen voor een (dure?) lening.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.
Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:26 schreef noppenkoning het volgende:
ik denk dat het komt omdat het vastgoed is voor de verhuur, die krijgen niet zo makkelijk een hypotheek bij een bank
Ik geloof niet dat Lendico de oplichtende partij is, maar dat ze de pech hebben met een aantal wanbetalers. Het is denk ik ook moeilijker om een bedrijf te checken dat een particulier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:30 schreef zoekie het volgende:
En nog weer een Lendico wanbetaler:
U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 270005547 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.
Lendico doet er alles aan om de kredietnemer het verschuldigde bedrag terug te laten betalen en is daarom direct begonnen met de incassoprocedure.
Dit begint op pure oplichterij te lijken.
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:29 schreef CaLeX het volgende:
klopt, maar deze lening kost ze 100 (!) euro per maand administratiekosten.
Waarom zou ik dan als lener voor hen kiezen en niet voor GVE/kom
Dan nog een vraagje aan AngeliqueK. Hoe lang blijft de korting op de minimale vergoeding in stand? Bij een kleine portefeuille drukt 12 euro toch aardig op het rendement.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Ik lees ook de opmerkingen over de looptijd. De leningperiode is 30 jaar, en de inlegperiode is minimaal 5 jaar. Dat klopt maar... na 5 jaar komt er een renteherzienig en kun je kosteloos uitstappen. En ons rendement is wellicht wat laag met 4 of 6 % maar heeft het unieke aanbod van hypothecaire zekerheid!
Dat lijkt mij goed om te horen. Positief dus voor de betrokken investeerders!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:
Het vervolg op Eve Energy (bericht van GvE)
Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.
We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.
Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.
We gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.
Ah, dat wist ik nog niet. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:02 schreef AngeliqueK het volgende:
Goed om te lezen dat er over SamenInGeld wordt gesproken. We zijn vorige maand gestart en het eerste project is inderdaad nu de enige keuze. Daar werken we hard aan. We zijn wel heel kritisch mbt de panden die we online zetten, Binnenkort volgt er meer.
snap ik wel, maar waarom zou je dan niet alsnog voor GVE kiezen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:45 schreef Goesten het volgende:
Omdat je bij GVE niet kunt kiezen voor een aflossingsperiode van 30 jaar, en volgens mij heeft GvE geen hypothecaire leningen
tja. 3 jaar en 5%....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10080
Particulier 5%
Niet allemaal tegelijk graag![]()
grappig!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef noppenkoning het volgende:
als we zo doorgegaan krijgen we binnenkort ook bij crowdfunding negatieve rente
nou: gaat nog niet hard. 4 Investeerders, samen 500 euro.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:57 schreef MSR het volgende:
Tja, deze zal ook wel heel snel vollopen. Nauwelijks vaste kosten inderdaad dus zal wel goedkomen maar ook niet echt interessant met 5% nee.
Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:53 schreef Camogli het volgende:
[..]
tja. 3 jaar en 5%....
Financieel lijkt het wel te kloppen. Klasse 2 van GvE is ook prima.
Zal goed aflopen, maar qua rendement/risico niet erg boeiend.
max was toch 40 projecten of vergis ik me?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mja aan de ene kant wel een okay project voor erbij (voor als je inleg snel verminderd of als je aan het opbouwen bent) maar na al de projecten van de afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier last van hebben.
Zal wel weer vandaag vol komen, genoeg mensen die naar de 100 projecten limiet toe werken. Dan maakt 1 projectje van 5% niet zoveel uit als je toch alles herinvesteert
Max 100 projecten of 40,000 EUR.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef komrad het volgende:
[..]
max was toch 40 projecten of vergis ik me?
Yup, lijkt inderdaad het (te) lage rendement te zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
valt me tegen hoe hard het gaat. Is het toch het rendement dat men wil?
Risico lijkt hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden sneller vollopen.
Particulieren doen heel veel mensen nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:20 schreef Camogli het volgende:
t hier laag, bedrag ook, terwijl 5/B-projecten voor tienduizenden
Wat is de gedachte hierachter?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:23 schreef Goesten het volgende:
[..]
Particulieren doen heel veel mensen niet
daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.quote:
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:27 schreef komrad het volgende:
[..]
daar heb ik ook maar meteen 200 euro in gestort.
Blijft mij vraag nog wel staan: hoe beoordelen jullie de investeringen?
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:
[..]
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...
ik gaf je de conclusie ;-)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:
[..]
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?
Ook een inhoudelijk antwoord: het eigen vermogen en de aandelenparticipatie zijn samen goed voor 100k. Dat betekent dat er redelijk wat achtergesteld kapitaal in zit in relatie tot de lening. Of mis ik hier iets?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:29 schreef Camogli het volgende:
[..]
fieldbox is als matig/warrig beoordeeld als ik het me goed herinner...
BKR score van desbetreffende persoon:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef FOOIJDONK het volgende:
[..]
Wat is de gedachte hierachter?
¤ 18.000 komt toch altijd goed?
Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef FOOIJDONK het volgende:
MBT Fieldbox, uit het vorige topic:
Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?
Dit lees ik ook.
Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geïnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.
Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:30 schreef komrad het volgende:
[..]
mijn vraag was eigenlijk welke criteria jullie hanteren?
Sorry my mistake, ben net nieuw hier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:41 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat verschil van 10.000,- in het vorige topic ook al was aangetipt. Dus dat heb je goed gezien en een rekenfoutje van hen.
Tja, ik doe ook niet mee, voor 6% zou ik het ook niet doen trouwens. Je loop toch een zeker risico en ook paarden, pension en wedstrijd stalen komen regelmatig in de problemen. Dat is op zich geen probleem maar dan wil ik meer als rendement dan 5%. De kosten van 18k voor een rijbakbodem is trouwens niet overdreven en redelijk. Voor een echte wedstrijdbodem bij je zo 30k kwijt. Maar goed, ook deze gaat, ook zonder mijn hulpquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:46 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10080
Particulier 5%
Niet allemaal tegelijk graag![]()
was ik al mee bezig, dank voor de tipquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou willen adviseren, lees even wat er de afgelopen paar maanden geschreven is. Zitten interessante aannames en redeneringen tussen.
hmm: dat geeft de doorslag, ik pas.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef Goesten het volgende:
[..]
BKR score van desbetreffende persoon:
E 950-959
Betekend een default risico van: 4,52-5,89% en dat tegen een rentevergoeding van 5%
Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik het fout.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Laten we nog maar een nieuwe doen:
Project:
9964 Zakelijk
Leendoel:
Opstart onderneming
Classificatie:
5s Graydon-rating: BB
Inschrijfperiode nog 120 dagen
Kredietbedrag:
¤ 30.000
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:
8,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9964
Ik zie het ook zoquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een concept wat ik totaal niet zie zitten………… Misschien zie ik fout.
zo'n concept kan ook alleen maar werken op een goede winkellocatie en daar staat meestal niet heel veel leeg. Dit vraagt ervaring met cross channel retail en een groot netwerk. Niet voor mij dusquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:19 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik zie het ook zo
Plus mevrouw heeft weleens op een drukke dag meegehlopen in de winkel van een vriendin. Nul ervaring dus en dan wel diverse producten van verschillende webshops willen gaan verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |