Particulieren zijn vaak kleinere bedragen en ze hebben vrijwel altijd een vast inkomen. De probleemgevallen die hard op weg zijn naar schuldsanering zijn er door GvE al uit gefilterd (ga ik van uit). Wat mij betreft zijn dergelijke projecten dus juist heel degelijk. Hierbij wel in gedachten dat een eventuele moeizame incasso door GvE wordt gedaan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:22 schreef leolinedance het volgende:
Eén dingen hebben we gemeen in ieder geval, ik investeer ook niet in particulieren. Die mensen die geld voor een auto of zonnepanelen komen lenen geloof ik niet in.
apart: deze lening wordt niet annuitair afgelostquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
Fieldbox ga ik wat mee doen.
wat Goesten zegt: idd eindelijk weer eens wat fatsoenlijks.
is voor het eerst voor zover ik weet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
daar had ik even overheen gelezen.
slecht gecommuniceerd van GvE.
ik ga maar (weere) eens bellen
Nee de achtergestelde lening wordt niet afgelost. De GVE wordt gewoon afgelostquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:39 schreef Camogli het volgende:
[..]
apart: deze lening wordt niet annuitair afgelost
Eerst lezen/nadenken voordat je gaat investeren/bellenquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
Bedoelen ze daar niet de 70k mee dan? Daar ging ik eigenlijk van uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:41 schreef bleyenburg het volgende:
oeps.
Ja, dacht ik ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:47 schreef Goesten het volgende:
[..]
Nee de achtergestelde lening wordt niet afgelost. De GVE wordt gewoon afgelost
[..]
Matige communicatie? Staat er toch vrij duidelijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:52 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, al geïnvesteerd.
En gebeld.
loos alarm.
blijft als voorheen.
Matige communicatie,
Ze gaan in de toekomst waarschijnlijk, misschien iets met andere producten doen.
Ondanks de veranderde omschrijving bij "product" blijft in dit geval alles als voorheen
Dit lees ik ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:05 schreef Coelho het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat het bedrijf dat deze lening vraagt dit communicatiemiddel gaat verkopen aan franchisenemers die op hun beurt weer klanten moeten zien te vinden die het product willen gaan gebruiken? Dus dat het een leverancier aan tussenbedrijven wordt?
beter was geweest als er had gestaan: 'de achterstallige lening van 10.000 wordt niet afgelost'. Het staat er wel allemaal, maar duidelijk is anders.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:09 schreef FOOIJDONK het volgende:
[..]
Dit lees ik ook.
Maar wat mis ik hieraan: Er is ruim ¤20.000,- aan eigen contanten geïnvesteerd, ook is er een achtergestelde lening van ¤10.000,- ingebracht. Een investeerder, die is gelieerd aan de eigenaar/ontwikkelaar van de Fieldbox investeert ¤70.000,- in de vorm van een aandelenparticipatie. Aan u vragen we een lening van ¤80.000,-.
Maakt toch een totaal van ¤ 180.000??
| 1 2 3 4 5 6 7 | Project titel Spare Rib Express Ede Categorie Zakelijk Classificatie 5 Graydon Rating B Kredietbedrag ¤70.000,00 Rente per jaar 8,00% Looptijd 60 maanden |
In Den Haag heeft een vriend van mij twee vestigingen. Die lopen als een trein, zeker nu mensen ook meer te besteden krijgen en dan gaan kiezen voor dit soort "luxe" (als in thuisbezorgde) initiatieven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:09 schreef Coelho het volgende:
En weer een nieuwe:
[ code verwijderd ]
Ik ben zelf niet bekend met Spare Rib Express. Maak ze liever zelf
Toch heb ik het idee dat dit soort toko's het altijd wel goed doen. Ik kijk het aan.
quote:Gezinssituatie: Alleenstaand zonder kinderen
Opleiding: MAVO
Hobbys: Zeilen
Social media: Twitter Facebook
BKR score: Laag risico (D)
Wat zou de studie geweest zijn?quote:Wat is uw drive om voor u zelf te beginnen?
Tijdens mijn studie ben ik gestart als koerier bij NYP. Ik ben daar gepokt en gemazeld en heb een hoop ervaring opgedaan in de bezorgbranche
Maar heeft hij ook ervaring met het opstarten ervan en het eigenaar zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:26 schreef noppenkoning het volgende:
ik doe ook mee, ken ook veel mensen die vaak bestellen bij spare ribs express (en tevreden zijn), + dat hij veel ervaring heeft bij bezorgrestaurants
Idem, ik vind het ook niet echt een goed project. Maar ja, hij zit al vol.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef Justme7005 het volgende:
Team Fieldbox....snap er weinig van eerlijk gezegd. Mij is onduidelijk wie de software ontwikkelt en of de kredietvrager daar invloed op heeft. Ook kan ik er niet uit opmaken of de software al ergens live draait en daadwerkelijk omzet genereert. Software-ontwikkeling is sowieso een riskante markt. En daar komt nog bij dat alle geld wat ze nu hebben op gaat aan kosten. Vraag me ook sterk af of er niet al legio vergelijkbare oplossingen zijn.
gok ik erop van niet.quote:Wanneer investeerders (ICT bedrijven) op een andere manier willen samenwerken dan via een financiële bijdrage kunnen zij ook contact met mij opnemen.
de beste van vandaagquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10152
Nieuwe
Ook in mee, ziet er zeer goed uit!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef MSR het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10152
Nieuwe
Eens, in het ICT project doe ik mee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef saviola9 het volgende:
Van dat onderwijsproject snap ik niet zo veel.. Wat een warrig verhaal zeg.
Cinq ICT ziet er wel goed uit.
Ik pak deze ook mee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Meegedaan met Cinq ICT. Bedrijf is al winstgevend, geen bankfinanciering. Drie aansprakelijke vennoten en 50k is te overzien. ICT-detachering zit nog wel muziek in volgens mij
Had hem liever op 60 maanden gezienquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef lipjes het volgende:
Zit al bijna vol.
Maar wel lekker, korte looptijd, lekkere rente
Edit:
Vol
Ik wacht daar nog even mee, eerst eens wat korte meepakken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Had hem liever op 60 maanden gezienMaar heb hem toch meegepakt.
Tja, de crowd heeft het laatste woord en niemand kan in de toekomst kijken. De tijd zal het leren....quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef saviola9 het volgende:
Ik begin mijn twijfels over crowdfunding te krijgen. Als we dat onderwijsproject als voorbeeld nemen.. het verhaal is erg warrig. Volgens mij weet mevrouw zelf niet eens precies wat ze wil, maar ze haalt wel in minder dan een uur even ¤25.000 op. Ik ben benieuwd hoe ver het nog kan gaan, voordat de 'luchtbel' klapt.
Projecten zoals Cinq ICT zijn wel erg goed. Daar hoor je mij ook niet over.
Agreed, daarom doe ik goed mijn onderzoek van te voren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef saviola9 het volgende:
Ik begin mijn twijfels over crowdfunding te krijgen. Als we dat onderwijsproject als voorbeeld nemen.. het verhaal is erg warrig. Volgens mij weet mevrouw zelf niet eens precies wat ze wil, maar ze haalt wel in minder dan een uur even ¤25.000 op. Ik ben benieuwd hoe ver het nog kan gaan, voordat de 'luchtbel' klapt.
Projecten zoals Cinq ICT zijn wel erg goed. Daar hoor je mij ook niet over.
Snap ik wel, wie weet nu wat hij in april 2020 aan het doen is, want dan komt de laatste betaling binnen voor mijquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:05 schreef lipjes het volgende:
Weet niet waarom, ik vind 36 maanden toch leuker als 60 maanden.
| 1 2 3 4 5 6 7 | Project titel LFB Vastgoed Categorie Zakelijk Classificatie 5 Graydon Rating AA Kredietbedrag ¤300.000,00 Rente per jaar 6,00% Looptijd 24 maanden |
hmm: lage rente plus te korte looptijd (de fee komt dan harder aan).quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Coelho het volgende:
Het lijkt wel een feestje vandaag met al die nieuwe projecten:
[ code verwijderd ]
Ja, dat is wel jammer ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Camogli het volgende:
[..]
hmm: lage rente plus te korte looptijd (de fee komt dan harder aan).
Pas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |