Je lijkt er niet echt blij mee te zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:22 schreef leolinedance het volgende:
Ik doe maar een klein bedragje in Green Mobile
Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.quote:
Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef leolinedance het volgende:
Komen de mailtjes van mu niet meer binnen?
Same, heb het al eerder gevraagd aan Mu...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.
Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?
Waarom kies je dan niet gewoon een bedrag per project?
Ik doe altijd 100 euro per jaar looptijd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?
Heb voor mezelf een totaal budget in euro's voor Crowdfunding vastgesteld.
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)
Dan berekenen hoeveel % van de totaal budget per project gemiddeld.
Ik heb 3 standaard bedragen.
- minimum
- normaal
- max
Heb nu een redelijke spreiding
Hoe bepalen anderen hoeveel ze investeren?
Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.
Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef BliepTuut het volgende:
Ik doe alleen 500 of 1000, anders zijn die uitkerinkjes zo laag, steeds...
Ik begrijp je systeem maar zie er geen enkele meerwaarde in. Jij hebt bijvoorbeeld 200,400,600,800 en 1000 euro als mogelijke bedragen. Waarom zou je geen 500 euro willen investeren in een project? Wat schiet je op met die 5 vaste bedragen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:
Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.
Als ik bij de beslissing nog een beetje twijfel, pak ik het laagste van de de 5. Ben ik heel erg overtuigd, pak ik het hoogste.Etcetera.
Ben ik de enige met een dergelijk 'systeem'? Ik heb een hele tijd alleen gewerkt, ik heb pas sinds kort dit forum ontdekt. Ik heb nooit eerder feedback gehad over mijn beslissingen. Ik vind het erg prettig om jullie gedachten en overwegingen te lezen. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar het eigen geld wat men in een project steekt en naar het reeds aanwezige eigen vermogen. In particulieren investeer ik nooit.
Ik bepaal dat vooral op basis van de feiten en voor een klein deel op gevoel. Het bedrag is afhankelijk van het totaalplaatje en het bedrag dat ik op dat moment beschikbaar heb. Voor een uitzonderlijk goed project maak ik extra budget vrij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?
Heb voor mezelf een totaal budget in euro's voor Crowdfunding vastgesteld.
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)
Dan berekenen hoeveel % van de totaal budget per project gemiddeld.
Ik heb 3 standaard bedragen.
- minimum
- normaal
- max
Heb nu een redelijke spreiding
Hoe bepalen anderen hoeveel ze investeren?
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.
Non argument natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.
Voor zover ik weet niet maar het aantal lopende projecten is dan ook een fractie van GvE.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Non argument natuurlijk.
Als je meer kleine investeringen doet dan is de kans ook groter dat er meerdere omvallen.
doet idd wel meer pijn als je 10 van je investeringen weg ziet vallen ipv 1%.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.
Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
Ik ongeveer 6 om 65. De totale verhouding GvE vs KoM is overigens nog véél schever volgens mij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |