abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:22:04 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151021494
Ik doe maar een klein bedragje in Green Mobile :{
pi_151021610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:22 schreef leolinedance het volgende:
Ik doe maar een klein bedragje in Green Mobile :{
Je lijkt er niet echt blij mee te zijn ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:39:28 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151022169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:25 schreef MSR het volgende:

[..]

Je lijkt er niet echt blij mee te zijn ;)
Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.
pi_151023414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef leolinedance het volgende:
Komen de mailtjes van mu niet meer binnen?
Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.
pi_151024378
[..]

Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?
Waarom kies je dan niet gewoon een bedrag per project?
[/quote]

Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.
Als ik bij de beslissing nog een beetje twijfel, pak ik het laagste van de de 5. Ben ik heel erg overtuigd, pak ik het hoogste.Etcetera.

Ben ik de enige met een dergelijk 'systeem'? Ik heb een hele tijd alleen gewerkt, ik heb pas sinds kort dit forum ontdekt. Ik heb nooit eerder feedback gehad over mijn beslissingen. Ik vind het erg prettig om jullie gedachten en overwegingen te lezen. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar het eigen geld wat men in een project steekt en naar het reeds aanwezige eigen vermogen. In particulieren investeer ik nooit.
Pecunia non olet
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:42:10 #231
132191 -jos-
Money=Power
pi_151024421
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij niet of soms dagen later. Wel erg jammer. 😢 Ik doe overigens met zowel de telefoontjes als het ijs niet mee.
Same, heb het al eerder gevraagd aan Mu...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:48:05 #232
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151026724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:
[..]

Ik snap het niet. Je wisselt de 5 bedragen ook nog eens afhankelijk van je enthousiasme?
Waarom kies je dan niet gewoon een bedrag per project?
Sorry als ik niet duidelijk ben. Het bedrag dat ik investeer is afhankelijk van de rating van het project en van de verdere toelichting. Ik probeer dat zoveel mogelijk te standaardiseren. Het zijn (tot dusver) steeds 5 verschillende bedragen geweest. In totaal heb ik nu ruim 40 projecten.
Als ik bij de beslissing nog een beetje twijfel, pak ik het laagste van de de 5. Ben ik heel erg overtuigd, pak ik het hoogste.Etcetera.

Ben ik de enige met een dergelijk 'systeem'? Ik heb een hele tijd alleen gewerkt, ik heb pas sinds kort dit forum ontdekt. Ik heb nooit eerder feedback gehad over mijn beslissingen. Ik vind het erg prettig om jullie gedachten en overwegingen te lezen. Zo kijk ik bijvoorbeeld naar het eigen geld wat men in een project steekt en naar het reeds aanwezige eigen vermogen. In particulieren investeer ik nooit.
[/quote]
Vanuit emotie geredeneerd vind ik het logisch wat je zegt. Heb zelf ook grotere bedragen geinvesteerd in projecten waar ik een beter gevoel bij had. Als je crowdfunding echter ziet als risicospreiding dan ga je daar wel een gewogen risicospreiding van maken in een business waarin de verstrekte informatie beperkt is. Waar je in sommige andere gevallen een weging kunt rationaliseren, doe je dat nu op basis van gevoel. Zo lang je je beseft dat dat gevolgen (positief én negatief) kan hebben voor je resultaat, dan is er in mijn ogen niks op tegen.
pi_151028554
Mijn systeem?
Heb voor mezelf een totaal budget in euro's voor Crowdfunding vastgesteld.
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)
Dan berekenen hoeveel % van de totaal budget per project gemiddeld.

Ik heb 3 standaard bedragen.
- minimum
- normaal
- max

Heb nu een redelijke spreiding :)
Hoe bepalen anderen hoeveel ze investeren?
pi_151029444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?
Dan bepalen hoeveel projecten ik tegelijkertijd max aan wil meedoen (risicospreiding vs, hoeveel goeie projecten kun je vinden?)

- minimum
- normaal
- max

Ik doe altijd 100 euro per jaar looptijd.

En dan wil ik minimaal 6,5% rente + max default percentage van Graydon. Dus bijvoorbeeld bij graydon BB investeer ik pas bij 6,5+2,5=9%.
pi_151029926
Systeem wil ik het niet noemen, maar tot 40 lopende projecten zit ik aan de 100/200 daarna gaat het investeringensbedrag verdubbeld ( elke 10~15 projecten).

Rente en rating kijk ik pas naar als het project me voldoende aanspreekt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151029966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, heb ooit met meer overtuiging op de knop gedrukt. Laatste maanden begint mijn openstaande bedrag bij GvE echter steeds lager te worden dus ik probeer het enigszins op peil te houden. En dat gaat de laatste tijd moeizaam, vind de projecten maar zo zo en de mailtjes van mu komen hier niet meer (of te laat) binnen.
Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.
Schip ahoy!
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:08:11 #237
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_151032079
Ik doe alleen 500 of 1000, anders zijn die uitkerinkjes zo laag, steeds...
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:14:43 #238
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151035105
In het begin deed ik eigenlijk standaard 500,- per project en had er ook 2 van 1000,- nu doe ik eigenlijk van alles en nog wat en daarbij volg in onderstaande redenen:

Hoe hoger het risico en de rente hoe minder ik er in doe, als iets me wat lijkt maar er is haast geboden doe ik er vast 200/300 in en kijk ik later of ik dat nog wel verhogen of het project is dan al vol en dan blijft het dus bij die 200/300. in het begin wou ik ook minimaal 10,- of meer per maand terug maar daar ben ik nu ook wel van afgestapt. Dus het is nu vanalles wat geworden. 300,400,500,600,800,1000
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_151037920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef BliepTuut het volgende:
Ik doe alleen 500 of 1000, anders zijn die uitkerinkjes zo laag, steeds...
Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:22:37 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151038348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef obligataire het volgende:

Ik begrijp je systeem maar zie er geen enkele meerwaarde in. Jij hebt bijvoorbeeld 200,400,600,800 en 1000 euro als mogelijke bedragen. Waarom zou je geen 500 euro willen investeren in een project? Wat schiet je op met die 5 vaste bedragen?

Eén dingen hebben we gemeen in ieder geval, ik investeer ook niet in particulieren. Die mensen die geld voor een auto of zonnepanelen komen lenen geloof ik niet in.
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:29:25 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151038642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef zifnaf het volgende:
Mijn systeem?

- minimum
- normaal
- max

Ik bepaal dat vooral op basis van de feiten en voor een klein deel op gevoel. Het bedrag is afhankelijk van het totaalplaatje en het bedrag dat ik op dat moment beschikbaar heb. Voor een uitzonderlijk goed project maak ik extra budget vrij.

De laatste maanden blijf ik ruimschoots onder het beschikbare bedrag, uitgekeerde bedrag is al maanden hoger dan de maandelijkse inleg. Dus de afweging is op dit moment alleen nog maar op basis van feiten en gevoel.
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:34:04 #242
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151038843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:23 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar ik probeer dan maar te accepteren dat het er even niet in zit. GvE heeft gewoon te veel matige shit de laatste tijd. Bijna allemaal 5'jes met een lage Graydon-rating.
Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
pi_151039128
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Meer kleine investeringen leveren doorgaans wel een betere risicospreiding op en veel kleine betalingen zijn gezamenlijk uiteindelijk ook gewoon groot.
Non argument natuurlijk.

Als je meer kleine investeringen doet dan is de kans ook groter dat er meerdere omvallen.
pi_151039161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens. Misschien toch maar eens aanmelden bij KoM. Zijn daar eigenlijk al projecten omgevallen?
Voor zover ik weet niet maar het aantal lopende projecten is dan ook een fractie van GvE.
pi_151039318
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:41 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Non argument natuurlijk.

Als je meer kleine investeringen doet dan is de kans ook groter dat er meerdere omvallen.
Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_151039425
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet helemaal. De kans dat projecten omvallen is niet heel groot. Als je echter in een zeer beperkt aantal projecten zit en je hebt toevallig net pech, dan lijd je er relatief gezien meer verlies op. Op de lange termijn met voldoende projecten maakt het wellicht niet uit, maar zeker op de wat kortere termijn kan het toch een flink negatief effect hebben op je rendement.
doet idd wel meer pijn als je 10 van je investeringen weg ziet vallen ipv 1%.

Kost alleen ook wel een hoop meer tijd
pi_151039586
De eerste ongeveer 10 projecten wisselde de inlegbedragen tussen de 100 en 400, daarna ben ik overgestapt naar een vast bedrag van ¤500. Dit mede omdat ik anders te snel tegen de 100 stuks limiet aan zou lopen. Daarnaast heb ik er 2 van ¤1000 maar dat heeft dan te maken met een incentive.
pi_151039811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.
Schip ahoy!
pi_151045644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar wat Horsemen ook zegt: veel minder projecten. Dat scheelt. Ik heb er ook pas twee lopen, tegenover 10+ bij GvE.
Ik ongeveer 6 om 65. De totale verhouding GvE vs KoM is overigens nog véél schever volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 26-03-2015 07:55:34 ]
pi_151045960
Ah ja, zo ver ben ik qua investeerbaar kapitaal echt nog niet :+
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')