Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.
Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.
En weer een goeie reminder om de bedragen per project laag te houden!
Zeer goed idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Misschien wel goed om een lijstje in de OP te maken met misgelopen projecten? Zorgt er voor dat iedereen bij de les blijft.
Dat brengt mij bij Collin. Ik zie daar heel interessante projecten, die heel snel worden volgeschreven, met grote bedragen (duizenden euro's) per investeerder. Als je kijkt naar de kostenstructuur (0.85% per jaar, minimaal 10 euro), dan word je daardoor verleid om grote bedragen in te leggen (break-even op circa 2.000K, afhankelijk van de rentevoet).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef didi80 het volgende:
Ik ben er niet zo in thuis, maar wellicht weet iemand dit wel.
Het bedrijf dat niet meer aflost zit in Sneek. GvE heeft nu een incassobureau in Rotterdam ingeschakeld.
Is het niet logischer om een incassobureau in de buurt van Sneek in te schakelen?
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:35 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ze hadden toen nog geen Graydon. Dus alleen de GvE classificatie en dat was 5s.
Totaal ¤ 119.100. Er zijn nu 13 termijnen afgelost.
Ik ben benieuwd of GvE hier aan bijgedragen heeft, of dat dat echt allemaal door de eigenaar is gedaan.
Thanks!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Nee, het is logischer om dit bij een bekend incasso bureau te doen waar je meerdere dossiers aan kan leveren voor een betere prijs.
Waar deze zit maakt niet zoveel uit, ze zijn allemaal aan dezelfde wet gebonden
Er is getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid door 2 personen.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Was er wel al hoofdelijke aansprakelijkheid? Dan zou dit een praktijkvoorbeeld kunnen worden om te zien of dat nog iets voorstelt...
Welke claim zouden ze trouwens leggen? Het totaalbedrag inclusief rente voor de gehele looptijd of alleen het restant van de lening zonder rentedeel?
edit: Voor de nieuwsgierigen onder ons is dit nog uit een cache site te vissen: http://web.archive.org/we(...)project.aspx?id=3591
Er werd in eerste instantie 285k gevraagd en dat is later aangepast naar 119.100 voor zover ik kan zien.
Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:19 schreef µ het volgende:
[..]
Yay.
04-2015 µ zelf
05-2015 MrBadGuy
06-2015 MrBadGuy
07-2015 Coelho
08-2015 Horsemen
09-2015 Horsemen
10-2015 didi80
11-2015 leolinedance
12-2015 µ zelf
01-2016
02-2016
03-2016
04-2016
05-2016
Ik doe december
Yay.quote:Op woensdag 1 april 2015 08:38 schreef Marquito het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een maand sponsoren, laat maar weten waar ik het geld naar over kan maken.
Eens! Ik vind het zeer vreemd dat er niet wat meer openheid wordt gegeven aan dit soort zaken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou willen dat GVE gewoon op z'n site vermeld welke projecten mis gelopen zijn nu is het allemaal zo stiekum en worden de projecten van de site gehaald en bedekt onder een laag zand. Gelukkig krijgen we het hier wel altijd mee omdat we met een grote groep zijn en er altijd wel iemand iets hoort.
Verder is het vrij normaal dat projecten mis lopen maar vermeld het wel ergen zou ik zeggen.
Heel mooi en zeker interessant! Ik begreep dat theatercafe klasse 5s is en graydon onbekend.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:
Een beginnetje voor het lijstje van misgelopen projecten? Zijn er meer?
Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
Misschien ook interessant om classificatie, rente, looptijd ed erbij te zetten?
Zou ik ook fijn vinden!quote:Op woensdag 1 april 2015 09:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd hoe deze dreigende default wordt behandeld c.q. afgewikkeld.
Updates hier zou ik zeer op prijs stellen.
Bij andere platformen wel. Bij GvE waren er toch 2 Blauw projecten foutgelopen?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:09 schreef troepjepdat het volgende:
Een beginnetje voor het lijstje van misgelopen projecten? Zijn er meer?
Project 3591 Theatercafe Kramer (april 2015)
Project xxxx Be-dazzled Babyspeciaalzaak (begin 2014)
Project xxxx Restaurant Blauw in Den Haag (maart 2014)
Misschien ook interessant om classificatie, rente, looptijd ed erbij te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |