QVC in het kleinquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:30 schreef CaLeX het volgende:
Ze wordt dus een soort tussenhandelaar voor freubeltjes.
Dan nog liever de paardenzandbak
Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:16 schreef AngeliqueK het volgende:
Hypotheken voor verhuurd vastgoed aan particlulieren worden op dit moment niet meer verstrekt door banken. Daarom is SamenInGeld gestart.
Leners kiezen voor ons omdat ze nu wel een pand voor de verhuur kunnen kopen en voor de maandelijkse kosten beheren wij de hypotheek en zorgen we voor de administratie.
Voor investeerders zijn de kosten 1% van het vermogen met een max van 75 euro per jaar.
De kosten - en andere vragen rondom investeren - staan hier:
http://www.sameningeld.nl/belangrijke-vragen/over-investeren/
We zijn bezig met overwegen om de kosten voor investeren te verlagen. Wordt vervolgd.
Bedankt voor het ons op de hoogte houden!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Justme7005 het volgende:
Het vervolg op Eve Energy (bericht van GvE)
Enige weken geleden benaderde de heer R. Homai van Eve Energy ons met de boodschap dat de mede-ondertekenaar van de schuldbekentenis, mevrouw M. Beuling, van haar hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen wilde worden. Reden daarvoor is dat zij haar aandelen voor 1 euro heeft overgedragen aan de heer Homai en afscheid heeft genomen van Eve Energy. Haar beweegredenen zijn van persoonlijke aard, de verstandhouding tussen de twee is nog steeds uitstekend.
We hebben u daarop om een reactie gevraagd en door een behoorlijk aantal van u is daarop gereageerd, haast uitsluitend met een negatief oordeel.
Daaropvolgend hebben we vandaag aan de heer Homai en mevrouw Beuling meegedeeld dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van mevrouw Beuling niet wordt doorgehaald. De overeenkomst die Eve Energy me u heeft blijft onverminderd van kracht.
We gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik begrijp uit je commentaren dat je namens SamenInGeld spreekt? Zou je dan je username wellicht willen anapassen of op andere wijze duidelijk willen maken dat dat zo is? Dat maakt je positie duidelijker bij mensen die niet alles gelezen hebben.
Om BTW PLAZA verder te ontwikkelen en een internationale uitrol (VAT PLAZA) te bewerkstelligen is er behoefte aan extra kapitaal. Dit kapitaal willen wij verwerven via Kapitaal Op Maatquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/BTW-VAT-PLAZA
Nieuw project of heb ik deze eerder gemist?
Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:09 schreef MSR het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/BTW-VAT-PLAZA
Nieuw project of heb ik deze eerder gemist?
Zo lees ik het ook ja...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor mij is hij ook nieuw of ik heb hem ook gemist….
Begrijp ik nu goed dat ze 7000 gebruikers hebben maar de informatie is altijd gratis geweest en nu willen ze abonnementen gaan verkopen voor vergelijkbare maar actuele info al dan niet aangevuld met individuele adviezen? Verder willen ze nu ook internationaal advies gaan geven. Verder hebben ze zelf al 1000k ingebracht en nu nog op zoek naar 200k. Dan moet er wel wat geld gaan binnen komen voor e.e.a. rendabel gaat worden of mis ik nu van alles?
Zulke (enorm) hoge recentepercentages kun je er als investeerder niet halen hoor. Ondanks mijn relatief hoge risicoprofiel bij Lendico, kom ik niet boven de 7,7% rente uit. In de risicoklassen A en B is er amper wat te halen. met C kun je geluk hebben. De risicoklassen D en E bieden inderdaad kans op een wat hoger rendement, maar de kosten voor het gebruik van het platform liggen ook hoger dan bij GVE en KOM.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef troepjepdat het volgende:
Lendico is toch een soort Isepankur/Bondora? Persoonlijke leningen voor (enorm) hoge rentes?
Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:32 schreef obligataire het volgende:
ZENCAP nieuw:
¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
6,60% Rentevoet
Categorie A (d één na hoogste)
Glanssa Hygiëne Products bv wil de lening gebruiken ter versterking van het werkkapitaal, debiteurenfinanciering, aanschaf van 2 tanks voor grondstoffen en een afvulstraat om de kleinverpakkingen af te vullen.
gezonde balansverhoudingen , ruim 50%/187K eigen vermogen en ruim overschot liquiditeit (vlottende activa minus kortlopende schulden + 140K)
Ik ga mee
Zencap is een apart platformquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
Welke site is dat? Ik zie niks op GvE en KoM?
Op vrijdag 27 maart 2015 19:35 schreef Groepfunder het volgende:
Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:02 schreef Camogli het volgende:
Bij de derde termijn al betalingsproblemen...
Welke klassen hebben die projecten? D of E?
Dank voor het delen van deze informatie. De conclusie voor wat betreft lendico is voor mij helder: ik pas daarvoor. Er zijn betere mogelijkheden om je geld in te investeren.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Eén project heeft klasse D, de andere klasse E. In totaal gaat het bij mij om een investering van 75 euro. Bij het project in klasse E hebben drie personen elk 100 euro ingelegd en daarmee gezanelijk 60% van het uitgeleende bedrag bij elkaar gebracht. Voor hen is het wel zuur. Nog erger is het voor de investeerders in het project met klasse D: 27 investeerders van wie één persoon zelfs 2.000 euro heeft geïnvesteerd. Slechts 8 van hen hebben minder dan 100 euro geïnvesteerd: 25 of 50 euro. Ik was er gelukkig één van.
Absoluut waar!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
En sorry dat ik het zeg, maar de wereld zit vol debielen die van dag tot dag leven en geen grip op hun uitgaven hebben.
Denk niet dat de check heel veel anders is of beter. Denk alleen dat Lendico ook projecten doorlaat met een hogere risico en daardoor een hogere rente.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:
Geldt dit ook voor de particulieren die via GvE gefinancierd worden?
Ik heb er een paar ... (Tot nu toe geen betaalproblemen)
Of zal de check bij GvE beter zijn dan die bij lendico?
Check zal ongeveer hetzelfde inhouden, kredietwaardigheid e.d. Maar GvE kan natuurlijk ook geen garanties geven. Al leggen ze de grens misschien wat scherper dus laten ze projecten met veel risico al niet toe.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:04 schreef Camogli het volgende:
Geldt dit ook voor de particulieren die via GvE gefinancierd worden?
Ik heb er een paar ... (Tot nu toe geen betaalproblemen)
Of zal de check bij GvE beter zijn dan die bij lendico?
Dat is waar, maar als kredietnemers na 2 betalingstermijn al betalingsachterstanden oplopen, dan vraag ik mij toch af of Lendico zijn beoordelingsbeleid wel op orde heeft. Begrijp me niet verkeerd: de kredietgever blijft wat mij betreft ten alle tijden eindverantwoordelijk voor zijn eigen investering! Maar Lendico stelt op zijn website: "Lendico hanteert een grondige selectieprocedure, alleen kredietwaardige kredietnemers worden op het platform toegelaten." Het inkomen wordt daadwerkelijk geverifieerd, maar hoe zit het met de uitgaven? Als kredietgever zou je willen dat Erica Verdegaal de kredietnemer vooraf zou hebben gedwongen een maand lang een kasboekje bij te houden, zodat bekend is hoeveel aflossingsruimte er echt is. Al eerder hebben we op dit forum geconcludeerd dat Lendico aan kredietgevers wel het inkomen, de kale huurlasten, allimentatie en eventuele andere aflossingsverplichtingen van kredietnemers laat ziet, maar ze eigenlijk geen inzicht geeft in de daadwerkelijke aflossingscapaciteit. Kosten voor gas, licht, water, internet, telefonie, televisie, voeding, kleding et cetera zijn allemaal onbekend. Wat dat betreft zeggen de cijfers die wel worden genoemd vrij weinig en heb je dus niets meer dan de risicoklasse van Lendico om je investeringsrisico tegen de geboden rente en aflossingstermijn af te wegen. En hoe die risicoklasse tot stand komt is ook een zwarte doos.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:21 schreef obligataire het volgende:
Een loonstrook is redelijk objectief maar het is natuurlijk heel makkelijk om bepaalde vaste lasten even te 'vergeten'.
Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je kunt beter een avond goed gaan zuipen van je centen dan ze bij Lendico droppen, heb ik het idee.
Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Groepfunder het volgende:
Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Worden de track records van de verschillende platforms ergens bijgehouden?
Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:45 schreef didi80 het volgende:
Ik lees dat je bij het aanvragen van een lening een rekeningoverzicht van de afgelopen 2 maanden mee moet sturen. Hierop staan ook bovengenoemde zaken. Dus ik neem aan dat Lendico dat ook checkt.
geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:49 schreef MSR het volgende:
[..]
Zover ik weet niet en zoja dan zou ik dat ook graag horen.
Ja daar heb je zeker een punt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:52 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vast, maar mijn punt is dat je als kredietgever deze gegevens niet hebt en uiteindelijk niet meer harde informatie hebt dan de Lendico-risicoklasse, de geboden rente en de aflossingstermijn om te bepalen of je in een project wilt investeren. Daarnaast heb je natuurlijk nog de zachte informatie: de beschrijving van het doel van het krediet. Daar zit de gunfactor.
Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:55 schreef komrad het volgende:
[..]
geeft GvE zelf geen gegevens vrij hierover? Bv welk % default per risico categorie icm met het gemiddelde verlies?
dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Nee, doen ze niet. Daarbij hebben ze meerdere projecten die default zijn gegaan uit eigen middelen betaald en daar dus niets over gezegd. Kwam naar buiten toen GvE laatst is overgenomen door Trustbuddy.
Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:02 schreef komrad het volgende:
[..]
dat laatste is erg netjes! Maar objectieve cijfers zou wel prettig zijn.
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:38 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet heel netjes. Dat is de boel voor de buitenwereld mooier voordoen dan het in werkelijkheid is.
Ja, door het betalen van rente, aflossing en het voor hun rekening nemen van de incasso kosten.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:11 schreef Camogli het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze ondernemers die even niet aan de betalingsverplichting konden voldoen tijdelijk uit de brand geholpen.
dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:22 schreef didi80 het volgende:
[..]
En daarmee geven ze de investeerders het idee dat alle projecten top lopen, terwijl dit niet zo is.
Want volgens mij hebben ze het niet meegedeeld aan de investeerders.
Was het echt tijdelijk? Of zijn het projecten die daarna alsnog geklapt zijn? Of juist weer goed lopen?
Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:07 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat weet ik niet. GvE zei me een paar maanden geleden wel dat ze dat natuurlijk niet (meer) doen als het niet meer goed gaat komen. Ik begrijp best wel dat onnodige betalingsachterstand niet gecommuniceerd wordt: dat is niet goed voor GvE.
Een default van 3-5% wordt verwacht volgens mij. Dan hebben we nog wat tegoed want er zijn er 'pas' 2 of 3 echt fout gelopen dacht ik.
:-)quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo werkt statistiek niet helemaal natuurlijk.
Goeie analyse.quote:Het zou een grote hit kunnen worden omdat particuliere kredietverstrekkers er een hogere rente kunnen krijgen dan op een spaarrekening terwijl kredietnemers veelal een lagere rente betalen dan bij de bank. Maar het kan ook een stille dood sterven”
Altijd leuk!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat was met de kennis van nu een betere beslissing geweest, maar dan had ik daar wel graag wat mensen van deze hangplek bij uitgenodigd in een café in het centrum van Utrecht.
Nee, je hoort ook niets van de platformen zelf. De omgevallen GVE projecten weet ik via dit topic.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:47 schreef komrad het volgende:
Worden de track records van de verschillende platforms ergens bijgehouden?
Ik ook, doe er niet aan mee.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goeie analyse.
'Het kan wat worden. Maar misschien ook niet.'
Ik heb ook nog wel iets meer mijn twijfels bij leningen aan particulieren.
idem. Leuke incentivequote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:38 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een toegangskaartje voor een bezoek aan het openlucht museum ontvangen. Dit is de incentive van het project WindshareFund.
Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?quote:Op zondag 29 maart 2015 21:07 schreef Monolith het volgende:
Kreeg nog bericht van KoM dat er van een project waarvan de totstandkoming wat lang heeft geduurd een extra rente-uitkering komt. Dat is dan wel weer netjes.
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, zeker netjes. Hoe lang zat er tussen?
ik kreeg dat bericht ook. Idd erg netjes van KoM.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.
Dat is inderdaad wel lang maar netjes opgelost.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat het wel twee maanden sinds mijn investering is inmiddels.
Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Een TVP-tjelijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden?
En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kredietnemers wellicht. Wat is rijk? Er zijn nog geen investeerders die een ton hebben verdiend nee, mocht je dat bedoelen. Denk aan een paar honderd tot paar duizend per jaar.
Plus de tijd die je erin moet steken.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En daar moet je dan ook nog de rente die je anders op een spaarrekening zou hebben gekregen op in mindering brengen.
Een belangrijk element is voor mij ook dat ik het leuk vind omm te doen.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:03 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Plus de tijd die je erin moet steken.
Eigenlijk kost dit geld
Ach 'rijk', het heeft een redelijk rendement en het risico is niet extreem hoog.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:37 schreef RoW_0 het volgende:
Een TVP-tjelijkt mij erg interessant om te doen. Al mensen "rijk" mee geworden?
Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit
Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijkquote:Op maandag 30 maart 2015 10:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad ook een mijlpaal! Daar moet ik nog een klein jaartje op wachten.
Ja, mooiere projecten zal je niet meer krijgen denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik nog ruim een jaar... nou ja, HIN verzekeringen lost rond 1 april (geen grapje hopelijk) alles inclusief rente af, dus in principe ook een succesvol afgerond project
Doet het nu perfect, dank!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:04 schreef µ het volgende:
De checks van overdag stonden niet goed. Nu wel als het goed is.
Gezellig projectje he, zit ik ook inquote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Nog één betaling van Uni-Sell BV en mijn eerste succesvol afgeronde project is een feit
Als de ratings inderdaad het risico afspiegelen (wat we allemaal hopenquote:Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Ratings zijn prima idd. Rente is wederom wat laag. Maar toch maar ingelegd.
Voor zulke ratings krijg je helaas geen 10%, crowdfunding op GVE is toch een spel van herinvesteren.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:31 schreef athlonkmf het volgende:
Ratings zijn prima idd. Rente is wederom wat laag. Maar toch maar ingelegd.
Ik ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:52 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Sorry, maar heb net op de valreep er nog een paar 100 ingestopt
Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500quote:Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Oh, gelukkigDacht dat het net niet meer gelukt was
pff, net te laat!quote:
Hier nog niks ontvangen. Weet iemand toevallig al wanneer de rondleidingen zijn?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:36 schreef athlonkmf het volgende:
Net maar even een mailtje naar IIC assembly gestuurd voor de incentive. Was ik effe vergeten
Iemand al iets ontvangen?
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist wel. Begonnen met 200 in het begin en op de valreep opgehoogd naar 500
Je oude gaat eruit en je krijgt 1 investeringsbedrag.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
Wordt gewoon één investering.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als je ophoogt, krijg je dan 2 bedragen overgemaakt of zijn ze zo slim om dat onder 1 investeerder te laten vallen?
Tja, ik had een probleem wat we allemaal op zijn tijd hebben, gemist / te laat gezien. Anders had ik hem ook mee gepakt.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:28 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe:
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=10157
Denk dat ik een klein bedrag doe.
Die heb ik ook ja, en mn allereerste project loopt ook aankomende maand af en dan ook nog die terugbetaling ineens van dat verzekeringsproject.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef leolinedance het volgende:
Hier ook 11:58, maar zag hem gelukkig hier langskomen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij mij kwam de mail pas om 11.55 uur binnen, toen het project al vol was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |