* Buurpoes opent nu pas dm.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:17 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Waarom dat ? ik had je toch Gevraagd of je dat wilde doen ?
zelfgemaakt uiteraard. heb ooit 1 keer uit een potje geprobeerdquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zelfgemaakt met ei (en room?) of een pakje/zakje/potje?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zelfgemaakt uiteraard. heb ooit 1 keer uit een potje geprobeerd
Goed bezig!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef DaMart het volgende:
Zo, klussen is zo ongeveer wel klaar. Alleen morgen nog wat afplaktape verwijderen en een paar ramen lappen.
het is ook niet echt veel werk om echt te makenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
ik heb ooit bij Julia's op utrecht CS 'verse' pasta carbonara gekocht. Daar staat overal dat t vers is en authentiek...en de saus kwam toch echt uit een zakje![]()
Ik doe links en rechts wat details anders...maar in de kern wel zo.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:26 schreef fietsie het volgende:
Pasta carbonara?
Was dat niet:
- Spek uitbakken
- Verse knoflook erbij
- Gekookte pasta -zonder uitlekken- in de pan met spekjes scheppen
- Het vocht de aangebakken lekkertjes laten losmaken
- Van het vuur
- Rauwe eierdooier erdoor roeren en opdienen?
Hoe doe je dat in een potje??
ik voeg dan nog champignons en spinazie toe. en natuurlijk een berg parmesanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:26 schreef fietsie het volgende:
Pasta carbonara?
Was dat niet:
- Spek uitbakken
- Verse knoflook erbij
- Gekookte pasta -zonder uitlekken- in de pan met spekjes scheppen
- Het vocht de aangebakken lekkertjes laten losmaken
- Van het vuur
- Rauwe eierdooier erdoor roeren en opdienen?
Hoe doe je dat in een potje??
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Arch-Indar het volgende:
toen ik het las dacht ik aan iets met een carbonade..
mis dus...
Dan is het een ander gerecht gewordenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik voeg dan nog champignons en spinazie toe. en natuurlijk een berg parmesan
de kaas hoort er gewoon bij.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan is het een ander gerecht geworden
Omb? Oh my b....?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef marcb1974 het volgende:
Omb Omb Omb, de Tatanic is nogmaals aan het zinken
Hoe krijgen ze het toch gedaan
De groente is de tweede gang toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:37 schreef gianni61 het volgende:
[..]
de kaas hoort er gewoon bij.
en een beetje groente voor de gezondheid
Ik denk het geluid van een vollopende boot ? die lucht die er dan uit ontsnapt aan de bovenkant,,l omb omb omb,lquote:
Ga jij mij nu hier, zonder met je ogen te knipperen, beweren dat een McChicken niet gezond is ??quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef fietsie het volgende:
Van groente toevoegen wordt iets niet ineens gezond hoor.... Raaaare gedachtengang...
Buddhaquote:
Jawel!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef fietsie het volgende:
Van groente toevoegen wordt iets niet ineens gezond hoor.... Raaaare gedachtengang...
Als je het doosje mee op eet krijg je in ieder geval nog iets binnenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:41 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ga jij mij nu hier, zonder met je ogen te knipperen, beweren dat een McChicken niet gezond is ??
1 per jaar kan je best hebben hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:41 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ga jij mij nu hier, zonder met je ogen te knipperen, beweren dat een McChicken niet gezond is ??
Vezels!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als je het doosje mee op eet krijg je in ieder geval nog iets binnen
Dan kun je daarna inderdaad misschien wel normaal naar het toiletquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als je het doosje mee op eet krijg je in ieder geval nog iets binnen
van telkens zo zuur te doen ook nietquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:40 schreef fietsie het volgende:
TMI, fietsie.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan kun je daarna inderdaad misschien wel normaal naar het toilet
Hey, hij is op dieet he, beetje lievvv doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
van telkens zo zuur te doen ook niet
Je hwbt geen hoge dunk van de McDonalds is het wel ?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan kun je daarna inderdaad misschien wel normaal naar het toilet
neenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hey, hij is op dieet he, beetje lievvv doen.
En dan zelf een bak koffie nemen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je hwbt geen hoge dunk van de McDonalds is het wel ?
is toch leuk af en toe voor de kids en zo ?
Soms is het ook wel te doen hoor, een paar keer per jaarquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je hwbt geen hoge dunk van de McDonalds is het wel ?
is toch leuk af en toe voor de kids en zo ? En als het echt slecht was, dan was het wel verboden lijkt me.
Zooi als in gewoon echt niet lekker neem ik aan dan ? Dat kan ik nog begrijpen, maar het is niks slechter kwa gezondheid dan een gemiddelde snackbar denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef fietsie het volgende:
Is niet zuur, is kwestie van een jaar heel anders leven en dan ontdekken dat het -echt- zooi is.
Hoe leef je heel anders?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef fietsie het volgende:
Is niet zuur, is kwestie van een jaar heel anders leven en dan ontdekken dat het -echt- zooi is.
Meer qua voedingstechnische samenstelling. Voorbeeld: er zit -suiker- in de burgerbroodjes...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:51 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Zooi als in gewoon echt niet lekker neem ik aan dan ?
Die is over 8 minuten dicht he?quote:
Red je dat wel?quote:
Ze stoppen echt overal suiker in. Echt overal. Ook in het vlees, in de snacks, in de sauzen...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:51 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Zooi als in gewoon echt niet lekker neem ik aan dan ? Dat kan ik nog begrijpen, maar het is niks slechter kwa gezondheid dan een gemiddelde snackbar denk ik.
In elk brood zit suiker, anders doet je gist niks.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meer qua voedingstechnische samenstelling. Voorbeeld: er zit -suiker- in de burgerbroodjes...
overiges wel mooi dat ze gewoon op de doos van de big tasty zetten dat het 110% bevat van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid vet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ze stoppen echt overal suiker in. Echt overal. Ook in het vlees, in de snacks, in de sauzen...
Eerlijk!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
overiges wel mooi dat ze gewoon op de doos van de big tasty zetten dat het 110% bevat van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid vet.
de een meer dan de ander natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In elk brood zit suiker, anders doet je gist niks.
Vooropgestwls, ik he er geen verstand van, maar uit dit verhaal maak ik op dat heel veel bakkers suikers in brood doen ?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meer qua voedingstechnische samenstelling. Voorbeeld: er zit -suiker- in de burgerbroodjes...
Keer een rondje extra fietsen en klaar. Ik let er helemaal niet op eigenlijk, en het lukt me momenteel heel goed op hetzelfde gewicht te blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
maar ja, voor die 5 of 6x per jaar wil ik die doos best negeren
die paar kee per jaar dat ik er kom is ook meestal na een uitwedstrijd, dus dan is dat sporten meteen teniet gedaanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:01 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Keer een rondje extra fietsen en klaar.
Niet in de hoeveelheden die zij gebruiken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In elk brood zit suiker, anders doet je gist niks.
Ik bak regelmatig brood, en op 1 kilo meel gaat bij mij niet meer dan een half theelepeltje suiker.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:03 schreef Buurpoes het volgende:
Ik doe een eetlepel suiker (15 ml) op twee kopjes bloem (2*240 ml), dat is dan 15/480 ongeveer 3%?
Detail: 15 ml suiker weegt ongeveer 15 gram. Maar 480 ml bloem is maar drie ons ofzo.
Ik lees net 8 gram voor een big mac. Dat is wel extreem veel. Een halve eetlepel suiker waar je misschien een halve theelepel voor t broodje nodig hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet in de hoeveelheden die zij gebruiken.
ok dan.... ik hoop op grapje..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:06 schreef gianni61 het volgende:
poes, dit is toch een grap he? toch?
OUD / Harsen/epileren kind
er zijn toch niet serieus ouders die hun kinderen waxen??
Whut???quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:06 schreef gianni61 het volgende:
poes, dit is toch een grap he? toch?
OUD / Harsen/epileren kind
er zijn toch niet serieus ouders die hun kinderen waxen??
Hoeft toch niet alleen broodje te zijn ?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik lees net 8 gram voor een big mac. Dat is wel extreem veel. Een halve eetlepel suiker waar je misschien een halve theelepel voor t broodje nodig hebt.
Doen ze er stroop op ipv saus?
Ik gebruik een broodbakmachine en zit vast aan de ingeprogrammeerde rijstijden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik bak regelmatig brood, en op 1 kilo meel gaat bij mij niet meer dan een half theelepeltje suiker.
En de gist doet het -prima-
Ahja ik gebruik een steenovenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik gebruik een broodbakmachine en zit vast aan de ingeprogrammeerde rijstijden.
Verkoop van moedermelk lijkt me goede handel. Beter dan die kunsttroep.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
ok dan.... ik hoop op grapje..
Maar dat dat ik van een topic van laatsts ook over het melken van vrouwen voor de verkoop van moedermelk.... en dat hoop ik nog steeds..
Ja, ik heb wel een rijskastje (Oud keukenkastje waar de achterkant deels uit is) die ik tegen de verwarming aanzet. En dan de cv paar graden omhoog.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dus je rijstijd hangt af van je geduld en van hoe hard het rijst?
Behalve dat deze dames niet zwanger waren en hun tetten getraind hadden op 24/7 melk geven en zon 4 tot 6 liter per dag leverden voor de verkoop.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
wow, das best veelquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:13 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Behalve dat deze dames niet zwanger waren en hun tetten getraind hadden op 24/7 melk geven en zon 4 tot 6 liter per dag leverden voor de verkoop.
Ik kwam tijdens een werkdag niet veel verder dan een halve liter...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:13 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Behalve dat deze dames niet zwanger waren en hun tetten getraind hadden op 24/7 melk geven en zon 4 tot 6 liter per dag leverden voor de verkoop.
Je kunt het ook prima een nacht in de koelkast zetten. Het kost dus gewoon meer tijd als heg kouder isquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo doe ik mijn pizzadeeg. Dat levert een compact deeg op.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je kunt het ook prima een nacht in de koelkast zetten. Het kost dus gewoon meer tijd als heg kouder is
Wel iemand met een obsessie, blijkbaar!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:08 schreef fietsie het volgende:
Amaranta is volgens mij over het algemeen geen troller...
Meestal is mijn planning niet zo tijdig...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je kunt het ook prima een nacht in de koelkast zetten. Het kost dus gewoon meer tijd als heg kouder is
Ik klooi meestal maar wat aan. Het pakt altijd weer anders uitquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo doe ik mijn pizzadeeg. Dat levert een compact deeg op.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik klooi meestal maar wat aan. Het pakt altijd weer anders uit
Ik heb vaak speltbrood gebakken. Heb het helaas nooit mooi groot ge kregen. Altijd heel stevig brood geworden.
En de binnenkant?quote:
Daar heb ik geen foto van maar was Brioche dus heeeeeel luchtigquote:
oke.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:24 schreef Monopoly het volgende:
MOD REL IN ONZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ONZ / Baggertopic
Brand in tankstation bij Kootwijk onder controlequote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:17 schreef fietsie het volgende:
Hmmmm de A1 tussen Apeldoorn en Kootwijk kun je maar het best mispeilen vandaag....
(zie nu.nl)
Ah de jonkvrouwe wuift vanuit haar paleisje!quote:
Wie ben jij en wat heb je met beer gedaan?quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:31 schreef Muck het volgende:
Ah nichtjes![]()
Ineens doe je precies die dingen die je vroeger zelf zo stom vond
Tante Muck wat eten we vanavond?
- hussen![]()
![]()
Opa, wat zijn hussen?
- oh! Pusse...
![]()
Omaaaa, wat bedoelen ze?!
-hmm?
Hussen Pusse....
- oh!![]()
- met je neus ertussen! Toet!
Aaaaargh!
quote:
*wuift*quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah de jonkvrouwe wuift vanuit haar paleisje!
oh ja, wedstrijd isafgelopen, dan kan ik mijn Es ui weer even inruilenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wie ben jij en wat heb je met beer gedaan?
Ik wil beer terugquote:
Waarvoor?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:35 schreef Zelfscanner het volgende:
Was ik weer even.
Ik heb 8 dagen nodig. 7 is te kort
Dat ben ik heul niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:36 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, maar het is es..
En ben nu mobiel
Hoeraquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:34 schreef essnhills het volgende:
Het is hier alleen nog een zootje..
M'n ouders zijn net weg, en komen morgen weer terug.
We konden de schroefjes van m'n bureau niet vinden, dus die zullen nog wel daar liggen, en de accu van de boor ging stuk, dus we konden geen plankjes en lampen etc. ophangen.
Maar alle kasten staan, m'n bed staat, m'n gordijnen hangen![]()
![]()
![]()
Vanavond even verder rommelen met spulletjes opruimen en organiseren.
En morgen dus de rest
quote:
Lekker tochquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:40 schreef essnhills het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
En ik ben een beetje moe, dus ik heb besloten m'n keuken in te wijden met pizza
Pizzaquote:
Ssst.quote:
Hoiquote:
Zo sta ik stiekem ook een beetje in je UIquote:
Dat is het ookquote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Miss dat ik binnenkort ook iets voor mezelf heb, ik vind het maar spannend
Logisch toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:40 schreef essnhills het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
En ik ben een beetje moe, dus ik heb besloten m'n keuken in te wijden met pizza
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:46 schreef Muck het volgende:
[..]
Logisch toch?
In de weken dat wij aan het klussen waren, hebben we bij mijn ouders gegeten
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:48 schreef Arch-Indar het volgende:
biefstukje klaarmaken, met gebakken aardappeltjes en een stukkie komkommer.
Hier open tot 17:30. Maar zo lang waren we er niet, ook nog naar Xenos en game mania geweestquote:
*jaloers*quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar heb ik geen foto van maar was Brioche dus heeeeeel luchtig
Ff zoeken naar andere broodfoto;s...
[ afbeelding ]
Is nie zo moeilijk hoorquote:
Dat spijt me voor jequote:
Toch lukt het me dus echt nietquote:
Bijna net zo'n prestatie als verhuizenquote:
Yeahhhhhquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bijna net zo'n prestatie als verhuizen
Ja hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:05 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat spijt me voor je
Alles goed gegaan?
quote:
Awwwwwwwquote:
Sinds wanneer zijn er postlimieten zonder abo?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:15 schreef essnhills het volgende:
Nu kan ik niet meer ongelimiteerd vaak posten
Het ging om de vaakquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn er postlimieten zonder abo?
Wat ga je eigenlijk doen in het Amsterdamse?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
![]()
![]()
Alleen de boor ging stuk dus morgen moeten er nog planken en lampen etc. worden opgehangen.
En de schroefjes van m'n bureau waren zoek, dus die moet ook morgen![]()
Maar voor de rest ging alles prima
wonenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk doen in het Amsterdamse?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat ga je eigenlijk doen in het Amsterdamse?
quote:
Ga je vannacht voor het eerst in je nieuwe woonst slapen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:34 schreef essnhills het volgende:
Het is hier alleen nog een zootje..
M'n ouders zijn net weg, en komen morgen weer terug.
We konden de schroefjes van m'n bureau niet vinden, dus die zullen nog wel daar liggen, en de accu van de boor ging stuk, dus we konden geen plankjes en lampen etc. ophangen.
Maar alle kasten staan, m'n bed staat, m'n gordijnen hangen![]()
![]()
![]()
Vanavond even verder rommelen met spulletjes opruimen en organiseren.
En morgen dus de rest
Jaquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je vannacht voor het eerst in je nieuwe woonst slapen?![]()
Leuk tochquote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:18 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het ging om de vaak
Nu moet ik weer 10 seconden wachten
quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]Ow, vandaar dat ik die foutmelding niet meer zie!!!!
Want iedereen ziet het als je gewoon crashed in een niet opgemaakt bed?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:08 schreef essnhills het volgende:
[..]![]()
maar ik moet m'n bed nog opmaken![]()
Ah bleghhh,quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:08 schreef Cat22 het volgende:
Was zijn er aso chauffeurs in Amersfoort zeg
Begon bij het stoplicht wat zo slecht is afgesteld dat je bij groen optrekt en de bocht wil maken, maar daar blijkt alles in de baan waar je moet zijn nog stil te staan. En vind je jezelf vervolgens midden op de weg. Rijtje voor me reed keurig door, maar alles wat aan de andere kant groen had moest en zou voor mij langs kruisen zodat ik voor weer andere mensen de weg blokkeerde. 2 seconden wachten nadat je groen had, had het voor mij eens stuk fijner gemaakt.
Of een gemeente die de stoplichten ietsjes anders afstelt zodat mijn rood niet meteen groen voor de rest betekent maar mij nog 2 seconden geeft om de bocht daadwerkelijk door te rijden.
(Dit verhaal zou vast duidelijker zijn met een paint, maar je bedenkt er maar wat bij.)
Vervolgens de bocht door, weg versmalt van 2 naar 1 rijstrook, maar van ritsen hadden we ook al niet gehoord.
En als toetje een motorrijder die de oprit naar de snelweg wel een goede plek vond om op het randje van de weg relaxed stil te blijven staan![]()
Dat waren de eerste 2 kilometer. De overige 141 gingen vlekkeloos
Zo kaal op he tmatras vind ik het niet lekker liggen, en het is ook zo koud zo zonder deken en zonder kussens ligt ook niet echt briljant.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Want iedereen ziet het als je gewoon crashed in een niet opgemaakt bed?
Dat doet de parkeergarage hier idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je bent een parkeergarage geworden?
Opgelost dusquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:12 schreef essnhills het volgende:
[..]
Zo kaal op he tmatras vind ik het niet lekker liggen, en het is ook zo koud zo zonder deken en zonder kussens ligt ook niet echt briljant.
En morgen komen m'n ouders weerDus dan moet ik het morgenochtend doen, dan liever vanavond
niet de pizza op et dak werpen !quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:13 schreef roos85 het volgende:
![]()
Wij gaan straks de allerlaatste aflevering van Breaking Bad kijken. Onder het genot van een pizza
Intacte spullenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ah bleghhh,![]()
Gelukkig daarna wel goed![]()
Dat wij net op weg waren hoorden we een keiharde 'PANG' uit de aanhanger komen, dus meteen in een zijstraatje gestopt en gekeken of de aanhanger nog wel goed vast zat en of ie niet open sloeg etc. Maar dat was het allemaal niet. Maar wat kon er nou in dat ding omvallen? Hij stond tjokvol en er was niet heel veel ruimte voor meubels om om te vallen en zo'n kabaal te maken.
Maar eenmaal hier met het uitladen zagen we dat er toch stiekem een ladekastje ietsje anders stond dan bij vertrek
Maar goed, hij was nog heel, en de rest van de spullen ook
Nog steeds vind ik het bed opmaken het minst leuke klusjequote:
Beetje raar tijdstip om nog een vent te hosselen die het voor je doet hequote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nog steeds vind ik het bed opmaken het minst leuke klusje
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Intacte spullen![]()
Ik heb ooit achter mijn koelkast aangereden (pa reed de wagen met aanhanger) toen de stekker over de weg ging slepen. Op de snelweg geeft dat aardige vonken dus toch maar even gestopt![]()
Gelukkig ook geen schade aan overgehouden.
Jaquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Beetje raar tijdstip om nog een vent te hosselen die het voor je doet he
Ik moet ook nogquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nog steeds vind ik het bed opmaken het minst leuke klusje
Ook een hater?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:25 schreef fietsie het volgende:
Ik heb net beddegoed allemaal naar beneden gesleept om het te wassen.
En overwoog serieus om vannacht op de bank te slapen
Ja zo'n bed heb ik dus ook, en dan nog lig ik met mijn tenen over het voeteind heen...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik laat t bed altijd opmakenwij hebben n erg groot bed (1.80x2,20) dus die laat ik mooi opmaken door bijpassende meneer van 2m
Daarom ook n bed zonder voeteneindquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja zo'n bed heb ik dus ook, en dan nog lig ik met mijn tenen over het voeteind heen...
Ik had in december bijna een nieuw bed besteld, boxspring. Ook zonder voeteneind enzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Daarom ook n bed zonder voeteneindik slaap altijd n halve meter onder mn kussen
Ja bijna engquote:
Dat heb ik dus dit hele weekend.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:04 schreef littledrummergirl het volgende:
De meneer is weg en ik ben alleen thuiskomt niet zo vaak voor, maar het is heerlijk
Je maakt wat meequote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:05 schreef essnhills het volgende:
Pfoe
M'n vader belde net dat hij de schroefjes van m'n bureau niet kon vinden, dus dat ze dan blijkbaar toch ergens hier in een tas of doos zouden moeten zitten.
Maar geen idee in welke, want alles was eigenlijk al ingeladen toen het bureau uit elkaar werd gehaald, dus dan zou ik ze allemaal af moeten tot ik ze had gevonden (4 kleine en 2 grote schroeven, succes!).
Niet echt iets waar ik naar uit keek zeg maar
Belt ie anderhalve minuut later weer 'Ik heb ze gevonden!'
Ze lagen in de koffer van de boor, onder de oplader
dat er Fokkers zijn die het hebben.....quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:04 schreef D. het volgende:
[..]
Het schijnt
*geen idee heeft, maar meepraat
Deejjjjjjjjquote:
#strugglesquote:
Nee, da's een hoaxquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:06 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dat er Fokkers zijn die het hebben.....
Iedereen heeft een eigen interpretatie, da's het verwarrendequote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:09 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik heb lang gedacht dat het een fabeltje was
maar er moet toch intussen al wel wat bewijs zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:10 schreef D. het volgende:
[..]
Iedereen heeft een eigen interpretatie, da's het verwarrende
quote:
Als het er is, wil je het dan zien?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:11 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar er moet toch intussen al wel wat bewijs zijn
ik ga zo maar eens een speciaalbiertje open trekkenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:12 schreef Koen66 het volgende:
Ik lig op de bank met 3 glazen wijn in m'n mik...
oeh, goed planquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:12 schreef Koen66 het volgende:
Ik lig op de bank met 3 glazen wijn in m'n mik...
Tijd. Nergens tijd voor omdat ik vol zit. Weekend is te kortquote:
Klinkt als Eindhoven Centrumquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:08 schreef Cat22 het volgende:
Was zijn er aso chauffeurs in Amersfoort zeg
Begon bij het stoplicht wat zo slecht is afgesteld dat je bij groen optrekt en de bocht wil maken, maar daar blijkt alles in de baan waar je moet zijn nog stil te staan. En vind je jezelf vervolgens midden op de weg. Rijtje voor me reed keurig door, maar alles wat aan de andere kant groen had moest en zou voor mij langs kruisen zodat ik voor weer andere mensen de weg blokkeerde. 2 seconden wachten nadat je groen had, had het voor mij eens stuk fijner gemaakt.
Of een gemeente die de stoplichten ietsjes anders afstelt zodat mijn rood niet meteen groen voor de rest betekent maar mij nog 2 seconden geeft om de bocht daadwerkelijk door te rijden.
(Dit verhaal zou vast duidelijker zijn met een paint, maar je bedenkt er maar wat bij.)
Vervolgens de bocht door, weg versmalt van 2 naar 1 rijstrook, maar van ritsen hadden we ook al niet gehoord.
En als toetje een motorrijder die de oprit naar de snelweg wel een goede plek vond om op het randje van de weg relaxed stil te blijven staan![]()
Dat waren de eerste 2 kilometer. De overige 141 gingen vlekkeloos
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:22 schreef D. het volgende:
Nouja, bijna nergens van, een WTF'je komt nog weleens voorbij natuurlijk
Ik vind veel normaal maar er zijn grenzenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:27 schreef D. het volgende:
[..]
Op zich ook gezond
Als je alles normaal zou vinden...
Ja dat dus, da's gezondquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:29 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik vind veel normaal maar er zijn grenzen
Nee. Dit was ergerquote:
Wat is arretjescakequote:
quote:
witwijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had net n interne discussie.. Od rosé in n witwijn- of een roodwijnglas moest
Ik gok dan toch maar op wit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had net n interne discussie.. Od rosé in n witwijn- of een roodwijnglas moest
ja heb ik nu ookquote:
Wit en rosé drink je koud, rood op kamertemperatuur, ongeveer.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja heb ik nu ookleek me om een of andere reden wel logisch
in principe maakt het geen reet uit het is een kwestie van beleving, maar rode wijn komt beter uit in een grote bokaalglas zodat ie goed kan "ademen"quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja heb ik nu ookleek me om een of andere reden wel logisch
Ik ben ook helemaal geen wijnsnob ofzo, geloof dat ik weinig verschil zal proeven. Vroeg het me gewoon ineens afquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:02 schreef crv het volgende:
[..]
in principe maakt het geen reet uit het is een kwestie van beleving, maar rode wijn komt beter uit in een grote bokaalglas zodat ie goed kan "ademen"
smaakt precies hetzelfdequote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Zoals ik zei, het is vaak puur een eigen beleving en wat je prettig vindt. der zijn ongetwijfeld hele studies naar gedaan, maar als jij het lekker vindt wijn uit een wiskeyglas te drinken moet je dat doen....quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal geen wijnsnob ofzo, geloof dat ik weinig verschil zal proeven. Vroeg het me gewoon ineens af
Makkerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
smaakt precies hetzelfdeik pak meestal het glas wat voorin de kast staat. Dronk net wijn uit een klein champagneglas
in de zomer in t park drink ik t meestal uit van die lage duralexglazenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:05 schreef crv het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het is vaak puur een eigen beleving en wat je prettig vindt. der zijn ongetwijfeld hele studies naar gedaan, maar als jij het lekker vindt wijn uit een wiskeyglas te drinken moet je dat doen....
Weet jij dat niet? Neplimburgerquote:
quote:De vorm van het glas is ontworpen om de smaak en het aroma van de wijn te verbeteren en vast te houden. Je moet het maximale uit de wijn kunnen halen om de wijn te beoordelen of om van te genieten. Niemand zit te wachten om een dure of goede wijn uit te schenken in het verkeerde glas. Het is dus belangrijk om het juiste glas te kiezen voor de bepaalde wijn die je drinkt.
De vorm van het glas bepaalt een aantal dingen:
hoeveel oppervlakte wordt blootgesteld aan de lucht
hoeveel wijn kan worden gewalst in het glas
hoe dicht je je neus kan krijgen aan de wijn
waar de wijn op je gehemelte valt als je hem drinkt.
Neem bijvoorbeeld champagne, champagne hoor je in een flûte te drinken en niet in de overbekende en ook oerlelijke coupe. De champagneflûte is hoog en de diepte dwingt onze neus iets buiten het glas. Dit is voor de luchtbelletjes vast te houden en je toch nog veel van het knapperige en fruitige karakter van de champagne mee kan krijgen. Tevens zorgt het hoge glas ervoor dat de champagne verder in de keel komt en dat komt de smaak weer ten goede.
Aangezien wij de oxidatie willen vertragen in champagne, is er geen behoefte aan een brede coupe en ook is de coupe er niet geschikt voor om de wijn te walsen of aan te ruiken. Met witte wijn is een beetje meer reactie met zuurstof wenselijk, daarom is het glas breder en korter dan de champagneflûte.
Welk glas voor witte wijn
Een wijnglas voor witte wijn is ontworpen voor een gemiddelde snelheid van oxidatie, genoeg om het boeket van de wijn vrij te laten geven en de oxidatie tegen te gaan. Men noemt dit het ‘loskomen van de wijn’. Er zijn heel veel verschillende witte wijnen maar bijna zoveel verschillende glazen voor witte wijnen. Er is geen duidelijk standaard voor een wit wijnglas en iedereen heeft een andere voorkeur. Heb je een grote neus dan heb je duidelijk behoefte aan een bredere kelk en heb je een lange neus dan is een hoger glas wenselijk. In sommige gevallen, zoals bij een boterachtige chardonnay is een breder en hoger glas een uitkomst. In de meeste gevallen kan je ervan uitgaan dat hoe fragieler de wijn, des te kleiner het oppervlakte moet zijn waarmee de wijn in aanraking komt met zuurstof.
Welk glas voor rode wijn
Rode wijnglazen zijn over het algemeen de grootste van de soorten wijnglazen met de grootste openingen. Deze openingen zijn zo ontworpen dat een groot oppervlak is blootgesteld aan de lucht. Hoe krachtiger en hoe meer gesloten de wijn is, hoe meer lucht zo een wijn nodig heeft. Het grote glas is ook zo ontworpen dat het de wijn er goed mee door je glas kan walsen. Sommige rode wijnglazen zijn ook heel hoog, waardoor de wijn dieper zit in het glas, hierdoor komen de aroma’s makkelijker vrij in het glas, maar de bovenkant is altijd breed genoeg om je neus naar binnen te doen.
en bedanktquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:07 schreef D. het volgende:
Ik drink thee uit een mok
Tot zover mijn bijdrage
Thee drinken uit een mok is prima. Maar die mok vervolgens afwassen... de aaaaanslagquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:07 schreef D. het volgende:
Tot zover mijn bijdrage
Ik heb dubbelglas-theeglazen, maar nog nooit gebruiktquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Thee drinken uit een mok is prima. Maar die mok vervolgens afwassen... de aaaaanslag
Dus ik drink thee uit glas. Op de een of andere manier blijft aanslag daarin minder hangen.
Ik had nog een koffiezetapparaatdat is handig voor feestje morgen en voor als ik ziek ben.
![]()
Dus maar even doorgespoeld en nu weet ik weer waarom ik hem had weggezet... 30 minuten pruttelen voor een kan koffie is best lang he?
Die zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb dubbelglas-theeglazen, maar nog nooit gebruikt
Ben je ziek?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:07 schreef D. het volgende:
Tot zover mijn bijdrage
Ik zal ze morgen eens in gebruik nemen dan, kijken hoe het bevaltquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die zijn![]()
Ik had er twee, maar nadat eentje in mijn handen kapot spatte tijdens het afwassen durf ik de andere niet meer te gebruiken.
Die zijn fijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen eens in gebruik nemen dan, kijken hoe het bevalt
Deze zijn hetquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:22 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Die zijn fijn![]()
Vooral van die met ronde vorm![]()
Niet dat ik ooit thee drink hoor, heus niet
Dubbelwandig vind ik irritant. Je denkt 'oh dat is wel afgekoeld' en dan verbrand je je bekquote:
Mooiquote:
quote:
Koffiequote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dubbelwandig vind ik irritant. Je denkt 'oh dat is wel afgekoeld' en dan verbrand je je bek
hoe durf jequote:
dat had er nog bij moeten komen dat je het express deedquote:
Soms doettie ook een sleep als je een restart wilt...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:36 schreef crv het volgende:
Windows 8![]()
ik wat settings wijzigen en moest restarten. dus ik denk doe het goed, shutdown en opnieuw opstarten, dat ziet ie dus niet als een restart
hij is op hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:36 schreef crv het volgende:
[..]
dat had er nog bij moeten komen dat je het express deed
Een collega van mij drink heet water in plaats van theequote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:37 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
hij is op hoor.
ik lust ook best koude koffie
tis gewoon een qut-dingquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Soms doettie ook een sleep als je een restart wilt...
nou, dat schijnt best goed te zijn voor je maag heb ik ooit begrepenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Een collega van mij drink heet water in plaats van thee
Inderdaadquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Daar zijn banken prima voor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:45 schreef Koen66 het volgende:
Uurtje terug was ik op de bank in slaap gevallen
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:22 schreef D. het volgende:
Nouja, bijna nergens van, een WTF'je komt nog weleens voorbij natuurlijk
Ik ken ook minstens 1 vrouwelijke collega die niet van chocola houdtquote:
Zakkies? Of losse?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:48 schreef D. het volgende:
[..]
Heb nog 10+ soorten, dus zit vast iets tussen
ik las dat Ranja weer op de markt kwam...quote:
Als ik hem heb mag je hem kapen hoor...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:50 schreef Buurpoes het volgende:
Oeh, ik ben nog op tijd voor de lapohunt.
Ik trek alles uit de kastquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:49 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Zakkies? Of losse?
En welke dan, welke dan?
Je moet wel echt veeeeel uit de kast trekken om mij aan de thee te krijgen hoor
*zuchtquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:50 schreef Buurpoes het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:50 schreef Buurpoes het volgende:
Ja joh, spannend dit datquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:55 schreef Etcetera het volgende:
Woehoe, proberen de laatste post in een topic te maken
QFTquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:55 schreef Etcetera het volgende:
Woehoe, proberen de laatste post in een topic te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |