quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:56 schreef Molo het volgende:
Gepelde garnalen in combi met besnijdenis als onderwerp is..... uhhhh, weird!
Heeft vast topic in CUL of TVquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:56 schreef svann het volgende:
'De wilde keuken' van Wouter van Klootwijk is zeker te summier voor een eigen topic hier?
Nou het is best koud buiten dus zo vreemd..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:56 schreef Molo het volgende:
Gepelde garnalen in combi met besnijdenis als onderwerp is..... uhhhh, weird!
Dat noemen wij op het werk een tum tummetjequote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou het is best koud buiten dus zo vreemd..
Hehehehequote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat noemen wij op het werk een tum tummetje
Ik moest tijdje geleden technische validatie doen van OK videosysteemquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:05 schreef Molo het volgende:
Beetje tegenovergestelde van een kinderarmpje. Al vind ik dat dus echt een ranzige term
Ja, gevonden!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:57 schreef Lonaa het volgende:
Volgens mij heeft Golfer een topic over de wilde keuken gemaakt.
Ja, we hebben pas 4 topics volgeluld erover.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:56 schreef svann het volgende:
'De wilde keuken' van Wouter van Klootwijk is zeker te summier voor een eigen topic hier?
Blijft intrigerend hequote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest tijdje geleden technische validatie doen van OK videosysteem
Tijdens een straatje liesbreuken.
Dan kom je dus echt alles tegen van inward inverted tot volwassen bovenarm...
Nou eh, ik vond de reacties van de dames van het OK team vooral erg grappig.quote:
Heel professioneel uiteraardquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou eh, ik vond de reacties van de dames van het OK team vooral erg grappig.
Geen flauw idee, maar zal wel idd. Ik vind het erg handig. Bij ons gebruiken ze het nog niet, maar ik laat patiënten nu weleens foto's ofzo mailen (met hun akkoord natuurlijk), scheelt weet een ritje ziekenhuis wat voor sommigen enorm gedoe is. Dwarslaesie, ALS, dat soort aandoeningen is het perfect voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:15 schreef fietsie het volgende:
Ik moet geloofik volgende week weer met dat gedoe bezig.
En webcamconsult is nu ineens hot.
Is zeker te declareren nu?
Lamsschouderquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Garnalen
Volgende week mag ik genieten van verse gamba's, verse koude garnalen, hele zalmen, hele lamsschouders, enzovoorts.... Zo veel zin in en 5 kg zwaarder thuis
Ahja zodat nu het hele mailsysteem een hoge BIV classificatie heeft en ineens voor tonnen een upgrade moet krijgen.... Echt....quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar zal wel idd. Ik vind het erg handig. Bij ons gebruiken ze het nog niet, maar ik laat patiënten nu weleens foto's ofzo mailen (met hun akkoord natuurlijk), scheelt weet een ritje ziekenhuis wat voor sommigen enorm gedoe is. Dwarslaesie, ALS, dat soort aandoeningen is het perfect voor.
Geen idee wat een BIV classificatie is hoor, maat tuurlijk kost het weer tonnenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja zodat nu het hele mailsysteem een hoge BIV classificatie heeft en ineens voor tonnen een upgrade moet krijgen.... Echt....
http://nl.wikipedia.org/wiki/BIV-classificatiequote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee wat een BIV classificatie is hoor, maat tuurlijk kost het weer tonnen
Kijk, weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/BIV-classificatie
Nee die URL kan ik uit mijn hoofd tiepen zelfsquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk, weer wat geleerd!
(Of heb je die net snel even aangemaakt?)
Gij nerd!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee die URL kan ik uit mijn hoofd tiepen zelfsZo vaak al aan iemand gegeven
Jaquote:
Relatie op de klippen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Molo, het is heerlijk om zo met elkaar om te gaan, heerlijk je eigen en vertrouwd. Respecteer dat en geniet daarvan.
Dat had ik ook ooit en nooit gewaard.
Hey opa P. Hoe is het met je benen?
Hier is het Elder Scrolls Online en Fokkenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:40 schreef Molo het volgende:
Mijn man doet GTA5 en ik zit te fokken... Hij moet nu 30 gang leden afschieten en ik zit beetje te kutten met mobiel fokken. Lekker stel zijn wij. Spannend wel zo'n vrijdagavond
Mijn huwelijk 8 jaar geleden...............quote:
Mijn benen gaan goed gelukkig. Totaal geen last van vandaag, alleen nog wat gespannen. Denk dat ik gewoon echt veel te hard gelopen heb afgelopen zaterdag. Kwam ook tijdens een van de presentaties naar voren als symptoom voor harder lopen dan je eigenlijk kan op dat moment dus verkrampt dus pijn in scheenbeen.quote:
Ook geen vertrouwdheid?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mijn huwelijk 8 jaar geleden...............
Ben dol op mijn vriend maar zo relaxed en vooral humorvol. Tja... soms
Goh, dus dat is wel een bekend verschijnsel. Ik was destijds voor iets anders bij de fysio, maar die herkende dat helemaal niet, die pijn die ik wel eens kreeg in mijn scheenbenen als ik er te fanatiek de pas in gooide. Raar gevoel, hoor. Vrij pijnlijk ookquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn benen gaan goed gelukkig. Totaal geen last van vandaag, alleen nog wat gespannen. Denk dat ik gewoon echt veel te hard gelopen heb afgelopen zaterdag. Kwam ook tijdens een van de presentaties naar voren als symptoom voor harder lopen dan je eigenlijk kan op dat moment dus verkrampt dus pijn in scheenbeen.
Dat zeer zeker WELquote:
Geniet ik ook enorm van hoor, no worriesquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Molo, het is heerlijk om zo met elkaar om te gaan, heerlijk je eigen en vertrouwd. Respecteer dat en geniet daarvan.
Dat had ik ook ooit en nooit gewaard.
Hey opa P. Hoe is het met je benen?
Ja goed, moe. Het begint hier te regenen, bij jou ook?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat zeer zeker WEL
Genoeg over mij.. hoe gaat het met jou Lien?
Fijn P, en pijn hoeft niet altijd iets langdurigs te zijn.. rust nemen is de beste korte termijn remedie
Erg bekend iets hoor, shin splints e.d.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goh, dus dat is wel een bekend verschijnsel. Ik was destijds voor iets anders bij de fysio, maar die herkende dat helemaal niet, die pijn die ik wel eens kreeg in mijn scheenbenen als ik er te fanatiek de pas in gooide. Raar gevoel, hoor. Vrij pijnlijk ook
Ik ben wel benieuwd verder naar jou en je verhaal, maar is onbeschoft om door te vragen, dus als je er verder niks over wilt vertellen is dat natuurlijk ook goedquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat zeer zeker WEL
Genoeg over mij.. hoe gaat het met jou Lien?
Fijn P, en pijn hoeft niet altijd iets langdurigs te zijn.. rust nemen is de beste korte termijn remedie
Tja. Ik ga maar af op alle info om me heen hequote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goh, dus dat is wel een bekend verschijnsel. Ik was destijds voor iets anders bij de fysio, maar die herkende dat helemaal niet, die pijn die ik wel eens kreeg in mijn scheenbenen als ik er te fanatiek de pas in gooide. Raar gevoel, hoor. Vrij pijnlijk ook
Ja, van hardlopen, niet van wandelen. Tenminste niet bij mij of die fysio.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Erg bekend iets hoor, shin splints e.d.
De boodschap die mee werd gegeven vanavond: als het pijn gaat doen ergens OF direct stoppen OF een stuk rustiger aan doen. En rust is blijkbaar idd goed zoals ik nu merkquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Bij mij en genoeg collega's (o.a. fysio's) wel hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, van hardlopen, niet van wandelen. Tenminste niet bij mij of die fysio.
Ja, dat was al duidelijk, geloof ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij mij en genoeg collega's (o.a. fysio's) wel hoor
Ik lig al een tijdje in bed! Moet licht uitdoen en slapen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Rust is de beste training (schijnt hoor, zelf doe ik er niet zoveel aan )
Ga graag naar terroristische gebieden, beetje spanning in het leven zullen we maar zeggen.
Lien.. moe = heet douchen en dan het bedje in? X
Altijd goed. Hopen dat het wegtrekt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
De boodschap die mee werd gegeven vanavond: als het pijn gaat doen ergens OF direct stoppen OF een stuk rustiger aan doen. En rust is blijkbaar idd goed zoals ik nu merk
Ze moet slapenquote:
Yup. Na een druk dagje met veel zittenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Altijd goed. Hopen dat het wegtrekt.
Weer lekker thuis?
Awww, dat is zo fijn van thuiskomenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:24 schreef PdeHoog het volgende:
Yup. Na een druk dagje met veel zittenGebakjes zijn ook weer helemaal blij
Ze kregen geen genoeg van het kroelen
Turks etenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:22 schreef golfer het volgende:
House of Cards heeft ons weer te laat wakker gehouden.
Vandaag/vanavond gaan we Turks eten.
Toen ik in vietnam zat kreeg ik ook 4 voor de prijs van 1. Geen grap.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:44 schreef Downwards het volgende:
De kalfskroketten op Hoog Catharijne voor 1 euro spreken mij wel aan.
Dat dwing jij dan denk ik ook wel af met jouw indrukwekkende en charmante voorkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 04:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Toen ik in vietnam zat kreeg ik ook 4 voor de prijs van 1. Geen grap.
Kloptquote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Awww, dat is zo fijn van thuiskomen
/morgen mogen ze weer achter het behang
Wraak voor een week weg zijn.. Dat zijn kattenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 06:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
KloptZe waren erg onrustig vannacht. Een hele week zo lekker geslapen en nu zo'n rotnacht weer
Nou, ze zijn al een tijdje zo onrustig hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:58 schreef Windigo het volgende:
[..]
Wraak voor een week weg zijn.. Dat zijn katten
Jeetje, dat dus!! Als ik een fysio had di ehet niet herkende, zou ik daar echt nooit weer heen gaanquote:
Wat naar. Het zou nog best kunnen komen van de prednison.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:04 schreef Windigo het volgende:
Ik droom zo raar de laatste tijd, nu droomde ik dat ik in Engeland geexecuteerd zou worden omdat er een logo in mijn telefoon was aangetroffen dat overeenkwam met een Nederlands drugskartel.
Toen de laatste 10 minuten voor de executie begonnen werd ik hysterisch en toen het team binnenkwam waren het opeens dokters die alleen een infuus kwamen zetten en zeiden ''we doen in Nederland niet aan executies mevrouw'' en veranderde de gevangenis in een ziekenhuis
En zo is het nu iedere nacht dat ik wel slaap, dromen vol geweld. Bah.
Wie weet, maar er is sowieso vrij veel met me gaande momenteelquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat naar. Het zou nog best kunnen komen van de prednison.
Kramp?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Heftig kan dat zijn he Windigo..![]()
Damn.. ik kan niet meer op mijn linker been staanvlak onder mijn knieschijf, zeg maar bij de aanhechting waar het een beetje zacht is, doet het ineens idioot veel pijn? Nou ja!
Je bent nu pas thuis?quote:
Nee.quote:
Nee, zeker geen kramp, ik weet hoe kramp voelt. Dit gevoel kende ik nog nietquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
Kramp?
Heb ik ook wel eens als ik verkeerd beweeg, voelt idd heel heftig maar is weer weg na een paar minuten. Wel op letten want kan een zwakke plek in de spier aanduiden. Bij mij is het altijd op de plek waar ik een zweepslag heb gehad
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:55 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja ik zit ook aan bakkie nr 3
En heb een stormlooptopic in MUZ geopend
Wat is Radio 6?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MUZ / [Radio 6] De zwarte lijst 2015
Mijn radio kent maar 3 standjes.... 538, Omrop Fryslan en Soul Radio.....quote:
Als je van soul houdt dan moet je Radio6 opzetten. Jazz and Soul.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:13 schreef fietsie het volgende:
Mijn radio kent maar 3 standjes.... 538, Omrop Fryslan en Soul Radio.....
Coolquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:11 schreef Myraela het volgende:
Boodschapjes weer in huis.
Vanavond paintballen.
De zender die opgeheven wordt omdat niemand er naar luisterd of kent. Tot ik las dat hij opgeheven werd had ik er ook nooit wat van gehoordquote:
Leeftijdsgerelateerde beenrotquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, zeker geen kramp, ik weet hoe kramp voelt. Dit gevoel kende ik nog niet
Ik ervaar hetzelfde effect bij alle NPO zenders.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Wij luisteren digitaal.. vind het geluid prima?
Chocoladecoma!quote:
Nee joh, was 1 blokjequote:
Ja ik ben er bang voorquote:
Lijven zijn soms raaaare dingen. Gewoon rustig bewegen is meestal het beste deviesquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja ik ben er bang voor![]()
ik ben nu officieel Oud natuurlijk
![]()
Gewricht voelt nog erg gevoelig maar de scherpte is er af. Denk iets met een pees of zo? Nou ja, ga er niet dood aan verdervind het alleen zo apart..
Het is wel mijn 'brakke' knie. ik heb al eerder overwogen hem te ruilen of gewoon maar te laten verwijderenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijven zijn soms raaaare dingen. Gewoon rustig bewegen is meestal het beste devies
Geen gekke standen van je knie gaan opzoeken of ineens gaan hardlopen of weet ik wat, meestal komt het dan wel weer goed
Meestal.... En anders ken ik nog een goede methode voor behandeling van fantoompijn voor na je amputatie
Bummer is datquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is wel mijn 'brakke' knie. ik heb al eerder overwogen hem te ruilen of gewoon maar te laten verwijderenNet als mijn nek. Garantie is helaas verlopen, zal je net zien..
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Bummer is dat
Misschien kun je hem ruilen met de knie van Stephen Hawking, die gebruikt 'm toch niet
Echt enige goede nummer van hunquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:48 schreef fietsie het volgende:
Er zingt nu een man over een rat in the kitchen
wat'cha' gonaa do??quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:48 schreef fietsie het volgende:
Er zingt nu een man over een rat in the kitchen
Toch even nieuwsgierig: hoe kom je daar dan vanaf?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:36 schreef Molo het volgende:
En anders ken ik nog een goede methode voor behandeling van fantoompijn voor na je amputatie
Hoofd amputatie schijnt te werken, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch even nieuwsgierig: hoe kom je daar dan vanaf?
Dat werkt echt óveral tegen!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoofd amputatie schijnt te werken, zou ik zeggen.
Ligt aan de oorzaak van de fantoompijn, soms medicamenteuze behandeling, maar liefst spiegel therapie (zie mirror box therwpy van dhr. Ramachandran). Deze dan wel gedoseerd en gecontroleerd uit voeren met professional erbij.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch even nieuwsgierig: hoe kom je daar dan vanaf?
Ja joh, dikke bullshitquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:57 schreef fietsie het volgende:
Was er niet een Italiaan laatst die in de media bracht dattie kansen zag voor hoofdtransplantaties?
Werkt dat net zo als met zo'n spelletje met een gespreide hand op tafel en dan met een mes tussen de vingers steken?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt aan de oorzaak van de fantoompijn, soms medicamenteuze behandeling, maar liefst spiegel therapie (zie mirror box therwpy van dhr. Ramachandran). Deze dan wel gedoseerd en gecontroleerd uit voeren met professional erbij.
Heb ook vaak gezien dat het mis ging als mensen zelf gingen klooien zonder begeleiding
Heeft veel raakvlakken met dat mechanisme ja ;Yquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Werkt dat net zo als met zo'n spelletje met een gespreide hand op tafel en dan met een mes tussen de vingers steken?
En dat als dan iemand naast je gaat staan met ook zijn hand zo op tafel (andere hand....) dat je dan jouw hand onwillekeurig wegtrekt als het met die andere hand zou kunnen raken?
Zelfs een nephand werkt begreep ikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft veel raakvlakken met dat mechanisme ja ;Y
Freaky en interessant
Klopt, als die er maar genoeg echt uit ziet om je spiegel neuronen e.d. te foppenquote:
Helemaal mee eens. Voor mensen zelf overigens ook fascinerend hoor. Ik heb meerdere patiënten die zichzelf als 'studieobject' beschouwen. Dan wordt het voor mij/ons helemaal tof en interessant en kom je nog veel verder dan met 'gewoon' alleen behandelingquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:03 schreef Isegrim het volgende:
Dat soort dingen zijn echt super interessant, net als sommige hersenbeschadigingen met hele bizarre effecten. Niet leuk als je het hebt, wel ontzettend leerzaam vanuit wetenschappelijk oogpunt.
Zit dat nog aan het water daaro?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:05 schreef PdeHoog het volgende:
Wat een mooi museum is dat Nationaal Militair Museum geworden. Heel overzichtelijk en ruim en ontzettend interactief. Neefje vond het helemaal geweldig
Uhm, dat was het Armamentarium. Ze zijn helaas vertrokken uit Delft en verkast naar een schitterend nieuw gebouw op voormalig vliegbasis Soesterberg. Echt schitterendquote:
Dan kan het zijn dat je zo weinig verdiende dat je alles terug krijgt?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:16 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij vul ik mijn belasting compleet verkeerd in, staat dat ik ruim 1000 euro terug krijg.Maar ik ben een jaar werkloos geweest dus heb nooit veel moeten betalen.
Dat is in 2013 als 1 april grap begonnen maar het liep verbazend goed. Zijn, geloof ik, echte vriendschappen uit ontstaan en er zijn al veel meets geweest. (Ben er niet bij betrokken maar vond het erg grappig om te volgen)quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:04 schreef fietsie het volgende:
Ooit was er een valentijns dating verbond tussen Tweakers.net en Bokt.nl
Om paardenmeisjes aan een nerd te helpen
Ik denk dat ik het zelf ook zo zou zien moest ik zoiets hebben. Hersenen zijn cool.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Voor mensen zelf overigens ook fascinerend hoor. Ik heb meerdere patiënten die zichzelf als 'studieobject' beschouwen. Dan wordt het voor mij/ons helemaal tof en interessant en kom je nog veel verder dan met 'gewoon' alleen behandeling
Neurologie
Is basisschool geweest waarmee ik daar voor het laatst wasquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhm, dat was het Armamentarium. Ze zijn helaas vertrokken uit Delft en verkast naar een schitterend nieuw gebouw op voormalig vliegbasis Soesterberg. Echt schitterendEn zo gelachen....neefje ziet iemand van de luchtmacht lopen, trekt hem aan zijn jas en vraagt of hij met hem op de foto mag. Militair zet zijn baret op de kop van neefje en fotograferen maar
Dit. Of WW ofzo?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan kan het zijn dat je zo weinig verdiende dat je alles terug krijgt?
Sjah die meisjes komen er uiteindelijk toch achter dat die vriendelijke ruin toch niet -echt- luistert he....quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:20 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Dat is in 2013 als 1 april grap begonnen maar het liep verbazend goed. Zijn, geloof ik, echte vriendschappen uit ontstaan en er zijn al veel meets geweest. (Ben er niet bij betrokken maar vond het erg grappig om te volgen)
Ja, helaas weinig aan te doenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het zelf ook zo zou zien moest ik zoiets hebben. Hersenen zijn cool.
Alleen jammer dat sommige mensen er zo weinig mee doen.
De mijne luistert nog steeds hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sjah die meisjes komen er uiteindelijk toch achter dat die vriendelijke ruin toch niet -echt- luistert he....
Bij de uitleg staat dat het blijkbaar komt omdat ik zo weinig geld verdiende, en dus ook geen heffingskorting kon krijgen. Dat ik daarom het geld maar gewoon uitbetaald krijg? Ik zou dat wel een heel raar iets vinden om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan kan het zijn dat je zo weinig verdiende dat je alles terug krijgt?
En een nerd wel wil je zeggenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sjah die meisjes komen er uiteindelijk toch achter dat die vriendelijke ruin toch niet -echt- luistert he....
*phew* ik blij dat ik niet nog meer foute volkswijsheden over meisjes en hun paard in die reactie gepropt hebquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De mijne luistert nog steeds hoor.
Zonder mijn paard zou ik in een gesticht zitten.
Net 9quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Is basisschool geweest waarmee ik daar voor het laatst was
En kinderen
Hou oud is je neefje?
Het is niet anders dan ieder ander weekend. Ik doe de was, de vaat, de vloeren, heb de wc geboend, ga zo aan het werk in de tuin.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:23 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
En een nerd wel wil je zeggen![]()
Hoe bevalt je vrije weekend?
En alle huilende meisjes die van hun paard vielen netjes als de prins op het witte paard geholpen zekerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
*phew* ik blij dat ik niet nog meer foute volkswijsheden over meisjes en hun paard in die reactie gepropt heb
(Ik heb mijn hele jeugd naast een manege gewoond.....)
Nou ja als puber zijn die strakke rijbroeken en te krap wordende poloshirtjes wel een heftig uitzichtquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]
En alle huilende meisjes die van hun paard vielen netjes als de prins op het witte paard geholpen zeker
Heerlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Net 9En aan de Ritalin voor het eerst. Wat een rust
Ik heb zo gelachen....hij heeft met de oude mobiele telefoon van zijn moeder echt elk kanon op de foto gezet
Hij had het er druk mee
![]()
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou ja als puber zijn die strakke rijbroeken en te krap wordende poloshirtjes wel een heftig uitzicht![]()
Kan morgen ook tochquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb schoenen klaarstaan. En een bolletje sokken ernaast.
En een werkbroek ligt over de stoel.
Maar zo lang ik die niet aandoe hoef ik nog niet aan het werk buiten...
Ik woon in zo'n gebied waar op zondag het tuincentrum dicht is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:33 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Kan morgen ook toch![]()
En over kinderen gesproken. Ik krijg volgende week een ventje van 8 op bezoek om mijn Lego te bekijken. Best wel zin in
Oke, da's dan wel lastig. Succes ermee!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik woon in zo'n gebied waar op zondag het tuincentrum dicht is.
En die 1st stop heb ik wel ff nodig, Dus moet voor 17:00 wel de geest krijgen
Staat te lezen inquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:57 schreef fietsie het volgende:
Was er niet een Italiaan laatst die in de media bracht dattie kansen zag voor hoofdtransplantaties?
Toen had ik zoiets van: whut? De dwarslaesie van mijn zwager is kansloos, maar een heel hoofd overzetten gaan ze doen???
De aanrechtsubsidie. Komt omdat jou toeslagpartner wel een inkomen had.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij de uitleg staat dat het blijkbaar komt omdat ik zo weinig geld verdiende, en dus ook geen heffingskorting kon krijgen. Dat ik daarom het geld maar gewoon uitbetaald krijg? Ik zou dat wel een heel raar iets vinden om eerlijk te zijn.
Geloof niet dat Myraela getrouwd isquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
De aanrechtsubsidie. Komt omdat jou toeslagpartner wel een inkomen had.
Dat begreep ik er inderdaad van.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
De aanrechtsubsidie. Komt omdat jou toeslagpartner wel een inkomen had.
Nee, maar ik sta wel als zijn pensioenpartner en daardoor zijn we fiscale partners. Blijkbaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof niet dat Myraela getrouwd is(of hebben jullie een geregistreerd partnerschap?)
Goed begin om mijn nieuwe studie van te betalen in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:23 schreef Bluezz het volgende:
Lekker meegenomen als het klopt toch Myra
Maar fiscaal partner word je niet zomaarquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:22 schreef Vork het volgende:
Volgens mij is fiscaal partnerschap daarvoor al voldoende.
Volgens mij is samenwonen genoeg. Edit: oh nee, samenlevingscontract moet je wel hebben denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar fiscaal partner word je niet zomaarIk ben niet eens fiscaal partner van mijn vriend, die ook al jaren geen cent verdient. Ik had begrepen dat je daarvoor moet trouwen of een geregistreerd partnerschap aan moet gaan,
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:31 schreef TAV74 het volgende:
Volgens mij is samenwonen genoeg. Edit: oh nee, samenlevingscontract moet je wel hebben denk ik.
Of een samenlevingscontract bij de notaris, maar dat heb je niet als je geen koopwoning hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]je moet geregistreerd staan als partners. Vroeger was samenwonen genoeg.
Mijn lief en ik worden anders al jaaaaaaaren door de Belastingdienst als fiscal partners beschouwd, zonder wat voor samenlevingscontract dan ook. Of was bijv. dat misschien tot twee jaar automatisch zo als je samenwoonde en is het nu nog steeds zo omdat we inmiddels samen een huis hebben gekocht?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]je moet geregistreerd staan als partners. Vroeger was samenwonen genoeg.
Samen een huis kopen of een kind hebben telt ookquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:38 schreef minilot het volgende:
Ahja dus. Samen een huis gekocht zal het dan zijn.
.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn lief en ik worden anders al jaaaaaaaren door de Belastingdienst als fiscal partners beschouwd, zonder wat voor samenlevingscontract dan ook. Of was bijv. dat misschien tot twee jaar automatisch zo als je samenwoonde en is het nu nog steeds zo omdat we inmiddels samen een huis hebben gekocht?
Nog steeds geen kleine Rossjes of Isaatjes danquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:
Nou, wij nog steeds niet dus en dat worden we de komende 4-5 jaar waarschijnlijk ook niet
Is dat erg nadelig voor jullie dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:40 schreef Isabeau het volgende:
Nou, wij nog steeds niet dus en dat worden we de komende 4-5 jaar waarschijnlijk ook niet
Nogalquote:
Samenlevingscontract geen optie dan? Volgens mij telt dat ook en je hoeft er niet perse een koophuis voor te hebben.quote:
Niet over beginnen. Dan ga ik met mijn hoofd op mijn bureau rammen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:44 schreef TAV74 het volgende:
Samenlevingscontract geen optie dan? Volgens mij telt dat ook en je hoeft er niet perse een koophuis voor te hebben.
Dat heb ik ooit gevraagd in het ziekenhuis en kon niet of zoquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:45 schreef Myraela het volgende:
Of dus gewoon je vriend bij je pensioen inschrijven.
Ah, ik heb iets gemist blijkbaar, leek me zon slimme goedkope optiequote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet over beginnen. Dan ga ik met mijn hoofd op mijn bureau rammen.
Oi, wat is ermee dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet over beginnen. Dan ga ik met mijn hoofd op mijn bureau rammen.
Dat had ik ookquote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat begreep ik er inderdaad van.Ergens ook wel terecht, want door zijn werk heb ik geen recht op bijstand. En het jaar hiervoor had hij geen recht op bijstand omdat ze mijn studiefinanciering (het maximale leenbedrag daarvan) als inkomen zagen.
Maar toch heel erg apart eigenlijk.
[..]
Nee, maar ik sta wel als zijn pensioenpartner en daardoor zijn we fiscale partners. Blijkbaar.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:51 schreef Sarabi het volgende:
Dat had ik ookkrijg echt een belachelijk bedrag terug...
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet overigens een belachelijk bedrag betalen, omdat er een fout is gemaakt met belastinginhoudingen wat geheel buiten mijn schuld lagWat eigenlijk geen probleem was geweest als mijn vriend waar ik al meer dan 5 jaar mee samenwoon werd gezien als fiscaal partner.
Dat is weer iets anders dan een samenlevingscontract..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef golfer het volgende:
Kan vaak ook nog op bepaalde dagen gratis bij de gemeente, dat geregistreerde partnerschap.
Dat is weer wat anders dan een samenlevingscontract. Maar Isa snapt het inmiddels wel denk ik zoquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef golfer het volgende:
Kan vaak ook nog op bepaalde dagen gratis bij de gemeente, dat geregistreerde partnerschap.
Daar kennen ze het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:20 schreef Molo het volgende:
Ja maar dat hoeft helemaal niet joh, bovendien ben je dan voor het buitenland in veel landen getrouwd en geeft dat gezeik mocht je uit elkaar willen.
Weet niet of dit voor Groot Brittannië ook zo is overigens
Alleen is een samenlevingscontract volgens mij niet geldig voor een fiscaal partnerschap?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef TAV74 het volgende:
Dat is weer wat anders dan een samenlevingscontract. Maar Isa snapt het inmiddels wel denk ik zo
Samenlevingscontract sluit je vaak direct bij de overdracht van het huis af, ook omdat de hypotheekverstrekker het vaak eist. Niet bepaald een grote stap, grootste commitment is het huis zelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef minilot het volgende:
Jos en ik hebben al zestien jaar verkering, maar het enige offciële dat ons bindt is dat we inmiddels samen een huis hebben gekocht..
Geen kwestie van onwil ofzo, maar.. tsja. Komt er gewoon niet van. Ik vind samenlevingscontracten en geregistreerde partnerschappen zo ongezellig klinken, als in: meh. Maar trouwen is ook weer zo'n ding! Als we gaan trouwen willen we dat nog wel een béétje leuk doen en daar hebben we dan weer geen geld voor over.
Dus. Ondertussen is er dus niks geregeld.
Jawel druif, dat zeg ik toch al 10 keerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen is een samenlevingscontract volgens mij niet geldig voor een fiscaal partnerschap?
Klopt, maar had begrepen van notaris in de familie dat het dan vaak gelijk staat aan trouwen, dus ook gedoe kan geven bij uit elkaar gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar kennen ze het niet.
Maar goed, maakt niet uit verder..
Wij hadden ook niets geregeld, gingen een huis komen en toen moest het wel ivm erfrecht, zijn toen op een vrijdag in alle stilte getrouwt, gewoon ff naar het gemeentehuis.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef minilot het volgende:
Jos en ik hebben al zestien jaar verkering, maar het enige offciële dat ons bindt is dat we inmiddels samen een huis hebben gekocht..
Geen kwestie van onwil ofzo, maar.. tsja. Komt er gewoon niet van. Ik vind samenlevingscontracten en geregistreerde partnerschappen zo ongezellig klinken, als in: meh. Zijn we het over eens. Maar trouwen is ook weer zo'n ding! Als we gaan trouwen willen we dat nog wel een béétje leuk doen en daar hebben we dan weer geen geld voor over.
Dus. Ondertussen is er dus niks geregeld.
Volgens mij ziet zij dat wel zitten..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar had begrepen van notaris in de familie dat het dan vaak gelijk staat aan trouwen, dus ook gedoe kan geven bij uit elkaar gaan.
Maar geloof idd niet dat Isa dat van plan was zo ver door te draven, als ze een samenlevingscontract al niet ziet zitten
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jawel druif, dat zeg ik toch al 10 keer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Samenlevingscontract sluit je vaak direct bij de overdracht van het huis af, ook omdat de hypotheekverstrekker het vaak eist. Niet bepaald een grote stap, grootste commitment is het huis zelf.
Oh Ross niet dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volgens mij ziet zij dat wel zitten..
vaak eist zei ik toch ookquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.
Vershilt per hypotheekverstrekkerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef TAV74 het volgende:
Voor Golfer dan nog eens, van de belastingdienst siteJa,ja..ik was er net ook al op terecht gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar notaris kost meer dan gratis geregistreerd partnerschap.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Wat ga je doen als je kinderen krijgt dan? Wel toch iets van testament ofzo mag ik hopenquote:
Zodra ik mij heb laten bezwangeren en dat gaat de eerste weken goed en zo'n nano-ukkie zit nog op z'n/d'r plek, dan regelen we het absoluut.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat ga je doen als je kinderen krijgt dan? Wel toch iets van testament ofzo mag ik hopen
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar afquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef Molo het volgende:
Pensioenfondsen eisen voor inschrijving vaak weer een samenlevingscontract, dus dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Gewoon bij de HEMA cheap ass notaris ofzo
Ja of dat idd. Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar af![]()
Goed zo, brave miniquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Zodra ik mij heb laten bezwangeren en dat gaat de eerste weken goed en zo'n nano-ukkie zit nog op z'n/d'r plek, dan regelen we het absoluut.
Ja, daar ben ik mooi ingetrapt inderdaad...quote:
Tenzij dus buitenlandquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar af![]()
Nee, ik vrees ik.. van mij hoefde het niet per sequote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik mooi ingetrapt inderdaad...
Daar wordt het vaak gewoon niet erkend als zijnde een officiële binding volgens mij. Dus juist níet als huwelijk, maar als niets..quote:
Daaromquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Molo het volgende:
(Ik zie dat helaas te vaak mis gaan, toch klote als papa doodgereden wordt en mama een dag later bezwijkt)
Wij overwogen ook de fietsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al
Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootjequote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijn
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootje
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:17 schreef Molo het volgende:
Waarom wil je geen samenlevingscontract dan?
Is toch ook alles geregeld mocht een van twee overlijden e.d?
Koophuis hoeft niet daarvoor, alleen samenwonen. Had ik ook al jaar of 13 voor we trouwrns, ik vond het wel een fijn idee dat basale zaken die toch wel erg nuttig zijn geregeld waren en voor belastingen ook makkelijker. Zeker toen ik nog studeerde.
Ehm ff kijken of ik een foto online heb...quote:
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.
Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naamquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.
Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over.(Alleen voor mezelf dan hè?)
Ik heb er zoeentje aankomende zomer, het zusje van Jos gaat trouwen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.
Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over.(Alleen voor mezelf dan hè?)
Ja, dat vind ik wel een heel mooie manier ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naamGebruik dus meestal gewoon mijn meisjesnaam want die komt nog steeds eerst. En Tav ook. Maar op officiële documenten staat bij beiden de andere naam er achter
De horror *ril* Net als drentse bruiloften op exact dezelfde manierquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Weet ik, maar wel wat van wie is. Zijn extreem dure geluidsinstallatie was toen een van die dingen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaan)
Goedzo, een huwelijksfeest is zonde van de knaken vind ikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
Zulke mensen ken ik niet johquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Nee, klopt, dat gaf ik ook al aan. Ik hou zelf helemaal niet zo van dit soort feestjes (hoe leuk of 'informeel' ingestoken ook van verschillende leeftijdsgenoten, ik hou er echt niet van.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Dat komt omdat je aan de andere kant van het land woontquote:
Erfenis regel je perfect met een huwelijk, je partner is dan de erfgenaam, samen met eventuele kinderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaan)
geregistreerd partnerschap en vooral gewoon een leuk feestje want 10 jaar samen.. omdat we niet zouden gaan trouwenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:42 schreef minilot het volgende:
Onder welke valse voorwendselen hadden jullie iedereen ook weer in de tuin gelokt, Tav & Sun?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat komt omdat je aan de andere kant van het land woont
"We hebben lekkage!!! Wil je alsjeblieft snel komen helpen???"quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:42 schreef minilot het volgende:
Onder welke valse voorwendselen hadden jullie iedereen ook weer in de tuin gelokt, Tav & Sun?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:43 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden gewoon zelf een tent gebouwd en daar een feestje in gemaakt.
En de griek van een paar dorpjes verderop had een speenvarken net zo lang verhit tottie eetbaar was
Even registreren en dan een paar borrels. 5 jaar geleden hadden we al een groter feest gegeven omdat we 5 jaar niet getrouwd waren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:42 schreef minilot het volgende:
Hahaha nice!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Even registreren en dan een paar borrels. 5 jaar geleden hadden we al een groter feest gegeven omdat we 5 jaar niet getrouwd waren.
Jouw brein!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:44 schreef Molo het volgende:
[..]
"We hebben lekkage!!! Wil je alsjeblieft snel komen helpen???"
En dat mensen dan allemaal in kluskleding komen. En dan Mario Brothers thema feest houden
quote:
SPOILER: Alternatief voor aansnijden van de taartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik heb er hier nog één die doodongelukkig van een feestje gaat worden en dan al helemaal als hij in het middelpunt van de belangstelling zou moeten staan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef minilot het volgende:
Ik ben teveel een kluizenaar om feestjes te willen geven.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef fietsie het volgende:
[..]Dat zijn jouw klauwtjes neem ik aan?SPOILER: Alternatief voor aansnijden van de taartOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof alternatief trouwens!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er hier nog één die doodongelukkig van een feestje gaat worden en dan al helemaal als hij in het middelpunt van de belangstelling zou moeten staan.
Same here hoor, dit was al een hele stap, maar dermate informeel en klein dat het gewoon leuk was. Een echte bruiloft met formaliteiten en alle gedoe erbij waar je in steeds in de spotlight staat lijkt me een ramp.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er hier nog één die doodongelukkig van een feestje gaat worden en dan al helemaal als hij in het middelpunt van de belangstelling zou moeten staan.
Hoe kun jij mensen tegenkomen in de Efteling die je -kent- ? Daar komen toch zo f-ing veel mensen dat die kans nihil is?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:51 schreef minilot het volgende:
Spreekbeurten vond ik altijd tof en presentaties voor groepen mensen: hartstikke prima.![]()
Maar ik wil op mijn verjaardag al niet eens naar de Eftelign omdat dan de kans te groot is dat ik daar allerlei lui tegen het lijf loop die me per se willen feliciteren.
Jij kent minilot nog niet zo goed hèquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe kun jij mensen tegenkomen in de Efteling die je -kent- ? Daar komen toch zo f-ing veel mensen dat die kans nihil is?
Langnek, Roodkapje, Doornroosje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe kun jij mensen tegenkomen in de Efteling die je -kent- ? Daar komen toch zo f-ing veel mensen dat die kans nihil is?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef fietsie het volgende:
Oow en bij ons hadden -alle- gerechten veel knoflook.
Gewoon omdat het kon
Nee. En ik heb op dit moment mijn halve familie in de Efteling lopen en die zijn nog geen bekenden tegengekomenquote:
Wel bekenden van Mini denk ikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee. En ik heb op dit moment mijn halve familie in de Efteling lopen en die zijn nog geen bekenden tegengekomen
Ligt sterk aan het onderwerp en het publiek. Vind het voor grote groepen een stuk makkelijker en leuker dan voor een klein gezelschap.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:52 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan presenteren. Dus hebben ze mij nu een functie gegeven waarbij ik het regelmatig moet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |