abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150884695
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Tenzij dus buitenland :+
Daar wordt het vaak gewoon niet erkend als zijnde een officiële binding volgens mij. Dus juist níet als huwelijk, maar als niets..
pi_150884701
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Molo het volgende:
(Ik zie dat helaas te vaak mis gaan, toch klote als papa doodgereden wordt en mama een dag later bezwijkt :X )
Daarom :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:32:49 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884705
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_150884708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee. :)
Wij overwogen ook de fiets :Y Maar toch maar gewoon even de auto gepakt ;)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:33:35 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884722
quote:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee. :)
*O*
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:34:21 #256
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_150884741
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al :D
Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijn >:)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_150884762
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.

Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over. :') (Alleen voor mezelf dan hè?)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:35:26 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_150884766
quote:
Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:35:41 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:34 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijn >:)
Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.

Dat is ook wel bizar ja, wel lekker relaxed, geen spanning voor mensen er omheen :D
pi_150884774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootje
:D
Wat voor bootje dan?
pi_150884782
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:17 schreef Molo het volgende:
Waarom wil je geen samenlevingscontract dan?
Is toch ook alles geregeld mocht een van twee overlijden e.d?
Koophuis hoeft niet daarvoor, alleen samenwonen. Had ik ook al jaar of 13 voor we trouwrns, ik vond het wel een fijn idee dat basale zaken die toch wel erg nuttig zijn geregeld waren en voor belastingen ook makkelijker. Zeker toen ik nog studeerde.
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaan :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:36:29 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_150884792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef minilot het volgende:

[..]

:D
Wat voor bootje dan?
Ehm ff kijken of ik een foto online heb...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:36:37 #263
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_150884794
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_150884796
quote:

[..]

Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over. :') (Alleen voor mezelf dan hè?)
Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naam ;) Gebruik dus meestal gewoon mijn meisjesnaam want die komt nog steeds eerst. En Tav ook. Maar op officiële documenten staat bij beiden de andere naam er achter :)
pi_150884851
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Ik heb er zoeentje aankomende zomer, het zusje van Jos gaat trouwen.

Ik heb op zich de pest aan stukjes, maar voel mij niettemin geneigd om een extreme uitgebreid en langdurig Stuk-der-Stukjes voor te bereiden.

Zit enige terugpakkerij bij na jarenlang gedichten van een uur voorleestijd(!) op een tafel stand voor te hebben moeten dragen op diverse Sinterklaasavonden. }:|
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:38:46 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884863
quote:

[..]

Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.
En oldskool trouwen bedoel ik dus niet mee dat ik een jurk aan had van een halve ton enensen ingevlogen werden, kastelen afgehuurd enzo he :D
Oldskool trouwen kan ook klein.
Ik ken mensen die tijdens studie in pannenkoekenhuis zijn getrouwd. Voor ¤5,- per couvert een dealtje gesloten en daar lekker gefeest in bij wijze van een H&M jurk en met meegebracht bier. Zo duur was dat niet.

Je eigen naam hou je in Nederland sowieso op officiële documenten. Maar goed, je kunt aanspreektitel zo maken als je zelf wilt :)
pi_150884865
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naam ;) Gebruik dus meestal gewoon mijn meisjesnaam want die komt nog steeds eerst. En Tav ook. Maar op officiële documenten staat bij beiden de andere naam er achter :)
Ja, dat vind ik wel een heel mooie manier ja. :Y
pi_150884884
quote:

Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
De horror *ril* Net als drentse bruiloften op exact dezelfde manier
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:40:36 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaan :+ )
Weet ik, maar wel wat van wie is. Zijn extreem dure geluidsinstallatie was toen een van die dingen bijvoorbeeld :')
Maar met name natuurlijk voor als je uit elkaar gaat of voor (nabestaanden)pensioen en zulks
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:40:56 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150884934
quote:
Goedzo, een huwelijksfeest is zonde van de knaken vind ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:41:06 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_150884940
quote:

[..]

Zulke mensen ken ik niet joh :D
pi_150884941
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.
Nee, klopt, dat gaf ik ook al aan. Ik hou zelf helemaal niet zo van dit soort feestjes (hoe leuk of 'informeel' ingestoken ook van verschillende leeftijdsgenoten, ik hou er echt niet van. :@ ) dus ik heb ook helemaal geen zin om daar dan zelf geld voor opzij te gaan leggen.

Scheelt ook dat bij mij en Jos de trouwbehoefte er niet zo erg is natuurlijk. We willen vooral wel iets regelen wanneer er een koter uitgepoept moeit gaan worden en dan vinden we trouwen wel gewoon leuker dan de andere,meer zakelijke opties.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:41:24 #273
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_150884948
Ons feestje was gelukkig niet groter dan dit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:42:08 #274
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_150884972
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Zulke mensen ken ik niet joh :D
Dat komt omdat je aan de andere kant van het land woont ;)
pi_150884975
Onder welke valse voorwendselen hadden jullie iedereen ook weer in de tuin gelokt, Tav & Sun? *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')