Daar wordt het vaak gewoon niet erkend als zijnde een officiële binding volgens mij. Dus juist níet als huwelijk, maar als niets..quote:
Daaromquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Molo het volgende:
(Ik zie dat helaas te vaak mis gaan, toch klote als papa doodgereden wordt en mama een dag later bezwijkt)
Wij overwogen ook de fietsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef Molo het volgende:
Ik ben oldskool getrouwd, leuk feestje, ik heb zijn naam erbij genomen, we hebben beide een ring en verder gaan we door zoals altijd al
Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootjequote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Old school huwelijksfeestjes vind ik in de regel verschrikkelijk. Maar een leuk feestje in de tuin was dan wel weer gezellig. Vooral omdat geen van de gasten wist dat het een huwelijk zou zijn
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja zoiets hebben wij ook gedaan, alleen dan letterlijk ineen huwelijksbootje
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:17 schreef Molo het volgende:
Waarom wil je geen samenlevingscontract dan?
Is toch ook alles geregeld mocht een van twee overlijden e.d?
Koophuis hoeft niet daarvoor, alleen samenwonen. Had ik ook al jaar of 13 voor we trouwrns, ik vond het wel een fijn idee dat basale zaken die toch wel erg nuttig zijn geregeld waren en voor belastingen ook makkelijker. Zeker toen ik nog studeerde.
Ehm ff kijken of ik een foto online heb...quote:
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Feestje om te vieren dat je samen bent met de mensen waar je om geeft, niks mis mee. Was een tof feest.
Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naamquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.
Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over.(Alleen voor mezelf dan hè?)
Ik heb er zoeentje aankomende zomer, het zusje van Jos gaat trouwen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij hebben niet tha moneyz voor oldschool trouwen + een leuk feestje.
Of ja, als we ervoor zouden gaan sparen wel, maar daarvoor vinden we zulks dus echt niet boeiend genoeg. En ik ben in veel dingen een ouderwets gedienstig, verzorgend vrouwtje voor mijn kerel, maar mijn eigen naam zou ik wel gewoon gaan houden. Daar voel ik mij dan weer heel sterk feministisch over.(Alleen voor mezelf dan hè?)
Ja, dat vind ik wel een heel mooie manier ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wij hebben heel geëmancipeerd eerlijk overgestoken qua naamGebruik dus meestal gewoon mijn meisjesnaam want die komt nog steeds eerst. En Tav ook. Maar op officiële documenten staat bij beiden de andere naam er achter
De horror *ril* Net als drentse bruiloften op exact dezelfde manierquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Weet ik, maar wel wat van wie is. Zijn extreem dure geluidsinstallatie was toen een van die dingen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je regelt geen erfenis oid met een samenlevingscontract! Daar moet je dan nog weer een testament voor opstellen. Voor de rest geld voor ons alles zoals het ook in de wet staat, met of zonder contract (tenzij ik in een genereuze bui besluit dat alles wat ik heb van hem wordt mochten we uit elkaar gaan)
Goedzo, een huwelijksfeest is zonde van de knaken vind ikquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
Zulke mensen ken ik niet johquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niks mis met een feest om die reden, wel met enorme Twentse bruiloften met lange tafels, melige band, dans openen stukjes aanhoren en urenlang handen schudden.
Nee, klopt, dat gaf ik ook al aan. Ik hou zelf helemaal niet zo van dit soort feestjes (hoe leuk of 'informeel' ingestoken ook van verschillende leeftijdsgenoten, ik hou er echt niet van.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt het er niet voor over, das wat anders. Betekent wellicht even andere keuzes maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Dat komt omdat je aan de andere kant van het land woontquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |