quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet overigens een belachelijk bedrag betalen, omdat er een fout is gemaakt met belastinginhoudingen wat geheel buiten mijn schuld lagWat eigenlijk geen probleem was geweest als mijn vriend waar ik al meer dan 5 jaar mee samenwoon werd gezien als fiscaal partner.
Dat is weer iets anders dan een samenlevingscontract..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef golfer het volgende:
Kan vaak ook nog op bepaalde dagen gratis bij de gemeente, dat geregistreerde partnerschap.
Dat is weer wat anders dan een samenlevingscontract. Maar Isa snapt het inmiddels wel denk ik zoquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef golfer het volgende:
Kan vaak ook nog op bepaalde dagen gratis bij de gemeente, dat geregistreerde partnerschap.
Daar kennen ze het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:20 schreef Molo het volgende:
Ja maar dat hoeft helemaal niet joh, bovendien ben je dan voor het buitenland in veel landen getrouwd en geeft dat gezeik mocht je uit elkaar willen.
Weet niet of dit voor Groot Brittannië ook zo is overigens
Alleen is een samenlevingscontract volgens mij niet geldig voor een fiscaal partnerschap?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:19 schreef TAV74 het volgende:
Dat is weer wat anders dan een samenlevingscontract. Maar Isa snapt het inmiddels wel denk ik zo
Samenlevingscontract sluit je vaak direct bij de overdracht van het huis af, ook omdat de hypotheekverstrekker het vaak eist. Niet bepaald een grote stap, grootste commitment is het huis zelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef minilot het volgende:
Jos en ik hebben al zestien jaar verkering, maar het enige offciële dat ons bindt is dat we inmiddels samen een huis hebben gekocht..
Geen kwestie van onwil ofzo, maar.. tsja. Komt er gewoon niet van. Ik vind samenlevingscontracten en geregistreerde partnerschappen zo ongezellig klinken, als in: meh. Maar trouwen is ook weer zo'n ding! Als we gaan trouwen willen we dat nog wel een béétje leuk doen en daar hebben we dan weer geen geld voor over.
Dus. Ondertussen is er dus niks geregeld.
Jawel druif, dat zeg ik toch al 10 keerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen is een samenlevingscontract volgens mij niet geldig voor een fiscaal partnerschap?
Klopt, maar had begrepen van notaris in de familie dat het dan vaak gelijk staat aan trouwen, dus ook gedoe kan geven bij uit elkaar gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar kennen ze het niet.
Maar goed, maakt niet uit verder..
Wij hadden ook niets geregeld, gingen een huis komen en toen moest het wel ivm erfrecht, zijn toen op een vrijdag in alle stilte getrouwt, gewoon ff naar het gemeentehuis.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:21 schreef minilot het volgende:
Jos en ik hebben al zestien jaar verkering, maar het enige offciële dat ons bindt is dat we inmiddels samen een huis hebben gekocht..
Geen kwestie van onwil ofzo, maar.. tsja. Komt er gewoon niet van. Ik vind samenlevingscontracten en geregistreerde partnerschappen zo ongezellig klinken, als in: meh. Zijn we het over eens. Maar trouwen is ook weer zo'n ding! Als we gaan trouwen willen we dat nog wel een béétje leuk doen en daar hebben we dan weer geen geld voor over.
Dus. Ondertussen is er dus niks geregeld.
Volgens mij ziet zij dat wel zitten..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar had begrepen van notaris in de familie dat het dan vaak gelijk staat aan trouwen, dus ook gedoe kan geven bij uit elkaar gaan.
Maar geloof idd niet dat Isa dat van plan was zo ver door te draven, als ze een samenlevingscontract al niet ziet zitten
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jawel druif, dat zeg ik toch al 10 keer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Samenlevingscontract sluit je vaak direct bij de overdracht van het huis af, ook omdat de hypotheekverstrekker het vaak eist. Niet bepaald een grote stap, grootste commitment is het huis zelf.
Oh Ross niet dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volgens mij ziet zij dat wel zitten..
vaak eist zei ik toch ookquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.
Vershilt per hypotheekverstrekkerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Was bij ons geen eis hoor. Er staat een verblijvingsbeding in ons koopcontract, dat was voldoende.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:25 schreef TAV74 het volgende:
Voor Golfer dan nog eens, van de belastingdienst siteJa,ja..ik was er net ook al op terecht gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar notaris kost meer dan gratis geregistreerd partnerschap.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Wat ga je doen als je kinderen krijgt dan? Wel toch iets van testament ofzo mag ik hopenquote:
Zodra ik mij heb laten bezwangeren en dat gaat de eerste weken goed en zo'n nano-ukkie zit nog op z'n/d'r plek, dan regelen we het absoluut.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat ga je doen als je kinderen krijgt dan? Wel toch iets van testament ofzo mag ik hopen
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar afquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:27 schreef Molo het volgende:
Pensioenfondsen eisen voor inschrijving vaak weer een samenlevingscontract, dus dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Gewoon bij de HEMA cheap ass notaris ofzo
Ja of dat idd. Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar af![]()
Goed zo, brave miniquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Zodra ik mij heb laten bezwangeren en dat gaat de eerste weken goed en zo'n nano-ukkie zit nog op z'n/d'r plek, dan regelen we het absoluut.
Ja, daar ben ik mooi ingetrapt inderdaad...quote:
Tenzij dus buitenlandquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar volstaat partnerschapregistratie ook. Staat vrijwel gelijk aan een huwelijk. Je kunt alleen wat makkelijker van elkaar af![]()
Nee, ik vrees ik.. van mij hoefde het niet per sequote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik mooi ingetrapt inderdaad...
Daar wordt het vaak gewoon niet erkend als zijnde een officiële binding volgens mij. Dus juist níet als huwelijk, maar als niets..quote:
Daaromquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:31 schreef Molo het volgende:
(Ik zie dat helaas te vaak mis gaan, toch klote als papa doodgereden wordt en mama een dag later bezwijkt)
Wij overwogen ook de fietsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:32 schreef minilot het volgende:
De kans is overigens (veeeeeeeeeeel) groter dat we dan gewoon gaan trouwen ipv een gergistreerd partnerschap.
En dan op de fiets naar het gemeentehuis, met zo'n sliert blikjes aan de snelbinder vastgebonden, en dan zelfgebakken taart in de tuin met onze beider ouders en broertjes en zusjes erbij. En dan klaar ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |