abonnement Unibet Coolblue
pi_150854539


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:


pi_150854548
Vorige deel was al 3 kwartier dicht, dus bij deze :P
pi_150854582
Thnx! Had al geprobeerd, maar op mobiel verdwijnt OP elke keer.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150854618
Zoals ik zag ging het erg wisselend bij iedereen. Zelf van de week ook wel vervelende week achter de rug... Maar wel elke nacht gewoon doorgeslapen dus daar erg blij mee.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150854639
Ja, ik las net je post in feedback, alleen wat te laat :P
pi_150854703
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ja, ik las net je post in feedback, alleen wat te laat :P
Haha al gereageerd :P

Maar jij begint ziek te worden? Waar heb je last van ?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150854729
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:55 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Haha al gereageerd :P

Maar jij begint ziek te worden? Waar heb je last van ?
Snotterige neus en een beetje duizelig/kouwelijk. Hoop dat het morgen weer weg is :P
Ik had het eigenlijk gister al kunnen weten omdat mn oren al raar deden, maar er ging nog geen lichtje branden
pi_150858065
O... ik = sukkel o.O Ik had niet gezien de laatste te zijn geweest. Heel erg sorry, anders had ik het wel geregeld :@ Mijn excuses :S
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 20 maart 2015 @ 19:38:42 #9
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_150858192
Het leek de laatste tijd goed te gaan, maar ik heb toch weer een terugval gehad na een redelijk heftig gesprek met een verdrietige vriendin. Ik trek me die dingen teveel aan en werd er zelf helemaal ongelukkig van. Zo ongelukkig dat er weer gedachten kwamen die ik niet wil. Gelukkig is het bij gedachten gebleven. Wel heb ik weer een pilletje genomen zodat ik wat makkelijker in slaap zou vallen, dat had ik wel nodig.
pi_150860015
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... ik = sukkel o.O Ik had niet gezien de laatste te zijn geweest. Heel erg sorry, anders had ik het wel geregeld :@ Mijn excuses :S
Maakt niet uit toch? :)
Kan iedereen overkomen :P
pi_150870015
Hoi, dit is de eerste keer dat ik in dit topic post.
Ik heb al jarenlang last van depressies en heb altijd geprobeerd er pro-actief mee om te gaan door te sporten, gezond te eten, mediteren etc. Heb er in die tijd nog nooit met iemand over gepraat omdat ik me ervoor schaam, het liefst wilde ik "normaal" zijn. Ongeveer een jaar geleden ging het al een tijd vrij goed met me, toen heb ik besloten dat ik me er niet meer mee wilde identificeren omdat ik het gevoel had dat ik nu wel genezen was. Ik had het idee dat ik meer bezig was met het voorkomen en vechten tegen depressie dan dat ik genoot van mijn leven.

Dat is het moment geweest dat ik een stuk minder zorgvuldig omging met mijn goede gewoontes en meer ging feesten, weer veel ging drinken soms drugs gebruiken. Het leek allemaal goed te gaan tot een aantal maanden terug, toen ik weer in een diepe depressie kwam. Ik heb enorme slaapproblemen, kan vaak niet mijn bed uitkomen en heb vaak niet eens zin om te eten. Ook ben ik al een hele tijd niet naar school geweest.

Ik heb nu eindelijk professionele hulp gezocht, ga sinds twee weken wekelijks naar een psycholoog en probeer er meer over te praten wat enorm moeilijk voor me is. Daarom post ik ook in dit topic, het is fijn om medestanders te hebben die hetzelfde doormaken:)
pi_150875525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 23:41 schreef Automatischepiloot het volgende:
Hoi, dit is de eerste keer dat ik in dit topic post.
Ik heb al jarenlang last van depressies en heb altijd geprobeerd er pro-actief mee om te gaan door te sporten, gezond te eten, mediteren etc. Heb er in die tijd nog nooit met iemand over gepraat omdat ik me ervoor schaam, het liefst wilde ik "normaal" zijn. Ongeveer een jaar geleden ging het al een tijd vrij goed met me, toen heb ik besloten dat ik me er niet meer mee wilde identificeren omdat ik het gevoel had dat ik nu wel genezen was. Ik had het idee dat ik meer bezig was met het voorkomen en vechten tegen depressie dan dat ik genoot van mijn leven.

Dat is het moment geweest dat ik een stuk minder zorgvuldig omging met mijn goede gewoontes en meer ging feesten, weer veel ging drinken soms drugs gebruiken. Het leek allemaal goed te gaan tot een aantal maanden terug, toen ik weer in een diepe depressie kwam. Ik heb enorme slaapproblemen, kan vaak niet mijn bed uitkomen en heb vaak niet eens zin om te eten. Ook ben ik al een hele tijd niet naar school geweest.

Ik heb nu eindelijk professionele hulp gezocht, ga sinds twee weken wekelijks naar een psycholoog en probeer er meer over te praten wat enorm moeilijk voor me is. Daarom post ik ook in dit topic, het is fijn om medestanders te hebben die hetzelfde doormaken:)
Welkom! Goed dat je nu toch stappen hebt ondernomen. En je hoeft je nergens voor te schamen, je bent echt niet de enige, geloof me.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150875540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... ik = sukkel o.O Ik had niet gezien de laatste te zijn geweest. Heel erg sorry, anders had ik het wel geregeld :@ Mijn excuses :S
Don't talk yourself down girl.
Die excuses laten we dan ook maar achterwegen :* . Hoe gaat het voor de rest? Ik zag dat je deze week weinig hebt geslapen, spanning vanwege verhuizing?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150877916
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Don't talk yourself down girl.
Die excuses laten we dan ook maar achterwegen :* . Hoe gaat het voor de rest? Ik zag dat je deze week weinig hebt geslapen, spanning vanwege verhuizing?
Hoe moet ik nu op het eerste reageren zonder het woord sorry :P of mezelf meer omlaag te halen ;)

Ja... Het gaat allemaal veel sneller dan ik eigenlijk had verwacht en aankan. Het huis is fantastisch en daarom wil ik dit ook doorzetten, maar ik slaap nu gemiddeld twee uur per nacht en merk gewoon dat ik het buiten emotioneel, fysiek ook niet echt trek. Blijf zelfs met de pammetje wakker, dat zegt wel wat over mijn stresslevel ;)

Daarom reageer ik momenteel ook wat minder, lezen en concentreren zijn een issue op het moment
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:00:08 #15
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_150890852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:38 schreef AdoraBelle het volgende:
Het leek de laatste tijd goed te gaan, maar ik heb toch weer een terugval gehad na een redelijk heftig gesprek met een verdrietige vriendin. Ik trek me die dingen teveel aan en werd er zelf helemaal ongelukkig van. Zo ongelukkig dat er weer gedachten kwamen die ik niet wil. Gelukkig is het bij gedachten gebleven. Wel heb ik weer een pilletje genomen zodat ik wat makkelijker in slaap zou vallen, dat had ik wel nodig.
Die emoties kunnen nog heel erg op je blijven hangen he, vooral de negatieve. Is het alweer enigszins gezakt?
Ignorance is bliss
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:01:51 #16
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_150890930
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 23:41 schreef Automatischepiloot het volgende:
Hoi, dit is de eerste keer dat ik in dit topic post.
Ik heb al jarenlang last van depressies en heb altijd geprobeerd er pro-actief mee om te gaan door te sporten, gezond te eten, mediteren etc. Heb er in die tijd nog nooit met iemand over gepraat omdat ik me ervoor schaam, het liefst wilde ik "normaal" zijn. Ongeveer een jaar geleden ging het al een tijd vrij goed met me, toen heb ik besloten dat ik me er niet meer mee wilde identificeren omdat ik het gevoel had dat ik nu wel genezen was. Ik had het idee dat ik meer bezig was met het voorkomen en vechten tegen depressie dan dat ik genoot van mijn leven.

Dat is het moment geweest dat ik een stuk minder zorgvuldig omging met mijn goede gewoontes en meer ging feesten, weer veel ging drinken soms drugs gebruiken. Het leek allemaal goed te gaan tot een aantal maanden terug, toen ik weer in een diepe depressie kwam. Ik heb enorme slaapproblemen, kan vaak niet mijn bed uitkomen en heb vaak niet eens zin om te eten. Ook ben ik al een hele tijd niet naar school geweest.

Ik heb nu eindelijk professionele hulp gezocht, ga sinds twee weken wekelijks naar een psycholoog en probeer er meer over te praten wat enorm moeilijk voor me is. Daarom post ik ook in dit topic, het is fijn om medestanders te hebben die hetzelfde doormaken:)
Een beetje de juiste levensstijl aanhouden kan al enorm helpen he. Weet je ook wat je samen met de psych wil bereiken?
Ignorance is bliss
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:05:07 #17
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_150891069
Pff, gisteren had ik echt een extreme piekerdag, vandaag is het weer iets beter. Ik had verwacht dat het weer aangaan van een relatie angsten op zou leveren, maar dit is echt weer een hele horde. Zo ging het echter ook met studeren vorig jaar en dat eindigde ook goed, dus daar ben ik blij om.

Zo langzamerhand lukt het me om wat meer vertrouwen te hebben. Die onzekerheid heeft wel echt de poten onder mijn vermogen om vertrouwen te hebben in een relatie weggezaagd. Ik ben echter nogsteeds wel erg blij met haar en ze geeft me geen enkele reden om ontrouw te vermoeden. Ik probeer gedachten zo veel mogelijk te relativeren en waar kan los te laten. Slapen gaat nogsteeds niet denderend, maar ik pak nog wel zo'n 7,5 minimaal per nacht, dus daar ben ik blij mee.

Wel erg mooi om te zien dat ik door het mediteren totaal niet meer in paniek raak van deze dingen. Ben zo blij dat ik dat heb opgepakt destijds. :)
Ignorance is bliss
  zondag 22 maart 2015 @ 14:15:08 #18
399061 kuolema
vermaledijd
pi_150910311
Ik moet even wat kwijt hoor :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_150913795
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:15 schreef kuolema het volgende:
Ik moet even wat kwijt hoor :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je nu vertelt, kan je ook tegen het UWV vertellen, want nu loop je vast en daar is de wajong ook een beetje voor.

Voor de rest (her)ken ik je verhaal, maar ik heb daar helaas geen oplossing voor :(
pi_150914466
Vandaag redelijk dag. Kan zowaar van het zonnetje genieten, heb een nieuwe bezigheid gevonden waar ik enig plezier in kan vinden: tuinieren. Nooit gedacht dat ik dat nog fijn zou vinden om dat te doen, maar heb buiten in de zon zijn en een beetje rotzooien in de tuin brengt een soort rust over me heen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150914475
Chatbliep?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:14:08 #22
399061 kuolema
vermaledijd
pi_150914903
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:01 schreef zomertje het volgende:
Chatbliep?
Ik ben er.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 22 maart 2015 @ 16:17:48 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150915021
Ik was me de afgelopen weken sociaal aan het isoleren, omdat ik fucking verbitterd was om alles en iedereen. Nu merk ik pas hoe belangrijk sociaal contact is. :')
pi_150915237
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:01 schreef zomertje het volgende:
Chatbliep?
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:14 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben er.
Ik ben er ook weer :P
pi_150918530
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:17 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik was me de afgelopen weken sociaal aan het isoleren, omdat ik fucking verbitterd was om alles en iedereen. Nu merk ik pas hoe belangrijk sociaal contact is. :')
Jij lijkt mij dus echt een enoooooorme dramaqueen, hè... Klopt dat?
  zondag 22 maart 2015 @ 22:00:53 #26
47102 Elvi
miemkwien
pi_150930550
quote:
5s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij lijkt mij dus echt een enoooooorme dramaqueen, hè... Klopt dat?
En jij lijkt mij dus echt een enoooooooooorme flapdrol.

Wat is er gebeurd met de zen-Gray? Want zo gingen we niet met anderen om in D&A. Vorig jaar niet en nu ook niet, ongeacht wat je nu ineens dwars zit. Reageer dat lekker bij een hulpverlener af, maar niet hier op andere users.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:42:02 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150933078
quote:
5s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij lijkt mij dus echt een enoooooorme dramaqueen, hè... Klopt dat?
Bedankt, dat hielp.
pi_150935933
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bedankt, dat hielp.
Trek je er niks van aan. Doorbijten jochie.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:58:19 #29
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_150936999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:00 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Die emoties kunnen nog heel erg op je blijven hangen he, vooral de negatieve. Is het alweer enigszins gezakt?
Het is weer wat gezakt ja. Afgelopen weekend heb ik een gezellig meidenweekend gehad met een andere vriendin en ik voel me nu weer helemaal super :) .
  maandag 23 maart 2015 @ 01:38:28 #30
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150937361
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:05 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Trek je er niks van aan. Doorbijten jochie.
Dankjewel. :)
pi_150941036
Iemand ervaring met Citalopram?
pi_150941601
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Welkom! Goed dat je nu toch stappen hebt ondernomen. En je hoeft je nergens voor te schamen, je bent echt niet de enige, geloof me.
Thanks! Gelukkig, het is ook fijn om het erover te hebben maar heb vaak het idee dat anderen het niet zullen begrijpen en me er daarom zullen veroordelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:01 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Een beetje de juiste levensstijl aanhouden kan al enorm helpen he. Weet je ook wat je samen met de psych wil bereiken?
Het eerste wat ik graag wil bereiken is dat ik in ieder geval uit de diepe depressie kom en zorg dat ik weer een beetje normaal kan functioneren. Daarna wil ik erachter komen wat zorgt voor mijn angstigheid en onzekerheid. Ik wil weer hoop en zin in het leven zien en me niet voortdurend leeg en opgesloten in mijn hoofd voelen.
pi_150941725
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:13 schreef TvhN het volgende:
Iemand ervaring met Citalopram?
Jup, slik nu 10-11 weken 20mg. :-).
pi_150941779
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:46 schreef RBWO het volgende:

[..]

Jup, slik nu 10-11 weken 20mg. :-).
En dat werkt toch goed bij jou? Heb je ook last van bijwerkingen? Ik ga er vandaag mee beginnen, ben benieuwd.
pi_150942151
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:48 schreef TvhN het volgende:

[..]

En dat werkt toch goed bij jou? Heb je ook last van bijwerkingen? Ik ga er vandaag mee beginnen, ben benieuwd.
Ik slik het tegen angst en paniekaanvallen. En daar werkt het goed tegen!

Bijwerkingen waren bij mij minimaal. Eerste 2 weken ietsje meer last van angst, droge mond, veel zweten en soms wat duizelig. Dit alles is binnen 2-3 weken weggetrokken.

Nu na 10 weken ziet het er voor mij weer prima uit! En dat terwijl ik echt een dieptepunt Had bereikt qua angst en paniekaanvallen.

Ohja, kans bestaat wel dat je het libido van een stoeptegel krijgt. Zal er eerlijk in zijn, een erectie krijgen kost wat moeite in tegenstelling tot voordat ik met AD begon. :').

Ps: Geef de AD vooral minimaal 8 weken voordat je weet of het werkt of niet.

Edit: zag de post van fok-it. Ik ben juist niets aangekomen, eerder afgevallen. Verschilt dus enorm per persoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door RBWO op 23-03-2015 12:45:56 ]
  Beste/leukste mod 2022 maandag 23 maart 2015 @ 11:47:12 #36
319979 Fok-it
All is well
pi_150943268
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:13 schreef TvhN het volgende:
Iemand ervaring met Citalopram?
Ik. Toevallig. Het hielp mij geen ene kut behalve dat ik er tien kilo door ben aangekomen :') dus geen goeie ervaring hier
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_150943847
Sorry mensen, sorry Gary. Trek je niets van mij aan.
pi_150951455
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bedankt, dat hielp.
soms is een realitycheck wel fijn ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_150953313
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:09 schreef seasushi het volgende:

[..]

soms is een realitycheck wel fijn ;)
Zeker, maar het kwam niet zo plagerig over als ik had bedoeld. Eerder hatelijk. Beiden zijn niet op hun plek hier.

Ondanks dat vind ik het mooi om te zien hoe men het voor anderne opnemen hier, en ik hoop dat het Gary soelaas biedt.
pi_150953933
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:04 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik slik het tegen angst en paniekaanvallen. En daar werkt het goed tegen!

Bijwerkingen waren bij mij minimaal. Eerste 2 weken ietsje meer last van angst, droge mond, veel zweten en soms wat duizelig. Dit alles is binnen 2-3 weken weggetrokken.

Nu na 10 weken ziet het er voor mij weer prima uit! En dat terwijl ik echt een dieptepunt Had bereikt qua angst en paniekaanvallen.

Ohja, kans bestaat wel dat je het libido van een stoeptegel krijgt. Zal er eerlijk in zijn, een erectie krijgen kost wat moeite in tegenstelling tot voordat ik met AD begon. :').

Ps: Geef de AD vooral minimaal 8 weken voordat je weet of het werkt of niet.

Edit: zag de post van fok-it. Ik ben juist niets aangekomen, eerder afgevallen. Verschilt dus enorm per persoon.
Ik ga het om dezelfde reden als jou gebruiken. Hoelang moet jij het eigenlijk nog gebruiken?
pi_150953953
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik. Toevallig. Het hielp mij geen ene kut behalve dat ik er tien kilo door ben aangekomen :') dus geen goeie ervaring hier
Dat lijkt me dus enorm kut. Heb je daarna nog iets anders geprobeerd?
pi_150957828
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:22 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ga het om dezelfde reden als jou gebruiken. Hoelang moet jij het eigenlijk nog gebruiken?
Ik moet volgens de huisarts dit nog een maand of 4 nemen. Geeft niet. Heb bijna geen bijwerkingen meer :).
pi_150962555
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 01:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dankjewel. :)
Your welcome bud.
  maandag 23 maart 2015 @ 23:49:58 #44
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150971019
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeker, maar het kwam niet zo plagerig over als ik had bedoeld. Eerder hatelijk. Beiden zijn niet op hun plek hier.

Ondanks dat vind ik het mooi om te zien hoe men het voor anderne opnemen hier, en ik hoop dat het Gary soelaas biedt.
Het is al goed joh. Maar je moet als mede-ervaringsdeskundige toch weten dat iedereen een dramaqueen is in diepe dalen? Ik post hier ook niet regelmatig meer, alleen om m'n gal te spuwen af en toe en om te kijken hoe mensen vorderen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:00 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Your welcome bud.
:)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:29:43 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150973764
Aangezien magnetron onlangs vroeg hoe het met me ging aangezien ik hier niet echt meer post, hierbij even een update.
Het gaat opzich wel goed, ben weer verhuist naar het oosten des lands en terug naar m'n oude werk. En dat bevalt zeker goed. Toch merk je de oude strubbelingen (prive vooral) nog wel waar je in eerste instantie voor weg liep. Dus heb af en toe nog wel een kutdag, maar voor de rest gaat het wel redelijk oke.

Binnenkort ga ik een training doen, waar je nogal jezelf tegen kan komen / jezelf leert kennen. Niet iets zweverigs ofzo (wordt veel als bedrijfstrainingen gedaan). Enerzijds veel zin in, anderszijds ook best spannend. Ben benieuwd of ik daar eye openers ga tegenkomen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:00:49 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150975313
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:29 schreef Cue_ het volgende:
Aangezien magnetron onlangs vroeg hoe het met me ging aangezien ik hier niet echt meer post, hierbij even een update.
Het gaat opzich wel goed, ben weer verhuist naar het oosten des lands en terug naar m'n oude werk. En dat bevalt zeker goed. Toch merk je de oude strubbelingen (prive vooral) nog wel waar je in eerste instantie voor weg liep. Dus heb af en toe nog wel een kutdag, maar voor de rest gaat het wel redelijk oke.

Binnenkort ga ik een training doen, waar je nogal jezelf tegen kan komen / jezelf leert kennen. Niet iets zweverigs ofzo (wordt veel als bedrijfstrainingen gedaan). Enerzijds veel zin in, anderszijds ook best spannend. Ben benieuwd of ik daar eye openers ga tegenkomen :)
Dat klinkt spannend! Hoe heet het?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:19:14 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150975790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat klinkt spannend! Hoe heet het?
Columbus training, is deel 1 van 3. Van Corinor

Moet eerst nog een vragenlijst invullen over m'n doelen op diverse gebieden en kwaliteiten die ik wil onwikkelen enzo.
pi_150975893
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:29 schreef Cue_ het volgende:
Aangezien magnetron onlangs vroeg hoe het met me ging aangezien ik hier niet echt meer post, hierbij even een update.
Het gaat opzich wel goed, ben weer verhuist naar het oosten des lands en terug naar m'n oude werk. En dat bevalt zeker goed. Toch merk je de oude strubbelingen (prive vooral) nog wel waar je in eerste instantie voor weg liep. Dus heb af en toe nog wel een kutdag, maar voor de rest gaat het wel redelijk oke.

Binnenkort ga ik een training doen, waar je nogal jezelf tegen kan komen / jezelf leert kennen. Niet iets zweverigs ofzo (wordt veel als bedrijfstrainingen gedaan). Enerzijds veel zin in, anderszijds ook best spannend. Ben benieuwd of ik daar eye openers ga tegenkomen :)
Das goed nieuws en leuk om te horen! Bedankt dat je je nog even kwam melden snel :)
pi_151017847
Afgelopen 4 dagen gingen bijzonder goed. Maar 1 aanval gehad en kon wel genieten van dingetjes. Sinds gisteravond stak langzaam een beklemmend gevoel op met als gevolg weer hele nacht paniek. Vandaag ook onrustig, overmorgen eerste gesprek met psycholoog.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_151045718
Elke keer dat ik ook maar aan Engels denk gewoon (het vak: uitspraak, schrijven, toetsen mondeling overhoring leesdossier) (heel om dom hier gewoon 'bang' voor te zijn, urg voel me zo dom om dit moment) krijg ik een soort enorme emotiewisseling en beginnen ik te janken.
Waar valt dit dan onder? Of is het niks?
pi_151045755
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:20 schreef Appelvlap het volgende:
Elke keer dat ik ook maar aan Engels denk gewoon (het vak: uitspraak, schrijven, toetsen mondeling overhoring leesdossier) (heel om dom hier gewoon 'bang' voor te zijn, urg voel me zo dom om dit moment) krijg ik een soort enorme emotiewisseling en beginnen ik te janken.
Waar valt dit dan onder? Of is het niks?
Stress/faalangst? Ik had bij Duits mondeling altijd dat ik moest kokhalzen van de spanning. Het is niet niks, maar een stoornis zal ik het ook niet willen noemen. Heb je het alleen bij Engels?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_151045766
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 07:20 schreef Appelvlap het volgende:
Elke keer dat ik ook maar aan Engels denk gewoon (het vak: uitspraak, schrijven, toetsen mondeling overhoring leesdossier) (heel om dom hier gewoon 'bang' voor te zijn, urg voel me zo dom om dit moment) krijg ik een soort enorme emotiewisseling en beginnen ik te janken.
Waar valt dit dan onder? Of is het niks?
Anglofobie

(zoek op Google)
pi_151063403
Iets met teveel en overprikkeld zijn :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151067339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:47 schreef zomertje het volgende:
Iets met teveel en overprikkeld zijn :(
Hier hetzelfde. :')
pi_151074518
Conditie van haar is weer hopeloos door mentale situatie van afgelopen weken :'(
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_151080252
Ik heb al eeuwen hier niet meer gepost, maar ik wilde even zeggen dat mijn diagnose is uitgebreird met dysthymie. Dat past mooi bij de rest van mijn verzameling van ongeneeslijke, chronische stoornissen. In het ergste geval heb ik nu last van 3 of 4 dingen tegelijk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  vrijdag 27 maart 2015 @ 01:25:47 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151080331
Grumbl, waarom zijn de dingen waar ik de meeste lol aan beleef aan de andere kant zo dezestreus ;( (als je t al zo schrijft :') )
pi_151080364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:25 schreef Cue_ het volgende:
Grumbl, waarom zijn de dingen waar ik de meeste lol aan beleef aan de andere kant zo dezestreus ;( (als je t al zo schrijft :') )
Verslaving?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_151080607
Alles best wel weer oke.

Goed gesprek met partner gehad, wederzijds begrip is er weer, na misverstanden :)

Heb paar dagen vrij en heb de neiging 's nachts op te blijven, want dan voel ik me goed, 's nachts.

Op de lange termijn niet, maar even voor enkele dagen wel.

Sterkte ^O^
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151083111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb al eeuwen hier niet meer gepost, maar ik wilde even zeggen dat mijn diagnose is uitgebreird met dysthymie. Dat past mooi bij de rest van mijn verzameling van ongeneeslijke, chronische stoornissen. In het ergste geval heb ik nu last van 3 of 4 dingen tegelijk.
Aan 1 kant jammer idd (ik heb ook al een aardige verzameling diagnoses :P ) maar aan de andere kant is alleen iets benoemd wat je toch al had maar geen rekening mee gehouden werd...wat nu wel kan. Zie het als vooruitgang :P
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:07:17 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151084265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 01:28 schreef Comp_Lex het volgende:

Verslaving?
Nee
pi_151085481
Even egopostje (sorry): mijn concentratie is momenteel zes keer niks. Slaapmedicatie werkt niet, ben moe, voel me niet goed. En als dit na het weekend niet beter gaat gooien ze me in crisisopname, wat absoluut niet kan ivm verhuizing :S Ik zit er haast aan te denken vanavond een driedubbele dosis slaappillen te nemen, zodat ik kan zeggen geslapen te hebben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151087140
Ik ben niet een poster, maar wil toch even laten weten dat ik bewondering heb voor jullie. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen!

Lees al een tijdje mee met dit topic aangezien ik zelf ook een depressie heb. Misschien dat ik snel de moed heb om mijn verhaal ook te posten.
pi_151087226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even egopostje (sorry): mijn concentratie is momenteel zes keer niks. Slaapmedicatie werkt niet, ben moe, voel me niet goed. En als dit na het weekend niet beter gaat gooien ze me in crisisopname, wat absoluut niet kan ivm verhuizing :S Ik zit er haast aan te denken vanavond een driedubbele dosis slaappillen te nemen, zodat ik kan zeggen geslapen te hebben
Wat vervelend om te horen en heftig. Hopen dat je vanavond wel kan slapen dan, maar zal wel voorzichtig zijn met die driedubbele dosis. Die verhuizing, kreeg je hulp? Zo ja, dan kan het ook zonder jou. Probeer dat een beetje los te laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_151093840
Nou, ik heb eindelijk weer stroom en internet _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:45 schreef NagChampa het volgende:
Ik ben niet een poster, maar wil toch even laten weten dat ik bewondering heb voor jullie. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen!

Lees al een tijdje mee met dit topic aangezien ik zelf ook een depressie heb. Misschien dat ik snel de moed heb om mijn verhaal ook te posten.
Bedankt voor het compliment aan ons en je bent van harte welkom :)
pi_151098519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 02:04 schreef Eficaz het volgende:
Alles best wel weer oke.

Goed gesprek met partner gehad, wederzijds begrip is er weer, na misverstanden :)

Heb paar dagen vrij en heb de neiging 's nachts op te blijven, want dan voel ik me goed, 's nachts.

Op de lange termijn niet, maar even voor enkele dagen wel.

Sterkte ^O^
Ik voel me ook beter s'nachts. Geen idee hoe het komt, weet jij het? Ik denk zelf omdat ik het fijn vind dat dan bijna iedereen slaapt en dat geeft me een gevoel van rust. Ik vind het ook fijn om s'nachts een wandeling te maken maar mijn psycholoog zegt dat ik dat beter overdag kan doen omdat je dan Vitamine D aanmaakt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:24:36 #67
399061 kuolema
vermaledijd
pi_151104383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:22 schreef Automatischepiloot het volgende:

[..]

Ik voel me ook beter s'nachts. Geen idee hoe het komt, weet jij het? Ik denk zelf omdat ik het fijn vind dat dan bijna iedereen slaapt en dat geeft me een gevoel van rust. Ik vind het ook fijn om s'nachts een wandeling te maken maar mijn psycholoog zegt dat ik dat beter overdag kan doen omdat je dan Vitamine D aanmaakt.
Ik heb precies hetzelfde. 's Nachts over straat lopen als er niemand is geeft mij echt het ultieme gevoel van vrijheid.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:29:25 #68
47102 Elvi
miemkwien
pi_151104611
Ga gewoon 's nachts wandelen en koop een potje vitamine D pillen :P
pi_151104615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:22 schreef Automatischepiloot het volgende:

[..]

Ik voel me ook beter s'nachts. Geen idee hoe het komt, weet jij het? Ik denk zelf omdat ik het fijn vind dat dan bijna iedereen slaapt en dat geeft me een gevoel van rust. Ik vind het ook fijn om s'nachts een wandeling te maken maar mijn psycholoog zegt dat ik dat beter overdag kan doen omdat je dan Vitamine D aanmaakt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. 's Nachts over straat lopen als er niemand is geeft mij echt het ultieme gevoel van vrijheid.
Lekker rustig ook en door het ontbreken van de zon en door de straatverlichting ziet alles er anders uit :P

Ik heb de gekste dingen meegemaakt toen ik nog op de fiets 's nachts door Amsterdam trok _O- :P
pi_151111155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. 's Nachts over straat lopen als er niemand is geeft mij echt het ultieme gevoel van vrijheid.
Moet je wel je sleutels mee nemen. Laatst een nacht buiten gelopen omdat mijn sleutel binnen lag en mijn broertje lag te slapen :-P
pi_151114998
Hoe laat is trouwens het laatst dat jullie in de nacht lopen?
Voel me altijd enigszins ongemakkelijk als ik na 1 uur nog een rondje loop in een woonwijk.
pi_151115038
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:44 schreef Michie_ het volgende:
Hoe laat is trouwens het laatst dat jullie in de nacht lopen?
Voel me altijd enigszins ongemakkelijk als ik na 1 uur nog een rondje loop in een woonwijk.
Wanneer ik daar zin in heb.
pi_151115169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:44 schreef Michie_ het volgende:
Hoe laat is trouwens het laatst dat jullie in de nacht lopen?
Voel me altijd enigszins ongemakkelijk als ik na 1 uur nog een rondje loop in een woonwijk.
daarom op de fiets :)
pi_151115256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

daarom op de fiets :)
En dan overvallen worden ;(
pi_151115307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:54 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

En dan overvallen worden ;(
Lopend zal je eerder overvallen worden, want langzamer
pi_151115412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lopend zal je eerder overvallen worden, want langzamer
Dan kan ik wel beter richten, als je snapt waar ik op doel... Ja ben knettergek maar wel serieus nu.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 01:06:04 #77
47102 Elvi
miemkwien
pi_151115516
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:44 schreef Michie_ het volgende:
Hoe laat is trouwens het laatst dat jullie in de nacht lopen?
Voel me altijd enigszins ongemakkelijk als ik na 1 uur nog een rondje loop in een woonwijk.
Ik fiets alleen :P in de avond loop ik nooit.. denk tot 6 uur en dan blijf ik binnen. En na 4 uur kom ik al niet meer in een aantal straten (ook niet op.de.fiets). Mij te gevaarlijk.
pi_151115575
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:01 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Dan kan ik wel beter richten, als je snapt waar ik op doel... Ja ben knettergek maar wel serieus nu.
Denk dat een kogel en een gevangenisstraf voor moord/doodslag niet een oude krottige bebloede fiets waard zijn, maar het staat je vrij om 's nachts te lopen :)
pi_151115646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Denk dat een kogel en een gevangenisstraf voor moord/doodslag niet een oude krotiige bebloede fiets waard zijn, maar het staat je vrij om 's nachts te lopen :)
Er zijn ook niet dodelijke wapens, en sorry maar laat mij niets afnemen door niemand niet.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 01:12:11 #80
47102 Elvi
miemkwien
pi_151115656
Ik voel me ongemakkelijk dat er een gewapend persoon snachts door een woonwijk loopt... da fuq..
pi_151115690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:11 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Er zijn ook niet dodelijke wapens, en sorry maar laat mij niets afnemen door niemand niet.
Joh, welk punt probeer je nou te maken? :')

Als jij 's nachts niet buiten wilt komen vanwege whatever, nou, wat let je om thuis te blijven??
pi_151115692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:12 schreef Elvi het volgende:
Ik voel me ongemakkelijk dat er een gewapend persoon snachts door een woonwijk loopt... da fuq..
Juist en ik kom uit een iets andere wereldje dan de meesten, en praat er gewoon over. Al ben ik het zelf niet.
pi_151115705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Joh, welk punt probeer je nou te maken? :')

Als jij 's nachts niet buiten wilt komen vanwege whatever, nou, wat let je om thuis te blijven??
Dus moet ik maar binnen blijven?
pi_151115716
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:14 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Dus moet ik maar binnen blijven?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Joh, welk punt probeer je nou te maken? :')
  zaterdag 28 maart 2015 @ 01:16:03 #85
47102 Elvi
miemkwien
pi_151115740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:13 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Juist en ik kom uit een iets andere wereldje dan de meesten, en praat er gewoon over. Al ben ik het zelf niet.
Het zou.je.verbazen uit welk wereldje ik kom ;) hoeft niet te beteken.dat je je erdoor mee moet latan slepen.
pi_151115746
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Jouw plekje hier he? Prima jochie :*
pi_151115797
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:16 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Jouw plekje hier he? Prima jochie :*
Je kunt natuurlijk ook gewoon antwoord geven _O-
Want ik snap echt niet wat je nou probeert te zeggen...wat je doet komt op mij meer over als "moeilijk doen" en ik ben idd niet zo'n fan van moeilijk doen, dus vraag ik het je op de man welk punt je nou probeert te maken (want ik snap je punt dus echt niet) en krijg ik dat als antwoord :')
pi_151116145
Ik ben eigenlijk niet zo bang om overvallen te worden. Ben meer bang dat andere mensen mij zien lopen en misschien vraagtekens hebben. Vandaar dat ik me eigen afvroeg tot wanneer de gangbare tijd is om buiten te lopen :D
  zaterdag 28 maart 2015 @ 08:49:12 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151118143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:40 schreef Michie_ het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zo bang om overvallen te worden. Ben meer bang dat andere mensen mij zien lopen en misschien vraagtekens hebben. Vandaar dat ik me eigen afvroeg tot wanneer de gangbare tijd is om buiten te lopen :D
Doordeweeks tot 1 en in het weekend / studentavonden tot 6 :P
pi_151118400
Ayumo heeft me per DM wat uitgelegd, wat mij betreft zit het wel weer goed zo tussen ons :)
Einde mededeling :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:40 schreef Michie_ het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zo bang om overvallen te worden. Ben meer bang dat andere mensen mij zien lopen en misschien vraagtekens hebben. Vandaar dat ik me eigen afvroeg tot wanneer de gangbare tijd is om buiten te lopen :D
Gangbaar?

Ik zou zeggen dat tot aan de sluitingstijd van winkels in de buurt zal niemand zich afvragen wat je daar op straat doet :P

Wat vetgedrukte betreft, daar zou je eigenlijk gewoon schijt aan moeten hebben toch? :P
pi_151137262
Hier een stom belachelijk raar berichtje.
Jep, automutileren is niet cool, en stoppen is moeilijk.
Plus ben opgenomen geweest, en dat was ook niet cool.
En het allerergste school en stage zijn stopgezet. Wamt dat ging ook niet meer. Oftewel ik heb geen reet te doen, en ik kom ook nergens aan toe, te weinig energie. En te gespannen.

Ja, dat is het leven van een 17 jarige depressieve autist.
pi_151137407
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:33 schreef Catnip het volgende:
Hier een stom belachelijk raar berichtje.
Jep, automutileren is niet cool, en stoppen is moeilijk.
Plus ben opgenomen geweest, en dat was ook niet cool.
En het allerergste school en stage zijn stopgezet. Wamt dat ging ook niet meer. Oftewel ik heb geen reet te doen, en ik kom ook nergens aan toe, te weinig energie. En te gespannen.

Ja, dat is het leven van een 17 jarige depressieve autist.
Klote om te horen Catnip :N
pi_151139068
Nou, toch maar even een egopost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151142286
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Nou, toch maar even een egopost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo moet je eerst je thuissituatie op orde hebben? Waarom stellen ze zo'n eis?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_151142447
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoezo moet je eerst je thuissituatie op orde hebben? Waarom stellen ze zo'n eis?
Om me stabiel te krijgen denk ik.
Alleen is dit nu alweer een tijd bezig en ik ben een mens en geen robot, ik heb ook mn behoefdes

Edit: Goed, mn thuissituatie op orde krijgen/houden is daar 1 van, maar het kan m.i. niet uitsluitend -dat- zijn. Ik heb t geprobeerd, maar ben t gewoon helemaal zat nu
  zondag 29 maart 2015 @ 00:20:28 #96
399061 kuolema
vermaledijd
pi_151144241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:12 schreef Elvi het volgende:
Ik voel me ongemakkelijk dat er een gewapend persoon snachts door een woonwijk loopt... da fuq..
Daar zullen er wel meer van zijn. De meesten zullen niet random mensen aan gaan vallen.
Ik heb bijna altijd mijn zakmes bij me :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:40 schreef Michie_ het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zo bang om overvallen te worden. Ben meer bang dat andere mensen mij zien lopen en misschien vraagtekens hebben. Vandaar dat ik me eigen afvroeg tot wanneer de gangbare tijd is om buiten te lopen :D
Dat maakt toch niets uit joh?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:33 schreef Catnip het volgende:
Hier een stom belachelijk raar berichtje.
Jep, automutileren is niet cool, en stoppen is moeilijk.
Plus ben opgenomen geweest, en dat was ook niet cool.
En het allerergste school en stage zijn stopgezet. Wamt dat ging ook niet meer. Oftewel ik heb geen reet te doen, en ik kom ook nergens aan toe, te weinig energie. En te gespannen.

Ja, dat is het leven van een 17 jarige depressieve autist.
Heb je zelf een idee van hoe je zou willen dat je dagen eruit zien?
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Nou, toch maar even een egopost:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je een beetje welke kant je op wil, wat je wil ondernemen?
Als jij vindt dat het niet nodig is om eerst het huishouden op orde te hebben, dan hoeft dat toch niet? Ze kunnen je toch niet dwingen?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_151150792
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:20 schreef kuolema het volgende:

[..]

Weet je een beetje welke kant je op wil, wat je wil ondernemen?
Als jij vindt dat het niet nodig is om eerst het huishouden op orde te hebben, dan hoeft dat toch niet? Ze kunnen je toch niet dwingen?
Ik heb niks concreets, behalve dat ik aan mn persoonlijke ontwikkeling wil werken.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:17:02 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151154958
Schoonmaakster inhuren. Doe ik ook en kan nie meer zonder O+
pi_151156573
Altijd leuk als iemand met een oplossing komt (voor iemand met een wajong) wat ik nieteens kan betalen _O-
pi_151159289
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Altijd leuk als iemand met een oplossing komt (voor iemand met een wajong) wat ik nieteens kan betalen _O-
Illegale pool laten schoonmaken voor een paar euro.
pi_151160031
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Altijd leuk als iemand met een oplossing komt (voor iemand met een wajong) wat ik nieteens kan betalen _O-
Krijg je dan geen goed gevoel als je je huis heb schoongemaakt? (ik heb dat namelijk altijd)
pi_151160237
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef Gewas het volgende:

[..]

Krijg je dan geen goed gevoel als je je huis heb schoongemaakt? (ik heb dat namelijk altijd)
Nee, maar het is mogelijk dat dat mede door de abilify kwam (dat vervlakt als het ware hoe je gevoelens ervaart)
  zondag 29 maart 2015 @ 20:53:36 #103
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_151168620
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, maar het is mogelijk dat dat mede door de abilify kwam (dat vervlakt als het ware hoe je gevoelens ervaart)
Dat kan ook door anhedonie komen. Het is een symptoom van meerdere stoornissen. Ik heb hetzelfde trouwens (geen goed gevoel na schoonmaken. Sterker nog, ik heb over het algemeen nooit een goed gevoel).
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_151172944
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:53 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat kan ook door anhedonie komen. Het is een symptoom van meerdere stoornissen. Ik heb hetzelfde trouwens (geen goed gevoel na schoonmaken. Sterker nog, ik heb over het algemeen nooit een goed gevoel).
quote:
Anhedonie wordt gedefinieerd als het niet meer (kunnen) ervaren van vreugde
Nee dat is t niet, want ik ervaar wel degelijk vreugde :)
Alleen dus niet na het schoonmaken/opruimen _O- :P
pi_151181594
Ik heb er dagen voor lopen stressen, maar heb gisteren goed solo gespeeld op de sax :) Ik was dus blij en ook wel gesloopt. Maar een positief gevoel is fijn :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151184585
Korte update:

Ik heb aangegeven dat ik met een ervaringsdeskundige wil spreken over zingeving en herstel (gesprek(ken), cursus, zoiets). Dat lijkt me wel een goeie stap voor nu.

Een stapje in de goeie richting :)
pi_151185601
Hoi. :)

Ik lees al een tijdje mee, maar ik denk dat ik mezelf maar ook moet gaan melden. ;(

Laatste maanden (en dan voornamelijk laatste weken) heb ik te kampen met veel symptomen van depressie. Ik heb er wel jaren last van gehad, maar in mindere mate dan nu.

Oorzaak is te wijten aan een slechte jeugd/opvoeding, gescheiden ouders, hier en daar problemen, homoseksualiteit, auditieve beperking, mishandeling, schending van vertrouwen, noem maar op. Wil er niet teveel over kwijt.

Heb een jaartje of 8 terug bij een schoolpsycholoog gelopen, maar dat hielp niet echt.
2 jaar terug weer bij een psycholoog gelopen, maar hielp geen ene kut. Na een paar sessies afgehaakt en op eigen houtje 'verder'. Ging redelijk, maar ik heb moeite met dingen loslaten en het blijft in mijn hoofd rondspoken, ook al wil ik dat niet. Met conflicten met bepaalde mensen tot gevolg (omdat ik die mensen dus vergelijk met een bepaald iemand die mijn leven heeft verwoest :') ) en na heel veel aandringen heb ik mezelf vanmorgen weer aangemeld voor de psycholoog.

Studie lijdt er ook onder. Heb volgende week 2 hertentamens waar ik praktisch nog mee moet beginnen. :') Verder heb ik niet zoveel boeiends.

Geen idee hoelang de wachttijden zijn, maar we zullen het zien.

Btw, ik ben nu 22.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 12:24:03 ]
pi_151185928
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:21 schreef Etsu het volgende:
Hoi. :)

Ik lees al een tijdje mee, maar ik denk dat ik mezelf maar ook moet gaan melden. ;(

Laatste maanden (en dan voornamelijk laatste weken) heb ik te kampen met veel symptomen van depressie. Ik heb er wel jaren last van gehad, maar in mindere mate dan nu.

Oorzaak is te wijten aan een slechte jeugd/opvoeding, gescheiden ouders, hier en daar problemen, homoseksualiteit, auditieve beperking, mishandeling, schending van vertrouwen, noem maar op. Wil er niet teveel over kwijt.

Heb een jaartje of 8 terug bij een schoolpsycholoog gelopen, maar dat hielp niet echt.
2 jaar terug weer bij een psycholoog gelopen, maar hielp geen ene kut. Na een paar sessies afgehaakt en op eigen houtje 'verder'. Ging redelijk, maar ik heb moeite met dingen loslaten en het blijft in mijn hoofd rondspoken, ook al wil ik dat niet. Met conflicten met bepaalde mensen tot gevolg (omdat ik die mensen dus vergelijk met een bepaald iemand die mijn leven heeft verwoest :') ) en na heel veel aandringen heb ik mezelf vanmorgen weer aangemeld voor de psycholoog.

Studie lijdt er ook onder. Heb volgende week 2 hertentamens waar ik praktisch nog mee moet beginnen. :') Verder heb ik niet zoveel boeiends.

Geen idee hoelang de wachttijden zijn, maar we zullen het zien.

Btw, ik ben nu 22.
Wees welkom (helaas :P ) :W

Heb je op dit moment hulp of ben je hulp aan het inschakelen?
Gebruik je medicatie of heb je medicatie gebruikt?

Jij hebt dus ook een wat mindere geschiedenis achter de rug, je bent niet de enige, misschien iets met gedeelde smart, misschien dat dat scheelt :P

Edit: Ik kan je ook aanraden de OP even te lezen.
Er is ook een chatkanaal beschikbaar, dus als je de behoefde hebt om even te chatten, geef dat even hier aan, dan kom ik ook even langswippen :P
pi_151186014
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wees welkom (helaas :P ) :W

Heb je op dit moment hulp of ben je hulp aan het inschakelen?
Gebruik je medicatie of heb je medicatie gebruikt?

Jij hebt dus ook een wat mindere geschiedenis achter de rug, je bent niet de enige, misschien iets met gedeelde smart, misschien dat dat scheelt :P
Nope, geen hulp. Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat ik het wel 'aankan' en heb alles geprobeerd weg te stoppen, maar als mijn sociale contacten in gedrang/'gevaar' komen wat ik eigenlijk helemaal niet wil, dan houdt t op en heb ik wel hulp nodig. :)

Medicatie kan toch alleen via psychiater? :+ Nee dus. Een van mijn ouders hebben wel eens gezegd dat ik dat daar eens heen moest gaan en uit huis geplaatst moest worden, maar de ander ouder was daar niet mee eens (en was nog minderjarig), dus is nooit zover gekomen.

We zullen het zien wat de psycholoog te zeggen heeft.

En top. ^O^ Ik lees wel heel veel stoornissen waarin ik mezelf (deels) herken, maar wil het geen label geven zonder een officiële diagnose. En ik weet niet meer wat vroeger is gezegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 12:34:27 ]
pi_151186118
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nope, geen hulp. Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat ik het wel 'aankan' en heb alles geprobeerd weg te stoppen, maar als mijn sociale contacten in gedrang/'gevaar' komen wat ik eigenlijk helemaal niet wil, dan houdt t op en heb ik wel hulp nodig. :)

Medicatie kan toch alleen via psychiater? :+ Nee dus. Een van mijn ouders hebben wel eens gezegd dat ik dat daar eens heen moest gaan en uit huis geplaatst moest worden, maar de ander ouder was daar niet mee eens (en was nog minderjarig), dus is nooit zover gekomen.

We zullen het zien wat de psycholoog te zeggen heeft.

En top. ^O^ Ik lees wel heel veel stoornissen waarin ik mezelf (deels) herken, maar wil het geen label geven zonder een officiële diagnose. En ik weet niet meer wat vroeger is gezegd.
Vetgedrukte herken ik maar al te best _O-
Ik ben jaaarenlang doorgegaan en had al een keer psychische hulp via mn huisarts afgewezen (wat achteraf een fout was, maar ik wou het lekker allemaal zelf oplossen, ik wist niet beter en was toen nog jong en dom :+ ).
Ik zag er het nut niet van in, totdat ik jaren later via een omweg bij de riagg (de toenmalige ggz) terecht kwam en tijdens een gesprek bijna flauwviel van wat er allemaal loskwam :@
Onderstreepte kan ik je afraden, ik heb dat zelf ook gedaan en herkende in bijna alles wel wat (behalve in borderline :P ).

En zie edit van mn vorige post :P
pi_151186179
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte herken ik maar al te best _O-
Ik ben jaaarenlang doorgegaan en had al een keer psychische hulp via mn huisarts afgewezen (wat achteraf een fout was, maar ik wou het lekker allemaal zelf oplossen, ik wist niet beter en was toen nog jong en dom :+ ).
Ik zag er het nut niet van in, totdat ik jaren later via een omweg bij de riagg (de toenmalige ggz) terecht kwam en tijdens een gesprek bijna flauwviel van wat er allemaal loskwam :@
Onderstreepte kan ik je afraden, ik heb dat zelf ook gedaan en herkende in bijna alles wel wat (behalve in borderline :P ).

En zie edit van mn vorige post :P
Ik heb ook een jaartje of 2 bij de riagg gelopen en vond er geen kut aan. Maar ik moest het wel afmaken/doen van mijn ouders, dus ik deed maar wat die mensen daar zeiden, maar eigenlijk ging het ene oor in en het andere oor uit.

Op dit moment leef ik met 2 gezichten. :+ Er is maar 1 bepaald iemand (een FOK!ker toevallig) die mn hele leven van af weet, en dat vind ik wel genoeg eigenlijk. ;( Maar hij kan niet veel voor me betekenen, vandaar dit topic.

Heb je ergens een post waar ik jouw geschiedenis kan lezen of is dat niet te doen? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 12:41:37 ]
pi_151186222
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb ook een jaartje of 2 bij de riagg gelopen en vond er geen kut aan. Maar ik moest het wel afmaken/doen van mijn ouders, dus ik deed maar wat die mensen daar zeiden, maar eigenlijk ging het ene oor in en het andere oor uit.

Op dit moment leef ik met 2 gezichten. :+ Er is maar 1 bepaald iemand (een FOK!ker toevallig) die er wel van weet, en dat vind ik wel genoeg eigenlijk. ;( Maar hij kan niet veel voor me betekenen, vandaar dit topic.

Heb je ergens een post waar ik jouw geschiedenis kan lezen of is dat niet te doen? :P
Ik heb meer dan 40k posts dus be my guest :+
Ik kan je wel een samenvatting geven, maar het is een lang verhaal waarvan ik grote delen me niet meer goed kan herinneren, maar je moet maar kijken wat je wilt :P
pi_151186229
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb meer dan 40k posts dus be my guest :+
Ik kan je wel een samenvatting geven, maar het is een lang verhaal waarvan ik grote delen me niet meer goed kan herinneren, maar je moet maar kijken wat je wilt :P
Als je daar behoefte aan/zin in hebt, hoeft niet natuurlijk.
pi_151186246
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als je daar behoefte aan/zin in hebt, hoeft niet natuurlijk.
Ik wil het wel doen hoor, ik zet het wel even in een spoiler, momentje :P
pi_151186257
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik wil het wel doen hoor, ik zet het wel even in een spoiler, momentje :P
^O^ Dan ga ik even verder met m'n huis schoonmaken. Heb de hele nacht niet kunnen slapen en schoonmaken helpt wel om fitter te zijn en ter afleiding. :+
pi_151186454
Lang verhaal kort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151186480
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

^O^ Dan ga ik even verder met m'n huis schoonmaken. Heb de hele nacht niet kunnen slapen en schoonmaken helpt wel om fitter te zijn en ter afleiding. :+
Ik ben al beziggeweest, zit nu in de pauze :P
pi_151186541
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
Lang verhaal kort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftig. :o Dan voel ik me best schuldig dat ik hier ben gaan posten. :@

Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?

Ik hoop dat het goedkomt uiteindelijk.
pi_151186964
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heftig. :o Dan voel ik me best schuldig dat ik hier ben gaan posten. :@

Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?

Ik hoop dat het goedkomt uiteindelijk.
Wat vetgedrukte betreft, de meesten die dit voor het eerst kenbaar maken, voelen zich schuldig en een beetje een zeikerd/aansteller, maar dat had ik vroeger ook. Toen ik op de PAAZ zat, voelde ik me behoorlijk schuldig (ik had het gevoel dat ik de plaats innam van iemand die het misschien wel harder nodig had dan ikzelf).
Ik "denk" dat het vrij normaal is je schuldig te voelen, maar dat kan je beter loslaten.
Jij hebt aangegeven depressief te zijn en depressie is een serieuze (en soms dodelijke) aandoening die serieus genomen dient te worden, dus ook jouw depressieve gevoelens dienen serieus genomen te worden, zowel door jouzelf als door anderen ;)
Niet jezelf wegcijferen, dat heb je nu wel lang genoeg gedaan en wsl hielp dat je niet verder (please correct me if I'm wrong :P )

Ja, ik heb zeker een lange weg achter de rug (ik ben nu 36 btw).
Gewoonlijk vertrekken mensen weer uit dit topic nadat hun klachten weer afgenomen zijn, maar ik ben zeg maar blijven plakken (ook om te laten zien dat als het mogelijk is voor iemand om na een kleine 20 jaar hardnekkige depressie alsnog eruit te klimmen).

Ik heb trouwens wel nog angstklachten. Vervelend, maar ik ben ermee bezig :)
pi_151190835
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat vetgedrukte betreft, de meesten die dit voor het eerst kenbaar maken, voelen zich schuldig en een beetje een zeikerd/aansteller, maar dat had ik vroeger ook. Toen ik op de PAAZ zat, voelde ik me behoorlijk schuldig (ik had het gevoel dat ik de plaats innam van iemand die het misschien wel harder nodig had dan ikzelf).
Ik "denk" dat het vrij normaal is je schuldig te voelen, maar dat kan je beter loslaten.
Jij hebt aangegeven depressief te zijn en depressie is een serieuze (en soms dodelijke) aandoening die serieus genomen dient te worden, dus ook jouw depressieve gevoelens dienen serieus genomen te worden, zowel door jouzelf als door anderen ;)
Niet jezelf wegcijferen, dat heb je nu wel lang genoeg gedaan en wsl hielp dat je niet verder (please correct me if I'm wrong :P )

Ja, ik heb zeker een lange weg achter de rug (ik ben nu 36 btw).
Gewoonlijk vertrekken mensen weer uit dit topic nadat hun klachten weer afgenomen zijn, maar ik ben zeg maar blijven plakken (ook om te laten zien dat als het mogelijk is voor iemand om na een kleine 20 jaar hardnekkige depressie alsnog eruit te klimmen).

Ik heb trouwens wel nog angstklachten. Vervelend, maar ik ben ermee bezig :)
Eens met hierboven :) Welkom dus, voor iedereen moet plek zijn.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151192952
Thanks voor de reacties. :)

Heb een afspraak gemaakt. Wel heel erg laat, 23 april pas. Dat komt omdat ik perse een vrouwelijke psycholoog wilde. Met een mannelijke kon ik zo as. donderdag heen, maar daar heb ik geen zin in. Voel me beter bij een vrouwelijke. :)

Tegen die tijd probeer ik me te focussen op de tentamens, misschien dat ik rustiger word nu er een oplossing in zicht is.
pi_151193191
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef Etsu het volgende:
Thanks voor de reacties. :)

Heb een afspraak gemaakt. Wel heel erg laat, 23 april pas. Dat komt omdat ik perse een vrouwelijke psycholoog wilde. Met een mannelijke kon ik zo as. donderdag heen, maar daar heb ik geen zin in. Voel me beter bij een vrouwelijke. :)

Tegen die tijd probeer ik me te focussen op de tentamens, misschien dat ik rustiger word nu er een oplossing in zicht is.
Ik neem aan dat dit een reden heeft?
Ikzelf heb prima ervaringen met mannelijke hulpverleners :)

Succes! :)
pi_151193220
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit een reden heeft?
Ikzelf heb prima ervaringen met mannelijke hulpverleners :)

Succes! :)
Ongetwijfeld zullen ze ook goed zijn, maar ik voel me er beter bij om zulke dingen inhoudelijk met een onbekende vrouw te bespreken dan met een onbekende man.
pi_151193455
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zullen ze ook goed zijn, maar ik voel me er beter bij om zulke dingen inhoudelijk met een onbekende vrouw te bespreken dan met een onbekende man.
Dan moet je ook daarvoor gaan idd :)
pi_151202601
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:21 schreef Etsu het volgende:
-knip-
Tering.
pi_151202887
quote:
9s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:32 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Tering.
Wat?
pi_151203351
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat?
Niet in de negatieve zin bedoeld, dat jij je op welke manier dan ook aanstelt.
pi_151203442
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:46 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Niet in de negatieve zin bedoeld, dat jij je op welke manier dan ook aanstelt.
Ah, ik heb alles verteld ook idd.

Ga nou maar weer terug naar ONZ, kuttroll.
pi_151203521
Ik zal eens een kleine ego-update geven.

Ben inmiddels volledig van mijn tweede AD af (sertraline). Een middel wat echt niks goeds voor me deed. Zorgde ervoor dat de kleine stapjes die ik vooruit had genomen weer compleet weggevaagd werden. Lag weer veel in bed/op de bank, deed geen klap meer, wilde ook niks meer doen en voelde me daar absoluut ook niet schuldig om. Had bv met het UWV de afspraak dat ik vrijwilligerswerk zou regelen maar je snapt het wel, daar kwam niks van en het was ook wel goed. Het enige wat ik nog deed was 1 maal in de week naar het buurthuis om daar met een aantal dames te haken. Beleefde er niet veel plezier aan, maar bleef het plichtmatig wel doen.
Zit nu een maandje/anderhalve maand aan de cymbalta en het gaat een stukje beter. Heb weer energie, doe weer wat dingen, krijg weer wat regelmaat, krijg ook weer wat plezier in de dingen die ik doe (bv eten koken, haken, kleuren). Pak kleine dingetjes in huis weer op (mbt de schoonmaak), ga behalve naar het haakclubje ook naar een sjoelclub en heb inmiddels een klein vrijwilligersbaantje binnen. Niet voor het aantal uur dat het UWV graag zou willen, maar ik ben al blij dat ik wat heb en dat ik het tot nu toe vol hou. Het evenwicht blijft erg wankel, de ene dag gaat alles beter dan de andere, merk ook dat het weer veel invloed heeft. Al met al gematigd positief dus :D
pi_151203826
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:50 schreef kvd het volgende:
Ik zal eens een kleine ego-update geven.

Ben inmiddels volledig van mijn tweede AD af (sertraline). Een middel wat echt niks goeds voor me deed. Zorgde ervoor dat de kleine stapjes die ik vooruit had genomen weer compleet weggevaagd werden. Lag weer veel in bed/op de bank, deed geen klap meer, wilde ook niks meer doen en voelde me daar absoluut ook niet schuldig om. Had bv met het UWV de afspraak dat ik vrijwilligerswerk zou regelen maar je snapt het wel, daar kwam niks van en het was ook wel goed. Het enige wat ik nog deed was 1 maal in de week naar het buurthuis om daar met een aantal dames te haken. Beleefde er niet veel plezier aan, maar bleef het plichtmatig wel doen.
Zit nu een maandje/anderhalve maand aan de cymbalta en het gaat een stukje beter. Heb weer energie, doe weer wat dingen, krijg weer wat regelmaat, krijg ook weer wat plezier in de dingen die ik doe (bv eten koken, haken, kleuren). Pak kleine dingetjes in huis weer op (mbt de schoonmaak), ga behalve naar het haakclubje ook naar een sjoelclub en heb inmiddels een klein vrijwilligersbaantje binnen. Niet voor het aantal uur dat het UWV graag zou willen, maar ik ben al blij dat ik wat heb en dat ik het tot nu toe vol hou. Het evenwicht blijft erg wankel, de ene dag gaat alles beter dan de andere, merk ook dat het weer veel invloed heeft. Al met al gematigd positief dus :D
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je voor een potje sjoelen kunnen uitnodigen (ik heb thuis 2 sjoelbakken staan :P )
pi_151204143
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je voor een potje sjoelen kunnen uitnodigen (ik heb thuis 2 sjoelbakken staan :P )
Jaloerssss
Ik ben niet goed hoor, sta onderaan de lijst hahaha. Is ook geen officiële club, gewoon via een buurthuis. Maar we gieren het hele buurthuis bij elkaar van het lachen en daar gaat het om. En we sparen allemaal om aan het eind van het jaar met elkaar een hapje te gaan eten, gewoon een beetje gezelligheid en aanspraak dus. Zowel de sjoel als haakclub bestaan grotendeels uit dezelfde dames, wat ik wel erg prettig vind. Ontzettend veel prikkels tijdens de clubjes, dus dat is nog wel eens lastig (stukje ASS). Maar ze weten ook van mijn depressie en merken al of het beter of slechter met me gaat, vragen er ook om. Laten blijken dat ze het goed vinden dar er ben en dat ze het leuk vinden dat ik er ben (wat mijn twijfelende, onzekere persoontje toch wel heel prettig vindt).
pi_151204472
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:04 schreef kvd het volgende:

[..]

Jaloerssss
Ik ben niet goed hoor, sta onderaan de lijst hahaha. Is ook geen officiële club, gewoon via een buurthuis. Maar we gieren het hele buurthuis bij elkaar van het lachen en daar gaat het om. En we sparen allemaal om aan het eind van het jaar met elkaar een hapje te gaan eten, gewoon een beetje gezelligheid en aanspraak dus. Zowel de sjoel als haakclub bestaan grotendeels uit dezelfde dames, wat ik wel erg prettig vind. Ontzettend veel prikkels tijdens de clubjes, dus dat is nog wel eens lastig (stukje ASS). Maar ze weten ook van mijn depressie en merken al of het beter of slechter met me gaat, vragen er ook om. Laten blijken dat ze het goed vinden dar er ben en dat ze het leuk vinden dat ik er ben (wat mijn twijfelende, onzekere persoontje toch wel heel prettig vindt).
t zijn wel 2 takke-bakken hoor _O- :P
Ik heb ze al lang niet meer onder het stof vandaan gehaald, was eigenlijk een beetje vergeten dat ik ze had :@

Maar mocht je ooit een keertje zaanse schans doen oid, kun je me dat gerust laten weten, kunnen we een potje gaan sjoelen (laat ik je wel winnen :@ :P )
  maandag 30 maart 2015 @ 21:54:57 #133
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_151206401
Heeft iemand hier ook dat als je je minder voelt dat je je dan overal aan gaat ergeren? Collega's die te hard lachen, computer die langzaam is, tegenwind op de fiets...ik erger me nu echt overal aan, irritatie leidt bij mij tot stress, stress weer tot een dip, etc etc vicieuze cirkel...zo vermoeiend.

/end rant
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_151207056
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:54 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand hier ook dat als je je minder voelt dat je je dan overal aan gaat ergeren? Collega's die te hard lachen, computer die langzaam is, tegenwind op de fiets...ik erger me nu echt overal aan, irritatie leidt bij mij tot stress, stress weer tot een dip, etc etc vicieuze cirkel...zo vermoeiend.

/end rant
Ja. Tot op zekere hoogte is het in te dammen, maar op het moment dat de bom zeg maar -echt- op barsten staat, dan kan ik maar beter iedereen de deur uit sturen :P

Je kunt het ook leren beheersen, je ergeren aan iemand of iets zegt iets over jezelf (gewoonlijk iets wat je niet goed kunt hebben), tis wel een idee daar eens een keertje goed over na te gaan denken :)
  maandag 30 maart 2015 @ 22:11:14 #135
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_151207179
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja. Tot op zekere hoogte is het in te dammen, maar op het moment dat de bom zeg maar -echt- op barsten staat, dan kan ik maar beter iedereen de deur uit sturen :P

Je kunt het ook leren beheersen, je ergeren aan iemand of iets zegt iets over jezelf (gewoonlijk iets wat je niet goed kunt hebben), tis wel een idee daar eens een keertje goed over na te gaan denken :)
Het zijn op het moment vooral mijn collega's. Ik heb een autisme stoornis en alle afleiding op mijn werk is op het moment erg vermoeiend wat bij mij omslaat in negativiteit.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_151207347
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef teirnon het volgende:

[..]

Het zijn op het moment vooral mijn collega's. Ik heb een autisme stoornis en alle afleiding op mijn werk is op het moment erg vermoeiend wat bij mij omslaat in negativiteit.
Op het moment of is dat eigenlijk altijd al zo?

Edit: Heb zelf trouwens ook autisme dus ik ben wel enigszins bekend met de materie :P

Edit2: Kun je eventueel een voorbeeld geven?
  maandag 30 maart 2015 @ 22:19:14 #137
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_151207486
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op het moment of is dat eigenlijk altijd al zo?

Edit: Heb zelf trouwens ook autisme dus ik ben wel enigszins bekend met de materie :P
Vaak wel zo maar nu kan ik het minder hebben omdat het nu wat minder met me gaat. Als het beter gaat kan ik er ook beter mee omgaan of kan ik het beter naast me neerzetten. Nu ga ik op elk klein dingetje letten of blijft alles in mijn hoofd rondhangen.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_151207548
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:19 schreef teirnon het volgende:

[..]

Vaak wel zo maar nu kan ik het minder hebben omdat het nu wat minder met me gaat. Als het beter gaat kan ik er ook beter mee omgaan of kan ik het beter naast me neerzetten. Nu ga ik op elk klein dingetje letten of blijft alles in mijn hoofd rondhangen.
Bij mij komt dat gewoonlijk niet door hun gekwebbel zelf, maar door iets anders wat buiten die collega's met mij omgaat (ik zie het als een symptoom van bijvoorbeeld oververmoeidheid oid)
Truuk is om te vinden/ontdekken wat het is.

Sowieso is dingen zoals gesprekken/geroezemoes filteren lastig te doen voor mij, dus word ik ermee geconfronteerd terwijl ik er eigenlijk geen zin in heb
pi_151207674
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

t zijn wel 2 takke-bakken hoor _O- :P
Ik heb ze al lang niet meer onder het stof vandaan gehaald, was eigenlijk een beetje vergeten dat ik ze had :@

Maar mocht je ooit een keertje zaanse schans doen oid, kun je me dat gerust laten weten, kunnen we een potje gaan sjoelen (laat ik je wel winnen :@ :P )
Leuk!
  maandag 30 maart 2015 @ 22:30:13 #140
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_151207922
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij komt dat gewoonlijk niet door hun gekwebbel zelf, maar door iets anders wat buiten die collega's met mij omgaat (ik zie het als een symptoom van bijvoorbeeld oververmoeidheid oid)
Truuk is om te vinden/ontdekken wat het is.

Sowieso is dingen zoals gesprekken/geroezemoes filteren lastig te doen voor mij, dus word ik ermee geconfronteerd terwijl ik er eigenlijk geen zin in heb
Ja dat klopt, het ligt inderdaad niet aan de collega's zelf want dat zijn op zich heel geschikte mensen, maar aan oververmoeidheid/dip/wat je het ook wil noemen. Alleen door die irritatie raak ik nog vermoeider/kwader (wat ik dan op mezelf ga richten, boosheid/verdrietigheid naar mezelf). Vaak gaat zo'n periode wel weer over maar de laatste tijd komen ze wel snel na elkaar. Ik zou er eigenlijk eens met mijn begeleiders moeten spreken maar ik vind het altijd moeilijk om aan te geven dat ik hulp nodig heb.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_151208036
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef teirnon het volgende:

[..]

Ja dat klopt, het ligt inderdaad niet aan de collega's zelf want dat zijn op zich heel geschikte mensen, maar aan oververmoeidheid/dip/wat je het ook wil noemen. Alleen door die irritatie raak ik nog vermoeider/kwader (wat ik dan op mezelf ga richten, boosheid/verdrietigheid naar mezelf). Vaak gaat zo'n periode wel weer over maar de laatste tijd komen ze wel snel na elkaar.
Denk dat je hier al dicht bij de waarheid zit :)
quote:
Ik zou er eigenlijk eens met mijn begeleiders moeten spreken maar ik vind het altijd moeilijk om aan te geven dat ik hulp nodig heb.
Dat vinden wel meer mensen, daar sta je echt niet alleen in. Je zou het ook kunnen zien als "om advies vragen en hun deskundigheid op de proef stellen", vinden ze vast leuk, en jij kan weer verder met je leven :P
pi_151252948
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:50 schreef kvd het volgende:
Ik zal eens een kleine ego-update geven.

Ben inmiddels volledig van mijn tweede AD af (sertraline). Een middel wat echt niks goeds voor me deed. Zorgde ervoor dat de kleine stapjes die ik vooruit had genomen weer compleet weggevaagd werden. Lag weer veel in bed/op de bank, deed geen klap meer, wilde ook niks meer doen en voelde me daar absoluut ook niet schuldig om. Had bv met het UWV de afspraak dat ik vrijwilligerswerk zou regelen maar je snapt het wel, daar kwam niks van en het was ook wel goed. Het enige wat ik nog deed was 1 maal in de week naar het buurthuis om daar met een aantal dames te haken. Beleefde er niet veel plezier aan, maar bleef het plichtmatig wel doen.
Zit nu een maandje/anderhalve maand aan de cymbalta en het gaat een stukje beter. Heb weer energie, doe weer wat dingen, krijg weer wat regelmaat, krijg ook weer wat plezier in de dingen die ik doe (bv eten koken, haken, kleuren). Pak kleine dingetjes in huis weer op (mbt de schoonmaak), ga behalve naar het haakclubje ook naar een sjoelclub en heb inmiddels een klein vrijwilligersbaantje binnen. Niet voor het aantal uur dat het UWV graag zou willen, maar ik ben al blij dat ik wat heb en dat ik het tot nu toe vol hou. Het evenwicht blijft erg wankel, de ene dag gaat alles beter dan de andere, merk ook dat het weer veel invloed heeft. Al met al gematigd positief dus :D
Dit klinkt toch wel een stuk beter. Je mag echt wel trots op jezelf zijn dat je weer je leven op de rails aan het krijgen bent. En misschien is het nog niet perfect, maar het is wel wat in jouw vermogen nu ligt en daar werk je hard voor. Wat wil je meer van jezelf verwachten. Misschien ben jij gematigd positief, ik ben heel trots op je en blij voor je :*

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:54 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand hier ook dat als je je minder voelt dat je je dan overal aan gaat ergeren? Collega's die te hard lachen, computer die langzaam is, tegenwind op de fiets...ik erger me nu echt overal aan, irritatie leidt bij mij tot stress, stress weer tot een dip, etc etc vicieuze cirkel...zo vermoeiend.

/end rant
Dit herken ik wel inderdaad. Alleen als je dit signaal nu bij jezelf herkent, kun je toch ingrijpen? Het erover hebben met anderen, eventueel proberen je gedachten meer in een positieve richting sturen, kijken of je dagplanning voor jou goed is, et cetera?
Ik hoop dat je uit die cirkel kan stappen!

_____________

Ego en een beetje lang, sorry:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gelukkig wel weer in mijn hoofd de ruimte om wat meer te posten en lezen :)

Edit: Update: ze hebben me aangenomen... (wie snapt er nou zoiets)

[ Bericht 0% gewijzigd door ChildoftheStars op 01-04-2015 16:59:27 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 1 april 2015 @ 18:51:28 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151270838
Ben je er blij mee?
  woensdag 1 april 2015 @ 19:26:19 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151272126
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:54 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand hier ook dat als je je minder voelt dat je je dan overal aan gaat ergeren? Collega's die te hard lachen, computer die langzaam is, tegenwind op de fiets...ik erger me nu echt overal aan, irritatie leidt bij mij tot stress, stress weer tot een dip, etc etc vicieuze cirkel...zo vermoeiend.

/end rant
Yup, maar ik heb dat ook in goede buien (al is t wel extremer als ik me slechter voel)

Ik erger me sowieso snel aan mensen en dingen en geluiden en alles :')
pi_151280446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ben je er blij mee?
Zeker weten, het is een mooie stageplek en ze betalen niet verkeerd. Ik krijg vanaf het begin een lijst eigen cliënten waarmee ik moet werken. Alleen ik ben bang dat het weer mis gaat, zoals bij mijn vorige opleiding (toen ben ik bijna anderhalf jaar uit de running geweest). Ik ben doodsbang om te gaan falen, dat ik het eigenlijk niet kan. Dus tja...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151280470
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup, maar ik heb dat ook in goede buien (al is t wel extremer als ik me slechter voel)

Ik erger me sowieso snel aan mensen en dingen en geluiden en alles :')
Naja... ben je verplicht om blij te zijn met drukte e.d. dan?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 22:58:10 #147
319979 Fok-it
All is well
pi_151280518
Hallo, ik heb hier al in het verleden wat dingen gepost, ga er niet vanuit dat mensen mijn verhaal kennen, hoeft ook niet :) Wilde gewoon even mijn ding kwijt

Dat bericht was een aantal jaar terug en ik ben nu inmiddels 25 en ik heb het idee dat het gewoon allemaal nog precies hetzelfde is. Een puinzooi voor iemand van mijn leeftijd. Ik kom geen stap verder, maak verkeerde keuzes en ik blijf wel tegen mezelf zeggen dat er een keerpunt komt maar als ik eerlijk naar mezelf kijk zie ik dat punt ook niet meer. Al lang niet meer.

De enige stap die ik afgelopen jaar heb gemaakt is het maken van een aantal vrienden, wat ik erg belangrijk vind, maar. als dat alles is..? Ik hoor zoveel meer te hebben, en het zit er niet aan te komen.
Bijkomend probleem is dat ik nog teveel terugkijk op mijn verleden. Ik probeer telkens maar weer vooruit te kijken maar op de een of andere manier lukt het me gewoon niet de dingen te laten zoals ze zijn gelopen. Ik blijf maar vergelijken met anderen, die het beter hebben, succesvoller zijn in het leven. En logisch. Ga maar na:

Geen werk
Geen geld
Nog thuiswonend
Depressief
Wel een studie, maar de zoveelste die gaat stuklopen.

Er zit gewoon totaal geen toekomst in. Ik kan toch niet hopen dat er ooit eens over 10 jaar wel een keerpunt komt? Dan ben je midden 30, nou woeheoe. Iedereen om je heen al een prima leven achter de rug en jij begint er pas net aan. Je jeugd, je beoogde studententijd. Allemaal niet gehad. Herinneringen die je zo graag had willen hebben maar die er niet zijn. Niet komen.

Ik werd altijd geprezen om m`n doorzettingsvermogen. Ondanks dat ik jaren terug ook een keer op het station heb gestaan omdat ik het niet meer wist, maar verder altijd doorzettingsvermogen gehad om door te gaan.

Maar nu? Nu weet ik het even niet meer, de angst voor de dood heeft er altijd voor gezorgd dat ik mezelf staande wist te houden in het hier en nu, maar ik zou niet weten waarom ik het nog jaren zou moeten volhouden.

Ik kan niet meer.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 1 april 2015 @ 22:59:02 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151280542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... ben je verplicht om blij te zijn met drukte e.d. dan?
Hoeft niet, maar dat is een tweede.
Ik kan me echt aan alles storen, dat iemand met een oen klikt, DAT er kinderen over de gang rennen maar ook gewoon de manier waarop iemand ademt, hoe iemand kijkt of loopt.

Dingen waar sommige mensen niets aan kunnen doen keur ik ze op en beïnvloed mijn gedrag en stemming.
Niet helemaal netjes natuurlijk. (Of fijn voor mezelf)
pi_151280748
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar dat is een tweede.
Ik kan me echt aan alles storen, dat iemand met een oen klikt, DAT er kinderen over de gang rennen maar ook gewoon de manier waarop iemand ademt, hoe iemand kijkt of loopt.

Dingen waar sommige mensen niets aan kunnen doen keur ik ze op en beïnvloed mijn gedrag en stemming.
Niet helemaal netjes natuurlijk. (Of fijn voor mezelf)
Op die manier zit het jezelf in de weg lijkt het me? Dan is het inderdaad minder. Ik had je vorige bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry. Ik dacht dat je bedoelde dat je gewoon niet zo'n mensenmens was. Hoe ga je hiermee om? Het lijkt me best moeilijk...

(overignes of het netjes is doet er weinig toe, het gaat erom wat het met jou doet... Die laatste zin heb je, wat mij betreft, met prioriteit verkeerd om gezet)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151280842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Hallo, ik heb hier al in het verleden wat dingen gepost, ga er niet vanuit dat mensen mijn verhaal kennen, hoeft ook niet :) Wilde gewoon even mijn ding kwijt

Dat bericht was een aantal jaar terug en ik ben nu inmiddels 25 en ik heb het idee dat het gewoon allemaal nog precies hetzelfde is. Een puinzooi voor iemand van mijn leeftijd. Ik kom geen stap verder, maak verkeerde keuzes en ik blijf wel tegen mezelf zeggen dat er een keerpunt komt maar als ik eerlijk naar mezelf kijk zie ik dat punt ook niet meer. Al lang niet meer.

De enige stap die ik afgelopen jaar heb gemaakt is het maken van een aantal vrienden, wat ik erg belangrijk vind, maar. als dat alles is..? Ik hoor zoveel meer te hebben, en het zit er niet aan te komen.
Bijkomend probleem is dat ik nog teveel terugkijk op mijn verleden. Ik probeer telkens maar weer vooruit te kijken maar op de een of andere manier lukt het me gewoon niet de dingen te laten zoals ze zijn gelopen. Ik blijf maar vergelijken met anderen, die het beter hebben, succesvoller zijn in het leven. En logisch. Ga maar na:

Geen werk
Geen geld
Nog thuiswonend
Depressief
Wel een studie, maar de zoveelste die gaat stuklopen.

Er zit gewoon totaal geen toekomst in. Ik kan toch niet hopen dat er ooit eens over 10 jaar wel een keerpunt komt? Dan ben je midden 30, nou woeheoe. Iedereen om je heen al een prima leven achter de rug en jij begint er pas net aan. Je jeugd, je beoogde studententijd. Allemaal niet gehad. Herinneringen die je zo graag had willen hebben maar die er niet zijn. Niet komen.

Ik werd altijd geprezen om m`n doorzettingsvermogen. Ondanks dat ik jaren terug ook een keer op het station heb gestaan omdat ik het niet meer wist, maar verder altijd doorzettingsvermogen gehad om door te gaan.

Maar nu? Nu weet ik het even niet meer, de angst voor de dood heeft er altijd voor gezorgd dat ik mezelf staande wist te houden in het hier en nu, maar ik zou niet weten waarom ik het nog jaren zou moeten volhouden.

Ik kan niet meer.
Dit klinkt wel super naar :S...Heb je hulp om hier een beetje uit te komen? Het lijkt me ontzettend lastig als je telkens in je eentje tegen dezelfde patronen aan moet lopen. Je hebt die niet voor niets ontwikkeld en er is een reden waarom je telkens op het verleden moet terug kijken...

En is het zo dat je niet genoeg in je leven hebt, en te oppervlakkige vrienschappen, of dat je meer vraagt dan nu misschien in je vermogen ligt?

Heel veel sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 1 april 2015 @ 23:10:23 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151280910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Op die manier zit het jezelf in de weg lijkt het me? Dan is het inderdaad minder. Ik had je vorige bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry. Ik dacht dat je bedoelde dat je gewoon niet zo'n mensenmens was. Hoe ga je hiermee om? Het lijkt me best moeilijk...
Ben ook geen mensen mens hoor ;) dit is ook 1 van de redenen waarom ik met weinig mensen klik, ik vind ze irritant. (Niet de enige reden hoor)

Tja gewoon accepteren, negeren, er vanaf sluiten. Proberen te realiseren dat het mijn probleem is en ik die niet (altijd) kan neerleggen bij de betreffende persoon
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 23:11:58 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_151280966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dit klinkt wel super naar :S...Heb je hulp om hier een beetje uit te komen? Het lijkt me ontzettend lastig als je telkens in je eentje tegen dezelfde patronen aan moet lopen. Je hebt die niet voor niets ontwikkeld en er is een reden waarom je telkens op het verleden moet terug kijken...

En is het zo dat je niet genoeg in je leven hebt, en te oppervlakkige vrienschappen, of dat je meer vraagt dan nu misschien in je vermogen ligt?

Heel veel sterkte :*
Heb al jaren hulp van psychologen. En diegene die ik nu heb helpt gelukkig wel op andere vlakken. Ik dacht dat ik er ook al uit aan het krabbelen was, maar dat is denk ik ook gewoon verdrukking geweest van mezelf. Ik ben er voorlopig nog helemaal niet uit.

Vriendschappen zijn niet te oppervlakkig hoor, die koester ik ook wel erg en hebben me in ieder geval nog wel een klein beetje steun gegeven. Ik heb alleen behoefte aan meer dan dat ik nu heb
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 1 april 2015 @ 23:14:14 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151281033
Zit je niet te veel thuis? Doordat je depri en werkloos bent en nog thuis woont dus ook niet veel hoeft te doen?

Waarom werk je bv niet?
pi_151281092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben ook geen mensen mens hoor ;) dit is ook 1 van de redenen waarom ik met weinig mensen klik, ik vind ze irritant. (Niet de enige reden hoor)

Tja gewoon accepteren, negeren, er vanaf sluiten. Proberen te realiseren dat het mijn probleem is en ik die niet (altijd) kan neerleggen bij de betreffende persoon
Klinkt op zich logisch inderdaad
Ach... Gelukkig mag je zelf bepalen in welke maten je met mensen te maken hebt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Heb al jaren hulp van psychologen. En diegene die ik nu heb helpt gelukkig wel op andere vlakken. Ik dacht dat ik er ook al uit aan het krabbelen was, maar dat is denk ik ook gewoon verdrukking geweest van mezelf. Ik ben er voorlopig nog helemaal niet uit.

Vriendschappen zijn niet te oppervlakkig hoor, die koester ik ook wel erg en hebben me in ieder geval nog wel een klein beetje steun gegeven. Ik heb alleen behoefte aan meer dan dat ik nu heb
Gelukkig hebt de psych wel op bepaalde vlakken. Problemen hangen vaak samen, dus ik hoop dat dit ook daarop invloed gaat hebben. En wat je verdrukt komt altijd extra hard terug, ik hoop dat je in rustiger vaarwateren komt.

Gelukkig zijn je vriendschappen wel goed. Kun je dat laatste ook met hen of je hulpverleners bespreken? Meer vriendschappen krijgen is in principe te sturen (door bij clubjes te gaan e.d.).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 23:17:08 #155
319979 Fok-it
All is well
pi_151281115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:14 schreef Cue_ het volgende:
Zit je niet te veel thuis? Doordat je depri en werkloos bent en nog thuis woont dus ook niet veel hoeft te doen?

Waarom werk je bv niet?
Ik werk niet omdat er geen werk is.
Solliciteer wel hoor. Ga er af en toe ook wel uit hoor, sporten, of bioscoopje pakken, of naar vrienden als het kan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151281155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik werk niet omdat er geen werk is.
Solliciteer wel hoor. Ga er af en toe ook wel uit hoor, sporten, of bioscoopje pakken, of naar vrienden als het kan.
Hmmm... en (om)scholing? Een studie doen oid?

Gelukkig kom je wel buiten de deur, dat is denk ik wel belangrijk :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 23:19:01 #157
319979 Fok-it
All is well
pi_151281174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt op zich logisch inderdaad
Ach... Gelukkig mag je zelf bepalen in welke maten je met mensen te maken hebt ;)

[..]

Gelukkig hebt de psych wel op bepaalde vlakken. Problemen hangen vaak samen, dus ik hoop dat dit ook daarop invloed gaat hebben. En wat je verdrukt komt altijd extra hard terug, ik hoop dat je in rustiger vaarwateren komt.

Gelukkig zijn je vriendschappen wel goed. Kun je dat laatste ook met hen of je hulpverleners bespreken? Meer vriendschappen krijgen is in principe te sturen (door bij clubjes te gaan e.d.).
Zou opzich wel kunnen ja. Maar ik denk niet dat vrienden probleem nummer 1 is. Denk dat de vicieuze cirkel waar ik nu al jaren in zit qua werk/studie etc etc de grootste oorzaak is waardoor ik steeds ook terugval in depressie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 23:21:34 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_151281244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hmmm... en (om)scholing? Een studie doen oid?

Gelukkig kom je wel buiten de deur, dat is denk ik wel belangrijk :)
Ja, dat is dus het probleem. Laatste studie die ik heb gedaan was hbo Communicatie. Daar moest ik mee stoppen vanwege te weinig studiepunten. Toen lang niks gedaan en gekozen voor Dierverzorging. Door omstandigheden moest ik de studie noodgedwongen thuis doen, en hoewel het een richting is die wel wat voor mij is zit er ook qua baanmogelijkheden totaal geen toekomst in.

Ik ben me nu ook aan het oriënteren waar wel werk in is en daar op aan het solliciteren. En misschien me ook daar in om te scholen. Iets wat qua interesses minder is, maar ik heb gewoon een vaste baan nodig.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 1 april 2015 @ 23:24:23 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_151281308
En alles is om te draaien, het komt `ooit'' goed. ze komen allemaal voorbij. maar als je al 25 jaar een veel te moeilijk leven hebt, dan is dat geloof op een gegeven moment ook gewoon weg. Niet dat ik dat wil. Maar het gebeurt gewoon
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151284046
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ah, ik heb alles verteld ook idd.

Ga nou maar weer terug naar ONZ, kuttroll.
Vind het juist heel erg voor je, en raakte mij ergens. Vandaar een kort niet negatief bedoeld antwoord. Sprakeloos ergens, en had raakvlakken vanuit het verleden.

En de ene keer ben ik absoluut niet serieus en de andere keer weer degelijk wel. Doet er verder niet aan toe wat ik hier op FOK! mee bezig houd, en/of er een dubbele waarde aanhangt, van die aanwezigheid.
pi_151285256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:24 schreef Fok-it het volgende:
En alles is om te draaien, het komt `ooit'' goed. ze komen allemaal voorbij. maar als je al 25 jaar een veel te moeilijk leven hebt, dan is dat geloof op een gegeven moment ook gewoon weg. Niet dat ik dat wil. Maar het gebeurt gewoon
Toen ik 25 was had ik ook geen werk, geen afgemaakte studie en weinig vrienden. Nu ben ik 44, heb vrienden, een baan, een partner. Helaas kan ik nog steeds depressief worden, dat staat los van het wel of niet succes hebben, dat komt uit mn verleden. Maar met therapie en de anti depressiva red ik me best goed. Ik probeer tegenwoordig met kleine dingen gelukkig te zijn.

Dit even ter voorbeeld, probeer een weg te vinden die voor jou werkt. Vrienden zijn echt heel belangrijk, belangrijker dan succes of veel geld.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151287602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 01:42 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

En de ene keer ben ik absoluut niet serieus en de andere keer weer degelijk wel. Doet er verder niet aan toe wat ik hier op FOK! mee bezig houd, en/of er een dubbele waarde aanhangt, van die aanwezigheid.
liever dat je hier wat minder onserieus bent, schept alleen maar verwarring enzo :{
  donderdag 2 april 2015 @ 10:50:52 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151287770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

liever dat je hier wat minder onserieus bent, schept alleen maar verwarring enzo :{
liever geen dubbele ontkenningen te gebruiken, schept alleen maar verwarring enzo ;)
pi_151287813
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

liever geen dubbele ontkenningen te gebruiken, schept alleen maar verwarring enzo ;)
Er is een verschil met meer wel serieus zijn en minder niet serieus zijn en -dat- verschil vind ik in deze wel degelijk significant.
  donderdag 2 april 2015 @ 11:08:21 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151288190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

Er is een verschil met meer wel serieus zijn en minder niet serieus zijn en -dat- verschil vind ik in deze wel degelijk significant.
minder onserieus = meer serieus
pi_151288282
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

minder onserieus = meer serieus
-Wiskundig- gezien wel ja, maar jij begrijpt het verschil tussen minder onserieus posten en meer serieus posten blijkbaar niet. Tsja.
pi_151288571
Angsten gelokaliseerd: bang onderspit te delven.
pi_151288878
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Angsten gelokaliseerd: bang onderspit te delven.
Ik weet niet of ze daar een pilletje voor hebben, moet je maar even met je hulpverlener(s) bespreken :P
pi_151289217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 01:42 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Vind het juist heel erg voor je, en raakte mij ergens. Vandaar een kort niet negatief bedoeld antwoord. Sprakeloos ergens, en had raakvlakken vanuit het verleden.

En de ene keer ben ik absoluut niet serieus en de andere keer weer degelijk wel. Doet er verder niet aan toe wat ik hier op FOK! mee bezig houd, en/of er een dubbele waarde aanhangt, van die aanwezigheid.
Die tweede reactie was juist meer denigrerend.
Zijn verhaal lezende zie ik een hopeloos iemand, totaal alleen, ontkennend en die nog veel te verhapstukken heeft.

Succes Etsu.
pi_151293444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

liever dat je hier wat minder onserieus bent, schept alleen maar verwarring enzo :{
Desinformatie, probeer het er maar uit te filteren.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:47 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Die tweede reactie was juist meer denigrerend.
Zijn verhaal lezende zie ik een hopeloos iemand, totaal alleen, ontkennend en die nog veel te verhapstukken heeft.

Succes Etsu.
Ga lekker terug naar de FB, relschoppertje.
pi_151293726
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:03 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Desinformatie, probeer het er maar uit te filteren.

[..]

Ga lekker terug naar de FB, relschoppertje.
Horen wie het zegt.
pi_151293960
Vort, opzouten met dat gekut allemaal.
Ja doei.
  donderdag 2 april 2015 @ 14:59:00 #173
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_151295504
Don't feed the trolls jongens...

OT: ik kan de laatste tijd best fatsoenlijk met mijn angst en depressie dealen. Hopelijk dat zich het zo voortzet.

En sterkte aan hen die hier recentelijk voor het eerst hun verhaal hebben gepost.
Bij mij begint het nu pas (35+) wat beter te gaan met ups en downs. Ik worstel al sinds mijn 17e met depressie and the likes. Soms kost het wat tijd dus geef jezelf absoluut de tijd beter te worden. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_151298486
Nou al 2x op date geweest. Derde komt eraan! Geen last van paniek of angstaanvallen gehad!! Top! :-).
pi_151298541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:40 schreef RBWO het volgende:
Nou al 2x op date geweest. Derde komt eraan! Geen last van paniek of angstaanvallen gehad!! Top! :-).
Super nice!
En waarom paniek, je bent een tof persoon, dus zulke dingen komen goed ;) Alleen maar terecht dat je geen paniek hebt gehad
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 april 2015 @ 16:53:58 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_151298893
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:59 schreef Detroit het volgende:
Don't feed the trolls jongens...

OT: ik kan de laatste tijd best fatsoenlijk met mijn angst en depressie dealen. Hopelijk dat zich het zo voortzet.

En sterkte aan hen die hier recentelijk voor het eerst hun verhaal hebben gepost.
Bij mij begint het nu pas (35+) wat beter te gaan met ups en downs. Ik worstel al sinds mijn 17e met depressie and the likes. Soms kost het wat tijd dus geef jezelf absoluut de tijd beter te worden. :).
En hoe heb jij je door momenten heen geworsteld dat je geen moeite meer wilde doen om nog een jaar te hopen dat het tij keert?

Bedankt voor reacties trouwens vannacht :) niet dat m'n mood verbetert is maar advies is altijd goed om te horen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 april 2015 @ 17:15:29 #177
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_151299496
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En hoe heb jij je door momenten heen geworsteld dat je geen moeite meer wilde doen om nog een jaar te hopen dat het tij keert?

Bedankt voor reacties trouwens vannacht :) niet dat m'n mood verbetert is maar advies is altijd goed om te horen
Nou ja. Ik heb het geluk gehad dat de anti-depressiva de allerergste kantjes er wat betreft de depressie en angst vanaf haalde. Op bepaalde momenten was de hoop dat het misschien beter zou worden hetgeen dat mij er doorheen hielp. Op een rare manier heb ik mij door de maanden heengesleept waarin ik er totaal geen zin meer in had. Dingen als sport, muziek hielpen een beetje als bliksemafleider, daar kon ik wel wat van de wanhoop in kwijt.
Achteraf gezien snap ik eigenlijk niet dat ik het zo lang volgehouden heb. ;).

Het is een taaie situatie waar je nu in zit, en ik hoop dat je door hier te posten een mogelijkheid ziet door te blijven gaan ondanks de wanhoop die je nu vast voelt. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 april 2015 @ 17:22:13 #178
319979 Fok-it
All is well
pi_151299679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:15 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nou ja. Ik heb het geluk gehad dat de anti-depressiva de allerergste kantjes er wat betreft de depressie en angst vanaf haalde. Op bepaalde momenten was de hoop dat het misschien beter zou worden hetgeen dat mij er doorheen hielp. Op een rare manier heb ik mij door de maanden heengesleept waarin ik er totaal geen zin meer in had. Dingen als sport, muziek hielpen een beetje als bliksemafleider, daar kon ik wel wat van de wanhoop in kwijt.
Achteraf gezien snap ik eigenlijk niet dat ik het zo lang volgehouden heb. ;).

Het is een taaie situatie waar je nu in zit, en ik hoop dat je door hier te posten een mogelijkheid ziet door te blijven gaan ondanks de wanhoop die je nu vast voelt. :).
Waar ik al 7 jaar inzit :P als je net in het begin van een depressie zit denk je toch anders dan jaren daarna. Maar ik snap je punt. Zelf ook AD geprobeerd maar geen voordelen van gezien en 10 kilo aangekomen. Wel goed dat het bij jou werkte :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151299942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waar ik al 7 jaar inzit :P als je net in het begin van een depressie zit denk je toch anders dan jaren daarna. Maar ik snap je punt. Zelf ook AD geprobeerd maar geen voordelen van gezien en 10 kilo aangekomen. Wel goed dat het bij jou werkte :Y
Heb je alleen citalopram geprobeerd of ook nog andere antidepressiva?
pi_151300097
zo, weer thuis.

man, zware dag gehad.

Heb met mn psychiater gesproken en ze steunt mijn besluit met de abilify te stoppen.

Gelukkig maar, heb ik tenminste 1 meevaller gehad vandaag, kan ik goed gebruiken :)

Er is nog meer loos, maar dat komt een volgende keer wel.

Ik ben begonnen met een nieuwe fase in mn leven en t is gelijk windkracht 10 _O-

Edit: O, had nog een goed nieuwtje vandaag. Ik heb een afspraak gemaakt met een ervaringsdeskundige en we gaan praten over zingeving en herstel :)

[ Bericht 17% gewijzigd door magnetronkoffie op 02-04-2015 18:20:15 ]
  donderdag 2 april 2015 @ 18:40:38 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151302147
Had je wind tegen of mee ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zeker weten, het is een mooie stageplek en ze betalen niet verkeerd. Ik krijg vanaf het begin een lijst eigen cliënten waarmee ik moet werken. Alleen ik ben bang dat het weer mis gaat, zoals bij mijn vorige opleiding (toen ben ik bijna anderhalf jaar uit de running geweest). Ik ben doodsbang om te gaan falen, dat ik het eigenlijk niet kan. Dus tja...
Ik snap dat die ervaring je bang maakt. Hopelijk gaat het nu beter. Kun je snel beginnen?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 april 2015 @ 19:14:07 #182
319979 Fok-it
All is well
pi_151303425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:32 schreef TvhN het volgende:

[..]

Heb je alleen citalopram geprobeerd of ook nog andere antidepressiva?
Nee ook nog andere antidepressiva. Ben naam alleen even kwijt :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151304534
Mega ego blijheidspost, ik heb een puppy!
pi_151307001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:40 schreef Luchtbel het volgende:
Had je wind tegen of mee ;)

[..]

Ik snap dat die ervaring je bang maakt. Hopelijk gaat het nu beter. Kun je snel beginnen?
Het is pas in september, dus nog een half jaar om me zorgen te maken (of laten we zeggen, keihard te werken aan schematherapie en hopen dat ik wat met het mislukschema kan). We zullen het wel mee gaan maken.

Sowieso gaat het nu niet lekker met paniekaanvallen en dergelijke :S
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151307016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef kvd het volgende:
Mega ego blijheidspost, ik heb een puppy!
*O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151307601
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
zo, weer thuis.

man, zware dag gehad.

Heb met mn psychiater gesproken en ze steunt mijn besluit met de abilify te stoppen.

Gelukkig maar, heb ik tenminste 1 meevaller gehad vandaag, kan ik goed gebruiken :)

Er is nog meer loos, maar dat komt een volgende keer wel.

Ik ben begonnen met een nieuwe fase in mn leven en t is gelijk windkracht 10 _O-

Edit: O, had nog een goed nieuwtje vandaag. Ik heb een afspraak gemaakt met een ervaringsdeskundige en we gaan praten over zingeving en herstel :)
Volgens mij was deze dag dan buiten zwaar, ook zinvol? Of schat ik dat verkeerd in?
Ik hoop dat deze ontwikkelingen je gaat helpen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151312476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

Sowieso gaat het nu niet lekker met paniekaanvallen en dergelijke :S
Succes...
  donderdag 2 april 2015 @ 22:36:40 #188
47102 Elvi
miemkwien
pi_151314272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef kvd het volgende:
Mega ego blijheidspost, ik heb een puppy!
:o *O*

Welk merk? :P
  donderdag 2 april 2015 @ 22:52:44 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151314981
Puppyfoto's *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151316773
Ik heb even een tukkie gedaan op de bank met muziek op, voel me al een end beter weer :)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij was deze dag dan buiten zwaar, ook zinvol? Of schat ik dat verkeerd in?
Ik hoop dat deze ontwikkelingen je gaat helpen :*
zeker, mn leven is weer eens in een stroomversnelling gekomen, wat ikzelf altijd wel spannend vind, maar vaak komen daar ook weer goeie dingen uit..hoop ik :)
Ik wil een beetje veel tegelijk en er speelt op t moment ook het 1 en ander, wil met mn huis aan de gang, wil mn vader zo snel mogelijk opzoeken (als t goed is wordt dat dit weekend geregeld, het geld ervoor heb ik al klaarliggen (mn vader is ernstig ziek)).

Ik ben ook best wel opgelucht dat ik geen standje van mn psychiater heb gehad, volgende week gaat ook weer druk worden, dit weekend ook op familiebezoek, gewoon echt veel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151316920
--

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 01:11:37 ]
pi_151317036
Ik ga even lezen Etsu, momentje :)

Edit:
Ik kan niet anders dan je complimenteren dat je alles zo op een rijtje hebt _O_
Ik zou dat niet kunnen..daarvoor mijn complimenten.

Je hebt veel shit met je ouders gehad terwijl je ouders jou juist een stevig fundament hadden moeten geven.
Nu moet je t zelf doen (en dat kan een harde en helaas ook lange weg zijn (ik ben alweer in de 30 en denk dat ik die "dingesen" van vroeger deels niet meer helemaal teboven zal komen)), dikke kans dat je leven moeilijk en zwaar zal zijn, maar geef niet te snel op, want je zal er sterker uit komen dan je leeftijdsgenoten voor wie alles op rolletjes is gegaan.

Toen het nog echt slecht ging met mij had ik zoiets van "do or die"...nou dat doodgaan is er ook bijna van gekomen :') maargoed, heb me daar ookm weer doorheen gesleept en pasgeleden ben ik tot het bezef gekomen dat ik eigenlijk nooooit aan mezelf twijfel, mede omdat ik heel dichtbij mezelf sta (ik was erg onzeker vroeger)

Ik weet even niet wat ik er verder nog van moet maken (niet jouw persoonlijke schuld, ik ben nou eenmaal geen ster in het opnemen van grote hoeveelheden info en details), maar ik wens je veel succes :)

Wat die eenzaamheid betreft, je kunt ook bijhvoorbeeld met fokkers gaan meeten.
Heb je nu vrienden?

Btw, alkohol kan bij grotere hoeveelheden en langer gebruik depressieve gevoelens in de hand helpen.
Van wiet werd ik melancholisch, het kon me allemaal niks meer schelen.

[ Bericht 44% gewijzigd door magnetronkoffie op 03-04-2015 00:18:20 ]
pi_151318133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ga even lezen Etsu, momentje :)

Edit:
Ik kan niet anders dan je complimenteren dat je alles zo op een rijtje hebt _O_
Ik zou dat niet kunnen..daarvoor mijn complimenten.
Vast een voordeel van dingen niet los kunnen laten en in het verleden blijven hangen :')

quote:
Je hebt veel shit met je ouders gehad terwijl je ouders jou juist een stevig fundament hadden moeten geven.
Nu moet je t zelf doen (en dat kan een harde en helaas ook lange weg zijn (ik ben alweer in de 30 en denk dat ik die "dingesen" van vroeger deels niet meer helemaal teboven zal komen)), dikke kans dat je leven moeilijk en zwaar zal zijn, maar geef niet te snel op, want je zal er sterker uit komen dan je leeftijdsgenoten voor wie alles op rolletjes is gegaan.
Dat klopt. Maar waar begin ik? ;( Ik wil gewoon stabiliteit. Ik ken genoeg jongeren met gescheiden ouders die elkaar wel mogen en gewoon kunnen communiceren omwille de kinderen. Ik heb dat niet. Nooit gehad. :{w

quote:
Toen het nog echt slecht ging met mij had ik zoiets van "do or die"...nou dat doodgaan is er ook bijna van gekomen :') maargoed, heb me daar ookm weer doorheen gesleept en pasgeleden ben ik tot het bezef gekomen dat ik eigenlijk nooooit aan mezelf twijfel, mede omdat ik heel dichtbij mezelf sta (ik was erg onzeker vroeger)

Ik weet even niet wat ik er verder nog van moet maken (niet jouw persoonlijke schuld, ik ben nou eenmaal geen ster in het opnemen van grote hoeveelheden info en details), maar ik wens je veel succes :)
Geeft niet hoor :) Het lucht wel op om het hier te plaatsen. :@

quote:
Wat die eenzaamheid betreft, je kunt ook bijhvoorbeeld met fokkers gaan meeten.
Heb je nu vrienden?
Jawel, maar Groningen is niet echt om de hoek he. ;) Ik spreek nu wel bijna iedere week met 2 FOK!kers. Maar op een of andere manier voel ik dat ik er niet bij hoor. Ik ben doof. Zij zijn horend. Ze hebben lol met elkaar. Ik heb dat niet. Daarom ben ik gisteravond eerder weggegaan en ben ik thuis ingestort en heb ik lopen huilen. Ik vind het zo moeilijk.

quote:
Btw, alkohol kan bij grotere hoeveelheden en langer gebruik depressieve gevoelens in de hand helpen.
Van wiet werd ik melancholisch, het kon me allemaal niks meer schelen.
I know. Ik moet stoppen met beide. Alcohol lukt redelijk, afgelopen maand nog niet eens 4x aangeschoten/dronken geweest terwijl ik hiervoor per maand minstens 15x dronken/aangeschoten was. Ter compensatie ben ik dus wel overgestapt op wiet. :') En dat is slecht. En dat weet ik. Maar ik neig gewoon op een of andere manier dat weer op te pakken als ik me niet oke voel.

Nu klinkt het alsof ik een aansteller ben vergeleken met jullie probleem, maar goed. :@ :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 00:51:31 ]
  vrijdag 3 april 2015 @ 00:58:03 #194
47102 Elvi
miemkwien
pi_151318234
Misschien een stomme vraag, maar hoe doof ben je? :@
Kan je alleen met gebaren communiceren/horen, of heb je een gehoorapparaat? Kom je in aanmerking voor een implantaat?

Ik heb het idee dat alles terugkomt op jouw doofheid. Ook hoe je ouders en leerkrachten met jou omgingen (tenzij ik je verhaal verkeerd begrepen heb :@)

Zou het jou meer rust geven als je
1: je doofheid accepteert

en

2: het contact met je ouders verbreekt of op een extreem laag pitje zet?
pi_151318443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:58 schreef Elvi het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar hoe doof ben je? :@
Kan je alleen met gebaren communiceren/horen, of heb je een gehoorapparaat? Kom je in aanmerking voor een implantaat?
Ik ben geboren met 120> dB verlies. :) Op mijn 8ste ben ik geopereerd en heb ik sindsdien een CI. Maar nog steeds blijft het lastig om groepsgesprekken of in openbare situaties gesprekken te volgen. Het zal me altijd blijven belemmeren. Een op een gaat verder prima.

quote:
Ik heb het idee dat alles terugkomt op jouw doofheid. Ook hoe je ouders en leerkrachten met jou omgingen (tenzij ik je verhaal verkeerd begrepen heb :@) [/quote[

Dat weet ik niet. ;( Ik heb juist het gevoel dat alles aan mijn vader ligt.

[quote]Zou het jou meer rust geven als je
1: je doofheid accepteert
Hoe?

quote:
en

2: het contact met je ouders verbreekt of op een extreem laag pitje zet?
Ik kan niet zonder mijn moeder. Mijn vader kan ik eigenlijk missen als kiespijn, ondanks ik een vader wil. Ik vind het erg moeilijk tegen hem te zeggen dat ik eigenlijk beter af was toen ik geen contact met hem had (want toen ik weer contact met hem was, was ALLES weer mijn moeders schuld en blijft zwartmakerij maar komen). Maar ik wil een vader. Zo simpel is het. Ik wil kunnen zeggen dat ik een papa heb, wat iedereen ook heeft heeft.

Van mijn moeder hou ik zielsveel, beter nog, ze is de laatste jaren heel vaak voor me geweest (al lijkt da niet uit het verhaal :P ). Ze regelt alles voor me, heeft het beste voor me, maar één ding: de opmerking over mijn vader kan ze niet achterwege laten. En andersom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2015 01:16:02 ]
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2015 @ 01:43:09 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_151318676
quote:
13s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:43 schreef Etsu het volgende:
Ik heb erover gedacht om mijn volledige verhaal, datgeen waarom ik in deze reeks meepost, onder een kloon te posten. Maar daar had ik, eerlijk gezegd, niet zoveel zin in. Ik zit er een beetje doorheen en ik zit eigenlijk te wachten tot ik een afspraak met mijn psycholoog heb (pas op 23 mei). Tot die tijd moet ik het alleen zien op te lossen, niemand staat (en kan) voor me klaar. En dat idee vind ik kut. Ik post even onder spoiler, als je erop wil reageren, doe je dat. Zo niet, even goede vrienden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2,5 uur getypt. Sorry voor het lange verhaal.

Wel herkenbaar wat je zegt van het hele land doorreizen om onder mensen te zijn. Je moet alleen op oppassen dat het wel van twee kanten komt, anders kan je zoiets op den duur ook aangrijpen om je kut over te voelen.

Rot verhaal wel, wist het een en ander wel maar niet gedetailleerd.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2015 @ 01:47:03 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_151318693
Flinke gelijkenis ook wel, beiden met een beperking geboren en je altijd onbegrepen hebben gevoeld. Zit wel veel herkenning in
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151318827
Na 1 uur en 3 kwartier in bed te hebben gewoeld (1x lukte het me biiiiijna om in slaap te komen) toch maar weer even opgestaan :')
Naja, kan ik mezelf gelijk proberen nuttig te maken..
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vast een voordeel van dingen niet los kunnen laten en in het verleden blijven hangen :')

[..]

Dat klopt. Maar waar begin ik? ;( Ik wil gewoon stabiliteit. Ik ken genoeg jongeren met gescheiden ouders die elkaar wel mogen en gewoon kunnen communiceren omwille de kinderen. Ik heb dat niet. Nooit gehad. :{w

[..]

Geeft niet hoor :) Het lucht wel op om het hier te plaatsen. :@

[..]

Jawel, maar Groningen is niet echt om de hoek he. ;) Ik spreek nu wel bijna iedere week met 2 FOK!kers. Maar op een of andere manier voel ik dat ik er niet bij hoor. Ik ben doof. Zij zijn horend. Ze hebben lol met elkaar. Ik heb dat niet. Daarom ben ik gisteravond eerder weggegaan en ben ik thuis ingestort en heb ik lopen huilen. Ik vind het zo moeilijk.

[..]

I know. Ik moet stoppen met beide. Alcohol lukt redelijk, afgelopen maand nog niet eens 4x aangeschoten/dronken geweest terwijl ik hiervoor per maand minstens 15x dronken/aangeschoten was. Ter compensatie ben ik dus wel overgestapt op wiet. :') En dat is slecht. En dat weet ik. Maar ik neig gewoon op een of andere manier dat weer op te pakken als ik me niet oke voel.

Nu klinkt het alsof ik een aansteller ben vergeleken met jullie probleem, maar goed. :@ :')
Ik snap wel waarom je alkohol/wiet gebruikt, ik deed hetzelfde.
Voor mij werkte zomaar stoppen echter niet echt. Eerst stopte ik met de wiet (sindsdien rook ik het alleen nog maar sporadisch), maar ging toen meer drinken :')

En toen ik stopte met drinken kwam alles los en dat was 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk over de kop ben gegaan en opgenomen werd :')
pi_151319012
Etsu.

Kijk heb veel mensen gekend welke auditief beperkt waren en allemaal waren ze wel een beetje de verschoppelingen waar men flauwe grapjes mee uit deden halen. Het is gewoon zo, dat er vaker dan een beetje bijliep bij zulke jongens/meisjes om dat te voorkomen. Verder waren ze vaak erg schuw en verlegen daardoor, heb er ergens een soort zwak voor gekregen. En vind het toch wel lastig als ik er aan terug denk. Vooral omdat auditief beperkte vaker slechter, duidelijk konden spreken, sloom misschien herken je het wel, daar werden ze vak hard op gepakt.

Een aantal stonden erg dichtbij mij, doe zelf gruwelijk veel op gevoel, en op lichamelijke emoties. Altijd al, heb in een kinderhuis (internaat) gezeten. En daar heb ik dat vrij vlug opgepakt. Zaten vaak toch ook wel kinderen bij die auditief beperkt waren.

Maar goed, kan er geen een van hun opnoemen welke het nou echt makkelijk had, ook niet diegene met een stabiel thuis.En je zag ook duidelijk dat ze veel moesten missen in hun leventje. Vriendschappen waren altijd een probleem, en vaak ook gewoon het feit juist dat meedoen niet echt goed mogelijk was. Bij jou spelen er meer zaken mee, zoals juist een extreem onstabiele thuis situatie, je ook nog homo bent. En dan ook nog het vertrouwen grotendeels kwijt bent. Logisch ergens.

Probeer nu bepaalde zaken te verwerken, daar heb je de leeftijd voor, grof gezegd. Laat toe dat je hulp krijgt van de profi's. Probeer van de zooi af te blijven, en weet dat je echt niet anders bent dan wie dan ook. En een ieder die jou verwerking tegenstaat, of voor jou een last is doe jezelf een plezier naar buiten knikkeren.

Dat was het.
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:06:01 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151319490
@etsu: pfff jeetje wat een labiele ouders heb jij :( wat ik heel stuitend vind, is dat jouw moeder depressief werd omdat jij slechthorend bent. Wtf? Ze zal dat ook niet expres hebben gedaan misschien, maar ik vind het echt egocentrisch.
Net als al het gedrag van je ouders trouwens.

Maar goed, nu ben je volwassen en moet je verder, en das best lastig. Ik herken het probleem van je jeugd niet kunnen loslaten (mijn ouders lijken een beetje op de jouwe, maar wat minder extreem). Ik heb pas op mijn 32e hulp gezocht en dat was wat laat ;) en vond pas op mijn 36e of 37e een therapie die bij me paste. Dat was schematherapie en daar heb ik 'vroeger' wat meer leren loslaten. In ieder geval genoeg om te kunnen functioneren. Bij iedereen werkt weer wat anders dus t is niet gezegd dat jij dat ook moet doen, maar als je wil kan je het eens googlen :)

Verder: superknap dat je wel school en studie weet vol te houden! Zeker icm slecht horen vind ik het een knappe prestatie, ook als je het niet in 1x haalt allemaal. Aan doorzettingsvermogen geen gebrek.

Qua wiet en drank: ik vind wiet eng, dat kan, als je daar gevoelig voor bent, gekke dingen doen met je hersenen. Ik zou proberen dat echt te stoppen en dan proberen op de been te blijven tot je naar de psych kan. Kan je niet ergens anders al eerder terecht? Desnoods tijdelijk?
En dan zou ik meteen ook hulp vragen bij het stoppen met drank/wiet tegelijk met de andere shit. Dat willen vluchten in niet nuchter zijn herken ik ook wel trouwens. Heb het nog wel een beetje maar kan nu ook lol hebben zonder drank, omdat ik hobbies heb die er niet goed mee combineren (hardlopen en tekenen/schilderen).

Oja, nog even terug komend op ouders: ik heb een aantal jaar geleden even een paar maanden afstand genomen, dat hielp toen ook wel.
En het is me uiteindelijk gelukt om niet meer echt boos op ze te zijn. Al helpt t wel dat de grootste boosdoener, mijn stiefvader, 10 jaar geleden is overleden.

Ik wil je veel sterkte en succes wensen. :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151319527
Fijne teksten hierboven, ik hoop dat Etsu er iets mee kan.

En aan iedereen die zichzelf een aansteller denkt te vinden, als het oplucht om te posten, doe het dan. Vergelijken is nutteloos, ongelukkig zijn is iets wat niemand zou moeten hoeven ervaren.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:36:19 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151319762
Wat ingewikkeld allemaal Etsu. Je schrijft dat je niet zonder je moeder kan maar kan jij niet zonder je moeder of ben je heb je ergens het gevoel dat ze niet zonder jou kan? Soms is het zo dat pas wanneer je van een echte afstand kunt kijken, je inziet dat iemand toch wel een wat manipulatieve werking op je heeft. En dat zo gezien jullie geschiedenis niet zo heel gek zijn denk ik.

Heb je weleens nagedacht over een buddy-project? Het is geen vriendschap maar misschien wel een goede manier om met iemand samen te zijn op dit moment. Een doel zou ook kunnen zijn om eerst sociale activiteiten te ondernemen die je later alleen kan doen?
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:42:18 #203
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151319849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is pas in september, dus nog een half jaar om me zorgen te maken (of laten we zeggen, keihard te werken aan schematherapie en hopen dat ik wat met het mislukschema kan). We zullen het wel mee gaan maken.

Sowieso gaat het nu niet lekker met paniekaanvallen en dergelijke :S
Succes.
pi_151320636
Etsu het begint niet bij anderen of bij vrienden.
De sleutel ligt in jezelf.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 3 april 2015 @ 11:53:08 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_151323818
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:10 schreef zomertje het volgende:
Fijne teksten hierboven, ik hoop dat Etsu er iets mee kan.

En aan iedereen die zichzelf een aansteller denkt te vinden, als het oplucht om te posten, doe het dan. Vergelijken is nutteloos, ongelukkig zijn is iets wat niemand zou moeten hoeven ervaren.
Heb nu wel al een keer of 2 meegemaakt hier dat je verhaal een beetje ondergesneeuwd wordt omdat mensen mer iemand anders verhaal bezig zijn. Vast niet opzettelijk en logisch wel :P maar misschien dat dat ook wel een reden is behalve dat ze zich schuldig voelen of hun probleem niet 'groot' genoeg is :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151334536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

*O*
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:36 schreef Elvi het volgende:

[..]

:o *O*

Welk merk? :P
Een cooper mini :)
Ofwel een minihondje, een chihuahua. Wilde altijd een mopshondje, maar die krengen zijn zo duur en de ziektewet is niet zoveel geld. Dus, mede voor mijn depressie, voor een ander ras gekozen. Ging een beetje snel, dinsdag en woensdag contact gehad, donderdagochtend ontmoet en begin van de avond in huis O+

Uitgeteld na een dag vol indrukken:



Bijkomen na een eerste nacht zonder mama:
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:19:48 #207
103397 minthy
Lief-ish
pi_151335017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:00 schreef kvd het volgende:

[..]


[..]

Een cooper mini :)
Ofwel een minihondje, een chihuahua. Wilde altijd een mopshondje, maar die krengen zijn zo duur en de ziektewet is niet zoveel geld. Dus, mede voor mijn depressie, voor een ander ras gekozen. Ging een beetje snel, dinsdag en woensdag contact gehad, donderdagochtend ontmoet en begin van de avond in huis O+

Uitgeteld na een dag vol indrukken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bijkomen na een eerste nacht zonder mama:
[ afbeelding ]
Och... O+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:05:51 #208
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_151341148
Nou hebben we een echte Paris Hilton in het A&D topic, inclusief draagtashondje. :+.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_151341492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:00 schreef kvd het volgende:

[..]

[..]

Een cooper mini :)
Ofwel een minihondje, een chihuahua. Wilde altijd een mopshondje, maar die krengen zijn zo duur en de ziektewet is niet zoveel geld. Dus, mede voor mijn depressie, voor een ander ras gekozen. Ging een beetje snel, dinsdag en woensdag contact gehad, donderdagochtend ontmoet en begin van de avond in huis O+

Uitgeteld na een dag vol indrukken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bijkomen na een eerste nacht zonder mama:
[ afbeelding ]
Goed... jouw post heeft mijn dag gemaakt. Te cute gewoon O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151341601
Wat doen jullie tegen paniek? Momenteel verlamd het me helemaal. Vandaag zitten hyperventileren van het geluidje van de telefoon van een vriendin... (en het stomme eten lukt me voor geen meter :( Zit eerder op drie maaltijden per week ipv per dag. En het lukt me gewoon niet)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151342110
Ik ben niet van de paniek.
Mensen bellen?

Wat doe je normaal?

Succes.
pi_151342278
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:26 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Ik ben niet van de paniek.
Mensen bellen?

Wat doe je normaal?

Succes.
Dank je wel! :)

Contact zoeken is wel iets wat ik nu probeer (tevens zo vaak mogelijk met anderen eten).
Verder ademhalingsoefeningen en relativeren, eerder hielp dit altijd. Alleen nu ineens niet meer. Het hele punt is dat ik nu gewoon ontzettend van alles zo schrik. Het slaat helemaal nergens op.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151342498
Het slaat wel ergens op, want het gebeurd, accepteer dat het gebeurd. Accepteer dat het bij jou hoort, accepteer wie jij bent en kom tot rust.
pi_151352243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat doen jullie tegen paniek? Momenteel verlamd het me helemaal. Vandaag zitten hyperventileren van het geluidje van de telefoon van een vriendin... (en het stomme eten lukt me voor geen meter :( Zit eerder op drie maaltijden per week ipv per dag. En het lukt me gewoon niet)
Als eten niet lukt, probeer drinken, sapje, smoothie?

Als ik jouw posts lees dan voel ik de overbelasting. Probeer eens ergens verplichte rustmomenten in te bouwen. Probeer jezelf wijs te maken dat het moet omdat je anders paniekaanvallen krijgt. Ik hoop dat schematherapie jou gaat helpen, ik denk dat je er wel veel van kan leren maar t is ook een pittige klus weet ik uit ervaring. Maar het kan je ook heel veel opleveren, dus probeer open ervoor te staan :)

Oh, en lieve hondenfoto's, meer mag altijd O-) Geniet ervan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151352335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:41 schreef zomertje het volgende:

[..]

Als eten niet lukt, probeer drinken, sapje, smoothie?
Gisteravond heb ik bij een vriendin gegeten en ik ga straks even voor een paar dagen naar mijn moeder toe. Dat levert ook veel stress op, maar dan moet ik wel eten. Hopelijk draait het de boel net zo om, dat ik het dinsdag weer zelf kan (ik voel me zo'n belasting voor mijn omgeving nu), donderdag eet ik weer bij een vriendin... dus tja.
quote:
Als ik jouw posts lees dan voel ik de overbelasting. Probeer eens ergens verplichte rustmomenten in te bouwen. Probeer jezelf wijs te maken dat het moet omdat je anders paniekaanvallen krijgt. Ik hoop dat schematherapie jou gaat helpen, ik denk dat je er wel veel van kan leren maar t is ook een pittige klus weet ik uit ervaring. Maar het kan je ook heel veel opleveren, dus probeer open ervoor te staan :)
Ik denk ook wel dat het zo is. Op het moment wordt er gewoon veel van me gevraagd en komen er veel dingen tegelijk. Dat vind ik gewoon heel erg lastig. Dit weekend ben ik gelukkig even weg, neem maar één studieboek mee en verder hobbydingen. Dus in theorie leef ik daarna weer een beetje.

Schema valt tot nog toe wel pittig, ben echt wel twee dagen uit balans daarna, maar ze zet me wel aan het denken. Het grappige is dat ik nu wel herken welk schema erg actief is op het moment (mislukken en hoge eisen). Ik doe in elk geval met de volle 100% mijn best en probeer alles uit wat er gezegd wordt. Ik zou het graag beter doen, alleen ik weet niet hoe.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151352388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gisteravond heb ik bij een vriendin gegeten en ik ga straks even voor een paar dagen naar mijn moeder toe. Dat levert ook veel stress op, maar dan moet ik wel eten. Hopelijk draait het de boel net zo om, dat ik het dinsdag weer zelf kan (ik voel me zo'n belasting voor mijn omgeving nu), donderdag eet ik weer bij een vriendin... dus tja.

[..]

Ik denk ook wel dat het zo is. Op het moment wordt er gewoon veel van me gevraagd en komen er veel dingen tegelijk. Dat vind ik gewoon heel erg lastig. Dit weekend ben ik gelukkig even weg, neem maar één studieboek mee en verder hobbydingen. Dus in theorie leef ik daarna weer een beetje.

Schema valt tot nog toe wel pittig, ben echt wel twee dagen uit balans daarna, maar ze zet me wel aan het denken. Het grappige is dat ik nu wel herken welk schema erg actief is op het moment (mislukken en hoge eisen). Ik doe in elk geval met de volle 100% mijn best en probeer alles uit wat er gezegd wordt. Ik zou het graag beter doen, alleen ik weet niet hoe.
Het is een proces waarin je stappen maakt en wat lang duurt. Het is niet raar om er jaren zoet mee te zijn. Maar ik zou de overbelasting wel serieus nemen, en een dagje rust is niet genoeg. Je moet structureel iets veranderen.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151352431
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:57 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het is een proces waarin je stappen maakt en wat lang duurt. Het is niet raar om er jaren zoet mee te zijn. Maar ik zou de overbelasting wel serieus nemen, en een dagje rust is niet genoeg. Je moet structureel iets veranderen.
:Y

Leer je grenzen.
Leg zaken niet bij anderen, alsof zij allerlei dingen van jou vragen childofthestars.
Niet te veel hooi op de vork en stap voor stap.
pi_151352550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:00 schreef kvd het volgende:

[..]

[..]

Een cooper mini :)
Ofwel een minihondje, een chihuahua. Wilde altijd een mopshondje, maar die krengen zijn zo duur en de ziektewet is niet zoveel geld. Dus, mede voor mijn depressie, voor een ander ras gekozen. Ging een beetje snel, dinsdag en woensdag contact gehad, donderdagochtend ontmoet en begin van de avond in huis O+

Uitgeteld na een dag vol indrukken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bijkomen na een eerste nacht zonder mama:
[ afbeelding ]
Wat een lief beest. O+
pi_151352552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:57 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het is een proces waarin je stappen maakt en wat lang duurt. Het is niet raar om er jaren zoet mee te zijn. Maar ik zou de overbelasting wel serieus nemen, en een dagje rust is niet genoeg. Je moet structureel iets veranderen.
Dat is zeker waar, heel mijn leven, maar met name de afgelopen twee jaar, loopt dit om de paar maanden mis. Dit is iets wat ik *nu* even op mijn bespreeklijstje ga zetten voor schema en PMT, want het is inderdaad dat het telkens een weekje rustig is. Daarna plan ik weer alsof de 24 uur van een dag ook allemaal nuttig benut moeten worden.

Dank je wel :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

:Y

Leer je grenzen.
Leg zaken niet bij anderen, alsof zij allerlei dingen van jou vragen childofthestars.
Niet te veel hooi op de vork en stap voor stap.
Grenzen... moeilijke dingen ;) En de laatste zin is ook een moeilijke voor me. Alleen moeilijk is een slecht excuus om er niks mee te doen. Ik moet realistischer worden

Alleen je tweede zin snap ik niet helemaal, sorry :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151352621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, heel mijn leven, maar met name de afgelopen twee jaar, loopt dit om de paar maanden mis. Dit is iets wat ik *nu* even op mijn bespreeklijstje ga zetten voor schema en PMT, want het is inderdaad dat het telkens een weekje rustig is. Daarna plan ik weer alsof de 24 uur van een dag ook allemaal nuttig benut moeten worden.

Dank je wel :*

[..]

Grenzen... moeilijke dingen ;) En de laatste zin is ook een moeilijke voor me. Alleen moeilijk is een slecht excuus om er niks mee te doen. Ik moet realistischer worden

Alleen je tweede zin snap ik niet helemaal, sorry :@
Stop met verontschuldigingen :*

Iedereen kan een bepaald aantal dingen aan.
Stel jij kan drie dingen aan maar doet er vijf.

Uhuh dit kan niet, dus jij moet gaan herkennen wat jij kunt, en dat uitdragen aan iedereen zodat jij en anderen rekening met jou gaan houden.

In principe hoef je niks, helemaal niks.
Sta stil en loop even niet in de pas met alle anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2015 11:09:20 ]
pi_151353293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:16 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Stop met verontschuldigingen :*

Iedereen kan een bepaald aantal dingen aan.
Stel jij kan drie dingen aan maar doet er vijf.

Uhuh dit kan niet, dus jij moet gaan herkennen wat jij kunt, en dat uitdragen aan iedereen zodat jij en anderen rekening met jou gaan houden.

In principe hoef je niks, helemaal niks.
Sta stil een loop even niet in de pas met alle anderen.
Klopt helemaal, maar t is in de praktijk moeilijk. Zeker omdat iedereen een mening heeft over een ander. Ik loop hier ook tegenaan trouwens.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151353528
Wat jullie beiden zeggen klopt wel. Het grappige is dat de mensen die belangrijk voor me zijn, allemaal zeggen dat ik het rustiger aan moet doen. Ik denk dat ik op dit moment heel erg de faalangst speelt, in samenspel dat ik toch wel moeite heb te accepteren minder te kunnen dan leeftijdsgenoten.
Om het heel kinderachtig te zeggen, het voelt als oneerlijk. Ik doe altijd zo mijn best, maar telkens loop ik tegen die muur van psychisch onvermogen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_151353571
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat jullie beiden zeggen klopt wel. Het grappige is dat de mensen die belangrijk voor me zijn, allemaal zeggen dat ik het rustiger aan moet doen. Ik denk dat ik op dit moment heel erg de faalangst speelt, in samenspel dat ik toch wel moeite heb te accepteren minder te kunnen dan leeftijdsgenoten.
Om het heel kinderachtig te zeggen, het voelt als oneerlijk. Ik doe altijd zo mijn best, maar telkens loop ik tegen die muur van psychisch onvermogen
Hoe oud ben je nu?
Faalangst? Om niet te halen wat anderen halen wellicht, meer onder ogen komen van wie jij bent.

Het is hoe het is, natuurlijk balen dat je niet anders kan.
Jij bent jij, dat verloochenen vind ik veel erger.
pi_151353841
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?
Faalangst? Om niet te halen wat anderen halen wellicht, meer onder ogen komen van wie jij bent.

Het is hoe het is, natuurlijk balen dat je niet anders kan.
Jij bent jij, dat verloochenen vind ik veel erger.
27
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Het liefst zou ik een uniforme kopie van de leeftijdsgenoten van mijn vrienden (bezig met promoveren, huisje/boompje/beestje), maar dat is niet zo (studeer nog, therapie). En je hebt gelijk, ik doe mijn best en meer kan ik blijkbaar niet. Hier moet ik het mee doen (en met acceptatie wordt het waarschijnlijk wel beter). Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 4 april 2015 @ 11:45:45 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151353889
Van jezelf met anderen vergelijken kan een mens erg ongelukkig worden. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_151358737
Ik heb na mijn laatste post heel erg slecht geslapen en ben ik daarna naar Amsterdam gegaan om onder mensen te zijn en ben net weer thuis. Ben wel helemaal kapot, maar toch even een reactie. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 01:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wel herkenbaar wat je zegt van het hele land doorreizen om onder mensen te zijn. Je moet alleen op oppassen dat het wel van twee kanten komt, anders kan je zoiets op den duur ook aangrijpen om je kut over te voelen.

Rot verhaal wel, wist het een en ander wel maar niet gedetailleerd.
Dat komt wel weer goed. Na de eerste keer (je weet wie) kan ik ook beter mensen inschatten of het van twee kanten komt of niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 03:29 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:
Etsu.

Kijk heb veel mensen gekend welke auditief beperkt waren en allemaal waren ze wel een beetje de verschoppelingen waar men flauwe grapjes mee uit deden halen. Het is gewoon zo, dat er vaker dan een beetje bijliep bij zulke jongens/meisjes om dat te voorkomen. Verder waren ze vaak erg schuw en verlegen daardoor, heb er ergens een soort zwak voor gekregen. En vind het toch wel lastig als ik er aan terug denk. Vooral omdat auditief beperkte vaker slechter, duidelijk konden spreken, sloom misschien herken je het wel, daar werden ze vak hard op gepakt.

Een aantal stonden erg dichtbij mij, doe zelf gruwelijk veel op gevoel, en op lichamelijke emoties. Altijd al, heb in een kinderhuis (internaat) gezeten. En daar heb ik dat vrij vlug opgepakt. Zaten vaak toch ook wel kinderen bij die auditief beperkt waren.

Maar goed, kan er geen een van hun opnoemen welke het nou echt makkelijk had, ook niet diegene met een stabiel thuis.En je zag ook duidelijk dat ze veel moesten missen in hun leventje. Vriendschappen waren altijd een probleem, en vaak ook gewoon het feit juist dat meedoen niet echt goed mogelijk was. Bij jou spelen er meer zaken mee, zoals juist een extreem onstabiele thuis situatie, je ook nog homo bent. En dan ook nog het vertrouwen grotendeels kwijt bent. Logisch ergens.

Probeer nu bepaalde zaken te verwerken, daar heb je de leeftijd voor, grof gezegd. Laat toe dat je hulp krijgt van de profi's. Probeer van de zooi af te blijven, en weet dat je echt niet anders bent dan wie dan ook. En een ieder die jou verwerking tegenstaat, of voor jou een last is doe jezelf een plezier naar buiten knikkeren.

Dat was het.
Snap je nu waarom ik je reactie laatst niet leuk vond? ;)
Ik vond het ook lastig om in actie te komen bij een psycholoog, maar de wachttijd is nu dus 3 weken. We zullen moeten afwachten. Tot die tijd probeer ik wel van beide af te blijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:06 schreef Murmeli het volgende:
@etsu: pfff jeetje wat een labiele ouders heb jij :( wat ik heel stuitend vind, is dat jouw moeder depressief werd omdat jij slechthorend bent. Wtf? Ze zal dat ook niet expres hebben gedaan misschien, maar ik vind het echt egocentrisch.
Net als al het gedrag van je ouders trouwens.

Maar goed, nu ben je volwassen en moet je verder, en das best lastig. Ik herken het probleem van je jeugd niet kunnen loslaten (mijn ouders lijken een beetje op de jouwe, maar wat minder extreem). Ik heb pas op mijn 32e hulp gezocht en dat was wat laat ;) en vond pas op mijn 36e of 37e een therapie die bij me paste. Dat was schematherapie en daar heb ik 'vroeger' wat meer leren loslaten. In ieder geval genoeg om te kunnen functioneren. Bij iedereen werkt weer wat anders dus t is niet gezegd dat jij dat ook moet doen, maar als je wil kan je het eens googlen :)

Verder: superknap dat je wel school en studie weet vol te houden! Zeker icm slecht horen vind ik het een knappe prestatie, ook als je het niet in 1x haalt allemaal. Aan doorzettingsvermogen geen gebrek.

Qua wiet en drank: ik vind wiet eng, dat kan, als je daar gevoelig voor bent, gekke dingen doen met je hersenen. Ik zou proberen dat echt te stoppen en dan proberen op de been te blijven tot je naar de psych kan. Kan je niet ergens anders al eerder terecht? Desnoods tijdelijk?
En dan zou ik meteen ook hulp vragen bij het stoppen met drank/wiet tegelijk met de andere shit. Dat willen vluchten in niet nuchter zijn herken ik ook wel trouwens. Heb het nog wel een beetje maar kan nu ook lol hebben zonder drank, omdat ik hobbies heb die er niet goed mee combineren (hardlopen en tekenen/schilderen).

Oja, nog even terug komend op ouders: ik heb een aantal jaar geleden even een paar maanden afstand genomen, dat hielp toen ook wel.
En het is me uiteindelijk gelukt om niet meer echt boos op ze te zijn. Al helpt t wel dat de grootste boosdoener, mijn stiefvader, 10 jaar geleden is overleden.

Ik wil je veel sterkte en succes wensen. :*
Ik kan me voorstellen dat als je kind slechthorend (ik ben doof trouwens, heb 120> dB verlies en heb nu een CI wat mij slechthorend maakt, maar op papier ben ik nog steeds doof) blijkt te zijn, dat het een grote klap is wat je niet zo snel gauw verwerkt. Vooral als het blijkt dat het om een medische fout gaat.

En bedankt. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:36 schreef Luchtbel het volgende:
Wat ingewikkeld allemaal Etsu. Je schrijft dat je niet zonder je moeder kan maar kan jij niet zonder je moeder of ben je heb je ergens het gevoel dat ze niet zonder jou kan? Soms is het zo dat pas wanneer je van een echte afstand kunt kijken, je inziet dat iemand toch wel een wat manipulatieve werking op je heeft. En dat zo gezien jullie geschiedenis niet zo heel gek zijn denk ik.

Heb je weleens nagedacht over een buddy-project? Het is geen vriendschap maar misschien wel een goede manier om met iemand samen te zijn op dit moment. Een doel zou ook kunnen zijn om eerst sociale activiteiten te ondernemen die je later alleen kan doen?
Ik kan ook niet zonder mijn moeder. Dan zou ik echt bijna niemand meer hebben in mijn leven waar ik zo even naar toe kan gaan mocht het nodig zijn (kutte is dat het 3 uur (van deur tot deur) hier vandaan is en weekend-ov heb waardoor ik niet makkelijk even naartoe kan gaan). Ze regelt ook heel veel voor me wat er telefonisch moet gebeuren.

En nee, eigenlijk niet. Het spreekt me ook niet echt aan om dat met een onbekende te doen eigenlijk.

Verder iedereen bedankt voor de reacties en de complimenten. :)
  zaterdag 4 april 2015 @ 15:55:26 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151359526
@etsu, tuurlijk is dat een waanzinnige klap geweest voor je ouders, die medische misser. Maar om daar zo aan onderdoor te gaan dat je niet meer echt voor je eigen kind kan zorgen, terwijl hij het échte slachtoffer is, vind ik een reden om flink hard met jezelf aan de slag te gaan hoor. En dus niet ok zoals zd het nu heeft gedaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151362925
Hopla.

[ Bericht 71% gewijzigd door Ayumu.Kobayashi op 06-04-2015 01:25:19 ]
pi_151363465
Heftig Ayumu.

Twee keer niet getroffen met de opvoeders + allerlei andere nare bijeffecten.
Vertel gerust meer.
pi_151390672
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 18:04 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Heftig Ayumu.

Twee keer niet getroffen met de opvoeders + allerlei andere nare bijeffecten.
Vertel gerust meer.
Wat is jouw probleem? :) Vertel gerust meer.
pi_151408699
Hoe is eerste paasdag bij iedereen bevallen? :*
pi_151408749
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:48 schreef RBWO het volgende:
Hoe is eerste paasdag bij iedereen bevallen? :*
Net thuis, we moesten 2 uur wachten tot de anwb de auto gefixed had :')
Gelukkig stonden we op een carpool-parkeerplaats-dinges :P
pi_151415760
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:48 schreef RBWO het volgende:
Hoe is eerste paasdag bij iedereen bevallen? :*
Drama. Geen fuck gedaan op een rondje langs de thames na qua hardlopen.

Oh, ik heb een hamster aangeschaft, een megavette kooi en uiteraard is meneer zo tevreden dat hij slaapt wanneer ik wakker ben. En wakker is wanneer ik slaap (zo rond 03-08).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 april 2015 @ 14:58:56 #234
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151417834
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drama. Geen fuck gedaan op een rondje langs de thames na qua hardlopen.

Oh, ik heb een hamster aangeschaft, een megavette kooi en uiteraard is meneer zo tevreden dat hij slaapt wanneer ik wakker ben. En wakker is wanneer ik slaap (zo rond 03-08).
Koop een kat, veel leuker. :P
Ignorance is bliss
pi_151417917
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:58 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Koop een kat, veel leuker. :P
:D :Y :P
  maandag 6 april 2015 @ 15:06:31 #236
47102 Elvi
miemkwien
pi_151418045
Honden zijn veel toffer *O*
pi_151418128
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:06 schreef Elvi het volgende:
Honden zijn veel toffer *O*
Maar die bijten kindjes dood ;(
pi_151423810
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die bijten kindjes dood ;(
eg nie, veuls te groot voor sommige honden :+
pi_151425301
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drama. Geen fuck gedaan op een rondje langs de thames na qua hardlopen.

Oh, ik heb een hamster aangeschaft, een megavette kooi en uiteraard is meneer zo tevreden dat hij slaapt wanneer ik wakker ben. En wakker is wanneer ik slaap (zo rond 03-08).
Dat weet je als je een hmaster koopt...
pi_151426958
Hallo,

Ben nieuw hier, nouja niet nieuw op fok, al bijna 4 maanden, maar in dit topic/fora, zit al best een hele lange tijd te twijfelen of ik wel of niet zou reageren of het topic te volgen..

Dus hierbij: Hallo iedereen. :)
pi_151426983
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:33 schreef MotherFoker het volgende:
Hallo,

Ben nieuw hier, nouja niet nieuw op fok, al bijna 4 maanden, maar in dit topic/fora, zit al best een hele lange tijd te twijfelen of ik wel of niet zou reageren of het topic te volgen..

Dus hierbij: Hallo iedereen. :)
:W
pi_151427484
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:33 schreef MotherFoker het volgende:
Hallo,

Ben nieuw hier, nouja niet nieuw op fok, al bijna 4 maanden, maar in dit topic/fora, zit al best een hele lange tijd te twijfelen of ik wel of niet zou reageren of het topic te volgen..

Dus hierbij: Hallo iedereen. :)
Hai.
pi_151427611
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:46 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Hai.
Helleu
pi_151427634
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:50 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Helleu
Vertel eens iets over jezelf als je wilt. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 19:50:51 ]
pi_151427775
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vertel eens iets over jezelf als je wilt. *O*
Nouja ik ben MotherFoker, aka Demy, maar jullie mogen me gewoon D of Deem noemen, heb in totaal doodnormale jeugd gehad, naast het pesten dan op de basisschool/Middelbare tot ik naar een andere school ging, toen heeft het twee jaar wel ff gedimt, en op het MBO ging het helaas al weer verder. Ook bij een psycholoog geweest, alleen die heb ik na een gesprek al gelijk weer weggerot omdat ze me meer naar beneden haalde dan echt helpen. Ben ongeveer een jaartje 4 of 5 depressief geweest, geen medicatie voor gehad omdat mijn familie dacht dat ik over emotioneel was en dachten dat het daardoor kwam. En ik heb het ook heel erg stilgehouden na alle wonden die ik mezelf aandeed. Maar goed is eigenlijk teveel om op te noemen en wil de sfeer niet bederven. Heb nu gelukkig een tussenjaar en heb me helemaal gefocust op mij zelf, welke opleiding ik écht wil gaan doen en mijn rijbewijs ben ik heel hard voor bezig.
pi_151433042
quote:
en wij moeten hier, wat precies mee?
Mokkel met stuntstok
pi_151433876
Leuk is anders, zou weleens verandering in mogen komen. Ah daar komt die dan zelden laat ik ook maar iemand toe van dichtbij.Zo gauw je dichtbij komt ga ik stuiteren en niet te zuining ook.
pi_151437946
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:54 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Nouja ik ben MotherFoker, aka Demy, maar jullie mogen me gewoon D of Deem noemen, heb in totaal doodnormale jeugd gehad, naast het pesten dan op de basisschool/Middelbare tot ik naar een andere school ging, toen heeft het twee jaar wel ff gedimt, en op het MBO ging het helaas al weer verder. Ook bij een psycholoog geweest, alleen die heb ik na een gesprek al gelijk weer weggerot omdat ze me meer naar beneden haalde dan echt helpen. Ben ongeveer een jaartje 4 of 5 depressief geweest, geen medicatie voor gehad omdat mijn familie dacht dat ik over emotioneel was en dachten dat het daardoor kwam. En ik heb het ook heel erg stilgehouden na alle wonden die ik mezelf aandeed. Maar goed is eigenlijk teveel om op te noemen en wil de sfeer niet bederven. Heb nu gelukkig een tussenjaar en heb me helemaal gefocust op mij zelf, welke opleiding ik écht wil gaan doen en mijn rijbewijs ben ik heel hard voor bezig.
hoe oud ben je?
pi_151437956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:02 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

hoe oud ben je?
Ik wordt 18 in Juni
pi_151462955
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:03 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik wordt 18 in Juni
dan ben je er nog snel bij. je bent pas 18, dus je hebt nog een heel leven voor je

ps. en een opleiding is ook niet alles he
pi_151462995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:03 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik wordt 18 in Juni
jong, voor zulke heftige dingen...
Mokkel met stuntstok
pi_151463011
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:57 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

jong, voor zulke heftige dingen...
heftig??
pi_151463028
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:57 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

jong, voor zulke heftige dingen...
Soms had ik gedacht van, wat als het later gebeurd was.
pi_151463046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:56 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

dan ben je er nog snel bij. je bent pas 18, dus doe je ding zal ik zeggen :-)

ps. en een opleiding is ook niet alles he
Ik ga nu een opleiding doen die ik wil, ik heb even gewoon gekozen voor een back-up
pi_151463060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:57 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Soms had ik gedacht van, wat als het later gebeurd was.
ja, je hebt dat nu wel allemaal 'al gehad', zo kun je het ook zien. En misschien veer je makelijker terug, zo jong?
Mokkel met stuntstok
pi_151463173
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:58 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

ja, je hebt dat nu wel allemaal 'al gehad', zo kun je het ook zien. En misschien veer je makelijker terug, zo jong?
Het heeft ff geduurd, ik heb nu geluk gehad dat ik voor een operatie waar ik al 6 jaar op wacht, ook een zooitje ben afgevallen en ik nu wel wat lekker in mijn vel zit. Alleen soms denk ik dan wel van waarom voel ik me nu pas later zo lekker in mn vel. Nu merkt mijn familie het ook wel af en toe.
pi_151464270
O, ik zie dat satanslayer nu ook hier zit te trollen? :P
pi_151470479
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drama. Geen fuck gedaan op een rondje langs de thames na qua hardlopen.

Oh, ik heb een hamster aangeschaft, een megavette kooi en uiteraard is meneer zo tevreden dat hij slaapt wanneer ik wakker ben. En wakker is wanneer ik slaap (zo rond 03-08).
Hamsters zijn leuk maar leven zo kort helaas :N
  woensdag 8 april 2015 @ 13:59:20 #262
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151482228
Heb mezelf eindelijk weer wat rustiger na de enorme angstgolf van de afgelopen weken. De mentale vermoeidheid als gevolg daarvan slaat nu wel hard in, probeer te studeren maar heb de concentratie van een pepernoot en het gevoel dat iemand op m'n borstkas een dutje doet.

Komende tijd maar even extra veel rust pakken en wat meer mediteren om weer wat bij te komen. Dat afstuderen gaat ook door. Kan niet wachten tot ik vakantie heb.
Ignorance is bliss
pi_151482711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:59 schreef duracellkonijntje het volgende:
Heb mezelf eindelijk weer wat rustiger na de enorme angstgolf van de afgelopen weken. De mentale vermoeidheid als gevolg daarvan slaat nu wel hard in, probeer te studeren maar heb de concentratie van een pepernoot en het gevoel dat iemand op m'n borstkas een dutje doet.

Komende tijd maar even extra veel rust pakken en wat meer mediteren om weer wat bij te komen. Dat afstuderen gaat ook door. Kan niet wachten tot ik vakantie heb.
Ik dacht ook dat die druk op mn borst en ademhaling hyperventilatie was. Maar ik blijk ook astma te hebben. Misschien iets om eens te laten testen?

Ego post: ik heb dus een dikke astma aanval :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 8 april 2015 @ 15:31:27 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_151484724
Update. Not that anyone cares :P

Ik ben begonnen met psycho-educatie voor autisme, maandag is de tweede afspraak. Gesprekken met de psycholoog zijn beëindigd, want die waren ter overbrugging.
Weer begonnen met studie, wat startte met een mislukking. Sinds vorige week colleges, wat ik leuk vind, maar ik ben steeds helemaal gesloopt erdoor op de een of andere manier. Ik slaap zodra ik thuis kom en heb 2 colleges gemist omdat ik gewoon echt te moe was, vannacht ook weer 15 uur geslapen voordat ik mezelf mijn bed uit dwong. Helaas slaap ik niet vast maar licht en onrustig. Flurazepam helpt daar niet bij.
Verder ben ik best wel suïcidaal en heb ik het gevoel dat iedereen tegenover me staat i.p.v. aan mijn kant. Ik zit vast.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_151485636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:31 schreef kuolema het volgende:
Update. Not that anyone cares :P

Ik ben begonnen met psycho-educatie voor autisme, maandag is de tweede afspraak. Gesprekken met de psycholoog zijn beëindigd, want die waren ter overbrugging.
Weer begonnen met studie, wat startte met een mislukking. Sinds vorige week colleges, wat ik leuk vind, maar ik ben steeds helemaal gesloopt erdoor op de een of andere manier. Ik slaap zodra ik thuis kom en heb 2 colleges gemist omdat ik gewoon echt te moe was, vannacht ook weer 15 uur geslapen voordat ik mezelf mijn bed uit dwong. Helaas slaap ik niet vast maar licht en onrustig. Flurazepam helpt daar niet bij.
Verder ben ik best wel suïcidaal en heb ik het gevoel dat iedereen tegenover me staat i.p.v. aan mijn kant. Ik zit vast.
Wel! :o

Jij bent ook een d&a VIP hoor ;) :P
pi_151485781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:31 schreef kuolema het volgende:
Verder best wel suïcidaal en heb ik het gevoel dat iedereen tegenover me staat i.p.v. aan mijn kant.
Want?

Wat ga je opsteken van die psycho-educatie?
pi_151501957
Voor mij ook de eerste keer dat ik deze topic voorbij zie komen, goede gelegenheid hier eens mijn leven op te delen/bespreken;

(Even een puntje over mezelf; ik ben graag de vriend van iedereen wat ook een grote invloed heeft gehad op mijn keuzes)

Tot het moment dat ik 2,5 jaar geleden(17) ging studeren en ineens al mijn naaste vrienden en familie niet meer zo vaak zag. De opleiding die ik ging studeren(Informatica) was een grote uitdaging aangezien ik op het ICT gebied nog erg weinig ervaring had. Het feit dat ik vanaf het begin van deze studie om ging met (2)sociaal ogende mensen leek positief. Echter pas een half tot één jaar later kwam ik erachter dat dit niet zo was. Eén van deze mensen was namelijk een prof op ICT gebied en wederom in mijn ogen arrogant.

Ik had juist de angst dat mensen erachter kwamen dat ik niet veel van het vakgebied af wist en durfde hierdoor weinig tot niets te vragen. Afgelopen jaren zijn erg lastige jaren geweest door onzekerheid. Ik nam minder initiatief door mijn angst. Doordat ik vaak dingen niet begreep wilde ik deze vragen. Vragen stellen werd nog moeilijker gemaakt door de vaak wat negatieve reacties hierop. Veel informatie ontglipte me en ik werd nog banger om vragen te stellen.

Nog meer angst had ik om stage te gaan lopen in het 3e jaar. Ik wist voor mijn gevoel zo weinig en ik zou toch nooit op stage mogen gaan hiermee! Iedereen was tegen mijn keuze om het 2e jaar over te doen, gezien de studiepunten die ik had. Ik had het gevoel dat ik deze punten niet had verdiend op eigen kracht en door veel ‘meeliftgedrag'(ik wist ook wel dat dit waar was). Verder speelde de gedachte in mijn hoofd dat ik toch echt zelf achter mijn keuze moet staan. Uiteindelijk ben ik tóch overhaald om stage te gaan lopen waar ik nog steeds ontzettend tegenop zag. Werkervaring had ik wel, maar ik had nooit op dit werkgebied bij een bedrijf gewerkt.

Mijn stageperiode is nog niet lang geleden geëindigd en ik ben erg tevreden over wat ik er van heb geleerd. In de periode heb ik veel negativiteit ervaren doordat mijn focus op niets anders gericht was. Mijn reistijd betrof minstens 4,5 uur per dag (zonder vertragingen) en ik had elke dag het gevoel dat ik mij moest bewijzen. Opdrachten vanuit het stagebedrijf waren voor mij obstakels in plaats van uitdagingen. Hoewel iedere collega met grote positiviteit en veel respect met elkaar en ook mij omging waren mijn gedachten nog altijd op het negatieve gericht.

Zoals ik al vertelde ben ik toch erg tevreden over wat ik van de mensen in het bedrijf heb geleerd. Ik ben gaan inzien dat mijn focus niet op het goede lag en ik deze moest gaan verleggen naar het positieve. En dat ik opdrachten moest gaan zien als uitdagingen. In de stageperiode is het zelfs zo erg geweest dat ik met de simpelste vragen of gesprekken al de grootste moeite had. Op sommige dagen moest ik gewoon mentaal overleven. Door mijn reistijd en hele lange dagen achter de computer praatte ik nauwelijks met mensen en ik had nooit gedacht dat het uitspreken van woorden al een groot probleem kon zijn.

Onzeker zijn is erger dan een slechte dag hebben. Ik geloof dat mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt er uiteindelijk op sociaal gebied beter uit komen dan degene die dit nooit hebben ervaren.

Nog een gedachte achteraf van mij:

Ook de maatschappij heeft hierbij een grote rol gespeeld. Iets dat bij veel psychologische filmpjes waar ik vaak naar kijk als negatief wordt gezien, als iets dat gedachten vaak negatief beïnvloed doordat de maatschappij met een bepaalde algemene manier van denken komt. Wanneer je je gaat gedragen buitenom deze algemene manier van leven wordt hier vaak negatief over geoordeeld. Ik denk dat ik aangezien ik bang ben voor deze kritiek veel geforceerd binnen deze grenzen heb proberen te leven.

Enkele tips van mij:

– Gedachtes ontstaan door hetgeen waar je aan denkt. Focus op positieve dingen. Niet op de toekomst, niet op hetgeen waar je bang voor bent.
– Zoek een mooie, rustige plek op in de natuur. Geniet er van de dingen die daar zijn. Het liefst zo lang mogelijk.
– Denk niet aan het ‘wat als’. Een mogelijkheid niet aannemen is vaak erger dan het ‘wat als’. Mogelijkheden aannemen vergroot je ervaring en je zelfvertrouwen!
– Ga op een sport die je leuk vindt! Het gevoel nadat je gesport hebt is vaak positief, je bent gezond bezig en bij veel sporten kun je je communcatie-skills verhogen. Het vergroot je zelfvertrouwen.
  donderdag 9 april 2015 @ 08:42:42 #268
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151506088
Na een nacht weer amper geslapen te hebben de knoop toch maar doorgehakt en de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar een psycholoog.

Wordt over een paar uur teruggebeld om te kijken wat ik kan doen. Mijn doemgedachtes en jaloezie zijn momenteel zo erg dat ik er amper nog door functioneer. Het voelt wel heel moeilijk om dit te doen, ergens voelt het een beetje als verliezen. Ik moet dit echter wel doen, anders gaan m'n gezondheid, studie en meer dan waarschijnlijk relatie er helemaal kapot aan.
Ignorance is bliss
pi_151506122
Goede stap.
pi_151507405
Goedemorgen,

Dit is mijn eerste post hier. Denk zelf dat ik ook een angststoornis heb. Hoezo denk ik dat, omdat ik constant nerveus ben om niets, en ik durf mijn bek niet open te trekken en ga constant confrontaties uit de weg, hoe klein of groot ook, ik probeer ze altijd te vermijden. Ook ben ik hierdoor heel erg onzeker en ben ik totaal niet assertief, met niets.

Ik heb dit eigenlijk al sinds dat ik mij kan herinneren (dat ik mijn mond niet kan open doen) echter is dit in mijn vorige relatie (ben dik 3 jaar samen geweest waarvan de meeste tijd samen gewoond) verergerd tot het punt waar ik dus eigenlijk gewoon constant nerveus ben.

Nu heb ik sinds enkele maanden een nieuwe vriendin en zij is echt een schatje, ze luistert naar me en begrijpt me. Afgelopen maandag voor het eerst iets gebeurd dat mij een beetje dwars zat (was niets speciaals) maar zelfs daarover durfde ik mijn mond niet open te doen. Ik was een beetje jaloers ergens op, omdat ze constant op de app zat met iemand. Geen probleem en ik moet daar ook niet jaloers over zijn, maar goed, ik was het wel. Om het verhaal even kort te houden, zij vroeg mij die avond toen we net in bed lagen of er wat was, en ik durfde uiteraard niets te zeggen en zei dus dat er niets was. Daarna is zij (omdat ze wel degelijk wist dat er iets speelde) in de woonkamer TV gaan kijken. Ik wist dat ik naar haar toe moest gaan om het haar te vertellen, echter heb ik ongeveer een uurtje verstijfd in bed gelegen van angst om haar onder ogen te komen en mijn mond open te doen.

Uiteindelijk is het me toch gelukt om op te staan, naar haar toe te gaan en het te vertellen, inclusief het feit waarom ik dus niet eerder naar haar toe kwam (omdat ik om onbekende reden gewoon verstijfd van angst ben). Zij heeft hier positief op gereageerd en ik ben blij dat het mij is gelukt om mijn mond open te doen hierover.

Echter kan dit zo niet langer. Ik heb dit al heel lang en zoals gezegd is dit probleem sterk verergerd door mijn vorige relatie (ik hoefde maar scheef te kijken of er was alweer ruzie). Ik heb dus 3 jaar lang met mijn ex geprobeerd om altijd maar de confrontatie te vermijden en hierdoor ben ik nog banger geworden. Nee, ik ben nog niet bij iemand hiervoor geweest en heb er ook nog nooit over gesproken of zelfs durven spreken. Nu, omdat ik mijn relatie niet op het spel wil zetten en omdat ik uiteraard zelf ook niet meer zo door wil, wil ik dus hulp zoeken.

Mijn eerste gedachte is om te gaan praten met een psycholoog. Of zijn er dingen waar ik zelf aan kan werken eventueel?

Als laatste dus even in het kort over wat er "mis" met mij is, ik ben heel vaak, bijna constant, nerveus, angstig, ben heel onzeker, ben een doemdenker, denk heel vaak negatief over vanalles en nog wat. Kan hierdoor vaak niet goed functioneren en ben bang dat mijn relatie er zo ook kapot aan gaat. Heb ook weinig zin om dingen te ondernemen. Ik vind ook eigenlijk niets leuk. En hier wil ik dus verandering in brengen.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:06:54 #271
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151507572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:59 schreef Tino2015 het volgende:
Goedemorgen,

Dit is mijn eerste post hier. Denk zelf dat ik ook een angststoornis heb. Hoezo denk ik dat, omdat ik constant nerveus ben om niets, en ik durf mijn bek niet open te trekken en ga constant confrontaties uit de weg, hoe klein of groot ook, ik probeer ze altijd te vermijden. Ook ben ik hierdoor heel erg onzeker en ben ik totaal niet assertief, met niets.

Ik heb dit eigenlijk al sinds dat ik mij kan herinneren (dat ik mijn mond niet kan open doen) echter is dit in mijn vorige relatie (ben dik 3 jaar samen geweest waarvan de meeste tijd samen gewoond) verergerd tot het punt waar ik dus eigenlijk gewoon constant nerveus ben.

Nu heb ik sinds enkele maanden een nieuwe vriendin en zij is echt een schatje, ze luistert naar me en begrijpt me. Afgelopen maandag voor het eerst iets gebeurd dat mij een beetje dwars zat (was niets speciaals) maar zelfs daarover durfde ik mijn mond niet open te doen. Ik was een beetje jaloers ergens op, omdat ze constant op de app zat met iemand. Geen probleem en ik moet daar ook niet jaloers over zijn, maar goed, ik was het wel. Om het verhaal even kort te houden, zij vroeg mij die avond toen we net in bed lagen of er wat was, en ik durfde uiteraard niets te zeggen en zei dus dat er niets was. Daarna is zij (omdat ze wel degelijk wist dat er iets speelde) in de woonkamer TV gaan kijken. Ik wist dat ik naar haar toe moest gaan om het haar te vertellen, echter heb ik ongeveer een uurtje verstijfd in bed gelegen van angst om haar onder ogen te komen en mijn mond open te doen.

Uiteindelijk is het me toch gelukt om op te staan, naar haar toe te gaan en het te vertellen, inclusief het feit waarom ik dus niet eerder naar haar toe kwam (omdat ik om onbekende reden gewoon verstijfd van angst ben). Zij heeft hier positief op gereageerd en ik ben blij dat het mij is gelukt om mijn mond open te doen hierover.

Echter kan dit zo niet langer. Ik heb dit al heel lang en zoals gezegd is dit probleem sterk verergerd door mijn vorige relatie (ik hoefde maar scheef te kijken of er was alweer ruzie). Ik heb dus 3 jaar lang met mijn ex geprobeerd om altijd maar de confrontatie te vermijden en hierdoor ben ik nog banger geworden. Nee, ik ben nog niet bij iemand hiervoor geweest en heb er ook nog nooit over gesproken of zelfs durven spreken. Nu, omdat ik mijn relatie niet op het spel wil zetten en omdat ik uiteraard zelf ook niet meer zo door wil, wil ik dus hulp zoeken.

Mijn eerste gedachte is om te gaan praten met een psycholoog. Of zijn er dingen waar ik zelf aan kan werken eventueel?

Als laatste dus even in het kort over wat er "mis" met mij is, ik ben heel vaak, bijna constant, nerveus, angstig, ben heel onzeker, ben een doemdenker, denk heel vaak negatief over vanalles en nog wat. Kan hierdoor vaak niet goed functioneren en ben bang dat mijn relatie er zo ook kapot aan gaat. Heb ook weinig zin om dingen te ondernemen. Ik vind ook eigenlijk niets leuk. En hier wil ik dus verandering in brengen.
Ik snap je probleem. Gezien de langdurige aard van je klachten, zou ik als ik jou was wel hulp zoeken. Er zijn echt mensen die je kunnen helpen, alleen is die stap enorm lastig.

Wat je zelf kunt doen, is het zoeken naar bewijs voor je onzekerheid. Welk concreet bewijs heb je voor dat ze 'vreemdgaat'? Waar gaat het contact met een jongen over? Is ze open tegen je? Behandelt ze je goed?

Sowieso top dat je het verteld hebt! Hele moeilijke, maar super goede stap. Realiseer je dat net zoals anderen hun twijfels mogen uiten, jij dit ook gewoon mag. :) Werk aan je onzekerheid, praat over je gevoelens alleen geef haar ook wat vertrouwen als er geen concrete aanwijzingen zijn.
Ignorance is bliss
pi_151508111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:42 schreef duracellkonijntje het volgende:
Na een nacht weer amper geslapen te hebben de knoop toch maar doorgehakt en de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar een psycholoog.

Wordt over een paar uur teruggebeld om te kijken wat ik kan doen. Mijn doemgedachtes en jaloezie zijn momenteel zo erg dat ik er amper nog door functioneer. Het voelt wel heel moeilijk om dit te doen, ergens voelt het een beetje als verliezen. Ik moet dit echter wel doen, anders gaan m'n gezondheid, studie en meer dan waarschijnlijk relatie er helemaal kapot aan.
Ik snap waarom dit een beetje voelt als verliezen, maar zo te lezen als je het niet doet, ga je nog veel meer kwijtraken.
Goeie zet wel, en verstandig :)

Edit: En ik sluit me aan bij wat Duracel in de post hierboven heeft getikt :Y
  donderdag 9 april 2015 @ 10:42:46 #273
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151508575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik snap waarom dit een beetje voelt als verliezen, maar zo te lezen als je het niet doet, ga je nog veel meer kwijtraken.
Goeie zet wel, en verstandig :)

Edit: En ik sluit me aan bij wat Duracel in de post hierboven heeft getikt :Y
Ja, wat dat betreft is het een hele simpele afweging. Tot nu toe heb ik na mijn burnout altijd mijn angsten overwonnen als het gaat om studeren, werken en een sociaal leven oppakken. Bij een relatie lijk ik nu toch echt mijn Waterloo te vinden, simpelweg omdat ik het zo fijn vind, en des te meer ik iets waardeer, des te sterker de angst om het te verliezen. -O-

Ik hoop dat ik samen met een psycholoog/psychiater mezelf eens goed uit kan pluizen en hopelijk doormiddel van therapie mijn angst weer beheersbaar maken. Medicatie is ook een optie, maar daar wil ik pas echt in het aller, allerlaatste geval aan.
Ignorance is bliss
pi_151508712
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:42 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ja, wat dat betreft is het een hele simpele afweging. Tot nu toe heb ik na mijn burnout altijd mijn angsten overwonnen als het gaat om studeren, werken en een sociaal leven oppakken. Bij een relatie lijk ik nu toch echt mijn Waterloo te vinden, simpelweg omdat ik het zo fijn vind, en des te meer ik iets waardeer, des te sterker de angst om het te verliezen. -O-

Ik hoop dat ik samen met een psycholoog/psychiater mezelf eens goed uit kan pluizen en hopelijk doormiddel van therapie mijn angst weer beheersbaar maken. Medicatie is ook een optie, maar daar wil ik pas echt in het aller, allerlaatste geval aan.
Dat laatste snap ik. Das ook een belangrijke reden geweest voor mij om met de abilify te stoppen (of poging doen tot in elk geval).

En idd, zoek uit waar die kloteangst vandaan komt. Het alleen al -weten- wat die angst precies is is al beter dan een angst die "willekeurig" om de hoek komt kijken wanneer jij het niet verwacht en wanneer jij niet eens weet -waarom- je weer angstig wordt :)

En doe het niet voor je relatie of je studie..doe het voor jezelf! ^O^
pi_151509072
quote:
Wat je zelf kunt doen, is het zoeken naar bewijs voor je onzekerheid. Welk concreet bewijs heb je voor dat ze 'vreemdgaat'? Waar gaat het contact met een jongen over? Is ze open tegen je? Behandelt ze je goed?
Nee, dat was een voorbeeld, mijn vriendin gaat niet vreemd en dat weet ik ook. Ik noemde dat voorbeeld om aan te tonen hoe erg het kan zijn voor mij om iets simpels te vertellen, hoe lastig het wel niet is. Met mijn vriendin heb ik verder totaal geen problemen :) Het probleem ligt zich bij mij.
  donderdag 9 april 2015 @ 12:04:34 #276
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151510937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik. Das ook een belangrijke reden geweest voor mij om met de abilify te stoppen (of poging doen tot in elk geval).

En idd, zoek uit waar die kloteangst vandaan komt. Het alleen al -weten- wat die angst precies is is al beter dan een angst die "willekeurig" om de hoek komt kijken wanneer jij het niet verwacht en wanneer jij niet eens weet -waarom- je weer angstig wordt :)

En doe het niet voor je relatie of je studie..doe het voor jezelf! ^O^
Dat is ook uiteindelijk mijn doel. Ik denk ook zo veel mogelijk op de lange termijn, aangezien mensen, helaas, altijd een variabele blijven. Mezelf daarentegen, ben ik de rest van mijn leven samen mee. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:59 schreef Tino2015 het volgende:

[..]

Nee, dat was een voorbeeld, mijn vriendin gaat niet vreemd en dat weet ik ook. Ik noemde dat voorbeeld om aan te tonen hoe erg het kan zijn voor mij om iets simpels te vertellen, hoe lastig het wel niet is. Met mijn vriendin heb ik verder totaal geen problemen :) Het probleem ligt zich bij mij.
Dat is zeker zo, alleen doelde ik er op dat het soms goed is om na te gaan of je angst gegrond is of niet. Dit kan zijn met je vriendin, of je angst om dingen te vertellen. :)
Ignorance is bliss
pi_151510985
Nou, dat is het hem nou juist, de angst is totaal niet gegrond, en dat weet ik ook. Echter lukt het me nog niet om iets te zeggen, en zak ik alleen maar dieper weg in de angst, door middel van mijn gedachten. Heel vervelend en frustrerend dus.
  donderdag 9 april 2015 @ 20:48:20 #278
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151527666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:05 schreef Tino2015 het volgende:
Nou, dat is het hem nou juist, de angst is totaal niet gegrond, en dat weet ik ook. Echter lukt het me nog niet om iets te zeggen, en zak ik alleen maar dieper weg in de angst, door middel van mijn gedachten. Heel vervelend en frustrerend dus.
Wat zijn je ideeën om dit aan te pakken?
Ignorance is bliss
pi_151528206
Ego postje: heb ik een keer voor mezelf gekozen, moest ivm gezondheid, wordt echter niet zo goed opgepakt. En nu word ik er erg down en verdrietig van :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151528240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:00 schreef zomertje het volgende:
Ego postje: heb ik een keer voor mezelf gekozen, moest ivm gezondheid, wordt echter niet zo goed opgepakt. En nu word ik er erg down en verdrietig van :(
Maakt niet uit, het is af en toe goed om voor jezelf te kiezen, heb ik ook gedaan,kwa gevoelens voor een of andere trut, en nu voel ik me er beter om. Don't worry
pi_151528633
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:01 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het is af en toe goed om voor jezelf te kiezen, heb ik ook gedaan,kwa gevoelens voor een of andere trut, en nu voel ik me er beter om. Don't worry
Het gaat ook wel weer een keer over. Ik ben nogal van slag van dit soort dingen, Hou me liever afzijdig en pas me aan. Maar soms kan dat niet.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151528680
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:10 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het gaat ook wel weer een keer over. Ik ben nogal van slag van dit soort dingen, Hou me liever afzijdig en pas me aan. Maar soms kan dat niet.
Snap ik hoor, maar ik kan ook begrijpen dat het vervelend is.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:45:09 #283
399061 kuolema
vermaledijd
pi_151530560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel! :o

Jij bent ook een d&a VIP hoor ;) :P
Jij wel, dat weet ik O+
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Want?

Wat ga je opsteken van die psycho-educatie?
Omdat zij aan de kant van het leven staan en ik aan de kant van de dood. Omdat ze me toch niet helemaal begrijpen, en iets dat voor mij heel serieus en 'echt' is zien als 'gewoon een kenmerk van depressie/autisme'. Daarin voel ik me dus niet serieus genomen.

Wat ik ervan ga opsteken weet ik natuurlijk pas als ik klaar ben :P Maar het is gericht op informeren en leren omgaan met beperkingen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_151531595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jij wel, dat weet ik O+
Hihi :@
quote:
[..]

Omdat zij aan de kant van het leven staan en ik aan de kant van de dood. Omdat ze me toch niet helemaal begrijpen, en iets dat voor mij heel serieus en 'echt' is zien als 'gewoon een kenmerk van depressie/autisme'. Daarin voel ik me dus niet serieus genomen.

Wat ik ervan ga opsteken weet ik natuurlijk pas als ik klaar ben :P Maar het is gericht op informeren en leren omgaan met beperkingen.
Ik heb geloof ik zelfs 2x psycho-educatie gehad mbt autisme, moet zeggen dat ik er veel van opgestoken heb.
De 1e was wel in groepsverband, maar was wel een fijne introductie met elke week een ander thema (deze hielp mij om mn autisme te accepteren, wat ik voor die psycho-educatie -niet- deed)
De 2e was wel individueel en meer gericht op de biologie van het autisme en de effecten daarop op mij en mijn karakter
pi_151537800
Word er echt helemaal gek van. Waarom kan ik niet gewoon op een Nederlandse student van 25 vallen, Of op een smerige Oost-blokker. Waarom iedere keer op dat volk, het is een heel continent, maar het lukt maar niet.. Echt merk gewoon dat mijn stemming helemaal omslaat, naar mate ik op een die int, Datingsites zit :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Ayumu.Kobayashi op 10-04-2015 01:30:00 ]
pi_151539131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:48 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat zijn je ideeën om dit aan te pakken?
Mezelf in eerste instantie proberen te forceren om toch mijn mond open te doen, want ik weet nu dat ik het kan, en als ik het vaker doe, dan gaat het me ook lukken. Gisteravond was er weer een momentje en ik heb gewoon mijn mond open gedaan en het voelde goed. Vanavond weet ik zeker dat er een moment gaat komen dat ik mijn mond moet opendoen want er is iets dat ik wil bespreken met mijn vriendin, dat toch wel van serieuze aard is, Dus we gaan het merken.

Daarnaast wil ik sowieso toch contact gaan zoeken met een psycholoog, zodat ik mijn verhaal kan doen en zodat ik wat handvaten kan krijgen hoe hiermee om te gaan en hoe ik dit kan aanpakken. Want alleen zal het me sowieso nooit lukken. Als dat zou kunnen dan had ik het allang gedaan natuurlijk :)
pi_151539163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jij wel, dat weet ik O+

[..]

Omdat zij aan de kant van het leven staan en ik aan de kant van de dood. Omdat ze me toch niet helemaal begrijpen, en iets dat voor mij heel serieus en 'echt' is zien als 'gewoon een kenmerk van depressie/autisme'. Daarin voel ik me dus niet serieus genomen.
Wat een aparte gedachtes.
Omdat jij niet leeft zoals anderen ben jij doder dan hen?
Als je een depressie hebt leef je het depressief zijn.
Je leeft hoe dan ook en probeer jouw leven te leven, niet van anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2015 07:48:25 ]
  vrijdag 10 april 2015 @ 08:32:30 #288
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151539562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 07:43 schreef Tino2015 het volgende:

[..]

Mezelf in eerste instantie proberen te forceren om toch mijn mond open te doen, want ik weet nu dat ik het kan, en als ik het vaker doe, dan gaat het me ook lukken. Gisteravond was er weer een momentje en ik heb gewoon mijn mond open gedaan en het voelde goed. Vanavond weet ik zeker dat er een moment gaat komen dat ik mijn mond moet opendoen want er is iets dat ik wil bespreken met mijn vriendin, dat toch wel van serieuze aard is, Dus we gaan het merken.

Daarnaast wil ik sowieso toch contact gaan zoeken met een psycholoog, zodat ik mijn verhaal kan doen en zodat ik wat handvaten kan krijgen hoe hiermee om te gaan en hoe ik dit kan aanpakken. Want alleen zal het me sowieso nooit lukken. Als dat zou kunnen dan had ik het allang gedaan natuurlijk :)
Klinkt als een goed plan man. Lekker bezig, ga zo door! :)
Ignorance is bliss
  vrijdag 10 april 2015 @ 08:34:48 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151539583
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:45 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jij wel, dat weet ik O+

[..]

Omdat zij aan de kant van het leven staan en ik aan de kant van de dood. Omdat ze me toch niet helemaal begrijpen, en iets dat voor mij heel serieus en 'echt' is zien als 'gewoon een kenmerk van depressie/autisme'. Daarin voel ik me dus niet serieus genomen.

Wat ik ervan ga opsteken weet ik natuurlijk pas als ik klaar ben :P Maar het is gericht op informeren en leren omgaan met beperkingen.
Volgens mij boeit het de meesten hier wel hoe t met je gaat, dus niet zo negatief doen jij o|O ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151549537
Ik post hier weinig. Heeft te maken met het feit dat alles eigenlijk weer goed is. Geen last van angst, paniek en depressie klaart echt op. Ook een meisje leren kennen waar het goed mee gaat, paar dates gehad. Niets officieel nog, doen rustig aan.

Voor de mensen die met angst en paniekaanvallen zitten. Dit gaat echt over. :*
pi_151550841
quote:
Klinkt als een goed plan man. Lekker bezig, ga zo door! :)
Ben wel alweer de gehele dag gespannen, waarom weet ik niet, kan er mijn vinger niet op leggen. Maar gek hoe fijn het is om jouw comment te lezen, over dat ik lekker bezig ben en zo door moet gaan. Echt raar hoe goed dat iemand kan doen. Thnx in ieder geval :)
pi_151571116
quote:
Vanavond weet ik zeker dat er een moment gaat komen dat ik mijn mond moet opendoen want er is iets dat ik wil bespreken met mijn vriendin, dat toch wel van serieuze aard is, Dus we gaan het merken.
Nou, ik heb mijn mond moeten opendoen, alleen ging het niet vanzelf. Ja, ik ben opgelucht dat ik het toch heb besproken, ik ben op dit moment ook niet gespannen verder (ik zit alleen thuis en heb verder even niets op de planning staan), echter weet ik niet of ik tevreden moet zijn over hetgeen wij besproken hebben en hoe ik me daarover moet voelen. Echter is dat weer een ander verhaal en heeft dat weer verder niets te maken met de angst zelf denk ik.
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:58:52 #293
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151584543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:39 schreef Tino2015 het volgende:

[..]

Nou, ik heb mijn mond moeten opendoen, alleen ging het niet vanzelf. Ja, ik ben opgelucht dat ik het toch heb besproken, ik ben op dit moment ook niet gespannen verder (ik zit alleen thuis en heb verder even niets op de planning staan), echter weet ik niet of ik tevreden moet zijn over hetgeen wij besproken hebben en hoe ik me daarover moet voelen. Echter is dat weer een ander verhaal en heeft dat weer verder niets te maken met de angst zelf denk ik.
Was het iets relatiebedreigends?
Ignorance is bliss
pi_151585409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 07:43 schreef Tino2015 het volgende:

[..]

Mezelf in eerste instantie proberen te forceren om toch mijn mond open te doen, want ik weet nu dat ik het kan, en als ik het vaker doe, dan gaat het me ook lukken. Gisteravond was er weer een momentje en ik heb gewoon mijn mond open gedaan en het voelde goed. Vanavond weet ik zeker dat er een moment gaat komen dat ik mijn mond moet opendoen want er is iets dat ik wil bespreken met mijn vriendin, dat toch wel van serieuze aard is, Dus we gaan het merken.
Dit is wat ik heb gedaan toen ik een jaar of 17 was, heeft voor mij uiteindelijk gewerkt :)
  zaterdag 11 april 2015 @ 19:40:49 #295
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151585756
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit is wat ik heb gedaan toen ik een jaar of 17 was, heeft voor mij uiteindelijk gewerkt :)
Van voor je mening uitkomen verbeterd de kwaliteit van je leven gewoon zo erg. Ben zo blij dat ik destijds die stap ook heb gemaakt. :)
Ignorance is bliss
pi_151585829
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:40 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Van voor je mening uitkomen verbeterd de kwaliteit van je leven gewoon zo erg. Ben zo blij dat ik destijds die stap ook heb gemaakt. :)
Al word je verbaal onder tafel geluld, dat is altijd nog beter dan helemaal niks zeggen, dan heb je het tenminste geprobeerd en bij elke verbale gelegenheid wordt je verbale weerbaarheid steeds ietsje beter.
Het is gewoon door de sloot ploegen en "hup door de gehaktmolen", maar anders had ik nu nog mn mond niet opengedaan en had ik nu een echt kutleven gehad :')
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:42:48 #297
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151587710
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Al word je verbaal onder tafel geluld, dat is altijd nog beter dan helemaal niks zeggen, dan heb je het tenminste geprobeerd en bij elke verbale gelegenheid wordt je verbale weerbaarheid steeds ietsje beter.
Het is gewoon door de sloot ploegen en "hup door de gehaktmolen", maar anders had ik nu nog mn mond niet opengedaan en had ik nu een echt kutleven gehad :')
Ja dat klopt. Dan heb je in ieder geval je hart gelucht. Ik vind echter dat je niet alleen dingen moet zeggen om het zeggen, maar soms ook om er echt wat voor jou uit te halen.

Inmiddels ben ik zelf wel op het punt waarop ik nogsteeds veel voor anderen wil doen, maar alleen als ik dat zelf aankan. Ik heb daarnaast vaak nogal een uitgesproken mening en ben verbaal best sterk, dus wat dat betreft gaat het wel lekker.

Gevaarlijk is alleen dat ik weer door kan slaan, irritant stijfkoppig worden. Ik probeer wel voldoende open te staan voor nieuwe zienswijzen, ik zie dat als erg belangrijk.
Ignorance is bliss
pi_151602333
Ik heb van de week eens mn mond opengetrokken en dat heeft een rollercoaster van emoties teweeg gebracht. Ruzie maken is geen kernkwaliteit van mij... :@
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 12 april 2015 @ 09:44:40 #299
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151602521
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 09:37 schreef zomertje het volgende:
Ik heb van de week eens mn mond opengetrokken en dat heeft een rollercoaster van emoties teweeg gebracht. Ruzie maken is geen kernkwaliteit van mij... :@
Denk je dat al die dingen oppotten beter voor je gesteldheid is? ;)
Ignorance is bliss
pi_151602605
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 09:44 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Denk je dat al die dingen oppotten beter voor je gesteldheid is? ;)
Nee, dat is ook weer zo. Maar t leek nu wel veel meer impact te hebben
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_151602685
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 09:48 schreef zomertje het volgende:

[..]

Nee, dat is ook weer zo. Maar t leek nu wel veel meer impact te hebben
Altijd beter dan over je heen te laten lopen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')