hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:44 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:44 |
Nieuw topique ![]() ![]() | |
WEST | donderdag 19 maart 2015 @ 18:55 |
kut TT ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:56 |
Nou zeg, hater ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 19:18 |
Eigen meningen en provocatie-TT ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 19:19 |
Eigen meningen heb je wel vaker op een forum. | |
Fer | donderdag 19 maart 2015 @ 19:35 |
JP Montoya was een verrijking voor het kijkplezier. | |
Zorro | donderdag 19 maart 2015 @ 19:36 |
Zonder al het grind en met alle uitloopstroken van tegenwoordig was Jos Verstappen minstens 3x wereldkampioen geworden ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 19:43 |
TT doet vermoeden dat iedereen het in dit topic met die mening eens is. Meningen door iemands strot rammen ![]() | |
Beach | donderdag 19 maart 2015 @ 19:43 |
Net zoals Tony Stewart een dikke papzak ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 19:51 |
![]() ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 20:04 |
Had 'm nog niet gezien, en dan masr zeggen dat Duitsers geen humor hebben ![]() | |
Waffle | donderdag 19 maart 2015 @ 20:44 |
Ligt het aan mij of komt Vettel sympathieker over in een Ferrari overal? Heb altijd een hekel gehad aan Vettel vanaf het begin van zijn carrière maar dit jaar komt hij compleet anders over. Ook in andere interviews. | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 20:45 |
Dat staat er helemaal niet, dat maak jij er van. | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 21:03 |
Ik vond Montoya ook wel een toffe peer als ik eerlijk ben. Leek me altijd een geschikt iemand om samen een paar pilsjes mee te drinken en achter de BBQ te staan ![]() | |
Burdie | donderdag 19 maart 2015 @ 21:04 |
Ik denk dat hij na vorig seizoen door heeft dat hij niet onfeilbaar is. De gedoodverfde winnaar staat weer met twee benen op de grond. Het viel mij ook al op ja ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 21:24 |
dat is mijn mening, dat heb je wel eens op forums ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:24 |
![]() ![]() ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 21:38 |
![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:40 |
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb ![]() | |
Nattekat | donderdag 19 maart 2015 @ 21:45 |
Je had deze ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:46 |
Mag je er maar één hebben dan? | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 21:48 |
ja, dus de quota is al overschreden met deze en de Olavgod-TT ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:49 |
Owja haha, die had ik ook al. ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:49 |
Die Olavgod TT is weggehaald zie ik nu ![]() ![]() ![]() ![]() censuur ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door hmmmz op 19-03-2015 21:55:10 ] | |
4-elements | donderdag 19 maart 2015 @ 21:49 |
![]() ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:53 |
Wie is dat? | |
Sinister-D- | donderdag 19 maart 2015 @ 21:53 |
Blind very much ![]() Zijn zelfs 2 topics ![]() SPT / 2015 Formula 1 GP's #7 - Australian Grand Prix - Olavgod! SPT / 2015 Formula 1 GP's #6 - Australian Grand Prix - Olavgod! | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:55 |
Ow lol, ik dacht dat dat in deze reeks was ![]() ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 21:58 |
![]() ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:04 |
Lelijke grafbakken hierboven. De auto's uit dit tijdperk vind ik nog altijd het mooiste by far: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:06 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:09 |
![]() En Joske zn auto was ook erg mooi ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:11 |
Mooi rond allemaal zonder echt harde hoeken in het bodywork en redelijk simpele spoilers. De lelijkste vond ik destijds met allemaal die flapjes over heel de auto. God wat was dat lelijk ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 22:16 |
Deze had ik als kind op mijn kamer staan ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:17 |
WTF serieus!? Ik wil die ook wel op mijn kamer hebben staan. Dat zou namelijk betekenen dat ik multimiljonair was en een huis met hele grote kamers zou hebben ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2015 @ 22:18 |
Dat waren bazenauto's | |
zoem | donderdag 19 maart 2015 @ 22:21 |
Net zoals deze graflelijke BMW Sauber ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 19 maart 2015 @ 22:21 |
Ik kan mij herinneren dat de Williams BMW zo'n auto was.. echt overal zaten vleugeltjes. W.b.t waren de auto's uit de jaren 2000 tot 2005 allemaal wel mooi, behalve dan die gegroefde banden. Ik blijf de Arrows A21 en A22 één van de mooiste F1's vinden van de afgelopen 20 jaar. Zowel qua aerodynamica (hoekige lijnen + mooie 'flow' naar de sidesidepods) als ook de kleurstelling zwart oranje stond de auto bijzonder goed ! ![]() | |
Beach | donderdag 19 maart 2015 @ 22:25 |
![]() ![]() ![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 22:25 |
Op schaal, bijgoochem. | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:26 |
Zie de reactie boven je ![]() Vergeet ook vooral de Ferrari's niet. die waren ook spuugelelijk ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:27 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Geralt op 19-03-2015 22:27:29 ] | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 22:27 |
| |
Bluurgh | vrijdag 20 maart 2015 @ 09:22 |
![]() | |
Atreidez | vrijdag 20 maart 2015 @ 09:30 |
Wat heeft Juan Pablo nou met F1 nieuwtjes te maken... Ik hoopte toen ik t zag al dat ie onverwacht een stoeltje had voor de volgende race bij Sauber omdat ie met een paar miljoen bij Monisha aangebeld had ofzo, maar tis gewoon een bash actie ![]() ![]() Montoya ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 20 maart 2015 @ 09:39 |
Dit was echt een grafbak. (Die Mild Seven livery vond ik mooier op de Tyrell in 95 en pas echt mooi worden in het lelijke neuzen tijdperk van 2003-2006) Die 94 spec Ferrari was wel genot, maar de allereerste West McLaren was de beste ooit naast de Gold Leaf Lotus (Ja die vind ik mooier dan de JPS Lotus Favorieten zijn iets als: Gold Leaf Lotus 97 McLaren JPS Lotus 7up Jordan Camel Lotus (verdomme wat heeft dat team mooie liverys gehad) Lambo (91) 94 Ferrari 97 Jordan Telefonica Minardi Rial | |
WheeledWarrior | vrijdag 20 maart 2015 @ 12:07 |
De auto's van eerste helft jaren negentig ('91-'95) blijf ik de mooiste vinden. Mooie ronde lijnen, simpele elegante designs die snelheid uitstralen. In combinatie met kleurrijke, opvallende liveries. | |
Wertha | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44 |
Only in 'Murica dat je zo in een grote raceklasse kunt rijden. Dakar tel ik niet mee. Daar val je vanzelf wel wat kilo's af. ![]() Wat jij zegt kan meespelen, maar bij mij leeft ook sterk het idee dat de houding van heel RBR daarmee te maken heeft. Dat eindeloze geschop tegen FIA, het F1-wereldje in zijn algemeen, wedstrijdleiding, concurrenten, leveranciers etc.. dat slaat vroeg of laat toch ook over op je coureurs? Sterker nog: ik zie men er toe in staat om een bepaalde houding er in te stampen bij hun coureurs. RBR staat toch bekend om hun begeleiding. Dat alles voor hun coureurs geregeld wordt etc. Ik geloof er niet in dat RBR dat enkel doet met als doel het de coureurs zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zodat 'onze rijders zich maximaal kunnen focussen op het racen'. Dergelijke begeleiding vloeit ook voort uit een drang naar controle. Hoe meer je uit handen neemt van de coureurs, hoe minder de kans dat er zich onverwachtse situaties voordoen. Daar hoort de hele PR-machine bij met alle bijbehorende trainingen en vergaderingen over hoe naar buiten te treden over de recente prestaties. Vettel heeft lang onder de vleugels van RBR gefungeerd. Lang genoeg om gekneed en gevormd te worden zoals RBR dat zou willen. Anders dan Webber had Vettel ook de leeftijd waarop je iemand makkelijker kunt beïnvloeden. Ik denk dat Vettel's houding toch vooral een weerspiegeling is van de houding van mannen als Christian Horner en Helmut Marko. | |
Bluurgh | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:46 |
Dat komt ook een groot deel door de breedte van de auto's. Hoe breder ze zijn hoe sneller het eruit ziet. En dat is natuurlijk flink veranderd: ... - 1992: 215 cm 1993 - 1997: 200 cm 1997 - nu: 180 cm | |
hmmmz | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:56 |
Hater ![]() | |
Atreidez | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:28 |
Ik ben meer een klager, maar voor deze keer mag hater ook ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:00 |
Ferrari bouwde in die tijd niet de beste auto's, maar wel de mooiste! Onder andere de 641/2, 643 (De vrachtwagen volgens Prost) en de 412T2. ![]() | |
Gort | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:21 |
Maar....wat zijn de nieuwtjes? | |
Ferry_76 | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:23 |
Boss GP komt naar de Gamma racing days op Assen: http://bossgp.com/ | |
Atreidez | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:25 |
Het meest nieuwswaardige bericht vond ik nog dat Pirelli zei dat er ronderecords gebroken gaan worden Dit jaar. Ze zaten er 6 secondes boven in Melbourne ![]() | |
Geralt | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:37 |
http://www.f1today.net/nl(...)t-upslogo-op-ferrari ![]() | |
Beach | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:50 |
Via Facebook Laat dan maar. | |
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:51 |
Vond ik ook erg leuk ja. In de race zijn de auto's nog steeds meer dan een seconde langzamer dan in 2013. | |
sasquatsch | vrijdag 20 maart 2015 @ 23:25 |
Eind van het jaar op sommige circuits, zoals Austin en Interlagos of zo. | |
Geralt | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:00 |
Ik lees die berichten overal over een mogelijke verkoop van TR aan Renault. Ik zeg doe maar en dat met gele livery aub ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 10:34 |
http://www.racexpress.nl/(...)-moeten-zijn/n/65369 Ik ben nooit Schumachers fan geweest, heb zelfs medelijden gehad hoe Ferrari Barrichello regelmatig behandelde. Maar dit is treurigheid ten top van Rubens om zo te praten over iemand die niet terug kan reageren, of over een team waarbij die zelf zijn handtekening onder het contract heeft gezet ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:00 |
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1. Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes: FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1 GP3 -> GP2 -> F1 F3 -> F2 -> F1 Echt heel erg zinnig. | |
Beach | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:01 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:08 |
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent. | |
lasters | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:24 |
Zolang er coureurs blijven die willen dokken voor dit soort klassen kan de FIA het gewoon maken | |
JohnB52 | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:30 |
Hallo Jumbo! | |
Bluurgh | zaterdag 21 maart 2015 @ 11:32 |
Tja ze geven niet voor niks het kampioenschap extra veel punten voor de superlicentie. Het klinkt alsof ze dat alleen doen zodat de serie niet kan falen, maar met zo weinig beschikbare stoeltjes heb je tegenwoordig ook niet zoveel aan een F2 kampioenschap.. Laten ze dan eerst maar eens weer 28 auto's in de F1 krijgen, dan is er iig wat meer ruimte ![]() | |
lasters | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:03 |
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben. | |
Bluurgh | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:31 |
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5. En dan krijg je in theorie dus twee gelijkwaardige series, de ene serie geeft je alleen twee keer zoveel licentiepunten als de andere en zo kunnen ze dus moedwillig concurrerende series de nek omdraaien want waarom zou je FR3.5 rijden als je met het kampioenschap 30 punten verdient (wat niet genoeg is voor een superlicentie) terwijl je in de F2 met een 3e plek in het kampioenschap 40 punten krijgt (wat dus wel genoeg is voor een superlicentie).. | |
lasters | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:33 |
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse! | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:35 |
Nee, De F2 is van de FIA. GP2 is van Bernie en de F2 wordt een directe concurrent. Het is niet voor niets dat Berger stopte bij de F3 en niet verder ging met de F2 op de kaart zetten. Hij wilde geen gevecht met Bernie aangaan. Dat doet nu Stefano Domenicali. Het zou ook een goedkopere klasse dan de GP2 moeten worden. En ja, de FIA klassen worden in het puntensysteem (onterecht) bevoordeeld ten opzichte van de anderen klassen. | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:38 |
De route FR2.0 -> FR 3.5 -> F1 kun je wel wegstrepen. Met het nieuwe puntensysteem zul je meerdere jaren FR 3.5 moeten doen om überhaupt kans te maken op de F1, dus die route zal wel via de GP2 of F2 gaan lopen. Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5. | |
Ferry_76 | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:43 |
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen. | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 12:58 |
Gasly is ook RB junior en rijdt dit jaar in de GP2. Stoneman zal na de FR 3.5 ook wel naar de GP2 gaan. Het traject via de FR 3.5 direct naar de F1 werkt niet meer, dus daar zal in het vervolg altijd de GP2 (of later F2) tussen zitten. Dus ook voor de RB junioren. | |
Ferry_76 | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:51 |
Fraaie column van Bill Buxton over de dreigementen van Red Bull: https://willthef1journo.w(...)ants-to-quit-let-it/ | |
lasters | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:09 |
Zit waarheid in, RBR is geen Ferrari | |
nils7 | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:27 |
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, arden | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:31 |
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen. | |
Geralt | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:33 |
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen. Dus die punten gaan ze wel halen ben ik bang. Ik denk dat dit echt het probleem van de paydrivers niet gaat oplossen. | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:41 |
Nee, maar wel van paydrivers die er niets van kunnen, zoals een Canamassas, Gonzales of Haryanto om maar een paar voorbeelden te noemen. | |
Geralt | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:47 |
Mja, toch denk ik dat men het anders aan zou moeten pakken. Zo kun je geen echte talenten meer snel doorstromen naar de F1 en ik denk dat talenten als een Max goed voor de sport zijn. Zeker als de resultaten ook komen straks. Om dat dan maar meteen de nek om te draaien is niet de kant die ze op zouden moeten lijkt me. | |
sasquatsch | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:54 |
Vandaar de F2. Die zou een stuk goedkoper moeten zijn dan de GP2, waardoor talenten zonder veel geld kunnen doorstromen. Maar dan moeten de F1 teams die wel accepteren en moet de F1 dus goedkoper of de 'kleinere' teams moeten genoeg geld krijgen om zonder die paydrivers te kunnen bestaan. | |
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:57 |
Waar is de GP2 dan voor? | |
nils7 | zondag 22 maart 2015 @ 00:03 |
Of de GP1 ;-) | |
hmmmz | zondag 22 maart 2015 @ 00:42 |
pics? | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 07:01 |
Jaaaaaa... Een concurrerende klasse naast de F1! | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 09:58 |
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren ![]() | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 09:59 |
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebben ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:03 |
Beetje jammer inderdaad. Ik zie overigens wel ruimte voor een extreme klasse. Iets simpels dat hard klinkt en nog harder rijdt. Een soort tegenhanger voor het high tech gebeuren van de F1. Had ik vandaag al een keer V12 gezegd? Nee hè? | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 10:11 |
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement? | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:13 |
Of verplicht met productiemotoren rijden. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 10:15 |
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:17 |
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 10:18 |
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:20 |
In de F1 niet. Maar ernaast misschien wel. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 10:22 |
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf.... | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:24 |
Bestaat er een format GP1? | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 10:26 |
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 10:27 |
Maar wat houdt dat dan ongeveer in, GP1? | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 10:28 |
Nee, maar nu wel ![]() Dat was ook mijn punt, Ferrari gaat niet weg uit de F1. Zoals je zegt liggen ze tot 2020 conctractieel vast aan F1 en daarbij gaan ze om hun geschiedenis in de F1 niet weg. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 10:36 |
Goeie vraag ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 11:03 |
Volgende week weer in de kroeg kijken. Nu tenminste op een normaal tijdstip. ![]() | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:08 |
En uitgezonden door de BBC ![]() | |
alwaysonhold | zondag 22 maart 2015 @ 11:11 |
Ook de kwalificatie? | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:12 |
Jep ![]() Twijfel alleen of ze ook nog de trainingen doen ![]() | |
Ferry_76 | zondag 22 maart 2015 @ 11:14 |
Soortement van Superleague Formula bedoel je....? A1GP, ook zo'n succes, net als Formula Acceleration 1..... In het verleden had je in Engeland nog de Formula Aurora waar met tweedehands F1 auto's gereden werdt, maar dat zie ik met de huidige complexe auto's ook niet meer gebeuren. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:16 |
A1GP was nog wel een tijdje leuk. Die SLF heb ik altijd een idiote klasse gevonden. Leuke auto's hoor, maar hoe is de combinatie voetbal-autosport in godsnaam logisch? | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 11:17 |
Met Sjeik ali baba maktoem maktoem al maktoemi al maktoem of zoiets dergelijks ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:18 |
Gentlemen, for the pride of your nations... Start your engines! En toen besloten ze over te stappen op veel te dure auto's. Hop, klaar. | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 11:20 |
Ze stapte over op Ferrari's toch? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:21 |
Juist. Wel een toffe safetycar trouwens. | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 11:24 |
Ik weet nog dat Hulkenberg daar zo een beetje alle races won. ![]() | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 11:24 |
Zo jammer was dat, was een waardige vervanging voor de F1 in de winter. Ook waren de kaartjes iets aantrekkelijker geprijsd. | |
Ferry_76 | zondag 22 maart 2015 @ 11:24 |
Gebaseerd op de F1-2004. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:25 |
Ik weet nog dat Verstappen sr. op Laguna Seca zijn emoties weer eens niet onder controle had. | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 11:26 |
Keek ik ook altijd in de winter. Mooie overbrugging inderdaad. Het duurde voor mn gevoel dan minder lang tot het weer maart was ![]() | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:27 |
Had altijd hetzelfde gevoel bij A1GP ![]() | |
Ferry_76 | zondag 22 maart 2015 @ 11:30 |
De FA1 is samengegaan met de Auto GP en rijdt in Juli op Zandvoort in het voorprogramma van de DTM lees ik net. De FA1 rijdt met de Lola B05/52, inderdaad de originele A1GP auto. (En volgens Jos Verstappen de slechtste auto waar hij ooit in heeft gereden.) | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 11:31 |
deze week ik ook nog wel goed te herinneren. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:41 |
Was wel een stoere overwinning! | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:42 |
Dat wordt een vol weekend dan. Euro F3 rijdt ook al. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 11:43 |
VT2 en 3 worden uitgezond op BBC2, VT1 heb ik niet in de tv gids zien staan. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:44 |
Beter, VT1 is meestal toch een stukje minder interessant. Ik kijk alleen VT3, de andere trainingen sla ik meestal toch over ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 11:46 |
Aldus de website van circuit Zandvoort. Dat wordt een leuk weekend! | |
Peterselieman | zondag 22 maart 2015 @ 11:49 |
Dat is een erg fraai programma | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 11:56 |
wordt een heel leuk weekend ![]() | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 12:05 |
inderdaad. Is wel een overweging waard om daar naar toe te gaan. en het valt een week voor vertrek naar nijmegen en er is geen F1. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 12:17 |
Prijzen vallen ook nog wel mee, 22 eurie voor weekendkaarten op de duinen! | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 12:21 |
En daar heb je ook nog veel beter uitzicht dan op die dure tribunes. | |
nils7 | zondag 22 maart 2015 @ 12:22 |
Denk dat de F1 wel moet veranderen. Dit jaar wordt nog meer een walk over voor Mercedes dan vorig jaar. Op zich oke want wie de beste wagen bouwt wint veel. En Is de afgelopen 20 jaar altijd zo gebleken: Mclaren, Williams, Ferrari etc Ik mis de technologische vooruitgang. Een auto van nu ziet er niet heel anders uit dan een auto van 1995. Pak eens een auto uit 1975 en vergelijk die met die van 1995 en je ziet duidelijk verschil. Het WEC is wel veel vrijer maar dat zijn gewoon te lange races voor de casual kijker om te volgen. De F1 moet iets gaan doen, minder regels en het geld naar de juiste plekken zodat de sport goedkoper kan. Met al het geld van de tv rechten en GP rechten komen er bakken binnen (veel te veel) maar t verdwijnt gewoon naar plekken waar t niet hoort. Ook worden de auto elk jaar kunstmatig langzamer gemaakt. Deze regeltjes kosten gewoon erg veel geld, met als laatste huzarenstukje de nieuwe motoren. Tuurlijk iets hybrides moet kunnen maar laat een motorbouwer vrij in wat ie gebruikt. Zeg gewoon 25% van je vermogen mag niet van de verbrandingsmotor komen en succes er mee. Krijg je beter geluid en diversiteit. Maar goed die 4 motoren regel en banden regel Is ook zo suf. DRS is ook lekker kunstmatig, een inhaal actie Is nu geen spektakel meer want iedereen wacht op de DRS zone. Drs an sich is geen slecht idee maar geef t vrij voor iedereen in 1x per rondje waar die wil, zo kan er ook verdedigd worden en kiest iemand verkeerd dan wordt ie toch in gehaald. En haal het testen terug. Sta des noods op vrijdag een extra auto toe. Dan wordt er dan meer gereden, die auto Is er qua onderdelen toch plus rookies betalen voor een test zitje heeft ook echt nut dan. Een uitgave limiet kan wel zeg Max 250 miljoen ofzo. Maar dan moet t wel waterdicht zijn. 100 miljoen zou ook goed zijn zodat iedereen in de buurt blijft bij elkaar qua financiën. Als Audi per jaar maar Max 40 miljoen kwijt is aan het WEC en Le Mans dan moet 100 miljoen ook lukken voor een F1 team. | |
Beach | zondag 22 maart 2015 @ 12:23 |
Oh dat is een mooie prijs. Eens zien of m'n zwagers ervoor te porren zijn. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 12:28 |
Het zal voor mij dan alleen de zondag zijn. Om nu 2 dagen van Zwolle naar (haarlem) zandvoort te rijden is ook zo wat. | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 12:39 |
Die was mooi ja. Zelfde actie als de race ervoor en toen ging het mis. Het bier vloog hier door de kamer op het moment in dit filmpje ![]() De race eerder waar het mis ging ook overigens ![]() ![]() | |
franklop | zondag 22 maart 2015 @ 12:39 |
overnachting erbij | |
Beach | zondag 22 maart 2015 @ 12:40 |
Op het strand slapen met de zandvlooien. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 12:40 |
kan maar hotelkamers zullen wel duur zijn. Vroeger deden we het nog wel op de camping die er naast ligt. | |
franklop | zondag 22 maart 2015 @ 12:42 |
stayokay in Haarlem ? | |
Ferry_76 | zondag 22 maart 2015 @ 12:48 |
Niet alleen duur, er is nu al bar weinig meer vrij zo te zien. Al die raceteams moeten natuurlijk ook ergens overnachten! | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 12:50 |
ook dat. Vroeger ging ik gewoon met de trein heen en weer. Ook toen ik nog official was op CPZ. Maar toen had ik nog een ov jaarkaart. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 12:53 |
Twee jaar geleden zaten we op zondagmiddag in de trein met een meisje dat drie dagen heen en weer vanuit Limburg naar Zandvoort was gereisd voor de DTM. Dan wil je het wel heel graag zien. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 12:58 |
Dan wil je het graag zien ja. maar ik ga geen 3 keer 40 euro betalen voor een treinreis ![]() maar zaterdag 11 juli kan ik toch niet. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 12:59 |
Ik heb de mazzel dat ik relatief dichtbij woon. Ruim uurtje reizen van deur tot circuit. Bovendien heb ik een trajectkaart aangezien ik daar in de buurt werk. Kost me dus al met al eigenlijk alleen de toegangskaarten. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 13:00 |
dat heb ik ook eens gedaan met 3 kameraden van me tijdens de Masters in 2000 ofzo, toen de kaartjes nog gratis te krijgen waren bij sigaretten handelaren (ik weet niet meer precies wanneer maar het was editie met een demo van Max Biaggi die nog op z'n muil ging met de Duc 500cc, en een demo van het Ferrari F1 team). Vrijdag avond met de trein op, nachtje op het strand vertoeven, zaterdags Masters. Eerst wat op café gezeten, om vervolgens een strandstoel te lenen om op te maffen, nog geen half uur later komt de dronken uitbater van zo'n strandkeet aanzetten met een aluminium honkbalknuppel om ons met een hoop geweld weg te bonjouren ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:02 |
Meisjes die autosport kijken ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:05 |
Hmja, in principe wel. Jammer alleen dat deze zelf nogal op een auto leek. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:05 |
Dat is sowieso altijd goed ![]() | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:05 |
Meisjes die naar autosport kijken en zelf op een auto lijken ![]() | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 13:06 |
qua omvang? Of had ze een kin ter grootte van een motorkap? | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:06 |
Is Meike26 eigenlijk de enige vrouwelijke user in de F1 topics hier? Volgens mij wel toch? | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:06 |
Beide. Heel veel pk's ook. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:07 |
Die komt niet toevallig uit Limburg hè? Dat zou wel een beetje kut zijn... | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:08 |
Geen idee ![]() | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 13:10 |
zolang de uitlaatgassen maar niet stinken ![]() En Geralt : nee, een redactielid ook, ben haar naam kwiijt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:10 |
Mijn vrouw kijkt ook wel eens F1, maar dat komt doordat ze eigenlijk stiekem verliefd is op Kimi. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:12 |
Sally? | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:13 |
Owja die zie ik ook wel posten hier ![]() | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:14 |
PSM? ![]() | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:14 |
psm? | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:15 |
Klinkt als een seksuele fetisj. | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:15 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 22 maart 2015 @ 13:15 |
Nee, doe maar niet ![]() | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:16 |
Waar hebben jullie het over in godsnaam? ![]() | |
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 13:17 |
Moet een bekend gevoel zijn voor jou. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 13:17 |
die bedoelde ik ja ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 22 maart 2015 @ 13:19 |
Het jaar ervoor Frankrijk en erna Zwitserland. Lag niet aan Hulkenberg, maar aan de engineer die de auto's afstelde. Was al die jaren dezelfde persoon. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:27 |
AutoGP heeft trouwens niet echt een indrukwekkend startveld. 13 auto's vorig jaar. F3 heeft wel echt een enorme inschrijvingslijst. Zouden die allemaal ook echt gaan rijden? 35 formulewagens die de Tarzanbocht induiken zou wel echt fantastisch zijn. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 13:27 |
Het was inderdaad hetzelfde race team wat het personeel leverde voor die landen. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 13:28 |
Met 35 man de Tarzan in ziet er wel beter uit dan de Masters de afgelopen jaren heeft gekend! | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:32 |
Het zou heel tof zijn, maar ik weet niet of de regels het toestaan dat er 35 auto's racen. Dat wordt echt proppen. | |
lasters | zondag 22 maart 2015 @ 13:34 |
Levert waarschijnlijk crash op in de Tarzan. Of een lompe actie in het middenveld zoals een paar jaar geleden toen ze de muur inschoven voor de Tarzan ![]() | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:36 |
waarom zou dat niet mogen? Heb wel meer auto's op CPZ zien racen. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:36 |
De kans dat ze er allemaal schadevrij uitkomen is minimaal inderdaad. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:37 |
In formuleklasses? | |
WEST | zondag 22 maart 2015 @ 13:39 |
Nee toerwagens. Was ook een endurance race. Wel 3 formule fordjes in elkaar zien haken en recht op onze baanpost af zien komen. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:47 |
He, ik zie nu pas dat er volgend jaar helemaal geen Nederlanders in de F3 rijden. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:51 |
Wacht, is Daniel de Jong serieus de enige Nederlander die volgend jaar in een juniorklasse rijdt? | |
Geralt | zondag 22 maart 2015 @ 13:52 |
Maakt niks uit toch, we hebben al een junior in de F1 zitten die nog jaaaaren mee kan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 13:52 |
O, ik vergeet FR. Laat maar. | |
Ferry_76 | zondag 22 maart 2015 @ 14:06 |
55 Auto's tijdens de Historic GP. Wel drie rode vlaggen tijdens de eerste drie starts zo uit mijn hoofd. De laatste auto's op de grid stonden halverwege Bos Uit. | |
Sinister-D- | zondag 22 maart 2015 @ 14:06 |
idd, Visser, Van Buuren en De Vries in de 3.5 ![]() | |
Breaker.Faker | zondag 22 maart 2015 @ 14:24 |
Mooi filmpje op gpupdate van de Grand Prix van Duitsland in 2000. Toen de formule 1 nog echt een raceklasse was. http://www.gpupdate.net/n(...)n-duitsland-in-2000/ | |
alwaysonhold | zondag 22 maart 2015 @ 14:33 |
Als je dit zo ziet, wat is de Formule 1 anno nu idd wat saaier. Je merkt gewoon dat ze niet volle gas racen door het banden sparen enz. Och, met Max Verstappen verwacht ik veel spektakel de komende jaren. ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 22 maart 2015 @ 14:58 |
Zou dit jaar gecombineerd worden met de FA1 Accelaration om het startveld te vergroten. Zijn tenslotte dezelfde auto's (voormalig A1GP). | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 19:31 |
Ah, goeie zaak. | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 19:35 |
Pas bij het zien van oude beelden besef je dat het echt poep is tegenwoordig ![]() | |
Gort | zondag 22 maart 2015 @ 20:23 |
Inderdaad. Al is het wel prettig dat nu de banden - als het goed is - niet meer rondstuiteren. Maar je kunt wel erg goed zien dat ze tegenwoordig nog nauwelijks pushen. Daardoor ook weinig spins of uitstapjes naast de baan. Plus dat de grindbakken wat spektakel konden toevoegen. Gelukkig hebben we de beelden nog. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:26 |
Die uitloopstroken zouden inhaalacties juist beter mogelijk moeten maken. Dan kun je nog eens doorschieten. Of om even bij de TT te blijven: ik kan me een race herinneren waarin De la Rosa Montoya verving en in een zandbakrace echt de ene na de andere poging waagde. Ik vond dat best vermakelijk. | |
Beach | zondag 22 maart 2015 @ 20:26 |
Rondenlang achter iemand hangen om vervolgens met je pitstop er langs te gaan ja. De goede oude tijd ![]() | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 20:33 |
![]() Even een korte telling van het aantal inhaalacties geeft: ![]() Dan liever rondjes lang achter iemand aan pushen, dan wordt er nog geraced. Nu rijden ze echt niet meer zo lang vlak achter iemand aan. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:34 |
Hoppa. Mooie analyse. | |
Wertha | zondag 22 maart 2015 @ 21:04 |
En dan nog de DRS-overtakes eruit vissen en je komt helemaal van een koude kermis thuis. ![]() | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 21:09 |
5 daarvan waren vlak na de safetycar, 1 was vlak na een pitstop op vers rubber. Dan blijft over: Kimi die Sainz pakt, Perez die eindelijk Button pakt (mooi gevecht geweest) en Sainz vs Ericcsson (welke ik niet meer echt voor de geest kan halen). Ergo: 2 gevechten in de hele race... | |
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:12 |
Niks mis met DRS. Het is alleen niet meer effectief omdat de banden zo verrot zijn. | |
Waffle | zondag 22 maart 2015 @ 21:40 |
Iemand trouwens enig idee waar die a1gp auto's gemaakt door Ferrari zijn gebleven? | |
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:50 |
Even een leuk feitje tussendoor: Toyota gebruikt geen turbomotor voor Le Mans omdat hun 3.7L V8 zuiniger is dan de kleinere turbomotoren van Audi en Porsche. | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 21:56 |
Geveild, verkocht of zoiets... | |
nils7 | zondag 22 maart 2015 @ 21:59 |
nee die Ferraris staan gewoon ergens in een loods [edit] http://wot.motortrend.com(...)5.html#__federated=1 Volgens mij waren ze niet verkocht.. | |
sasquatsch | zondag 22 maart 2015 @ 22:10 |
Niks pushen. Gewoon wachten totdat iemand naar de pits gaat. Dan vond ik 2010 beter. Betere banden en geen tankstops. En meer gevechten op de baan. | |
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 22:20 |
Maar ze staan niet nog steeds stil toch? | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 22:25 |
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008. | |
nils7 | zondag 22 maart 2015 @ 23:13 |
Die wel volgens mij, je ziet ze nergens terug. Die aller eerste generatie A1's rijden nog wel in de AutoGP geloof ik Zo jammer dat die klasse weg is, het had echt potentie. 2010 was tot de laatste race spannend qua titel strijd, qua gevechten op de baan viel t wel mee geloof ik. | |
sasquatsch | zondag 22 maart 2015 @ 23:18 |
Zaten wel een paar leuke races tussen waarbij op de baan ingehaald werd. | |
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 23:23 |
Die had 2014 ook, 2005 ook. | |
Geralt | maandag 23 maart 2015 @ 06:25 |
Alfons heeft groen licht gekregen om te rijden; dat was nog niet gepost geloof ik ![]() | |
Karstman | maandag 23 maart 2015 @ 09:34 |
Alfons? | |
Rossdale | maandag 23 maart 2015 @ 09:38 |
Ernando Alfonso ![]() | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 09:53 |
Ik heb deze besteld ![]() ![]() 1984 WC, Niki lauda, 1:43, signed edition | |
Mexicanobakker | maandag 23 maart 2015 @ 10:17 |
2010 was half oke als een seizoen, je wist eigenlijk het hele jaar dat Vettel zou winnen maar hij verneukte het zo vaak, Turkije/GB en dan ook nog zn drama in Australie. 2012 was wel mooier, maar ik vind sowieso dat F1 teveel betrouwbaarheid heeft sinds de aanpassingen in 2005. Oh well. | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 10:21 |
Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel. Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso. http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Formula_One_season | |
Mexicanobakker | maandag 23 maart 2015 @ 10:23 |
Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het. | |
lasters | maandag 23 maart 2015 @ 10:24 |
Webber had naar mijn idee toch alleen maar mogen winnen als Vettel het nog harder verneukt had en in de laatste race geen kans meer had gehad. Als ze hem echt hadden willen laten winnen bij RBR dan hadden ze hem die pitstop nooit zo vroeg laten maken in de laatste race, dat was gewoon proberen Alonso mee te krijgen het verkeer in ![]() | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 10:27 |
![]() Pas in de laatste race stond hij bovenaan in de stand. | |
Mexicanobakker | maandag 23 maart 2015 @ 10:30 |
Ja, bedankt voor de statistiekjes, maar dat neemt niet weg dat Vettel 63 punten verloor door autopech (Bahrein, Australie, Korea) en ook nog heel wat door Turkije, Hongarije en GB (en Monaco? dat weet ik even niet meer) Hij was over het hele seizoen verreweg de sterkste. Maakte zelf wel wat fouten omdat hij dat te graag toonde. | |
Rossdale | maandag 23 maart 2015 @ 10:46 |
Ik gunde het Webber zo hard dat seizoen ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 maart 2015 @ 11:05 |
Dit dus. | |
Mexicanobakker | maandag 23 maart 2015 @ 11:07 |
Ik moet eerlijk toekennen dat ik na Korea dacht 'oke misschien gaat Alonso het toch flikken', omdat Vettel toen wel HEEL ver achter stond. Dat was eigenlijk het eerste moment dat seizoen dat ik enigszins ging twijfelen. Maar ook dat was niet genoeg. | |
Atreidez | maandag 23 maart 2015 @ 11:47 |
http://www.motorsport.com(...)call-for-prison-time "I was too trusting ... " Lekker vaag ![]() | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 13:12 |
Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond. | |
Schunckelstar | maandag 23 maart 2015 @ 13:17 |
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een keer flink door het stof gaan en excuses aanbieden ipv elke keer te doen alsof ze het slachtoffer zijn van schandalige praktijken. wat een kuthoer is dat zeg, hopelijk halen ze het einde van het jaar niet. Wel jammer voor peter sauber maar ja ![]() | |
lasters | maandag 23 maart 2015 @ 13:26 |
Zit niet in de aard van het beesje om dit te doen, wel jammer inderdaad. | |
Bluurgh | maandag 23 maart 2015 @ 13:31 |
Ja too trusting in Giedo natuurlijk. Je kan tegenwoordig er niet eens meer vanuit gaan dat een coureur zijn volledig rechtsgeldige contract opgeeft. ![]() Jammer dat Monisha/Sauber alles afschuift op anderen. Ze hebben zich misschien dan wel in enorme bochten moeten wringen om uberhaupt te overleven maar ze hebben zoveel juridische kennis daar lijkt me dat ze het vast wel op een nettere manier hadden kunnen oplossen. Maar nu zijn ze gewoon de gebruikelijke route opgegaan, zoals vaker gebeurt is (bijvoorbeeld Jos en Arrows). Alleen nu hadden ze een coureur die er wel voor wilde vechten. En zo is een van de leukere teams uit de F1 afgegleden naar bedenkelijk niveau, ik zou er niet wakker van liggen als Sauber nu de F1 verlaat iig. ![]() | |
Ener-G | maandag 23 maart 2015 @ 13:32 |
En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus.. | |
lasters | maandag 23 maart 2015 @ 15:52 |
Dat is inderdaad een heel slap excuus! ![]() | |
heywoodu | maandag 23 maart 2015 @ 16:00 |
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr. | |
hmmmz | maandag 23 maart 2015 @ 16:47 |
Kansloos inderdaad. Achteraf nog steeds je gelijk proberen te halen. ![]() | |
hmmmz | maandag 23 maart 2015 @ 16:48 |
Waarom? | |
IkWilbert | maandag 23 maart 2015 @ 16:50 |
Omdat hij reserve rijder is. Zal wel een aantal VT's mogen rijden. | |
Nober | maandag 23 maart 2015 @ 16:57 |
Omdat Ferrari dat zegt, het is zoals het is. | |
Geralt | maandag 23 maart 2015 @ 17:08 |
Hendig sjiek. Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18 Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets ![]() Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. ![]() Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982. Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze: ![]() Die dus. Excuus voor deze volledig offtopic reactie ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 maart 2015 @ 18:08 |
Merhi 'rijdt' ook in Maleisie voor Manor. | |
WheeledWarrior | maandag 23 maart 2015 @ 19:23 |
Kijken of ze de 107% gaan halen als ze rijden. | |
RingBewoner | maandag 23 maart 2015 @ 20:23 |
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto. | |
Fer | maandag 23 maart 2015 @ 20:28 |
Inderdaad en die auto lijkt mij ook niet voor heb gebouwd. Heeft ie wel een passend zitje? | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 20:35 |
Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat? | |
#ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 20:38 |
Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 20:39:31 ] | |
Geralt | maandag 23 maart 2015 @ 20:53 |
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan ![]() Kan alleen van een hoop geen modellen vinden ![]() | |
Geralt | maandag 23 maart 2015 @ 21:08 |
Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets? ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 maart 2015 @ 21:30 |
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen. | |
sasquatsch | maandag 23 maart 2015 @ 21:31 |
Problemen met de stuurbekrachtiging? | |
Geralt | maandag 23 maart 2015 @ 21:32 |
Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet? ![]() Ik verwacht dat wel in elk geval. Maargoed, ze hebben ergens een sensor erbij geplaatst, dus er zullen vast onderdelen zijn die met sturen te maken hebben waar geen data van doorgegeven werd ![]() | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 21:47 |
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelauto ![]() Ik heb er al zoveel, meeste 1:18 en voornamelijk F1. Baal van de 1:43 omdat ze uit de toon zijn in mijn collectie maar sommige worden gewoon niet 1:18 gemaakt. ![]() ![]() Inmiddels is daar Schumi en Vettel 1:18 (beide 2011) bijgekomen. En sinds zaterdag 1:43 Jos Verstappen Honda 1999 & Le Mans winner Audi 2014 Van 2012 en 2013 heb ik niks (auto's waren ook erg lelijk toen). Lauda (die gesigneerde) en Hamilton (1:18, 2014) staan in bestelling. | |
nils7 | maandag 23 maart 2015 @ 21:50 |
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig worden ![]() | |
Ferry_76 | maandag 23 maart 2015 @ 22:18 |
http://www.racexpress.nl/(...)turbosysteem/n/65406Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken.. | |
Beach | maandag 23 maart 2015 @ 22:38 |
Ze zouden gewoon de brandstof moeten limiteren tot 85kg en de flow lekker vrijlaten. | |
Ferry_76 | maandag 23 maart 2015 @ 22:48 |
Een google translate vertaling van het originele Omnicorse artikel in het Engels (Omdat Nederlands onleesbaar werd):
| |
zoem | maandag 23 maart 2015 @ 22:49 |
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter ![]() Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden. Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment. | |
Ferry_76 | maandag 23 maart 2015 @ 22:55 |
Ik denk dat de FIA met de teams om de tafel gaat en dat er dingen aangepast gaan worden en we er nooit meer wat van horen, behalve dat Mercedes een paar tienden inlevert. De F1 weet dat soort dingen tegenwoordig aardig snel in de doofpot te stoppen. | |
alwaysonhold | maandag 23 maart 2015 @ 23:06 |
Denk trouwens niet dat Mercedes door deze regel nu zoveel voorsprong gaat inleveren. Die gasten hebben een kleine 1 seconde per rondje voorsprong op de rest, dat verlies je door deze regel niet 1,2,3. | |
sasquatsch | maandag 23 maart 2015 @ 23:07 |
Was ruim een week geleden tijdens de GP van Australië al bekend. Toen had ik het al gelezen. Dus waarom het nu pas door de meeste media wordt opgepikt.. http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066 | |
Peterselieman | maandag 23 maart 2015 @ 23:08 |
Slim gevonden iets | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:01 |
Wat een gezeik, al die regels. Alles vrij geven, wie het snelste klaar is met rondjes rijden heeft gewonnen. | |
Fopje | dinsdag 24 maart 2015 @ 00:16 |
Soms mis ik A1GP wel ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 24 maart 2015 @ 06:28 |
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellen ![]() Weet alleen niet of ie er nog zit, luthart heette ze volgens mij | |
Geralt | dinsdag 24 maart 2015 @ 06:34 |
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten. | |
Schunckelstar | dinsdag 24 maart 2015 @ 06:36 |
Oh ![]() | |
Rossdale | dinsdag 24 maart 2015 @ 06:57 |
Worden nu ook alle rijders met een Ferrari of Mercedesmotor uit de uitslag geschrapt, net zoals ricciardo vorig jaar? ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:22 |
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van..... | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 07:40 |
De reden snap ik ook wel, maar dat maakt het nog niet moreel juist (zoals zij stelt) om iemand bij het grofvuil te zetten en een poot uit te draaien. | |
nils7 | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01 |
Dit! | |
Bluurgh | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:40 |
En dan elke race een dode hebben omdat het dan zo hard gaat dat een crash bij voorbaat al dodelijk is, welke veiligheidsregels je ook aanhoudt ![]() Want dan krijg je zo iets als de Red Bull X2010: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010 En als iemand snel is, wil iemand anders nog sneller, dus dan gaat dat ook gebeuren.. | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:48 |
WEC. Veel vrijer. | |
lasters | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07 |
Wel leuke races om te volgen, maar duurt ook lang haha | |
sasquatsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:25 |
Maar ook alleen maar omdat er verschillende klassen in een race rijden. Anders was het maar een karig startveld met alleen LMP1 (of LMP2). | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:43 |
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's. | |
Rossdale | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:44 |
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaar ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 11:45 |
Waarom zou je dan F1 kijken? | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:40 |
maar geen open wiel klasse ![]() | |
Rossdale | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:16 |
Goeie vraag ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:27 |
Uit gewoonte? Dat is mijn reden in ieder geval. En Max. | |
Googolplexian | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00 |
| |
RingBewoner | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:41 |
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race. | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:43 |
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaar ![]() En interessant weer het bashen op f1 hier. ![]() Er zijn een paar dingen die beter kunnen, maar over het algemeen is de F1 gewoon top. Wat ik wel vind, is dat de races qua entartainmentwaarde het hoogtepunt bereikten rond 2011, met invoering van de Pirelli banden en DRS, met enkele fenomenale races... China, Barcelona, Monaco, Canada ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:45 |
A1 GP was zeker leuk, maar om nou te zeggen dat je daar geen dominantie had... Met andere woorden, de basis auto mag hetzelfde zijn, maar bepaalde teams weten gewoon een topwagen neer te zetten waardoor de situatie hetzelfde is als met Mercedes nu in F1. | |
Beach | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:46 |
Punten voor Manor. | |
RingBewoner | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:48 |
Haha, dat zou een stunt wezen, vrees echter dat die onervaren mannen er in de regen afgaan. | |
Marks | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:51 |
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..?? Inderdaad, de REGENrace in Duitsland. Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium? ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:52 |
Het is nog ver weg en weeronline heeft er een handje van de verwachting regelmatig bij te stellen maar ik zou wat regen wel leuk vinden, ben benieuwd wat Max dan kan. Podium lijkt mij nog wat hoog gegrepen maar een top 5 zou dan misschien wel mogelijk zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:00 |
Ik herinner me nog een regenrace in 2001 in Maleisië. ![]() Misschien dat dit er weer zo een wordt? | |
sasquatsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:03 |
Lotus heeft een nieuwe Chinese geldbron aangeboord. Adderly Fong wordt development driver. En over Chinezen gesproken, ChemChina wil Pirelli overnemen. Ze hebben nu al 26,2% van de aandelen van een investeerder overgenomen, maar willen blijkbaar nog meer. | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 15:40 |
Als de race in P1 niet spannend is heb je altijd nog de GTs. | |
Geralt | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:18 |
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn. Iets zegt me dat dat nou juist iets is wat je NIET wilt hebben op een drijfnatte baan. Denk dat we (zeker de eerst komende GP's) al tevreden mogen zijn als Max de races uit weet te rijden en incidenteel beter finished dan Sainz. Het is een leerjaar. Max weet dat ook en gaat echt geen do or die acties uithalen en al zeker niet in zijn eerste regenrace met een F1 bolide onder zijn kont. Maargoed, misschien zit ik er wel compleet naast. We zullen zien ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:18 |
Details. | |
lasters | dinsdag 24 maart 2015 @ 17:39 |
Ik denk wel dat Max na een GP of 5 steeds voor Sainz zal eindigen (als zijn motor het toelaat). | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 18:50 |
Zullen we het maar gewoon afwachten? Het is een goeie coureur van wie al veel mensen hebben gezien dat ie een hoop talent heeft. Mooi. Nu moet het er alleen in de F1 nog even goed uit komen. Nog een heel seizoen de tijd en waarschijnlijk nog wel iets langer. | |
Geralt | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:34 |
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:49 |
Paar dagen nog. Zin in! | |
Sinister-D- | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:50 |
bron: http://thejudge13.com/2015/03/24/renault-target-newey-lies/ Jup, dat duurt geen 2 jaren meer ![]() | |
D. | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21 |
Toko heeft nog te koop gestaan, en daarna is alles geveild ![]() | |
Fer | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:30 |
Leuke aan een WEC race is juist de verschillende klasses door elkaar. Daardoor is een race voor de LMP wagens een continue inhaalrace door het tragere veld heen, dat is vooral gaaf om te zien als 2 LMP's vlak achter elkaar door de achterblijvers heen ploegen. 1 inhaalfout en het verschil tussen de 2 is gelijk weer anders. Leuker dan 2 F1 wagens die op 2s achter elkaar aan racen en amper dichterbij komen. | |
M.Melandri | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:01 |
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag. | |
twiFight | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35 |
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt? In mijn boekje doen ze mee aan een wedstrijd waarin geraced wordt. Inhalen is een essentieel onderdeel van racen. Als je een concurrent danwel back marker niet in kunt halen dan verdien je de plek niet. Beetje zelfde gemiep als regenraces. Een coureur die alleen goed is in het droog bij 28 C is geen goede coureur. Een goede coureur is ook goed in andere omstandigheden. | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
![]() | |
M.Melandri | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:43 |
Ze doen mee met hele andere specificaties en beïnvloeden het resultaat bij de LMP1, als je op verkeerde plekken GTs tegenkomt kan het je de overwinning kosten. Ben ook nooit fan van races met SC onderbrekingen, ook zo'n kunstmatig gebeuren. | |
Fir3fly | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:47 |
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder. En de P1s beinvloeden de P1s ook natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:55 |
Ik kan me nog een Le Mans herinneren waarin Lotterer nogal wat tijd moest goedmaken en echt een heel hoog tempo moest gaan rijden. Ergens in de late ochtend geloof ik. 'Lap of his life' mompelde de oude Audi-baas toen. Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik weet nog hoe hij keihard om al het verkeer heen slalomde. Dat was echt fantastisch, al zat ik al sinds de vorige dag non-stop te kijken. Dat soort momenten heeft de F1 nooit gehad en zal de F1 ook nooit hebben. Dat is niet erg en ook niet gek, want het is inherent aan multiclass enduranceracen. Neemt alleen niet weg dat het autosport pur sang is. | |
M.Melandri | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:58 |
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels. | |
Meike26 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:59 |
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012. In de LMP2 is er ook eens zo'n race geweest tijdens LeMans begin 00's. Dat was met 1 van de Pescarolo's. Ik weet niet meer wie het was, maar hij was zelfs een paar ronden even snel als een lmp1 wagen die op 'safe' zat met zijn strategie. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:02 |
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren? | |
Meike26 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Volgens mij wel, tegen de Peugeots.. Sebastian Bourdais reed vlak achter hem.. Dankzij Wikipedia even terug gehaald. | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:19 |
dicht |